P2: Vandaag mijn 2de testrit gemaakt in de P2. Na alle problemen waarover ik kon lezen tussen mijn eerste testrit en deze was mijn beeld wat vertroebeld. Ik was er niet meer zo zeker van dat mijn volgende wagen een P2 zou worden. Nu ik er terug mee gereden heb, de afwerking nog eens kon bekijken, hoorde van de terugroepactie en software-updates die eraan komen en die de gekende problemen op zouden moeten lossen,... ben ik er terug voor gewonnen. :-) Ik weet niet of het al ergens gestaan heeft maar de app zou er binnen een paar weken ook zijn incl. opties zoals voorverwarmen, oplaadtijden, smartphone als sleutel,... Verder zouden de afleveringen in België ook wat professioneler verlopen dan in Nederland en krijg je bij je jaarlijks onderhoud en eventuele problemen een P2 als vervangwagen en word je wagen thuis opgehaald en afgeleverd. Dat geeft toch allemaal terug wat meer vertrouwen. Enkel nog twijfel om op de BMW i4 te wachten zodat ik beiden kan vergelijken :-)
Mooi, bursting blue. Die krijg ik ook
.
De i4 is ook hele mooie wagen, maar kost ook een flinke duit meer. Voor Nederlandse lease rijders zit er dit jaar nog fiscaal voordeel op de P2 wat hem natuurlijk aantrekkelijk maakt. Als dat allemaal niet uitmaakt, tsja. Range van de i4 is ook iets beter en BMW heeft al wel wat ervaring met oa. de i3..Davy_Rx schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:33:
Enkel nog twijfel om op de BMW i4 te wachten zodat ik beiden kan vergelijken :-)
:strip_exif()/f/image/yh4hMnpYM1NtF0ijIzElyjjl.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste keer CCS geladen. (om te proberen) met de plugsurfing kaart. Het lukte mij pas te starten met laden na 4 pogingen.
Paal van 50kWh, geeft toch net iets meer km/u er bij tov mijn 11kWh paal van thuis (+- 52 km/u)
[ Voor 3% gewijzigd door S2000jan op 01-11-2020 12:37 ]
Wat ging er de eerste 3x mis dan? Heb je de kabel goed vast gehouden terwijl je de rfid bij de paal hield?S2000jan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:45:
[Afbeelding]
Eerste keer CCS geladen. (om te proberen) met de plugsurfing kaart. Het lukte mij pas te starten met laden na 4 pogingen.
Paal van 50kWh, geeft toch net iets meer km/u er bij tov mijn 11kWh paal van thuis (+- 52 km/u)
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Geen idee. Iedere keer idd de kabel goed vastgehouden tot ik hem voelde klikken.4v4t4r schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:50:
[...]
Wat ging er de eerste 3x mis dan? Heb je de kabel goed vast gehouden terwijl je de rfid bij de paal hield?
Mijn armen waren niet lang genoeg om en kabel en rfid gelijktijdig aan te bieden
Ik verwacht ook wel dat de i4 duurder gaat zijn maar die prijzen zijn toch nog niet bekend, ofwel? Ik vind richtprijzen van 65.000 euro maar geen idee welke opties er dan op zitten. :-)Tweaqer schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:44:
[...]
De i4 is ook hele mooie wagen, maar kost ook een flinke duit meer. Voor Nederlandse lease rijders zit er dit jaar nog fiscaal voordeel op de P2 wat hem natuurlijk aantrekkelijk maakt. Als dat allemaal niet uitmaakt, tsja. Range van de i4 is ook iets beter en BMW heeft al wel wat ervaring met oa. de i3..
Nee dat is het niet.. nou zal het later nog eens bekijken.. hang nu inmiddels aan fastned.. toen ik hierheen reed zag ik ineens een knipperend batterijtje links van klok op middendisplay.. iemand anders dit ook wel eens gehad.. krijg net tevens een waarschuwing tijdens het laden na zo’n 5 minuten dat gebruik van middendisplay tijdens het stilstaan de 12v accu kan leegtrekken.. iemand even snel de tip hoe het middendisplay even uit te zetten..?Mga1600 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:27:
[...]
Ligt de tweede sleutel niet toevallig ergens in de auto? Had ik namelijk ooit met mijn Volvo: mijn vrouw had haar tas met daarin haar sleutel uit het zicht in de bagageruimte gelegd toen we een keer een winkel ingingen. Ik maar proberen het ding op slot te krijgen......het wilde niet lukken.
P2, Zappi V2
Ja pause/play knop 10 sec ingedrukt houden. Dan krijg je een keuzescherm om auto af te sluiten.Headfirst schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:04:
[...]
Nee dat is het niet.. nou zal het later nog eens bekijken.. hang nu inmiddels aan fastned.. toen ik hierheen reed zag ik ineens een knipperend batterijtje links van klok op middendisplay.. iemand anders dit ook wel eens gehad.. krijg net tevens een waarschuwing tijdens het laden na zo’n 5 minuten dat gebruik van middendisplay tijdens het stilstaan de 12v accu kan leegtrekken.. iemand even snel de tip hoe het middendisplay even uit te zetten..?
P2 Launch Edition Void 20”
AlsDavy_Rx schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:53:
[...]
Ik verwacht ook wel dat de i4 duurder gaat zijn maar die prijzen zijn toch nog niet bekend, ofwel? Ik vind richtprijzen van 65.000 euro maar geen idee welke opties er dan op zitten. :-)
Ze die voor 65k gaan verkopen dan hebben ze een topper te pakken. Behalve dat hij heel lelijk is, is het wel superluxe en 600km range is flink. Deze auto gaat vast meer richting de 100k. Concurrentie van de tesla s vermoed ik.
Elke optie is prijzig bij BMW/Mercedes/Audi. Ga uit van een redelijk kale auto waar je nog een klein vermogen aan opties voor wilt hebben om de auto aantrekkelijk aan te kledenDavy_Rx schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:53:
[...]
Ik verwacht ook wel dat de i4 duurder gaat zijn maar die prijzen zijn toch nog niet bekend, ofwel? Ik vind richtprijzen van 65.000 euro maar geen idee welke opties er dan op zitten. :-)
600 km range met een bruikbare accu van 80kWh geeft 133Wh/km.Spanky79 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:13:
[...]
Als
Ze die voor 65k gaan verkopen dan hebben ze een topper te pakken. Behalve dat hij heel lelijk is, is het wel superluxe en 600km range is flink. Deze auto gaat vast meer richting de 100k. Concurrentie van de tesla s vermoed ik.
Leeg gewicht is 1900 kg. Dat zou pas een Tesla killer zijn.
P2 Launch Edition Void 20”
Ze brengen het wel zo. Ik vind hem trouwens extreem lelijk, los daarvan is BMW veel te duur voor wat het biedt.Cello66 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:23:
[...]
600 km range met een bruikbare accu van 80kWh geeft 133Wh/km.
Leeg gewicht is 1900 kg. Dat zou pas een Tesla killer zijn.
Is het niet gewoon die “double lock” functie? In de handleiding staat:Headfirst schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:46:
Net bij een Allego paal aangesloten, laden start op, vergrendel de deur, loop 10 meter weg, P2 lijkt steeds te ontgrendelen..alle deuren en kofferbak zitten dicht... iemand een idee.. ben uiteindelijk weggelopen, auto staat nu open.. denk niet dat iemand verwacht hem open te kunnen maken..
Double lock means that all opening handles are released mechanically when locking from the outside, which makes it impossible to open the doors from the inside. Double lock is activated when locking with a key or with keyless locking and takes place with a delay of approx. 10 seconds after the doors have locked.
Kan het niet lezen..... in Frankrijk...🤔AartJW schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 20:03:
FAQs zijn bijgewerkt met info over de terugroepactie:
https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/
Niet veel nieuwe info, maar welk goed dat ze nu duidelijk communiceren.
:strip_exif()/f/image/pl81CbfceGOfgJVspGkC1my3.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je al op citroen.fr gekeken?Philipvm schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:34:
[...]
Kan het niet lezen..... in Frankrijk...🤔
[Afbeelding]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Uitstekend! Makkelijk in-en-uithalen. Moest wel met dubbelzijdig tape de randen vastplakken anders gleed de clip van het scherm af, maar zit nu stevig en je kunt inderdaad flitsmeister/waze/facetime etc. op je telefoon actief hebben (letterlijk) naast het Polestar scherm. 😊👍🏼kramon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
@Philipvm Ben wel benieuwd hoe dit je tot nu toe bevallen is. Lijkt me wel handig om bijv Flitsmeister op te zetten.
Daar kan ik de Polestar gebruiksaanwijzing ook niet vinden.......😂
Heb ik ook een paar keer gehad. Polestar linken met de hotspot van m'n gsm lost het probleem op; je gebruikt dan de data van je telefoon.🤓😊Jur gen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:18:
Al 2 dagen geen 4G signaal meer, niks, nada. Reboot helpt niet en mobiele data uit en weer aan ook niet. Zelfs niet het foefje van Björn doet niets. Het antenne signaal is helemaal weg.
Iemand een idee? Heb even geen tijd om langs een Volvo servicepunt te rijden dus het zou mooi zijn als ik het zelf opgelost krijg.
Heb mijn P2 nu iets langer dan 3 weken en tot aan de software upgrade bij de Volvo dealer afgelopen woensdag nog geen enkele foutmelding gehad. Gisteren enkele ritten gereden zonder problemen en in de middag kreeg ik plots de auto niet meer gestart. Hij gaf een waarschuwing mbt een systeemcontrole (waar @Laurent1602 ook al over sprak) en vervolgens een melding dat ik de trekhendel naar onderen moest halen om de auto te starten. Wat ik ook deed, niets hielp.
Na 10 minuten Polestar connect gebeld, verhaal uitgelegd en zij hadden de ANWB op me af gestuurd. Na het telefoontje heb ik de auto ongeveer 10 minuten met rust gelaten toen ik het nogmaals wilde proberen. En warempel, hij starte ineens weer zonder problemen.
Wederom Polestar connect gebeld en de situatie uitgelegd waarop de beste mevrouw mij vertelde dat ik de volgende keer de auto 15 minuten met rust moest laten ivm electronica en software die dan even de tijd nodig heeft om te herstellen. Dat klopte dus redelijk met wat ik daarvoor bij toeval heb gedaan.
Anyway, dit lijkt me niet gebruikelijk (zeker niet als je haast hebt) en is gewoon een software issue dat opgelost dient te worden mag ik aannemen. Daarna nog een kilometer of 40 gereden zonder issues en de ANWB was inmiddels weer afgeschakeld. Ik heb helaas geen foto's van de meldingen die ik kreeg, maar doe er je voordeel mee.
Na 10 minuten Polestar connect gebeld, verhaal uitgelegd en zij hadden de ANWB op me af gestuurd. Na het telefoontje heb ik de auto ongeveer 10 minuten met rust gelaten toen ik het nogmaals wilde proberen. En warempel, hij starte ineens weer zonder problemen.
Wederom Polestar connect gebeld en de situatie uitgelegd waarop de beste mevrouw mij vertelde dat ik de volgende keer de auto 15 minuten met rust moest laten ivm electronica en software die dan even de tijd nodig heeft om te herstellen. Dat klopte dus redelijk met wat ik daarvoor bij toeval heb gedaan.
Anyway, dit lijkt me niet gebruikelijk (zeker niet als je haast hebt) en is gewoon een software issue dat opgelost dient te worden mag ik aannemen. Daarna nog een kilometer of 40 gereden zonder issues en de ANWB was inmiddels weer afgeschakeld. Ik heb helaas geen foto's van de meldingen die ik kreeg, maar doe er je voordeel mee.
Polestar 2
Laten wij het hopen! Ik heb nog niets definitiefs gehoord, volgende week verwacht ik nog niet te rijden, maar de week erna.... Dan zijn verzoekjes welkom hoor!TheRebell schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:21:
Warmtepomp, naast 19/20” het meest bediscussieerde onderwerp met zoveel meningen en ideeën
We gaan dus vanaf volgende week een berg foto’s zien van @Recharge P8 en @JohnDoe77 . Vooral van @JohnDoe77 verwacht ik een uitgebreid verslag met een berg foto’s
Ik heb met de dealer geregeld dat hij op winterbanden geleverd wordt, maar wel om dezelfde 20” velgen (LM keuze). Dit was geen probleem. Is de vertraging omdat jij er andere velgen bij wilt?dirkkk! schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:41:
[...]
Heb ook de"JohnDoe77" uitvoering. Een P8, Onyx black, 20", warmtepomp en launch pakket in bestelling. Wordt begin week 45 bij dealer afgeleverd en afhankelijk van de werkplaats agenda, kan ik hem hopelijk over niet te lange tijd ophalen. Deze week besloten om hem met winterbandenset af te laten leveren, maar kreeg te horen dat daar ook een levertijd op zit. Wacht er nu al een klein jaar op en moet me redden met de auto van mijn vrouw(zonder trekhaak) want heb de mijne reeds verkocht.
Merk bij mezelf dat nu elk uitstel wel als extra vervelend wordt ervaren. Ik wil rijden met dat ding![Afbeelding]
Over je sidenote; je kunt het rijden met een T3 totaal niet vergelijken met een P8 lees ik overal. Ik hoop vooral dat de P8 minder problemen zal kennen als jij en anderen nu ervaren. Over de rij ervaring van de P8 maak ik mij totaal geen zorgen als ik de reviews kijk/lees!Laurent1602 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:21:
Via Polestar Connect kwam er een uutje later een takelwagen, die man had nog nooit een Polestar gezien. Het was ook wat zoeken voor hem, maar uiteindelijk kregen we de wagen op z'n takelwagen geladen. Ik kreeg een vervangwagen, een XC40 T3. (Kleine sidenote, dat rijdt zooooo anders dan de Polestar qua wegligging. Je zou bijna niet geloven dat het hetzelfde platform is, toch blij dat ik geen P8 heb dan, sorry P8 meelezers). Ondertussen nog steeds absoluut geen duidelijkheid vanuit de garage wat het probleem is, en geen perspectief op wanneer deze gemaakt gaat zijn. Dat kan qua communicatie alweer een stuk beter helaas. Ik tast volledig in het duister. Het was ook een behoorlijke lijdensweg om te weten te komen of ik langer met de vervangwagen kon blijven rijden, maar dat is gelukkig goed gekomen. Voorlopig heb ik dus nog vervoer.
[Afbeelding]
Hopelijk doet je P2 het snel weer! Sterkte!
Ja, ik heb bij de winterbanden, de 19" velgen besteld. Weet ik ook meteen het verschil in comfort en rangeJohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 07:56:
[...]
Ik heb met de dealer geregeld dat hij op winterbanden geleverd wordt, maar wel om dezelfde 20” velgen (LM keuze). Dit was geen probleem. Is de vertraging omdat jij er andere velgen bij wilt?
Ik geloof er 0.000001% van.Spanky79 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:13:
[...]
Als
Kijk eens op ev-database: BMW i4
Aandrijving ACHTER.... en 530pk... dus een één motor van 530pk?? (gevolgen motorgewicht omvormer??)
En dan via alleen achteraandrijving 4.0Sec?
En dan de batterij... 80kWh bruíkbaar dus bruto 85?? wat wéégt dat??
trek dat eens van de 1,900kg af.....
en dat alles 65.000 ?
Bezoekje Efteling is goedkoper.... (sry mijn mening

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hij zal vast een “vanaf” prijs van rond de € 65.000 kunnen krijgen. Maar BMW kennende krijg je er dan een 100.000 straten boek bij en zo’n zwengel om het raam mee te bedienen. Realistisch komt er dan zeker € 20-25.000 bij voor hij naar je zin is.Hansieo schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:50:
[...]
Ik geloof er 0.000001% van.
Kijk eens op ev-database: BMW i4
Aandrijving ACHTER.... en 530pk... dus een één motor van 530pk?? (gevolgen motorgewicht omvormer??)
En dan via alleen achteraandrijving 4.0Sec?
En dan de batterij... 80kWh bruíkbaar dus bruto 85?? wat wéégt dat??
trek dat eens van de 1,900kg af.....
en dat alles 65.000 ?
Bezoekje Efteling is goedkoper.... (sry mijn mening)
Vriend van mij is net langs Svala Hillegom gereden en die appt dat er twee zwarte P8’s staan, nog in plastic. En een stuk of vijf P2’s in diverse kleuren.
Ze komen dus echt dichterbij aflevering!
Hebben jullie eigen de type aanduiding en de P8 badge laten zitten of gaat die eraf?
Hebben jullie eigen de type aanduiding en de P8 badge laten zitten of gaat die eraf?
Voorlopig lekker laten zitten.... mocht er later behoefte komen om ‘m alsnog te verwijderen is dat heel simpel na goed warm maken met een föhn en een plastic plamuur dingetje of vissnoertje of zoiets om ‘m eraf te krijgen. Beetje wasbenzine voor de restjes tape.JohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:08:
[ Voor 12% gewijzigd door Mga1600 op 01-11-2020 10:42 ]
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Bij ons gaan ze er beide af. Vind dat wel netter ogen. Kwestie van smaak.JohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:08:
Vriend van mij is net langs Svala Hillegom gereden en die appt dat er twee zwarte P8’s staan, nog in plastic. En een stuk of vijf P2’s in diverse kleuren.
Moet helaas nog wel wachten tot december
Uiteraard meteen eraf laten halen/er niet op laten zetten. Als het kan door de leverancier, laat ik dat meteen doen. Anders föhn erop en er rustig afhalen met plastic...JohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:08:
[ Voor 3% gewijzigd door boldg1974 op 01-11-2020 12:17 ]
XC40 P8 20"
Ik laat het er lekker op zitten. Kunnen de petjes goed zien wie ze niet kunnen bijhoudenboldg1974 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:16:
[...]
Uiteraard meteen eraf laten halen/er niet op laten zetten. Als het kan door de leverancier, laat ik dat meteen doen. Anders föhn erop en er rustig afhalen met plastic...
Ik heb het bij de bestelling direct aangegeven dat het een kaal mag. De petjes juist verrassen is super! Misschien een “T2” badge overwegen!Spanky79 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:26:
[...]
Ik laat het er lekker op zitten. Kunnen de petjes goed zien wie ze niet kunnen bijhouden
Niet persoonlijk bedoeld, maar....gewoon niet verlagen tot dat nivo lijkt me volwassener. 👍JohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:56:
[...]
Ik heb het bij de bestelling direct aangegeven dat het een kaal mag. De petjes juist verrassen is super! Misschien een “T2” badge overwegen!
XC40 P8 20"
Af fabriek eraf gelaten allebei, net als op mijn vorige auto's. Ik heb dat nooit begrepen, die tekstuele kermis achterop een auto. Gewoon het merk erop en dan is het goed.JohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:08:
P8
Uitstekende keuze :-)Pr8chtig schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:52:
hallo, nieuw hier.
P8
Zonder aanduiding
Thunder Grey metallic
Arienne leder
Power seats
Driver assist
Climate pro
Audio & Park Assist
Draadloos opladen
Wamtepomp
20" zomer en winterset
Trekhaak
Wallbox
Hopelijk levering begin December, ter vervanging van V60D6
Overweeg de grille zwart te maken:
[Afbeelding]
Vrijwel identieke configuratie, ik heb alleen de getinte ramen extra en 19" ipv 20".
P8
Vorige auto had getint glas maar de kinderen zijn niet zo blij "in het donker" te moeten kijken zitten dus weer gewoon helder glas.
P8
Bij mij juist andersom, na jaren permanent zonneschermen voor alle achterramen te hebben gehad nu een keer zonder die losse dingen. Buiten kijken doen ze maar naar voren :-)Pr8chtig schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:01:
Vorige auto had getint glas maar de kinderen zijn niet zo blij "in het donker" te moeten kijken zitten dus weer gewoon helder glas.
P8
Ik laat alles zitten. Persoonlijk vind ik het er wat kaal uit zien als Volvo er niet op staan (en voor de mensen die niet weten wat het is). Die badge is niet zo groot en heb er geen last van. Zo vaak kijk ik toch niet naar de achterkantJohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:08:
In de Talisman heb ik ook getint maar zitten er ook zonneschermen in de deuren. Dat wordt best veel gebruikt achterin. Jammer dat het geen optie is bij de volvoMontalbano schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:08:
[...]
Bij mij juist andersom, na jaren permanent zonneschermen voor alle achterramen te hebben gehad nu een keer zonder die losse dingen. Buiten kijken doen ze maar naar voren :-)
Ik ben wel
Echt van de getinte ruiten. Zeker als de airco ook nog accu gaat kosten.
Meeste ritten maak ik toch alleen, dus ik kies toch vooral wat daarvoor nuttig is. Hier kijken de kinderen trouwens alleen maar naar hun tablet in de auto. Vreselijk, maar goed.
Meeste ritten maak ik toch alleen, dus ik kies toch vooral wat daarvoor nuttig is. Hier kijken de kinderen trouwens alleen maar naar hun tablet in de auto. Vreselijk, maar goed.
Met ruim 400 pk rijden er natuurlijk wel meer mensen achter je dan voor je... dus die badges worden wel goed gezien denk ik.....TheRebell schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:32:
[...]
Ik laat alles zitten. Persoonlijk vind ik het er wat kaal uit zien als Volvo er niet op staan (en voor de mensen die niet weten wat het is). Die badge is niet zo groot en heb er geen last van. Zo vaak kijk ik toch niet naar de achterkant
In sommige auto’s werkt het nogal benauwend die getinte ramen als je binnen zit. Dat vond ik bijvoorbeeld van een V40. Bij een XC40 had ik daar geen last van en het staat wel wat strakker. Vandaar ook dat ik het na enig twijfelen toch ook maar heb gekozenSpanky79 schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:06:
Ik ben wel
Volvo blijft er wel op staan hoor, de badges links en rechts niet.TheRebell schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:32:
[...]
Ik laat alles zitten. Persoonlijk vind ik het er wat kaal uit zien als Volvo er niet op staan (en voor de mensen die niet weten wat het is). Die badge is niet zo groot en heb er geen last van. Zo vaak kijk ik toch niet naar de achterkant
Gr.
Om dat te voorkomen heb ik het lounge pack met zonnedak. Dat heb ik nu ook en dat vind ik een heel ruim gevoel geven.Mga1600 schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:10:
[...]
In sommige auto’s werkt het nogal benauwend die getinte ramen als je binnen zit. Dat vond ik bijvoorbeeld van een V40. Bij een XC40 had ik daar geen last van en het staat wel wat strakker. Vandaar ook dat ik het na enig twijfelen toch ook maar heb gekozen
P8 Vraagje;
Zouden alle vier de velgen gelijk zjin qua ontwerp, of zouden links en rechts gespiegeld zijn over de lengteas van de auto?
Ik had vroeger een renault met 4 dezelfde velgen, waarbij het ontwerp aan de ene kant netjes 'naar achteren waaide' en aan de andere kant 'hapte'. Niet echt chique. Ofwel, hebben ze speciale linkse en rechtse velgen, zodat het ontwerp altijd goed uitkomt, of heb je straks een mooie en een minder mooie kant
In de configurator lijkt het alsof Volvo 4 dezelfde velgen heeft
Zouden alle vier de velgen gelijk zjin qua ontwerp, of zouden links en rechts gespiegeld zijn over de lengteas van de auto?
Ik had vroeger een renault met 4 dezelfde velgen, waarbij het ontwerp aan de ene kant netjes 'naar achteren waaide' en aan de andere kant 'hapte'. Niet echt chique. Ofwel, hebben ze speciale linkse en rechtse velgen, zodat het ontwerp altijd goed uitkomt, of heb je straks een mooie en een minder mooie kant
Reken maar op 4 dezelfde. Bij bijna geen enkele auto wordt het ontwerp gespiegeld wegens de hogere kosten. Las een tijd terug daar eens een artikel over van auto’s waarbij het wel gespiegeld was, maar dat is dus eerder uitzondering dan regelRecharge P8 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:47:
P8 Vraagje;
Ik had vroeger een renault met 4 dezelfde velgen, waarbij het ontwerp aan de ene kant netjes 'naar achteren waaide' en aan de andere kant 'hapte'. Niet echt chique. Ofwel, hebben ze speciale linkse en rechtse velgen, zodat het ontwerp altijd goed uitkomt, of heb je straks een mooie en een minder mooie kantIn de configurator lijkt het alsof Volvo 4 dezelfde velgen heeft
Edit: een van de auto’s die ik me nog herinner uit dat artikel die dat wel heeft, is de Mercedes SLR McLaren. Zie hier een setje velgen daarvoor waar je het mooi kan zien https://mercteil.com/prod...19-inch-set-for-slr-class
[ Voor 12% gewijzigd door Laurent1602 op 01-11-2020 18:54 ]
Voor en achter hebben verschillende bandbreedte, ook op dezelfde velgmaat of verschillend?
P8
@Jur gen Precies het zelfde probleem heb ik ook gehad. Nadat ik 80 km op de teller had staan sinds het ophalen wilde mijn P2 niet meer starten. De ANWB was ook geactiveerd. Maar ruim 5 minuten ver genoeg weg van de auto loste het probleem op.
Bij mij leest iedereen dat ik me straks in een Volvo -- XC40 -- Recharge P8 AWD vervoer.JohnDoe77 schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:08:
P6 19" | EVBox Elvi
De P8 heeft vóór 7,5 inch en achter 8,5 inch velgen. ET waarden vóór en achter verschillen ook.Pr8chtig schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:57:
Voor en achter hebben verschillende bandbreedte, ook op dezelfde velgmaat of verschillend?
Het wordt daarom lastig als je eventueel third-party velgen zou willen hebben. Vaak zijn die velgen maar in één inch-maat per model te krijgen.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Daar komt bij dat de velgen ook versterkt moeten zijn i.v.m. grote gewicht van de auto en het grote koppel/vermogen.Claude schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:22:
[...]
De P8 heeft vóór 7,5 inch en achter 8,5 inch velgen. ET waarden vóór en achter verschillen ook.
Het wordt daarom lastig als je eventueel third-party velgen zou willen hebben. Vaak zijn die velgen maar in één inch-maat per model te krijgen.
Dus toch verschillende velgen, maar wel links en rechts hetzelfde.
P8
Mooi plaatje!vandijk schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:56:
Eindelijk de P2 voor een pleziertochtje kunnen gebruiken. Ook maar direct wat foto's gemaakt. Swedish gold past goed bij de kleur van de bladeren
[Afbeelding]
Ik verwacht ook dat ze gelijk zijn. Bij een vorige auto had ik ook velgen met een duidelijke richting en toen dacht ik vooraf ook dat ik dat heel vreemd zou vinden. Bleek in de praktijk mee te vallen, valt eigenlijk niet eens op omdat je ze toch nooit tegelijk ziet.Recharge P8 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:47:
P8 Vraagje;
Edit: bij deze foto’s zie je het antwoord: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64455318
[ Voor 9% gewijzigd door Montalbano op 01-11-2020 22:32 ]
P8
Eens, vandaar ook de smiley!boldg1974 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:57:
[...]
Niet persoonlijk bedoeld, maar....gewoon niet verlagen tot dat nivo lijkt me volwassener. 👍
Geniale foto!vandijk schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:56:
Eindelijk de P2 voor een pleziertochtje kunnen gebruiken. Ook maar direct wat foto's gemaakt. Swedish gold past goed bij de kleur van de bladeren
[Afbeelding]
Ik heb ook nog even navraag gedaan over de meegeleverde kabel(s). Mijn dealer geeft aan dat er alleen een 3-fase mennekes-mennekes kabel van 4,5meter wordt meegeleverd.Recharge P8 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:02:
[p8]
Terugkomend op de vraag naar de 'Granny' kabel, heeft mijn verkoper verteld dat er een 230V laadkabel meegeleverd wordt, dus dat is goed nieuws, als thuiskomertje.
P8
Klopt dit kreeg ik ook te horen!Montalbano schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:51:
[...]
Ik heb ook nog even navraag gedaan over de meegeleverde kabel(s). Mijn dealer geeft aan dat er alleen een 3-fase mennekes-mennekes kabel van 4,5meter wordt meegeleverd.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Same hier - ik heb hem erbij besteld - en mag er gewoon voor betalen dus,
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Toch even aan de orde stellen lijkt me want die staat n het bericht van Volvo aan de dealers:4v4t4r schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:21:
[...]
Same hier - ik heb hem erbij besteld - en mag er gewoon voor betalen dus,
“Zoals ook vermeld staat in de prijslijst wordt er standaard een (3 fase) Mennekes laadkabel geleverd. Bij de eerste auto’s (productie in 2020) zit er ook een 220V SchuKo kabel in de auto. In verband met de lange laadtijden (meer dan 24 uur) en hoge belasting van het stopcontact wordt geadviseerd om de 220V SchuKo kabel alleen in noodgevallen te gebruiken.
Voor auto’s vanaf productie 2021 wordt er enkel de (3 fase) laadkabel geleverd. Hiermee vervangt standaard optie 1248 (1 kabel) de bestaande standaard optie 1179 (2 kabels)”
Sorry, maar als P2 rijder moet ik daar toch een beetje om lachen. De bezorgdheid van Volvo is natuurlijk pakkend, maar als je een degelijke installatie hebt en een degelijke verbinding naar een degelijk buitenstopcontact Is er uiteraard geen probleem. In de nu bijna 2 maand dat ik met de P2 rijd laad ik gewoon zo. Ik stekker wel altijd als ik thuiskom overdag of s avonds en nog nooit een probleem gehad. Ik heb wel nog nooit meer dan 150 km zonder laden gereden en zal op redelijk korte termijn wel een laadpaal installeren die rekening zal houden met mijn zonnepanelen. Maar denk dat Volvo toch meer aan centen denkt hoor.
[P2]
Vanochtend auto geladen tot 80%. Wilde de auto voorverwarmen voor vertrek, dus aan de lader laten hangen en voorverwarmen aangezet. En inderdaad, zoals "verwacht", tijdens het opwarmen ook doorgeladen tot over de 80% grens.
Behoorlijk goed reproduceerbaar, hopelijk hebben ze dit bij de nieuwste updates wel gefixed.
(Mijn laatste update is die tm de eerste recall update)
Vanochtend auto geladen tot 80%. Wilde de auto voorverwarmen voor vertrek, dus aan de lader laten hangen en voorverwarmen aangezet. En inderdaad, zoals "verwacht", tijdens het opwarmen ook doorgeladen tot over de 80% grens.
Behoorlijk goed reproduceerbaar, hopelijk hebben ze dit bij de nieuwste updates wel gefixed.
(Mijn laatste update is die tm de eerste recall update)
Ik kan me niet voorstellen dat ze bij Polestar wel zouden zeggen "vooral die stekker in een willekeurig stopcontact steken" hoor. Lange tijd maximaal vermogen trekken via een stopcontact waar je niet precies van weet hoe die elektra daar uiteindelijk uitkomt (dat is bij veel mensen zo) is gewoon niet zo slim. Dat het goed gaat wil niet zeggen dat het lachwekkend is dat iemand het advies geeft om het niet te doen. Mijn schoonmoeder rookt ook al 50 jaar en dat gaat ook nog steeds goed. Toch heeft de dokter best een punt als hij adviseert dat het beter is om het niet te doen ;-)Poleposition schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:42:
Sorry, maar als P2 rijder moet ik daar toch een beetje om lachen. De bezorgdheid van Volvo is natuurlijk pakkend, maar als je een degelijke installatie hebt en een degelijke verbinding naar een degelijk buitenstopcontact Is er uiteraard geen probleem. In de nu bijna 2 maand dat ik met de P2 rijd laad ik gewoon zo. Ik stekker wel altijd als ik thuiskom overdag of s avonds en nog nooit een probleem gehad. Ik heb wel nog nooit meer dan 150 km zonder laden gereden en zal op redelijk korte termijn wel een laadpaal installeren die rekening zal houden met mijn zonnepanelen. Maar denk dat Volvo toch meer aan centen denkt hoor.
P8
Thanks, ik heb dit bericht aan hem voorgelegd, benieuwd wat de reactie is.Mga1600 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:47:
[...]
Toch even aan de orde stellen lijkt me want die staat n het bericht van Volvo aan de dealers:
“Zoals ook vermeld staat in de prijslijst wordt er standaard een (3 fase) Mennekes laadkabel geleverd. Bij de eerste auto’s (productie in 2020) zit er ook een 220V SchuKo kabel in de auto. In verband met de lange laadtijden (meer dan 24 uur) en hoge belasting van het stopcontact wordt geadviseerd om de 220V SchuKo kabel alleen in noodgevallen te gebruiken.
Voor auto’s vanaf productie 2021 wordt er enkel de (3 fase) laadkabel geleverd. Hiermee vervangt standaard optie 1248 (1 kabel) de bestaande standaard optie 1179 (2 kabels)”
P8
Hier hetzelfde, ik heb eind deze week weer contact met de dealer over de status zal dit dan bij hem neerleggen.Montalbano schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:14:
[...]
Thanks, ik heb dit bericht aan hem voorgelegd, benieuwd wat de reactie is.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Mga1600 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:47:
[...]
Toch even aan de orde stellen lijkt me want die staat n het bericht van Volvo aan de dealers:
Ik heb al antwoord, blijkt inderdaad dat zij dat schrijven toch ook hebben gehad en dat er naar alle waarschijnlijkheid dus óók een schuko-kabel bijgeleverd wordt.mvrooij schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:38:
[...]
Hier hetzelfde, ik heb eind deze week weer contact met de dealer over de status zal dit dan bij hem neerleggen.
P8
Lees op het ABRP forum dat er gebouwd wordt aan een app voor android automotive.
https://forum.abetterrout.../1898-android-automotive/Positive news, development for Android Automotive is in progress
Mijn hybride T8 heb ik ook altijd aan een normaal stopcontact gehangen. Omdat ik een aparte groep daarvoor had ging dat perfect. Maar als je bij wijze van spreken op de camping zou laden met je 220 kabeltje zou het op de hele camping wel eens vroeg donker kunnen worden......Poleposition schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:42:
Levering van deze kabel is i.i.g. in mijn order opgenomen.Mga1600 schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:47:
[...]
P6 19" | EVBox Elvi
Uiteraard kan je de wagen niet aan om het even welk stopcontact hangen. Dit heb ik ook duidelijk vermeld : degelijke kast - degelijke leiding - degelijk stopcontact. Heb zelf een nieuwe leiding vanuit de kast laten leggen. Prima zo!Mga1600 schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:59:
[...]
Mijn hybride T8 heb ik ook altijd aan een normaal stopcontact gehangen. Omdat ik een aparte groep daarvoor had ging dat perfect. Maar als je bij wijze van spreken op de camping zou laden met je 220 kabeltje zou het op de hele camping wel eens vroeg donker kunnen worden......
Woensdag wordt mijn P2 gerepareerd voor de recall. Duurt 2 dagen dus heb een XC40 P8 als vervangend vervoer gevraagd
Een normaal en goed uitgevoerd stopcontact moet dat probleemloos kunnen trekken.Poleposition schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:55:
[...]
Uiteraard kan je de wagen niet aan om het even welk stopcontact hangen. Dit heb ik ook duidelijk vermeld : degelijke kast - degelijke leiding - degelijk stopcontact. Heb zelf een nieuwe leiding vanuit de kast laten leggen. Prima zo!
De granny charger trekt maar 10A, en is normaal afgezekerd met 20A.
Frietketel of electrisch kacheltje trekt even veel stroom.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Je wilt toch nog een paar dagen in een echte auto rijden ?Aghanim schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:05:
Woensdag wordt mijn P2 gerepareerd voor de recall. Duurt 2 dagen dus heb een XC40 P8 als vervangend vervoer gevraagd
P6 19" | EVBox Elvi
Dit valt of staat met de definitie van 'goed uitgevoerd'.Tommie12 schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:06:
[...]
Een normaal en goed uitgevoerd stopcontact moet dat probleemloos kunnen trekken.
De granny charger trekt maar 10A, en is normaal afgezekerd met 20A.
Frietketel of electrisch kacheltje trekt even veel stroom.
Je hebt gelijk, maar om 12 uur (of langer) op 2,3kW laden qua hitte-ontwikkeling te vergelijken met een frietketel of elektrische kachel die door een thermostaat zelfs niet constant aan staan, vind ik nogal gevaarlijk.
De installateur van mijn laadpaal adviseerde me om - als ik wilde - 'granny-laden' dat te maximeren op 6A i.v.m. warmte-ontwikkeling in de wand-contactdoos. Hij had al enkele 'versmolten' gevalletjes gezien in de praktijk, met als gevolg nieuwe bekabeling trekken (want aan elkaar versmolten en daardoor te kort geworden)....
Het is in dit topic al eens eerder ter sprake gekomen. Wat ik daaruit begreep is de standaard granny-kabel van de auto uitgerust met een thermo-sensor o.i.d. waardoor de auto zou moeten stoppen met laden als de stekker te heet wordt. Dat is dan waarschijnlijk ook meteen de reden dat je nooit een verlengsnoer moet gebruiken. Het blijft veel vermogen met veel warmte-ontwikkeling.
Pirelli sottozero 3. Gekozen door de leasemaatschappij.JoeMusashi schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:31:
[...]
Kan je delen welke winterbanden je hebt laten plaatsen?
Nog steeds maar 1 P8 in de database van de RDW......
Is er al iemand die iets officieels te horen heeft gekregen van Polestar over de recalls?
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Niks officieel. Maar wel vandaag met de dealer over mijn wintervelgen en die is er achteraan gegaan (en kwam netjes met een antwoord terug). Hij verwacht dat er over een week of twee aan begonnen kan worden. Hadden vandaag pas de info ontvangen.P2Hattem schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:38:
Is er al iemand die iets officieels te horen heeft gekregen van Polestar over de recalls?
Ik ook niet. Ik weet overigens niet of die berichtgeving nu naar de leasemaatschappij of naar mij gaat.
We wachten geduldig af.
We wachten geduldig af.
Ik had vandaag even contact met de dealer omdat ik vrijdag toch al langs zou gaan i.v.m. niet werkende GPS (dat zich overigens dit weekend na een week zelf hersteld heeft). Ze moest het van mij horen dat er een terugroepactie aan zat te komen, dus zal allemaal nog wel even duren.
Hij komt net via e-mail binnen:P2Hattem schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:38:
We nemen contact met je op om je te laten weten dat er issues zijn geconstateerd bij een aantal Polestars 2. We hebben er hard aan gewerkt om de oorzaak van deze issues te achterhalen en oplossingen te ontwikkelen. Wij zijn dan ook klaar om de benodigde upgrades aan jouw auto uit te voeren als onderdeel van een terugroepactie en een servicecampagne.
Via deze mail informeren wij je alvast over welke acties er dienen te worden genomen. We sturen je ook nog een formele brief per post.
Wat dient er te gebeuren?
Met deze mail nog niets. Na ontvangst van de brief per post, willen we je vragen om contact op te nemen met een Polestar-servicepunt naar keuze om de benodigde updates te laten uitvoeren. Je vindt hier een overzicht van de servicepunten. Mocht de auto al bij een servicepunt staan, dan worden de werkzaamheden direct uitgevoerd.
Het betreft de volgende acties:
Vervanging van de omvormers (‘inverters’)
Polestar heeft vastgesteld dat bij een aantal auto’s de omvormers (voor en achter) defect kunnen raken. Indien dit gebeurt, dan kan de auto onder bepaalde omstandigheden niet meer starten. In het ergste geval kan er verlies van aandrijving tijdens het rijden optreden. Mocht dit gebeuren, dan heeft dit geen invloed op de werking van de besturing, remmen of veiligheidssystemen. De oplossing voor dit probleem is het vervangen van de omvormers van jouw auto.
Vervanging van de hoogspannings-koelvloeistofverwarmer (HVCH)
Bij een aantal auto’s uit de vroege productie is een defect verwarmingscomponent (High Voltage Coolant Heater - HVCH) geconstateerd. Bij sommige auto’s heeft dit onderdeel een foutcode geproduceerd waardoor de auto niet meer kan starten. Als dit voor jouw auto geldt, dan wordt de HVCH vervangen.
Over-The-Air (OTA) compatibiliteitsupgrade
Tegelijkertijd bereiden we jouw Polestar 2 voor op OTA-updates. Hierdoor kunnen we software-updates rechtstreeks naar de auto sturen, zodra OTA beschikbaar is. Via OTA kun je direct profiteren van de nieuwste features zonder daarvoor langs te hoeven gaan bij een servicepunt.
Het nieuwste softwarepakket bevat ook oplossingen voor andere issues die door klanten zijn gemeld, waaronder overmatige activering van de batterijventilator en onnodige alarmactivering.
Duur van de werkzaamheden
De werkzaamheden nemen ongeveer een dag in beslag. We zullen je informeren over de exact benodigde tijd voor de werkzaamheden aan jouw auto wanneer we de werkplaatsafspraak inplannen. Indien gewenst kunnen we een vervangende auto voor je verzorgen.
Bedankt voor je support en geduld
We betreuren het ongemak dat je mogelijk hebt ondervonden met jouw nieuwe Polestar 2 en willen je bedanken voor je voortdurende support. We stellen je geduld op prijs en we werken er hard aan om je de beloofde klantervaring te bieden.
Om je te bedanken voor je geduld verlengen we voor jou als eerste eigenaar de garantie op je Polestar 2 met een extra jaar. Hoe dit werkt, laten we je binnenkort weten.
Met vriendelijke groeten,
Polestar
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Hier ook net binnen. Nog even afwachten wanneer de dealer kan beginnen dus.Autowina schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:26:
[...]
Hij komt net via e-mail binnen:
We nemen contact met je op om je te laten weten dat er issues zijn geconstateerd bij een aantal Polestars 2. We hebben er hard aan gewerkt om de oorzaak van deze issues te achterhalen en oplossingen te ontwikkelen. Wij zijn dan ook klaar om de benodigde upgrades aan jouw auto uit te voeren als onderdeel van een terugroepactie en een servicecampagne.
Via deze mail informeren wij je alvast over welke acties er dienen te worden genomen. We sturen je ook nog een formele brief per post.
Wat dient er te gebeuren?
Met deze mail nog niets. Na ontvangst van de brief per post, willen we je vragen om contact op te nemen met een Polestar-servicepunt naar keuze om de benodigde updates te laten uitvoeren. Je vindt hier een overzicht van de servicepunten. Mocht de auto al bij een servicepunt staan, dan worden de werkzaamheden direct uitgevoerd.
Het betreft de volgende acties:
Vervanging van de omvormers (‘inverters’)
Polestar heeft vastgesteld dat bij een aantal auto’s de omvormers (voor en achter) defect kunnen raken. Indien dit gebeurt, dan kan de auto onder bepaalde omstandigheden niet meer starten. In het ergste geval kan er verlies van aandrijving tijdens het rijden optreden. Mocht dit gebeuren, dan heeft dit geen invloed op de werking van de besturing, remmen of veiligheidssystemen. De oplossing voor dit probleem is het vervangen van de omvormers van jouw auto.
Vervanging van de hoogspannings-koelvloeistofverwarmer (HVCH)
Bij een aantal auto’s uit de vroege productie is een defect verwarmingscomponent (High Voltage Coolant Heater - HVCH) geconstateerd. Bij sommige auto’s heeft dit onderdeel een foutcode geproduceerd waardoor de auto niet meer kan starten. Als dit voor jouw auto geldt, dan wordt de HVCH vervangen.
Over-The-Air (OTA) compatibiliteitsupgrade
Tegelijkertijd bereiden we jouw Polestar 2 voor op OTA-updates. Hierdoor kunnen we software-updates rechtstreeks naar de auto sturen, zodra OTA beschikbaar is. Via OTA kun je direct profiteren van de nieuwste features zonder daarvoor langs te hoeven gaan bij een servicepunt.
Het nieuwste softwarepakket bevat ook oplossingen voor andere issues die door klanten zijn gemeld, waaronder overmatige activering van de batterijventilator en onnodige alarmactivering.
Duur van de werkzaamheden
De werkzaamheden nemen ongeveer een dag in beslag. We zullen je informeren over de exact benodigde tijd voor de werkzaamheden aan jouw auto wanneer we de werkplaatsafspraak inplannen. Indien gewenst kunnen we een vervangende auto voor je verzorgen.
Bedankt voor je support en geduld
We betreuren het ongemak dat je mogelijk hebt ondervonden met jouw nieuwe Polestar 2 en willen je bedanken voor je voortdurende support. We stellen je geduld op prijs en we werken er hard aan om je de beloofde klantervaring te bieden.
Om je te bedanken voor je geduld verlengen we voor jou als eerste eigenaar de garantie op je Polestar 2 met een extra jaar. Hoe dit werkt, laten we je binnenkort weten.
Met vriendelijke groeten,
Polestar
Wel positief dat ze erkennen dat menig gebruiker hier niet blij mee is en de garantie verlengd wordt. Als koper voor mij wel handig, maar als leaserijder biedt het je persoonlijk niets. Maar goed, een weekendje een P1 krijgen zal ook wel erg lastig inplannen zijn met 4000+ gegadigden wereldwijd 🌍 🤪
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Hmm, daar had ik overheen gelezen.... scheelt toch weer en geeft wat vertrouwen in het product.
Heeft iemand trouwens een idee wat inclusief is in de drie jaar service?
Ook dit bericht binnengekregen. Verlenging garantie met een jaar vind ik een belangrijke geste
Ik denk dat het alleen over de fabrieksgarantie zal gaan, de rest zijn ‘diensten’:De fiscalist schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:50:
Hmm, daar had ik overheen gelezen.... scheelt toch weer en geeft wat vertrouwen in het product.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SoMrnG4QONYJX8OMz9yLC0uu.jpg?f=user_large)
Maar wie weet worden we positief verrast?!
Ik zou het ook wel prettig vinden als de Polestar connect dienstverlening pas begint zodra OTA beschikbaar is en eigenlijk pas als de app er is. Er is dadelijk al ruim een half jaar (van de 3) verstreken voor we die diensten echt kunnen gebruiken.
Vraagje betreffende de laadpalen; hoe zie je in Google Maps of een laadpaal openbaar is of privé? Ik zie dat de EV Box station in Rotterdam vaak openbaar is, maar is dat altijd het geval?
Dat is inderdaad heel irritant. Ik heb al een paar keer gehad dat een laadpaal uit maps in een afgesloten bedrijfsgarage bleek te zitten en ook een keer op een plek voor vergunninghouders (dat was een dure laadsessieWilli1908 schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:27:
Vraagje betreffende de laadpalen; hoe zie je in Google Maps of een laadpaal openbaar is of privé? Ik zie dat de EV Box station in Rotterdam vaak openbaar is, maar is dat altijd het geval?
Mijn is ook ingepland, in eerste instantie alleen van de voorgaande sw update maar nu mag mijn auto ook een nachtje blijven. Vervangende auto wordt geregeld!Aghanim schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:05:
Van het kastje naar de muur lopen...
Goed om te horen, kan je abpr mogelijk ook de gegeven van je auto uithalen zodat het gebruikt kan worden voor de calculatie van de percentage. Dat zou helemaal mooi zijnBartWNL schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:59:
Lees op het ABRP forum dat er gebouwd wordt aan een app voor android automotive.
[...]
https://forum.abetterrout.../1898-android-automotive/
Van het kastje naar de muur lopen...
Even een vraagje over het laden van de P2 en dan de hoeveelheid Ampere in het middenscherm. maximaal 32A volgens mij..
kan ik hem gewoon op maximaal laten staan en past hij het zelf aan afhankelijk van de laadpaal..? Kan het kwaad om hem op maximaal te laten staan.. Of kan paal er uitklappen als is ik hem te hoog zet..? 🙃
kan ik hem gewoon op maximaal laten staan en past hij het zelf aan afhankelijk van de laadpaal..? Kan het kwaad om hem op maximaal te laten staan.. Of kan paal er uitklappen als is ik hem te hoog zet..? 🙃
P2, Zappi V2
Je moet hem nooit hoger zetten dan dat je paal gezekerd is. Als je paal 3-fasen is (met bijv. 3 x 25A aansluiting) is het maximum dat de P2 kan laden 11kW (3 x 16A x 230V). Als je hem hoger zet gaat hij niet meer laden omdat de omvormer in de auto niet meer aan kan.
Op 1 fase kun je wel naar 32A (1 x 32A x 230V = 7,4kW). Dan moet je mogelijk wel opletten op hoeveel Ampere je paal gezekerd is. Daar heb ik geen ervaring mee.
Op 1 fase kun je wel naar 32A (1 x 32A x 230V = 7,4kW). Dan moet je mogelijk wel opletten op hoeveel Ampere je paal gezekerd is. Daar heb ik geen ervaring mee.
Hoe vaak laden jullie per week ongeveer op?
Ik moet zeggen dit is een zeer relevante vraag......Willi1908 schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:47:
Hoe vaak laden jullie per week ongeveer op?

Volvo XC 40 P8
Als je laadpaal door een installateur is geplaatst moet je er gewoon van uit kunnen gaan dat dat ding je huisinstallatie niet overbelast.
Dit mag nooit afhangen van een instelling in de auto. Je kunt ‘m rustig op 32A laten staan. Auto en laadpaal onderhandelen met elkaar over de maximale laadstroom en gaan echt niet met een hoger vermogen laden dan 1 van beiden aankan.
Als je denkt dat je laadpaal of je huisinstallatie dat niet aankan: er is een apart topic over thuis laden, want dit is natuurlijk niet specifiek voor de P2 of P8.
Dit mag nooit afhangen van een instelling in de auto. Je kunt ‘m rustig op 32A laten staan. Auto en laadpaal onderhandelen met elkaar over de maximale laadstroom en gaan echt niet met een hoger vermogen laden dan 1 van beiden aankan.
Als je denkt dat je laadpaal of je huisinstallatie dat niet aankan: er is een apart topic over thuis laden, want dit is natuurlijk niet specifiek voor de P2 of P8.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik laad elke dag 4 keer op.Beosoft schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:51:
[...]
Ik moet zeggen dit is een zeer relevante vraag......![]()

Zijn er in BE al mensen die de recall mail hebben gehad?
In de stekker van de laadpaal zit een weerstandje. Obv deze weerstand pakt de auto maximaal maar 16A bijvoorbeeld als de weerstand 680ohm is. Het kan dus niet zo zijn dat je auto de automaat van de laadpaal overbelast. Het kan wel zo zijn dat je thuis problemen krijgt als je geen load balancing hebt.Headfirst schreef op maandag 2 november 2020 @ 21:12:
Even een vraagje over het laden van de P2 en dan de hoeveelheid Ampere in het middenscherm. maximaal 32A volgens mij..
Een workaround is dan gewoon in de auto in te stellen dat hij vanaf 23 uur moet laden. In deze tijd laad ik 1 max 2 keer per week tot 80%. Dan stop ik de stekker er weer in als hij zo rond de 40% zit.
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 03-11-2020 07:40 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.