Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.468.458 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 21:45
Net de eerste keer de PS2 in het wild gezien op de A4 naar Amsterdam.(was het misschien een mede tweaker?)
Wat zijn de achterlichten herkenbaar zeg! (en erg sexy 8) ) blij dat het donker was want heb tot nu toe geprobeerd te zorgen dat de eerste keer dat ik hem in het echt zou zijn bij me thuis was. :*)

Levering staat nog gepland ergens in december(hopenlijk) dus hoop dat het lukt om hem voor het eerst echt goed te zien voor mijn deur! (maar stiekem toch wel even gekeken en oe wat is ie mooi oOo

P2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geertkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 09:42
theusibo schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:31:
[...]

Ik krijg mijn Polestar morgenmiddag. Wat denken jullie, zou dit dan al geregeld zijn?
Any undelivered vehicles will be updated before handover, and any vehicles already at workshops will also be updated according to the campaigns. There may be handover delays on new vehicles that need to be updated accordingly before they are handed over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
JohnDoe77 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

Oeh.... krijgen wij “K”? En vanwaar je blijdschap? ;)
Mijn kenteken van de Astra begint nu ook met een K, en het was ook een Astra type K.
Sorry guys....off topic..... :X

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:16
FAQs zijn bijgewerkt met info over de terugroepactie:

https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/

Niet veel nieuwe info, maar welk goed dat ze nu duidelijk communiceren.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
geertkb schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:45:
[...]

Any undelivered vehicles will be updated before handover, and any vehicles already at workshops will also be updated according to the campaigns. There may be handover delays on new vehicles that need to be updated accordingly before they are handed over.
Zal ook wel verklaren waarom die P8s nog niet uitgeleverd worden.

Ik ben dankbaar voor de P2 vrienden die al veel hete kolen uit het vuur gehaald hebben.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-07 20:57
Dinsdag mijn P2 uitgeleverd gekregen (terugroep was uitgevoerd volgens RDW) . Al vrij snel het spiegel probleem + in de regen een foutmelding met betrekking tot de verlichting + alle hulpsystemen gaven 'fout' aan. LM gaf aan, dat Polestar wil dat ik bij een dealer langs ga, om een rapport op te stellen. Vanochtend dus maar even een bezoekje gebracht aan de lokale Volvo dealer.

Het spiegel probleem bleek niet overeen te komen met 2 bekende problemen. Dus er is een video gemaakt die naar Polestar gestuurd is.

Aansluiten op de computer leerde dat er nog een paar nieuwe updates waren voor onder ander de laadmodule, spiegels, verlichting etc. Maar ook deze loste het probleem met de spiegels niet op.

Het versie nummer van de Android software staat overigens nog steeds op september+oktober.

Voor komende dinsdag heb ik een afspraak staan om eea nog even na te lopen, en de stickers te laten verwijderen. Benieuwd of ze dan ook de andere zaken aanpakken, of dat mijn auto niet in de eerste 3150 zat.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Beosoft schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

J-706-XF

Oh dan is de kans groot dat die van mij geen "J" meer is *O* oOo :)F
Jij staat toch ook voor levering rond 11/11? Dan is het nog een “J” is de voorspelling;

https://www.kenteken.tv/k...?voorspeldatum=17-11-2020

De 17e gaan ze in dit tempo maar “K”, maar het is maar een voorspelling. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Jij staat toch ook voor levering rond 11/11? Dan is het nog een “J” is de voorspelling;

De mijne gaat tussen 18 en 25 op kenteken, dus dat wordt een "Koninklijke" ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 13:23
JohnDoe77 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:47:
[...]

Geen fatsoenlijke koffie en toch kom jij er al 15jr? >:)
Tsja. De enige dealer/bandentiko/schadehersteller met goeie koffie in 15 jaar auto rijden was de Alpha Romeo dealer van m'n 147, maar ook alleen als je van de werkplaats naar de salesvloer ging.

En met corona was ik sowieso niet van plan een koffieapparaat te bedienen op een plek waar elk half uur 4 mensen langs komen.

Ik heb er wel eens thee genomen, maar die is meestal nog te heet als ze met de banden klaar zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
ToAoM schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

Tsja. De enige dealer/bandentiko/schadehersteller met goeie koffie in 15 jaar auto rijden was de Alpha Romeo dealer van m'n 147, maar ook alleen als je van de werkplaats naar de salesvloer ging.
Tuurlijk hebben ze bij de Alfa dealer goede koffie! Je zit daar vaker in de garage dan in de auto :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToAoM
JackBol schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:25:
[...]

Tuurlijk hebben ze bij de Alfa dealer goede koffie! Je zit daar vaker in de garage dan in de auto :/
Viel gelukkig heel erg mee. 2x in 2 jaar.

Ze waren wel heel trots op hun echte Italiaanse espresso apparaat. En ik geef toe, die zou ik ook wel willen. Mn eigen is eigenlijk al veel te luxe voor thuis, maar de alpha dealer in Houten had een apparaat staan van 30.000 euro. Zoals ze grapte, daar kon je ook een Abarth 500 voor kopen.

Bij Volvo staat in mijn ervaring meestal een niet heel slechte bedrijfskoffieachine met bonen. Maar ja, plastic of papieren bekers en geoptimaliseerd voor Hollandse pleur, niet voor espresso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-07 20:57
ToAoM schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Ze waren wel heel trots op hun echte Italiaanse espresso apparaat. En ik geef toe, die zou ik ook wel willen. Mn eigen is eigenlijk al veel te luxe voor thuis, maar de alpha dealer in Houten had een apparaat staan van 30.000 euro. Zoals ze grapte, daar kon je ook een Abarth 500 voor kopen.

Bij Volvo staat in mijn ervaring meestal een niet heel slechte bedrijfskoffieachine met bonen. Maar ja, plastic of papieren bekers en geoptimaliseerd voor Hollandse pleur, niet voor espresso.
Hoe is de koffie bij Tesla? :+

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10
vandijk schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:42:
[...]

Hoe is de koffie bij Tesla? :+
Nessspressoo. Zo’n ding waar je platte pads in duwt. Je hebt er ook cola, zero, fanta, ijsthee en flesjes water... mag ook wel. Je zit er wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 18:18
ToAoM schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Nee hoor bij TVK hebben ze mooie stenen kopjes, lekkere koffie die met een glimlach wordt geserveerd - desgewenst een koekje erbij - en een regelmatige refill . Daarbij een prima ’stamtafel’ waar je kunt werken (of in de leesmap bladeren). Bijna jammer dat je er maar zo zelden terug moet.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Polestar schijnt voor een rits auto's de verkeerde fiscale waarde bij het RDW te hebben geregistreerd. Hierover is Polestar op dit moment met het RDW in gesprek en dit gaat gecorrigeerd worden. Hou hier even rekening mee bij het bepalen van je bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:13
eLScha schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 23:47:
Polestar schijnt voor een rits auto's de verkeerde fiscale waarde bij het RDW te hebben geregistreerd. Hierover is Polestar op dit moment met het RDW in gesprek en dit gaat gecorrigeerd worden. Hou hier even rekening mee bij het bepalen van je bijtelling.
|:( Gaat lekker. Hopelijk hebben ze eerder een iets te hoog bedrag doorgegeven dan te laag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ik had dat een paar jaar geleden met een eerdere auto: er zat een factor 2 tussen. Dat had, naast fiscale toestanden ook effect op de verzekeringspremie. Het corrigeren bij de belastingdienst was kennelijk een heel proces (dealer->VWE-> belastingdienst ) want het duurde een paar maanden, maar uiteindelijk kwam het weer goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Mga1600 op 30-10-2020 08:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Polestar staat op de stoep, wat rijdt dat heerlijk zeg, gelijk even fastned getest, appeltje eitje allemaal.! ACC en Pilot assist werkt top, even wennen maar even aan leren overgeven.. Nou was het gisteren vrij regenachtig en donker en merkte dat het achteruitrijden wel een uitdaging is met bedruppelde achterruit en spiegels en een. rij donkere oprit voor de camera. weten jullie of de spiegels verwarmen door de achterruitverwarming aan te zetten.? Tevens spotify geïnstalleerd, maar is toch lastig om google een specifiek nummer via spotify te laten spelen, is daar we trucje voor dat jullie weten.?
Verder ook stuurverwarming heerlijk zeg..

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:47
vraagje aan de P2 rijders hier - is indd de laadsnelheid bij factchargers verbeterd (130kW+) of halen jullie dat nog steeds niet. Ik snap dat met de kou het wellicht wat trager gaat, en preconditioneren geen optie is nog.. maar gewoon even curious :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:54
Headfirst schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:49:
Polestar staat op de stoep, wat rijdt dat heerlijk zeg, gelijk even fastned getest, appeltje eitje allemaal.! ACC en Pilot assist werkt top, even wennen maar even aan leren overgeven.. Nou was het gisteren vrij regenachtig en donker en merkte dat het achteruitrijden wel een uitdaging is met bedruppelde achterruit en spiegels en een. rij donkere oprit voor de camera. weten jullie of de spiegels verwarmen door de achterruitverwarming aan te zetten.? Tevens spotify geïnstalleerd, maar is toch lastig om google een specifiek nummer via spotify te laten spelen, is daar we trucje voor dat jullie weten.?
weten jullie of de spiegels verwarmen door de achterruitverwarming aan te zetten.?
Ja volgens mij werken deze samen inderdaad.
Tevens spotify geïnstalleerd, maar is toch lastig om google een specifiek nummer via spotify te laten spelen, is daar we trucje voor dat jullie weten.?
Ik noem altijd titel van het nummer + (1 vd) artiesten en dat gaat eigenlijk altijd goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kallie123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgzZb7XTYZUQCJ21EHYKLpIRvTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JywXEdwaTMSqJC3BA0bCLbfh.png?f=fotoalbum_large

https://support.polestar....activeren-en-deactiveren/

Automatisch activeren ook mogelijk :) :
https://support.polestar....activeren-en-deactiveren/

[ Voor 12% gewijzigd door Kallie123 op 30-10-2020 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 11:44
4v4t4r schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:56:
vraagje aan de P2 rijders hier - is indd de laadsnelheid bij factchargers verbeterd (130kW+) of halen jullie dat nog steeds niet. Ik snap dat met de kou het wellicht wat trager gaat, en preconditioneren geen optie is nog.. maar gewoon even curious :)
Gezien er nu een terugroep actie is op de verwarmingsunit, mag ik aannemen dat dat het snelladen positief gaat beinvloedden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 11:44
Kijk dat zijn pas updates waarvoor ik een ritje naar de dealer over heb.

Onlangs heb ik uiteraard al een email en een brief mogen ontvangen dat ik langs moet komen, maar gezien dat ik geen problemen heb met mijn P2 heb ik die maar even langs mij neergelegd. Ik heb in het verleden al te vaak met andere apparaten updates doorgevoerd die meer kapot maakte dan hielpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:49:
[...]

Nee hoor bij TVK hebben ze mooie stenen kopjes, lekkere koffie die met een glimlach wordt geserveerd - desgewenst een koekje erbij - en een regelmatige refill . Daarbij een prima ’stamtafel’ waar je kunt werken (of in de leesmap bladeren). Bijna jammer dat je er maar zo zelden terug moet.
Kijk! Dáár ga ik nu eens boven, meiden.
Sisjön in Göteborg, waar ik mijn P8 besteld heb, is de grootste Volvo-dealer ter wereld. Daar heb je zelfs een restaurant waar je kan ontbijten of lunchen terwijl je op jouw auto wacht. d:)b

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
JackBol schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:13:
[...]

De mijne gaat tussen 18 en 25 op kenteken, dus dat wordt een "Koninklijke" ;)
Wanneer gaat een auto op kenteken? Vlak voor je hem ophaalt, of direct bij aankomst dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

En het is Italiaans!! Gave auto trouwens die 147, was mijn eerste auto! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Goed verhaal, maar “pictures or it didn’t happen!”. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Kies de gewenste instelling onder Automatisch ontwasemen achterbank om automatische inschakeling van elektrische achterruit

Automatisch ontwasemen achterbank... :? Wanneer zou je dat nodig hebben?

In de P8 handleiding staat: Kies de gewenste instelling onder Automatisch ontwasemen achter om automatische inschakeling van elektrische achterruit- en buitenspiegelverwarming te activeren/deactiveren.

[ Voor 13% gewijzigd door JohnDoe77 op 30-10-2020 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToAoM
JohnDoe77 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:07:
[...]

Wanneer gaat een auto op kenteken? Vlak voor je hem ophaalt, of direct bij aankomst dealer?
Tussen de aankomst in NL en de levering aan de dealer ergens, bij mij 6 weken voor levering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-07 19:42
JohnDoe77 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Kies de gewenste instelling onder Automatisch ontwasemen achterbank om automatische inschakeling van elektrische achterruit

Automatisch ontwasemen achterbank... :? Wanneer zou je dat nodig hebben?

In de P8 handleiding staat: Kies de gewenste instelling onder Automatisch ontwasemen achter om automatische inschakeling van elektrische achterruit- en buitenspiegelverwarming te activeren/deactiveren.
Mooie functie. Ik kan me wel situaties voorstellen waarna je ook de achterbank zou willen ontwasemen. 8)

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Headfirst
JohnDoe77 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Goed verhaal, maar “pictures or it didn’t happen!”. O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYRZ4yEfGPdq2cOLih8pHWGT_Dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBkV64YD9XH3qBB4FobZTn5z.jpg?f=fotoalbum_large

*O*

P2, Zappi V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P02xe4M5qM8oqtgGVWu_cngMhKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z84UWWVunPikDxzG7dcnggmI.jpg?f=fotoalbum_large

Het zal er om gaan spannen, mijn uitleveringsdatum staat voorlopig op de 20e :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqdxFjCN3OUOrr-pJFUo665p0QA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQleSnSacl2cBcjq8j7ZLHVb.jpg?f=fotoalbum_large

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
[...]

_O-

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Void
  • Laatst online: 26-06 11:34
Was hier nu de App Store van Google voor nodig? De ene support medewerker zegt dat Spotify er standaard op staat en dus ook zonder koppeling met een Google account te gebruiken is.. (staat me ook bij dat ik het zo langs heb zien komen in Polestar communicatie (hahaha.. Polestar communicatie.. hahaha .. sorry)).
Andere support medewerkers geven aan dat het wel gewoon vanuit de App Store moet worden geinstalleerd.
Wilde namelijk eigenlijk beginnen zonder Google account aangezien er nog weinig in de App Store staat en voor die paar andere toevoegingen is het nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHo91
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:42
P2Void schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Was hier nu de App Store van Google voor nodig? De ene support medewerker zegt dat Spotify er standaard op staat en dus ook zonder koppeling met een Google account te gebruiken is.. (staat me ook bij dat ik het zo langs heb zien komen in Polestar communicatie (hahaha.. Polestar communicatie.. hahaha .. sorry)).
Andere support medewerkers geven aan dat het wel gewoon vanuit de App Store moet worden geinstalleerd.
Wilde namelijk eigenlijk beginnen zonder Google account aangezien er nog weinig in de App Store staat en voor die paar andere toevoegingen is het nog niet nodig.
Ik moest Spotify gewoon installeren na het koppelen van m'n google account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
P2Void schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Inderdaad via google appstore. je kunt echter ook eenvoudig je telefoon pairen om spotify af te spelen.
overigens vind ik dat de inductielader niet continu goed werkt met m’n iphone xs

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die voorspelling van die kentekendatums, is dat gebaseerd op de datum van aanvraag door de dealer? Of de daadwerkelijke tenaamstellingsdatum?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
cHo91 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Ik moest Spotify gewoon installeren na het koppelen van m'n google account.
Grappig. Bij mij stond Spotify al geïnstalleerd en nam hij mijn playlists automatisch over toen mijn Polestar aan mijn google account was gekoppeld.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mooie kleur ook! Hoe ging het laden reallife qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

[Afbeelding]

Het zal er om gaan spannen, mijn uitleveringsdatum staat voorlopig op de 20e :Y

[Afbeelding]
Heeft de dealer al die datum recent bevestigd? En dan is het de vraag wanneer de dealer het kenteken aanvraagt. Zo hiervoor te lezen niet op datum aflevering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-07 20:56
Nog even voor de Beheerders: een PoleStar versus Tesla discussie is juist wél off topic! Het woordje “niet” moet eraf...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:17:
[...]

Heeft de dealer al die datum recent bevestigd? En dan is het de vraag wanneer de dealer het kenteken aanvraagt. Zo hiervoor te lezen niet op datum aflevering.
Deze datum is een paar weken geleden gecommuniceerd, ik heb volgende week donderdag een gesprek met mijn dealer om de finaciën in orde te maken zal hem zeker vragen hoe of wat met aanvragen van kenteken.

Maar het gaat hard met de kentekens, als je nu kijkt voor de 17e dan staat hij al op J-831-ZZ. Dut het blijft spannend oOo

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Beosoft schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Deze datum is een paar weken geleden gecommuniceerd, ik heb volgende week donderdag een gesprek met mijn dealer om de finaciën in orde te maken zal hem zeker vragen hoe of wat met aanvragen van kenteken.

Maar het gaat hard met de kentekens, als je nu kijkt voor de 17e dan staat hij al op J-831-ZZ. Dut het blijft spannend oOo
De importeur vraagt volgens mijn informatie de kentekens aan op het moment dat een auto in NL aankomt. Een aantal weken geleden al waren er voor de P8 500 kentekens aangevraagd (vertelde iemand die inzicht in die gegevens heeft omdat hij bij een ander merk werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Een auto die ingevoerd wordt, moet bij de RDW langs om gekeurd te worden. Wanneer de keuring afgerond is, krijgt het voertuig een kentekenbewijs met tenaamstellingscode.

Op het moment van uitgifte kentekenbewijs ligt het kenteken vast. Op het moment dat de auto tenaamgesteld wordt, verschijnt deze in de RDW database. Hier kan een geruime tijd tussen zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Ik heb contacten incl adressen in mijn Google account staan. Als ik in Google Maps in de auto zoek op naam, komt het adres ook naar voren. Het lukt me echter niet met voice commands. Iemand die dat wel is gelukt?

“Navigeer naar voornaam achternaam”
“Navigeer naar mijn contactpersoon voornaam achternaam”
“Navigeer naar het adres van voornaam achternaam”

Krijg altijd de response: ik weet niet hoe ik hiermee kan helpen.
Alleen als er een bedrijf bestaat met dezelfde naam, navigeert maps naar dat bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:45
@Philipvm Ben wel benieuwd hoe dit je tot nu toe bevallen is. Lijkt me wel handig om bijv Flitsmeister op te zetten.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:21
Afrokwijt schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:55:
Ik heb contacten incl adressen in mijn Google account staan. Als ik in Google Maps in de auto zoek op naam, komt het adres ook naar voren. Het lukt me echter niet met voice commands. Iemand die dat wel is gelukt?

Alleen als er een bedrijf bestaat met dezelfde naam, navigeert maps naar dat bedrijf.
Dat is idd iets waarvan ik ook had verwacht dat het out of the box zou werken. Maar ook mij is het nog niet gelukt.
Ook met de Google Assistant op mijn telefoon werkt die niet, dus misschien een feature request bij Google inschieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
Zag dat er gisteren een record aantal van 72 P2‘s zijn afgeleverd. Ben benieuwd naar de foto’s en ervaringen van de 72 gelukkigen!
Die hebben vast een leuk weekend 😉😂

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-07 22:11
Voor Tweakers zonder Facebook, bericht van Thomas Ingenlath (Polestar CEO) over de nieuwe recall https://www.facebook.com/...rmalink/1461333057397344/
Dear group members
You have likely seen the statement that we have put out yesterday.
I would like to add a couple of words here regarding this.
I see that you are passionate about your Polestar 2 and that is awesome, because we have put so much heart and energy into creating and building this car.
I see as well that for some of you the relationship with your car and with our brand is in a difficult phase. What is the love for the design of a car, its drive and feel and practicability worth, if you can’t rely on it driving?
So, we need to fix it.
We wanted to fix it quickly, but this is not only software, it includes 2 hardware issues – faulty components from our suppliers.
The action ahead of us – exchanging the heater and both inverters on thousands of Polestar 2s in Europe – is a massive task to take on.
We want to make this as smooth and as quick as possible for you.
The upgrades have to give peace of mind to all of you as well as solve the challenges faced by you who have experienced issues.
This will be vital to enhance the relationship between you and your car and between you and the Polestar brand.
It has to turn the tide, so that you can fully trust the reliability of the product and the brand.
I am relieved that finally this is out.
It is not easy, actually it is painful, often not being able to address your questions in a more direct and timely manner.
But I had to learn, and I hope you can understand, that we as Polestar and me as the CEO cannot talk until there is certainty and complete understanding of the issues.
I know many of you really love your car and I am happy to see how we can now make sure that applies to all of you again. Thank you for sticking with us.
Regards,
Thomas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flugeltje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:10
Zojuist heeft Thomas Ingenlath wat op de groep pagina van facebook geplaatst.

Voor degenen zonder facebook hieronder het bericht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCqlVAzZU9s2J-LnG6LEIyrmMaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/umSU85v0c2B6Hv0Cbfd229hw.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door Flugeltje op 30-10-2020 15:57 ]

Iedereen weet het beter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToAoM

In Google Assistant op je telefoon kan je een overzicht van "Your People" een nickname instellen voor een contact. Daarmee kan ik "Ok google, navigate to dad" zeggen en dan werkt het prima. Ik heb nog een andere uitdaging, dat is dat ik meestal Assistant op Engels heb staan, een aantal features werken nog niet in NL, maar dat je dan dus de naam van je contacts ook op z'n engels moet uitspreken... mijn vrouw heet dan "Sjah-let Hjuwing Hoegshboem"... Een random contact werkt dus niet. Maar Your People contacten wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 22:23

frankkie12345

Android Developer (FM)

kramon schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:55:
[...]
@Philipvm Ben wel benieuwd hoe dit je tot nu toe bevallen is. Lijkt me wel handig om bijv Flitsmeister op te zetten.
Wat een fantastisch idee! :D

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:16
Iemand hier al zijn accessoires gekregen bij de auto? Zit na 3 met de auto nog op mijn mattenset te wachten. In mijn account staat de order wel, maar bij details dat het geleverd gaat worden door DHL. Polestar zegt dat het komt en meer weten ze niet bij support...

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:21
ToAoM schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:32:
[...]
Een random contact werkt dus niet. Maar Your People contacten wel.
Wel jammer dat dit zo beperkt werkt.Voor bellen gaat het goed. Ik zou zeggen dat "Hey Google, navigeer naar contactpersoon X" ook niet zo moeilijk te implementeren moet zijn. Had op z'n minst verwacht dat dat zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Jur gen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:18:
Al 2 dagen geen 4G signaal meer, niks, nada. Reboot helpt niet en mobiele data uit en weer aan ook niet. Zelfs niet het foefje van Björn doet niets. Het antenne signaal is helemaal weg.

Iemand een idee? Heb even geen tijd om langs een Volvo servicepunt te rijden dus het zou mooi zijn als ik het zelf opgelost krijg.
Ik heb sinds vanmiddag dit ook. Geen 4g en geen GPS. Auto heeft geen idee waar hij is. Reboot en data uit aanzetten meermaals geprobeerd maar helpt niet....

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 11:30
Quark2 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:21:
[...]

Ik heb sinds vanmiddag dit ook. Geen 4g en geen GPS. Auto heeft geen idee waar hij is. Reboot en data uit aanzetten meermaals geprobeerd maar helpt niet....
Soms denk ik: heb ik nou zoveel mazzel dat ik dit soort gedoe niet heb?! Een paar keer een spookmelding, maar geen onbruikbaar systeem o.i.d.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:11
Quark2 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:21:
[...]

Ik heb een keer een tweetal/drietal dagen geen 4G signaal gehad, maar dat heeft zichzelf opgelost. Zit inmiddels wel al een week zonder GPS, daarvoor ga ik volgende week terug naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
P2Hattem schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Soms denk ik: heb ik nou zoveel mazzel dat ik dit soort gedoe niet heb?! Een paar keer een spookmelding, maar geen onbruikbaar systeem o.i.d.
Ja ik hoop voor je dat het voor jou 'gewoon' is en ik pech heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 17:16

ik probeerde het ook, zonder succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 16:10
Vandaag voor het eerst een P2 Moon op de snelweg gezien. Volgens mij de A50 of A59 (uur of 10, richting Nijmegen). Aan de andere kant dus jammer genoeg. Mooie verschijning. Wil ‘m graag een keer wat langer bekijken. Dat komt vast wel. Nu nog in kleine aantallen op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
AartJW schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:20:
Iemand hier al zijn accessoires gekregen bij de auto? Zit na 3 met de auto nog op mijn mattenset te wachten. In mijn account staat de order wel, maar bij details dat het geleverd gaat worden door DHL. Polestar zegt dat het komt en meer weten ze niet bij support...
Klinkt bekend. Wacht al 8 week op mijn winterbanden en support weet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:06
JFDv schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Klinkt bekend. Wacht al 8 week op mijn winterbanden en support weet niks.
Ik heb mijn winterset al weken in huis. Dat ging vlot bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Laatst online: 01-12-2022
[p8]

Hoi,

ik ben nieuw.

In september een laatste p8 kunnen bemachtigen en komende week al geleverd :)

Mijn kenteken is ook al bekend, een J serie.

Verder natuurlijk erg benieuwd naar reikwijdte, apps, laden etc..

Terugkomend op de vraag naar de 'Granny' kabel, heeft mijn verkoper verteld dat er een 230V laadkabel meegeleverd wordt, dus dat is goed nieuws, als thuiskomertje.

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Recharge P8 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:02:
[p8]

Hoi,

ik ben nieuw.

Terugkomend op de vraag naar de 'Granny' kabel, heeft mijn verkoper verteld dat er een 230V laadkabel meegeleverd wordt, dus dat is goed nieuws, als thuiskomertje.

Dat is mazzel dan! Proficiat.

Ik zal de @JohnDoe77 vraag vast stellen: welke kleur, opties, velgen etc?

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Laatst online: 01-12-2022
helemaal standaard, + lounge pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[p8]

Hoi,

ik ben nieuw.

Van harte! Als een van de laatste besteld, maar mogelijk als eerste geleverd.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[p8]

Terugkomend op de vraag naar de 'Granny' kabel, heeft mijn verkoper verteld dat er een 230V laadkabel meegeleverd wordt...
Volgens een bericht aan de dealers wordt die 230v kabel alleen voor productie in 2020 meegeleverd, daarna niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
ToAoM schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:48:
...
Opvallende zaken
* de winterbanden toko moest nog duidelijk wennen aan de polestar. 2x nagebeld met vragen over exact banden type, monteur moest ik uitleggen hoe hij ermee moest rijden (had OPD en Creep maar ff uitgezet) en 2x bellen tijdens de wissel voor details over spanning, bouten etc.
* laden initiëren gaat bij sommige palen niet goed als de deur niet op slot zit. Maar dan doet het display het weer niet waardoor je niet weet wat je aan het doen bent. Sowieso is de UX van die palen en gebrek aan consistentie en dat er op lichtkleur en geluid only wordt gebouwd wel heel erg niet-inclusive.
Kan je delen welke winterbanden je hebt laten plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRebell
Montalbano schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:09:
Ik zal de @JohnDoe77 vraag vast stellen: welke kleur, opties, velgen etc?
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[p8]

Hoi,

ik ben nieuw.

Van harte! Heeft de dealer hem al staan, is er al een datum? Die van mij moet week 2 november geleverd worden, maar nog niets concreets gehoord. En welke kleur is “helemaal standaard”?

@Montalbano bedankt voor het ondersteunen! Ik ben vast niet de enige die benieuwd is naar iemands anders keuze, foto’s, etc..

[ Voor 20% gewijzigd door JohnDoe77 op 31-10-2020 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Toch jammer dat hij de warmtepomp vergeet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Warmtepomp, naast 19/20” het meest bediscussieerde onderwerp met zoveel meningen en ideeën ;)

We gaan dus vanaf volgende week een berg foto’s zien van @Recharge P8 en @JohnDoe77 . Vooral van @JohnDoe77 verwacht ik een uitgebreid verslag met een berg foto’s })

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Even een update van mijn kant over m'n Polestar 2, na een 2,5 maand en 6000km. Tot exact een week geleden was ik heel tevreden, het is en blijft een fantastische wagen om mee te rijden. De acceleratie, hoe bizar snel die ook is, went wel na een tijdje maar als je dan nog eens iemand meeneemt die nog nooit heeft meegereden, wordt het wel duidelijk dat het niet de auto is die trager geworden is ;) De reacties die je krijgt van mensen die nog nooit elektrisch hebben gereden blijven entertainend :D
Ik heb er ondertussen ook een aantal uitstappen mee gedaan, en we zijn ook een paar dagen weg geweest (niet te ver natuurlijk, want corona enzo). Desondanks heb ik zelfs nog nooit moeten snelladen (behalve 1x om het te proberen, niet omdat het moest). De lichte range anxiety die ik had in het begin, is dus zeker helemaal weg. Ik laad zelfs niet meer elke avond als ik eigenlijk wel weet dat ik enkel moet werken de dag erna (30km door, 30km terug).

Maar dan kreeg ik vorige week zaterdag een melding "Fout in de aandrijving, ga onmiddellijk naar de werkplaats". Nja, op zaterdag is de werkplaats niet open natuurlijk. Ik kreeg verder geen verminderd vermogen, hoorde geen vreemde geluiden oid. De wagen reed perfect normaal verder. Enkel de ventilatie die je soms zo luid hoort blazen, bleef dat precies de hele tijd doen nu. Ik geraakte perfect op mijn bestemming (was nog maar 5 min rijden), maar toen ik opnieuw wou vertrekken kreeg ik een foutmelding dat de motor niet kon gestart worden, er moest eerst een systeemcontrole gebeuren, whatever that means.

Via Polestar Connect kwam er een uutje later een takelwagen, die man had nog nooit een Polestar gezien. Het was ook wat zoeken voor hem, maar uiteindelijk kregen we de wagen op z'n takelwagen geladen. Ik kreeg een vervangwagen, een XC40 T3. (Kleine sidenote, dat rijdt zooooo anders dan de Polestar qua wegligging. Je zou bijna niet geloven dat het hetzelfde platform is, toch blij dat ik geen P8 heb dan, sorry P8 meelezers ;) ). Ondertussen nog steeds absoluut geen duidelijkheid vanuit de garage wat het probleem is, en geen perspectief op wanneer deze gemaakt gaat zijn. Dat kan qua communicatie alweer een stuk beter helaas. Ik tast volledig in het duister. Het was ook een behoorlijke lijdensweg om te weten te komen of ik langer met de vervangwagen kon blijven rijden, maar dat is gelukkig goed gekomen. Voorlopig heb ik dus nog vervoer. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Chgtv_GeOzx5SwZRetv_r8mQLts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLdnZFQwOzl6ndaabY84B88q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
TheRebell schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:21:
Warmtepomp, naast 19/20” het meest bediscussieerde onderwerp met zoveel meningen en ideeën ;)

We gaan dus vanaf volgende week een berg foto’s zien van @Recharge P8 en @JohnDoe77 . Vooral van @JohnDoe77 verwacht ik een uitgebreid verslag met een berg foto’s })
Heb ook de"JohnDoe77" uitvoering. Een P8, Onyx black, 20", warmtepomp en launch pakket in bestelling. Wordt begin week 45 bij dealer afgeleverd en afhankelijk van de werkplaats agenda, kan ik hem hopelijk over niet te lange tijd ophalen. Deze week besloten om hem met winterbandenset af te laten leveren, maar kreeg te horen dat daar ook een levertijd op zit. Wacht er nu al een klein jaar op en moet me redden met de auto van mijn vrouw(zonder trekhaak) want heb de mijne reeds verkocht.
Merk bij mezelf dat nu elk uitstel wel als extra vervelend wordt ervaren. Ik wil rijden met dat ding! ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/33V5LNok90vDCgSU5WoOLvsgThw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihGOoRF3ohStm7VXvdW7G0dw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door dirkkk! op 31-10-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:54
Laurent1602 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:21:
Even een update van mijn kant over m'n Polestar 2, na een 2,5 maand en 6000km. Tot exact een week geleden was ik heel tevreden, het is en blijft een fantastische wagen om mee te rijden. De acceleratie, hoe bizar snel die ook is, went wel na een tijdje maar als je dan nog eens iemand meeneemt die nog nooit heeft meegereden, wordt het wel duidelijk dat het niet de auto is die trager geworden is ;) De reacties die je krijgt van mensen die nog nooit elektrisch hebben gereden blijven entertainend :D
Ik heb er ondertussen ook een aantal uitstappen mee gedaan, en we zijn ook een paar dagen weg geweest (niet te ver natuurlijk, want corona enzo). Desondanks heb ik zelfs nog nooit moeten snelladen (behalve 1x om het te proberen, niet omdat het moest). De lichte range anxiety die ik had in het begin, is dus zeker helemaal weg. Ik laad zelfs niet meer elke avond als ik eigenlijk wel weet dat ik enkel moet werken de dag erna (30km door, 30km terug).

Maar dan kreeg ik vorige week zaterdag een melding "Fout in de aandrijving, ga onmiddellijk naar de werkplaats". Nja, op zaterdag is de werkplaats niet open natuurlijk. Ik kreeg verder geen verminderd vermogen, hoorde geen vreemde geluiden oid. De wagen reed perfect normaal verder. Enkel de ventilatie die je soms zo luid hoort blazen, bleef dat precies de hele tijd doen nu. Ik geraakte perfect op mijn bestemming (was nog maar 5 min rijden), maar toen ik opnieuw wou vertrekken kreeg ik een foutmelding dat de motor niet kon gestart worden, er moest eerst een systeemcontrole gebeuren, whatever that means.

Via Polestar Connect kwam er een uutje later een takelwagen, die man had nog nooit een Polestar gezien. Het was ook wat zoeken voor hem, maar uiteindelijk kregen we de wagen op z'n takelwagen geladen. Ik kreeg een vervangwagen, een XC40 T3. (Kleine sidenote, dat rijdt zooooo anders dan de Polestar qua wegligging. Je zou bijna niet geloven dat het hetzelfde platform is, toch blij dat ik geen P8 heb dan, sorry P8 meelezers ;) ). Ondertussen nog steeds absoluut geen duidelijkheid vanuit de garage wat het probleem is, en geen perspectief op wanneer deze gemaakt gaat zijn. Dat kan qua communicatie alweer een stuk beter helaas. Ik tast volledig in het duister. Het was ook een behoorlijke lijdensweg om te weten te komen of ik langer met de vervangwagen kon blijven rijden, maar dat is gelukkig goed gekomen. Voorlopig heb ik dus nog vervoer. :)

[Afbeelding]
Heel vervelend! Hopelijk snel meer informatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Nog maar een week of 4 en dan komt mijn p8. Maak me geen zorgen over de wegligging, vond de xc40 hybride al prima rijden. Natuurlijk is het een andere auto dan een p2. Ik kies voor een iets praktischere auto. En neem de nadelen op de koop toe. Daarnaast zou ik nooit een p2 kunnen rijden vanwege die achterlijke middenconsole. Dan zou ik constant blauwe knieën hebben. Ik ben 1.96 en heb wat ruimte nodig voor mijn benen. !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600

[Afbeelding]
Ik denk dat je het weggedrag van een T3 (met alleen voorwielaandrijving en een beperkt vermogen, kleinere en smallere wielen) niet zonder meer als referentie moet nemen voor die van een P8. Want los van 4WD etc. heb je bij de P8 ook hetzelfde veel lagere zwaartepunt dan dat van de T3. Natuurlijk rijdt een SUV niet precies zo strak als een sedan maar daar staat praktische ruimte, overzicht en comfort tegenover. Andere doelgroep, andere keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Mga1600 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Ik denk dat je het weggedrag van een T3 (met alleen voorwielaandrijving en een beperkt vermogen, kleinere en smallere wielen) niet zonder meer als referentie moet nemen voor die van een P8. Want los van 4WD etc. heb je bij de P8 ook hetzelfde veel lagere zwaartepunt dan dat van de T3. Natuurlijk rijdt een SUV niet precies zo strak als een sedan maar daar staat praktische ruimte, overzicht en comfort tegenover. Andere doelgroep, andere keuzes.
Natuurlijk, maar het is dus niets voor mij, zo’n SUV ;) Daarom is het geen slechte auto, en daarom is de P2 niet voor iedereen de betere keuze, spreekt voor zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het idee dat de P2 van binnen ‘vochtig’ is. Ik heb zwart wit snoepjes in de auto en die worden anders van kleur als ze vochtig zijn. Iedere keer als ik er eentje neem dan is de eerste licht verkleurd, de tweede is perfect maar die is de dag later ook verkleurd. Herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-07 18:14

[Afbeelding]
Echt enorm balen. Zie toch wel heel veel P2's op trailers in dit forum en op andere buitenlandse fora. Heb niet de indruk dat het een incident is. Geen goede reclame.
Verheug mij op m'n P2 maar ben blij dat het pas over 2 maanden is in de hoop dat de kinderziektes er dan uit zijn _/-\o_

Misschien eens bijhouden in dit forum hoeveel P2's een of ander issue hebben en hoeveel helemaal geen.
Iemand handig in Google forms excell of zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07

DonJunior

NO Moderator

Aghanim schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:56:
Ik heb het idee dat de P2 van binnen ‘vochtig’ is. Ik heb zwart wit snoepjes in de auto en die worden anders van kleur als ze vochtig zijn. Iedere keer als ik er eentje neem dan is de eerste licht verkleurd, de tweede is perfect maar die is de dag later ook verkleurd. Herkenbaar?
Herfst

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
? Dat zou geen reden moeten zijn. Heeft, winter, bakken met water die naar beneden komen...ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het vochtig was in mijn auto (voorlopig nog een Talisman voor een paar weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Airco wel aan? - die zou de lucht moeten drogen

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 31-10-2020 14:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Misschien is het wat kwijl dat telkens op het bovenste snoepje lekt van het enthousiasme iedere keer als je een stukje mag rijden :9~

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petzun
Toch even een bezoekje aan de dealer gebracht om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.
Heeft 2 P8'en ter uitlevering staan. Nog geen in de showroom. Tevens een behoorlijk aantal P2's op het parkeerterrein.
Beide P8'en met 20". Erg mooi deze blauwe kleur. En ook erg mooi met zwart metallic.
Ontvangst van de door mij bestelde P8 door de dealer staat op week 48, levering waarschijnlijk in week 50.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHuY3FTr7sRrKWIUJ6TCj757LvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k8a4kpRWiKdXQb0KJsTbGf4c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0EzQoEK_5jOmzdavkDMEb2Mb40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPbzijO2f3jYwPv7WDih5xbU.jpg?f=fotoalbum_large

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
dirkkk! schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Heb ook de"JohnDoe77" uitvoering. Een P8, Onyx black, 20", warmtepomp en launch pakket in bestelling. Wordt begin week 45 bij dealer afgeleverd en afhankelijk van de werkplaats agenda, kan ik hem hopelijk over niet te lange tijd ophalen. Deze week besloten om hem met winterbandenset af te laten leveren, maar kreeg te horen dat daar ook een levertijd op zit. Wacht er nu al een klein jaar op en moet me redden met de auto van mijn vrouw(zonder trekhaak) want heb de mijne reeds verkocht.
Merk bij mezelf dat nu elk uitstel wel als extra vervelend wordt ervaren. Ik wil rijden met dat ding! ;)[Afbeelding]
Mooie complete keuze. Het is natuurlijk geen P8, maar die XC90 zonder trekhaak van je vrouw is toch ook niet verkeerd voor een jaartje?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
De eerste P8 is tenaamgesteld! J247VZ

"Geen terugroepactie(s) geregistreerd"
Dat valt weer me!

Electrisch verbruik WLTP: 239 Wh/km
Actieradius WLTP: 417 km

RDW link voor luie mensen: https://opendata.rdw.nl/r...stelling%20%3E%2020201021

[ Voor 150% gewijzigd door JackBol op 31-10-2020 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:20
Hmmm, krijg net via via door dat Belgie in een lockdown gaat vanaf a.s. maandag.....hoop dat dat geen impact heeft op de fabriek in Gent....

XC40 P8 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:09:
De eerste P8 is tenaamgesteld! J247VZ

"Geen terugroepactie(s) geregistreerd"
Dat valt weer me!

Electrisch verbruik WLTP: 239 Wh/km
Actieradius WLTP: 417 km

RDW link voor luie mensen: https://opendata.rdw.nl/r...stelling%20%3E%2020201021
Een mooi moment.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Tja WLTP. Denk dat het verbruik klopt maar je range hier dus 100 km overdreven is. Reken maar terug vanuit je accu capaciteit. Kom je op 320 en dat is iets dat ik met mijn p2 ook ongeveer haal. Heb nog nooit iets onder de 21 kwh/100 km gezien en rijd echt rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[P8]

De P8 heeft bij regenereren alleen de standen AAN en UIT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0nKxIty3HVF3qC2peP2qzr6T-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fVhpexF8XgdjMRTlxcc3dIqp.png?f=fotoalbum_large

Enig idee waarom bij de P8 de 3 mogelijkheden van de Polestar 2 bij het regenereren (ZWAAR - LICHT - UIT) niet zijn overgenomen? Dat moet toch een bewuste keuze zijn geweest.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
boldg1974 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:22:
Hmmm, krijg net via via door dat Belgie in een lockdown gaat vanaf a.s. maandag.....hoop dat dat geen impact heeft op de fabriek in Gent....
Voorlopig niet, de fabriek blijft draaien aan normale capaciteit.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
dirkkk! schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Heb ook de"JohnDoe77" uitvoering. Een P8, Onyx black, 20", warmtepomp en launch pakket in bestelling.
Wat is die @JohnDoe77 toch een trendsetter he, ik volg hem graag 8) (see my signature :+ )

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:53:
Toch even een bezoekje aan de dealer gebracht om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen.
Heeft 2 P8'en ter uitlevering staan. Nog geen in de showroom. Tevens een behoorlijk aantal P2's op het parkeerterrein.
Beide P8'en met 20". Erg mooi deze blauwe kleur. En ook erg mooi met zwart metallic.
Ontvangst van de door mij bestelde P8 door de dealer staat op week 48, levering waarschijnlijk in week 50.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij die blauwe vind ik het ‘dichte neusje’ eigenlijk best mooi staan (en bij sommige andere kleuren juist niet....)
Mooie kleur inderdaad dat Bursting Blue.
Het is dat mijn vorige auto ( XC90) die kleur had, anders had ik het zeker overwogen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ook de lokale dealer 'hier' heeft een paar XC40 P8's binnen, 1 witte en 1 in de kleur Sage Green:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5trghE-fmmQJnnJUZ6JGiEwee_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wV1TyIXjBx3PluvE5czR5fcx.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas is de hun eigen demo model vertraagd, waardoor het nog niet mogelijk is om proef te rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacScum op 31-10-2020 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
Net bij een Allego paal aangesloten, laden start op, vergrendel de deur, loop 10 meter weg, P2 lijkt steeds te ontgrendelen..alle deuren en kofferbak zitten dicht... iemand een idee.. ben uiteindelijk weggelopen, auto staat nu open.. denk niet dat iemand verwacht hem open te kunnen maken.. :X

P2, Zappi V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:51
Even in gezeten vandaag bij mijn buurman. Gave auto hoor! Oogt en voelt van binnen toch aanzienlijk luxer dan een model 3 wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:33:
[...]

Bij die blauwe vind ik het ‘dichte neusje’ eigenlijk best mooi staan (en bij sommige andere kleuren juist niet....)
Mooie kleur inderdaad dat Bursting Blue.
Het is dat mijn vorige auto ( XC90) die kleur had, anders had ik het zeker overwogen.....
Ik vind het eigenlijk op alle kleuren te gek staan dat neusje.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:03:
[...]

Toch jammer dat hij de warmtepomp vergeet! :+
Dat leek me een no-brainer, die wil toch iedereen >:)

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Headfirst schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:46:
Net bij een Allego paal aangesloten, laden start op, vergrendel de deur, loop 10 meter weg, P2 lijkt steeds te ontgrendelen..alle deuren en kofferbak zitten dicht... iemand een idee.. ben uiteindelijk weggelopen, auto staat nu open.. denk niet dat iemand verwacht hem open te kunnen maken.. :X
Ligt de tweede sleutel niet toevallig ergens in de auto? Had ik namelijk ooit met mijn Volvo: mijn vrouw had haar tas met daarin haar sleutel uit het zicht in de bagageruimte gelegd toen we een keer een winkel ingingen. Ik maar proberen het ding op slot te krijgen......het wilde niet lukken.

Pagina: 1 ... 95 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.