Even een update van mijn kant over m'n Polestar 2, na een 2,5 maand en 6000km. Tot exact een week geleden was ik heel tevreden, het is en blijft een fantastische wagen om mee te rijden. De acceleratie, hoe bizar snel die ook is, went wel na een tijdje maar als je dan nog eens iemand meeneemt die nog nooit heeft meegereden, wordt het wel duidelijk dat het niet de auto is die trager geworden is

De reacties die je krijgt van mensen die nog nooit elektrisch hebben gereden blijven entertainend

Ik heb er ondertussen ook een aantal uitstappen mee gedaan, en we zijn ook een paar dagen weg geweest (niet te ver natuurlijk, want corona enzo). Desondanks heb ik zelfs nog nooit moeten snelladen (behalve 1x om het te proberen, niet omdat het moest). De lichte range anxiety die ik had in het begin, is dus zeker helemaal weg. Ik laad zelfs niet meer elke avond als ik eigenlijk wel weet dat ik enkel moet werken de dag erna (30km door, 30km terug).
Maar dan kreeg ik vorige week zaterdag een melding "Fout in de aandrijving, ga onmiddellijk naar de werkplaats". Nja, op zaterdag is de werkplaats niet open natuurlijk. Ik kreeg verder geen verminderd vermogen, hoorde geen vreemde geluiden oid. De wagen reed perfect normaal verder. Enkel de ventilatie die je soms zo luid hoort blazen, bleef dat precies de hele tijd doen nu. Ik geraakte perfect op mijn bestemming (was nog maar 5 min rijden), maar toen ik opnieuw wou vertrekken kreeg ik een foutmelding dat de motor niet kon gestart worden, er moest eerst een systeemcontrole gebeuren, whatever that means.
Via Polestar Connect kwam er een uutje later een takelwagen, die man had nog nooit een Polestar gezien. Het was ook wat zoeken voor hem, maar uiteindelijk kregen we de wagen op z'n takelwagen geladen. Ik kreeg een vervangwagen, een XC40 T3. (Kleine sidenote, dat rijdt zooooo anders dan de Polestar qua wegligging. Je zou bijna niet geloven dat het hetzelfde platform is, toch blij dat ik geen P8 heb dan, sorry P8 meelezers

). Ondertussen nog steeds absoluut geen duidelijkheid vanuit de garage wat het probleem is, en geen perspectief op wanneer deze gemaakt gaat zijn. Dat kan qua communicatie alweer een stuk beter helaas. Ik tast volledig in het duister. Het was ook een behoorlijke lijdensweg om te weten te komen of ik langer met de vervangwagen kon blijven rijden, maar dat is gelukkig goed gekomen. Voorlopig heb ik dus nog vervoer.