Ik denk dat er niet veel over te zeggen valt. Het platform, de inrichting, hitteverwerking en aandrijving zijn echt anders bij de XC40. Maar bij electrische autos zie je in zijn algemeenheid dat ze wel even kunnen blazen bij opladen. Met name bij hogere laadsnelheden. Maargoed er zit maar 1 ding op; afwachten wat de realiteit brengt
Dat verwacht ik ook, zeker gezien er verder weinig draaiende delen zijn natuurlijk.Montalbano schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Heb ik met mijn eerdere V60 Plug in ook gehad in het begin. Mega scherp geluid, je denkt dat alles kapot gaat. Bleek een steentje tussen remschijf en hitteschild dat er omheen zit. Daarna nog een keer gehad, toen was het met een paar keer heel stevig remmen opgelost.
Ga daar echter met een nieuwe auto niet zelf mee aan de slag, maar laat dat via Polestar lopen.
Laat wel weten wat de uitkomst is.
Opgelost! Idd steentje. Beetje wrikken en klaar...
[ Voor 4% gewijzigd door Arnold op 26-10-2020 11:09 ]
Ik heb de P2 nog niet echt horen blazen tijdens het laden. Na het rijden hoor je de auto wel even afkoelen (qua hoeveelheid geluid een beetje op hetzelfde niveau als de standkachel in m'n V40). De keren dat ik bij de auto geweest ben tijdens het laden heb ik niks gehoord, 's avonds ben ik er ook nog niet wakker van geworden (en ik slaap er praktisch boven
).
Bij laden op AC zou de auto niet hoeven koelen. De accu stijgt amper in temp met die paar kWs. Bij een PHEV kan dit wat anders liggen omdat de accu veel kleiner is. Die kan wel warm worden, zelfs al bij 1x16.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
het komt nu wel echt dichterbij.. (overigens geen wijziging hoor, ik wist al dat het de 17e/18e zou worden) leasemij had de voorkeur voor 1 Nov ivm aflopen andere auto.
Beste heer,
Wij houden u graag op de hoogte over de leverdatum van uw nieuwe leaseauto. Bij de leverende dealer, NIHAM Den Haag Volvo, hebben we nagevraagd of de Volvo XC40 (5-d) 78kWh p8 pure electric r-design 300kW awd geartronic aut nog steeds wordt verwacht op de gecommuniceerde leverdatum. De dealer heeft aangegeven dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 18-12-2020.
Beste heer,
Wij houden u graag op de hoogte over de leverdatum van uw nieuwe leaseauto. Bij de leverende dealer, NIHAM Den Haag Volvo, hebben we nagevraagd of de Volvo XC40 (5-d) 78kWh p8 pure electric r-design 300kW awd geartronic aut nog steeds wordt verwacht op de gecommuniceerde leverdatum. De dealer heeft aangegeven dat de verwachte leverdatum is gewijzigd naar 18-12-2020.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
.......P8 met Geartronic...? Da’s een speciaaltje.....daarom duurt het misschien wat langer.........4v4t4r schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:49:
het komt nu wel echt dichterbij.. (overigens geen wijziging hoor, ik wist al dat het de 17e/18e zou worden) leasemij had de voorkeur voor 1 Nov ivm aflopen andere auto.
Beste heer,
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
heb jij dat er niet bijbesteld dan ?Mga1600 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
.......P8 met Geartronic...? Da’s een speciaaltje.....daarom duurt het misschien wat langer.........
ach-jee schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:33:
Ik heb de P2 nog niet echt horen blazen tijdens het laden. Na het rijden hoor je de auto wel even afkoelen (qua hoeveelheid geluid een beetje op hetzelfde niveau als de standkachel in m'n V40). De keren dat ik bij de auto geweest ben tijdens het laden heb ik niks gehoord, 's avonds ben ik er ook nog niet wakker van geworden (en ik slaap er praktisch boven).
Inspired schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:36:
Bij laden op AC zou de auto niet hoeven koelen. De accu stijgt amper in temp met die paar kWs. Bij een PHEV kan dit wat anders liggen omdat de accu veel kleiner is. Die kan wel warm worden, zelfs al bij 1x16.
Afgaande op bovenstaande wordt het wel weer hoopgevender haha. Maar zoals Tweaqer zegt, er zit maar 1 ding op en dat is afwachten.Tweaqer schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Ik denk dat er niet veel over te zeggen valt. Het platform, de inrichting, hitteverwerking en aandrijving zijn echt anders bij de XC40. Maar bij electrische autos zie je in zijn algemeenheid dat ze wel even kunnen blazen bij opladen. Met name bij hogere laadsnelheden. Maargoed er zit maar 1 ding op; afwachten wat de realiteit brengt
P8
Ik wacht nog op de levering, maar wat mij onlogisch lijkt aan OPD: je haalt je voet van het gaspedaal als je redelijk wilt vertragen. Kom je er gaandeweg achter dat je toch harder moet vertragen, dan moet je dan alsnog je voet verplaatsen en pas dan heb je meer vertraging. Of hebben de OPD gebruikers hun voet dan al boven het rempedaal zweven? Lijkt me verre van relaxt.Immutable schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:56:
[...]
Ik vind OPD verschrikkelijk om te rijden, als hij behoorlijk hard regenereert en je voelt valt van het gaspedaal af gaat de auto ineens spontaan remmen. Zelf rij ik overal boven de 30 met cruisecontrol zonder OPD, en lekker uitrollen. Persoonlijk een stuk relaxter. Gelukkig is het een optie! En kunnen we kiezen.
Bij een "normale" auto of lage regeneratiestand heb je je voet al op het rempedaal en is het enkel een kwestie van de dosering aanpassen. Daarnaast ben ik nu ook al bijna 10 jaar gewend aan kruipende automaten, dus dat zal ik dan ook wel aanzetten. Ik parkeer liever met mijn voet op het rempedaal dan op het gaspedaal. Lijkt me toch meer foolproof.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Je vertraagt behoorlijk snel als je je gaspedaal los laat.guido66 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
Ik wacht nog op de levering, maar wat mij onlogisch lijkt aan OPD: je haalt je voet van het gaspedaal als je redelijk wilt vertragen. Kom je er gaandeweg achter dat je toch harder moet vertragen, dan moet je dan alsnog je voet verplaatsen en pas dan heb je meer vertraging. Of hebben de OPD gebruikers hun voet dan al boven het rempedaal zweven? Lijkt me verre van relaxt.
Bij een "normale" auto of lage regeneratiestand heb je je voet al op het rempedaal en is het enkel een kwestie van de dosering aanpassen. Daarnaast ben ik nu ook al bijna 10 jaar gewend aan kruipende automaten, dus dat zal ik dan ook wel aanzetten. Ik parkeer liever met mijn voet op het rempedaal dan op het gaspedaal. Lijkt me toch meer foolproof.
Om de vertraging te doseren, neem je minder gas terug. Het rijdt heel relaxed omdat je je voet eigenlijk niet hoeft te verplaatsen, alleen als je extreem hard moet remmen
Ik rij 9 vd 10 ritten zonder de rem aangeraakt te hebben.
edit:
Overigens ga ik naar aanleiding van de eerdere berichten hierboven wel proberen zonder OPD te rijden, eens kijken hoe dat bevalt.
[ Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 26-10-2020 13:08 ]
Als ik me niet vergis kantelen ze enkel wanneer je elektrisch bediende stoelen hebt.Petzun schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Kunnen de spiegels van de P8 ook kantelen? Ben dit niet tegengekomen, ken deze functie ook niet op mijn huidige en vorige auto's.
P8-19”-WP
OPD is puur om de luiheid van de bestuurder te spekken. Want oh wat is het fantastisch dat je je voet niet meer van het pedaal hoeft te halen.Immutable schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:50:
[...]
Daarom aan iedereen die efficiënt wil rijden. One pedal driving is een HOAX. Het is niet beter. Het is totale onwetenschappelijke broodje aap verhaal wat echt overal verteld wordt. We moeten hier vanaf. Gewoon goed anticiperen en uitrollen.
Het went snel, het rijdt lui, maar daar is alles dan ook mee gezegd. Geef mij gewoon maar de normale ankers die dan ook nog eens in goede schone staat blijven voor hét moment dat remmen écht nodig is.
Jij kan het luiheid noemen, ik vind het persoonlijk erg ontspannen rijden. Lui vind ik mezelf overigens totaal niet, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.GuiltyNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
OPD is puur om de luiheid van de bestuurder te spekken. Want oh wat is het fantastisch dat je je voet niet meer van het pedaal hoeft te halen.
Het went snel, het rijdt lui, maar daar is alles dan ook mee gezegd. Geef mij gewoon maar de normale ankers die dan ook nog eens in goede schone staat blijven voor hét moment dat remmen écht nodig is.
Overigens als je niet harder dan 0,3G remt, regenereer je alsnog en gebruik je geen remmen. Dus tenzij je echt hard remt, gebruik je je remmen alsnog niet
Er zitten ook gewone remmen op een EV hoor? En doorgaans gebruik je die ook echt wel. Ik tenminste wel. Daarbij, je hebt gewoon een keus. Lijkt me prima dus.GuiltyNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
OPD is puur om de luiheid van de bestuurder te spekken. Want oh wat is het fantastisch dat je je voet niet meer van het pedaal hoeft te halen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Mensen die remmen hebben geld teveel of zijn gewoon bang.
in het portal staat nu een kenteken. even RDW check gedaan en daar staat zwart. ik heb een Thunder besteld. Polestar zegt dat het inderdaad om een void gaat. LM zegt dat ze Thunder hebben staan op hun order. zijn er meer mensen die dit hebben gehad?
Ik heb oorspronkelijk een Void besteld, deze later gewijzigd naar Thunder en uiteindelijk een Void gekregen. Alphabet is altijd in de veronderstelling geweest dat het een Thunder zou worden, maar Polestar was daar helaas niet van op de hoogte. Mijn auto zat in de eerste, nog niet aan leaserijders gebonden, bestelling van Alphabet, daar is in de koppeling tussen leaserijder en auto blijkbaar wat verkeerd gegaan. Als je een kenteken hebt kun je er van uit gaan de kleur die bij dat kentekennummer hoort correct is.robklink schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:15:
in het portal staat nu een kenteken. even RDW check gedaan en daar staat zwart. ik heb een Thunder besteld. Polestar zegt dat het inderdaad om een void gaat. LM zegt dat ze Thunder hebben staan op hun order. zijn er meer mensen die dit hebben gehad?
Deze keuze heb ik aangevinkt. Er zijn dan genoeg middelen om netjes in te parkeren (achteruitcamera, 360 graden camera, spiegels die naar beneden klappen). Als ik dan nog schade rij bij het inparkeren....Pet66 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Als ik me niet vergis kantelen ze enkel wanneer je elektrisch bediende stoelen hebt.
XC40 EV Pro
Krijg de indruk dat de p2 een speciale (opstart) functie heeft waarbij de echte remmen gewoon met een bepaalde interval gebruikt worden. Rijd met one pedal drive omdat ik het ontspannen vindt en zie 0,0 roest op de rem schijven. En het kleine beetje dat er na een regenachtige dag op kan komen is direct weer weg.GuiltyNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Mogelijk natuurlijk ook dat ze gewoon wat aanlopen (maar hoop op de eerder genoemde optie).
Is er iemand met een ZAPPI en de P2??
Ik vraag dit omdat ik een 3F zappi heb (toekomst gericht) maar een 1F 40A nog thuis heb.
De 3F Zappi kan gewoon met 1F werken, maar dan mis je bepaalde functies zoals CT 2 en CT3 toewijzen aan Panelen en nog wat anders.
Er schijnt een "workaround" te zijn waarbij je in de zappi de F1 doorlust naar F2 en doorlust naar F3.
Dit zou resulteren in het opstarten van de Zappi in de 1F mode/software waarna je wél de CT2 en CT3 kunt toewijzen.
Maar wat heeft dit voor gevolgen (áls die er zijn...) voor de P2 die op 2 fase kan laden?
Niets? omdat de auto-aansluiting slechts 1F heeft aangesloten maar intern 2F kán laden?
Heeft iemand al ervaring met deze work-around??
tia
Ik vraag dit omdat ik een 3F zappi heb (toekomst gericht) maar een 1F 40A nog thuis heb.
De 3F Zappi kan gewoon met 1F werken, maar dan mis je bepaalde functies zoals CT 2 en CT3 toewijzen aan Panelen en nog wat anders.
Er schijnt een "workaround" te zijn waarbij je in de zappi de F1 doorlust naar F2 en doorlust naar F3.
Dit zou resulteren in het opstarten van de Zappi in de 1F mode/software waarna je wél de CT2 en CT3 kunt toewijzen.
Maar wat heeft dit voor gevolgen (áls die er zijn...) voor de P2 die op 2 fase kan laden?
Niets? omdat de auto-aansluiting slechts 1F heeft aangesloten maar intern 2F kán laden?
Heeft iemand al ervaring met deze work-around??
tia
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Wij hebben de Zappi V2 3 fase maar aangesloten op 1, P2 en zonnepanelen. Werkt prima 
Je hebt wel een Harvi nodig voor de CT klem van de (1 fase bij ons) zonnepanelen.
Je sluit de CT van de hoofdaansluiting aan op CT1 en via de Harvi de zonnepanelen CT. Tevens hebben wij de hub zodat je ook de app kan gebruiken en updates kan doen.
Zonder Harvi kan je het niet doen. De inwendige CT contacten bij een 3 fase zijn alleen voor fase bedoeld en kan je niet omprogrammeren. Deze info heb ik van de importeur.
Je hebt wel een Harvi nodig voor de CT klem van de (1 fase bij ons) zonnepanelen.
Je sluit de CT van de hoofdaansluiting aan op CT1 en via de Harvi de zonnepanelen CT. Tevens hebben wij de hub zodat je ook de app kan gebruiken en updates kan doen.
Zonder Harvi kan je het niet doen. De inwendige CT contacten bij een 3 fase zijn alleen voor fase bedoeld en kan je niet omprogrammeren. Deze info heb ik van de importeur.
Meer mensen hier die zich hebben ingeschreven voor het membership van Lynk & Co? Misschien leuk om een apart topic voor open te gooien?
Dan moet je regen braking wel helemaal uitzetten anders is remmen met het rempedaal nog steeds eerst regenereren en dan pas de ijzers gebruiken.GuiltyNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:17:
[...]
Zie ook pag 13 van dit document https://www.polestar.com/bynder-assets/m/188b4a75c323222a
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Ja, maar dat is helemaal niet erg, sterker nog: je kan het niet uitzetten. Je wilt natuurlijk wel regeneren als je stevig vertraagt. Het is zonde om energie te steken in het verwarmen van remschijven. Het gaat er hier om dat velen liever regeneren via het rempedaal dan d.m.v. het loslaten van het gaspedaal. Regenarative blended braking noemt Polestar het. Toyota hybrides doen dit al 20 jaar, niks nieuws onder de zon, elektrische auto’s kunnen het alleen nog wat beter omdat de elektromotoren groter zijn. Zelfs mijn Fiat 500e doet dit gewoon.
[ Voor 35% gewijzigd door guido66 op 26-10-2020 19:32 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Volvo hybrides ook al sinds de D6guido66 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:15:
Toyota hybrides doen dit al 20 jaar....
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Iemand ervaring met kleurcombinaties? Ik wilde Moon met Slate Weave interieur selecteren maar dat kan niet. Het blijkt dat alleen bepaalde carrosseriekleuren met bepaalde interieurkleuren kunnen. Toen ik eerder met de configurator speelde viel me dat niet op. Is dat nieuw of heb ik eerder gewoon niet goed opgelet?
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Nee nog niet ingeschreven maar ik volg het wel met interesse. Onze 2e auto (Lexus ct200h) staat meer stil dan dat hij nog rijdt in corona tijd maar is soms toch nodig. Als hij eruit gaat wordt hij zeker hoogstens vervangen door iets deelbaars. Toevallig werd ik vandaag gebeld door de Lexus dealer die aangaf dat Louwman ook met iets bezig is.MuFFIN 007 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:37:
Meer mensen hier die zich hebben ingeschreven voor het membership van Lynk & Co? Misschien leuk om een apart topic voor open te gooien?
Maar als een Lynk & Co topic komt zou ik wel mee lezen
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
dat was vanaf het begin zo. Ik heb in dec19 al besteld en heb wat combinaties overwogen maar ook toen kon al niet elke kleur met slate herinner ik me.Xenan schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:41:
Iemand ervaring met kleurcombinaties? Ik wilde Moon met Slate Weave interieur selecteren maar dat kan niet. Het blijkt dat alleen bepaalde carrosseriekleuren met bepaalde interieurkleuren kunnen. Toen ik eerder met de configurator speelde viel me dat niet op. Is dat nieuw of heb ik eerder gewoon niet goed opgelet?
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Ok, bedankt. Dat wordt een ander keuze.Quark2 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:02:
[...]
dat was vanaf het begin zo. Ik heb in dec19 al besteld en heb wat combinaties overwogen maar ook toen kon al niet elke kleur met slate herinner ik me.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Weet het niet 100% zeker of dit em is, maar het kan eigenlijk niet anders. Nadat ik mn PS2 aan mijn wifi heb gehangen verscheen dit device:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UiFYPcODzYiB4SOni0M6oLcE.png?f=user_large)
Verder niet veel uit af te leiden behalve de naam vcc-tcam, wat volgens mij staat voor Volvo Connected Car ? Google gaf er niet veel op.
Verkeer volgens unifi in de paar dagen dat ik em nu heb.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yVtTMvCidPtoMhHminhnXB6Z.png?f=user_large)
Verder niet veel mee te doen, maar zo zie je nog eens wat haha
:fill(white):strip_exif()/f/image/UiFYPcODzYiB4SOni0M6oLcE.png?f=user_large)
Verder niet veel uit af te leiden behalve de naam vcc-tcam, wat volgens mij staat voor Volvo Connected Car ? Google gaf er niet veel op.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yVtTMvCidPtoMhHminhnXB6Z.png?f=user_large)
Voor de geinteresserden, een lijst van libraries die gebruikt worden in de P2. https://support.polestar....ent-for-instrument-panel/
Onduidelijk of met 'instrument panel' de software van de auto, of van het infotainment systeem bedoeld wordt.
Er wordt o.a. verwezen naar NetBSD OS, en Vivante (hardware?)
Onduidelijk of met 'instrument panel' de software van de auto, of van het infotainment systeem bedoeld wordt.
Er wordt o.a. verwezen naar NetBSD OS, en Vivante (hardware?)
[ Voor 10% gewijzigd door vandijk op 26-10-2020 23:27 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Als je dealer wat heeft staan ben ik benieuwd naar je eerste indrukken! Als het goed is heb ik hem week 46... spannend! Die 19” staat hem inderdaad goed, ben ook benieuwd naar de 20” in real life!Petzun schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:39:
[...]
Gewoon het plastic erop gelaten. Remde wel een beetje lastig.![]()
Nee, ik trof deze foto's + een verhaaltje op de XC40 FB-groep aan.
Ga mijn dealer maar niet meteen stalken, rij binnenkort wel even bij hem langs.
Zijn inderdaad de 19" wielen, ik vind de look zeker niet verkeerd en ben wel blij met de keuze hiervoor.
Maar de 20"velgen staan deze auto wat mij betreft nog net even wat beter. Voor jou en voor nog een aantal komt de levering meen ik nu dichtbij, wordt voor mij begin december.
BartWNL schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:07:
[...]
Je vertraagt behoorlijk snel als je je gaspedaal los laat.
Om de vertraging te doseren, neem je minder gas terug. Het rijdt heel relaxed omdat je je voet eigenlijk niet hoeft te verplaatsen, alleen als je extreem hard moet remmen
Ik rij 9 vd 10 ritten zonder de rem aangeraakt te hebben.
Ben benieuwd hoe je dat verschil gaat ervaren!
edit:
Overigens ga ik naar aanleiding van de eerdere berichten hierboven wel proberen zonder OPD te rijden, eens kijken hoe dat bevalt.
Volgens mij nog altijd geen P8s uitgeleverd.... wachten wachten!!
Mijne staat voor laatste week november op de rol.
Mijne staat voor laatste week november op de rol.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Bedankt voor de input.petervanstuiven schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:52:
Wij hebben de Zappi V2 3 fase maar aangesloten op 1, P2 en zonnepanelen. Werkt prima
Ik loop idd tegen de CT2 CT3 configuratie aan. En de Importeur geeft in eerste instantie aan dat "het"niet kan.
Echter, op internet had ik gevonden dat doorlussen dit probleem oplost (schijnt al regelmatig gedaan te zijn..)
alleen zou ik graag willen weten hoe dat is met een 2F Polestar, maar dat moet denk ik nog loskomen deze ervaringen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
klopt dat is hem, het rare dat het alleen op mijn guest wifi werkt op mijn unifi setup.
Heb jij hem gewoon verbonden via je je eigen netwerk?
harrewarre schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:26:
Weet het niet 100% zeker of dit em is, maar het kan eigenlijk niet anders. Nadat ik mn PS2 aan mijn wifi heb gehangen verscheen dit device:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van het kastje naar de muur lopen...
Hoe zie je dan 2 fase laden voor je? 1 fase voor het hele huis en dan de 2 overgebleven fases voor het laden?Hansieo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:11:
[...]
Bedankt voor de input.
Ik loop idd tegen de CT2 CT3 configuratie aan. En de Importeur geeft in eerste instantie aan dat "het"niet kan.
Echter, op internet had ik gevonden dat doorlussen dit probleem oplost (schijnt al regelmatig gedaan te zijn..)
alleen zou ik graag willen weten hoe dat is met een 2F Polestar, maar dat moet denk ik nog loskomen deze ervaringen.
Wij doen alles (his en laden) op 1 fase (35a) met load balancing. Dat laadt echt snel zat (voor ons), 6 tot 7kW en dan is de accu in een nachtje echt weer helemaal vol. Tevens zullen 2 fase op 16A niet sneller laden dan fase op 32A. Polestar kan op meerdere fases maar 16A aan, maar op 1 fase gaat deze naar 32A.
Hij hangt aan m'n "normale" wifi netwerk idd. Heb ook verder niets bijzonders geconfigureerd in unifi zelf.DancePlaza schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 08:57:
klopt dat is hem, het rare dat het alleen op mijn guest wifi werkt op mijn unifi setup.
[...]
Met de 2F bedoel ik niet mijn huisaansluiting, die is 1F 40A en de zappi doet dan max 32A.petervanstuiven schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Hoe zie je dan 2 fase laden voor je? 1 fase voor het hele huis en dan de 2 overgebleven fases voor het laden?
Wij doen alles (his en laden) op 1 fase (35a) met load balancing. Dat laadt echt snel zat (voor ons), 6 tot 7kW en dan is de accu in een nachtje echt weer helemaal vol. Tevens zullen 2 fase op 16A niet sneller laden dan fase op 32A. Polestar kan op meerdere fases maar 16A aan, maar op 1 fase gaat deze naar 32A.
Wat ik bedoel is dat Zappi techneut(en) aangeven dat je ín de zappi de 1-2-3F doorlust en dan het CT2 en CT3 menu in kan. (voor als je nog geen extra nut/doel hebt voor de Harvi)
Maar aan de zzzzappi zit wél een 3F kabel. En die kabel zit aan de 2F(mogelijkheid) van de Polestar.
En dát is nu precies waar ik graag meer over zou willen weten.
's kijken of ik zo'n techneut kan Polsen

Je kan van 1F geen 2F maken. Dat is (vrijwel) onmogelijk.Hansieo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Met de 2F bedoel ik niet mijn huisaansluiting, die is 1F 40A en de zappi doet dan max 32A.
Wat ik bedoel is dat Zappi techneut(en) aangeven dat je ín de zappi de 1-2-3F doorlust en dan het CT2 en CT3 menu in kan. (voor als je nog geen extra nut/doel hebt voor de Harvi)
Maar aan de zzzzappi zit wél een 3F kabel. En die kabel zit aan de 2F(mogelijkheid) van de Polestar.
En dát is nu precies waar ik graag meer over zou willen weten.
's kijken of ik zo'n techneut kan Polsen
Als je 1x40A hoofdzekering hebt, zul je alleen met 1x32A je P2 kunnen laden.
Edit: Waarom wil je trouwens 2F laden? Dat is 7.6kW, wat gelijk is aan 1F/32A.
Edit2: Kan een P2 wel 2F laden uberhaupt? Ik heb het nog nergens gelezen.
[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 27-10-2020 11:26 ]
[P8]
https://www.nieuwsblad.be...75520141D36BFD6FE43303A4F
Spoiler: ondanks Corona draait de P8 productie in Gent nog op 100%!
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Ik denk dat ik niet duidelijk ben... sry.JackBol schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:24:
[...]
Je kan van 1F geen 2F maken. Dat is (vrijwel) onmogelijk.
Als je 1x40A hoofdzekering hebt, zul je alleen met 1x32A je P2 kunnen laden.
Edit: Waarom wil je trouwens 2F laden? Dat is 7.6kW, wat gelijk is aan 1F/32A.
Edit2: Kan een P2 wel 2F laden uberhaupt? Ik heb het nog nergens gelezen.
Ik blíjf gewoon 1F in huis hebben, daar doe ik niks anders aan.
Ik maak ook géén 3F aan, dat gaat niet.
Wat een techneut adviseerde is gewoon de L1-L2-L3 in de zappi doorlussen en aansluiten op mijn 1F.
De Zappi zou (en doet dat ook, heb ik net 5minuten geleden gedaan) opstarten als 1F unit, maar wél de CT2 en CT3 vrijgeven om in te stellen naar wens ZONDER Harvi.
Mijn 1F komt gewoon op de 3 line -ingangen.
Nu komt het:
De Polestar kan 11kW laden en dat gaat niet over 1F aanbod.(volgens mij...maar kan het fout hebben)
De ingangen van Polestar zijn (volgens mij) 16A per stuk. (3x16A x 230V ~11kW
Over 1-lijn zou je maar 3,7kW kunnen laden maar een 1F zappi kan... 32A x 230V ~7.360 kunnen laden.
Echter, de Polestar kan 2 omvormers bundelen (als ik het goed begrepen heb) dus over -2- (interne Polestar link..) lijnen.
Ik neem áán... (hoeft niet, weet ik nog niet..) dat de Polestar zéf kan switchen tussen:
1F aangeboden krijgen, 2 omvormers activeren en xx kW laden
of
2F aangeboden krijgen (onderweg of zo) en dan gewoon over de 2 aparte omvormers laden.
Kan best dat ik iets fout zie

Net dus getest:
L1-L2-L3 aan mijn 1F gehangen, en wopla, ik kan nu in het CT2 menu en staat nu netjes op mijn panelen, én ik zie de verschillen stromen heen-en-weer gaan tussen woning-grid-PV
* EDIT: ik zie ook de waardes erbij, wat ik eerst níet had.
Nu nog uitzoeken hoe de P2 er op gaat reageren..
Fijnjck82 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:57:
[P8]
Tuurlijk, fabrieken in België hebben geen echte restricties.jck82 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:57:
[P8]
Het enige wat kan gebeuren is dat er arbeiders van Volvo (of leveranciers) positief testen, en dat ze door quarantaine moeten thuis blijven. Sowieso is het orderboek goed gevuld, dus die fabriek wil draaien!
Sony A7 iv en wat recycled glas
Zo 'tuurlijk' is dat helaas niet. Ten tijde van de eerste golf is de Volvo fabriek dicht gegaan onder druk van het personeel.Tommie12 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:46:
[...]
Tuurlijk, fabrieken in België hebben geen echte restricties.
Het enige wat kan gebeuren is dat er arbeiders van Volvo (of leveranciers) positief testen, en dat ze door quarantaine moeten thuis blijven. Sowieso is het orderboek goed gevuld, dus die fabriek wil draaien!
Toen lag zowat alles plat, er waren geen duidelijke regels, en vrijwel geen enkele fabriek had voorzorgsmaatregelen (en mondmaskers).jck82 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:55:
[...]
Zo 'tuurlijk' is dat helaas niet. Ten tijde van de eerste golf is de Volvo fabriek dicht gegaan onder druk van het personeel.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Je komt nu in hobby-bob territory.Hansieo schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
Ik denk dat ik niet duidelijk ben... sry.
Ik blíjf gewoon 1F in huis hebben, daar doe ik niks anders aan.
Ik maak ook géén 3F aan, dat gaat niet.
Wat een techneut adviseerde is gewoon de L1-L2-L3 in de zappi doorlussen en aansluiten op mijn 1F.
De Zappi zou (en doet dat ook, heb ik net 5minuten geleden gedaan) opstarten als 1F unit, maar wél de CT2 en CT3 vrijgeven om in te stellen naar wens ZONDER Harvi.
Mijn 1F komt gewoon op de 3 line -ingangen.
Nu komt het:
De Polestar kan 11kW laden en dat gaat niet over 1F aanbod.(volgens mij...maar kan het fout hebben)
De ingangen van Polestar zijn (volgens mij) 16A per stuk. (3x16A x 230V ~11kW
Over 1-lijn zou je maar 3,7kW kunnen laden maar een 1F zappi kan... 32A x 230V ~7.360 kunnen laden.
Echter, de Polestar kan 2 omvormers bundelen (als ik het goed begrepen heb) dus over -2- (interne Polestar link..) lijnen.
Ik neem áán... (hoeft niet, weet ik nog niet..) dat de Polestar zéf kan switchen tussen:
1F aangeboden krijgen, 2 omvormers activeren en xx kW laden
of
2F aangeboden krijgen (onderweg of zo) en dan gewoon over de 2 aparte omvormers laden.
Kan best dat ik iets fout zie![]()
Net dus getest:
L1-L2-L3 aan mijn 1F gehangen, en wopla, ik kan nu in het CT2 menu en staat nu netjes op mijn panelen, én ik zie de verschillen stromen heen-en-weer gaan tussen woning-grid-PV
* EDIT: ik zie ook de waardes erbij, wat ik eerst níet had.
Nu nog uitzoeken hoe de P2 er op gaat reageren..
Je hebt ofwel een 1-fase of een 3-fase Zappi. Ik zou niet een 3-fase Zappi op je 1-fase kast aansluiten (met meer dan 1F/16A).
Die 3 fase Zappi verwacht namelijk 3x 16A maar met een fasedraai van 120 graden. De piek van de 3 fases komt dus nooit gelijktijdig terug op de N.
Je gaat nu 32A over die 3 fases parallel schakelen. Daar is dat ding gewoon niet voor gemaakt.
En dan is nog maar helemaal de vraag wat dat met je P2 gaat doen. Daar zit ook electronica in die een fase draai verwachten. Als die vervolgens op 2 van de 3 lijnen 16A krijgen zonder draai, kan er ook vanalles gebeuren waar je vooraf geen zicht op hebt.
Als je nu een 3F Zappi hebt zou ik die op Marktplaats zetten en gewoon €800 uitgeven aan een 1 fase Zappi.
Kan je gewoon met je 1F/32A charger je 1F/32A auto (van bijna 70k) opladen.
Als die P2 overigens op 1F/32A laadt, gebruikt hij daar gewoon een lijn voor. Dat is niet gesplitst over twee lijnen van 16A.
[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 27-10-2020 13:39 ]
Is dit hele verhaal niet veel leuker te plaatsen in het laden van EV topic? Dan houden wij dit forum ook voor de P2/P8 updates.JackBol schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
Je komt nu in hobby-bob territory.
Je hebt ofwel een 1-fase of een 3-fase Zappi. Ik zou niet een 3-fase Zappi op je 1-fase kast aansluiten (met meer dan 1F/16A).
Die 3 fase Zappi verwacht namelijk 3x 16A maar met een fasedraai van 120 graden. De piek van de 3 fases komt dus nooit gelijktijdig terug op de N.
Je gaat nu 32A over die 3 fases parallel schakelen. Daar is dat ding gewoon niet voor gemaakt.
En dan is nog maar helemaal de vraag wat dat met je P2 gaat doen. Daar zit ook electronica in die een fase draai verwachten. Als die vervolgens op 2 van de 3 lijnen 16A krijgen zonder draai, kan er ook vanalles gebeuren waar je vooraf geen zicht op hebt.
Als je nu een 3F Zappi hebt zou ik die op Marktplaats zetten en gewoon €800 uitgeven aan een 1 fase Zappi.
Als die P2 overigens op 1F/32A laadt, gebruikt hij daar gewoon een lijn voor. Dat is niet gesplitst over twee lijnen van 16A.
Nog geen P8 uitgeleverd, maar ook nog geen dealer auto’s op de weg? Weet iemand dat?
Nog geen "gele" kentekens op de XC40P8.JohnDoe77 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Is dit hele verhaal niet veel leuker te plaatsen in het laden van EV topic? Dan houden wij dit forum ook voor de P2/P8 updates.
Nog geen P8 uitgeleverd, maar ook nog geen dealer auto’s op de weg? Weet iemand dat?
https://opendata.rdw.nl/r...stelling%20%3E%2020201021
Een 3 fase Zappi mag aangesloten worden op 1 fase, echter dan dien je deze ook op L1 aan te sluiten en de overige niet te gebruiken. Dat werkt hier ook prima en is comform installatievoorschrift van fabrikant.JackBol schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:37:
[...]
Je komt nu in hobby-bob territory.
Meerdere (dezelfde fases aansluiten kan voor de Polestar wel eens een prbleem zijn. Die verwacht namelijk 3 of 2 verschillende fases of 1 fase van max. 32 A. het enige wat je uit zou kunnen sparen met deze truc is de Harvi van 59 Euro, ben bang dat de laadunit van Polestar of Volvo P8 een factor of 40 duurder zal zijn

In het topic staat dat per april 2020 het nog niet mogelijk is om 3rd party apps naar de store te sturen.
Inmiddels is het wel mogelijk. Weet niet precies per wanneer de store open ging, maar mijn app staat sinds 28 augustus in de store. Zie ook: https://twitter.com/frankkienl/status/1299242577221365760
Inmiddels is het wel mogelijk. Weet niet precies per wanneer de store open ging, maar mijn app staat sinds 28 augustus in de store. Zie ook: https://twitter.com/frankkienl/status/1299242577221365760
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
P2
Iemand een idee wat de P2 nog doet als het laden voorbij is, maar de laadkabel is nog ingeplugd?
Ik zie dat er nog tussen 5,5 en 6 Watt verbruikt wordt (niet veel, dus louter uit nieuwsgierigheid)
Ik kan uiteraard het laden aan de laadpaal ook gewoon stoppen
Iemand een idee wat de P2 nog doet als het laden voorbij is, maar de laadkabel is nog ingeplugd?
Ik zie dat er nog tussen 5,5 en 6 Watt verbruikt wordt (niet veel, dus louter uit nieuwsgierigheid)
helemaal mee eens, graag alle laadpaal gerelateerde zaken plaatsen in:JohnDoe77 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Is dit hele verhaal niet veel leuker te plaatsen in het laden van EV topic? Dan houden wij dit forum ook voor de P2/P8 updates.
Het grote "thuis laden van je EV" topic.
En hier de focus houden op P2/P8 nieuws, thnx
Dan laadt ‘ie door tot 100%........😢S2000jan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:17:
P2
De laadpaal zelf trekt ook 2 a 3 watt, de rest lekt weg aan hitte vanuit de batterij.S2000jan schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:17:
P2
Vanmiddag even met m’n auto bij TVK in Hoorn geweest. Vanochtend was daar de eerste P8 geleverd, een blauwe. Tot het eind van het jaar gaan er daar gemiddeld 8 p/w geleverd worden.
Yep, hier ook. Slaat eerst even af, daarna inderdaad een lage vermogen en na een paar uur door naar 100%
Klopt hoor, heb je helemaal gelijk in. Maar als het aantal besmettingen hoog is in en om zo'n fabriek gaat het personeel wel voor gezondheid kiezen boven alles lijkt me. Maar dat hopen we natuurlijk niet ;-)Tommie12 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:04:
[...]
Toen lag zowat alles plat, er waren geen duidelijke regels, en vrijwel geen enkele fabriek had voorzorgsmaatregelen (en mondmaskers).
Leuk, ga ik deze week ook een kijkje nemen. Heb mij P8 ook in Hoorn besteld (duurt nog wel een week of 5).RuudWieP8 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:15:
Vanmiddag even met m’n auto bij TVK in Hoorn geweest. Vanochtend was daar de eerste P8 geleverd, een blauwe. Tot het eind van het jaar gaan er daar gemiddeld 8 p/w geleverd worden.
XC40 EV Pro
Helemaal eens! Ervaringen en foto’s willen we hier zijn. Al die laadverhalen = off topic.Kallie123 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:18:
[...]
helemaal mee eens, graag alle laadpaal gerelateerde zaken plaatsen in:
Het grote "thuis laden van je EV" topic.
En hier de focus houden op P2/P8 nieuws, thnx
Ik heb het ook even vermeld in de topicwarning, zaken over het laden horen in andere topics
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Kwam net langs Volvo dealer Den Bosch en daar stond de parkeerplaats vol met Polestar 2’s en Volvo XC40 Pure8’s in alle kleuren 🤩 hopelijk snel ook mijn P2
P2 Thunderstrucked Den Bosch
Snel op kenteken dan!! Dan kunnen ze vrij gelaten worden!Jazzjunkie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:25:
Kwam net langs Volvo dealer Den Bosch en daar stond de parkeerplaats vol met Polestar 2’s en Volvo XC40 Pure8’s in alle kleuren 🤩 hopelijk snel ook mijn P2
Testresultaten van TeslaBjorn zijn hier in te zien: GoogleDocs testresultaten
Ik heb de link van een Engelstalige forum en weet niet of het bestand door Bjorn zelf daar is neergezet, of door iemand anders.
Ik heb de link van een Engelstalige forum en weet niet of het bestand door Bjorn zelf daar is neergezet, of door iemand anders.
Dit is de laatste dat ik er melding van maak, want het gebeurt me nu elke rit, maar ik kwam weer een Polestar tegen vanavond. Toevallig dit keer wel een mede-Tweaker? Volgens mij ging hij net voor een testrit met een groepje, dus sorry for stealing your thunder.
Ik zat er een aantal kilometer voor dus ik kon mooi eens ervaren hoe het als voorligger voelt om adaptief begrootlicht te worden. Daar merk je dus helemaal niks van, behalve dan dat het overdag lijkt in de bermen. Af en toe zie ik nog wel eens wat andere automobilisten voor me aarzelen of knipperen met hun eigen grootlicht om te kijken of die soms aan staat wanneer ik met de P2 om ze heen schijn. Zal wel een stukje gewenning zijn, maar storend is het dus in ieder geval niet. Het is ook een mooi profiel in de achteruitkijkspiegel!
Ik dacht dat ik voor een enigszins exclusieve auto had gekozen...
Ik zat er een aantal kilometer voor dus ik kon mooi eens ervaren hoe het als voorligger voelt om adaptief begrootlicht te worden. Daar merk je dus helemaal niks van, behalve dan dat het overdag lijkt in de bermen. Af en toe zie ik nog wel eens wat andere automobilisten voor me aarzelen of knipperen met hun eigen grootlicht om te kijken of die soms aan staat wanneer ik met de P2 om ze heen schijn. Zal wel een stukje gewenning zijn, maar storend is het dus in ieder geval niet. Het is ook een mooi profiel in de achteruitkijkspiegel!
Ik dacht dat ik voor een enigszins exclusieve auto had gekozen...

Cool. Wat kost zoiets en waar heb je het laten doen? Hoe bevalt de P2 met 19inch zonder PP?Arnold schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:55:
Vandaag mijn achterramen laten tinten (35%). Zeer tevreden met resultaat!
[Afbeelding]
Vandaag mijn P2 (Void PP) thuis geleverd gekregen door Koopmans. Handover was niet meer dan krabbel, sleutels overhandigen (en een kop koffie aangeboden). Daarna zelf de telefoon en de diverse accounts gekoppeld. Tijdens een rondje door het dorp, kom ik nog een geparkeerde Midnight tegen.
Laatste update was eind vorige week al uitgevoerd. Helaas kon ik de stickers niet laten verwijderen.
Probleempjes waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben: Rechter spiegel komt niet goed terug naar de juiste positie en gebeld worden werkt niet lekker (Iphone 7) Verder de hele dag met een grijns van oor tot oor rondgelopen.
Laatste update was eind vorige week al uitgevoerd. Helaas kon ik de stickers niet laten verwijderen.
Probleempjes waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben: Rechter spiegel komt niet goed terug naar de juiste positie en gebeld worden werkt niet lekker (Iphone 7) Verder de hele dag met een grijns van oor tot oor rondgelopen.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Is 20 inch.. auto is identiek aan de onze die we over twee dagen krijgen nl. Midnight 20” non pp en nappaleer.. Nice geblindeerd..!Rubu123 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
Cool. Wat kost zoiets en waar heb je het laten doen? Hoe bevalt de P2 met 19inch zonder PP?
P2, Zappi V2
Onze Noorse Polestar vrienden hebben een feature request website gemaakt:
https://polestarfeaturerequest.com/
Zie er al een paar mooie features tussen staan die ik mis. Dus stemmen met z'n allen!
Zie er al een paar mooie features tussen staan die ik mis. Dus stemmen met z'n allen!
[ Voor 7% gewijzigd door AartJW op 27-10-2020 20:15 ]
Via mijn Volv.. ehm Polestar dealer Henk Scholten. Was 210 euro (inc btw) kwijt en kreeg ook nog ‘gratis’ een Volvo XC60 te leen voor de hele dag die ik aan het eind wel even moest voltanken (en ik dacht nog wel zo dat ik bij de pomp niet meer zo komen...Rubu123 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:07:
[...]
Cool. Wat kost zoiets en waar heb je het laten doen? Hoe bevalt de P2 met 19inch zonder PP?
P2 met 20” bevalt super! Nu net 1000km gereden... zou ik normaal in maximaal 2 weken doen... momenteel een maand 😅
Zitten idd goede dingen tussen.AartJW schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:14:
Was er ook één over het aanpassen van het volume van het AVAS geluid, maar ik heb niet het idee dat de mijne geluid maakt als ik vooruit rijd?! Achteruit hoor ik wel het ping geluid,
Ben ik de enige die dit ervaart?
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Nee vooruit is idd nog niet actief. Achteruit hoor ik bijna niet en zeker binnen niet. Blij dat het niet zo luid is als bij de Zeo.P2Hattem schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
Zitten idd goede dingen tussen.
Was er ook één over het aanpassen van het volume van het AVAS geluid, maar ik heb niet het idee dat de mijne geluid maakt als ik vooruit rijd?! Achteruit hoor ik wel het ping geluid,
Ben ik de enige die dit ervaart?
Dit komt alleen niet van Polestar zelf en een aantal voorstellen liggen bij Android Auto..AartJW schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:14:
Hoewel er goede voorbeelden tussen zitten, heb ik er een hard hoofd in dat er iets mee gaat gebeuren. Maar hopen kan altijd!
Ziet er goed uit! Mag ik vragen waar en tegen welke kosten? Wil dit ook laten doen.Arnold schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:55:
[Afbeelding]
dat je niet alle pagina's doorploetert snap ik, maar dit staat een paar reacties erboven toch?FW423130 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:59:
[...]
Ziet er goed uit! Mag ik vragen waar en tegen welke kosten? Wil dit ook laten doen.

Arnold schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:21:
[...]
Via mijn Volv.. ehm Polestar dealer Henk Scholten. Was 210 euro (inc btw) kwijt en kreeg ook nog ‘gratis’ een Volvo XC60 te leen voor de hele dag die ik aan het eind wel even moest voltanken (en ik dacht nog wel zo dat ik bij de pomp niet meer zo komen...)
P2 met 20” bevalt super! Nu net 1000km gereden... zou ik normaal in maximaal 2 weken doen... momenteel een maand 😅
Sorry. Idd eerst alles doorlezen en dan pas aan einde reageren. Toch bedankt!Tweaqer schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 22:12:
[...]
dat je niet alle pagina's doorploetert snap ik, maar dit staat een paar reacties erboven toch?Even overheen gelezen denk..
[...]
Niets op de foto kunnen zetten?RuudWieP8 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:15:
Ik kreeg mail van mijn dealer dat de P8 in de showroom staat en geboekt kan worden voor een proefrit.
Heb besloten om me te laten verrassen en dus op mijn eigen auto te wachten voor het rijden.
Heb besloten om me te laten verrassen en dus op mijn eigen auto te wachten voor het rijden.
P8
Mocht je er weer langs komen; foto?Jazzjunkie schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:25:
Weet iemand trouwens welke kabel(s) er bij de P8 geleverd zullen worden? Type 2? Granny? Allebei?
P8
Voor zover ik weet/las alleen een type 2. Had fijn geweest als er ook een granny bij zag
https://volvo-tools-prd-m...3-20200907-Volvo_XC40.pdf
-> ‘16A Mennekes - Mennekes 4,5 meter kabel met 3-fase laadmogelijkheid’
[ Voor 50% gewijzigd door TheRebell op 28-10-2020 01:28 ]
In de prijslijst is inderdaad alleen de type 2 laadkabel van 4,5m opgenomen.TheRebell schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 01:26:
Voor zover ik weet/las alleen een type 2. Had fijn geweest als er ook een granny bij zag
Als je "offerte" van de site maakt, dan wordt ook de granny vermeld. Deze is ook op mijn order opgenomen en zal dus ook worden geleverd.
XC40 EV Pro
Heb je alleen de achterportieren gedaan? Of ook de achterruit?Arnold schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:55:
[Afbeelding]
Zo ja, heb je daar ook een foto van?
Hoe bevalt 35%?
Je ziet het al, veel vragen, haha. Ben zelf ook geïnteresseerd denk dat het de P2 wel stoerder maakt.
De achterruit is standaard al behoorlijk verduisterd.Gs320 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:04:
[...]
Heb je alleen de achterportieren gedaan? Of ook de achterruit?
Zo ja, heb je daar ook een foto van?
Hoe bevalt 35%?
Je ziet het al, veel vragen, haha. Ben zelf ook geïnteresseerd denk dat het de P2 wel stoerder maakt.
De achterruit laat ik ook gewoon zoals die is, maar volgende week laat ik beide achterportieren ook met 50% tinten, kost me ongeveer €100,- per raam. Daarnaast nog €110,- voor een mooie matte middenconsole, zoiets:ach-jee schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:20:
[...]
De achterruit is standaard al behoorlijk verduisterd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c6Iy342e3E0nM2p7G57PceLM.jpg?f=user_large)
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Als het geen leaseauto was had ik hetzelfde gedaan, maakt het zij-aanzicht net wat meer af als je het mij vraagt.Jur gen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:46:
[...]
De achterruit laat ik ook gewoon zoals die is, maar volgende week laat ik beide achterportieren ook met 50% tinten, kost me ongeveer €100,- per raam. Daarnaast nog €110,- voor een mooie matte middenconsole, zoiets:
[Afbeelding]
[P2]PvS_68 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:10:
Ik had gisteravond een trip van 110 km waarvan 90 km autosnelweg (105km/h) en rest 80km/h. Gemiddelde snelheid 100km/h en verbruik 19,9 kWh.
Ik zou volgens Google navigatie aankomen op 12% (rit ervoor 130km/h gereden over dezelfde afstand), maar kam uiteindelijk aan op 21%. Had ik wel 130 gereden, dan was ik (blijkt uit eerdere ritten op hetzelfde traject) idd op plmin 12% thuis gekomen. Door dus 100 te rijden i.p.v. 130 over een traject van plmin 90 km bespaar je ong. 7 kWh wat ongeveer 30 km is.
Grofweg kun je dus ook zeggen: Van 100 naar 130 km/h kost je 30% range. Een cijfer wat ik trouwens ook herken van benzine-auto's.
Mezelf maar eens quoten om de coast/regen discussie aan te halen.
Gisteren een trip van plmin 130km (2 x 65) gehad en de hele tijd op standje coast. Was in het 100km/h tijdsblok dus max 105km/h gereden.
Voor het eerst sinds ik de P2 heb ben ik onder de 19 kWh/100km uit gekomen. Ik rijdt veel snelweg en dit is pas de 2e keer snelweg overdag sinds ik hem heb (want thuiswerken).
Het kan incidenteel zijn, maar ik heb toch wel de indruk dat je met anticiperen en coasten echt zuiniger bent dan met regen-breaking (OPD op standaard). Ik had overigens ook ACC uit gezet en CC gebruikt. Het was niet druk en ik heb er een hekel aan dat ik al zo ruim van tevoren naar links moet bij inhalen (vooral vrachtwagens), om te voorkomen dat ACC gaat afremmen.
Het is dus de combi van coast & CC vs. regen & ACC die mij echt zuiniger lijkt in verbruik.
Interessant, ik zal het zelf ook eens proberen binnenkort. Los van de efficiëntie is coasten op de snelweg volgens mij veel prettiger (gek genoeg nog niet echt geprobeerd, maar ook nog niet heel veel lange stukken snelweg hoeven rijden). Binnen de bebouwde kom denk ik dat ik de voorkeur geef aan OPD. Op wat momenten na waarbij ik wat te hard op stoplichten af rijd heb ik het rempedaal nog niet echt hoeven gebruiken na 3000 km.PvS_68 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:21:
[...]
[P2]
Mezelf maar eens quoten om de coast/regen discussie aan te halen.
Gisteren een trip van plmin 130km (2 x 65) gehad en de hele tijd op standje coast. Was in het 100km/h tijdsblok dus max 105km/h gereden.
Voor het eerst sinds ik de P2 heb ben ik onder de 19 kWh/100km uit gekomen. Ik rijdt veel snelweg en dit is pas de 2e keer snelweg overdag sinds ik hem heb (want thuiswerken).
Het kan incidenteel zijn, maar ik heb toch wel de indruk dat je met anticiperen en coasten echt zuiniger bent dan met regen-breaking (OPD op standaard). Ik had overigens ook ACC uit gezet en CC gebruikt. Het was niet druk en ik heb er een hekel aan dat ik al zo ruim van tevoren naar links moet bij inhalen (vooral vrachtwagens), om te voorkomen dat ACC gaat afremmen.
Het is dus de combi van coast & CC vs. regen & ACC die mij echt zuiniger lijkt in verbruik.
Waar kun je dat bestellen, die mat finish op de midden console? Daarnaast ben ik wel benieuwd waar jullie overwegen de achterruiten de laten tinten...?Jur gen schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:46:
[...]
De achterruit laat ik ook gewoon zoals die is, maar volgende week laat ik beide achterportieren ook met 50% tinten, kost me ongeveer €100,- per raam. Daarnaast nog €110,- voor een mooie matte middenconsole, zoiets:
[Afbeelding]
Polestar 2 Launch edition, PP, Snow
De reden dat ik het tinten van de ramen overweeg is omdat ik geen lelijke zonneschermen ervoor wil voor de kleine op de achterbank ;-) Zijn ze standaard al iets getint of is het echt nodig meer te tinten voor zonbeschermign?
XPENG G9 Performance 2024
Dan doe ik het ook, bonnetje erna indienenach-jee schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:03:
[...]
Als het geen leaseauto was had ik hetzelfde gedaan, maakt het zij-aanzicht net wat meer af als je het mij vraagt.
Montalbano schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:45:
[...]
![]()
![]()
Dat lijkt wel de mijne!! (behalve dat die vrijdag pas geproduceerd wordt
)
![]()
![]()
:strip_exif()/f/image/sfGSpBWPPkbg2SrtoKnbFjRV.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is deze de 19de gemaakt. Het is ook niet de mijne. Er stonden er meer op die vrachtwagen maar die stonden al achter het hek.
Volvo XC40 P8 >> XC30
Wat is je indruk van de lakkwaliteit? Omdat er bij P2 nogal wat meldingen werden gemaakt van sinaasappelhuid... Ik ben wel benieuwd of er verschil is tussen Volvo en Polestar (cq productie in Genk vs China)FBMG schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:54:
[...]
[Afbeelding]
Volgens mij is deze de 19de gemaakt. Het is ook niet de mijne. Er stonden er meer op die vrachtwagen maar die stonden al achter het hek.
Oei duur geintje voor Polestar: https://www.autoweek.nl/a...tar-verkoop-in-frankrijk/
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.