Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.377 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
bzzzt schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Je gaat helemaal geen 200 km/u meer rijden, top voor alle Volvo modellen is 180 sinds dit jaar: https://www.nu.nl/auto/57...80-kilometer-per-uur.html
Ik heb begrepen dat er maar 1 bug in de software van de P8 zit, namelijk de snelheid begrenzer die niet werkt. 8)

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ovipower
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:14
Voor diegene die niet genoeg kunnen krijgen van een P2 in de kleur moon. Bij deze nogmaals een foto met pp en leer. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ovipower
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3Ad-DXPbG707q26FniqAfBBCSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rVH5T1EVidHp9bMmkXwOXF1r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N0XKMT7gmQpBpxSnvAdA5DtSBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwqEpm7RspEEoLCa6TSfDjS1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drakonian
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-09 16:00
Wel lelijke vloermatten zeg bij dat leer... :P
Blijft mooie kleur! Krijg morgen mijn Thunder zonder PP, zeer benieuwd naar de kleur IRL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
ovipower schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:07:
Voor diegene die niet genoeg kunnen krijgen van een P2 in de kleur moon. Bij deze nogmaals een foto met pp en leer. :)
Mooi die witte remschijven! :)F

Ik ga mij morgen inhouden om een dealer te zoeken die de P8 heeft staan en wacht de twee en een halve week af die nog nodig zijn voor ik mijn eigen P8 krijg. Toch beter met Corona! Hopelijk krijgen we niet net dan een complete lockdown, staat hij klaar maar zit iedereen thuis! |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ovipower
Drakonian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:16:
[...]

Wel lelijke vloermatten zeg bij dat leer... :P
Blijft mooie kleur! Krijg morgen mijn Thunder zonder PP, zeer benieuwd naar de kleur IRL.
Ik zal toch nog tot 1 december moeten wachten....voordat ik in deze P2 met de lelijke matten kan rond cruzen. Veel plezier morgen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
JohnDoe77 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Mooi die witte remschijven! :)F

Ik ga mij morgen inhouden om een dealer te zoeken die de P8 heeft staan en wacht de twee en een halve week af die nog nodig zijn voor ik mijn eigen P8 krijg. Toch beter met Corona! Hopelijk krijgen we niet net dan een complete lockdown, staat hij klaar maar zit iedereen thuis! |:(
Geen zorgen. Bedrijfsleven gaat gewoon verder hoor. Niemand zal je staande houden.

Groet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 13:56

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Voor de P8 fans:

https://www.instagram.com/p/CGsq-w2AbSW/?igshid=y0rw7eufena8

Harrie Arendsen heeft wat gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Bedankt! Mooie kleur :)
Zijn dat 19 inch? Staat niet heel fraai zo.

Groet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 17:48
Afrokwijt schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:00:
[P2]

Wat vinden jullie van de 360-camera? Dit is mijn eerste auto die dat heeft.
Er zitten dode hoeken in. Dus een draai langs een paaltje maken is niet zonder risico.
Ik vind de kwaliteit matig. Ik heb in mijn Audi uit 2013 ook een 360 zitten en die is veel beter. Nagenoeg geen randen om de auto, minder vervorming en ruimer beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0sT42YA81LrI0YjBIE_-zhQSjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9WlnU26a9tatL29sK6A4ZfC.jpg?f=fotoalbum_large

Dan mogen we concluderen dat de P2, 7 jaar later, echt een matige 360 heeft, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jullie gaan toch niet serieus helemaal naar Duitsland rijden om de topsnelheid te proberen in een auto waarmee je die in 20 seconden bereikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Aghanim schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:
Jullie gaan toch niet serieus helemaal naar Duitsland rijden om de topsnelheid te proberen in een auto waarmee je die in 20 seconden bereikt :P
Staan de rijbewijzen bij de Hema in de aanbieding....

Hoe klein het risico op betrapping ook, je wil echt niet voor de rechter met een foto met 220 km/h.
Je weet sowieso dat je met de bus naar huis kan. (En die rijdt op stinkdiesel).

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankvantoren
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:29:
Je kan ook gewoon aan de Google Assistant vragen wat de topsnelheid is van je P2.
Bij mij was het antwoord 250 ... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sten2017 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Bedankt! Mooie kleur :)
Zijn dat 19 inch? Staat niet heel fraai zo.

Groet
Ja, dat is 19”. En je mankeert wat aan je ogen want staat zeer fraai zo! 8)

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Montalbano schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:33:
[...]
Hij heeft 20 besteld en wilde later toch 19, hij probeert nu zijn keuze (en het verlies van die 30 km) recht te praten ;) hehe
Alle gekheid; sowieso beide mooi en ook toch echt wel fraai dat sage green.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/twvWA1thep3aU7kmWXEAg5v-iAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rOH7FiOvVDXA6wFFp7yjVxw.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Erg fraai, die eerste Nederlandse P8.
De kop is eraf.

[ Voor 33% gewijzigd door Petzun op 24-10-2020 09:27 ]

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
JohnDoe77 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Bij de P8 wordt Plugsurfing ook geleverd toch? Iemand idee of die actie daar ook komt?
P8

Tuurlijk John, heb ik toch al geschreven. Plugsurfing heeft een contract met Volvo Europa.
Ik voeg hier even de persmededeling bij:

Press Release
Jun 24, 2020 | ID: 269378
Volvo Cars And Plugsurfing Offer Europe‐Wide Charging Service On All Electric Models
Drivers of fully electric Volvo Recharge models in Europe will soon have easy access to over 200,000 charging points, as the company has selected charging firm Plugsurfing as its partner of choice, enabling seamless long­distance travel across the continent.
With the Plugsurfing agreement, Volvo Cars eliminates the most common obstacles for electric car drivers, such as inadequate access to charging points and a highly fragmented European market for charging infrastructure.
The agreement with Plugsurfing, one of the largest and rapidly growing charging network aggregators in Europe, allows drivers to easily charge their electric Volvo, regardless of where they are on the continent, and does away with the need for countless national subscriptions.
A Plugsurfing account, which will be included on every fully electric Volvo Recharge model in Europe, gives access to numerous local charging networks around Europe, allowing for seamless cross­border travel in their electric car. The Plugsurfing platform also provides possibilities for other new and exciting charging­related services that may be added at a later stage.
Customers will be able to charge their car with a contactless charge card or smartphone app at any of Plugsurfing’s 200,000+ supported charging points in 38 European countries. All charging events and payments are processed monthly, while Plugsurfing does not lock customers into a subscription to use the service.
“Your Plugsurfing service will cover all your charging and driving needs: the daily commute, on­ location charging and long distance travel,” said Björn Annwall, head of EMEA at Volvo Cars. “This freedom of mind makes driving an electric Volvo even more enjoyable and hasslefree.”
Via the Plugsurfing app or the Android­based infotainment system, electric Volvo customers can filter charging points by location, real­time availability and charging speed. The app also shows the price information for each charging point, making the process easy and transparent.
Like Volvo Cars, Plugsurfing has a strong focus on sustainability as it continues to grow its network of suppliers, and the company prioritises suppliers that operate with renewable energy sourcing.
“Together with Volvo Cars, Plugsurfing has a strong vision for sustainability and making car charging easy,” said Anne Jalkala, CEO of Plugsurfing. “By working together with Volvo Cars to drive electrification of mobility and connect drivers to energy, we aim to make zero emission mobility a reality for future generations of drivers.”
Volvo Cars will start rolling out the Plugsurfing service with the fully electric XC40 Recharge P8 when deliveries start later this year.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HD-02uCSgtn6eQ9V_-Sl5ugpVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAZzttb9hh0yQIfKWfTwGKBk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ol1AsameRwq71pchKa3KvJFIGxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7iA3EIx7lwSEx760Wt1m1RP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Pure8 op 24-10-2020 00:52 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Zojuist een video van een id-3 die ook een 12V accu probleem had. Blijkbaar trekt daar een foutje in het bus systeem bij sommige auto’s de 12V accu leeg als de auto buiten gebruik is....ik heb zelf nog nooit deze fout gehad (vanaf mid september) dus wellicht moeten ze in de zelfde richting zoeken voor het probleem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
Het zou Polestar sieren om ons early adopters allemaal een credit voor 10.000 km op de laadpas van Plugsurfing te geven! Gemiddeld al 3x terug geweest voor div. software problemen, officiële terugroep actie, enorme extra kosten voor alarm certificering etc.
Nog afgezien van een weekendje vakantie in NL dat bijna de soep in ging vanwege een alarmprobleem (hellingsdetectie sensor).
Denk er eens over na, Polestar!
(Verder tevreden hoor, want rijden doet de PS2 als een tierelier!)
Maar wij zijn wel de proefkonijnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vannacht weer doorgeladen tot 98% ((vreemd genoeg dus niet tot 100). Bijzonder, dit ging 3 weken lang probleemloos en nu al 2x achter elkaar tot over de 80% geladen. Deze week toch maar even naar de Volvo, zeker nu ik weet dat er een oktober update uit is. Wellicht zit daar een fix in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:24
Die update heb ik gehad en die lost het probleem iig voor de helft op. Ipv 20% meer te laden dan gewenst is het nog maar 10%.

De standaard laad Max staat nu op 90% met de bijbehorende tekst dat dat beter is voor de accu....

Verder nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 21:36
JFDv schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:40:
Zojuist een video van een id-3 die ook een 12V accu probleem had. Blijkbaar trekt daar een foutje in het bus systeem bij sommige auto’s de 12V accu leeg als de auto buiten gebruik is....ik heb zelf nog nooit deze fout gehad (vanaf mid september) dus wellicht moeten ze in de zelfde richting zoeken voor het probleem.
Ook dat andere merk (waar de naam hier niet meer van genoemd mag worden) kende dat 12v probleem eerder. Schijnt toch wel een moeilijk dingetje te zijn die 12v accu.....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Interview met de grote baas:

https://www.kassenzone.de...tar-ceo-thomas-ingenlath/

Één van de uitspraken die hij doet: Ook mogelijk: een maandelijks abonnement voor meer efficiëntie.

Dat zal lekker zijn: het kan wel zuiniger (in mijn ogen dus een hogere range), maar dan moet je daar wel voor betalen?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
P2Hattem schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:55:

Één van de uitspraken die hij doet: Ook mogelijk: een maandelijks abonnement voor meer efficiëntie.

Dat zal lekker zijn: het kan wel zuiniger (in mijn ogen dus een hogere range), maar dan moet je daar wel voor betalen?!
Veel zal van de willingness to pay afhangen, en ook van wat de concurrentie doet.
Zo lang Polestar met een gelijkaardige batterij als een id3 of Tesla 3 toch nog merkbaar minder ver komt, zullen klanten wel 2 keer nadenken daar over...

En ik heb ook ergens plannen gelezen om bv bij te betalen per maand voor matrix licht of Apple Car play bij Audi bv.... wat een arrogantie.

Waar autobouwers ook mee rekening zullen moeten houden is dat bij meer en meer thuiswerk, de auto an sich een stuk minder belangrijk wordt in de maatschappij.
Als meer en meer mensen geen 15.000 km per jaar meer doen, wie wil er dan nog 50k+ aan een auto uitgeven?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P2Hattem schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:55:

Mja. Aan de ene kant gek. Aan de andere kant werden dezelfde motoren ook met verschillende vermogens verkocht in het verleden door oa Volvo. Bij Tesla kun je ook een upgrade kopen voor 0-100. Is ook alleen maar een beetje software.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

Interessant interview (ben nog aan het lezen). Ik vroeg me trouwens af of Polestar ook de ideeën van Tesla over heeft genomen om bijvoorbeeld de computer upgradable/vervangbaar te maken. Uiteraard ben je uiteindelijk gebonden. aan de overige hardware, maar een dergelijke upgrade zou down the road best interessant kunnen zijn. Zo zou ik best kunnen denken dat over 2 jaar een upgrade met met 5G en car2car communicatie nuttig kan zijn. Zeker als je meeneemt wat de p2 al kan.

Ook lees je dat ze graag direct met de klant contact hebben, maar bieden ze eigenlijk al iets van een manier om met de comminity/klant te schakelen? Ik weet dat Volvo zelf nooit zo open was, maar Polestar pretendeert dat dan wel wat meer te zijn.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MaxxMark schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:33:
Interessant interview (ben nog aan het lezen). Ik vroeg me trouwens af of Polestar ook de ideeën van Tesla over heeft genomen om bijvoorbeeld de computer upgradable/vervangbaar te maken. Uiteraard ben je uiteindelijk gebonden. aan de overige hardware, maar een dergelijke upgrade zou down the road best interessant kunnen zijn. Zo zou ik best kunnen denken dat over 2 jaar een upgrade met met 5G en car2car communicatie nuttig kan zijn. Zeker als je meeneemt wat de p2 al kan.

Ook lees je dat ze graag direct met de klant contact hebben, maar bieden ze eigenlijk al iets van een manier om met de comminity/klant te schakelen? Ik weet dat Volvo zelf nooit zo open was, maar Polestar pretendeert dat dan wel wat meer te zijn.
Volvo zelf stond in het verleden altijd vrij dichtbij zijn klanten in NL en organiseerde regelmatig evenementen voor leden van het Volvo Forum en zo ook bijvoorbeeld berijdersavonden overde toen nieuwe v60 diesel hybride met als doel ervaringen te delen en oplossingen voor kinderziekten te bespreken en suggesties voir verbeteringen te vernemen. Hartstikke goed dus

De laatste tijd vind ik het bedroevend stil en heb ik het idee dat ze zich in een ivoren toren hebben teruggetrokken.
Van andere merken (die ik nooit bezeten heb) krijg ik tegenwoordig meer ‘aandacht’ dan van Volvo waarvan ik 11 auto’s gehad heb.

Dus eens met de hoop dat het nieuwe Polestar bloed misschien nieuwe kansen biedt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Laatst online: 06:33
Voor de liefhebbers van Moon:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gp3hFN6Yh2dFY3JptP9gLZFKDPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWspJJ8GCVeQ7m1EG59W033A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MW7w4kr9nPQPEhpAvLrieDly6FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRJxSoebEo7476BRP2cu2wxK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1iO1IL-1ZqqjQ_oaR2y2xJD7yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yji29a3FyBPEGpqtky3fdP7I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeWc2MDy_J_ctyr2k0q-kB7OGZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vf5JMKl6K43Db73xP7pkS64.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
En gelijk een vraag van mijn kant: ik heb geen betaald Spotify abonnement, maar we hebben het gratis account van onze dochter gekoppeld aan de P2. Precies na twee weken kregen we opeens reclames tussendoor (NL maar ook Zweedstalig😳) en kunnen we de favorieten niet meer shuffle afspelen of de lijst zien.
Herkenbaar? En valt er iets aan te doen zonder betaald spotify abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Johnbeer schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:34:
En gelijk een vraag van mijn kant: ik heb geen betaald Spotify abonnement, maar we hebben het gratis account van onze dochter gekoppeld aan de P2. Precies na twee weken kregen we opeens reclames tussendoor (NL maar ook Zweedstalig😳) en kunnen we de favorieten niet meer shuffle afspelen of de lijst zien.
Herkenbaar? En valt er iets aan te doen zonder betaald spotify abonnement?
Nee....zo werkt het.
Dat tientje per maand lijkt me ook geen beletsel om een betaald abonnement te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:51
Vraagje mocht iemand Youtube Music gebruiken. Ik heb een proefmaand afgenomen en initieel bij de setup van youtube music zag ik netjes mn playlists in de "bibliotheek" (de rest van de interactie zoals shuffle-lijst en playlist in kunnen zien zoals in de native app zullen we het maar niet over hebben :/ ).

Echter na een weekje geeft de bibliotheek nu de afgelopen 3 weken niet meer thuis en enkel nog een melding "Geen media beschikbaar om hier door te browsen":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJiPBVmCM2ZW1S-GPX17vEngtxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YxgJoN1XYyttb4AMX0W6zCL.jpg?f=fotoalbum_large
(excuses voor het vieze scherm :> )
Vanuit de homepage--> favorieten zie ik wel een aantal van de playlists terug, maar dus niet alle playlists die via de bibliotheek beschikbaar zouden moeten zijn.

Ik heb de app al geforceerd afgesloten, helpt niet (behalve dat het behoorlijk lang duurt voor youtube music dan weer up-en-running is), verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nog niet geprobeerd het account te verwijderen, maar aangezien die aan je google account hangt zou ik die in zn geheel opnieuw moeten koppelen, daar heb ik nog geen zin in gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Aghanim schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:27:
Vannacht weer doorgeladen tot 98% ((vreemd genoeg dus niet tot 100). Bijzonder, dit ging 3 weken lang probleemloos en nu al 2x achter elkaar tot over de 80% geladen. Deze week toch maar even naar de Volvo, zeker nu ik weet dat er een oktober update uit is. Wellicht zit daar een fix in.
Ja dat heb ik nou ook. De laatste 2x heeft hij tot 100% doorgeladen. En aangezien het een lease auto is en op de site staat dat de garantie in stand blijft vind ik het momenteel wel best.
Maar dan nog heb ik iets geks: de maximale laadstroom staat op 6A (....) en kan ik niet aanpassen. Ik kan er niet op klikken / hij is niet selecteerbaar zeg maar. Maar als ik hem 's avonds met 20% aan de lader leg kan hij nooit vol zijn s ochtends als hij echt maar 6A trekt.

Maar zoals gezegd zolang hij s ochtends vol is en ik kan rijden vind ik het nu wel even best...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Is er ook al iemand die winterbanden aangeschaft/gemonteerd heeft?
En zo ja, welke merk/model dan?

Ben zelf nog zoekende voor mijn Performance Pack en zou graag een zo stil mogelijke band willen hebben, maar is het verschil tussen 69 en 72 dB daadwerkelijk hoorbaar op de snelweg, ondanks dat 3 dB een factor 2 zou moeten betekenen?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Montalbano schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:33:
[...]

SageGreen is mooi! Ik snap wel wat @Montalbano bedoelt, op de foto’s lijkt hij wat hoog in de veren te staan. Zal dat niet een transport iets zijn? Ze lijken inderdaad behoorlijk kleiner dan je zou verwachten. Maar ook hier gekleurd met een 20” onderweg... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
JohnDoe77 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

SageGreen is mooi! Ik snap wel wat @Montalbano bedoelt, op de foto’s lijkt hij wat hoog in de veren te staan. Zal dat niet een transport iets zijn? Ze lijken inderdaad behoorlijk kleiner dan je zou verwachten. Maar ook hier gekleurd met een 20” onderweg... 8)7
Normaal vervoeren ze die dingen inderdaad met blokjes tussen de veren om te veel beweging te voorkomen. Bij mij zijn ze die een keer vergeten eruit te halen. Was niet echt comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gschouten
  • Laatst online: 21-04-2024
Quark2 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Ja dat heb ik nou ook. De laatste 2x heeft hij tot 100% doorgeladen. En aangezien het een lease auto is en op de site staat dat de garantie in stand blijft vind ik het momenteel wel best.
Maar dan nog heb ik iets geks: de maximale laadstroom staat op 6A (....) en kan ik niet aanpassen. Ik kan er niet op klikken / hij is niet selecteerbaar zeg maar. Maar als ik hem 's avonds met 20% aan de lader leg kan hij nooit vol zijn s ochtends als hij echt maar 6A trekt.

Maar zoals gezegd zolang hij s ochtends vol is en ik kan rijden vind ik het nu wel even best...
Dat laatste heb ik ook (als enige bug tot op heden) kan amperage niet instellen, staat op 6A maar ik laadt wel 10kw in een uur vanmorgen op een 11 kw lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Maar nu er wat dealers zijn die een P8 hebben staan; wie is er vandaag naartoe gegaan en waar blijven de mooie filmpjes waar wij al maanden op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04
JohnDoe77 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:29:
Maar nu er wat dealers zijn die een P8 hebben staan; wie is er vandaag naartoe gegaan en waar blijven de mooie filmpjes waar wij al maanden op wachten?
Mijn dealer had er nog geen helaas!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:26
P2Hattem schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:43:
Is er ook al iemand die winterbanden aangeschaft/gemonteerd heeft?
En zo ja, welke merk/model dan?

Ben zelf nog zoekende voor mijn Performance Pack en zou graag een zo stil mogelijke band willen hebben, maar is het verschil tussen 69 en 72 dB daadwerkelijk hoorbaar op de snelweg, ondanks dat 3 dB een factor 2 zou moeten betekenen?!
Ik heb die 19” continentals ts850p van de Polestar webshops en merk geen verschil in afrolgeluid tov de zomerbanden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Petzun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chuwK9E_W5VUNkmEaYstFUxvXic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9HuWmU4Y24bNfY5GHUL38pz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqowwHI4tAZKcAIPX3a0PIhvJz8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lirqnn6WA8sZfBfWirUtYNph.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-T48CEgIu3xTyY2RnpKPNS1IcSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkZ9FHzNgR5EEo2qjFtbucrM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsdwBceNYbj2edd9q8SUBPHv_nY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfWKfL5T1bdkrzyNwJCc0s2M.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Van de FB groep, niet bij mijn dealer in NH, maar bij Nieuwenhuijse.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 10:24
JohnDoe77 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 19:29:
Ik twijfelde nog wel even op een kleine detour te maken. Ik reed er nu alleen langs op de snelweg (Bleukens Rdaal) en er leek een XC40 buiten bij de laders te staan. Dat kan ook een non P8 zijn. Hoewel ik in een gewone al eens heb proefgereden wil ik het een klein beetje als verrassing houden ;)

Vanmiddag wel mijn 2e P2 gezien (Willem dreesweg, rond 16:45) irl. Zit net als velen niet zoveel meer op de weg de laatste tijd dus kans om ze te zien is wat kleiner. Toevallig wel 2 directe collega’s die een P2 rijden/ontvangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Vannacht op de A10/A4 een Void P2 zien rijden (Tweaker?). Eerste keer dat ik een andere P2 onderweg tegenkwam.

Erg vet om te zien dat die achterlichten zo herkenbaar zijn, zelfs van grote afstand. Begin ze steeds meer te waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Laatst online: 20:28
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van lederen bekleding in de P2? Welke delen worden wel en welke worden niet meegenomen? De af fabriek Nappa leer vind ik qua prijs iets te gortig.
Op het dashboard zit een grote brede strook stof als design. Volgens mij is de kleur vast bij stoffen bekleding (grijs). Wordt deze dan ook door leer vervangen? Anders ben je wel beperkt in de leer keuze. Worden de deurpanelen meegenomen bij het met leer vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Jope3 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 07:19:
Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van lederen bekleding in de P2? Welke delen worden wel en welke worden niet meegenomen? De af fabriek Nappa leer vind ik qua prijs iets te gortig.
Op het dashboard zit een grote brede strook stof als design. Volgens mij is de kleur vast bij stoffen bekleding (grijs). Wordt deze dan ook door leer vervangen? Anders ben je wel beperkt in de leer keuze. Worden de deurpanelen meegenomen bij het met leer vervangen?
Ik heb in mijn vorige lease autos ook altijd leer laten inbouwen.
Standaard inbouw omvat dat de voorstoelen, achterbank, deurpanelen en de middenarmsteun voor €1800 tot €2200.

Extra is natuurlijk mogelijk voor €€.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-09 14:35
Naar mijn idee is deze optie van Polestar wel érg duur, maar je krijgt niet alleen "leer" maar ook de optie geventileerde stoelen erbij.

Als geventileerde stoelen idd er voor zorgen dat de airco lager gaat staan, of in de winter de verwarming wat lager, kan je deze optie als een range extender zien (beperkt??)

Wat is dat waard?

Ik ga voor deze (veel te dure) optie. :-(

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Hansieo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

Naar mijn idee is deze optie van Polestar wel érg duur, maar je krijgt niet alleen "leer" maar ook de optie geventileerde stoelen erbij.

Als geventileerde stoelen idd er voor zorgen dat de airco lager gaat staan, of in de winter de verwarming wat lager, kan je deze optie als een range extender zien (beperkt??)

Wat is dat waard?

Die ventilatie heeft toch ook stroom nodig? Of word dat anders geregeld?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Petzun schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Lijkt inderdaad op OTA, op 11.26 uur meldt systeem dat er op 11.25 uur (zonder datum) een update check is gedaan.
Die check had ik zelf net gedaan door op de 'controleren op update' regel te klikken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-09 08:32
Ik ben het ook van plan. Bij de kleur Thunder is de fabrieksoptie niet beschikbaar.

Normaal gesproken is het een dealeroptie, dus eenvoudig af te stemmen met de dealer. In dit geval is het mij nog niet duidelijk waar de auto geleverd gaat worden, mogelijk Beesd. Waarschijnlijk moet ik de Polestar na levering laten aanpassen in overleg met leasemaatschappij. Zoals aangegeven zijn de stoelen, armsteun en deurpanelen standaard. De rest is tegen meerprijs mogelijk. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van Lederinbouw Nederland. Daar is ooit mijn Leaseplan V40 van leder voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mga1600 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:46:
[...]

Volvo zelf stond in het verleden altijd vrij dichtbij zijn klanten in NL en organiseerde regelmatig evenementen voor leden van het Volvo Forum en zo ook bijvoorbeeld berijdersavonden overde toen nieuwe v60 diesel hybride met als doel ervaringen te delen en oplossingen voor kinderziekten te bespreken en suggesties voir verbeteringen te vernemen. Hartstikke goed dus

De laatste tijd vind ik het bedroevend stil en heb ik het idee dat ze zich in een ivoren toren hebben teruggetrokken.
Van andere merken (die ik nooit bezeten heb) krijg ik tegenwoordig meer ‘aandacht’ dan van Volvo waarvan ik 11 auto’s gehad heb.

Dus eens met de hoop dat het nieuwe Polestar bloed misschien nieuwe kansen biedt.
Ik heb sinds 2018 een v60 gereden. Had daar nog wel eea op aan te merken/tweaken. Met name de cruise control kon wat mij betreft wel wat verfijning krijgen. Omdat de Volvo site aangaf dat ze alle feedback waardeerden had ik wat feedback gedeeld 8). Ik werd uiteindelijk netjes teruggebeld met wat toelichting over waarom bepaalde zaken wel/niet meegenomen zouden kunnen worden. Dat was heel netjes. De bottom line was alleen gewoon dat er niet (nooit) wat mee zou gaan gebeuren.

Wel werd geadviseerd om soortgelijke informatie via de Volvo dealer te spelen, zij zouden verplicht zijn die informatie 'omhoog' naar Volvo door te spelen, daar zouden allemaal procedures voor moeten zijn. Daar werd ook bij genoemd dat hoewel die informatie altijd bij Volvo komt, er geen terugkoppeling naar de melder/dealer/klant zou zijn.

Laten we dan inderdaad hopen dat Polestar het net zo open (of nog opener) doet als Volvo deed ten tijde van de introductie van de v60 :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 13:20
Heb de PoleStar 2 nu ook in het echt gezien, poeh die achterlichten zijn echt futuristisch hoor. Doen me denken aan battlestar galactica. Zeer prominent en mooi. In het echt ziet hij er veel beter uit op de foto. Zag ook de VW ID3 in het echt, en die viel me juist tegen. Zo zie je maar weer wat een verschil het kan zijn tussen een foto en een auto in het echt.

Designtaal van Polestar is gewoon geweldig. Het design is gewoon top.
De Model S van Tesla is net even iets mooier als de Polestar 2. En de Model 3 is minder mooi als de Polestar 2.

Maar niks kan op tegen de Polestar Precept! (Welke dezelfde designtaal heeft, maar veeeeeel mooier is als de Model S) Man man, dat is toch wel echt de mooiste auto van de afgelopen 20 jaar voor mij... Die lijnen !!! (Zelfde style lijnen zie je in de Polestar 2)
Afbeeldingslocatie: https://www.polestar.com/bynder-assets/m/be3d0495fd3c72b/JPG_Medium-Polestar_Precept_001.jpg

Hoop er nog veel van te mogen zien. :) Mooie auto.(Polestar 2)

[ Voor 40% gewijzigd door Immutable op 25-10-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
4v4t4r schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Die ventilatie heeft toch ook stroom nodig? Of word dat anders geregeld?
Ik denk dat deze "blower" je niet van de stoel gaat blazen ;) , en zéker niet zoveel zal slurpen als een airco pomp.

Ik heb er echter (nog) geen ervaring mee.
Andere wellicht? die op de afgelopen heetste zomerdagen al prive met de ventilated hebben gereden?
( tijdens mijn proefrit, heet buiten, niet warm gehad in deze auto, maar kan mijn niet herinneren of airco/stoel wel/niet aan waren)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Eerder in het topic is genoemd dat mensen voor een dashcam wilden gaan. Zijn er al mensen die daadwerkelijk al een dashcam hebben ingebouwd in de P2?

En zo ja wat zijn de ervaringen/adviezen er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ik lees op Facebook weer een bericht van iemand waarbij de ventilator van de XC40 hybride aan de lader urenlang staat te loeien (en anderen zeggen dat dat "normaal" is). Ik hoop echt dat dat bij de P8 niet zo is want dan wordt nachtelijk laden bijna een no-go aangezien onze auto in een soort klank-kast tussen 2 huizen staat...

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Hansieo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

Wat is dat waard?

Ik vermoed dat de stoelventilatie niet aan kan in combinatie met de stoelverwarming. Stoelventilatie is wel heel lekker in de zomer met airco. Heb het in mijn huidige auto zitten en iedere zomer veel gebruikt. Erg prettig als de bekleding en tijd heeft staan bakken in de zon. Dus het werkt absoluut comfort verhogend, maar of het besparend werkt betwijfel ik zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:32:
Ik lees op Facebook weer een bericht van iemand waarbij de ventilator van de XC40 hybride aan de lader urenlang staat te loeien (en anderen zeggen dat dat "normaal" is). Ik hoop echt dat dat bij de P8 niet zo is want dan wordt nachtelijk laden bijna een no-go aangezien onze auto in een soort klank-kast tussen 2 huizen staat...
Wel raar van die herrie bij de hybride. Mijn XC90 hybride laadde bijna geruisloos, pas tegen het einde van de laadcyclus begon er even wat te blazen maar dat duurde hooguit een paar (2?) minuten. Hij stond meestal in de garage-aan-huis bij het laden en de slaapkamer ligt er boven, daar hoorde je echt niets.
Wat ze er ook van zeggen: die herrie kan volgens mij nooit de bedoeling zijn- us daar vab de zijde van Volvo ooit wat over gezegd?

Maar los daarvan: ik denk dat je nu beter kunt vergelijken met de P2 : zijn daar ook laad-herrie verhalen van bekend bij thuisladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Fladder80 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Ik vermoed dat de stoelventilatie niet aan kan in combinatie met de stoelverwarming. Stoelventilatie is wel heel lekker in de zomer met airco. Heb het in mijn huidige auto zitten en iedere zomer veel gebruikt. Erg prettig als de bekleding en tijd heeft staan bakken in de zon. Dus het werkt absoluut comfort verhogend, maar of het besparend werkt betwijfel ik zeer.
Bij mijn huidige auto (Opel Astra K, Leren bekleding) heb ik ook stoelventialtie, en het klopt dat deze niet tergelijkertijd met stoelverwarming aangezet kan worden. Ik ervaar de stoelventilatie als erg prettig, maar bovenal als zeer subtiel (althans in het geval van de Astra, ik heb verder geen ervaring met andere merken). Ben zeker van mening dat het stroom kost en het enigzins ten kosten zal gaan van je range :X

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:55
Beosoft schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:09:
[...]

Bij mijn huidige auto (Opel Astra K, Leren bekleding) heb ik ook stoelventialtie, en het klopt dat deze niet tergelijkertijd met stoelverwarming aangezet kan worden. Ik ervaar de stoelventilatie als erg prettig, maar bovenal als zeer subtiel (althans in het geval van de Astra, ik heb verder geen ervaring met andere merken). Ben zeker van mening dat het stroom kost en het enigzins ten kosten zal gaan van je range :X
Bij Mercedes kan je wel beide tegelijk aanzetten, ik weet niet hoe dat zit bij de P2. Stoelventilatie is een verademing in de zomer, bij mij was het jammer genoeg te duur voor mijn leasebedrag. Anders had ik het er zeker genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Philipvm schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Die check had ik zelf net gedaan door op de 'controleren op update' regel te klikken 😉
Dat is nou jammer, ik dacht dat deze update buiten jou om was gegaan. 8)7

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
fyr0 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:33:
[...]

Bij Mercedes kan je wel beide tegelijk aanzetten, ik weet niet hoe dat zit bij de P2. Stoelventilatie is een verademing in de zomer, bij mij was het jammer genoeg te duur voor mijn leasebedrag. Anders had ik het er zeker genomen
Als deze aan stond... ging de airco dan (ietsje) lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 22:00
Mickvanderveen schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 08:03:
Het zou Polestar sieren om ons early adopters allemaal een credit voor 10.000 km op de laadpas van Plugsurfing te geven! Gemiddeld al 3x terug geweest voor div. software problemen, officiële terugroep actie, enorme extra kosten voor alarm certificering etc.
Nog afgezien van een weekendje vakantie in NL dat bijna de soep in ging vanwege een alarmprobleem (hellingsdetectie sensor).
Denk er eens over na, Polestar!
(Verder tevreden hoor, want rijden doet de PS2 als een tierelier!)
Maar wij zijn wel de proefkonijnen...
Inderdaad, goed punt. Ik heb dat ook direct gemeld bij Polestar. In mijn geval twee handover momenten op het laatste moment geannuleerd door interne fouten, daar mag best zo'n aanbieding tegenover staan.
Ik vind het overigens storend dat dit soort actie's bij veel merken alleen voor nieuwe klanten gelden en niet voor bestaande. Ik begrijp het vanuit marketing maar bestaande klanten hierbij negeren is volgens mij onverstandig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 28-09 18:08
BlacKstaR- schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
Uitrollen en dan pas regenereren is het meest efficient, omdat de Polestar 2 tot 0.3G gebruik maakt van afremmen op de motor. Dus een scenario waarbij je een lange afrit hebt eerst uitrollen en dan op basis van regen tot stilstand komen. Dat is beter dan stroompedaal in houden en dan op laatste moment regenereren.
De mijnheer in onderstaand filmpje kan dit op basis van zijn eigen tests bevestigen.
Hij klinkt ongelofelijk saai, je bent dus gewaarschuwd:
Zie https://www.youtube.com/watch?v=U_yNxYas9PM

Ik had niet verwacht dat ook in de stad bij gebruik van one pedal drive het verbruik hoger is dan zonder OPD.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyeP499ws4Eg0Ro9q_p24f9oCcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0m94VdEg8bLBradyCwC3ugA7.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd of dit overeenkomt met de ervaringen van de gelukkige bezitters van een P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Maakte ik me ook even zorgen om, heb ook gehoord van de fan-geluiden van de T4 en T5 hybride.
Zie ook de berichten van 2 okt. om 9.13 uur / 9.14 uur, lijkt dus voor de P2 mee te vallen. Kort en luid. Of zijn er andere ervaringen?

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 13:55
Hansieo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

Als deze aan stond... ging de airco dan (ietsje) lager?
Durf het zo 1,2,3 niet te zeggen, deze heb ik meestal op auto staan in deze auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Pure8 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 00:46:
[...]

P8

Tuurlijk John, heb ik toch al geschreven. Plugsurfing heeft een contract met Volvo Europa.
Ik voeg hier even de persmededeling bij:

Press Release
Jun 24, 2020 | ID: 269378
Volvo Cars And Plugsurfing Offer Europe‐Wide Charging Service On All Electric Models
Drivers of fully electric Volvo Recharge models in Europe will soon have easy access to over 200,000 charging points, as the company has selected charging firm Plugsurfing as its partner of choice, enabling seamless long­distance travel across the continent.
With the Plugsurfing agreement, Volvo Cars eliminates the most common obstacles for electric car drivers, such as inadequate access to charging points and a highly fragmented European market for charging infrastructure.
The agreement with Plugsurfing, one of the largest and rapidly growing charging network aggregators in Europe, allows drivers to easily charge their electric Volvo, regardless of where they are on the continent, and does away with the need for countless national subscriptions.
A Plugsurfing account, which will be included on every fully electric Volvo Recharge model in Europe, gives access to numerous local charging networks around Europe, allowing for seamless cross­border travel in their electric car. The Plugsurfing platform also provides possibilities for other new and exciting charging­related services that may be added at a later stage.
Customers will be able to charge their car with a contactless charge card or smartphone app at any of Plugsurfing’s 200,000+ supported charging points in 38 European countries. All charging events and payments are processed monthly, while Plugsurfing does not lock customers into a subscription to use the service.
“Your Plugsurfing service will cover all your charging and driving needs: the daily commute, on­ location charging and long distance travel,” said Björn Annwall, head of EMEA at Volvo Cars. “This freedom of mind makes driving an electric Volvo even more enjoyable and hasslefree.”
Via the Plugsurfing app or the Android­based infotainment system, electric Volvo customers can filter charging points by location, real­time availability and charging speed. The app also shows the price information for each charging point, making the process easy and transparent.
Like Volvo Cars, Plugsurfing has a strong focus on sustainability as it continues to grow its network of suppliers, and the company prioritises suppliers that operate with renewable energy sourcing.
“Together with Volvo Cars, Plugsurfing has a strong vision for sustainability and making car charging easy,” said Anne Jalkala, CEO of Plugsurfing. “By working together with Volvo Cars to drive electrification of mobility and connect drivers to energy, we aim to make zero emission mobility a reality for future generations of drivers.”
Volvo Cars will start rolling out the Plugsurfing service with the fully electric XC40 Recharge P8 when deliveries start later this year.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dus je krijgt gewoon een kaartje ter waarde van 9,95€ dat iedereen op de website zelf ook kan aanvragen? Er lijkt mij namelijk nergens sprake te zijn dat het over de plus versie zou gaan (die goedkopere vaste tarieven biedt voor 7,99€/maand). Dus het enige wat die superdeal inhoud is dat volvo (en polestar) die 9,95 wellicht niet moeten betalen aan plugsurfing in ruil voor de extra klanten voor plugsurfing.

Dan kan je wellicht best voor jezelf opzoek gaan naar de beste laadpas voor uw noden.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Petzun schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Maakte ik me ook even zorgen om, heb ook gehoord van de fan-geluiden van de T4 en T5 hybride.
Zie ook de berichten van 2 okt. om 9.13 uur / 9.14 uur, lijkt dus voor de P2 mee te vallen. Kort en luid. Of zijn er andere ervaringen?
De ventilator maakt een geluid als een straaljager maar gelukkig duurt het maar 2 keer een seconde of 30. Vaak na het laden of na een flinke rit, ik heb wel de indruk dat het na de laatste software update een stuk minder voorkomt. Voordat ik hiervoor een software update kreeg ging soms zelfs het alarm af als de ventilator aansloeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:59
FirstEV schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

De mijnheer in onderstaand filmpje kan dit op basis van zijn eigen tests bevestigen.

Ik had niet verwacht dat ook in de stad bij gebruik van one pedal drive het verbruik hoger is dan zonder OPD.
[Afbeelding]

Ben benieuwd of dit overeenkomt met de ervaringen van de gelukkige bezitters van een P2.
Als er in de toekomst een P2 met slechts 1 motor komt, dan zal het regenerend remmen waarschijnlijk maar half zo sterk zijn? Ik neem aan dat het maximale regenererend vermogen per motor bepaald wordt door het ontwerp van die motor, of zou dit alleen in de software begrensd zijn?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
Misschien beetje off-topic, maar als reactie op eerdere berichten over stoelventilatie: ik had verwarmde-geventileerde massagestoelen in mijn 2017 Mondeo. Los van het feit dat de stoelen van mijn voorgaande S60 tig-keer beter zaten, was de stoelventilatie van de Mondeo een aanfluiting: het was zeker lekker als je tijdens een warme dag de koele lucht uit het geperforeerde leer voelde stromen. Totdat de motoren die in de stoel zijn ingebouwd zó warm werden, dat de stoel juist steeds warmer ging aanvoelen. De ventilator motoren konden hun warmte niet kwijt. Ook de achterpassagiers hadden hier last van: de stoelzitting aan de achterkant werd gewoon heet!
De dealer heeft de boel meermaals uit elkaar gehaald. Conclusie volgens Ford: het is een producteigenschap... pffff..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rahza92
  • Laatst online: 10-08-2022
[...]

[Afbeelding]

Dit is basic natuurkunde, de wet van behoud van energie. Even versimpeld wat er gebeurt als je regeneratief gaat remmen: voorwaartse energie = warmte + geregenereerde energie. Bij regeneratief remmen verlies je altijd energie in de vorm van warmte.

Precies zoals Blackstar zegt. Uitrollen is efficiënter. Je gaat voorwaarts zonder het stroompedaal te gebruiken. En als je dan toch móet remmen is het wèl gunstig om te regenereren, anders is de voorwaartse energie helemaal verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Rahza92 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:03:
[...]

Dit is basic natuurkunde, de wet van behoud van energie. Even versimpeld wat er gebeurt als je regeneratief gaat remmen: voorwaartse energie = warmte + geregenereerde energie. Bij regeneratief remmen verlies je altijd energie in de vorm van warmte.

Precies zoals Blackstar zegt. Uitrollen is efficiënter. Je gaat voorwaarts zonder het stroompedaal te gebruiken. En als je dan toch móet remmen is het wèl gunstig om te regenereren, anders is de voorwaartse energie helemaal verloren.
En remmen met de PS2 is ook/toch regenereren zolang de vertraging minder dan 0,3g is. Daarboven komen de echte remmen in actie.

Ik ga de komende tijd eens zonder OPD rijden en kijken of dat wat uitmaakt. Voor de snelweg wordt regeneratie ‘uit’ zelf aanbevolen, dat maar als 2e proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
P2Hattem schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

En remmen met de PS2 is ook/toch regenereren zolang de vertraging minder dan 0,3g is. Daarboven komen de echte remmen in actie.

Ik ga de komende tijd eens zonder OPD rijden en kijken of dat wat uitmaakt. Voor de snelweg wordt regeneratie ‘uit’ zelf aanbevolen, dat maar als 2e proberen.
We horen graag je bevindingen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Petzun schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Dat is nou jammer, ik dacht dat deze update buiten jou om was gegaan. 8)7
Tsja..... ik kan me wel voorstellen dat er in de toekomst iets van een aankondiging gedaan gaat worden dat er een update is of voordat een OTA update gaat beginnen. Via de App of op het scherm in de auto.
We shall see.....😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
4v4t4r schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

We horen graag je bevindingen 😁
Dat kan wel ff duren in deze tijden 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Rahza92 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:03:
[...]

Ik denk dat je daar precies de spijker op zijn kop slaat. Ik kan bij OPD geen vrijloopstand vinden. Het is of snelheid aanhouden of versnellen of vertragen.
Eigenlijk zou er een uitrolstand moeten zijn in OPD. Je verliest dus energie die in de accu wordt omgezet in warmte.
Dat zie je ook terug in de opwarmcyclus in de video van Bjorn, waar je deels door regenereren de accu kan opwarmen.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik kwam vandaag m’n tweede Polestar tegen in het wild, dit keer een Snow variant in Utrecht, toevallig iemand van hier? Wat zien die achterlichten er toch gaaf uit in het donker, Bladerunnerachtig. Vandaag hield de GPS er onderweg mee op, een reset mocht ook niet baten. Dat is wel even behelpen, ben benieuwd of ook dit zich weer vanzelf oplost. Het resetten leek ook de spiegels trouwens weer in ‘fabrieksstand’ te zetten, niet helemaal handig. Daardoor kwam ik er wel weer achter dat je al rijdend de spiegels helemaal in kan klappen... handig als je een hele smalle steeg in moet?

Zijn er hier P2 eigenaars die de achteruitrij-modus van de spiegels gebruiken? Ben er nog niet helemaal uit of ik dat nou praktisch vind of niet, je ziet de eventuele lijnen van het parkeervak wel, maar de spiegels staan weer zover naar onder gericht dat de eventuele auto of muur waar je achteruit op af rijdt weer slecht te zien zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
ach-jee schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:01:
Ik kwam vandaag m’n tweede Polestar tegen in het wild, dit keer een Snow variant in Utrecht, toevallig iemand van hier? Wat zien die achterlichten er toch gaaf uit in het donker, Bladerunnerachtig. Vandaag hield de GPS er onderweg mee op, een reset mocht ook niet baten. Dat is wel even behelpen, ben benieuwd of ook dit zich weer vanzelf oplost. Het resetten leek ook de spiegels trouwens weer in ‘fabrieksstand’ te zetten, niet helemaal handig. Daardoor kwam ik er wel weer achter dat je al rijdend de spiegels helemaal in kan klappen... handig als je een hele smalle steeg in moet?

Zijn er hier P2 eigenaars die de achteruitrij-modus van de spiegels gebruiken? Ben er nog niet helemaal uit of ik dat nou praktisch vind of niet, je ziet de eventuele lijnen van het parkeervak wel, maar de spiegels staan weer zover naar onder gericht dat de eventuele auto of muur waar je achteruit op af rijdt weer slecht te zien zijn.
Hoe parkeerde je ‘vroeger’ 😊? Met of zonder kantelende spiegels?

Zelf laat ik de spiegels staan en baseer me op de 360 graden camera en de bliepjes. En boem is ho natuurlijk 🤣.

Ik heb de kantelende spiegels maar 2x gebruikt want ik rijd ook achteruit op basis van alleen de spiegels en dat werkt gewoonweg niet in gekantelde toestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:15
ach-jee schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:01:
Ik heb het ook uitgezet, omdat je niks meer ziet als je gewoon achteruit wil rijden zonder te parkeren en het erg onrustig is als je even voor en achteruit gaat. Dat laatste is al lastig genoeg vergeleken met mijn vorige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
En; gelijk plastic eraf gehaald, stekker eruit en rondje gedaan? (8>

Dit is 19”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Klopt; staan er hier sinds kort twee in de straat en als ik buiten kom hoor je er meestal wel eentje flink koelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Hoe parkeerde je ‘vroeger’ 😊? Met of zonder kantelende spiegels?

Zelf laat ik de spiegels staan en baseer me op de 360 graden camera en de bliepjes. En boem is ho natuurlijk 🤣.

Ik heb de kantelende spiegels maar 2x gebruikt want ik rijd ook achteruit op basis van alleen de spiegels en dat werkt gewoonweg niet in gekantelde toestand.
De laatste 3 Volvo’s die ik reed baadden die kantel mogelijkheid ook maar ik vond het niet prettig en heb het na eenmalig testen ooit meer gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-09 21:53
geertkb schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Inderdaad, goed punt. Ik heb dat ook direct gemeld bij Polestar. In mijn geval twee handover momenten op het laatste moment geannuleerd door interne fouten, daar mag best zo'n aanbieding tegenover staan.
Ik vind het overigens storend dat dit soort actie's bij veel merken alleen voor nieuwe klanten gelden en niet voor bestaande. Ik begrijp het vanuit marketing maar bestaande klanten hierbij negeren is volgens mij onverstandig.
Dit staat op de Belgische site. En wij maar kastanjes uit het vuur halen...!!!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O5YxSv8xMNB_XOX2Q3WNGWf-YA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m76NkUyKYcwy4LK9sORRcdC4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Ja dat is de 19” velg
JohnDoe77 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 00:03:
[...]

Klopt; staan er hier sinds kort twee in de straat en als ik buiten kom hoor je er meestal wel eentje flink koelen!
Nou duimen maar dat dat bij de P8 anders is dan...

P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Immutable
[...]

[Afbeelding]

Heb dit al zo vaak gezegd hier op Tweakers. Uitrollen > Regenereren.

Waarom? het is eigenlijk heel simpel, bij regenereren moet de energie door een paar verstaalslagen heen. Energie wordt opgewekt door een motor(Die minder efficient is dan een rotatiemechanisme wat specifiek geoptimaliseerd is om te genereren zoals een generator). Dan moet de energie door de converter heen, en dan nog in de batterij. Vanuit de batterij weer terug naar de converter van de converter naar de motor.

Zo zie je dat de volledige energie loop van regenereren ondanks dat de stappen redelijk efficiënt zijn, het zich opstapelt door het aantal stappen. (Dit is nog veel erger bij waterstof!!!!)

Wat je met uitrollen doet? Simpel: Je laat de energie lekker in de accu zitten. En je gebruikt de kinetische energie van de gehele massa van de auto bij het uitrollen.

Daarom aan iedereen die efficiënt wil rijden. One pedal driving is een HOAX. Het is niet beter. Het is totale onwetenschappelijke broodje aap verhaal wat echt overal verteld wordt. We moeten hier vanaf. Gewoon goed anticiperen en uitrollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Immutable schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:50:
[...]

Daarom aan iedereen die efficiënt wil rijden. One pedal driving is een HOAX. Het is niet beter. Het is totale onwetenschappelijke broodje aap verhaal wat echt overal verteld wordt. We moeten hier vanaf.
Als je efficiënt wilt rijden dus niet gebruiken, maar ontspannen rijden gaat super met OPD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
P2Hattem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

Als je efficiënt wilt rijden dus niet gebruiken, maar ontspannen rijden gaat super met OPD!
Ik vind OPD verschrikkelijk om te rijden, als hij behoorlijk hard regenereert en je voelt valt van het gaspedaal af gaat de auto ineens spontaan remmen. Zelf rij ik overal boven de 30 met cruisecontrol zonder OPD, en lekker uitrollen. Persoonlijk een stuk relaxter. Gelukkig is het een optie! En kunnen we kiezen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[...]

Dat vond ik ook de eerste week, totdat ik een keer 'normaal' rijden probeerde. Dat is veel meer ontspannen want nu heb je niet steeds het gevoel dat je 100 rijdt in de 2e versnelling en dan de koppeling los laat (vol op de 'motor' remmen). Uitrollen is zo veel meer rustgevend en ook nog eens extra efficiënt. Ik blijf lekker met 2 pedalen rijden.

Je merkt overigens hoe flink OPD 'afremt' zodra je met 2 pedalen gaat rijden. Het is dan echt even wennen want de P2 vermindert vrijwel niet van snelheid bij uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
JohnDoe77 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:53:
[...]

En; gelijk plastic eraf gehaald, stekker eruit en rondje gedaan? (8>

Dit is 19”?
Gewoon het plastic erop gelaten. Remde wel een beetje lastig. ;)
Nee, ik trof deze foto's + een verhaaltje op de XC40 FB-groep aan.
Ga mijn dealer maar niet meteen stalken, rij binnenkort wel even bij hem langs.
Zijn inderdaad de 19" wielen, ik vind de look zeker niet verkeerd en ben wel blij met de keuze hiervoor.
Maar de 20"velgen staan deze auto wat mij betreft nog net even wat beter. Voor jou en voor nog een aantal komt de levering meen ik nu dichtbij, wordt voor mij begin december.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 00:22:
[...]

De laatste 3 Volvo’s die ik reed baadden die kantel mogelijkheid ook maar ik vond het niet prettig en heb het na eenmalig testen ooit meer gebruikt
Kunnen de spiegels van de P8 ook kantelen? Ben dit niet tegengekomen, ken deze functie ook niet op mijn huidige en vorige auto's.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
[...]

[Afbeelding]

Dat zijn vreemde cijfers, qua percentage accugebruik zou het op de snelweg 22% minder verbruik zijn met OPD uit. Dat lijkt me wel heel erg veel. Qua kWh/100miles verbruik is OPD uit, 5% voordeliger volgens deze cijfers. Als die 5% klopt scheelt dat zo'n 15 km realworld snelweg range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32
[...]

Mijn ervaring is dat OPD fijn is bij relaxed cruisen in bebouwde kom verkeer. Wil je snel (en dus meer controle over je afremmen) of efficiënt (niet meteen remmen op de snelweg als je anticipeert) dan werkt TPD beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Mga1600 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 00:22:
[...]

In het begin (toen ik net mijn v60 had) moest ik uitvinden wat ik het fijnste vond. Uiteindelijk ben ik voor de optie gegaan om handmatig het kantelen aan te zetten (itt het 'automatisch-kantelen bij het in R-zetten'). Ik woon in een relatief smalle straat met aan 2 kanten parkeren (met stoep) en ik vind het niet leuk om met mn velgen tegen de stoep aan te komen :) Parkeer ik links, dan rij/draai ik eerst een stukje op de spiegels (in normale stand) in, en vervolgens klik ik op het spiegelknopje aan de kant van de stoep, die kantelt dan in, en zo kan ik het laatste stukje met zicht op mn velgen achter op een centimeter nauwkeurig mn auto langs de stoep zetten.

Parkeer ik rechts langs een stoep, dan natuurlijk het omgekeerde :>

En wanneer er geen sprake is van een stoep (haaks op de stoep dus) dan rij ik gewoon op de camera en zijspiegels zonder iets te kantelen.

Het automatisch kantelen als je in R-zet vond ik een drama omdat je eigenlijk nooit in een situatie bent waarin je meteen wilt kantelen. En op deze handmatige manier is het een heel kleine moeite, en groot plezier!

Bij mijn proefrit met de P2 merkte ik dat het daar zo goed als gelijk werkt. Ik heb echter niet geprobeerd om langs een stoep te parkeren, dat vond ik een beetje te 'de goden verzoeken' :D

[ Voor 7% gewijzigd door MaxxMark op 26-10-2020 12:27 . Reden: nuancering huidige auto vs P2 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Kunnen de spiegels van de P8 ook kantelen? Ben dit niet tegengekomen, ken deze functie ook niet op mijn huidige en vorige auto's.
Ja, dat kan!

Zie manual

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBHpsnuHvyogbOt_jt00WhlHnks=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dZ4slUvzd7gFytFstoafJSGV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mooi dat dit kan en ben benieuwd of ik dit gezien jouw ervaringen en ervaringen van anderen hier gebruik van zal maken.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Montalbano schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 07:38:
[...]

Ja dat is de 19” velg

[...]

Nou duimen maar dat dat bij de P8 anders is dan...
Ja ik hoor hier ook weleens een XC90 , alsof de airco flink aan staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53
En toen kon ik op de connect knop drukken... enorm metalen schrapend geluid bij wegrijden.. als het goed is binnen een uur een monteur aan de deur, dat is wel weer erg netjes....

Hoop iets van remmen... precies bij 999km 😅

Ow dealer wil liever dat ANWB komt... dat duurt natuurlijk we langer 🤨

[ Voor 15% gewijzigd door Arnold op 26-10-2020 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Arnold schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:11:
En toen kon ik op de connect knop drukken... enorm metalen schrapend geluid bij wegrijden.. als het goed is binnen een uur een monteur aan de deur, dat is wel weer erg netjes....

Hoop iets van remmen... precies bij 999km 😅

Ow dealer wil liever dat ANWB komt... dat duurt natuurlijk we langer 🤨
Heb ik met mijn eerdere V60 Plug in ook gehad in het begin. Mega scherp geluid, je denkt dat alles kapot gaat. Bleek een steentje tussen remschijf en hitteschild dat er omheen zit. Daarna nog een keer gehad, toen was het met een paar keer heel stevig remmen opgelost.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
4v4t4r schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Ja ik hoor hier ook weleens een XC90 , alsof de airco flink aan staat
Het wordt er niet hoopgevender op :)

P8

Pagina: 1 ... 92 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.