Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.376 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
eLScha schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:50:
[...]

Update: opladen van de batterij werkte niet. Batterij wordt nu vervangen.
Mijn god, wat een problemen zijn er allemaal met die Polestars zeg... niet normaal

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32
Gelukkig zijn het vooral software problemen en die zijn op te lossen, straks zelfs OTA.
Tesla had in het begin vooral problemen met het bouwen van een goede auto. Die problemen zijn pas in latere revisies/generaties opgelost, maar daar hebben de rijders van de eerste auto's natuurlijk niets aan. Naast de software problemen die ze natuurlijk ook hadden. De Europeanen hadden daar dan weer minder last van omdat de Amerikanen al 'beta-testers' zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PvS_68 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:42:
Gelukkig zijn het vooral software problemen en die zijn op te lossen, straks zelfs OTA.
Tesla had in het begin vooral problemen met het bouwen van een goede auto. Die problemen zijn pas in latere revisies/generaties opgelost, maar daar hebben de rijders van de eerste auto's natuurlijk niets aan. Naast de software problemen die ze natuurlijk ook hadden. De Europeanen hadden daar dan weer minder last van omdat de Amerikanen al 'beta-testers' zijn geweest.
Dat snap ik, maar elke keer accu's die leeglopen/kapot gaan en zelfs na de laatste firmware updates nog... dat doet Tesla echt een stuk beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
@DennusB Dat denk je dus. De Tesla's komen hier pas op de markt als ze in Amerika al een jaar rond rijden. Zij hebben die ellende al allemaal voor je opgelost:
https://teslamotorsclub.c...-12v-battery-dead.205664/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
DennusB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:05:
[...]

Mijn god, wat een problemen zijn er allemaal met die Polestars zeg... niet normaal
Jongens we laten ons toch niet op de kast jagen door dit heerschap :+
Het is duidelijk waar Dennus op uit is....... ;w

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-09 17:48
DennusB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:52:
[...]
Dat snap ik, maar elke keer accu's die leeglopen/kapot gaan en zelfs na de laatste firmware updates nog... dat doet Tesla echt een stuk beter.
Elke keer? Ik heb letterlijk één keer een accuprobleem gezien en dat is zojuist in dit draadje. Verder nog niet. #overdrijvenisookeenvak

Edit: aha, ik zie het al DennusB is een Tesla rijder / fanboy.

[ Voor 7% gewijzigd door GuiltyNL op 22-10-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moon 2020
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-12-2020
JohnDoe77 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

@Rubu123 Misschien kan jouw leasemaatschappij deze overnemen of kun je zelf overstappen? Anders kost het je gewoon die € 6.000!
Klopt. Daarom bied ik deze leaseauto ook aan ter overname. €6.000 zou zonde zijn. Voordeel is dat deze Polestar 2 gegarandeerd in 2020 de weg op gaat (VIN en kenteken bekend, al vanaf 10 september in NL). Als dit je specs zijn en je wil leasen bij LeasePlan dan zou ik niet 'gokken' op levering in 2020, wat LM ook beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
GuiltyNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Elke keer? Ik heb letterlijk één keer een accuprobleem gezien en dat is zojuist in dit draadje. Verder nog niet. #overdrijvenisookeenvak
Nou ik lees hier echt wekelijks 12v accu issues, accu's die verder laden dan 80% etc. Maar goed, laten we weer ontopic gaan :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GuiltyNL
Dat zijn software-issues beste @DennusB Zorg jij nou maar dat je niet te hard door plassen rijdt met je M3, voor je het weet moet je je bumper oprapen. 🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 21:36
DennusB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Nou ik lees hier echt wekelijks 12v accu issues, accu's die verder laden dan 80% etc. Maar goed, laten we weer ontopic gaan :)
Heb jij je ook al aangesloten bij de collectieve rechtszaak tegen tesla wegens het leveren van ondermaatse kwaliteit?
Zie Autoweek

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mga1600 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Heb jij je ook al aangesloten bij de collectieve rechtszaak tegen tesla wegens het leveren van ondermaatse kwaliteit?
Zie Autoweek
Nope, want ik heb nergens issues mee met m'n Model 3:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
GuiltyNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:31:
Dat zijn software-issues beste @DennusB Zorg jij nou maar dat je niet te hard door plassen rijdt met je M3, voor je het weet moet je je bumper oprapen. 🤣
wat is dit nou weer voor kinderachtige opmerking? Software issues zijn nog steeds issues...

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
@yakmak En hardwareissues zijn hardwareissues. Het is inmiddels een bevestigd probleem dat de M3 een constructiefout heeft in de achterbumper waardoor je 'm kunt verliezen als je door plassen rijdt.

Ik refereer daaraan, omdat Dennis de moeite neemt om heel verbaasd te zijn over 'al die issues' met kapotte batterijen, terwijl die batterijen niet kapot zijn (en ook niet leeg zijn trouwens). Issues zijn issues, maar Tesla heeft ook issues.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PvS_68
Jongens laten we hiermee stoppen zoals @Beosoft al zei. Het is DennusB gelukt ons op stang te jagen. Check even zijn berichten hier in dit forum en zie dat zijn enige bijdragen zijn om P2 rijders te bashen.

We danken DennusB voor deze zinvolle bijdrage aan dit forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Tesla is fantastisch.....zeggen sommigen....dat mag.
Maar anderen denken daar anders over. Niet alleen die collectieve claim is daar een voorbeeld van maar ook deze.
Moderne auto’s zijn idioot complex en bij het op de markt brengen zijn er issues. Dat geldt voor Polestar, voor BMW die al zijn hybrides terug moet halen wegens brandgevaar en zeker ook voor Tesla met hun eigen 12 v probleem. Geen merk is heilig.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6LqgWsCd3WcjsFvSGelRjTnZhXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MPxPpnYwDfpo2TZjVeR9KQmT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeY4gffeRDRFVRkwQHwkjInCgFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/desXYhxyaE1s8TMP75H4ImdS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMvPQEgmLK017_D88yo89TppWaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6E0FZMowE7oTIZhFDDkXkbum.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 22-10-2020 10:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Heren, laten we hier inderdaad geen Tesla-Polestar discussie voeren.

:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Uhm.. laten we hier geen m3 vs. Polestar van maken. Een complete screenshot van een pagina over de M3 vind ik persoonlijk wat ver gaan.. Dat gezegd hebbende misschien leuk om te melden dat er momenteel 719 Polestar 2's zijn in Nederland ;) (en 0 geregistreerde XC40 P8's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wors
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-09 08:32
fyr0 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:30:
[...]

In welke reeks valt jouw ordernummer?

Morgen misschien ook maar eens bellen met Polestar, ik heb nog niet echt iets gehoord van LP namelijk..
Klinkt inderdaad als een close call, maar het stelt mij gerust dat hij geproduceerd is in september en klaar staat voor shipping. Planning begin december in Nederland is voor registratie in 2020 “ruim” op tijd. Zou wel balen zijn als hij te laat komt, want ik heb de Mustang Mach E om die reden geannuleerd en de switch gemaakt naar de Polestar.

Bestelling: juni
Ordernummer: 1101XXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Tweaqer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:04:
Uhm.. laten we hier geen m3 vs. Polestar van maken. Een complete screenshot van een pagina over de M3 vind ik persoonlijk wat ver gaan.. Dat gezegd hebbende misschien leuk om te melden dat er momenteel 719 Polestar 2's zijn in Nederland ;) (en 0 geregistreerde XC40 P8's)
0 geregistreerde P8-en? Vreemd. Een kennis van me werkt als product manager bij een ander merk en die houdt de registratie van concurrerende auto’s per dag bij. Hij wist me14 dagen geleden al te vertellen dat hij de aanvraag voor 500 P8 voorbij had zien komen. Misschien moeten we week 43 die Volvo afgaf voor uitlevering (deze week dus) interpreteren als na week 43?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik weet niet hoelang RDW er over doet om de aanvraag ook te realiseren maar momenteel (tot en met gister) zijn er geen op kenteken gezette XC40 P8's bij de RDW bekend

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:26
Excuses dat ik toch de Tesla M3 er weer bij haal maar de Polestar 2 is toch sneller dan de M3... :+

In zijn achteruit _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Mga1600 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

0 geregistreerde P8-en? Vreemd. Een kennis van me werkt als product manager bij een ander merk en die houdt de registratie van concurrerende auto’s per dag bij. Hij wist me14 dagen geleden al te vertellen dat hij de aanvraag voor 500 P8 voorbij had zien komen. Misschien moeten we week 43 die Volvo afgaf voor uitlevering (deze week dus) interpreteren als na week 43?
Bij de P2 was het pas te zien bij de RDW als de auto tenaamgesteld is. Kentekens kunnen al eerder bekend zijn, maar nog niet doorgevoerd zijn bij RDW omdat ze dus nog niet op naam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rahza92
  • Laatst online: 10-08-2022
Philipvm schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:08:
Voor en na de update:😊

Pilot-assist rijdt nu beter in het midden👍🏼
Ik had geen last van de problemen, behalve het doorladen voorbij de ingestelde 80%.
Dat check ik komende dagen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb gisteren de recall update gehad en er staat bij mij bij Andriod-Beveiligingspatchniveau 1 oktober en kernelversie is van 27 september.

Misschien een verklaring voor de mensen die toch nog issues ondervinden ondanks de recall update?

[ Voor 3% gewijzigd door Rahza92 op 22-10-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 08:50
Mga1600 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Zie Autoweek
Je weet dat het totaal aantal deelnemers bestaat uit 1 iemand/bedrijf die 2 auto's heeft?
"Collectieve rechtszaak" _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
BartWNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Bij de P2 was het pas te zien bij de RDW als de auto tenaamgesteld is. Kentekens kunnen al eerder bekend zijn, maar nog niet doorgevoerd zijn bij RDW omdat ze dus nog niet op naam staan.
Volgens mij: Zodra kenteken geregistreerd wordt binnen kortste keren zichtbaar RDW. Aantal eigenaren 0/0 in afwachting van tenaamstelling.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
[P2]

Om maar even een vrolijke noot in dit forum te gooien: na een paar honderd km tuffen in de P2 sinds eind september heb ik nog geen enkel noemenswaardig probleem met de auto ervaren. Inmiddels ook de Spotify-app geïnstalleerd en gekoppeld aan het account dat ik op de laptop had aangemaakt. Ik kan nu dus ook bevestigen dat je in de auto dan gewoon al je playlists e.d. in de auto tot je beschikking hebt. Of je ook in de auto kunt downloaden voor offline luisteren moet ik nog ff uitzoeken.

Nouja, er is wel één noemenswaardig probleem waar ik sinds dag 1 mee worstel, en dat treedt altijd op als we met z'n tweeën op pad gaan: mijn vrouw wil nu altijd rijden...dat had ze vroeger nooit! Komt hier ook een software update voor? :')

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Rahza92 dat is een nieuwere versie dan de september die ik heb. Misschien toch eens updaten dan.

Eerste 2 weken 0 fouten. Nu de laatste dagen aantal keren parkeerrem, 12V, klok die ineens fout staat en vanochtend 96% geladen ipv 80. In dit tempo sta ik over 2 dagen stil :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
P2void19noPP schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Volgens mij: Zodra kenteken geregistreerd wordt binnen kortste keren zichtbaar RDW. Aantal eigenaren 0/0 in afwachting van tenaamstelling.
Correct, ik was even niet specifiek genoeg. Je hebt de reguliere website van RDW, waar de kentekens al snel staan. Je hebt ook de open data sets van RDW, die gebruikt worden voor overzichten zoals in de OP, daar staan ze pas in na tenaamstelling.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rvanson
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 10:30
secret17 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:06:
[P2]

... Of je ook in de auto kunt downloaden voor offline luisteren moet ik nog ff uitzoeken...
Dat werkt helaas nog niet, maar is al wel een verzoekje voor ingediend bij Spotify:
https://community.spotify...ffline-Mode/idi-p/5052645

Stemmen dus! :) Er zijn er minimaal 500 nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
rvanson schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:19:
[...]

Dat werkt helaas nog niet, maar is al wel een verzoekje voor ingediend bij Spotify:

Gestemd :-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
[...]

En nog een stem erbij (staat nu op 254).

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
DennusB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Nope, want ik heb nergens issues mee met m'n Model 3:)
Ik ook niet met m'n Polestar, zelfs geen kraakje of klikje te horen tijdens het rijden😊

[ Voor 12% gewijzigd door Philipvm op 22-10-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
Mga1600 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:45:
Tesla is fantastisch.....zeggen sommigen....dat mag.
Maar anderen denken daar anders over. Niet alleen die collectieve claim is daar een voorbeeld van maar ook deze.
Moderne auto’s zijn idioot complex en bij het op de markt brengen zijn er issues. Dat geldt voor Polestar, voor BMW die al zijn hybrides terug moet halen wegens brandgevaar en zeker ook voor Tesla met hun eigen 12 v probleem. Geen merk is heilig.....
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt, en realiseer je ook dat de zoek-algoritmes zodanig gemaakt zijn dat je steeds meer “koren op je molen” krijgt naarmate je meer zoekt naar problemen met Tesla/Polestar/BMW/KIA/etc. etc.🤓😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-09 18:59
DennusB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 08:05:
[...]

valt toch mee, zelf heb ik nul problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
[P2]

Om maar even een vrolijke noot in dit forum te gooien: na een paar honderd km tuffen in de P2 sinds eind september heb ik nog geen enkel noemenswaardig probleem met de auto ervaren. Inmiddels ook de Spotify-app geïnstalleerd en gekoppeld aan het account dat ik op de laptop had aangemaakt. Ik kan nu dus ook bevestigen dat je in de auto dan gewoon al je playlists e.d. in de auto tot je beschikking hebt. Of je ook in de auto kunt downloaden voor offline luisteren moet ik nog ff uitzoeken.

Nouja, er is wel één noemenswaardig probleem waar ik sinds dag 1 mee worstel, en dat treedt altijd op als we met z'n tweeën op pad gaan: mijn vrouw wil nu altijd rijden...dat had ze vroeger nooit! Komt hier ook een software update voor? :')
Dat is meer een hardware probleem😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04
Petzun schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:42:
[...]

En nog een stem erbij (staat nu op 254).
Ook mijn stem, staat nu op 264!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

BartWNL schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:03:
Heren, laten we hier inderdaad geen Tesla-Polestar discussie voeren.

:)
En dit wil ik graag ook even benadrukken, het is hier geen Tesla vs Polestar topic. Discussieren mag, maar fanboyisme / trollen etc willen we hier gewoon niet zien.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Philipvm schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Dat is meer een hardware probleem😂
Zeg er dan ineens bij hoe het kan.

Houten stokje onder de stoelverstelling zodat die enkel in standje ver of heel ver kan.
(in de veronderstelling dat de vrouw wat kleiner is)

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
eLScha schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:50:
[...]

Update: opladen van de batterij werkte niet. Batterij wordt nu vervangen.
Update: Vervangen van de batterij werkte ook niet. Kan de Polestar nu weer ophalen zolang het onderzoek loopt, maar eCall werkt nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
eLScha schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Update: Vervangen van de batterij werkte ook niet. Kan de Polestar nu weer ophalen zolang het onderzoek loopt, maar eCall werkt nog niet.
precies een trial-and-error proces :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Beelden van hoe een P2 over het circuit wordt "gegooid" tijdens de Goodwood Speed week

Hij kan best hard :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
En Polestar 2 is verkozen tot auto van het jaar in de categorie luxueus (>50k) in Duitsland

https://www.polestar.com/...-s-luxury-car-of-the-year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
JohnDoe77 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:25:
[...]

Ja mooie truc; met dik 400pk een keer of 25 van 20-100-20km per uur! Zou dan zeker een medepassagier meenemen voor de gezelligheid. En een kotszakje d:)b
Vandaag toch weer bericht gehad van ALD dat er waarschijnlijk administratieve fout is gemaakt met het nummer en dat het hopelijk toch goed komt. Man man. Wat een zootje. Maar ja. Als het goed komt is alles weer vergeten. P2Void bedankt voor je tip. We blijven wachten. Ook voor het eerst een mail van PS zelf gehad over het nieuwe handover centrum vanaf november. Zou het allemaal goedkomen 😂😂🙈👋🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
Rubu123 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Sorry quote op verkeerde post
Vandaag toch weer bericht gehad van ALD dat er waarschijnlijk administratieve fout is gemaakt met het nummer en dat het hopelijk toch goed komt. Man man. Wat een zootje. Maar ja. Als het goed komt is alles weer vergeten. P2Void bedankt voor je tip. We blijven wachten. Ook voor het eerst een mail van PS zelf gehad over het nieuwe handover centrum vanaf november. Zou het allemaal goedkomen 😂😂🙈👋🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-09 14:35
_--[]--__ schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:29:
Excuses dat ik toch de Tesla M3 er weer bij haal maar de Polestar 2 is toch sneller dan de M3... :+

In zijn achteruit _/-\o_

[YouTube: Tesla Model 3 Vs Polestar 2: DRAG RACE (And In REVERSE GEAR) 4K]
zoals ik eerder aangaf, wederom de M3 Performance tegen de P2

Vooral de openingszin: "

de snelste

" Polestar 2....

lol, weet hij niet dat dit de LANGZAAMSTE is??? _O-

Is hij een Tesla fan?? afgunst jegens de P2??

Ik snáp dat de "prijs "vrij gelijk" is, maar als je dan tóch de PP2 neemt, wees dan een kerel en ga óók het circuit op ....met de dempers op standje -HAAKSE bochten-

gaan we ooit een P2 "langzaamste" vs M3 zelfde prijs zien??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-09 14:35
[P2]

Bij vrouwen is het áltijd een "software" update, bij mannen hárdware, dus gewoon gedult hebben

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2tpoint
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-09 20:51
[...]

Gestemd, teller staat bijna op de 300.... :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 14:19
Vandaag het verlossende telefoontje: de Polestar wordt 27 oktober bij mij thuis afgeleverd. *O* De oorspronkelijke, door de LM afgegeven datum was 30 oktober, dus dat valt uiteindelijk mee. Even het kenteken opgezocht op de RDW site. Blijkt dat de terugroepaktie nog open staat ?? Ze moeten nog even een update draaien, of melden bij de RDW dat de aktie al uitgevoerd is.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 28-09 09:55
Koplampen stellen voor de Polestar 2

Ze stonden goed bij aflevering, nu bij de dealer geweest voor een update,.... koplampen lager (te laag) gezet....

Welnu, ze zijn best makkelijk zelf te stellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4scI2BZO4_sO027N9N9ZWpmTu5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSkNkShWrAVWe6xHGSdc3mZw.jpg?f=fotoalbum_large

Motorkap open

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNJgJ3uQQxjOrBNsVKtcTVTyjF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oORNlsx4HRA9sZc3rtjjFijl.jpg?f=fotoalbum_large

Zwarte dopjes er uit wippen, dan komen twee stelschroeven tevoorschijn. Dopje 6mm op een stokje, even vastzetten, anders zit ie vast in het gat op de moer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0Na_X9GUzWsAK-3Nvq0Dt9x3Vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVOurzPrD0S3e3oUp13Cg72F.jpg?f=fotoalbum_large

Ondiepe stelschroef aan de middenzijde van de auto is voor links rechts stellen van de lichtbundel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4oXLBjg48BchiG-3cqqFMCxOTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ussUURo7SmQU3suptn4N1A3n.jpg?f=fotoalbum_large

Diepe stelschroef aan de zijkant (even lampje gebruiken om het goed te kunnen zien) is voor hoog laag afstellen van de lichtbundel.

Zoek een muur of donker parkeerterrein ofzo. Zet de rem vast en pook in N (anders gaat alles uit zodra je de deur open doet). Een lamp afdekken, dan kun je de andere stellen.

Disclaimer:
Let op, lampen stellen is voor professionals, zorg dat je niemand verblind op de weg, dat is levensgevaarlijk. ik kan je niet vertellen hoe hoog of laag ze moeten, dat moet je zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
2tpoint schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Gestemd, teller staat bijna op de 300.... :)
De eer van de 300e is voor de persoon na mij, dus go, go, go!!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
[P2]
Ja, verborgen setting waardoor je alleen voor de passagier de stoelverwarming aan kan zetten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Petzun
Zullen we vanaf heden de titel van dit Topic wijzigen in P2/P8 versus M3?

XC40 EV Pro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Conijntje schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 03:34:
[...]

Het spoilertje doet natuurlijk niets en zonder fanboy te zijn valt het mij telkens weer op hoe snel de remmen van de M3P koken.

Ik ben er nog steeds niet uit welke auto het wordt, de M3P vind ik qua specificaties echt prachtig alleen qua looks echt een hok. Ik zal eerlijk zijn, als ik 70k uitgeef aan een auto dan vind ik het ook wel leuk als mijn partner, familie en vrienden het een mooie auto vinden en dat vinden geen van alle van de M3.

Paar dagen geleden kwam startech met een optisch pakket voor de M3, waardoor ik hem dus nu aan de voorkant een stuk mooier vind. Gelijk ook een filmpje van Shmee op YouTube gekeken van de startech M3P en ja hoor na paar rondjes remmen overhit.... De rode remmen, het spoilertje de trackmode allemaal leuk, maar zoals ik het zie meer een gimmick (optisch leuk) dan dat het echt wat toevoegd.
Hij vind de auto, op de remmen na, wel fantastisch rijden en zit contant met een smile op z'n gezicht!

Goede remmen (dus niet zoals die van de M3P) en dempers zijn zo belangrijk (op het circuit). Bij mijn vorige wagen heb ik deze ook eerst aangepakt met een big brake kit en intraxschroefset alvorens ik het vermogen heb opgeschroefd. Was bij elkaar zo'n 8000€, dus ik vind de 6000€ voor de PP een best goede deal voor wat je krijgt! Trouwens ook zonder dat je elke keer onder je wagen ligt is het een toevoeging hoor die dempers, op de straatstand vond ik die van mij comfortabeler en toch nog meer grip geven in bochten.

Het gewicht en acceleratie nadeel zijn wel een ding voor de PP en ik weet niet hoe de remmen het houden op het circuit( ik kan alleen maar enkele rondjes van de PP op het circuit vinden op het internet). Ik hoop dat de remmen het wel gewoon een sessie van 20-30 min uithouden en de naam performance eer aan doet. Bij de Tesla is het meer de M3 " traffic light edition" 😜

Just my 2cents. Ik doe trouwens trouwens al 15 jaar trackdays met de motor en auto dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb, jij?
Track-mode koelt actief de batterij af. Daarnaast ook veel andere opties in track-mode.
Wat betreft looks ben ik het oneens. De M3 is een mooie auto. Zeker de M3P is erg gaaf. Wellicht een stukje afgunst of jaloezie van andere?
De P2 is ook een mooie auto auto. Wellicht komen ze ooit nog met een update voor extra performance.
Als ik eerlijk ben wen je snel aan de acceleratie. Dat is wel van andere orde t.o.v LR en dus ook PP. Zelf rijd ik de M3P.

Zou het zelf ook een erg lastige keuze vinden. Zeker als je beide niet voor langere tijd kan rijden. Die extra acceleratie zou wel winnen bij mij. Tunen van snelheid zit er namelijk niet in. Vergeet niet dat je straks mooie opties extra krijgt zoals warmtepomp.

Als ik in 2019 de keuze had tussen een m3 LR of P2, dan was de kans erg groot dat ik een P2 had gekozen. Dat zegt overigens genoeg hoe ik de P2 kan waarderen. Zeker in het straatbeeld.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
De moderators hier zouden ook wel wat actiever in mogen grijpen. Blijkbaar kunnen sommige mensen het niet laten om er toch steeds weer een Model 3 - P2 discussie van te maken, en daar ook gewoon na waarschuwingen mee door te gaan. Doet dat lekker elders in de daarvoor bedoelde topics. Dit topic is bedoeld voor mensen om up to date te blijven m.b.t. de P2 en P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Laatst online: 19-09 23:01
Voor de LP wachtenden. Antwoord verkregen na navraag door onze wagenparkbeheerder. Bijzondere is dat ze dus niet kunnen zien/vertellen wie een actiemodel toegewezen heeft gekregen. Net zo'n bende als bij PS zelf...

Als jouw order een actie auto is geweest, dan zal de levering ook dit jaar plaatsvinden. Er zijn momenteel een aantal Polestars met aan een verkeerd afleverdatum gekoppeld. LeasePlan is hier hard mee bezig om het in orde te maken.

Mocht je na twee weken nog geen wijziging zien, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 12% gewijzigd door tzeunis op 23-10-2020 09:40 ]

| Losing my religion |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
ach-jee schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:12:
De moderators hier zouden ook wel wat actiever in mogen grijpen. Blijkbaar kunnen sommige mensen het niet laten om er toch steeds weer een Model 3 - P2 discussie van te maken, en daar ook gewoon na waarschuwingen mee door te gaan. Doet dat lekker elders in de daarvoor bedoelde topics. Dit topic is bedoeld voor mensen om up to date te blijven m.b.t. de P2 en P8.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t0asueCbthZshBMXDWC_z5qyiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gZVpn7u8U9XKzhprArvC2dXb.png?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
Alle P2-eigenaren die hun auto besteld voor 30 november de auto (dit geldt alleen voor koop en private lease), krijgen de eerste 10.000 km**** cadeau van Polestar en PlugSurfing.

https://www.polestar.com/...I7RiWHXmAe5QsCQyDArGlE90s
1. Bestel je Polestar 2 voor 30 november 2020.

2. Je krijgt je Plugsurfing-kaart thuis opgestuurd.

3. Na aflevering van je Polestar 2 krijg je een e-mail met een activatiecode.

4. Met deze code kan je in de Plugsurfing-app je laadkrediet t.w.v. 614€ activeren. Met dat bedrag kan je gemiddeld zo’n 10.000 kilometer rijden.*

5. Daarnaast krijg je gedurende 6 maanden een Plugsurfing Plus abonnement twv 7,99€ per maand gratis – hiermee laad je overal aan eenzelfde gunstig tarief.

6. Je kan met je kaart bij elk Plugsurfing-punt in Europa opladen.

[ Voor 49% gewijzigd door BartWNL op 23-10-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
BartWNL schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:58:
Alle P2-eigenaren die hun auto hebben gekocht of private leasen voor 30 november de auto besteld hebben, krijgen de eerste 10.000 km**** cadeau van Polestare en PlugSurfing

[...]
waardeloos dat lease-rijders worden buiten gesloten. Belachelijk eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Alle P2-eigenaren die hun auto hebben gekocht of private lease en voor 30 november de auto besteld hebben, krijgen de eerste 10.000 km**** cadeau van Polestare en PlugSurfing

[...]
Geldt dit met terugwerkende kracht? en zowel BE/NL ? effe mijn afleveraar spammen/mailen :)

edit : pfffft niet gelezen dat dat NIET geldt voor lease rijders :?

[ Voor 6% gewijzigd door S2000jan op 23-10-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Komaan iedereen ! Laat ons het leuk houden hier !

Wij willen enkel nog P2/P8 berichten zien hier ! M3 heeft zijn eigen topic(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
S2000jan schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:00:
[...]

Geldt dit met terugwerkende kracht? en zowel BE/NL ? effe mijn afleveraar spammen/mailen :)

edit : pfffft niet gelezen dat dat NIET geldt voor lease rijders :?
Nee klopt en volgens mij is het een tijdelijke actie.
Lees dit op de Belgische site (NL kan ik nog niet vinden)
Om deel te nemen aan de Actie, moeten deelnemers

voldoen aan de toelatingsvoorwaarden; tussen 5/10/2020 en 30/11/2020 via www.polestar.com een bestelling plaatsen voor een nieuwe Polestar wagen die zal worden afgeleverd in België; en de reservatiekost van 1000 EUR betalen, dan wel een leasingovereenkomst met Polestar Leasing ondertekenen, voor 01/12/2020.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Petzun schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:46:
Zullen we vanaf heden de titel van dit Topic wijzigen in P2/P8 versus M3?
Laat de P8 hier lekker buiten! B)

Maar eens; wat een onzin allemaal over de verschillen tussen die twee modellen. Prima om even te benoemen dat de Tesla sneller is en sneller laadt; hebben ze top ontwikkeld! En dat ontkent ook helemaal niemand. Is ook totaal niet relevant voor 99% van de rijders van deze auto’s hoe snel ze over het circuit de hoek om kunnen, die rijden gewoon rond op de Zuidas waar je maximaal 40km kan.

Het leuke van dit forum is uitkijken naar de auto die je besteld hebt (P2/P8), ervaringen uitwisselen, foto’s delen, vragen stellen en beantwoorden, etc. Andere discussies zo kort mogelijk houden.

Nu nog wachten op meer materiaal van de P8! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
tzeunis schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 09:39:
Voor de LP wachtenden. Antwoord verkregen na navraag door onze wagenparkbeheerder. Bijzondere is dat ze dus niet kunnen zien/vertellen wie een actiemodel toegewezen heeft gekregen. Net zo'n bende als bij PS zelf...

Als jouw order een actie auto is geweest, dan zal de levering ook dit jaar plaatsvinden. Er zijn momenteel een aantal Polestars met aan een verkeerd afleverdatum gekoppeld. LeasePlan is hier hard mee bezig om het in orde te maken.

Mocht je na twee weken nog geen wijziging zien, neem dan contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Kortom voor jou onbekend of je hem dit jaar krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Plugsurfing actie gaat niet met terugwerkende kracht en lijkt alleen voor BE te gelden. Dit staat in de actie voorwaarde

voldoen aan de toelatingsvoorwaarden; tussen 5/10/2020 en 30/11/2020 via www.polestar.com een bestelling plaatsen voor een nieuwe Polestar wagen die zal worden afgeleverd in België; en de reservatiekost van 1000 EUR betalen, dan wel een leasingovereenkomst met Polestar Leasing ondertekenen, voor 01/12/2020.

Helaas dus voor reeds gekochtte auto's en NL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Alle P2-eigenaren die hun auto besteld voor 30 november de auto (dit geldt alleen voor koop en private lease), krijgen de eerste 10.000 km**** cadeau van Polestar en PlugSurfing.

[...]
Kijk; na alle onzin over wie 0,3 seconden sneller bij 100 is vind ik dit lekker te lezen!! Bij de P8 wordt Plugsurfing ook geleverd toch? Iemand idee of die actie daar ook komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
petervanstuiven schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:17:
Plugsurfing actie gaat niet met terugwerkende kracht en lijkt alleen voor BE te gelden. Dit staat in de actie voorwaarde

Helaas dus voor reeds gekochtte auto's en NL 8)7
Weet niet of het alleen voor België geldt. Dat is namelijk de BE site. Kan ook zijn dat de NL site gewoon nog niet online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
BartWNL schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Weet niet of het alleen voor België geldt. Dat is namelijk de BE site. Kan ook zijn dat de NL site gewoon nog niet online is.
Ja, dat zou kunnen, ik ging er vanuit dat ze hun zaakjes op orde hadden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
JohnDoe77 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Laat de P8 hier lekker buiten! B)

Maar eens; wat een onzin allemaal over de verschillen tussen die twee modellen. Prima om even te benoemen dat de Tesla sneller is en sneller laadt; hebben ze top ontwikkeld! En dat ontkent ook helemaal niemand. Is ook totaal niet relevant voor 99% van de rijders van deze auto’s hoe snel ze over het circuit de hoek om kunnen, die rijden gewoon rond op de Zuidas waar je maximaal 40km kan.

Het leuke van dit forum is uitkijken naar de auto die je besteld hebt (P2/P8), ervaringen uitwisselen, foto’s delen, vragen stellen en beantwoorden, etc. Andere discussies zo kort mogelijk houden.

Nu nog wachten op meer materiaal van de P8! oOo
Inhakend daarop, maar zonder er meteen een ICE vs. BEV topic van te maken. Het valt wel op hoe veel nadruk er bij elektrische auto's op range ligt. Als we auto's van deze categorie (ik noem geen merken..) bekijken is voor de meeste rijders de range van bijv. de P2 voldoende (al helemaal mensen met een laadpaal op de oprit) en toch is range altijd de eerste vraag die je krijgt.
Onlangs ook in een gesprek met kennissen:
K: Hoe ver kun je er dan mee rijden op één lading?
I: Ongeveer 300 á 400 km, afhankelijk van hoe je rijdt
K: Zie je wel. Daar heb je dus niets aan als je op vakantie gaat naar zuid Frankrijk.
I: En hoe vaak doe je dat dan en hoeveel ben je bereid daarvoor over de rest van het jaar extra te betalen? Deze auto kost me minder dan een standaard Golf die dat wel zou kunnen. Geef mij dan maar 363 dagen per jaar luxe en 2 dagen per jaar (als ik het al doe) wat extra reistijd.
K: [stilte].........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
petervanstuiven schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Ja, dat zou kunnen, ik ging er vanuit dat ze hun zaakjes op orde hadden 8)7
België liep ook met uitlevering klantauto's een aantal weken voorop..... Het hoeft dus niet persé te zijn dat de zaakjes niet op orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Petzun schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:19:
[quote]JohnDoe77 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

We gaan het als toekomstige P8 bezitters ook niet winnen op snelheid omdat wij maar met max 180 km/h over de Zuidas kunnen.
Heb je er zo lang op gewacht. Ben je hem binnen een week weer kwijt.... :F
Als je dan per se die topsnelheid wilt controleren kan ik je Duitsland aanbevelen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
PvS_68 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Heb je er zo lang op gewacht. Ben je hem binnen een week weer kwijt.... :F
Als je dan per se die topsnelheid wilt controleren kan ik je Duitsland aanbevelen. 8)
Ik denk dat ik bij een klantbezoekje in het oosten van het land inderdaad wel een keertje door zal rijden tot over de grens. 8)

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
Zag dit vandaag😊
OTA al mogelijk?
Of was dit er al en heb ik er overheen gekeken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfB1N2xV2w8i3DxkFpy-i5mc8AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBHSW6KODCIABdW8BAvboBno.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Philipvm schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:39:
Zag dit vandaag😊
OTA al mogelijk?
[Afbeelding]
Lijkt inderdaad op OTA, op 11.26 uur meldt systeem dat er op 11.25 uur (zonder datum) een update check is gedaan.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Philipvm schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:39:
Zag dit vandaag😊
OTA al mogelijk?
[Afbeelding]
Vorige week kreeg ik de melding dat Android up-to-date was toen ik de controleer link rechtsboven gebruikte.
Zal het straks nog eens proberen.

Als OTA werkt, dan moet er dus bijgewerkt worden naar de Android patch van 1 oktober aangezien deze al ergens op een P2 staat las ik hier net?!

https://gathering.tweaker...message/64316764#64316764

[ Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 23-10-2020 11:57 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobDemandt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-08 18:30
Kan me nog zo voorstellen dat er een verschil zit tussen OTA updates van het Android systeem en OTA van het onderliggende VMS. Dat laatste lijkt me nog niet mogelijk op dit moment.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkMTqTqe9O2zj4x50fOf4aZZ3ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8xIJyPNJHmkDERxtKjGs4xM0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 87% gewijzigd door jck82 op 23-10-2020 12:07 ]

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
RobDemandt schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:59:
Kan me nog zo voorstellen dat er een verschil zit tussen OTA updates van het Android systeem en OTA van het onderliggende VMS. Dat laatste lijkt me nog niet mogelijk op dit moment.
OTA van de besturing van de niet Android Automotive gerelateerde software zal sowieso nog niet mogelijk zijn tot 'begin 2021' volgens de Engelse PS site en dan moet je ook eerst naar de garage voor de laatste fysieke update.

Enige dat Google automatische updatet is Maps, Play Store en Assistant, dus de update van Android Automotive OS zal ook nog wel even op zich laten wachten, maar wie weet .... ?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
Kunnen de aanstaande P8 rijders morgen naar de Volvo dealer!!! Have fun :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Laatst online: 22:04
P2Hattem schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Ik ga wachten tot de mijne binnen is, wil verast worden met de rij ervaring zodra ik mijn eigen auto krijg. Anders is wachten nog moeilijker denk ik :P

Wel goed om te horen dat vandaag de eerste gaan komen, toch week 43!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat ik bij een klantbezoekje in het oosten van het land inderdaad wel een keertje door zal rijden tot over de grens. 8)
Je mag de grens niet over zonder dringende reden! : Corona weet je wel...? Hou je er alsjeblieft aan......allemaal gezond blijven is belangrijker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Je mag de grens niet over zonder dringende reden! : Corona weet je wel...? Hou je er alsjeblieft aan......allemaal gezond blijven is belangrijker !
Je nieuwe auto een keer legaal uit-toppen lijkt me een dringende reden ;) zolang je in je wagen blijft zitten en direct rechtsomkeert maakt zie ik er niet zoveel risico in.

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 23-10-2020 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
P2Hattem schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Er staat nog niets op kenteken vandaag...

Voor de luie mensen een deeplink naar de RDW Opendata (Filters op VOLVO XC40 met cilinderinhoud 0 en datum tenaamstelling na vandaag).

[ Voor 44% gewijzigd door JackBol op 23-10-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
[P2]

Wat vinden jullie van de 360-camera? Dit is mijn eerste auto die dat heeft.
Er zitten dode hoeken in. Dus een draai langs een paaltje maken is niet zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:30:
[...]

Zal op korte termijn (levering week 49 + Covid) helaas nog niet lukken. Tenzij ik morgen de showroom P8 van de dealer voor een dagje mee krijg 8)

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
JackBol schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

Er staat nog niets op kenteken vandaag...

Voor de luie mensen:

https://opendata.rdw.nl/r...0&$where=cilinderinhoud<1
De link werkt bij mij niet. Maar is dit wellicht dezelfde telling? : https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/
Ook hier nog geen kentekenregistraties voor de P8, loopt wel 1 a 2 dagen achter.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Petzun schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

De link werkt bij mij niet. Maar is dit wellicht dezelfde telling? : https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/
Ook hier nog geen kentekenregistraties voor de P8, loopt wel 1 a 2 dagen achter.
Als het goed is krijg je een pagina met " [ ] " linksboven. Dat is een lege set omdat er nog niets geregistreerd is.
RDW is inderdaad 24 tot 36 meer uptodate dan Kentekenradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
JackBol schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:18:
[...]

Als het goed is krijg je een pagina met " [ ] " linksboven. Dat is een lege set omdat er nog niets geregistreerd is.
RDW is inderdaad 24 tot 36 meer uptodate dan Kentekenradar.
Klopt, ik heb em nu door. Mooi om te volgen.
Wat mij overigens bij kentekenradar opviel is dat er de laatste 5 maanden veel XC40'en op kenteken zijn gezet. Voor een groot deel PHEV's.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Afrokwijt schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:00:
[P2]

Wat vinden jullie van de 360-camera? Dit is mijn eerste auto die dat heeft.
Er zitten dode hoeken in. Dus een draai langs een paaltje maken is niet zonder risico.
Ja en ik blijf het lastig vinden om in te schatten op die camera hoe ver ik van de zijkant af sta.

Merk dat ik regelmatig alleen met de achteruit camera inparkeer.
En de spiegel die naar beneden klapt geeft mij ook niet het zicht dat ik wil om de band/velg te kunnen zien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Modbreak:Wanneer weer de discussie gaat oplaaien over welke de betere auto is (Tesla vs P2/:8) kan binnenkort een PM van mij (of mijn collega's) verwachten. Ik heb niet voor niets al eerder ingegrepen en de topicwarning aangepast.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Moderators zijn vrijwilligers en zijn niet altijd ad-hoc beschikbaar. Zo lang er TR's worden ingediend, blijven we het makkelijker volgen en kunnen we sneller ingrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Er waren een paar weken geleden al wel ca. 500 kentekens aan auto’s gekoppeld (heb ik uit doorgaans goed ingelichte bron). Het kenteken komt pas in de registratie op het moment dat de dealer die auto aan een eigenaar koppelt. Met andere woorden dat aantal zal dus per uur kunnen wijzigen. Maar als de auto’s vandaag pas naar de dealer geleverd worden, zal dat op zijn vroegst pas volgende week beginnen. Eerst poetsen en software updaten, misschien trekhaak er op zetten etc. etc. denk ik, dan moet er ook nog het geld op rekening staan bij de dealer en pas opleveren en registreren. Maar de planning die begin dit jaar genoemd werd lijkt aardig te zijn aangehouden. Hulde daarvoor want er zat wel een fabriek-shutdowns van een week of 6 tussen.
Voor de rest van de planning nu maar hopen dat de huidige Corona uitbraak geen verdere problemen gaan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Je nieuwe auto een keer legaal uit-toppen lijkt me een dringende reden ;) zolang je in je wagen blijft zitten en direct rechtsomkeert maakt zie ik er niet zoveel risico in.
Denk het niet: dit is de officiële tekst van de Duitse gezondheidsdienst:

“De Duitse reiswaarschuwing betekent een meld- en quarantaineplicht in Duitsland voor reizigers uit alle Nederlandse provincies. Reizigers uit risicogebieden moeten zich bij aankomst in Duitsland melden bij het Gesundheitsamt, de Duitse GGD, en tot twee weken in quarantaine, of totdat ze een recente negatieve coronatest kunnen overleggen. Sommige deelstaten verlangen na een aantal dagen een tweede test.
Een uitzondering op de meld- en quarantaineplicht geldt voor transitverkeer: mensen die alleen op doorreis door Nederlands zijn gekomen en daar niet hebben verbleven; en mensen die alleen op doorreis zijn door Duitsland”

Maar als je de demo voor 14 dagen mee kunt krijgen lukt het misschien net......

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 23-10-2020 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
.

[ Voor 98% gewijzigd door Conijntje op 23-10-2020 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 12:03

MaxxMark

HT is Tof!

Alleen dat ik ook persoonlijk bemerk dat de verhalen echt álle kanten op gaan.

De een zegt dat er niets meer is, de ander zegt dat er nog een beperkt aantal zijn. Weer een ander zegt dat er nog een nieuwe lichting onderweg is die vóór eind v/h jaar in NL gaan zijn.

Een vrij ontransparant wereldje als je het mij vraagt.

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:25
Voor vragen met betrekking tot levering en leasemaatschappijen bestaat inderdaad een separaat topic om hier de boel on topic te houden, net als dat er voor vergelijkingen tussen auto’s separate topics zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door ach-jee op 23-10-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Mga1600 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:11:
[...]
en mensen die alleen op doorreis zijn door Duitsland”
Volgens mij ben je als je alleen de vmax van je P2/P8 uit wilt proberen gewoon op doorreis hoor. Wel zorgen dat je voldoende SoC hebt om de Nederlandse grens weer te halen want met +200 km/u kun je dus niet heel ver Duitsland inrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 17:12
_--[]--__ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:33:
[...]
want met +200 km/u kun je dus niet heel ver Duitsland inrijden :+
Je gaat helemaal geen 200 km/u meer rijden, top voor alle Volvo modellen is 180 sinds dit jaar: https://www.nu.nl/auto/57...80-kilometer-per-uur.html

[ Voor 7% gewijzigd door bzzzt op 23-10-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
_--[]--__ schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Volgens mij ben je als je alleen de vmax van je P2/P8 uit wilt proberen gewoon op doorreis hoor. Wel zorgen dat je voldoende SoC hebt om de Nederlandse grens weer te halen want met +200 km/u kun je dus niet heel ver Duitsland inrijden :+
Dit klinkt als ‘de grenzen opzoeken’ terwijl het beleid overal is om niet onnodig op stap te zijn. Als het niet nodig is gewoon niet doen......hoe meer besmettingen hoe langer het duurt voordat alles weer wat normaler wordt en hoe minder miljarden er verbrand hoeven te worden door de economie stil te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
bzzzt schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Je gaat helemaal geen 200 km/u meer rijden, top voor alle Volvo modellen is 180 sinds dit jaar: https://www.nu.nl/auto/57...80-kilometer-per-uur.html
De P2 haalt 210 op de teller, al uitgetest O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Mga1600 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Dit klinkt als ‘de grenzen opzoeken’ terwijl het beleid overal is om niet onnodig op stap te zijn. Als het niet nodig is gewoon niet doen......hoe meer besmettingen hoe langer het duurt voordat alles weer wat normaler wordt en hoe minder miljarden er verbrand hoeven te worden door de economie stil te zetten.
Volgens mij is er 0,0 kans op besmetting als je alleen in je auto zit en er niet uit komt. Maar goed dit is off-topic dus laten dat we dat niet hier bespreken...
Pagina: 1 ... 91 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.