Wat ben ik blij met een eigen oprit. Scheelt heel veel gedoe.
Ik vraag me nog steeds af wat ik moet doen: een 3-fasen stopcontact (CEE) in de garage laten maken waarmee ik 11 kw ja laden of een wall box aan de buitenwand van de garage. Voor laadsnelheid maakt het niet uit.
Waarom zou ik een aanmerkelijk duurdere wall box nemen ipv een CEE laadsnoer?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
De P2 even een goede wasbeurt gegeven in een wasbox. Maar weet iemand wat geschikte spullen zijn om de P2 grondig voor de deur te wassen?
En weet iemand hoe je ervoor zorgt dat de handvaten niet steeds reageren op het water? Mijn auto ging steeds van het slot en op het slot door het wassen.
En weet iemand hoe je ervoor zorgt dat de handvaten niet steeds reageren op het water? Mijn auto ging steeds van het slot en op het slot door het wassen.
![]() | ![]() |
[ Voor 7% gewijzigd door BartWNL op 17-10-2020 16:56 ]
In mijn wijk zijn geen publieke laadpunten. De dichtstbijzijnde publieke laadpunten zijn 10 minuten lopen verwijderd, en hebben een limiet op de laadtijd, zijn defect of bezet. Niet echt een fijne situatie, Omdat ik een eigen oprit heb, kan ik ook geen publieke paal in de buurt aanvragen.Spanky79 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:24:
Wat ben ik blij met een eigen oprit. Scheelt heel veel gedoe.
Daarom gekozen om via LM een paal laten plaatsen. Maar dit heeft mij toch ook wel wat grijze haren (en kosten) opgeleverd.
- aansluiting moest verzwaard worden (incl nieuwe elektriciteit- en gas meter, nieuwe hoofdschakelaar)
- meterkast voor 75% vervangen (herverdelen van de groepen + 3 extra aardlekschakelaars omdat de installatie niet aan den NEN 1010 voldeed)
- geleverde (en geinstalleerde) laadpaal blijkt defect
- Toon thermostaat kan de gasmeter niet meer uitlezen, en elektriciteit dag verbruik stond spontaan op - € 4000.
Eigen kosten voor het op eigen grond kunnen laden komen rond de €1300. De kosten voor de paal zelf en de bijbehorende serviceabonnementen zitten verstopt in de leaseprijs.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Mag ik vragen waarom je speciaal verzwaard hebt?vandijk schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:03:
[...]
In mijn wijk zijn geen publieke laadpunten. De dichtstbijzijnde publieke laadpunten zijn 10 minuten lopen verwijderd, en hebben een limiet op de laadtijd, zijn defect of bezet. Niet echt een fijne situatie, Omdat ik een eigen oprit heb, kan ik ook geen publieke paal in de buurt aanvragen.
Daarom gekozen om via LM een paal laten plaatsen. Maar dit heeft mij toch ook wel wat grijze haren (en kosten) opgeleverd.
- aansluiting moest verzwaard worden (incl nieuwe elektriciteit- en gas meter, nieuwe hoofdschakelaar)
- meterkast voor 75% vervangen (herverdelen van de groepen + 3 extra aardlekschakelaars omdat de installatie niet aan den NEN 1010 voldeed)
- geleverde (en geinstalleerde) laadpaal blijkt defect
- Toon thermostaat kan de gasmeter niet meer uitlezen, en elektriciteit dag verbruik stond spontaan op - € 4000.
Eigen kosten voor het op eigen grond kunnen laden komen rond de €1300. De kosten voor de paal zelf en de bijbehorende serviceabonnementen zitten verstopt in de leaseprijs.
7 kW laden is thuis toch normaal voldoende, en dat kan toch zowat elke huisaansluiting leveren?
Sony A7 iv en wat recycled glas
De wallbox komt in de regel met wat slimmere features, die vooral handig zijn voor zakelijke rijders (verbruiksmeter, facturatie) en de mogelijkheid voor 'home loadbalancing', waarbij het laadvermogen naar beneden geschakeld kan worden, als andere apparaten wat meer stroom nodig hebben.Mga1600 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:35:
Ik vraag me nog steeds af wat ik moet doen: een 3-fasen stopcontact (CEE) in de garage laten maken waarmee ik 11 kw ja laden of een wall box aan de buitenwand van de garage. Voor laadsnelheid maakt het niet uit.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Ik kan twee redenen bedenken:Mga1600 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:35:
1. Load balancing. Als de auto inderdaad 11kW gaat trekken is dat 42 Amp in totaal. Terwijl je er waarschijnlijk 3x25=75 hebt. Dan zou het krap kunnen worden als je ook nog een wasmachine, droger, waterkoker ed tegelijkertijd aanzet.
NB Als je een 1-fase aansluiting, 45 Amp op het lichtnet hebt lukt 11kW sowieso niet.
2. Verrekenen van het stroomverbruik met je werkgever of bedrijf. Indien relevant.
Ik had een 1x25 aansluiting. Voor de 3 fase laadpaal (Alffen Eve Single Pro Line) is 3x25 nodig, om op 11kW te kunnen laden.Tommie12 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:06:
[...]
Mag ik vragen waarom je speciaal verzwaard hebt?
7 kW laden is thuis toch normaal voldoende, en dat kan toch zowat elke huisaansluiting leveren?
Als je geen LB nodig hebt dan zou ik lekker met de bijgeleverde lader op CEE laden. Helemaal als je de auto in de garage zet.Mga1600 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:35:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Jullie weten dat hier een apart topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1967520 voor is? Dit heeft niets met de P2/P8 te maken en bezitters van andere elektrische auto’s hebben ook ervaringen en vragen
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik denk niet dat je speciale P2 shampoo gaat vinden. Ik word een beetje moe van al dit off topic geklets hier...BartWNL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:58:
De P2 even een goede wasbeurt gegeven in een wasbox. Maar weet iemand wat geschikte spullen zijn om de P2 grondig voor de deur te wassen?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik heb even geduld moeten hebben, maar gisteren was het eindelijk zover. Ook de mijne is nu afgeleverd. Wat een fijne auto! En ook heel blij met de kleur (Midnight).:strip_exif()/f/image/uri0rzLr1U1A1pXhIN9uLAnT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FDLoFeLxy14qmAchudvcQ9U0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zhusgHFyzNP0xmX5V7GWt71s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DRDhB3MQYn8wJ3D0kj9oq4xk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KZNi7HWvpBF8frZiNzuESSNn.jpg?f=fotoalbum_large)
En omdat het vandaag mooi weer is ben ik maar gelijk aan de slag gegaan. Eerst met een fohn de stickers op de voorportieren verwijderd (2 minuten werk). Toen een zeem er over, vervolgens met de claybar verder gereinigd. Daarna gepolijst, met eraser gereinigd en in de nanocoating gezet en tenslotte in de reload gezet. Ik ben als een kind zo blij!
:strip_exif()/f/image/uri0rzLr1U1A1pXhIN9uLAnT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FDLoFeLxy14qmAchudvcQ9U0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zhusgHFyzNP0xmX5V7GWt71s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DRDhB3MQYn8wJ3D0kj9oq4xk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KZNi7HWvpBF8frZiNzuESSNn.jpg?f=fotoalbum_large)
En omdat het vandaag mooi weer is ben ik maar gelijk aan de slag gegaan. Eerst met een fohn de stickers op de voorportieren verwijderd (2 minuten werk). Toen een zeem er over, vervolgens met de claybar verder gereinigd. Daarna gepolijst, met eraser gereinigd en in de nanocoating gezet en tenslotte in de reload gezet. Ik ben als een kind zo blij!
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Dank voor het commentaar. De post was wel degelijk relevant, alleen niet goed doorgekomen. Aangepastguido66 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
Ik denk niet dat je speciale P2 shampoo gaat vinden. Ik word een beetje moe van al dit off topic geklets hier...
Kijk, en je vraag is relevant.BartWNL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:57:
[...]
Dank voor het commentaar. De post was wel degelijk relevant, alleen niet goed doorgekomen. Aangepast
[ Voor 12% gewijzigd door guido66 op 17-10-2020 17:09 ]
lol, steeds weer(vaker) zie ik dat ze de Polestar "performance" kiezen welke aan "performance" niets extra doet.. geen 4,0Sec. ipv 4,6Sec of wat dan ook.
Wél en sterke wegligging erbij, voor al die mensen die graag haakse bochten maken.
Waarom steeds die "P2 Performance?" Ik kan wel een gokje wagen.
Indien je de "gewone" neemt is dat 60.000 en dan heb je dus géén "performance" tesla M3....
en ja, die is langzamer... en ik héb het idee dat "sommige" -reviewers- dat nou nét niet zien zitten om te melden..
Rijden ze zélf in een "gewone" tesla??
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Tsjonge jonge..... de meeste van ons zitten hier voor hun plezier. Maar da’s kennelijk helemaal fout .... duizendmaal excuus.........,,we zijn ons kennelijk onvoldoende bewust van de enorme schaarste van uw tijd ........guido66 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
Ik word een beetje moe van al dit off topic geklets hier...
.
[ Voor 99% gewijzigd door Conijntje op 23-10-2020 17:52 ]
Ligt eraan hoeveel controle je erover wilt hebben. Met een laadpaal weet je hoeveel kW je in je auto stopt, wellicht interessant als je je verbruik wilt weten.Mga1600 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:35:
Daarnaast kun je laad sessies door belasten (naar de zaak of als andere mensen bij je laden).
Nadeel is wel dat je daarvoor vaak een abo van een paar 10tjes per jaar moet hebben.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Overigens kost een ‘slimme kabel’ praktisch het zelfde als een laadpaal.
https://www.laadkabeldisc...e-2-naar-cee-5-meter.html
Je kan natuurlijk ook gewoon een CEE-16A-5P naar Mennekes type 2 kabel halen (of maken). Dat is tientjeswerk. Een CEE-5p is letterlijk een paar euro, die Mennekes type 2 heb je voor 40€ en kabel is een paar euro/meter.
Je kan natuurlijk ook gewoon een CEE-16A-5P naar Mennekes type 2 kabel halen (of maken). Dat is tientjeswerk. Een CEE-5p is letterlijk een paar euro, die Mennekes type 2 heb je voor 40€ en kabel is een paar euro/meter.
[ Voor 16% gewijzigd door JackBol op 17-10-2020 17:59 ]
Vreemd probleempje zojuist. Ik heb mijn p2 inmiddels zeker 16x geladen aan mijn eigen paal en dat ging altijd met 11kw Echter zojuist komt hij niet meer boven de 7.4kw uit. Gelijk even gechecked of the ampere instelling misschien anders stond. Maar nee die stond op 32. Gaat nu trouwens per ampere omhoog en omlaag. In de eerdere software waren dat vaste sprongen. Anyway laad hij nu dus zomaar veel langzamer? De paal is een Alfen duo en kan in principe tot 22kw En heeft loadbalancing. Maar er is geen andere load aanwezig. Dus dat is het niet. Vrijdag deed ie het nog 😱. Misschien een fase van de onboard lader kapot???
[ Voor 4% gewijzigd door JFDv op 17-10-2020 19:04 ]
Sleutel afschermen...😊BartWNL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:58:
[Afbeelding] [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/yzhDBuAeYefrSJEoIhYVb3YM.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij gaat het om méér dan de stroomoverdracht van wandcontactdoos naar auto. Er vindt bijvoorbeeld ook communicatie plaats tussen lader en auto. En lekstroombeveiliging is ook wel handig.Mga1600 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:35:
Ikzelf vond dit product interessant om aan te sluiten op een CEE wandcontactdoos. Het is mobiel, veilig, laadt op tot 22 kW, kan via App aangestuurd worden, etc. Is ook in Nederland verkrijgbaar.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Nee, ik rij prive dus verbruik bijhouden heeft geen zin voor me,JackBol schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:54:
Overigens kost een ‘slimme kabel’ praktisch het zelfde als een laadpaal.
Bij Volvo zelf kost een 7 m lange ‘intelligente’ mennekes naar CEE kabel trouwens 395 euro
[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 17-10-2020 22:22 ]
Die is slechts 1 fase, 3.7kW.Mga1600 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:20:
[...]
Nee, ik rij prive dus verbruik bijhouden heeft geen zin voor me,
Bij Volvo zelf kost een 7 m lange ‘intelligente’ mennekes naar CEE kabel trouwens 395 euro
Je wallbox is op de vstore verschenen.Pure8 schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:15:
[...]
Zoals ik reeds eerder vermelde zullen de ‘Volvo-laders’ naar alle waarschijnlijkheid van Garo zijn (is in Zweden het geval) en die hebben versies waarmee je de laadkosten kan verrekenen.
Ben even in België en moest eerst nog naar de fabriek voor een meeting. Heb dan langs mijn neus weg eens geïnformeerd hoe het met de productie van de P8 gaat. Men wist me te vertellen dat vandaag de eerste klantwagens van de lijn gaan lopen. Deze week gaan ze er 140 bouwen en volgende week 300. Of ze de week daarna nog opschalen weet ik niet.
https://www.vstore.nl/wallbox-volvo/
€995 voor een 22kW lader is een goede deal.
Maar volgens mij geen verrekenfunctie.
Is er al bekend wanneer je kan gaan proefrijden met de P8?
Bij de P2 was dit toch anderhalve maand voor de uitlevering van de eerste consumentenexemplaren, niet?
Bij de P2 was dit toch anderhalve maand voor de uitlevering van de eerste consumentenexemplaren, niet?
Mijn dealer heeft in de eerste week van november zijn demo’s klaar. Ik heb me voor een proefrit aangemeld om de beslissing 19 of 20” te kunnen nemen.C.QL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:55:
Is er al bekend wanneer je kan gaan proefrijden met de P8?
Prachtig, van harte! Ben je meteen gaan wassen of eerst wel gereden?Autowina schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:30:
Ik heb even geduld moeten hebben, maar gisteren was het eindelijk zover. Ook de mijne is nu afgeleverd. Wat een fijne auto! En ook heel blij met de kleur (Midnight).[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En omdat het vandaag mooi weer is ben ik maar gelijk aan de slag gegaan. Eerst met een fohn de stickers op de voorportieren verwijderd (2 minuten werk). Toen een zeem er over, vervolgens met de claybar verder gereinigd. Daarna gepolijst, met eraser gereinigd en in de nanocoating gezet en tenslotte in de reload (siliconen) gezet. Ik ben als een kind zo blij!

Heb ik er overheen gelezen wat je uiteindelijk besteld hebt?Pure8 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:46:
P8
Zit nu bij de Volvo dealer te wachten op mijn beurt en raad eens wat ik hier zit te doen?.... Jazeker, ik ga er eentje bestellen.
Er staat trouwens een mooie rooie in de toonzaal hier. In het rood is ie echt prachtig. Begin nu te twijfelen of ik hem in het rood ga nemen.
Ik ben de volgende aan de beurt maar de klant voor mij mag zich wel beginnen haasten want straks heb ik m'n vlucht naar huis en ik weet niet hoe lang ík er over ga doen.
Bij aankomst zag ik hier op de parking niet minder dan 19 Polestars staan. De helft ongeveer in het zwart dus dat is hier wel een populaire kleur voor de P2. Is eigenlijk ook wel een gave auto, hoor, die Polestar. Vooral in de kleur beige (ik weet niet wat de officiële benaming is van dat beige)
Ok, de klant neemt afscheid dus ik ben aan de beur
Oh excuus! die had ik nog niet eerder gevonden!Mga1600 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:13:
[...]
Nee hoor, 3 fase 11 kW. Zie plaatje. Volgens de dealer is de lengte nu 7 meter in plaats van 4,5[Afbeelding]
Same. En voor zover ik weet, kan het niet uit.Jur gen schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:25:
Het volume van de radio past zich aan de snelheid van de auto aan, vind ik super irritant. Iemand een idee of en hoe je dat uit kan zetten?
Nog iets meer detail: https://www.volvocars.com...el/een-transpondersleutelJohnDoe77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:45:
Er is veel gesproken over de sleutels van beide auto’s, hier de bevestiging op de Volvo site voor de P8;
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/VXL5d1i3iQkAMUaMPN0R882Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo zie ik het ook. Niet alleen mooier, maar ook veel luxer, zowel van buiten als vooral van binnen. En dat voor hetzelfde geld.Conijntje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Betere EV M3
Beter auto P2
Mooiere auto P2![]()
Voor mij belangrijker dan hoe ver ik mee kom. Want dat is in 95% van de ritten die ik maak niet belangrijk
Bedankt Jack, je hebt de dag aardig verziekt. Wat een ongelooflijk goedkoop poppenspul bij de P2 terwijl ze wel weten hoe het moet. Als je nu ook nog gaat vertellen dat de sleutel voldoet aan KEO 1 volgens SCM wordt het helemaal leuk. Niet alleen voor mij.JackBol schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
Nog iets meer detail: https://www.volvocars.com...el/een-transpondersleutel
[Afbeelding]
Ja dat doet hijP2void19noPP schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Bedankt Jack, je hebt de dag aardig verziekt. Wat een ongelooflijk goedkoop poppenspul bij de P2 terwijl ze wel weten hoe het moet. Als je nu ook nog gaat vertellen dat de sleutel voldoet aan KEO 1 volgens SCM wordt het helemaal leuk. Niet alleen voor mij.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
😂 natuurlijk eerst gereden! Vandaar eerst die zeem er over.JohnDoe77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:31:
[...]
Prachtig, van harte! Ben je meteen gaan wassen of eerst wel gereden?
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
Zou je een link willen posten? Ik heb heel die volvo site afgestruind maar kan deze kabel niet vinden.Mga1600 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:13:
[...]
Nee hoor, 3 fase 11 kW. Zie plaatje. Volgens de dealer is de lengte nu 7 meter in plaats van 4,5[Afbeelding]
Flitsmeister gaat starten met de ontwikkeling van een Android Auto app. Hopelijk volgt Android Automotive dan snel.
https://www.linkedin.com/...-6722833482210398209-UhtK
Tsja, plaatjes zeggen weinig. Dit zou de sleutel van de P2 moeten zijn volgens de handleiding. Dat is ook niet helemaal gelukt:JackBol schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/zYdsU7eYggufElEEiebPtKoc.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de officiële Android developer pagina staat het volgendemisteriks schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:18:
Flitsmeister gaat starten met de ontwikkeling van een Android Auto app. Hopelijk volgt Android Automotive dan snel.
Bring your app to vehicles running either Android Auto or Android Automotive OS. Use one app architecture that works for both cases so every user can enjoy your app.
https://developer.android.com/training/cars
Ja klopt, maar de app moet wel geschikt gemaakt worden voor Automotive.misteriks schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:40:
[...]
Op de officiële Android developer pagina staat het volgende
Bring your app to vehicles running either Android Auto or Android Automotive OS. Use one app architecture that works for both cases so every user can enjoy your app.
https://developer.android.com/training/cars
Zo zijn er andere eisen aan sign-in en driver distraction.
Vraagje over Spotify en meerdere gebruikers (via Family-account);
Wisselt het account automatisch bij instappen (net als de Polestar settings per bestuurder/sleutel) of moet ieder steeds inloggen bij zijn/haar account?
🤓
Wisselt het account automatisch bij instappen (net als de Polestar settings per bestuurder/sleutel) of moet ieder steeds inloggen bij zijn/haar account?
🤓
Als je de configurator gebruikt kom je de kabelJackBol schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:17:
[...]
Zou je een link willen posten? Ik heb heel die volvo site afgestruind maar kan deze kabel niet vinden.
bij ‘opties’ tegen. Ik heb ‘n indertijd meteen meebesteld. Maar inmiddels zou er ook
7 m lange zijn (ipv 4,5).
Geeft Polestar er geen DC laadkabel bij?? ik zie deze niet in de "standaard" lijst staan.
maar óók niet als optie erbij te kiezen.. Zie ik (vast wel) iets over het hoofd?
tia
maar óók niet als optie erbij te kiezen.. Zie ik (vast wel) iets over het hoofd?
tia
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Waar heb je een DC laadkabel voor nodig?Hansieo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:10:
Geeft Polestar er geen DC laadkabel bij?? ik zie deze niet in de "standaard" lijst staan.
tia
Het moet gewoon goed werken, dan hoef je niets uit te zettenJur gen schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:25:
Het volume van de radio past zich aan de snelheid van de auto aan, vind ik super irritant. Iemand een idee of en hoe je dat uit kan zetten?

De stappen zijn nu te duidelijk hoorbaar, dat kan veel beter zoals de meesten hier wel zullen weten uit ervaring.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Deze zit altijd vast aan de lader zelf van de fast chargerHansieo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:10:
tia
Van het kastje naar de muur lopen...
TheRebell schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:04:
@Pure8 : en, welke kleur is het geworden?
Goeie vlucht terug!
Spanky79 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:42:
[...]
Ik was zelf ook erg onder de indruk van de fusion red, zag een gewone xc40 daarmee rondrijden paar weken geleden, in de zon was hij echt heel mooi, rood en tinten die meer richting donkeroranje gingen, echt spectaculair. Ik heb hem al in blauw besteld, maar echt een heel mooie kleur. Zeker met dat zwarte dak - serieus toffe auto (en normaal ben ik geen liefhebber van rood, zelfs niet bij ferrari's)
Sorry, ik moest gisteren nog wat zaken afhandelen voor het werk omdat ik vrijdag wat vroeger van kantoor vertrokken was. Jullie weten wel waarom.JohnDoe77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 23:39:
[...]
Heb ik er overheen gelezen wat je uiteindelijk besteld hebt?
Ja, het is dan toch Sage Green geworden. Ik twijfelde zolang dat ik bij het moeten aanvinken van de kleur nog steeds niet zeker was. Zo onder de indruk was ik van dat rode exemplaar in de toonzaal. Ik had al rode XC40's zien rijden maar met die meegespoten 'grille' in de neus maakt het nóg meer indruk. Hij is echt mooi in die kleur.
De configuratie: Sage Green, warmtepomp, 360° camera, trekhaak, verwarmde voorruit, lichtpakket, geblindeerde ruiten.
Uiteindelijk heeft die brave man me naar de luchthaven gebracht.
Ik lees dit forum nu op een heel andere manier

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
De getoonde Volvo P8 sleutels zijn gelijk aan die van de overige nieuwe XC40 en van de V60 (etc?). De functionaliteiten hiervan zijn ook gelijk. Volvo zal voor de P8 hiervan niet afwijken. Ik zou inderdaad wel verwacht hebben dat voor de P2 hierop ook aangesloten zou worden, maar hierin is dus kennelijk een andere keuze gemaakt. Maar goed, een prachtige auto met een plastic sleutel blijft een prachtige auto toch?eLScha schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Tsja, plaatjes zeggen weinig. Dit zou de sleutel van de P2 moeten zijn volgens de handleiding. Dat is ook niet helemaal gelukt:
[Afbeelding]
XC40 EV Pro
Klopt, met de nadruk op die plastic sleutelPetzun schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Maar goed, een prachtige auto met een plastic sleutel blijft een prachtige auto toch?
Volvo XC 40 P8
Dat had ik al gedaan net voor de post van Jack. Maar dat feit was al bekend toch? Heb ik in ieder geval eerder mijn verbazing over uitgesproken hier. Bezopen dat Polestar de P2 niet dezelfde techniek heeft meegegeven en het nu dik € 400 kost.P2void19noPP schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Bedankt Jack, je hebt de dag aardig verziekt. Wat een ongelooflijk goedkoop poppenspul bij de P2 terwijl ze wel weten hoe het moet. Als je nu ook nog gaat vertellen dat de sleutel voldoet aan KEO 1 volgens SCM wordt het helemaal leuk. Niet alleen voor mij.
Waar heb je die info vandaan? Ik zie alleen maar dat de sleutel na 30 min inactief wordt. Voor SCM moet dat 5 min zijn.
Voor SCM klasse 3 (tot €75.000) is geen inactiviteit van de transpondersleutel vereist.De fiscalist schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:13:
Waar heb je die info vandaan? Ik zie alleen maar dat de sleutel na 30 min inactief wordt. Voor SCM moet dat 5 min zijn.
Zie: scmklasse.nl
P8-19”-WP
Is al eerder voorbijgekomen hier: https://hetccv.nl/keurmer...ry/start-en-relay-attack/
Hier het volledige document: https://hetccv.nl/fileadm...e_1.1__11_juli_2019__.pdf Dit omvat dus ook apps en nfc. Polestar kan dit dus pas zelf aanbieden als ze ook de app aanleveren. Dit zal voor Volvo niet anders zijn.
Hier kun je zien dat er al 3 leveranciers voor relay attack oplossingen zijn voor de P2:
https://www.kiwa.com/nl/n...ng/goedgekeurde-systemen/
Mijn verzekeraar vereist inderdaad geen ccv certificaat tegen relay attack, maar voor de Polestar is dit goedkoopste wijze om een SCM3 certificaat te bemachtigen. Alternatief is een LoJack systeem met korting van de verzekering.
Hier het volledige document: https://hetccv.nl/fileadm...e_1.1__11_juli_2019__.pdf Dit omvat dus ook apps en nfc. Polestar kan dit dus pas zelf aanbieden als ze ook de app aanleveren. Dit zal voor Volvo niet anders zijn.
Hier kun je zien dat er al 3 leveranciers voor relay attack oplossingen zijn voor de P2:
https://www.kiwa.com/nl/n...ng/goedgekeurde-systemen/
Mijn verzekeraar vereist inderdaad geen ccv certificaat tegen relay attack, maar voor de Polestar is dit goedkoopste wijze om een SCM3 certificaat te bemachtigen. Alternatief is een LoJack systeem met korting van de verzekering.
[ Voor 102% gewijzigd door guido66 op 18-10-2020 14:29 ]
@JackBol @DancePlaza
Beide dank voor uw input.
Ik meen ergens gezien te hebben dat er in "buitenland" nog wel eens DC laders staan zónder eigen kabel. (gesloopt
blijkt uit jullie reactie....)
Vermogens in aanmerking genomen.... zou een eigen DC kabel best wel stevig moeten zijn.
Gezien Jack zijn reactie heb ik het dus: fout/kompleet fout
Beide dank voor uw input.
Ik meen ergens gezien te hebben dat er in "buitenland" nog wel eens DC laders staan zónder eigen kabel. (gesloopt

Vermogens in aanmerking genomen.... zou een eigen DC kabel best wel stevig moeten zijn.
Gezien Jack zijn reactie heb ik het dus: fout/kompleet fout
Het aantal minuten waarna de XC40 sleutel en sportkey vanaf bouwjaar 2020 in slaapstand gaat is voor zover ik heb begrepen een parameter die ingesteld kan worden. Voor het CCV KE01 certificaat zal deze dan inderdaad op 5 minuten moeten worden gezet. Er zijn nog maar weinig situaties waarbij verzekeraars dit certificaat eisen.
Op de P8 kan door Volvo / de Volvo dealer zelf een gecertificeerd alarmsysteem met hellingshoekdetectie (Klasse 3) worden ingebouwd (af fabriek of achteraf als accessoire). Geen idee of de slaapstand dan op 5 minuten worden ingesteld.
Op de P8 kan door Volvo / de Volvo dealer zelf een gecertificeerd alarmsysteem met hellingshoekdetectie (Klasse 3) worden ingebouwd (af fabriek of achteraf als accessoire). Geen idee of de slaapstand dan op 5 minuten worden ingesteld.
XC40 EV Pro
Wat is zo'n beetje de lengte van deze kabels... ivm ICE'd ??DancePlaza schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Deze zit altijd vast aan de lader zelf van de fast charger
Laatste verbruikstestje. Vandaag een relatief lange rit gemaakt vanuit Zeeland. Ongeveer 10 kilometer bebouwde kom en de rest snelweg. ACC op 110 km/h gezet en met de Auto pilot aan gereden. De laatste 10 kilometers zelf (wat sneller) gereden omdat dat wel zo leuk is af en toe
Temperatuur zat rond de 12/13 graden. Verbruik valt me alleszins mee, in de zomer moet je misschien rond de 18kWh kunnen komen?
:strip_exif()/f/image/8AW1d1GeCYFZagOLZJ5mOoG6.jpg?f=fotoalbum_large)
Yep, wisselt automatisch.Philipvm schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:48:
Vraagje over Spotify en meerdere gebruikers (via Family-account);
🤓
Je moet natuurlijk wel initieel 2 auto accounts aanmaken en aan 2 afzonderlijke sleutels koppelen.
En natuurlijk per auto account Spotify installeren en de juiste Spotify account koppelen
P2 Launch Edition Void 20”
Kort. Als er een andere auto staat kun je waarschijnlijk niet laden. Maar bij de snelladers valt dit vaak wel mee.Hansieo schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:39:
[...]
Wat is zo'n beetje de lengte van deze kabels... ivm ICE'd ??
Volgens de handleiding is de automatische remfunctie actief als je de rem een keer gebruikt hebt in een rit. De functie zou dan ‘Hold’ op het display moeten tonen.
Nu heb ik niet het idee dat dit niet werkt, de auto blijft stilstaan bij een lichte helling bijvoorbeeld. Maar ‘Hold’ op het display heb ik nog nooit kunnen ontdekken
Iemand ervaring mee ?
Nu heb ik niet het idee dat dit niet werkt, de auto blijft stilstaan bij een lichte helling bijvoorbeeld. Maar ‘Hold’ op het display heb ik nog nooit kunnen ontdekken
Iemand ervaring mee ?
Alleen actief bij one pedal driving dacht ik?RobboNL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:24:
Volgens de handleiding is de automatische remfunctie actief als je de rem een keer gebruikt hebt in een rit. De functie zou dan ‘Hold’ op het display moeten tonen.
Iemand ervaring mee ?
Staat aan. Geen creep.
[ Voor 37% gewijzigd door RobboNL op 18-10-2020 20:44 ]
Weet iemand of je met die 3 jaar inbegrepen data bij zowel de p2 als de p8 ook buiten Europa kan rijden (zoals bv. Zwitserland)? Of wordt data daar geblokkeerd omwille van de hoge roamingkosten?
P2 thunder 20" non-PP
Wat ik bij mijn S60 doe is de sleutel in de tunnelconsole op het sleutelsymbooltje leggen en dan gaat die niet telkens op slot. Volgens mij zit die in de laatste bekerhouder bij de P2.BartWNL schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 15:58:
VOC heeft eigenlijk niets met de gratis EU roaming te maken. VOC werkt in deze landen. Inclusief Zwitserland dus.GeForceFX_BE schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:45:
Weet iemand of je met die 3 jaar inbegrepen data bij zowel de p2 als de p8 ook buiten Europa kan rijden (zoals bv. Zwitserland)? Of wordt data daar geblokkeerd omwille van de hoge roamingkosten?
Ik hoop dat voor de P2 het zelfde geldt.
Works like a charm👍🏼😊Cello66 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:50:
[...]
Yep, wisselt automatisch.
Je moet natuurlijk wel initieel 2 auto accounts aanmaken en aan 2 afzonderlijke sleutels koppelen.
En natuurlijk per auto account Spotify installeren en de juiste Spotify account koppelen
Sport key wordt niet meer stsndaard meegeleverd met de P8 (wel de orange key)Petzun schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:39:
Het aantal minuten waarna de XC40 sleutel en sportkey vanaf bouwjaar 2020 in slaapstand gaat is voor zover ik heb begrepen een parameter die ingesteld kan worden. Voor het CCV KE01 certificaat zal deze dan inderdaad op 5 minuten moeten worden gezet. Er zijn nog maar weinig situaties waarbij verzekeraars dit certificaat eisen.
Ik moet zeggen dat ik hem nu ruim 2 jaar heb maar werkelijk nog nooit gebruikt. Als ik ga zwemmen hoef ik mijn sleutel echt niet in mijn zak te hebben, stop hem wel in een kluisje of gewoon in een tas bijvoorbeeld. En met sporten zelf is een gewone sleutel ook geen ramp.Mga1600 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
Sport key wordt niet meer stsndaard meegeleverd met de P8 (wel de orange key)
Ik zal hem niet missen!
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik ook niet, die van mijn XC90 is in de twee jaar dat ik ‘m reed nooit uit de geldkist geweest.mvrooij schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:00:
[...]
Ik moet zeggen dat ik hem nu ruim 2 jaar heb maar werkelijk nog nooit gebruikt. Als ik ga zwemmen hoef ik mijn sleutel echt niet in mijn zak te hebben, stop hem wel in een kluisje of gewoon in een tas bijvoorbeeld. En met sporten zelf is een gewone sleutel ook geen ramp.
Ik zal hem niet missen!
Die orange key is op zich wel mooi als je je 400 pk auto uit gaat lenen en ‘m voor die gelegenheid even een beetje wilt ‘temmen’
Naar wat ik begreep kun je alleen de snelheid begrenzen en niet de PK's toch? Ik heb nou juist het idee dat de meeste ongelukjes gebeuren met de 0-100 sprintjes waar deze auto in uitnodigt natuurlijkMga1600 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Ik ook niet, die van mijn XC90 is in de twee jaar dat ik ‘m reed nooit uit de geldkist geweest.
Die orange key is op zich wel mooi als je je 400 pk auto uit gaat lenen en ‘m voor die gelegenheid even een beetje wilt ‘temmen’
Mooie sleutel voor mijn vriendinMga1600 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Ik ook niet, die van mijn XC90 is in de twee jaar dat ik ‘m reed nooit uit de geldkist geweest.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ze hadden een roze ‘vrouwensleutel’ kunnen maken 🤣 (kon het even niet laten, lekker seksistisch)
Durf ik niet te zegge. Ik zou verwachten dat het in de voorwaarden van Polestar Connect staat.GeForceFX_BE schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:45:
Je triggert me overigens wel omdat het een 3-jaar licentie is voor Polestar connect, waarvan de app pas ergens lente 2021 uit komt. Zou dat betekenen dat we een soort grace-periode krijgen omdat we nu beperkte dienstverlening hebben?
[P8]JackBol schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:13:
[...]
[Afbeelding]
Never mind, @Mga1600 had al aangegeven dat de key tag er niet meer standaard bij zit..
[ Voor 21% gewijzigd door TheRebell op 19-10-2020 12:50 ]
Als je de persoon niet vertrouwt.... waarom dat je auto uitlenen?Mga1600 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Met 30km/h tegen een betonnen paal kan ook al total loss zijn.
Sony A7 iv en wat recycled glas
{p2} iemand die zijn banden naar winterbanden hebben gewisseld, welke banden heb je eronder gekregen?
Ik moet nog even een afspraak gaan maken met de banden boer voor mijn 19" banden.
Ik moet nog even een afspraak gaan maken met de banden boer voor mijn 19" banden.
Van het kastje naar de muur lopen...
Parkeer service bijvoorbeeld (nu even niet relevant omdat we toch niet op reis gaan, maar ‘ooit’ wel weer), Het gaat niet alleen om total loss rijden maar ook om bonnen trekken, om asociaal gedrag met jouw auto te vermijden. Ik had begrepen dat je ook het vermogen kon reduceren, en allerlei andere instellingen kon beperken (bijv. maximaal volume stereo) , de veiligheidssystemen zijn niet uit te schakelen etc. dat was in ieder geval bij de eerdere red key wel zo.Tommie12 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:02:
[...]
Als je de persoon niet vertrouwt.... waarom dat je auto uitlenen?
Met 30km/h tegen een betonnen paal kan ook al total loss zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 19-10-2020 13:37 ]
[P2]
Zojuist ook voor het eerst gehad dat mijn P2 door de 80% laadgrens heen heeft geladen. (Mijn p2 is voorzien van alle updates tot 2 weken geleden, incl recall update)
Nu is dat wel gebeurd nadat ik de vorige keer de laadsessie afkapte door op de (ont)grendel knop van de laadkabel te drukken. Normaal beëindig ik de sessie altijd met app/pas. Wellicht dat dat van invloed is geweest?
Zojuist ook voor het eerst gehad dat mijn P2 door de 80% laadgrens heen heeft geladen. (Mijn p2 is voorzien van alle updates tot 2 weken geleden, incl recall update)
Nu is dat wel gebeurd nadat ik de vorige keer de laadsessie afkapte door op de (ont)grendel knop van de laadkabel te drukken. Normaal beëindig ik de sessie altijd met app/pas. Wellicht dat dat van invloed is geweest?
[ Voor 6% gewijzigd door BartWNL op 19-10-2020 13:52 ]
Ik had dit dus, vloog vanaf Dusseldorf en had mn auto afgegooid bij een valet P.Mga1600 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:23:
[...]
Parkeer service bijvoorbeeld (nu even niet relevant omdat we toch niet op reis gaan, maar ‘ooit’ wel weer), Het gaat niet alleen om total loss rijden maar ook om bonnen trekken, om asociaal gedrag met jouw auto te vermijden. Ik had begrepen dat je ook het vermogen kon reduceren, en allerlei andere instellingen kon beperken (bijv. maximaal volume stereo) , de veiligheidssystemen zijn niet uit te schakelen etc. dat was in ieder geval bij de eerdere red key wel zo.
Wel even een foto van km stand gemaakt Toen ik hem ophaalde stond er 36km extra op. Uiteraard even gevraagd hoe dat kan aangezien de maar 5 mins van de vluchthaven zouden zitten, maar kreeg er niet echt antwoord op. Gelukkig geen boetes gezien.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Over parkeren gesproken. Iemand met een P2 al eens de auto een paar dagen stil laten staan om te kijken wat de drain is? Als die er al is?
Tot nog toe zie ik geen drain in batterijpercentage, maar het valt mij wel op dat las de auto een paar dagen stil heeft gestaan het eerste verbruik aanzienlijk hoger is dan anders.
Het lijkt wel alsof het via BMS wordt "verrekent" in de eerste kilomeers na stilstand.
Andere al meer ervaring?
Het lijkt wel alsof het via BMS wordt "verrekent" in de eerste kilomeers na stilstand.
Andere al meer ervaring?
Dat wist ik niet. Maar die gaan we niet missen.Mga1600 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:51:
[...]
Sport key wordt niet meer stsndaard meegeleverd met de P8 (wel de orange key)
XC40 EV Pro
Enkele dagen stilstaan leidt ook tot een herstart van de tablet; met andere woorden, je krijgt 'Polestar 2' te zien en het duurt dus iets langer vooraleer je op je tablet iets kan doenInspired schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:00:
Over parkeren gesproken. Iemand met een P2 al eens de auto een paar dagen stil laten staan om te kijken wat de drain is? Als die er al is?
Ik heb ook de idee als je alles op voorhand goed instelt en je begint te laden en je komt nadien niet meer tussen (deur open/deur dicht/verder laden), dat de grens wél gerespecteerd wordt en anders niet .... just my 2 centsBartWNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:51:
[P2]
Heb wel vaker de deuren open gedaan tussendoor, dat heeft bij mij tot op heden nog nooit een effect gehad op laden verder dan 80%S2000jan schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:23:
[...]
Ik heb ook de idee als je alles op voorhand goed instelt en je begint te laden en je komt nadien niet meer tussen (deur open/deur dicht/verder laden), dat de grens wél gerespecteerd wordt en anders niet .... just my 2 cents
Bij mij wel; zojuist nog. Vanmiddag moest ik even weg en hij was onverwacht tot 100% opgeladen; daar waar ik 80% als limiet had ingesteld. Ik ben inderdaad vanmorgen even in de auto geweest om iets te pakken terwijl hij aan de lader stond.BartWNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 14:33:
[...]
Heb wel vaker de deuren open gedaan tussendoor, dat heeft bij mij tot op heden nog nooit een effect gehad op laden verder dan 80%
Daarnaast: op het dashboard links naast/onder het stuur zit een knop om het kofferdeksel te openen / sluiten. Werkt die bij jullie? Bij mij werkt hij niet.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Die werkt, je moet hem wel even ingedrukt houden....
Knop voor het kofferdeksel moet je langere tijd indrukken. Raar dat je die ingedrukt moet houden en de memory functie van de stoelen niet. Wisselen tussen opgeslagen profielen van de stoelen moet je 'm wel weer ingedrukt houden...Quark2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:40:
[...
Daarnaast: op het dashboard links naast/onder het stuur zit een knop om het kofferdeksel te openen / sluiten. Werkt die bij jullie? Bij mij werkt hij niet.

Je woont toch in Nederland. Waarom heb je de auto dan in Zweden gekocht? Is deze daar goedkoper dan?Pure8 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
[...]
[...]
Sorry, ik moest gisteren nog wat zaken afhandelen voor het werk omdat ik vrijdag wat vroeger van kantoor vertrokken was. Jullie weten wel waarom.![]()
Ja, het is dan toch Sage Green geworden. Ik twijfelde zolang dat ik bij het moeten aanvinken van de kleur nog steeds niet zeker was. Zo onder de indruk was ik van dat rode exemplaar in de toonzaal. Ik had al rode XC40's zien rijden maar met die meegespoten 'grille' in de neus maakt het nóg meer indruk. Hij is echt mooi in die kleur.
De configuratie: Sage Green, warmtepomp, 360° camera, trekhaak, verwarmde voorruit, lichtpakket, geblindeerde ruiten.
Uiteindelijk heeft die brave man me naar de luchthaven gebracht.
Ik lees dit forum nu op een heel andere manier
P8-19”-WP
Net een thunder p2 in Santpoort noord zien rijden. Toevallig iemand van hier?
Net de 2.000km aangeraakt en woensdag voor de eerste keer naar de dealer in verband met een storing aan het e-call systeem:
:strip_exif()/f/image/TlrAGNRsZqPDEivC6qBpFTp8.jpg?f=fotoalbum_large)
Mogelijk de batterij van dat systeem leeg, maar dat moet blijken na het uitlezen. Wanneer dat zo is moet 'ie bij de dealer aan de lader tot 30% (ad 5% per uur). Vanaf dat moment gaat de auto de batterij zelf weer verder opladen.
To be continued.
:strip_exif()/f/image/TlrAGNRsZqPDEivC6qBpFTp8.jpg?f=fotoalbum_large)
Mogelijk de batterij van dat systeem leeg, maar dat moet blijken na het uitlezen. Wanneer dat zo is moet 'ie bij de dealer aan de lader tot 30% (ad 5% per uur). Vanaf dat moment gaat de auto de batterij zelf weer verder opladen.
To be continued.
Heeft iedereen dit scherm, ook bij een publieke laadpaal? Ik heb die van mij zojuist voor t eerst aan een paal gehangen, maar ik heb dat overzicht op het dashboard niet. Ik heb dus geen idee hoe ver het laden is. Of moet ik dit ergens instellen?DancePlaza schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:52:
Had vandaag een nieuw scherm gezien tijdens het opladen op mijn oprit, is dit altijd al geweest?[Afbeelding]
Ik ben alvast aan het kijken naar een kabelmat of kabelgoot. Maar ik zag vandaag een oplaadkabel liggen en die was redelijk dik. Mijn vraag is, hoe dik is de 3 fase oplaadkabel van de polestar?
Eerste lange rit gemaakt met de P2; 550 km op 1 dag. Ergens tussendoor aan het fastned gehad om te proberen. Bij terugweg geeft P2 aan dat ik nog 320 km kan rijden. Het eindpunt is 250 km verderop. Bij intoetsen van eindbestemming in Google maps geeft Google aan dat het bereik met deze accu niet gehaald wordt en onderweg moet laden. Klopt volgens mij niet. Zou nog 70km over moeten hebben. Hebben meer dit?
Mijn ervaring is wel dat ik altijd meer % SoC aan het einde van de rit over heb, net alsof Google wat royaler met de kWh’s omgaat. Zou dus kunnen zijn dat je het toch haalt?!EPCL01 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 19:56:
Eerste lange rit gemaakt met de P2; 550 km op 1 dag. Ergens tussendoor aan het fastned gehad om te proberen. Bij terugweg geeft P2 aan dat ik nog 320 km kan rijden. Het eindpunt is 250 km verderop. Bij intoetsen van eindbestemming in Google maps geeft Google aan dat het bereik met deze accu niet gehaald wordt en onderweg moet laden. Klopt volgens mij niet. Zou nog 70km over moeten hebben. Hebben meer dit?
Maar hoeveel kWh (of %SoC) heb je op de heenweg verbruikt? Lijkt me een betere indicatie of je het nog gaat halen 🧐
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.