Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.366 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:03
rmathijssen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Zijn de plekken ook echt gereserveerd voor het opladen van auto's? Bij mij in de straat was in eerste instantie 1 plek echt gereserveerd voor het laden, de andere was gewoon een parkeerplek met een mogelijkheid tot laden waar ook een ICE mocht staan.

Als onze (gereserveerde) laadplek ge-ICED is doe ik altijd een papiertje onder de ruit. Gebeurt het nadien nog een keer, dan gaat er een melding richting handhaving.
Er zijn inderdaad 3 soorten laadplekken:
1) waar alleen EV mag staan die ook daadwerkelijk opgeladen wordt
2) waar op sommige tijdstippen (meestal > 22.00 uur) ook ICE mag staan
3) waar altijd ook ICE mag staan

In geval 1 en 2 moet er een kruis op het parkeervak zijn aangebracht.
Geen kruis betekent ICE toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 15:01
darwusch schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:26:
[...]

Er zijn inderdaad 3 soorten laadplekken:
1) waar alleen EV mag staan die ook daadwerkelijk opgeladen wordt
2) waar op sommige tijdstippen (meestal > 22.00 uur) ook ICE mag staan
3) waar altijd ook ICE mag staan

In geval 1 en 2 moet er een kruis op het parkeervak zijn aangebracht.
Geen kruis betekent ICE toegestaan.
Even een correctie: een kruis hoeft er zeker niet te staan. Borden zijn in deze belangrijk ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liDyR_KOSZmgbKkSJOdcik4ngNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lYtQUMZT8dKrmQc3xypBb1Tk.png?f=fotoalbum_large
In bovenstaand voorbeeld is links gereserveerd voor het laden van eclectische auto's (en die Audi mag daar dus niet staan). Rechts mag een ICE staan.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peterfilius
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-02-2021
In de parkeergarage waar ik kan laden zie ik regelmatig (PH)EV's staan die niet laden, niet eens de moeite nemen om voor de show de stekker te pluggen. Ik denk dat deze bestuurders denken dat ze beloond worden met een parkeerplek dichtbij de uitgang omdat ze een (PH)EV rijden. Best irritant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
Peterfilius schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:02:
In parkeergarage waar ik kan laden zie ik regelmatig (PH)EV's staan die niet laden, niet eens de moeite nemen om voor de show de stekker te pluggen. Ik denk dat deze bestuurders denken dat ze beloond worden met een parkeerplek dichtbij de uitgang omdat ze een (PH)EV rijden. Best irritant ;)
ik heb een Phev en sluit altijd de stekker aan, al is het voor 5 mins.
De vraag is eigenlijk, waarom parkeer je daar met een druppellader waar je in die 5 mins wellicht 0,0001 kW erbij hebt gekregen, maar ja - het mag ;)

Helemaal geen kabel gebruiken is gewoon niet correct !
Ik weet niet hoe de wet werkt, maar soms staat er P voor electrische auto's. ben je dan wel verplicht uberhaupt te laden of voldoe je al als je slechts een EV hebt en er staat?

Hier om de hoek stond van de week een BMW (hybride) 3 a 4 dagen!! aan de paal zonder een cm te bewegen.. Is ook niet goed te praten imo

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
JFDv schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Het rubber DC kapje draadje is inderdaad tricky. Had ik er hier ook al tussen dus nu extra oplettend naar onderen gelegd.

Je auto kan maar 11KW op AC. Dus dat is zo als het zijn moet.
Thanks! Ik had zoveel getallen voorbij zien komen dat ik deze niet meer scherp had.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 14:05

MaxxMark

HT is Tof!

Na een 3 uur pagina's van dit topic door te hebben gelezen (maar niet alles, het was wel erg veel...) toch een vraagje.

Ik overweeg de polestar2. Ik heb nu een v60 d6 (PIH). Wat mij heel erg opviel was dat de P2 nogal 'krap' aanvoelt. In alle reacties in dit topic ben ik één iemand tegengekomen die dat ook beschrijft. Die overwoog na zijn v40 d2 een P2, maar is uiteindelijk gegaan voor de P8.

Op basis van het topic kan ik enerzijds concluderen dat de "krapte" vooral te wijten is aan dat ik vanaf een 'ruimere' v60 beargumenteer en het dus niet abnormaal is. Anderzijds kan je concluderen dat het overgrote deel het voor lief neemt.

Verder was ik erg underwhelmed door het interieur. Het zwart (pianolak achtige) plastic voelde cheap aan in plaatts van luxe. Het stuur oogde een beetje zoals dat "vroeger" (lees 25 jaar terug) was.

De auto ziet er van buiten veeel luxer/mooier/groter/ruimer dan als je er in zit.

Ben ik nou gek? Zeker omdat ik weinig 'tegen argumenten' hier zie :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

JB

Cédric roelt!

Afrokwijt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:08:

We hebben hier trouwens twee openbare EV parkeervakken. Regelmatig is een plek daarvan bezet door een ICE auto. Geen idee hoe je daarmee om moet gaan als ze allebei geblokkeerd worden.. -O-
Je kan dan ook niet op de app monitoren of ie weer beschikbaar is.
Briefje onder de voorruit met in nette woorden dat ie op moet tiefen?

Hier ook in de parkeergarage standaard A4tjes in mijn tas om onder de ruit te duwen als iemand niet kan parkeren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

MaxxMark schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:55:
Na een 3 uur pagina's van dit topic door te hebben gelezen (maar niet alles, het was wel erg veel...) toch een vraagje.

Ik overweeg de polestar2. Ik heb nu een v60 d6 (PIH). Wat mij heel erg opviel was dat de P2 nogal 'krap' aanvoelt. In alle reacties in dit topic ben ik één iemand tegengekomen die dat ook beschrijft. Die overwoog na zijn v40 d2 een P2, maar is uiteindelijk gegaan voor de P8.

Op basis van het topic kan ik enerzijds concluderen dat de "krapte" vooral te wijten is aan dat ik vanaf een 'ruimere' v60 beargumenteer en het dus niet abnormaal is. Anderzijds kan je concluderen dat het overgrote deel het voor lief neemt.

Verder was ik erg underwhelmed door het interieur. Het zwart (pianolak achtige) plastic voelde cheap aan in plaatts van luxe. Het stuur oogde een beetje zoals dat "vroeger" (lees 25 jaar terug) was.

De auto ziet er van buiten veeel luxer/mooier/groter/ruimer dan als je er in zit.

Tja, de P2 heeft minder binnenruimte dan de P8.
Vooral beenruimte voorin wordt beperkt door middenconsole. Was voor mij een van de redenen om voor de P8 te kiezen. Maar er zijn natuurlijk meer verschillen. En voor 2021 sowieso meer opties.
Ik vind / vond het interieur niet cheap. Wel wat saai. Blijft vooral een kwestie van smaak.
Voordeel dat je wat later bent is nu dat je beide echt kunt bekijken, zitten en binnenkort ook rijden. Dat is toch de beste manier om te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
MaxxMark schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:55:

Tja of het krap aanvoelt voor jouw weet ik niet. Heb ook nog een v90 d4 2017 en tuurlijk is die ietsje groter maar ervaar de P2 helemaal niet als krap. Hangt vooral van jouw grootte af denk ik. Ik ben niet geweldig groot 😉. En qua luxe vind ik (allebei in beige leer) ze zeer vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 26-09 16:40
Ik zou het meer omschrijven als geborgen dan krap...

Ben zelf 185 cm lang en vond eigenlijk het interieur wel redelijk vergelijkbaar met de V60 qua ruimte voor en achterin. Als er voldoende ruimte is om goed te zitten, dan is het genoeg. Ook achterin. Ik heb redelijk lange benen (en dus niet zo'n lang lijf) waardoor ik ook achter mijzelf prima kan zitten. Voor de kinderen (4 en 6) is het voorlopig ruim voldoende iig.

Kofferbak is wel een stuk kleiner. Voor vakantie zijn we aangewezen op een karretje vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Rare vraag misschien maar nog nooit snelgeladen.. welke stekker moet ik pakken bij bijv een Fastned station.. ik zag 3 verschillende per ‘pomp’... CCS vermoed ik..?
Auto komt pas eind oktober.. reed er nu even uit nieuwsgierigheid met m’n ice langs.. ;)

P2, Zappi V2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 13:38

WhySoSerious

Be the change.

CCS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Headfirst schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:09:
Rare vraag misschien maar nog nooit snelgeladen.. welke stekker moet ik pakken bij bijv een Fastned station.. ik zag 3 verschillende per ‘pomp’... CCS vermoed ik..?
Auto komt pas eind oktober.. reed er nu even uit nieuwsgierigheid met m’n ice langs.. ;)
de rest past toch niet ;) (CHaDeMo dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
rmathijssen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Zijn de plekken ook echt gereserveerd voor het opladen van auto's? Bij mij in de straat was in eerste instantie 1 plek echt gereserveerd voor het laden, de andere was gewoon een parkeerplek met een mogelijkheid tot laden waar ook een ICE mocht staan.

Als onze (gereserveerde) laadplek ge-ICED is doe ik altijd een papiertje onder de ruit. Gebeurt het nadien nog een keer, dan gaat er een melding richting handhaving.
Ik ga het zo aanpakken ja. In Eindhoven zijn die plekken echt alleen voor EV’s die laden. Ik begrijp de weerstand wel tegen zulke ‘elite’ plekken. Nu staat er af en toe een EV maar ondertussen zijn de andere plekken bezet. Naar mate er meer EV’s komen, zullen die plekken meer worden gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Afrokwijt op 15-10-2020 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
petervanstuiven schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Helaas dat gaat niet werken! Op de laadstekker zit een haakse stekker.....
Oh jawel hoor ! Het is al geprobeerd😁

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Weekje weg geweest, natuurlijk met de P2. Wat een feestje om elke keer weer in te stappen. Het bekijks dat je trekt blijft een aparte gewaarwording, zelfs meerdere malen aangesproken en gecomplimenteerd.

(Stiekem is het niet eens vervelend om naar huis te gaan, weer een excuus om te rijden :+)

Binnenkort maar eens een keer echt goed foto’s maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGNSZBZqVbi8i3d3iYKa-pbvh4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utZeDAET1w3BygxIPcdv9ix6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNB_7c-S2-D0nmTWmwGENDsO79Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1HYCwEXnOOidYT1hyXnszYF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door BartWNL op 15-10-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Vraag aan de P2 rijders met een iPhone die hun contacten in iCloud hebben staan: komen die op 1 of andere manier in je auto? Of moet ik echt iets zien uit te vinden dat mijn contacten op mijn persoonlijke Gmail komen (want gsuite werkt ook niet).

[ Voor 3% gewijzigd door kramon op 15-10-2020 22:41 ]

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

@RJV2 @JFDv @De fiscalist Thanks!! :)

Ben vanmiddag een 2e proefrit gaan doen in DH. Vooral omdat ik de eerste ervaring te boven was maakt het dat je een tweede keer er net iets anders in staat.

Het middenconsole is inderdaad huge in vergelijking met een V60. Hij zit voor langere mensen wel in de weg (was met een maat van me ritje maken, hij is langer dan ik, ben zelf 180). Het is inderdaad een meer "geborgen" gevoel. Al vind ik dat "geborgen" een iets te positieve connotatie heeft.

De vergelijking met V40 is vaak gemaakt (ook door de dame en heer bij de polestar showroom zelf) en die mening deel ik inderdaad ook.

Qua ruimte is de P2 overigens ruimer dan de V60 PIH. Door de batterij daarin lever je erg veel ruimte in in de kofferbak. Dat vond ik echt een positieve verrassing in de P2. De frunk kan je eigenlijk geen frunk noemen vind ik, daar past net aan een boterhamzakje met 2 boterhammen in, bij wijze van natuurlijk :).

Persoonlijk vind ik de P8 qua uiterlijk niet zo mooi. Hij oogt wat '(p)lomper' -O- terwijl de p2 wat subtieler aanvoelt *O*. De P8 geeft inderdaad in de hoogte wat meer ruimte. Ik heb het zelf niet nodig, maar het 'ervaart' wel ruimer, dus ik zou de stap begrijpen.

Met de 2e proefrit ook wat meer mensen in de auto gepropt om te kijken of dat 'ruim genoeg' ervaart. 2 man van 190 (1 bestuurder en 1 daar achter) was net aan te doen. Je moet er niet dagelijks mee op en neer naar Duitsland (mag toch niet met corona...) maar het is inderdaad wel te doen!

En hoewel geen kids, is het goed te lezen dat dat wel prima kan!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkkk!
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-10-2023
Zijn er al gelukkige eigenaren van een P8 met rij-ervaringen op de weg? Van mijn Volvo dealer hoorde ik, dat zij mijn auto (een P8) 26 oktober verwachten. Tel daar 1 a 2 weken bij voor de aflevering, dan zit ik op half november. Maar ik had begrepen dat er vanaf 7 september al consumenten auto's van de band rollen (voor de Nederlandse markt?), ....?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 21:34
dirkkk! schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:26:
Zijn er al gelukkige eigenaren van een P8 met rij-ervaringen op de weg? Van mijn Volvo dealer hoorde ik, dat zij mijn auto (een P8) 26 oktober verwachten. Tel daar 1 a 2 weken bij voor de aflevering, dan zit ik op half november. Maar ik had begrepen dat er vanaf 7 september al consumenten auto's van de band rollen (voor de Nederlandse markt?), ....?!?
Wèl van de band gerold naar nog niet aan klanten afgeleverd heb ik begrepen.
Dat is pas na week 43 gepland om alle auto’s met een bijgewerkte. softwareversie op weg te kunnen sturen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:41
kramon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:40:
Vraag aan de P2 rijders met een iPhone die hun contacten in iCloud hebben staan: komen die op 1 of andere manier in je auto? Of moet ik echt iets zien uit te vinden dat mijn contacten op mijn persoonlijke Gmail komen (want gsuite werkt ook niet).
Ik gebruik daar syncgene voor. De enige werkbare oplossing die ik tot nu toe heb gevonden. Doet zowel contacten als agenda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
BartWNL schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:35:
Weekje weg geweest, natuurlijk met de P2. Wat een feestje om elke keer weer in te stappen. Het bekijks dat je trekt blijft een aparte gewaarwording, zelfs meerdere malen aangesproken en gecomplimenteerd.

(Stiekem is het niet eens vervelend om naar huis te gaan, weer een excuus om te rijden :+)

Binnenkort maar eens een keer echt goed foto’s maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Complimenten voor de kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Dan gaan we redelijk gelijk op! Die van mij wordt de 20e gebouwd en planning levering tweede week november! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo te horen zul jij de (een van) de eerste(n) zijn!

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
_--[]--__ schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:43:
[...]

Ik gebruik daar syncgene voor. De enige werkbare oplossing die ik tot nu toe heb gevonden. Doet zowel contacten als agenda
Daar was ik al bang voor. Best wel dure subscribtions om je contacts in Sync te houden. Ik had zelf Contacts+ gezien, ook leuk, maar ik begrijp dus dat echt niet anders kan? Zoals bij oldschool auto's dat je telefoon verbindt en dan de contacten synced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:41
kramon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Daar was ik al bang voor. Best wel dure subscribtions om je contacts in Sync te houden. Ik had zelf Contacts+ gezien, ook leuk, maar ik begrijp dus dat echt niet anders kan? Zoals bij oldschool auto's dat je telefoon verbindt en dan de contacten synced?
Dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik ook mijn agenda wilde kunnen gebruiken (navigeer naar volgende afspraak in google assistant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-09 14:15
pjevdbrink schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:48:
[...]

Nog niks op gehoord. Niemand dus?
Nee, nog geen (caravan)spiegels voor de P2 gezien. Ik had hierover eerder al contact met Polestar opgenomen; daar werd verteld dat eind dit jaar/begin ‘21 spiegels in de webshop zouden komen.

Ik vermoed echter dat caravanspiegels niet zullen passen op de huidige frameloze buitenspiegels en dat je dus uitkomt op spiegels die je tussen “motor”kap en wielkast bevestigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
Ik had vanmorgen trouwens iets geks:

Accu P2 stond op 56%, actieradius nog 210 kilometer. Ik sluit rond 7.30 uur de thuislader aan, En net rond 08.45 zie ik het groene lampje niet meer knipperen. Even kijken dus en wat blijkt: accu is vol (80%, conform ingestelde laadlimiet) 😳
Afgegeven kw op de laadpaal: ruim 13kw dus dat kan wel kloppen in 5 kwartier. Maar van 56% naar 80%???

Iemand soortgelijke ervaring?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qewKbnd8vkg-l6e8GFBSrtnlv-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRvSTx6xiIgBys14txPMIE31.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door Johnbeer op 16-10-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:31:
[...]

Wèl van de band gerold naar nog niet aan klanten afgeleverd heb ik begrepen.
Dat is pas na week 43 gepland om alle auto’s met een bijgewerkte. softwareversie op weg te kunnen sturen.
Dit komt uit een bericht van Volvo Nederland naar de dealers:
“Na de introductie ongeveer een jaar geleden is in september de productie van dealer en klanten auto’s – zonder corona vertraging – gestart. Om het aantal software updates te beperken na aflevering zullen de eerste auto’s uitgeleverd worden vanaf week 43.

Laatste status nieuwe Android infotainment
In januari is u al bericht over een gefaseerde introductie van gesproken infotainment functionaliteiten. Die status is bijna ongewijzigd, waarbij de eerste updates na aflevering gepland staan voor 20w49:
- Pre conditioning: Timer mogelijkheid introductie 20w49
- Connected safety: Introductie 20w49
- Harman Kardon: Full settings introductie 20w49.
- Uitbreiding van VOC app functionaliteiten: instellen klimaat, afstandsstart, sluiten van de auto Deze updates moeten plaats vinden bij de dealer.
Een andere belangrijke update in 20w49 is het mogelijk maken van Over The Air updates voor toekomstige software updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 11:56
Johnbeer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:12:
Ik had vanmorgen trouwens iets geks:

Accu P2 stond op 56%, actieradius nog 210 kilometer. Ik sluit rond 7.30 uur de thuislader aan, En net rond 08.45 zie ik het groene lampje niet meer knipperen. Even kijken dus en wat blijkt: accu is vol (80%, conform ingestelde laadlimiet) 😳
Afgegeven kw op de laadpaal: ruim 13kw dus dat kan wel kloppen in 5 kwartier. Maar van 56% naar 80%???

Iemand soortgelijke ervaring?[Afbeelding]
Heeft Bjorn ook een paar keer gehad. Fout in BMS, die niet de juiste toestand van de batterijen weergeeft.

Kan goed zijn dat je nu met elke 1km 1% verliest of dat die 56% nooit 56 was maar 80%.
Bij Bjorn bleef het steeds 89% of zoiets, zelfs na een halfuur laden lang. En dan kon hij uiteindelijk 40km rijden zonder dat er ook maar iets van het batterijpercentage ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32
En nu maar hopen dat dat met de P2 synchroon loopt. En dan met name het OTA deel van je bericht.
De overige delen kunnen neem ik aan wel afwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Johnbeer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:12:

Iemand soortgelijke ervaring?
Nog niet gehad, gelukkig. Dit is toch wel een misrekening van 5kWh minimaal (24%*75kWh = 18kWh i.p.v 13). Dat is best veel, 20 - 25 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
[P2]
Gisteren overigens een rit gedaan waarbij ik op 15% thuis zou komen. Melding voor tussenvoegen laadstop dus genegeerd. Uiteindelijk op 16% aangekomen en net voor ik thuis was een melding dat er nog maar 50km te gaan was op het dashboard. Zeg maar het equivalent van het rode 'tank-lampje'.
Ik vind 50km vrij laat, maar als je altijd je navigatie gebruikt wordt je er van te voren al voor gewaarschuwd uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:38
PvS_68 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:07:
[P2]
Gisteren overigens een rit gedaan waarbij ik op 15% thuis zou komen. Melding voor tussenvoegen laadstop dus genegeerd. Uiteindelijk op 16% aangekomen en net voor ik thuis was een melding dat er nog maar 50km te gaan was op het dashboard. Zeg maar het equivalent van het rode 'tank-lampje'.
Ik vind 50km vrij laat, maar als je altijd je navigatie gebruikt wordt je er van te voren al voor gewaarschuwd uiteraard.
De mijne meld het vanaf 75km bereik. Ook met navigatie aan. Wellicht een verschil in systeemversie of dat die in de gat houd waar je kan laden langs de route. Reeds van utrecht naar zwolle en dan heb je niet zoveel snellaad punten tot je beschikking. Tango in harderwijk is dan de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
[/quote]

Mooie kleur. Staat extra fraai in de herfst en winter denk ik.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
Sten2017 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:46:
[/quote]

Mooie kleur. Staat extra fraai in de herfst en winter denk ik.

Groet
Thanks, ik was al gek van Volvo Pebble Grey, dus heb niet getwijfeld. Ook minder besmettelijk voor stof en straatvuil👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
kramon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Die app is gratis als je twee keer per maand handmatig wilt syncen toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazzjunkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-08-2021
Gaaf dat op het oog het formaat van de P2 niet onder doet voor een Range Rover Sport. Wielen en wielkasten lijken ook even hoog en groot. Mijne besteld in Thunder maar blijf Snow ook dik vinden met contrast bumper etc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whJiIB5gYse7OGelhpkRQOJS18I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8zpFwgkEm6uDfegYeqqyoKg.jpg?f=fotoalbum_large

P2 Thunderstrucked Den Bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

“Na de introductie ongeveer een jaar geleden is in september de productie van dealer en klanten auto’s – zonder corona vertraging – gestart. Om het aantal software updates te beperken na aflevering zullen de eerste auto’s uitgeleverd worden vanaf week 43.

In januari is u al bericht over een gefaseerde introductie van gesproken infotainment functionaliteiten. Die status is bijna ongewijzigd, waarbij de eerste updates na aflevering gepland staan voor 20w49:
- Uitbreiding van VOC app functionaliteiten: instellen klimaat, afstandsstart, sluiten van de auto Deze updates moeten plaats vinden bij de dealer.
Een andere belangrijke update in 20w49 is het mogelijk maken van Over The Air updates voor toekomstige software updates.
Kortom; week 43 is maandag dus vanaf dan kunnen we meer op YouTube gaan zien? *O* En als je voor die tijd geleverd wordt, even in week 49 langs voor wat extra mooie goodies en vooral de OTA mogelijkheid, dan krijg je daarna alles automatisch binnen, O-) Lekker ook dat dan pre-conditioning werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
JohnDoe77 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Die app is gratis als je twee keer per maand handmatig wilt syncen toch?
Ja, maar dat is toch waardeloos?

Wat ik nu heb gedaan is te doen zonder externe apps: ik mijn iCloud Contacts overgezet naar m'n persoonlijke Google account. M'n contacts heb ik dus uit iCloud gehaald en Contacts heb ik ook uit iCloud Sync gehaald op al m'n devices.

Vervolgens heb ik mijn persoonlijke Google account ingesteld via iOS/iPadOS en macOS als 'Internet Account' en het enige wat ik sync is 'Contacts'. Nu is alles in sync op Apple devices, zonder extra apps.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
P8

Zit nu bij de Volvo dealer te wachten op mijn beurt en raad eens wat ik hier zit te doen? :Y .... Jazeker, ik ga er eentje bestellen. *O*
Er staat trouwens een mooie rooie in de toonzaal hier. In het rood is ie echt prachtig. Begin nu te twijfelen of ik hem in het rood ga nemen.
Ik ben de volgende aan de beurt maar de klant voor mij mag zich wel beginnen haasten want straks heb ik m'n vlucht naar huis en ik weet niet hoe lang ík er over ga doen.
Bij aankomst zag ik hier op de parking niet minder dan 19 Polestars staan. De helft ongeveer in het zwart dus dat is hier wel een populaire kleur voor de P2. Is eigenlijk ook wel een gave auto, hoor, die Polestar. Vooral in de kleur beige (ik weet niet wat de officiële benaming is van dat beige)
Ok, de klant neemt afscheid dus ik ben aan de beur

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
[...]

Het zou mooi zijn dat dit ook een teken is voor de volgende stappen voor de P2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Alingsås schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Het zou mooi zijn dat dit ook een teken is voor de volgende stappen voor de P2 8)
En ik hoop echt van harte dat Volvo de dingen die bij Polestar misgingen, niet ook bij de P8 mis laat gaan. Eigenaardigheden zullen en mogen er nog wel een paar in zitten, maar zaken als een 12V accuprobleem waardoor de auto op ieder moment "af zou kunnen slaan" zijn echt niet acceptabel.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 13:17
@Pure8 : en, welke kleur is het geworden? :)
Goeie vlucht terug!

[ Voor 18% gewijzigd door TheRebell op 16-10-2020 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mick19c
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-09 23:51
Kleine update, nadat mijn auto al bijna 4 weken stilstaat is de kachelmodule aangekomen bij de dealer en vervangen. Helaas bleek deze toch niet de veroorzaker van het probleem... Wederom half Europa remote ingelogd en nu is toch weer het vermoeden dat het BMS de veroorzaker is. Hoogstwaarschijnlijk gaat mijn auto naar de importeur... Tijd voor een nieuw hoofdstuk in deze slechte soap....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
@Mick19c Balen zeg. Erg veel sterkte ermee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4v4t4r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Pure8 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:46:
P8

Zit nu bij de Volvo dealer te wachten op mijn beurt en raad eens wat ik hier zit te doen? :Y .... Jazeker, ik ga er eentje bestellen. *O*
Er staat trouwens een mooie rooie in de toonzaal hier. In het rood is ie echt prachtig. Begin nu te twijfelen of ik hem in het rood ga nemen.
Ik ben de volgende aan de beurt maar de klant voor mij mag zich wel beginnen haasten want straks heb ik m'n vlucht naar huis en ik weet niet hoe lang ík er over ga doen.
Bij aankomst zag ik hier op de parking niet minder dan 19 Polestars staan. De helft ongeveer in het zwart dus dat is hier wel een populaire kleur voor de P2. Is eigenlijk ook wel een gave auto, hoor, die Polestar. Vooral in de kleur beige (ik weet niet wat de officiële benaming is van dat beige)
Ik was zelf ook erg onder de indruk van de fusion red, zag een gewone xc40 daarmee rondrijden paar weken geleden, in de zon was hij echt heel mooi, rood en tinten die meer richting donkeroranje gingen, echt spectaculair. Ik heb hem al in blauw besteld, maar echt een heel mooie kleur. Zeker met dat zwarte dak - serieus toffe auto (en normaal ben ik geen liefhebber van rood, zelfs niet bij ferrari's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mick19c schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:19:
Kleine update, nadat mijn auto al bijna 4 weken stilstaat is de kachelmodule aangekomen bij de dealer en vervangen. Helaas bleek deze toch niet de veroorzaker van het probleem... Wederom half Europa remote ingelogd en nu is toch weer het vermoeden dat het BMS de veroorzaker is. Hoogstwaarschijnlijk gaat mijn auto naar de importeur... Tijd voor een nieuw hoofdstuk in deze slechte soap....
Ben wel benieuwd, krijg je iets van compensatie of zo?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
kramon schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:40:
"Sync contacts" (o.i.d.) accorderen bij pairing van de iPhone en je kunt door je contactenlijst scrollen via het Polestar scherm.
De favourites moet je nog wel zelf invoeren op het P2-scherm; dit zijn niet dezelfde favourites als op je iPhone.😊
Met navigeren naar afspraken in iCal of Google calendar heb ik geen ervaring...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick19c
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-09 23:51
DennusB schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Ben wel benieuwd, krijg je iets van compensatie of zo?
Tot nu toe alleen hoofdpijn... Heb ze nu ook al tig keer gevraagd of ze wat krasjes en een beschadigd deurpaneel dat al bij de aflevering gemeld is konden oppakken aangezien ze nu toch stil staat.

Vandaag eindelijk de toezegging gehad dat ze achter het deurpaneel aan zouden gaan. De krassen vallen volgens de dealer niet onder "garantie" maar onder "schade" en dat mogen ze niet zonder toestemming vanuit Zweden laten polijsten. Het leukste is dan weer dat vanmorgen een PS medewerker vertelde dat de dealer dat wel mag en het dan via de portal bij Polestar kan claimen... Kastje, muur, kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
Klinkt als een mooie oplossing. Heeft iemand hier al ervaring mee en op de manier van Bjørn opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Snelle vraag nog... Ik overweeg de thunder kleur die hier ook langs kwam bij @BartWNL. Ik zag hem bij de Polestar 2 showroom binnen staan en vond de kleur mooi. Zwart vind ik vooral een "veilige" kleur. Maar door het zwarte zijn de accenten wat minder aanwezig. Dat vind ik leuk aan de anderen.

De fotos die je online ziet van de Thunder kleur varieren van "grijs" naar een "blauw-achtige" kleur. De grijze kleur vind ik mooi. Ik vraag me alleen af in hoeverre hij naar dat 'blauwe' neigt in zonlicht/daglicht.

Zo vind ik in de plaatjes van @BartWNL hem in het tweede gaaf, in het eerste plaatje aan het strand neigt ie naar blauw.

Net als dat ik hem hier gaaf vind: https://www.autoblog.nl/f...2-Performance-Pack-28.jpg

Maar als je naar het filmpje zelf kijkt (https://www.autoblog.nl/n...-de-model-3-killer-162328 ) vind ik hem wat minder ogen...

Wat zeggen de experts hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 26-09 16:40
magnesium... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin1270
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-02-2024
Als er iemand is met een Polestar Moon dan zou ik daar dolgraag wat foto's van zien in daglicht.. Op internet kom je niet zo heel veel foto's tegen en de foto's die je tegenkomt zijn vaak binnen geknipt waardoor de kleur totaal anders is.

Dus als iemand zijn Polestar Moon wil laten zien, dan heel graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
kramon schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:44:
[...]

Ja, maar dat is toch waardeloos?

Wat ik nu heb gedaan is te doen zonder externe apps: ik mijn iCloud Contacts overgezet naar m'n persoonlijke Google account. M'n contacts heb ik dus uit iCloud gehaald en Contacts heb ik ook uit iCloud Sync gehaald op al m'n devices.

Vervolgens heb ik mijn persoonlijke Google account ingesteld via iOS/iPadOS en macOS als 'Internet Account' en het enige wat ik sync is 'Contacts'. Nu is alles in sync op Apple devices, zonder extra apps.
En je agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pure8 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:46:
P8

Hahaha, dat enthousiasme... Begrijpelijk! Ben erg benieuwd naar je ervaring in het samenstellen en de uiteindelijke keuze. Gefeliciteerd vast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Thunder op een Volvo XC40 doet precies wat je omschrijft. Het is een dynamische kleur, bij iedere situatie iets anders.

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LSH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-08 15:03

LSH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-xDBUaf4SZHfbzt4LgGQ3kXveI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHTHC2ns6gYpcMM3yW5JyiBn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-08 15:03

LSH

Deze foto is begin van de avond gemaakt. Dus al wat minder licht aanwezig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alingsås
MaxxMark schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:21:
Snelle vraag nog... Ik overweeg de thunder kleur die hier ook langs kwam bij @BartWNL. Ik zag hem bij de Polestar 2 showroom binnen staan en vond de kleur mooi. Zwart vind ik vooral een "veilige" kleur. Maar door het zwarte zijn de accenten wat minder aanwezig. Dat vind ik leuk aan de anderen.

De fotos die je online ziet van de Thunder kleur varieren van "grijs" naar een "blauw-achtige" kleur. De grijze kleur vind ik mooi. Ik vraag me alleen af in hoeverre hij naar dat 'blauwe' neigt in zonlicht/daglicht.

Zo vind ik in de plaatjes van @BartWNL hem in het tweede gaaf, in het eerste plaatje aan het strand neigt ie naar blauw.

Net als dat ik hem hier gaaf vind: https://www.autoblog.nl/f...2-Performance-Pack-28.jpg

Maar als je naar het filmpje zelf kijkt (https://www.autoblog.nl/n...-de-model-3-killer-162328 ) vind ik hem wat minder ogen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EakKL_y1G8LzQKM-sKOs_rTfQzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qne0R05hJR3cXO6KXiC1oAP1.jpg?f=fotoalbum_large
Thunder! Tenslotte hoeft je niet elke dag precies dezelfde kleur te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

MaxxMark schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 23:18:
@RJV2 @JFDv @De fiscalist Thanks!! :)

Ben vanmiddag een 2e proefrit gaan doen in DH. Vooral omdat ik de eerste ervaring te boven was maakt het dat je een tweede keer er net iets anders in staat.

Het middenconsole is inderdaad huge in vergelijking met een V60. Hij zit voor langere mensen wel in de weg (was met een maat van me ritje maken, hij is langer dan ik, ben zelf 180). Het is inderdaad een meer "geborgen" gevoel. Al vind ik dat "geborgen" een iets te positieve connotatie heeft.

De vergelijking met V40 is vaak gemaakt (ook door de dame en heer bij de polestar showroom zelf) en die mening deel ik inderdaad ook.

Qua ruimte is de P2 overigens ruimer dan de V60 PIH. Door de batterij daarin lever je erg veel ruimte in in de kofferbak. Dat vond ik echt een positieve verrassing in de P2. De frunk kan je eigenlijk geen frunk noemen vind ik, daar past net aan een boterhamzakje met 2 boterhammen in, bij wijze van natuurlijk :).

Persoonlijk vind ik de P8 qua uiterlijk niet zo mooi. Hij oogt wat '(p)lomper' -O- terwijl de p2 wat subtieler aanvoelt *O*. De P8 geeft inderdaad in de hoogte wat meer ruimte. Ik heb het zelf niet nodig, maar het 'ervaart' wel ruimer, dus ik zou de stap begrijpen.

Met de 2e proefrit ook wat meer mensen in de auto gepropt om te kijken of dat 'ruim genoeg' ervaart. 2 man van 190 (1 bestuurder en 1 daar achter) was net aan te doen. Je moet er niet dagelijks mee op en neer naar Duitsland (mag toch niet met corona...) maar het is inderdaad wel te doen!

En hoewel geen kids, is het goed te lezen dat dat wel prima kan!
Dank de terugkoppeling. Ik vind de P2 ook mooier maar gekozen voor praktisch.
Ben wel heel benieuwd naar het eerste ritje met de P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Laatst online: 25-09 06:51
Hierbij filmpjes van P2 Moon

Kleur komt goed overeen.

YouTube: Polestar 2 reversing sound

YouTube: Polestar 2 Performance acceleration and noise test

YouTube: Polestar 2 banana box test

Mijn Moon staat nog bij de dealer voor aflevering

[ Voor 21% gewijzigd door ARR63 op 16-10-2020 15:24 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03

Op de foto komt er soms meer blauw naar voren dan er daadwerkelijk is. Zit zeker wel iets blauws in, maar nooit overdreven.

Ben nog steeds zeer blij met de kleur, echt weer eens wat anders en tot nog toe zeer veel positieve reacties op gehad.

Dit was nu vanmiddag bijvoorbeeld in de volle zon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQuhWF8dMgvY3sn39rsj_S6YJd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fod9fSAKZj1KTgSnM8g2COTN.jpg?f=fotoalbum_large

(Voordeel van een BEV in Haarlem, gratis parkeren tijdens opladen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Thunder op een Volvo XC40 doet precies wat je omschrijft. Het is een dynamische kleur, bij iedere situatie iets anders.
Dat lijkt met dat Sage Green ook zo te zijz... de ene keer is het bijna beige/grijs op de foto, de andere keer duidelijk groen.

In ieder geval: mijn bestelling (P8) staat nog steeds op Thunder Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ik heb al mijn agenda's al in Google, dus dat scheelt. Ik heb gsuite agenda's van m'n werk geshared met m'n prive, dus dat zou al in orde moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Dat lijkt met dat Sage Green ook zo te zijz... de ene keer is het bijna beige/grijs op de foto, de andere keer duidelijk groen.

In ieder geval: mijn bestelling (P8) staat nog steeds op Thunder Grey
Mijne ook! En kan ook niet meer veranderd worden, over dikke week wordt ie gespoten :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Montalbano schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Mijne ook! En kan ook niet meer veranderd worden, over dikke week wordt ie gespoten :)
Ja die van mij kan ook al niet meer gewijzigd worden. Wilde me 20 inch omzetten naar 19 inch. Kon niet......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 27-09 15:39
Rubu123 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:04:
[...]
...
Deze week komt autoweek met de grote test trouwens. Ben benieuwd.
Nou hier is 'ie dan: https://www.youtube.com/watch?v=WM4VJYRYbWw

Ik vind deze vergelijking echt helemaal niets toevoegen.
Behalve misschien dat er ook Polestars in omloop zijn waarbij de lane keeping assistent meer naar links neigt, dan naar rechts. (Zo'n beetje alle andere reviewers/eigenaars vinden dat de P2 teveel de rechter berm opzoekt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
[P8]
YouTube: Volvo XC40 Recharge : Integrated technology - interview with Dominie...

Jammer dat je op de lopende band alleen maar ICE auto's ziet....

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
FirstEV schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:09:
[...]

Idd geen baanbrekende review. Geen nieuws. En kort gezegd vindt hij de tesla meer de rijdersauto en de P2 het mooist van binnen en van buiten. Maar stiekem rijd de P2 toch ook geweldig. Hij kan de P2 niet duiden? Googlescherm niet heel snel?? Dat is de eerste x dat ik dat hoor. Het is gewoon een fantastische auto die zich eindelijk kan meten met de M3. AutoWeek lijkt soms nogal Tesla minded te zijn. Tsja en als er dan eindelijk een echte concurrent komt is het moeilijk om toe te geven dat de P2 gewoon erg goed is.

Nou hier is 'ie dan: https://www.youtube.com/watch?v=WM4VJYRYbWw

Ik vind deze vergelijking echt helemaal niets toevoegen.
Behalve misschien dat er ook Polestars in omloop zijn waarbij de lane keeping assistent meer naar links neigt, dan naar rechts. (Zo'n beetje alle andere reviewers/eigenaars vinden dat de P2 teveel de rechter berm opzoekt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Je hebt het filmpje niet helemaal afgekeken boefje :+

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51

Ik had precies dezelfde twijfel over grijs en blauw. Ben daarna zowel bij zonlicht als bij donkerder weer ter gegaan. Uiteindelijk voor Thunder gekozen omdat hij meer grijs dan blauw is. Foto's bijgevoegd
Mijn alternatief was magnesium. Ook erg mooi. Maar thunder toch stoerder en een keer wat anders dan zwart of witAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJJeMgMsgzNDCdgfx3zYX4pcN0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HV7hUrprdnXyHlVBEIuObykg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BklVkg_KcVFYM3Iqp0uP-JH9Gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ru117Jaa3OpzL3YKwfLds5x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7RqFJBVjgM_4Wpz8BnEqpi7svM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DwDfPEVXuqxw58lMEPEnhmt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvaAoBYJW7NiaYdNnyfXumumyyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZ8tPWNq3SVPqFNx3MFA0JtR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86En1s7UyXTDIaUkXoQvqm63jgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vivQl09pRBKHvdwu3W7dkLK5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lX3YdRy-nfbwUNPpMBD-vX0EaqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTc6PYD6oZv0UjrhW5ogLhVx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oudCA1oJeKbT2JIjl_AhPHfRv1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1x6YOnNDw4emswrnHF5NCJOy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smnm5OL7gZ3swGWPI6hbAgTL4bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cxgA9rpUKxfUVnPZ564fNoL6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tc5LziEUALHF4hch-6cRdQ6k6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KDpzZCDUKKNRgLdxoiWBbHP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beosoft
[P8] + [P2]

Hier heb ik lang op zitten wachten, maar ze zijn eindelijk in de handel.
Hiermee is een "groot" probleem van mij, en vele met mij opgelost.

*O* oOo :)F

https://www.evservice.eu/...el#/attributes=-1--1-9128

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Ik heb mijn P2 nu een weekje en hij bevalt meer dan prima, wat een auto! De handover specialist beweerde dat de auto op dinsdag 6 oktober voorzien is van de laatste software en ik heb dan ook nog geen enkele foutmelding ontvangen en het laden stopt netjes bij het vooraf ingestelde percentage.

Toch heb ik vandaag een brief van Polestar ontvangen via mijn LM dat mijn auto valt onder de terugroep actie. Hebben meerdere de laatste software update al gehad en toch een oproep van Polestar gekregen hiervoor?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
[...]

Je hebt een mooi lijntje met de dealer! Direct vanaf week 43 dus incl. de nodige software updates en in week 49 de genoemde Android / VOC updates. Waardoor de planning wordt waargemaakt, erg prettig.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Dank allen voor de geruststelling! Met name @FW423130 voor z'n uitgebreide foto's! Daar zie je ook precies de situaties waar het wel en niet 'blauw-achtig' oogt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand die z’n winterwielen mist? Kreeg een belletje van Polestar dat ze binnen waren en hoe ik ze geleverd wilde hebben. Heb alleen nooit winterwielen besteld en de winterbanden gaan via LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag voor de tweede keer de melding gehad dat er een fout in de parkeerrem zit en dat service vereist is. Vooralsnog werkt de handrem prima dus ik negeer de melding maar, maar nu het voor de tweede keer optreedt overweeg ik toch om even langs de garage te rijden. Nu is het wel zo dat ik de nieuwste software versie al heb. Ik vraag me af of het dan zinvol is om naar de garage te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
BartWNL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Op de foto komt er soms meer blauw naar voren dan er daadwerkelijk is. Zit zeker wel iets blauws in, maar nooit overdreven.

Ben nog steeds zeer blij met de kleur, echt weer eens wat anders en tot nog toe zeer veel positieve reacties op gehad.

Dit was nu vanmiddag bijvoorbeeld in de volle zon

[Afbeelding]

(Voordeel van een BEV in Haarlem, gratis parkeren tijdens opladen :+)
Ik ben misschien atypisch, maar de kleur van een auto heeft me echt nog nooit lang bezig gehouden.
En nu doe ik misschien een heel foute uitspraak, maar is dit een vrouwentopic?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
MaxxMark schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:46:
Dank allen voor de geruststelling! Met name @FW423130 voor z'n uitgebreide foto's! Daar zie je ook precies de situaties waar het wel en niet 'blauw-achtig' oogt.
Ben benieuwd wat je gaat kiezen.Ik was ook bang voor de blauwe gloed maar heb drie dagen bij verschillende weersomstandigheden de kleur bekeken ( de polestar space is paar min lopen en 's avonds staat dezelfde auto te laden bij de AH op de hoek) en voor Thunder gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Had vandaag een nieuw scherm gezien tijdens het opladen op mijn oprit, is dit altijd al geweest?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9FzEGBG9Adw9Au6E7y8dYFcmU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yi6aPSLbyaNu0yeoDh9DPxVp.jpg?f=fotoalbum_large

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 27-09 15:39
Aghanim schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:58:
Vandaag voor de tweede keer de melding gehad dat er een fout in de parkeerrem zit en dat service vereist is. Vooralsnog werkt de handrem prima dus ik negeer de melding maar, maar nu het voor de tweede keer optreedt overweeg ik toch om even langs de garage te rijden. Nu is het wel zo dat ik de nieuwste software versie al heb. Ik vraag me af of het dan zinvol is om naar de garage te gaan?
Ik zou wel even gaan. Misschien dat er een of andere sensor niet goed meer werkt? Hoeft niet aan de software te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Alingsås schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

[Afbeelding]
Thunder! Tenslotte hoeft je niet elke dag precies dezelfde kleur te hebben!
Is dit ook Thunder? Lijkt metallic grijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:36:
[P8] + [P2]

Hier heb ik lang op zitten wachten, maar ze zijn eindelijk in de handel.
Hiermee is een "groot" probleem van mij, en vele met mij opgelost.

*O* oOo :)F

https://www.evservice.eu/...el#/attributes=-1--1-9128
Lekkere prijs ook voor een tegel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
JohnDoe77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

En je mag zo een tegel niet in de openbare weg leggen (zonder toestemming van de gemeente......) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
DancePlaza schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:52:
Had vandaag een nieuw scherm gezien tijdens het opladen op mijn oprit, is dit altijd al geweest?[Afbeelding]
Heb deze al paar keer gezien ook (ook voor laatste update). Nog niet in verdiept wanneer je deze krijgt...

Vandaag kreeg ik hem:
Net met auto gereden. Auto afgesloten, 5 minuten later auto weeropen, niet gaan zitten, frunk geopend (ligt kabel). Eerst auto aangesloten daarna laadpunt.
Hierna kreeg ik eerst dit scherm, maar toen ik auto afsloot ging het weer weg.

[ Voor 19% gewijzigd door Arnold op 17-10-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Mee eens, maar dit is een typisch gevalletje vraag-aanbod. En aangezien ze de enige zijn die ze verkopen dan krijg je dit soort prijzen. Tja het is niet anders, ik heb ze inmiddels besteld. :Y

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beosoft
petervanstuiven schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

En je mag zo een tegel niet in de openbare weg leggen (zonder toestemming van de gemeente......) 8)7
Ik ben afgelopen voorjaar/zomer meerdere maanden met mijn gemeente in de weer geweest. Ben geen stap verder gekomen met ze. De wethouders die ik heb gesproken waren allemaal enthausiast maar het liep iedere keer vast bij de juristen |:(

Ik heb er genoeg moeite in gestopt en ben er eigenlijk wel klaar mee en heb besloten om mijn eigen plan te trekken. Ik zie wel waar het schip strand O-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

Beosoft schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Mee eens, maar dit is een typisch gevalletje vraag-aanbod. En aangezien ze de enige zijn die ze verkopen dan krijg je dit soort prijzen. Tja het is niet anders, ik heb ze inmiddels besteld. :Y
Ik vind het een goed initiatief. In Delft verbiedt de gemeente dat je de kabel over de stoep legt omdat zij verantwoordelijk zijn voor ongevallen op het troittoir (al zijn er genoeg plekken te vinden waar zelfs complete laadpalen in voortuinen achter een trottoir staan).

Zelf heb ik ook wel regelmatig mijn auto opgeladen voor de deur (via stopcontact) zodat ik mijn zonnepanelen kan gebruiken. Ondanks dat medestraatbewoners het geen ramp vinden, zit je toch ook met ouderen en mensen met bijvoorbeeld een rollator, kinderwagen of rolstoel.

Ik ga de gemeente vragen of ze dit vanuit beleidsoogpunt een goed alternatief vinden.

Zeker als er een P2 voor de deur zou staan is het wel fijn dat als hij langer laadt (of misschien zelfs 3 fase laadt) de kabel geen belemmering is voor voetgangers.

Ik weet overigens dat in Delft medio 2014 de gemeente nog van mening was dat je als bewoner op eigen kosten een laadpaal mocht laten plaatsen op een stoep. Echter zouden de plek (of plekken) niet door de gemeente aangemerkt worden als parkeerplaats voor elektrische auto's (dus iedereen mag er staan).

[ Voor 12% gewijzigd door MaxxMark op 17-10-2020 10:27 . Reden: Aanvulling mbt laadpaal ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Tommie12 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

Ik ben misschien atypisch, maar de kleur van een auto heeft me echt nog nooit lang bezig gehouden.
En nu doe ik misschien een heel foute uitspraak, maar is dit een vrouwentopic?
Maar natuurlijk is dit een verkapt vrouwentopic, je dacht toch niet dat al die kerels hier de kleur van hun auto zelf mogen kiezen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Fladder80 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Maar natuurlijk is dit een verkapt vrouwentopic, je dacht toch niet dat al die kerels hier de kleur van hun auto zelf mogen kiezen? :+
Ik moest hardop lachen. Trouwens ik vind kleur toch wel belangrijk. En wilde iig geen grijs of bruin of zo’n modderkleur die tegenwoordig in is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:39
Vandaag een mooie trip gemaakt richting Zeeland, ACC op 105 en Auto-pilot aan. Dat is ontspannen rijden, maar af en toe wel in moeten grijpen om in de baan te blijven. Na 180 km snelweg, bij zo’n 7/8 graden, stond het gemiddeld verbruik op 21.3, beter dan ik had verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKwbiX38gB7hY7jLs8ZejmEumN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMmxWLZHHwizOSmvoUFMepRQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alingsås
JohnDoe77 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

Is dit ook Thunder? Lijkt metallic grijs!
Dit is echt Thunder. Hij varieert lekker onder invloed van de buitenlucht. Mijn keuze heb ik destijds gemaakt op basis van de volgende XC40 in Thunder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3wIshmeAxpOaOcG7zskstQ2pV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWVQP2cjVj4CgQkSG0OdXNK1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Het volume van de radio past zich aan de snelheid van de auto aan, vind ik super irritant. Iemand een idee of en hoe je dat uit kan zetten?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Spanky79 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:20:
[...]

Ik moest hardop lachen. Trouwens ik vind kleur toch wel belangrijk. En wilde iig geen grijs of bruin of zo’n modderkleur die tegenwoordig in is.
Fladder80 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Haha, maar natuurlijk beslissen we dat niet zelf. Zonder gekheid, de enige reden waarom dit zo’n kleurentopic is geworden, is omdat Volvo zo’n irritant beperkte keuze aanbiedt op de P8. Ik ben tevreden met Thunder, maar als Denim Blue een optie was geweest dan was het absoluut die geworden.

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
MaxxMark schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Ik vind het een goed initiatief. In Delft verbiedt de gemeente dat je de kabel over de stoep legt omdat zij verantwoordelijk zijn voor ongevallen op het troittoir (al zijn er genoeg plekken te vinden waar zelfs complete laadpalen in voortuinen achter een trottoir staan).

Zelf heb ik ook wel regelmatig mijn auto opgeladen voor de deur (via stopcontact) zodat ik mijn zonnepanelen kan gebruiken. Ondanks dat medestraatbewoners het geen ramp vinden, zit je toch ook met ouderen en mensen met bijvoorbeeld een rollator, kinderwagen of rolstoel.

Ik ga de gemeente vragen of ze dit vanuit beleidsoogpunt een goed alternatief vinden.

Zeker als er een P2 voor de deur zou staan is het wel fijn dat als hij langer laadt (of misschien zelfs 3 fase laadt) de kabel geen belemmering is voor voetgangers.

Ik weet overigens dat in Delft medio 2014 de gemeente nog van mening was dat je als bewoner op eigen kosten een laadpaal mocht laten plaatsen op een stoep. Echter zouden de plek (of plekken) niet door de gemeente aangemerkt worden als parkeerplaats voor elektrische auto's (dus iedereen mag er staan).
Je kan ook een draaibare paal van 2,5m hoog met een arm (met de lengte van de stoep) in je eigen tuin zetten en deze dan hoog over de stoep heen laten draaien. Niemand die kan struikelen, iedereen die er onderdoor kan en jij kan je auto opladen. Volgens mij kan de gemeente daar ook niet veel tegen doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 13:40
Ik sta nu aan een 50 kW fastnet charger. Mijn eerste publieke laadsessie.

Hij laad sinds de start van de sessie (43%) met maximale snelheid en geeft daarbij in het display aan wanneer hij gereed is (80%)

Wat me opvalt is dat de eindtijd nogal schommelt. Terwijl de laadsnelheid vrij constant is.
Hij begon met eindtijd van 14:07, liep vervolgens helemaal op naar 14:27. Toen terug naar 14:14 en nu inmiddels weer 14:19.

Ik zou verwachten dat ze een betere indicatie van de eindtijd zouden kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Montalbano schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

[...]

Haha, maar natuurlijk beslissen we dat niet zelf. Zonder gekheid, de enige reden waarom dit zo’n kleurentopic is geworden, is omdat Volvo zo’n irritant beperkte keuze aanbiedt op de P8. Ik ben tevreden met Thunder, maar als Denim Blue een optie was geweest dan was het absoluut die geworden.
Eens. Keuze is te klein. Onbegrijpelijk voor zo’n dure auto en huidige mogelijkheden qua personalisatie.

Ik vind fusion red erg mooi, zelf krijg ik een bursting blue. De andere kleuren zijn me net wat te saai. Ik heb nu een zilvergrijze auto en wil ook eens iets anders. Zwart is op zich ook wel mooi bij zo’n suv.

Denim blue vind ik ook wel leuk, zou ook wel interesse hebben in een wat lichtere kleur en dan niet wit/snow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark

MaxxMark

HT is Tof!

petervanstuiven schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Je kan ook een draaibare paal van 2,5m hoog met een arm (met de lengte van de stoep) in je eigen tuin zetten en deze dan hoog over de stoep heen laten draaien. Niemand die kan struikelen, iedereen die er onderdoor kan en jij kan je auto opladen. Volgens mij kan de gemeente daar ook niet veel tegen doen :)
Dat heb ik in Delft wel eens gezien. Interessant genoeg was die portaal-constructie niet heel veel later weer weg. Dat zet wel te denken; gemeentelijke invloed? of een praktische invloed.

Ik had zelf al eens zitten denken aan een constructie waarbij er een paal in de heg van mn voortuin zou zitten, dan kan die in normale situatie redelijk zichtloos opgeborgen worden.

Tis allemaal weer food for thought :)

Pagina: 1 ... 88 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.