Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.366 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GuiltyNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Dat snap ik en dat vind ik dus helemaal niet passen bij de performance optie. Dus na 800 kilometer uitgeschakeld en nooit meer teruggekeken.
Ik heb sinds dit weekend (750km) ook eens de regen op uit gezet. Beviel inderdaad direct goed. Straks eens spelen met de 'laag' instelling maar de kans dat ik met one pedal blijf rijden wordt wel kleiner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Aghanim schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Ik heb sinds dit weekend (750km) ook eens de regen op uit gezet. Beviel inderdaad direct goed. Straks eens spelen met de 'laag' instelling maar de kans dat ik met one pedal blijf rijden wordt wel kleiner.
In mijn testrit vond ik "laag" het meest overeenkomen met mijn huidige hybrid met beperkte regen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-09 23:06
Mga1600 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:09:
[...]

Dit is een prima garantie zonder tegenvoorwaarden (behalve onderhoud volgens de normen). Deze formulering is gelijk aan die van de hybride accu’s.

Met het navragen naar de precieze garantievoorwaarden schrikt er misschien iemand wakker en gaat tegenvoorwaarden zitten bedenken.
Hopelijk is dat niet de reden waarom deze tekst nu weggehaald is. Ik heb deze oorspronkelijke tekst (bedankt voor het delen!) gedeelte geprint en in mijn P8 gestopt. Hopelijk hoef ik ‘m er nooit meer uit te halen........
Je hebt helemaal gelijk, nu even geen actie richting de dealer en hopelijk is het straks ook niet nodig.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
[P2]

Even een vraagje voor de huidige P2-rijders die Spotify gebruiken: hoe bevalt dat nu? In het begin werd er veel geklaagd dat de bitrate te laag zou zijn e.d., maar is dat nog steeds zo? En hoe zit het met offline luisteren in de auto, werkt dat/kan dat? En dan wel met hoge kwaliteit?

Ik was even benieuwd omdat ik ook op het punt sta een abonnementje af te sluiten (ja ik ben een laatkomer ;-)), maar wel even benieuwd was of het de moeite waard was.

There can be only fun

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Quark2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:19:
Ik heb sinds vanmiddag een kritische laadfout 12v accu melding...
Op zich vreemd omdat hij vorige week bij de dealer alle software updates gehad heeft...

Nu met Polestar Support aan de lijn. Moet er morgenochtend weer mee op pad...

Nou lief mens en vriendelijk maar wist echt bijzonder weinig van de Polestar.
Ook niet van bugfixes en software updates. Of er nou wel of niet een bugfix was die het 12v probleem oplost, en of mijn auto die nou wel of niet al had gehad.

Nou komt de wegenwacht (?) langs om te kijken of er een probleem met de 12v accu is.
Kleine status update

Gisteravond is inderdaad de wegenwacht langs geweest. Dat is min of meer standaardprocedure vanuit de organisatie die de pechhulp voor Polestar verzorgt. Ik had nog aangegeven dat dat niet nodig was want ik was 'gewoon' thuis en wat gaat (no offense) die wegenwacht nou beginnen?

Was overigens een bijzonder aardige wegenwacht en geinteresseerd in de P2. Samen even over de auto staan kletsen. Uitlezen kon de wegenwacht de P2 nog niet want "daarvoor was hij te nieuw". Even naar 12V accu gekeken maar zonder de halve voorkant uit te bouwen kun je niet bij de + pool. Met wat plastic kapjes verwijderen kom je wel bij de min pool maar voor de + pool moet het metalen frame waar de plastic bak in de frunk in gemonteerd is compleet worden verwijderd. Mocht je 12v accu dus echt daadwerkelijk leeg zijn dan kun je hem niet zomaar met een druppellader bijladen. Er moet van alles worden uitgebouwd, naar schatting een half uur werk.
In overleg met de wegenwacht dat gisteravond in het donker op straat niet gedaan. Het oorspronkelijke idee (quick fix geadviseerd door Polestar aan ANWB) was nl om beide 12v polen los te halen en de auto zo hard te resetten.

Inmiddels vandaag opnieuw dus bij Henk Scholten te Arnhem het volgende te melden

Er zit een sensor op de 12v accu die van alles meet. Ze hebben alle bedrading doorgemeten van en naar die sensor en ook de sensor zelf. Alles is goed dus lijkt een software fout. De logbestanden worden opgestuurd naar Zweden voor verdere analyse. Het is namelijk onverwacht dat er toch nog / wederom een 12v fout optreedt na de bewuste software update van vorige week.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:34
Quark2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Kleine status update

Gisteravond is inderdaad de wegenwacht langs geweest. Dat is min of meer standaardprocedure vanuit de organisatie die de pechhulp voor Polestar verzorgt. Ik had nog aangegeven dat dat niet nodig was want ik was 'gewoon' thuis en wat gaat (no offense) die wegenwacht nou beginnen?

Was overigens een bijzonder aardige wegenwacht en geinteresseerd in de P2. Samen even over de auto staan kletsen. Uitlezen kon de wegenwacht de P2 nog niet want "daarvoor was hij te nieuw". Even naar 12V accu gekeken maar zonder de halve voorkant uit te bouwen kun je niet bij de + pool. Met wat plastic kapjes verwijderen kom je wel bij de min pool maar voor de + pool moet het metalen frame waar de plastic bak in de frunk in gemonteerd is compleet worden verwijderd. Mocht je 12v accu dus echt daadwerkelijk leeg zijn dan kun je hem niet zomaar met een druppellader bijladen. Er moet van alles worden uitgebouwd, naar schatting een half uur werk.
In overleg met de wegenwacht dat gisteravond in het donker op straat niet gedaan. Het oorspronkelijke idee (quick fix geadviseerd door Polestar) was nl om beide 12v polen los te halen en de auto zo hard te resetten.

Inmiddels vandaag opnieuw dus bij Henk Scholten te Arnhem het volgende te melden

Er zit een sensor op de 12v accu die van alles meet. Ze hebben alle bedrading doorgemeten van en naar die sensor en ook de sensor zelf. Alles is goed dus lijkt een software fout. De logbestanden worden opgestuurd naar Zweden voor verdere analyse. Het is namelijk onverwacht dat er toch nog / wederom een 12v fout optreedt na de bewuste software update van vorige week.
Je treft het niet! Ik hoop dat het je plezier in de auto niet ontneemt?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Mga1600 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Je treft het niet! Ik hoop dat het je plezier in de auto niet ontneemt?
Nee het is een geweldige auto om in te rijden! En ik realiseer me dat bij rijden in de eerste serie van een nieuw model dat de kans op kinderziektes iets groter is. Maar ik hoop dat hij op enig moment wel stabiel wordt :)

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:39
Ik kreeg net bij het instappen weer een 12V waarschuwing, was ook weer weg voor ik er erg in had. Jammer dat de auto het autorijden zelf toch steeds weer zo spannend maakt... De batterij was ook tot 100% opgeladen, ondanks dat de limiet op 90% stond, ik dacht dat ook dat probleempje was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
Ik rij er met 2 weken in, dus doe maar voor die tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
secret17 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
[P2]

Even een vraagje voor de huidige P2-rijders die Spotify gebruiken: hoe bevalt dat nu? In het begin werd er veel geklaagd dat de bitrate te laag zou zijn e.d., maar is dat nog steeds zo? En hoe zit het met offline luisteren in de auto, werkt dat/kan dat? En dan wel met hoge kwaliteit?

Ik was even benieuwd omdat ik ook op het punt sta een abonnementje af te sluiten (ja ik ben een laatkomer ;-)), maar wel even benieuwd was of het de moeite waard was.
Offline luisteren heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. De bitrate van de streaming audio is lager, maar ik moet zeggen (disclaimer: ben geen audiofiel) dat ik het nauwelijks merk. Het hangt een beetje af van wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32
[P2]

De Spotify app in android automotive is wel wat beperkter dan wat je van je telefoon gewend bent. Zo zijn er geen folders en kun je de sortering van je playlists niet aanpassen (nog niet ontdekt i.i.g.).
Het geluid is op zich prima, tot je hetzelfde nummer in hoge bitrate via Spotify op je telefoon naar de bluetooth mediaplayer streamt in Android Auto. Dan hoor je toch wel dat het beter kan.
Offline luisteren heb ik niet echt op gezocht, maar is volgens mij ook niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 00:13
Kort vraag, kun je de frunk met de sleutel openen of alleen met de hendel in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Quark2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Ik kan je vertellen dat mijn auto is uitgeleverd met wat ik hier nog steeds als nieuwste software versie heb gezien:
Android versie
Android 9
Android-beveiligingspatchniveau
1 september 2020
Kernel-versie
4.19.80-PKT-191023T190243Z-g01dc27021903
#1 Mon Aug 24 17:14:22 CEST 2020
Build-nummer
PAG1.200706.001

@ach-jee
Ik heb de tweede dag bij instappen ook kort een/de 12V melding gezien die heel snel weer weg was. Pas nog wel steeds het truckje met rem-D (instappen) en rem-N-P (uitstappen) toe voor de zekerheid. Heb de melding dus nu al 1,5e week niet meer gezien.
Ook het doorlaad-probleem (100% bij lagere instelling) heb ik al 2 keer gehad. De eerste keer dacht ik dat het kwam omdat ik hem op 100% had gehad en eerder had gestopt. Datzelfde heb ik gisteren ook gedaan en toen stopte hij (vanochtend) wel netjes op 80%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
BlacKstaR- schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:55:
Kort vraag, kun je de frunk met de sleutel openen of alleen met de hendel in de auto?
Alleen met hendel.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
PvS_68 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Ik kan je vertellen dat mijn auto is uitgeleverd met wat ik hier nog steeds als nieuwste software versie heb gezien:
Android versie
Android 9
1 september 2020
Kernel-versie
Build-nummer
PAG1.200706.001

@ach-jee
Ik heb de tweede dag bij instappen ook kort een/de 12V melding gezien die heel snel weer weg was. Pas nog wel steeds het truckje met rem-D (instappen) en rem-N-P (uitstappen) toe voor de zekerheid. Heb de melding dus nu al 1,5e week niet meer gezien.
Ook het doorlaad-probleem (100% bij lagere instelling) heb ik al 2 keer gehad. De eerste keer dacht ik dat het kwam omdat ik hem op 100% had gehad en eerder had gestopt. Datzelfde heb ik gisteren ook gedaan en toen stopte hij (vanochtend) wel netjes op 80%.
Ik heb het idee dat hij eerste altijd netjes stopt bij de ingestelde 80%. Mijn app (Wallbox) zegt ook telkens wacht op auto. Wanneer je de kabel aangesloten houdt, besluit de auto later weer opnieuw te beginnen en dan gaat hij tot het gaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
PvS_68 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:47:
[...]

De Spotify app in android automotive is wel wat beperkter dan wat je van je telefoon gewend bent. Zo zijn er geen folders en kun je de sortering van je playlists niet aanpassen (nog niet ontdekt i.i.g.).
Het geluid is op zich prima, tot je hetzelfde nummer in hoge bitrate via Spotify op je telefoon naar de bluetooth mediaplayer streamt in Android Auto. Dan hoor je toch wel dat het beter kan.
Offline luisteren heb ik niet echt op gezocht, maar is volgens mij ook niet mogelijk.
I see, maar log je qua playlists niet gewoon in met je gebruikelijke Spotify-account om zo toegang te krijgen tot de playlists die je op desktop of telefoon had samengesteld?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Waar hebben jullie de KE01 aanpassing laten doen? Ik krijg nu een offerte van de Volvo dealer van € 460 8)7 Dat is toch een flink bedrag voor een paar chips met een kostprijs voor de consument van € 269.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
[...]

@ach-jee
Dit is de tweede keer dat ik de melding zie, na bijna 2k km. Natuurljk geen probleem als de melding verder geen consequenties heeft, maar met de echte 12V problemen die hier gemeld zijn nog vers in het achterhoofd geeft het niet zo’n lekker gevoel. De N-truc pas ik ook nog steeds toe.

@Cello66 bedoel je dat de auto initieel stopt op 80%, maar naar verloop van tijd weer verder gaat met laden? Dat zou het uitzoeken waard zijn. Ik heb 1 keer tijdens het laden de limiet op 100% gezet, ik dacht dat dat er misschien iets mee te maken zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:59
GuiltyNL schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:06:
Ik vind de volledige regeneratie makkelijk om mee te rijden, maar niet prettig. Dus ik ben al enige tijd terug naar 'Laag' en dat bevalt mij een stuk beter.
laag vind ik ook fijner
op volledig remt hij heel snel als je het 'gas'pedaal laat opkomen; dat vind ik onrustig en levert wellicht op termijn voet-rsi op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:59
[P2]

spotify klinkt lekker, geen idee wat de bitrate is en of ik wel of geen verbinding heb; het geluid klinkt goed

morgen krijg ik ook een update bij de volvo-dealer - vandaag hadden ze ook een polestar en dat nam veel tijd; ik schat in dat die van mij morgen vlotter verloopt

[ Voor 10% gewijzigd door podloot op 13-10-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijn P2 is ook geleverd met de nieuwste software versie. Nog geen 12V of 100% laad probleem gehad. Wel een keer de melding dat er storing in de parkeerrem was en service vereist, maar die melding verdween ook weer direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34
[...]

Android versie
Android 9
1 september 2020
Kernel-versie
Build-nummer
PAG1.200706.001

@ach-jee
Kijken we hier niet gewoon naar de versie van Android? Want "mijn" monteur gaf over de telefoon aan dat hij de auto moet uitlezen om te checken of er een update beschikbaar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
ach-jee schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:18:
[...]

Dit is de tweede keer dat ik de melding zie, na bijna 2k km. Natuurljk geen probleem als de melding verder geen consequenties heeft, maar met de echte 12V problemen die hier gemeld zijn nog vers in het achterhoofd geeft het niet zo’n lekker gevoel. De N-truc pas ik ook nog steeds toe.

@Cello66 bedoel je dat de auto initieel stopt op 80%, maar naar verloop van tijd weer verder gaat met laden? Dat zou het uitzoeken waard zijn. Ik heb 1 keer tijdens het laden de limiet op 100% gezet, ik dacht dat dat er misschien iets mee te maken zou hebben.
Ja klopt. Ik kijk nu elke keer wanneer ik de auto aan de stekker leg wat de geschatte eindtijd is en laat een timer afgaan. Elke keer geeft de auto de status Klaar. Nu haal ik tegenwoordig meteen de stekker er uit. Door de Corona rijd ik nog maar weinig km en de auto voor lange tijd op een SoC van 100% te laten staan is niet echt bevordelijk voor de gezondheid van de accu. De keren dat ik De kabel liet zitten was de auto de volgende dag 100% geladen. Op de energiemeter zie ik dat de auto dus later weer besluit te laden, maar geen rekening meer houdt met de limiet. Gevoelsmatig voelt het als een klassiek geval van initialisatie fout van variabelen in de software in de loop nadat het laden klaar is. Zeg niet dat dit 100% sluitend is, maar iets wat ik heb bemerkt bij mijn auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Cello66 op 13-10-2020 21:23 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

[P2]

Sinds vanavond is er een update uitgekomen waar je de kwaliteit kan instellen. En het klonk al een stuk beter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6Kg8h8c0ILCjSLOAv5WiKqvpSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6mZF5EhwCK0lriJ4aMqz5Nf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door DancePlaza op 13-10-2020 21:25 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
Crabro schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Kijken we hier niet gewoon naar de versie van Android? Want "mijn" monteur gaf over de telefoon aan dat hij de auto moet uitlezen om te checken of er een update beschikbaar is...
volgens mij is het ook ook. Naast de nieuwe waarde van Android versie geeft de Pag waarde de versie van de software van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Gewoon ouderwets met de hendel

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Cello66 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:21:
[...]

Ja klopt. Ik kijk nu elke keer wanneer ik de auto aan de stekker leg wat de geschatte eindtijd is en laat een timer afgaan. Elke keer geeft de auto de status Klaar. Nu haal ik tegenwoordig meteen de stekker er uit. Door de Corona rijd ik nog maar weinig km en de auto voor lange tijd op een SoC van 100% te laten staan is niet echt bevordelijk voor de gezondheid van de accu. De keren dat ik De kabel liet zitten was de auto de volgende dag 100% geladen. Op de energiemeter zie ik dat de auto dus later weer besluit te laden, maar geen rekening meer houdt met de limiet. Gevoelsmatig voelt het als een klassiek geval van initialisatie fout van variabelen in de software in de loop nadat het laden klaar is. Zeg niet dat dit 100% sluitend is, maar iets wat ik heb bemerkt bij mijn auto.
Heb het doorladen nog nooit gezien. Zou het ook nog van het merk laadpaal kunnen afhangen ? Ik heb een Alfen laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Cello66 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:27:
[...]

volgens mij is het ook ook. Naast de nieuwe waarde van Android versie geeft de Pag waarde de versie van de software van de auto.
Ik had ook het vermoeden dat de PAG waarde over de Polestar firmware ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
secret17 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:00:
[...]

I see, maar log je qua playlists niet gewoon in met je gebruikelijke Spotify-account om zo toegang te krijgen tot de playlists die je op desktop of telefoon had samengesteld?
Ik dacht dat die per cliënt anders was. Toen ik Spotify installeerde van ik i.i.g. niet de volgorde van de desktop. Dat kan dus ook zijn geweest door het ontbreken van folders. Vergt nog wat extra onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Cello66 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Ik heb het idee dat hij eerste altijd netjes stopt bij de ingestelde 80%. Mijn app (Wallbox) zegt ook telkens wacht op auto. Wanneer je de kabel aangesloten houdt, besluit de auto later weer opnieuw te beginnen en dan gaat hij tot het gaatje.
Zodra het weer gebeurd ga ik mijn P1 meter checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
DancePlaza schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Sinds vanavond is er een update uitgekomen waar je de kwaliteit kan instellen. En het klonk al een stuk beter.[Afbeelding]
Thanks!

Ik diende wel Spotify handmatig te updaten via de play store

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
[...]

Sinds vanavond is er een update uitgekomen waar je de kwaliteit kan instellen. En het klonk al een stuk beter.[Afbeelding]
Top dat Spotify toch redelijk snel heeft gehandeld en heeft geluisterd naar de feature request (die volgens mij ook vrij simpel te fixen was). Kudos voor Spotify! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Kudo's!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:41
PvS_68 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Ik had ook het vermoeden dat de PAG waarde over de Polestar firmware ging.
Volgens mij niet, ik heb laatst voor en na een software update bij de dealer de software versies gechecked en alle versienummers inclusief de PAG waren ongewijzigd na de software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
JFDv schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Heb het doorladen nog nooit gezien. Zou het ook nog van het merk laadpaal kunnen afhangen ? Ik heb een Alfen laadpaal.
Ik heb het tot nu toe 2x gehad met mijn eigen laadpaal (EVBox elvi) en 1x bij een openbare laadpaal. De andere ca 20 laadsessies stopte het laden wel bij de ingestelde 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:00
Het geleverde oplaadsnoer is te kort. Vraag me af of een verlengsnoer gebruikt mag worden, deze bv https://www.marketonweb.n...che-terrasverwarming-10m/ of https://www.laadkabelwink...l-schuko-3x2-5mm2-10meter

[ Voor 16% gewijzigd door geertkb op 13-10-2020 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
_--[]--__ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:00:
[...]
Ik heb het tot nu toe 2x gehad met mijn eigen laadpaal (EVBox elvi) en 1x bij een openbare laadpaal. De andere ca 20 laadsessies stopte het laden wel bij de ingestelde 80%
Tja lijkt me toch bijna dat dit gewoon een software foutje is waar iemand een = heeft getypt waar hij beter een >= had kunnen typen....

Verbazingwekkend dat je een autofabriek kan bouwen die dit soort auto’s produceert maar dat je dan in de software van zo’n auto zulke simpele foutjes niet herkent bij het testen en ook raar dat het blijkbaar zoveel moeite kost ze op te lossen.

Neemt niet weg dat ik de auto zeer goed vind rijden en er absoluut geen spijt van heb hem ongezien te hebben aangeschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
JFDv schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Idem en ook nog geen doorladen gehad. Toch zeker al 10x geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjevdbrink
  • Laatst online: 21-09-2021
pjevdbrink schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:30:
Heeft iemand ook al buitenspiegels voor de Polestar gekocht?
Ik moet andere hebben, omdat de Polestar spiegel glas tot de randen heeft.

Ik hoor het graag.
Nog niks op gehoord. Niemand dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
_--[]--__ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:58:
[...]

Volgens mij niet, ik heb laatst voor en na een software update bij de dealer de software versies gechecked en alle versienummers inclusief de PAG waren ongewijzigd na de software update.
In dat geval zijn alle speculaties over software versies hier redelijk zinloos, lijkt me. Hopelijk komt OTA zo snel mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjevdbrink
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb er naar gezocht (ook in dit forum), maar... is er een plaats waar alle updates met de bijbehorende software versie vermeld staan?
Dan kan ik kijken of het nut heeft een afspraak te maken voor een update (en die lelijke stikkers op de voorportieren te laten verwijderen).

Was deze aan het tikken toen de vorige erin is gekomen. O+

[ Voor 10% gewijzigd door pjevdbrink op 14-10-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
_--[]--__ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:00:
[...]
Bij mij was het beide keren op een Elvi die overigens ook onderhevig is aan serieuze achterstand op software ontwikkeling (> 3 maanden). De back-end verrekening van laadpassen werkt nog niet waardoor ik dus voorlopig (gaat nog 4-6 maanden duren aldus leverancier) met een laadpas van de leverancier moet laden en achteraf verrekenen. Mijn LeasePlan druppel kunnen ze nog niet aanmelden op die paal.

Zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen (kom zelf ook uit de IT), maar ik moet het eerste software-project nog tegenkomen dat op tijd en bug-vrij is opgeleverd.
Maar ja wij willen schijnbaar allemaal features kopen die nog niet bestaan....Of noemen we dat lucht verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
[onzinnige vraag?] met mijn phev moet ik binnen een bepaalde wifi afstand van de auto zijn om hem te kunnen managen ( bijv airco aanzetten etc). Is dit bij de P8 ook zo of is de auto bereikbaar voor dit soort dingen via de 4g verbinding (ik weet ontgrendelen kan wel op afstand, ik weet niet of dit soort dingen dan ook kunnen) - de garage bij mn nieuwe woning is wat verder weg van de woning namelijk..[/onzinnige vraag?]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
P2Hattem schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:47:
[...]

Vandaag op de Deutsche Autobahn zo’n beetje 170 gereden waar onbeperkt en dan met de onvermijdelijke wegwerkzaamheden kwam ik op zo’n 24 kWh/100km uit. Dat was van Baden-Baden tot Bonn, dus best een redelijk stukje.

Uiteindelijk is de auto er om mij te dienen en niet andersom, dus als ik dan iets langer moet laden, so be it 🙂. Voordeel: de accu is dan ook leger en laadt dus ook sneller.
die 24kWh, was dat incl dat stukje werkzaamheden? of bij die 170??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
geertkb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:07:
Het geleverde oplaadsnoer is te kort. Vraag me af of een verlengsnoer gebruikt mag worden, deze bv https://www.marketonweb.n...che-terrasverwarming-10m/ of https://www.laadkabelwink...l-schuko-3x2-5mm2-10meter
Nee: https://support.polestar....2/2021/article/Laadkabel/
Het is niet toegestaan om stekkerdozen, verlengsnoeren, overspanningsbeveiligingen e.d. te gebruiken in combinatie met de laadkabel, omdat dit aanleiding kan geven tot brand, elektrische schokken enz.

Het gebruik van een adapter tussen het 230 V-contact (wisselspanning) en de laadkabel is alleen toegestaan als de adapter is goedgekeurd volgens IEC 61851 en IEC 62196.
Er zit een temperatuursensor in de stekker die de stroom onderbreekt als de temperatuur in het stopcontact te hoog wordt. Dat werkt niet goed meer als je verlengsnoer in het stopcontact zit omdat je dan de temperatuur in de stekker van het verlengsnoer meet in plaats van het stopcontact: https://support.polestar....ewaking-van-de-laadkabel/

[ Voor 18% gewijzigd door eLScha op 14-10-2020 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
4v4t4r schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:58:
[onzinnige vraag?] met mijn phev moet ik binnen een bepaalde wifi afstand van de auto zijn om hem te kunnen managen ( bijv airco aanzetten etc). Is dit bij de P8 ook zo of is de auto bereikbaar voor dit soort dingen via de 4g verbinding (ik weet ontgrendelen kan wel op afstand, ik weet niet of dit soort dingen dan ook kunnen) - de garage bij mn nieuwe woning is wat verder weg van de woning namelijk..[/onzinnige vraag?]
Ik neem aan dat ze dat net zoals op mijn huidige V60 gewoon met 4G doen. Dat werkt meestal prima, soms duurt het wel erg lang om bijvoorbeeld een navigatie-reisdoel vooraf naar de auto te sturen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
PvS_68 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

Bij mij was het beide keren op een Elvi die overigens ook onderhevig is aan serieuze achterstand op software ontwikkeling (> 3 maanden). De back-end verrekening van laadpassen werkt nog niet waardoor ik dus voorlopig (gaat nog 4-6 maanden duren aldus leverancier) met een laadpas van de leverancier moet laden en achteraf verrekenen. Mijn LeasePlan druppel kunnen ze nog niet aanmelden op die paal.

Zonder iemand tegen de schenen te willen schoppen (kom zelf ook uit de IT), maar ik moet het eerste software-project nog tegenkomen dat op tijd en bug-vrij is opgeleverd.
Maar ja wij willen schijnbaar allemaal features kopen die nog niet bestaan....Of noemen we dat lucht verkopen?
En heb je het dan over de back-end van EV-box zelf, of een eigen back-end van een andere leverancier? Want dat eerste kan ik me echt niet voorstellen en zou wel een belangrijke nuance zijn denk ik.

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:58:
Met P8 uiteraard nog geen ervaring, maar wel met andere Volvo’s. Je gebruikt de app op je telefoon om dingen te doen. Desnoods aan de andere kant van de wereld zoals ik letterlijk ervaren heb toen ik zelf in Australië zat en mijn auto hier stond en iemand er even iets uit moest pakken. Maar ook kachel aan, bestemming voor de navigatie vast doorschieten naar de auto, alarm aan of uit etc. etc..
Omgekeerd krijg je ook informatie van de auto zelf op je telefoon zonder in de buurt te hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Montalbano schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

En heb je het dan over de back-end van EV-box zelf, of een eigen back-end van een andere leverancier? Want dat eerste kan ik me echt niet voorstellen en zou wel een belangrijke nuance zijn denk ik.
Als ik dat eens wist. Ze doen voorkomen alsof het aan EVBox ligt. Ik gebruik ook niet het dashboard van EVBox (kan ik niet activeren) maar het dashboard van JustPlugin (leverancier). Ik heb het vermoeden dat EVBox hun back-end openstelt voor resellers (JustPlugin), want de GUI lijkt wel verdacht sterk op die van EVBox zelf. Mogelijk dat er daar nog e.e.a. niet klopt. Ook dan is niet duidelijk waar het probleem ligt natuurlijk, maar zoals gezegd doen ze voorkomen dat het aan de Elvi ligt. Dat zou ook één van de redenen zijn waarom de levering zoveel vertraging had opgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
PvS_68 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Als ik dat eens wist. Ze doen voorkomen alsof het aan EVBox ligt. Ik gebruik ook niet het dashboard van EVBox (kan ik niet activeren) maar het dashboard van JustPlugin (leverancier). Ik heb het vermoeden dat EVBox hun back-end openstelt voor resellers (JustPlugin), want de GUI lijkt wel verdacht sterk op die van EVBox zelf. Mogelijk dat er daar nog e.e.a. niet klopt. Ook dan is niet duidelijk waar het probleem ligt natuurlijk, maar zoals gezegd doen ze voorkomen dat het aan de Elvi ligt. Dat zou ook één van de redenen zijn waarom de levering zoveel vertraging had opgelopen.
Daar heb je gelijk in, de My JustPlugin omgeving is onderliggend de EV-box Everon omgeving.
Ik krijg de mijne over een maandje, maar dan met back-office van EV-box zelf. Hij is me verkocht als laadstation met loadbalancing (via smappee) en automatische verrekening. Als na installatie blijkt dat dat niet werkt (en voorlopig nog niet zal werken), mogen ze hem weer komen demonteren. Maar ik heb toch de hoop dat e.e.a. gewoon zal werken. EV-box is toch niet de minste in laadpaal land.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Volgens mij heb ik hier een keer een schema gezien (of een link ernaar) welke updates en wanneer te verwachten liet zien.

Volgens mij was dat een overzicht van de Polestar website, maar ik kan het niet vinden.

Zit ik op een verkeerd spoor? weet iemand meer?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:07
Hansieo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:51:
Volgens mij heb ik hier een keer een schema gezien (of een link ernaar) welke updates en wanneer te verwachten liet zien.

Volgens mij was dat een overzicht van de Polestar website, maar ik kan het niet vinden.

tia
ik kan em op de NL site van polestar niet vinden, maar via de uk variant kan je de roadmap wel vinden:
https://support.polestar.com/uk/polestar-2/2021/

na de FAQ staat de roadmap. Of bedoel je een ander overzicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Hansieo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

die 24kWh, was dat incl dat stukje werkzaamheden? of bij die 170??
Dat was over het gehele traject. Bij 170 km/h is het zeker >24, maar hoeveel weet ik niet meer 😩

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Hansieo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:51:

tia
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64034618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
@Devilan @BlacKstaR-
Beide dank u voor de link... dit is idd wat ik zocht :)

@P2Hattem ok, bedankt voor de input, ik verwacht dat het toch wel 30+ zal zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirtuallyReal
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-05-2024
petervanstuiven schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:17:
Waar hebben jullie de KE01 aanpassing laten doen? Ik krijg nu een offerte van de Volvo dealer van € 460 8)7 Dat is toch een flink bedrag voor een paar chips met een kostprijs voor de consument van € 269.
Ik heb die van mij bij fleetaccess/ keyless gedaan, incl certificering KE01 en SCM3 certificaat (nodig voor de verzekering): 349 Eur met thuisinstallatie. Er komen wel de kosten van de Volvo dealer bovenop om de sleutels te herprogrammeren: rond de 150 Eur (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Void
  • Laatst online: 26-06 11:34
VirtuallyReal schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:53:Er komen wel de kosten van de Volvo dealer bovenop om de sleutels te herprogrammeren: rond de 150 Eur (!)
Even om zeker te zijn..:
Is dat herprogrammeren onderdeel van het ontkoppelen van die waterdichte sleutel (die niet met zo'n fleetaccess / keyless chip aangepast kan worden). En moeten ze dan gewoon alle sleutels "herprogrammeren"?
Lees: Ik heb tot op heden niets gehoord van de leasemaatschappij dat dit nodig was. Zit er wel aan te denken om voor mijn eigen gemak mijn "actieve sleutel" te voorzien van die chip en de rest in zo'n afgeschermd hoesje te doen. Dan hoeft er toch hopelijk niets te worden hergeprogrammeerd neem ik aan..? Is gewoon stroom onderbreking toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
PvS_68 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Ik heb heb geen automatische verrekening maar kijk gewoon direct in de EV-Box back-end (via de "Hey" app) naar de laadsessies. Dat werkt prima met het "eigen" pasje dat bij de Elvi geleverd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
P2Void schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Even om zeker te zijn..:
Is dat herprogrammeren onderdeel van het ontkoppelen van die waterdichte sleutel (die niet met zo'n fleetaccess / keyless chip aangepast kan worden). En moeten ze dan gewoon alle sleutels "herprogrammeren"?
Lees: Ik heb tot op heden niets gehoord van de leasemaatschappij dat dit nodig was. Zit er wel aan te denken om voor mijn eigen gemak mijn "actieve sleutel" te voorzien van die chip en de rest in zo'n afgeschermd hoesje te doen. Dan hoeft er toch hopelijk niets te worden hergeprogrammeerd neem ik aan..? Is gewoon stroom onderbreking toch?
Als je een SCM3 certificaat wilt hebben moet de zwemsleutel verplicht gedeactieveerd worden. Als het certificaat je niet boeit kun je die natuurlijk gewoon in een metalen doos thuis bewaren en alleen de grote sleutels aan (laten) passen. Voor de gewone sleutels hoeft er aan de auto kant niets geprogrammeerd te worden maar de zwemsleutel deactiveren moet volgens mij wel aan de auto kant gebeuren. Ze moesten er speciale software voor downloaden bij Polestar. Dat staat lig op de rekening van de garage (totaal € 377 ex btw)

[ Voor 12% gewijzigd door _--[]--__ op 14-10-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
_--[]--__ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Ik heb heb geen automatische verrekening maar kijk gewoon direct in de EV-Box back-end (via de "Hey" app) naar de laadsessies. Dat werkt prima met het "eigen" pasje dat bij de Elvi geleverd werd.
Dat werkt bij mij dus niet. EVBox ziet ook niet dat de paal is aangemeld. JustPlugin ziet hem wel. In het JustPlugin dashboard zie ik de laadsessies wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
_--[]--__ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:42:
[...]

Op 1:20 lijkt ze remote de funk te openen. Hoe doet ze dat???
Vandaar mijn vraag gisteren, ik wist niet dat dit kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
[...]

Het lijkt er iig ook op alsof hij niet zonder meer goed dicht gaat; aan de rechterkant lijkt er meer ruimte tussen te zitten dan links nadat ze hem dicht heeft gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Tweaqer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Het lijkt er iig ook op alsof hij niet zonder meer goed dicht gaat; aan de rechterkant lijkt er meer ruimte tussen te zitten dan links nadat ze hem dicht heeft gedaan
Er werd mij bij aflevering gezegd bij het sluiten van de frunk zowel links als rechts de koffer aan te duwen/sluiten.

Op afstand openende frunk zou handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Tweaqer schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Bij mijn P2 moet ik ook even de rechterkant dicht duwen na het dicht laten vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
[...]

Aanvankelijk dacht ik dat iemand zich in de auto verstopt had, maar daar lijkt het ook niet op.
Misschien toch eens de handleiding gaan lezen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Void
  • Laatst online: 26-06 11:34
Fladder80 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:19:
[...]Aanvankelijk dacht ik dat iemand zich in de auto verstopt had, maar daar lijkt het ook niet op.
Misschien toch eens de handleiding gaan lezen. :+
Engelse auto... Niet alleen het stuur zit aan de andere kant... Ook het hendeltje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
P2Void schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:34:
[...]

Engelse auto... Niet alleen het stuur zit aan de andere kant... Ook het hendeltje... ;)
Weet ik, maar ze loopt in dezelfde take door en trekt het bestuurders portier open. Enige andere wat ik me kan bedenken is dat ze een touwtje gespannen hebben en er iemand op de achterbank ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Fladder80 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Weet ik, maar ze loopt in dezelfde take door en trekt het bestuurders portier open. Enige andere wat ik me kan bedenken is dat ze een touwtje gespannen hebben en er iemand op de achterbank ligt?
Vanaf "and around the front" is een nieuwe take. Het kan dus zijn dat er rechtsvoor (buiten beeld) iemand zit die aan het hendeltje trekt terwijl ze haar magische handbeweging doet. Bij mijn weten is dat nl. de enige manier de frunk te openen.

Herstel: De take erna loopt wel dor tot ze het bestuurdersportier opent waar dus niemand zit. Er zijn twee korte momenten waar dat portier buiten beeld is, maar volgens mij te kort om iemand geruisloos uit te laten stappen.

Confused....

[ Voor 17% gewijzigd door PvS_68 op 14-10-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petervanstuiven
VirtuallyReal schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Ik heb die van mij bij fleetaccess/ keyless gedaan, incl certificering KE01 en SCM3 certificaat (nodig voor de verzekering): 349 Eur met thuisinstallatie. Er komen wel de kosten van de Volvo dealer bovenop om de sleutels te herprogrammeren: rond de 150 Eur (!)
Ik heb vrijdag een afspraak bij een andere dealer. Zij doen de clips monteren, sleutel uitprogrammeren en SCM3 certificaat voor 358 incl BTW. Dat is een betere prijs! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
P2 bij de garage update:

Hij is weer thuis <3
Onboard charger is vervangen, ik kan inderdaad ook weer laden aan de paal.
Hopen dat ie het nu volhoudt tot de OTA update update.

We hebben hier trouwens twee openbare EV parkeervakken. Regelmatig is een plek daarvan bezet door een ICE auto. Geen idee hoe je daarmee om moet gaan als ze allebei geblokkeerd worden.. -O-
Je kan dan ook niet op de app monitoren of ie weer beschikbaar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
De losse onderdelen kan men nu ook via derde partijen bestellen:
https://mamoparts.com/mod...estar/polestar-2-ab-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:43
Gouden ventieldopjes voor €16,33 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Afrokwijt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:08:
P2 bij de garage update:

Hij is weer thuis <3

We hebben hier trouwens twee openbare EV parkeervakken. Regelmatig is een plek daarvan bezet door een ICE auto. Geen idee hoe je daarmee om moet gaan als ze allebei geblokkeerd worden.. -O-
Hmm zo wel even naar de auto lopen. Staat aan een 11 kW paal. Ik zie op de Smoov app dat de snelheid 4 kW is. In 1,25 uur is er 27 km aan range bijgekomen.. Bij het starten zat ie voor 55% vol.

Ander laadpunt was nog beschikbaar. Moet die ampère op het scherm op een bepaalde waarde staan? Ik kan in de handleiding niet vinden hoe dat werkt en heb zelf geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Afrokwijt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:43:
[...]

Hmm zo wel even naar de auto lopen. Staat aan een 11 kW paal. Ik zie op de Smoov app dat de snelheid 4 kW is. In 1,25 uur is er 27 km aan range bijgekomen.. Bij het starten zat ie voor 55% vol.

Ander laadpunt was nog beschikbaar. Moet die ampère op het scherm op een bepaalde waarde staan? Ik kan in de handleiding niet vinden hoe dat werkt en heb zelf geen idee.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me er niet in verdiept heb, maar ik heb de stroomsterkte op maximaal gezet en daardoor leek de auto inderdaad sneller te gaan laden. Ik had verwacht dat zoiets automatisch zou gaan.

We hebben hier in de buurt ook openbare palen, daar zijn later borden aan toegevoegd waarop aangegeven staat dat de parkeerplaatsen expliciet voor EV’s zijn. Misschien eens bij de gemeente polsen? Gaat hier nooit mis gelukkig, ons-kent-ons buurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Net m’n eerste Polestar in het wild tegen gekomen, kon ik eindelijk eens ervaren wat andere automobilisten zien (een hele mooie auto).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
[...]

Ja de ampere moet je even zo hoog mogelijk zetten. Anders laad je maar langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:19
Panel gap situatie bij de P2

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
_--[]--__ schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Als je een SCM3 certificaat wilt hebben moet de zwemsleutel verplicht gedeactieveerd worden. Als het certificaat je niet boeit kun je die natuurlijk gewoon in een metalen doos thuis bewaren en alleen de grote sleutels aan (laten) passen. Voor de gewone sleutels hoeft er aan de auto kant niets geprogrammeerd te worden maar de zwemsleutel deactiveren moet volgens mij wel aan de auto kant gebeuren. Ze moesten er speciale software voor downloaden bij Polestar. Dat staat lig op de rekening van de garage (totaal € 377 ex btw)
Is het niet een meer kosteneffectieve oplossing i.p.v. herprogrammering de Volvo-dealer te vragen ( met bewijs) die derde "zwembad" sleutel gewoon door de shredder te halen? Of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Pff 18 min naar panelgaps zitten kijken in het Duits, geen zin in.

Was het wat? In stukje dat in keek zei hij volgens mij iets over goede lak 8)7 op het oog niet iig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:19
Conijntje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Pff 18 min naar panelgaps zitten kijken in het Duits, geen zin in.

Was het wat? In stukje dat in keek zei hij volgens mij iets over goede lak 8)7 op het oog niet iig ;)
Voor- en achterklep en portieren die niet helemaal recht zitten. De achterklep heb ik hier al eens eerder voorbij zien komen. Die ligt te diep in het chassis. Deze kan bij verder zakken lakschade op de achterbumper veroorzaken. Ander plaatwerk dat niet goed aansluit kan voor windgeruis zorgen.

Lak was bij dit exemplaar in orde (blauw metallic), op een paar blaasjes op niet zichtbare plekken na.

Ook was duidelijk zichtbaar waar de ODBD aansluiting zit.

Op zich zaten er wel een paar zaken tussen, waar je bij de aflevering even naar wilt kijken.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
geertkb schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:07:
Een verlengsnoer gebruiken dat 16A aan kan lijkt me geen probleem😊
Brennenstuhl heeft zo'n buitenkabel van 25 meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
Philipvm schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:37:
[...]

Een verlengsnoer gebruiken dat 16A aan kan lijkt me geen probleem😊
Brennenstuhl heeft zo'n buitenkabel van 25 meter...
In principe mag je deze kabel niet verlengen. Polestar meld dat duidelijk o.a. de temperatuur sensor in de stekker werkt dus niet bij eerste stopcontact. Ten tweede is de verbinding tussen verlengkabel en oplaadkabel niet waterdicht.

PS ik heb laatst wel een lang verlengsnoer gebruikt :) maar de verbinding wel waterdicht gemaakt en de stekker binnen op diverse momenten gecheckt op temperatuur. (soms moet je wel.... we waren bij een huisjes zonder laadpunten in de buurt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55
petervanstuiven schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

In principe mag je deze kabel niet verlengen. Polestar meld dat duidelijk o.a. de temperatuur sensor in de stekker werkt dus niet bij eerste stopcontact. Ten tweede is de verbinding tussen verlengkabel en oplaadkabel niet waterdicht.

PS ik heb laatst wel een lang verlengsnoer gebruikt :) maar de verbinding wel waterdicht gemaakt en de stekker binnen op diverse momenten gecheckt op temperatuur. (soms moet je wel.... we waren bij een huisjes zonder laadpunten in de buurt...)
Wij hebben het ook wel eens gedaan bij onze (f)outlander. Wat wij wel altijd deden was ervoor zorgen dat de kabel verspreid was, dus geen opgerolde stukken. Zodat hij evt de hitte kwijt kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
JohnDoe77 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:35:
[...]

“Ugly non premium black box key”. Hoe zonde!! 8)7
Nou, schandalig! Kan ze de designtaal van de chiweden dan echt niet herkennen 🤓🤪?!

Nee, ze heeft gewoon gelijk. Overmaats goedkoop ding is ‘t.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
fyr0 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:09:
[...]

Wij hebben het ook wel eens gedaan bij onze (f)outlander. Wat wij wel altijd deden was ervoor zorgen dat de kabel verspreid was, dus geen opgerolde stukken. Zodat hij evt de hitte kwijt kon..
Issue zit hier niet in de kabel, mits niet opgerold en minimaal 2,5mm2, maar in de aansluiting van de verloopstekker op de wandcontactdoos.
Schuko zit tegen zijn max bij continu 10A en de wancontactdoos kan echt heel warm worden.
Trek na een uur laden maar eens de stekker uit de wandcontactdoos en houdt met je vingers even de pennen vast.....
Ik zelf zou het ‘s nachts niet aandurven om uren te laden via een verloopstekker zonder thermische beveiliging.
Voor een permanente verleng oplossing is het raadzamer te verlengen met een CEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 13:17
P2Hattem schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:48:
[...]

Nou, schandalig! Kan ze de designtaal van de chiweden dan echt niet herkennen 🤓🤪?!

Nee, ze heeft gewoon gelijk. Overmaats goedkoop ding is ‘t.
Naast die waardeloze sleutel...

Bij de P2 kom je gelijk in de trunk als je de motorkap (ahum..) opent. Bij de P8 heb je dan nog een 2e kunstfonds kap. Wat zou de reden zijn dat de P2 deze niet heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Bij de P8 is het zoals bij de E-Tron. Ik vraag me eerder af wat het nut is van een bijkomende cover, als de seal goed is. Erg handig vind ik dit alleszins niet. Eerder onnodig gecompliceerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Poleposition op 15-10-2020 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Ik denk/vermoed/gis dat het met windgeluid te maken heeft. De P8 is hoekiger en heeft een motorkap die tot de rand doorloopt. Meer kans op geluid dus wat dan via de trunk verplaatst wordt naar binnen. De P2 is gladder en heeft een binnen liggende motorkap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
[...]

Moet minimaal op 16A staan om 11Kw te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
petervanstuiven schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Deze?😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8aWKIAbB3rt8xNYNUbUxGiyugpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fb6B5LWttVYRD3HT4usnHL39.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervanstuiven
Helaas dat gaat niet werken! Op de laadstekker zit een haakse stekker.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68

Briefje onder de ruitenwisser met het vriendelijke verzoek de laadplekken vrij te houden voor EV's?
Aan de andere kant: Als er nog één van de twee vrij is van dezelfde paal kun jij wel maximale capaciteit van de paal gebruiken......... Dus kan ook in je voordeel zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
Afgelopen dinsdag was het zover. Ondertussen ben ik weer op een rustige manier uit de euforie van de levering van mijn P2 (Thunder, 20", trekhaak, non-PP) geland en kan nog lekker nagenieten en de functies en mogelijkheden verder ontdekken. Wát een auto! _/-\o_ Grote blij!
De auto is op een prettige manier afgeleverd door Volvo Nieuwenhuijse Zwolle inclusief een gedegen uitleg. De laatst noodzakelijk update i.v.m. de call-back was diezelfde ochtend nog uitgevoerd.
Op dit moment nog geen (echt) vreemde meldingen gezien. Opvallend is dat het rubberen draadje van de DC-laaddop tussen de rand van de AC-stekker kan gaan zitten waardoor de stekker niet goed aangedrukt kan worden en er een storing bij het laden optreed maar dat is makkelijk te verhelpen. Wat me verder opvalt met het thuisladen: ik heb als het goed is 16 kW beschikbaar maar kom niet verder dan 11 kW waarbij ook 230 V op het dashboard van de P2 verschijnt. Ook als dan ik de stroom verder omhoog zet heeft dat geen invloed op het actuele laadvermogen. Weten iemand of de aanduiding ‘230 V’ fase-nul bij drie fase? Wat zou dan de aanduiding zijn 400 V zijn? Is dat bij DC fast charge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:03
P2 bij de garage update:

Hij is weer thuis <3

Als een briefje niet kan helpen dan kun je bij sommige gemeentes daar eenvoudig melding van maken.
Bijvoorbeeld in Den Haag.
Sommige laad apps hebben die functie ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
Alingsås schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:17:
Afgelopen dinsdag was het zover. Ondertussen ben ik weer op een rustige manier uit de euforie van de levering van mijn P2 (Thunder, 20", trekhaak, non-PP) geland en kan nog lekker nagenieten en de functies en mogelijkheden verder ontdekken. Wát een auto! _/-\o_ Grote blij!
De auto is op een prettige manier afgeleverd door Volvo Nieuwenhuijse Zwolle inclusief een gedegen uitleg. De laatst noodzakelijk update i.v.m. de call-back was diezelfde ochtend nog uitgevoerd.
Op dit moment nog geen (echt) vreemde meldingen gezien. Opvallend is dat het rubberen draadje van de DC-laaddop tussen de rand van de AC-stekker kan gaan zitten waardoor de stekker niet goed aangedrukt kan worden en er een storing bij het laden optreed maar dat is makkelijk te verhelpen. Wat me verder opvalt met het thuisladen: ik heb als het goed is 16 kW beschikbaar maar kom niet verder dan 11 kW waarbij ook 230 V op het dashboard van de P2 verschijnt. Ook als dan ik de stroom verder omhoog zet heeft dat geen invloed op het actuele laadvermogen. Weten iemand of de aanduiding ‘230 V’ fase-nul bij drie fase? Wat zou dan de aanduiding zijn 400 V zijn? Is dat bij DC fast charge?
Het rubber DC kapje draadje is inderdaad tricky. Had ik er hier ook al tussen dus nu extra oplettend naar onderen gelegd.

Je auto kan maar 11KW op AC. Dus dat is zo als het zijn moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:01
P2 bij de garage update:

Hij is weer thuis <3

Zijn de plekken ook echt gereserveerd voor het opladen van auto's? Bij mij in de straat was in eerste instantie 1 plek echt gereserveerd voor het laden, de andere was gewoon een parkeerplek met een mogelijkheid tot laden waar ook een ICE mocht staan.

Als onze (gereserveerde) laadplek ge-ICED is doe ik altijd een papiertje onder de ruit. Gebeurt het nadien nog een keer, dan gaat er een melding richting handhaving.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Pagina: 1 ... 87 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.