Niet doen hoor John!!!Petzun schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Mochten we beide spijt hebben van onze keuze, dan kunnen we altijd nog ruilen
Volvo XC 40 P8
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Niet doen hoor John!!!Petzun schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:43:
[...]
Mochten we beide spijt hebben van onze keuze, dan kunnen we altijd nog ruilen
Volvo XC 40 P8
Om het nog vager te maken: in P2/P8 zit tenminste nog een joystick. In de nieuwe focus (en andere fords) zit een draaiknop. Daar heb je nog minder gevoel mee...RJV2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:24:
[...]
Zonder deze topic te willen kapen en je kunt er verder niets mee maar ben ik de enige die het gek vind dat je de hendel naar achteren moet halen om voorruit te gaan rijden. En naar voren moet drukken om achteruit te rijden?
Ik snap waar het vandaan komt maar een nieuwe auto met een nieuwe aandrijflijn en een aparte knop voor P had toch het logische moment geweest om afscheid te nemen van het verleden en dit meer intuïtief te maken?
Zeker!Petzun schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:28:
[...]
Jullie maken er iets speciaals van. Ik ben benieuwd, plaats je een foto t.z.t. ?
Ja de gemiddelde range rover heeft dit (draaiknop) ook al een tijdje.TheRebell schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:55:
[...]
Om het nog vager te maken: in P2/P8 zit tenminste nog een joystick. In de nieuwe focus (en andere fords) zit een draaiknop. Daar heb je nog minder gevoel mee...
[ Voor 10% gewijzigd door BartWNL op 10-10-2020 20:05 ]
Gefeliciteerd! Die IT bug was er in juli ook al, raar dat ze dat nog niet opgelost hebben.[b]SpeedfreakR in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"SpeedfreakR schreef
Bestel proces ging wat stroef. Kwam door een bug in een IT systeem bij de leasemaatschappij. Heeft bijna 2 weken geduurd voor er een fix was. Daarna was het contact zo ondertekend en kreeg bijna meteen een mail van polestar dat de order naar de fabriek is gestuurd.
Voor gemiddelde snelheid helpt file niet mee idd. Snelwegen overal 100.Aghanim schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:16:
Aan de reistijd te zien reed je wel redelijk traag?
Vaag zeg.. dit bleekt toch wel weer een nieuw probleem te zijn. Had zelf ook nog een fout ondekt in het systeem.. het linkje ga terug naar de polestar omgeving, ging terug naar de staging omgeving. Beetje slordigzap681 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:19:
[...]
Gefeliciteerd! Die IT bug was er in juli ook al, raar dat ze dat nog niet opgelost hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door podloot op 10-10-2020 22:22 ]
Waar koop je die folie? Wil dat voor de p8 ook hebben (en ook liefst folie achter de deur grendels.. zien er niet uit op mn huidige auto)De fiscalist schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:06:
Ja, 4 en 6 jaar, geen problemen, iets beter dan de bmw 5 serie die ik hiervoor had (uit 2007)
Ga nog wel bescherming folie op de dorpels plakken. Kinderen stappen er op.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Geen probleem hier met een cybex sirona en een cybex Pallas allebei isofix, zelfs bijrijder stoel heeft heeft isofix, kids zijn 1 en 3Fladder80 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:47:
Iemand al ervaring met het plaatsen van een kinderzitje op de achterbank en het in-/uitladen van kind? Ben benieuwd hoe toegankelijk het allemaal is.
Van het kastje naar de muur lopen...
[ Voor 21% gewijzigd door polestar2 op 11-10-2020 11:12 . Reden: kenteken verborgen ]
[ Voor 29% gewijzigd door polestar2 op 11-10-2020 11:14 . Reden: kenteken verborgen ]
Toch balen dat je binnen een week op een bergingsauto staat lijkt me. Niet de nieuwste updates standaard gehad ?polestar2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:45:
Donderdag Roosendaal - Amsterdam vv, de volgende meldingen op de A27 - geen goed begin:[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Bij de bovenstaande rit was dat niet het geval. Slechts geladen. Bij een andere test had ik het wel voorverwarmd en ook dat scheelt. Truc lijkt me dus het einde laad proces te timen met je vertrek.JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:28:
De bovenstaande gebruikscijfers zijn interessant. Maar verwarmen jullie de auto voor voordat je thuis de kabel eruit haalt?
[ Voor 15% gewijzigd door JFDv op 11-10-2020 08:43 ]
Het beste is inderdaad een "vertrek" functie. Dus, dat je in kunt stellen dat je 8 uur wilt vertrekken en dat het laden dan net klaar is, en je climate goed voorverwarmd is. Alleen van AC laden zal de batterij temperatuur niet super veel toenemen, ook niet bij uren laden. En dan ga ik uit van 11kW. Bij Tesla hebben ze een vertrek functie maar die werkt nog niet echt super. Zo gaat die vast uit van daltarief tot 6 uur en zorgt hij ervoor dat hij om 6 uur klaar is met laden. Ook al vertrek je pas om 8 uur. Verwarmen doet hij dan wel obv de vertrektijd. Ook is dit allemaal alleen nog maar in de auto in te stellen. Al is dit natuurlijk alleen echt relevant als je de range ook nodig hebt. Anders kun je op een koude winterdag net zo goed de verwarming aanzetten 15-30 minuten voor vertrek via de paal.JFDv schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:40:
[...]
Bij de bovenstaande rit was dat niet het geval. Slechts geladen. Bij een andere test had ik het wel voorverwarmd en ook dat scheelt. Truc lijkt me dus het einde laad proces te timen met je vertrek.
Zie dat de Fastned planner trouwens uitgaat van 335 km range.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
[ Voor 20% gewijzigd door BlacKstaR- op 11-10-2020 09:23 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik blijf dit ook grappig vinden. Vooral als er een auto met 3 of 4 mensen voorbij komt zie je regelmatig al die koppies draaien en kijken met zo’n expressie van ‘wat is dát voor auto?’. Soms lijkt het wel alsof je in één of andere lamborghini special edition rijdt...BartWNL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:03:
[P2]
Oh ja pas op snelwegen op voor mensen die achterom kijken en vergeten rechtuit te blijven rijden
There can be only fun
[ Voor 5% gewijzigd door GF op 11-10-2020 21:42 ]
https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/#7325089ach-jee schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:07:
Zijn er meer mensen die geen 4G verbinding kunnen krijgen in de auto? Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd zonder succes.
Yup, misschien hebben ze de rekening niet betaald. Kijken of het zichzelf vanzelf oplost. Ben net bezig met een lange trip, dan valt goed op hoe afhankelijk je bent van een werkend 4G-signaal, vervelend dat je niet kunt gebonden met een hotspot.BlacKstaR- schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:10:
[...]
https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/#7325089
Dit al geprobeerd?
Dat moet wel kunnen, via de WiFi settings kun je verbinding met jij eigen tel als WiFi punt. Anders om is volgens mij niet mogelijk, de 4G van de auto als WiFi punt gebruiken.ach-jee schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:22:
[...]
Yup, misschien hebben ze de rekening niet betaald. Kijken of het zichzelf vanzelf oplost. Ben net bezig met een lange trip, dan valt goed op hoe afhankelijk je bent van een werkend 4G-signaal, vervelend dat je niet kunt gebonden met een hotspot.
[ Voor 8% gewijzigd door BlacKstaR- op 11-10-2020 10:32 ]
Dacht eerder in het topic gelezen te hebben dat internet dan niet werkt? Schijnt alleen voor service te zijn oid?BlacKstaR- schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:31:
[...]
Dat moet wel kunnen, via de WiFi settings kun je verbinding met jij eigen tel als WiFi punt. Anders om is volgens mij niet mogelijk, de 4G van de auto als WiFi punt gebruiken.
Inspired schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:34:
[...]
Dacht eerder in het topic gelezen te hebben dat internet dan niet werkt? Schijnt alleen voor service te zijn oid?
[ Voor 14% gewijzigd door P2Hattem op 11-10-2020 11:19 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
In 1 van de Duitse reviews rijden ze door de stad en lijkt het of de P8 zelf geleidelijk afremt tot achter een auto die voor het verkeerslicht staat te wachten, dus ik zou denken dat ie automatisch stopt.wht_nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:45:
[P8]
Wat ik mij nog afvroeg qua functionaliteit van de one-pedal-drive. Loslaten is langzaam afremmen. Je zal dus meer anticiperend rijden maar als er bijv een auto voor je zit of een stoplicht moet je dan alsnog de rem gebruiken? Lijkt mij niet dat die automatisch stopt als je toch nog net iets te hard gaat?
Op de snelweg met ACC, dan remt die wel automatisch nietwaar?
Die test is van Car Maniac en er is toch geen reden te veronderstellen dat Pilot Assist of ACC niet zouden werken met one pedal drive ? Dus ja.....hij remt in principe wel .....RuudWieP8 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
In 1 van de Duitse reviews rijden ze door de stad en lijkt het of de P8 zelf geleidelijk afremt tot achter een auto die voor het verkeerslicht staat te wachten, dus ik zou denken dat ie automatisch stopt.
[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 11-10-2020 12:34 ]
De P2 remt met de standaard instelling redelijk stevig af tot stilstand als je je voet helemaal van het gaspedaal haalt. Als je in de stad een beetje anticiperend rijdt dan heb je het rempedaal bijna niet nodig.wht_nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:45:
[P8]
Wat ik mij nog afvroeg qua functionaliteit van de one-pedal-drive. Loslaten is langzaam afremmen. Je zal dus meer anticiperend rijden maar als er bijv een auto voor je zit of een stoplicht moet je dan alsnog de rem gebruiken? Lijkt mij niet dat die automatisch stopt als je toch nog net iets te hard gaat?
Op de snelweg met ACC, dan remt die wel automatisch nietwaar?
Dan ziet die van jou er inderdaad heel netjes uit.P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:13:
Heeft ook al eens iemand naar het zelf gezaagde gat voor de trekhaak gekeken?
Zag op een Duits forum foto’s dat dat niet altijd even goed gelukt was 😝:
[Afbeelding]
Bij mij ziet het er nog goed uit (vind ik):
[Afbeelding]
Zet ACC aan en je kunt heel relaxed rijden, ook in de stad._--[]--__ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:32:
[...]
De P2 remt met de standaard instelling redelijk stevig af tot stilstand als je je voet helemaal van het gaspedaal haalt. Als je in de stad een beetje anticiperend rijdt dan heb je het rempedaal bijna niet nodig.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Alleen bij rotondes moet ie vaak wel ff uit omdat de acc dan de lock op je voorganger kwijtraakt en dan de rotonde met 50 km/u wil nemenP2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Zet ACC aan en je kunt heel relaxed rijden, ook in de stad.
Daarom hebben ze er Ohlins onder gezet 🤣_--[]--__ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
Alleen bij rotondes moet ie vaak wel ff uit omdat de acc dan de lock op je voorganger kwijtraakt en dan de rotonde met 50 km/u wil nemen
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Zie je dat gat alleen als je “op straat ligt” of kijk je er normaal ook tegenaan?P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:13:
Heeft ook al eens iemand naar het zelf gezaagde gat voor de trekhaak gekeken?
Zag op een Duits forum foto’s dat dat niet altijd even goed gelukt was 😝:
[Afbeelding]
Bij mij ziet het er nog goed uit (vind ik):
[Afbeelding]
Alleen als je eronder ligt (of de camera op de voorkant van je telefoon gebruikt, want dat vond ik toch makkelijker 😂), gewoon staand zie je er helemaal niets van.Mga1600 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:56:
[...]
Zie je dat gat alleen als je “op straat ligt” of kijk je er normaal ook tegenaan?
Ik denk dat ik deze functie dan maar niet ga promoten bij mijn echtgenote_--[]--__ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
Alleen bij rotondes moet ie vaak wel ff uit omdat de acc dan de lock op je voorganger kwijtraakt en dan de rotonde met 50 km/u wil nemenHet uitzetten van de acc met de knop op je stuur zonder gelijk af te remmen vergt wat oefening met het net voldoende intrappen van het gaspedaal.
P6 19" | EVBox Elvi
Wat is daar mis mee? ff een training van Gijs van Lennep en ook dát "probleempje" is omgezet in fun..._--[]--__ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:45:
[...]
....en dan de rotonde met 50 km/u wil nemen.
[ Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 11-10-2020 14:26 ]
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
O mooi zo, zou wel erg jammer zijn als je er altijd tegenaan zou kijken als je er achter rijdtP2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:07:
[...]
Alleen als je eronder ligt (of de camera op de voorkant van je telefoon gebruikt, want dat vond ik toch makkelijker 😂), gewoon staand zie je er helemaal niets van.
Gaat lekkerBartWNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:48:
Statement van Polestar over de p2 die begon te roken tijdens het opladen
https://www.polestar.com/...Ow5NEP0QsfK5aLFbPmTCShUso
[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 11-10-2020 18:02 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Wanneer komt OTA beschikbaar voor de P2?revolution-nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Gaat lekker![]()
Ik ben benieuwd hoe ze al deze problemen snel vlot gaan trekken, als CEO zou ik hier toch tamelijk onrustig van worden. Ik denk dat ze de volgende keer wel twee keer nadenken voordat ze een auto (zonder OTA) snel op de markt willen zetten.
Volgens de PS support site eind dit jaar. Daarvoor moet je (logischerwijs) voor naar de dealer.
Of het roken met een OTA update te fixen is, is maar zeer de vraag?!revolution-nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Gaat lekker![]()
Ik ben benieuwd hoe ze al deze problemen snel vlot gaan trekken, als CEO zou ik hier toch tamelijk onrustig van worden. Ik denk dat ze de volgende keer wel twee keer nadenken voordat ze een auto (zonder OTA) snel op de markt willen zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door P2Hattem op 11-10-2020 18:42 ]
Zeker weten, maar met 207 pk van de vorige auto was dat ook al het geval ... hoe zou dat nou toch komen 🧐?!Mga1600 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:29:
[...]
want met 400+ pk rijden er meer mensen achter je dan voor je.... toch?
P8GF schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:44:
Ik lees al een tijdje mee in dit zeer informatieve topic. Na lang te hebben moeten pingpongen wegens Corona beperkingen i.r.t lease contracten bij mijn werkgever, nu eindelijk ook een nieuwe auto in bestelling. Het is de P8 geworden in Fusion Red.
Ik had mijn zinnen sinds juni op de P2 staan, echter was deze uiteindelijk niet meer leverbaar in 2020 op het moment dat lease auto's bij mijn werkgever weer besteld mocht worden. In 2021 leveren werd me toch net even wat te gortig met de bijtelling. Nu ik er een tijdje iets rationeler over na heb kunnen denken heb ik hier geen spijt van. De P8 is net even wat handiger met 2 kinderen. Daarnaast twijfelde ik over de middenconsole en het relaxt kunnen wegzetten van mijn rechterbeen, met name voor wat langere ritten + het beperkte zicht naar achteren. Wel vind ik de P2 net even wat mooier en verfrissender, maar goed je kan niet alles hebben.
Opties op de P8: 20", Arienne Charcoal Leder, Lounge, Lighting, Power seats, Elektrische kindersloten, Draadloos opladen, Extra getint glas, Verwarmbare voorruit, Zonder model- en typeaanduiding.
Overige elektrische auto's die ik overwogen heb: Audi E-Tron Sportback 55 (te duur), Jaguar I-Pace (lelijke achterkant), Model-Y (te laat leverbaar, looks en kwaliteit twijfel), Ford Mustang Mach-E (te laat leverbaar).
Mijn huidige auto is een V60 D6. Overgang in december naar de P8 zal zeer soepeltjes zijn verwacht ik.
/edit
Range anxiety? Nee, laadpaal heb ik aan huis. Ik rijdt vrijwel nooit meer dan 250km op een dag, enkel 1x per jaar op vakantie heen en terug +/- 900 km op 1 dag.
Hahaha John, je laat ook geen gelegenheid aan je voorbij gaan om deze vraag te stellen he.....JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:15:
[...]
P8
Jij bent bewust niet voor de warmtepomp gegaan? Ik vond het zelf wel een mooie cobi met de 20”
Volvo XC 40 P8
P2revolution-nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:01:
[...]
Gaat lekker![]()
Voor de P8 in week 49, dus zou zomaar gelijk kunnen lopen.P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:20:
[...]
Volgens de PS support site eind dit jaar. Daarvoor moet je (logischerwijs) voor naar de dealer.
Ik hoop het ... dan hoef ik nog maar max 2 maanden ramen te krabben ... je zou bijna blij worden van global warming 🧐JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:26:
[...]
Voor de P8 in week 49, dus zou zomaar gelijk kunnen lopen.
Ik vind het interessant te lezen waarom iemand bepaalde keuzes maakt. Niet erg toch? Anders heeft zo’n forum ook weinig zin. Als je die afpelt kom je een klein aantal onderwerpen heel vaak tegen...Beosoft schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Hahaha John, je laat ook geen gelegenheid aan je voorbij gaan om deze vraag te stellen he.....
Ik vind het alleen maar heel erg leuk dat je het doetJohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:29:
[...]
Ik vind het interessant te lezen waarom iemand bepaalde keuzes maakt. Niet erg toch? Anders heeft zo’n forum ook weinig zin. Als je die afpelt kom je heel veel onderwerpen heel vaak tegen...
Volvo XC 40 P8
Hahaha, mafkees! Jij krijgt hem toch ook vrij snel nu, weekje of zes nog? Doen we nog een P8 meeting?Beosoft schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:30:
[...]
Ik vind het alleen maar heel erg leuk dat je het doet
Klopt week 47 it is! Hmm P8 meeting klinkt wel leuk maar ik zit een beetje met mijn time managment rond de feestdagen (lees "ik heb het eigenlijk best wel rete druk met de webshop") dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden voor mijJohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:31:
[...]
Hahaha, mafkees! Jij krijgt hem toch ook vrij snel nu, weekje of zes nog? Doen we nog een P8 meeting?
Volvo XC 40 P8
Ik week 46, maar natuurlijk nog niets definitiefs. Bouwdatum is de 20e.Beosoft schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:36:
[...]
Klopt week 47 it is! Hmm P8 meeting klinkt wel leuk maar ik zit een beetje met mijn time managment rond de feestdagen (lees "ik heb het eigenlijk best wel rete druk met de webshop") dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden voor mij
Plectrums en muziek gerelateerde kado artikelen (met de nadruk op miniatuur gitaartjes)
Volvo XC 40 P8
Eerst uitzoeken wat er gespeeld heeft, dan pas oordelen zou ik zeggen! Het klinkt als een oververhit laadsnoer want stekker eruit = probleem kennelijk opgelost.P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:13:
[...]
Zeker weten, maar met 207 pk van de vorige auto was dat ook al het geval ... hoe zou dat nou toch komen 🧐?!
[ Voor 21% gewijzigd door Mga1600 op 11-10-2020 20:02 ]
Laadpunt zit aan de achterzijde en rook komt onder de motorkap vandaan, dus de kabel lijkt me niet direct de oorzaak. Maar je hebt gelijk: eerst de feiten, dan het oordeel.Mga1600 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:52:
[...]
Eerst uitzoeken wat er gespeeld heeft, dan pas oordelen zou ik zeggen! Het klinkt als een oververhit laadsnoer want stekker eruit = probleem kennelijk opgelost.
Misschien was het stopcontact waar hij mee laadde te zwak heeft hij een verlengsnoer gebruikt - dat leidt ook tot oververhitting of was het laadsnoer beschadigd......we horen het vast nog wel.....
Leuk idee. Over de jaarwisseling heen tillen zodat de meesten hun P8 hebben? Zijn hiervoor meer toekomstige P8 bezitters in?JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:42:
[...]
Ik week 46, maar natuurlijk nog niets definitiefs. Bouwdatum is de 20e.
Webshop? Wat kunnen we bestellen?
Klinkt wel heel gaaf een paar kleurtjes van de P8 ergens even samen te laten komen.
P6 19" | EVBox Elvi
Als er iets in 2021 georganiseerd gaat worden dan heb ik daar wel interesse in.Petzun schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:39:
[...]
Leuk idee. Over de jaarwisseling heen tillen zodat de meesten hun P8 hebben? Zijn hiervoor meer toekomstige P8 bezitters in?
Misschien zijn we als groepje "eerste P8 bezitters" welkom voor een bezoekje in Gent ?! Dit zal wel afhangen van Covid-19 tegen die tijd.
Volvo XC 40 P8
Zo’n meeting is een leuk idee, doen zou ik zeggen..., maar ik word pas week 3/2021 in het P8- zadel geholpen (en de oplopende Covid besmettingen zullen voor de planning best een uitdaging zijn).Petzun schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:39:
[...]
Leuk idee. Over de jaarwisseling heen tillen zodat de meesten hun P8 hebben? Zijn hiervoor meer toekomstige P8 bezitters in?
Misschien zijn we als groepje "eerste P8 bezitters" welkom voor een bezoekje in Gent ?! Dit zal wel afhangen van Covid-19 tegen die tijd.
[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 11-10-2020 21:21 ]
Thanks dat dacht ik dus ook :-)! Warmtepomp vergeten erbij te zetten. Die heb ik ter compensatie van de 20” en wat comform uiteindelijk toch gekozen. Badges gaan er allemaal standaard af bij mij (mooier en blijft er nog iets te raden over wat voor type het is).JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:15:
[...]
P8
Mooie complete uitvoering en gaaf dat je voor rood gaat! Welkom hier. Wanneer denk je hem te mogen ontvangen? Jij bent bewust niet voor de warmtepomp gegaan? Ik vond het zelf wel een mooie cobi met de 20”En jij gaat ook voor alleen “Volvo” achterop, of laat je wel dat schildje met P8 en AWD plaatsten?
Bij ons heeft de elektricien een aparte groep in de meterkast aangebracht voor EV-laadpaal. Die springt er bij paniek zelf uit of kunt hem door hoofdschakelaar in de meterkast zelf uit te zetten stroom naar laadpaal uitzetten.De fiscalist schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:59:
We immediately cut the power, and further we disconnected the charger from the car.
Hoe dan? Cut the power? Van de lader of van de auto?
Zit er eigenlijk een cutoff switch ergens?
Oorzaak van de rook is duidelijk: A team of specialists was sent directly from Polestar HQ to investigate and have confirmed that evaporated or vaporized coolant lead to the odourless “smoke”.P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:30:
[...]
Laadpunt zit aan de achterzijde en rook komt onder de motorkap vandaan, dus de kabel lijkt me niet direct de oorzaak. Maar je hebt gelijk: eerst de feiten, dan het oordeel.
Er is iig wel snel gecommuniceerd door Polestar over dit ‘voorval’, dus dat gaat zeker al beter.
Je verzekering, en jij bent aansprakelijk.P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:19:
Iets anders: Mijn Polestar maakt geen geluid bij vooruit rijden. Volgens mij wettelijk verplicht sinds 01-07-2019. Wie vergoedt schade als door eventueel slachtoffer hier een beroep op wordt gedaan?
https://www.ad.nl/auto/ni...ht-geluid-maken~ab0d2b89/
Dank voor je reactie. Maar werkt het bij alle anderen met P2 wel? Dan heb ik inderdaad een probleem.Tommie12 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:24:
[...]
Je verzekering, en jij bent aansprakelijk.
Als je weet dat er een defect aan je auto is moet je dat laten herstellen.
Als je lampen niet werken, ga je dan ook in het donker rijden?
Ik beantwoordde je vraag. Ik heb (nog) geen EV, dus ik kan het niet voor jou bevestigen.P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:28:
[...]
Dank voor je reactie. Maar werkt het bij alle anderen met P2 wel? Dan heb ik inderdaad een probleem.
Het geluid is volgens mij vrij minimaal en tot 20 kmh. Je hebt goed geluisterd neem ik aan? Elke P2 zou het moeten hebben aangezien die na 1/7/2019 voor het eerst toegelaten is.P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:28:
[...]
Dank voor je reactie. Maar werkt het bij alle anderen met P2 wel? Dan heb ik inderdaad een probleem.
Hoezo? M3 doet het ook niet.Inspired schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:31:
[...]
Het geluid is volgens mij vrij minimaal en tot 20 kmh. Je hebt goed geluisterd neem ik aan? Elke P2 zou het moeten hebben aangezien die na 1/7/2019 voor het eerst toegelaten is.
Interessante ontwikkeling.......! Niet goed te praten, maar een lekke slang of radiator of losgeschoten slangenklem is minder dramatisch dan een accu probleem. Maar het lijkt er op dat preconditioning werkt.....P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:11:
[...]
Oorzaak van de rook is duidelijk: A team of specialists was sent directly from Polestar HQ to investigate and have confirmed that evaporated or vaporized coolant lead to the odourless “smoke”.
Nu de oorzaak van de lekkage nog 🧐
Klopt. Model is ook niet voor het eerst toegelaten na die datum.
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 11-10-2020 22:40 ]
Was het niet de Europese typegoedkeuring waar het hier om gaat? De P2 is eind mei in Spanje goedgekeurd, dus dan zou het dus niet hoeven. Maar de P8 dan waarschijnlijk wel straks ... bliep, bliep, bliepInspired schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:31:
[...]
Het geluid is volgens mij vrij minimaal en tot 20 kmh. Je hebt goed geluisterd neem ik aan? Elke P2 zou het moeten hebben aangezien die na 1/7/2019 voor het eerst toegelaten is.
Hij is in mei 2019 al gekeurd?P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:40:
[...]
Was het niet de Europese typegoedkeuring waar het hier om gaat? De P2 is eind mei in Spanje goedgekeurd, dus dan zou het dus niet hoeven. Maar de P8 dan waarschijnlijk wel straks ... bliep, bliep, bliep
Nee, mei 2020, maar dat is ook vóór 1 juli toch 😉?!
Klopt. Maar niet voor 1/7/2019.P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:43:
[...]
[ Voor 44% gewijzigd door Inspired op 11-10-2020 22:49 ]
We hebben het over EU-regelgeving die per 1 juli 2019 is ingegaan.P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:43:
[...]
Oja ... was altijd in de veronderstelling dat dat geluid pas vanaf 1 juli 2020 verplicht was, dus vandaar mijn verwarringP2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:44:
[...]
We hebben het over EU-regelgeving die per 1 juli 2019 is ingegaan.
Laatste wat ik er over zeg: Als je jezelf als veilige auto wil profileren mogen deze veiligheidsaspecten voor overige deelnemers aan het verkeer, regelgeving of niet, bij aflevering niet ontbreken.P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:58:
[...]
Oja ... was altijd in de veronderstelling dat dat geluid pas vanaf 1 juli 2020 verplicht was, dus vandaar mijn verwarring
Leuk idee in Gent!Mga1600 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:13:
[...]
Zo’n meeting is een leuk idee, doen zou ik zeggen..., maar ik word pas week 3/2021 in het P8- zadel geholpen (en de oplopende Covid besmettingen zullen voor de planning best een uitdaging zijn).
Via het Volvo-Forum zijn er af en toe rondleidingen in de fabriek in Gent waar je je op in kunt schrijven. Heb dat alweer een jaar of 8(?) geleden ook eens mogen meemaken, echt heel erg interessant en zelfs voor mijn vrouw die geen echte auto liefhebber is (ze is meer van “als het maar rijdt”..) was het heel erg leuk.
Wij hebben er destijds een weekendje Gent aan vastgekoppeld en dat was ook zeker de moeite waard!
En nog even terugkomend op het eventueel splitsen van dit dit forum in een afzonderlijk P2 en P8 deel: is het niet handig om dat dan als Sub-forums op het Volvo-forum te doen? ‘Straks’ krijgen de andere Volvo’s (te beginnen met de volgende XC90 en XC60) ook Android Automotive en dat levert weer synergie op lijkt me en er is natuurlijk ook uitwisseling met de gewone XC40.
Polestar zelf weet ook niet waarom dat zo is: https://twitter.com/richa.../1302155749615833088?s=21P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:19:
Iets anders: Mijn Polestar maakt geen geluid bij vooruit rijden. Volgens mij wettelijk verplicht sinds 01-07-2019. Wie vergoedt schade als door eventueel slachtoffer hier een beroep op wordt gedaan?
https://www.ad.nl/auto/ni...ht-geluid-maken~ab0d2b89/
Fabrieksbezoekjes zullen er hier de komende maanden echt niet inzitten denk ik, niet alleen omwille van de covid19 regels maar ook omwille van een lopend project waar nog niets van getoond mag wordenJohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:13:
[...]
Leuk idee in Gent!
Is er inmiddels al wat leven op dat Volvo forum?
P2 thunder 20" non-PP
Ik ben juist blij dat mijn Model 3 het niet heeft.eLScha schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:18:
[...]
Polestar zelf weet ook niet waarom dat zo is: https://twitter.com/richa.../1302155749615833088?s=21
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 12-10-2020 06:52 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq