Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.466.212 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
Petzun schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Mochten we beide spijt hebben van onze keuze, dan kunnen we altijd nog ruilen :)
Niet doen hoor John!!! >:)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:49
RJV2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Zonder deze topic te willen kapen en je kunt er verder niets mee maar ben ik de enige die het gek vind dat je de hendel naar achteren moet halen om voorruit te gaan rijden. En naar voren moet drukken om achteruit te rijden?
Ik snap waar het vandaan komt maar een nieuwe auto met een nieuwe aandrijflijn en een aparte knop voor P had toch het logische moment geweest om afscheid te nemen van het verleden en dit meer intuïtief te maken?
Om het nog vager te maken: in P2/P8 zit tenminste nog een joystick. In de nieuwe focus (en andere fords) zit een draaiknop. Daar heb je nog minder gevoel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 12:15
Petzun schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Jullie maken er iets speciaals van. Ik ben benieuwd, plaats je een foto t.z.t. ?
Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 21:14
TheRebell schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Om het nog vager te maken: in P2/P8 zit tenminste nog een joystick. In de nieuwe focus (en andere fords) zit een draaiknop. Daar heb je nog minder gevoel mee...
Ja de gemiddelde range rover heeft dit (draaiknop) ook al een tijdje.

Daarnaast hebben de outlander en sommige mercedessen ook de "omgekeerde" joystick. Dit is even wennen, maar daarna vind ik het wel fijn/natuurlijk voelen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P8 to be
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-02-2021
Al tijden volgend en geïnteresseerd meelezend..
Mijn P8 to be:
Inscription Crystal White metallic
Lounge pack
Draadloos opladen ja
Extra getint glas
Op naar week 49☺️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:57

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Whoop whoop! Ik meld mij ook hier. Na een lang (wacht)proces is de bestelling definitief van mijn Polestar 2 *O*

Ik ga voor private lease en het wordt mijn eerste elektrische auto.

Specs P2:
Kleur: void (al mijn auto’s waren/zijn zwart dus de P2 ook)
Velgen: 19” vond groter niet nodig en komt denk ik de actieradius ook tengoede.
Bekleding: zwart
Verder geen extra opties aangevinkt. De auto is echt mega compleet, heel gaaf.

Ik heb 2x kunnen proefrijden in een P2, 1x in die van de buur(t)man (hij had hem als een van de eerste in NL) en 1x in Amstelveen bij de pop-up store. Beide ervaringen waren geweldig.

Bestel proces ging wat stroef. Kwam door een bug in een IT systeem bij de leasemaatschappij. Heeft bijna 2 weken geduurd voor er een fix was. Daarna was het contact zo ondertekend en kreeg bijna meteen een mail van polestar dat de order naar de fabriek is gestuurd.

Verwachte levering: Feb 2021 ;(

Ik kom van een V40 D2 af en heb deze al particulier kunnen verkopen, voorlopig is de 2de auto (Ford Puma 2020) voldoende zolang mijn vrouw en ik nog allebei thuis werken.

Ik kijk erg uit naar de levering en ga er dan wel een beetje vanuit dat de meeste bugs verholpen zijn. In de order stond ook MY2021, verwacht hier dus al enige aanpassingen tegenover MY2020, of bestond er geen MY2020?
Mega veel zin dus om te gaan rijden! Ik lees al een tijdje mee en blijf ook lekker meelezen in dit topic. Het enige wat ik wil zeggen is.. more pics people! :o

Funfact: Ik heb de Polestar 2 al eens kunnen zien in 2016 toen het nog de Volvo 40.2 concept auto was. Dat was tijdens een bezoekje aan de Volvo fabriek in Zweden. Veel geleerd over het onderstel wat nu dus gebruikt wordt voor de p8 en p2. Heb daar toen ook al de Link & Co 01 als prototype over het fabrieksterrein zien rijden. Fabriek in Zweden is echt een aanrader!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:07
[P2]

Vandaag trip van 250 km. Volle wind tegen, 80% snelweg en wat binnendoor wegen en ook wat file. 100% -> 16%, airco gewoon aan e.d.

Wel veel verbruikt, maar goed om te weten dat onder niet ideale omstandigheden (veel tegenwind, redelijk koud, 3 personen plus baggage) je effectief bijna overal kan komen. (Helemaal als je zou gaan snelladen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQ_mmUtk3LDejy3f0etAjpwcbhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arF2Jlij6FnXWbjEb8ytXiVX.jpg?f=fotoalbum_large

Edit;
Oh ja pas op snelwegen op voor mensen die achterom kijken en vergeten rechtuit te blijven rijden :+

[ Voor 10% gewijzigd door BartWNL op 10-10-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aan de reistijd te zien reed je wel redelijk traag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-04 20:35
[b]SpeedfreakR in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"SpeedfreakR schreef
Bestel proces ging wat stroef. Kwam door een bug in een IT systeem bij de leasemaatschappij. Heeft bijna 2 weken geduurd voor er een fix was. Daarna was het contact zo ondertekend en kreeg bijna meteen een mail van polestar dat de order naar de fabriek is gestuurd.
Gefeliciteerd! Die IT bug was er in juli ook al, raar dat ze dat nog niet opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:16:
Aan de reistijd te zien reed je wel redelijk traag?
Voor gemiddelde snelheid helpt file niet mee idd. Snelwegen overal 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:57

SpeedfreakR

Zoeffff.....

zap681 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Gefeliciteerd! Die IT bug was er in juli ook al, raar dat ze dat nog niet opgelost hebben.
Vaag zeg.. dit bleekt toch wel weer een nieuw probleem te zijn. Had zelf ook nog een fout ondekt in het systeem.. het linkje ga terug naar de polestar omgeving, ging terug naar de staging omgeving. Beetje slordig 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• podloot
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-04 16:01
hier ook een P2 - bevalt heel goed, prachtige auto
ook e-mail-bericht gekregen over 2 bugs, 1. hij kan komen stil te staan en 2. koplamplicht kan te hoog zijn afgesteld.
komende woensdag kan ik terecht bij volvo-dealer - afspraak maken ging heel makkelijk en snel

ik krijg ook veel aandacht met de auto - thunder grey en performance-packs

de stuurkolom zit gauw wat laag zit ten opzichte van mijn benen - ok de middenconsole is- wat breed zodatg mijn rechter knie wat beperkte ruimte heeft naar rechts toe - de optimale stoelinstellling is nog even zoeken; ik heb verschillend standen geprobeerd, zowal laag als hoog en ik zit er prima in - hiervoor had ik een bmw active tourer en die stapte iets makkelijker in

cruise control en pilot assist bevallen uitstekend en geven een relaxtere rijhouding - als je richting aangeeft naar links om iemand in te halen, trekt hij al automatisch op - mooi is dat

google apps zijn nog wat beperkt, spotify erop - waze lukt niet en filtsmeister ook niet - verder zijn vooral radiozenders te installeren - ook al zijn de instelmogelijkheden beperkt; het geluid is wel echt top - update gaat volgen begrijp ik

stoelverwarming is luxe en helpt volgens de berichten om het energieverbruik laag te houden als je dit combineert met minimale verwarming in de auto ; dat vind ik ook wel lekker fris - de stuurverwarming is ook mooi maar het temperatuursverschil met het kunststof op het stuur voelt dan wel extra groot

mooi pookje ook - daarbij een klein puntje, ik stel hem soms wat snel in en dan luistert hij niet waardoor ik niet wissel naar achteruit of andersom en dat is wel eens spannend

verder merk ik nog niet veel verschil in de interieur binnenverlichtingsinstellingen en heb ik ook nog geen effect ontdekt met de spiegels op instelling licht of donker ten opzichte van standaard

ik hoop dat ik na de update bij de volvo-dealer weer meer opties heb en ook OTA updates kan binnenhalen - maar wellicht duurt dat nog wat langer . . .

fantastische auto !

[ Voor 8% gewijzigd door podloot op 10-10-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Iemand al ervaring met het plaatsen van een kinderzitje op de achterbank en het in-/uitladen van kind? Ben benieuwd hoe toegankelijk het allemaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ja, 4 en 6 jaar, geen problemen, iets beter dan de bmw 5 serie die ik hiervoor had (uit 2007)

Ga nog wel bescherming folie op de dorpels plakken. Kinderen stappen er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:45
De fiscalist schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:06:
Ja, 4 en 6 jaar, geen problemen, iets beter dan de bmw 5 serie die ik hiervoor had (uit 2007)

Ga nog wel bescherming folie op de dorpels plakken. Kinderen stappen er op.
Waar koop je die folie? Wil dat voor de p8 ook hebben (en ook liefst folie achter de deur grendels.. zien er niet uit op mn huidige auto)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Bij een reclame belettering bedrijf. Anti steenslag folie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 09:46

DancePlaza

ninja

Fladder80 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:47:
Iemand al ervaring met het plaatsen van een kinderzitje op de achterbank en het in-/uitladen van kind? Ben benieuwd hoe toegankelijk het allemaal is.
Geen probleem hier met een cybex sirona en een cybex Pallas allebei isofix, zelfs bijrijder stoel heeft heeft isofix, kids zijn 1 en 3

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• polestar2
  • Laatst online: 30-06-2021
Afgelopen maandag eindelijk afgeleverd! P2 Magnesium, Slate WeaveTech met Black Ash Deco. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFxN8Iypyzb75ZlCkq7PsrQbqz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLcsMCD16GKbj5ZDLAPxoL6l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door polestar2 op 11-10-2020 11:12 . Reden: kenteken verborgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polestar2
Donderdag Roosendaal - Amsterdam vv, de volgende meldingen op de A27 - geen goed begin:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADZvLyPmb6wF4KxnGtJGMyWxJ_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f790Gm7q1S9S2icT8NN6Xpo0.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeRlcuCk508-LQYayz4Go14YHHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1SE00AAfWhfy52CinF0FBT8.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NN7ru4sKx8qMLLqUgTqfiBHm-aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvPQV2arztet8nzx4IVuU9Z0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polestar2
Maar hij bleef gelukkig rijden. Vrijdagochtend 9 oktober, een volgende storing: laadkabel was verwijderd, maar de auto werd niet vrijgegeven.... 'verwijder laadkabel'....
Polestar technical service gebeld: probeer de kabel nogmaals te bevestigen en te verwijderen (hadden we natuurlijk al gedaan) - geen resultaat. Oplossing (< 500 km op de teller...): bergingsmaatschappij gebeld

[Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehFBfpReu35yzLu1WSLlh0NdiBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un2SkCByGOGqWR7DFlyWrYVw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door polestar2 op 11-10-2020 11:14 . Reden: kenteken verborgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polestar2
Zelfde dag nog gefixt met 'software update', sinds dien rijdt hij prima.

10 oktober Roosendaal - Weert vv, rijden OK, 240 km, batterij van 94 naar 22% bij 110 km/h op de cruise control dus theoretisch 333 km bereik, buitentemperatuur 9 - 12 C, binnentemperatuur 21 C auto (A/C aan). Geen internetconnectie deze keer: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMVsvPpOijtb6hcLF1CPGp3uG70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4MxyBxTFAiuuzMl7vrICEQy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
polestar2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:45:
Donderdag Roosendaal - Amsterdam vv, de volgende meldingen op de A27 - geen goed begin:[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Toch balen dat je binnen een week op een bergingsauto staat lijkt me. Niet de nieuwste updates standaard gehad ?

Internet was ook hier anderhalve week weg maar kwam toen vanzelf weer...maar heb toch de laatste update erop laten zetten vorige week (en hoefde na de mail van polestar niet weer heen)

Range teruggerekend gisteren bij autoweg en binnenwegen 322 km. Best rustig (normaal) rijden. Na 116 km 22.1kWh/100 km op de teller.

Range teruggerekend vanaf laadpaal verbruik. Beetje vaag vind ik het aangegeven verbruik wel dat wiebelde behoorlijk en lijkt me nauwelijks een voortschrijdend gemiddelde gezien het springerige gedrag van die cijfers daar.

Heb 20” wielen dus dat scheelt misschien net weer een beetje vergeleken met jouw 19”

En wat me opvalt is dat je “vers van de laadpaal” gewoon veel zuiniger rijdt...blijkbaar verwarmd het laden je batterij toch dusdanig dat het een significant effect heeft op het verbruik de eerste 10 a 20 km. Dus kan niet wachten op de app ok te kunnen programmeren dat ie net voor gebruikt klaar is met laden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
De bovenstaande gebruikscijfers zijn interessant. Maar verwarmen jullie de auto voor voordat je thuis de kabel eruit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:28:
De bovenstaande gebruikscijfers zijn interessant. Maar verwarmen jullie de auto voor voordat je thuis de kabel eruit haalt?
Bij de bovenstaande rit was dat niet het geval. Slechts geladen. Bij een andere test had ik het wel voorverwarmd en ook dat scheelt. Truc lijkt me dus het einde laad proces te timen met je vertrek.

Zie dat de Fastned planner trouwens uitgaat van 335 km range.

[ Voor 15% gewijzigd door JFDv op 11-10-2020 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:58
JFDv schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:40:
[...]

Bij de bovenstaande rit was dat niet het geval. Slechts geladen. Bij een andere test had ik het wel voorverwarmd en ook dat scheelt. Truc lijkt me dus het einde laad proces te timen met je vertrek.

Zie dat de Fastned planner trouwens uitgaat van 335 km range.
Het beste is inderdaad een "vertrek" functie. Dus, dat je in kunt stellen dat je 8 uur wilt vertrekken en dat het laden dan net klaar is, en je climate goed voorverwarmd is. Alleen van AC laden zal de batterij temperatuur niet super veel toenemen, ook niet bij uren laden. En dan ga ik uit van 11kW. Bij Tesla hebben ze een vertrek functie maar die werkt nog niet echt super. Zo gaat die vast uit van daltarief tot 6 uur en zorgt hij ervoor dat hij om 6 uur klaar is met laden. Ook al vertrek je pas om 8 uur. Verwarmen doet hij dan wel obv de vertrektijd. Ook is dit allemaal alleen nog maar in de auto in te stellen. Al is dit natuurlijk alleen echt relevant als je de range ook nodig hebt. Anders kun je op een koude winterdag net zo goed de verwarming aanzetten 15-30 minuten voor vertrek via de paal.

Met wat geluk is de P2/P8 straks ook te koppelen aan EV Car en dan kun je gewoon tegen je Google Home blaten dat je de auto voor wilt verwarmen. Of gewoon vooraf plannen mochten we ooit nog veel gaan rijden..

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:44

Polestar CEO over o.a. range en recall.

Bron: https://insideevs.com/new...discuss-range-polestar-2/

[ Voor 20% gewijzigd door BlacKstaR- op 11-10-2020 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:08
1ste prijs voor een vaag en nietszeggend stel antwoorden.

De man moet ook wat training krijgen over hoe zich te gedragen voor een camera. Hij kijkt niet naar zijn toeschouwers, en dat versterkt de indruk ontwijkend te antwoorden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 21:31
BartWNL schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:03:
[P2]
Oh ja pas op snelwegen op voor mensen die achterom kijken en vergeten rechtuit te blijven rijden :+
Ik blijf dit ook grappig vinden. Vooral als er een auto met 3 of 4 mensen voorbij komt zie je regelmatig al die koppies draaien en kijken met zo’n expressie van ‘wat is dát voor auto?’. Soms lijkt het wel alsof je in één of andere lamborghini special edition rijdt... ;)

There can be only fun

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GF
  • Laatst online: 08:43

GF

Ik lees al een tijdje mee in dit zeer informatieve topic. Na lang te hebben moeten pingpongen wegens Corona beperkingen i.r.t lease contracten bij mijn werkgever, nu eindelijk ook een nieuwe auto in bestelling. Het is de P8 geworden in Fusion Red :9 .

Ik had mijn zinnen sinds juni op de P2 staan, echter was deze uiteindelijk niet meer leverbaar in 2020 op het moment dat lease auto's bij mijn werkgever weer besteld mocht worden. In 2021 leveren werd me toch net even wat te gortig met de bijtelling. Nu ik er een tijdje iets rationeler over na heb kunnen denken heb ik hier geen spijt van. De P8 is net even wat handiger met 2 kinderen. Daarnaast twijfelde ik over de middenconsole en het relaxt kunnen wegzetten van mijn rechterbeen, met name voor wat langere ritten + het beperkte zicht naar achteren. Wel vind ik de P2 net even wat mooier en verfrissender, maar goed je kan niet alles hebben.

Opties op de P8: 20", Arienne Charcoal Leder, Lounge, Lighting, Power seats, Warmtepomp, Elektrische kindersloten, Draadloos opladen, Extra getint glas, Verwarmbare voorruit, Zonder model- en typeaanduiding.

Overige elektrische auto's die ik overwogen heb: Audi E-Tron Sportback 55 (te duur), Jaguar I-Pace (lelijke achterkant), Model-Y (te laat leverbaar, looks en kwaliteit twijfel), Ford Mustang Mach-E (te laat leverbaar).

Mijn huidige auto is een V60 D6. Overgang in december naar de P8 zal zeer soepeltjes zijn verwacht ik _/-\o_ .

/edit
Range anxiety? Nee, laadpaal heb ik aan huis. Ik rijdt vrijwel nooit meer dan 250km op een dag, enkel 1x per jaar op vakantie heen en terug +/- 900 km op 1 dag.

[ Voor 5% gewijzigd door GF op 11-10-2020 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-05 21:34
Zijn er meer mensen die geen 4G verbinding kunnen krijgen in de auto? Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
ach-jee schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:07:
Zijn er meer mensen die geen 4G verbinding kunnen krijgen in de auto? Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd zonder succes.
https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/#7325089

Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Yup, misschien hebben ze de rekening niet betaald. Kijken of het zichzelf vanzelf oplost. Ben net bezig met een lange trip, dan valt goed op hoe afhankelijk je bent van een werkend 4G-signaal, vervelend dat je niet kunt gebonden met een hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
ach-jee schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:22:
[...]

Yup, misschien hebben ze de rekening niet betaald. Kijken of het zichzelf vanzelf oplost. Ben net bezig met een lange trip, dan valt goed op hoe afhankelijk je bent van een werkend 4G-signaal, vervelend dat je niet kunt gebonden met een hotspot.
Dat moet wel kunnen, via de WiFi settings kun je verbinding met jij eigen tel als WiFi punt. Anders om is volgens mij niet mogelijk, de 4G van de auto als WiFi punt gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door BlacKstaR- op 11-10-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
BlacKstaR- schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

Dat moet wel kunnen, via de WiFi settings kun je verbinding met jij eigen tel als WiFi punt. Anders om is volgens mij niet mogelijk, de 4G van de auto als WiFi punt gebruiken.
Dacht eerder in het topic gelezen te hebben dat internet dan niet werkt? Schijnt alleen voor service te zijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Inspired schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Dacht eerder in het topic gelezen te hebben dat internet dan niet werkt? Schijnt alleen voor service te zijn oid?

Zie vanaf 40 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
Het hotspot-probleem is in ieder geval opgelost, blijkbaar kun je niet tijdens het rijden connecten, maar moet je ‘m even stilzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 16:28
Heeft ook al eens iemand naar het zelf gezaagde gat voor de trekhaak gekeken?
Zag op een Duits forum foto’s dat dat niet altijd even goed gelukt was 😝:

Afbeeldingslocatie: https://polestar.fans/uploads/default/optimized/2X/9/902b5978832847f66724090d3b2f117d4aa814a0_2_690x395.jpeg

Bij mij ziet het er nog goed uit (vind ik):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8Xh0Fv80XUoCoHILqY-Tzmy1_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sv6sl4cj3GwPD7xFCXBm1fVy.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door P2Hattem op 11-10-2020 11:19 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 12:18

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 12:15
[P8]

Wat ik mij nog afvroeg qua functionaliteit van de one-pedal-drive. Loslaten is langzaam afremmen. Je zal dus meer anticiperend rijden maar als er bijv een auto voor je zit of een stoplicht moet je dan alsnog de rem gebruiken? Lijkt mij niet dat die automatisch stopt als je toch nog net iets te hard gaat?

Op de snelweg met ACC, dan remt die wel automatisch nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudWieP8
  • Laatst online: 20-09-2024
wht_nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:45:
[P8]

Wat ik mij nog afvroeg qua functionaliteit van de one-pedal-drive. Loslaten is langzaam afremmen. Je zal dus meer anticiperend rijden maar als er bijv een auto voor je zit of een stoplicht moet je dan alsnog de rem gebruiken? Lijkt mij niet dat die automatisch stopt als je toch nog net iets te hard gaat?

In 1 van de Duitse reviews rijden ze door de stad en lijkt het of de P8 zelf geleidelijk afremt tot achter een auto die voor het verkeerslicht staat te wachten, dus ik zou denken dat ie automatisch stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
RuudWieP8 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:27:
[...]

In 1 van de Duitse reviews rijden ze door de stad en lijkt het of de P8 zelf geleidelijk afremt tot achter een auto die voor het verkeerslicht staat te wachten, dus ik zou denken dat ie automatisch stopt.
Die test is van Car Maniac en er is toch geen reden te veronderstellen dat Pilot Assist of ACC niet zouden werken met one pedal drive ? Dus ja.....hij remt in principe wel .....

YouTube: Volvo XC40 Pure Electric: Die neue Elektro-Klasse ÜBER Niro & Kona!

[ Voor 11% gewijzigd door Mga1600 op 11-10-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:19
wht_nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:45:
[P8]

De P2 remt met de standaard instelling redelijk stevig af tot stilstand als je je voet helemaal van het gaspedaal haalt. Als je in de stad een beetje anticiperend rijdt dan heb je het rempedaal bijna niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:13:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan ziet die van jou er inderdaad heel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
_--[]--__ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:32:
[...]

De P2 remt met de standaard instelling redelijk stevig af tot stilstand als je je voet helemaal van het gaspedaal haalt. Als je in de stad een beetje anticiperend rijdt dan heb je het rempedaal bijna niet nodig.
Zet ACC aan en je kunt heel relaxed rijden, ook in de stad.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:19
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Zet ACC aan en je kunt heel relaxed rijden, ook in de stad.
Alleen bij rotondes moet ie vaak wel ff uit omdat de acc dan de lock op je voorganger kwijtraakt en dan de rotonde met 50 km/u wil nemen :? Het uitzetten van de acc met de knop op je stuur zonder gelijk af te remmen vergt wat oefening met het net voldoende intrappen van het gaspedaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
_--[]--__ schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Alleen bij rotondes moet ie vaak wel ff uit omdat de acc dan de lock op je voorganger kwijtraakt en dan de rotonde met 50 km/u wil nemen :?
Daarom hebben ze er Ohlins onder gezet 🤣

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:13:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie je dat gat alleen als je “op straat ligt” of kijk je er normaal ook tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Mga1600 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:56:
[...]

Zie je dat gat alleen als je “op straat ligt” of kijk je er normaal ook tegenaan?
Alleen als je eronder ligt (of de camera op de voorkant van je telefoon gebruikt, want dat vond ik toch makkelijker 😂), gewoon staand zie je er helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 23-07-2023
[...]

Alleen bij rotondes moet ie vaak wel ff uit omdat de acc dan de lock op je voorganger kwijtraakt en dan de rotonde met 50 km/u wil nemen :? Het uitzetten van de acc met de knop op je stuur zonder gelijk af te remmen vergt wat oefening met het net voldoende intrappen van het gaspedaal.
Ik denk dat ik deze functie dan maar niet ga promoten bij mijn echtgenote :X

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:38
[...]

....en dan de rotonde met 50 km/u wil nemen :? .
Wat is daar mis mee? ff een training van Gijs van Lennep en ook dát "probleempje" is omgezet in fun...
(banden vervangen zodra je "spoilertjes" aan je banden ziet hangen.. oOo Ik ga er vanuit als de quattro dat kan, dat de Polestar 2 het óók kan..)

[ Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 11-10-2020 14:26 ]

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Alleen als je eronder ligt (of de camera op de voorkant van je telefoon gebruikt, want dat vond ik toch makkelijker 😂), gewoon staand zie je er helemaal niets van.
O mooi zo, zou wel erg jammer zijn als je er altijd tegenaan zou kijken als je er achter rijdt
(want met 400+ pk rijden er meer mensen achter je dan voor je.... toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Statement van Polestar over de p2 die begon te roken tijdens het opladen

https://www.polestar.com/...Ow5NEP0QsfK5aLFbPmTCShUso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
We immediately cut the power, and further we disconnected the charger from the car.

Hoe dan? Cut the power? Van de lader of van de auto?

Zit er eigenlijk een cutoff switch ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-05 16:53

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

BartWNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:48:
Statement van Polestar over de p2 die begon te roken tijdens het opladen

https://www.polestar.com/...Ow5NEP0QsfK5aLFbPmTCShUso
Gaat lekker :/

Ik ben benieuwd hoe ze al deze problemen snel vlot gaan trekken, als CEO zou ik hier toch tamelijk onrustig van worden. Ik denk dat ze de volgende keer wel twee keer nadenken voordat ze een auto (zonder OTA) snel op de markt willen zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 11-10-2020 18:02 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
revolution-nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ze al deze problemen snel vlot gaan trekken, als CEO zou ik hier toch tamelijk onrustig van worden. Ik denk dat ze de volgende keer wel twee keer nadenken voordat ze een auto (zonder OTA) snel op de markt willen zetten.
Wanneer komt OTA beschikbaar voor de P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Willi1908 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Wanneer komt OTA beschikbaar voor de P2?
Volgens de PS support site eind dit jaar. Daarvoor moet je (logischerwijs) voor naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
[...]

Of het roken met een OTA update te fixen is, is maar zeer de vraag?!

Volgens de politie waren er wel vlammen:
https://www.time24.news/2...-fire-while-charging.html

Maar als dit nog een keer voorkomt, dan hebben ze m.i. wel een heel erg serieuze uitdaging om de auto nog als betrouwbaar te verkopen. Zal menige leasemaatschappij ook niet op zitten te wachten lijkt me en dan heb je toch een groot probleem als die je uit het assortiment halen?!

[ Voor 13% gewijzigd door P2Hattem op 11-10-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Mga1600 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

want met 400+ pk rijden er meer mensen achter je dan voor je.... toch?
Zeker weten, maar met 207 pk van de vorige auto was dat ook al het geval ... hoe zou dat nou toch komen 🧐?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
GF schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:44:
Ik lees al een tijdje mee in dit zeer informatieve topic. Na lang te hebben moeten pingpongen wegens Corona beperkingen i.r.t lease contracten bij mijn werkgever, nu eindelijk ook een nieuwe auto in bestelling. Het is de P8 geworden in Fusion Red :9 .

Ik had mijn zinnen sinds juni op de P2 staan, echter was deze uiteindelijk niet meer leverbaar in 2020 op het moment dat lease auto's bij mijn werkgever weer besteld mocht worden. In 2021 leveren werd me toch net even wat te gortig met de bijtelling. Nu ik er een tijdje iets rationeler over na heb kunnen denken heb ik hier geen spijt van. De P8 is net even wat handiger met 2 kinderen. Daarnaast twijfelde ik over de middenconsole en het relaxt kunnen wegzetten van mijn rechterbeen, met name voor wat langere ritten + het beperkte zicht naar achteren. Wel vind ik de P2 net even wat mooier en verfrissender, maar goed je kan niet alles hebben.

Opties op de P8: 20", Arienne Charcoal Leder, Lounge, Lighting, Power seats, Elektrische kindersloten, Draadloos opladen, Extra getint glas, Verwarmbare voorruit, Zonder model- en typeaanduiding.

Overige elektrische auto's die ik overwogen heb: Audi E-Tron Sportback 55 (te duur), Jaguar I-Pace (lelijke achterkant), Model-Y (te laat leverbaar, looks en kwaliteit twijfel), Ford Mustang Mach-E (te laat leverbaar).

Mijn huidige auto is een V60 D6. Overgang in december naar de P8 zal zeer soepeltjes zijn verwacht ik _/-\o_ .

/edit
Range anxiety? Nee, laadpaal heb ik aan huis. Ik rijdt vrijwel nooit meer dan 250km op een dag, enkel 1x per jaar op vakantie heen en terug +/- 900 km op 1 dag.
P8

Mooie complete uitvoering en gaaf dat je voor rood gaat! Welkom hier. Wanneer denk je hem te mogen ontvangen? Jij bent bewust niet voor de warmtepomp gegaan? Ik vond het zelf wel een mooie cobi met de 20” O-) En jij gaat ook voor alleen “Volvo” achterop, of laat je wel dat schildje met P8 en AWD plaatsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:15:
[...]

P8

Jij bent bewust niet voor de warmtepomp gegaan? Ik vond het zelf wel een mooie cobi met de 20” O-)
Hahaha John, je laat ook geen gelegenheid aan je voorbij gaan om deze vraag te stellen he..... :Y

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

P2

Dat is een belangrijke toevoeging; zonder dat de OTA mogelijkheid klaar is. Dan hadden ze tientallen problemen zonder moeite voor de berijder en Polestar zo kunnen verhelpen. Nu is het een hoop gedoe. Wordt toch een beetje vervelend voor een aantal Tweakers hier. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:20:
[...]

Volgens de PS support site eind dit jaar. Daarvoor moet je (logischerwijs) voor naar de dealer.
Voor de P8 in week 49, dus zou zomaar gelijk kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:26:
[...]

Voor de P8 in week 49, dus zou zomaar gelijk kunnen lopen.
Ik hoop het ... dan hoef ik nog maar max 2 maanden ramen te krabben ... je zou bijna blij worden van global warming 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:22:
[...]

Hahaha John, je laat ook geen gelegenheid aan je voorbij gaan om deze vraag te stellen he..... :Y
Ik vind het interessant te lezen waarom iemand bepaalde keuzes maakt. Niet erg toch? Anders heeft zo’n forum ook weinig zin. Als je die afpelt kom je een klein aantal onderwerpen heel vaak tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:29:
[...]

Ik vind het interessant te lezen waarom iemand bepaalde keuzes maakt. Niet erg toch? Anders heeft zo’n forum ook weinig zin. Als je die afpelt kom je heel veel onderwerpen heel vaak tegen...
Ik vind het alleen maar heel erg leuk dat je het doet *O*

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Ik vind het alleen maar heel erg leuk dat je het doet *O*
Hahaha, mafkees! Jij krijgt hem toch ook vrij snel nu, weekje of zes nog? Doen we nog een P8 meeting? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Hahaha, mafkees! Jij krijgt hem toch ook vrij snel nu, weekje of zes nog? Doen we nog een P8 meeting? oOo
Klopt week 47 it is! Hmm P8 meeting klinkt wel leuk maar ik zit een beetje met mijn time managment rond de feestdagen (lees "ik heb het eigenlijk best wel rete druk met de webshop") dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden voor mij :S

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Klopt week 47 it is! Hmm P8 meeting klinkt wel leuk maar ik zit een beetje met mijn time managment rond de feestdagen (lees "ik heb het eigenlijk best wel rete druk met de webshop") dus dat gaat hem waarschijnlijk niet worden voor mij :S
Ik week 46, maar natuurlijk nog niets definitiefs. Bouwdatum is de 20e.

Webshop? Wat kunnen we bestellen?

Klinkt wel heel gaaf een paar kleurtjes van de P8 ergens even samen te laten komen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Plectrums en muziek gerelateerde kado artikelen (met de nadruk op miniatuur gitaartjes)
https://www.papas-plectrums.nl/nl/

(y)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Zeker weten, maar met 207 pk van de vorige auto was dat ook al het geval ... hoe zou dat nou toch komen 🧐?!
Eerst uitzoeken wat er gespeeld heeft, dan pas oordelen zou ik zeggen! Het klinkt als een oververhit laadsnoer want stekker eruit = probleem kennelijk opgelost.
Misschien was het stopcontact waar hij mee laadde te zwak heeft hij een verlengsnoer gebruikt - dat leidt ook tot oververhitting of was het laadsnoer beschadigd......we horen het vast nog wel.....

[ Voor 21% gewijzigd door Mga1600 op 11-10-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Mga1600 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:52:
[...]

Eerst uitzoeken wat er gespeeld heeft, dan pas oordelen zou ik zeggen! Het klinkt als een oververhit laadsnoer want stekker eruit = probleem kennelijk opgelost.
Misschien was het stopcontact waar hij mee laadde te zwak heeft hij een verlengsnoer gebruikt - dat leidt ook tot oververhitting of was het laadsnoer beschadigd......we horen het vast nog wel.....
Laadpunt zit aan de achterzijde en rook komt onder de motorkap vandaan, dus de kabel lijkt me niet direct de oorzaak. Maar je hebt gelijk: eerst de feiten, dan het oordeel.

Er is iig wel snel gecommuniceerd door Polestar over dit ‘voorval’, dus dat gaat zeker al beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 23-07-2023
JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Ik week 46, maar natuurlijk nog niets definitiefs. Bouwdatum is de 20e.

Klinkt wel heel gaaf een paar kleurtjes van de P8 ergens even samen te laten komen. 8)
Leuk idee. Over de jaarwisseling heen tillen zodat de meesten hun P8 hebben? Zijn hiervoor meer toekomstige P8 bezitters in?
Misschien zijn we als groepje "eerste P8 bezitters" welkom voor een bezoekje in Gent ?! Dit zal wel afhangen van Covid-19 tegen die tijd.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
Petzun schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Leuk idee. Over de jaarwisseling heen tillen zodat de meesten hun P8 hebben? Zijn hiervoor meer toekomstige P8 bezitters in?
Misschien zijn we als groepje "eerste P8 bezitters" welkom voor een bezoekje in Gent ?! Dit zal wel afhangen van Covid-19 tegen die tijd.
Als er iets in 2021 georganiseerd gaat worden dan heb ik daar wel interesse in.

Onyx Black.....present 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Zo’n meeting is een leuk idee, doen zou ik zeggen..., maar ik word pas week 3/2021 in het P8- zadel geholpen (en de oplopende Covid besmettingen zullen voor de planning best een uitdaging zijn).

Via het Volvo-Forum zijn er af en toe rondleidingen in de fabriek in Gent waar je je op in kunt schrijven. Heb dat alweer een jaar of 8(?) geleden ook eens mogen meemaken, echt heel erg interessant en zelfs voor mijn vrouw die geen echte auto liefhebber is (ze is meer van “als het maar rijdt”..) was het heel erg leuk.
Wij hebben er destijds een weekendje Gent aan vastgekoppeld en dat was ook zeker de moeite waard!

En nog even terugkomend op het eventueel splitsen van dit dit forum in een afzonderlijk P2 en P8 deel: is het niet handig om dat dan als Sub-forums op het Volvo-forum te doen? ‘Straks’ krijgen de andere Volvo’s (te beginnen met de volgende XC90 en XC60) ook Android Automotive en dat levert weer synergie op lijkt me en er is natuurlijk ook uitwisseling met de gewone XC40.

[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 11-10-2020 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GF
  • Laatst online: 08:43

GF

JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:15:
[...]
P8

Mooie complete uitvoering en gaaf dat je voor rood gaat! Welkom hier. Wanneer denk je hem te mogen ontvangen? Jij bent bewust niet voor de warmtepomp gegaan? Ik vond het zelf wel een mooie cobi met de 20” O-) En jij gaat ook voor alleen “Volvo” achterop, of laat je wel dat schildje met P8 en AWD plaatsten?
Thanks dat dacht ik dus ook :-)! Warmtepomp vergeten erbij te zetten. Die heb ik ter compensatie van de 20” en wat comform uiteindelijk toch gekozen. Badges gaan er allemaal standaard af bij mij (mooier en blijft er nog iets te raden over wat voor type het is).

Ik verwacht hem rond de kerst. Dan gaat mijn huidige D6 eruit. Nog even geduldig wachten dus... duurt lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:56
De fiscalist schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:59:
We immediately cut the power, and further we disconnected the charger from the car.

Hoe dan? Cut the power? Van de lader of van de auto?

Zit er eigenlijk een cutoff switch ergens?
Bij ons heeft de elektricien een aparte groep in de meterkast aangebracht voor EV-laadpaal. Die springt er bij paniek zelf uit of kunt hem door hoofdschakelaar in de meterkast zelf uit te zetten stroom naar laadpaal uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

Laadpunt zit aan de achterzijde en rook komt onder de motorkap vandaan, dus de kabel lijkt me niet direct de oorzaak. Maar je hebt gelijk: eerst de feiten, dan het oordeel.

Er is iig wel snel gecommuniceerd door Polestar over dit ‘voorval’, dus dat gaat zeker al beter.
Oorzaak van de rook is duidelijk: A team of specialists was sent directly from Polestar HQ to investigate and have confirmed that evaporated or vaporized coolant lead to the odourless “smoke”.

Nu de oorzaak van de lekkage nog 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Iets anders: Mijn Polestar maakt geen geluid bij vooruit rijden. Volgens mij wettelijk verplicht sinds 01-07-2019. Wie vergoedt schade als door eventueel slachtoffer hier een beroep op wordt gedaan?
https://www.ad.nl/auto/ni...ht-geluid-maken~ab0d2b89/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:19:
Iets anders: Mijn Polestar maakt geen geluid bij vooruit rijden. Volgens mij wettelijk verplicht sinds 01-07-2019. Wie vergoedt schade als door eventueel slachtoffer hier een beroep op wordt gedaan?
Je verzekering, en jij bent aansprakelijk.
Als je weet dat er een defect aan je auto is moet je dat laten herstellen.

Als je lampen niet werken, ga je dan ook in het donker rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Tommie12 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Je verzekering, en jij bent aansprakelijk.
Als je weet dat er een defect aan je auto is moet je dat laten herstellen.

Als je lampen niet werken, ga je dan ook in het donker rijden?
Dank voor je reactie. Maar werkt het bij alle anderen met P2 wel? Dan heb ik inderdaad een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Dank voor je reactie. Maar werkt het bij alle anderen met P2 wel? Dan heb ik inderdaad een probleem.
Ik beantwoordde je vraag. Ik heb (nog) geen EV, dus ik kan het niet voor jou bevestigen.
De Zoe die mijn zoon laatst als deelauto had maakte wel een lawaaitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Het geluid is volgens mij vrij minimaal en tot 20 kmh. Je hebt goed geluisterd neem ik aan? Elke P2 zou het moeten hebben aangezien die na 1/7/2019 voor het eerst toegelaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:40
Inspired schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Het geluid is volgens mij vrij minimaal en tot 20 kmh. Je hebt goed geluisterd neem ik aan? Elke P2 zou het moeten hebben aangezien die na 1/7/2019 voor het eerst toegelaten is.
Hoezo? M3 doet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Oorzaak van de rook is duidelijk: A team of specialists was sent directly from Polestar HQ to investigate and have confirmed that evaporated or vaporized coolant lead to the odourless “smoke”.

Nu de oorzaak van de lekkage nog 🧐
Interessante ontwikkeling.......! Niet goed te praten, maar een lekke slang of radiator of losgeschoten slangenklem is minder dramatisch dan een accu probleem. Maar het lijkt er op dat preconditioning werkt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
STIMPPYYY schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

Hoezo? M3 doet het ook niet.
Klopt. Model is ook niet voor het eerst toegelaten na die datum. :) Nu is het alleen nog voor echt nieuwe modellen. Vanaf half 2021 voor alle nieuwe EVs die op de weg komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 11-10-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Inspired schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Was het niet de Europese typegoedkeuring waar het hier om gaat? De P2 is eind mei in Spanje goedgekeurd, dus dan zou het dus niet hoeven. Maar de P8 dan waarschijnlijk wel straks ... bliep, bliep, bliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:40:
[...]

Was het niet de Europese typegoedkeuring waar het hier om gaat? De P2 is eind mei in Spanje goedgekeurd, dus dan zou het dus niet hoeven. Maar de P8 dan waarschijnlijk wel straks ... bliep, bliep, bliep
Hij is in mei 2019 al gekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Inspired schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

Hij is in mei 2019 al gekeurd?
Nee, mei 2020, maar dat is ook vóór 1 juli toch 😉?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:43:
[...]

Klopt. Maar niet voor 1/7/2019. :)

Zie ook; https://ec.europa.eu/grow...-vulnerable-road-users_en

Dus elke nieuwe auto die (voor het eerst) goedkeurd is vanaf 1/7/2019 moet het hebben, dus P2 oa.

En vanaf 1/7/2021 echt elke nieuwe EV die op de weg komt. Inclusief oudere modellen zoals de Model 3 etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Inspired op 11-10-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:43:
[...]

We hebben het over EU-regelgeving die per 1 juli 2019 is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

We hebben het over EU-regelgeving die per 1 juli 2019 is ingegaan.
Oja ... was altijd in de veronderstelling dat dat geluid pas vanaf 1 juli 2020 verplicht was, dus vandaar mijn verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
P2Hattem schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Oja ... was altijd in de veronderstelling dat dat geluid pas vanaf 1 juli 2020 verplicht was, dus vandaar mijn verwarring
Laatste wat ik er over zeg: Als je jezelf als veilige auto wil profileren mogen deze veiligheidsaspecten voor overige deelnemers aan het verkeer, regelgeving of niet, bij aflevering niet ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Uitgebreide en goede review van de P2, incl vergelijking met Tesla m3 en mY. Vooral aandacht voor de rij-eigenschappen:

https://insideevs.com/rev...sla-model-3-owner-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Zo’n meeting is een leuk idee, doen zou ik zeggen..., maar ik word pas week 3/2021 in het P8- zadel geholpen (en de oplopende Covid besmettingen zullen voor de planning best een uitdaging zijn).

Via het Volvo-Forum zijn er af en toe rondleidingen in de fabriek in Gent waar je je op in kunt schrijven. Heb dat alweer een jaar of 8(?) geleden ook eens mogen meemaken, echt heel erg interessant en zelfs voor mijn vrouw die geen echte auto liefhebber is (ze is meer van “als het maar rijdt”..) was het heel erg leuk.
Wij hebben er destijds een weekendje Gent aan vastgekoppeld en dat was ook zeker de moeite waard!

En nog even terugkomend op het eventueel splitsen van dit dit forum in een afzonderlijk P2 en P8 deel: is het niet handig om dat dan als Sub-forums op het Volvo-forum te doen? ‘Straks’ krijgen de andere Volvo’s (te beginnen met de volgende XC90 en XC60) ook Android Automotive en dat levert weer synergie op lijkt me en er is natuurlijk ook uitwisseling met de gewone XC40.
Leuk idee in Gent!

Is er inmiddels al wat leven op dat Volvo forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
P2void19noPP schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:19:
Polestar zelf weet ook niet waarom dat zo is: https://twitter.com/richa.../1302155749615833088?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
JohnDoe77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Leuk idee in Gent!

Is er inmiddels al wat leven op dat Volvo forum?
Fabrieksbezoekjes zullen er hier de komende maanden echt niet inzitten denk ik, niet alleen omwille van de covid19 regels maar ook omwille van een lopend project waar nog niets van getoond mag worden ;)

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik ben juist blij dat mijn Model 3 het niet heeft.
Op plekken waar veel mensen lopen heb je vaak klinkers liggen, dan hoor je ook EV’s vrij goed.

Je hebt wel eens parkeerterreinen bij pretparken waar asfalt ligt en waar veel mensen lopen, dat is de enige plek waar ik het nuttig zou vinden. Maar vaak is het alleen druk met lekker weer en dan maakt de airco weer voldoende geluid.

Zo’n geluid is er ALTIJD. Op die paar keer per jaar dat het nuttig zou zijn. Dan blijf ik stapvoets achter dat gezin hangen dat voor mijn auto loopt. Dat is sowieso veiliger dan met geluid er voorbij gaan.

Neemt niet weg dat het vreemd is dat het niet op de Polestar 2 zit, overigens!

[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 12-10-2020 06:52 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:27
Ik zou er echt eens naar moeten luisteren. Als je achteruit rijdt hoor je het zelf in de auto ook heel erg slecht. Eigenlijk alleen met de ramen open. Datzelfde kan bij vooruit rijden spelen.Dan moet je dus zelf buiten de auto luisteren terwijl iemand anders ermee weg rijdt. Ik weet niet of ik dat over mijn hart verkrijg... 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:27
Een Polestar 2 is.........

Iemand die gebaart om je raam te openen en vervolgens vraagt: "Wat voor auto is dit?"
:Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
De 'encounters' hier worden frequenter: gisteren 3 (!) P2's op een zakdoek, ik reed achter een void en een thunder kwam ons voorbij .... je zou bijna denken dat het een mainstream model geworden is :)

Of een 'gewone' ICE Volvo die naast het licht staat, zijn raampje opent en vraagt 'are you satisfied with the car?' (in 't Engels)

En dan nog effe wat 'verbruiks' materiaal want ik zie toch grote verschillen; gisteren trip van 72km gedaan waarbij 70% 50-70-90km/u wegen (BE dus) en 30% autostrade waarbij snelheid tussen 115-125 lag; gezamenlijk verbruik (met 19" non-PP) zat ik op 19,8; De 50-70-90 wegen geven gemiddeld 18 en de autostrade gemiddeld 22
Pagina: 1 ... 85 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.