Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Conijntje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Geen flauw idee B)

Dus telefoon in een loden hoesje? 8)7
Ik denk dat hij doelt op het risico dat je nu twee sleutels hebt die onveilig het signaal steeds uitzenden. Die moet je dus nog steeds veilig opbergen als je de telefoon als sleutel gaat gebruiken... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P2_Moon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:33:
[P2] Vandaag de laatste updates ontvangen bij de Volvo dealer. Prettige ervaring en auto weer volledig opgeladen en gewassen meegekregen. Heb gisteren het hoesje wat @Philipvm een paar pagina’s terug adviseerde binnen gekregen en werkt perfect. Sleutel in hoesje (achterste vak!) en auto gaat echt niet open. Tot phone-as-key er is een prima oplossing voor maar €15. En nee, absoluut geen spijt van mijn aankoop en gaat ook niet gebeuren (denk ik nu). 8)
En waar zit je reserve sleutel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Zou het toch wel aangenaam vinden als PS wat meer openheid geeft als het gaat om updates (releasedatum en inhoud van de update). Blijft daar op de een of andere manier toch mee bezig nu. Of ligt dat aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P2void19noPP schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:46:
Zou het toch wel aangenaam vinden als PS wat meer openheid geeft als het gaat om updates (releasedatum en inhoud van de update). Blijft daar op de een of andere manier toch mee bezig nu. Of ligt dat aan mij.
Volgens mij zijn daar al wat data over gedeeld in dit forum toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
JohnDoe77 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:52:
[...]

Volgens mij zijn daar al wat data over gedeeld in dit forum toch?
Ja zeker. Maar mis transparantie van de kant van PS naar nieuwe eigenaars. Is altijd maar van horen zeggen via-via. Communiceer als PS gewoon dit is nieuw in onze software met ingang van ...... te installeren door.........(zolang OTA nog geen optie is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:02
P2void19noPP schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:06:
[...]

Ja zeker. Maar mis transparantie van de kant van PS naar nieuwe eigenaars. Is altijd maar van horen zeggen via-via. Communiceer als PS gewoon dit is nieuw in onze software met ingang van ...... te installeren door.........(zolang OTA nog geen optie is).
Ja, je zou ergens een changelog verwachten. Maar goed, zelf Tesla heeft dat (nog) niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:25:
[...]

Ja, je zou ergens een changelog verwachten. Maar goed, zelf Tesla heeft dat (nog) niet.
Tesla heeft bij elke release netjes een change log hoor, zelfs op het scherm in de auto!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8

Wanneer verwachten wij eigenlijk de eerste uitgebreide reviews? Als het goed is zijn klant leveringen ook gestart toch? Mijn auto wordt over 12 dagen gebouwd! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
DennusB schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:27:
[...]

Tesla heeft bij elke release netjes een change log hoor, zelfs op het scherm in de auto!
In de auto ja, maar dan moet je de update dus wel hebben. :) Ik zou bij Tesla op de website een nette changelog verwachten met ook de gefixed bugs. Nu ben je afhankelijk van andere sites, en de bugs is helemaal onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:57
JohnDoe77 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:29:
P8

Wanneer verwachten wij eigenlijk de eerste uitgebreide reviews? Als het goed is zijn klant leveringen ook gestart toch? Mijn auto wordt over 12 dagen gebouwd! oOo
Uitlevering aan klanten pas na Wk 43 volgens bericht van Volvo aan dealers.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:55:
[...]

Uitlevering aan klanten pas na Wk 43 volgens bericht van Volvo aan dealers.
Dat is de week van 26 oktober voor de mensen die niet in weken tellen ;)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
Nee, zeker niet! We hebben een modificatie van de sleutels door Volvo vakbedrijf Stern Hillegom laten uitvoeren met de Keyless Protectors en een modificatie op de extra sleutel. Vervolgens heeft er een herkeuring van het alarm plaatsgevonden en hebben we een officieel SCM keuringsbewijs ontvangen dat nodig was om de wagen bij de verzekering te kunnen onderbrengen.
Het bekende hacken via een transponder is niet meer mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
Mickvanderveen schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:33:
[...]

Nee, zeker niet! We hebben een modificatie van de sleutels door Volvo vakbedrijf Stern Hillegom laten uitvoeren met de Keyless Protectors en een modificatie op de extra sleutel. Vervolgens heeft er een herkeuring van het alarm plaatsgevonden en hebben we een officieel SCM keuringsbewijs ontvangen dat nodig was om de wagen bij de verzekering te kunnen onderbrengen.
Hoeveel was je lichter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Inclusief aanmelden en SCM KEURING en rapport nog net geen € 400,- :(
Maar ik moest wel om bij mijn verzekering 5 jaar (!!) nieuwwaarde dekking te krijgen.
Als het certificaat geen rol speelt ben je als je het zelf doet rond de 289,- kwijt.
Schandalig dat PS geen SCM goedgekeurd alarm geeft voor zo’n dure wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:05
[...]

Nee, zeker niet! We hebben een modificatie van de sleutels door Volvo vakbedrijf Stern Hillegom laten uitvoeren met de Keyless Protectors en een modificatie op de extra sleutel.
Wat voor modificatie op de "extra sleutel" sleutel hebben ze gedaan? Bij mij is die gewoon uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
_--[]--__ schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:23:
[...]
Wat voor modificatie op de "extra sleutel" sleutel hebben ze gedaan? Bij mij is die gewoon uitgeschakeld
Bij mij geloof ik ook. E.o.a. "onder water" sleutel of zo. Is weg geprogrammeerd, dacht ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
Vandaag even een voorverwarmings test uitgevoerd. Auto aan de laadpaal laten zitten (opgeladen van 45 naar 80) en het parkeer klimaat vanmorgen gestart. Dat neemt behoorlijk (1.3kWh in 30 minuten) en zal dus zeker helpen om het gemiddelde bij de eerste rit wat lager te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFTRJgIlZqIYs8-D2UmJl-3rv2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AAApESK8FkZQ53zp22gXnDcl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:13
JFDv schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:01:
Vandaag even een voorverwarmings test uitgevoerd. Auto aan de laadpaal laten zitten (opgeladen van 45 naar 80) en het parkeer klimaat vanmorgen gestart. Dat neemt behoorlijk (1.3kWh in 30 minuten) en zal dus zeker helpen om het gemiddelde bij de eerste rit wat lager te krijgen.
[Afbeelding]
verwarmd hij de auto dan of de batterij?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
4v4t4r schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:03:
[...]

verwarmd hij de auto dan of de batterij?
Sowieso de auto binnen. En ik hoop en verwacht eigenlijk ook de batterij. Maar hoe kun je dat zien he ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:39
JFDv schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:01:
[Afbeelding]
Het meest efficiënte is ook om jezelf aan te leren gebruik te maken van stoelverwarming ipv de reguliere verwarming zodra je gaat rijden. Dit scheelt echt bijzonder veel in verbruik tijdens het rijden.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:13
JFDv schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

Sowieso de auto binnen. En ik hoop en verwacht eigenlijk ook de batterij. Maar hoe kun je dat zien he ?
door de auto te laten werken zal de batterij best een beetje warmer worden, vraag me af of het heel veel uitmaakt alleen als het geen echt conditioneren is?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
4v4t4r schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

door de auto te laten werken zal de batterij best een beetje warmer worden, vraag me af of het heel veel uitmaakt alleen als het geen echt conditioneren is?
Maar in dit geval werkt mijn laadpaal eigenlijk he. En niet zozeer de batterij. Maar zou me toch kunnen voorstellen dat de batterij verwarming ook aangaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
Ook bij Tesla hebben ze issues bij de nieuwe Model Y. Bij een nieuwe model is het volledige glazen dak eraf gewaaid :o https://www.autoblog.nl/n...l-y-vast-te-lijmen-180117

Overigens wordt mijn P2 dinsdag geleverd d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-09 21:15
Ik heb net mail ontvangen over de terugroepactie in Nederland:
Beste Sander

Bij Polestar heeft uw veiligheid de hoogste prioriteit. Naast grondige testprocedures en opvolging tijdens het productieproces, blijven wij permanent onze auto’s monitoren op mogelijke storingen of problemen. We onderzoeken alle rapporten en geven prioriteit aan de ontwikkeling van oplossingen, zelfs als er geen incidenten gemeld zijn.

Uit onderzoek is gebleken dat er bij een klein aantal afgeleverde Polestars twee specifieke problemen kunnen ontstaan. Dit heeft ons doen besluiten om uit veiligheidsoverwegingen een aantal auto's in Nederland terug te roepen. Dit geldt ook voor jouw Polestar 2.

Het eerste probleem dat gevolgen kan hebben voor jouw auto heeft te maken met de veiligheid. Tijdens het rijden kan er mogelijk een verlies van de aandrijving ontstaan, met als gevolg dat de auto mogelijk abrupt tot stilstand komt. Mocht dit gebeuren, dan heeft dit geen invloed op de werking van de besturing, remmen of veiligheidssystemen. Als het gebeurt, dan kun je contact opnemen met de pechhulpservice die te bereiken is met een druk op de Connect-knop in de dakconsole van je auto.

Vanwege de aard van dit mogelijke probleem, en om de veiligheid te garanderen, dient jouw auto zo snel mogelijk een handmatige software-upgrade te krijgen bij een geautoriseerd Polestar-servicepunt.

We hebben daarnaast vastgesteld dat de koplampen van jouw auto mogelijk verkeerd zijn afgesteld tijdens de voorbereidingen voor de aflevering. Dit kan tot gevolg hebben dat het dimlicht te hoog schijnt en andere weggebruikers daardoor kunnen worden verblind. De oplossing is om het koplampniveau te controleren en indien nodig aan te passen. Deze update wordt gecombineerd met de eerder genoemde update aangaande de aandrijving. De volledige procedure duurt maximaal 90 minuten.

Om de vereiste updates zo snel mogelijk uit te voeren, verzoeken we je vriendelijk om een werkplaatsafspraak te maken bij het dichtstbijzijnde geautoriseerde Polestar-servicepunt. Je kunt de contactgegevens van het dichtstbijzijnde servicepunt hier vinden. Jouw veiligheid en tevredenheid zijn onze belangrijkste prioriteit en we raden je dan ook aan om dit zo snel mogelijk te doen.

Een fysieke kopie van deze e-mail wordt je toegestuurd. Als je vragen danwel opmerkingen hebt, of hulp nodig bij het maken van de reservering, gelieve dan contact op te nemen via Polestar Support.

Wij bieden onze excuses aan voor het eventuele ongemak dat het werkplaatsbezoek veroorzaakt en danken je bij voorbaat hartelijk voor je begrip en medewerking.

Met vriendelijke groeten,
Polestar
Gebeld voor afspraak en mag vanmiddag al even langskomen voor de update. Prima service dus tot dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:13
-sander schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:07:

[...]

Gebeld voor afspraak en mag vanmiddag al even langskomen voor de update. Prima service dus tot dusver!
Welke VIN heb jij? Ben benieuwd of je echt een vroege exemplaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JFDv schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:08:
[...]

Maar in dit geval werkt mijn laadpaal eigenlijk he. En niet zozeer de batterij. Maar zou me toch kunnen voorstellen dat de batterij verwarming ook aangaat ?
Aparte batterij verwarming heeft een P2 denk ik niet? Het zal via de restwarmte van de motoren gaan denk ik? Zoals bij de Model 3. Als ik de auto (mijn Model 3 dus) voorverwarm pakt hij in het begin 7kW uit de paal. Met behulp van de motoren genereren ze warmte waarmee de koelstof van het pack opwarmt. En dus uiteindelijk het pack. Gezien de laadissues bij kouder weer weet ik even niet of de P2 (al) dit doet. Het lijkt me dat je hoofdzakelijk je interieur hebt verwarmd.

Bij een Tesla kun je via de "OBD" poort de temp van de accu (en veel meer) uitlezen. Daar kun je dus goed zien wat hij doet. Wellicht dat zoiets ook nog door iemand uitgevonden wordt voor de P2. Daarmee is het wat beter te doorgronden. Je zou zelf kunnen testen door op één dag niet voor de verwarmen, climate uit en dan kijken wat je de eerste 10km verbruikt. Op de dag 2 wel voorverwarmen (minimaal 30m), climate uit en dan hetzelfde stuk rijden. Als er geen significant verschil te zien is dan is het puur climate wat hij verwarmd. Bij voorkeur het zelfde stuk rijden en twee dagen kiezen die qua weer redelijk gelijk zijn natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-09 21:15
BlacKstaR- schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:10:
[...]

Welke VIN heb jij? Ben benieuwd of je echt een vroege exemplaar hebt.
Eindigt op 0028XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Oke, dat is inderdaad een vroeg exemplaar. Thx. Wel goed dat Polestar snel schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Alingsås schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:18:
Ook bij Tesla hebben ze issues bij de nieuwe Model Y. Bij een nieuwe model is het volledige glazen dak eraf gewaaid :o https://www.autoblog.nl/n...l-y-vast-te-lijmen-180117

Overigens wordt mijn P2 dinsdag geleverd d:)b
Slordig, maar ik weet niet of dit nou typisch tesla is.
Ik heb ooit iets dergelijks gehad bij een Opel Omega: niet het panoramadak (want dat zat er niet op) maar de voorruit zat er bijna los in. Na een paar bochten begon het te kraken en blies de wind naar binnen. Dus binnen het uur was de auto weer terug bij de garage. Daar bleef het niet bij want dit was slechts de eerste van 10-tallen andere serieuze problemen met die auto ( achteras, koppeling, versnellingsbak, etc. etc.) de auto stond meer uren bij de dealer dan dat ik er mee heb gereden, De leasemaatschappij heeft me snel uit mijn lijden verlost en hem al na 10.000 km teruggenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Inspired schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Aparte batterij verwarming heeft een P2 denk ik niet? Het zal via de restwarmte van de motoren gaan denk ik? Zoals bij de Model 3. Als ik de auto (mijn Model 3 dus) voorverwarm pakt hij in het begin 7kW uit de paal. Met behulp van de motoren genereren ze warmte waarmee de koelstof van het pack opwarmt. En dus uiteindelijk het pack. Gezien de laadissues bij kouder weer weet ik even niet of de P2 (al) dit doet. Het lijkt me dat je hoofdzakelijk je interieur hebt verwarmd.

Bij een Tesla kun je via de "OBD" poort de temp van de accu (en veel meer) uitlezen. Daar kun je dus goed zien wat hij doet. Wellicht dat zoiets ook nog door iemand uitgevonden wordt voor de P2. Daarmee is het wat beter te doorgronden. Je zou zelf kunnen testen door op één dag niet voor de verwarmen, climate uit en dan kijken wat je de eerste 10km verbruikt. Op de dag 2 wel voorverwarmen (minimaal 30m), climate uit en dan hetzelfde stuk rijden. Als er geen significant verschil te zien is dan is het puur climate wat hij verwarmd. Bij voorkeur het zelfde stuk rijden en twee dagen kiezen die qua weer redelijk gelijk zijn natuurlijk. :)
Volgens mij zit er wel verwarming in het accupakket daar maak je met pre-conditioning immers gebruik van?

Heeft de P2 een OBD aansluiting? Zo ja moet je daar toch ook van alles uit kunnen halen aan informatie?

[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 09-10-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mga1600 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Volgens mij zit er wel verwarming in het accupakket daar maak je met pre-conditioning immers gebruik van?

Heeft de P2 een OBD aansluiting? Zo ja moet je daar toch ook van alles uit kunnen halen aan informatie?
Ik weet niet of er echt een aparte battery heater zoals in een Model S in zit. Ik verwacht dat het soortgelijk is aan de oplossing bij de 3 om kosten te besparen. Climate verwarming gaat "gewoon" via een weerstand verwarming.

Ik neem aan dat er wel OBD port op zit maar het is even de vraag hoe de data uit te lezen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 09-10-2020 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:21
-sander schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:07:

[...]

Ik heb ook een mail, maar dan een andere. Bij mij wordt alleen gesproken over de lampen, dus dat zou impliceren dat ze weten welke update ik heb (en dat daarin dus al de aanpassing voor dat 12V probleem zat).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Update over mijn P2 die bij de garage staat:

Battery charge system moet vervangen worden. Essentieel onderdeel om te laden. Onderdeel is besteld maar zou halverwege oktober komen. Ze gaan kijken of het versneld kan worden, wordt nog teruggebeld.

Dan kijken we ook wat we doen, de auto kan wel laden aan snelladers, vanwege COVID maak ik toch alleen kortere ritten dus kan ik wel uit met snelladers, mocht ik verder moeten rijden, dan gewoon niet het risico lopen dat ik pas bij 10% een snellader ga zoeken. Dus wat mij betreft rij ik 'm wel tot het onderdeel er is.

Echt een topgarage trouwens, Van Roosmalen Eindhoven. Zat er woensdag al een tijdje, toen kwam er even iemand met de update dat ze nog druk bezig zijn, maar tegen wat issues aanliepen. Net dus bellen met een update, en straks weer. Dat is de transparantie die we altijd missen vanuit Polestar zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Afrokwijt schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:39:
Update over mijn P2 die bij de garage staat:

Battery charge system moet vervangen worden. Essentieel onderdeel om te laden. Onderdeel is besteld maar zou halverwege oktober komen. Ze gaan kijken of het versneld kan worden, wordt nog teruggebeld.

Dan kijken we ook wat we doen, de auto kan wel laden aan snelladers, vanwege COVID maak ik toch alleen kortere ritten dus kan ik wel uit met snelladers, mocht ik verder moeten rijden, dan gewoon niet het risico lopen dat ik pas bij 10% een snellader ga zoeken. Dus wat mij betreft rij ik 'm wel tot het onderdeel er is.

Echt een topgarage trouwens, Van Roosmalen Eindhoven. Zat er woensdag al een tijdje, toen kwam er even iemand met de update dat ze nog druk bezig zijn, maar tegen wat issues aanliepen. Net dus bellen met een update, en straks weer. Dat is de transparantie die we altijd missen vanuit Polestar zelf.
Is ijn ervaring met de Volvo dealer in Alkmaar ook: als ik daar met mijn auto kwam werd ik altijd ‘als heer’ behandeld.
We hebben ook een VW en bij die garage wordt je ‘als storend element’ in hun dagelijkse broodwinning gezien - althans dat is de uitstraling zoals je die voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Heb vanmorgen ook de terugroep actie mail ontvangen.
Vin van de mijn eindigt op 21XX, dus ook een vroeg model.
Gaat om plotseling stil vallen en de afstelling van de koplampen, maar die heb ik al binnen een paar dagen opnieuw laten afstellen.
Op naar de Volvo garage dus.
Hoef gelukkig niet eens een afspraak te maken. Kan langs komen wanneer ik maar wil.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 15:07
[...]
Ook niet als je bij de bakker staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Arie van Dijk schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Ook niet als je bij de bakker staat?
Dat maakt niet enorm meer uit aangezien hij 5 jaar lang verzekerd is tegen de nieuwwaarde dankzij de aanpassing. Vervelend is het natuurlijk wel, maar de kans dat het tijdens een bezoek aan de bakker gebeurt is denk ik ook erg klein.

[ Voor 4% gewijzigd door Conijntje op 09-10-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Conijntje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Dat maakt niet enorm meer uit aangezien hij 5 jaar lang verzekerd is tegen de nieuwwaarde dankzij de aanpassing. Vervelend is het natuurlijk wel, maar de kans dat het tijdens een bezoek aan de bakker gebeurt is denk ik ook erg klein.
Als je de auto zou willen stelen op die manier:

A: Je loopt achter je slachtoffer aan een winkelcentrum in. Terwijl hij nog op zijn uitsmijter zit te wachten en jij je bakkie koffie geniet, rijdt je maat op zijn gemak met de auto weg.

B: Je gaat in het donker bij zijn voordeur in de heg liggen in de hoop dat niemand je ziet. Terwijl je maat ongezien in de auto probeert te komen omdat de hele straat weet dat die van de buurman is.

Hij geeft aan dat het na de aanpassing niet meer mogelijk is. Het is veiliger. Ik wil er alleen op attenderen dat het nog wel mogelijk is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Arie van Dijk schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Als je de auto zou willen stelen op die manier:

A: Je loopt achter je slachtoffer aan een winkelcentrum in. Terwijl hij nog op zijn uitsmijter zit te wachten en jij je bakkie koffie geniet, rijdt je maat op zijn gemak met de auto weg.

B: Je gaat in het donker bij zijn voordeur in de heg liggen in de hoop dat niemand je ziet. Terwijl je maat ongezien in de auto probeert te komen omdat de hele straat weet dat die van de buurman is.

Hij geeft aan dat het na de aanpassing niet meer mogelijk is. Het is veiliger. Ik wil er alleen op attenderen dat het nog wel mogelijk is. :X
Zend die activity key ook signaal uit? Of is dat puur een proximity key? Dan laat ik de normale keys liever thuis in een trommel voor de veiligheid, totdat de mobile app uit is.

[ Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 09-10-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
BlacKstaR- schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Zend die activity key ook signaal uit? Of is dat puur een proximity key? Dan laat ik de normale keys liever thuis in een trommel voor de veiligheid, totdat de mobile app uit is.
Ik vroeg me dat ook af maar kon er zo niets over vinden. Ik ga er vanuit van wel, anders hoefden ze de activity key niet uit te programmeren voor dat SCM3 certificaat?

App lijkt me ook niet veilig. Wel als je bluetooth uit- en aanzet steeds, maar dan is een sleutelhoesje misschien nog handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Arie van Dijk schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Ik vroeg me dat ook af maar kon er zo niets over vinden. Ik ga er vanuit van wel, anders hoefden ze de activity key niet uit te programmeren voor dat SCM3 certificaat?

App lijkt me ook niet veilig. Wel als je bluetooth uit- en aanzet steeds, maar dan is een sleutelhoesje misschien nog handiger.
Het signaal van telefoon is wel versleuteld, dus daar is geen relay attack mogelijk als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
BlacKstaR- schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Het signaal van telefoon is wel versleuteld, dus daar is geen relay attack mogelijk als het goed is.
Relay attack gaat niet om de inhoud van het bericht, maar om het bericht zelf.
Bij een relay attack denkt de auto dat ie met de sleutel/telefoon communiceert en andersom.
Door een relay te gebruiken kunnen de signalen een grote afstand overbruggen terwijl auto en sleutel dit niet kunnen zien, want ze kunnen gewoon communiceren.

Bij bluetooth is er nog de mogelijkheid om de vertraging te meten en iets dat cdma heet. Heeft te maken met communiceren over meerdere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Cello66 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:05:
[...]

Relay attack gaat niet om de inhoud van het bericht, maar om het bericht zelf.
Bij een relay attack denkt de auto dat ie met de sleutel/telefoon communiceert en andersom.
Door een relay te gebruiken kunnen de signalen een grote afstand overbruggen terwijl auto en sleutel dit niet kunnen zien, want ze kunnen gewoon communiceren.

Bij bluetooth is er nog de mogelijkheid om de vertraging te meten en iets dat cdma heet. Heeft te maken met communiceren over meerdere kanalen.
I believe your phone unlocks the car based on the relative GPS locations of the car and the phone, not a distance estimate computed based on the relative strength of a signal between the car and phone, so the relay attack won’t work on the phone, either.
Zo werken de meeste Phone-as-Key solutions dus zou veilig moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
GPS? Lijkt me niet. Kun je er in een ondergrondste parkeergarage niet in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Inspired schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:51:
GPS? Lijkt me niet. Kun je er in een ondergrondste parkeergarage niet in?
I'm not an expert on Bluetooth Low Energy (the spec used between the car and the phone), so I could be wrong here. The pairing process between the car and a phone exchanges a cryptographic key used for encrypting the car->phone communications. If that key is used to affect the frequency hopping, or CDMA coding, used for a communications channel between the car and the phone, it would range from nearly impossible (if it only affects frequency hopping) to impossible (if it affects the CDMA coding) for an attacker to implement a relay
Helemaal gelijk

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Eens kijken hoe dit bevalt....😊Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N82eoNSpyxACWT9QO22Ltb4OTvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7M7GZcDykfvnhx1gxWX73Uyw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyjykJgZWOn9S7-prFtVnzgmhDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGQeirKRk231HEYvAsthvjXv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHcPL7F1P3wVF6vpxRmy0A2mvso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45VFUXAylaW1EQ59lQjmPNwV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 14:32
Ziet er netjes uit (y)
Blijft dat ook goed zitten (hobbels)? Want je klemt je telefoon zo op de rand vast als ik het goed zie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Laatst online: 26-09 14:32
BlacKstaR- schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

[...]

Zo werken de meeste Phone-as-Key solutions dus zou veilig moeten zijn.
Lijkt me niet nauwkeurig genoeg omdat je de GPS afwijking van je telefoon en die van de auto bij elkaar op moet tellen. Ook zou je je auto niet kunnen openen buiten GPS bereik.
Hier legt Thomas uit hoe het werkt.
4 Bluetooth antenne's in de auto dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
Mag ik vragen waar je dit hebt gekocht? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjevdbrink
  • Laatst online: 21-09-2021
Heeft iemand ook al buitenspiegels voor de Polestar gekocht?
Ik moet andere hebben, omdat de Polestar spiegel glas tot de randen heeft.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Goed gedaan maar bizar dat het bij de P8 geregeld is en voor de P2 niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
rmathijssen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

Het meest efficiënte is ook om jezelf aan te leren gebruik te maken van stoelverwarming ipv de reguliere verwarming zodra je gaat rijden. Dit scheelt echt bijzonder veel in verbruik tijdens het rijden.
Op hoeveel graden stel jij dan je airco in?

Nu denk ik dat ik vooral gewoon alles aanzet; ik ga in 99% van de gevallen geen range uitdagingen krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 23:06
[P8]

Heb toch nu het nog net kon de 20" naar 19" wielen omgezet. Een beetje meer bereik voor de zekerheid met iets meer verwacht comfort in ruil voor uiterlijk. Alhoewel ik de 19" velgen op de recente foto's en in de test filmpjes ook kan waarderen.
Dus toekomstige P8 bezitters met grote wielen, als jullie vanaf volgende maand foto's van jullie XC40'en plaatsen niet teveel inzoomen op die 20" velgen s.v.p. :'(

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
JohnDoe77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

Ik heb nog steeds geen bron gezien dat dit anders zou zijn op de P8. Alleen een aanname omdat het op een ander model xc40 zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Petzun schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:14:
[P8]
Dus toekomstige P8 bezitters met grote wielen, als jullie vanaf volgende maand foto's van jullie XC40'en plaatsen niet teveel inzoomen op die 20" velgen s.v.p. :'(
Dat had je nou niet moeten zeggen..... 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
ViTeX schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Mag ik vragen waar je dit hebt gekocht? _/-\o_
https://tenonedesign.com/mountie.php

😎👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:25:
[...]

De P2 heeft dingen die daar weer wat beter geregeld zijn: matrix koplampen bijvoorbeeld.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[P8]

Heb toch nu het nog net kon de 20" naar 19" wielen omgezet. Een beetje meer bereik voor de zekerheid met iets meer verwacht comfort in ruil voor uiterlijk. Alhoewel ik de 19" velgen op de recente foto's en in de test filmpjes ook kan waarderen.
Ik ga in november proefrijden en beslis dan over 19 of 20”, ik heb nog tot begin december tijd voor aanpassingen op basis van looks en comfort en dat weeg ik dan af tegen die extra km’s range

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08
[P8]

Gaat dat echt zoveel verschil maken in comfort en verbuik dan? Zonde, 20” is wel erg dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
STIMPPYYY schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Gaat dat echt zoveel verschil maken in comfort en verbuik dan? Zonde, 20” is wel erg dik.
Comfort verschil weet ik niet, dat moet ik juist ervaren maar ik denk eigenlijk dat het verschil wel mee zal vallen. Mijn eerdere XC60’s (2 exemplaren) en XC90 hadden ook 20” en dat vond ik echt prima.

Volgens Volvo zelf neemt de range met 18 km af bij 20” en omdat ik aan de andere kant juist in zo’n warmtepomp investeer om de range wat te vergroten voelt het krom om aan de andere kant range weer te verliezen.

Na de proefrit neem ik de beslissing....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rubu123
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01-2021
Na een paar weken dit forum gevolgd te hebben, mijn eerste post. Leuk en interessant forum!
Erg veel zin in mijn P2 Thunder NP. Half dec hopelijk. :P :*)
Net een (voor mij) nieuwe review gezien. Een erg leuke vind ik zelf.

YouTube: New Polestar 2 Review & First Look — 2021 Polestar 2 EV Price, Relea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
De terugroepactie van de Polestar is nu officeel geregistreerd bij de RDW. Op basis van je kenteken kun je zien welke issues je auto heeft. Ik heb er een (mijne wordt volgende week vrijdag geleverd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtWn_NFq98Yyd1sNWwrccyFf3nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmWI1pXtuAeDaBUf1whUn6oh.jpg?f=fotoalbum_large

Als het goed moet de update al doorgevoerd zijn, maar ik ga voor de zekerheid toch verifiëren bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
Ik heb er 3 staan .
R10053
In de software van de Battery Energy Control Module (BCEM) zit een fout.
R10048
De afstelling van de koplampen staat te hoog afgesteld.
R10044
De moer van de voorste wisserarm zit mogelijk niet goed vast. Als gevolg blijft de wisserarm niet in de juiste positie.

Die laatste is wel curieus, want je kan doorklikken op de details en daar gaat het ineens om een Volvo XC60
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sS751HdUTQae3bwXb6AQGWTOvQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VWFBMZztHHIywiRDJNcDNP3X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:00
Met kleine trucje kan je nu YouTube kijken in de PS2. Tesla Bjørn laat zien hoe:

YouTube: Watching YouTube videos in Polestar 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsHmlB0xwMQSjoOTw8zZCmo0Sws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZM4KuajCIGvzvJDZtbaYDzw.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat je via deze weg nog wel meer kan laten draaien op de ingebouwde browser. Denk aan een link toevoegen aan een YouTube video naar Google.com bijvoorbeeld. Kan iemand eens wat testen die al een Polestar heeft?

[ Voor 82% gewijzigd door AartJW op 10-10-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:50
Volgens mij had ik ook zoiets bij Ali-b gezien...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 12:26
[P8]

Ah joh, 19” staat ook goed onder deze auto. Uiteindelijk blij dat we toch niet voor de 20” zijn gegaan. Al laten we ze wel zwart coaten. Dat in combinatie met de witte kleur en de grill zwart wrappen zit het met het uiterlijk wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg5BweNnxe_UuGfz4Hv8YL3yqDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NT1ARrZogHdKnG5tBwYOQoFX.jpg?f=fotoalbum_large

Kan het originele bericht nergens meer vinden, maar weet iemand hoe dit is gedaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Conijntje schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:35:
[Afbeelding]

Kan het originele bericht nergens meer vinden, maar weet iemand hoe dit is gedaan?
Zonder deze topic te willen kapen en je kunt er verder niets mee maar ben ik de enige die het gek vind dat je de hendel naar achteren moet halen om voorruit te gaan rijden. En naar voren moet drukken om achteruit te rijden?
Ik snap waar het vandaan komt maar een nieuwe auto met een nieuwe aandrijflijn en een aparte knop voor P had toch het logische moment geweest om afscheid te nemen van het verleden en dit meer intuïtief te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
STIMPPYYY schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Het bereik levert een kleine plus op van ongeveer 4% (15 reële km's naar schatting). Is inderdaad niet de wereld, maar wel plezierig. Is voor veel toekomstige P8 rijders waarschijnlijk ook niet echt van belang. Ik schat in dat het comfort iets verbeterd, maar dat zal ook niet schokkend zijn. 20" blijft mooier, maar denk hier wel goed aan te doen. Het totaalplaatje blijft mooi, laat nu maar komen die P8.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Comfort verschil weet ik niet, dat moet ik juist ervaren maar ik denk eigenlijk dat het verschil wel mee zal vallen. Mijn eerdere XC60’s (2 exemplaren) en XC90 hadden ook 20” en dat vond ik echt prima.

Volgens Volvo zelf neemt de range met 18 km af bij 20” en omdat ik aan de andere kant juist in zo’n warmtepomp investeer om de range wat te vergroten voelt het krom om aan de andere kant range weer te verliezen.

Mooi dat je dit nog kunt vergelijken, we lezen je ervaring vast tegen die tijd.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
wht_nl schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Ah joh, 19” staat ook goed onder deze auto. Uiteindelijk blij dat we toch niet voor de 20” zijn gegaan. Al laten we ze wel zwart coaten. Dat in combinatie met de witte kleur en de grill zwart wrappen zit het met het uiterlijk wel goed!
Jullie maken er iets speciaals van. Ik ben benieuwd, plaats je een foto t.z.t. ?

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
AartJW schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:09:
Met kleine trucje kan je nu YouTube kijken in de PS2. Tesla Bjørn laat zien hoe:

[Afbeelding]

Denk dat je via deze weg nog wel meer kan laten draaien op de ingebouwde browser. Denk aan een link toevoegen aan een YouTube video naar Google.com bijvoorbeeld. Kan iemand eens wat testen die al een Polestar heeft?
Ahhh jammer dat mijn P2 nog bij de garage staat. Wie gaat de eerste zijn die dit topic op zijn scherm in de P2 weet te toveren? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09:00
Conijntje schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:35:
[Afbeelding]

Hier de originele post op het Duitse Polestar forum:
https://polestar.fans/t/v...erfahrungsbericht/2267/27

Dit is de folie info en kosten:
Folie - 3 M oder Every
Farbe - brushed Metallic
Kosten - 50.-€

Wie weer er een goed adresje, liefst in de regio Utrecht, voor de achterramen te laten tinten? Iemand al gedaan, foto's?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 26-09 16:40
RJV2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Zonder deze topic te willen kapen en je kunt er verder niets mee maar ben ik de enige die het gek vind dat je de hendel naar achteren moet halen om voorruit te gaan rijden. En naar voren moet drukken om achteruit te rijden?
Ik snap waar het vandaan komt maar een nieuwe auto met een nieuwe aandrijflijn en een aparte knop voor P had toch het logische moment geweest om afscheid te nemen van het verleden en dit meer intuïtief te maken?
Voor iedereen die ooit een automaat heeft gereden is dit intuïtief. Dit is immers de volgorde van de rijmodi die al jaren en jaren consequent wordt toegepast. PRND.

Ook in racewagens Met een sequentiële versnellingsbak met hendel zie je dat opschakelen naar je toe halen is en terugschakelen van je af drukken. Dat heeft er mee te maken dat onder acceleratie het makkelijker is aan een hendel te trekken dan er tegen te duwen. Onder remmen is dat juist andersom. Ik durf daarin geen vergelijk te trekken met de selector van de Polestar (al is het maar omdat je stilstaat als je selecteert), maar dat zal er wel zo”n beetje achter zitten.

Alleen in een boot is het anders.

[ Voor 23% gewijzigd door De fiscalist op 10-10-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Heeft hier iemand ervaring of kennis van keramische, glas of nano coatings? Ik denk erover om dit te nemen op de P8, maar ik vraag me af wat de ervaringen hiermee zijn. Werkt het echt zo goed dat je alleen nog maar met de tuinslang maar hoeft te sproeien af en toe? Geen problemen verder? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 26-09 16:40
Simpel:

Ga je door de wasstraat, bespaar je de moeite.

Was je zelf, dan is het erg fijn om een coating te hebben. Je zult echter wel meer moeten doen dan enkel afspuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
[...]

Same.

Ik heb een hoop automaten gehad en was de PRND(S) helemaal gewend. Maar for some reason ga ik toch soms de fout in met de P2. Misschien omdat het nu geen schakelpook met een trigger is die je fysiek in een stand zet. Nu is het een tik naar achter om naar voren te gaan en een tik naar voren om naar achter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
[...]

lol, die discussie heb ik óók al een paar keer gehad met o.a. een "jonger" iemand (automaat vanaf zijn 1e mile) die "mijn" logica maar niet begreep en dat terwijl hij met gadgets/apps/pc/tablet altijd de frontrunner is.

Voor hém is het nog steeds logisch ondaks mijn voorbeeld:
je muis doe je óók niet naar beneden als die omhoog moet??
en swipen op een landkaart óók niet..

lol "maar dat is anders.." en ben ik uitgel###

patch?? aanvragen??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
De fiscalist schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Voor iedereen die ooit een automaat heeft gereden is dit intuïtief. Dit is immers de volgorde van de rijmodi die al jaren en jaren consequent wordt toegepast. PRND.

Ook in racewagens Met een sequentiële versnellingsbak met hendel zie je dat opschakelen naar je toe halen is en terugschakelen van je af drukken. Dat heeft er mee te maken dat onder acceleratie het makkelijker is aan een hendel te trekken dan er tegen te duwen. Onder remmen is dat juist andersom. Ik durf daarin geen vergelijk te trekken met de selector van de Polestar (al is het maar omdat je stilstaat als je selecteert), maar dat zal er wel zo”n beetje achter zitten.

Alleen in een boot is het anders.
Vliegtuig is óók Reverse trust naar je toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Wijzigen hiervan slaat nergens op! Went wel!

Het is een internationale standaard voor automaten (en volgens AW is de automaat de handbak nu voorbijgestreefd in aantallen) die al sinds de 50er jaren geldt.

Het zou toch echt levensgevaarlijk zijn als een enkele fabrikant het zomaar andersom zou doen.

[Net zoiets als gaspedaal en rempedaal verwisselen of zo].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
AartJW schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:46:
[...]

Hier de originele post op het Duitse Polestar forum:
https://polestar.fans/t/v...erfahrungsbericht/2267/27

Dit is de folie info en kosten:
Folie - 3 M oder Every
Farbe - brushed Metallic
Kosten - 50.-€

Wie weer er een goed adresje, liefst in de regio Utrecht, voor de achterramen te laten tinten? Iemand al gedaan, foto's?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Arie van Dijk schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:25:
[...]

Ik heb nog steeds geen bron gezien dat dit anders zou zijn op de P8. Alleen een aanname omdat het op een ander model xc40 zit.
Heb je een bron nodig? Diverse Volvo verkopers bevestigen het. Ik heb er zeer specifiek om gevraagd omdat ik door de oude techniek opeens mijn hele BMW kwijt was!

ADD-on:

https://assets.adac.de/im..._Keyless-Autos_und_Motorräder_vom_ADAC_untersucht_04_05_2020_n804eh.pdf

Bijgaand een bron!

[ Voor 18% gewijzigd door JohnDoe77 op 10-10-2020 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
De fiscalist schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

150k km in een DSG automaat gereden, nu 1,5k in de Polestar en vind die hendel totaal niet intuïtief.

De digitale joystick triggert bij mij geen intuïtief gevoel wat ik heb over gehouden aan de (semi-)mechanische hendel in andere automaten.

[ Voor 15% gewijzigd door eLScha op 10-10-2020 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
JohnDoe77 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Heb je een bron nodig? Diverse Volvo verkopers bevestigen het. Ik heb er zeer specifiek om gevraagd omdat ik door de oude techniek opeens mijn hele BMW kwijt was!
En hier op het forum bevestigd door iemand die (voor zover wij weten) bij Volvo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

eLScha schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

150k km in een DSG automaat gereden, nu 1,5k in de Polestar en vind die hendel totaal niet intuïtief.

De digitale joystick triggert bij mij geen intuïtief gevoel wat ik heb over gehouden aan de (semi-)mechanische hendel in andere automaten.
Dat heb ik dus ook. Ik rijd al 10 jaar in een DSG automaat maar dit voelde echt anders. Vanwege het joy-stick gevoel denk ik. Het komt wel goed maar voor mij dus niet intuïtief.
Ik heb ook wel eens op een vorkheftruck gereden. Ook simpel; hendel naar voren is voorwaarts rijden.
Maar ik snap ook dat veranderen voor één model, laat staan één auto erg verwarrend is. Effect is alleen wel dat over 25 jaar als iedereen elektrisch rijdt niemand meer begrijpt waarom die user interface zo tegen natuurlijk is 😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
RJV2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Effect is alleen wel dat over 25 jaar als iedereen elektrisch rijdt niemand meer begrijpt waarom die user interface zo tegen natuurlijk is 😟
Tegen die tijd zijn alle auto’s zelfrijdend en zit er geen stuur meer in, laat staan een pook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mga1600 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Tegen die tijd zijn alle auto’s zelfrijdend en zit er geen stuur meer in, laat staan een pook......
Zeker niet. Mijn oldtimer P8 rijdt dan nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:05
AartJW schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:09:

[Afbeelding]

Helaas zijn bij mij de url’s op de data protection pagina geen hyperlinks meer. Het is blijkbaar opgepikt door polestar en “gefixed” 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:03
_--[]--__ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Helaas zijn bij mij de url’s op de data protection pagina geen hyperlinks meer. Het is blijkbaar opgepikt door polestar en “gefixed” 😕
Heb je Android Automotive, halen ze de web functie er uit...
Sorry hoor, ik verwachtte toch meer functionaliteit in Android Automotive. Ik heb het gevoel dat het nog jaren zal duren voordat de ontwikkeling wat meer gaat toelaten dan die paar apps die alleen voor berichten en muziek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
darwusch schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Heb je Android Automotive, halen ze de web functie er uit...
Sorry hoor, ik verwachtte toch meer functionaliteit in Android Automotive. Ik heb het gevoel dat het nog jaren zal duren voordat de ontwikkeling wat meer gaat toelaten dan die paar apps die alleen voor berichten en muziek zijn.
Je hebt er inderdaad helemaal niks aan. Android Auto of Carplay was een stuk beter geweest.

Bij mij begint de voetenmat al te pluizen. Heb 700km gereden. Is dat bij jullie ook?

Bij mij staat er overigens niks bij Terugroepacties. Neem aan dat dit betekent dat de issues bij mij al gefixt zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 10-10-2020 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Aghanim schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Je hebt er inderdaad helemaal niks aan. Android Auto of Carplay was een stuk beter geweest.
De potentie van AAOS is vele malen hoger dan CarPlay of Android auto.

Het is even afwachten het platform zich ontwikkelt, maar als het uit de verf komt zoals bedoelt zal het vele malen waardevoller zijn dan CarPlay of AA.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
JackBol schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

De potentie van AAOS is vele malen hoger dan CarPlay of Android auto.

Het is even afwachten het platform zich ontwikkelt, maar als het uit de verf komt zoals bedoelt zal het vele malen waardevoller zijn dan CarPlay of AA.
Dat denk ik ook. Zeker nu er straks steeds meer automobielfabrikanten modellen uitbrengen met AAOS verwacht ik snel nieuwe apps. Je moet voor AAOS een nieuwe build maken tov Android Auto en als er genoeg gebruikers zijn wordt dat voor app bouwers vanzelf interesant dat te gaan doen

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Android automotive is splinternieuw. Er rijden hooguit een paar duizend P2’s die het hebben. Daar gaan app makers echt nog niet voor aan het werk...... geef het de tijd, straks rijden er ook Volvo’s mee rond (niet alleen de P8 maar ook de volgende generaties andere modellen) en gaan een aantal
massa-merken er ook mee komen.

Geef het de tijd en komt goed....en dan komen er echt ook wel 3rd party ‘kunstjes’ voor als je perse YouTube wilt kijken.
Maar ik vind dat zoiets niet in een auto thuishoort - levensgevaarlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Dit ziet er inderdaad erg handig uit, maar is een enkele klem niet te onstabiel? Die met dubbele klem lijkt me steviger nietwaar? Kan je wat laten weten hoe dit bevalt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AD_hskH1Rcg5_bkpssGI41U-AzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrFZR3VAN1I9oMMw6eoLOBLs.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
_--[]--__ schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Same here. Als je lang op de url drukt krijg je nog wel een pop-up met de keuze voor “open”, maar dat geeft alleen een QR-code om die url met je telefoon te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Petzun schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

Het bereik levert een kleine plus op van ongeveer 4% (15 reële km's naar schatting). Is inderdaad niet de wereld, maar wel plezierig. Is voor veel toekomstige P8 rijders waarschijnlijk ook niet echt van belang. Ik schat in dat het comfort iets verbeterd, maar dat zal ook niet schokkend zijn. 20" blijft mooier, maar denk hier wel goed aan te doen. Het totaalplaatje blijft mooi, laat nu maar komen die P8.
Ik blijf bij 20” :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:48:
[...]

De P2 heeft dingen die daar weer wat beter geregeld zijn: matrix koplampen bijvoorbeeld.....
Ja, natuurlijk zijn er verschillen. Maar of je wel of niet matrix koplampen heeft maakt voor het verzekeren van de auto niet uit. Nu hebben een aantal P2 rijders extra gedoe en kosten (€ 400) moeten maken om de auto “veilig” genoeg te krijgen om te verzekeren. Vind ik toch anders dan een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Ik stuur je wel wat foto’s van die van mij >:)

Je kunt ook redeneren dat je door 20” en warmtepomp circa 12km meer range hebt dan standaard! B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Tweaqer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:51:
Heeft hier iemand ervaring of kennis van keramische, glas of nano coatings? Ik denk erover om dit te nemen op de P8, maar ik vraag me af wat de ervaringen hiermee zijn. Werkt het echt zo goed dat je alleen nog maar met de tuinslang maar hoeft te sproeien af en toe? Geen problemen verder? Ben wel benieuwd :)
Ik heb besloten hem met een hogedrukreiniger en foamlans te gaan “behandelen” met diverse producten! Cool om te doen en ook erg mooi resultaat als je diverse video’s ziet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Mochten we beide spijt hebben van onze keuze, dan kunnen we altijd nog ruilen :)

XC40 EV Pro

Pagina: 1 ... 84 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.