Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 09:03
Heeft iemand de wi-fi verbinding werkend gekregen in de P2?
Ik krijg wel verbinding gemaakt met mijn 2.4ghz netwerk maar de auto zegt dan:

verbonden, geen internet

Terwijl er zeker wel internet is als ik met mijn iPhone verbind met hetzelfde wi-fi netwerk...

Iemand tips?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Poleposition schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:40:
Bij mij is het 12v probleem alleszins opgelost met een software update.

Top dat Thomas Ingenlath nu lid is geworden van alle facebookgroepen en zich rechtstreeks tot de leden richt en zich verontschuldigt voor een aantal issues, waaronder communicatie.

Overigens was de PR verantwoordelijke voor België al lang lid van de NL-BE groep en zal de info dus wel doorstromen.
Maar ze moeten ook rekening houden met Facebookweigeraars, zoals ik. die hoeven niet op de hoogte gehouden te worden?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:12
guido66 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Maar ze moeten ook rekening houden met Facebookweigeraars, zoals ik. die hoeven niet op de hoogte gehouden te worden?
Zelfde verhaal hier, maar schijnbaar gaan we een email ontvangen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:02
guido66 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

Voor dat soort mensen heb je weer mensen zoals ik, die even de moeite nemen bericht hier ook te plaatsen ;)

Ik zie het als een stap in de goede richting. Hopelijk is een van de volgende stappen ook bericht naar jou direct - en het verder verbeteren van de communicatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57
https://www.autoweek.nl/a...oepactie-voor-polestar-2/

Terugroepactie voor de Polestar 2

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

secret17 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:52:
[...]

Ik ga er vanuit dat updates vanuit Google deze randjes er wel af zullen vijlen. Verder nog erg gelukkig met de auto. Overigens zou ik een recall niet erg vinden als dat betekent dat de auto een paar uurtjes bij de dealer staat; een aantal dagen de auto weer kwijt zijn zou natuurlijk minder zijn, maja, we'll see :)
Google kennende zullen ze Automotive over twee jaar toevoegen aan het Google Graveyard en weer iets nieuws verzinnen. (En dat zeg ik als tevreden Android gebruiker, Google is gewoon heel slecht in committed blijven aan diensten).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Jeroenneman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:40:
[...]
Google kennende zullen ze Automotive over twee jaar toevoegen aan het Google Graveyard en weer iets nieuws verzinnen. (En dat zeg ik als tevreden Android gebruiker, Google is gewoon heel slecht in committed blijven aan diensten).
Daar staat Google wel om bekend, mee eens, maar ik neem toch aan dat als een merk als Polestar in zee gaat met Google dat er contractueel iets geregeld is omtrent support en onderhoud v.d. software voor de komende 5 a 10 jaar? Misschien dat er tegen die tijd genoeg automotive software op de markt is waar Polestar en andere merken uit kunnen kiezen en als Google de software obsolete dan verklaart, dat ze eenvoudig op iets anders kunnen overstappen, maar ik mag toch hopen dat ze gedurende de levensduur van de P2 wel iets geregeld hebben... (?)

There can be only fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
My 2 cents......
Yup spltsen die hap, ik lees liever alleen berichten over de P8

:)F

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
secret17 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Daar staat Google wel om bekend, mee eens, maar ik neem toch aan dat als een merk als Polestar in zee gaat met Google dat er contractueel iets geregeld is omtrent support en onderhoud v.d. software voor de komende 5 a 10 jaar? Misschien dat er tegen die tijd genoeg automotive software op de markt is waar Polestar en andere merken uit kunnen kiezen en als Google de software obsolete dan verklaart, dat ze eenvoudig op iets anders kunnen overstappen, maar ik mag toch hopen dat ze gedurende de levensduur van de P2 wel iets geregeld hebben... (?)
Zowel Renault-Nissan, GM en PSA maken de komende jaren de overstap op Android Automotive, dus dat zit wel snor lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dus het gaat om 280 van de 500 stuks uit Nederland (en België lijkt me, want anders gaat de optelsom naar 2200 mank). Als het dan op basis van first in gaat lijkt me dat de auto's die onlangs geleverd zijn safe zouden zitten (dat geldt dan niet voor de lease auto's die al sinds juli op de kade staan) en dat vooral de privé kopers die al eerder geleverd hebben gekregen terug moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Lancer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Mijn dealer zei van wel, toen ik het vroeg bij de bestelling.
Misschien hem nog eens vragen? De optie die men biedt is geen matrix koplamp (anders zouden ze dat wel zo noemen) maar bochten verlichting en sproeier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
JohnDoe77 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Misschien hem nog eens vragen? De optie die men biedt is geen matrix koplamp (anders zouden ze dat wel zo noemen) maar bochten verlichting en sproeier.
Ik heb op dit moment deze vraag open staan bij mijn dealer, hij zou het gaan uitzoeken.
Ik laat het weten zodra ik antwoord heb

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Zojuist weer gebeld door de lokale "Polestar" dealer.

Alle overige softwareproblemen/foutmeldingen in de auto zijn verholpen, alleen degene waarvoor ik naar de dealer ging zit er nog in. Die heeft te maken met de aandrijving en een team in Zweden is aan het kijken of dit alleen een software matig issue is, of ook daadwerkelijk een probleem is in de aandrijving.

Voor de rest is de meest recente software geïnstalleerd die beschikbaar is, dus hopelijk ben ik daarna even af van foutmeldingen e.d.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Beste P2/P8 geïnteresseerden! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De laatste paar dagen is er wat sprake geweest over spitsing van het topic in een P2-topic en een P8-topic.

Als topic starters hebben @BartWNL, @S2000jan en ik hier onderling over gesproken.

We merken dat er verwarring ontstond tussen de P2 en de P8 lezers qua features, bugs, ervaringen van beide wagens en willen dat voorkomen. Omdat nu ook de P8 nu gelanceerd wordt is er overvloed van P8 berichten, en we kunnen ons voorstellen dat dit voor de P2 rijders minder interessant is. Maar zoals bij de P2 launch verwachten we dat dit over een week of twee wanneer alle journalisten hun zegje hebben gedaan, dit wel weer afneemt.

Momenteel zijn we van mening dat we het topic nog even samen willen houden. De verwachting is dat na de launch van de P8, wanneer deze in de handen van rijders komt, de zelfde soort ervaringen zullen komen rondom de techniek (assisted driving en entertainment system).

Mocht het zo zijn dat de P2 en P8 dezelfde Android versie gaan draaien, de zelfde bugs gaan ervaren en de zelfde tijdslijnen hebben voor OTA updates, zijn we voornemens om het topic gecombineerd te houden.

Mocht het zo zijn dat we merken dat de P2 en P8 gaan divergeren in software versies, bugs en updates, dan zijn we van plan de topics te gaan splitsen.

We hopen jullie hiermee wat duidelijkheid te hebben gegeven. Mochten er andere argumenten zijn, dan horen we die graag!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
baldbelow schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:12:
Heeft iemand de wi-fi verbinding werkend gekregen in de P2?
Ik krijg wel verbinding gemaakt met mijn 2.4ghz netwerk maar de auto zegt dan:

verbonden, geen internet

Terwijl er zeker wel internet is als ik met mijn iPhone verbind met hetzelfde wi-fi netwerk...

Iemand tips?
Voor hotspot functie moet je een extra simkaart installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 20:10
JackBol schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:11:

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Beste P2/P8 geïnteresseerden! - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

De laatste paar dagen is er wat sprake geweest over spitsing van het topic in een P2-topic en een P8-topic.

Als topic starters hebben @BartWNL, @S2000jan en ik hier onderling over gesproken.

We merken dat er verwarring ontstond tussen de P2 en de P8 lezers qua features, bugs, ervaringen van beide wagens en willen dat voorkomen. Omdat nu ook de P8 nu gelanceerd wordt is er overvloed van P8 berichten, en we kunnen ons voorstellen dat dit voor de P2 rijders minder interessant is. Maar zoals bij de P2 launch verwachten we dat dit over een week of twee wanneer alle journalisten hun zegje hebben gedaan, dit wel weer afneemt.

Momenteel zijn we van mening dat we het topic nog even samen willen houden. De verwachting is dat na de launch van de P8, wanneer deze in de handen van rijders komt, de zelfde soort ervaringen zullen komen rondom de techniek (assisted driving en entertainment system).

Mocht het zo zijn dat de P2 en P8 dezelfde Android versie gaan draaien, de zelfde bugs gaan ervaren en de zelfde tijdslijnen hebben voor OTA updates, zijn we voornemens om het topic gecombineerd te houden.

Mocht het zo zijn dat we merken dat de P2 en P8 gaan divergeren in software versies, bugs en updates, dan zijn we van plan de topics te gaan splitsen.

We hopen jullie hiermee wat duidelijkheid te hebben gegeven. Mochten er andere argumenten zijn, dan horen we die graag!

Klinkt als een solide en doordacht plan!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JackBol schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:11:

Top, zo dacht ik er hetzelfde over. Gewoon even aankijken, als er teveel verschil komt kun je inderdaad alsnog splitsen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baldbelow
Zojuist deze mail ontvangen...

Bij Polestar is uw veiligheid een absolute prioriteit. Naast grondige testprocedures en opvolging tijdens het productieproces, blijven wij permanent onze wagens monitoren op mogelijke storingen of problemen. We onderzoeken alle rapporten en geven prioriteit aan de ontwikkeling van oplossingen, zelfs als er geen incidenten gemeld zijn.

Uit onderzoek is gebleken dat twee specifieke problemen een heel klein aantal geregistreerde Polestar 2-klantenvoertuigen getroffen hebben. Dit heeft ons doen besluiten om vrijwillig een aantal auto's in België terug te roepen uit veiligheidsoverwegingen. Dit geldt ook voor uw Polestar 2.

Het eerste probleem dat gevolgen kan hebben voor uw auto heeft te maken met de veiligheid. Tijdens het rijden ontstaat er een verlies van de aandrijving, met als gevolg dat de auto abrupt tot stilstand komt. Als dit gebeurt, blijven uw stuur- en remsysteem en de belangrijkste veiligheidsvoorzieningen functioneel. U dient de SOS-functie van de auto te activeren met behulp van de knop op uw dakconsole om Road Side Assistance de weg aan te vragen.

Vanwege de aard van deze problemen, en om uw veiligheid te garanderen, moet uw auto zo snel mogelijk een handmatige software-upgrade krijgen bij een geautoriseerd Polestar-servicepunt.

Het tweede probleem is niet veiligheidsgerelateerd. We hebben vastgesteld dat de koplampen van uw auto mogelijk verkeerd afgesteld zijn tijdens de voorbereiding van de auto voor de levering naar het Polestar Handover Center. Dit kan ertoe leiden dat de dimlichtbundel te hoog gaat schijnen, waardoor tegenliggers verblind kunnen worden. De oplossing hiervoor is het handmatig afstellen van de koplampen op het juiste niveau. Dit wordt gecontroleerd en, indien van toepassing, aangepast als onderdeel van de activiteit die nodig is voor de genoemde terugroeping om veiligheidsredenen. De volledige procedure duurt maximaal 90 minuten.

Een fysieke kopie van deze e-mail wordt u toegestuurd.

Om de vereiste updates zo snel mogelijk uit te voeren, dient u een tijdstip te reserveren bij uw dichtstbijzijnde geautoriseerde Polestar-servicepunt. U kunt de contactgegevens van uw dichtstbijzijnde servicepunt hier vinden. We raden u aan om dit zo snel mogelijk te doen.

Als u niet zeker bent van de procedure, hulp nodig hebt bij het maken van uw reservering of vragen hebt, neem dan contact op met Polestar Support.

Met vriendelijke groeten,
Polestar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Hmm net toch de eerste problemen ondervonden. Bij het thuis willen wegrijden de melding 'aandrijving dringend service vereist. Rijd naar een werkplaats' Of iets dergelijks want ik heb geen foto gemaakt in alle stress.

Mijn vrouw wilde net de pakjes van onze webshop gaan wegbrengen dus de auto zat afgeladen vol. Vervelend dat het net haar moest overkomen. Pakjes snel overgeladen in andere auto.

Na een paar minuten wachten nogmaals ingestapt en nu is de melding verdwenen....
In overleg met Polestar Assistence rijd ik morgen even langs de dealer om hem uit te laten lezen en van de laatste software updates te laten voorzien.

Ik heb overigens (NL) de bovengenoemde mail nog niet gehad maar ik zal vragen of dat in NL ook inmiddels bekend is

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Quark2 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:45:
Hmm net toch de eerste problemen ondervonden. Bij het thuis willen wegrijden de melding 'aandrijving dringend service vereist. Rijd naar een werkplaats' Of iets dergelijks want ik heb geen foto gemaakt in alle stress.

Mijn vrouw wilde net de pakjes van onze webshop gaan wegbrengen dus de auto zat afgeladen vol. Vervelend dat het net haar moest overkomen. Pakjes snel overgeladen in andere auto.

Na een paar minuten wachten nogmaals ingestapt en nu is de melding verdwenen....
In overleg met Polestar Assistence rijd ik morgen even langs de dealer om hem uit te laten lezen en van de laatste software updates te laten voorzien.

Ik heb overigens (NL) de bovengenoemde mail nog niet gehad maar ik zal vragen of dat in NL ook inmiddels bekend is
Deze melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDP0ChLOB3dRkBHjUYQv5zEOY4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZUh0y2oXBNdEbLS55F2Ssqe.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zijn ze er nog niet helemaal achter waar dit door veroorzaakt wordt en ze zijn met Polestar Zweden aan het overleggen de hoe en de wat. Mocht jij hetzelfde hebben, wellicht helpt de voorkennis dan.

Edit:
Bij "mijn" lokale dealer was de terugroepactie bekend.

[ Voor 6% gewijzigd door BartWNL op 05-10-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Ja, die ja, afwisselend met de melding 'rijd naar werkplaats' De afwisselingen gaan gepaard met een luide piep. En ik zag in mijn ooghoek ook melding over beperkt vermogen. (schildpad modus).

Ik ben benieuwd of ze (Henk Scholten / Arnhem) wat kunnen vinden.

Edit: ik zal zoveel mogelijk kennis van hier met ze delen (en opdoen wat ze uitlezen)

[ Voor 14% gewijzigd door Quark2 op 05-10-2020 16:00 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
Ik ben zojuist wederom gebeld door de lokale dealer, die zei dat de melding in verband staat met de recall van Polestar. Ze hebben deze update nu ook doorgevoerd, gaan hem nu testen (vanavond, en ook met opladen e.d.) en dan kan ik hem evt als alles goed gaat morgen weer ophalen.

@Quark2 , wellicht een quick fix uiteindelijk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
@BartWNL , ja wellicht wel, ik hoop het. Mag ik vragen welke dealer?

De handover specialist wist nl niet veel technische issues van de auto vorige week. Gemiddelde lezer op dit topic weet veel meer van de P2.

En nee ik doe geen aanname dat de kennis aan de 'garagekant' van mijn dealer niet op orde is en wellicht weten ze alles al wel maar "voor het geval dat" is het handig dat ze iemand kunnen bellen die het probleem al eerder heeft getackled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
@Quark2 Natuurlijk, Stern in Haarlem

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:29
Net 2 updates gehad bij de dealer ivm het 12V accu probleem. Volgens de monteur komen er bijna dagelijks nieuwe updates uit. Hij gaf aan dat ik binnenkort waarschijnlijk een brief zou krijgen ivm de recall.
Ik heb het net gecontroleerd en de software versie die je onder Systeem/Over in de instellingen ziet wordt NIET aangepast als de auto software updates voor dit soort problemen krijgt, Die versies zijn namelijk exact hetzelfde als voor de updates die ik vandaag gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
_--[]--__ schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:31:
Net 2 updates gehad bij de dealer ivm het 12V accu probleem. Volgens de monteur komen er bijna dagelijks nieuwe updates uit. Hij gaf aan dat ik binnenkort waarschijnlijk een brief zou krijgen ivm de recall.
Ik heb het net gecontroleerd en de software versie die je onder Systeem/Over in de instellingen ziet wordt NIET aangepast als de auto software updates voor dit soort problemen krijgt, Die versies zijn namelijk exact hetzelfde als voor de updates die ik vandaag gehad heb.
Ook net de update gehad. Update van vanmorgen volgens de monteur. Bij mij zijn de versies in het systeem/over scherm wel anders. Maar dat komt waarschijnlijk omdat dit mijn eerste update was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/002_5YknE2jqHyRHJtsNA37K7_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e918XZWFB0BAkgpQrdZBImkQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door JFDv op 05-10-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
ach-jee schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Zowel Renault-Nissan, GM en PSA maken de komende jaren de overstap op Android Automotive, dus dat zit wel snor lijkt me.
Ja, ik verwacht ook geen problemen met Google die dat niet opvolgt. Google heeft sowieso moeite met nieuw inkomen genereren. Zo’n automotive systeem biedt juist veel meer kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
Vandaag weer even een ritje gemaakt, en hoewel ik gelukkig nog steeds geen foutmeldingen m.b.t. de auto heb gezien, heb ik nu al wel een paar keer met verschillende bellers meegemaakt dat inkomende gesprekken wel kunnen worden aangenomen, maar dat ik de beller dan niet hoor. Uitgaande gesprekken werken wel altijd.

Iemand anders wellicht hetzelfde probleem ervaren?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 21:51
Ja, dat heb ik ook. Met de iPhone SE

De beller hoort jou wel trouwens.

Terugbellen is mijn workaround

[ Voor 20% gewijzigd door De fiscalist op 05-10-2020 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:17:
[...]

Ik heb op dit moment deze vraag open staan bij mijn dealer, hij zou het gaan uitzoeken.
Ik laat het weten zodra ik antwoord heb
Zou toch wat zijn, dan heb ik voor weinig matrix koplampen! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
De fiscalist schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:27:
Ja, dat heb ik ook. Met de iPhone SE

De beller hoort jou wel trouwens.

Terugbellen is mijn workaround
Ik heb ook een iPhone SE, van 3 jaar oud nu. Ik heb idd ook begrepen dat ze mij wel horen, exact hetzelfde probleem dus. Zou het iets met de iPhone SE te maken hebben of een oud bluetooth protocol waar de P2 moeite mee heeft?

Iemand dit probleem gehad met een andel model/merk mobiel?

[ Voor 22% gewijzigd door secret17 op 05-10-2020 18:35 ]

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
JackBol schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Geldt dat dan ook voor de P8? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
secret17 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:31:
[...]

Ik heb ook een iPhone SE, van 3 jaar oud nu. Ik heb idd ook begrepen dat ze mij wel horen, exact hetzelfde probleem dus. Zou het iets met de iPhone SE te maken hebben of een oud bluetooth protocol waar de P2 moeite mee heeft?

Iemand dit probleem gehad met een andel model/merk mobiel?
Ik heb tot nu toe ingaand/uitgaand geen enkel probleem ervaren met bellen. Goede kwaliteit valt mij en de personen aan andere kant van de lijn juist op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37
Vind deze melding ook wel mooi als je frunk opent;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRgZt9z5rqB0XOdITtIn6dH4sQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2q6q79KarATaOBIxmCkCzHO.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je aan de deur kan zien sta ik zeker wel stil 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
JackBol schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:15:
Ik wil geen hotspot maken, ik wil gewoon de auto verbinden met mijn wifi thuis.

Dat lukt dus niet...

Hij pakt alleen 2.4 Ghz netwerken volgens mij dus ik heb zo een netwerk aangemaakt en ik kan daar alles mee verbinden en dat werkt prima. De auto verbindt er ook mee maar dan geeft ie aan dat er geen internet is :?

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:28
baldbelow schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:08:
[...]

Dat lukt dus niet...

Hij pakt alleen 2.4 Ghz netwerken volgens mij dus ik heb zo een netwerk aangemaakt en ik kan daar alles mee verbinden en dat werkt prima. De auto verbindt er ook mee maar dan geeft ie aan dat er geen internet is :?

Dns hard toekennen?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Geldt dat dan ook voor de P8? 8)
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[...]

Dat lukt dus niet...

Oh dan had ik je verkeerd begrepen. Ik heb geen ervaring met het koppelen aan WiFi.

Misschien kun je van je telefoon een hotspot maken en daar de auto aan proberen te koppelen. Als dat lukt weet je dat er niets mis is met de auto maar dat het aan je thuis wifi ligt.

Als dat ook niet werkt dan ligt het waarschijnlijk aan de auto. Overigens raar dat hij alleen de 2.4ghz vindt. Ik mag toch hopen dat die auto ook 5ghz aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
-sander schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Ik heb tot nu toe ingaand/uitgaand geen enkel probleem ervaren met bellen. Goede kwaliteit valt mij en de personen aan andere kant van de lijn juist op :)
Als het gesprek loopt gaat t ook rpima, maar heb jij ook een iPhone SE? Zoja, uit welk jaar precies?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -sander
secret17 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:14:
[...]

Als het gesprek loopt gaat t ook rpima, maar heb jij ook een iPhone SE? Zoja, uit welk jaar precies?
Nee, sorry voor verwarring. iPhone 11, dus ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 24-09 22:44
Arnold schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:49:
Vind deze melding ook wel mooi als je frunk opent;[Afbeelding]

Zoals je aan de deur kan zien sta ik zeker wel stil 😅
Maar niet al rijdende je deur open doen en de frunk openen. ;)
Staat wel mooi overigens: 100% acculading en 440 km bereik.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
-sander schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:17:
[...]

Nee, sorry voor verwarring. iPhone 11, dus ander toestel.
Ok, no problem, ben eigenlijk wel blij te horen dat iemand met een modernere iPhone geen enkel probleem met bellen ervaart. Zal vast een iPhone SE specifiek dingetje zijn dan. Hoewel ik hier nog nooit eerder issues mee heb ervaren en het apart is dat het met de P2 nu niet lekker werkt, ga ik er wel vanuit dat het zichzelf oplost zodra ik een nieuwe telefoon heb, en dat zal ook niet lang meer duren. :)

There can be only fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
JohnDoe77 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Zou toch wat zijn, dan heb ik voor weinig matrix koplampen! :Y
Kan nog wel eens het geval zijn, zodat bij Volvo als bij Polestar staat deze keuze in de optielijst bescheiden omschreven. Maar uit de berichten van P2 bezitters leid ik af dat het wel om matrix gaat. Heb ik eerder ook niet zo gelezen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
[...]

Dat lukt dus niet...

Even in de handleiding op Wi-Fi gezocht. Vermoed dat het niet kan:

De auto kan alleen een verbinding maken met het werkplaatsnetwerk voor een dergelijke vorm van communicatie. De auto is niet met andere Wi-Fi-netwerken te verbinden zoals het netwerk thuis.

P2 Moon 19”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ach-jee
Net een ritje gemaakt om eh... de telefoon even op te laden O-) Ik kreeg de camera’s niet meer aan de praat, was er net een beetje aan gewend om al het parkeerwerk te doen op basis van de 360 view. Hopelijk lost het zich gedurende de nacht vanzelf op.

Ook even het bellen getest, lijkt hier gewoon goed te werken op een iPhone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:36
P2_Moon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:07:
[...]

Even in de handleiding op Wi-Fi gezocht. Vermoed dat het niet kan:

De auto kan alleen een verbinding maken met het werkplaatsnetwerk voor een dergelijke vorm van communicatie. De auto is niet met andere Wi-Fi-netwerken te verbinden zoals het netwerk thuis.
Hoe komen updates dan binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
bottom line schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:21:
[...]

Hoe komen updates dan binnen?
Via 4g

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Dus over 3 jaar is het over en uit met de auto te ondersteunen of je moet weer betalen bij de garage ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
bottom line schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Dus over 3 jaar is het over en uit met de auto te ondersteunen of je moet weer betalen bij de garage ervoor.
Zou dat niet op z’n Tesla’s gaan: notificatie via 4G maar downloaden (alleen) via WiFi?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Kan nog wel eens het geval zijn, zodat bij Volvo als bij Polestar staat deze keuze in de optielijst bescheiden omschreven. Maar uit de berichten van P2 bezitters leid ik af dat het wel om matrix gaat. Heb ik eerder ook niet zo gelezen.
Nee hoor een XC40 heeft geen matrix! Wel LED, wel automatisch dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
secret17 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:47:
[...]

Ok, no problem, ben eigenlijk wel blij te horen dat iemand met een modernere iPhone geen enkel probleem met bellen ervaart. Zal vast een iPhone SE specifiek dingetje zijn dan. Hoewel ik hier nog nooit eerder issues mee heb ervaren en het apart is dat het met de P2 nu niet lekker werkt, ga ik er wel vanuit dat het zichzelf oplost zodra ik een nieuwe telefoon heb, en dat zal ook niet lang meer duren. :)
Prachtig excuus voor een upgrade! Je moet toch minimaal kunnen bellen met je telefoon. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Is hier al vaker besproken. Als ik mij goed herinner krijg je dan een aanbod om de databundel te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[...]

Voor VOC gaat het om 35€ per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
P2Hattem schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Zou dat niet op z’n Tesla’s gaan: notificatie via 4G maar downloaden (alleen) via WiFi?
Hoe zou dat dan lukken, als je geen verbinding mag maken met wifi? :P

Het is natuurlijk de vraag wat er na 3 jaar nog overblijft van alle smart diensten bij de P2/P8 auto's. Want zonder abbonement ben je bijzonder weinig met 'ok google'.
Maar als het daadwerkelijk maar €35 per jaar is, valt dat goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
bottom line schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:21:
[...]

Hoe zou dat dan lukken, als je geen verbinding mag maken met wifi? :P
Met een update 8)7 ?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
De auto is niet met andere Wi-Fi-netwerken te verbinden zoals het netwerk thuis.

Dit is strategie om de auto 'dicht te maken'. Als ze dit zo in de handleiding zetten gaan ze dat waarschijnlijk echt niet meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

[...]

Dat lukt dus niet...

Het lukte iig mij wel om te verbinden met mijn guest wifi, maar niet mijn eigen netwerk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCAFjugc5TCkKEHbMMr6_WVnl1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rg0MNjHVDt4FJJQ540qXE1i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door DancePlaza op 05-10-2020 22:44 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
DancePlaza schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:18:
Het lukte iig mij wel om te verbinden net mijn guest wifi, maar niet mijn eigen netwerk
De verbinding lukt ook, maar de auto heeft dan geen connectie met internet via de wifi.

Terwijl ik bij aflevering wel mijn iPhone als hotspot heb gebruikt om de auto te verbinden zodat ik kon inloggen bij Google omdat de 4g verbinding nog niet werkte en dat ging prima.

Zou de auto zo 'slim' zijn om een smartphone wifi hotspot te onderscheiden van een wifi netwerk thuis?

Welke beveiliging heb je op je wifi zitten?

[ Voor 3% gewijzigd door baldbelow op 05-10-2020 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09:38
JackBol schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Misschien kun je van je telefoon een hotspot maken en daar de auto aan proberen te koppelen. Als dat lukt weet je dat er niets mis is met de auto maar dat het aan je thuis wifi ligt.
Dat is dus maar deels waar. Zo heeft ook VW een probleem met hun mediaconsole (had het in mijn T-Roc en Golf) dat ze bij verkrijgen DHCP adres het gateway-adres (of DNS adres, pin me er niet op vast) niet overnemen maar hardcoded de x.x.x.1 gebruiken. Google heeft vanaf een bepaalde Android release (weet zo niet welke) wijzigingen aangebracht waardoor het gateway (of DNS) adres niet altijd het .1 adres is. VW luistert dus niet naar het meegestuurde adres en connect dus wel op L2 (wifi), maar je hebt geen internet.
Samsung heeft daarvoor in hun hotspot weer een workaround bedacht (dus eigenlijk het probleem van VW opgelost), maar bijv. bij een OnePlus werkt het nog steeds niet.
VW zegt dat Google afwijkt van de standaarden, maar ik ken geen enkele standaard waarin je een gateway of DNS hardcoded in je IP-stack hebt staan..... tenzij het een VW-standaard is natuurlijk. 8)
Hopelijk is dit niet het probleem waar de P2 ook mee te maken heeft. Ik zal van de week eens testen met mijn OnePlus hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:36
Wat me zojuist opviel op de Polestar site: de servicelocaties mogen nu rechtstreeks gebeld worden, de garages worden nu gewoon met naam en telefoonnummer genoemd. Ze zijn er toch eindelijk achter dat alles via 1 centraal punt niet echt efficiënt is

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:10
guido66 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:04:
Wat me zojuist opviel op de Polestar site: de servicelocaties mogen nu rechtstreeks gebeld worden, de garages worden nu gewoon met naam en telefoonnummer genoemd. Ze zijn er toch eindelijk achter dat alles via 1 centraal punt niet echt efficiënt is
Hierbij even de link:
https://www.polestar.com/nl/service-locations-map/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Binnenkort de Polestar modellen ook in de showroom van de Polestar / Volvo dealers?
Is misschien nog niet zo'n slecht idee.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quark2
guido66 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:04:
Ja dat klopt inderdaad. Ik ben vanmorgen bij Henk Scholten geweest voor mijn technische issues van gisteren. De auto is uitgelezen. Bug was een probleem dat inmiddels bij Polestar bekend is met bijbehorende bugfix. Auto is voorzien van de laatste software updates en hij zou weer goed moeten zijn. We gaan het zien...

Toen ik nog even met chef receptie werkplaats stond na te praten gaf hij aan dat ik voortaan rechtstreeks contact mocht opnemen. Verder vond hij het jammer dat Scholten hem niet in de showroom had staan en mocht verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Quark2 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:45:
[...]

Ja dat klopt inderdaad. Ik ben vanmorgen bij Henk Scholten geweest voor mijn technische issues van gisteren. De auto is uitgelezen. Bug was een probleem dat inmiddels bij Polestar bekend is met bijbehorende bugfix. Auto is voorzien van de laatste software updates en hij zou weer goed moeten zijn. We gaan het zien...

Toen ik nog even met chef receptie werkplaats stond na te praten gaf hij aan dat ik voortaan rechtstreeks contact mocht opnemen. Verder vond hij het jammer dat Scholten hem niet in de showroom had staan en mocht verkopen.
Ja, mijn dealer is ook aardig zuur temeer daar ze het verkoopsucces van de oude V40 kwijt zijn geraakt.

De opvolger, waar ze veel verwachting van hadden, werd ineens doorgeschoven naar Polestar.
Er was volgens diezelfde dealer, wel een vaag plan om toch ook ooit een hybride versie van de P2 als Volvo te gaan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
Volvo

Eerste auto op Volvo’s (Geely’s) nieuwe SEA-platform
De XC20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3Iyr9EOJy3hdZh2q6m_xtIwq9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSszNa415235MFyjJCYe8vPt.jpg?f=fotoalbum_large

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Dat ziet er niet best uit zeg... Is dat echt?

Is bekend of de e-mails voor de P2 terugroepactie al verzonden zouden zijn? Ik heb niks mogen ontvangen, dus mogelijk dan toch wel de juiste updates gehad voor de handover. Zijn hier mensen die de auto sinds eind september hebben ontvangen en die wel een bericht hebben ontvangen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BartWNL
Net bericht gekregen dat mijn auto eind van de middag weer opgehaald kan worden!
Auto krijgt nog een poetsbeurt om swirls weg te halen die er vanaf het begin opzaten en dan kan ik weer gaan toeren. Eindelijk :)

Recall update loste mijn probleem op (ter referentie mijn VIN eindigt op 45XX).
@ach-jee Weet iig dat mijn lokale HO dealer ervan op de hoogte was en de update kon doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
BlacKstaR- schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Voor de Volvo geen idee eerlijk gezegd, maar als de Volvo medewerker wired aangeeft, dan zou ik daar vanuit gaan. De P2 en P8 zijn onderhuids gelijk, maar qua systemen die ze gebruiken voor de aansturing zou er best een verschil in kunnen zitten. Volvo gebouwd in Gent en Polestar in China. Dus zou niks verbazen als er wel degelijk kleine verschillen zijn.
Net bericht vanuit Volvo terug gehad:

Dag Marc

De huidige planning geeft inderdaad aan dat Apple CarPlay en Android Auto via wifi geprojecteerd gaan worden in de nieuwe generatie.
Ik moet er wel meteen bijzeggen dat de beschikbaarheid van deze extra functionaliteit nog ong. een jaar kan gaan duren...

Positief dat het draadloos gaat zijn, maar vervelend dat het ong. een jaar kan gaan duren.. wachten het maar af. Tegen die tijd hebben we het waarschijnlijk niet meer nodig als alle apps beschikbaar zijn binnen Automotive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
mvrooij schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Net bericht vanuit Volvo terug gehad:

Dag Marc

De huidige planning geeft inderdaad aan dat Apple CarPlay en Android Auto via wifi geprojecteerd gaan worden in de nieuwe generatie.
Ik moet er wel meteen bijzeggen dat de beschikbaarheid van deze extra functionaliteit nog ong. een jaar kan gaan duren...

Positief dat het draadloos gaat zijn, maar vervelend dat het ong. een jaar kan gaan duren.. wachten het maar af. Tegen die tijd hebben we het waarschijnlijk niet meer nodig als alle apps beschikbaar zijn binnen Automotive.
Wat bedoelen ze met "nieuwe generatie"? MY22? Als in: hardware update?
Of wachten op software?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 15:26:
[...]

Oké, top! Als je zou willen delen... En als ze gaan spuiten kun je ook eerst een weekje aankijken hoe hij bevalt. Dat spuiten is in een dagdeel klaar.

Is er iemand met een P8 Thunder die de grill zwart gaat maken?
Kosten zitten op ongeveer 375 euro voor het spuiten van de grill plus losse rand in de juiste kleur zwart zoals het dak. Rand kan eventueel ook in het chrome maar lijkt me niet heel logisch omdat dit nergens op de auto verder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JackBol schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:44:
[...]

Wat bedoelen ze met "nieuwe generatie"? MY22? Als in: hardware update?
Of wachten op software?
Nieuwe generatie Volvo's (waaronder de P8 dus)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:58
Nog even toch weer een korte update vanuit mij:
Auto rijdt momenteel prima en net iemand aan de deur met zowaar een bos bloemen van Polestar voor alle onduidelijkheid en gedoe rondom de reparatie. Klein gebaar wat toch weer een beter gevoel geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Pet66 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:12:
Volvo

De XC20

[Afbeelding]
Het dichte frontje vind ik wel leuker dan bij de P8. Helemaal zwart kan maar een soort van patroon met de kleur van de auto en zwart lijkt me ook mooi. Zoiets als bij de Peugeot 2008 en e-208. Maar geperforeerd zwarte wrap folie heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Crabro schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:04:
Nog even toch weer een korte update vanuit mij:
Auto rijdt momenteel prima en net iemand aan de deur met zowaar een bos bloemen van Polestar voor alle onduidelijkheid en gedoe rondom de reparatie. Klein gebaar wat toch weer een beter gevoel geeft :)
Kijk! Dat is hoe het hoort! Erg netjes. Hopelijk nu veel zorgeloze kilometers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• secret17
JohnDoe77 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
Prachtig excuus voor een upgrade! Je moet toch minimaal kunnen bellen met je telefoon. _O-
Zeker een mooi excuus, dus gelijk even met m'n werk geschakeld en ik kan morgen een nieuwe iPhone SE (versie 2020) ophalen. :) Zal uiteraard gelijk ff testen op de terugweg of bellen en gebeld worden dan wel goed werkt.

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mvrooij schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Kosten zitten op ongeveer 375 euro voor het spuiten van de grill plus losse rand in de juiste kleur zwart zoals het dak. Rand kan eventueel ook in het chrome maar lijkt me niet heel logisch omdat dit nergens op de auto verder zit.
Ga je dat doen? Ik overweeg het ook sterk, maar krijg mijn auto pad in januari. Voor die tijd hoop
ik toch wel een fotootje van hey resultaat ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mijn a.s. P8 is met 20” wielen besteld. In het manual van de P8 (zoals dat op de Volvo site staat) wordt nu vermeld dat er t.g.v. 20” wielen in plaats van 19” een rangeverlies van 18 km ontstaat!

Dat is nogal wat omdat ik anderzijds in een warmtepomp investeer om de range juist wat groter te krijgen.

Bovendien wordt in de eerste tests opgemerkt dat de vering niet heel comfortabel is. Dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk, mijn laatste 3 Volvo’s hadden ook 20” en dat beviel me prima .

Nou is het comfort waarschijnlijk wel wat beter met 19” maar 20” is juist wel weer mooier natuurlijk.....

Kortom in ben in dubio en in dat verband heb ik de dealer de vraag of de keuze over 19 of 20 inch uitgesteld kan worden tot nadat ik een mogelijkheid heb gehad om zelf in een demo te rijden om zelf te voelen hoe het comfort is. En dat gaat lukken.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
mvrooij schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Ga je het doen? En is het je eigen auto of lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:38:
Mijn a.s. P8 is met 20” wielen besteld. In het manual van de P8 (zoals dat op de Volvo site staat) wordt nu vermeld dat er t.g.v. 20” wielen in plaats van 19” een rangeverlies van 18 km ontstaat!

Dat is nogal wat omdat ik anderzijds in een warmtepomp investeer om de range juist wat groter te krijgen.

Bovendien wordt in de eerste tests opgemerkt dat de vering niet heel comfortabel is. Dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk, mijn laatste 3 Volvo’s hadden ook 20” en dat beviel me prima .

Nou is het comfort waarschijnlijk wel wat beter met 19” maar 20” is juist wel weer mooier natuurlijk.....

Kortom in ben in dubio en in dat verband heb ik de dealer de vraag of de keuze over 19 of 20 inch uitgesteld kan worden tot nadat ik een mogelijkheid heb gehad om zelf in een demo te rijden om zelf te voelen hoe het comfort is. En dat gaat lukken.

Ben benieuwd!
Dat is een procent of 4, had ik ook minimaal wel verwacht. Wie mooi wil zijn.... Maar ik denk dat 20” prima gaat bevallen voor mij, ik reed tot nu toe altijd auto’s met grote velgen en sportonderstel! *O*

Wanneer hebben zij een demo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:09:
[...]

Dat is een procent of 4, had ik ook minimaal wel verwacht. Wie mooi wil zijn.... Maar ik denk dat 20” prima gaat bevallen voor mij, ik reed tot nu toe altijd auto’s met grote velgen en sportonderstel! *O*

Wanneer hebben zij een demo?
Dit was zijn antwoord-bericht:

“Onze demo's worden in week 42 en 43 gemaakt. Echter houden ze de eerdere productie vast tot week 43 om alle updates er voor aflevering erin te krijgen.
Dus zoals het nu staat denk ik dat we week 44/45 (1e week november) een demo hebben.

De laatste datum van wijziging van jullie productie datum is 08-12-2020.

Dus dat zou moeten kunnen 😊”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
https://insideevs.com/new...ange-rating-disappointed/

EPA 375km? :X

[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 06-10-2020 18:33 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Ik zou ‘t willen ... dat haal ik niet met veel snelweg onder de wielen door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
Ik had tijdens de proefrit ook al moeite een net verbruik te halen...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
MarcelGo schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:55:
Ik had tijdens de proefrit ook al moeite een net verbruik te halen...
Op een trip van 50 km kom ik niet onder de 26 kWh/100km. Auto is vanzelfsprekend niet voorverwarmd en dat zal ook wel wat uitmaken. Zeker ‘s ochtends 🥶. Misschien de wat hogere snelwegsnelheid ook wel?!

De SoC daalt gemiddeld met 18%, dus 13 kWh obv 72 kWh netto capaciteit en dat is dus 26 kWh/100km in mijn geval ... het cirkeltje is in ieder geval rond 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
Gezien de tegenvallende KM range voor de P2 (al heb ik nog niks verrassends gezien qua verbruik), zal de P8 nog wel een stuk lager uitvallen vermoed ik. Hoe kijken toekomstige P8 eigenaren hiernaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:23:
[...]

Dit was zijn antwoord-bericht:

“Onze demo's worden in week 42 en 43 gemaakt. Echter houden ze de eerdere productie vast tot week 43 om alle updates er voor aflevering erin te krijgen.
Dus zoals het nu staat denk ik dat we week 44/45 (1e week november) een demo hebben.

De laatste datum van wijziging van jullie productie datum is 08-12-2020.

Dus dat zou moeten kunnen 😊”
TVK toch? Ik heb begrepen dat mijn bestelling in week 48 "definitief" bij de dealer is. Een proefrit moet dus nog mogelijk zijn. Heb ook getwijfeld aan de wielen. Proefrit komt voor mij te laat om de wielen dan nog om te zetten. Hou het denk ik toch maar op 20".

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Pet66 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:12:
Volvo

De XC20

[Afbeelding]
Jeumig wat lelijk. Lijkt wel een Citroën Picasso die een misvormd kindje heeft gehad met een fiat multipla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Willi1908 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:39:
Gezien de tegenvallende KM range voor de P2 (al heb ik nog niks verrassends gezien qua verbruik), zal de P8 nog wel een stuk lager uitvallen vermoed ik. Hoe kijken toekomstige P8 eigenaren hiernaar?
Die 26 kWh/100 km (of meer) pakt voor mij wel erg hoog uit. Als dit voor de P8 nog minder gunstig wordt, dan levert het voor mij ongeveer 1 a 2 keer per week wel een uitdaging op. Heb nog wel een youngtimer als 2e auto binnen mijn zaak die ik gebruik, maar rij de langere ritten straks liever in de P8. We gaan het beleven.
Maar goed en consequent voorverwarmen en hopen dat de warmtepomp nog een beetje gaat helpen.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
P2Hattem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Op een trip van 50 km kom ik niet onder de 26 kWh/100km. Auto is vanzelfsprekend niet voorverwarmd en dat zal ook wel wat uitmaken. Zeker ‘s ochtends 🥶. Misschien de wat hogere snelwegsnelheid ook wel?!

De SoC daalt gemiddeld met 18%, dus 13 kWh obv 72 kWh netto capaciteit en dat is dus 26 kWh/100km in mijn geval ... het cirkeltje is in ieder geval rond 😅
Doen anderen dit beter? Het is nog niet echt koud. Met dit weer 26 gaat wel zeuren worden qua range.

Wat is een wat hogere snelwegsnelheid?

[ Voor 9% gewijzigd door Arie van Dijk op 06-10-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Voorverwarmen en warmtepomp gaan zeker de ‘startkosten’ verlagen. Maar ik verwacht geen range boven de 350km.

Hopelijk dat softwaretweaks later ook nog wat kilometers gaan toevoegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik begrijp al dat blindstaren op die range niet zo. Als ik met tussen de 10% en 80% lading 250km kan rijden dan kom ik volgens mij overal waar ik wezen moet. Ik sta iedere nacht bij het tankstation.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Spanky79 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Voorverwarmen en warmtepomp gaan zeker de ‘startkosten’ verlagen. Maar ik verwacht geen range boven de 350km.

Hopelijk dat softwaretweaks later ook nog wat kilometers gaan toevoegen.
Oef doe mij mijn v60 D4 dan maar met een bereik van 1200 kilometer........Waarom wil ik dit ook alweer? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:45:
[...]

TVK toch? Ik heb begrepen dat mijn bestelling in week 48 "definitief" bij de dealer is. Een proefrit moet dus nog mogelijk zijn. Heb ook getwijfeld aan de wielen. Proefrit komt voor mij te laat om de wielen dan nog om te zetten. Hou het denk ik toch maar op 20".
Inderdaad TVK vestiging Alkmaar. Daar ben ik al heel lang tevreden klant.

Range is voor mij niet heel erg belangrijk. Zelfs als het onder de 300 km wordt is dat vrijwel altijd genoeg voor me. En anders tank ik onderweg gewoon voor zeg 100 km (dat moet in een minuut of 10:kunnen) bij en laadt daarna thuis weer “vol”.
Maar wat mij nu een beetje scheef overkomt is om enerzijds een optie te nemen om de range te verhogen (warmtepomp) en anderzijds grotere wielen nemen (ook een optie) die de winst weer grootdeels teniet doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Mga1600 op 06-10-2020 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Montalbano schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Ik begrijp al dat blindstaren op die range niet zo. Als ik met tussen de 10% en 80% lading 250km kan rijden dan kom ik volgens mij overal waar ik wezen moet. Ik sta iedere nacht bij het tankstation.
Daar ging ik ook van uit. Maar bij 70% en 26 kom ik op 202. En het is nog geen winter....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Arie van Dijk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Doen anderen dit beter? Het is nog niet echt koud. Met dit weer 26 gaat wel zeuren worden qua range.

De snelheid die je normaal mag rijden na 19 uur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:29
Arie van Dijk schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:17:
[...]

Ja hoor, ik zat vandaag zo rond de 21.3 bij een stuk van 60 km, grotendeels snelweg met een gemiddelde snelheid van 95km/u. De auto komt dan wel direct van de lader af. Ik reed laatst ongeveer 12 km direct na een nacht niet aan de lader en toen was het verbruik 34!!! Ik heb het idee dat er heel veel voor het conditioneren van de accu wordt gebruikt als het koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
P2Hattem schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

De snelheid die je normaal mag rijden na 19 uur
Ah, dank je. Dan is het geen probleem. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
_--[]--__ schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Ja hoor, ik zat vandaag zo rond de 21.3 bij een stuk van 60 km, grotendeels snelweg met een gemiddelde snelheid van 95km/u. De auto komt dan wel direct van de lader af. Ik reed laatst ongeveer 12 km direct na een nacht niet aan de lader en toen was het verbruik 34!!! Ik heb het idee dat er heel veel voor het conditioneren van de accu wordt gebruikt als het koud is.
De eerste meters bij een koude start kun je beter niet naar het verbruik kijken .... direct na de eerste meters is het >250 kWh/100 km (!) dan richting de 60 na een kilometer en zo langzaam richting de 30 en de 26. Het omlaag krijgen van het gemiddelde verbruik wordt natuurlijk steeds moeilijker naarmate je meer gereden hebt, da’s wiskunde en heeft weinig met de auto te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Inderdaad TVK vestiging Alkmaar. Daar ben ik al heel lang tevreden klant.

Range is voor mij niet heel erg belangrijk. Zelfs als het onder de 300 km wordt is dat vrijwel altijd genoeg voor me. En anders tank ik onderweg gewoon voor zeg 100 km (dat moet in een minuut of 10:kunnen) bij en laadt daarna thuis weer “vol”.
Maar wat mij nu een beetje scheef overkomt is om enerzijds een optie te nemen om de range te verhogen (warmtepomp) en anderzijds grotere wielen nemen (ook een optie) die de winst weer grootdeels teniet doen.
De Volvo is voor mij een kennismaking met TVK Hoorn. Aankoop van de P8 ging plezierig, goed om te horen dat jij al jaren tevreden klant bent. Heb ook voor de combi warmtepomp en 20" gekozen en is inderdaad wat tegenstrijdig. Range is voor mij een paar dagen per maand wel van belang maar die wielen passen wel erg goed bij de auto.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Petzun schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:55:
[...]

De Volvo is voor mij een kennismaking met TVK Hoorn. Aankoop van de P8 ging plezierig, goed om te horen dat jij al jaren tevreden klant bent. Heb ook voor de combi warmtepomp en 20" gekozen en is inderdaad wat tegenstrijdig. Range is voor mij een paar dagen per maand wel van belang maar die wielen passen wel erg goed bij de auto.
Daar heb ik hem.ook besteld:)
Pagina: 1 ... 81 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.