Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.342 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:12
Mga1600 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:26:
[...]

Wat is jouw verklaring dan waarom ze de planning uit elkaar trekken?
Het zal dan toch wat anders in elkaar zitten qua software. Als voor de P8 alles tegen week 49 zo’n beetje af is. Dan zal er nog wat werk gedaan moeten worden voor die zaken op/voor de P2 aangezien bepaalde zaken pas over een maand of zes komen. Ik kan me niet voorstellen dat het voor de P2 in week 49 ook wel af is maar dat ze eigenaren maar gewoon maanden lang laten rijden zonder een app bv.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-07-2023
GuiltyNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Handig is het niet, maar slecht? Het is een software update.
Lijkt me een risico met uitleveren dit jaar. Leek me al een uitdaging. Als ze nu ook alle auto's terugkrijgen is veel extra werk. Ook als ze de oplossing al direct voorhanden hebben. Het zijn nog maar 3 maanden dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Inspired schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Polestar is Volvo. Dat het een apart “merk” zou zijn is al een tijd achterhaald. Dus eigen merk eerst snap ik even niet aangezien Polestar dat dus ook is. Ook kan een Polestar rijder voor eind van het jaar langs voor een update. Als alles dan klaar zou zijn doen ze dat wel in één keer. Zelfde verhaal voor de app. Waarom mensen nog zes maand laten wachten als die al klaar is? Dat lijkt mij heel sterk. Helemaal als tijd een issue is.

Op een P2 zullen ze zeker wat minder marge hebben gezien de importkosten die erop zitten.
Polestar is Polestar, niet Volvo. Dan zijn ze bij Geely wel heel dom bezig. En geloof mij, dat zijn ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Het zal dan toch wat anders in elkaar zitten qua software. Als voor de P8 alles tegen week 49 zo’n beetje af is. Dan zal er nog wat werk gedaan moeten worden voor die zaken op/voor de P2 aangezien bepaalde zaken pas over een maand of zes komen. Ik kan me niet voorstellen dat het voor de P2 in week 49 ook wel af is maar dat ze eigenaren maar gewoon maanden lang laten rijden zonder een app bv.
Klopt; oorsprong gelijk, rest anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
JohnDoe77 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:43:
[...]

Polestar is Polestar, niet Volvo. Dan zijn ze bij Geely wel heel dom bezig. En geloof mij, dat zijn ze niet...
Uiteindelijk is zowel Volvo als Polestar van Volvo Car Coporation. Net zoals Skoda en Bugatti bijvoorbeeld van Volkswagen AG zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-02-2024
Mga1600 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Als het niet een Duits merk betreft, moet je van autoweek niets objectiefs verwachten.....
Dat zou kunnen, al komt de XC40 over de linie toch een stuk beter uit de bus dan de ID.3 bij AutoWeek.

Ik heb nog een uitgebreide en leuke review gevonden: YouTube: Förnuft & Känsla: Volvo XC40 P8 AWD Recharge
Met ondertiteling (of wanneer je Zweeds verstaat) prima te volgen. Het over het circuit smijten van deze ‘olifant’ is vermakelijk. Over het veercomfort zijn ze overigens ook niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Trivola schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:45:
[...]

Dat zou kunnen, al komt de XC40 over de linie toch een stuk beter uit de bus dan de ID.3 bij AutoWeek.

Ik heb nog een uitgebreide en leuke review gevonden: YouTube: Förnuft & Känsla: Volvo XC40 P8 AWD Recharge
Met ondertiteling (of wanneer je Zweeds verstaat) prima te volgen. Het over het circuit smijten van deze ‘olifant’ is vermakelijk. Over het veercomfort zijn ze overigens ook niet positief.
Niet qua efficiëntie iig. Damn die Id3 is echt stuk zuiniger dan P2/P8!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Conijntje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:13:
Niemand die hem zelf heeft gekocht en weet hoe de betaling verloopt?

[Afbeelding]

Vind dit niet heel duidelijk, uiterlijk bij uitleveren van de auto... Maar kan ook een maand eerder dus. Iemand met praktijk ervaring? Komt de beste man langs met een pin automaat :?
Heb een paar dagen voor levering geld overgemaakt naar Polestar Automotive Netherlands. NL08 INGB 0007 8909 23. Onder vermelding van Ordernummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:11
Aghanim schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Waarschijnlijk is 10 wel een beetje te veel ja, al is onze oprit wel zo lang en in dat geval kan ik de P2 zowel voor- als achteruit geparkeerd opladen. Ik dacht dat 4.5m ook best lang was, maar de auto zelf is natuurlijk ook al een aantal meter dus nu moet ik steeds de andere auto van de oprit afrijden om te kunnen laden. Ik dacht dat dit wel te doen zou zijn maar na 4 dagen ben ik er wel klaar mee. Morgen eens goed meten en dan toch maar bestellen. Wel veel geld voor een 'verlengsnoer'.
Toch zit ik óók te denken aan zo'n hele lange kabel.

Je leest soms (en zie ook wel eens het advies over dit punt hier..)
dat een laadstation ge "ICE'd" kan zijn.. en dan heb je alle lengte nodig om tóch verder te kunnen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Hansieo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:27:
[...]

Toch zit ik óók te denken aan zo'n hele lange kabel.

Je leest soms (en zie ook wel eens het advies over dit punt hier..)
dat een laadstation ge "ICE'd" kan zijn.. en dan heb je alle lengte nodig om tóch verder te kunnen.
Ga je vaak op straat laden denk je? Ik heb een laadpaal thuis en stekker eigenlijk bijna nergens anders. Binnen NL is het vaak niet nodig. Helemaal niet met een 60+kWh accu. En om een 10+ meter kabel via andere parkeervakken te laten lopen lijkt me ook niet het meest slimme. Iemand gaat een keer struikelen en kan schade toebrengen. Nog afgezien van de eventuele schade die de persoon oploopt waarvoor jij aansprakelijk bent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hansieo
Conijntje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:07:
[...]

Lol, ik krijg nu even een deja vu.... jaaaaren geleden toen de "apple" in zicht kwam...

probeer deze reklame ( 1984??) nog eens voor je te halen (voor de meer-lentes-op-hun-conto-personen)

2 mannen staan door een glazen kantoorwand een computerruimte in te kijken..
A: tegen B, wat is nou de beste computer??
B: dat is makkelijk, de computer met meeste geheugen, snelste processor, grootste schijf, en beste scherm.

A, (kijkt wat bedenkelijk)....: of is het de computer waar men het liefste mee werkt??...
de camera zoemt uit... en men ziet 10 mensen achter één Apple staan om hun werk te doen,
terwijl de "beste" computer vrij staat...

B: dat is níet eerlijk...

moraal van het verhaal?? laagste verbruik of waar je liever in zou rijden??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 14:46
Trivola schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:45:
[...]

Ik vind het juist een onzinnige test om een suv over een kartbaan te sturen, misschien grappig, maar dan moet je ook testen in situaties waar hij voor bedoeld is - en dan leuteren ze alleen maar

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Conijntje schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:07:
[...]

Tsja.... 1 motor.... geen 4WD.....de helft van het vermogen.....zo kan ik het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mij lukt het tot heden nog niet echt om zuinig te rijden (los van de sprintjes natuurlijk) en volgens mij komt het omdat ik toch te veel energie gebruik bij optrekken. Ik vind het serieus lastig om gewoon 50 te rijden omdat je zo snel iets te hard rijdt. Ik zit regelmatig op 60-65 en laat dan weer terugzakken naar 50 maar dat is natuurlijk wel verspilde energie.

Is er iemand die YouTube Music Premium gebruikt? De bitrate hiervan schijnt wel hoog te zijn begreep ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Inspired schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:34:
[...]

Ga je vaak op straat laden denk je? Ik heb een laadpaal thuis en stekker eigenlijk bijna nergens anders. Binnen NL is het vaak niet nodig. Helemaal niet met een 60+kWh accu. En om een 10+ meter kabel via andere parkeervakken te laten lopen lijkt me ook niet het meest slimme. Iemand gaat een keer struikelen en kan schade toebrengen. Nog afgezien van de eventuele schade die de persoon oploopt waarvoor jij aansprakelijk bent.
Ik zal er niet omheen kunnen dat ik ook buitenshuis moet laden. Grooste gedeelte is thuis via eigen panelen/oprit.

Buitenshuis grootste gedeelte Duitsland/Luxemburg/Zwitserland/Oostenrijk en soms Belgie e.a.

Die lange kabel zie ik puur als noodoplossing, en struikelen kan ook over 5 mtr, al neemt de kans toe met langer.
Std kabel mee én de (verleng?) lange kabel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37
Mga1600 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Tsja.... 1 motor.... geen 4WD.....de helft van het vermogen.....zo kan ik het ook.
De Peugeot 208 van mijn vrouw is ook een stuk zuiniger dan mijn vorige auto een Volvo V60 ;)
Maar die vergelijken ze ook niet in tests. Bij elektrisch gebeurd dat opeens wel. Wil trouwens niet zeggen dat meer range niet welkom zou zijn, maar niet is het niet 95% van het jaar voor mij. Als dat voor iemand anders is goed kijken voor auto met beste range. Zo iemand zal ook eerder een BMW 320i dan een BMW M3 nemen als ie benzine zou kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
JackBol schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Ik heb even op de achterkant van een viltje zitten rekenen.
Als ik uit ga van 20.000 km/jaar tegen 25kWh/100km (enigszins pessimistisch gerekend) komt dat neer op een energiebehoefte van 5000kWh. Tegen een energie tarief van 0,24 cent is dat €1200 op jaar basis wat ik vergoed krijg.

Een offerte voor zonnepanelen voor 5000kWh op jaar basis is rond de €7000. Terugverdientijd is ongeveer 5.8 jaar. Niet slecht!
Let op! je zal niet altijd thuis laden, je "buiten bereik" km komen dus niet via je panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
JackBol schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Ik heb even op de achterkant van een viltje zitten rekenen.
Als ik uit ga van 20.000 km/jaar tegen 25kWh/100km (enigszins pessimistisch gerekend) komt dat neer op een energiebehoefte van 5000kWh. Tegen een energie tarief van 0,24 cent is dat €1200 op jaar basis wat ik vergoed krijg.

Een offerte voor zonnepanelen voor 5000kWh op jaar basis is rond de €7000. Terugverdientijd is ongeveer 5.8 jaar. Niet slecht!
Maar dat gaat na 2023 wel afnemen met de nieuwe salderingsregeling en dan wordt de ROI toch wat langer vrees ik. We kunnen beter collectief een zonneweide aanleggen: geen lelijke panelen op je huis en toch groen rijden d:)b

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:02
Ik rijd nu nog zo’n beetje de zuinigste benzine-auto van middenklasse formaat die er is (Prius 4), zelfs zuiniger dan de meeste kleine auto’s. Door heel de media onderuit gehaald omdat ie “vreemd” is. Was ie elektrisch geweest dan was ie net zo efficient als een Ioniq en had de media halleluja geroepen.

Het is inderdaad vreemd dat bij elektrisch verbruik schijnbaar het belangrijkste criterium is, terwijl daar bij brandstofauto’s heel gemakkelijk overheen gestapt wordt.

Ook worden ineens auto’s uit totaal verschillende grootte- en prijsklasse met elkaar vergeleken.

Overigens verwacht ik dat een instapversie van de P2 of P8 met 1 motor niet veel zuiniger zal zijn. De belangrijkste factor (Cw*A) blijft gelijk. Gewicht zal iets minder zijn, en een tikje minder verlies door de verliezen in de 2e motor.

Bij een elektromotor wordt je niet continu gestraft voor veel vermogen (zoals bij een benzinemotor). Als je het niet gebruikt heeft het amper effect op het verbruik, en zelfs als je het wel gebruikt is de invloed klein. Hard optrekken is helemaal niet inefficiënt, met een hoge snelheid rijden en hard remmen natuurlijk wel.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:03
darwusch schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:10:
[...]

Wellicht, maar veel settings worden vanuit Android Automotive aangestuurd, dus misschien is het toch in elk geval een deel van wat er updates krijgt.
Lijkt me daarom zinvol als we hier onze versie/build info posten.
In het Engelstalige forum zijn ze al wel een opsomming gestart met software versienummers die iedereen heeft, vergeleken met welke problemen ze hebben.
Mijn voorstel is dat we dat hier ook doen.

Het gaat om de datum die staat weergegeven bij "Kernel version" in combinatie met het nummer onder "Build nummer".
De "totale software" bestaat vermoedelijk uit meerdere onderdelen, waaronder het Android Automotive systeem en een aparte Polestar firmware (ECU).
Toch laat de versie in Android al zien dat daar meerdere versies van in omloop zijn, en die zijn misschien ook gekoppeld aan updates in de Polestar firmware.
De oudste die rond rijdt:
24 juni / PAG1.200504.001
De nieuwste die gezien is:
24 augustus / PAG1.200706.001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59
Arnold schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

De Peugeot 208 van mijn vrouw is ook een stuk zuiniger dan mijn vorige auto een Volvo V60 ;)
Maar die vergelijken ze ook niet in tests. Bij elektrisch gebeurd dat opeens wel. Wil trouwens niet zeggen dat meer range niet welkom zou zijn, maar niet is het niet 95% van het jaar voor mij. Als dat voor iemand anders is goed kijken voor auto met beste range. Zo iemand zal ook eerder een BMW 320i dan een BMW M3 nemen als ie benzine zou kiezen...
Is ook logisch natuurlijk. Dat is een van de weinige hekelpunten die overwonnen moet worden t.o.v. ICE. Je vergelijking m3 of 320i vind ik ook niet logisch. Een ICE gooi je vol en klaar. Die keuze heeft veel meer te maken met welke auto je liever rijdt. Range is daarbij ondergeschikt.
Het aanbod is nu nog klein dus vergelijken is zinvol. Daarnaast liggen de gewichtsverhoudingen en grootte van accu’s dichter bij elkaar. Een grotere, zwaardere Model S is niet veel onzuinger dan een M3. Buiten het gewicht, wat in mindere mate invloed heeft op de efficiency, is areodynamica en ontwerp daarvan belangrijker. Ik denk dat het wel belangrijk is voor mensen. Of voor 45k +400km rijden of voor 60k +250km rijden. Daarna kan je de eigenschappen van een auto tegen elkaar afwegen en wordt persoonlijke voorkeur een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
darwusch schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

In het Engelstalige forum zijn ze al wel een opsomming gestart met software versienummers die iedereen heeft, vergeleken met welke problemen ze hebben.

Het gaat om de datum die staat weergegeven bij "Kernel version" in combinatie met het nummer onder "Build nummer".
De "totale software" bestaat vermoedelijk uit meerdere onderdelen, waaronder het Android Automotive systeem en een aparte Polestar firmware (ECU).
Toch laat de versie in Android al zien dat daar meerdere versies van in omloop zijn, en die zijn misschien ook gekoppeld aan updates in de Polestar firmware.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHZKEjZC06jhN2uRwHN3UToFcNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tU7CEYJ04POTSPS6SCYGJFTd.jpg?f=fotoalbum_large

Aflevering 11 september. Toen is me aangeven dat de laatste update erop gezet was.

Geen 12v gezien tot nu toe. Geen laad grens overschrijding gezien. Wel wegvallende 4g

[ Voor 3% gewijzigd door JFDv op 04-10-2020 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Vorige week software update gehad voor 12v probleem. Android veiligheidspatchniveau is daardoor veranderd van 1 juni naar 1 september.

Polestar mekanieker zei me dat er normaal gezien grote software-update komt begin december, maar helemaal zeker is dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
P2_Moon schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:59:
[...]

Ziet er voor mij bruikbaar uit. Waar heb je die gevonden Philip?
Bol.com :)
Ik had eerst te grote gekocht, maar deze zijn qua afmeting prettiger.
8)
https://www.bol.com/nl/p/...ion2008093611&language=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Aghanim schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:12:
Mij lukt het tot heden nog niet echt om zuinig te rijden (los van de sprintjes natuurlijk) en volgens mij komt het omdat ik toch te veel energie gebruik bij optrekken. Ik vind het serieus lastig om gewoon 50 te rijden omdat je zo snel iets te hard rijdt. Ik zit regelmatig op 60-65 en laat dan weer terugzakken naar 50 maar dat is natuurlijk wel verspilde energie.

Is er iemand die YouTube Music Premium gebruikt? De bitrate hiervan schijnt wel hoog te zijn begreep ik?
Persoonlijk stel ik vast dat de geluidskwaliteit via de internetradio apps veel beter is dan via DAB (En ook veel beter dan de op dit moment crappy Spotify kwaliteit (Ik stream weer via smartphone) - stem voor verhoging bitrate !).

Alleen is het Orange netwerk niet veel soeps en valt de ontvangst geregeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
MarvinOA schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:16:
[...]

Heb een paar dagen voor levering geld overgemaakt naar Polestar Automotive Netherlands. NL08 INGB 0007 8909 23. Onder vermelding van Ordernummer.
Thanks,

Voelt toch raar om zo'n groot bedrag over te maken zonder het product te zien/controleren.

Maar zal wel aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
Hansieo schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Lol, ik krijg nu even een deja vu.... jaaaaren geleden toen de "apple" in zicht kwam...

probeer deze reklame ( 1984??) nog eens voor je te halen (voor de meer-lentes-op-hun-conto-personen)

2 mannen staan door een glazen kantoorwand een computerruimte in te kijken..
A: tegen B, wat is nou de beste computer??
B: dat is makkelijk, de computer met meeste geheugen, snelste processor, grootste schijf, en beste scherm.

A, (kijkt wat bedenkelijk)....: of is het de computer waar men het liefste mee werkt??...
de camera zoemt uit... en men ziet 10 mensen achter één Apple staan om hun werk te doen,
terwijl de "beste" computer vrij staat...

B: dat is níet eerlijk...

moraal van het verhaal?? laagste verbruik of waar je liever in zou rijden??
:*) Ik weet het wel. Heb nog nooit een 4cil gehad en ook nog nooit zuiniger dan 1 op 10 gereden.... Maar vind het wel mooi dat de Id3 zo zuinig is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Laatst online: 10-06 19:58
Philipvm schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

8)
Dank je! Heb er meteen een besteld.

P2 Moon 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:58
Ik baalde eerste dat ik mijn huidige lease auto pas in december voor de P2 mag omruilen, maar ben blij dat er dan wat patches geweest zijn. Zeker gezien we net een gezinnetje hebben en dan niet zin hebt om bijv stil te staan ergens ;-) Dat had ik thuis niet goed kunnen praten. Maar als ik ze dan weer zie staan en jullie beelden zie: man o man, heb er zo’n zin in, als een klein kind die in het jaarlijkse Intertoys sinterklaasboek wat uitzoekt.

Over het splitsen van het topic: ik zou ook graag een los P2 topic zien.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46
Voor de P8 kopers enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:21
Mijn p8 krijg ik 17 december uitgeleverd, week 51 😁 ik zal de week ervoor specifiek de dealer vragen te zorgen dat alle updates erop staan (en dus hopelijk OTA ook)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:58
darwusch schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

De mijne heeft afgelopen donderdag een update gehad en heeft die laatste versie van 24 augustus + android op 1 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:43
Crabro schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

De mijne heeft afgelopen donderdag een update gehad en heeft die laatste versie van 24 augustus + android op 1 september.
Hier idem, op 21 september een update gehad vanwege het ongewenst afgaan van het alarm. Probleem met laden boven de ingestelde 80% en het niet weer omhoog komen van de spiegels na achteruit rijden heb ik nog steeds. Kernel-versie: 4.19.80 Build-nummer: PAG1.200706.001

[ Voor 16% gewijzigd door _--[]--__ op 04-10-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:54
Ik zit op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHdT3cqPhaFNcNCkQslR4mvRIXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTC3Mb9o92ZAa6npfb3jsuEd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weet natuurlijk niet hoe vaak er een uitbreiding uitgebracht wordt, maar gevoelsmatig zit er wel vrij veel tijd tussen de datums van de versies en de afleverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 24-09 22:44
4v4t4r schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:00:
Mijn p8 krijg ik 17 december uitgeleverd, week 51 😁 ik zal de week ervoor specifiek de dealer vragen te zorgen dat alle updates erop staan (en dus hopelijk OTA ook)
Wordt voor mij week 49. De dealer maar contacten dat de levering kan plaatsvinden nadat de updates zijn gedaan.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
blijkbaar zie je op de P8 niet de GOM maar puur een % ?
Zou het toch wel graag ergens zien.. al zal je na wat weken/maanden rijden zelf enigzins een inschatting kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Enthousiaste, zorgvuldige en informatieve test! Hier heb je wat aan tenminste! Stadsverkeer, wendbaarheid, autobaan alles geprobeerd. Verbruikscijfers worden genoemd, laadcurve is gecheckt. Heel wat meer inhoud dan dat gewauwel van Auto, Motor& Sport (test die vanochtend aangehaald werd) want dat was iets waar je niets wijzer van wordt (behalve dan dat hij op een kartbaan net wat minder snel is dan een kart......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Zou het toch wel graag ergens zien.. al zal je na wat weken/maanden rijden zelf enigzins een inschatting kunnen maken
Als daar vraag naar komt zal dat er wellicht nog wel ingebakken worden bij een update. Bij het Sensus systeem werd er ook wel eens wat aan de schermen gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Als daar vraag naar komt zal dat er wellicht nog wel ingebakken worden bij een update. Bij het Sensus systeem werd er ook wel eens wat aan de schermen gewijzigd.
ik verwacht vooral veel updates op google ook - dus hoop indd dat dit relatief makkelijk toe te voegen is voor ze met een OTA update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
4v4t4r schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:35:
[...]

Begreep ik ook, het zou mooi zijn als er al lerende toch ergens de verwachte actieradius wordt getoond. Zit in iedere elektrische auto volgens mij. Wellicht via het middendisplay?

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtVChHnV8En5ZPyv70paMBNxDpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfjeRROZ6aM1cAKE66n9vbgo.jpg?f=fotoalbum_large

:? :? :?

Edit: Polestar support gebeld, auto uit, auto aan, fout weg. Niks aan de hand volgens PS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93Csdlf1rhQr2uB9QnBZEVMkSJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GR6ULoiZv2JNrU0NLWtWO8I5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door _--[]--__ op 04-10-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
P8 issue

Weet iemand — zelf ontdekt of gehoord van de dealer — of er, net zoals bij de Polestar, matrix verlichting op de P8 zit?
Ik zie op het infofilmpje over de verlichting van de P8 wel een ‘matrix-animatie’ maar er wordt bij de info over de auto nergens met een woord over gerept. Evenmin in de handleiding.

[ Voor 4% gewijzigd door Pet66 op 04-10-2020 15:11 ]

P8-19”-WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Globale actieradius P8 wordt weergegeven vanaf het moment dat acculading 25% of lager is.
Zie de manual:

https://www.volvocars.com...tuurdersdisplay/accumeter

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Petzun schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:08:
Globale actieradius P8 wordt weergegeven vanaf het moment dat acculading 25% of lager is.
Zie de manual:

https://www.volvocars.com...tuurdersdisplay/accumeter
Ik ben nog niet zover dat ik er al helemaal doorheen ben gegaan. Mochten we een eigen p8 topic krijgen zou het handig zijn dit soort weetjes in een lijstje te hebben (FAQ ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
4v4t4r schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Ik ben nog niet zover dat ik er al helemaal doorheen ben gegaan. Mochten we een eigen p8 topic krijgen zou het handig zijn dit soort weetjes in een lijstje te hebben (FAQ ofzo)
Is ook bijna niet te doen om er helemaal doorheen te lopen. Heb het nagekeken omdat ik inschat dat dit wel een prettige functie is voor een EV. Prima als dit vanaf 25% wordt gemeld. Wel een leuke combinatie overigens: 25% accu capaciteit met een geschatte actieradius van 184 km. Daar teken ik voor :)

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Pet66 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:05:
P8 issue

Weet iemand — zelf ontdekt of gehoord van de dealer — of er, net zoals bij de Polestar, matrix verlichting op de P8 zit?
Ik zie op het infofilmpje over de verlichting van de P8 wel een ‘matrix-animatie’ maar er wordt bij de info over de auto nergens met een woord over gerept. Evenmin in de handleiding.
Volgens mij geen matrixverlichting zoals bij de P2. Wel een grootlicht assistent.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46
_--[]--__ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:55:
[Afbeelding]

Edit: Polestar support gebeld, auto uit, auto aan, fout weg. Niks aan de hand volgens PS
[Afbeelding]
Welke software versie heb je?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37
Ondanks de opstart problemen, de vertragingen, een mogelijke terugroepactie en uitstel van diverse beloofde features, wordt ik toch telkens erg blij als ik mijn eigen P2 zie en ermee rijd 🥰
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpmFvDdw9iEM7_lV_sNjLD6TwR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rrmt6hUGyNRUPzOdjozeacB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
_--[]--__ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo herkenbaar :-(

Dit heb ik na de ‘total update’ 2 weken geleden niet meer gezien i.i.g. dus er is hoop :Y

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ach-jee schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:06:
Ik zit op:
[Afbeelding]

Ik weet natuurlijk niet hoe vaak er een uitbreiding uitgebracht wordt, maar gevoelsmatig zit er wel vrij veel tijd tussen de datums van de versies en de afleverdatum.
Bijzonder zeg. Ik ging ervan uit dat wij op dezelfde versie zouden zitten omdat het maar een paar dagen scheelt en op hetzelfde event is uitgeleverd (zelfde voorbereiding). Ik heb echter de beveiligingspatch van september. Daarmee houd ik er hoop op dat het 12 volt probleem bij mij toch is opgelost. Ik dacht van niet omdat jij de melding had gekregen en ik ervan uitging dat wij op dezelfde versie zouden zitten. Misschien verschil omdat jouw P2 al een tijd op de kade stond en de mijne pas op 12-9 van de boot af kwam.

Overigens vind ik Android tot nu toe echt een aanfluiting. De enige app waar je iets aan hebt om te downloaden is Spotify, die dan weer een te lage bitrate heeft. Verder zie ik niks nuttigs ertussen staan. Maps en Google Assistent is wel handig, maar dat was op andere manieren ook wel te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 04-10-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
4v4t4r schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

En al ga je er helemaal doorheen, dan is het nog niet zeker dat het functioneert in de auto als je deze eenmaal hebt. Ik bedoel maar: https://support.polestar....ing-voor-preconditioning/ Dat zit er echt niet op/in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 13:40

Lancer

What the......

Pet66 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:05:
P8 issue

Mijn dealer zei van wel, toen ik het vroeg bij de bestelling.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Lancer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Mijn dealer zei van wel, toen ik het vroeg bij de bestelling.
Volgens mij alleen als optie. Er zit wel groot licht assistent op de p8, maar voor zover ik weet geen matrix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
Aghanim schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Bijzonder zeg. Ik ging ervan uit dat wij op dezelfde versie zouden zitten omdat het maar een paar dagen scheelt en op hetzelfde event is uitgeleverd (zelfde voorbereiding). Ik heb echter de beveiligingspatch van september. Daarmee houd ik er hoop op dat het 12 volt probleem bij mij toch is opgelost. Ik dacht van niet omdat jij de melding had gekregen en ik ervan uitging dat wij op dezelfde versie zouden zitten.
Ik zal Polestar eens contacten om te zien wat ik kan verwachten (misschien is de juni update ook afdoende) en Alphabet om te kijken waar de voorkeur naar uit gaat: preventief updaten of kans op stilvallen/vervangend vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
Spanky79 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Volgens mij alleen als optie. Er zit wel groot licht assistent op de p8, maar voor zover ik weet geen matrix.
Optie? Volgens mij staat dit niet in de optielijst. :N
De enige optie die met verlichting te maken heeft is adaptieve bochtverlichting.

[ Voor 12% gewijzigd door Pet66 op 04-10-2020 17:02 ]

P8-19”-WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 13:40

Lancer

What the......

Pet66 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

De enige optie die met verlichting te maken heeft is adaptieve bochtverlichting.
De versie met adaptieve bochtenverlichting zou volgens de dealer gelijk zijn aan de matrixlichten van de P2.

edit:
in de handleiding staat er niets over

[ Voor 6% gewijzigd door Lancer op 04-10-2020 17:22 ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
BlacKstaR- schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Welke software versie heb je?
Kernel-versie: 4.19.80 Build-nummer: PAG1.200706.001

[ Voor 28% gewijzigd door _--[]--__ op 04-10-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
_--[]--__ schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:26:
[...]

Kernel-versie: 4.19.80 Build-nummer: PAG1.200706.001
Die is dan toch redelijk recent!? Maar goed, dat is de Android omgeving en dat zegt waarschijnlijk nog weinig over de Polestar softwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
Lancer schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

De versie met adaptieve bochtenverlichting zou volgens de dealer gelijk zijn aan de matrixlichten van de P2.

edit:
in de handleiding staat er niets over
Hmm ik heb niet voor de adaptieve bochtverlichting met sproeiers gekozen omdat dit t enige was en het nu ook niet mis. Dit was het enige wat in deze optie zat blijkbaar, niks van matrixverlichting..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
P2Hattem schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:48:
[...]

Die is dan toch redelijk recent!? Maar goed, dat is de Android omgeving en dat zegt waarschijnlijk nog weinig over de Polestar softwareversie.
Ik heb op 21 september de laatste updates gehad ivm het “alarm probleem”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
echt een hele fijne review - gaat een stuk dieper dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Pet66 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Ja, nouja. Begreep dat het een soort van matrix was. Ik heb het niet gekozen op die van mij. Had ooit wel meesturende hid lampen. Was wel
Fijn, maar het extra geld niet waard. En de was installatie is al helemaal niet nodig als je niet in Zweden door de sneeuw ploegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Spanky79 op 04-10-2020 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Spanky79 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:45:
[...]

Ja, nouja. Begreep dat het een soort van matrix was. Ik heb het niet gekozen op die van mij. Had ooit wel meesturende hid lampen. Was wel
Fijn, maar het extra geld niet waard. En de was installatie is al helemaal niet nodig als je niet in Zweden door de sneeuw ploegt.
Nou ik vind het wel een hele fijne optie, slinger nogal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Sten2017 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:20:
[...]

Nou ik vind het wel een hele fijne optie, slinger nogal ;)
ik heb het niet - denk niet dat ik het ga missen (heb het nu ook niet) en de wegen die ik in de randstad vooral rij zijn allemaal verlicht, dus zag de meerwaarde er niet zo van.. (gegeven moment ga je keuzes maken over je opties ivm leasebedrag)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
Inspired schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:36:
Op termijn twee topics lijkt me handiger. Helemaal omdat elk type tegenwoordig toch al zijn eigen topic heeft. Qua software lijkt er toch ook een verschil te zijn tussen de P2 en P8.
Ondanks de overlap met beide auto's ben ik ook voor scheiding. Met name om de hoeveelheid informatie wat te beperken. Beide topics blijven voor iedereen bereikbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poleposition
Heb mijn eigen mening nooit willen ventileren en alle respect voor de topic starter, maar een splitsing lijkt me een wijze keuze. Er zijn toch wel heel grote verschillen tussen dr P2 en de P8 en Meestal ook tussen de interesses van hun kopers.
Een Golf en een Audi TT zijn ook op dezelfde bodemplaat gebouwd en deelden heel veel mechaniek, maar zijn toch heel verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Was ook wel een reden waarom ik bijna niets meer gepost heb de laatste weken. Vond de reacties-niet altijd met kennis van zaken-van P8 kandidaten over de P2 en hun kopers niet altijd zo relevant. Zoals velen skip ik toch wel de Posts van de P8 ers, die ik overigens alle plezier wens met hun keuze.
Maar de Facebook groepen en Polestar Fans zijn voor P2 rijders nu wel wat actueler

[ Voor 12% gewijzigd door Poleposition op 04-10-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Laatst online: 10-06 19:58
ach-jee schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:06:
Ik zit op:
[Afbeelding]

Heb exact dezelfde versie. Benieuwd wat er woensdag na de update zal staan.

P2 Moon 19”

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:02
Voor wie niet op Facebook zit, de Polestar CEO Thomas Ingenlath heeft daar het volgende bericht in de Polestar 2 NL/BE groep geplaatst:
Dear Polestar Owners in the Netherlands and Belgium,

I have answered a lot of mails and messages that have reached me personally over the last month from customers. Customers that were happy and enthusiastic about their Polestar 2, but disappointed about features that were not available, service centres that didn’t always have answers and Polestar not providing information.

Your communication experience with Polestar may have been far from good. A lot needs be improved and we are working on it.

I am also aware there was a lack of good transparent information about delayed features. Information is now on the Polestar web page, under the support section. We will also keep our new support FAQ updated based on the questions you are asking us.

The roll out of OTA, Digital Key and the updated Polestar app with remote functionality is in preparation; the timeframe is on the page and will be frequently updated.

We acknowledge not having been transparent enough about the delay and staggered roll out; I sincerely apologise.

Despite all this, I would like to mention as well that we have a lot of positive feedback from our customers in social media and in forums like yours.

The expectation you should have on our brand: a flawless experience.

We will do our best to get there for all of you.

Last but not least – the recall.
A software update will fix 2 safety relevant issues: potential sudden propulsion loss, and headlight adjustment. Here is some info about the process:

We started making immediate contact with affected customers by email. This will be followed by a physical letter. The affected customers are informed about the problem and the solution, and, where possible, assisted in making the required service booking with urgency. Your safety is most important.

Thanks for your understanding and best regards,
Thomas
Link: https://www.facebook.com/...rmalink/1438113426385974/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 07:44:
[...]

Uiteindelijk is zowel Volvo als Polestar van Volvo Car Coporation. Net zoals Skoda en Bugatti bijvoorbeeld van Volkswagen AG zijn.
Het is allemaal van Geely bedoel je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 24-09 20:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TYNri1ruHAbur3P8xlgm9Y5mKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oYRCa8RzY6u8Vt6dr2t1DEWB.png?f=fotoalbum_large

Uit het sociaal jaarverslag van Geely over 2019.

[ Voor 7% gewijzigd door FirstEV op 04-10-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Philipvm schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

8)
Toch eigenlijk best armoedig dat je zoiets moet kopen. Ik had echt wel verwacht dat de nieuwste techniek erin zou zitten, net als in de P8.

En denk niet dat je het niet hoeft te beschermen, binnen 30 seconden zijn ze weg met je auto. Daarbij leggen ze WiFi, gps gewoon plat. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Bij mij begint de bestuurdersmat na 2000 km al flink te pluizen.
Heb maar direct bij onderstaande leverancier de luxe set besteld ;-)
https://www.justcarpets.nl/automatten/polestar/2/saxony/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
-sander schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:19:
Voor wie niet op Facebook zit, de Polestar CEO Thomas Ingenlath heeft daar het volgende bericht in de Polestar 2 NL/BE groep geplaatst:
[...]

Link: https://www.facebook.com/...rmalink/1438113426385974/
Die erkenning is goed. Kwam op het aflever-event ook al vanuit PS NL. Dat dingen niet goed gaan, prima, maar wees transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
theomanders schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:15:
Dat had ik ook al opgemerkt :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Helaas nu ook een "Kritische laadfout 12v accu". Wegenwacht is onderweg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Inhoudelijk de beste review tot nu toe. Geen popi-jopie prietpraat en echt naar de voors en tegens van dagelijks gebruik gekeken.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
_--[]--__ schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:31:
Balen, hopelijk heb je hem snel weer terug. Ik wacht rustig af tot ik zelf aan de beurt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
Toch eigenlijk best armoedig dat je zoiets moet kopen. Ik had echt wel verwacht dat de nieuwste techniek erin zou zitten, net als in de P8.
Heb je een bron waaruit blijkt dat deze techniek wel op de P8 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Zit er geen "pin to drive" op de P2? Op termijn heb je ook een issue als digital key werkt. Signaal van je telefoon is dan ook te relayen. Moet je die ook in een metalen box leggen of BT steeds uitzetten.

XC40 is niet te openen met je telefoon op termijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 05-10-2020 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Arie van Dijk schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

Heb je een bron waaruit blijkt dat deze techniek wel op de P8 zit?
https://beveiligingnieuws...gd-tegen-keyless-diefstal

Dit geldt voor de XC40, dus ga er vanuit dat dit ook voor de P8 zal zijn.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Balen zeg! Sterkte! Je zit als ik het goed heb ook op de meest recente software versie?

[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 05-10-2020 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:41
theomanders schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:15:
Dit lijkt me niet iets dat je zelf moet oplossen toch? Als die matten zo slecht van kwaliteit zijn, is dat een issue voor Polestar om op te lossen.

Ik zou er een belletje aan wagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Pasman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Dit lijkt me niet iets dat je zelf moet oplossen toch? Als die matten zo slecht van kwaliteit zijn, is dat een issue voor Polestar om op te lossen.

Inderdaad, vooral omdat ze op de website van Polestar als "zeer duurzaam" worden beschreven. Dat zijn ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Pasman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:05:
[...]

Bij de XC40 was dit ook een bekend probleem in het begin, deze werden gewoon binnen de garantie vervangen dat ik nog kan herinneren lijkt mij dat dit bij de Polestar2 ook het geval is, vooral zo snel..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
mvrooij schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:46:
[...]

https://beveiligingnieuws...gd-tegen-keyless-diefstal

Dit geldt voor de XC40, dus ga er vanuit dat dit ook voor de P8 zal zijn.
Stond tot voor kort volgens mij ook in de handleiding bij sleutel / transponder ("nadat de sleutel een half uur niet in beweging is geweest is deze niet meer uit te lezen"). Ik lees dit nu niet meer, maar dit is volgens mij vanaf 2019 standaard op alle modellen van Volvo (net als voor veel andere merken).

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
JohnDoe77 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:02:
[...]

En denk niet dat je het niet hoeft te beschermen, binnen 30 seconden zijn ze weg met je auto. Daarbij leggen ze WiFi, gps gewoon plat. :-(
Tsja, dit is een snelle fix voor iets dat misschien later nog wordt opgelost vanuit Polestar, maar ik wil niet klagend wachten totdat mijn Polestar gestolen wordt....😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
ANWB kan geen issue vinden met de accu. De auto start ook weer gewoon, vanmiddag naar de Volvo dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
_--[]--__ schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

ANWB kan geen issue vinden met de accu. De auto start ook weer gewoon, vanmiddag naar de Volvo dealer...
Op zich kan dat wel een indicatie zijn dat het inderdaad een software probleem is, en dus op te lossen met een update.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Bij mij is het 12v probleem alleszins opgelost met een software update.

Top dat Thomas Ingenlath nu lid is geworden van alle facebookgroepen en zich rechtstreeks tot de leden richt en zich verontschuldigt voor een aantal issues, waaronder communicatie.

Overigens was de PR verantwoordelijke voor België al lang lid van de NL-BE groep en zal de info dus wel doorstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 24-09 20:41
Poleposition schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:40:
...
Het zou mooi zijn als je jouw softwareversie met ons zou willen delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poleposition
Hierbij de gegevens die ik terugvind. Maar dit gaat wellicht enkel over Android Automotive Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2eRImYVu-82OjSP4C2sPM2BnhKc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1Ek0HigXWfZWJFXEu2qFZemr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Poleposition schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:27:
Hierbij de gegevens die ik terugvind. Maar dit gaat wellicht enkel over Android Automotive [Afbeelding]
Heb exact dezelfde software en toch accu problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Zijn er al mensen die iets van de recall van Polestar vernomen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
_--[]--__ schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Heb exact dezelfde software en toch accu problemen.
Ik vraag me af of de Android versie ook de versie is qua software voor de P2 zelf zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Poleposition schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:40:
Dus jij doet niet meer eerst 'N' en dan 'P', gelijk in 'P' en geen issue meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
BartWNL schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:35:
Zijn er al mensen die iets van de recall van Polestar vernomen hebben?
Nope. Ik heb de auto nu iets meer dan een week met een paar honderd km op de teller, maar nog geen recall en bovendien ook nog geen foutmeldingen van de auto gezien. De enige scherpe randjes qua software die mij momenteel zijn opgevallen hebben te maken met de navigatie en entertainment system:

- Heel soms lijkt actieve navigatie op het scherm te stoppen terwijl de mondelinge instructies wel verder lopen.
- Gisteren stopte de radio steeds als ik weer naar de maps-app ging voor de navigatie.

Ik ga er vanuit dat updates vanuit Google deze randjes er wel af zullen vijlen. Verder nog erg gelukkig met de auto. Overigens zou ik een recall niet erg vinden als dat betekent dat de auto een paar uurtjes bij de dealer staat; een aantal dagen de auto weer kwijt zijn zou natuurlijk minder zijn, maja, we'll see :)
S2000jan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:50:
[...]
Ik heb nooit anders gedaan - altijd na parkeren direct in P en uitstappen. Geen problemen ervaren tot dusver.

[ Voor 13% gewijzigd door secret17 op 05-10-2020 12:00 ]

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
mvrooij schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:41:
[...]

Ik vraag me af of de Android versie ook de versie is qua software voor de P2 zelf zeg maar?
Ik heb op 21 september volgens de Volvo dealer alle beschikbare software updates voor de auto gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
S2000jan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Ik heb dit ook nimmer gedaan omdat ik in de veronderstelling was dat mijn auto de laatste updates zou bevatten. Geen 12V meldingen gekregen in die kleine week (niet geheel representatief natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
De gegevens ivm Android zijn naar aanleiding van de software update wel gewijzigd, maar ik denk dat de eigenlijke besturingssoftware van de auto daar niets mee te maken heeft.

Men zei me dat er door de software foute info werd doorgegeven/info verkeerd werd geïnterpreteerd door het systeem omtrent de staat van de 12V batterij en dat dit door de software update is opgelost.

Overigens heb ik slechts eenmaal die melding gehad.
Pagina: 1 ... 80 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.