Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-04-2021
JohnDoe77 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:59:
[...]

Wat is het grote voordeel van Waze over Google Maps? Waze zal niet de laadstations meenemen?
Het grote voordeel is dat alle flitsers etc erin staan. Ik verwacht binnen Nederland eigenlijk nooit een snellaadstation te hoeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
JackBol schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Alle HK schuifjes komen in een latere software update.
De frequentie settings zitten er al in, dus de lage tonen zijn al lager te zetten.
In de roadmap staat verder geen update hiervoor gepland, waar haal je vandaag dat daar een update voor komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Ik heb het idee dat de bitrate van Spotify een stuk beter is! Goed geluid nu.

Ennnn ik sta in de wacht bij Polestar Assistance.

Ik kreeg de 12V melding deze ochtend. Melding verdween achter het stuur toen ik ging zitten, maar was nog wel terug te vinden in het statusscherm. Moest wel direct kijken, toen ik D selecteerde ging ie weg.

In combinatie met het probleem dat ik niet kan laden bij laadpalen en dat een week geleden de auto echt niet wilde starten, wil ik graag naar een service punt.

Werd nu net doorverbonden naar een lokale dealer, maar dat was een vestiging zonder werkplaats dus die konden niets doen.. Ik ga wel zelf op hun website een afspraak inplannen.

Ik ga vandaag naar de EV Experience op circuit Zandvoort. Misschien kan ik ‘m daar inruilen. :')

Sorry voor het vieze scherm :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRJS9aASFOCClTyx80mREAU-i9o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vdv4FyekuUfRYlQ5WGo1FkEM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4Qa0kocY4uqllb7VYltY531bpA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMOjiCoQiy8hS5NzZKiQG41f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPduVmu27YKkdafT7CRwnBWbAxA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlJQMkcj5sdDYtkPAC6sI0K6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhSaT-rdtLUQ79aVU6FkxFG9QoE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzBaeUY9neJ0BL2e7THMkXwj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-10-2023
mvrooij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:30:
[...]

Wel een hoop mooie detail foto's
Dat zeker :*)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
JohnDoe77 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 01:12:
[...]

Er staat daar nergens pk, er staat hp; 1 bhp is ongeveer gelijk aan 1,01 pk.

Als je het leest, lees het dan goed O-)
Stomme Engelsen..... :9

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:01
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:42:
Wie weet wat dit (P2 achter de bijrijdersstoel) is?
[Afbeelding]
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 20:36
Auto hier heeft geen foutmeldingen meer, eindelijk. Maar nu komen we natuurlijk toe aan opleverpunten... iemand ook last van condensvorming aan de binnenkant van de achterportieren? Ik heb het aan beide kanten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7EitT8uxVg3IDQXmBiNArWgk1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sn7GMDjtbT2T3vsxjUwyLxkF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:10
Afrokwijt schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:50:
Ik heb het idee dat de bitrate van Spotify een stuk beter is! Goed geluid nu.

Ennnn ik sta in de wacht bij Polestar Assistance.

Ik kreeg de 12V melding deze ochtend. Melding verdween achter het stuur toen ik ging zitten, maar was nog wel terug te vinden in het statusscherm. Moest wel direct kijken, toen ik D selecteerde ging ie weg.

In combinatie met het probleem dat ik niet kan laden bij laadpalen en dat een week geleden de auto echt niet wilde starten, wil ik graag naar een service punt.

Werd nu net doorverbonden naar een lokale dealer, maar dat was een vestiging zonder werkplaats dus die konden niets doen.. Ik ga wel zelf op hun website een afspraak inplannen.

Ik ga vandaag naar de EV Experience op circuit Zandvoort. Misschien kan ik ‘m daar inruilen. :')
Balen! Ik heb een beetje het vermoeden dat iedereen hier op den duur last van gaat krijgen... Ik heb 1 keer kort een 12V melding gezien toen ik de auto startte, maar die was even snel weer verdwenen. Ik zal het statusscherm vandaag ook eens bekijken.

Hebben andere P2-eigenaars hier ook last van het feit dat de cameramodus om het minste geringste aanspringt (bijvoorbeeld als je naast een fietser staat voor het stoplicht), en vervolgens niet meer te overrulen is? Als de cameramodus aan staat en ik probeer naar een andere app te navigeren krijg ik vanzelf na een seconde ofzo de camerafeed weer te zien.

Ik zit nu overigens op de 1100km, nog weinig echte bugs tegen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
Dat was al beantwoord:
mrtn78 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
Het is om een kinderzitje te bevestigen.
Het antwoord staat ook op je eigen foto ;)

[ Voor 4% gewijzigd door darwusch op 03-10-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Laatst online: 10:01
darwusch schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:40:
[...]

Dat was al beantwoord:
mrtn78 in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
Het is om een kinderzitje te bevestigen.
Het antwoord staat ook op je eigen foto ;)
Het “ding” om het kinderzitje te bevestigen is de beugel aan de stoel (die op deze foto bijna niet zichtbaar is). Mijn vraag gaat over het “luik” in de vloerbedekking met dat deksel in de bodemplaat eronder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 20:50
_--[]--__ schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Het “ding” om het kinderzitje te bevestigen is de beugel aan de stoel (die op deze foto bijna niet zichtbaar is). Mijn vraag gaat over het “luik” in de vloerbedekking met dat deksel in de bodemplaat eronder.
Hoofdschakelaar om de hoogspannings accu af te koppelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Kreeg net ‘per ongeluk’ een bericht van Volvo Nederland aan de dealers onder ogen. Bevestigd wordt daarin dat:
-timer functie pre-conditioning
-Connected Safety
-Full settings Harman Kardon
-OTA
-uitgebreide VOC app functionaliteit (klimaat etc) allemaal vanaf 20w49 beschikbaar zullen zijn

De eerste uitlevering aan klanten vindt niet voor W43 plaats. Die auto’s krijgen dus die bovenstaande functies pas na een update (vanaf W49) doir de dealer. Daarna moet OTA beschikbaar zijn.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:02
Mga1600 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:55:
Kreeg net ‘per ongeluk’ een bericht van Volvo Nederland aan de dealers onder ogen. Bevestigd wordt daarin dat:
-Connected Safety
-OTA
-uitgebreide VOC app functionaliteit (klimaat etc) allemaal vanaf 20w49 beschikbaar zullen zijn

De eerste uitlevering aan klanten vindt niet voor W43 plaats. Die auto’s krijgen dus die bovenstaande functies pas na een update (vanaf W49) doir de dealer. Daarna moet OTA beschikbaar zijn.
Kijk dat is positief! Mijne komt week 47 bij de dealer, dan Grill nog zwart en de auto gereed maken. Misschien maar wachten tot week 49? Of gewoon eenmalig en de voor de laatste keer dan (OTA) op en neer voor de update? Lastig haha

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
-Connected Safety
-OTA

Hopelijk geldt dat ook voor de P2’s .... zeker de preconditioning 🥶

Je zou toch bijna gaan denken dat Polestar meer afwijkt van Volvo dan je zou vermoeden?! Als Volvo bijna alle softwarefuncties en app kan opleveren in wk 49 en Polestar nog zit te programmeren tot volgend voorjaar, dan moet er toch wel een groot verschil in de systemen van de auto’s zitten?
Of Polestar mag toch niet spieken bij grote broer Volvo :-(

[ Voor 20% gewijzigd door P2Hattem op 03-10-2020 11:21 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
-Connected Safety
-OTA

Kijk, dat is super nieuws! Als het goed is krijg ik hem week 46. Dan kan ik drie weken testen en in week 49 deze update laten installeren en eventuele bugs laten oplossen!

Waar blijven meer P8 filmpjes?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
_--[]--__ schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Aha, sorry dan heb ik geen idee. Is het 'deksel' los te maken om er onder te kijken?
Zou mooi zijn als iemand een werkplaats handleiding kan vinden/delen.

[ Voor 7% gewijzigd door darwusch op 03-10-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Crabro schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 10:26:
Auto hier heeft geen foutmeldingen meer, eindelijk. Maar nu komen we natuurlijk toe aan opleverpunten... iemand ook last van condensvorming aan de binnenkant van de achterportieren? Ik heb het aan beide kanten.

[Afbeelding]
Ik had het bij aflevering, maar volgens mij is het een soort glycerine, dus geen water. Komt uit de rubbers. Hebben ze 'm denk ik mee ingevet. Omdat die ramen alle kanten op vliegen en anders gaan kraken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
Vrije zaterdag dus even achter excel. Heb mijn eigen laadpaal en kan die dus uitlezen en exporteren. Leuk te zien dat ik (met 11 cent per kWh vanwege mijn zonnepanelen meer opbrengst) voor ongeveer 41 euro bijna 1400 km heb gereden. Moet nog een beetje werken aan mijn range anxiety (durf het nog niet echt ver leeg te rijden). Voor de puristen onder ons ik negeer even de laad stand bij start en eind op de totalen omdat ik denk dat als de sheet straks groeit dat verwaarloosbaar is. En ik negeer het laad verlies (laad met 11Kw). Verbruikt lijkt me overeen te komen met wat ik zo in de auto steeds zie. Beetje hoger als wat ik hier zo lees?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3vm6HdMqCKEx1LQu7Of7o6nTo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QyBDyhBX16qIs2sCsft46sPH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5Ixigxw3StALm4eSkZ-OKOwb8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfk9vspoiKO5fDkmU2dhbnmd.jpg?f=fotoalbum_large

Waarbij onderstaande laad methode natuurlijks het meest voldoening geeft 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqWUEBDjwZ-MopmGbvU5bPFYdm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evQQnKql4JlY0qUpokNaS4BW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door JFDv op 03-10-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ja, mooi is dat met zonnepanelen. Ik heb een oversized pv installatie (EV bestendig aangeschaf) en ik krijg straks 24 cent voor elke kWh die ik in de auto stop. Dat is 19cent ‘winst’ per kWh die ik nu produceer maar niet verbruik. Haal ik die af van mijn bijtelling is de auto net weer een beetje gunstiger in de vast lasten geworden.

En de pv installatie verdient zich zonder EV al aardig snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JFDv schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:52:
Vrije zaterdag dus even achter excel. Heb mijn eigen laadpaal en kan die dus uitlezen en exporteren. Leuk te zien dat ik (met 11 cent per kWh vanwege mijn zonnepanelen meer opbrengst) voor ongeveer 41 euro bijna 1400 km heb gereden. Moet nog een beetje werken aan mijn range anxiety (durf het nog niet echt ver leeg te rijden). Voor de puristen onder ons ik negeer even de laad stand bij start en eind op de totalen omdat ik denk dat als de sheet straks groeit dat verwaarloosbaar is. En ik negeer het laad verlies (laad met 11Kw). Verbruikt lijkt me overeen te komen met wat ik zo in de auto steeds zie. Beetje hoger als wat ik hier zo lees?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie je trouwens ook nog een dalende trend in wh/km? Ik zou verwachten dat de auto als je even rijdt ook wat ‘leert’ mbt ontladen en aansturen motor etc? Of is die auto zo slim ook weer niet?

Ik vind het trouwens nog we meevallen gezien het feit dat je niet kunt voorverwarmen en er nog nauwelijks updates geweest zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Spanky79 op 03-10-2020 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
Spanky79 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:21:
[...]

Zie je trouwens ook nog een dalende trend in wh/km? Ik zou verwachten dat de auto als je even rijdt ook wat ‘leert’ mbt ontladen en aansturen motor etc? Of is die auto zo slim ook weer niet?

Ik vind het trouwens nog we meevallen gezien het feit dat je niet kunt voorverwarmen en er nog nauwelijks updates geweest zijn.
Denk inderdaad dat voorverwarmen (kan ik natuurlijk al wel handmatig door een kwartiertje eerder het spul op te starten terwijl ik aan de paal hang) enorm uitmaakt. Vooral de eerste paar km bij temperaturen van 7 tot 11 graden (zoals ik een paar keer heb gezien) nemen enorm veel energie (zie je geen 25kwh/100 km in je display maar 300kwh/100’km). Krijg je gelijk de neiging de achteruit verwarming maar weer uit te doen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JFDv schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Denk inderdaad dat voorverwarmen (kan ik natuurlijk al wel handmatig door een kwartiertje eerder het spul op te starten terwijl ik aan de paal hang) enorm uitmaakt. Vooral de eerste paar km bij temperaturen van 7 tot 11 graden (zoals ik een paar keer heb gezien) nemen enorm veel energie (zie je geen 25kwh/100 km in je display maar 300kwh/100’km). Krijg je gelijk de neiging de achteruit verwarming maar weer uit te doen 😂
Die warmtepomp gaat mij nog wel blij maken ook geloof ik. Voorverwarmen en dan met de warmtepomp bijverwarmen. Gaat veel uitmaken heb ik het idee. Uiteindelijke range gaat wel wat lager zijn bij mijn p8. Maar hopelijk goed te repareren met slim verwarmen

[ Voor 7% gewijzigd door Spanky79 op 03-10-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
In het bericht van Volvo ( zie een paar berichten terug) wat overigens gedateerd is op 2/10 dus kakelvers, staat ook dat aangeraden wordt niet (al te vaak) verder te laden dan 90% en niet verder te ontladen dan 20% voor maximale accu levensduur.
Er wordt ook bevestigd dat de officiële WLTP homologatie 418 km is ( die stond eerder op >400 km). Voor wat het waard is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:36:
In het bericht van Volvo ( zie een paar berichten terug) wat overigens gedateerd is op 2/10 dus kakelvers, staat ook dat aangeraden wordt niet (al te vaak) verder te laden dan 90% en niet verder te ontladen dan 20% voor maximale accu levensduur.
Er wordt ook bevestigd dat de officiële WLTP homologatie 418 km is ( die stond eerder op >400 km). Voor wat het waard is.......
Ik vind het netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Mga1600 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:36:
De website meldt nog steeds een WLTP van 470 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
darwusch schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:40:
[...]

De website meldt nog steeds een WLTP van 470 km.
Dit gaat over de P8, niet de P2, waarvan altijd >400 werd geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirtuallyReal
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-05-2024
Mocht je naar de dealer gaan voor een P2 software update voor het alarm dat afgaat als de ventilator aanslaat, let dan wel even op. De Volvo dealer raadde me af om "update" te doen vanwege de certificering van mijn P2 alarm later die week... Ik vermoed dat de "update" gewoon het uitschakelen van de hellingshoekdetector of zo is. Dan komt je P2 niet meer door de certificering.

Mijn certificering is helemaal gelukt overigens, dus geen blikjes om de sleutels meer en de verzekering ook weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
darwusch schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

De frequentie settings zitten er al in, dus de lage tonen zijn al lager te zetten.
In de roadmap staat verder geen update hiervoor gepland, waar haal je vandaag dat daar een update voor komt?
Ik had in Februari het onderstaande ontvangen van de importeur, maar dat kan inmiddels al weer outdated zijn.

XC40 Recharge P8 AWD Pure electric (BEV) infotainment gefaseerde introductie functionaliteiten De onderstaande items zijn niet beschikbaar bij productiestart. De hardware voor alle functionaliteiten is aanwezig met productie start. De meeste items zullen via een OTA (Over The Air) update later worden geïnstalleerd.
- Pre conditioning: Timer mogelijkheid introductie 20w49
- Connected safety: Introductie 20w49
- Harman Kardon: Full settings introductie 20w49. Basic settings zijn gelijk beschikbaar.
- Mobile app integratie: Introductie 20w49
- Apple Carplay: Introductie per MY22
- Rijlogboek: Introductie per MY22
- Motor op afstand starten (engine remote start): Introductie per MY22
- Google Play store. Media apps zijn gelijk beschikbaar (25 wereldwijd meest gebruikte apps). Communicatie apps vanaf 20w49 en Locatie apps vanaf MY22
- WiFi hotspot: Introductie niet voor Modeljaar 22 (MY22). Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald.
- Android Auto: Introductie niet voor MY22. Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald. Let op: Android Auto functies zijn afhankelijk van vrijgave door Google voor Nederland.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
JackBol schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:21:
[...]

Ik had in Februari het onderstaande ontvangen van de importeur, maar dat kan inmiddels al weer outdated zijn.

XC40 Recharge P8 AWD Pure electric (BEV) infotainment gefaseerde introductie functionaliteiten
Dus je had het over de P8, ik dacht de P2.
Dat is al de 2e keer vandaag dat ik verwarring heb over of een post over de P2 of P8 gaat.
Kunnen we geen tags toevoegen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:59
Op termijn twee topics lijkt me handiger. Helemaal omdat elk type tegenwoordig toch al zijn eigen topic heeft. Qua software lijkt er toch ook een verschil te zijn tussen de P2 en P8.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
darwusch schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:26:
[...]

Dus je had het over de P8, ik dacht de P2.
Dat is al de 2e keer vandaag dat ik verwarring heb over of een post over de P2 of P8 gaat.
Kunnen we geen tags toevoegen of iets dergelijks?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot recent eigenlijk de verwachting had dat de software van de P2 en P8 identiek zou verlopen. Maar daar begin ik nu van terug te komen.

Het ziet er naar uit dat beide platformen een eigen roadmap hebben. Mocht dat echt gigantisch divergeren dan zouden we misschien een apart P8 topic moeten afsplitsen.

[ Voor 8% gewijzigd door JackBol op 03-10-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 22:44
-Connected Safety
-OTA

Ik ben blij, mooi bericht!

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Weet iemand iets meer over de P2 doorstroomtijden??

* bouwtijd van de P2 .... (3 dagen??)

* hoeveel P2's verzamelen ze voordat de bulk ingescheept gaat worden?

* wat is de de vaarduur?? 6 weken??

* hoe lang zo'n beetje bij de dealer voor updates? cleanen??

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[...]

XC40 Recharge P8 AWD Pure electric (BEV) infotainment gefaseerde introductie functionaliteiten De onderstaande items zijn niet beschikbaar bij productiestart. De hardware voor alle functionaliteiten is aanwezig met productie start. De meeste items zullen via een OTA (Over The Air) update later worden geïnstalleerd.
- Harman Kardon: Full settings introductie 20w49. Basic settings zijn gelijk beschikbaar.
- Google Play store. Media apps zijn gelijk beschikbaar (25 wereldwijd meest gebruikte apps). Communicatie apps vanaf 20w49 en Locatie apps vanaf MY22
- WiFi hotspot: Introductie niet voor Modeljaar 22 (MY22). Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald.
- Android Auto: Introductie niet voor MY22. Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald. Let op: Android Auto functies zijn afhankelijk van vrijgave door Google voor Nederland.
Komt dus aardig overeen met het bericht van Mga1600. Met naar mijn mening dus de belangrijkste functies per week 49.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:36:
Op termijn twee topics lijkt me handiger. Helemaal omdat elk type tegenwoordig toch al zijn eigen topic heeft. Qua software lijkt er toch ook een verschil te zijn tussen de P2 en P8.
Dit had ik ook al eens geopperd. Niet lullig bedoeld maar de P8 is voor mij minder relevant omdat ik een P2 heb. Het kost daardoor onnodig tijd met lezen en nu de P8 er echt aan komt (en er dus meer berichten over komen) wordt het soms ook verwarrend over welke auto het nu gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Spanky79 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:18:
Ja, mooi is dat met zonnepanelen. Ik heb een oversized pv installatie (EV bestendig aangeschaf) en ik krijg straks 24 cent voor elke kWh die ik in de auto stop. Dat is 19cent ‘winst’ per kWh die ik nu produceer maar niet verbruik. Haal ik die af van mijn bijtelling is de auto net weer een beetje gunstiger in de vast lasten geworden.

En de pv installatie verdient zich zonder EV al aardig snel terug.
Ik heb even op de achterkant van een viltje zitten rekenen.
Als ik uit ga van 20.000 km/jaar tegen 25kWh/100km (enigszins pessimistisch gerekend) komt dat neer op een energiebehoefte van 5000kWh. Tegen een energie tarief van 0,24 cent is dat €1200 op jaar basis wat ik vergoed krijg.

Een offerte voor zonnepanelen voor 5000kWh op jaar basis is rond de €7000. Terugverdientijd is ongeveer 5.8 jaar. Niet slecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Aghanim schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Dit had ik ook al eens geopperd. Niet lullig bedoeld maar de P8 is voor mij minder relevant omdat ik een P2 heb. Het kost daardoor onnodig tijd met lezen en nu de P8 er echt aan komt (en er dus meer berichten over komen) wordt het soms ook verwarrend over welke auto het nu gaat.
Ik vind juist van niet en dat je het bij elkaar moet houden omdat ‘straks’ alle issues betreffende accu’s, apps, laden, navigeren, preheaten e.d. volslagen identiek zulken zijn.

Alleen interieur en exterieur is anders, maar daar gaat het hier zelden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 23-09 21:46
JFDv schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe kan je je eigen verbruik zien in de app van Solar Edge? Waar haalt deze zijn info van je verbruik? Ik heb namelijk ook een omvormer van Solar Edge maar zie momenteel enkel de opbrengst van mijn zonnepanelen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Ik vind juist van niet en dat je het bij elkaar moet houden omdat ‘straks’ alle issues betreffende accu’s, apps, laden, navigeren, preheaten e.d. volslagen identiek zulken zijn.

Alleen interieur en exterieur is anders, maar daar gaat het hier zelden over.
Ik was ook lang deze mening toegedaan, maar als blijkt dat beide wagens inderdaad een andere software draaien, betekent dat ook dat beide platformen andere problemen gaan krijgen. In dat geval wordt het erg verwarrend.

Daarnaast zullen er vast wel mensen zijn die beide topics bijhouden en dus kruisbestuiving kunnen doen van de problemen die inderdaad on elkaar overlopen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Mijn 2 centen; splits de topics op. Dat de auto's technisch dezelfde basis hebben maakt ze nog niet hetzelfde. De interface van de xc40 is toch anders, waarschijnlijk zijn de sleutels ook niet gelijk en zoals het nu lijkt zijn de roadmaps ook niet gelijk.
Daarbij zijn de bedrijven ook niet aan elkaar gelijk is de laatste tijd gebleken.
Anders zou het Skoda Enyaq topic ook bij het Volkswagen Id.x topic gevoegd mogen worden... En dan hebben we het nog niet eens over het losse Skoda en Volkswagen topic gehad, om maar even 2 voorbeelden te pakken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foxtrotc
  • Laatst online: 28-11-2020
Fladder80 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:21:
Mijn 2 centen; splits de topics op. Dat de auto's technisch dezelfde basis hebben maakt ze nog niet hetzelfde. De interface van de xc40 is toch anders, waarschijnlijk zijn de sleutels ook niet gelijk en zoals het nu lijkt zijn de roadmaps ook niet gelijk.
Daarbij zijn de bedrijven ook niet aan elkaar gelijk is de laatste tijd gebleken.
Anders zou het Skoda Enyaq topic ook bij het Volkswagen Id.x topic gevoegd mogen worden... En dan hebben we het nog niet eens over het losse Skoda en Volkswagen topic gehad, om maar even 2 voorbeelden te pakken.....
Helemaal mee eens. Activiteit is te hoog voor een gedeeld topic.
@BartWNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Een maand geleden is dit ook voorgesteld en toen was er weinig animo, ook vanuit de tweakers moderator.

Ik zal even overleggen met de andere auteurs van het topic.

Belangrijk om te vermelden is wel dat de post historie niet meegenomen kan worden.

[ Voor 13% gewijzigd door BartWNL op 03-10-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
Davy_Rx schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Hoe kan je je eigen verbruik zien in de app van Solar Edge? Waar haalt deze zijn info van je verbruik? Ik heb namelijk ook een omvormer van Solar Edge maar zie momenteel enkel de opbrengst van mijn zonnepanelen 😊
Je kunt je eigen verbruik zien door een kleine stroom metertje toe te laten toevoegen in de meterkast. Die communiceert met je omvormer. Drie spoelen die om je ingaande stroomkabel gaan (per fase) en dan pakt solar edge het geheel mee. Kun je ook zelf doen als je weet waar je mee bezig bent.

Geeft je een perfect inzicht in je verbruik en terugleveren. Voordeeltje dat ik nu heb is dat ik even in solaredge app kijk of mijn auto al klaar is met laden 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
JackBol schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Ik was ook lang deze mening toegedaan, maar als blijkt dat beide wagens inderdaad een andere software draaien, betekent dat ook dat beide platformen andere problemen gaan krijgen. In dat geval wordt het erg verwarrend.

Daarnaast zullen er vast wel mensen zijn die beide topics bijhouden en dus kruisbestuiving kunnen doen van de problemen die inderdaad on elkaar overlopen.
Wat ga je dan doen met als de 2022 versie ook een andere software draait en nog vele andere verschillende zaken bevat? Ook een ander topic daarvoor openen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Waarin verschilt de roadmap dan bij de P2 / P8? Ik zie het niet - je kan ze zo op elkaar leggen?
De auto's zullen identiek hetzelfde zijn. Hardware / Software / Sleutels / Interface - zal hoogstens grafisch verschillen - werking zal gelijk zijn.
Veel te duur en te complex om verschillende systemen te ontwikkelen.

Wishfull thinking is a ..... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Arie van Dijk op 03-10-2020 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46

Ontvangst controle

Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Laatst online: 23-09 21:46
JFDv schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Je kunt je eigen verbruik zien door een kleine stroom metertje toe te laten toevoegen in de meterkast. Die communiceert met je omvormer. Drie spoelen die om je ingaande stroomkabel gaan (per fase) en dan pakt solar edge het geheel mee. Kun je ook zelf doen als je weet waar je mee bezig bent.

Geeft je een perfect inzicht in je verbruik en terugleveren. Voordeeltje dat ik nu heb is dat ik even in solaredge app kijk of mijn auto al klaar is met laden 😂😂
Thanks! 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Aghanim schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Inderdaad ... en ik gun de aanstaande P8 drivers veel plezier, maar ik merk dat het me, nu ik zelf al een maand in de P2 rijd, eigenlijk weinig boeit wat de P8 wel/niet kan. Dus ik ben voor het splitsen naar ieder een eigen forum

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
https://insideevs.com/new...rVEbEbnka1mdpnJoSRJFZyX6E

Recall coming!
Ze vegen het in elk geval niet onder de mat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Niemand die hem zelf heeft gekocht en weet hoe de betaling verloopt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujLzmhVtJnYVcgh41IYpmEJ63oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8oAn5USQgBahmDBRsMqbG176.jpg?f=fotoalbum_large

Vind dit niet heel duidelijk, uiterlijk bij uitleveren van de auto... Maar kan ook een maand eerder dus. Iemand met praktijk ervaring? Komt de beste man langs met een pin automaat :?

[ Voor 80% gewijzigd door Conijntje op 03-10-2020 15:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
P2-rijders: dit is niet voor jullie!

Definitieve handleiding P8 is vrijgegeven!
Zie Volvo Manuals

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
P2Hattem schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Inderdaad ... en ik gun de aanstaande P8 drivers veel plezier, maar ik merk dat het me, nu ik zelf al een maand in de P2 rijd, eigenlijk weinig boeit wat de P8 wel/niet kan. Dus ik ben voor het splitsen naar ieder een eigen forum
Ja 2 topics graag. Als toekomstig P8 rijder wil ik graag een eigen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
[...]

Oké ik denk er zelf toch anders over, vind het namelijk erg interessant juist hoe de P2 rijders het bevalt en wat hun bevindingen zijn. Zoals hierboven aangegeven wordt is het voor 90% hetzelfde volgens mij. Alles wat op de P2 komt komt ook op de P8 en andersom. En anders moeten we 2 topics volgen, is dan niet anders natuurlijk en ook prima!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
[...]

Ook voorstander van gescheiden topics! oOo

P8-19”-WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Conijntje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:13:

[Afbeelding]

Vind dit niet heel duidelijk, uiterlijk bij uitleveren van de auto... Maar kan ook een maand eerder dus. Iemand met praktijk ervaring? Komt de beste man langs met een pin automaat :?
Betalingsinstructie (zo noemt Polestar het) staat in de portal.
Uiterste betaaltermijn is 7 kalenderdagen voor aflevering.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
mvrooij schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Oké ik denk er zelf toch anders over, vind het namelijk erg interessant juist hoe de P2 rijders het bevalt en wat hun bevindingen zijn. Zoals hierboven aangegeven wordt is het voor 90% hetzelfde volgens mij. Alles wat op de P2 komt komt ook op de P8 en andersom. En anders moeten we 2 topics volgen, is dan niet anders natuurlijk!
Je hebt dan een keuze. Beide volgen of alleen je “eigen”. Nu moet iedereen door de P2/P8 posts heen akkeren. En het gaat in zo’n topic snel over software. Hier zit al een verschil in dus twee topics is veel handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
JackBol schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Als ik uit ga van 20.000 km/jaar tegen 25kWh/100km (enigszins pessimistisch gerekend) komt dat neer op een energiebehoefte van 5000kWh. Tegen een energie tarief van 0,24 cent is dat €1200 op jaar basis wat ik vergoed krijg.

Een offerte voor zonnepanelen voor 5000kWh op jaar basis is rond de €7000. Terugverdientijd is ongeveer 5.8 jaar. Niet slecht!
Ik maak ongeveer 5000kwh. Maar heb maar 5600 betaald aan die hele installatie.

Overigens krijg ik per kWh dus ook gewoon meer terug van de LM dan ik zelf betaal. Gouden business. Scheelt me toch weer een paar tientjes bijtelling per maand. (Tenminste zo werkt dat in mijn hoofd).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:10
Nog een stem voor het scheiden hier. Je kunt altijd nog beide topics volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spanky79
ach-jee schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:56:
Nog een stem voor het scheiden hier. Je kunt altijd nog beide topics volgen.
Ja eens, genoeg van de bugs in de p2 😉. We willen alleen maar leuke dingen horen over de p8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:34:
[...]

Die warmtepomp gaat mij nog wel blij maken ook geloof ik. Voorverwarmen en dan met de warmtepomp bijverwarmen. Gaat veel uitmaken heb ik het idee. Uiteindelijke range gaat wel wat lager zijn bij mijn p8. Maar hopelijk goed te repareren met slim verwarmen
Zeker met die dikke 20” sloffen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Wat hebben wij aan “motor op afstand starten”? ; :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Cello66 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

Betalingsinstructie (zo noemt Polestar het) staat in de portal.
Uiterste betaaltermijn is 7 kalenderdagen voor aflevering.
Thanks, kon het nergens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Spanky79 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Ja eens, genoeg van de bugs in de p2 😉. We willen alleen maar leuke dingen horen over de p8.
Haha prima hoor, lekker scheiden en gewoon beide volgen kan ook natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Jack, wij hebben voor 3.000kWh liggen en dat gaat bijna volledig op aan het huishouden (saldering). De EV helpt je als saldering niet meer bestaat en je overdag laadt, anders vooral bij overcapaciteit. Maar wel gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
[...]

Ik heb even op de achterkant van een viltje zitten rekenen. .....
Zat jij om kwart voor twee al in de kroeg, Jack? :F

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pure8 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:17:
P2-rijders: dit is niet voor jullie!

Definitieve handleiding P8 is vrijgegeven!
Zie Volvo Manuals
Ze hebben duidelijk knip en plakwerk gedaan. Zie het stukje over alarm;

Plaats de transpondersleutel op het sleutelsymbool in de back-uplezer, die in het opbergvak van de tunnelconsole zit.
Druk op de startknop.
Het alarm wordt uitgeschakeld.

De P8 heeft geen startknop toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
Pure8 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

Zat jij om kwart voor twee al in de kroeg, Jack? :F
Haha. Altijd beter dan op de achterkant van een sigarendoosje 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Inspired schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Je hebt dan een keuze. Beide volgen of alleen je “eigen”. Nu moet iedereen door de P2/P8 posts heen akkeren. En het gaat in zo’n topic snel over software. Hier zit al een verschil in dus twee topics is veel handiger.
Wat is dan het verschil in de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
JohnDoe77 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

Wat hebben wij aan “motor op afstand starten”? ; :>
Je kan de auto op afstand uitlenen l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ik ben ook pro scheiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
Philipvm schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Simpel hoesje beschermt ook tegen krassen...😊
...
Ziet er voor mij bruikbaar uit. Waar heb je die gevonden Philip?

P2 Moon 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-09 16:49
Pet66 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:28:
[...]
Ook voorstander van gescheiden topics! oOo
Idem hiero

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Jack, wij hebben voor 3.000kWh liggen en dat gaat bijna volledig op aan het huishouden (saldering). De EV helpt je als saldering niet meer bestaat en je overdag laadt, anders vooral bij overcapaciteit. Maar wel gaaf!
Yes. Ik heb expres overcapaciteit aangelegd.

Sterker nog: ik heb het in de onderhandelingen gebruikt. Ik heb die panelenboer gevraagd om een offerte voor wat we nodig hadden, of een gunstige deal waarbij we het dak volledig vol leggen (mooier ook). Toevallig moest hij af van precies het aantal panelen dat er bij op moest - dan was zijn voorraad op en kon hij over op een nieuw type. Dus hij heeft bovenop de aardige prijs (want een grotere omvormer is niet zo heel veel duurder) ook nog een goede korting gegeven. Voor de payback heel gunstig, in absolute zin natuurlijk wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
Voor mij mogen de topics ook gescheiden worden.

P2 Moon 19”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Conijntje schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:13:

[Afbeelding]

In het portaal kon ik een betalingsinstructie downloaden en het was niet meer dan het bedrag, het rekeningnummer en de referentie. Dit al half juli uitgevoerd en uiteindelijk 1/9 de auto in ontvangst mogen nemen.

Zodra het kenteken in het portaal staat komt de levering dichtbij en dan zou ik betalen. Voorwaarde is dan wel dat het toekennnen van het kenteken niet gekoppeld is aan de betaling natuurlijk ... iets met een kip en een ei 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Arie van Dijk schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Wat is dan het verschil in de software?
Volgens mij is alleen de opmaak van de schermen anders, de onderliggende software zal toch zo’n beetje gelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Van mij mag het bij elkaar blijven, vind het interessant om ook de P2 te blijven volgen omdat de overeenkomsten toch talrijker zijn dan de verschillen. Maar als mensen daar anders over denken: op naar gescheiden deel 2 topics dan 😀

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:21
Leuk, die leveringsissuefilm. Wie heeft er een krik geleverd gekregen??

Ik niet iig, en ik wil de auto natuurlijk wel graag compleet hebben. Handig ook bij een lekke band...

Ik heb nl een setje in de auto liggen om er een prop in te kunnen schieten/ duwen. Daarna met de compressor oppompen. Dan vergal je ja band niet met die reparatievloeistof. maar dan moet ik wel het gat kunnen zoeken. Een krik is dan wel praktisch lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
De fiscalist schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:46:
Leuk, die leveringsissuefilm. Wie heeft er een krik geleverd gekregen??

Ik niet iig, en ik wil de auto natuurlijk wel graag compleet hebben. Handig ook bij een lekke band...

Ik heb nl een setje in de auto liggen om er een prop in te kunnen schieten/ duwen. Daarna met de compressor oppompen. Dan vergal je ja band niet met die reparatievloeistof. maar dan moet ik wel het gat kunnen zoeken. Een krik is dan wel praktisch lijkt me.
Geen krik. Maar de auto weegt er ook wel in dus weet niet of ik hem zo mis. Druk wel op de Sos knop. En vermoed dat zijn ehbo kit achterin de auto zat. Dus eigenlijk had hij maar 1 of geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap681
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 09:33
Hier ook een voorstander van het scheiden der topics. Warmtepomp, sage green, het interesseert me niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Even voor de zekerheid. Deze laadkabel zou moeten werken op de P2 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Laatst online: 14-09 11:28
Aghanim schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:55:
Als je op dezelfde site andere merken kiest dan kan je polestar 2 wel vinden :
polestar2

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Aghanim schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:55:
Die kabel is okay, maar 10 meter!?
Ik heb gisteren mijn 7 meter kabel ontvangen en dat is al een behoorlijke lengte. Je wil ook niet 2 kabels iedere keer meenemen lijkt me? En 5,5 meter extra is wel heel veel! Maar goed, je zult er een reden voor hebben.

Ik nu wel een mooie groene kabel, dus ook altijd groene stroom 😂

[ Voor 10% gewijzigd door P2Hattem op 03-10-2020 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Twee aparte topics lijkt me prima, als de historie maar wel geraadpleegd kan worden in de huidige topic. Als de historie bij splitsing verloren gaat, dan heeft maar voorkeur niet te splitsen. Ik begrijp in de meeste gevallen of het om de P2 of de P8 gaat.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
JohnDoe77 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Zeker met die dikke 20” sloffen! O-)
Inderdaad. Heb begrepen dat de WLTP met 19" op 418 km en met 20" op 400 km uitkomt. Zal reëel zo'n 15 km verschil zijn. Het is niet de wereld aan verschil, maar heb toch nog even overwogen de 20" om te zetten naar 19" omdat deze velg er op de foto's ook mooi uitziet (dit was op de site niet het geval vond ik) en iets meer comfort zal opleveren. Omdat de 20"de auto echt afmaakt, heb ik het toch maar zo gelaten. De pomp zal dit kleine verschil wel goedmaken.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Dat ziet er slecht uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Handig is het niet, maar slecht? Het is een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
GuiltyNL schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Handig is het niet, maar slecht? Het is een software update.
Jammer dat OTA nog niet aan boord is, dan was het probleem geruisloos uit de wereld geholpen, nu is het nogal slechte publiciteit. Ebt ook wel weer weg als het goed wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 17:50
Prima dat ze een recall doen hoor. Bij Tesla, wat kwa OTA updates de referentie is, lees je van mensen die met Wifi problemen zich in allerlei bochten moeten wringen. Kan je beter door een professional laten doen als het een belangrijke update is en direct even andere ongemakken of vragen nalopen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06:34

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
Heeft iemand al uitgevonden hoe je flitspaalsignalering aan kunt zetten in PS2? Bij mij wordt er niet gewaarschuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Arie van Dijk schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:36:
Waarin verschilt de roadmap dan bij de P2 / P8? Ik zie het niet - je kan ze zo op elkaar leggen?
De auto's zullen identiek hetzelfde zijn. Hardware / Software / Sleutels / Interface - zal hoogstens grafisch verschillen - werking zal gelijk zijn.
Veel te duur en te complex om verschillende systemen te ontwikkelen.

Wishfull thinking is a ..... :+
OTA updates voor de P8 in week 49 en voor de , P2 in begin 2021 noem ik niet echt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Fladder80 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

OTA updates voor de P8 in week 49 en voor de , P2 in begin 2021 noem ik niet echt gelijk.
Dat lijkt me een organisatorisch probleem bij P, geen technisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
P2Hattem schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:20:
[...]

Die kabel is okay, maar 10 meter!?
Ik heb gisteren mijn 7 meter kabel ontvangen en dat is al een behoorlijke lengte. Je wil ook niet 2 kabels iedere keer meenemen lijkt me? En 5,5 meter extra is wel heel veel! Maar goed, je zult er een reden voor hebben.

Ik nu wel een mooie groene kabel, dus ook altijd groene stroom 😂
Waarschijnlijk is 10 wel een beetje te veel ja, al is onze oprit wel zo lang en in dat geval kan ik de P2 zowel voor- als achteruit geparkeerd opladen. Ik dacht dat 4.5m ook best lang was, maar de auto zelf is natuurlijk ook al een aantal meter dus nu moet ik steeds de andere auto van de oprit afrijden om te kunnen laden. Ik dacht dat dit wel te doen zou zijn maar na 4 dagen ben ik er wel klaar mee. Morgen eens goed meten en dan toch maar bestellen. Wel veel geld voor een 'verlengsnoer'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Mga1600 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Want? De P2s kunnen wel terug voor een update bij de dealer zodat climate in de auto te plannen is. Als de software klaar is zouden ze meteen de rest van de updates kunnen doen. Ook komt de app pas veel later. Het is dus wel meer dan alleen een andere skin zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
Mga1600 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

ongeacht wat het jou lijkt hebben we het dan toch echt over andere roadmaps of ben ik nou gek? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Aghanim schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Waarschijnlijk is 10 wel een beetje te veel ja, al is onze oprit wel zo lang en in dat geval kan ik de P2 zowel voor- als achteruit geparkeerd opladen. Ik dacht dat 4.5m ook best lang was, maar de auto zelf is natuurlijk ook al een aantal meter dus nu moet ik steeds de andere auto van de oprit afrijden om te kunnen laden. Ik dacht dat dit wel te doen zou zijn maar na 4 dagen ben ik er wel klaar mee. Morgen eens goed meten en dan toch maar bestellen. Wel veel geld voor een 'verlengsnoer'.
Il heb deze besteld:
https://electric-ways.net...rade-16a-3-phasig-mode-3/

Met kortingscode POLESTARCLUB krijg je €25 korting. Kabel is wel een weekje onderweg want komt uit Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Inspired schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:47:
[...]

Want? De P2s kunnen wel terug voor een update bij de dealer zodat climate in de auto te plannen is. Als de software klaar zouden ze meteen de rest van de updates kunnen doen. Ook komt de app pas veel later. Het is dus wel meer dan alleen een andere skin zou je zeggen.
Uiteraard zonder de achtergrond kennis te hebben kan ik me voorstellen dat het verschil in planning als volgt veroorzaakt wordt:

De intentie met Polestar als zelfstandig merk was om een auto op de markt te brengen zonder dealer organisatie met slechts een paar servicepunten en showrooms het land.

Een kleine organisatie dus en dat heeft weer alles te maken met het feit dat er voor merk-dealers aan elektrische auto te weinig te verdienen valt omdat er weinig toekomstige werkplaats omzet zal zijn. Dus geen dure showroom, geen dure verkooporganisatie en geen volgens Volvo normen ingerichte werkplaats want dat past niet in de begroting.

Kortom een heel ander verdien model met als bijkomend voordeel voor de koper: de Polestar 2 is onder de streep flink goedkoper dan de P8 (ondanks het feit dat hij de halve wereld rond gevaren heeft voor hij in NL aankwam).

Maar omdat de P. organisatie nu kennelijk nog niet rijp genoeg is, wordt er uit nood veelvuldig uitgeweken naar Volvo dealers - iets wat nooit de intentie was. Dat klinkt logisch voor een zustermerk, maar gaat uiteraard wel ten koste van de capaciteit bij Volvo zelf. Dat mag natuurlijk niet ten koste gaan van de servicegraad van dat eigen merk waar de dealer voor staat en waar de klant bereid is een premie voor te betalen.

Ik vermoed dat dit zo ongeveer her probleem is wat er achter zit en dat lijkt dan gewoon een gevalletje “eigen merk eerst”.... (en dus voor P. achter aansluiten.....zover het niet om urgente zaken gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mga1600 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:50:
[...]

Uiteraard zonder de achtergrond kennis te hebben kan ik me voorstellen dat het verschil in planning als volgt veroorzaakt wordt:

De intentie met Polestar als zelfstandig merk was om een auto op de markt te brengen zonder dealer organisatie met slechts een paar servicepunten en showrooms het land.

Een kleine organisatie dus en dat heeft weer alles te maken met het feit dat er voor merk-dealers aan elektrische auto te weinig te verdienen valt omdat er weinig toekomstige werkplaats omzet zal zijn. Dus geen dure showroom, geen dure verkooporganisatie en geen volgens Volvo normen ingerichte werkplaats want dat past niet in de begroting.

Kortom een heel ander verdien model met als bijkomend voordeel voor de koper: de Polestar 2 is onder de streep flink goedkoper dan de P8 (ondanks het feit dat hij de halve wereld rond gevaren heeft voor hij in NL aankwam).

Maar omdat de P. organisatie nu kennelijk nog niet rijp genoeg is, wordt er uit nood veelvuldig uitgeweken naar Volvo dealers - iets wat nooit de intentie was. Dat klinkt logisch voor een zustermerk, maar gaat uiteraard wel ten koste van de capaciteit bij Volvo zelf. Dat mag natuurlijk niet ten koste gaan van de servicegraad van dat eigen merk waar de dealer voor staat en waar de klant bereid is een premie voor te betalen.

Ik vermoed dat dit zo ongeveer her probleem is wat er achter zit en dat lijkt dan gewoon een gevalletje “eigen merk eerst”.... (en dus voor P. achter aansluiten.....zover het niet om urgente zaken gaat).
Polestar is Volvo. Dat het een apart “merk” zou zijn is al een tijd achterhaald. Dus eigen merk eerst snap ik even niet aangezien Polestar dat dus ook is. Ook kan een Polestar rijder voor eind van het jaar langs voor een update. Als alles dan klaar zou zijn doen ze dat wel in één keer. Zelfde verhaal voor de app. Waarom mensen nog zes maand laten wachten als die al klaar is? Dat lijkt mij heel sterk. Helemaal als tijd een issue is.

Op een P2 zullen ze zeker wat minder marge hebben gezien de importkosten die erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Nu online
Inspired schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Polestar is Volvo. Dat het een apart “merk” zou zijn is al een tijd achterhaald. Dus eigen merk eerst snap ik even niet aangezien Polestar dat dus ook is. Ook kan een Polestar rijder voor eind van het jaar langs voor een update. Als alles dan klaar zou zijn doen ze dat wel in één keer. Zelfde verhaal voor de app. Waarom mensen nog zes maand laten wachten als die al klaar is? Dat lijkt mij heel sterk. Helemaal als tijd een issue is.
Op een P2 zullen ze zeker wat minder marge hebben gezien de importkosten die erop zitten.
Wat is jouw verklaring dan waarom ze de planning uit elkaar trekken?

Pagina: 1 ... 79 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.