Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
Quark2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:34:
Ik had het al eerder gevraagd maar toen is niet echt reactie gekomen, vandaar opnieuw. Lukt het iemand om gesproken WhatsApp berichten te versturen? ("hey google, stuur WhatsApp bericht aan...").
P2 geeft aan dat dat niet mogelijk is omdat de app nog niet is geïnstalleerd. (en ik de playstore kan ik hem niet vinden)
Hey google, gebruik whatsapp op mn telefoon om een bericht te sturen aan ?
Geen idee of dat werkt :)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
JackBol schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:45:
[...]

Als de app nog niet bestaat lijkt het me onmogelijk om via spraak commando’s een bericht te sturen.
Nee dat snap ik maar ik dacht dat WhatsApp vanaf het begin beschikbaar / mee geïnstalleerd zou zijn. Ik zal dat wel verkeerd onthouden hebben.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

4v4t4r schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:06:
[...]

Het zijn die eerste, je krijgt 30 mins om een testritje te doen, reviews net zoals met de P2.
komende weken zullen er meer diepte reviews komen.

Ik maak me zelf niet druk om range discussies etc - dat weten we nu wel.
Wat wel interessant is - hoe anders is de P8 nu echt van de P2. qua systemen - rij gedrag, stoelen - you name it.
Eens. Plus vergelijking met “concurrenten”.
Model Y, iPace, ID4 e.d.

Voor de liefhebber: een van de reviews bevat heel veel foto’s, waaronder een van de sleutel. Die is wel mooi met wat metaal etc. Geen zwart kunststof doosje.

Ik heb er nu aardig wat bekeken en gelezen. Algemene conclusie over rijgedrag is positief. Vooral over gemak, comfort, souplesse ed. Maar stuurt niet superstrak en heeft net als alle BEV’s wel last van het gewicht. Op richels, drempels en snelle koersaanpassingen. Men is wel eensgezind: dit is een hele fijne elektriche SUV.
Wat mij opvalt: niet drie maar twee standen voor regeneratief rijden en voor zwaarte van het stuur. Voor regen vond ik drie standen in de P2 al niet veel. Twee, dus heftige versie aan of niet, is wel erg weinig keuze. Ik snap de keuze als onderscheid met de sportievere P2 maar ik denk dat ik liever meer keuze heb.

[ Voor 31% gewijzigd door RJV2 op 02-10-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
https://www.auto55.be/nie...lestar-2-nu-al-onrijdbaar

het beruchte 12V-probleem

[ Voor 14% gewijzigd door S2000jan op 02-10-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Was een kwestie van tijd voordat er zo'n stukje in de media zou komen.
Ach de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.....

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:34
"De herstelling, zo blijkt uit het relaas van gedupeerde klanten, kan lange tijd aanslepen." Leuk die Belgen. :>
Beosoft schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Was een kwestie van tijd voordat er zo'n stukje in de media zou komen.
Ach de soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.....
Er staat niks geks toch? Hier op GoT ook al enkelen met het issue. Dus tientallen zou niet zo gek zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 02-10-2020 12:06 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-09 08:26
Quark2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:34:
Ik had het al eerder gevraagd maar toen is niet echt reactie gekomen, vandaar opnieuw. Lukt het iemand om gesproken WhatsApp berichten te versturen? ("hey google, stuur WhatsApp bericht aan...").
P2 geeft aan dat dat niet mogelijk is omdat de app nog niet is geïnstalleerd. (en ik de playstore kan ik hem niet vinden)
Zolang er geen app is kan het niet. Besef overigens dat de auto op een andere simkaart zit en Whatsapp authenticeert op je 06-nummer. Ik verwacht dus eerder web-whatsapp o.i.d. als app...

Overigens kan je telefoon dat toch gewoon als die in de auto ligt?
Nu ik dit typ realiseer ik me dat mijn telefoon gisteren in de auto niet reageerde op hey google...... Ik weet niet of dat een slimmigheidje is of dat het gewoon toeval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:45
mvrooij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:24:
[...]

Hele rare quote toch? Polestar is zeker een hele mooie wagen maar qua luxe is het exact hetzelfde of mis ik iets? :P
De Polestar is standaard net iets rijker uitgerust, bij de Volvo is het meeste dat je dan zou ‘missen’ er wel bij te bestellen als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
aan dit soort filmpjes irriteer ik me dus mateloos
Je denkt - oh yes, nieuwe review... nee een intro en een outro met de auto in beeld en ertussen het promo filmpje van volvo

YouTube: Volvo XC40 Recharge P8 first drive – DrivingElectric

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 20:36
Update (hopelijk de laatste...):
Net mijn Polestar weer opgehaald!! Jeej

Moest nog even wachten, want hij heeft momenteel dus een continue 12V-melding... rijdt wel gewoon en heeft laatste updates. Advies: maandag weer langs de dealer als het zichzelf niet oplost (kan te maken hebben met het feit dat hij leeggetrokken is tijdens werkzaamheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Crabro schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:48:

Moest nog even wachten, want hij heeft momenteel dus een continue 12V-melding... rijdt wel gewoon en heeft laatste updates. Advies: maandag weer langs de dealer als het zichzelf niet oplost (kan te maken hebben met het feit dat hij leeggetrokken is tijdens werkzaamheden).
fingers crossed !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:45
Crabro schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:48:

Wat een soap, hoop voor je dat het probleem zichzelf oplost en dat je nu lekker kan gaan rijden :) ik hou er zelf maar rekening mee dat ik m’n auto op een gegeven moment ook even kwijt ga raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Inspired schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04:
[...]

Er staat niks geks toch? Hier op GoT ook al enkelen met het issue. Dus tientallen zou niet zo gek zijn.
Oh nee in zijn geheel niet :)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pet66
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2023
Vraagje: weet iemand reeds welke versie van Apple CarPlay in de P2/P8 zal zitten?
CarPlay 1 of CarPlay 2

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46
Pet66 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:42:
Vraagje: weet iemand reeds welke versie van Apple CarPlay in de P2/P8 zal zitten?
CarPlay 1 of CarPlay 2
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van Carplay 1 of Carplay 2? Polestar heeft gezegd dat het om wireless Carplay gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 16:41
BlacKstaR- schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van Carplay 1 of Carplay 2? Polestar heeft gezegd dat het om wireless Carplay gaat.
Carplay 2 dus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023
[...]

In dat geval is het CarPlay 2.
Is van belang bij het bestellen van de auto.
Namelijk: wanneer het CP1 zou zijn en je besteld draadloos opladen dan is dat slecht voor jouw telefoon omdat je terwijl je draadloos aan het opladen bent eveneens jouw telefoon aan de kabel moet hangen ivm CarPlay.

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06
Pet66 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

In dat geval is het CarPlay 2.
Is van belang bij het bestellen van de auto.
Namelijk: wanneer het CP1 zou zijn en je besteld draadloos opladen dan is dat slecht voor jouw telefoon omdat je terwijl je draadloos aan het opladen bent eveneens jouw telefoon aan de kabel moet hangen ivm CarPlay.
Klopt en dit vind ik dus zo vervelend bij mijn huidige XC40, heb draadloos opladen maar Carplay moet bedraad.. Hopelijk gaat het dus werkelijk Wireless worden, weten jullie dit al zeker?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik weet niet zeker of deze vraag al gesteld is, kon het niet terugvinden met de zoekfunctie in elk geval.

Ik heb de verlichting op "automatisch" staan. In praktijk betekent dat wanneer het licht is, de auto stadslicht voert. Dus met brandende achterlichten en met gedimde dagrijverlichting aan de voorzijde. Ook staat daardoor het stadslicht-indicatie symbool permanent aan op het dashboard.

Alleen door de verlichting helemaal uit te schakelen, verdwijnt het symbool en gaat de dagrijverlichting aan de voorzijde mooi fel branden.

Is dat "by design" of gewoon een bug? Mijn Skoda stond ook altijd op Auto en voerde dan dagrijverlichting aan de voorzijde en switchte dan naar dimlicht wanneer nodig.

edit: P2 gerelateerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

De Volvo dealer benadrukte bij het bestellen dat het om Carplay met aansluiten van kabel zou gaan... Hoop dat Polestar gelijk heeft :)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
MrEdge_ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:58:
Ik weet niet zeker of deze vraag al gesteld is, kon het niet terugvinden met de zoekfunctie in elk geval.

Ik heb de verlichting op "automatisch" staan. In praktijk betekent dat wanneer het licht is, de auto stadslicht voert. Dus met brandende achterlichten en met gedimde dagrijverlichting aan de voorzijde. Ook staat daardoor het stadslicht-indicatie symbool permanent aan op het dashboard.

Alleen door de verlichting helemaal uit te schakelen, verdwijnt het symbool en gaat de dagrijverlichting aan de voorzijde mooi fel branden.

Is dat "by design" of gewoon een bug? Mijn Skoda stond ook altijd op Auto en voerde dan dagrijverlichting aan de voorzijde en switchte dan naar dimlicht wanneer nodig.

edit: P2 gerelateerd :)
https://support.polestar....2021/article/Dagrijlicht/
https://support.polestar....-2/2021/article/Dimlicht/

Hopelijk helpt dit je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Montalbano schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:01:
[...]

De Volvo dealer benadrukte bij het bestellen dat het om Carplay met aansluiten van kabel zou gaan... Hoop dat Polestar gelijk heeft :)
Gaf hij bij mij ook aan op basis van de huidige XC40's, maar nu gebruiken ze een heel nieuw systeem dus je zou zeggen dat ze hier wel voor de modernere variant zoude gaan dus hij kon het ook niet met zekerheid zeggen. Misschien kan iemand dit bij een contactpersoon van Polestar navragen?

Edit:
Lees dat iemand vanuit Polestar wel het volgende aan heeft gegeven:
In another smart move, the system will support Apple CarPlay, which will be wireless. The entire system will system will also be personalized to the driver, recognizing you from your smartphone and remembering all your settings and favorites. "In the future your identity will come with you," says Ramic.

[ Voor 25% gewijzigd door mvrooij op 02-10-2020 14:08 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrEdge_
Dankjewel voor de links :)

Het helpt me in zoverre dat hetgeen zij daar beschrijven nog altijd ambigu is. Dus in de stand Auto en 0 brandt in beide gevallen de dagrijverlichting zolang het niet donker is als ik de beschrijving juist interpreteer.

Maar dat is dus niet waar: in Auto brandt nu dus stadslicht (dus gedimde dagrijverlichting en achterlichten).

Edit: ik vond deze link nog: https://support.polestar....le/Verlichtingsbediening/ maar daar word ik niet veel wijzer van. DRL én stadslicht dus, in de Auto stand. Maar volgens mij betekent stadslicht in de praktijk dus gedimde DRL aan de voorzijde.

[ Voor 17% gewijzigd door MrEdge_ op 02-10-2020 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
MrEdge_ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Dankjewel voor de links :)

Het helpt me in zoverre dat hetgeen zij daar beschrijven nog altijd ambigu is. Dus in de stand Auto en 0 brandt in beide gevallen de dagrijverlichting zolang het niet donker is als ik de beschrijving juist interpreteer.

Maar dat is dus niet waar: in Auto brandt nu dus stadslicht (dus gedimde dagrijverlichting en achterlichten).

Edit: ik vond deze link nog: https://support.polestar....le/Verlichtingsbediening/ maar daar word ik niet veel wijzer van. DRL én stadslicht dus, in de Auto stand. Maar volgens mij betekent stadslicht in de praktijk dus gedimde DRL aan de voorzijde.
Klopt ik vond het ook onduidelijk. Ik had voor mezelf al bepaald om het op auto te zetten en er niet meer aan te zitten. Veel teveel standen en opties om chocola van te maken, ik laat het lekker aan de auto over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrEdge_
BlacKstaR- schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Klopt ik vond het ook onduidelijk. Ik had voor mezelf al bepaald om ehm in auto te zetten en er niet meer aan te zitten. Veel teveel standen en opties om chocola van te maken, ik laat het lekker aan de auto over.
Staat ie bij mij ook in. Dat heeft in mijn beleving dus 2 nadelen: die Thor hamers aan de voorkant branden daardoor nooit zo fel als eigenlijk de bedoeling is overdag en die groene stadslichtindicator staat ook permanent aan :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
De review van Autoblog (die ik altijd kan waarderen) zegt precies wat je als P8 rijder hoopt te horen; wat een bak! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:45
Inspired schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04:
[...]

"De herstelling, zo blijkt uit het relaas van gedupeerde klanten, kan lange tijd aanslepen." Leuk die Belgen. :>

[...]

In Noorwegen en Zweden in ieder geval al een stuk of 30
https://insideevs.com/new...eird-glitch-stop-driving/
&
https://translate.google....e-bargas-till-verkstad%2F

[ Voor 15% gewijzigd door _--[]--__ op 02-10-2020 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Vanmorgen een proefrit gedaan in de P2 in Amsterdam. Leuke locatie met prima ontvangst. Een proefrit in de non-PP (bewust) met het standaard interieur en 20" wielen. Een paar dingen die me opvielen (komende van een gen2 E-tron A3):

- De auto is mooi, interieur prima. Erg luxe uitgevoerd qua opties wat je ook mag verwachten van een auto van 60k.
- Een aantal keren verbindingsproblemen met het Google automotive systeem.
- De lane assist is enorm zenuwachtig. Overcorrigeren doet dit systeem vaak wat het niet echt betrouwbaar maakt.
- One pedal driving en het adaptive cruise control systeem werken erg prettig en voelt snel vertrouwd aan.
- De Moon kleur is erg mooi, de andere kleuren vallen weinig op en zijn voor mijn smaak wat saai.

Ik ga tzt ook nog een proefrit maken in de P8 gezien ik de extra ruimte soms wel fijn vindt bij het vervoeren van twee racefietsen in de kofferbak. Dat is met de lage kont van de P2 toch wat meer behelpen.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Is het al bekend of dit allemaal wel meteen bij de P8 aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Fasterinside schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:35:
- De lane assist is enorm zenuwachtig. Overcorrigeren doet dit systeem vaak wat het niet echt betrouwbaar maakt.
Had ik ook, dat is echter alleen de "lane assist" Zodra je de "pilot assist" inschakelt door op het pijltje naar rechts te klikken nadat je de ACC hebt ingeschakeld werkt het uitstekend. Veel beter van de A3 e-tron (ook mijn vorige auto :-). De pilot assist stuurt veel meer mee dan de a3 die het bij een beetje bocht al op gaf. Enige puntje waar ik aan moest wennen is dat de auto meer aan de rechterkant van de rijbaan blijft ipv in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Inspired schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Is het al bekend of dit allemaal wel meteen bij de P8 aanwezig is?
Nee, in de brochure van de P8 stond ook 2021 voor Apple Carplay. Maar de overige features geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel of toegevoegde waarde van Apple Carplay is? Ik ken het niet zo goed en dacht dat het eigenlijk gewoon Android Auto is alleen dan van Apple? Mis je nu bijvoorbeeld functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
BlacKstaR- schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:52:
[...]

Nee, in de brochure van de P8 stond ook 2021 voor Apple Carplay. Maar de overige features geen idee.
Ja klopt, dit komt echt pas bij de MY22 update dat was voor mij wel al duidelijk. Het ging er mij meer om of het hier om de Wireless variant gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fyr0
Tweaqer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:55:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel of toegevoegde waarde van Apple Carplay is? Ik ken het niet zo goed en dacht dat het eigenlijk gewoon Android Auto is alleen dan van Apple? Mis je nu bijvoorbeeld functionaliteit?
Apple Carplay is het spiegelen van je scherm met een apparte skin eroverheen. Ik vind het erg fijn om daarop mijn muziek, flitsmeister en Waze te gebruiken.
Je kan ook whatsapp gebruiken, maar dat vind ik meer een gimmick. Mensen wachten maar een uurtje voordat ze reactie krijgen..

[ Voor 30% gewijzigd door fyr0 op 02-10-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Tweaqer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:55:
Het grote voordeel van Apple Carplay is dat je de interface van je iphone op je beeld krijgt in de auto. Nu moet ik zeggen dat het nu wel veel toevoeging heeft in mijn huidige XC40 (TomTom, Flitsmeister, Spotify werkt beter, etc etc) maar nu er Android Automotive is gaan er zeker langzaam meer apps komen waardoor je het waarschijnlijk in de toekomst minder nodig hebt omdat de apps direct te downloaden zijn binnen android automotive. Alleen het is afwachten hoelang het nog duurt voordat Android Automotive meer apps gaat toelaten waar we ook werkelijk wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
fyr0 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Apple Carplay is het spiegelen van je scherm met een apparte skin eroverheen. Ik vind het erg fijn om daarop mijn muziek, flitsmeister en Waze te gebruiken.
Je kan ook whatsapp gebruiken, maar dat vind ik meer een gimmick. Mensen wachten maar een uurtje voordat ze reactie krijgen..
Thanks voor jullie reacties. Ik had zelf eigenlijk gehoopt om Flitsmeister en Spotify vanuit de auto zelf te gebruiken, maar Flitsmeister zit nog niet in de appstore (en @mvrooij geeft terecht aan dat het nog de vraag is wanneer het er dan is) en Spotify heeft nog een erg late bitrate dus dan snap ik hem wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaqer op 02-10-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Tweaqer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Thanks voor jullie reacties. Ik had zelf eigenlijk gehoopt om Flitsmeister en Spotify vanuit de auto zelf te gebruiken, maar Flitsmeister zit nog niet in de appstore (en @mvrooij geeft terecht aan dat het nog de vraag is wanneer het er dan is) en Spotify heeft nog een erg late bitrate dus dan snap ik hem wel :)
Klopt dat is de reden waarom ik het op moment zeker een toegevoegde waarde zou vinden. Maar het kan zo zijn dat op moment ze eindelijk CarPlay toevoegen deze apps gewoon beschikbaar zijn in Android Automotive dus het is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
mvrooij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Ja klopt, dit komt echt pas bij de MY22 update dat was voor mij wel al duidelijk. Het ging er mij meer om of het hier om de Wireless variant gaat.
Voor de Volvo geen idee eerlijk gezegd, maar als de Volvo medewerker wired aangeeft, dan zou ik daar vanuit gaan. De P2 en P8 zijn onderhuids gelijk, maar qua systemen die ze gebruiken voor de aansturing zou er best een verschil in kunnen zitten. Volvo gebouwd in Gent en Polestar in China. Dus zou niks verbazen als er wel degelijk kleine verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Had ik ook, dat is echter alleen de "lane assist" Zodra je de "pilot assist" inschakelt door op het pijltje naar rechts te klikken nadat je de ACC hebt ingeschakeld werkt het uitstekend. Veel beter van de A3 e-tron (ook mijn vorige auto :-). De pilot assist stuurt veel meer mee dan de a3 die het bij een beetje bocht al op gaf. Enige puntje waar ik aan moest wennen is dat de auto meer aan de rechterkant van de rijbaan blijft ipv in het midden.
Heb de lane assist uitgeschakeld. Op smalle wegen is dat echt zeer irritant. De acc gebruik ik zodra ik rijd. En de pilot assist is ideaal op de autoweg en autosnelweg. Hoewel ik op een smaller autoweg van mening ben dat die in mijn v90 iets minder zenuwachtig stuurt. Op de snelweg geen verschil en zeer aangenaam.

[ Voor 21% gewijzigd door JFDv op 02-10-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Ik had ook het knopje naar rechts geactiveerd zodat het stuurtje in het dash terecht kwam. Het zal even wennen geweest zijn. Inderdaad redelijk veel rechts in de baan, wat ansich prima is.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 20:41
JFDv schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Heb de lane assist uitgeschakeld. Op smalle wegen is dat echt zeer irritant. De acc gebruik ik zodra ik rijd. En de pilot assist is ideaal op de autoweg en autosnelweg. Hoewel ik op een smaller autoweg van mening ben dat die in mijn v90 iets minder zenuwachtig stuurt. Op de snelweg geen verschil en zeer aangenaam.
Het was niet in mij opgekomen om de genoemde hulpmiddelen binnen de bebouwde kom te gebruiken. De putdeksels etc. wil ik zelf kunnen ontwijken.
Zodra ik mijn P2 binnen heb (hopelijk over een paar weken), dan ga ik zelf ondervinden wat wel/niet handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
mvrooij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Klopt dat is de reden waarom ik het op moment zeker een toegevoegde waarde zou vinden. Maar het kan zo zijn dat op moment ze eindelijk CarPlay toevoegen deze apps gewoon beschikbaar zijn in Android Automotive dus het is even afwachten.
Ja dat verwacht ik ook.
Verwacht vooral dat waze snel een app krijgt in AA. Nu nog hopen op Flistmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Vraagje voor de P2 rijders, zien jullie dit nu ook zo op jullie display: YouTube: Volvo XC40 Recharge P8 New User Interface Centre Stack Display

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 01:04
FirstEV schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Het was niet in mij opgekomen om de genoemde hulpmiddelen binnen de bebouwde kom te gebruiken. De putdeksels etc. wil ik zelf kunnen ontwijken.
Zodra ik mijn P2 binnen heb (hopelijk over een paar weken), dan ga ik zelf ondervinden wat wel/niet handig is.
In mijn ex-Volvo had ik lane-assist ook uitgezet omdat ik het irritant vond en Pilot Assist zoveel mogelijk!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Volgens mij is de onderliggende informatie op hey scherm van P2 en P8 wel ongeveer hetzelfde maar heeft men op de P8 qua uiterlijk de bestaande Sensus schermen geprobeerd zo veel mogelijk na te bouwen (huisstijl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Heb jij een transbrand auto die van merk is veranderd, wat voor merk is het nu? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Heb jij een transbrand auto die van merk is veranderd, wat voor merk is het nu? _/-\o_
Haha......Ik heb zeker een stuk of 10 volvo’s ‘versleten’ zowel lease auto's als privé. Inmiddels met pensioen en de laatste Volvo (een prachtige XC90T8) was voor mijn vrouw te groot om te handelen en we rijden niet heel veel meer. Moest wel weer een hoge auto worden met flink power. Dus de XC90 ingeruild op een P8 maar wel versneld ingeleverd om een betere prijs te krijgen. Nu dus even geen Volvo maar rijden er tijdelijk in ons VW-Campertje heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
En waar doel je dan precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P8 WLTP 418 kilometer. Niet verkeerd gezien de auto. Beetje gemiddeld rijden in Nederland zou je dan wel tussen de 275-375km moeten kunnen uitkomen in combinatie met de warmtepomp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
JohnDoe77 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:24:
P8 WLTP 418 kilometer. Niet verkeerd gezien de auto. Beetje gemiddeld rijden in Nederland zou je dan wel tussen de 275-375km moeten kunnen uitkomen in combinatie met de warmtepomp!
Yes, prima voor mij. Word sowieso wel blij van de reviews. En denk dat de warmtepomp toch wel fijn gaat zijn ‘coldgate’.

[ Voor 14% gewijzigd door Spanky79 op 02-10-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
Tweaqer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:03:
[...]

Als ze Waze toevoegen aan de App Store is dat wat mij betreft voldoende. Al begreep ik dat ze dit niet gaan doen omdat deze app verboden is in veel landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Spanky79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
Yes, prima voor mij. Word sowieso wel blij van de reviews. En denk dat de warmtepomp toch wel fijn gaat zijn ‘coldgate’.
Verwarmt een warmtepomp ook de accu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Tweaqer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

volgens mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik dacht dus ook van niet.. een warmtepomp helpt dan ook niet bij coldgate lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
In Duitsland is er al wat gecommuniceerd over een probleem met het batterij management systeem :
https://polestar.fans/t/r...energiekontrollmodul/2765

Mogelijk moeten we allemaal terug naar de dealer, want ja, hoeveel auto’s zijn er nou geleverd?

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
P2Hattem schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

In Duitsland is er al wat gecommuniceerd over een probleem met het batterij management systeem :

Mogelijk moeten we allemaal terug naar de dealer, want ja, hoeveel auto’s zijn er nou geleverd?
Oef, dat klinkt niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Willi1908 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:33:
[...]

Oef, dat klinkt niet best.
Valt mee, software update en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
GuiltyNL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:42:
[...]

Valt mee, software update en klaar.
Hopelijk heb ik die 2 weken geleden al gehad. Sindsdien ook geen enkele vreemde melding meer gezien overigens 👍

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Tweaqer schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Yip, of hij koelt deze.

Maargoed, gaat zeker helpen bij
Coldgate dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Spanky79 op 02-10-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
I’m lost.. ik heb nu al 4 laadpunten geprobeerd maar krijg bij allemaal een rood lampje te zien. Harder drukken, zachter drukken, handelingen op een andere volgorde, maakt niet uit. Ben naar een snellader gereden en daar krijg ik direct een groen lampje te zien en het laden wordt gestart.

Ik kan me alleen bedenken dat het mogelijk aan de kabel zelf ligt (die bij de auto zat).. maar hoe probeer ik dat uit.. niemand in de buurt met een EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
Afrokwijt schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:04:
I’m lost.. ik heb nu al 4 laadpunten geprobeerd maar krijg bij allemaal een rood lampje te zien. Harder drukken, zachter drukken, handelingen op een andere volgorde, maakt niet uit. Ben naar een snellader gereden en daar krijg ik direct een groen lampje te zien en het laden wordt gestart.

Ik kan me alleen bedenken dat het mogelijk aan de kabel zelf ligt (die bij de auto zat).. maar hoe probeer ik dat uit.. niemand in de buurt met een EV.
Waar sta je? Wellicht is er een tweaker in de buurt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
P2Hattem schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:10:
[...]
Waar sta je? Wellicht is er een tweaker in de buurt?!
Thanks! :)

Moest even ventileren.. ervaar toch echt een aantal bugs. Ik ben naar huis gereden en check morgen of ik bij Van Roosmalen langs kan gaan. Was wel klaar met in de regen staan en proberen overal.

Ik heb 2 keer normaal kunnen laden deze week. De derde keer kreeg ik eerst ook rood, maar na een paar pogingen groen, en begon met laden. Na ong een kwartier werd het echter toch weer rood. Er was wel 3 kWh bijgekomen. Nu krijg ik geen groen lampje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Spanky79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Yip, of hij koelt deze.

Maargoed, gaat zeker helpen bij
Coldgate dus.
Bron? Ook is de capaciteit niet heel groot als je 30km kunt winnen per charge. Dus dat hij je pack even 30 graden gaat verwarmen in de winter zie ik even niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
Weet iemand hoe je audio kunt bijregelen? Hoge tonen -mid-en-bas ? Werkt Harmon-Krardon Dirac systeem al? Vandaag mijn P2 afgeleverd. Leuk karretje en perfect afgeleverd door Rob de Vries. Word wel gek van de te nadrukkelijke bas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:11
Als dit bericht klopt gaan alle 2.200 PS2 teruggeroepen worden ivm plotseling stilvallen:

https://insideevs.com/new...2-delivered-recalled/amp/

Op zich moeten ze sowieso terug voor updates zolang OTA nog niet uitgerold is, maar tijdens rijden stilvallen is niet lekker...

[ Voor 17% gewijzigd door AartJW op 02-10-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Inspired schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Bron? Ook is de capaciteit niet heel groot als je 30km kunt winnen per charge. Dus dat hij je pack even 30 graden gaat verwarmen in de winter zie ik even niet gebeuren.
Volvo website.

En aangezien ik de technische specs verder niet ken kan ik verder niets onderbouwen. Maar
Volvo zegt dit. Overigens heb je het over 7-10% range oid, dat is in mijn ogen significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Volvo website.

En aangezien ik de technische specs verder niet ken kan ik verder niets onderbouwen. Maar
Volvo zegt dit. Overigens heb je het over 7-10% range oid, dat is in mijn ogen significant.
Het gaat volgens mij niet alleen over het conditioneren van de accu’s met behulp van de warmtepomp maar ook over de binnenruimte van de auto zelf. Dus afkoelen of opwarmen hoeft niet uitsluitend uit de accu onttrokken worden. Daar zal ook een deel besparing zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:20:
[...]

Het gaat volgens mij niet alleen over het conditioneren van de accu’s met behulp van de warmtepomp maar ook over de binnenruimte van de auto zelf. Dus afkoelen of opwarmen hoeft niet uitsluitend uit de accu onttrokken worden. Daar zal ook een deel besparing zitten.
Ik quote uit de Volvo website:

1092 Warmtepomp
€ 670

Toevoegen
De warmtepomp helpt om de accu te ontzien in de zuiver elektrische XC40 Recharge en is voornamelijk bedoeld om de actieradius te vergroten. De warmtepomp haalt thermische energie uit de omgevingslucht of de accu en geeft deze af om het interieur te verwarmen wanneer het buiten koud is. Deze warmte wordt aangevoerd door een compressor, die minder energie verbruikt dan de elektrische standaardverwarming van de auto. En doordat de warmtepomp de airconditioning zuiniger laat werken, wordt elektrische energie bespaard bij temperaturen van +5 °C tot 25-30 °C. De warmtepomp kan bovendien de accu helpen verwarmen of koelen om de prestaties en actieradius tijdens lange ritten of bij zware lasten te optimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
Dank voor de bron tekst, dit verrast mij wel maar goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
P2void19noPP schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:00:
Weet iemand hoe je audio kunt bijregelen? Hoge tonen -mid-en-bas ? Werkt Harmon-Krardon Dirac systeem al? Vandaag mijn P2 afgeleverd. Leuk karretje en perfect afgeleverd door Rob de Vries. Word wel gek van de te nadrukkelijke bas.
Alle HK schuifjes komen in een latere software update.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
AartJW schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:05:
Als dit bericht klopt gaan alle 2.000 PS2 teruggeroepen worden ivm plotseling stilvallen:

Op zich moeten ze sowieso terug voor updates zolang OTA nog niet uitgerold is, maar tijdens rijden stilvallen is niet lekker...
Ben benieuwd of dit “global” is. Want ik begreep dat er op dit moment een nieuwe lading naar NL wordt verscheept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 20:41
AartJW schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:05:
Als dit bericht klopt gaan alle 2.000 PS2 teruggeroepen worden ivm plotseling stilvallen:

Dit bericht is bevestigd door Polestar. Schijnt 3x voorgekomen te zijn in Zweden.
Storing zou te wijten zijn aan een softwarefout in de "batterij-energiecontrolemodule" (vertaald uit het Zweeds).
Blijkbaar ernstig genoeg om alle auto's terug te roepen voor een update.

Ben benieuwd hoe snel dit naar de Nederlandse rijders gecommuniceerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Spanky79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:15:
[...]

Volvo website.

Ik zie bij Volvo ook staan;

De optionele warmtepomp kan de range met maximaal 30km verlengen.

Waar zie jij 7-10%? Overigens is dat nog “maar”
30-42km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Inspired schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
[...]

Ik zie bij Volvo ook staan;

De optionele warmtepomp kan de range met maximaal 30km verlengen.

Waar zie jij 7-10%? Overigens is dat nog “maar”
30-42km.
Als de realistische range ongeveer 300-350 is zit je daar ongeveer op. Ik geef een range, dus laten we niet op details gaan zitten aub. In feite zorgt een warmtepomp dat de auto dichterbij de wltp waarde komt en daar ook in een bredere interval minder range verliest. Bij 15-18 graden zal de warmtepomp niet zo veel toevoegen, maar bij +5 of + 30 zal er 30km range bijkomen.

Ik vermoed dat het effect van de warmtepomp zeker niet overal even groot is. Dus je krijgt er niet altijd 30 km bij.

[ Voor 13% gewijzigd door Spanky79 op 02-10-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
JackBol schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
JohnDoe77 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:14:
[...]

En waar doel je dan precies op?
Ik doel dan op de instellingen zoals Current Limit (amps), hoe het uiterlijk van de Charge is etc. Vind het er erg mooi uitzien namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Spanky79 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:39:
[...]

Als de realistische range ongeveer 300-350 is zit je daar ongeveer op. Ik geef een range, dus laten we niet op details gaan zitten aub. In feite zorgt een warmtepomp dat de auto dichterbij de wltp waarde komt en daar ook in een bredere interval minder range verliest. Bij 15-18 graden zal de warmtepomp niet zo veel toevoegen, maar bij +5 of + 30 zal er 30km range bijkomen.

Ik vermoed dat het effect van de warmtepomp zeker niet overal even groot is. Dus je krijgt er niet altijd 30 km bij.
Precies. Daarom zegt Volvo max 30km en geen 10%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Hier een animatie vanuit Volvo over de warmte pomp: YouTube: Volvo XC40 Recharge P8 Heat Pump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:11
Dit van het Noorse forum en is een Engelse versie van een bericht van Polestar naar klanten over de recall:
Polestar started sending out mails to Norwegian (and possibly other?) customers a couple of hours ago, informing them of two issues detected with “a limited” number of cars so far.

“The first issue that may affect your car is critical, and may include loss of propulsion during driving, which results in the car stopping. In such cases, controls such as steering and brakes will stay functional. If this happens, you should active the SOS button and ask for roadside assistance.

Due to the nature of the issue, and for your safety, your car is in need of a manual software update to correct an internal logic error in the control unit of the battery, known as the Battery Energy Control Module. This needs to be performed at an authorized Polestar service center as soon as possible.

The second issue is not critical. We have learned that the headlights on some cars may have been adjusted incorrect during the preparations of the car. This will be corrected during the update of the Battery Control Module.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
AartJW schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:49:
Dit van het Noorse forum en is een Engelse versie van een bericht van Polestar naar klanten over de recall:

Wat is de Batery Condule Module ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zou die update al gedaan zijn bij de auto's die onlangs uitgeleverd zijn? Ik vind het lastig dit probleem op waarde te schatten, wellicht maar een kleine kans dat het je overkomt, maar het voelt ergens wel alsof ik met een tijd bom rondrijd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Nee nog niet.

Maar 402 pk????
En die korte video hmmmm

Als je het doet doe het dan goed O-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arno1976
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-12-2020
Aghanim schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:18:
Ben ik de enige die in de vrije tijd steeds de P2 pakt om gewoon doelloos rond te gaan rijden? En stiekem ook een beetje stoer stoplicht sprintjes doet omdat je weet dat je toch altijd wint :+
Nog wel... maandag zijn we met zn tweeen denk ik 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Beosoft schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Nee nog niet.

Maar 402 pk????
En die korte video hmmmm

Wel een hoop mooie detail foto's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
Heb ook na een lange rit gehad dat het alarm 2 keer af is gegaan. Woensdag naar de Volvo-dealer voor de laatste updates. Is me ook gelukt om één van de homelink-knoppen te programmeren om de garagedeur te kunnen openen (heb daar nog niemand over gehoord). Wel gemakkelijk hoor! :)

P2 Moon 19”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
mvrooij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:43:
[...]

Ik doel dan op de instellingen zoals Current Limit (amps), hoe het uiterlijk van de Charge is etc. Vind het er erg mooi uitzien namelijk!
Volvo xc40 p8:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGeASDJewpTmyqDDUNiIvFK2WAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNMYH4vzNdeP2RxcFqsf74iR.jpg?f=fotoalbum_large

Polestar 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3oLvQreZlAWoTBUUMfb0Yb1x4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEulnHj0qNccJGzcKKuhPfXe.jpg?f=fotoalbum_large

Heel vergelijkbaar qua opties dus maar elke met een unieke look, grootste verschil op dit moment is blijkbaar die "set time" knop, hoewel het mogelijk is dat dit bij de productie p8's er ook nog niet op zal zitten, daarvoor moeten we een eerste uitgebreide review zien (wachten op Bjørn dus :*) )

En hier nog een filmpje over het p2 infotainment scherm:
https://www.youtube.com/watch?v=ztHEx4cbAbo

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
GeForceFX_BE schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:28:
[...]

Volvo xc40 p8:
[Afbeelding]

Polestar 2
[Afbeelding]

Heel vergelijkbaar qua opties dus maar elke met een unieke look, grootste verschil op dit moment is blijkbaar die "set time" knop, hoewel het mogelijk is dat dit bij de productie p8's er ook nog niet op zal zitten, daarvoor moeten we een eerste uitgebreide review zien (wachten op Bjørn dus :*) )

Ah kijk positief, vind de kleuren die ze gebruiken bij de P8 erg strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Willi1908 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:12:
[...]

Als ze Waze toevoegen aan de App Store is dat wat mij betreft voldoende. Al begreep ik dat ze dit niet gaan doen omdat deze app verboden is in veel landen.
Wat is het grote voordeel van Waze over Google Maps? Waze zal niet de laadstations meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P2Hattem schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:30:
[...]

2.200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P2void19noPP schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:00:
Je kunt nu basic instellingen doen. Ook hier is het wachten op een update!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:16:
[...]

Nee nog niet.

Maar 402 pk????

Er staat daar nergens pk, er staat hp; 1 bhp is ongeveer gelijk aan 1,01 pk.

Als je het leest, lees het dan goed O-)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Was het anderen trouwens al opgevallen dat men op de polestar website een veel groter centraal scherm gebruikt dan in het echt?

Promoshot met dunne bezels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXuVAIUP7l3xvGQut3BotiyRLUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MSC3vpTupYnmlBHbFL3OJTIR.jpg?f=user_large

Het echte scherm met veel dikkere bezels :O
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94Q1ucdHB70D0u9PMQhmvYEbfTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXm213sKPDyfYcJ0JxyCHx7h.jpg?f=fotoalbum_large

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Hoe zit het eigenlijk met de betaling van de auto?

Je doet een aanbetaling en de rest tik je af bij het afleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
JackBol schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:28:
[...]

Nee hoor. Op mijn software (aflevering 11-9) kan ik dat allemaal instellen. Misschien even zoeken..weet niet meer precies hoe ik er kwam maar niet buitengewoon ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
JFDv schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 06:22:
[...]

Nee hoor. Op mijn software (aflevering 11-9) kan ik dat allemaal instellen. Misschien even zoeken..weet niet meer precies hoe ik er kwam maar niet buitengewoon ingewikkeld.
Zou je daar een foto van kunnen posten? Naar mijn weten komt de HK full settings (oa equalizer) pas op zijn vroegst in w49.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
JackBol schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 06:55:
[...]

Zou je daar een foto van kunnen posten? Naar mijn weten komt de HK full settings (oa equalizer) pas op zijn vroegst in w49.
Klopt, je kunt nu de basis instellingen doen, niet geavanceerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JFDv
JackBol schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 06:55:
[...]

Zie de foto. Ben geen audiofiel en zou dan ook niet weten wat je nog meer zou wensen. Kan in ieder geval al meer dan in mijn V90.

Zie trouwens dat mijn 4G na anderhalve week ineens weer werkt ? Nou ja. Ga toch maandag maar even naar de afgesproken update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i40sE1NLyHAut4YqlMDhJLrwUJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeaUbExT7SfVNv6ee93a38Of.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door JFDv op 03-10-2020 07:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 07:21
GeForceFX_BE schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:28:
[...]

Volvo xc40 p8:
[Afbeelding]

Polestar 2
[Afbeelding]
..

Wel grappig dat het icoontje van de auto rechtsboven in het Volvo scherm een P2 is..

[ Voor 7% gewijzigd door De fiscalist op 03-10-2020 08:18 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.