4v4t4r schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:06:
[...]
Het zijn die eerste, je krijgt 30 mins om een testritje te doen, reviews net zoals met de P2.
komende weken zullen er meer diepte reviews komen.
Ik maak me zelf niet druk om range discussies etc - dat weten we nu wel.
Wat wel interessant is - hoe anders is de P8 nu echt van de P2. qua systemen - rij gedrag, stoelen - you name it.
Eens. Plus vergelijking met “concurrenten”.
Model Y, iPace, ID4 e.d.
Voor de liefhebber: een van de reviews bevat heel veel foto’s, waaronder een van de sleutel. Die is wel mooi met wat metaal etc. Geen zwart kunststof doosje.
Ik heb er nu aardig wat bekeken en gelezen. Algemene conclusie over rijgedrag is positief. Vooral over gemak, comfort, souplesse ed. Maar stuurt niet superstrak en heeft net als alle BEV’s wel last van het gewicht. Op richels, drempels en snelle koersaanpassingen. Men is wel eensgezind: dit is een hele fijne elektriche SUV.
Wat mij opvalt: niet drie maar twee standen voor regeneratief rijden en voor zwaarte van het stuur. Voor regen vond ik drie standen in de P2 al niet veel. Twee, dus heftige versie aan of niet, is wel erg weinig keuze. Ik snap de keuze als onderscheid met de sportievere P2 maar ik denk dat ik liever meer keuze heb.
[
Voor 31% gewijzigd door
RJV2 op 02-10-2020 13:55
]