Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.327 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-09 16:37
Issues is een groot woord, bij mij zijn het kleine ongemakken. Auto bevalt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
Hahaha lol.
EPA is echt veel realistischer dan WLTP

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 01-10-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 22-09 17:06
darwusch schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Een betere inschatting is te kijken naar de deelnemers van dit forum die al voor de levering actief waren hier, en hoeveel daarvan nu issues ervaren.
Ik heb het niet geteld maar schat 30% ongeveer.
Ja, maar het zijn steeds dezelfde paar zaken, op zichzelf beter dus dan dat iedereen zijn eigen problemen zou hebben....dat bedoel ik!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd hoe snel je batterij achteruit gaat als je tot 90% of zelfs tot 100% gaat laden. Die kans is bij mij wel aanwezig mocht het in de wintermaanden qua range een stuk omlaag gaan. Omdat de laadkabel zo kort is en wij een oprit hebben waar de ene auto voor de andere moet staan is het best een gedoe om te laden. als de batterij pas na een aantal jaren enigszins in capaciteit afneemt vind ik dat wel de moeite waard in de ruil voor de extra range die ik continu krijg. of gaat het eerder richting 10% minder totale capaciteit na 1 jaar?

Een kabel van 8 of 10 meter is behoorlijk duur zag ik zojuist. Nog maar even over nadenken of ik dat er aan uit wil geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 01-10-2020 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
En bedankt....... 8)7 Heb ik de slechte versie zitten kijken heb ik weer :F

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46
naii11 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

EPA is absurd, achterhaald en trekt Amerikaanse merken voor.

WLTP is het meest accuraat.
EPA range ligt dichterbij de gemiddelde praktijkverbruik. EV-database.nl zegt 380. Die 375 haal je meestal bij 100 SoC, bij reguliere snelheden. 470 haal je bij 60-80km constante snelheid maybe maar dat komt niet echt vaak voor, dus theoretisch mogelijk maar in praktijk komt het bijna niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
jck82 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

Ik heb offertes aangevraagd via Just Plugin en Newmotion. Deze gebruiken lokale partners voor de installatie van laadpalen. Prijsverschillen waren 700-800 euro! Ik kies waarschijnlijk voor Newmotion. Laderthuis.nl is de partner die het installeert en die was echt veel goedkoper dus.

(Prijs hangt verder natuurlijk af van wat er moet gebeuren, maar enkel de 22KW laadpaal van NWM kostte via hun 1069 euro ex BTW)
Ik vind alleen de Wallbox laders mooier en compacter dan de rest. Ik heb gekozen voor een Copper SB daar kun je ook een kabel overheen hangen als je dat zou willen.

Ik ben benieuwd wat je totaal gaat betalen. Ook ik ontdekte grote verschillen. Bij mij was die installatie erg voordelig vond ik.

Het was voor mij inclusief load balancer en een nieuwe groep voor de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:39
4v4t4r schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:26:
bjorn word wel met de dag minder positief over de auto zeg.. (p2)
Heb ik ook gemerkt. Je ziet dat je een auto pas echt kent als je wat langer er mee onderweg bent in net iets moeilijkere omstandigheden.
Verbruik vind ik ook hoog bij koude, en dan trager laden...
Hij is wat dat betreft gewoon om met de M3 te rijden, en je moet toegeven dat Tesla op die punten gewoon beter scoort.

Persoonlijk vind ik dat je met een batterijverbruik van 70 naar 10% toch een afstand van 250km zou moeten kunnen af leggen, anders worden lange ritten veel te vaak onderbroken.
Ik denk dat de P2 dat niet haalt, zelfs niet aan de Noorse snelheden.
Waarom die 70-10... Laden tot 70% gaat nog vlot, daarna wordt het echt te traag, en je wil niet onder de 10% ergens aan komen, dan stijgt het stressniveau.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GuiltyNL
jck82 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Ik vind dit niet echt positief.. Voor de P8 is mijn minimum range eigenlijk wel 200km (met 100km/h op enkel snelweg).. dan kan ik heen en weer naar mijn werk zonder op te laden. Ik kijk toch wel een beetje met angst en beven uit naar de range nu..
Ik heb vandaag zo'n 140 kilometer snelweg gedaan, regen, wind en 120 a 130 km/h, en ik kwam gemiddeld op 25,5kW/100km uit. Met twee personen aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
BlacKstaR- schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

EPA range ligt dichterbij de gemiddelde praktijkverbruik. EV-database.nl zegt 380. Die 375 haal je meestal bij 100 SoC, bij reguliere snelheden. 470 haal je bij 60-80km constante snelheid maybe maar dat komt niet echt vaak voor, dus theoretisch mogelijk maar in praktijk komt het bijna niet voor.
Totale onzin. EPA is op basis van achterhaalde, absoluut irreële testpatronen.

WLTP is het meest moderne. Europa->Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Nou WLTP is alles behalve bruikbaar als je het wil meten met de praktijk. Maar dat is in mijn geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
naii11 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Irreëel? EPA zijn testen waar bijvoorbeeld airco moet opstaan.
Bij WLTP mag elke sensor / comfort middel af staan en is de gemiddelde snelheid 46,6km/uur..
Met elke post toon je steeds meer en meer aan dat je er totaal niets vanaf kent en gewoon in je eigen wereld leeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46
naii11 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Veel kijkplezier

[ Voor 50% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-10-2020 19:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beosoft
bottom line schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:06:
Hahaha lol.
EPA is echt veel realistischer als WLTP
Dan

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beosoft
Sorry ik kon het niet laten @bottom line O-)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Volvo Cars starts production of fully electric XC40 Recharge

The XC40 Recharge is the first of several fully electric Volvos to come and today’s production start represents a significant step towards Volvo Cars’ ambition to reduce its CO2 footprint per car by 40 per cent by 2025. That same year, it expects 50 per cent of its global sales to consist of fully electric cars, with the rest hybrids.

https://www.media.volvoca...ly-electric-xc40-recharge

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
bottom line schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Irreëel? EPA zijn testen waar bijvoorbeeld airco moet opstaan.
Bij WLTP mag elke sensor / comfort middel af staan en is de gemiddelde snelheid 46,6km/uur..
Met elke post toon je steeds meer en meer aan dat je er totaal niets vanaf kent en gewoon in je eigen wereld leeft.
Bottom, tenzij jij alleen maar snelwegkilometers maakt, is 46,5km/h een reele waarde. Ik rij dagelijks een kleine 30 km. Daarvan zij ongeveer 12 km binnen de bebouwde kom en 28 erbuiten. Wat is er precies niet realistisch aan WLTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
Ja absolute onnzin inderdaad. Het enige land ter wereld met zo'n lage range voor de Taycan is de VS. Belachelijk. Non stop plankgas haal je meer dan de EPA rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Tommie12 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Heb ik ook gemerkt. Je ziet dat je een auto pas echt kent als je wat langer er mee onderweg bent in net iets moeilijkere omstandigheden.
Verbruik vind ik ook hoog bij koude, en dan trager laden...
Hij is wat dat betreft gewoon om met de M3 te rijden, en je moet toegeven dat Tesla op die punten gewoon beter scoort.

Persoonlijk vind ik dat je met een batterijverbruik van 70 naar 10% toch een afstand van 250km zou moeten kunnen af leggen, anders worden lange ritten veel te vaak onderbroken.
Ik denk dat de P2 dat niet haalt, zelfs niet aan de Noorse snelheden.
Waarom die 70-10... Laden tot 70% gaat nog vlot, daarna wordt het echt te traag, en je wil niet onder de 10% ergens aan komen, dan stijgt het stressniveau.
Op basis van 10% grace capacity/fading is dat is voor de Polestar (60% van 72,5 kWh) ongeveer 18kWh/100km een bizar requirement. Misschien dat alleen door Tesla, Kia en Hyundai worden gehaald en dan alleen nog maar hele specifieke modellen.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
naii11 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Bottom, tenzij jij alleen maar snelwegkilometers maakt, is 46,5km/h een reele waarde. Ik rij dagelijks een kleine 30 km. Daarvan zij ongeveer 12 km binnen de bebouwde kom en 28 erbuiten. Wat is er precies niet realistisch aan WLTP?
Het feit dat de cijfers van EPA lager liggen dan (of als @Beosoft? :P) de cijfers van WLTP, en ook uiteindelijk veel dichter liggen bij de praktijkcijfers.
Wat is daar moeilijk te snappen aan dat WLTP niet realistisch is? Dat WLTP is ingevoerd in 2017 maakt helemaal niets uit dat dit een fantastisch moderne en realistische test zou zijn. De test duurt een halfuur, en er wordt een afstand gereden van 23 km.

Maar mij ook goed hoor. Als WLTP superieur is, dan snap ik niet waarom jij zou klagen over de range van je Tesla Model 3.
407 kilometer bereik met 25kWh minder (SR+) dan de Polestar. Je kan gewoon in Eindhoven starten en zonder laden naar Amsterdam rijden en terug _/-\o_
Zelfs Polestar rijders hebben geen enkel probleem want alle video's / rijervaringen die ze al achter de rug hebben mogen ze vergeten, want het WLTP cijfer is de realistische range.
Vrienden, ga maar zorgeloos 470km rijden. Je mag de rekening uiteraard naar @naii11 sturen voor de takelwagen

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 01-10-2020 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Cello66 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Op basis van 10% grace capacity/fading is dat is voor de Polestar (60% van 72,5 kWh) ongeveer 18kWh/100km een bizar requirement. Misschien dat alleen door Tesla, Kia en Hyundai worden gehaald en dan alleen nog maar hele specifieke modellen.
Waarom is dat een bizar requirement?
Als je een lange rit maakt (en dat deed ik voor Corona regelmatig), dan wil ik 2 uur kunnen rijden, en dan maximaal een half uur laden. Anders wordt de auto te duur aan koffie...
Ik rij regelmatig naar ons bedrijf in Duitsland, en die rit is 470km.
Dat zou ik graag doen door te vertrekken met 100%, en dan na 250km een half uur laden om nog eens de rest te doen, en wat over te houden in geval de laadpalen aan het Hotel de eerste nacht vol staan.

Maar ook, een vakantie rit naar Oostenrijk of Frankrijk wil je enigszins vlot kunnen doen zonder elke laadpaal mee te nemen.
ID3 is wat dat betreft beter doordat die minder verbruikt.

eTron is een ramp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:25
@Tommie12 eTron een ramp? Hoezo? Die legt een rit van 1000km een uur sneller af dan de P2. Dus een ramp snap ik even niet. Zoveel zit er qua praktijkverbruik ook niet tussen. En in de winter kan de eTron zomaar eens zuiniger zijn door de warmtepomp.

Als de eTron een ramp is qua efficiency en laadsnelheid dan is de P2 dat ook. :)

[ Voor 103% gewijzigd door Inspired op 01-10-2020 20:33 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 23-09 23:41
Tommie12 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:06:
[...]

Als je een lange rit maakt (en dat deed ik voor Corona regelmatig), dan wil ik 2 uur kunnen rijden, en dan maximaal een half uur laden. Anders wordt de auto te duur aan koffie...
Dat zou ik graag doen door te vertrekken met 100%, en dan na 250km een half uur laden om nog eens de rest te doen, en wat over te houden in geval de laadpalen aan het Hotel de eerste nacht vol staan.

Maar ook, een vakantie rit naar Oostenrijk of Frankrijk wil je enigszins vlot kunnen doen zonder elke laadpaal mee te nemen.

eTron is een ramp...
Omdat een auto zoals de Polestar, zelfs onder niet optimale omstandigheden, ruimschoots binnen de marge zou vallen wanneer de laadtijd bijvoorbeeld 40 minuten mag bedragen. Zo heel veel verschillen alle elektrische auto’s niet wanneer je ze op kille cijfers zou vergelijken. En ja ik weet wel dat Tesla het allemaal super voor elkaar heeft qua dragspeed, verbruik, efficientie, charge netwerk etc. Wanneer je dat belangrijk vindt moet je een Tesla kopen/leasen, maar er zijn ook heel veel andere redenen waarom heel veel mensen een Polestar willen bezitten/rijden.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willi1908
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-04-2021
GuiltyNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

Ik heb vandaag zo'n 140 kilometer snelweg gedaan, regen, wind en 120 a 130 km/h, en ik kwam gemiddeld op 25,5kW/100km uit. Met twee personen aan boord.
Dat valt me mee! Betekent dat je ongeveer 280 ver komt bij 60% verbruik. Vandaag is wel een slechte dag qua weersomstandigheden.

Ik weet overigens niet wat jullie in een jaar rijden, ik rijd er ongeveer 30.000. Komt neer op een gemiddelde van 100km per dag. Ik verwacht echt geen problemen qua bereik. Wellicht wordt die jaarlijkse reis naar Engeland iets langer dan normaal. Maar bij de Eurotunnel kun je opladen en dat is wel te halen op 1 batterij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik rijd maar 12 tot 15.000 per jaar. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
[...]

eTron is een ramp...
Wat ik begreep is dat het verbruik tussen de 20-25KW/100KM zit. En dan rij je “gewoon” 130km/u. Dan kom je prima aan die vereiste 250km.

Nu moet ik het allemaal nog gaan ervaren. Heb mijn eerste elektrische auto vandaag besteld. Met mijn rijgedrag. Meestal rond de 500km per week + af en toe een lange reis verwacht ik niet vaker dak 1/2 keer per maand bij een snellaadstation te hoeven staan.

Dat ene halve uurtje drink ik dan wel een extra kopje koffie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13
[...]

eTron is een ramp...
De E-Tron heeft een relatief vlakke laad curve en kan een constante, relatief hoge, laadsnelheid garanderen. Tevens heb je geen last van rapid- of cold gate. Die gaat je sneller op je locatie brengen dan de Polestar. Vermoedelijk net zo snel als de ID3.

De hele Tesla vs Polestar discussie begrijp ik echt niet. De verschillen zijn overduidelijk. Kennelijk begrijpen sommige niet dat een auto kopen ook neerkomt op emotie en uiterlijk vertoon (overigens heb ik zelf een M3 waar ik blij mee ben). Dat is maar goed ook anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden. Verschillende mensen, verschillende meningen. Die ga je toch niet omlullen. Toch mooi dat je happy bent wat je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
STIMPPYYY schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

De E-Tron heeft een relatief vlakke laad curve en kan een constante, relatief hoge, laadsnelheid garanderen. Tevens heb je geen last van rapid- of cold gate. Die gaat je sneller op je locatie brengen dan de Polestar. Vermoedelijk net zo snel als de ID3.

De hele Tesla vs Polestar discussie begrijp ik echt niet. De verschillen zijn overduidelijk. Kennelijk begrijpen sommige niet dat een auto kopen ook neerkomt op emotie en uiterlijk vertoon (overigens heb ik zelf een M3 waar ik blij mee ben). Dat is maar goed ook anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden. Verschillende mensen, verschillende meningen. Die ga je toch niet omlullen. Toch mooi dat je happy bent wat je nu hebt.
Ja.. ik stook voorlopig nog diesel, en ben al een beetje teleurgesteld als ik maar 700 km op een tank haal. (V90 D4)
Maar omdat ik zo te spreken ben over het Volvo interieur had ik hoop voor de P2.
Als ik toen een electrische auto had kunnen kiezen had ik het gedaan, en de volgende wordt 100% zeker electrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Aghanim schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:35: Plugsurfing werkt maar ondanks 2x opladen zie ik nog geen rekeningen in de app en ik wil toch wel kunnen declareren.

Ik dacht in de lunchpauze eens alle settings van de P2 en de Play Store enzo te bestuderen en in te stellen. Ik had niet verwacht dat ik in 15 min klaar zou zijn :+
Ligt er net aan hoe snel de partijen de informatie net elkaar delen. Di kan soms snel maar ook pas na een aantal weken bijgewerkt worden

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inspired schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:10:
@Tommie12 eTron een ramp? Hoezo? Die legt een rit van 1000km een uur sneller af dan de P2. Dus een ramp snap ik even niet. Zoveel zit er qua praktijkverbruik ook niet tussen. En in de winter kan de eTron zomaar eens zuiniger zijn door de warmtepomp.

Als de eTron een ramp is qua efficiency en laadsnelheid dan is de P2 dat ook. :)
Dat bedoel ik ook, etron is thirsty!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
its coming !!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
De P8 heeft eigenlijk wèl een soort mondkapje als je goed kijkt. Handig in deze tijd!

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 01-10-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Knäckebröd nog aan toe!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
mvrooij schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Zo te zien aan de rij er achter gaat het nu hard met de P8's die van de band rollen!
Ja, de eerste week (vorige week) hebben ze er 140 gebouwd. Deze week zullen het er 300 zijn. En vanaf volgende week gaat het naar de volle productie van 600 stuks.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
Willi1908 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:32:
Na lang nadenken/twijfelen heb ik vandaag de P2 besteld (Snow White + 20” velgen).

Alphabet gaf aan dat ie hoogstwaarschijnlijk dit jaar geleverd kan worden in tegenstelling tot de P8.

Ik heb er zin in!
Proficiat! Ik heb mijn P2 Thunder twee weken geleden besteld. Multilease gaf aan levering in februari / maart evenals de Space in Eindhoven
Zou mooi zijn toch 2020 zou worden😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
FW423130 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:56:
[...]

Proficiat! Ik heb mijn P2 Thunder twee weken geleden besteld. Multilease gaf aan levering in februari / maart evenals de Space in Eindhoven
Zou mooi zijn toch 2020 zou worden😀
Toen ik enkele weken geleden een P2 samenstelde op de site (gewoon om te proberen) kreeg ik februari als geschatte levering. Als ik nu diezelfde P2 samenstel krijg ik ook december 2020 te zien.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FW423130
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-07 20:51
GeForceFX_BE schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

Toen ik enkele weken geleden een P2 samenstelde op de site (gewoon om te proberen) kreeg ik februari als geschatte levering. Als ik nu diezelfde P2 samenstel krijg ik ook december 2020 te zien.
Dat zijn mooie berichten.😀. Ik ga het morgen navragen. Zou ik erg blij mee zijn. Scheelt weer bijtelling en mijn huidige lease auto moet er eind november echt uit. Drie jaar oud en 200 k. km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 16:23

GF

Deze is volgens mij nog niet voorbij gekomen.

YouTube: 265561 A Product Presentation of the New Volvo XC40 Recharge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pet66
  • Laatst online: 09-10-2023

P8-19”-WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santana99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-09-2022
Tweede poging: Iemand al ervaringen met de aanpassing van de Ohlins - schokbrekers. Bijvoorbeeld naar comfortstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Weet iemand hoe een Volvo XC40 P8 zich qua beenruimte/stoelen verhoudt tot een Peugeot 308 SW? In een 308 SW kan ik als bovengemiddeld lang persoon nog net rijden, maar ik kan nergens een dealer vinden die dit model al heeft.

Gezien er maar beperkt mogelijkheden zijn dit model nog in 2020 op naam te krijgen, wil ik eigenlijk wel eerst even proefzitten (en het liefst ook rijden). Kent iemand een dealer die de P8 heeft staan?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeForceFX_BE

Deze is net gepost

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeForceFX_BE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-uoLyAKXNnQsiMIgWTs_cUqSIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LTgFsNu34Wfjzu3FgAmGmEG.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat dit is?
Lijkt wel een sd-kaart slot, maar daar is in ieder geval niets van terug te vinden in de online handleiding.
Ook is er in die handleiding niets te vinden over de mogelijkheid om mp3's (of beter zoals flac) af te spelen, terwijl dat bij andere (niet android OS) modellen wel kan. Is ook al bij de polestar niet mogelijk.

Toch wel jammer, zou je voor de premium geluidsinstallatie kiezen en kan je enkel streamen (aan mogelijk lage bitrate) of bluetooth (ook niet top) vanop smartphone.

P2 thunder 20" non-PP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFDv
  • Laatst online: 30-04-2022
JohnDoe77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Dat heb ik meegemaakt en leaseauto of niet; alleen maar ellende! Even voor jezelf bijvoorbeeld; nu 8% bijtelling en stel dat hij over een jaar gestolen wordt en je moet opnieuw bestellen... dan krijg je de bijtelling 2022 voor je kiezen! En dat is nog naast de onverzekerde spullen die je in de auto hebt. Vaak dekt je inboedel die tot maximaal € 250. :(
Zojuist ook maar even getest of mijn sleutel blik afdoende werkt. Een oud koekjes blik met goede deksel. Nou niet dus. Sleutel in het blik en staand naast de auto kun je hem gewoon ontgrendelen. Dat vind ik zeer verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Zo rijdt de eerste volledig elektrische Volvo: XC40 Recharge volgens het AD:

https://www.ad.nl/auto/zo...o-xc40-recharge~a4abd022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Oké. Al eerder iets gepost hierover. Maar ik heb nog meer ritjes gemaakt en bij mij gebeurt het volgende:

Het volume in Spotify gaat een trede omhoog als ik harder rij en een trede omlaag als ik langzamer ga. Het is een hoorbaar verschil tussen stapvoets en 50. Met trede bedoel ik dat het volume niet langzaam lineair stijgt, maar bijna direct op nieuw niveau zit.

Een probleem dat ik er mee heb is dat de toename in volume niet in verhouding staat tot het toegenomen autogeluid. Heb nog amper rol- en windgeluid maar de muziek gaat harder.

De aanpassing gebeurt ook niet direct bij een bepaalde snelheid, maar pas als de grenswaarde lang genoeg is overschreden. Dus het voelt ook niet als natuurlijk. Ik sta bijna stil bij een stoplicht en dan gaat ie opeens zachter.

Het is echt alsof iemand aan de volumeknop zit te draaien. Waarop ik dan reageer door het tegenovergestelde te doen.

Het lijkt wel alsof deze werking is bedoeld voor een ICE, die meer herrie maakt.

Het gebeurt ook zonder ingestelde navigatieroute en zonder de richtingaanwijzer te gebruiken (voor het geval het een safety future is voor concentratie bij afslagen ofzo, hoewel het mij juist enorm afleidt).

Ik ben benieuwd of anderen dit ook is opgevallen of nu gaat opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
ari3 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 00:13:
Weet iemand hoe een Volvo XC40 P8 zich qua beenruimte/stoelen verhoudt tot een Peugeot 308 SW? In een 308 SW kan ik als bovengemiddeld lang persoon nog net rijden, maar ik kan nergens een dealer vinden die dit model al heeft.

Gezien er maar beperkt mogelijkheden zijn dit model nog in 2020 op naam te krijgen, wil ik eigenlijk wel eerst even proefzitten (en het liefst ook rijden). Kent iemand een dealer die de P8 heeft staan?
Je kunt gewoon een proefrit in een XC40 maken, de XC40 P8 is exact gelijk qua afmeting als een "normale" XC40. Dus op naar de Volvo dealer :+

Ook een review van Autoweek geplaatst, de videos komen nu los

[ Voor 10% gewijzigd door HoefMeistert op 02-10-2020 07:12 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ben ik de enige die in de vrije tijd steeds de P2 pakt om gewoon doelloos rond te gaan rijden? En stiekem ook een beetje stoer stoplicht sprintjes doet omdat je weet dat je toch altijd wint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-02-2024
HoefMeistert schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 06:45:
[...]

Je kunt gewoon een proefrit in een XC40 maken, de XC40 P8 is exact gelijk qua afmeting als een "normale" XC40. Dus op naar de Volvo dealer :+

[YouTube: Volvo XC40 Recharge P8 - AutoWeek review]
Het viel mij tegen te horen, in deze review, dat de auto een stuk minder comfortabel is dan de conventionele variant van de XC40. Dat vond ik tijdens de Polestar 2 erg tegenvallen en voor de XC40 lijkt het ook niet al te best. Benieuwd naar een eigen proefrit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:28
Aghanim schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:18:
Ben ik de enige die in de vrije tijd steeds de P2 pakt om gewoon doelloos rond te gaan rijden? En stiekem ook een beetje stoer stoplicht sprintjes doet omdat je weet dat je toch altijd wint :+
Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudWieP8
  • Laatst online: 20-09-2024
Eerste rij impressie staat nu op AutoWeek

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Nee joh ben je gek.. Natuurlijk niet. En ik grijp ook niet ieder excuus aan om te rijden, zoals al twee avonden naar de Ikea voor klerenhangers of een hoeslaken, mijn vriendin naar de yoga brengen en halen of nog even naar de supermarkt. En ik kwam twee 2 dagen geleden ook niet twee Fast&Furious auto’s (inclusief stickers van vlammen) tegen die ik er makkelijk uittrok bij de stoplichten.

O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
GeForceFX_BE schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 04:55:
[Afbeelding]

Weet iemand wat dit is?
Lijkt wel een sd-kaart slot, maar daar is in ieder geval niets van terug te vinden in de online handleiding.
Ook is er in die handleiding niets te vinden over de mogelijkheid om mp3's (of beter zoals flac) af te spelen, terwijl dat bij andere (niet android OS) modellen wel kan. Is ook al bij de polestar niet mogelijk.

Toch wel jammer, zou je voor de premium geluidsinstallatie kiezen en kan je enkel streamen (aan mogelijk lage bitrate) of bluetooth (ook niet top) vanop smartphone.
Is exact hetzelfde als in de andere Volvo’s. Hierin zit de temperatuursensor voor het interieur.
Mp3 kan je af spelen vanaf een stick die je in de UsB poorten in het opbergvak vindt, inplugt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Heerlijk van die diepte reviews. “Als je meer luxe wilt moet je naar Polestar.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:28
De P8 blijft een mooie en ruime wagen, daar gaat iedereen hier een hoop plezier aan beleven. Ik ben benieuwd wat de range in de praktijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
Inspired schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:09:
Heerlijk van die diepte reviews. “Als je meer luxe wilt moet je naar Polestar.”
Hele rare quote toch? Polestar is zeker een hele mooie wagen maar qua luxe is het exact hetzelfde of mis ik iets? :P

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
GuiltyNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:35:
Ik rijd maar 12 tot 15.000 per jaar. 😁
Nice to meet you me to :9

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Echt heerlijk inderdaad. Elk excuus aangrijpen om een ritje te maken en idd even de benen strekken bij het stoplicht. Omdat veel mensen de auto ook niet kennen, weten ze ook niet dat die zo hard gaat. Dus al veel duimpjes en verbaasde blikken gekregen na zo'n sprintje :+

(hopelijk staat die snel weer voor de deur :X )

En heerlijk dat er eindelijk reviews zijn van de P8!

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 02-10-2020 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:26
Afrokwijt schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 06:41:
Oké. Al eerder iets gepost hierover. Maar ik heb nog meer ritjes gemaakt en bij mij gebeurt het volgende:

Het volume in Spotify gaat een trede omhoog als ik harder rij en een trede omlaag als ik langzamer ga. Het is een hoorbaar verschil tussen stapvoets en 50. Met trede bedoel ik dat het volume niet langzaam lineair stijgt, maar bijna direct op nieuw niveau zit.

Een probleem dat ik er mee heb is dat de toename in volume niet in verhouding staat tot het toegenomen autogeluid. Heb nog amper rol- en windgeluid maar de muziek gaat harder.

De aanpassing gebeurt ook niet direct bij een bepaalde snelheid, maar pas als de grenswaarde lang genoeg is overschreden. Dus het voelt ook niet als natuurlijk. Ik sta bijna stil bij een stoplicht en dan gaat ie opeens zachter.

Het is echt alsof iemand aan de volumeknop zit te draaien. Waarop ik dan reageer door het tegenovergestelde te doen.

Het lijkt wel alsof deze werking is bedoeld voor een ICE, die meer herrie maakt.

Het gebeurt ook zonder ingestelde navigatieroute en zonder de richtingaanwijzer te gebruiken (voor het geval het een safety future is voor concentratie bij afslagen ofzo, hoewel het mij juist enorm afleidt).

Ik ben benieuwd of anderen dit ook is opgevallen of nu gaat opvallen.
Het is mij gisteravond ook opgevallen idd. Heb het niet als storend ervaren, maar we zaten ook met z'n 3en in de auto dus dan ben je minder met de muziek bezig.
Het viel mij pas op bij het stoplicht van de afrit autosnelweg. Daar is het verschil in achtergrond geluid natuurlijk ook het grootst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
HoefMeistert schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 06:45:
[...]

[YouTube: Volvo XC40 Recharge P8 - AutoWeek review]
Heerlijke review, precies waarom ik hem gekozen heb: "het is eigenlijk een doodnormale XC40, maar dan elektrisch".

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Er is in het verleden (met de plugins) nog wel eens geklaagd dat je die eigenlijk niet met goed fatsoen 's nachts kon opladen omdat de ventilator met grote regelmaat aan en uitgaat en best veel lawaai maakt.
Is dat iets waar we bij de P8 ook nog kans op maken? Hoe is dat bij de Polestar2?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Trivola schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:29:
[...]

Het viel mij tegen te horen, in deze review, dat de auto een stuk minder comfortabel is dan de conventionele variant van de XC40. Dat vond ik tijdens de Polestar 2 erg tegenvallen en voor de XC40 lijkt het ook niet al te best. Benieuwd naar een eigen proefrit.
Ik heb het inmiddels in de Polestar 2 ook gemerkt. Zelf vind ik het niet onprettig, maar misschien als passagier dat het wel minder prettig is.
Hij is gewoon harder als wat ik altijd gereden heb (Passat/Golf/Jetta/T-Roc/Mondeo/Focus/Megane). Wel vind ik dat hij daardoor meer vertrouwen geeft op slecht wegdek. Bij voorgenoemde auto's laat je toch eerder je gas los bij slecht wegdek. De P2 geeft het vertrouwen dat hij het aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjevdbrink
  • Laatst online: 21-09-2021
ach-jee schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:49:
[...]

Ik heb geen idee waar je het over hebt.
Nee. Zegt me niks.😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:11
Deze komen werkelijk allemaal op het zelfde neer, enige waar je echt iets aan hebt zijn die van Autoweek en Autoblog naar mijn mening.

Autoblog: De lekkerste Volvo die er is! Dat klinkt goed haha!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjevdbrink
Heeft iemand de sleutel behuizing al open gekregen van de Polestar sleutel?

Ik wilde het gewoon proberen, zodat ik het kan als het nodig mocht zijn. Helaas, meerdere pogingen zijn mislukt ondanks de redelijk duidelijke beschrijving in de handleiding.

Paul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
mvrooij schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

Deze komen werkelijk allemaal op het zelfde neer, enige waar je echt iets aan hebt zijn die van Autoweek en Autoblog naar mijn mening.

Autoblog: De lekkerste Volvo die er is! Dat klinkt goed haha!
Het zijn die eerste, je krijgt 30 mins om een testritje te doen, reviews net zoals met de P2.
komende weken zullen er meer diepte reviews komen.

Ik maak me zelf niet druk om range discussies etc - dat weten we nu wel.
Wat wel interessant is - hoe anders is de P8 nu echt van de P2. qua systemen - rij gedrag, stoelen - you name it.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:53
Montalbano schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:57:
Er is in het verleden (met de plugins) nog wel eens geklaagd dat je die eigenlijk niet met goed fatsoen 's nachts kon opladen omdat de ventilator met grote regelmaat aan en uitgaat en best veel lawaai maakt.
Is dat iets waar we bij de P8 ook nog kans op maken? Hoe is dat bij de Polestar2?
Als de ventilator aangaat klinkt dat als een opstijgende F16 straaljager. Ik hoor het op een meter of 6 afstand dwars door de buitenmuur en dubbele beglazing heen nog goed. Eerst ging soms zelfs het alarm ervan af maar dat is met een software update bij de dealer verholpen. Gelukkig duurt het maar een seconde of 30 en dan 2 of 3 keer binnen ca 10 minuten na thuiskomst. Met laden op 11kWh heb ik het nog niet gemerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door _--[]--__ op 02-10-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Trivola schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:29:
[...]

Als het niet een Duits merk betreft, moet je van autoweek niets objectiefs verwachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
pjevdbrink schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:05:

Ik wilde het gewoon proberen, zodat ik het kan als het nodig mocht zijn. Helaas, meerdere pogingen zijn mislukt ondanks de redelijk duidelijke beschrijving in de handleiding.

Paul
Ja hoor, schuifje bovenop het "kromme" stukje naar het midden toe schuiven en tegelijkertijd de kant met het polestar logo erop naar beneden schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
pjevdbrink schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:05:

Paul
Je vrij simpel, schuifje opzij en vasthouden en eraf schuiven. Maar heeft iemand de gevarenlichten al met de afstandsbedieding in kunnen schakelen? Bij mij begint de auto te toeteren (panic mode). Ik klik gewoon twee keer op die knop en dan is het mis, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 21-09 22:04
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:08:
[...]
Als de ventilator aangaat klinkt dat als een opstijgende F16 straaljager. Ik hoor het op een meter of 6 afstand dwars door de buitenmuur en dubbele beglazing heen nog goed. Eerst ging soms zelfs het alarm ervan af maar dat is met een software update bij de dealer verholpen
Dat lijkt me vervelend, zal voor de P8 niet anders zijn.
Springt de ventilator regelmatig en op verschillende momenten aan? Zal waarschijnlijk ook afhankelijk zijn van de temperatuur.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Petzun schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

Dat lijkt me vervelend, zal voor de P8 niet anders zijn.
Springt de ventilator regelmatig en op verschillende momenten aan? Zal waarschijnlijk ook afhankelijk zijn van de temperatuur.
Ik heb het tot nu toe alleen gemerkt als ik net thuis kwam van een flinke rit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Laatst online: 21-09 22:04
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Ik heb het tot nu toe alleen gemerkt als ik net thuis kwam van een flinke rit
Dat scheelt i.i.g. Dan houd ik mijn buurvrouw te vriend.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PvS_68 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Ik heb het inmiddels in de Polestar 2 ook gemerkt. Zelf vind ik het niet onprettig, maar misschien als passagier dat het wel minder prettig is.
Hij is gewoon harder als wat ik altijd gereden heb (Passat/Golf/Jetta/T-Roc/Mondeo/Focus/Megane). Wel vind ik dat hij daardoor meer vertrouwen geeft op slecht wegdek. Bij voorgenoemde auto's laat je toch eerder je gas los bij slecht wegdek. De P2 geeft het vertrouwen dat hij het aan kan.
Hij is inderdaad stevig geveerd (non-PP) maar ook hier niet vervelend tot nu toe. Ik heb eigenlijk alleen nog maar in de regen kunnen rijden dus toch nog wat voorzichtig geweest. Tot nu toe ervaar ik volledige grip (ook bij volgas) en sturen is erg responsief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjevdbrink
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

Ja hoor, schuifje bovenop het "kromme" stukje naar het midden toe schuiven en tegelijkertijd de kant met het polestar logo erop naar beneden schuiven
Tja. Erg simpel.
Ik probeerde het schuifje eerst omhoog te halen en dan pas schuiven.
Opgelost!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Wie weet wat dit (P2 achter de bijrijdersstoel) is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x63OJNnIpy3Q_cdr30cxUHEY5KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoAxIDoVtzGhdf8RBoasWh23.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
RJV2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 06:36:
Zo rijdt de eerste volledig elektrische Volvo: XC40 Recharge volgens het AD:

https://www.ad.nl/auto/zo...o-xc40-recharge~a4abd022/
"De XC40 Recharge P8 is de eerste auto ter wereld die is uitgerust met de spraakgestuurde Google Assistant, Google Play Store, Google Maps en andere Google-diensten."

Mwa......volgens mij gaat die eer naar de P2 :)F

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:42:
[Afbeelding]
Knop voor de schietstoel :Y

[ Voor 87% gewijzigd door BartWNL op 02-10-2020 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Nogal enthousiast. Mooi dat de redenen die hij noemt om het een goede auto te vinden ook de redenen zijn voor mij om hem te willen. Dus dat belooft wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Volgens mij komt er later vandaag ook een filmpje op AW tussen de P2 en de M3, zag al een foto voorbij komen van de week en vrijdag is altijd de "dubbeltest" dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtn78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-03 15:01
_--[]--__ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:42:
[Afbeelding]
dat staat op het plaatje rechts bovenin de foto. ;)
een punt om een kinderzitje extra te bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
GuiltyNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:32:
[...]

En hoeveel % batterij had je nog over?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@jck82 Volgens mij ging ik van 69% naar 33% uit mijn hoofd. Maar dat weet ik niet zeker meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
Ik heb gisteren even met het adaptieve groot licht gespeeld. Dat werkt echt geniaal zoals TeslaBjorn ook al liet zien in zijn video. Gewoon groot licht op een N-weg met tegenliggers en het is net een discotheek voor je. Met natuurlijk als voordeel dat de bermen uitgelicht blijven en eventuele suïcide hertjes/vosjes e.d. beter te zien zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PvS_68
Gisteravond een rit van 240km met:
plmin 15km bebouwde kom
plmin 160km 135km/h
plmin 65km 80/100km/h
Deels regen (plmin 40%)

Gemiddelde snelheid op de teller einde rit was 99km/h.
Begonnen op 100% accu. Eindstand 27%.
Enkele kick-downs (want nieuw) voor de rest normaal gereden en 3 personen erin.
Verbruik dus 56,9kWh, dus 23,7kWh/100km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
PvS_68 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:24:
plmin 15km bebouwde kom
plmin 160km 135km/h
plmin 65km 80/100km/h
Deels regen (plmin 40%)

Ja, die 135 is "killing". Als je echt lekker door kunt rijden met 135 zit je zo op 30kWh/100km met wat minder weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
PvS_68 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:24:
plmin 15km bebouwde kom
plmin 160km 135km/h
plmin 65km 80/100km/h
Deels regen (plmin 40%)

Kan aan mij liggen, maar ik vind dit niet een hele gekke score. Denk dat als je een Tesla pakt deze wel iets beter scoort, maar ook wel boven de 20kWh/100km gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PvS_68 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:03:
Ik heb gisteren even met het adaptieve groot licht gespeeld. Dat werkt echt geniaal zoals TeslaBjorn ook al liet zien in zijn video. Gewoon groot licht op een N-weg met tegenliggers en het is net een discotheek voor je. Met natuurlijk als voordeel dat de bermen uitgelicht blijven en eventuele suïcide hertjes/vosjes e.d. beter te zien zijn.
Hoe doe je dat? Ik vind de manual niet heel duidelijk maar misschien komt dat omdat ik op de snelweg geen verschil zie tussen de licht hendel op ‘auto’ of de stand erboven (groot licht teken met een A erbij). Mijn idee is dat die bovenste stand de adaptieve groot licht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Aghanim schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Hoe doe je dat? Ik vind de manual niet heel duidelijk maar misschien komt dat omdat ik op de snelweg geen verschil zie tussen de licht hendel op ‘auto’ of de stand erboven (groot licht teken met een A erbij). Mijn idee is dat die bovenste stand de adaptieve groot licht is?
bij een volvo moet je aan het uiteinde van die hendel even draaien.
En dan komt er een A te staan naast je lichtindicator op het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:39:
[...]

bij een volvo moet je aan het uiteinde van die hendel even draaien.
En dan komt er een A te staan naast je lichtindicator op het dashboard.
Dat lijkt dan inderdaad die bovenste stand te zijn, ik zie dan die A.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BartWNL
Klopt, en volgens mij is het ook afhankelijk van hoeveel licht er is op de weg zelf. Als het een goedverlichte snelweg is, zal adaptief grootlicht niet bijspringen om extra licht te geven. Gaat volgens mij meer op voor donkere N-wegen en landweggetjes waar je echt het verschil merkt.

Vond het zelf ook echt "magisch" werken de eerste keer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:48:
Klopt, en volgens mij is het ook afhankelijk van hoeveel licht er is op de weg zelf. Als het een goedverlichte snelweg is, zal adaptief grootlicht niet bijspringen om extra licht te geven. Gaat volgens mij meer op voor donkere N-wegen en landweggetjes waar je echt het verschil merkt.

Vond het zelf ook echt "magisch" werken de eerste keer
Weer een reden om vanavond op pad te gaan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Klopt. Het is de 'gereliëfde' ring links op de hendel. Draai die naar achteren en hij komt automatisch terug. Dan is de actieve grootlichtfunctie aan. Je schakelt hem op dezelfde manier uit.
En idd, als er voldoende straatverlichting staan, zie je hem vanzelf uitschakelen.

Dus bij rotondes op N-wegen bijv. hoef je niets te doen. Daar gaat hij vanzelf uit en daarna als het weer donkerder wordt gooit hij die lichtbak weer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Inspired schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Ja, die 135 is "killing". Als je echt lekker door kunt rijden met 135 zit je zo op 30kWh/100km met wat minder weer.
Juist daarom liet ik het zien. De overall score vind ik nog steeds niet tegenvallen ondanks dat er een flink stuk 135 in zat.
Ik verwacht dus met overdag netjes 100/110 dat je zeker onder die 20kWh/100km grens moet kunnen blijven. Zolang het niet vriest dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
GuiltyNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Ik vind alleen de Wallbox laders mooier en compacter dan de rest. Ik heb gekozen voor een Copper SB daar kun je ook een kabel overheen hangen als je dat zou willen.

Ik ben benieuwd wat je totaal gaat betalen. Ook ik ontdekte grote verschillen. Bij mij was die installatie erg voordelig vond ik.

Het was voor mij inclusief load balancer en een nieuwe groep voor de lader.
Ik vind de laadpaal van NWM ook niet per se mooi, maar hij kan in donkergroen uitgevoerd worden en ik woon vrij landelijk dus dat past wel goed in mijn optiek.
Ik weet overigens niet of dit per se het forum ervoor is maar installatie zelf kost bij de goedkoopste 550 euro (incl. 8 meter graafwerk), maar alles met elkaar incl alle hardware en laadpaal een kleine 2300 euro incl. BTW (maar ex. serviceabonnement).

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Weet er iemand of er reeds een webshop is met Polestar merchandising ? Ik zag onlangs een video op YT (test Polestar 1 op nurburgring) en de bijrijder had een lichtgrijze hoodie aan met oranje 'Polestar' letters op de mouw; leek mij wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Ik had het al eerder gevraagd maar toen is niet echt reactie gekomen, vandaar opnieuw. Lukt het iemand om gesproken WhatsApp berichten te versturen? ("hey google, stuur WhatsApp bericht aan...").
P2 geeft aan dat dat niet mogelijk is omdat de app nog niet is geïnstalleerd. (en ik de playstore kan ik hem niet vinden)

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Quark2 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:34:
Ik had het al eerder gevraagd maar toen is niet echt reactie gekomen, vandaar opnieuw. Lukt het iemand om gesproken WhatsApp berichten te versturen? ("hey google, stuur WhatsApp bericht aan...").
P2 geeft aan dat dat niet mogelijk is omdat de app nog niet is geïnstalleerd. (en ik de playstore kan ik hem niet vinden)
Als de app nog niet bestaat lijkt het me onmogelijk om via spraak commando’s een bericht te sturen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 77 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.