Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.324 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Conijntje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:15:
Heeft iemand al 150 kW gehaald met snelladen? Schijnt een update te zijn geweest waarbij snelheden zijn verhoogd naar 150kW en tot 50% 100kW.
Ik ben nooit hoger gekomen dan 130 kW (en dan bij 25 graden buitentemperatuur)

Daarna zijn nog updates geïnstalleerd maar heb ik maar 1x geladen bij een HPC, maar vanwege de koude batterij na 15 minuten laden net 100 kW gehaald.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 16:41
secret17 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:36:
Ik ook net als @Aghanim vanmiddag mijn P2 bij Halfweg opgehaald. Alvast een tip voor mensen die op een andere dag gaan: ga er bij de A200 af waar de grote silo's staan, *niet* waar het winkelcentrum in aanbouw is, want wij werden door zeer aardig bouwpersoneel regelrecht naar de bouwplaats naast het event genavigeerd, waarna een bezorgde voorman naar ons toekwam wat wij met een personenauto in de modder tussen de graafmachines deden. :') Alles heet daar 'SugarCity' dus dat was nogal verwarrend.

[Afbeelding]
...
Gefelciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:51

na 130 km al laden, nat - koud en tegenwind

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na het ‘startincident’ verder probleemloos kunnen genieten so far. Veel complimenten over de auto, op een boze vriendin na die het grapje ‘kun je even in het dashboardkastje kijken of....’ en dan volgas geven blijkbaar niet leuk vond :P

Laden thuis werkt prima met plugsurfing. @BartWNL ik krijg met het Smoov ook niet voor elkaar omdat mijn Alfen laadpaal de Smoov app niet kan scannen maar een QR code wil die de laadpaal dan weer niet heeft. Wel nog even zoeken met laden, nu 1x direct gelukt en zojuist moest ik 2x opnieuw de procedure doorlopen om van ‘geel’ naar ‘groen’ te gaan qua proces.

Morgen alle instellingen maar eens doorlopen. Tot nu toe erg blij en ondanks het matige bestel- en communicatie proces (ik heb zelfs niet alles gepost hier, maar PS was niet altijd even netjes) toch blij dat er geen Tesla op de oprit staat. Hopelijk blijven de foutmeldingen bespaard en gaan we een leuke tijd tegemoet.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:46
Conijntje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:15:
Heeft iemand al 150 kW gehaald met snelladen? Schijnt een update te zijn geweest waarbij snelheden zijn verhoogd naar 150kW en tot 50% 100kW.
Waar heb je deze informatie vandaan? Het zou mooi zijn al denk ik niet dat vaak zal snelladen.

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Net zitten kijken en voornaamste conclusie: de laadsnelheid is erg laag. TB noemt het coldgate omdat bij lage accu-/buitentemperatuur het laden ook veel langzamer gaat.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• 4v4t4r
P2Hattem schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:11:
[...]

Net zitten kijken en voornaamste conclusie: de laadsnelheid is erg laag. TB noemt het coldgate omdat bij lage accu-/buitentemperatuur het laden ook veel langzamer gaat.
ja ik ben nog niet zover :)
Ik hop wel dat dit indd wat beter gaat worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
BlacKstaR- schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:10:
[...]

Waar heb je deze informatie vandaan? Het zou mooi zijn al denk ik niet dat vaak zal snelladen.
I'll vermoed bij fastned, hier te lezen wat zij geconstateerd hebben: https://support.fastned.n...harging-with-a-Polestar-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Fladder80 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 22:59:
[...]

I'll vermoed bij fastned, hier te lezen wat zij geconstateerd hebben: https://support.fastned.n...harging-with-a-Polestar-2
Klopt hier had ik het over😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Oef dat is bizar laag......250 km is echt het minimum wat ik nodig heb (heen en weer bij elkaar opgeteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:56:
Misschien een rare vraag maar ik krijg de auto helemaal niet gestart. Ik trek de hendel naar de D met de rem ingetrapt en krijg de melding:

Start de motor
Wacht op systeem controle

Die melding herhaalt zich dan steeds maar er gebeurt niks?
Ja tijdje terug en hier daarover gepost. In het wagenstatus scherm stond de melding Unknown title - Unknown description..
Ik was echter niet aan het laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
BartWNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:13:
Mbt het openen van de kofferklep. Persoonlijk merk ik dat een schopbeweging ipv een veegbeweging voor mij altijd werkt. En dan natuurlijk niet tegen de auto aan schoppen :+
Gemiste kans Bart. Je had een hele ingewikkelde dans uit kunnen leggen met aan het einde een snelle schopbeweging. En iedereen had gedacht dat dat de oplossing was.

Een nonchalante kleine schop is inderdaad voldoende. Stuk beter dan dat je als een soort ballerina met 1 voet naar voren staat te balanceren. Dan liever de knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Sten2017 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 06:59:
[...]

Oef dat is bizar laag......250 km is echt het minimum wat ik nodig heb (heen en weer bij elkaar opgeteld).
Hij ging daar laden omdat het de laatste echte snellader op zn trip was.

Hij zat gemiddeld op 26kW per 100km. ( de polestar die hij tegenkwam ook) en hij snapte niet waarom het zo hoog was gezien zn eerdere ritten. Vooral het langzame laden was een probleem.
100% naar 0% is dus ongeveer 300km.
70% is 200km.
Ga je vol weg thuis en kom je met 10% aan kan je 260km.

Nogmaals..het was koud (tegen vriespunt) nat en beetje tegenwind. Ik weet niet wat het hoogteverschil was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Voor de leaserijders onder ons

Als je net als ik wacht op je lease P2/P8, dan heb je vermoedelijk een berekening van de leasemaatschappij voor maandelijkse kosten gekregen. Deze maken zij mede aan de hand van de inschatting die de berijder maakt over de jaarlijkse kilometers. Ook ik heb een auto gekozen (P8) en de verwachte kilometers ingevuld. Daarop heb ik een contract met maandbedrag ontvangen via mijn werkgever.

En toen kwam Corona... ik ben nu al een halfjaar niet meer naar mijn kantoor geweest, een rit van circa 100km per dag. En -als we positief zijn- verwachting is dat dit het komende halfjaar zo zal blijven. Daarna zal ik niet meer de hele week naar kantoor rijden, maar misschien nog maar twee keer per week. Concreet betekent dit dus dat ik nog maar 60% van de opgegeven kilometers verwacht te maken.

Concreet mijn vraag; zouden leasemaatschappijen de maandbedragen niet naar beneden moeten bijstellen als de berijder structureel niet aan zijn kilometers zal gaan komen? Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
4v4t4r schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:41:
[...]

Hij ging daar laden omdat het de laatste echte snellader op zn trip was.

Hij zat gemiddeld op 26kW per 100km. ( de polestar die hij tegenkwam ook) en hij snapte niet waarom het zo hoog was gezien zn eerdere ritten. Vooral het langzame laden was een probleem.
100% naar 0% is dus ongeveer 300km.
70% is 200km.
Ga je vol weg thuis en kom je met 10% aan kan je 260km.

Nogmaals..het was koud (tegen vriespunt) nat en beetje tegenwind. Ik weet niet wat het hoogteverschil was.
Ga er maar vanuit dat dit marges zijn die je in koude/winterse omstandigheden hier ook gaat hebben. Heb daar al een hele poos geleden op gewezen. Gemiddelde snelheid was ook laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:32
JohnDoe77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:08:

Als je net als ik wacht op je lease P2/P8, dan heb je vermoedelijk een berekening van de leasemaatschappij voor maandelijkse kosten gekregen. Deze maken zij mede aan de hand van de inschatting die de berijder maakt over de jaarlijkse kilometers. Ook ik heb een auto gekozen (P8) en de verwachte kilometers ingevuld. Daarop heb ik een contract met maandbedrag ontvangen via mijn werkgever.

En toen kwam Corona... ik ben nu al een halfjaar niet meer naar mijn kantoor geweest, een rit van circa 100km per dag. En -als we positief zijn- verwachting is dat dit het komende halfjaar zo zal blijven. Daarna zal ik niet meer de hele week naar kantoor rijden, maar misschien nog maar twee keer per week. Concreet betekent dit dus dat ik nog maar 60% van de opgegeven kilometers verwacht te maken.

Concreet mijn vraag; zouden leasemaatschappijen de maandbedragen niet naar beneden moeten bijstellen als de berijder structureel niet aan zijn kilometers zal gaan komen? Hoe gaan jullie hiermee om?
Dit staat op je contact. Ik betaal bijvoorbeeld 10 cent per km bij voor meer km'ers. Voor minder km's krijg ik een bedrag terug (wat een heel stuk lager is). Dit berekenen ze per jaar. Ik heb bijvoorbeeld 25k per jaar voor 5 jaar met een maximum van 240k km. Ik zit overigens bij Leaseplan.

Je kunt tussentijds ook je contract aanpassen, maar dat is niet altijd interessant.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Afrokwijt schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 07:19:
[...]

Gemiste kans Bart. Je had een hele ingewikkelde dans uit kunnen leggen met aan het einde een snelle schopbeweging. En iedereen had gedacht dat dat de oplossing was.

Een nonchalante kleine schop is inderdaad voldoende. Stuk beter dan dat je als een soort ballerina met 1 voet naar voren staat te balanceren. Dan liever de knop.
hehe, verdomme.
Je hebt gelijk. Ik had mensen de rups moeten adviseren :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:38
JohnDoe77 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:08:

Mijn huidige XC40 is ook lease, doordat ik ook vele KM's minder ben gaan maken krijg ik ook per km een vergoeding terug. Ik heb mijn jaarlijkse KM's hoger laten zetten dan ik werkelijk zou gaan doen zodat ik wat speling had. Omgerekend zou ik dan meer terug krijgen dan dat ik naar een lagere jaarlijkse KM totaal ging. Je moet even in je contract krijgen wat je meer en minder prijs dus per KM is. Bij mij was dit gelijk, iets van 8 cent per km meer en 8 cent per km minder.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Indd.. meer/minder moet gelijk zijn aan elkaar vind ik. Voorschot "brandstof" word sowieso maandelijks aangepast en staat nu heel laag bij mij. Ook gaat het leasebedrag omlaag omdat je gewoon simpel weg minder kms hebt gereden aan het einde van de lease periode (word ook tussentijds aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Zo, vanochtend wakker worden als 'the day after'. :) Meteen ff de auto gecheckt:

- Frunk sluit nu wel goed; is idd een kwestie van beide zijdes goed aandrukken bij sluiten.

- Hij had vannacht niet geladen, maar dat was een foutje van mijn kant. De indicator op de paal (paar ledjes) leken 'laden' aan te geven (groen oplopende reeks), maar de connector had ik niet goed op de auto aangesloten (geel). Direct dus ff opnieuw aangesloten en toen werd de connector vd auto groen en werden de ledjes op de paal blauw (actief laden). Stukje leerproces voor mij ;-)

Ik had nog wel even een vraag over de meegeleverde sleutels: je krijgt twee sleutels en een USB-achtige key. Waar is die laatste voor bedoeld? En weet iemand of deze sleutels gevoelig zijn voor op afstand uitlezen (veiligheid)?

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
secret17 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:07:
Zo, vanochtend wakker worden als 'the day after'. :) Meteen ff de auto gecheckt:

- Frunk sluit nu wel goed; is idd een kwestie van beide zijdes goed aandrukken bij sluiten.

- Hij had vannacht niet geladen, maar dat was een foutje van mijn kant. De indicator op de paal (paar ledjes) leken 'laden' aan te geven (groen oplopende reeks), maar de connector had ik niet goed op de auto aangesloten (geel). Direct dus ff opnieuw aangesloten en toen werd de connector vd auto groen en werden de ledjes op de paal blauw (actief laden). Stukje leerproces voor mij ;-)

Ik had nog wel even een vraag over de meegeleverde sleutels: je krijgt twee sleutels en een USB-achtige key. Waar is die laatste voor bedoeld? En weet iemand of deze sleutels gevoelig zijn voor op afstand uitlezen (veiligheid)?
De "fob" (usb-achtige sleutel) is bedoeld voor als je gaat sporten of surfen oid. Deze is waterdicht en gemakkelijk mee te nemen.

En ja de sleutels zijn gevoelig voor een relayattack, dus ik bewaar ze in een metalen blikje vooralsnog. Je kan ervoor laten kiezen om de sleutel te modificeren, maar dan ben je 300-400 euro verder.

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 01-10-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
BartWNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

De "fob" (usb-achtige sleutel) is bedoeld voor als je gaat sporten of surfen oid. Deze is waterdicht en gemakkelijk mee te nemen.

En ja de sleutels zijn gevoelig voor een relayattack, dus ik bewaar ze in een metalen blikje vooralsnog. Je kan ervoor laten kiezen om de sleutel te modificeren, maar dan ben je 300-400 euro verder.
En even zodat ik het duidelijk heb, bij Volvo dus voor de P8 geldt dit niet? Bij mijn huidige XC40 heb ik de sleutels in ieder geval nooit in een blik zitten :9

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
mvrooij schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

En even zodat ik het duidelijk heb, bij Volvo dus voor de P8 geldt dit niet? Bij mijn huidige XC40 heb ik de sleutels in ieder geval nooit in een blik zitten :9
Daar durf ik je geen antwoord op te geven om eerlijk te zijn.
Veel zaken komen overeen natuurlijk tussen de P2 en P8, maar of de mechanismes in de sleutels ook hetzelfde zijn, geen idee.

Hopelijk kunnen anderen je dat wel vertellen.

edit:
ja, deze is dus beveiligd :)

[ Voor 6% gewijzigd door BartWNL op 01-10-2020 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 22:04
[...]

Klopt, de afstandsbediening van de P8 is "beveiligd".

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
BartWNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Daar durf ik je geen antwoord op te geven om eerlijk te zijn.
Veel zaken komen overeen natuurlijk tussen de P2 en P8, maar of de mechanismes in de sleutels ook hetzelfde zijn, geen idee.

Hopelijk kunnen anderen je dat wel vertellen.

edit:
ja, deze is dus beveiligd :)
Ik weet niet of de 'sleutels' van beide P's hetzelfde zijn maar die van de P8 kunnen niet gekopieerd worden wanneer deze niet in beweging zijn. Dus wanneer ze thuis liggen hoeven ze niet in een metalen doosje te worden opgeborgen.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Pure8 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

Ik weet niet of de 'sleutels' van beide P's hetzelfde zijn maar die van de P8 kunnen niet gekopieerd worden wanneer deze niet in beweging zijn. Dus wanneer ze thuis liggen hoeven ze niet in een metalen doosje te worden opgeborgen.
Enig idee hoeveel extra moeite (kosten) zo'n mechanisme is voor fabrikanten?
Dit had Polestar in mijn ogen ook gewoon standaard moeten inbouwen in de sleutel

[ Voor 53% gewijzigd door BartWNL op 01-10-2020 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
BartWNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Dit had Polestar in mijn ogen ook gewoon standaard moeten inbouwen in de sleutel
Ja ik vind dit ook erg slecht en gek, vooral omdat het een van de meest moderne elektrische wagens is van moment. Je zou verwachten dat dan alles goed beveiligd is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Dat vind ik best fijn, ookal is het dan een leaseauto. Toch vervelend als hij van de oprit gestolen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Sten2017 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 06:59:
[...]

Ik vind dit niet echt positief.. Voor de P8 is mijn minimum range eigenlijk wel 200km (met 100km/h op enkel snelweg).. dan kan ik heen en weer naar mijn werk zonder op te laden. Ik kijk toch wel een beetje met angst en beven uit naar de range nu..

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:21
jck82 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Ik vind dit niet echt positief.. Voor de P8 is mijn minimum range eigenlijk wel 200km (met 100km/h op enkel snelweg).. dan kan ik heen en weer naar mijn werk zonder op te laden. Ik kijk toch wel een beetje met angst en beven uit naar de range nu..
Ik mag toch hopen dat je met 100km/h, zelfs bij -10, wel onder de 35kWh/100 blijft. Helemaal met voorverwarmen voor vertrek, stoelverwarming aan en verwarming niet zoals Bjorn op 22 maar bijvoorbeeld 19 of 20. Dat scheelt ook weer het nodige.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
BartWNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Zo'n sleutel steek je niet in een dinsdagnamiddag even in elkaar. Daar zit een heel team achter die daar geruime tijd mee bezig is. De R&D omvat bijvoorbeeld duurzaamheid, gebruiksgemak, interferentie met de systemen in de auto, beveiliging, kostprijs, betrouwbaarheid, enz... Aan elk onderdeel van een auto gaat zo een proces vooraf. Geloof me, ik weet niet precies wat de ontwikkeling van deze 'sleutel' gekost heeft maar daar zal Volvo heel wat auto's voor moeten verkopen om enkel de kosten van dit kleinood terug te verdienen.

Wat dan Polestar betreft: ondanks dat de beide merken onder hetzelfde dak zitten zijn er nog steeds interne betalingen, kosten die van de ene balans naar de andere verhuizen. En misschien vond het management van Polestar deze 'sleutel' te duur om het systeem daarvan over te nemen van Volvo. Ik weet het niet.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
jck82 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:45:
[...]

Ik zie op een polestar forum het volgende:

It's was raining for most of the early drive, It's been 5-6deg during the day and 0 deg's at night, he has also been driving into a headwind most of the day, and finally a mix of driving speeds, averaging 90km/h (55mph) so far.

His average consumption is currently at :-

386 wh/mi - 24 kw/100km
Range : 180 miles / 290km

So this seems to be the worst top end range I can think for the UK. Very cold, very wet, and a typical average speed of mostly motorway / A roads.

---

At some point early when also going up hill and into a really strong head and the current figure was 35 kw/100km !! But what goes up must regen down.

Oftewel die 250 moet hier in NL wel lukken lijkt me, de warmtepomp zal misschien nog wat meehelpen. Het gaat vooral naar beneden zodra je berg op moet, gelukkig kennen we dat in NL niet :P

Ps. ik zelf heb altijd in mijn hoofd de 300/350 te halen met mijn korte afstanden, maar moet het ook nog zien.

[ Voor 4% gewijzigd door mvrooij op 01-10-2020 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Ook op de site van ev-database hebben ze het bereik naar beneden bijgesteld.
Je zag al een heel duidelijk verschil tussen koud en mild weer (logisch), maar nu lijkt bij koud weer slechts 275 km mogelijk bij 100% vol geladen.

Bron:
https://ev-database.org/car/1170/Polestar-2

Hier onder de vergelijking tussen wat de site in mei 2020 meldde en wat er nu staat:
(in km)

data meidata okt
Real range425380

City - Cold Weather410370
Highway - Cold Weather305275
Combined - Cold Weather360320

City - Mild Weather620545
Highway - Mild Weather395350
Combined - Mild Weather490430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:11
[...]

Ik dacht ook slim te zijn om de P2 sleutel in een blikken doosjes te bewaren. TOch maar even getest door met het doosje en sleutel erin naar de auto te lopen. Die ging gewoon open 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
darwusch schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:15:
Je zag al een heel duidelijk verschil tussen koud en mild weer (logisch), maar nu lijkt bij koud weer slechts 275 km mogelijk bij 100% vol geladen.

Bron:

Hier onder de vergelijking tussen wat de site in mei 2020 meldde en wat er nu staat:
(in km)

data meidata okt
Real range425380

Ongetwijfeld. Gelukkig zullen er ook nog wel updates aankomen die de range gaan verhogen zodra er meer rijdata verzameld is. Tesla heeft zo iets van 15% range toegevoegd aan hun M3. Het nadeel van een heel nieuw product is kinderziektes, het voordeel van heel nieuwe software = updates die de boel verbeteren.

Zolang de kinderziektes softwarematig zijn is het allemaal niet zo'n issue. Overigens denk ik dat de warmtepomp in mijn volvo juist bij koud weer veel verschil zal gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
RobboNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Ik dacht ook slim te zijn om de P2 sleutel in een blikken doosjes te bewaren. TOch maar even getest door met het doosje en sleutel erin naar de auto te lopen. Die ging gewoon open 8)7
Wel afgesloten?
Want je moet een soort kooi van faraday maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
RobboNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:24:
[...]

Doosje moet inderdaad wel dicht zijn zoals @fyr0 zegt.
Mij lukte het niet om met de sleutels in het doosje de auto te openen, terwijl ik er zowat tegenaan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:11
Uiteraard was het doosje dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 22-09 17:06
[...]

Tenzij die huidige XC40 zeer recent is, zijn die sleutels ook niet beveiligd. Dat beveiligingssysteem is er pas zeer recent opgekomen bij nieuwe auto’s zoals de P8 (dat geldt trouwens ook voor de andere nieuwe Volvo’s van andere types), maar je kunt wel een sleutelset die wel beveiligd is nabestellen. Ik geloof iets van 275 euro voor 2 sleutels en een tag plus een paar tientjes om ze in te leren. Hoop centjes dus en daar kun je heel veel blikjes voor kopen......

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
Mocht je nog op zoek zijn naar een goed doosje, deze heb ik :+

https://www.ikea.com/nl/n...-koffie-theebus-20373206/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 19:28
Wie heeft er een bron waaruit blijkt dat de sleutels van de P8 technisch anders zouden zijn dan de P2? Ik kan het me niet voorstellen en kan er bij Volvo op de site niets over vinden. Misschien zoek ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
GuiltyNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:56:
[...]

Ik heb een Wallbox gekocht bij Laaddirect.nl. Deze was iets van € 1400 inclusief installatie (zonder graven).
Ik heb offertes aangevraagd via Just Plugin en Newmotion. Deze gebruiken lokale partners voor de installatie van laadpalen. Prijsverschillen waren 700-800 euro! Ik kies waarschijnlijk voor Newmotion. Laderthuis.nl is de partner die het installeert en die was echt veel goedkoper dus.

(Prijs hangt verder natuurlijk af van wat er moet gebeuren, maar enkel de 22KW laadpaal van NWM kostte via hun 1069 euro ex BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
Spanky79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Ongetwijfeld. Gelukkig zullen er ook nog wel updates aankomen die de range gaan verhogen zodra er meer rijdata verzameld is. Tesla heeft zo iets van 15% range toegevoegd aan hun M3.
15%? :?
Hier denk je toch verkeerd hoor of heb je een dubieuze bron.
Enige dat Tesla heeft ingevoerd, uit mijn geheugen, bij de M3 is dat ze de voorste motor hebben aangepast, via OTA, dat deze niet altijd meewerkt nu. Daar hebben ze echt geen 15% mee gewonnen. Hoogstens 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:32
bottom line schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:08:
[...]

15%? :?
Hier denk je toch verkeerd hoor of heb je een dubieuze bron.
Enige dat Tesla heeft ingevoerd, uit mijn geheugen, bij de M3 is dat ze de voorste motor hebben aangepast, via OTA, dat deze niet altijd meewerkt nu. Daar hebben ze echt geen 15% mee gewonnen. Hoogstens 2%.
Het ging inderdaad om 15 mile extra range, niet om 15%.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:25
rmathijssen schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:16:
[...]

Dit staat op je contact. Ik betaal bijvoorbeeld 10 cent per km bij voor meer km'ers. Voor minder km's krijg ik een bedrag terug (wat een heel stuk lager is). Dit berekenen ze per jaar. Ik heb bijvoorbeeld 25k per jaar voor 5 jaar met een maximum van 240k km. Ik zit overigens bij Leaseplan.

Je kunt tussentijds ook je contract aanpassen, maar dat is niet altijd interessant.
Het contract is een overeenkomst tussen mijn werkgever en de leasemij. Meerkilometers neemt mijn werkgever voor zijn rekening, minderkilometers ook.
Mijn Polestar heeft straks een contract voor 36000km/jr voor 5 jaar. De vraag is inderdaad of dat reëel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
rmathijssen schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Jaguar heeft de range van de IPace destijds met software ook weten rekken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
rmathijssen schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Heb nog even research gedaan.
Die 15 mijl gaat over de extra range die de LR RWD heeft erbij gekregen. Nogal logisch wel want ze verkochten toen, de LR AWD en de LR RWD, beide modellen met dezelfde range (namelijk 310 mijl). Ze hebben later gewoon de cijfers aangepast naar de realiteit, want de RWD kon sowieso al verder.
Dus mijn geschatte 2% extra bereik heeft de LR AWD nooit gehad. Misschien hebben ze hem wel 2km verder kunnen laten rijden door de voorste motor wat efficienter/niet te laten werken.

Dus leg de hoop niet op een OTA update voor vele km'ers extra bereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
bottom line schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:50:
[...]
Dus leg de hoop niet op een OTA update voor vele km'ers extra bereik.
Maar een OTA kan soms wel andere manieren van opladen toevoegen, zoals bij de iPhone met IOS8 :+
Wellicht kunnen we onze auto voor de magnetron gaan zetten als Polestar dit ook toevoegt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuK8nIUekCNLSEodxJ7R_er1q6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eXzypr5vS6g9totIRDNkpRZH.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door _--[]--__ op 01-10-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
_/-\o_
Ofwel wordt de Polestar gewoon multifunctioneel, en kan je hem ook als microgolf/magnetron gebruiken :P
Handig voor als je met coldgate staat de wachten aan de laadpaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jck82
Vers van de pers: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201001_93654865

1e P8 is geproduceerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als ik muziek vanaf mijn telefoon wil afspelen in de P2 (mediaplayer bluetooth) dan blijf ik het geluid uit mijn telefoon horen. Ik heb al opnieuw gekoppeld, specifiek 'media' aan/uit gezet maar vooralsnog geen oplossing. Op mijn vorige 2 auto's werkte dit probleemloos met deze telefoon. Ik zie wel op het scherm de artiest/liedje en ik kan ook alles bedienen met de auto maar geen geluid over de speakers. Heeft iemand een idee?

En voor de leaserijders: hebben jullie eigenlijk een kentekenbewijs meegekregen op het event?

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 01-10-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Nu online
bottom line schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:14:
_/-\o_
Ofwel wordt de Polestar gewoon multifunctioneel, en kan je hem ook als microgolf/magnetron gebruiken :P
Handig voor als je met coldgate staat de wachten aan de laadpaal
Wel met een waarschuwing dat je alleen je eten in de auto moet laten en niet zelf in de auto blijft zitten als je de magnetron functie gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
  • Laatst online: 13-04-2021
darwusch schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:15:

Bron:

(in km)

data meidata okt
Real range425380

Ik ben wel benieuwd wat wordt beschouwd als “cold weather”. 10 graden? Gemiddelde temperatuur in een jaar is ongeveer 10/11 graden in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Tenzij die huidige XC40 zeer recent is, zijn die sleutels ook niet beveiligd. Dat beveiligingssysteem is er pas zeer recent opgekomen bij nieuwe auto’s zoals de P8 (dat geldt trouwens ook voor de andere nieuwe Volvo’s van andere types), maar je kunt wel een sleutelset die wel beveiligd is nabestellen. Ik geloof iets van 275 euro voor 2 sleutels en een tag plus een paar tientjes om ze in te leren. Hoop centjes dus en daar kun je heel veel blikjes voor kopen......
Dan komt het goed uit dat ik naar de P8 overstap :9 Ik heb namelijk een van de eerste XC40's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Willi1908
Na lang nadenken/twijfelen heb ik vandaag de P2 besteld (Snow White + 20” velgen).

Alphabet gaf aan dat ie hoogstwaarschijnlijk dit jaar geleverd kan worden in tegenstelling tot de P8.

Ik heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:19
Aghanim schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:17:
Als ik muziek vanaf mijn telefoon wil afspelen in de P2 (mediaplayer bluetooth) dan blijf ik het geluid uit mijn telefoon horen. Ik heb al opnieuw gekoppeld, specifiek 'media' aan/uit gezet maar vooralsnog geen oplossing. Op mijn vorige 2 auto's werkte dit probleemloos met deze telefoon. Ik zie wel op het scherm de artiest/liedje en ik kan ook alles bedienen met de auto maar geen geluid over de speakers. Heeft iemand een idee?

En voor de leaserijders: hebben jullie eigenlijk een kentekenbewijs meegekregen op het event?
Bij mij werkt de Bluetooth wel zoals verwacht, iPhone 8. Ik laat de ingebouwde Spotify maar even voor wat het is vanwege de geluidskwaliteit (en ik krijg geen Flitsmeistermeldingen als de telefoon met Bluetooth verbonden is, en ik gebruik maak van de Spotify app van de auto?).

Kentekenbewijs lag bij mij de volgende dag op dr mat, dus dat zal bij jou ook niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
Willi1908 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat wordt beschouwd als “cold weather”. 10 graden? Gemiddelde temperatuur in een jaar is ongeveer 10/11 graden in NL.
Dat staat gewoon onder de gegevens in de link die ik deelde:
"Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De 1e officiële dan, want er rijdt er al 1 in NL rond voor de pers. Maar goed nieuws, want mijn order is vandaag "bevroren", dus laat maar komen :*)

P8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Wij hebben naast ons 'gewone' werk een kleine webshop (reclame). Daarom heb ik vandaag een eigen variant op Bjorn's banabox test uitgevoerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiXEBhzYaTTLGrav0ARmygljjUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyoF22EDxmErMPmjhF56Sx0l.jpg?f=fotoalbum_large

Er past nog best redelijk wat in!

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 06-10-2020 00:18 . Reden: Linken naar eigen sites is niet de bedoeling ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willi1908
darwusch schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Dat staat gewoon onder de gegevens in de link die ik deelde:
"Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions."
Yes, goeie. Bedankt. Heb ik overheen gekeken.

Zit een verschil van 33 graden tussen Cold Weather en Mild Weather. Mediaan ligt op 11.5 graden. Je zou dus kunnen concluderen dat de P2 (207+264)/2 op een gemiddeld verbruik in NL op de snelweg van 235W/H uitkomt. Wat ongeveer 300 snelweg kilometers is. Als je uitgaat van een temperatuur gemiddelde van 11.5 graden in NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Nu online
Willi1908 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:58:
[...]

Yes, goeie. Bedankt. Heb ik overheen gekeken.

Zit een verschil van 33 graden tussen Cold Weather en Mild Weather. Mediaan ligt op 11.5 graden. Je zou dus kunnen concluderen dat de P2 (207+264)/2 op een gemiddeld verbruik in NL op de snelweg van 235W/H uitkomt. Wat ongeveer 300 snelweg kilometers is. Als je uitgaat van een temperatuur gemiddelde van 11.5 graden in NL
Volgens de polestar range calculator is de snelweg range bij 5 graden met airco aan 330km. zie: https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/

Praktijkervaring: Ik heb zelf al een keer een snelwegtrip van 326 km (Eelde naar Maastricht bij een temperatuur van 25 graden met de airco aan) gemaakt waarbij ik met 100% vertrok, 18% heb bijgeladen en met 24% aankwam. Ik weet de exacte gemiddelde snelheid niet meer (ik dacht iets van 96 of zo) maar heb de hele trip op Pilot Assist met 110 km/u gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
[...]

Ok, thnx for the info. Ik heb naar aanleiding hiervan een iets goedkopere oplossing gekozen: gewoon een stalen sleutelkastje besteld die ik in de meterkast of bijkeuken kan monteren. Zelfde effect als een blik, maar meteen ook alle sleutels bij elkaar i.p.v. in een la en beveiligd met een code. :)

There can be only fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien dat ik het niet begrijp, maar je beveiligt dit om te zorgen dat je de auto niet kunt openen/starten terwijl de sleutel binnen ligt? Bij mij reageert de P2 namelijk totaal niet als ik de handvatten aanraak of trek, ondanks dat de sleutels op 5 min afstand liggen.

Bluetooth audio werkt nu ook, telefoon een keer herstarten doet nog steeds wonderen :)
Kentekenbewijs binnen, nu alleen de laadpas nog. Plugsurfing werkt maar ondanks 2x opladen zie ik nog geen rekeningen in de app en ik wil toch wel kunnen declareren.

Ik dacht in de lunchpauze eens alle settings van de P2 en de Play Store enzo te bestuderen en in te stellen. Ik had niet verwacht dat ik in 15 min klaar zou zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:35:
Misschien dat ik het niet begrijp, maar je beveiligt dit om te zorgen dat je de auto niet kunt openen/starten terwijl de sleutel binnen ligt? Bij mij reageert de P2 namelijk totaal niet als ik de handvatten aanraak of trek, ondanks dat de sleutels op 5 min afstand liggen.
Daar hebben dieven wat op gevonden. Die pikken het signaal op en versterken het.

Check dit maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirtuallyReal
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-05-2024
De aanpassing van de sleutel is nodig voor mijn (koop) P2 voor de verzekering. De af-fabriek alarm installatie heeft geen SCM klasse 3 certificaat en dat is wel nodig voor de meeste verzekeringen. Dat kan alleen als je de sleutels laat aanpassen zodat de Relay attack (zie filmpje hierboven) niet meer mogelijk is. De kleine "usb-stick" sleutel kan niet aangepast worden, die moet ontkoppeld worden van je P2, helaas. Dat heeft de Volvo dealer deze week gedaan, morgen krijg ik de aanpassing van de sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:37:
[...]

Daar hebben dieven wat op gevonden. Die pikken het signaal op en versterken het.

Check dit maar
[YouTube: Zo jat Wouter jouw auto]
Hmm, toch maar even een blikje zoeken dan ;)

Weet jij (of iemand anders met een laadpas van de LM) of er een app is waarmee je wel je thuislaadpaal kunt gebruiken? Smoov en Charge Assist vragen om een QR-code maar mijn laadpaal heeft die geen. Ik kan daar alleen een RFID/NFC scan doen zoals met het pasje van Plugsurfing. Ik heb dus wel de code van de laadpas maar geen middel waarmee ik die kan scannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:26
Aghanim schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Weet jij (of iemand anders met een laadpas van de LM) of er een app is waarmee je wel je thuislaadpaal kunt gebruiken? Smoov en Charge Assist vragen om een QR-code maar mijn laadpaal heeft die geen. Ik kan daar alleen een RFID/NFC scan doen zoals met het pasje van Plugsurfing. Ik heb dus wel de code van de laadpas maar geen middel waarmee ik die kan scannen.
Daar ben ik dus nu ook over aan het bakkelijen. Mijn installateur verteld me dat mijn nieuw type (EVBox Elvi) laadpaal pas over 4-6 maanden 'openbaar' gemaakt kan worden zodat alle passen werken.
Ik kan zelf in mijn dashboard geen passen toevoegen. Dus schiet ik de boel nu ook zelf voor.

Onnodig complex allemaal. Dan is een tankpas van een benzineslurper toch een stuk beter geregeld. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:21
[...]

Je krijgt wel een druppel neem ik aan? Daar kun je dan toch mee laden? Of wil je dat juist niet? Ik heb trouwens mijn laadpaal op plug & charge staan. Geen zin om elke keer te moeten bliepen. (TNM Paal.) Af en toe komt er bezoek en dan zet ik gastladen ff aan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
PvS_68 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Daar ben ik dus nu ook over aan het bakkelijen. Mijn installateur verteld me dat mijn nieuw type (EVBox Elvi) laadpaal pas over 4-6 maanden 'openbaar' gemaakt kan worden zodat alle passen werken.
Ik kan zelf in mijn dashboard geen passen toevoegen. Dus schiet ik de boel nu ook zelf voor.

Onnodig complex allemaal. Dan is een tankpas van een benzineslurper toch een stuk beter geregeld. :'(
Huh? Dat zou vreemd zijn. Want ze verkopen ze alsof dat allang kan. En bij mij is er ook niet vermeld dat dat niet zou kunnen. De standaard-pas van EVbox zelf werkt wel?

P8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
[...]

Simpel hoesje beschermt ook tegen krassen...😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QFHfyR8YarzrHbOwa1XOEw4fCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wus7i11ja9i8kYPZd2UJWuO3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiI0dVz2FLXEb77l-MOwpuzluv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TP0yfoSQk89nqbxtFTERYib.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjowFG0p_dE4wIxnQypTreBmVI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yzhDBuAeYefrSJEoIhYVb3YM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pertinent
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-09 22:07
Is er al iemand die achteraf leer heeft laten inbouwen?

Hoor graag jullie ervaringen hiermee!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:02
Na een kleine eindsprint (gisteren 63 P'2 afgeleverd) kan de balans voor september worden opgemaakt: 478 afgeleverde P2's, wat totaal nu op 511 brengt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HH1PgRnNyylw6XIlophXBiyuQLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xSk40KsZYejnejuJrypQgHKd.png?f=fotoalbum_large

Verder liep de 19" achterop eerder in de maand, maar staat inmiddels aan kop (vermoed minder 20"/PP bij lease rijders?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_bIvGd4-P25wWVNnSJssSQeftg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2XzCcmDy2zrWj2b6gxm4ixpj.png?f=fotoalbum_large

Voor iedereen die nog wacht hoop ik dat de stijgende lijn doorzet - en sterkte nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
[...]

Nee helaas weet ik daar niets over (moet zelf aan de straat opladen)

@-sander dank voor het mooie overzicht! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[...]

Klopt, met een vertraging van een half uurtje meen ik. Zodra de sleutel een half uur stil ligt, gaat de zender in slaapstand en is die niet uit te peilen. O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Deze foto's zijn in een Facebook groep geplaatst, van de productie die gestart is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBcmwet1NOB1sJO9Gi6lbKPkqDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIMUExWs5G9Y58belUTe7DWy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WEOfIXOISSRRchTB6tN8yIN2qQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpGK4DslH7unBI9dgDnIrrhF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdJTnCyftSB8AoWn2BMWVwosnTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLJZcli19NRzDkh8YRLThFJF.jpg?f=fotoalbum_large

't giet oan *O*

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
Met je plugsurfing token/laadpas van LM kun je in NL toch overal terecht? Zeker bij de openbare laadpalen op straat.

Ik heb zelf geen laadpaal thuis. Maar er staan er 10 binnen een straal van 500 meter van mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:32:
[...]

Dat vind ik best fijn, ookal is het dan een leaseauto. Toch vervelend als hij van de oprit gestolen wordt.
Dat heb ik meegemaakt en leaseauto of niet; alleen maar ellende! Even voor jezelf bijvoorbeeld; nu 8% bijtelling en stel dat hij over een jaar gestolen wordt en je moet opnieuw bestellen... dan krijg je de bijtelling 2022 voor je kiezen! En dat is nog naast de onverzekerde spullen die je in de auto hebt. Vaak dekt je inboedel die tot maximaal € 250. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willi1908
_--[]--__ schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Volgens de polestar range calculator is de snelweg range bij 5 graden met airco aan 330km. zie: https://www.polestar.com/nl/ownership/tools/range/

Praktijkervaring: Ik heb zelf al een keer een snelwegtrip van 326 km (Eelde naar Maastricht bij een temperatuur van 25 graden met de airco aan) gemaakt waarbij ik met 100% vertrok, 18% heb bijgeladen en met 24% aankwam. Ik weet de exacte gemiddelde snelheid niet meer (ik dacht iets van 96 of zo) maar heb de hele trip op Pilot Assist met 110 km/u gereden.
326 km, dat is waarschijnlijk een can de verste afstanden in NL. Ik rij zo nu en dan naar Keulen (250km) met mijn rijstijl verwacht ik net aan te komen. En dan bij kantoor verder laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jck82
Montalbano schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:56:
Deze foto's zijn in een Facebook groep geplaatst, van de productie die gestart is

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

't giet oan *O*
Dit echt voor het eerst dat ik mijn FB account mis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

't giet oan *O*
Nice, thanks voor de foto's. Steeds blijer met mijn keuze voor Sage Green.
Zo te zien aan de rij er achter gaat het nu hard met de P8's die van de band rollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Montalbano schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:50:
[...]

Huh? Dat zou vreemd zijn. Want ze verkopen ze alsof dat allang kan. En bij mij is er ook niet vermeld dat dat niet zou kunnen. De standaard-pas van EVbox zelf werkt wel?
Mijn EVBox is via Justplugin gegaan. EVBox zelf ziet niet dat de paal geactiveerd is en ik heb dus een portal van Justplugin. Dat lijkt overigens sterk op de EVBox portal die ik dus niet kan aanmelden. Maar Justplugin is dus eigenlijk de beheerder van mijn dashboard en ik kan dus zelf geen laadpassen toevoegen. Ik verdenk ze er dus ook van om dit te vertragen zodat zij nu alle laadsessies afhandelen/verrekenen i.p.v. dat dat verloren gaat zodra de paal openbaar is.
Ik kan overigens wel via bluetooth en de EVBox app pasjes koppelen, maar die doen het dus niet omdat de paal niet in de EVBox portal is geactiveerd.
Vandaar dat ik zeg. Erg complex allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
PvS_68 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Mijn EVBox is via Justplugin gegaan. EVBox zelf ziet niet dat de paal geactiveerd is en ik heb dus een portal van Justplugin. Dat lijkt overigens sterk op de EVBox portal die ik dus niet kan aanmelden. Maar Justplugin is dus eigenlijk de beheerder van mijn dashboard en ik kan dus zelf geen laadpassen toevoegen. Ik verdenk ze er dus ook van om dit te vertragen zodat zij nu alle laadsessies afhandelen/verrekenen i.p.v. dat dat verloren gaat zodra de paal openbaar is.
Ik kan overigens wel via bluetooth en de EVBox app pasjes koppelen, maar die doen het dus niet omdat de paal niet in de EVBox portal is geactiveerd.
Vandaar dat ik zeg. Erg complex allemaal.
Betaal je daar abonnementskosten voor? Anders alsnog even de via EVbox zelf regelen, geloof dat dat via de Hey EVbox app gaat, daar kun je je paal mee aanmelden.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
bjorn word wel met de dag minder positief over de auto zeg.. (p2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Montalbano schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Betaal je daar abonnementskosten voor? Anders alsnog even de via EVbox zelf regelen, geloof dat dat via de Hey EVbox app gaat, daar kun je je paal mee aanmelden.
Dat gaat op de zaak. Dus geen flauw idee. Contactt bij wagenparkbeheerd heeft net een weekje verlof...
Gewoon afwachten dus, vrees ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

't giet oan *O*
6000 stuks gaan ze er dit jaar nog maken (P8) waarvan 2000 voor NL. Dat wordt aanpoten......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Staar je niet blind op de geclaimde range van ‘de anderen’....hier wat getallen uit een artikel uit augustus 2019 uit het AD:

Deze elektrische auto's komen in praktijk het verst (in willekeurige volgorde):
- Hyundai Kona Electric 39 kWh, 41.495 euro

Officieel bereik: 289 kilometer
Reëel bereik: 254 kilometer

- BMW i3, 41.994 euro

Officieel bereik: 310 kilometer
Reëel bereik: 265 kilometer

- Tesla Model 3 Standard Range Plus, 47.800 euro

Officieel bereik: 409 kilometer
Reëel bereik: 291 kilometer

- Audi e-tron, 84.100 euro

Officieel bereik: 400 kilometer
Reëel bereik: 315 kilometer

- Tesla Model S (75D), 83.420 euro

Officieel bereik: 400 kilometer
Reëel bereik: 328 kilometer

- Tesla Model X (100D), 117.820 euro

Officieel bereik: 560 kilometer
Reëel bereik: 375 kilometer

- Tesla Model 3 Performance, 63.990 euro

Officieel bereik: 530 kilometer
Reëel bereik: 384 kilometer

- Kia e-Niro, 42.510 euro

Officieel bereik: 450 kilometer
Reëel bereik: 407 kilometer

- Jaguar I-Pace, 81.810 euro

Officieel bereik: 470 kilometer
Reëel bereik: 407 kilometer

- Hyundai Kona Electric, 40.995 euro

Officieel bereik: 450 kilometer
Reëel bereik: 416 kilometer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander28
  • Laatst online: 08:00
Geen beste kwaliteit maar wel leuk om het productieproces van de P8 te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=vdCIAvc3Ylc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
4v4t4r schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:26:
bjorn word wel met de dag minder positief over de auto zeg.. (p2)
Ja, de Polestar 2 is vergeleken met de model 3 gewoon onzuinig. Maar ik heb live gekeken en iemand maakte in comments de opmerking dat auto die 12v/aandrijving meldingen hebben 4kW meer energie verbruiken. Maar zie de verkopen van de model X tegenover de E-tron, range en verbruik boeit mensen minder dan Björn als EV geek. Luxe en kwaliteit heeft bij sommige gewoon de overhand. Ik denk dat dit ook geld voor een groot deel van de P2 kopers. Wat ik ook al eerder heb aangegeven. De m3 is de betere EV, maar ik vind de P2 de completere auto. Dus ik begrijp Björn ook volledig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrooij
Sander28 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
Geen beste kwaliteit maar wel leuk om het productieproces van de P8 te zien.
https://www.youtube.com/watch?v=vdCIAvc3Ylc
Deze is beter!

YouTube: 2021 Volvo XC40 Recharge P8 – Production in Ghent, Belgium

Erg leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
BlacKstaR- schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Ja, de Polestar 2 is vergeleken met de model 3 gewoon onzuinig. Maar ik heb live gekeken en iemand maakte in comments de opmerking dat auto die 12v/aandrijving meldingen hebben 4kW meer energie verbruiken. Maar zie de verkopen van de model X tegenover de E-tron, range en verbruik boeit mensen minder dan Björn als EV geek. Luxe en kwaliteit heeft bij sommige gewoon de overhand. Ik denk dat dit ook geld voor een groot deel van de P2 kopers. Wat ik ook al eerder heb aangegeven. De m3 is de betere EV, maar ik vind de P2 de completere auto. Dus ik begrijp Björn ook volledig.
Ja ik zag de Tesla als een rationele beslissing en de Polestar als emotionele beslissing. Statestieken vs smaak

Ik zag er overigens net eentje Oud-zuid in Amsterdam binnenrijden, blijft toch een opvallende auto met die achterlichten. I like it _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartWNL
Zojuist gebeld door de lokale dealer met een update over mijn auto. Ik ga hem waarschijnlijk niet terug hebben voor het weekend, omdat de auto nu helemaal plat ligt. Ze zijn druk in de weer met Polestar Zweden om de issues op te lossen. Het deed me wel goed om te horen dat ze er bovenop zitten en dat Polestar Zweden hier wel assertief acteert.

Dat wordt niet toeren dit weekend :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
@BartWNL Ai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Schijnt toch echt een softwareprobleem te zijn dat ze al lang opgelost hadden willen hebben, maar helaas geslipt is. Waar kennen we dat van, zal ik maar zeggen. Heeft (als ik het goed begrepen heb) te maken met verrekening van kosten en/of aanmelden laadpassen van andere factureringspartijen?
[nag]
Ik vraag me af of er überhaupt een programmeur is die ooit op tijd klaar is.... :X
[/nag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Nu online
[...]

Ik heb ook een elvi en kan in de hey app gewoon passen toevoegen en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Blijkbaar gaat het met laden op mijn laadpaal thuis wel goed. Ik gebruik de Plugsurfing pas en in de Eneco omgeving (laadpaal) zie ik hoeveel ik geladen heb en hoeveel er vergoed gaat worden. Het zou dan blijkbaar niet uitmaken of ik een Plugsurfing pas of laaddruppel van de leasemaatschappij gebruik zo te zien. Dat is handig want nu hoef ik niks aan Plugsurfing te betalen en daarna declareren zo lijkt het.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik van buiten de auto kan zien hoeveel % geladen is? Gisteren dacht ik dat het display achter het stuur af en toe oplichtte en de percentages liet zien maar vandaag krijg ik dat niet voor elkaar. Als ik de deur open of de auto unlock dan stopt het laden en dat is ook niet de bedoeling.

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 01-10-2020 18:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willi1908
Zo te zien wel wat uitdagingen met de P2. Op zich niet vreemd met een gloednieuwe auto. Je ziet t ook vaak met nieuwe telefoons etc.

Over de P2 versus de M3, de M3 zit qua bouw kwaliteit wat mij betreft in het segment Daihatsu. Hij komt wel wat verder, maar ik rij liever iets minder ver in een betere auto voor dezelfde prijs.
Een auto is meer dan alleen de motor in mijn ogen.

Wel fijn dat er variëteit blijft op de NL wegen. Anders was t wel heel saai geweest :)

[ Voor 13% gewijzigd door Willi1908 op 01-10-2020 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Willi1908 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:22:
Zo te zien wel wat uitdagingen met de P2. Op zich niet vreemd met een gloednieuwe auto. Je ziet t ook vaak met nieuwe telefoons etc.

Over de P2 versus de M3, de M3 zit qua bouw kwaliteit wat mij betreft in het segment Daihatsu. Hij komt wel wat verder, maar ik rij liever iets minder ver in een betere auto voor dezelfde prijs.
Een auto is meer dan alleen de motor in mijn ogen.

Wel fijn dat er variëteit blijft op de NL wegen. Anders was t wel heel saai geweest :)
ik weet niet hoeveel P2 rijders hier actief zijn, maar er zijn er volgens de Bovag inmiddels 460 op de weg. Als je dat afzet tegen het aantal problemen valt het nog mee, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darwusch
Mga1600 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:37:
[...]

ik weet niet hoeveel P2 rijders hier actief zijn, maar er zijn er volgens de Bovag inmiddels 460 op de weg. Als je dat afzet tegen het aantal problemen valt het nog mee, toch?
Een betere inschatting is te kijken naar de deelnemers van dit forum die al voor de levering actief waren hier, en hoeveel daarvan nu issues ervaren.
Ik heb het niet geteld maar schat 30% ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Op de USA website van polestar is de definitieve EPA range rating gepost. 233 mijl = 375 km. Dus 300km range bij 80 procent SoC.

WLTP range rating is 292 mijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
BlacKstaR- schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:59:
Op de USA website van polestar is de definitieve EPA range rating gepost. 233 mijl = 375 km. Dus 300km range bij 80 procent SoC.

WLTP range rating is 292 mijl.
EPA is absurd, achterhaald en trekt Amerikaanse merken voor.

WLTP is het meest accuraat.
Pagina: 1 ... 76 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.