WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik zou inderdaad ook wel verwachten dat het impact heeft op de restwaarde - dat wordt alleen niet doorberekend door de leasemaatschappij (Alphabet) als ik het invoer, dus daar schiet ik zelf helaas niks mee opJohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:11:
[...]
Schijnt voor de restwaarde wel heel belangrijkste zijn. En als je in de komende jaren toch wat meer zou moeten rijden is wellicht die 30km extra toch opeens fijn. Just saying...
Klopt lease heeft hier schijt aan, heb dit toen ook laten bereken. Nu door wel zelf aan te schaffen er wel voor gekozen omdat mijn dealer aangaf dat dit over 4/5 jaar een erg groot verschil zal zijn voor de restwaarde.Cutthroat schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:19:
[...]
Ik zou inderdaad ook wel verwachten dat het impact heeft op de restwaarde - dat wordt alleen niet doorberekend door de leasemaatschappij (Alphabet) als ik het invoer, dus daar schiet ik zelf helaas niks mee op
Misschien dus dom vanuit de leasemaatschappijen maar hun weten ook niet wat de restwaarde van een 100% elektrische auto zal zijn over 5 jaar.
[ Voor 11% gewijzigd door mvrooij op 30-09-2020 09:21 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Eh, ik zou meer waarde hechten aan de kosten-calculaties van meerdere leasemaatschappijen die daar van leven dan van een autoverkoper die extra’s wil verkopen omdat hij daar van leeft.mvrooij schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:21:
[...]
Klopt lease heeft hier schijt aan, heb dit toen ook laten bereken. Nu door wel zelf aan te schaffen er wel voor gekozen omdat mijn dealer aangaf dat dit over 4/5 jaar een erg groot verschil zal zijn voor de restwaarde.
Misschien dus dom vanuit de leasemaatschappijen maar hun weten ook niet wat de restwaarde van een 100% elektrische auto zal zijn over 5 jaar.
Zoals je leest zijn veel P8 kopers kritisch over de meerwaarde van een warmtepomp. Dat zul je over 4-5 jaar ook terugzien in de restwaarde; leuk maar voor de grote meerderheid van de kopers niet echt van belang. Dus relatief veel afschrijving op die extra kosten.
Lijkt mij.
Ah ik zit in dezelfde leeftijd (29). Ben zelf wel ‘maar’ 1.85m vandaar dat het voor mij niet zoveel uitmaakt. De service voor de P2 wordt ook gedaan bij Volvo, toch? Althans de Volvo dealer en bij de P2 showroom gaven ze dat aan. Kwaliteit van beiden staan natuurlijk buiten kijf.mvrooij schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:35:
[...]
Hier ook de P8 gewoonweg omdat ik erg tevreden ben over Volvo en mijn dealer. De service is super en kwaliteit is erg hoog. Ruimte is iets wat je nu gewend bent en met mijn m1,96 is deze ruimte ideaal! Dus overstappen naar een P2 leek me niet verstandig ook al vond ik het sportieve wel een plus punt ook door mijn leeftijd (30) maar vind de P8 met de zwarte accenten toch nog erg sportief. Baal wel dat ik dadelijk mijn uitlaten kwijt ben want vond dit de auto juist van achter erg sportief maken, maar het is een beetje gek om uitlaten op een EV te hebben
Wat je zelf ook zegt; de ene is wat sportiever en de ander heeft de betrouwbare uitstalling.
Qua range heb je gelijk. Al vind ik 20KW per 100KM wel vrij veel. Dat zal bij de xc40 nog wel hoger liggen.Mga1600 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:28:
[...]
P8 vooral vanwege de ruimte en de instaphoogte/hoge zit.
De absolute range is wat mij betreft een enigszins overschat beginsel. Of je nou 300 of 400 km haalt, je wilt in die tijd best een keer koffie drinken en/of of plassen toch?
En dat kan prima terwijl de auto staat de laden. Laadsnelheid zou daarom wel een criterium kunnen zijn, ware het niet dat dat voor deze twee auto’s hetzelfde is.
En als ik zeg 20-25 minuten laad heb ik binnen NL weer genoeg power om altijd weer mee naar huis te komen om daar weer vol te laden voor de volgende keer.
[Ik vind de P2 trouwens wel de mooiste van de twee - maar niet voor mij dus].
Ik ben het volledig met je eens, hoe vaak rij je nu meer dan 200 km zonder te stoppen.
Yes, auto staat nu bij een Volvo dealer voor checks van foutmeldingen. Geweldige service, nu al erg blij mee.Willi1908 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:38:
[...]
Ah ik zit in dezelfde leeftijd (29). Ben zelf wel ‘maar’ 1.85m vandaar dat het voor mij niet zoveel uitmaakt. De service voor de P2 wordt ook gedaan bij Volvo, toch? Althans de Volvo dealer en bij de P2 showroom gaven ze dat aan. Kwaliteit van beiden staan natuurlijk buiten kijf.
Wat je zelf ook zegt; de ene is wat sportiever en de ander heeft de betrouwbare uitstalling.
Ben zelf 1,90 (en 31) en zit prinsheerlijk in de P2. Qua ruimte moet dat geen probleem zijn inderdaad.
20kWh per 100 km op de snelweg met een P2 is niet heel gek. Helemaal niet als je ook nog eens stukken op 130 pakt. XC40 zal nog wat meer nodig hebben. Als er genoeg snelladers zijn dan is het geen issue.Willi1908 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:40:
[...]
Qua range heb je gelijk. Al vind ik 20KW per 100KM wel vrij veel. Dat zal bij de xc40 nog wel hoger liggen.
Ik ben het volledig met je eens, hoe vaak rij je nu meer dan 200 km zonder te stoppen.
Die gebruikt Volvo voor haar reclamecampagnes. MLB 040 voor de 40-serie, MLB 060 voor de 60-serie, enz...GeForceFX_BE schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:35:
[...]
Die nummerplaat gaat al een tijdje mee bij volvo![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En waarom MLB?
Er zijn in Zweden een deel lettercombinaties die bedoeld zijn voor welbepaalde soorten voertuigen of doeleinden. MLB bijvoorbeeld wordt enkel gebruikt in de reclame en de film. Deze mogen enkel op eigen terrein of voor de opnames afgesloten weggedeeltes rijden. Je zal dus nooit een auto tegenkomen op de openbare weg met een kenteken dat begint met MLB.
Ik kan het niet aan m'n collega vragen omdat die momenteel in de Verenigde Staten zit maar ik heb eens rondgevraagd en een andere collega van me beweerd dat de app goed werkt. Natuurlijk, dit is een test-app. Ik weet niet of het deze versie is die ze volgende week in de App Store gaan plaatsen.JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:34:
[...]
Ik ga er voor de P8 vanuit dat dit wel gewoon werkt. Misschien kan @Pure8 hier iets over zeggen om de onduidelijkheid weg te nemen? Kan en mag natuurlijk...
Maar als alles volgens plan verloopt en er geen onverwachte 'duveltjes' opduiken zouden de eerste wagens volgende week aan de dealers geleverd worden en dan zullen we het wel snel merken hoe de vork aan de steel zit.
Let wel, ik heb niks met de P8 te maken dus mochten de leveringen volgende week onverhoopt nog niet plaats vinden: schiet me dan niet af. De info die ik geef heb ik doordat ik het een en ander navraag uit eigen en jullie interesse. Ik wacht zelf met spanning af.
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Je gaat nu ook uit van 4/5 jaar natuurlijk, het kan ook zo maar eens zijn dat ik ermee door blijf rijden na 5 jaar. Ik ben het met jou eens dat het een vraag blijft of de meerwaarde zich zal uitbetalen maar ik ben ervan overtuigd dat het meer voordelen heeft dan enkel meer restwaarde.RJV2 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:32:
[...]
Eh, ik zou meer waarde hechten aan de kosten-calculaties van meerdere leasemaatschappijen die daar van leven dan van een autoverkoper die extra’s wil verkopen omdat hij daar van leeft.
Zoals je leest zijn veel P8 kopers kritisch over de meerwaarde van een warmtepomp. Dat zul je over 4-5 jaar ook terugzien in de restwaarde; leuk maar voor de grote meerderheid van de kopers niet echt van belang. Dus relatief veel afschrijving op die extra kosten.
Lijkt mij.
En de leasemaatschappij van Volvo die ik het heb laten berekenen wist helemaal niks over de restwaarde van een EV en zette een stuk hoger in dan bij mijn Benzine XC40 om gewoonweg op safe te spelen. Ik kreeg het idee dat er naar geen enkele optie gekeken werd betreft de restwaarde.
Mooie spoiler ook.Daar gaat ie vast sneller mee
ik snap alleen dat links achter laadpunt niet zo heel goed... wat is daar de logica van ?Sten2017 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:47:
[...]
Mooie spoiler ook.Daar gaat ie vast sneller mee. Zit ook op de mijne
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ja, daar breek ik mijn hoofd ook over. Wie verzint zoiets.4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[...]
ik snap alleen dat links achter laadpunt niet zo heel goed... wat is daar de logica van ?
P8
Als ik dit zo zie ben ik blij met mijn keuze voor de 19", prachtige velg en de grootte past m.i. heel goed.Sander28 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[Afbeelding]
Volgende week ongetwijfeld meer video's en reviews!
P8
doe dan tenmiste ook een laadpunt onder het volvo logo voorop erbijMontalbano schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:03:
[...]
Ja, daar breek ik mijn hoofd ook over. Wie verzint zoiets.
Of gewoon rechtsachter, zoals ik al 20 jaar op al mijn auto's heb gehad, dan sta ik de komende 5 jaar niet bij iedere laadbeurt uit gewoonte aan de verkeerde kant4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:05:
[...]
doe dan tenmiste ook een laadpunt onder het volvo logo voorop erbij

Parkeer-technisch is de rechterkant volgens mij het enige logische, maar er zal ongetwijfeld een reden zijn waarom ze hiervoor gekozen hebben...
P8
Had jij continue/terugkerende meldingen of is ongerust zijn vanwege het af en toe krijgen van een melding voldoende om naar de Volvo te kunnen?BartWNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:41:
[...]
Yes, auto staat nu bij een Volvo dealer voor checks van foutmeldingen. Geweldige service, nu al erg blij mee.
Ben zelf 1,90 (en 31) en zit prinsheerlijk in de P2. Qua ruimte moet dat geen probleem zijn inderdaad.
Waar zie jij dit voorbij komen, zie het op hun twitter, FB en insta niet.Sander28 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[Afbeelding]
Ben erg benieuwd wat er volgende week naar buiten gaat komen!
Ik had Polestar gemaild dat ik de foutmelding "aandrijving, service vereist" had gekregen en geen zin had om tegen verrassingen aan te lopen om ineens langs de weg stil te gaan staan. Zeker niet als bijvoorbeeld mijn vriendin er alleen mee rijdt.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:11:
[...]
Had jij continue/terugkerende meldingen of is ongerust zijn vanwege het af en toe krijgen van een melding voldoende om naar de Volvo te kunnen?
Werd gelijk teruggemaild met de opmerking dat ik langs de lokale Volvo dealer moest om hem uit te laten lezen. Deze kwamen dus meer meldingen tegen, die ze nog niet allemaal herkenden. Dus ze gaan het onderzoeken.
Dit staat op LinkedIn van Volvo Nederlandmvrooij schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:14:
[...]
Waar zie jij dit voorbij komen, zie het op hun twitter, FB en insta niet.
Ben erg benieuwd wat er volgende week naar buiten gaat komen!
[...]
Die gebruikt Volvo voor haar reclamecampagnes. MLB 040 voor de 40-serie, MLB 060 voor de 60-serie, enz...
En waarom MLB?
Er zijn in Zweden een deel lettercombinaties die bedoeld zijn voor welbepaalde soorten voertuigen of doeleinden. MLB bijvoorbeeld wordt enkel gebruikt in de reclame en de film. Deze mogen enkel op eigen terrein of voor de opnames afgesloten weggedeeltes rijden. Je zal dus nooit een auto tegenkomen op de openbare weg met een kenteken dat begint met MLB.
[...]
Leuke informatie, bedankt Pure8!
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Volgens mij dat je als bestuurder thuis oplaadt je niet om de auto hoeft te lopen maar hem direct in kan prikken.4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[...]
ik snap alleen dat links achter laadpunt niet zo heel goed... wat is daar de logica van ?
Ik zal toch eerst de kabel moeten pakken? (assuming dat er geen 1 vast aan mn laadpaal zit)Arie van Dijk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:54:
[...]
Volgens mij dat je als bestuurder thuis oplaadt je niet om de auto hoeft te lopen maar hem direct in kan prikken.
Meeste laadpalen thuis hebben denk ik vaste kabel aan de laadpaal? Ik heb er in ieder geval wel voor gekozen.4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:55:
[...]
Ik zal toch eerst de kabel moeten pakken? (assuming dat er geen 1 vast aan mn laadpaal zit)
In mijn geval is linksachter de meest logische positie voor het thuisladen. Auto staat achteruit op het pad, kabel inprikken en naar binnen stappen.
Ik had ook bedacht dat voor het mooie er ook een aansluiting aan de voorkant zou moeten zitten bij publiek laden
De eerste zijn al onderweg zo te zien!Sander28 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/hwXMsvUFndIa3ynBoiMV2ySl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk maar luidop .....4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[...]
Daar zit de camera.Arie van Dijk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:00:
[...]
Ik had ook bedacht dat voor het mooie er ook een aansluiting aan de voorkant zou moeten zitten bij publiek laden
Ik moet het natuurlijk nog meemaken met de P8, maar in mijn XC90 T8 zit de laadklep ook aan de bestuurderskant (weliswaar in het voorspatbord) en heb dat nooit als lastig ervaren.Pure8 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:08:
[...]
Ik denk maar luidop ......... de meeste mensen laden thuis en dan is het met een laadkabel vast aan de laadpaal handig aan de kant waar je uitstapt. En voor onderweg zal het dan dikwijls een snellader worden en die hebben altijd een parkeerplaats dwars op de rijrichting, dus daar kan je makkelijk achteruit inparkeren.
[...]
Daar zit de camera.
Dat bedoelde ik ook.Mga1600 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:16:
[...]
Ik moet het natuurlijk nog meemaken met de P8, maar in mijn XC90 T8 zit de laadklep ook aan de bestuurderskant (weliswaar in het voorspatbord) en heb dat nooit als lastig ervaren.
Voor thuis = handig aan de bestuurderskant
Voor onderweg: achteruit inparkeren
Jammer dat er een foto gemaakt wordt tijdens het rijden.FBMG schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:18:
[Afbeelding]
Wat kom ik tegen op instagram bij volvo.forlife Hij rijd gewoon op de A2
Maar wel gaaf dat er al 1 in het land is, het lijkt wel Sinterklaas

Volvo XC 40 P8
zit AVAS al op de P2? En zo ja, is dit storend en kan je dat uitschakelen?
(het waarschuwingsgeluid voor voetgangers en fietsers)
P8-19”-WP
Ik heb mijn P2 sinds afgelopen vrijdag en ik heb nog niets gehoord als je in de auto zit. Is het dus storend: nee.
Ik heb het idee dat fietsers je niet of slecht horen als je ze van achteren nadert dus ik heb het idee dat het vooruitrijdend (nog) niet is ingeschakeld.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Alleen bij het achteruit rijden, is niet uit te schakelenPet66 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:26:
Ik ben nieuw hier en lees al een tijdje mee maar nu heb ik een vraag voor alle actuele P2-rijders:
zit AVAS al op de P2? En zo ja, is dit storend en kan je dat uitschakelen?
(het waarschuwingsgeluid voor voetgangers en fietsers)
_--[]--__ schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:52:
[...]
Alleen bij het achteruit rijden, is niet uit te schakelen
[ Voor 26% gewijzigd door Arie van Dijk op 30-09-2020 12:58 ]
Achteruit schijnt het te werken, maar vanuit de auto merk je het niet. Vooruit werkt het nog niet en ook al meerdere malen last van gehad met kluitjes fietsers die de auto niet horen. Normaliter zou je wat toeren maken, maar dat is lastig met een elektrische auto. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat op een nette manier oplos, ruiten open en keihard schreeuwen dan maar.Quark2 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:40:
@pet66 Welkom!
Ik heb mijn P2 sinds afgelopen vrijdag en ik heb nog niets gehoord als je in de auto zit. Is het dus storend: nee.
Ik heb het idee dat fietsers je niet of slecht horen als je ze van achteren nadert dus ik heb het idee dat het vooruitrijdend (nog) niet is ingeschakeld.
Raampje open, volume harder en deze even op zettenach-jee schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:23:
[...]
Achteruit schijnt het te werken, maar vanuit de auto merk je het niet. Vooruit werkt het nog niet en ook al meerdere malen last van gehad met kluitjes fietsers die de auto niet horen. Normaliter zou je wat toeren maken, maar dat is lastig met een elektrische auto. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat op een nette manier oplos, ruiten open en keihard schreeuwen dan maar.
Zit toch een toeter in je auto? Anders even de zwaailampen aan zetten.ach-jee schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:23:
[...]
Achteruit schijnt het te werken, maar vanuit de auto merk je het niet. Vooruit werkt het nog niet en ook al meerdere malen last van gehad met kluitjes fietsers die de auto niet horen. Normaliter zou je wat toeren maken, maar dat is lastig met een elektrische auto. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat op een nette manier oplos, ruiten open en keihard schreeuwen dan maar.
ach-jee schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:23:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pfTUxcmQP8FBveKDb66nRPGN.jpg?f=user_large)
De logica van achter is dat je achteruit moet inparkeren bij een hoop laadpunten. Het is namelijk veiliger om voor uit uit een parkeerplek weg te rijden, dan eerst achteruit.4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[...]
Dat ie links zit en niet rechts is mogelijk per toeval besloten, dan wel wegens technische redenen.
Had persoonlijk liever 2 laadpunten gehad, zoals Bjorn ook al demonstreerde kan het bij een hoop laadstations zomaar voorkomen dat de kabel eigenlijk te kort is.
Het zal vast technisch zijn. Maar als je kijkt naar publieke AC laders bijv , in veel landen parkeer je in de rijrichting. dan is het niet handig om de kabel aan de straatkant te hebben toch qua veiligheid?Fladder80 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:42:
[...]
De logica van achter is dat je achteruit moet inparkeren bij een hoop laadpunten. Het is namelijk veiliger om voor uit uit een parkeerplek weg te rijden, dan eerst achteruit.
Dat ie links zit en niet rechts is mogelijk per toeval besloten, dan wel wegens technische redenen.
Had persoonlijk liever 2 laadpunten gehad, zoals Bjorn ook al demonstreerde kan het bij een hoop laadstations zomaar voorkomen dat de kabel eigenlijk te kort is.
Lees net op nu.nl dat de Lynk & Co 01 (ook van Geely) ook door Volvo onderhouden zal worden.
https://www.nu.nl/auto/60...e-suv-naar-nederland.html
slim van ze toch. Er zullen steeds minder ICE auto's komen.. zo kunnen ze hun personeel houden en geld blijven verdienenFirstEV schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:51:
Het wordt nog druk bij de Volvo dealer.
Lees net op nu.nl dat de Lynk & Co 01 (ook van Geely) ook door Volvo onderhouden zal worden.
https://www.nu.nl/auto/60...e-suv-naar-nederland.html
Tsja, ook niet iedere brandstof auto heeft de tankdop rechts zitten. Wat dat betreft zou je een elektrische auto prima kunnen voorzien van 4 connectie punten, iedere zijde 1 zodat je ongeacht hoe je ergens staat altijd veilig een connectie kunt maken.4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:45:
[...]
Het zal vast technisch zijn. Maar als je kijkt naar publieke AC laders bijv , in veel landen parkeer je in de rijrichting. dan is het niet handig om de kabel aan de straatkant te hebben toch qua veiligheid?
Dat wordt wat duur denk ik, omdat er dikke kabels naar toe lopen.Fladder80 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:55:
[...]
Tsja, ook niet iedere brandstof auto heeft de tankdop rechts zitten. Wat dat betreft zou je een elektrische auto prima kunnen voorzien van 4 connectie punten, iedere zijde 1 zodat je ongeacht hoe je ergens staat altijd veilig een connectie kunt maken.
Grootste nadeel van een aansluiting links is laden tijdens parkeren als je auto langs de weg geparkeerd is. Dan steekt die stekker echt uit.
Vergelijking met een brandstofauto loopt mank hier omdat je zowat elk tankstation langs links en rechts kan benaderen, en de tank vol is op 2 minuten.
Sony A7 iv en wat recycled glas
ik maak me altijd zorgen dat gasten die langs fietsen er tegenaan schoppen.. weet niet hoe vaak dat echt gebeurd,Tommie12 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:58:
[...]
Dat wordt wat duur denk ik, omdat er dikke kabels naar toe lopen.
Grootste nadeel van een aansluiting links is laden tijdens parkeren als je auto langs de weg geparkeerd is. Dan steekt die stekker echt uit.
Vergelijking met een brandstofauto loopt mank hier omdat je zowat elk tankstation langs links en rechts kan benaderen, en de tank vol is op 2 minuten.
UK, Australie, Japan.4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:45:
[...]
Het zal vast technisch zijn. Maar als je kijkt naar publieke AC laders bijv , in veel landen parkeer je in de rijrichting. dan is het niet handig om de kabel aan de straatkant te hebben toch qua veiligheid?
heb je geen backup pasje ?Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:09:
werkte bij jullie de plugsurfing pas al binnen de aangegeven 24-uur? Voordat ik zometeen mijn batterij helemaal leeg trek en morgen nergens meer naartoe kan vind ik dat wel handig om te weten.
Heb gelezen dat die al bijna direct werkt.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:09:
werkte bij jullie de plugsurfing pas al binnen de aangegeven 24-uur? Voordat ik zometeen mijn batterij helemaal leeg trek en morgen nergens meer naartoe kan vind ik dat wel handig om te weten.
Bij sommige palen kan je echter ook met apple pay of creditcard betalen mocht het echt nodig zijn.
En je zit bij Alphabet toch? Met een beetje mazzel ligt de pas bij thuiskomst op de mat. Zo niet, kan je bellen of ze het pasnummer al voor je hebben en deze toevoegen aan de diverse laadapps.
Ik snap niets van laadpunten waar je weer achteruit moet wegrijden. Als je daar met aanhanger/caravan staat blokkeer je de hele doorgang.4v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[...]
Het zijn juist de elektrische laadpunten die niet logisch zijn. En dat alleen maar omdat de eerste EV's geen trekhaak mochten......
Ik zag een tijdje terug bij Bjorn dat er in Norwegen steeds meer laadpalen komen waar ze zo je auto kan zetten dat er dus we een aanhanger/caravan achter kan.PvS_68 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:22:
[...]
Ik snap niets van laadpunten waar je weer achteruit moet wegrijden. Als je daar met aanhanger/caravan staat blokkeer je de hele doorgang.
Het zijn juist de elektrische laadpunten die niet logisch zijn. En dat alleen maar omdat de eerste EV's geen trekhaak mochten......
Het is indd niet practisch met de snelladers langs de snelweg in DE bijv.. kan je nooit laden zonder meerdere plekken bezet te houden met aanhanger of eerst te moeten loskoppelen
Weet niet of je MTC of Eneco (ik had NL-ENE code) kan toevoegen aan Plugsurfing, die is wellicht alleen voor plugsurfing passen.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:22:
Ik heb per mail al wel een MTC nummer doorgekregen inderdaad. Eens kijken of ik die kan koppelen bij plugsurfing.
Werkt wel bij Smoov, Fastned, Charge Assist etc.
Ja ik vind het zo a-sociaal om gelijk te gaan toeteren. Wat dat betreft zou een soft horn, of een gesamplede fietsbel oid, een uitkomst zijn.Sten2017 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:32:
[...]
Zit toch een toeter in je auto? Anders even de zwaailampen aan zetten.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Start de motor
Wacht op systeem controle
Gebeurde nadat ik probeerde op te laden wat nog niet lukte omdat de laadpas niet herkend werd.
Die melding herhaalt zich dan steeds maar er gebeurt niks?
[ Voor 30% gewijzigd door Aghanim op 30-09-2020 15:02 ]
Ik neem aan dat de laadkabel inmiddels verwijderd is? Ik zou de auto even afsluiten en opnieuw openen, wellicht helpt dat.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:56:
Misschien een rare vraag maar ik krijg de auto helemaal niet gestart. Ik trek de hendel naar de D met de rem ingetrapt en krijg de melding:
Start de motor
Wacht op systeem controle
Gebeurde nadat ik probeerde op te laden wat nog niet lukte omdat de laadpas niet herkend werd.
Die melding herhaalt zich dan steeds maar er gebeurt niks?
Nog geen enkel probleem hier, maar ik heb de auto nog niet veel gebruikt, er staat iets minder dan 700km op de teller. Maar idd, met alle verhalen hier hoop ik dat ik verlost blijf van de problemen.robklink schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:37:
ik hoor heel veel problemen met auto's die niet starten hier. is dit inmiddels bij iedereen opgelost of gaan jullie nog steeds met bibberende benen op pad?
Wat ik overigens nog wel binnenkort ga doen is preventief updates laten installeren. Ik had van Polestar begrepen dat er elke week wel weer een nieuwe patch uitgebracht wordt, dus hopelijk blijf ik de problemen voor op die manier.
Af en toe kleine ongemakken, scherm opnieuw starten, remingrepen (collision warning maar op laat ingrijpen gezet).
Wel de auto laten updaten afgelopen week, preventief. Dealer had daar niet zo veel zin in maar toen in enkele (algemene) problemen had genoemd gingen ze toch wel aan de slag...
je kan oko een creditcard aan je fastned account koppelen.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:09:
Van het kastje naar de muur lopen...
Dit heb ik deze week ook geprobeerd, maar daar wilde mijn dealer niet aan. De monteur gaf zelfs aan dat er niet veel beschikbaar was voor de algemene problemen. Heb je een inzicht gekregen wat nu gefixed zou zijn? En heb je problemen niet meer?De fiscalist schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:05:
Wel de auto laten updaten afgelopen week, preventief. Dealer had daar niet zo veel zin in maar toen in enkele (algemene) problemen had genoemd gingen ze toch wel aan de slag...
Dat is zodat wij in de fabriek makkelijk het verschil zouden zien tussen een zijde voor de gewone en de elektrische XC404v4t4r schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:59:
[...]
P2 thunder 20" non-PP
Oh is dat zo?JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:51:
[...]
Dat is nu de enige functie die op de P8 niet zit...
Volvo XC 40 P8
Hahaha daar is hij weer.........de standaard vraagJohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:32:
[...]
Mooie samenstelling! Geen warmtepomp of draadloos laden?
Volvo XC 40 P8
Ik rij zelf vaak rond de 200km totaal. Verwacht niet te hoeven laden als ik 130 rijd. Wat denk jij?Inspired schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:44:
[...]
20kWh per 100 km op de snelweg met een P2 is niet heel gek. Helemaal niet als je ook nog eens stukken op 130 pakt. XC40 zal nog wat meer nodig hebben. Als er genoeg snelladers zijn dan is het geen issue.
En ik met mijn keuze voor 20”Montalbano schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:04:
[...]
Als ik dit zo zie ben ik blij met mijn keuze voor de 19", prachtige velg en de grootte past m.i. heel goed.

Wel automatisch dimmende koplampen maar geen matrix
[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 30-09-2020 17:15 ]
Je kunt het maar vergeten tijdens het in de haast bestellen. En al beantwoord een paar pagina’s terug!Beosoft schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:59:
[...]
Hahaha daar is hij weer.........de standaard vraag

In de winter? Zou toch oppassen met de veronderstellingWilli1908 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:10:
[...]
Ik rij zelf vaak rond de 200km totaal. Verwacht niet te hoeven laden als ik 130 rijd. Wat denk jij?
Helaas werkte beide plugsurfing pasjes nog niet (foutmelding op Fastned lader) en nadat ik Alphabet gebeld had voor de code van mijn laadpas (is nog onderweg) ook die toegevoegd in de Fastned app. Wederom zelfde melding. Ik kreeg bezoek van een eigenaar van een Kona die helemaal wild van de P2 was. Dus even gepraat en hij geholpen maar het lukte hem ook niet. Bood nog aan met zijn pas te laden voor me maar ik had nog range genoeg. Ondertussen hing de Fastned laadkabel nog steeds in mijn P2 (in totaal 20 min denk ik).
Losgekoppeld en 'starten'. Gebeurde niks, alleen de melding dat ik de hendel naar me toe moest trekken.. Meerdere keren geprobeerd en bedacht me toen dat ik eigenlijk helemaal niks van de auto weet en dat het toch wel wat anders is dan gewoon de sleutel omdraaien
Polestar Connect gebeld en na een moeizame registratie kreeg ik een behulpzame specialist. Uiteindelijk hielp het om +15 meter van de auto weg te zijn en 5 min te wachten. Toen leek eea een reset te hebben gehad en kon ik met zweet onder mijn oksels alsnog richting huis. Mogelijk dat de Fastned fouten de oorzaak zijn geweest. Geen idee.
Thuis laden werkt nu wel met de Plugsurfing pas dus ik kan morgen gelukkig gewoon rijden.
Minpunt is wel direct een schade ontdekt (die moet er bij aflevering al opgezeten hebben):
:strip_exif()/f/image/et5g4dnm39QXElbXV6kNSIOb.jpg?f=fotoalbum_large)
@BartWNL Kan ik met de Smoov app mijn laadpas van Alphabet koppelen? Ik wil het best zelf uitproberen maar wil voorkomen dat ik straks 10 apps geregistreerd ben zonder het juiste resultaat. Als het goed is kan ik dan laden met mijn telefoon ipv de laadpas, die nog onderweg is.
[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 30-09-2020 17:32 ]
Mooi dat je hem eindelijk hebt! Jammer van het gehannes bij het laden, een reset (homeknop 15 seconden indrukken) wil ook nog wel eens een en ander oplossen is mijn ervaring.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:31:
Vandaag eindelijk de P2 mogen ophalen op het event in Halfweg. Event zelf was prima, de handover specialist had haast en na 10-15 minuten kon ik wegrijden. Eerste indruk van de auto is erg goed (had geen proefrit gemaakt) en ik dacht onderweg gelijk even op te laden omdat dit een stuk sneller gaat dan thuis.
Ik vind dat schadeverhaal overigens wel erg lelijk, dat zou de persoon die nog even een doekje over je auto heeft gehaald voor aflevering toch op moeten vallen. Nu ben je hem straks meteen weer kwijt om het paneel te laten fiksen (als ik het goed zie)

Gefeliciteerd!Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:31:
Vandaag eindelijk de P2 mogen ophalen op het event in Halfweg. Event zelf was prima, de handover specialist had haast en na 10-15 minuten kon ik wegrijden. Eerste indruk van de auto is erg goed (had geen proefrit gemaakt) en ik dacht onderweg gelijk even op te laden omdat dit een stuk sneller gaat dan thuis.
Helaas werkte beide plugsurfing pasjes nog niet (foutmelding op Fastned lader) en nadat ik Alphabet gebeld had voor de code van mijn laadpas (is nog onderweg) ook die toegevoegd in de Fastned app. Wederom zelfde melding. Ik kreeg bezoek van een eigenaar van een Kona die helemaal wild van de P2 was. Dus even gepraat en hij geholpen maar het lukte hem ook niet. Bood nog aan met zijn pas te laden voor me maar ik had nog range genoeg. Ondertussen hing de Fastned laadkabel nog steeds in mijn P2 (in totaal 20 min denk ik).
Losgekoppeld en 'starten'. Gebeurde niks, alleen de melding dat ik de hendel naar me toe moest trekken.. Meerdere keren geprobeerd en bedacht me toen dat ik eigenlijk helemaal niks van de auto weet en dat het toch wel wat anders is dan gewoon de sleutel omdraaien
Polestar Connect gebeld en na een moeizame registratie kreeg ik een behulpzame specialist. Uiteindelijk hielp het om +15 meter van de auto weg te zijn en 5 min te wachten. Toen leek eea een reset te hebben gehad en kon ik met zweet onder mijn oksels alsnog richting huis. Mogelijk dat de Fastned fouten de oorzaak zijn geweest. Geen idee.
Thuis laden werkt nu wel met de Plugsurfing pas dus ik kan morgen gelukkig gewoon rijden.
Minpunt is wel direct een schade ontdekt (die moet er bij aflevering al opgezeten hebben):
[Afbeelding]
@BartWNL Kan ik met de Smoov app mijn laadpas van Alphabet koppelen? Ik wil het best zelf uitproberen maar wil voorkomen dat ik straks 10 apps geregistreerd ben zonder het juiste resultaat. Als het goed is kan ik dan laden met mijn telefoon ipv de laadpas, die nog onderweg is.
Bij smoov kan je de pas gewoon toevoegen, al werkt deze app dan weer niet bij mijn lokale lader. Maar dat ligt meer aan de laadpaal hier of aan mij.
En mbt die schade, zou het gelijk melden bij Polestar. Dan kunnen zij een dealer inschakelen die je kan helpen met herstel, want dit zou ik idd zoals @ach-jee zegt niet accepteren.
Vond overigens de check/schoonmaak bij mij toen ook niet heel denderend.
@BartWNL zal het eens proberen bij mijn laadpaal thuis morgen (staat momenteel via de plugsurfin pas met 11KW te laden dus ik blijf er maar even van af)
[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 30-09-2020 17:51 ]
Die van wilde dus met die foutmelding niet harder dan 33 km/u...BartWNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 10:14:
[...]
Ik had Polestar gemaild dat ik de foutmelding "aandrijving, service vereist" had gekregen en geen zin had om tegen verrassingen aan te lopen om ineens langs de weg stil te gaan staan. Zeker niet als bijvoorbeeld mijn vriendin er alleen mee rijdt.
Werd gelijk teruggemaild met de opmerking dat ik langs de lokale Volvo dealer moest om hem uit te laten lezen. Deze kwamen dus meer meldingen tegen, die ze nog niet allemaal herkenden. Dus ze gaan het onderzoeken.
Weer even een update van de soap: net bericht van de dealer dat het kapotte onderdeel verscheept is vanuit Zweden en dat ik hem mogelijk vrijdag al weer kan ophalen als alles meezit
Ik heb net de dealer gebeld en die vonden allerlei foutmeldingen uit de toekomst, i.e. datestamp 2023. Heel opmerkelijk. Zij wachten nu op feedback van Polestar voor ze verder kunnen.
Ben je de P2 nu kwijt dan of kun je er ondertussen wel mee rijden?BartWNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:29:
Super om te horen @Crabro !
Ik heb net de dealer gebeld en die vonden allerlei foutmeldingen uit de toekomst, i.e. datestamp 2023. Heel opmerkelijk. Zij wachten nu op feedback van Polestar voor ze verder kunnen.
Heeft iemand hier een aantrekkelijk aanbod voor deze laadpaal gekregen? Ik vind 2800€ incl niet echt aantrekkelijk. In mijn situatie hoeft niet eens gegraven of geboord te worden. Het mantelbuisje ligt al klaar zeg maar. De enige extra handeling betreft een extra kastje naast mijn groepenkast a 100€.Afrokwijt schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:05:
Op de site van Polestar
https://www.polestar.com/nl/polestar-2/range-and-charging/
[...]
Ik ga maar een Webasto kopen..
Staat bij de dealer, heb nu vervangend vervoer.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:42:
[...]
Ben je de P2 nu kwijt dan of kun je er ondertussen wel mee rijden?
En hoe zit het met de kosten? Neem aan dat t kosteloos is als je least?
Kun je een willekeurige paal kopen dan? Mijn leasemaatschappij heeft bij TNM een abonnement lopen omdat mijn huidige paal van hen is, die moet ik dan ook gebruiken neem ik aan?zap681 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:52:
[...]
Heeft iemand hier een aantrekkelijk aanbod voor deze laadpaal gekregen? Ik vind 2800€ incl niet echt aantrekkelijk. In mijn situatie hoeft niet eens gegraven of geboord te worden. Het mantelbuisje ligt al klaar zeg maar. De enige extra handeling betreft een extra kastje naast mijn groepenkast a 100€.
"Tankkosten" zijn onderdeel van je leasebudget. Dus de meeste lease rijders betalen er indirect wel een beetje voor.Willi1908 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:03:
Hoe zit het eigenlijk met de laadpas van Alpahabet? Kun je die “gewoon” op alle laadpalen gebruiken of heb je iets anders nodig?
En hoe zit het met de kosten? Neem aan dat t kosteloos is als je least?
Alphabet werkt samen met Eneco en die multipas kan je eigenlijk in heel Nederland gebruiken en is ook internationaal best goed bruikbaar. In NL hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken.
Je kan hem bij veel apps ook koppelen waardoor je niet eens je pas hoeft te swipen, maar je de sessie al kan starten via een app bijv.
Enfin, eenmaal aangekomen werden we heel vriendelijk ontvangen en ze hebben in Halfweg duidelijk wel hun best gedaan om er een 'event' van te maken met een hapje, drankje en de presentatie. De presentatie die ze geven ging eerst over het merk Polestar zelf, waar het merk voor staat en wat hun toekomstvisie is. Wat ik wel goed vond is dat ze zich daar maar al te goed bewust zijn van de gebrekkige communicatie en kinderziektes tot dusver, en bieden daar hun welgemeende excuses voor aan. Ze zijn iig met man en macht aan het werk om dat vlot te trekken.
:strip_exif()/f/image/WiZ6uP3eaheVkNcCByjZD9vR.jpg?f=fotoalbum_large)
Het meest interessante was natuurlijk de handover zelf, en aangezien ik onlangs nog een proefrit had gemaakt konden we heel vlot door de rijdersfuncties heen en wat meer aandacht aan de rest vd functies besteden. Wat betreft de software updates kreeg ik te horen dat ze 'onlangs' nog wel een software update hebben gekregen, maar ik kan dus eigenlijk niet bevestigen noch ontkennen of dat ook echt latest-greatest versie is.
Voor de sim-kaart hebben ze idd een 3-jarig abonnement met 4G afgesloten. Wat er na afloop van die 3 jaar gebeurt of welke mogelijkheden je dan zelf hebt om een abonnement af te sluiten wisten ze nog niet. Daar hebben ze natuurlijk nog even de tijd voor, dus verwacht dat ze daar komend jaar iets over gaan communiceren.
Eenmaal op de terugweg heerlijk laten indalen dat ik de auto nu eindelijk in bezit heb en met een zonnetje op m'n kop over de A2 teruggecruist. Het ging even later regenen dus kon meteen de alle regenstanden en de regensensor-functie testen en dat werkt prima. Wat ik wel meteen merkte is dat veel mensen op de weg even met hun hoofd draaien om te kijken wat daar nou weer voor auto aan komt zetten; altijd leuk
Ik heb vanochtend precies op tijd de laadpas van mijn leasemaatschappij in de bus gekregen, dus inmiddels staat de P2 thuis aan de paal. Ging meteen goed, dus ben benieuwd tot hoe ver de P2 morgen geladen is. Standaard staat hij tot 80% laden ingesteld, dus verwacht ook dat dat 't zal zijn, maar gezien de verhalen van andere mensen wil ik dat morgen toch even checken. Ik ben ook wel benieuwd of ik zelf laad-sessies kan plannen om bijvoorbeeld alleen bij laag-tarief te laden; weet iemand dat?
:strip_exif()/f/image/JfEXWjWR8G0j1ek5JTFfeLcf.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ik met de laadkabel bezig was kwamen alle buren gelijk ff buurten. Ze vonden het zonder uitzondering een prachtige wagen. Nog een paar takeaways van zaken die mij zijn opgevallen:
- Tot dusver geen foutmeldingen gezien of gemerkt dat zaken niet werkten zoals verwacht. Het enige dat me opviel is dat de voorklep (frunk) niet helemaal goed aansluit nadat ik 'm dicht heb gedaan. Ik denk dat dat een kwestie is van goed aandrukken; hier kom ik nog ff op terug als ik dat morgen heb geprobeerd.
- Het automatisch openen van de achterklep met je voet is ff oefenen. Na verschillende pogingen lijkt het erop dat de sensor iets rechts van het midden zit, en dat je altijd rustig met je voet van links naar rechts moet bewegen. Ik weet niet of dat by design is, maar bij ons leek het dan altijd te werken (te snel, of van rechts naar links pakte hij soms niet).
Zodra ik meer met de (functies van de) auto heb gespeeld of een keer aan de snellader heb gestaan laat ik wel ff weten hoe die ervaring was. Oordeel tot dusver is echter: fantastisch leuke auto, we zijn er blij mee.
There can be only fun
He wat balen zeg. Heb je ook maar kort kunnen genieten. Stiekem toch veel problemen zo bij meerderen. Voelt nog niet echt lekker om mijn vriendin met kinderen op pad te sturen.....BartWNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:00:
[...]
Staat bij de dealer, heb nu vervangend vervoer.
Helaas nog niet, wordt pas beschikbaar als de app uit is (ergens begin volgend jaar). Ik begrijp dat sommige mensen dat wel weer mbv de software van hun laadpaal kunnen regelen.secret17 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:36:
Ik heb vanochtend precies op tijd de laadpas van mijn leasemaatschappij in de bus gekregen, dus inmiddels staat de P2 thuis aan de paal. Ging meteen goed, dus ben benieuwd tot hoe ver de P2 morgen geladen is. Standaard staat hij tot 80% laden ingesteld, dus verwacht ook dat dat 't zal zijn, maar gezien de verhalen van andere mensen wil ik dat morgen toch even checken. Ik ben ook wel benieuwd of ik zelf laad-sessies kan plannen om bijvoorbeeld alleen bij laag-tarief te laden; weet iemand dat?
https://support.polestar..../#7323078-7323166-7325075
Ik heb een Wallbox gekocht bij Laaddirect.nl. Deze was iets van € 1400 inclusief installatie (zonder graven).zap681 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:52:
[...]
Heeft iemand hier een aantrekkelijk aanbod voor deze laadpaal gekregen? Ik vind 2800€ incl niet echt aantrekkelijk. In mijn situatie hoeft niet eens gegraven of geboord te worden. Het mantelbuisje ligt al klaar zeg maar. De enige extra handeling betreft een extra kastje naast mijn groepenkast a 100€.
De frunk-klep sluit aan beide buitenzijden i.p.v. in het midden, wat je waarschijnlijk gewend bent. ALs je hem dicht laat vallen sluiten daarom geen van beide sloten. Mijn HO specialist gaf aan dat je dus op beide zijden even moest drukken om de sloten te vergrendelen.secret17 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:36:
Het enige dat me opviel is dat de voorklep (frunk) niet helemaal goed aansluit nadat ik 'm dicht heb gedaan. Ik denk dat dat een kwestie is van goed aandrukken; hier kom ik nog ff op terug als ik dat morgen heb geprobeerd.
Gelukkig heb ik thuis een laadpaal met vaste kabel, dus heb ik de laadkabels waarschijnlijk niet vaak nodig, anders gingen ze toch echt achterin. Handig is dat nl. niet. Autolakken zijn tegenwoordig toch al vrij kwetsbaar als je daar te vaak met je 'vette' vingers aankomt en daarna even een juli-zonnetje erop.
Ik was er eerst ook mee aan het hannesen. Heen en weer tot hij reageerde. Daarna merkte ik dat hij eigenlijk reageert op het verdwijnen an je voet. Ga dus niet dansen maar doe een langzame trap-beweging. Zodra je met je voet weer terug bij je stambeen bent, gaat hij open. Dat was vanmiddag i.i.g. mijn ervaring.secret17 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:36:
- Het automatisch openen van de achterklep met je voet is ff oefenen. Na verschillende pogingen lijkt het erop dat de sensor iets rechts van het midden zit, en dat je altijd rustig met je voet van links naar rechts moet bewegen. Ik weet niet of dat by design is, maar bij ons leek het dan altijd te werken (te snel, of van rechts naar links pakte hij soms niet).
Geen vlekkeloze start dus helaas. Wel erg jammer.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:31:
Ik vond overigens dat de poetsbeurt een spoedklusje is geweest. Verder is die SugarCity locatie natuurlijk wel leuk en past het mooi bij het imago dat Polestar neer wil zetten, maar er is wel een enorm nadeel:
De belichting daar is voor het controleren van lak en/of beschadigingen natuurlijk totaal ongeschikt. Je kan er een vrij grote schade/oneffenheid o.i.d. redelijk gemakkelijk over het hoofd zien. Wat jou dus ook gebeurd is.
Hopelijk gaan ze het wel netjes en snel oplossen.
Ja wel balen, maar liever nu met Corona dan straks als we weer druk zijn met zijn allen.Aghanim schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:38:
[...]
He wat balen zeg. Heb je ook maar kort kunnen genieten. Stiekem toch veel problemen zo bij meerderen. Voelt nog niet echt lekker om mijn vriendin met kinderen op pad te sturen.....
En onthoud wel dat positieve mensen geen problemen posten en het daarom altijd het lijkt alsof het negatieve overheerst. Maar inmiddels rijden er meer dan 400 rond en je hoort maar van een selecte groep issues. En alle problemen die nu naar voren komen kunnen meegenomen worden in de updates
Op een of andere manier zie ik ineens zo'n beeld voor me van mensen die wanhopig de macarena staan te dansen om die achterklep eens open te krijgen...BartWNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:13:
Mbt het openen van de kofferklep. Persoonlijk merk ik dat een schopbeweging ipv een veegbeweging voor mij altijd werkt. En dan natuurlijk niet tegen de auto aan schoppen
There can be only fun
Ik had ook zo’n sensor op mijn Volvo . Inderdaad ter hoogte van de sensor een voorwaartse schop onder de bumper. Even oefenen om de juiste plek te vinden en dan werkt het 100 uit 100 keer!BartWNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:13:
Mbt het openen van de kofferklep. Persoonlijk merk ik dat een schopbeweging ipv een veegbeweging voor mij altijd werkt. En dan natuurlijk niet tegen de auto aan schoppen
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.