WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Nee niet gehad, gisteren wel de 12 Volt melding, dus dat belooft ook niet veel goeds.BartWNL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:38:
Iemand deze melding al gehad? Kan wel gewoon rijden.
[Afbeelding]
Misschien handig als we een Excel lijstje met meldingen/bugs gaan bijhouden en wie er last van heeft? Het is wat lastig bijhouden met al het verkeer in dit topic.
Kun je ook aangeven hoe je dat gemaakt hebt?BartWNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:09:
Voor de iPhone gebruikers, heb zitten knutselen om wat sneller toegang te hebben tot alle “laad apps”
[Video]
Wellicht heeft iemand er wat aan
T-Mobilesecret17 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:06:
[...]
Enig idee welke provider en abonnement Polestar voor de auto heeft lopen? Kan natuurlijk zijn dat je vaak geen 4G ontvangst hebt...
En dat baseer jij op...?DennusB schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:33:
[...]
Nou dat is het dus nog niet ... dat is zo bizar.
Je ziet duidelijk een donkere streep op een meter of 8 voor de auto. Anderen die hier ook last van hebben?
De FAQ? Preheaten kan nog niet op de P2 toch? Komt wel. Maar kan nog niet.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zit er bij mij ook in, maar heb er geen last van oid. Vraag me af of dat een soort overgang is tussen de rijen LEDs.eLScha schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:15:
YouTube: Polestar 2 LED matrix headlights
Je ziet duidelijk een donkere streep op een meter of 8 voor de auto. Anderen die hier ook last van hebben?
eLScha schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:15:
YouTube: Polestar 2 LED matrix headlights
Volgens mij (als ik de comments goed heb gelezen) is dat het gebrek van de camera. Die kan dat niet goed op video vastleggen. Er is geen streep in werkelijkheid las ik.
Dat ging dus niet daarover. Sorry.
[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-09-2020 09:21 ]
Kun je daar omheen als je de P2 via hotspot van je mobiel laat connecten, of is dat een hardcoded setting van de P2-software?JackBol schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:11:
[...]
Het is al bekend dat de Spotify bitrate is afgeknepen.
Dit is overigens nog niet zo makkelijk opgelost, mocht dit besloten zijn vanuit financieel punt.
Polestar heeft waarschijnlijk een flat-fee overeenkomst per simkaart met een data aanbieder.
Deze flat-fee is gebaseerd op het geprognotiseerde gebruik. Om een beetje de kosten te drukken heeft een of andere accountant natuurlijk gezien dat de flat-fee kosten voor de hele fleet best hard omlaag gaan als ze de bit-rate in Spotify afknijpen naar 96kb in hun data modelletje.
Ze kunnen die bitrate dus niet zomaar nar 320kb gooien, zonder dat ze problemen gaan krijgen met hun data provider.
There can be only fun
Gaaf Ruben! Wanneer komt hij?Ruben E schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:34:
Zo, ik heb de knoop ook door gehakt voor de vervangende leaseauto. Kon nog net een P8 op de kop tikken voor 2020 (al een paar weken geleden). Lees al even mee en heb inmiddels de M3, de Polestar en XC40 T5 proef kunnen rijden. Rijd nu een V40, maar vond de binnenruimte in de Polestar toch tegenvallen en achterin kon ik niet normaal rechtop zitten (carpool regelmatig met 3 volwassenen). Het vegaleer was ik ook niet zo van gecharmeerd. Verder echt een supermooie auto en visueel echt het meest aantrekkelijke. M3 was wel ruimer binnenin, maar mijn vrouw vond de stoelen verschrikkelijk zitten en de kofferbak was ook niet echt praktisch, daarnaast visueel van binnen wel heel kaal. P8 is wat degelijker, maar wel lekker veel binnenruimte en vond die daarom toch het toch het meest aantrekkelijke model om 5 jaar mee vooruit te kunnen tegen eenzelfde bijtelling als de huidige V40.
Wat het wordt:
Black stone solid
Lounge
Power seats
Draadloos telefoon
20” velgen
Warmtepomp
Extra getint glas
Verwarmde voorruit heb ik niet genomen omdat dit met de standkachel het grootste deel van zijn nut verloren heeft. En ik vind die draadjes irritant (als je eenmaal weet dat ze er zitten...).Spanky79 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:18:
[...]
Waarom niet? Dat leek
Mij nou juist geweldig. Net als de verwarmde voorruit. En het verwarmde stuur, dat is iets kleins maar zo ontzettend lekker op een koude winterochtend. Stoelverwarming gebruik ik zelden, maar stuurverwarming kan ik echt van genieten in huurauto’s. (Ik huur regelmatig auto’s voor mijn werk)
En persoonlijk voor mij geen powerseats; mijn vrouw en ik hebben dezelfde rijpositie!
Ik ga er voor de P8 vanuit dat dit wel gewoon werkt. Misschien kan @Pure8 hier iets over zeggen om de onduidelijkheid weg te nemen? Kan en mag natuurlijk...STIMPPYYY schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:17:
[...]
Beetje onzinnige optie als je kan prea-heaten. Maar goed, dat hebben ze kennelijk nog niet geregeld.
Nieuwe opdracht maken, stappen a la onderstaand plaatje.JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:51:
[...]
Kun je ook aangeven hoe je dat gemaakt hebt?
Vervolgens widget creëren met je opdracht, en klaar is kees.
/f/image/vRITO0xCmUrzXRvuNsg6zkrv.png?f=fotoalbum_large)
Mijn dealer gaf aan dat de powerseats een erg goede optie is voor de restwaarde na 5 jaar, daarom wel gedaan. Plus mijn vriendin wil hem nog wel eens wat anders zetten daarom 2 profielen.JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:32:
[...]
Verwarmde voorruit heb ik niet genomen omdat dit met de standkachel het grootste deel van zijn nut verloren heeft. En ik vind die draadjes irritant (als je eenmaal weet dat ze er zitten...).
En persoonlijk voor mij geen powerseats; mijn vrouw en ik hebben dezelfde rijpositie!
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik hoop het ook... maar ben er beetje bang voor.JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:34:
[...]
Ik ga er voor de P8 vanuit dat dit wel gewoon werkt. Misschien kan @Pure8 hier iets over zeggen om de onduidelijkheid weg te nemen? Kan en mag natuurlijk...
Zou een beetje stom zijn om twee apps te lanceren en te onderhouden naast elkaar. Hoewel het natuurlijk beide losstaande dochterondernemingen zijn. Komt (helaas) wel vaker voor.mvrooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:39:
[...]
Ik hoop het ook... maar ben er beetje bang voor.
Volvo heeft al een app - daar word extra functionaliteit aan toegevoegd volgens mij en staat dus naar mijn inziens echt los van de Polestar app.. (als iemand de feiten heeft laat ik me graag corrigerenSTIMPPYYY schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:44:
[...]
Zou een beetje stom zijn om twee apps te lanceren en te onderhouden naast elkaar. Hoewel het natuurlijk beide losstaande dochterondernemingen zijn. Komt (helaas) wel vaker voor.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Dit is wat Pure8 aangaf:4v4t4r schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:53:
[...]
Volvo heeft al een app - daar word extra functionaliteit aan toegevoegd volgens mij en staat dus naar mijn inziens echt los van de Polestar app.. (als iemand de feiten heeft laat ik me graag corrigeren)
Pure8 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:03:
[...]
Hij gebruikt de Volvo On Call-app om alles te bedienen. Deze app is niet de bekende VOC-app die we kennen van de andere Volvo’s. Hij heeft een voor P8 aangepaste VOC-app waar extra mogelijkheden op zitten die typisch voor P8 zijn. Maar nu weet ik niet of deze app al gelijk vanaf W41 voor iedereen beschikbaar is of dat dat een beta-versie is omdat hij met een testauto rijdt.
De Volvo app zal wel als voorbeeld dienen voor een aantal functies, maar vermits de auto zelf helemaal op Android draait (toch de HMI) zal er wel veel moeten herontwikkeld worden.4v4t4r schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:53:
[...]
Volvo heeft al een app - daar word extra functionaliteit aan toegevoegd volgens mij en staat dus naar mijn inziens echt los van de Polestar app.. (als iemand de feiten heeft laat ik me graag corrigeren)
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik ben geen onderdeel van het circuit dus bij belangstelling zelf graag op het Volvo forum reageren, dit bericht stond onder ‘Elektrische Volvo’s’ > “XC40 Elektrisch’ (op pagina 3)
Dit was het bericht:
“
Iemand interesse in een zwart metallic xc40 P8 met open dak en uitklapbare trekhaak? Levering eind oktober begin november, dus de bijtelling van 8% gegarandeerd.
Kennis moet bestelling aan zich voorbij laten gaan dus voor iemand die dit jaar nog een p8 wil gaan rijden?
Graag reacties via PM
“
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Bv; https://www.facebook.com/...en/posts/3729821607036029
Dit is een oudere post maar de verkoper loopt nog steeds te spammen op LinkedIn.
[ Voor 69% gewijzigd door Inspired op 29-09-2020 10:24 ]
ja volgens mij wel - al zullen ze schaars worden.Inspired schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:20:
Zijn ook wel dealers met nog wat plekken toch?
Netjes teruggebeld nav mijn email naar polestar support.ach-jee schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:45:
[...]
Nee niet gehad, gisteren wel de 12 Volt melding, dus dat belooft ook niet veel goeds.
Misschien handig als we een Excel lijstje met meldingen/bugs gaan bijhouden en wie er last van heeft? Het is wat lastig bijhouden met al het verkeer in dit topic.
Mag langs dealer om hem uit te laten lezen, dan verder kijken hoe of de wat
bijzonder dat ze bij de Phone as key pas spring 21 noemen en dat er FAQ early 21 wordt genoemd.mvrooij schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:29:
Zie nu dat ze bij de P2 Questions pagina ook de Feature roadmap hebben toegevoegd:
https://support.polestar....8-7323162-7323166-7325055
Erg balen dat CarPlay pas halverwege 2021 komt, gebruik ik nu erg veel in mijn huidige XC40 maar misschien ook doordat het infotainment nu niet op en top is naar mijn mening. Ook zie je dat je mobiel als key pas Spring 2021 komt en dat Setting a Climate preconditioning timer via de app mid 2021 komt. Dit geldt natuurlijk wel voor de P2, weet niet hoe dit met de P8 van Volvo zal zijn.
Van het kastje naar de muur lopen...
Parkeerverwarming / pre-conditioning is i.i.g. in de P8 manual opgenomen (een aantal andere functies niet).JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:34:
[...]
Ik ga er voor de P8 vanuit dat dit wel gewoon werkt. Misschien kan @Pure8 hier iets over zeggen om de onduidelijkheid weg te nemen? Kan en mag natuurlijk...
Te starten van het scherm in de middenconsole en in de Volvo On call App. Ik ga er ook vanuit dat dit direct beschikbaar is.
XC40 EV Pro
Wat ik wel merkte is dat de P2 start met verwarmen als je ontgrendelt. Dat kun je dus doen voor je vertrek (als je het niet erg vind dat de deuren dan ontgrendeld zijn)Inspired schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:15:
[...]
Anders kun je in de auto zelf het parkeerklimaat aanzetten. Alleen dan maakt ie het 22 graden (veel te warm)
Tja spring 2021 begint eind Maart dacht ik? en Early 2021 zal Jan. Feb. zijn? Zit niet heel veel verschil tussen denk ik.DancePlaza schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:07:
[...]
bijzonder dat ze bij de Phone as key pas spring 21 noemen en dat er FAQ early 21 wordt genoemd.
[ Voor 7% gewijzigd door mvrooij op 29-09-2020 11:14 ]
Early 2021 lijkt mij 1e kwartaal, dus eind maart.
Klopt spring begint 20 Maart en is tot 21 Juni, kan dus langer gaan duren.De fiscalist schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:17:
Spring loopt tot 21 juni toch?
Early 2021 lijkt mij 1e kwartaal, dus eind maart.
Ja lijkt mij ook! Het is dus afwachten wat ze gaan doen en hoe snel het zal gaan..
In de P2 manual staat dit ook. En daar is het ook (nog) niet. Gezien de gedeelde techniek kan ik me bijna niet voorstellen dat dit in de P8 wel allemaal vanaf dag 1 werkt. Maar goed, we gaan het zien.Petzun schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:13:
[...]
Parkeerverwarming / pre-conditioning is i.i.g. in de P8 manual opgenomen (een aantal andere functies niet).
Te starten van het scherm in de middenconsole en in de Volvo On call App. Ik ga er ook vanuit dat dit direct beschikbaar is.
[ Voor 77% gewijzigd door Inspired op 29-09-2020 11:22 ]
Klopt zie het nu ook duidelijk staan in de prijslijst. Ook het volgende:Inspired schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:19:
Digital key is ook release van de app? Moet ik dat zo zien? Dus ~ maart/april 2021?
[...]
In de P2 manual staat dit ook. En daar is het ook (nog) niet. Gezien de gedeelde techniek kan ik me bijna niet voorstellen dat dit in de P8 wel allemaal vanaf dag 1 werkt. Maar goed, we gaan het zien.
Smartphone integratie met Near Field Communication: Apple®CarPlay (actief vanaf MY22) inclusief extra USB C-poort in de middenconsole
Volvo on Call en 'Orange Key' (Care key). Met mobiele app. Inclusief activeringskosten en 3-jarig abonnement voor Volvo on Call. Voor meer informatie: www.volvocars.nl/
oncall
Sensus technologie met Volvo on Call biedt een nog hoger veiligheidsniveau, maar ook de innovatieve mogelijkheden van de smartphone app en 'Orange Key'.
Volvo on Call is een geïntegreerde hulpdienst. Bij noodgevallen kunt u op de SOS knop drukken en relevante hulp is direct onderweg.
Met de mobiele app staat u constant in verbinding met uw auto. Ont- en vergrendelen van de auto, een ritregistratie bijhouden en uw auto eenvoudig terugvinden op een
drukke parkeerplaats zijn voorbeelden van mogelijkheden met de Volvo on Call app. Het klimaat in de auto is op afstand te regelen door middel van Engine Remote Start
(alleen bij automaat) of via de optionele parkeerverwarming. Met de 'Orange Key' kunt u op een slimme en veilige manier uw auto delen met bijvoorbeeld vrienden of
familie.
Zoals je ziet zeggen ze bij Apple Carplay daar ook dat het pas in MY22 komt, dat staat ook in de Roadmap van de Polestar. Zal de P8 dan toch al deze opties al wel direct beschikbaar hebben? Zou echt top zijn!
Is dit bij de P2 geen optie geweest? Bij de P8 kun je kiezen voor de versatility lijn en krijg je het volgende:GuiltyNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:50:
Ben ik de enige die vindt dat de hoofdsteunen van de voorstoelen wat ver naar voren staan, waardoor je altijd een beetje met je hoofd naar voren gebogen zit? Ik vind dat niet heel prettig.
En heeft iemand een manier om de hoofdsteunen van de achterbank te verwijderen? Dan passen de stoeltjes van mijn kinderen een stuk beter. Maar ze lijken vast te zitten.
Boodschappentashouder in bagageruimte
Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter
Veiligheidsnet in bagageruimte
Weet alleen niet of dat als ze zijn neergeklapt het wel past je stoeltjes natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door mvrooij op 29-09-2020 11:39 ]
Heb het nu ook, kun je op je scherm selecteren waardoor ze automatisch naar beneden gaan. Is soms wel eens handig nadat mensen achterin hebben gezeten. Je hebt daardoor gewoon meer zicht.bottom line schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:37:
Wat? Elektrische neerklapbare hoofdsteunen? Hoe verzinnen ze het toch allemaal
Daar is al een bestaand platform voor. Polestar zal er ook wel gebruik van willen maken maar zal hun API's wellicht nog moeten koppelen? Op de P8 lijkt het me stug dat dit nog niet zou werken. Gaat middels Volvo on Call waar dit voor alle andere modellen ook actief is. Volvo on Call staat lijkt me los van de andere BC in de P2/P8?Inspired schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:19:
Digital key is ook release van de app? Moet ik dat zo zien? Dus ~ maart/april 2021?
[...]
In de P2 manual staat dit ook. En daar is het ook (nog) niet. Gezien de gedeelde techniek kan ik me bijna niet voorstellen dat dit in de P8 wel allemaal vanaf dag 1 werkt. Maar goed, we gaan het zien.
Mijn boefje is liev!
Of gewoon om te klotenmvrooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:39:
[...]
Heb het nu ook, kun je op je scherm selecteren waardoor ze automatisch naar beneden gaan. Is soms wel eens handig nadat mensen achterin gezeten hebben. Je hebt daardoor gewoon meer zicht.
Mijn boefje is liev!
Klopt, ze verwachten het niet haha
Dat is nu de enige functie die op de P8 niet zit...BartWNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:38:
Zojuist een stuk gereden met het adaptieve grootlicht, dat werkt me toch een partij mooi. Je ziet precies welk deel “gedimd” wordt zodat tegenliggers er geen last van hebben.
Welgeteld 1 seintje gehad dat het licht hinderde en dat kwam van een fietser met een piepklein lampje.
De XC40 heeft de mogelijkheid afzonderlijk de rugleuning delen neer te klappen vanuit de bagageruimte met knoppen, waarbij de hoofdsteunen automatisch neerklappen zodat de rugleuning niet tegen de voorstoel aanklapt. De P2 heeft dat niet.bottom line schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:37:
Wat? Elektrische neerklapbare hoofdsteunen? Hoe verzinnen ze het toch allemaal
P2 Launch Edition Void 20”
Oh P2; ik dacht de P8!Inspired schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:15:
[...]
Kan je dat eens filmen?mvrooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:39:
[...]
Heb het nu ook, kun je op je scherm selecteren waardoor ze automatisch naar beneden gaan. Is soms wel eens handig nadat mensen achterin hebben gezeten. Je hebt daardoor gewoon meer zicht.
Hier kun je het zien als je het via de kofferbak doet: YouTube: New Volvo XC40 the Premium family SUV: 2019 Volvo XC40 Review & Road...bottom line schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:01:
[...]
Kan je dat eens filmen?wil wel eens weten hoe dat werkt/tot hoever dat in kan klappen
Je kunt ook enkel de hoofdsteunen naar voren laten klappen via je touchscreen.
Of dit nou aan Polestar, Android Automotive of Spotify ligt weten we natuurlijk niet. Ook in de Spotify community wordt hierover geklaagd, dus hopelijk pikken ze dat op want dit is natuurlijk niet goed voor het imago van Spotify.Afrokwijt schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:03:
Oh en de bitrate van Spotify is echt te belabberd..
https://community.spotify...-Automotive/idi-p/5031278
Dank je! Het is gelukt en lijkt mij super handig!BartWNL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:38:
[...]
Nieuwe opdracht maken, stappen a la onderstaand plaatje.
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door JohnDoe77 op 29-09-2020 12:31 ]
Mijn advies: als je haast hebt aansluiten met 10% SoC of minder en bij 40/50% weer door!
:strip_exif()/f/image/a1XnotEN4n2rbRvh5WRs8pTd.jpg?f=fotoalbum_large)
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Thanksfewips schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:23:
Fastned heeft net de charging curve gepubliceerd van de Polestar 2!
Mijn advies: als je haast hebt aansluiten met 10% SoC of minder en bij 40/50% weer door!
[Afbeelding]
Dat ziet er behoorlijk "geprogrammeerd" uit, elke 20% een 25 kWh lagere laadsnelheid.
Wellicht kan Polestar dit software-matig nog optimaliseren zodat ze langer een hogere snelheid kunnen aanhouden.
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 29-09-2020 12:52 ]
Mijn boefje is liev!
looks like it - ik moet nog afkijken.. de laadsnelheid is ook wat laag.. 150kW station, maar haalt geen 80kW.. denkt dat de batterij wellicht iets te koud is nogJB schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:51:
Doet ie nou met zijn PeePee nog geen 250 km op een “volle” batterij?
google geeft ook 0% aankomst aan terwijl ABRP 14% zegt.. eens zien waar het op aankomt.
Auto zegt op 60% vol 220km range (GOM)
[ Voor 15% gewijzigd door 4v4t4r op 29-09-2020 12:57 ]
Dat is het nadeel van het ontbreken van pre-heat voor het laden. Koude batterij is funest voor snelheid van het laden. Heb ik al eerder geopperd, echter werd gelijk (naar mijn inziens onterecht) gebagatelliseerd door @BlakHawk . Je kunt echt serieus 10-tallen kW minder halen door een koude batterij.4v4t4r schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:54:
[...]
looks like it - ik moet nog afkijken.. de laadsnelheid is ook wat laag.. 150kW station, maar haalt geen 80kW.. denkt dat de batterij wellicht iets te koud is nog
En overschat ook een aantal factoren niet
1) batterij warmt beperkt op tijdens het snelladen, veel te beperkt om bij een koude batterij snelle laadsnelheid te halen tijdens de sessie (juist aan het begin van het laden zijn juist de hoge snelheden te halen). Ik weet dat Tesla tijdens het laden bijvoorbeeld aan actief verwarmen doet (gegenereerd door de electro-motoren) als de accu te koud is, maar ik weet niet of PS dat ook doet. Desondanks duurt het verwarmen dermate lang dat het tijdens het laden minimaal effect heeft, ook al verwarmd de auto actief tijdens het laadproces.
2) batterij warmt beperkt op tijdens normaal rijden. Op cc 100km/u rijden in de winter gaat er echt niet voor zorgen dat de batterij echt goed warm zal worden. Ik heb vaak genoeg langere afstanden (> 100km) gereden in de winter waarbij op geen enkel moment de accu warm genoeg was om vol te regenereren. Ook niet in de periode dat ik 130 km/u reed.
Ik heb vaak genoeg in de winter bij een Fastned gestaan waarbij laadsnelheden bijzonder tegenvielen en wat echt niet hersteld werd tijdens het laden zelf.
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Hmm... als ik uit het menu met apps dan één ap kies, opent hij allesBartWNL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:38:
[...]
Nieuwe opdracht maken, stappen a la onderstaand plaatje.
[Afbeelding]

Ik heb je een pm gestuurdJohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:12:
[...]
Hmm... als ik uit het menu met apps dan één ap kies, opent hij allesIk weet dat het off-topic is, maar wat gaat er mis?
Zou je eens kunnen checken of ze behoefte hebben aan meer beta testers? Er zitten hier voldoende kritische mensen die best bereid zijn om op alle knopjes (tegelijkertijd) te drukken.Pure8 schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:03:
[...]
Hij gebruikt de Volvo On Call-app om alles te bedienen. Deze app is niet de bekende VOC-app die we kennen van de andere Volvo’s. Hij heeft een voor P8 aangepaste VOC-app waar extra mogelijkheden op zitten die typisch voor P8 zijn. Maar nu weet ik niet of deze app al gelijk vanaf W41 voor iedereen beschikbaar is of dat dat een beta-versie is omdat hij met een testauto rijdt.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Heb je al een p8 om hem mee te testen?JackBol schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:36:
[...]
Zou je eens kunnen checken of ze behoefte hebben aan meer beta testers? Er zitten hier voldoende kritische mensen die best bereid zijn om op alle knopjes (tegelijkertijd) te drukken.
https://juergen-gratzl.co...te-vollelektrische-volvo/
Ik heb ook Youtube music, daar kan je wel de kwaliteit instellen. En daar merk je het verschil ook.Afrokwijt schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:03:
Oh en de bitrate van Spotify is echt te belabberd..
Het verschil tussen de onboard app en stream via mijn telefoon is enorm. Mensen die meerijden denken oh deze auto heeft echt een slechte geluidsinstallatie.
Gelukkig had ik al Youtube premium vanwege de kids, ideaal. Voordeel is dat music ook dan gratis is. Kost me een iets meer 2 euro per maand.
Van het kastje naar de muur lopen...
Bewegende beelden van een sage green exemplaar
Nee nog niet gezien, thanks erg leuk om te zien. Blij met mijn keuze voor de kleur Sage Green!BartWNL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:11:
Was deze al gepost?
[YouTube: Volvo XC40 Recharge P8 2021]
De vrouw ookmvrooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:37:
[...]
Nee nog niet gezien, thanks erg leuk om te zien. Blij met mijn keuze voor de kleur Sage Green!
En in Glacier Silver, onze kleur 😃BartWNL schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:11:
Was deze al gepost?
[YouTube: Volvo XC40 Recharge P8 2021]
Mooi om te zien! ook mijn kleur :-)
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Weet iemand of de binnenruimte (lees: hoofdruimte) in de P8 hetzelfde is als in een gewone XC40? De verkoper kon het niet met zekerheid zeggen en ik kan me voorstellen dat je door de accu's in de bodem wat aan ruimte moet inleveren. Ik ben redelijk lang (1,96) en ik pas prima in een gewone XC40 met panoramadak, maar ik bedacht me dat een P8 weleens minder ruimte kan hebben.
Die nummerplaat gaat al een tijdje mee bij volvoMga1600 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:04:
Mooie beelden, maar ongelofelijk saaie stem! Gek ook dat die twee auto’s hetzelfde kenteken hebben.
:strip_exif()/f/image/IS8qHVY7WQo2CvqvM3z5ngS0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b0WYKXpI9igk8LZtSW1JHO7R.jpg?f=fotoalbum_large)
P2 thunder 20" non-PP
Gezien de plaatsing van het accupakket verwacht ik niet dat er minder binnenruimte isCutthroat schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:17:
Ik heb deze week nog een productieplek voor een P8 in 2020 weten te bemachtigen, dus ik meld me ook even in dit topic, gelijk met een vraag:
Weet iemand of de binnenruimte (lees: hoofdruimte) in de P8 hetzelfde is als in een gewone XC40? De verkoper kon het niet met zekerheid zeggen en ik kan me voorstellen dat je door de accu's in de bodem wat aan ruimte moet inleveren. Ik ben redelijk lang (1,96) en ik pas prima in een gewone XC40 met panoramadak, maar ik bedacht me dat een P8 weleens minder ruimte kan hebben.
:strip_exif()/f/image/TyvEHJLlRInOZrQ76Sb8G4r2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een sukkel, die verkoper. Hij had alleen maar de twee prijslijsten naast elkaar hoeven te leggen om te zien dat daar dezelfde maten in staan!Cutthroat schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:17:
Ik heb deze week nog een productieplek voor een P8 in 2020 weten te bemachtigen, dus ik meld me ook even in dit topic, gelijk met een vraag:
Grappig!GeForceFX_BE schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:35:
[...]
Die nummerplaat gaat al een tijdje mee bij volvo![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Laatste week november
Door leer achteraf is hij nu verschoven naar 25 nov.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Nee. Een stuk meer gelukkig. Bergop rond de 20kwh/100 km en bergaf rond de 15kwh/100JB schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:51:
Doet ie nou met zijn PeePee nog geen 250 km op een “volle” batterij?
Km bij een gemiddelde snelheid van 75
Km/h. Terug rekenen naar de accu grootte zit je dan toch echt op een range van ongeveer 400 km. Genoeg voor mij 😉.
En wat heb je besteld?Cutthroat schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:17:
P8 in glacier silver, lounge pakket, 20" velgen, arianne leren bekleding, power seats en de getinte achterruit. Nu nog even wachten op goedkeuring van de leasemaatschappij om hem definitief te bestellen, maar dat zou deze week goed moeten komen.
Gemiddelde van Bjorn was 19,9kWh op 100km op complete rit.JFDv schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:32:
[...]
Nee. Een stuk meer gelukkig. Bergop rond de 20kwh/100 km en bergaf rond de 15kwh/100
Km bij een gemiddelde snelheid van 75
Km/h. Terug rekenen naar de accu grootte zit je dan toch echt op een range van ongeveer 400 km. Genoeg voor mij 😉.
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
P2 thunder 20" non-PP
Mooie samenstelling! Geen warmtepomp of draadloos laden?Cutthroat schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:14:
[...]
P8 in glacier silver, lounge pakket, 20" velgen, arianne leren bekleding, power seats en de getinte achterruit. Nu nog even wachten op goedkeuring van de leasemaatschappij om hem definitief te bestellen, maar dat zou deze week goed moeten komen.
De P2 heeft eigenlijk geen opties.mvrooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:36:
[...]
Is dit bij de P2 geen optie geweest? Bij de P8 kun je kiezen voor de versatility lijn en krijg je het volgende:
Boodschappentashouder in bagageruimte
Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter
Veiligheidsnet in bagageruimte
Weet alleen niet of dat als ze zijn neergeklapt het wel past je stoeltjes natuurlijk.
Nee, denk niet dat ik de warmtepomp eruit ga halen (veel korte ritten, kan hem regelmatig laden) en in de XC40 waar ik in heb gezeten paste mijn telefoon niet (Galaxy S9+) en geen ramp om met een kabeltje te moeten laden.JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:32:
[...]
Mooie samenstelling! Geen warmtepomp of draadloos laden?
Probleempje voor later, maar ik vrees het laatste....GeForceFX_BE schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:30:
Bij de polestar krijg je 3 jaar de connectiviteitsdiensten, maar hoe zit het eigenlijk daarna? Moet (of kan?) je dan zelf een data-simkaartje voorzien, of is het via polestar een abbo nemen?
Bij de P8 krijg je dit: Volvo On Call - 2 jarige abonnementsverlenging (1 jaar € 39) €67PvS_68 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:42:
[...]
Probleempje voor later, maar ik vrees het laatste....
Om het helder te krijgen de eerste 3 jaar zijn inclusief bij de auto staat in de prijslijst. De verlenging van 67 euro betreft dus jaar 4+5 maar dit is uitsluitend voor VOC.mvrooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:08:
[...]
Bij de P8 krijg je dit: Volvo On Call - 2 jarige abonnementsverlenging (1 jaar € 39) €67
Of er (later) ook datakosten voor maps en bijv. spotify in rekening worden gebracht is niet duidelijk
[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 29-09-2020 22:41 ]
Maar als ik de gegevens vergelijk met de P2, snap ik het niet helemaal. Bijvoorbeeld de range is bij de P8 een stuk minder.
Welke auto heb je gekozen (P2/P8) en waarom?
Klopt naar verwachting zit dit daar wel bij in begrepen wat ik kreeg te horen maar op papier heb ik het niet dus het blijft inderdaad even afwachten. Heb nu een eigen simkaart in de XC40 maar dat hoeft dadelijk niet meer, kan waarschijnlijk niet eens meer.Mga1600 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:37:
[...]
Om het helder te krijgen de eerste 3 jaar zijn inclusief bij de auto staat in de prijslijst. De verlenging van 67 euro betreft dus jaar 4+5 maar dit is uitsluitend voor VOC.
Of er (later) ook datakosten voor maps en bijv. spotify in rekening worden gebracht is niet duidelijk
Schijnt voor de restwaarde wel heel belangrijkste zijn. En als je in de komende jaren toch wat meer zou moeten rijden is wellicht die 30km extra toch opeens fijn. Just saying...Cutthroat schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:09:
[...]
Nee, denk niet dat ik de warmtepomp eruit ga halen (veel korte ritten, kan hem regelmatig laden) en in de XC40 waar ik in heb gezeten paste mijn telefoon niet (Galaxy S9+) en geen ramp om met een kabeltje te moeten laden.
Het enige waar je qua ruimte iets hebt verloren tov huidige XC40 is de kofferbak "verdieping" maar dit heb je weer "terug" gekregen met de ruimte onder de "motorkap". Verder schijnt het identiek te zijn als de normale XC40'sCutthroat schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 17:17:
De auto’s zijn hetzelfde en toch helemaal anders. In mijn ogen is de P2 sportiever en iets efficiënter. De P8 is ruimer en (hopelijk) qua ondersteuning, bugs, etc. wat meer leunende op de ervaring van Volvo. Ik heb vooral voor de P8 gekozen omdat ik de extra ruimte voor het jonge gezin goed kan gebruiken en simpelweg enthousiast ben over de “tonka-truck” looks!Willi1908 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:59:
Ik twijfel momenteel tussen de P2 en de P8. Ik zie bij mijn lease maatschappij dat veel mensen voor de P8 hebben gekozen. Het is zelfs de meest gekozen Volvo xc40.
Maar als ik de gegevens vergelijk met de P2, snap ik het niet helemaal. Bijvoorbeeld de range is bij de P8 een stuk minder.

P8 vooral vanwege de ruimte en de instaphoogte/hoge zit.Willi1908 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:59:
Ik twijfel momenteel tussen de P2 en de P8. Ik zie bij mijn lease maatschappij dat veel mensen voor de P8 hebben gekozen. Het is zelfs de meest gekozen Volvo xc40.
De absolute range is wat mij betreft een enigszins overschat beginsel. Of je nou 300 of 400 km haalt, je wilt in die tijd best een keer koffie drinken en/of of plassen toch?
En dat kan prima terwijl de auto staat de laden. Laadsnelheid zou daarom wel een criterium kunnen zijn, ware het niet dat dat voor deze twee auto’s hetzelfde is.
En als ik zeg 20-25 minuten laad heb ik binnen NL weer genoeg power om altijd weer mee naar huis te komen om daar weer vol te laden voor de volgende keer.
[Ik vind de P2 trouwens wel de mooiste van de twee - maar niet voor mij dus].
Ik had in mijn XC90 ook een simkaartje. Werkte prima, maar ik heb begrepen dat tot MY 2018(?) het systeem op 3G was uitgelegd en dat wordt langzaam maar zeker uitgerangeerd. Vodafone is er volgens de berichten al mee gestopt en de andere aanbieders volgen. Dus sommige Volvo’s met ingebouwde modems zijn niet langer ‘Connected’.mvrooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:11:
[...]
Klopt naar verwachting zit dit daar wel bij in begrepen wat ik kreeg te horen maar op papier heb ik het niet dus het blijft inderdaad even afwachten. Heb nu een eigen simkaart in de XC40 maar dat hoeft dadelijk niet meer, kan waarschijnlijk niet eens meer.
De ingebouwde kaart in de P2/P8 is 4G neem ik aan en zou ons dus weer een paar jaar verder moeten helpen.....
[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 29-09-2020 23:38 ]
YouTube: Interior 2021 Volvo XC40 Recharge P8 - All Electric SUV Full review
Dit filmpje staat er al wat maandjes op, is eigenlijk het enige direct van Volvo (los van wat animaties). Het is wachten op nieuw materiaal volgende week...RuudWieP8 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:44:
Geen idee of het al gepost is maar aardige features worden nog eens uitgelegd
YouTube: Interior 2021 Volvo XC40 Recharge P8 - All Electric SUV Full review

Klopt had ik bij Volvo ook, hele schappelijke prijzen. Daarnaast had je toen ook een modem. Dat vind ik ideaal, simkaarten in en op vakantie de iPads koppelen aan de hotspot van de auto zelf.mvrooij schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:08:
[...]
Bij de P8 krijg je dit: Volvo On Call - 2 jarige abonnementsverlenging (1 jaar € 39) €67
Neefje en nichtje wilde ook altijd met ons meerijden, “want jouw auto heeft WiFi”
Klopt mijn simkaart/internet (kpn gelukkig) werkt nooit geweldig, valt nog wel eens weg, veel bufferen in Spotify en als je de Wifi hotspot voor de mensen in de auto aanzet is het bijna niet te doen. Ben inderdaad bang dat het enkel 3G is (heb een 2018 model Volvo XC40, een van de eerste). Ik baal ook dat je nergens kunt zien wat voor ontvangst je hebt (2g, 3g, 4g). Hopelijk is dit in de P8 inderdaad verbeterd naar 4G (5G zal nog niet zijn haha)Mga1600 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:36:
[...]
Ik had in mijn XC90 ook een simkaartje. Werkte prima, maar ik heb begrepen dat tot MY 2018(?) het systeem op 3G was uitgelegd en dat wordt langzaam maar zeker uitgerangeerd. Vodafone is er volgens de berichten al mee gestopt en de andere aanbieders volgen. Dus sommige Volvo’s met ingebouwde modems zijn niet langer ‘Connected’.
De ingebouwde kaart in de P2/P8 is 4G neem ik aan en zou ons dus weer een paar jaar verder moeten helpen.....
Hier ook de P8 gewoonweg omdat ik erg tevreden ben over Volvo en mijn dealer. De service is super en kwaliteit is erg hoog. Ruimte is iets wat je nu gewend bent en met mijn m1,96 is deze ruimte ideaal! Dus overstappen naar een P2 leek me niet verstandig ook al vond ik het sportieve wel een plus punt ook door mijn leeftijd (30) maar vind de P8 met de zwarte accenten toch nog erg sportief. Baal wel dat ik dadelijk mijn uitlaten kwijt ben want vond dit de auto juist van achter erg sportief maken, maar het is een beetje gek om uitlaten op een EV te hebbenWilli1908 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:59:
Bedankt - als ik naar de afmetingen kijk is de Polestar wel langer en zou je daarom toch meer ruimte verwachten bij de achterbank. De P2 is natuurlijk wel lager. De zit positie van de P2 vind ik overigens qua hoogte vergelijkbaar.JohnDoe77 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:15:
[...]
De auto’s zijn hetzelfde en toch helemaal anders. In mijn ogen is de P2 sportiever en iets efficiënter. De P8 is ruimer en (hopelijk) qua ondersteuning, bugs, etc. wat meer leunende op de ervaring van Volvo. Ik heb vooral voor de P8 gekozen omdat ik de extra ruimte voor het jonge gezin goed kan gebruiken en simpelweg enthousiast ben over de “tonka-truck” looks!
Ik vind het beiden prachtige auto’s. Moeilijke keuzes allemaal haha.
Oh dat is flink balen. Hopelijk heb je hem (of haar) snel terug.BartWNL schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:01:
Ik ben de auto kwijt aan de dealer. Na de foutmelding van gisteren naar de dealer gegaan om hem uit te laten lezen en ze kwamen een hele lijst aan foutmeldingen tegen. Die gaan ze allemaal rustig onderzoeken, dus moet even afwachten.
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.