WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Het lijkt ermee te maken te hebben dat je na het aansluiten de auto opent en er nog even in gaat zitten. En helemaal als je de kabel ontgrendelt en weer vergrendelt terwijl hij al met het proces bezig is.
Oke thanks, maar dus niet constant? Kon mij het namelijk niet herinneren van de voorgaande keren en vraag me af of dit bijvoorbeeld kwaad kan voor het inbranden van het scherm (wellicht onnodige zorg)GuiltyNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:36:
@BartWNL Ik heb dat ook één keer gehad. Ik vond het wel handig. Ik heb namelijk ook meermaals gehad dat het scherm meteen uitging en ik niet kon zien wanneer het laden ongeveer klaar was.
Het lijkt ermee te maken te hebben dat je na het aansluiten de auto opent en er nog even in gaat zitten. En helemaal als je de kabel ontgrendelt en weer vergrendelt terwijl hij al met het proces bezig is.
Gaaf om te zien!mvrooij schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:59:
Hier de crash test van de P8
YouTube: 2021 Volvo CX40 EV - Crash and Test Safety
Maar wat een zonde van die wagens 😱
P8
Nee ik heb het niet altijd.BartWNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:05:
[...]
Oke thanks, maar dus niet constant? Kon mij het namelijk niet herinneren van de voorgaande keren en vraag me af of dit bijvoorbeeld kwaad kan voor het inbranden van het scherm (wellicht onnodige zorg)
Inbranden zal niet zo snel een probleem zijn denk ik.
Zeker zonde van de wagensmvrooij schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:59:
Hier de crash test van de P8
YouTube: 2021 Volvo CX40 EV - Crash and Test Safety
Bij de botsing aan de zijkant had ik trouwens verwacht dat de ruimte aan de andere zijde mee naar buiten zou geven. Dat was destijds(?) iets waar Volvo om bekend stond: hoeveelheid binnenruimte blijft (nagenoeg) idem ipv dat het I deukt. Bij de beelden van boven zie ik dat alleen niet gebeuren. Is dit mechanisme er niet meer of zou dat met de battery pack te maken hebben?
Dus als een auto aan bijvoorbeeld de linkerkant wordt geraakt, dan gaat de rechterkant van de auto mee uitzetten?TheRebell schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:11:
[...]
Zeker zonde van de wagens![]()
Bij de botsing aan de zijkant had ik trouwens verwacht dat de ruimte aan de andere zijde mee naar buiten zou geven. Dat was destijds(?) iets waar Volvo om bekend stond: hoeveelheid binnenruimte blijft (nagenoeg) idem ipv dat het I deukt. Bij de beelden van boven zie ik dat alleen niet gebeuren. Is dit mechanisme er niet meer of zou dat met de battery pack te maken hebben?
Dat lijkt me dus niet echt de bedoeling, bij eender welke auto. Of eender welk ongeval.
Dan moet je bij een ongeval misschien alle 4 de deuren vervangen ipv. enkel 2.
Wel goed voor de garagehouder natuurlijk
Voor laten repareren van de auto wordt het wel een heel ander verhaal ja
Dit gaat over ongevallen met een enorm grote impact. Niet over een paaltje raken met als resultaat een gedeukte deur.TheRebell schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:29:
Ik begreep dat dit wel de bedoeling zou zijn. Daardoor worden inzittenden niet geplet bij een zijdelingse aanrijding. Daarom kun je niet zomaar achteraf een dakraam installeren of andere stoelen plaatsen, omdat deze onderdeel zijn van die constructie (soort van buizenframe oid, weet niet precies hoe het zit). Wellicht dat dit pas bij zwaardere aanrijdingen is.
Als je chassis echt geraakt wordt, dan is een auto toch total loss.
Bij deze auto komt daar bij dat de batterijen dan waarschijnlijk ook krom staan.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Als 1 kant ingedeukt is en de andere naar buiten staat, dan is er weinig meer te repareren denk ik?! Het frame is dan ook vervormd, want hoe wordt de andere kant anders naar buiten geduwd?TheRebell schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:29:
Ik begreep dat dit wel de bedoeling zou zijn. Daardoor worden inzittenden niet geplet bij een zijdelingse aanrijding. Daarom kun je niet zomaar achteraf een dakraam installeren of andere stoelen plaatsen, omdat deze onderdeel zijn van die constructie (soort van buizenframe oid, weet niet precies hoe het zit). Wellicht dat dit pas bij zwaardere aanrijdingen is.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Een keer gezien. Vond het heel handig! En inbranden is geen probleem meer met dit soort schermen. Zie het nu alleen als ik laad zonder dat de auto op slot staat. Dacht daarom dat ik hem toen niet op slot had gedaan per ongeluk.BartWNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:58:
Vraagje;
Blijft bij jullie het scherm achter het stuur ook aan staan tijdens het laden?
[Afbeelding]
Dat de andere kant mee naar buiten komt is nooit geweest want dat zou betekenen dat de energie van de botsing niet geabsorbeerd werd door de auto met zeer zwaar letsel voor de passagiers tot gevolg.TheRebell schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:11:
[...]
Zeker zonde van de wagens![]()
Het is de bedoeling dat de wagen alle energie opvangt en absorbeert met de systemen die aan boord zijn. (kreukelzones, SIP, ...)
Dat de wagen naderhand lastig of niet meer te repareren valt is van geen belang voor de constructeur. Die heeft enkel het welzijn van de inzittenden op het oog.
Trouwens, wat zou je zelf verkiezen? Een Total loss die gedeeltelijk door de verzekering vergoed wordt of de rest van jouw leven in een rolstoel maar een redelijke factuur voor een auto die je dan van de hand moet doen want ja, je kan er niet meer mee rijden,hé.
[ Voor 11% gewijzigd door Pure8 op 28-09-2020 08:24 ]
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
[ Voor 99% gewijzigd door _--[]--__ op 28-09-2020 08:52 ]
Toch meen ik ook ooit een filmpje te hebben gezien dat dit (enigszins) wel gebeurt met de bodem van de P8 waar de batterijen in zitten, juist ivm de veiligheid mbt de accu's. Ik ga eens zoeken of ik dat nog kan terugvinden (of dat ik het misschien toch gedroomd hebPure8 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:16:
[...]
Dat de andere kant mee naar buiten komt is nooit geweest want dat zou betekenen dat de energie van de botsing niet geabsorbeerd werd door de auto met zeer zwaar letsel voor de passagiers tot gevolg.
Het is de bedoeling dat de wagen alle energie opvangt en absorbeert met de systemen die aan boord zijn. (kreukelzones, SIP, ...)
Dat de wagen naderhand lastig of niet meer te repareren valt is van geen belang voor de constructeur. Die heeft enkel het welzijn van de inzittenden op het oog.
Trouwens, wat zou je zelf verkiezen? Een Total loss die gedeeltelijk door de verzekering vergoed wordt of de rest van jouw leven in een rolstoel maar een redelijke factuur voor een auto die je dan van de hand moet doen want ja, je kan er niet meer mee rijden,hé.
Edit: dit filmpje, vanaf 12:35. Het is minimaal (en misschien wel zoals alle auto's dat hebben).
[ Voor 6% gewijzigd door Montalbano op 28-09-2020 10:32 ]
P8
https://support.polestar....8-7323162-7323166-7325055
Erg balen dat CarPlay pas halverwege 2021 komt, gebruik ik nu erg veel in mijn huidige XC40 maar misschien ook doordat het infotainment nu niet op en top is naar mijn mening. Ook zie je dat je mobiel als key pas Spring 2021 komt en dat Setting a Climate preconditioning timer via de app mid 2021 komt. Dit geldt natuurlijk wel voor de P2, weet niet hoe dit met de P8 van Volvo zal zijn.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Scherm blijft aanstaan als je in de stapt en kies voor kabel vergrendelen en vervolgens de auto sluit.BartWNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:58:
Vraagje;
[Afbeelding]
Anders gaat het scherm idd uit, en je moet de auto op slot hebben anders gaat hij niet verder met laden aan de thuislader.
Ik dacht ook dat er een optie zat dat de auto automatisch sluit naar een x aantal minuten maar blijkbaar is dat niet zo.
Van het kastje naar de muur lopen...
Reed je wel op je eigen profiel? En reed de vorige persoon op zijn/haar profiel?BartWNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:30:
[...]
Stapte vanochtend in met eigen sleutel en toen waren de settings toch overschreven. Toch maar even puzzelen hoe dit precies werkt
Sleutels zijn standaard niet gekoppeld aan een profiel, dat moet handmatig. Druk daarvoor als je stil staat op de initiaal van de naam van je profiel rechtsboven en ga naar de instellingen. Daar staat een optie “sleutel koppelen”. Als er 2 sleutels aanwezig zijn in de auto moet je de gewenste sleutel in de backup-reader leggen. Dat is de bekerhouder onder je armsteun.
Dit is enkel het batt. pakket dat om lekken te voorkomen in z'n geheel onder de passagiersruimte doorschuift vanaf een bepaalde kracht. De passagiersruimte zelf zal NOOIT beschermd worden tegen beschadigingen. Dat zou potentieel dodelijk zijn voor de inzittenden.Montalbano schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:29:
[...]
Toch meen ik ook ooit een filmpje te hebben gezien dat dit (enigszins) wel gebeurt met de bodem van de P8 waar de batterijen in zitten, juist ivm de veiligheid mbt de accu's. Ik ga eens zoeken of ik dat nog kan terugvinden (of dat ik het misschien toch gedroomd heb)
Edit: dit filmpje, vanaf 12:35. Het is minimaal (en misschien wel zoals alle auto's dat hebben).
Wat schrijf je nu....Pure8 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:11:
[...]
Dit is enkel het batt. pakket dat om lekken te voorkomen in z'n geheel onder de passagiersruimte doorschuift vanaf een bepaalde kracht. De passagiersruimte zelf zal NOOIT beschermd worden tegen beschadigingen. Dat zou potentieel dodelijk zijn voor de inzittenden.
De passagiersruimte wordt zo sterk mogelijk uitgevoerd net om te vermijden dat passagiers verwond worden door binnendringende delen.
ROND de passagiersruimte (en vooral aan de voor en achterkant) zitten de kreukelzones.
Je wil toch niet dat de linkerkant bv zo ver ingedrukt wordt dat de bestuurderstoel helemaal verkreukeld wordt.
Yes, dank! Dit was het eerste wat ik gedaan heb toen ik de auto gekregen heb.eLScha schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:10:
[...]
Reed je wel op je eigen profiel? En reed de vorige persoon op zijn/haar profiel?
Sleutels zijn standaard niet gekoppeld aan een profiel, dat moet handmatig. Druk daarvoor als je stil staat op de initiaal van de naam van je profiel rechtsboven en ga naar de instellingen. Daar staat een optie “sleutel koppelen”. Als er 2 sleutels aanwezig zijn in de auto moet je de gewenste sleutel in de backup-reader leggen. Dat is de bekerhouder onder je armsteun.
Maar stapte dus in met mijn "eigen sleutel" en zat toen met de instellingen van mijn vriendin.
Is hierna echter niet meer gebeurd, dus wellicht was het eenmalig.
Ik heb me misschien fout uitgedrukt door te zeggen "nooit beschermen tegen beschadigingen".Tommie12 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:18:
[...]
Wat schrijf je nu....
De passagiersruimte wordt zo sterk mogelijk uitgevoerd net om te vermijden dat passagiers verwond worden door binnendringende delen.
ROND de passagiersruimte (en vooral aan de voor en achterkant) zitten de kreukelzones.
Je wil toch niet dat de linkerkant bv zo ver ingedrukt wordt dat de bestuurderstoel helemaal verkreukeld wordt.
Wat ik bedoel is dat de constructeur de veiligheid van de passagiers steeds boven het beschermen tegen beschadigingen zal beogen.
Je hebt natuurlijk de veiligheidskooi. Dit gedeelte van de auto moet zo weinig mogelijk vervormen maar de constructeur moet er dan wel voor zorgen dat zo veel mogelijk krachten reeds geabsorbeerd zijn voordat de veiligheidskooi aan de beurt is want dán zijn het de passagiers die aan de resterende krachten onderhevig zijn.
Kort samengevat: het voorkomen van beschadigingen die zorgen voor hogere herstellingskosten na een ongeval is niet aan de orde bij het ontwerp van een auto. Dat punt wou ik maken.
[ Voor 16% gewijzigd door Pure8 op 28-09-2020 11:43 ]
Wat ik begrepen heb, uit een eerdere animatie, is dat de accu’s enigszins flexibel in een extra verstevigd frame zijn opgehangen. In die animatie zag je zo’n zijdelingse beweging van het accupakket binnen dat frame bij impact van opzij.Montalbano schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:29:
[...]
Toch meen ik ook ooit een filmpje te hebben gezien dat dit (enigszins) wel gebeurt met de bodem van de P8 waar de batterijen in zitten, juist ivm de veiligheid mbt de accu's. Ik ga eens zoeken of ik dat nog kan terugvinden (of dat ik het misschien toch gedroomd heb)
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Dan zal ik het destijds vast verkeerd begrepen hebben, hoe dit zou werken (of de persoon die het heeft uitgelegd begreep het ook niet). Dank voor je correctie.Pure8 schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:16:
[...]
Dat de andere kant mee naar buiten komt is nooit geweest want dat zou betekenen dat de energie van de botsing niet geabsorbeerd werd door de auto met zeer zwaar letsel voor de passagiers tot gevolg.
Wat ik zelf zou kiezen; daar kun je het antwoord vast wel op bedenken
Volgens mij zijn we het allemaal met elkaar eensPure8 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:31:
[...]
Ik heb me misschien fout uitgedrukt door te zeggen "nooit beschermen tegen beschadigingen".
Wat ik bedoel is dat de constructeur de veiligheid van de passagiers steeds boven het beschermen tegen beschadigingen zal beogen.
Je hebt natuurlijk de veiligheidskooi. Dit gedeelte van de auto moet zo weinig mogelijk vervormen maar de constructeur moet er dan wel voor zorgen dat zo veel mogelijk krachten reeds geabsorbeerd zijn voordat de veiligheidskooi aan de beurt is want dán zijn het de passagiers die aan de resterende krachten onderhevig zijn.
Kort samengevat: het voorkomen van beschadigingen die zorgen voor hogere herstellingskosten na een ongeval is niet aan de orde bij het ontwerp van een auto. Dat punt wou ik maken.
En nu terug naar fotos en mooie ervaringen
Wie heeft er in vredesnaam gevraagd om een ‘Digital driver report’ te kunnen exporteren?!mvrooij schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:29:
Zie nu dat ze bij de P2 Questions pagina ook de Feature roadmap hebben toegevoegd:
https://support.polestar....8-7323162-7323166-7325055
Erg balen dat CarPlay pas halverwege 2021 komt, gebruik ik nu erg veel in mijn huidige XC40 maar misschien ook doordat het infotainment nu niet op en top is naar mijn mening. Ook zie je dat je mobiel als key pas Spring 2021 komt en dat Setting a Climate preconditioning timer via de app mid 2021 komt. Dit geldt natuurlijk wel voor de P2, weet niet hoe dit met de P8 van Volvo zal zijn.
Kunnen ze die moeite niet in het versnellen van de nuttige functies stoppen

Ik vrees dat de P8 op een gelijk ontwikkelschema zal liggen aangezien de onderliggende hard- en software wel grotendeels hetzelfde is als ze kosten in overweging hebben genomen?!
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Eens, voor de meeste waarschijnlijk geen optie die gebruikt zal worden. Misschien wel voor lease auto's?P2Hattem schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:41:
[...]
Wie heeft er in vredesnaam gevraagd om een ‘Digital driver report’ te kunnen exporteren?!
Kunnen ze die moeite niet in het versnellen van de nuttige functies stoppen?
Ik vrees dat de P8 op een gelijk ontwikkelschema zal liggen aangezien de onderliggende hard- en software wel grotendeels hetzelfde is als ze kosten in overweging hebben genomen?!
Ik ben er ook bang voor, de P8 is exact hetzelfde als de P2 in mijn ogen (qua techniek etc.) dus lijkt me niet dat Volvo er wel eerder mee komt.
Dat is toch iets wat je met een parameter uit of aan kan zetten? Of mis ik iets?
Zelfs als het niet in de huidige software aanwezig is, dan is het toevoegen toch een fluitje van een cent.. Het verband met de OTA mogelijkheid begrijp ik..
Ik zou graag eens hun backlog willen zien.. ;-)
Ik mag toch hopen dat de climate pre condition via de Volvo on call app beschikbaar zal zijn..P2Hattem schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:41:
[...]
Wie heeft er in vredesnaam gevraagd om een ‘Digital driver report’ te kunnen exporteren?!
Kunnen ze die moeite niet in het versnellen van de nuttige functies stoppen?
P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal
Nou dat is het dus nog niet ... dat is zo bizar.jck82 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:19:
[...]
Ik mag toch hopen dat de climate pre condition via de Volvo on call app beschikbaar zal zijn..
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik neem aan dat hier de rij-geschiedenis mee bedoeld wordt? Die was in de Sensus Volvo’s ook te exporteren en bruikbaar als kilometer administratie voir de belastingdienst omdat he aan kunt geven of een rit prive of zakelijk was.mvrooij schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:18:
[...]
Eens, voor de meeste waarschijnlijk geen optie die gebruikt zal worden. Misschien wel voor lease auto's?
Ik ben er ook bang voor, de P8 is exact hetzelfde als de P2 in mijn ogen (qua techniek etc.) dus lijkt me niet dat Volvo er wel eerder mee komt.
Omschreef het hier al eens: bij de XC90 (die de eerste was met de vorige generatie besturing) zijn er de eerste tijd massa’s software updates geweest tot het uiteindelijk ‘perfect’ was. Iedere update moest bij de dealer geladen worden.armageddon_2k1 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:50:
Zijn ze deze auto ook lekker 'agile' aan het ontwikkelen? Wat een verhalen hier zeg...
Over een paar maanden hebben wij OTA dud dan wordt het allemaal wat gemakkelijker. Tot die tijd zal het gewoon even (on)rustig uitzitten worden, helaas een consequentie van een geheel nieuw concept.
Welk nieuw concept? Het is pas 9 jaar oud. Sinds 2011 rijden er al elektrische auto's rond toch (kijkende naar de Ampera, maar die had een range-extender) of 2012 (de Tesla Model S)?Mga1600 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:14:
[...] Tot die tijd zal het gewoon even (on)rustig uitzitten worden, helaas een consequentie van een geheel nieuw concept.
Ik ontken niet dat het allemaal een complexe bezigheid is, dat is het zeker, maar wat ik hier zo lees (en over de Tesla's ook) vind ik wel knap dat men zo goed het geduld bewaard.
[ Voor 39% gewijzigd door armageddon_2k1 op 28-09-2020 14:32 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
*naast mij ongerust maken
[ Voor 8% gewijzigd door ach-jee op 28-09-2020 14:53 ]
Volgens mij wordt met nieuw concept hier niet bedoeld dat een auto elektrisch is. Dat staat ook totaal los van infotainment systemen en voertuiginstellingen.armageddon_2k1 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:29:
[...]
Welk nieuw concept? Het is pas 9 jaar oud. Sinds 2011 rijden er al elektrische auto's rond toch (kijkende naar de Ampera, maar die had een range-extender) of 2012 (de Tesla Model S)?
Ik ontken niet dat het allemaal een complexe bezigheid is, dat is het zeker, maar wat ik hier zo lees (en over de Tesla's ook) vind ik wel knap dat men zo goed het geduld bewaard.
Wat hier - volgens mij - bedoeld wordt is dat het de eerste auto is met een 3rd-party (Android Automotive) infotainment systeem i.c.m. Polestar native voertuiginstellingen waarop OTA mogelijk moet zijn. Besef wel dat er naast Android Automotive nog steeds een Polestar native OS moet draaien om bijv. de bestuurdersdisplay aan te sturen. Maar ook voor zaken als o.a. batterij management etc. Beide platformen moeten OTA ondersteunen en onderling kunnen samenwerken. Dat lijkt mij toch wel een nieuw concept en al zeker voor Polestar, wat ook nog eens een nieuw bedrijf is.
Het is hetzelfde als zeggen dat Tesla met gemak een ICE auto foutloos zou moeten kunnen fabriceren omdat het concept al tig jaar oud is...... Je ziet al hoeveel moeite ze hebben met een deugdelijk chassis en afwerking ondanks dat dat al een heel oud concept is.
Daar ben ik het mee eens.Pure8 schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:31:
[...]
Ik heb me misschien fout uitgedrukt door te zeggen "nooit beschermen tegen beschadigingen".
Vervang nu krachten nog door "energie", en we zijn er.
Bij een frontale botsing heb je natuurlijk veel meer ruimte om energie op te nemen dan bij een zijdelings crash. Dan wordt een deel van de energie opgenomen door het buigen van de de hele cabine, maar je wil niet dat de cabine die 2m breed is samengeperst wordt tot 1,2m.
Ik heb een inpandige garage waarvan de kanteldeur een standaard maat is (lees niet al te breed..).
Ik rij altijd achteruit de garage in omdat het gezien de oprit/uitrit makkelijker is om vóóruit weg te rijden.
Bij het achteruit de garage inrijden rijden "piept" de auto best wel gezien de niet al te brede doorgang
(ik hou pakweg 10cm naast de spiegels over).
Is de "kont" eenmaal binnen dan houd het piepen op omdat er genoeg ruimte is.
HOE nu met de Polestar?? en zijn automatische rem??
Krijg ik een soort van phantom break omdat toto'tje het niet eens is met mijn keuze?
Wie weet meer en/of heeft al ervaring met iets wat hier op lijkt??
tia
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hieronder de Google vertaling:
"Ik heb een bug rapport over mijn probleem en nu wil ik graag een korte gids te schrijven over hoe het opzetten van een Wi-Fi-netwerk.
0. Parkeren (niet mogelijk tijdens het rijden!)
1. Eerst activeer je de hotspotfunctie op je eigen smartphone (afhankelijk van het besturingssysteem of/en de fabrikant).
2. Hier wijst u meestal een naam toe voor het nieuw aangemaakte netwerk en een wachtwoord.
3. Nu navigeer je naar instellingen in de Polestar in het Center Display :gear:
4. Klik vervolgens op het menu-item Netwerkverbindingen - Wi-Fi.
5. Hier duw je de WLAN "Toggle switch" naar AAN.
6. Dan tik je op de letters "WLAN".
7. Nu moet het net verschijnen. (Wachten!) Zo niet, dan kan het ook handmatig worden toegevoegd.
8. Onder andere instellingen u ook instellen dat de verbinding automatisch wordt hersteld, wat absoluut handig is, maar standaard is uitgeschakeld."
Gisteren iets soortgelijks gehad. Ik moet bij mij voor de deur met twee wielen op de stoep parkeren. Bij het achteruit het stoepje opdraaien ging de auto helemaal los op het hegje langs mijn voortuin terwijl ik daar toch wel een centimeter of 30 vanaf was. Ik heb het genegeerd en ben zoals gewend verder achteruit gereden, want plek zat. De auto accepteerde dat niet met een remingreep als resultaat.Hansieo schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:55:
Wie kan hier meer over zeggen...
Ik heb een inpandige garage waarvan de kanteldeur een standaard maat is (lees niet al te breed..).
Ik rij altijd achteruit de garage in omdat het gezien de oprit/uitrit makkelijker is om vóóruit weg te rijden.
Bij het achteruit de garage inrijden rijden "piept" de auto best wel gezien de niet al te brede doorgang
Krijg ik een soort van phantom break omdat toto'tje het niet eens is met mijn keuze?
tia

Beetje vervelend. Het regende ook flink, dus wellicht dat de sensoren daar ook wat moeite mee hadden...
Op zich logisch als hij wat "ziet" hij er op remt toch?Rahza92 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:29:
[...]
De auto accepteerde dat niet met een remingreep als resultaat.
Jullie kunnen het eenvoudig uitzetten als je niet wil dat hij remt:
https://support.polestar....ctiveren-en-deactiveren*/
Ik parkeer hem op 5 cm van een paaltje die linksvoor op de oprit staat. Auto piept alleen en toont allemaal rode vlakjes, maar je kan gewoon rijden.Hansieo schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:55:
Wie kan hier meer over zeggen...
tia
De automatische rem is om een aanrijding te vermijden en dat gebeurt doorgaans met hogere snelheden, maar ik weet natuurlijk niet hoe hard jij je P2 de garage in rijdt. Brengt me trouwens op een vraag: iemand al geprobeerd hoe hard de P2 achteruit kan rijden? Eenmaal een poging gewaagd, maar schrok wel hoe hard dat ging. Gevoelsmatig Net zo extreem als de acceleratie vooruit.
P2 Launch Edition Void 20”
Dank voor de tip. Deze optie weet ik ook te vinden. Ik reageer op de vraag van een mede-tweaker om vergelijkbare ervaringen te delen, ik vraag verder geen advies. Desalniettemin bedankt voor de geste.Arie van Dijk schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:35:
[...]
Op zich logisch als hij wat "ziet" hij er op remt toch?
En een reactie op het “ logische”. Zo logisch vind ik het niet. Ik parkeer al jaren op deze manier voor mijn deur met mijn Volvo die ook kan ingrijpen in dit soort situaties en dat ging altijd goed. Eerste keer met de P2 en hij grijpt in en dat vind ik best opvallend. Wat fine-tuning zou niet gek zijn.
Bij opnieuw starten gaat het weer aan. Bij mij remt ie niet wanneer ik het heel langzaam doe. Kan hem achter op 20 cm van een muur zetten zonder dat ie remt. Is denk ik een snelheidsafhankelijk dingetje, maar misschien werkt het bij mijn auto nietArie van Dijk schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:35:
[...]
Op zich logisch als hij wat "ziet" hij er op remt toch?
P2 Launch Edition Void 20”
Ik heb er bij mijn proefrit bij de space navraag naar gedaan en de medewerker zei me toen dat je er langzaam doorheen kan rijden. Ik kan het zelf helaas nog niet testen.Cello66 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:50:
[...]
Bij opnieuw starten gaat het weer aan. Bij mij remt ie niet wanneer ik het heel langzaam doe. Kan hem achter op 20 cm van een muur zetten zonder dat ie remt. Is denk ik een snelheidsafhankelijk dingetje, maar misschien werkt het bij mijn auto niet
Misschien een stomme vraag en hij is niet bijdehand bedoeld, maar waarom zou je dat willen?FirstEV schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:04:
Volgens onze oosterburen kan een verbinding tussen de P2 en een hotspot van je mobiele telefoon gelegd worden. Zie https://polestar.fans/t/q...internetverbindung/1196/9
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Voor als het reguliere Polestarnetwerk het niet doet en jouw telefoon wel bereik heeft.Quark2 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:02:
[...]
Misschien een stomme vraag en hij is niet bijdehand bedoeld, maar waarom zou je dat willen?
Prima vraag overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door FirstEV op 28-09-2020 16:05 ]
Alle bedankt voor de input. Ik begrijp dat ik even zal moeten wachten totdat ik kan testen in mijn specifieke "doorgang".
In het ergste geval moet ik dus uitschakelen... (wellicht nwe gebruiker toevoegen met exact mijn instellingen én een kopie waarvan het achteruit-rem op UIT staat en dan opslaan om sneller?? te kunnen switchen.)
of... (lol) progje dat de REM uitzet zodra ik voor het huis aankom...

@Cello66
maar ik weet natuurlijk niet hoe hard jij je P2 de garage in rijdt...
lol... met 400 pk?? dan is de landings baan érg kort...dus op z'n egeltjes...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Heb weer internet, ze hebben de laatste update geinstalleerd, met de patch(es) van 1 september ipv van 1 juni.JFDv schreef op zondag 27 september 2020 @ 19:50:
[...]
Ah ok. Verklaart waarom ik gisteren Spotify niet aan de praat kreeg (niet lang geprobeerd en gewoon de radio aan gedaan). Losstaand van de onjuiste synchronisatie dus. Nou ook maar naar de garage voor een update. Denk dat ik maar even voortmodder tot mijn winterbanden er zijn en gemonteerd worden. Dat duurt nog even dus misschien zijn er dan gelijk weer wat meer updates uitgevoerd. Hopelijk leest Polestar mee 😉
Voor de update hebben ze iets van 45 minuten nodig, heb er zelf niet op gewacht, garage zit op 5 minuten loop afstand.
Kan je ergens nou een versie nummer zien ? of welke patches je wel/niet hebt gehad?arwindezeeuw schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:20:
[...]
Heb weer internet, ze hebben de laatste update geinstalleerd, met de patch(es) van 1 september ipv van 1 juni.
Voor de update hebben ze iets van 45 minuten nodig, heb er zelf niet op gewacht, garage zit op 5 minuten loop afstand.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
En heeft iemand een manier om de hoofdsteunen van de achterbank te verwijderen? Dan passen de stoeltjes van mijn kinderen een stuk beter. Maar ze lijken vast te zitten.
Ik heb het eerder gelezen hier volgens mij, maar ik heb er zelf geen last van. Iemand anders gaf de tip om ze wat hoger te zetten, misschien is dat wat? Hoofdsteunen achter zitten vast geloof ik, dus dat wordt de slijptol pakken.GuiltyNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:50:
Ben ik de enige die vindt dat de hoofdsteunen van de voorstoelen wat ver naar voren staan, waardoor je altijd een beetje met je hoofd naar voren gebogen zit? Ik vind dat niet heel prettig.
En heeft iemand een manier om de hoofdsteunen van de achterbank te verwijderen? Dan passen de stoeltjes van mijn kinderen een stuk beter. Maar ze lijken vast te zitten.
Toen in net instapte kreeg ik geen 12-volt melding, maar ik blijf het nog maar even monitoren. Ik stap nu ook maar uit met de D > N > P methode.
Wat het wordt:
Black stone solid
Lounge
Power seats
Draadloos telefoon
20” velgen
Warmtepomp
Extra getint glas
Versie van Android Automative kan je zien, vind, je onder het het tandwieltje, System, About en hier vind je huidige versie/patch niveau.4v4t4r schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:48:
[...]
Kan je ergens nou een versie nummer zien ? of welke patches je wel/niet hebt gehad?
Het valt me een beetje tegen van de overige Tweakers hier dat ze dit niet eerder gemeld hebben. Versienummer blijkt op een vrij intuïtieve plek te zitten. (Voor mij in ieder geval...)arwindezeeuw schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:39:
[...]
Versie van Android Automative kan je zien, vind, je onder het het tandwieltje, System, About en hier vind je huidige versie/patch niveau.
Ik ga het proberen! Achterlijk dat ze achter vast zitten. Wie heeft dat verzonnen....ach-jee schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:25:
[...]
Ik heb het eerder gelezen hier volgens mij, maar ik heb er zelf geen last van. Iemand anders gaf de tip om ze wat hoger te zetten, misschien is dat wat? Hoofdsteunen achter zitten vast geloof ik, dus dat wordt de slijptol pakken.
Toen in net instapte kreeg ik geen 12-volt melding, maar in blijf het nog maar even monitoren. Ik stap nu ook maar uit met de D > N > P methode.
Ik gebruik ook de D - N - P / R - N - P methode en sindsdien geen meldingen meer gehad!
Waarom niet? Dat leek4v4t4r schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:07:
Ik kom er net achter dat ik geen power seats heb genomen ... zucht
Mij nou juist geweldig. Net als de verwarmde voorruit. En het verwarmde stuur, dat is iets kleins maar zo ontzettend lekker op een koude winterochtend. Stoelverwarming gebruik ik zelden, maar stuurverwarming kan ik echt van genieten in huurauto’s. (Ik huur regelmatig auto’s voor mijn werk)
BartWNL schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:58:
Vraagje;
[Afbeelding]
Hmmmm heb mijn auto op 11 september opgehaald en mij is verteld dat toen de laatste updates er op gezet zijn. Dus vraag me af of dearwindezeeuw schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:20:
[...]
Heb weer internet, ze hebben de laatste update geinstalleerd, met de patch(es) van 1 september ipv van 1 juni.
update van 1 September de oplossing is? Ik denk toch echt dat er een functie moet komen die de versie van de software laat zien. En een lijst. Anders blijft het heel vaag welke update welk probleem opgelost heeft. Snap dat polestar wellicht niet zo happig is vanwege concurrentie en negatieve publiciteit maar open en eerlijk lijkt me voor de klant het beste.
Same probleem en dezelfde vraag.ach-jee schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:46:
Ik kreeg net met instappen kortstondig de 12-Volt melding. Ging zo snel dat ik het nauwelijks kon lezen. Weet iemand inmiddels al of deze melding enige consequenties heeft?*
*naast mij ongerust maken
En dezelfde onrust.
Zelfde batch ook. Gebruikte jij al wel de ‘eerst in neutraal en dan pas in park’ methode?Afrokwijt schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:01:
[...]
Same probleem en dezelfde vraag.
En dezelfde onrust.
Beetje onzinnige optie als je kan prea-heaten. Maar goed, dat hebben ze kennelijk nog niet geregeld.Spanky79 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:18:
[...]
Waarom niet? Dat leek
Mij nou juist geweldig. Net als de verwarmde voorruit. En het verwarmde stuur, dat is iets kleins maar zo ontzettend lekker op een koude winterochtend. Stoelverwarming gebruik ik zelden, maar stuurverwarming kan ik echt van genieten in huurauto’s. (Ik huur regelmatig auto’s voor mijn werk)
Yes al direct vanaf het begin gaan doen. Is nu al automatisme.ach-jee schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:07:
[...]
Zelfde batch ook. Gebruikte jij al wel de ‘eerst in neutraal en dan pas in park’ methode?
In mijn geval was er geen internet toegang meer (niet via 4G en niet via Wifi), normale opties werkten niet en was de enige mogelijke optie nog om een update te doen in de hoop dat dit het probleem oplost.JFDv schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:55:
[...]
[...]
Hmmmm heb mijn auto op 11 september opgehaald en mij is verteld dat toen de laatste updates er op gezet zijn. Dus vraag me af of de
update van 1 September de oplossing is? Ik denk toch echt dat er een functie moet komen die de versie van de software laat zien. En een lijst. Anders blijft het heel vaag welke update welk probleem opgelost heeft. Snap dat polestar wellicht niet zo happig is vanwege concurrentie en negatieve publiciteit maar open en eerlijk lijkt me voor de klant het beste.
Kan me voorstellen dat ze dit niet standaard doen, kost ze gewoon 45 minuten (voor de levering krijgen ze een vergoeding maar dit erbij komt niet uit waarschijnlijk), nu kunnen ze dit waarschijnlijk als garantie indienen en een vergoeding krijgen.
Vermoed dat ze wel updates doen maar dan heel specifiek voor een aantal standaard bekende problemen bijv het 12V probleem. Bij de levering aan mij werd gezetgt dat dit opgelost was, heb het ook nog niet gezien
Kan iedereen die zijn/haar polestar al heeft het versienummer posten zodat we zien welke update versies er bestaan?arwindezeeuw schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:39:
[...]
Versie van Android Automative kan je zien, vind, je onder het het tandwieltje, System, About en hier vind je huidige versie/patch niveau.
Ik gebruik verwarmbare vooruit ook als het soms gaat wasemen, werkt erg prettig en snel. Volgens mij is de prijs/prestatie nutteloosheid award juist voor de warmtepomp; ik meen 30 km rangewinst (onder optimale omstandigheden!) voor 670 euro..STIMPPYYY schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:17:
[...]
Beetje onzinnige optie als je kan prea-heaten. Maar goed, dat hebben ze kennelijk nog niet geregeld.
Nou.,.. ik ben blij dat ik wel weer al die luxe mee besteld heb: stuurverwarming is echt heerlijk, ik had het eerder, voorruitverwarming is fantastisch (en veilig), en stoelverwarming had ik vrijwel altijd aan,:scheelt last van de rug op lange ritten. Nu ik even zonder Volvo zit afwachting van de P8 mis ik het allemaal echt!Spanky79 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:18:
[...]
Waarom niet? Dat leek
Zolang OTA nog niet mogelijk is, gaat Polestar de versies en bugfixes waarschijnlijk niet zichtbaar maken. Iedere ' patch tuesday' de hele vloot terug naar de Volvo dealer is ook geen houdbare .situatie.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Een warmtepomp verdient zichzelf terug als je zelf de kWh’tjes moet betalen.Tweaqer schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:07:
[...]
Ik gebruik verwarmbare vooruit ook als het soms gaat wasemen, werkt erg prettig en snel. Volgens mij is de prijs/prestatie nutteloosheid award juist voor de warmtepomp; ik meen 30 km rangewinst (onder optimale omstandigheden!) voor 670 euro..
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Bummer, dat betekent dus dat de 12-volt bug nog niet opgelost is in de meest recente firmware (als wij die hebben in ieder geval). Daar rijdt je dan toch net wat minder zeker door.Afrokwijt schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:26:
[...]
Yes al direct vanaf het begin gaan doen. Is nu al automatisme.
Klinkt goed! Wanneer ga je ‘m krijgen (ongeveer )?Ruben E schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:34:
Zo, ik heb de knoop ook door gehakt voor de vervangende leaseauto. Kon nog net een P8 op de kop tikken voor 2020 (al een paar weken geleden). Lees al even mee en heb inmiddels de M3, de Polestar en XC40 T5 proef kunnen rijden. Rijd nu een V40, maar vond de binnenruimte in de Polestar toch tegenvallen en achterin kon ik niet normaal rechtop zitten (carpool regelmatig met 3 volwassenen). Het vegaleer was ik ook niet zo van gecharmeerd. Verder echt een supermooie auto en visueel echt het meest aantrekkelijke. M3 was wel ruimer binnenin, maar mijn vrouw vond de stoelen verschrikkelijk zitten en de kofferbak was ook niet echt praktisch, daarnaast visueel van binnen wel heel kaal. P8 is wat degelijker, maar wel lekker veel binnenruimte en vond die daarom toch het toch het meest aantrekkelijke model om 5 jaar mee vooruit te kunnen tegen eenzelfde bijtelling als de huidige V40.
Wat het wordt:
Black stone solid
Lounge
Power seats
Draadloos telefoon
20” velgen
Warmtepomp
Extra getint glas
Verbeter me als ik het niet goed bereken maar volgens mij moet je 16.667 warmtepomp km's (€ 0,039 p/km) rijden om het eruit te halen. Stel dat je gemiddeld 20km (5%) winst hebt van je warmtepomp dan moet je 333.340 km rijden om het eruit te halen? En eerlijk gezegd lijkt 20km mij nog wel wat optimistisch..guido66 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:49:
Reken je ook even uit hoeveel km je daar voor moet rijden?
[ Voor 6% gewijzigd door Tweaqer op 28-09-2020 21:09 ]
Het werkt inderdaad snelheidsafhankelijk. Ik heb namelijk al twee keer een remingreep gehad bij het terugzetten in mijn carport (ik schrok me de pleuris). De sensoren reageren op de struik waar ik langsaf rijd. Maar het gaat goed wanneer ik rustig terugzet.Cello66 schreef op maandag 28 september 2020 @ 15:50:
[...]
Bij opnieuw starten gaat het weer aan. Bij mij remt ie niet wanneer ik het heel langzaam doe. Kan hem achter op 20 cm van een muur zetten zonder dat ie remt. Is denk ik een snelheidsafhankelijk dingetje, maar misschien werkt het bij mijn auto niet
Zicht naar achter in het donker is zeer beperkt. Combinatie van weinig achteruitrijverlichting en anti-blindering stand vermoed ik.
(51.9161647, 5.1764676)FBMG schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:23:
Volgens mij is het bij Beesd op de A2 net voor de Esso.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja geen idee hahah, gewoon vergeten denk ik - nou ja ik ben de enige die er in rijd.. dus eenmaal op zn plek en het veranderd nooit meer.Spanky79 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:18:
[...]
Waarom niet? Dat leek
Stuurverwarming heb ik nu ook - gebruik het bar weinig (auto is warm als ik instap, dus ook het stuur, en dat zal straks niet anders zijn)
Is de Android Automotive versie niet iets anders dan het versie nummer van de Polestar 2 software?arwindezeeuw schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:39:
[...]
Wellicht, maar veel settings worden vanuit Android Automotive aangestuurd, dus misschien is het toch in elk geval een deel van wat er updates krijgt.misteriks schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:55:
[...]
Is de Android Automotive versie niet iets anders dan het versie nummer van de Polestar 2 software?
Lijkt me daarom zinvol als we hier onze versie/build info posten.
Vind ik niet, echt superlekker.STIMPPYYY schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:17:
[...]
Beetje onzinnige optie als je kan prea-heaten. Maar goed, dat hebben ze kennelijk nog niet geregeld.
Preheaten lijkt me prima verder, maar ik denk dat ik alsnog enorm ga genieten van de stuurverwarming.
Huidige auto loopt januari uit contract, dus waarschijnlijk laat ik hem eind december pas leveren. Wanneer hij geproduceerd wordt weet ik (nog) niet.Mga1600 schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:55:
[...]
Klinkt goed! Wanneer ga je ‘m krijgen (ongeveer )?
[ Voor 104% gewijzigd door Ruben E op 28-09-2020 23:07 ]
Maargoed is ook gewoon een standaardoptie op de P8, dus iedere P8 besteller kan er desgewenst van gaan genietenSpanky79 schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:38:
[...]
Vind ik niet, echt superlekker.
Preheaten lijkt me prima verder, maar ik denk dat ik alsnog enorm ga genieten van de stuurverwarming.
Ohh dat is een goed beeld, de P8 op NL bodem. Zou het al een dealer auto zijn? Of een Scandinavische demo on tour?FBMG schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:18:
[Afbeelding]
Wat kom ik tegen op instagram bij volvo.forlife Hij rijd gewoon op de A2
P8
Welgeteld 1 seintje gehad dat het licht hinderde en dat kwam van een fietser met een piepklein lampje.
Mogelijk heeft het iets te maken met de navigatie. Het lijkt wel alsof ie het bij navigatiepunten doet (stoplicht, splitsing, afrit, afslag). Maar ik heb de geluidsinstelling van de navigatie op ‘alleen meldingen’ staan. Of misschien omdat ik de richtingaanwijzer gebruik.
Ik heb dit al 5 jaar op mijn huidige wagen en de 700 voor het lichtpakket was voor mij echt een no-brainer.BartWNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:38:
Zojuist een stuk gereden met het adaptieve grootlicht, dat werkt me toch een partij mooi. Je ziet precies welk deel “gedimd” wordt zodat tegenliggers er geen last van hebben.
Welgeteld 1 seintje gehad dat het licht hinderde en dat kwam van een fietser met een piepklein lampje.
Lekker altijd met groot licht rijden
[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 29-09-2020 07:06 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Enig idee welke provider en abonnement Polestar voor de auto heeft lopen? Kan natuurlijk zijn dat je vaak geen 4G ontvangst hebt...Afrokwijt schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:03:
Oh en de bitrate van Spotify is echt te belabberd..
Het verschil tussen de onboard app en stream via mijn telefoon is enorm. Mensen die meerijden denken oh deze auto heeft echt een slechte geluidsinstallatie.
There can be only fun
Dat het door de navigatiemeldingen zou komen klinkt wel aannemelijk. Maar dat kun je wel testen dmv een ritje zonder navigatie toch?Afrokwijt schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 06:59:
Andere mensen met de ervaring dat het audio volume op gekke momenten hoorbaar automatisch lager wordt gezet? Ik lees dat het volume dynamisch werkt aan de hand van je snelheid. Dat is niets nieuws in auto’s. Maar nu is het ook echt merkbaar. Ik had het de laatste keer toen ik 30 reed en bij het stoplicht tot stilstand kwam.
Mogelijk heeft het iets te maken met de navigatie. Het lijkt wel alsof ie het bij navigatiepunten doet (stoplicht, splitsing, afrit, afslag). Maar ik heb de geluidsinstelling van de navigatie op ‘alleen meldingen’ staan. Of misschien omdat ik de richtingaanwijzer gebruik.
Deze feature is verder niet uit te zetten? Dat dynamisch aanpassen van volume hoeft van mij niet.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Het is al bekend dat de Spotify bitrate is afgeknepen.secret17 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:06:
[...]
Enig idee welke provider en abonnement Polestar voor de auto heeft lopen? Kan natuurlijk zijn dat je vaak geen 4G ontvangst hebt...
Dit is overigens nog niet zo makkelijk opgelost, mocht dit besloten zijn vanuit financieel punt.
Polestar heeft waarschijnlijk een flat-fee overeenkomst per simkaart met een data aanbieder.
Deze flat-fee is gebaseerd op het geprognotiseerde gebruik. Om een beetje de kosten te drukken heeft een of andere accountant natuurlijk gezien dat de flat-fee kosten voor de hele fleet best hard omlaag gaan als ze de bit-rate in Spotify afknijpen naar 96kb in hun data modelletje.
Ze kunnen die bitrate dus niet zomaar nar 320kb gooien, zonder dat ze problemen gaan krijgen met hun data provider.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Eens. Werkt snel en accuraat. Nog beter dan de adaptieve verlichting in mijn v90 (2017). Deze blokt de auto’s echt uit. Zag dat teslabjorn het ook getest heeft van de week. En die was onder de indruk.BartWNL schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:38:
Zojuist een stuk gereden met het adaptieve grootlicht, dat werkt me toch een partij mooi. Je ziet precies welk deel “gedimd” wordt zodat tegenliggers er geen last van hebben.
Hier zeker mee eens, sinds 2 jaar terug op mijn XC40 ook de Powerseats, verwarmde vooruit en stuur genomen. Gebruik het in de winter zodra het buiten onder de 10 graden is altijd vast. Is snel warm waardoor het direct comfortabel is in de auto. Nu op de P8 ook weer gekozen!Spanky79 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:18:
[...]
Waarom niet? Dat leek
Adaptieve grootlicht zit er standaard op toch? Hoef je niet het 700 euro pakket voor te nemen, hier zit enkel het volgende in:JackBol schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 07:06:
[...]
Ik heb dit al 5 jaar op mijn huidige wagen en de 700 voor het lichtpakket was voor mij echt een no-brainer.
Lekker altijd met groot licht rijden
- Koplampreinigingsinstallatie
- Full LED koplampen met adaptieve bochtverlichting
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.