XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Wel bijzonder dat ze in de commercial een interieur laten zien die niet verkrijgbaar is.BlacKstaR- schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:12:
[...]
Het gaat om deze reclame, ik had hem zelf nog niet gezien. Hopelijk draait de reclame nog het hele jaar door, zodat ik straks niet constant hoef uit te leggen waarin ik aan het rijden ben![]()
[YouTube: 2020 Polestar 2 Electric Car Dutch TV Commercial Ad]
Ik mis wel essentiële informatie zoals, de prijs, features (Google Infotainment systeem, Phone-as-key), de range en wanneer die bij de "dealer" staat. Dat zijn toch wel dingen die je wilt delen met potentiële klanten?
Mooie foto collectie! Super veel nieuwe beelden en details van knopjes en opbergruimtes.BlacKstaR- schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:12:
[...]
Voor mensen die nog niet in de auto hebben gezeten of in foto's willen zien van bepaalde hoeken, https://car.autohome.com.cn/photolist/series/5078/p1/
Was dat maar zoJackBol schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:26:
[...]
Voor de XC40 moet je even alle dealers afbellen. Iedere dealer heeft een X aantal sloten gekregen en meestal op basis van voorinschrijving vergeven. Wellicht is er ergens nog een beschikbaar.
Ben woest op de lease maatschappij want als ze hem direc bestelt hadden dan had ik de 8% regeling en die kan ik nu vergeten...…
Toch niet LeasePlan toevallig?!Ik heb bij de lease maarschappij in november een bestelling gedaan en hij is pas 18 maart bestelt waardoor hij pas in 20121 geleverd kan worden (!!!!!!!!!!! 3 maanden na mijn verzoek om te bestellen). Lease zou alle dealers al benaderd hebben maart niets is er meer beschikbaar voor 2021.
Ben woest op de lease maatschappij want als ze hem direc bestelt hadden dan had ik de 8% regeling en die kan ik nu vergeten...…
Nee Ahtlon, zat ik nog maar bij leaseplan (mijn huidige) want mij werkgever was zo verstandig om over te stappen naar Ahtlon 2 jaar terug.
Ook ik vrees dus dat ik voor de 12% regeling in aanmerking ga komen
Even uitgaande van dat je een Polestar hebt besteld: dealer in Beesd?ach-jee schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:41:
Ik heb na alle berichtgeving over de leasemaatschappijen ook nog even mijn order nagekeken bij Alphabet, die is op 5 maart daadwerkelijk besteld bij de dealer in Beesd. Ik ga ervan uit dat de afleverdatum van 30 juli bij lange na niet gehaald gaat worden, maar het stemt nog steeds positief. Ik heb het hele proces pas vrij laat gestart (half februari), dus volgens mij heb ik mazzel. Bijzonder om de volslagen willekeur te zien in de werkwijze van de verschillende maatschappijen.
Een Polestar ja. De 'dealer' zit vooralsnog gewoon bij Volvo Car Nederland in Beesd volgens de documenten die ik ontvangen heb. Misschien dat dat op den duur gaat veranderen als die spaces eindelijk uit de grond gestampt worden?MarvinOA schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:08:
[...]
Even uitgaande van dat je een Polestar hebt besteld: dealer in Beesd?
Het lijkt er op dat Alphabet dan al redelijk volledig communiceert, inclusief de "dealer" die de auto gaat leveren. Uiteindelijk wordt de Polestar naar verwachting door aangesloten Volvo dealers geleverd en onderhouden.ach-jee schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:13:
[...]
Een Polestar ja. De 'dealer' zit vooralsnog gewoon bij Volvo Car Nederland in Beesd volgens de documenten die ik ontvangen heb. Misschien dat dat op den duur gaat veranderen als die spaces eindelijk uit de grond gestampt worden?
Netjes van Alphabet
Verwijderd
1 septemberPvS_68 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:23:
Troost je. Mijn bestelling bij LeasePlan eind nov 2019 is pas laatste week van maart bij Polestar besteld (nadat ze in feb al tegen mij vertelden dat ze besteld hadden). De status in de tool is nog steeds in behandeling, dus ik twijfel nog steeds of hij daadwerkelijk besteld is. Inmiddels hebben ze een bestelstop tot 1 mei.
Ook ik vrees dus dat ik voor de 12% regeling in aanmerking ga komen
LEaseplan is alleen nog maar uit voorraad te bestellen. Bij nieue bestellingen wordt 1 setpember gekeken of ze hem door gaan zetten naar de importeurs.
Heb je zelf geen pre-registratie bij de dealer gedaan?rikoos schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:59:
[...]
Was dat maar zoIk heb bij de lease maarschappij in november een bestelling gedaan en hij is pas 18 maart bestelt waardoor hij pas in 20121 geleverd kan worden (!!!!!!!!!!! 3 maanden na mijn verzoek om te bestellen). Lease zou alle dealers al benaderd hebben maart niets is er meer beschikbaar voor 2021.
Ik ben zelf bij de dealer geweest eind 2019 om een slot te reserveren.
Toen ik eind Januari had besteld, heeft Leaseplan mijn slot daarvoor gebruikt. Levering staat geplanned op w43 2020.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Niet heel essentieel natuurlijk, maar zou het wel erg netjes vinden.
Dat lijkt in ieder geval voor Void wel het geval te zijnBartWNL schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:48:
Weet iemand toevallig ook of de lakkleur die je gekozen hebt, ook zichtbaar is op de P2 in het infotainment systeem?
Niet heel essentieel natuurlijk, maar zou het wel erg netjes vinden.
Vooralsnog heb ik alleen (pers)foto's gezien met een zwarte Polestar in de infotainment. Wellicht dat het in de productie auto's wel zit.
Nee maar dat heb ik nooit zelf gedaan bij een dealer (wel eens eerder een nog niet bestaand model als lease genomen) en wist ook niet dat dat kan want wij mogen een "voorkeur" dealer opgeven maar als ze hem ergens ander goedkoper krijgen dan was er geen zekerheid dat ze hem ook bij die dealer zouden kopen.JackBol schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:46:
[...]
Heb je zelf geen pre-registratie bij de dealer gedaan?
Ik ben zelf bij de dealer geweest eind 2019 om een slot te reserveren.
Toen ik eind Januari had besteld, heeft Leaseplan mijn slot daarvoor gebruikt. Levering staat geplanned op w43 2020.
nou - het hoge woord is eruit.. alle bestellingen staan op hold ivm corona, vermoed dat dit nog wel een paar maanden zo blijft. Dat word voor mij geen electrische auto in 2020... Wellicht dan maar 2021 (toch nog steeds goedkoper dan een bezine versie!)JackBol schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:26:
[...]
Voor de XC40 moet je even alle dealers afbellen. Iedere dealer heeft een X aantal sloten gekregen en meestal op basis van voorinschrijving vergeven. Wellicht is er ergens nog een beschikbaar.
Helaas !
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Mwah. Bij mij staat dus ook 'Volvo Beesd'. Als je daar naartoe belt weten ze van niks. Dus het voegt ook niks toe in mijn ogen.MarvinOA schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:27:
[...]
Het lijkt er op dat Alphabet dan al redelijk volledig communiceert, inclusief de "dealer" die de auto gaat leveren. Uiteindelijk wordt de Polestar naar verwachting door aangesloten Volvo dealers geleverd en onderhouden.
Netjes van Alphabet
Ik ga er nog steeds van uit dat mijn P2 half juni geleverd wordt door Alphabet. Waarom? Omdat ik nog geen tegenbericht heb gehad en er van uit mag gaan dat de gemaakte afspraken nagekomen worden. Maar goed, dat is de naïeve insteek. Dat de auto later geleverd wordt lijkt, gezien alle signalen, een reële kans. Ik ben benieuwd wanneer Alphabet mij daarover informeert. Zelf kunnen ze ook even Polestar bellen om te vragen hoe het zit met de leveringen.
Als je 8 weken voor leverdatum nog totaal geen info hebt vind ik dat gewoon slecht. De trein van China naar Europa schijnt een maand te duren, dus dan zouden de auto's nu gebouwd moeten worden voor levering in juni.Ik zie ook geen enkel argument dat dit voor mij doet veranderen.
[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 14-04-2020 15:19 ]
Schijn informatie dusAghanim schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:18:
[...]
Mwah. Bij mij staat dus ook 'Volvo Beesd'. Als je daar naartoe belt weten ze van niks. Dus het voegt ook niks toe in mijn ogen.
Ben erg benieuwd. Mijn laatste telefoongesprek met Polestar heeft mij in ieder geval niet overtuigd dat er in juni of juli geleverd gaat worden. Maar ik hoop dat ik er naast zit.
Nu ik hier toch ben, ik heb voor de mijne een pre-order geplaatst in januari na hem te zien op het autosalon in Brussel. In februari heb ik zodra ik kon het pre-order omgezet in een definitieve bestelling. Het wordt een Magnesium met Performance pack, en Charcoal interieur. Levering volgens de site/app in juni, ben benieuwd
Klopt, in Zwitserland geven ze nu aan eind 2020 geleverd (een van de laatste). Zij krijgen overigens 5 jaar garantie en service. Is dat een wet in Zwitserland?Laurent1602 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:16:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar wil nu toch ook even reageren. Er wordt hier al gesproken over leveringen van de P2 die niet meer zouden in 2020 geleverd zouden worden, imo is dat nergens op gebaseerd. Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen eigenlijk, Polestar zelf zegt nog steeds letterlijk op hun site "geleverd in 2020" op de landingspagina van de P2, en dat in alle markten. Verder toont de configurator in België nog steeds dat bestellingen die vandaag geplaatst worden, in augustus verwacht zijn. Ondanks de relatief gebrekkige en vage communicatie van Polestar hecht ik daar toch meer waarde aan dan de wilde gokken die de leasefirma's lijken te maken, gewoon omdat ze zelf achteraf niet willen geconfronteerd worden met hun eigen woorden...
Nu ik hier toch ben, ik heb voor de mijne een pre-order geplaatst in januari na hem te zien op het autosalon in Brussel. In februari heb ik zodra ik kon het pre-order omgezet in een definitieve bestelling. Het wordt een Magnesium met Performance pack, en Charcoal interieur. Levering volgens de site/app in juni, ben benieuwd
Inderdaad, maar dat is ook al van in het begin de aangegeven leveringsdatum voor Zwitserland. Zij zijn ook pas later toegevoegd aan de lanceringsmarkten (najaar vorig jaar). Dat van de garantie valt me nu ook op inderdaad, wel een opmerkelijk verschil. Zeker omdat tussen het plaatsen van mijn bestelling en nu de inbegrepen service ook nog beperkt is. Eerst was het voor 3 jaar, nu is het voor 3 jaar tot 50000km, in de praktijk dus maar 2 jaar, en pakweg 1 onderhoudsbeurt... Geen dealbreaker, maar toch een beetje spijtig dat die voorwaarde pas achteraf werd toegevoegd aan de configurator, en zonder twijfel zal gelden op alle ordersMarvinOA schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 16:35:
[...]
Klopt, in Zwitserland geven ze nu aan eind 2020 geleverd (een van de laatste). Zij krijgen overigens 5 jaar garantie en service. Is dat een wet in Zwitserland?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pMRrIAfnNqHC7ASNHVHcRQh8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l61iLhRjPQKl17ZM1JE1Zo71.jpg?f=user_large)
Verwijderd
Dikke bak hoor!BlacKstaR- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:23:
Polestar 2: Midnight 20” Non performance
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan zit ik dus goedMarvinOA schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:02:
[...]
Dat lijkt in ieder geval voor Void wel het geval te zijnhaha

Prachtig. Mooie kleur ook zoBlacKstaR- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice! In deze config besteld... maar deze lijkt me beetje stoffig?BlacKstaR- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Cool, mijn kleurBlacKstaR- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je ze ook nog groter?
https://thedriven.io/2020...ar-2-ev-and-xc40-plug-in/
Blijft afwachten tot dat iemand zijn eerste concrete leverdatum krijgt teruggekoppeld, vrees ik.
https://www.volkskrant.nl...maar-wel-lekker~b69c3af4/
Midnight + lichte (leren) stoelbekleding zou ook mijn keuze zijn. Maar eerst proefzitten, ook achterin.BlacKstaR- schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Foto's zijn van Chinese uitvoering. Ik dacht dat Void en Midnight in Europa aan de voorzijde met chromen accenten (ook verticaal) zouden worden geleverd.
Nee helaas nietmisteriks schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:11:
[...]
Cool, mijn kleur![]()
Heb je ze ook nog groter?
Vond deze ook nog, waarin je de auto uit andere hoeken ziet:
:strip_exif()/f/image/NQbHPDgVXjuM3HYkXm2PlgjK.jpg?f=fotoalbum_large)
- Optional fixed glass panoramic sunroof
- Optional black shading read window glass
- Optional sunroof tail finish balck rear trim
- 360 camera and radar in grill
- Door handle with welcome light
- Optional label on the lower part of the front door on both sides
Ik had de aanname dat dat iets was van het prototype, omdat ik dat niet zag terugkomen in de configurator. Zie je wel heel duidelijk bij de P1.Claude schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:06:
[...]
Foto's zijn van Chinese uitvoering. Ik dacht dat Void en Midnight in Europa aan de voorzijde met chromen accenten (ook verticaal) zouden worden geleverd.
Ik lees in dat bericht niets terug over gemiste fiscale voordelen. Hopelijk stellen ze 'm daar uit, om meer auto's te krijgen in landen waar er fiscale gevolgen zijn, zoals in NL.PvS_68 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:49:
Had ik idd ook gezien, maar kan van alles betekenen.
[ Voor 29% gewijzigd door Afrokwijt op 15-04-2020 16:16 ]
Ik meld mij als aankomend Polestar 2 rijder.
Auto vorige week via leasemaatschappij besteld en bericht gekregen dat de dealer (Polestar Beesd?) een levering van 1 oktober verwacht.
Specs:
Polestar 2, kleur Midnight, standaard velgen
Daarnaast een trekhaak en nog wat andere accessoires die te bestellen zijn (matten, mat in kofferbak en dakrails/klemmen). T.a.v. de dakrails/klemmen vroeg ik me af wat ik daar precies voor krijg? Zitten er al standaard dakrails op en krijg ik daar klemmen bij? Een dakkoffer kon ik helaas als accessoire er niet bij bestellen (heb wat leasebudget over).
Laadpaal wordt via Engie (Elvi) verzorgd, installatie door 50five. Die konden al binnen een week de paal plaatsen, wat snel! Morgenochtend komt een monteur om de paal op mijn perceel te plaatsen. Ik was tot nu toe alleen maar bekend met verhalen van mensen met een Tesla Model3 die maanden lang op een paal moesten wachten - nu krijg ik 'm al een half jaar voordat ik de auto krijg.
Kleine gok genomen t.a.v. ruimte op de achterbank. Kiddo nr3 is onderweg. Gepast in de Octavia van m'n vrouw die momenteel de familiewagen is, en daar passen 2 kinderstoelen en een smalle zitverhoger in het midden prima. Op basis van foto's/filmpjes van de achterbank van de Polestar 2 heb ik de gok genomen dat het wel zou moet passen...
Ik vrees dat een Octavia ruimer is achteraan
Het is tav kinderstoelen heel lastig in te schatten hoeveel ruimte er is. Ik rij nu tijdelijk in een Peugeot 508, die doordat de isofix punten meer richting het midden van de auto zijn geplaatst, heel weinig ruimte in het midden over heeft. Ik heb ook begrepen dat je in een Honda Jazz (b-segment volgens mij) prima 3 kinderstoelen kwijt kunt, terwijl dat in menig E-Segmenter best lastig kan zijn. Heeft ook veel te maken met hoe de achterstoelem gevormd zijn en hoe dicht de zitvlakken tegen de zijportieren aan gevormd zijn.
Ik heb een zitverhoger van slechts 32cm breed om in het midden te plaatsen, dus goede hoop dat dit moet passen. Blijft hoe dan ook wat spannend zonder van tevoren te kunnen passen.
Proficiat Foxtrotcfoxtrotc schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:04:
.....
Daarnaast een trekhaak en nog wat andere accessoires die te bestellen zijn (matten, mat in kofferbak en dakrails/klemmen). T.a.v. de dakrails/klemmen vroeg ik me af wat ik daar precies voor krijg? Zitten er al standaard dakrails op en krijg ik daar klemmen bij? Een dakkoffer kon ik helaas als accessoire er niet bij bestellen (heb wat leasebudget over).
.....
Het lijken op dakdragers voor een glad dak. Heb ook op het dak van de P2 geen bevestigingspunten kunnen vinden. Dus denk dat ze steunen op het dak, maar klemmen tussen de deuren van de P2. Ben er bijna zeker van als ik de optie zo zie in de config dat je de dragers met klemmen krijgt en alleen zelf nog ergens een mooie dakkoffer moet uitzoeken.
Ja die zag ik ook, maar denk zelf dat dan de dragers te scheef staan voor een koffer en best ver uit elkaar. Normaliter staan ze iets dichter bij elkaar toch?PvS_68 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:36:
Als je plaatjes van boven ziet (bij Snow valt het het meeste op) zie je op beide 'dwarsbalken' voor en achter het panoramadak aan de naden dat er aan de zijkant kleine 'losse' stukjes zitten (lastig omschrijven dit). Ik heb de indruk dat dat wegklapbare op afneembare panelen zijn en dat daar de dakdragers in worden bevestigd.
Wellicht toch het beste om het te checken bij Polestar zelf om 100% zeker te zijn
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fAVY6KMRL5W0Z2YeWtLR0Yx2.jpg?f=user_large)

Je kan ze in Duitsland voor 350 krijgen en wellicht voor reguliere Volvo's ook goedkoper.Sterke prestaties beperken zich niet enkel tot de zomermaanden. Deze sneeuwkettingen zijn ontwikkeld voor ongeëvenaarde winterprestaties en nemen minder ruimte in dan traditionele sneeuwkettingen, aangezien ze niet aan de binnenkant van de band worden bevestigd. De sneeuwkettingen zorgen voor optimale grip en tractie en mogen alleen op sneeuw en/of ijs worden gebruikt.
[ Voor 65% gewijzigd door BartWNL op 16-04-2020 08:57 ]
Qua sneeuwkettingen kunnen er ook wel goedkopere alternatieven zijn. Zal ook afhangelijk zijn van de gekozen velg.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
All-season banden of wisselen tussen zomer en winter?
Met mijn huidige auto wissel ik niet en rij ik het hele jaar op zomerbanden. Ten eerste omdat ik met mijn auto niet naar Duitsland / Oostenrijk rijd voor de wintersport (daar is een RCZ niet geschikt voor) en ten tweede omdat de winters in Nederland geen winters meer zijn. En die ene dag dat er welsneeuw valt, ik mijn afspraken afzeg en de weg niet op ga, of vervangend vervoer regel.
Met mijn zomerbanden in de sneeuw rijden is niet te doen en levensgevaarlijk. 19" en redelijk breed is vragen om problemen.
Nu heeft de Polestar 2 ook minimaal 19" en ik twijfel dus of ik daar all seasons op wil hebben (als de zomerbanden op zijn) of een tweede set winterwielen er bij haal. Maar 2200 euro voor een weekje wintersport per jaar, daar kun je ook 3 jaar een andere auto van huren... want in Nederland is het zonde om op winterbanden te rijden. Die slijten met onze winters 2 keer zo hard.
Hoeveel kms maak je per jaar? Zou persoonlijk voor de wintersport lekker een (grotere) auto huren en lekker op zomerbanden blijven. Volgend jaar moeten er veel EVs op de weg zitten die allemaal van Ionity gebruik moeten maken. Als je in de drukke periode gaat dan kun je wel extra wachttijd incalculeren. Zag je dit jaar ook al bij de SuCs van Tesla. Zijn meer Tesla's op de weg, maar er zijn ook veel meer chargers van Tesla. Mocht je toch met de EV willen dan kun je inderdaad wisselen naar all seasons. Tenzij je veel rijdt.MarvinOA schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:05:
Weet iemand wat bij elektrische auto's de betere keuze is? Of is er geen verschil met een brandstofauto?
Met mijn huidige auto wissel ik niet en rij ik het hele jaar op zomerbanden. Ten eerste omdat ik met mijn auto niet naar Duitsland / Oostenrijk rijd voor de wintersport (daar is een RCZ niet geschikt voor) en ten tweede omdat de winters in Nederland geen winters meer zijn. En die ene dag dat er welsneeuw valt, ik mijn afspraken afzeg en de weg niet op ga, of vervangend vervoer regel.
Met mijn zomerbanden in de sneeuw rijden is niet te doen en levensgevaarlijk. 19" en redelijk breed is vragen om problemen.
Nu heeft de Polestar 2 ook minimaal 19" en ik twijfel dus of ik daar all seasons op wil hebben (als de zomerbanden op zijn) of een tweede set winterwielen er bij haal. Maar 2200 euro voor een weekje wintersport per jaar, daar kun je ook 3 jaar een andere auto van huren... want in Nederland is het zonde om op winterbanden te rijden. Die slijten met onze winters 2 keer zo hard.
Afgelopen 7 jaar gemiddeld 14.500 / jaar. Ik vind de lekker op zomerbanden rijden en voor de wintersport een auto huren een prima optie. Doorgaans ga ik overigens nooit in drukke perioden op wintersport. Maar juist erbuiten. Dus daarvoor hoeft de elektrische auto niet thuis te blijven. Het is puur een banden dingetje.Inspired schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:26:
[...]
Hoeveel kms maak je per jaar? Zou persoonlijk voor de wintersport lekker een (grotere) auto huren en lekker op zomerbanden blijven. Volgend jaar moeten er veel EVs op de weg zitten die allemaal van Ionity gebruik moeten maken. Als je in de drukke periode gaat dan kun je wel extra wachttijd incalculeren. Zag je dit jaar ook al bij de SuCs van Tesla. Zijn meer Tesla's op de weg, maar er zijn ook veel meer chargers van Tesla. Mocht je toch met de EV willen dan kun je inderdaad wisselen naar all seasons. Tenzij je veel rijdt.
Ja, dan is huren zo gek nog niet. In NL kun je prima op zomerbanden rijden. Heb wel winterbanden omdat dit verplicht is bij ons maar zou het zelf niet (meer) doen. Verbruik van een EV in de winter is ook een stuk meer en zo ontzettend veel laadplekken zijn er in veel wintersportdorpjes nou ook weer niet. Dus een ICE heeft dan nog zeker wel zijn voordelen. En wellicht ook wat meer ruimte voor eigen spul.MarvinOA schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:36:
[...]
Afgelopen 7 jaar gemiddeld 14.500 / jaar. Ik vind de lekker op zomerbanden rijden en voor de wintersport een auto huren een prima optie. Doorgaans ga ik overigens nooit in drukke perioden op wintersport. Maar juist erbuiten. Dus daarvoor hoeft de elektrische auto niet thuis te blijven. Het is puur een banden dingetje.
Je kan ook losse banden kopen (ongeveer 1000 euro) voor een set als ik ff bij de kwikfit kijk, en 100 euro voor het wisselen van de banden. Dus 200 per jaar plus aanschaf uitgesmeerd over een jaar of 5? Banden gaan wel aardige tijd mee gok ik als je het alleen voor wintersport gebruikt. NL wordt idd steeds warmer en je hebt 4x4 natuurlijk in de P2, dat scheelt ook.MarvinOA schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:05:
Weet iemand wat bij elektrische auto's de betere keuze is? Of is er geen verschil met een brandstofauto?
2000 euro over 5 jaar, weet niet of je daarvoor een auto kan huren. Maar met huren maak je het jezelf wel weer gemakkelijker, dat is ook wat waard natuurlijk
En inderdaad, de Polestar is 4x4. Dat rijdt een stuk beter dan mijn RCZ.
Losse banden zou ik niet doen. Dat heb ik voor mijn huidige auto, en je wilt niet weten hoe mijn velgen eruit zien. De machine om een band op een velg te zetten laat best wel wat krassen achter, die soms nog groter kunnen zijn dan wanneer je een stoeprandje raakt. En dat dan 2x per jaar, voor al je velgen...BartWNL schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:43:
[...]
Je kan ook losse banden kopen (ongeveer 1000 euro) voor een set als ik ff bij de kwikfit kijk, en 100 euro voor het wisselen van de banden.
Mijn plan is daarom om ook voor alleen zomerbanden, of eigenlijk all-season banden, te gaan. Ook all-seasons zijn er tegenwoordig met winter-goedkeuring (of hoe je dat ook noemt, iig dat je er in Duitsland in de winter mee mag rijden)
Helaas zijn die er niet direct onder te bestellen. Dus eerst een setje zomerbanden oprijden of verkopen...Burchov schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:23:
[...]
Mijn plan is daarom om ook voor alleen zomerbanden, of eigenlijk all-season banden, te gaan. Ook all-seasons zijn er tegenwoordig met winter-goedkeuring (of hoe je dat ook noemt, iig dat je er in Duitsland in de winter mee mag rijden)
Voortaan naar een andere bandenwisselaar gaan?! Ik heb *afkloppen* nog nooit krassen op m’n velgen gehad van het banden wisselen en dat gebeurd toch 2x per jaar...Burchov schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:23:
[...]
Losse banden zou ik niet doen. Dat heb ik voor mijn huidige auto, en je wilt niet weten hoe mijn velgen eruit zien. De machine om een band op een velg te zetten laat best wel wat krassen achter, die soms nog groter kunnen zijn dan wanneer je een stoeprandje raakt. En dat dan 2x per jaar, voor al je velgen...
Overigens zou ik graag op all seasons gaan rijden ipv het wisselen. Die winterbanden in Nederlandse winters presteren gewoon veel slechter dan all seasons (of zelfs zomerbanden...), maarja de LM eist het.
Ik zat ook in dubio met 3 kinderen (2ling van 9 en nog één van 6 die nog op een verhoger zit), maar het uiterlijk en het willen rijden van een EV gaf de doorslag. Ik gok het erop, voor die paar keer dat het krap wordt (bv op vakantie) is het gewoon even passen en meten. Het nu een Peugeot 308SW en dat was met kinderzitjes en 3 verhogers naast elkaar destijds ook een drama.foxtrotc schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:06:
Dank S2000jan
Het is tav kinderstoelen heel lastig in te schatten hoeveel ruimte er is. Ik rij nu tijdelijk in een Peugeot 508, die doordat de isofix punten meer richting het midden van de auto zijn geplaatst, heel weinig ruimte in het midden over heeft. Ik heb ook begrepen dat je in een Honda Jazz (b-segment volgens mij) prima 3 kinderstoelen kwijt kunt, terwijl dat in menig E-Segmenter best lastig kan zijn. Heeft ook veel te maken met hoe de achterstoelem gevormd zijn en hoe dicht de zitvlakken tegen de zijportieren aan gevormd zijn.
Ik heb een zitverhoger van slechts 32cm breed om in het midden te plaatsen, dus goede hoop dat dit moet passen. Blijft hoe dan ook wat spannend zonder van tevoren te kunnen passen.
Polestar 2 | OnePlus Nord 5
Volvo fabriek in Gent is gaat ook weer open, goednieuws voor de mensen die een P8 hebben besteld.Gisteren wist Automotive News te melden dat Volvo druk in de weer was met de heropening van drie fabrieken: de onderdelenfabriek in Olofström, de motorenfabriek in Skovde en de autofabriek nabij Gotenburg. Over de overige fabrieken werd echter met geen woord gerept. Nu komt Volvo zelf met een verklaring. Volvo bevestigt de openingen van deze fabrieken en verder blijkt dat vanaf aankomende maandag 20 april de fabrieken in Torslanda en Gent ook weer worden opgestart. Volvo heeft dit besluit genomen na intensief overleg met vakbonden.
Met die leeftijd is het alweer een stuk makkelijker te doen. Ze zijn nog niet te groot, geen drie stoelen meer nodig en ook geen ongein als wandelwagens, campingbedjes en andere rommel. Met drie kids <6 is het bijvoorbeeld alweer een stuk lastiger. Zeker als je ze allemaal netjes in een veilige stoel wilt vervoeren. Dat is eigenlijk in de meeste auto's onmogelijk. Moet je al richting 7 zitter of iets van multi-mac.Jur gen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:00:
[...]
Ik zat ook in dubio met 3 kinderen (2ling van 9 en nog één van 6 die nog op een verhoger zit), maar het uiterlijk en het willen rijden van een EV gaf de doorslag. Ik gok het erop, voor die paar keer dat het krap wordt (bv op vakantie) is het gewoon even passen en meten. Het nu een Peugeot 308SW en dat was met kinderzitjes en 3 verhogers naast elkaar destijds ook een drama.
Ja eensInspired schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:01:
[...]
Met die leeftijd is het alweer een stuk makkelijker te doen. Ze zijn nog niet te groot, geen drie stoelen meer nodig en ook geen ongein als wandelwagens, campingbedjes en andere rommel. Met drie kids <6 is het bijvoorbeeld alweer een stuk lastiger. Zeker als je ze allemaal netjes in een veilige stoel wilt vervoeren. Dat is eigenlijk in de meeste auto's onmogelijk. Moet je al richting 7 zitter of iets van multi-mac.
En verder qua bagage is het ook gewoon aanpassen. We gingen voordat ik de Model 3 had met een station (A4/Superb/V60) met dakkoffer op vakantie.

https://pano.autohome.com.cn/car/pano/37469
Weet iemand hoe zacht de materialen in de Polestar zijn? Mijn huidige en vorige auto zijn van binnen mooi afgewerkt. De RCZ die ik nu heb heeft een aaibare hemel die zacht aanvoelt en het dashboard is afgewerkt met een soort van kunstleder dat erg goed aanvoelt. De Volvo C30 die ik daarvoor had had ook een zachte hemel en het kunststof van het dashboard kon je met je vinger gewoon indrukken zo zacht was het. Een beetje rubberachtig en totaal geen hard plastic.
Hoe is dat bij de Polestar. iZIjn dat ook mooie materialen? Of is het een kartonnen met stof beklede hemel? Op de panorama lijken het niet zulke mooie zachte materialen te zijn. Voor zover je dat op een panorama kan zien

[ Voor 81% gewijzigd door MarvinOA op 17-04-2020 11:25 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/0Ykee4p4IiwahfsIhUNeHGPF.png?f=user_large)
Ja, met een beetje aanpassen kom je een heel eind. We gaan met een groep vrienden elke 2 jaar een week zeilen in Griekenland. We hebben allemaal 1 stuk handbagage bij ons en redden ons daar prima mee een hele week. En dan heb je gewoon elke dag schone kleren aan.Inspired schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:17:
[...]
En verder qua bagage is het ook gewoon aanpassen. We gingen voordat ik de Model 3 had met een station (A4/Superb/V60) met dakkoffer op vakantie.Nu alleen met de Model 3, lukt prima en het is niet dat we alleen maar een zwembroek mee kunnen nemen.
*knip* screenshots van chats met volledige privé namen voortaan niet meer delen *knip*
[ Voor 62% gewijzigd door deepbass909 op 17-04-2020 14:20 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2u3rNqeu9HzALS3dDo3uFPGm.jpg?f=user_large)
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Check in deze post het eerste filmpje vanaf plmin 5 minuten. Dan hoor je de mening van een of andere vlogger erover.Weet iemand hoe zacht de materialen in de Polestar zijn? Mijn huidige en vorige auto zijn van binnen mooi afgewerkt. De RCZ die ik nu heb heeft een aaibare hemel die zacht aanvoelt en het dashboard is afgewerkt met een soort van kunstleder dat erg goed aanvoelt. De Volvo C30 die ik daarvoor had had ook een zachte hemel en het kunststof van het dashboard kon je met je vinger gewoon indrukken zo zacht was het. Een beetje rubberachtig en totaal geen hard plastic.
Hoe is dat bij de Polestar. iZIjn dat ook mooie materialen? Of is het een kartonnen met stof beklede hemel? Op de panorama lijken het niet zulke mooie zachte materialen te zijn. Voor zover je dat op een panorama kan zien
Toen ik in Brussel erin zat vond ik de afwerking en materialen prima. Maar ja dat vond ik in een VW T-Roc ook waar heel de auto-pers over het harde dashboard viel...
Blijft persoonlijk.
In de video die ik zojuist heb gezien hebben ze het inderdaad over zachte materialen. Als het op het niveau van mijn Volvo C30 1ste generatie is, ben ik zeer tevreden. Ik vind de XC40 van nu al een meer "plastic" gehalte hebben. Ben erg benieuwd.PvS_68 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:30:
[...]
Check in deze post het eerste filmpje vanaf plmin 5 minuten. Dan hoor je de mening van een of andere vlogger erover.
Toen ik in Brussel erin zat vond ik de afwerking en materialen prima. Maar ja dat vond ik in een VW T-Roc ook waar heel de auto-pers over het harde dashboard viel...
Blijft persoonlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door MarvinOA op 17-04-2020 13:33 ]
Ik ga vrijwel nooit met de auto op vakantie, maar wellicht gaat dat met de komst van een derde veranderen (drie kleine kids in vliegtuig is geen pretje denk ik. vorig jaar met 2 kleintjes naar Bali was best pittig, maar nog net te doen)
Gisteren is mijn laadpaal al gemonteerd trouwens. Bizar hoe snel dat is gegaan.
Heb 'm waarschijnlijk nog een half jaar niet nodig.
Mocht iemand een laadplekje zoeken in Blaricum, laar maar weten, hij is beschikbaar
Op dit forum zijn dat er voorlopig nog niet zoveel vrees ik .......Mocht iemand een laadplekje zoeken in Blaricum, laar maar weten, hij is beschikbaar
Ik vind de achterbank er juist krap uit zien. Met name omdat omdat hij toch wat meer naar binnen zit. Aan de buitenkant zit nog een redelijk ruimte waar de gordel overheen loopt. Een krap zitverhogertje krijg je nog wel tussen twee stoelen wellicht maar veel ruimte is er niet. Ook omdat een stoel met ISO toch nog wel wat naar buiten steekt.foxtrotc schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:59:
Die Chinese link naar het interieur geeft mij wel wat weer vertrouwen in de ruimte op de achterbank, er lijkt aardig wat ruimte te zijn tussen de middelste isofix punten.
Ik ga vrijwel nooit met de auto op vakantie, maar wellicht gaat dat met de komst van een derde veranderen (drie kleine kids in vliegtuig is geen pretje denk ik. vorig jaar met 2 kleintjes naar Bali was best pittig, maar nog net te doen)
Mocht iemand een laadplekje zoeken in Blaricum, laar maar weten, hij is beschikbaar
Ik zocht net even verder en als ik dit filmpje bekijk zie ik inderdaad wat je bedoelt. Er zit wel een stuk interieur tussen de deur en het begin van de achterbank. Pfff.. dat wordt toch proppen.Inspired schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:32:
[...]
Ik vind de achterbank er juist krap uit zien. Met name omdat omdat hij toch wat meer naar binnen zit. Aan de buitenkant zit nog een redelijk ruimte waar de gordel overheen loopt. Een krap zitverhogertje krijg je nog wel tussen twee stoelen wellicht maar veel ruimte is er niet. Ook omdat een stoel met ISO toch nog wel wat naar buiten steekt.
Geen mensen die nu hun Tesla gaan inruilen voor een fatsoenlijke auto?PvS_68 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:02:
[...]
Op dit forum zijn dat er voorlopig nog niet zoveel vrees ik .......
Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van dat "Environmental Benefit" zo hoog scoort.Claude schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:46:
Het is off-topic, maar wellicht toch interessant: een survey waarin onderzocht wordt waarom men in Nederland, Noorwegen, Duitsland en Frankrijk een elektrische auto koopt.
Vraag me inderdaad af wie ze precies gevraagt hebben. Niet de doorsnee leaserijder.JackBol schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:50:
[...]
Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal niets van dat "Environmental Benefit" zo hoog scoort.
Nou, wees maar blij. Die van mij is al 2x uitgesteld (EV Box, geen vrije keuze). Nu zelfs helemaal geen nieuwe datum meer. Nou ja, liever wel een P2 en nog geen laadpaal dan andersom denk ik dan maar...foxtrotc schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:59:
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Bij Leaseplan kan ik gewoon kWh's declareren.Aghanim schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:27:
Ik ben ook al 3 maanden verder dan de schouw. Offerte ligt nog steeds bij Alphabet. Ben wel benieuwd hoe je laadkosten kunt declareren als je niet inzichtelijk hebt hoeveel je hebt geladen.
Dus als je geen laadpaal hebt, gewoon een tussenmeter aan je CEE7 oplaadkabel en vervolgens voor 24ct de kWh expensen.
Mijn leasemaatschappij is trouwens Multilease.
Weet je wat de specifieke klachten zijn? Misschien kan ik dan ook nog switchen.foxtrotc schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:51:
EVbox Elvi was niet leverbaar dus kreeg ik een Homeline . Zelfde snelheid en per direct te installeren. Daarnaast kreeg ik van Engie zelf te horen dat ze wat (compatibiliteits- en andere) klachten hadden ontvangen over de Elvi en dat er daarom vertraging op zit - ze hebben wat te fixen aan het apparaat. Dan maar liever een bewezen unit die nét zo snel laad en geen problemen op zal leveren. De homeline is wat groter en ziet er iets minder fraai uit, maar hij staat bij mij toch uit het zicht - zowel vanuit huis als vanaf de weg.
Mijn leasemaatschappij is trouwens Multilease.
Meneer die ik sprak had het over compatibiliteitsproblemen bij nieuwe modellen en storingen. Ik heb niet doorgevraagd.MarvinOA schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:57:
[...]
Weet je wat de specifieke klachten zijn? Misschien kan ik dan ook nog switchen.
Dit blijkt tijdens opnames voor een dubbeltest van Autoweek te zijn geweest!nii3k schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:01:
Even kijken of mijn go-pro het heeft vastgelegd, was op de motormoment
edit: [Afbeelding]
YouTube: Polestar 1 vs. Lexus LC500h - AutoWeek dubbeltest - English Subtitles
Ja inderdaad! Al vond ik de Lexus niet direct opvallend toen ik ze tegenkwam… zal wel mijn smaak zijn..Desmodromer schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:59:
[...]
Dit blijkt tijdens opnames voor een dubbeltest van Autoweek te zijn geweest!
YouTube: Polestar 1 vs. Lexus LC500h - AutoWeek dubbeltest - English Subtitles
https://www.polestar.com/nl/polestar-2/testrit
Thanks! Heb me meteen maar aangemeld, ook al heb ik al ruim een maand de auto in bestelling staan bij de LM.MarvinOA schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:22:
Vanaf nu kun je je aanmelden voor een testrit (ook als je hem niet gekocht hebt)
XPENG G9 Performance 2024
[ Voor 38% gewijzigd door dedominee op 20-04-2020 15:21 ]
Wat ik uit de reacties in dit draadje heb kunnen halen is er totaal geen duidelijkheid. Ik zou Leaseplan zelf bellen en de datum zwart op wit willen hebben.dedominee schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:05:
Iemand enig idee van de realistische leverdatum als je er nu 1 bij LeasePlan besteld? Collega overweegt nu een PS2 te bestellen namelijk. We zijn helaas gebonden aan LeasePlan bij ons bedrijf.
LP heeft tot 1-9 sowieso een bestelstop toch? Dan is levering in 2020 alles behalve zeker.dedominee schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:05:
Iemand enig idee van de realistische leverdatum als je er nu 1 bij LeasePlan besteld? Collega overweegt nu een PS2 te bestellen namelijk. We zijn helaas gebonden aan LeasePlan bij ons bedrijf.
Dank je Marvin. Heb me meteen ingeschreven!MarvinOA schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:22:
Vanaf nu kun je je aanmelden voor een testrit (ook als je hem niet gekocht hebt)
P2 Moon 19”
Aangemeld!MarvinOA schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:22:
Als dat mag van meneer Rutte dan... Zometeen heb je 30 man op de stoep staanAghanim schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:05:
Als ik mijn P2 toch op 15-6 zou mogen ontvangen zijn jullie allemaal ook van harte welkom voor een proefrit bij mij thuis
Op 1.5m afstand past dat primaPvS_68 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:33:
[...]
Als dat mag van meneer Rutte dan... Zometeen heb je 30 man op de stoep staan
Dat doe je goed, ca. 60 meter stoep voor je huis.... (of staan ze dan toch voor het huis van de buren?)
Vrijstaand huis op de hoek dus een grote tuin_--[]--__ schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:51:
[...]
Dat doe je goed, ca. 60 meter stoep voor je huis.... (of staan ze dan toch voor het huis van de buren?)
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.