Hoe gaat jullie bedrijf hiermee om? Wat te doen als de auto pas in 2021 geleverd kan worden en de bijtelling dus wijzigt? Wij zijn momenteel ook in gesprek met LP. Willen weten of de auto's al besteld / gekocht zijn. Zo niet: mogelijk annuleren. Als ze wel besteld / gekocht zijn: waarom leveren ze dan niet gewoon bij aankomst auto in NL? Dan gaat het verhaal "we kopen tijdelijk geen auto's ivm investeringen die zichzelf pas over langere tijd terug verdienen" niet op?PvS_68 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:10:
LP heeft naar mijn wagenparkbeheerder inmiddels laten weten dat mijn auto vorige week besteld is:
Volgens de Inkoopafdeling is levering in september niet realiseerbaar, omdat zij de eerste levering ontvangen in Q4 eind van het jaar, maar ook zonder garantie. Het kan dus zelfs langer duren.
Blijf het knap vinden dat ze op 20 feb (aan mij) terugkoppelen dat mijn auto besteld is en dat verwachtte levering medio sep 2020 is. Terwijl ze nu roepen (naar mijn wagenparkbeheerder) dat mijn auto vorige week besteld is.
Er is daar duidelijk iets aan de hand waardoor ze tegenstrijdig communiceren.
Dit varieert per leaserijder. Sommigen vinden het niet erg om hun bestaande auto wat langer door te rijden. Ik rijdt nu een flexlease tegen vergelijkbare prijs dan de P2 als die in 2020 op kenteken komt. Financieel maakt het mij niet uit (mits 2020) wanneer hij in dit jaar komt, maar liefst wil ik hem zo snel mogelijk rijden. In mijn geval is er dus nog wel druk op LP gezet, maar vrees dat het al te laat is.
Ik zou kunnen vragen om te annuleren, maar de kosten voor de laadpaal zijn al gemaakt. Dan blijft voor mij als enige elektrische alternatief met voldoende range die in 2020 op kenteken kan komen een Tesla M3 over... Die vind ik dan weer echt niet mooi (persoonlijk). Een benzineslurper bestellen met een laadpaal voor de deur is ook raar...
Ik besef wel dat een P2 voor de leasekosten van 2021 nog steeds een prima auto is met veel luxe, maar het financiële voordeel is dan weg. Dan had ik voor hetzelfde geldt ook al een mooie (net iets minder luxe) benzine-auto kunnen hebben waar ik dan inmiddels al 3 maanden in had kunnen rijden.
Als LP nu P2's bestelt komen ze toch niet eerder dan september. De cash-out is dan dus pas in de periode dat ze van plan zijn weer te gaan leveren. Echter ze gaan nu natuurlijk wel een financiële verplichting aan als ze bestellen...
Ik zou kunnen vragen om te annuleren, maar de kosten voor de laadpaal zijn al gemaakt. Dan blijft voor mij als enige elektrische alternatief met voldoende range die in 2020 op kenteken kan komen een Tesla M3 over... Die vind ik dan weer echt niet mooi (persoonlijk). Een benzineslurper bestellen met een laadpaal voor de deur is ook raar...
Ik besef wel dat een P2 voor de leasekosten van 2021 nog steeds een prima auto is met veel luxe, maar het financiële voordeel is dan weg. Dan had ik voor hetzelfde geldt ook al een mooie (net iets minder luxe) benzine-auto kunnen hebben waar ik dan inmiddels al 3 maanden in had kunnen rijden.
Als LP nu P2's bestelt komen ze toch niet eerder dan september. De cash-out is dan dus pas in de periode dat ze van plan zijn weer te gaan leveren. Echter ze gaan nu natuurlijk wel een financiële verplichting aan als ze bestellen...
Hier heeft iemand op een Duits forum wat gezocht en het lijkt toch nog niet helemaal verplicht (vooralsnog):Frankvantoren schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:30:
Heeft iemand al meer informatie over het akoestisch systeem dat de Polestar2 zal produceren onder de lage snelheid? Is (helaas) een EU richtlijn sedert mid 2019.
https://www.goingelectric...pic.php?t=39112&start=590
Zou dus kunnen dat de P2 AVAS-voorbereid wordt uitgeleverd?! Dat gebeurt volgens mij nu ook al met Tesla M3's.
Een Model 3 was al toegelaten voor 1/6/2019. Een Polestar 2 (denk ik) niet. Dus dit is een belangrijk verschil.PvS_68 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:37:
[...]
Hier heeft iemand op een Duits forum wat gezocht en het lijkt toch nog niet helemaal verplicht (vooralsnog):
https://www.goingelectric...pic.php?t=39112&start=590
Zou dus kunnen dat de P2 AVAS-voorbereid wordt uitgeleverd?! Dat gebeurt volgens mij nu ook al met Tesla M3's.
Auto's die voor 1/6/2019 al toegelaten waren moeten voor 01/06/21 AVAS hebben. Dus de Model 3 bijvoorbeeld. De Polestar 2 meteen vanaf dag 1.
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 03-04-2020 11:45 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Klopt. Het lijkt er alleen op iemand op de Duitse website heeft gezien dat het nog niet volledig verplicht is. Daarvoor noemt hij een datum van 1-6-2021. Als dat waar is zou de P2 nog zonder actief AVAS kunnen worden uitgeleverd.
We gaan het meemaken.
Als het verplicht is hoop ik wel dat het een fatsoenlijk geluid gaat worden. Een dikke V8 of V12 bijv.
We gaan het meemaken.
Als het verplicht is hoop ik wel dat het een fatsoenlijk geluid gaat worden. Een dikke V8 of V12 bijv.
Vanaf die datum is het dus verplicht voor modellen die al toegelaten waren voor 1/6/2019. Nieuwe modellen toegelaten na deze datum moeten meteen een AVAS hebben. Zie ook; https://eur-lex.europa.eu/eli/reg_del/2017/1576/ojPvS_68 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:48:
Klopt. Het lijkt er alleen op iemand op de Duitse website heeft gezien dat het nog niet volledig verplicht is. Daarvoor noemt hij een datum van 1-6-2021. Als dat waar is zou de P2 nog zonder actief AVAS kunnen worden uitgeleverd.
We gaan het meemaken.
Dan denk ik idd dat het op de P2 gaat/moet zitten. Afwachten dus.
Maar Fisher Karma is toch hybride? / maw dat kan toch de verbrandingsmotor zijn geweest?
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Zover ik weet kon je vol elektrisch rijden en was er een speaker die voor dit geluid zorgde om mensen te waarschuwenQuark2 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:31:
Maar Fisher Karma is toch hybride? / maw dat kan toch de verbrandingsmotor zijn geweest?
Hier zie je het beter
[ Voor 15% gewijzigd door BartWNL op 03-04-2020 12:45 ]
Gaan we dat geluid van binnen dan ook horen? Lijkt me nogal irritant en een groot voordeel van de elektrische auto teniet doen. Of komt het geluid alleen <30km/uur oid?
Ik had op mijn Chevy Volt een speciale voetgangers "claxon", prrr, prrr, deed dat dingRobboNL schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:37:
[...]Edit: zolang ze de claxon er maar niet voor gebruiken...
Mag hopen/aannemen dat je het binnen niet hoorde!dedominee schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:48:
Gaan we dat geluid van binnen dan ook horen? Lijkt me nogal irritant en een groot voordeel van de elektrische auto teniet doen. Of komt het geluid alleen <30km/uur oid?
The warning sound is emitted automatically and activated only when the car is traveling in all-electric mode at less than 25 mph (40 km/h).
https://europe.autonews.c...split-zenuity-software-jv
The JV tussen Volvo en Veoneer splitst zich.
Veoneer gaat zich richten op generieke advanced driver assistance systems (ADAS*) oftewel automation tot self driving level 3-ish voor een breed scala aan auto manufacturers.
Volvo gaat zich bezig houden met level 4 en level 5 autonomous driving, maar dat gaat pas komen op het SPA platform (S60/XC60/XC90) komen.
*) ADAS omvat o.a.:
- Emergency Braking, Driver Assist, Automatisch Parkeren
- Adaptieve Cruise Control / Intelligent Speed Adaption
- Lane Change Assist / Lane Departure Warning
- Dode hoek waarschuwing / Cross Traffic Alert
The JV tussen Volvo en Veoneer splitst zich.
Veoneer gaat zich richten op generieke advanced driver assistance systems (ADAS*) oftewel automation tot self driving level 3-ish voor een breed scala aan auto manufacturers.
Volvo gaat zich bezig houden met level 4 en level 5 autonomous driving, maar dat gaat pas komen op het SPA platform (S60/XC60/XC90) komen.
*) ADAS omvat o.a.:
- Emergency Braking, Driver Assist, Automatisch Parkeren
- Adaptieve Cruise Control / Intelligent Speed Adaption
- Lane Change Assist / Lane Departure Warning
- Dode hoek waarschuwing / Cross Traffic Alert
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Bestelstop of leverstop?Aghanim schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:44:
Onze wagenparkbeheer geeft aan dat de leverstop vooralsnog alleen voor Leaseplan geldt.
Werkelijk? Alle andere leasemaatschappijen leveren gewoon?Aghanim schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:44:
Onze wagenparkbeheer geeft aan dat de leverstop vooralsnog alleen voor Leaseplan geldt.
Wij hebben Alphabet en Leaseplan. Bij Alphabet is nog niets gemeld bij onze beheerder dat ze stoppen met bestellen of leveren. Bij Leaseplan is bestelstop en na 1-5 een leverstop tot 1-9.
Andere maatschappijen weet ik niet.
Andere maatschappijen weet ik niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 03-04-2020 19:40 ]
Hmm. Dan is het toch zeker geen overmacht waar LP zich op kan beroepen maar gewoon een bedrijfseconomische keuze.
Reden voor ontbinding van de lease overeenkomst? Iemand enig idee?
Ligt eraan wat erin de overeenkomst staat. Meestel geen uiterlijke leverdatum dus gewoon pech in de meeste gevallen denk ik.dedominee schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:30:
Hmm. Dan is het toch zeker geen overmacht waar LP zich op kan beroepen maar gewoon een bedrijfseconomische keuze.
Heb er geen verstand van. Maar het lijkt me dat wanneer ze van te voren hadden gecommuniceerd dat ze een bestelstop hanteren dat je die overeenkomst nooit was aangegaan.Inspired schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:14:
[...]
Ligt eraan wat erin de overeenkomst staat. Meestel geen uiterlijke leverdatum dus gewoon pech in de meeste gevallen denk ik.
Als je dat aannemelijk kan maken lijkt het me dat je de overeenkomst kan ontbinden. Maar ja, ik ben geen jurist.
Misschien de kleine lettertjes maar even lezen. En ik zou ze gewoon bellen en eisen dat je duidelijkheid wilt. Is jouw auto nou wel of niet besteld? En zo niet: wanneer wel of ontbinden overeenkomst mogelijk.
Nogmaals, je koopt geen pak melk. Dus een beetje zekerheid en communicatie mag je wel eisen.
Tja. De contracten worden zoveel mogelijk vaag gehouden. Daar is een wagenparkbeheerder ook zelf bij. Kijk ook naar andere EVs die 12+ maanden op zich laten wachten. Overigens hebben velen de Polestar 2 al maanden geleden besteld. Echt duidelijkheid was er toen ook niet natuurlijk. Als er wat in staat qua uiterste afleverdatum kun je eventueel annuleren. Maar bij de meeste staat dit er niet in. En waarschijnlijk anders pas 31/12/2020. Kun je alsnog niet veel mee. Tegen die tijd is er geen fatsoenlijke alternatieve EV meer te krijgen. Gewoon hopen dus dat hij op tijd komt.MarvinOA schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:24:
[...]
Heb er geen verstand van. Maar het lijkt me dat wanneer ze van te voren hadden gecommuniceerd dat ze een bestelstop hanteren dat je die overeenkomst nooit was aangegaan.
Als je dat aannemelijk kan maken lijkt het me dat je de overeenkomst kan ontbinden. Maar ja, ik ben geen jurist.
Misschien de kleine lettertjes maar even lezen. En ik zou ze gewoon bellen en eisen dat je duidelijkheid wilt. Is jouw auto nou wel of niet besteld? En zo niet: wanneer wel of ontbinden overeenkomst mogelijk.
Nogmaals, je koopt geen pak melk. Dus een beetje zekerheid en communicatie mag je wel eisen.
Of het geluid van iemand die een V8 nadoet. VroooeeeeemmmmmmmmPvS_68 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:48:
Joking aside, dat geluid is echt noodzakelijk voor blinden en slechtzienden. Oversteken is al een risico, al helemaal als je de rijdende auto's niet kan horen.
Nieuw filmpje van Polestar over de infotainment in de Precept:
https://about.polestar.com/news/precept-infotainment
Ben benieuwd of we stukjes ook in de Polestar 2 terug zullen zien. Die UI ziet er wel gelikt uit.
https://about.polestar.com/news/precept-infotainment
Ben benieuwd of we stukjes ook in de Polestar 2 terug zullen zien. Die UI ziet er wel gelikt uit.
Ja dat is ook het deel waar ik het meeste van verwacht. Dat de P2 de eerste auto is waarbij Android Automotive als platform wordt gebruikt met daarmee alle mogelijkheden die Google Assistant biedt was voor mij hét belangrijkste argument om voor de P2 te kiezen.
Dit gaat echt dé volgende grote stap zijn in 'In Car User Experience'
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Serieus? Als dit in de id.3 had gezeten had je die besteld ipv de Polestar 2? Het is een leuke bijkomstigheid, maar de looks van de P2 en specs zou voor mij veel belangrijker zijn. Op dit moment zie ik ook niet zo super veel verschil met bijvoorbeeld infotainment in een Tesla.Quark2 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:08:
Ja dat is ook het deel waar ik het meeste van verwacht. Dat de P2 de eerste auto is waarbij Android Automotive als platform wordt gebruikt met daarmee alle mogelijkheden die Google Assistant biedt was voor mij hét belangrijkste argument om voor de P2 te kiezen.
Als het hardware gerelateerd is (sensoren, bijvoorbeeld), dan denk ik van niet.Afrokwijt schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:02:
Ben benieuwd of we stukjes ook in de Polestar 2 terug zullen zien.
Ik verwacht nieuwe HMI- en design-onderdelen van de Precept pas vanaf de Polestar 3 en eventueel later bij een facelift van de Polestar 2.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Err nee ik geloof dat ik mij niet helemaal duidelijk heb uitgedrukt. Ik vind het een waanzinnig model. Ik had heel wat eisen waar de auto aan moest voldoen (ruimte, trekhaak etc). En let's be honoust; ik heb ook nog nooit een auto gehad met 408 pkInspired schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:19:
[...]
Serieus? Als dit in de id.3 had gezeten had je die besteld ipv de Polestar 2? Het is een leuke bijkomstigheid, maar de looks van de P2 en specs zou voor mij veel belangrijker zijn. Op dit moment zie ik ook niet zo super veel verschil met bijvoorbeeld infotainment in een Tesla.
Maar als ik sec had gekeken naar de eisen van de auto heb ik overwogen nog eenmaal een 'old school' benzine auto te nemen en naar een RAV4 kunnen switchen. Veel ruimte, 4wd trekcapaciteit etc.
Maar ik zat (in ieder geval voor Corona
Voor mij (persoonlijke keuze) was het echt doorslaggevend (in positieve zin) dat de P2 dit native aanbiedt als eerste. Geen geklooi meer met telefoons maar (ook) de auto die weet wie je digitaal bent.
En ik denk dat je heel snel gaat zien wat de mogelijkheden zijn. Dit is echt fundamenteel anders qua software architectuur dan de infotainment in een Tesla.
Vandaar dat ik zeg dat ik daar het meeste van verwacht. Zoals ik zei: 408 pk is waanzinnig maar daar 'verwacht' ik weinig van omdat je 2x volgas optrekt; daarna de kinderen misselijk zijn en je het (bijna) nooit meer doet in de praktijk. En de wegligging is ook fantastisch ongetwijfeld maar ook daar 'verwacht' ik relatief weinig van omdat we allemaal straks weer 100 tuffen.
Ergo: ik vind de auto waanzinnig en nogmaals 408pk is echt waanzinnig gaaf maar waar ik in de praktijk het meest van verwacht is de integratie met Google en mogelijkheden van Google Assistent
Same here !Quark2 schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:50:
[...]
Ergo: ik vind de auto waanzinnig en nogmaals 408pk is echt waanzinnig gaaf maar waar ik in de praktijk het meest van verwacht is de integratie met Google en mogelijkheden van Google Assistent
Ben Google Home fanaat van het eerste uur (eentje laten meebrengen uit de VS), heb er nu een 6 tal denk ik (van ieder type wel eentje), dus deze integratie heeft mij ook (mee) over de streep getrokken ten nadele van een Model 3 LR.
Ze hebben ook gezegd dat het te integreren is in Google Home toch, dat je met de home assistent bijv je auto kan starten e.d.?S2000jan schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:49:
[...]
Same here !
Ben Google Home fanaat van het eerste uur (eentje laten meebrengen uit de VS), heb er nu een 6 tal denk ik (van ieder type wel eentje), dus deze integratie heeft mij ook (mee) over de streep getrokken ten nadele van een Model 3 LR.
Wat zien jullie als het grootste verschil / voordeel van Polestar's Android Automotive in vergelijking met het Tesla Systeem? Ik verwacht er ook veel van, maar ik ben geen Google / Android gebruiker.S2000jan schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:49:
[...]
Same here !
Het fijnste lijkt mij om de telefoon gewoon helemaal niet meer nodig te hebben voor muziek / navigatie. Dat deed ik nu ook al niet, maar daarmee was ik beperkt tot radiozenders en een vaste harde schijf met (steeds) dezelfde muziek en een navigatie met kaarten van 8/9 jaar oud

[ Voor 3% gewijzigd door MarvinOA op 06-04-2020 10:56 ]
Maar wat verwacht je daar meer mee te kunnen dan? Gewoon uit interesse. Met de Home kan ik de Tesla nu ook van alles laten doen. Ik zou met name graag Waze als app draaien. Alleen starten ze bij Android Automotive eerst met media apps. Hopen dat dit snel voor alle soorten apps open wordt gezet.S2000jan schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:49:
[...]
Same here !
Kan me best voorstellen dat je dezelfde functionaliteit gaat zien obv EV car. (https://assistant.google....000000196c7e079e?hl=en-US)
Wat is persoonlijk mis is een goede schedule. Nu gebruik ik het daardoor amper.
Op dit moment heeft de API meer waarde voor me. Zou mooi zijn als de P2 dat ook heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 06-04-2020 11:13 ]
Ik denk dat het vooral een groot verschil gaat maken in vergelijking met niet-Tesla auto's. Vergeet niet dat de autoindustrie qua infotainment ook zo'n 8 jaar achterloopt op Tesla. Dat gaat dit platform misschien grotendeels goed maken.Inspired schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:56:
[...]
Maar wat verwacht je daar meer mee te kunnen dan?
[...]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dit vind ik overigens wel verontrustend: https://www.ad.nl/auto/ap...chter-het-stuur~afd19d71/
Nu vind ik 20 respondenten niet representatief. Maar een groter onderzoek hiernaar zou van mij wel mogen.
Nu vind ik 20 respondenten niet representatief. Maar een groter onderzoek hiernaar zou van mij wel mogen.
Tweewegs communicatie van/naar de wagen/thuis lijkt mij absoluut zeer leuk ! (wist ik niet dat het ook van auto naar thuis kon, maar na het zien van het P8 filmpje wel)Inspired schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:56:
[...]
Maar wat verwacht je daar meer mee te kunnen dan? Gewoon uit interesse. Met de Home kan ik de Tesla nu ook van alles laten doen. Ik zou met name graag Waze als app draaien. Alleen starten ze bij Android Automotive eerst met media apps. Hopen dat dit snel voor alle soorten apps open wordt gezet.
Kan me best voorstellen dat je dezelfde functionaliteit gaat zien obv EV car. (https://assistant.google....000000196c7e079e?hl=en-US)
Wat is persoonlijk mis is een goede schedule. Nu gebruik ik het daardoor amper.
Op dit moment heeft de API meer waarde voor me. Zou mooi zijn als de P2 dat ook heeft.
Mijn integratie google home/domotica (Loxone) is absoluut nog niet perfect, maar bijvoorbeeld tegen mijn Polestar kunnen zeggen 'zet alarm af' en 'doe poort open' en 'doe het licht aan' (of nog beter in een soort van 'scene' waar je zegt 'hey google, ik ben bijna thuis' en dat de 3 voorgaande zaken automatisch gebeuren; en nog beter op basis van gps coordinaten dat mijn huis 'ziet' dat ik bijna thuis ben
beetje freaky I know
btw 'schedules' komen er aan in google home !
[ Voor 2% gewijzigd door S2000jan op 06-04-2020 11:30 . Reden: aangepast ]
en hoe is het dan met kinderen achterin de auto ?MarvinOA schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:06:
Dit vind ik overigens wel verontrustend: https://www.ad.nl/auto/ap...chter-het-stuur~afd19d71/
en een gesprek met de bijrijder ?
véél afleiding !
Ik ken helaas niet genoeg hoe het Tesla systeem werktMarvinOA schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:55:
[...]
Wat zien jullie als het grootste verschil / voordeel van Polestar's Android Automotive in vergelijking met het Tesla Systeem? Ik verwacht er ook veel van, maar ik ben geen Google / Android gebruiker.
Het fijnste lijkt mij om de telefoon gewoon helemaal niet meer nodig te hebben voor muziek / navigatie. Dat deed ik nu ook al niet, maar daarmee was ik beperkt tot radiozenders en een vaste harde schijf met (steeds) dezelfde muziek en een navigatie met kaarten van 8/9 jaar oud. Maar volgens mij kan dat in de Tesla ook allemaal prima.
En voorverwarmen en laadstatus opvragen en nog wel wat dingenBartWNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:52:
[...]
Ze hebben ook gezegd dat het te integreren is in Google Home toch, dat je met de home assistent bijv je auto kan starten e.d.?
Je kan dan eventueel ook zo'n schedule aan een homelink knop hangen in de Polestar gok ik. Dat je met 1 druk op de knop, of een spraakopdracht, alles doet bij thuiskomst bijv.
Mooie tijd leven we in
Mooie tijd leven we in
Kwestie van nog luier te wordenBartWNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:41:
Je kan dan eventueel ook zo'n schedule aan een homelink knop hangen in de Polestar gok ik. Dat je met 1 druk op de knop, of een spraakopdracht, alles doet bij thuiskomst bijv.
Mooie tijd leven we in

Andere redenen van afleiding vind ik geen argument om dit niet te onderzoeken. Ja, er zullen andere afleidingen zijn, maar juist daarom is elke andere vorm van afleiding ongewenst. Dat is hetzelfde als zeggen: ik ga niet elektrisch rijden, want er vliegen ook vervuilende vliegtuigen rond.S2000jan schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:32:
[...]
en hoe is het dan met kinderen achterin de auto ?
en een gesprek met de bijrijder ?
véél afleiding !
Het lijkt me juist dat hedendaagse infotainment en nieuwe technieken ervoor moeten zorgen dat de afleiding juist minder wordt. Door bijvoorbeeld veel met spraakbesturing te doen. Als dan uit onderzoek komt dat de integratie van CarPlay en Android auto voor meer afleiding zorgt (zelfs spraakgestuurd), dan moeten we ons afvragen of we dat wel in deze mate in de auto moeten integreren. We kunnen het ook alleen laten bij muziek en navigatie.
Maar ik ben dus allereerst benieuwd waarom er zo'n enorme toename in reactietijd is. Wat waren die mensen aan het doen? Muziek bedienen? Appen via spraak? Navigatie bedienen? Is touch toch niet een goed alternatief voor knoppen? Of komt het omdat we gewoon moeten wennen aan de (nieuw) besturing?
Ik zeg dan ook niet dat we ze moeten verbannen. Maar ik wil een goed onderzoek (geen n=20) hebben naar vooral het waarom. We kunnen daar immers van leren en zaken verbeteren.
Ik ben zelf zeer tevreden over het gebruik van Carplay en merk dat ik alles veel sneller geregeld heb. Stel vooraf mijn locatie in via maps en muziek heb je aangetikt of aangeroepen in een handomdraai. Ben inderdaad zeer benieuwd naar de testomstandigheden
Beste allen,
Ik heb niet het hele forum afgelezen of deze vraag al is gesteld en beantwoord en misschien ook niet genoeg gegoogled, maar ik weet het gewoon niet.
Ten eerste, kort voorstellen: Mijn naam is Erik, ben 36 en werk als Limburger in Noord-Brabant (forens dagelijks 200km) en heb 17 oktober 2019 mijn preorder gedaan en deze begin maart '20 bevestigd, dus ik hoop bij de eerste gelukkigen te horen. Waar ik in oktober nog koos voor Thunder Grey beviel mij deze kleur op de autosalon van Brussel niet zo en ben ik bij de definitieve bestelling geswitched naar Moon (Dank voor de referentiekleuren van Volvo; dat maakt het toch weer een beetje visueler; jammer dat Pine Grey er niet bijzat, maar ik ben toch blij dat ik geswitched ben)
Dan de vraag: Ik rijd nu in een V60 Twin Engine en een van de zaken die ik altijd gemist heb in eerdere auto's en eigenlijk nooit meer zou willen missen is de parkeerverwarming. Wat een genot is dat! Ik heb de Polestar met het performance pakket en winterwielen besteld. Weet iemand of ik kan blijven genieten van deze functie?
Hopen dat ik mijn boerderij op tijd oplaadklaar krijg, zodat ik de auto ook een beetje kan bijladen. #drukleven #coronacrisis #renovatie IG: #renovatie33
Ik heb niet het hele forum afgelezen of deze vraag al is gesteld en beantwoord en misschien ook niet genoeg gegoogled, maar ik weet het gewoon niet.
Ten eerste, kort voorstellen: Mijn naam is Erik, ben 36 en werk als Limburger in Noord-Brabant (forens dagelijks 200km) en heb 17 oktober 2019 mijn preorder gedaan en deze begin maart '20 bevestigd, dus ik hoop bij de eerste gelukkigen te horen. Waar ik in oktober nog koos voor Thunder Grey beviel mij deze kleur op de autosalon van Brussel niet zo en ben ik bij de definitieve bestelling geswitched naar Moon (Dank voor de referentiekleuren van Volvo; dat maakt het toch weer een beetje visueler; jammer dat Pine Grey er niet bijzat, maar ik ben toch blij dat ik geswitched ben)
Dan de vraag: Ik rijd nu in een V60 Twin Engine en een van de zaken die ik altijd gemist heb in eerdere auto's en eigenlijk nooit meer zou willen missen is de parkeerverwarming. Wat een genot is dat! Ik heb de Polestar met het performance pakket en winterwielen besteld. Weet iemand of ik kan blijven genieten van deze functie?
Hopen dat ik mijn boerderij op tijd oplaadklaar krijg, zodat ik de auto ook een beetje kan bijladen. #drukleven #coronacrisis #renovatie IG: #renovatie33
Allereerst welkom en gefeliciteerd Erik! Mooie keuzedrtngs schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:36:
Beste allen,
Parkeerverwarming is volgens mij bij elektrische auto's wel redelijk standaard. Je hebt immers een mooie grote accu daarvoor. Als je de Polestar Connect app download kun je een demo draaien van wat je met je auto kan op afstand. De demo is voor een Polestar 1. Maar ik denk dat het redelijk vergelijkbaar zal zijn.

https://www.cnet.com/road...-2-android-automotive-os/
Artikel is al weer een tijdje geleden gepubliceerd maar mede door Corona zijn er geen Google summits geweest recentelijk, of gepland op korte termijn.
Artikel is al weer een tijdje geleden gepubliceerd maar mede door Corona zijn er geen Google summits geweest recentelijk, of gepland op korte termijn.
Hi Erik, welkomdrtngs schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:36:
Bij Polestar bij de standard features staat bij Audio, navigatie en communicatie er iets over, kopje Polestar Connect:
Via Polestar Connect kan de bestuurder voortdurend contact houden met de Polestar 2. Met de Polestar Connect-app kunt u het klimaat in de auto al regelen voordat u instapt.
Dus inderdaad altijd lekker in een warme óf koele auto stappen.
Ah nice... ik ga gelijk kijken... dit is gewoon Volvo interface inderdaad... relaxed!
MarvinOA schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:43:
[...]
Allereerst welkom en gefeliciteerd Erik! Mooie keuze![]()
Parkeerverwarming is volgens mij bij elektrische auto's wel redelijk standaard. Je hebt immers een mooie grote accu daarvoor. Als je de Polestar Connect app download kun je een demo draaien van wat je met je auto kan op afstand. De demo is voor een Polestar 1. Maar ik denk dat het redelijk vergelijkbaar zal zijn.
[Afbeelding]
Super bedankt vokr de snelle replies, compleet gerustgesteld! Had toch zelf beter moeten lezen dan ;-)
Afrokwijt schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:17:
[...]
Hi Erik, welkom.
Bij Polestar bij de standard features staat bij Audio, navigatie en communicatie er iets over, kopje Polestar Connect:
Via Polestar Connect kan de bestuurder voortdurend contact houden met de Polestar 2. Met de Polestar Connect-app kunt u het klimaat in de auto al regelen voordat u instapt.
Dus inderdaad altijd lekker in een warme óf koele auto stappen.
Press release over de Polestar Precept
https://www.polestar.com/...olestar-precept-in-detail

En een artikel op NU.nl over de P2
https://www.nu.nl/auto/60...ls-nieuwe-nummer-een.html
https://www.polestar.com/...olestar-precept-in-detail

En een artikel op NU.nl over de P2
https://www.nu.nl/auto/60...ls-nieuwe-nummer-een.html
[ Voor 20% gewijzigd door BartWNL op 07-04-2020 08:22 ]
Artikel over de Polestar 2 op nu.nl
Volgens mij niet echt nieuw info. Al had ik die foto van achteren nog niet eerder gezien.
Ben trouwens benieuwd of we binnenkort ook meer foto’s van productie auto’s krijgen te zien. Ben nogal benieuwd naar de Midnight die ik heb besteld. Tot nu toe maar 1 foto van een prototype gezien en die fabrieksfoto waar je een stukje voorkant kan zien.
Volgens mij niet echt nieuw info. Al had ik die foto van achteren nog niet eerder gezien.
Ben trouwens benieuwd of we binnenkort ook meer foto’s van productie auto’s krijgen te zien. Ben nogal benieuwd naar de Midnight die ik heb besteld. Tot nu toe maar 1 foto van een prototype gezien en die fabrieksfoto waar je een stukje voorkant kan zien.
Volgens mij zijn er enkel zwarte en thundergrijze prototypes gemaakt, na het eerste witte showmodel dat waarschijnlijk nauwelijks rijdt.
Alle andere foto’s zijn volgens mij met Photoshop ingekleurde witte auto’s met min of meer succes.
De midnight foto die circuleert is zeker ingekleurd. De auto is mat, wat niet klopt, en is ook niet het fameuze midnight blue van Volvo (alle kleuren zijn Volvo kleuren, auto wordt in Luquiao in China gebouwd op dezelfde band als XC 40)
Alle andere foto’s zijn volgens mij met Photoshop ingekleurde witte auto’s met min of meer succes.
De midnight foto die circuleert is zeker ingekleurd. De auto is mat, wat niet klopt, en is ook niet het fameuze midnight blue van Volvo (alle kleuren zijn Volvo kleuren, auto wordt in Luquiao in China gebouwd op dezelfde band als XC 40)
Met uitzondering uiteraard van de foto van de productieband die enkele dagen geleden werd gepubliceerd!
Hmm de auto op de foto die circuleerde heeft wel de chromen stukjes op de bumper. Dus mijn aanname was dat het dan de Moon, Midnight, of Void moest zijn. Want bij de andere drie kleuren is dat bumperstukje zwart. En de kleur wijkt wel heel duidelijk af van de zwarte onderdelen. Dan blijft alleen de Moon over. Of een hele slechte foto van de Void.
Ik heb m’n keuze voor Midnight wel gebaseerd op die foto
Ik heb m’n keuze voor Midnight wel gebaseerd op die foto
[ Voor 4% gewijzigd door Afrokwijt op 07-04-2020 20:42 ]
TopGear: "Seven things you never knew about the Polestar 2"
https://www.topgear.com/c...r-knew-about-polestar-2#1
Leuk artikel, maar ik kende ze alle zeven al. 😉BartWNL schreef op woensdag 8 april 2020 @ 08:23:
TopGear: "Seven things you never knew about the Polestar 2"
hehe, ik denk dat bijna iedereen in dit topic al alles weet wat er te weten valt over de P2 (en P8)JackBol schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:18:
[...]
Leuk artikel, maar ik kende ze alle zeven al. 😉
Inderdaad, maar toch een leuk stukje. Dank voor het delen.
In Duitsland is de verkoop nu ook begonnen. € 5000,- Umweltbonus en leveringen starten deze zomer
https://www.polestar.com/...rt-in-deutschland-beginnt
https://www.polestar.com/...rt-in-deutschland-beginnt
Orderstatus in mijn account op polestar.com geeft bij mij momenteel "Oops...This is really unfortunate, but an internal error has occured."
Net bevestiging gehad dat mijn offerte getekend terug bij de LM is 
NL
Geen reservering
Levering?
Midnight
20"
OL - VWPFS
NL
Geen reservering
Levering?
Midnight
20"
OL - VWPFS
Nice. Welke LM zit je?misteriks schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:57:
Net bevestiging gehad dat mijn offerte getekend terug bij de LM is
NL
Geen reservering
Levering?
Midnight
20"
OL - VWPFS
https://finansavisen.no/m...per-pa-hoyde-med-de-beste
Noorse review van de Polestar 2. Kort samengevat, eindcijfer is een 8.
Noorse review van de Polestar 2. Kort samengevat, eindcijfer is een 8.
Polestar Precept walkaround
YouTube: Polestar Precept Walkaround
------
Op 9 maart kreeg ik bevestiging van LeasePlan dat de door mij bestelde configuratie bij hun afdeling inkoop was neergelegd. Levertijd vooralsnog onbekend.
PS2 | Thunder | Charcoal | 20" 4-V | Trekhaak
------
Op 9 maart kreeg ik bevestiging van LeasePlan dat de door mij bestelde configuratie bij hun afdeling inkoop was neergelegd. Levertijd vooralsnog onbekend.
[ Voor 46% gewijzigd door Desmodromer op 09-04-2020 10:11 ]
9 mei? 2019 al? Of 9 april? Weet dat LP wellicht tot 1/9 geen auto's meer koopt. Dus misschien handig om je WG te vragen of men geen andere LM kan kiezen voor je.Desmodromer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:51:
Op 9 mei kreeg ik bevestiging van LeasePlan dat de door mij bestelde configuratie bij hun afdeling inkoop was neergelegd. Levertijd vooralsnog onbekend.
[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 09-04-2020 10:01 ]
Dankjewel; je opmerking triggerde me om de MIA even uit te zoeken.Burchov schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:32:
[...]
Inderdaad, ik hoop dat het achteraf gezien nog steeds een goede keuze is. Voor mij was de belofte dat de auto binnen 14 dagen te retourneren is mocht deze niet bevallen doorslaggevend om het toch te doen.
En voor iedereen die hem zakelijk gekocht heeft, niet vergeten om de MIA aan te vragen, dat moet binnen 3 maanden nadat de bestelling geplaatst is. Is inmiddels niet veel meer tov. voorgaande jaren, maar alle beetjes helpen.
Zit wel een vervelend haakje aan; je moet de auto 5 jaar houden, anders moet je de aftrek (percentage) die je ontving maal je verkoopprijs weer bijtellen. Dat, in combinatie met MIA-limiet op 40k voor e-auto's maakt de aanvraag voor mij helaas een stuk minder interessant.
Same here_--[]--__ schreef op woensdag 8 april 2020 @ 15:28:
Orderstatus in mijn account op polestar.com geeft bij mij momenteel "Oops...This is really unfortunate, but an internal error has occured."
Mijn bestelling heeft van 27 november 2019 t/m 23 maart 2020 bij de afdeling inkoop van LeasePlan gelegen.....Desmodromer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 09:51:
Polestar Precept walkaround
------
Op 9 mei kreeg ik bevestiging van LeasePlan dat de door mij bestelde configuratie bij hun afdeling inkoop was neergelegd. Levertijd vooralsnog onbekend.
Tegen mijn wagenparkbeheerder hebben ze vorige week gezegd dat hij definitief besteld is bij Polestar (tegen mij zelfs al in februari). Ze hebben inmiddels idd een bestel en leverstop. De tool van LeasePlan zegt nog altijd 'Bestelling in behandeling'.
Ik geloof voorlopig niets meer van ze tot ik een Polestar 2 op mijn oprit zie staan....

Sorry, 9 maart bedoel ik!Inspired schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:00:
[...]
9 mei? 2019 al? Of 9 april? Weet dat LP wellicht tot 1/9 geen auto's meer koopt. Dus misschien handig om je WG te vragen of men geen andere LM kan kiezen voor je.

Voor mij is levering in Q4 geen probleem. Ik kan er nu toch weinig mee :-)
Ik had dus deze reactie van mijn Wagenparkbeheerder gekregen.
De Polestar is ook door LeasePlan officieel te bestellen bij de leverancier. De bestellingen zijn dan ook vanuit LeasePlan direct doorgedrukt naar de leverancier en op dit moment is het wachten op de productienummers. Wanneer de levering precies zal plaatsvinden is hierdoor nog onduidelijk, maar het is verstandig om rekening te houden met een eventuele levering in het 4de kwartaal van dit jaar.
Verder ook deze reactie van LeasePlan op 3 april:Afrokwijt schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:03:
We hebben de auto reeds besteld. LeasePlan is in afwachting van de inkoopnummers vanuit Polestar. Zodra bekend delen we dit met de berijder. Momenteel heeft dit proces echter vertraging vanwege COVID-19. Ik zal mijn collega's vragen dit ook aan hem te bevestigen.
De Polestar is ook door LeasePlan officieel te bestellen bij de leverancier. De bestellingen zijn dan ook vanuit LeasePlan direct doorgedrukt naar de leverancier en op dit moment is het wachten op de productienummers. Wanneer de levering precies zal plaatsvinden is hierdoor nog onduidelijk, maar het is verstandig om rekening te houden met een eventuele levering in het 4de kwartaal van dit jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Afrokwijt op 09-04-2020 11:06 ]
In de app laat hij hem wel zien. Op de website inderdaad niet.
Wat zie je in die app, relevante informatie mbt levering bijv?MarvinOA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:29:
[...]
In de app laat hij hem wel zien. Op de website inderdaad niet.
Niet echt. Wat je eerder op de website ook zag. Er staat bij mij:BartWNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:32:
[...]
Wat zie je in die app, relevante informatie mbt levering bijv?

Ja ik zie niets omdat ik via LM heb besteld, maar thanks!MarvinOA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:36:
[...]
Niet echt. Wat je eerder op de website ook zag. Er staat bij mij:
image
@baldbelow
Ok als ik je toevoeg aan het overzicht?
Kom jij uit NL of Belgie?
Zie in je screenshot dat je een maand eerder hebt als schatting dan Marvin.
[ Voor 14% gewijzigd door BartWNL op 09-04-2020 11:51 ]
Ja hoor, voeg me maar toe, uit België.BartWNL schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:49:
[...]
@baldbelow
Ok als ik je toevoeg aan het overzicht?
Reservering nov 2019, besteld maart 2020
Toevallig werd ik zojuist gebeld door Polestar met een update over leveringen.
De eerste leveringen in NL zijn gepland voor juli. Maar je moet rekenen op sowieso 3-4 weken erbij. Grote kans dat de auto in augustus tot eind september geleverd wordt.
Sowieso de garantie dat het in ieder geval 2020 zou zijn ivm de bijtelling.
Een exacte datum kon hij niet geven ivm alle corona perikelen.
De eerste leveringen in NL zijn gepland voor juli. Maar je moet rekenen op sowieso 3-4 weken erbij. Grote kans dat de auto in augustus tot eind september geleverd wordt.
Er zijn ook al leveringen in Juni, en misschien zelfs eind Mei. Maar ze namen proactief contact met je op? Dat is wel nieuw.. Puur om die vertraging te melden?MarvinOA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:02:
Toevallig werd ik zojuist gebeld door Polestar met een update over leveringen.
Ik had van de week een mail gestuurd over verwachte levertijden ivm verkoop eigen auto. In dat licht adviseerde hij me om de verkoop pas in juni/juli te starten.Torrentus schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:24:
[...]
Er zijn ook al leveringen in Juni, en misschien zelfs eind Mei. Maar ze namen proactief contact met je op? Dat is wel nieuw.. Puur om die vertraging te melden?
Ah helderMarvinOA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:26:
[...]
Ik had van de week een mail gestuurd over verwachte levertijden ivm verkoop eigen auto. In dat licht adviseerde hij me om de verkoop pas in juni/juli te starten.
Goede tip, ga ik ook eens doen, heb ook nog een auto die in de verkoop moetMarvinOA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:26:
[...]
Ik had van de week een mail gestuurd over verwachte levertijden ivm verkoop eigen auto. In dat licht adviseerde hij me om de verkoop pas in juni/juli te starten.
Ja, en vind het goed van ze dat ze naar aanleiding van een mail de moeite nemen om te bellen en in alle rust uitleggen hoe de stand van zaken is. Kunnen de LM's nog wat van lerenS2000jan schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:54:
[...]
Goede tip, ga ik ook eens doen, heb ook nog een auto die in de verkoop moet
Het klopt dat ze je, voor BE vanuit NL, bellen als je een mail stuurt en nog redelijk snel ook (lees: enkele uren, max 1 dag)MarvinOA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:58:
[...]
Ja, en vind het goed van ze dat ze naar aanleiding van een mail de moeite nemen om te bellen en in alle rust uitleggen hoe de stand van zaken is. Kunnen de LM's nog wat van leren
zodat je niets op papier hebt en mondeling wordt afgehandeldMarvinOA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:58:
[...]
Ja, en vind het goed van ze dat ze naar aanleiding van een mail de moeite nemen om te bellen en in alle rust uitleggen hoe de stand van zaken is. Kunnen de LM's nog wat van leren
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik zie net ook in mijn app staan dat levering vanaf juli zou gaan zijn. Maar precies?
Ik had bij het definitief plaatsen van de order niet de mogelijkheid om de trekhaak mee te nemen, terwijl ik die toch graag zou hebben. Ik zal Polestar eens vragen of dat alsnog kan (hoewel ik daar bang voor ben).
En ik blijf maar bezig met die kleuren nu ik weet wat de referentiekleuren van Volvo zijn. Dat Thunder grey doet op de sites zo mooi antraciet grijs aan, terwijl het op de autosalon toch echt meer blauwig mat was en dat beviel me helemaal niet. Het staal Moon dat daar lag beviel me dan weer wel, maar nu ik Pebble Grey op zoek en zie dat dit soms toch meer naar het beige kleurt (Google afbeeldingen), twijfel ik daar ook weer aan. Dus beide kleuren niet ideaal. Zwart vind ik niet echt mooi (hoewel mijn V60 nu ook gewoon zwart is) en blauw vind ik een oude lullen kleur (sorry Midnight fans
) en het past niet bij mijn huis
. Ik ga nu maar afwachten en ik kan nog een paar maandjes sparen zodat ik de auto kan laten wrappen (in de kleur Volvo Pine grey) als het me echt niet bevalt #luxeprobleem.
Moon, LM20, Performance
Ik had bij het definitief plaatsen van de order niet de mogelijkheid om de trekhaak mee te nemen, terwijl ik die toch graag zou hebben. Ik zal Polestar eens vragen of dat alsnog kan (hoewel ik daar bang voor ben).
En ik blijf maar bezig met die kleuren nu ik weet wat de referentiekleuren van Volvo zijn. Dat Thunder grey doet op de sites zo mooi antraciet grijs aan, terwijl het op de autosalon toch echt meer blauwig mat was en dat beviel me helemaal niet. Het staal Moon dat daar lag beviel me dan weer wel, maar nu ik Pebble Grey op zoek en zie dat dit soms toch meer naar het beige kleurt (Google afbeeldingen), twijfel ik daar ook weer aan. Dus beide kleuren niet ideaal. Zwart vind ik niet echt mooi (hoewel mijn V60 nu ook gewoon zwart is) en blauw vind ik een oude lullen kleur (sorry Midnight fans

Moon, LM20, Performance
Midnight hierdrtngs schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:02:
blauw vind ik een oude lullen kleur (sorry Midnight fans)
https://www.polestar.com/...-midnight-tops-the-charts
maar dat strookt niet met de kleur keuze hier op Tweakers.
Thunder: 10
Void: 9
Moon: 6
Midnight: 4
Snow: 4
Magnesium: 1
Dat zegt niks over de leeftijd van de forumgebruikers toch?misteriks schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:57:
[...]
https://www.polestar.com/...-midnight-tops-the-charts
maar dat strookt niet met de kleur keuze hier op Tweakers.
ik heb online gezocht - maar niets kunnen vinden nog (wellicht over het hoofd gezien) maar de XC40 P8 is niet meer leverbaar voor 2020 (even los van eventuele Corona perikelen) als je deze nu besteld. Weet iemand of de Polestar 2 wel nog haalbaar is ? of is dat ook al een kansloze missie
Thanks en sorry als ik dit over het hoofd heb gezien in de vorige pagina's!
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Voor de XC40 moet je even alle dealers afbellen. Iedere dealer heeft een X aantal sloten gekregen en meestal op basis van voorinschrijving vergeven. Wellicht is er ergens nog een beschikbaar.4v4t4r schreef op zondag 12 april 2020 @ 15:43:
ik heb online gezocht - maar niets kunnen vinden nog (wellicht over het hoofd gezien) maar de XC40 P8 is niet meer leverbaar voor 2020 (even los van eventuele Corona perikelen) als je deze nu besteld. Weet iemand of de Polestar 2 wel nog haalbaar is ? of is dat ook al een kansloze missie![]()
Ik had er een paar gebeld en werd op een vriendelijke manier enigzins uigelachen 😂JackBol schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:26:
[...]
Voor de XC40 moet je even alle dealers afbellen. Iedere dealer heeft een X aantal sloten gekregen en meestal op basis van voorinschrijving vergeven. Wellicht is er ergens nog een beschikbaar.
Wellicht dat mensen nu gaan afzeggen omdat de levertijd door corona is verschoven.. Ik kan nog wel een rondje doen ja.. Weet je iets over de polestar? Is die wel nog bestelbaar en leverbaar in 2020?
Dat is echt prima te vinden in dit topic, voor zover er enigszins zaken echt duidelijk zijn vanuit Polestar.
Je zegt het goed, voor zover er al zaken echt duidelijk zijn mbt polestar. Ik lees wel dat levering medio sept voor mensen die al besteld hebben voor sommige naar q4 is gegaan..maar ik lees nergens dat er formele communicatie is dat nu bestellen en leveren in 2020 gewoon niet meer gaat gebeuren.(zoals ze me bij volvo wel hebben verteld) maar bedankt voor je behulpzame reactie!Aghanim schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:10:
Dat is echt prima te vinden in dit topic, voor zover er enigszins zaken echt duidelijk zijn vanuit Polestar.
Dat is het hele probleem. Polestar communiceert niks formeel. Er is 0 inzicht in de planning en prioritering van de bestellingen. De eerste bestellingen zouden officieel over 8 weken geleverd moeten worden maar niemand weet nog iets. Dus het gaat een grote gok zijn als je nu nog bestelt. Garantie ga je niet krijgen, een definitieve nee ook niet.
Vanavond voor het eerst (2 keer zelfs) reclame van de Polestar 2 op TV gezien (denk RTL4, maar ik zat niet echt te kijken).
Misschien hebben ze nog een paar productie-slots over voor dit jaar?
Het gaat om deze reclame, ik had hem zelf nog niet gezien. Hopelijk draait de reclame nog het hele jaar door, zodat ik straks niet constant hoef uit te leggen waarin ik aan het rijden benPvS_68 schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:50:
Vanavond voor het eerst (2 keer zelfs) reclame van de Polestar 2 op TV gezien (denk RTL4, maar ik zat niet echt te kijken).
Ik mis wel essentiële informatie zoals, de prijs, features (Google Infotainment systeem, Phone-as-key), de range en wanneer die bij de "dealer" staat. Dat zijn toch wel dingen die je wilt delen met potentiële klanten?
Voor mensen die nog niet in de auto hebben gezeten of in foto's willen zien van bepaalde hoeken, https://car.autohome.com.cn/photolist/series/5078/p1/
Hieronder een paar kiekjes

Volvo haakje

Turtle mode (wanneer batterij bijna leeg is, gaat hij in de spaarstand genaamd turlemode)

Deurrubbers, hopelijk dus zo min mogelijk windgeruis.

3D maps in China, hopelijk krijgen we dit ook via Google Maps.

Binnen ruimte voor passagiers

Metingen kofferuimte

Haakje om de laadvloer omhoog te houden, heel handig!

De bestuurder kan alle ramen bedienen en kinderslot en raambediening blokkeren.

Tripcomputer met vebruik.

Impressie van kofferruimte met 2de zitrij omhoog.
[ Voor 71% gewijzigd door BlacKstaR- op 13-04-2020 11:07 ]
Grappig dat hier op de eerste foto toch weer dat relief-dashboard naar voren komt terwijl ik dat idd in Brussel bij beide modellen niet gezien heb. Ook in de configurator krijg ik het niet te zien in alle combi's van exterieur en interieur. Dat lijkt dus idd verdwenen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.