Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.054 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
BlacKstaR- schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Ik dacht dat je de mogelijkheid hebt bij Volvo's om te kiezen tussen CC, ACC en Pilot Assist (door aanzetten active lane assist).
Heb zelf nog nooit in Volvo gereden met dergelijke systemen, maar weet dat bijvoorbeeld alle VAG auto's en dus ook Tesla geen keuze bieden. Of CC of ACC. Daarom bij huidige auto ook nog gekozen voor CC, omdat ik nog niet echt kon wennen aan ACC. Inmiddels wel beetje bijgedraaid overigens :P

[ Voor 14% gewijzigd door BartWNL op 30-03-2020 16:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
BlacKstaR- schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Ik dacht dat je de mogelijkheid hebt bij Volvo's om te kiezen tussen CC, ACC en Pilot Assist (door aanzetten active lane assist). Want ACC werkt tot en met 180 - 200 km/h en Pilot Assits is heeft een max van 130 km/h.
Polestar zegt zelf:

02 Adaptive Cruise Control
In de Polestar 2 kunt u kiezen tussen Cruise Control en Adaptive Cruise Control. Deze laatste functie past de snelheid aan langzamere voorliggers aan en laat de auto zelfs tot stilstand komen. Mocht de voorligger korter dan drie seconden stilstaan, dan start de Polestar 2 weer automatisch en volgt hij de auto totdat de ingestelde snelheid is bereikt. Bij het naderen van kruispunten, verkeerslichten en in andere situaties zonder voorligger heeft de bestuurder nog steeds de verantwoordelijkheid om te remmen.

03 Pilot Assist
Wanneer u Adaptive Cruise Control activeert (zie boven), wordt ook Pilot Assist geactiveerd. Deze functie zorgt dat de Polestar 2 in het midden van de rijstrook blijft door rustig bij te sturen tot de snelheden die op autosnelwegen gelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 16:56
MarvinOA schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:39:
[...]

Polestar zegt zelf:

02 Adaptive Cruise Control
In de Polestar 2 kunt u kiezen tussen Cruise Control en Adaptive Cruise Control. Deze laatste functie past de snelheid aan langzamere voorliggers aan en laat de auto zelfs tot stilstand komen. Mocht de voorligger korter dan drie seconden stilstaan, dan start de Polestar 2 weer automatisch en volgt hij de auto totdat de ingestelde snelheid is bereikt. Bij het naderen van kruispunten, verkeerslichten en in andere situaties zonder voorligger heeft de bestuurder nog steeds de verantwoordelijkheid om te remmen.

03 Pilot Assist
Wanneer u Adaptive Cruise Control activeert (zie boven), wordt ook Pilot Assist geactiveerd. Deze functie zorgt dat de Polestar 2 in het midden van de rijstrook blijft door rustig bij te sturen tot de snelheden die op autosnelwegen gelden.
Helder, geen speld tussen te krijgen _/-\o_. Hopelijk werkt Pilot Assist werkt t/m 150 km/h voor op de autobahn. Ik denk dat veel Duitsers echt de P2 zouden skippen als de ACC tot 130 km/h werkt, dat is voor hun echt een slakkentempo.

PS: nog steeds benieuwd naar de topsnelheid. (volgens de brochure van de XC40 P8 bedraagt de netto capaciteit overigens 75kWh. Dan moet dit ook voor de P2 gelden lijkt mij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3IZgsIpA1PHDAiVMjQJG1CXR9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wBhTFm2fLXdI8iPDt3yLByLZ.png?f=fotoalbum_large

Zo'n warmtepomp, zou toch wel mooi zijn op de P2 (voor mij geen must, maar liever wel erop dan niet erop natuurlijk).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeE_wOsqF8RWYIq42MuiNg0fnAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6farKLzjtjBryggn0OzrlEFw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door BlacKstaR- op 30-03-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
BlacKstaR- schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:01:
[...]

Helder, geen speld tussen te krijgen _/-\o_. Hopelijk werkt Pilot Assist werkt t/m 150 km/h voor op de autobahn. Ik denk dat veel Duitsers echt de P2 zouden skippen als de ACC tot 130 km/h werkt, dat is voor hun echt een slakkentempo.
Edit:
Zeg exact hetzelfde als wat jij al zei, lekker snugger.
Hoop echter dat Polestar andere maatstaven aanhoudt als Volvo, topsnelheid houden ze zich ook niet aan 180 volgens mij.

[ Voor 23% gewijzigd door BartWNL op 30-03-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
[...]
Hoge snelheden met ACC is sowieso niet erg fijn. Dan gebruik ik juist liever de gewone CC. Veel meer controle over wat de auto doet. Hopelijk heeft de Polestar minder last van spookremmen dan de Tesla Model 3. Adaptief in NL is ideaal. Helemaal nu ze overal 100 van maken.
[...]
Zo'n warmtepomp, zou toch wel mooi zijn op de P2 (voor mij geen must, maar liever wel erop dan niet erop natuurlijk).
De Polestar 2 heeft geen warmtepomp. Vooralsnog. In de toekomst komt die wel en is achteraf te laten monteren. (Aldus een chatmedewerker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Zag dit gisteravond op Reddit voorbij komen.
The Polestar 2 offers 39.5 (100.3 cm) inches of head room and 42.5 inches (107.95cm) of leg room for the front passengers, while the rear passengers have 37 (94 cm) inches of head room and 34 (86.36) inches of leg room.
Weet iemand overigens de officiële afmetingen van de kofferbak? Ze hebben alleen de inhoud gecommuniceerd maar that's it.

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 31-03-2020 09:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11
Na 14 jaar BMW twee weken geleden de volgende aanschaf gedaan:
Polestar 2 in Midnight met 19" en zwart interieur.
Levering : juli.

Een eerste reactie van mijzelf ruim een jaar geleden was: nooit een Chinese auto. Haha.
Daarnaast blijft het natuurlijk raar om een auto te bestellen die je fysiek nog nooit gezien hebt, laat staan gereden. Misschien zijn het allemaal ouderwetse redenen. Feit is dat het een zeer mooie auto is om te zien. Zowel van binnen als van buiten. En het feit dat 'Volvo' Zweden er bij betrokken is geeft toch wel vertrouwen. Als er Geely op gestaan had was het een ander verhaal geweest denk ik (doen ze wel slim die Chinesen... ;) )

Qua velgen heb ik 19 inch gekozen ik dat visueel beter in verhouding vind met de rest van de auto. Plus deze velgen vind ik sowieso mooier. Daarbij een iets hoger band zorgt normaliter voor meer comfort. En als ik de Tesla rijders mag geloven zorgen grotere velgen voor meer afrolgeluiden.
Maar goed we gaan het zien. Anders kunnen de 19" altijd nog dienst doen als wintervelg.

PP was een leuke optie, maar de auto is al 'vol' genoeg met de twee andere pakketen. En hoewel ik de Ohlins en Brembo bling gaaf vind, weet ik dat ik na een keer afstellen die schokdempers nooit meer aanraak en ach ja extra goede remmen op een elektrische auto, die je toch maar beperkt nodig hebt.... Anyway ieder zijn meug.

Na leder toch weer terug naar stof. Minder 'chique' misschien, maar liever toch een zwart interieur dan beige.

Vond het onderstaand plaatje op Reddit van de Midnight uitvoering

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobboNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3j6nwM_BL2evovXfcPo8RWvgIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsGSTo0LTRHijgcNrkWBwm09.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@RobboNL levering juli lijkt mij wat bijzonder snel als je 2 weken geleden besteld hebt? Of had je een pre order?

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 31-03-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
Ik heb op 15 januari een aanbetaling van 1000 euro gedaan. En een paar dagen nadat ik een mail kreeg om mijn bestelling te bevestigen half maart de daadwerkelijke bestelling gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
Wel een vage bedoeling overigens met het omzetten van de aanbetaling in de registratiekosten. Dat was allemaal zeer onduidelijk.
In eerste instantie heb ik daardoor de bestelling bijna niet door laten gaan. In de voorwaarden deden ze het namelijk zo voorkomen dat doordat ik de auto koop, zij extra kosten moeten maken in hun administratie etc.

Enkele dagen na bestelling toch maar even gebeld met de helpdesk en zij bevestigen dat die registratiekosten later weer verrekend worden. Inmiddels staat ook op de website dat deze terugbetaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Proficiat :)
(en toegevoegd aan overzicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
Dank!

Afmetingen van de kofferruimte weet ik niet zeker of ik die ergens voorbij heb zien komen. Ik ben er in het verleden wel mee bezig geweest omdat ik vaak mijn racefiets of mountainbike achterin heb liggen. En dat is toch wel een belangrijke voorwaarde voor mij want dat werkt stukken makkelijker dan een trekhaak en fietsdrager.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bD_y8JKyZ4SWAUg6E3fvtnJ8AGQ=/f/image/hd0CmUMxAvoZKev9yKni90YE.jpg

kwam deze tegen op een fb group.

[ Voor 14% gewijzigd door DancePlaza op 31-03-2020 11:45 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Een racefiets/MTB zou dan moeten passen, zeker met het wiel er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 10:01
Aghanim schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:09:
Een racefiets/MTB zou dan moeten passen, zeker met het wiel er uit.
Of verstelbaar zadel en/of stuur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Klopt helemaal met mijn eigen metingen aan de P2 in Utrecht.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Interessant stukje. Komt veel kijken bij een paar batterijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Ben ik de enige die 'hunkert' naar nieuws over de P2 of P8?
Zit regelmatig op google te zoeken of er weer nieuwe artikelen of tests zijn verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BartWNL schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 16:58:
Zit regelmatig op google te zoeken of er weer nieuwe artikelen of tests zijn verschenen.
Voor de P2 verwacht ik pas kort voor de launch in Juni "ongecensureerde" reviews.
Mbt. de P8 is er nog geen werkend model. Die zullen pas in de zomer beschikbaar komen, afgaand op de tijdslijnen van de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Ik hunker vooral naar bericht van Leaseplan. Sinds 18 maart radiostilte en nog steeds geen duidelijkheid of mijn auto daadwerkelijk bij Polestar besteld is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Je bent vast niet de enige. Mar helaas gebeurt niet veel d komende periode ben ik bang voor. Misschien dat er nog wat nieuwskont over Android Automotive de komende maanden, maar de eerste tests zullen inderdaad pas eind mei plaatsvinden denk ik.

Dat worden lange maanden voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
PvS_68 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:07:
[...]

Ik hunker vooral naar bericht van Leaseplan. Sinds 18 maart radiostilte en nog steeds geen duidelijkheid of mijn auto daadwerkelijk bij Polestar besteld is. :(
Wel gek dat een leasemaatschappij zo communiceert. "Nee we hebben hem nog niet besteld" is ook een antwoord hè... Of zitten alle medewerkers in quarantaine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

https://www.leaseplan.com...plan-staat-voor-je-klaar/
Geplande afleveringen ná 1 mei 2020 leveren we gedeeltelijk pas af vanaf september 2020.
Levering sowieso pas na 1 september dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik hoop niet dat Alphabet volgt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Lekker dit.
Als dit ook voor mij geldt (het is juist Polestar die nu niet stil ligt, dus hoop stiekem van niet) mag ik toch wel aannemen dat ze dat gecommuniceerd zouden hebben via de mail. Ga morgen nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:21:
Ik hoop niet dat Alphabet volgt .....
Alphabet meldt op de site zoveel mogelijk leveringen door te laten gaan zoals gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@PvS_68 Ik vermoed dat er nog helemaal niks gecommuniceerd is per e-mail (naar jou). Dus ik zou er niet op rekenen dat ze bij dit besluit dat ineens wel zouden doen.

@BartWNL Had ik ook gelezen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze er baat bij hebben om auto's later te leveren. Zo lang China kan produceren en de treinen rijden is afleveren volgens mij niet zo spannend. De Tesla's werden ook gewoon op de trailer thuis voor de deur gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Zeer interessant, eindelijk duidelijk dat polestar gebruikt maakt van module die 14,68v leveren. 27 modules x 14,68v betekent 396v pack voltage dat is gelijk aan de E-tron.

Alleen 27x2,65kWh is = 71,55, en geen 78kWh.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRbDP2GLwisN1mHzhE5Djc6R4JQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NWnslr9oANZnO5JqJH4c1yYy.jpg?f=fotoalbum_large
https://cdn.arstechnica.n.../Volvo-Battery-Lab-15.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 31-03-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BlacKstaR- schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:55:
[...]

Zeer interessant, eindelijk duidelijk dat polestar gebruikt maakt van module die 14,68v leveren. 27 modules x 14,68v betekent 396v pack voltage dat is gelijk aan de E-tron.

Alleen 27x2,65kWh is = 71,55, en geen 78kWh.

[Afbeelding]
https://cdn.arstechnica.n.../Volvo-Battery-Lab-15.jpg
Hoe kom je aan die cijfers, adhv dat artikel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
JackBol schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:23:
[...]

Hoe kom je aan die cijfers, adhv dat artikel?
Inzoomen op de label van de batterij (via de link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Van al die elektrische dingen heb ik geen verstand. Maar wat zeggen die cijfers? En hoe verhoudt zich dat dan tot de E-tron? Is dat een goed ding of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Vandaag van de leasemaatschappij volgend bericht ivm levertermijn

"
Wij kunnen geen timing erop kleven, volgende week moeten we wel meer weten
"

ik ben benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
MarvinOA schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:59:
Van al die elektrische dingen heb ik geen verstand. Maar wat zeggen die cijfers? En hoe verhoudt zich dat dan tot de E-tron? Is dat een goed ding of niet?
Op het labeltje staat 14.68V, 2.65kWh.
Dat betekent dat de batterijen 180A zijn (2650/14,68).

Deze batterijen schakel je in serie, waardoor je het voltage op kan tellen.
Volgens de specs heeft de P2 een 78 kWh 400 V li-ion batterij.

Dat zou betekenen dat er 27 batterijen in serie geschakeld zijn om tot ~400V/180A te komen.

400V*180A = 72000W = 72kW

Dat is minder dan de spec, dus wel frappant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 19:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Waarom zouden ze daar onderscheid in maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
BartWNL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:54:
China eist vaak om productie in China zelf, als voorwaarde om haar markt te betreden. Tesla lijkt het ook te doen in de M3's die in China geproduceerd gaan worden:
https://cleantechnica.com...will-use-prismatic-cells/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BartWNL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:54:
Wellicht vanwege de batterij supply chain. Het artikel geeft al aan dat de Chinese P2 en P8s een ander batterij pack krijgen dan de EU en US versie.

FTA:
For European and US XC40s, those packs will use LG Chem pouch cells, but China-bound BEVs will contain prismatic cells courtesy of CATL.

[ Voor 21% gewijzigd door JackBol op 01-04-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
JackBol schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:01:
[...]

Wellicht vanwege de batterij supply chain. Het artikel geeft al aan dat de Chinese P2 en P8s een ander batterij pack krijgen dan de EU en US versie.

FTA:

[...]
Eens. Maar produceren van hetzelfde batterypack heeft waarschijnlijk ook weer schaalvoordelen. Dus misschien zijn de Chinese packs een stuk goedkoper of heeft het idd iets te maken met regelgeving?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PvS_68
JackBol schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:24:
[...]

Dat zou betekenen dat er 27 batterijen in serie geschakeld zijn om tot ~400V/180A te komen.

Ik krijg de indruk dat die 3P4S module een CATL module is opgebouwd uit CATL prismatic cells (de blauwe middelste cell op de foto) en dus voor de Chinese markt bestemd is.
De pouch-gebaseerde modules die (27 stuks) in de P2 komen lijken er anders uit te zien:
https://insideevs.com/new...lestar-2-battery-details/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
[...]

Ik heb Leaseplan gister een bericht gestuurd dat ik zie dat bij andere maatschappijen wel al is besteld en Leaseplanners nog niets hebben vernomen (nav het mooie overzicht en de berichten hier). De vraag is wanneer ze van plan zijn te bestellen. Ze hebben m’n vraag doorgezet, ik gok naar afdeling inkoop. Als ik iets hoor dan post ik het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BartWNL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:07:
[...]

Eens. Maar produceren van hetzelfde batterypack heeft waarschijnlijk ook weer schaalvoordelen. Dus misschien zijn de Chinese packs een stuk goedkoper of heeft het idd iets te maken met regelgeving?
Ik denk dat zowel de Chinese productie als wel de EU/US productie van een hoog genoeg volume zijn om de schaalvoordelen te kunnen bereiken.

En wet en regelgeving in China is een special beast. Ik kan me voorstellen dat the path of least resistance sowieso al wijst op twee productie lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Aghanim schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:47:
@PvS_68 Ik vermoed dat er nog helemaal niks gecommuniceerd is per e-mail (naar jou). Dus ik zou er niet op rekenen dat ze bij dit besluit dat ineens wel zouden doen.

@BartWNL Had ik ook gelezen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze er baat bij hebben om auto's later te leveren. Zo lang China kan produceren en de treinen rijden is afleveren volgens mij niet zo spannend. De Tesla's werden ook gewoon op de trailer thuis voor de deur gezet.
Ik heb ze zojuist gesproken en hij liet zich ontvallen dat ze op dit moment voorzichtig zijn met het bestellen van auto's. Elke afgeleverde auto is natuurlijk cash-out die pas over termijn terugbetaald gaat worden. Denk dat ze in deze barre tijden beetje op hun geld zitten om zelf te overleven. Dat interpreteerde ik tussen de regels door.
Lijkt me toch een rare strategie. Lijkt meer op uitmelken van bestaande contracten, maar op gegeven moment krijg je daar toch de rekening van, lijkt me.

Hij heeft me i.i.g. niet gerust kunnen stellen t.a.v. het bestellen van de auto en of die bestelling dus gebaseerd is op een al gedane reservering of dat ik straks achteraan inde rij kom te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
PvS_68 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:01:
[...]

Ik heb ze zojuist gesproken en hij liet zich ontvallen dat ze op dit moment voorzichtig zijn met het bestellen van auto's. Elke afgeleverde auto is natuurlijk cash-out die pas over termijn terugbetaald gaat worden. Denk dat ze in deze barre tijden beetje op hun geld zitten om zelf te overleven. Dat interpreteerde ik tussen de regels door.
Lijkt me toch een rare strategie. Lijkt meer op uitmelken van bestaande contracten, maar op gegeven moment krijg je daar toch de rekening van, lijkt me.

Hij heeft me i.i.g. niet gerust kunnen stellen t.a.v. het bestellen van de auto en of die bestelling dus gebaseerd is op een al gedane reservering of dat ik straks achteraan inde rij kom te staan.
Dit is toch eigenlijk bizar. Lijkt me dat ze gewoon antwoord moeten geven op de vraag: Is mijn auto besteld en zo ja, wanneer? Als het namelijk voor 18 maart is betaald, dan is het op basis van reservering. Daarna niet.

En als ze daar geen antwoord op kunnen/willen geven kun je misschien uitwijken naar een andere maatschappij? Ik denk dat er genoeg afbetalingen zijn nu met de crisis en dat er vast nog wel wat gereserveerde beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:49
In andere topics zijn er berichten gepost door mensen die bijvoorbeeld via LP een auto wilde bestellen. LP zou tot 1/9 stoppen met het kopen van auto's. Zelfs een voorraad Model 3 wil men niet kopen en uitleveren. Dus, als de auto nog niet besteld is kan het wel eens spannend gaan worden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
JackBol schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:24:
[...]

Misschien is dit een test module, we weet hebben ze in de tussen tijd de technologie verbeterd en bevatten de modulen betere cellen die zorgen voor 2.88kWh i.p.v. 2.65kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BlacKstaR- schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:12:
[...]

Misschien is dit een test module, we weet hebben ze in de tussen tijd de technologie verbeterd en bevatten de modulen betere cellen die zorgen voor 2.88kWh i.p.v. 2.65kWh.
Hierboven was het antwoord al gegeven dat de Chinese variant 72kWh pack zal hebben en de EU/US versie andere batterij technologie zal gebruiken.

Als we naar de EU/US P2/P8 batterij pack kijken zegt de spec 78kWh.
Ik neem even aan dat dit pack ook 400V is.

78kWh op 400V is 195Ah.

In de link hierboven is aangegeven dat het pack waarschijnlijk in een 3P108S configuratie komt.
Dat zou betekenen dat het batterij pack is opgebouwd uit pouches van 3,7V/65Ah.

[ Voor 26% gewijzigd door JackBol op 01-04-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
bericht verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-04-2020 12:35 . Reden: verwijded ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Inspired schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:10:
In andere topics zijn er berichten gepost door mensen die bijvoorbeeld via LP een auto wilde bestellen. LP zou tot 1/9 stoppen met het kopen van auto's. Zelfs een voorraad Model 3 wil men niet kopen en uitleveren. Dus, als de auto nog niet besteld is kan het wel eens spannend gaan worden.
Zojuist gebeld door Tesla. Leaseplan heeft mijn auto op 9 maart besteld en er is nog geen VIN nummer beschikbaar, wat erop duidt (aldus de medewerkster) dat het geen voorraad model zal worden maar een nieuwe productie. Huidige lease verloopt1 juni 2020 en ze verwachten die te halen qua levertijd.

Ter info. Medewerkster wist niks van LP dat ze niet meer zouden bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door dedominee op 01-04-2020 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatst werd hier geïnformeerd naar het gewicht van de Polestar 2.
Onderstaande gegevens werden opgepikt uit een Duits commentaar bij een recente Polestar-video en zijn kennelijk afkomstig uit de Spaanse type-toelating:

Hier die Zulassungsdaten für den Polestar 2 aus der Typzulassung e9*2007/46*6834*00 (EU-Genehmigungsland: Spanien), da ist unten auch das Leergewicht mit dabei:
HSN-TSN: 9101-BRO (für die Versicherung)
5 Sitzplätze
v_max: 205 km/h
Nennleistung: 300kW, Dauerleistung 150 kW
Emissionsschlüssel 30AX - reine Elektrofahrzeuge, geprüft nach WLTP
Stützlast: 90 kg, Anhängelast: 1500 kg gebremst, 750 kg ungebremst
Reifen+Felgen: 19 Zoll: 245/45R19 auf 8Jx19 ET50, 9Jx19 ET53; --- 20 Zoll: 245/40R20, 8Jx20 ET50, 9Jx20 ET53; -- Last und Speed-Index: Mindestens 99H; M&S (Winterreifen) Min 99Q
2 Antriebsachsen
Achslasten: Vorderachse 1290 und Hinterachse 1410 kg
Leergewicht: 2198-2248 kg (nach EU-Norm schon inklusive 75 kg für Fahrer und Gepäck), also nach DIN: 2123-2173 kg
zulässige Gesamtmasse: 2600 kg
Länge: 4606mm
Breite: 1891 mm (ohne Spiegel)
Höhe: 1477 mm

bron: commentaar bij deze video

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Dat is serieus zwaar idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Claude schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:24:
Laatst werd hier geïnformeerd naar het gewicht van de Polestar 2.
Onderstaande gegevens werden opgepikt uit een Duits commentaar bij een recente Polestar-video en zijn kennelijk afkomstig uit de Spaanse type-toelating:

Hier die Zulassungsdaten für den Polestar 2 aus der Typzulassung e9*2007/46*6834*00 (EU-Genehmigungsland: Spanien), da ist unten auch das Leergewicht mit dabei:
HSN-TSN: 9101-BRO (für die Versicherung)
5 Sitzplätze
v_max: 205 km/h
Nennleistung: 300kW, Dauerleistung 150 kW
Emissionsschlüssel 30AX - reine Elektrofahrzeuge, geprüft nach WLTP
Stützlast: 90 kg, Anhängelast: 1500 kg gebremst, 750 kg ungebremst
Reifen+Felgen: 19 Zoll: 245/45R19 auf 8Jx19 ET50, 9Jx19 ET53; --- 20 Zoll: 245/40R20, 8Jx20 ET50, 9Jx20 ET53; -- Last und Speed-Index: Mindestens 99H; M&S (Winterreifen) Min 99Q
2 Antriebsachsen
Achslasten: Vorderachse 1290 und Hinterachse 1410 kg
Leergewicht: 2198-2248 kg (nach EU-Norm schon inklusive 75 kg für Fahrer und Gepäck), also nach DIN: 2123-2173 kg
zulässige Gesamtmasse: 2600 kg
Länge: 4606mm
Breite: 1891 mm (ohne Spiegel)
Höhe: 1477 mm

bron: commentaar bij deze video
Thanks voor de info!

Op de twitter van Polestar staat inderdaad confirmatie van de 205 km/u vmax

https://twitter.com/PolestarCars/with_replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Model 3 AWD LR ledig gewicht 1847kg, Polestar 2 ledig gewicht 2123kg

Dat is scheelt bijna 300kg :X

Dat gewicht zit hem hopelijk in verbetering t.o.v van de model 3 in: geluidsisolatie, gebruik van hoogwaardige materialen, kwaliteit van de chassis en carrosserie componenten.

Topsnelheid van 205, had hoger verwacht het is niet voor niks een Polestar :'(. Ach ja voor die paar keer op de autobahn is 205 leuk meer niet.

[ Voor 15% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-04-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Ja, maar met een vergelijkbaar accupakket (78kWh) en een hogere luchtweerstand en aanzienlijk meer gewicht wordt die 470km WLTP ook wel een uitdaging, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
PvS_68 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:01:
Ja, maar met een vergelijkbaar accupakket (78kWh) en een hogere luchtweerstand en aanzienlijk meer gewicht wordt die 470km WLTP ook wel een uitdaging, lijkt me.
Daar had ik me eerlijk gezegd al op ingesteld, ik hoop op 250-300 echte snelweg kilometers bij GPS 100km/h met 80% batterij, en bij 100% batterij 325-350km. Als de P2 dat haalt dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
BlacKstaR- schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:55:
[...]

Model 3 AWD LR ledig gewicht 1847kg, Polestar 2 ledig gewicht 2123kg

Dat is scheelt bijna 300kg :X

Dat gewicht zit hem hopelijk in verbetering t.o.v van de model 3 in: geluidsisolatie, gebruik van hoogwaardige materialen, kwaliteit van de chassis en carrosserie componenten.

Topsnelheid van 205, had hoger verwacht het is niet voor niks een Polestar :'(. Ach ja voor die paar keer op de autobahn is 205 leuk meer niet.
205 zal het minimale zijn wat die kan halen en ze willen bevestigen. Wellicht loopt die in werkelijkheid nog een stukje harder, 210 of 215.

Idd leuk voor op de Autobahn! Verheug mezelf vooral op de acceleratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Ik dacht mij te kunnen herinneren dat voor de Vmax ooit 250 werd afgegeven. Misschien was dat een typo, of misschien heb ik het verkeerd gelezen of onthouden...
Überhaupt niet heel relevant want heel zinvol is dat niet maar idd leuk voor een keertje autobahn. Misschien haal je dan net afslag Kleef om te laden voor de terugweg 😊

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
PvS_68 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:01:
[...]

Pff dat meen je niet! Ik heb zelf nog geen reactie ontvangen. Ik lees elders op Tweakers ook geen goede verhalen over Leaseplan nu. Morgen maar eens bij de wagenparkbeheerder informeren. Ik vind radiostilte richting de toekomstige bereiders over uitstel van bestellen heel slecht. Ik ben benieuwd of ik kan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno1976
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-12-2020
Ach, top is voor mij niet interessant, acceleratie kijk ik meer naar uit! Voor die week wintersport huur ik wel een 5 serie, met de jaarlijkse besparing op bijtelling is dat prima mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Volgens onze wagenparkbeheer levert Alphabet ook niet uit tot 1-9. Geen idee of het klopt want we hebben ook Leaseplan waarvoor het sowieso geldt maar het signaal is niet positief in elk geval. Op de website staat dat ze gewoon leveren overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 01-04-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Aghanim schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:56:
Volgens onze wagenparkbeheer levert Alphabet ook niet uit tot 1-9. Geen idee of het klopt want we hebben ook Leaseplan waarvoor het sowieso geldt maar het signaal is niet positief in elk geval. Op de website staat dat ze gewoon leveren overigens.
Ik heb nog niks vernomen van multilease. Zij publiceren geregeld updates op de website. Ik zou de auto medio september ontvangen, dus voor mij wijzigt er niks als zij ook pas na september zouden gaan uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Zou je een OL kunnen annuleren als de levering te lang gaat duren? Niet dat ik dat van plan ben voorlopig, maar toch iets om in het achterhoofd te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Alphabet: stilte voor tweede storm elektrische auto’s in najaar

Wel interessant artikel over de besteling van EV's bij Alphabet. En dan op die site plaatje van P1 erbij zetten :9
S2000jan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:03:
Zou je een OL kunnen annuleren als de levering te lang gaat duren? Niet dat ik dat van plan ben voorlopig, maar toch iets om in het achterhoofd te houden
Staat misschien in je contract vermeld?

[ Voor 25% gewijzigd door BartWNL op 02-04-2020 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
S2000jan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:03:
Ja dat kan bij Alphabet. Kost 275 euro begreep ik. Ik vind dat zelf wel klantonvriendelijk als je uitgaat van het feit dat ze niet kunnen leveren op de datum die ze in de bevestigingsbrief hebben genoemd. Daar staat dan wel dat de leverdatum nog kan wijzigen maar als je bijvoorbeeld van 15-6 in de brief naar november gaat dan vind ik het wel zuur als je 275 euro zou moeten betalen omdat Alphabet niet kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Zou het verlaat uitleveren van Leaseplan en wellicht ook Alphabet te maken hebben met het feit dat de meeste Europese auto producenten de fabrieken hebben gesloten en dus niet leveren?

Voor auto's zoals de Polestar lijkt het me onhandig als de auto wel klaar is, wellicht al betaald moet worden door de LM, maar dat ze hem vasthouden tot 1-9. Geeft ze alleen maar meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Ik hoor van mijn wagenparkbeheerder dat ze niet meer bestellen.
Voor hun is uitleveren van auto's het definitieve moment waarop ze geld uit gaan geven en dat lijken ze te willen voorkomen. Dat doe je door niet meer te bestellen en lopende bestellingen zo lang mogelijk uit te stellen. Dat is vlgs mij precies wat ze nu aan het doen zijn.

Ik weet niet hoe het met andere LM's is, maar LeasePlan heeft een Nederlands bankvergunning. Daar hangen ook eisen aan vast. Misschien heeft het daar wel mee te maken, geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:51:
Zou het verlaat uitleveren van Leaseplan en wellicht ook Alphabet te maken hebben met het feit dat de meeste Europese auto producenten de fabrieken hebben gesloten en dus niet leveren?

Voor auto's zoals de Polestar lijkt het me onhandig als de auto wel klaar is, wellicht al betaald moet worden door de LM, maar dat ze hem vasthouden tot 1-9. Geeft ze alleen maar meer kosten.
Dat lijkt mij ook want de fabrikant zal toch ook betaald willen worden lijkt me. Anders wordt het probleem van de leasemaatschappij het probleem van de fabrikant. Ik weet alleen niet wat de onderlinge machtsverhoudingen zijn. Persoonlijk (maar ook eigen belang) zie ik ook geen reden om een auto die uitgeleverd kan worden niet te leveren en vind ik het volledig lamleggen hiervan ook wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Aghanim schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:21:
[...]

Persoonlijk (maar ook eigen belang) zie ik ook geen reden om een auto die uitgeleverd kan worden niet te leveren en vind ik het volledig lamleggen hiervan ook wat voorbarig.
Directe cash-out bij afleveren (want fabrikant betalen) en maandelijkse cash-in met het risico dat je klant deze crisis niet gaat overleven en dus gaat stoppen met betalen. Op korte termijn snap ik het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PvS_68 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:34:
[...]

Directe cash-out bij afleveren (want fabrikant betalen) en maandelijkse cash-in met het risico dat je klant deze crisis niet gaat overleven en dus gaat stoppen met betalen. Op korte termijn snap ik het wel..
Ik ook, ik zou het als fabrikant alleen niet pikken want die zadel je vervolgens op met liquiditeitsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:37:
[...]

Ik ook, ik zou het als fabrikant alleen niet pikken want die zadel je vervolgens op met liquiditeitsproblemen.
En opslag problemen. Nou zijn de P2's behoorlijk eenvoudig qua samenstelling (de kans is bijna 100% dat iemand anders dezelfde config heeft besteld) waardoor ze misschien auto's kunnen doorschuiven. Maar kan me voorstellen dat dit niet bij alle fabrikanten aan de orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Voor de meeste automerken geldt dat daar een dealer tussen zit en die hebben - over het algemeen - niet zoveel te zeggen tegenover een grote LM (anders bestellen ze gewoon bij een andere dealer).
Bij Polestar nu bestellen en Q4/Q1-2021 uitleveren zou een risico zijn wat te nemen is voor een LM, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
BartWNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:40:
[...]

En opslag problemen. Nou zijn de P2's behoorlijk eenvoudig qua samenstelling (de kans is bijna 100% dat iemand anders dezelfde config heeft besteld) waardoor ze misschien auto's kunnen doorschuiven. Maar kan me voorstellen dat dit niet bij alle fabrikanten aan de orde is.
Ja, maar ik denk dat het gros van de Polestar 2's naar leasemaatschappijen gaan. En als die allemaal hetzelfde beleid voeren heb je wel een probleem.

Als ik dit zo hoor ben ik blij dat ik geen leaseconstructie heb gedaan. Afhankelijk zijn van niet of slecht communicerende partijen in niet fijn. Uiteindelijk bestel je natuurlijk gewoon een product met de intentie om (maandelijks) te betalen.

Als ik Google op Polestar 2 staan de resultaten vol met adverterende leasemaatschappijen die hem maar al te graag willen slijten. Zorg er dan ook voor dat je levert en communiceert als mensen willen bestellen. Of adverteer niet. Maar mensen aan het lijntje houden en onduidelijk zijn in de communicatie is niet netjes en voor mij reden om geen zaken te doen met dergelijke maatschappijen.

edit: PS als de slechte communicatie voortkomt uit onduidelijkheid bij de fabrikant, dan communiceer je dat. Maar vooralsnog communiceert Polestar zelf: levering juli 2020 en zeker in 2020.

[ Voor 7% gewijzigd door MarvinOA op 02-04-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Kan het zijn dat de bestellingen tegenvallen of concentreert men zich nu meer op de Nederlandse markt (hogere verkoopprijs).
Op de Duitse site staat dat er geen voorbestellingen meer worden aangenomen.

Polestar Nederland meldt echter op dit moment het volgende.

'Verwachte levering in augustus 2020, voor bestellingen die vandaag worden geplaatst!'

[ Voor 255% gewijzigd door theomanders op 02-04-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
theomanders schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:21:
Ik denk dat de bestellingen tegenvallen.

Polestar Nederland meldt op dit moment het volgende.

Bestellingen die vandaag worden geplaatst
Verwachte levering in augustus 2020, voor bestellingen die vandaag worden geplaatst!
Heb je daar een bron van a.u.b.? Ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Polestar Duitsland gaat binnenkort over op ordering en neemt nu geen pre-orders meer aan (in NL al gebeurd op 19 maart).
Polestar België geeft idd aug 2020 aan als verwachte leverdatum in de configurator.
Polestar NL geeft aan 'Eerste leveringen vanaf juli 2020' in de configurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik had de chat nog benaderd deze week. Die indicatie levering vanaf juli betekent blijkbaar totaal niet dat je in/rond juli je auto krijgt als je nu bestelt. Ik vroeg of er een groot risico is dat het alsnog november wordt, dat wisten ze niet. Ik vroeg ook of er een koppeling met het plan systeem is, dat na een x hoeveelheid nieuwe orders het automatisch augustus wordt op de website en vervolgens september etc. Dat was volgens de medewerker niet het geval. Het zou dus kunnen zijn dat als je nu bestelt het gewoon oktober wordt, maar dat is inderdaad 'vanaf' juli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Aghanim schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:21:
Het zou dus kunnen zijn dat als je nu bestelt het gewoon oktober wordt, maar dat is inderdaad 'vanaf' juli :)
En jan 2021 is dan 'uiterlijk juli'... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Is voor mij wel een beetje een 'probleem' dat ik nog geen indicatie van levering heb.

Mijn huidige wagen moet nog in de verkoop en momenteel is dat niet de beste tijd om zoiets te doen helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
theomanders schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:21:
Kan het zijn dat de bestellingen tegenvallen of concentreert men zich nu meer op de Nederlandse markt (hogere verkoopprijs).
Zo ver ik weet mag dezelfde auto netto (dus excl. btw en landelijke belastingen) geen andere prijs hebben in de EU. Zit er al een subsidie bedrag in verrekend in die Duitse prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
RobboNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:16:
[...]

Zo ver ik weet mag dezelfde auto netto (dus excl. btw en landelijke belastingen) geen andere prijs hebben in de EU. Zit er al een subsidie bedrag in verrekend in die Duitse prijs ?
Ze hebben daar een ander btw tarief en een milieubonus:

Eindprijs of leasetarief inclusief het aandeel van de fabrikant in de milieubonus van € 2.500,00 netto. De milieubonus bedraagt in totaal € 5.000,00 en wordt toegekend voor een bedrag van € 2.500,00 elk als overheidssubsidie en als fabrieksaandeel (vermindering van de netto aankoopprijs). Het bedrag en het recht om de milieubonus te claimen worden bepaald door de financieringsrichtlijnen van 18 februari 2020, die kunnen worden gedownload van de BAFA-website op www.bafa.de. Er bestaat geen juridische aanspraak op de toekenning van de staatsmilieubonus, geen contante betaling van het aandeel van de fabrikant. De staatsmilieubonus eindigt wanneer de verstrekte middelen zijn uitgeput, uiterlijk op 31 december 2025. U kunt de staatssubsidie rechtstreeks bij de BAFA aanvragen op www.bafa.de, rekening houdend met de financieringsrichtlijnen.

de auto lijkt een paar honderd euro goedkoper te zijn in Duitsland, maar geen duizenden.

[ Voor 3% gewijzigd door MarvinOA op 02-04-2020 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
S2000jan schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:06:
Is voor mij wel een beetje een 'probleem' dat ik nog geen indicatie van levering heb.

Mijn huidige wagen moet nog in de verkoop en momenteel is dat niet de beste tijd om zoiets te doen helaas :(
Heb me er al bij neergelegd dat ik de hoofdprijs niet ga krijgen voor mijn auto. Het is helaas niet anders.

Wat rij je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RobboNL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:16:
[...]

Bron? Volgens mij is dat niet zo.
De prijs excl. BTW wordt door importeurs per land vastgesteld, rekening houdend met de lokale regelgeving op gebied van belastingen. Op die manier hoopt men voor wat betreft de consumentenprijs in de gewenste prijsklasse te komen van het betrokken land. Charge what the traffic can bear.

Laatst was er bijvoorbeeld rumoer omdat importeur Pon de elektrische Skoda Citigo iV in Nederland te duur zou aanbieden. Importeren uit Tsjechië (EU-land met eveneens 21% BTW) zou meer dan 6000 euro voordeliger zijn. BPM speelt in dit geval geen rol.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
MarvinOA schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:35:
[...]

Heb me er al bij neergelegd dat ik de hoofdprijs niet ga krijgen voor mijn auto. Het is helaas niet anders.

Wat rij je nu?
Ik rij momenteel een Honda Civic Sport+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Top 10 geconfigureerde auto's bij Alphabet op het moment.

P8 komt behoorlijk in de buurt van de P2.
Valt op dat de Mach-E ook erg populair is, vooral de goedkoopste versie. Terwijl het daarvan volgens mij nog niet bekend is of die uberhaupt leverbaar is voor het einde van het jaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fHT5PGnZWuqJDQ5b3M7bPKgqdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBYgnaoLaD0E69dmvuALtGGL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
PvS_68 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:57:
Ik hoor van mijn wagenparkbeheerder dat ze niet meer bestellen.
Voor hun is uitleveren van auto's het definitieve moment waarop ze geld uit gaan geven en dat lijken ze te willen voorkomen. Dat doe je door niet meer te bestellen en lopende bestellingen zo lang mogelijk uit te stellen. Dat is vlgs mij precies wat ze nu aan het doen zijn.
Ik ga ook maar eens peilen bij mijn wagenparkbeheerder. Ik heb nog geen reactie van Leaseplan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Inmiddels per e-mail van onze accountmanager bij Leaseplan begrepen dat mijn auto inderdaad niet voor september geleverd gaat worden. Geen enkele auto, aldus de accountmanager.

Teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvantoren
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Heeft iemand al meer informatie over het akoestisch systeem dat de Polestar2 zal produceren onder de lage snelheid? Is (helaas) een EU richtlijn sedert mid 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Lijkt me een mooie eerste applicatie voor Android Automotive... Als het geluid idd op een verbrandingsmotor moet lijken heb ik wel wat ideetjes...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
dedominee schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:15:
Inmiddels per e-mail van onze accountmanager bij Leaseplan begrepen dat mijn auto inderdaad niet voor september geleverd gaat worden. Geen enkele auto, aldus de accountmanager.

Teleurstellend.
Medio september had ik idd 20 feb al van ze te horen gekregen. Is nu echter de vraag of het nog wel medio 2020 gaat worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ben benieuwd of Alphabet volgt. Kan me niet voorstellen dat zij wel door blijven leveren, ze zullen ongetwijfeld in dezelfde situatie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Frankvantoren schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:30:
Heeft iemand al meer informatie over het akoestisch systeem dat de Polestar2 zal produceren onder de lage snelheid? Is (helaas) een EU richtlijn sedert mid 2019.
Dit had ik totaal niet meegekregen. De Polestar gaat hier zeker onder vallen, toch? Tesla M3 was het net een paar maanden voor? Dan zal de P2 één van de eerste zijn die geluid moet produceren. Ben inderdaad wel benieuwd hiernaar, maar heb er ook nog niets over gehoord/gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Frankvantoren schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:30:
Neem aan dat de goedkeuring voor de Polestar 2 na 1/7/2019 gebeurt is inderdaad. Dan zal hij het systeem moeten hebben. Maar goed, bij de Model 3 kun je bijvoorbeeld binnen 5 minuten een stekkertje van de speaker loshalen. Mocht je het echt helemaal niks vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Ik had er eerlijk gezegd ook niet bij stilgestaan. In sommige filmpjes die op de proefbaan in Zweden zijn opgenomen wordt ook van buiten gefilmd als er P2's wegrijden vanuit stilstand. Ik hoor daar geen geluid (anders dan afrolgeluid van de banden). Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het systeem er wel op zit maar softwarematig uit/aan schakelbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Quark2 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:56:
Ik had er eerlijk gezegd ook niet bij stilgestaan. In sommige filmpjes die op de proefbaan in Zweden zijn opgenomen wordt ook van buiten gefilmd als er P2's wegrijden vanuit stilstand. Ik hoor daar geen geluid (anders dan afrolgeluid van de banden). Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat het systeem er wel op zit maar softwarematig uit/aan schakelbaar is
Zijn dat de uiteindelijk productie configs dan? Voor een berijder zal het niet via software uit te schakelen zijn aangezien dit niet toegelaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Zijn dat de uiteindelijk productie configs dan? Voor een berijder zal het niet via software uit te schakelen zijn aangezien dit niet toegelaten is.
Die modellen waarmee proefritten zijn gehouden waren geen productie-modellen. Die zijn 'handmatig' gemaakt voor de productielijn überhaupt klaar was. Kan me voorstellen dat het daar idd niet in zat of uit te schakelen was.
In de definitieve modellen zal het niet uitschakelbaar zijn als het verplicht is, tenzij je je auto gaat hacken of stekkertjes gaat lostrekken natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
Maar die 56 decibel gaan die fietsers toch niet horen met al die AirPods in 8)7

Het klopt wel dat elektrische en hybride auto's nauwelijks hoorbaar zijn als ze met lage snelheid voorbij komen. Maar als dat echt een issue is, dan moeten ze het muziek luisteren terwijl je deelneemt aan het verkeer ook verbieden. En niet alleen verplichten dat je geluid maakt als je op lage snelheden met je elektrische bolide rijdt.

Verder maakt het me niet uit. Als het binnen in de auto maar niet te horen is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
Ik heb een antwoord via mijn wagenparkbeheerder! Die kreeg de volgende reactie van LeasePlan:

We hebben de auto reeds besteld. LeasePlan is in afwachting van de inkoopnummers vanuit Polestar. Zodra bekend delen we dit met de berijder. Momenteel heeft dit proces echter vertraging vanwege COVID-19. Ik zal mijn collega's vragen dit ook aan hem te bevestigen.

Ben blij met deze info na de stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
LP heeft naar mijn wagenparkbeheerder inmiddels laten weten dat mijn auto vorige week besteld is:

Volgens de Inkoopafdeling is levering in september niet realiseerbaar, omdat zij de eerste levering ontvangen in Q4 eind van het jaar, maar ook zonder garantie. Het kan dus zelfs langer duren.

Blijf het knap vinden dat ze op 20 feb (aan mij) terugkoppelen dat mijn auto besteld is en dat verwachtte levering medio sep 2020 is. Terwijl ze nu roepen (naar mijn wagenparkbeheerder) dat mijn auto vorige week besteld is.
Er is daar duidelijk iets aan de hand waardoor ze tegenstrijdig communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
MarvinOA schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:45:

Verder maakt het me niet uit. Als het binnen in de auto maar niet te horen is ;)
Ja vind ik ook. Anders gaan we die speaker maar eens wat modden >:)

Edit: zolang ze de claxon er maar niet voor gebruiken... :/

[ Voor 10% gewijzigd door RobboNL op 03-04-2020 10:49 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.