Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.466.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eco-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:55
60/40 configuratie met skiluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Het is nog veel erger: Ik heb er helemaal nog niet ingezeten....
Vegan is voor mij geen KO maar als je onderstaande op de website zet (polestar) dan vind ik het persoonlijk jammer dat je als optie echt leer aanbiedt ipv vegan kunstleer; dat was meer mijn punt

"Vegan interieur
WeaveTech is volledig vrij van dierlijke producten. Het is een vuil- en vochtafstotend, modern pvc-materiaal op waterbasis (zonder oplosmiddelen), waarvoor duikerspakken de inspiratiebron vormden. Het is bewust ontworpen als een nieuw hoogwaardig materiaal, dat zich met een eigen identiteit en eigenschappen onderscheidt van leer. Dit in tegenstelling tot imitatieleren bekleding die toevallig diervrij is.

We zijn helemaal op de veganistische toer gegaan. Maak kennis met onze nieuwe standaard: WeaveTech"

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 19:57
BlacKstaR- schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Zeer mooie verschijning is die Polestar 1
zeg dat wel, van afstandje dacht ik al: wow komt wat leuks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08:39
Quark2 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:39:
Vegan is voor mij geen KO maar als je onderstaande op de website zet (polestar) dan vind ik het persoonlijk jammer dat je als optie echt leer aanbiedt ipv vegan kunstleer; dat was meer mijn punt

"Vegan interieur
WeaveTech is volledig vrij van dierlijke producten. Het is een vuil- en vochtafstotend, modern pvc-materiaal op waterbasis (zonder oplosmiddelen), waarvoor duikerspakken de inspiratiebron vormden. Het is bewust ontworpen als een nieuw hoogwaardig materiaal, dat zich met een eigen identiteit en eigenschappen onderscheidt van leer. Dit in tegenstelling tot imitatieleren bekleding die toevallig diervrij is.

We zijn helemaal op de veganistische toer gegaan. Maak kennis met onze nieuwe standaard: WeaveTech"
Ik denk dat je er als "premium" merk er bijna niet onderuit kunt om geen leer aan te bieden, omdat heel mensen dat nog beschouwen als luxe product.

Ze promoten het vegan interieur wel erg, dus de intentie is naar mijn idee goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:19
Quark2 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:39:
Mijn punt is dat als je een vegan optie aanbiedt het wel moet kunnen concurreren met echt leer. Zoals bij Tesla bijvoorbeeld. Ik ben het helemaal met je eens dat het toch aanbieden van leer een zwaktebod is van Polestar.
"Vegan interieur

Leuk marketingverhaal, maar het voelt gewoon aan als stoffen bekleding. Misschien is het voor stof best goed en high tech maar het is echt minder fijn dan echt leer of goed nep-leer.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BartWNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:05:
[...]

Ik denk dat je er als "premium" merk er bijna niet onderuit kunt om geen leer aan te bieden, omdat heel mensen dat nog beschouwen als luxe product.

Ze promoten het vegan interieur wel erg, dus de intentie is naar mijn idee goed.
Ze hadden het vegan interieur ook in een lichte kleur moeten aanbieden in plaats van uitsluitend donkere vegan kleuren. Als je persé geen donker interieur wilt, kom je nu vanzelf uit bij leer.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Claude schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:21:
[...]

Ze hadden het vegan interieur ook in een lichte kleur moeten aanbieden in plaats van uitsluitend donkere vegan kleuren. Als je persé geen donker interieur wilt, kom je nu vanzelf uit bij leer.
Dat zie je helaas bij bijna alle merken. Zodra je geen grijs of zwart wil, dan moet je bijna over naar (nep)leer. Zal wel een vorm van upselling zijn.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:37
-Eco- schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:19:
Kan de achterbank (volledig) plat?
Die kan idd helemaal plat. Je klapt daarvoor volgens mij niet de zitting omhoog zoals bij sommige merken/modellen.
Hier zie je een foto met een deels neergeklapte achterbank die ik heb genomen op de AutoSalon in Brussel:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61710538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eco-
  • Laatst online: 23-05 14:02
PvS_68 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 12:48:
[...]

Die kan idd helemaal plat. Je klapt daarvoor volgens mij niet de zitting omhoog zoals bij sommige merken/modellen.
Hier zie je een foto met een deels neergeklapte achterbank die ik heb genomen op de AutoSalon in Brussel:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61710538
Oke!
Zo'n foto had ik nog niet eerder gezien. De mogelijkheid dat de achterbank plat kan wordt in de specs nergens benoemd. Als opslagcapaciteit wordt (gecombineerd) slechts 440 liter genoemd.

Maar goed om te horen!
Heb eind december de bestelling geplaatst bij Athlon. Ben benieuwd wanneer de levering plaatsvindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 23:47

Friemel

Lekker bezig

Polestar 1
Vind ik bijzonder mooi, maar een beetje te duur en sowieso uitverkocht. :-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgqXH7QfTtsLDvk0gl_eRdsD7Yo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9V12FAj069QuWdk30ZHF61kB.png?f=fotoalbum_large

Polestar 2
Het interieur ziet er goed uit, voorkant ook. De daklijn, zijruiten en achterverlichting kan mij niet bekoren.
Zie de rode vierkanten. Waarom? Nu moet ik weer wat anders gaan zoeken. :|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcDL5lvaPTxN_kegwsx9JlnUIw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UsTqTv35lzHPoAt3tGzDkmvK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-06 16:26
Weet iemand of de front camera ook te gebruiken is als dashcam?

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Friemel wat is het probleem met die rode vierkanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burchov
  • Niet online
Jur gen schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:25:
Weet iemand of de front camera ook te gebruiken is als dashcam?
Laatste wat ik daarvan gehoord heb bij de roadshow in Amsterdam was dat dat nu niet mogelijk is, maar wellicht later met een software update mogelijk gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Ik maak me wel een beetje zorgen om de stilte bij Leaseplan.. Is er iemand in NL die via Leaseplan wel heeft doorgekregen dat de auto is besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

Afrokwijt schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:44:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de stilte bij Leaseplan.. Is er iemand in NL die via Leaseplan wel heeft doorgekregen dat de auto is besteld?
Niet veel behalve dat ik een bestellings nummer hebt van leaseplan met een 8xxxxxxx nummer.
Hier op deze pagina wordt ik ook niet wijzer.

https://mijn.leaseplan.nl...lease-auto/besteldetails/

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-06 23:01
Friemel schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:00:
Polestar 1
Vind ik bijzonder mooi, maar een beetje te duur en sowieso uitverkocht. :-(
[Afbeelding]

Polestar 2
Het interieur ziet er goed uit, voorkant ook. De daklijn, zijruiten en achterverlichting kan mij niet bekoren.
Zie de rode vierkanten. Waarom? Nu moet ik weer wat anders gaan zoeken. :|

[Afbeelding]
Taycan? Al is je lijstje wat gek. Iemand die naar een Polestar 1 kijkt zie ik niet snel in een Polestar 2 stappen. Die zwarte accenten hadden van mij ook niet gehoeven. Maar ik vind het een prima verschijning. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 26-03-2020 09:50 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Afrokwijt schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:44:
Het is idd grote stilte. In december gaven ze aan dat de order besteld was, maar volgens mij kan dat alleen een pre-order zijn geweest. 17/18 maart nog contact met ze gehad. Ze hadden nog niet gehoord van Polestar. Polestar gaf aan naar iedereen (dus ook LM'en) de order-bevestigingsmail te hebben gestuurd. Leaseplan gaf aan daar niets vanaf te weten en met Polestar in gesprek te zijn over de bestellingen. We zijn inmiddels ruim een week verder en nog steeds niets...

De Leaseplan tool zegt nog steeds: 'Bestelling in behandeling'

Ik maak me idd ook grote zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Ik heb Leaseplan aan 't begin van de maand gevraagd of ze een (grove) indicatie konden geven voor een leverdatum. Antwoord: "Nee, kunnen we nu niet. Belt u over een maand of twee maar terug, dan weten we waarschijnlijk meer" ...

[ Voor 0% gewijzigd door P2_Moon op 26-03-2020 10:05 . Reden: spelfout ]

P2 Moon 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ik had aan Polestar gevraagd of mijn bestelnummer vanuit Alphabet bij hun bekend was, dat is niet het geval. Kreeg de volgende reactie
Het nummer XXXXXXX is helaas niet bij ons bekend. Wij denken dat het een nummer van Alphabet persoonlijk is. Wij hanteren andere codes. Helaas kunnen wij u niet helpen om de bestelling online te kunnen volgen. U dient hierbij contact op te nemen met Alphabet. Zij zullen alle informatie van ons ontvangen, omdat zij de eigenaar van de auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In mijn geval zou het rond eind mei pas duidelijk worden. Levering is volgens Alphabet eind juni en 4 weken eerder krijg je een account bij Polestar om de levering van je auto te regelen. Pas als je die account hebt, heb je zekerheid. Dat mijn huidige auto op 3 juli afloopt en niet verlengd kan worden is dan maar mijn probleem als ik eind mei geen account krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:
In mijn geval zou het rond eind mei pas duidelijk worden. Levering is volgens Alphabet eind juni en 4 weken eerder krijg je een account bij Polestar om de levering van je auto te regelen. Pas als je die account hebt, heb je zekerheid. Dat mijn huidige auto op 3 juli afloopt en niet verlengd kan worden is dan maar mijn probleem als ik eind mei geen account krijg :)
Yes, same here. Had deze mail al gestuurd voordat ik die communicatie via Alphabet kreeg eind vorige week. Dus weet inmiddels waar ik op moet wachten :P

Hopelijk red jij het net voor je huidige auto de deur uit moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Al dat gedoe met die leasemaatschappijen.. koopt dan helemaal niemand meer zelf een auto? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
RichieB schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:43:
Al dat gedoe met die leasemaatschappijen.. koopt dan helemaal niemand meer zelf een auto? ;)
Hehe, de andere auto is wel in prive eigendom.
Maar de P2 rijden via de lease is gewoon gunstig. Daar verandert wat onduidelijkheid vanuit de LM niet zoveel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:44
Net contact gehad met PS via de chat. Ze kunnen alleen aangeven dat de leveringen starten in juli. Het is ook nog niet bekend wanneer ze meer duidelijkheid over de leverdatum kunnen geven. Volgens de agent moeten ze die info van productie krijgen en hebben ze die nog niet. (direct bij PS gekocht op 16-03-2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
BartWNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Hehe, de andere auto is wel in prive eigendom.
Maar de P2 rijden via de lease is gewoon gunstig. Daar verandert wat onduidelijkheid vanuit de LM niet zoveel aan
Is dat gunstiger dan kopen dan? Heb me er niet in verdiept en ben meteen voor koop gegaan. Maar had ik beter 4-5 jaar kunnen leasen en dan overnemen na 5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Is dat gunstiger dan kopen dan? Heb me er niet in verdiept en ben meteen voor koop gegaan. Maar had ik beter 4-5 jaar kunnen leasen en dan overnemen na 5 jaar?
Laat ik ook stellen dat ik niet even zomaar 60K heb liggen voor een nieuwe auto.
Even groffe inschatting: mijn kosten komen uit rond de 300 euro per maand (leasekosten en daar zit alles inbegrepen). Daarnaast loop ik een deel aan salaris mis voor het leasebudget. Stel dat ik mijn hele leasebudget misloop aan salaris, dan komt dat uit over 5 jaar op ongeveer 45k aan kosten voor rijden in de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
_--[]--__ schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:16:
Net contact gehad met PS via de chat. Ze kunnen alleen aangeven dat de leveringen starten in juli. Het is ook nog niet bekend wanneer ze meer duidelijkheid over de leverdatum kunnen geven. Volgens de agent moeten ze die info van productie krijgen en hebben ze die nog niet. (direct bij PS gekocht op 16-03-2020)
Wat is je config :)?
Dan voeg ik hem toe aan het overzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Kreeg net een mail van Polestar over testritten. Maar dat waren de eerste testritten voor journalisten oa autovisie. Er zaten een paar interessante tussen met andere/nieuwe foto's en filmpjes.

Je kan de test reviews hier vinden: https://about.polestar.co...cal_crm_em&utm_content=ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
DancePlaza schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:40:
Kreeg net een mail van Polestar over testritten. Maar dat waren de eerste testritten voor journalisten oa autovisie. Er zaten een paar interessante tussen met andere/nieuwe foto's en filmpjes.

Je kan de test reviews hier vinden: https://about.polestar.co...cal_crm_em&utm_content=ad
Thanks

blijkbaar kan je dus ook slapen in de P2...
Afbeeldingslocatie: https://shared.cdn.smp.schibsted.com/v2/images/ff76078d-22cc-45d0-8350-6ee717b6c031?fit=crop&h=563&w=1000&s=3cf382af8cef2fc0664f4e756206125d5cd8e095

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-06 17:43
Dan die van mij ook maar even:
Thunder (zoals velen...)
20"
Slate
Trekhaak
Financial Lease (als eerste?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
PvS_68 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:54:
[...]
De Leaseplan tool zegt nog steeds: 'Bestelling in behandeling'

Ik maak me idd ook grote zorgen.
Ja die status heb ik ook nog steeds. Ik vind het prima als er nog even onduidelijkheid is over levertijden en uiteindelijke kosten etc. Ik wil wel nu graag weten wanneer ze die bestelling gaan plaatsen. Hoe langer wachten hoe verder weg in de wachtrij.. Het blijft gewoon helemaal stil.

Ik hoor het graag als iemand al meer weet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
BartWNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 13:30:
[...]
Wat is je config :)?
Dan voeg ik hem toe aan het overzicht
Moon +, Leer & Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
[...]

Nou laat ook ik stellen dat ik geen 60K heb liggen voor een auto maar heb de vergelijking vaak gemaakt. Voor het leasebedrag zakelijk kan je normaal gesproken geen vergelijkbare auto nieuw zelf rijden. Ik ga hem ook eerst leasen en na 4 jaar (huidig contract) of 5 jaar (optie tot jaar verlenging) prive overnemen. Tegen die tijd kan onze hybride prive auto eruit en rijden we helemaal elektrisch

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Gaaf, nog een Moon! Ben ik niet meer de enige...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSH
  • Laatst online: 19-05 07:58

LSH

@Quark2 Dat was je al een tijdje niet hoor. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
[...]

Offtopic:

Auto's zijn in algemene zin gunstiger zakelijk aan te schaffen, ik doe voor elke werknemer nog eens de calculatie per auto, salaris en bijtelling voor de betreffende medewerker opnieuw. Soms scheelt het 'maar' 15k, echter is een goede buffer in privé ook wel fijn voor velen.

Tot heden heb ik zelf, uit alle auto's die wij rijden (dat gaat van Tesla tot Audis tot Volvos), niet kunnen vinden dat het privé rijden gunstiger zou zijn. Er zijn wel kanttekeningen aan verbonden, sommige mensen kunnen vrij goedkoop verzekeren i.v.m. andere auto in privé eigendom en andere wonen in een gunstigere provincie. Sommige laden elektrisch thuis. En zo zijn er wel punten om kleine gaten dicht te lopen.

Het is overigens meestal niet heel aantrekklijk om auto's na lease over te nemen, gezien je de kosten alreeds betaald hebt. Dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk, maar ik dacht nu ik het las, laat ik die informatie ook maar even delen.. na 4 jaar bijtelling betalen + lease, de auto overkopen, dán had je hem gunstiger privé kunnen aanschaffen. Dit omdat het 5e jaar termijn, meestal het kantelpunt is voor aanschaf zakelijke/prive plus bijtelling. Bij elektrische auto's ligt deze op dit moment merendeel op 6 door de gunstigere percentages en overige kosten.

:Y)

[ Voor 7% gewijzigd door graceful op 26-03-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
LSH schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:53:
@Quark2 Dat was je al een tijdje niet hoor. :*)
Oh echt niet, heb ik zitten slapen? Ok nou wel leuk hoor, ik ben heel erg benieuwd hoe de kleur in het echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
graceful schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Offtopic:

Auto's zijn in algemene zin gunstiger zakelijk aan te schaffen, ik doe voor elke werknemer nog eens de calculatie per auto, salaris en bijtelling voor de betreffende medewerker opnieuw. Soms scheelt het 'maar' 15k, echter is een goede buffer in privé ook wel fijn voor velen.

Tot heden heb ik zelf, uit alle auto's die wij rijden (dat gaat van Tesla tot Audis tot Volvos), niet kunnen vinden dat het privé rijden gunstiger zou zijn. Er zijn wel kanttekeningen aan verbonden, sommige mensen kunnen vrij goedkoop verzekeren i.v.m. andere auto in privé eigendom en andere wonen in een gunstigere provincie. Sommige laden elektrisch thuis. En zo zijn er wel punten om kleine gaten dicht te lopen.

Het is overigens meestal niet heel aantrekklijk om auto's na lease over te nemen, gezien je de kosten alreeds betaald hebt. Dat is natuurlijk voor ieder persoonlijk, maar ik dacht nu ik het las, laat ik die informatie ook maar even delen.. na 4 jaar bijtelling betalen + lease, de auto overkopen, dán had je hem gunstiger privé kunnen aanschaffen. Dit omdat het 5e jaar termijn, meestal het kantelpunt is voor aanschaf zakelijke/prive plus bijtelling. Bij elektrische auto's ligt deze op dit moment merendeel op 6 door de gunstigere percentages en overige kosten.

In mijn geval zou de afweging zijn: zakelijk kopen of zakelijk leasen. Nu heb ik gekozen voor zakelijk kopen. Of de auto in de bijtelling gaat weet ik nog niet, omdat ik bijna niet privé rijdt, mijn vriendin nog een auto heeft en ik veel op de fiets/motor kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burchov
  • Niet online
MarvinOA schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:34:
[...]

In mijn geval zou de afweging zijn: zakelijk kopen of zakelijk leasen. Nu heb ik gekozen voor zakelijk kopen. Of de auto in de bijtelling gaat weet ik nog niet, omdat ik bijna niet privé rijdt, mijn vriendin nog een auto heeft en ik veel op de fiets/motor kan doen.
Voor mij was de afweging ook zakelijke koop of lease. Een leasemaatschappij werkt ook niet gratis, dus de enige mogelijkheid voor lease om goedkoper te zijn dan koop is als de LM hoge kortingen kan bedingen vanwege grote aantallen. En juist dat zie ik met Polestar niet gebeuren. Er zitten wel andere voordelen aan natuurlijk, zoals de financiering of het afdekken van het risico op waardedalingen, maar daar betaal je dus voor.

Overigens zie ik in die laatste nog best een risico, gezien hoe enorm hard de ontwikkelingen op het gebied van elektrische auto's gaan. De kans dat de auto over 5 jaar misschien nog maar 10k waard is neem ik echter voor lief, omdat het plan is om 'em voor veel meer dan die 5 jaar te blijven rijden.

En wat meer on-topic: heeft iemand uberhaupt een negatieve review van de P2 gevonden? Ik vind alleen maar positieve reviews, wat natuurlijk leuk is maar dat kan ook aan mijn search-bubble liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Burchov schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Voor mij was de afweging ook zakelijke koop of lease. Een leasemaatschappij werkt ook niet gratis, dus de enige mogelijkheid voor lease om goedkoper te zijn dan koop is als de LM hoge kortingen kan bedingen vanwege grote aantallen. En juist dat zie ik met Polestar niet gebeuren. Er zitten wel andere voordelen aan natuurlijk, zoals de financiering of het afdekken van het risico op waardedalingen, maar daar betaal je dus voor.

Overigens zie ik in die laatste nog best een risico, gezien hoe enorm hard de ontwikkelingen op het gebied van elektrische auto's gaan. De kans dat de auto over 5 jaar misschien nog maar 10k waard is neem ik echter voor lief, omdat het plan is om 'em voor veel meer dan die 5 jaar te blijven rijden.

En wat meer on-topic: heeft iemand uberhaupt een negatieve review van de P2 gevonden? Ik vind alleen maar positieve reviews, wat natuurlijk leuk is maar dat kan ook aan mijn search-bubble liggen.
Ik heb min of meer de zelfde overwegingen. En aangezien de bank geen cent rente geeft voor het tegoed dat daar staat kan ik het maar net zo goed in een auto stoppen 8)7

Negatieve reviews kan ik ook niet vinden. Wel veel negatieve reacties op Instagram, Facebook, fora, etc. van mensen die er nog geen meter in hebben gereden. Af en toe wel een kritische noot in een artikel, maar overwegend positief.

Vind overigens de reviews ook wel erg oppervlakkig en 13 in een dozijn. Dus als iemand nog een verrassende, minder oppervlakkige heeft gezien, hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Nu online
Quark2 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:22:
[...]

Oh echt niet, heb ik zitten slapen? Ok nou wel leuk hoor, ik ben heel erg benieuwd hoe de kleur in het echt is.
Ja, heb ook een Moon besteld. Kijk of je een keer een nieuwe S60/V60 in die kleur ziet. Zou hetzelfde moeten zijn begrijp ik.

P2 Moon 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ja vind de reviews erg positief, maar weinig diepgaand over het algemeen.

En inderdaad wel veel gemengde reacties op fora of nieuwssites. Ene vindt hem prachtig, andere een rijdende koelkast.
P2_Moon schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Ja, heb ook een Moon besteld. Kijk of je een keer een nieuwe S60/V60 in die kleur ziet. Zou hetzelfde moeten zijn begrijp ik.
Yes inderdaad, kleur Pebble Grey bij Volvo schijnt exact hetzelfde te zijn als Moon bij Polestar

[ Voor 47% gewijzigd door BartWNL op 26-03-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
edit: dubbele post

[ Voor 93% gewijzigd door BartWNL op 26-03-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:56
Het zijn allemaal Volvo XC40 kleuren inderdaad. Dit is Pebble Gray en dus Moon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebB0_t4j9Nurf6CpcmkGSf7WyAM=/f/image/LF41k218VdErZT3WzMBk4R2G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 23:47

Friemel

Lekker bezig

Aghanim schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:15:
@Friemel wat is het probleem met die rode vierkanten?
Zoals ik al noemde in de tekst. De achterzijruiten lopen raar naar achter + erg brede lijst. De daklijn vind ik niet geslaagd, vooral de scherpe hoek bij voorruit/dak. Het is uiteraard mijn mening.
Inspired schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:42:
[...]
Taycan? Al is je lijstje wat gek. Iemand die naar een Polestar 1 kijkt zie ik niet snel in een Polestar 2 stappen. Die zwarte accenten hadden van mij ook niet gehoeven. Maar ik vind het een prima verschijning. :)
Porsche Taycan, dat is inderdaad een hele gave car, helaas net als de Polestar 1, ietsjes te duur. Je wilt tenslotte ook nog eten en op vakantie. En over een paar maanden een nieuw huis inrichten.

Ik zoek een schonere auto, maar hij moet wel minstens net zo snel en luxe zijn. Jonge occasion heeft de voorkeur, maar weinig keuze naar mijn smaak. Na de Polestar 1 verwachtte ik wel dat Polestar 2 er kwa design erg op zou lijken, maar dan elektrisch en minder pk. Nu het design nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
graceful schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Is die berekening vanuit werkgever of werknemer?
Zit er zelf aan te denken om mijn 4% bijteller na de leasetermijn over te nemen.
Voor mij is de vergelijking dan een nieuwe leasewagen (tegen 22% tegen die tijd), of de wagen overnemen, en mijn kilometers declareren (wat volgens mij wel voordelig is, zeker met thuis laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Ik kan idd ook enkel positieve reviews vinden, met hier en daar een enkele kritische opmerking erin (hoofdruimte achterin / gevoel rempedaal).

Wel zijn er veel Tesla fora waar de P2 wordt afgezeken. Nu zijn die natuurlijk wel enigszins bevooroordeeld, maar de positieve pers-vergelijkingen met Tesla dragen hier natuurlijk aan bij. Vooral op Amerikaanse fora wordt de P2 afgeslacht omdat hij in Amerika duurder is dan hier en de Tesla M3 daar goedkoper is dan hier (invoerrechten/belastingen). Voor een Amerikaan is een P2 dus erg duur vergeleken met een Tesla M3. Daarnaast moet ik de eerste Amerikaan die niet chauvinistisch is nog tegenkomen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
[...]

Zie de review van Bjorn op Youtube, best wel kritische en objectieve review:

zie review van autogefuel:

zie review Whatcar:

[ Voor 11% gewijzigd door BlacKstaR- op 26-03-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
PvS_68 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:24:
[...]

Ik kan idd ook enkel positieve reviews vinden, met hier en daar een enkele kritische opmerking erin (hoofdruimte achterin / gevoel rempedaal).

Wel zijn er veel Tesla fora waar de P2 wordt afgezeken. Nu zijn die natuurlijk wel enigszins bevooroordeeld, maar de positieve pers-vergelijkingen met Tesla dragen hier natuurlijk aan bij. Vooral op Amerikaanse fora wordt de P2 afgeslacht omdat hij in Amerika duurder is dan hier en de Tesla M3 daar goedkoper is dan hier (invoerrechten/belastingen). Voor een Amerikaan is een P2 dus erg duur vergeleken met een Tesla M3. Daarnaast moet ik de eerste Amerikaan die niet chauvinistisch is nog tegenkomen... :)
Met het rempedaal was met de PP brembo’s volgens mij? Dat kan natuurlijk ook weer anders zijn met de “reguliere” remmen.

Sowieso benieuwd hoe die rijdt natuurlijk, zitten allemaal te brainstormen over een auto waar nog niemand een meter in gereden heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Met al deze positiviteit kan de P2 eigenlijk alleen nog maar tegen vallen. Er is nog een hoop onduidelijk voor een auto die over 4 maanden geleverd moet gaan worden. Wat is nu de echte actieradius? Wat is de laadcurve? Waar kan je terecht voor service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
RichieB schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:56:
Waar kan je terecht voor service?
Er komen waarschijnlijk landelijk enkele Volvo dealers die de service gaan doen. Deze dealers krijgen nl. ook te maken met de XC40 P8 en die bevat grotendeels dezelfde onderdelen.
Er komen 4 Polestar Spaces. 1 in Amsterdam van PoleStar zelf en dan nog drie in Rotterdam, Den Haag en Eindhoven. Dit zijn waarschijnlijk de Volvo dealers die ook de service gaan doen.

Overigens krijg je standaard (ik dacht 3 jaar) pick-up & return service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
PvS_68 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:50:
[...]

Er komen waarschijnlijk landelijk enkele Volvo dealers die de service gaan doen. Deze dealers krijgen nl. ook te maken met de XC40 P8 en die bevat grotendeels dezelfde onderdelen.
Er komen 4 Polestar Spaces. 1 in Amsterdam van PoleStar zelf en dan nog drie in Rotterdam, Den Haag en Eindhoven. Dit zijn waarschijnlijk de Volvo dealers die ook de service gaan doen.

Overigens krijg je standaard (ik dacht 3 jaar) pick-up & return service.
Ik heb dus een XC40P8 besteld bij de Volvo dealer en deze bevestigde aan mij dat ze inderdaad het onderhoud voor de P2 moeten doen vanuit Volvo.

Ze zitten daar eigenlijk helemaal niet op te wachten, omdat ze de omzet van de verkoop niet meer zien, aangezien deze via Polestar direct gaat. Ik ben dus benieuwd hoe de customer service zal zijn voor Polestar rijders.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
JackBol schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:35:
[...]

Ik heb dus een XC40P8 besteld bij de Volvo dealer en deze bevestigde aan mij dat ze inderdaad het onderhoud voor de P2 moeten doen vanuit Volvo.

Ze zitten daar eigenlijk helemaal niet op te wachten, omdat ze de omzet van de verkoop niet meer zien, aangezien deze via Polestar direct gaat. Ik ben dus benieuwd hoe de customer service zal zijn voor Polestar rijders.
Ja welkom ga je je niet voelen dan waarschijnlijk maar Polestar profileert zich (en heeft het business model) om alles online te doen. Onderhoud is met pick up & return service.
Het is alleen te hopen dat de volvo monteurs in de werkplaats met enige interesse en kwaliteit de werkzaamheden verrichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
[...]

Tja. Uiteindelijk komt alles toch op een grote hoop. Veel auto's die ze in onderhoud hebben zijn ook ergens anders gekocht door LMs. En volgens mij heeft onderhoud nog steeds een leuke marge. Al zal er ook weinig hoeven te gebeuren aan de Polestar lijkt me. Paar simpele check-ups gedurende de eerste jaren en dat is het wel. Het is bijvoorbeeld nog maar de vraag of mijn Model 3 ooit de Tesla garage gaat zien. Banden gaan via Profile en onderhoud is in de eerste 4 jaar (helemaal met mijn kilometers) amper nodig. Dat zal bij een Polestar niet anders zijn.

En de monteur staat hier sowieso ver vanaf. Dus, die zal het niet uitmaken of het nou een V70 van 20 jaar oud is of een nieuwe Polestar 2. Die laatste vind hij misschien nog wel interessanter omdat het toch weer wat nieuws is.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 27-03-2020 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Quark2 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:48:
[...]

Ja welkom ga je je niet voelen dan waarschijnlijk maar Polestar profileert zich (en heeft het business model) om alles online te doen. Onderhoud is met pick up & return service.
Het is alleen te hopen dat de volvo monteurs in de werkplaats met enige interesse en kwaliteit de werkzaamheden verrichten...
Ik verwacht niet dat de monteurs slecht werk afleveren. Voor hen is een auto een auto.
Maar de sales teams van een dealer doet veel additionele dienstverlening voor klant retentie, ze willen immers dat je de volgende nieuwe auto of occasion ook weer bij hen koopt. Deze dynamiek zal zeker veranderen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Dat klopt idd. Aan de andere kant zal hun personeel wel moeten worden opgeleid voor voertuigen met een elektrische drive-train en vooral in het begin is het dan alleen maar goed als je er veel van in onderhoud hebt. Is natuurlijk een beetje een spagaat.

Daarnaast doet heel de wereld alsof een Tesla geen/nauwelijks onderhoud nodig heeft, maar ook daarin zitten mechanische zaken als vering/ophanging/mechanische remmen etc. waarvoor je geen electrotechnicus voor in huis moet hebben, maar een auto monteur. Dat zal ook niet weg gaan.
Polestar heeft waarschijnlijk voor dit model gekozen om met Tesla te kunnen concurreren en het is natuurlijk wel een feit dat een elektromotor veel minder onderhoud nodig heeft dan een ICE.
De markt van service en dealers gaat de komende jaren waarschijnlijk flink veranderen en deze dealers hebben dan wel een voorsprong, ondanks dat ze daar nu misschien niet op zitten te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
BartWNL schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Met het rempedaal was met de PP brembo’s volgens mij? Dat kan natuurlijk ook weer anders zijn met de “reguliere” remmen.

Sowieso benieuwd hoe die rijdt natuurlijk, zitten allemaal te brainstormen over een auto waar nog niemand een meter in gereden heeft :P
Rempedaalgevoel was vlgs mij idd met de PP. Ik weet niet of er al testritten zijn geweest met niet-PP modellen.
Blijft idd spannend. Maar hopen op Volvo kwaliteit en Polestar sportiviteit. We moeten maar vertrouwen dat ze het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
PvS_68 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Dat klopt idd. Aan de andere kant zal hun personeel wel moeten worden opgeleid voor voertuigen met een elektrische drive-train en vooral in het begin is het dan alleen maar goed als je er veel van in onderhoud hebt. Is natuurlijk een beetje een spagaat.

Daarnaast doet heel de wereld alsof een Tesla geen/nauwelijks onderhoud nodig heeft, maar ook daarin zitten mechanische zaken als vering/ophanging/mechanische remmen etc. waarvoor je geen electrotechnicus voor in huis moet hebben, maar een auto monteur. Dat zal ook niet weg gaan.
Polestar heeft waarschijnlijk voor dit model gekozen om met Tesla te kunnen concurreren en het is natuurlijk wel een feit dat een elektromotor veel minder onderhoud nodig heeft dan een ICE.
De markt van service en dealers gaat de komende jaren waarschijnlijk flink veranderen en deze dealers hebben dan wel een voorsprong, ondanks dat ze daar nu misschien niet op zitten te wachten.
Ten eerste is Polestar natuurlijk gewoon Volvo. Er zijn ook al Volvo's met electrische aandrijving dus qua opleiden is er al veel gedaan. Het zou ook best kunnen gebeuren dat er op termijn gewoon Polestar modellen in de Volvo showrooom komen te staan. Mocht men vinden dat dit meer verkopen op gaat leveren. Met name als de adoptie begint te spelen voor de wat oudere kopers. Die willen gewoon naar een gladde verkoper. En niet een auto via een site in een virtuele winkelmand plaatsen.

Onderhoud bij een Tesla is ook nodig. Al is dit natuurlijk een stuk minder dan bij een ICE. Per twee jaar een check-up van een half uur met wat filters vervangen is voldoende.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 27-03-2020 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
We krijgen hopelijk komende weken wel steeds meer info, foto's en filmmateriaal te zien nu de productie is begonnen en journalisten wederom kunnen gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Inspired schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Ten eerste is Polestar natuurlijk gewoon Volvo. Er zijn ook al Volvo's met electrische aandrijving dus qua opleiden is er al veel gedaan. Het zou ook best kunnen gebeuren dat er op termijn gewoon Polestar modellen in de Volvo showrooom komt te staan. Mocht men vinden dat dit meer verkopen op gaat leveren. Met name als de adoptie begint te spelen voor de wat oudere kopers. Die willen gewoon naar een gladde verkoper. En niet een auto via een site in een virtuele winkelmand plaatsen.

Onderhoud bij een Tesla is ook nodig. Al is dit natuurlijk een stuk minder dan bij een ICE. Per twee jaar een check-up van een half uur met wat filters vervangen is voldoende.
Polestar heeft idd (als Volvo dochter) de mogelijkheid van 2 werelden te kunnen profiteren.
Overigens vind ik je opmerking over Tesla's 1 x per 2 jaar een check-up wel gevaarlijk. Ik had een flexlease Renault Megane die na 48.000 km zijn stabilisatorstang-steunen moest vervangen. Dat is voor mij 14 maanden.... 1 x per 2 jaar heb ik geen veilig gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
BartWNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:58:
We krijgen hopelijk komende weken wel steeds meer info, foto's en filmmateriaal te zien nu de productie is begonnen en journalisten wederom kunnen gaan testen.
Hopelijk deze keer zonder NDA's te tekenen. De reviews tot nu toe zijn wel heel duidelijk beperkt qua inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
RichieB schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Hopelijk deze keer zonder NDA's te tekenen. De reviews tot nu toe zijn wel heel duidelijk beperkt qua inhoud.
Wellicht omdat het ook pre-productie modellen betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Even iets totaal anders. Weet iemand hier iets meer over Android Automotive en welke apps daar wel/niet geschikt voor zijn?

In tegenstelling tot veel mensen gebruik ik geen Spotify maar Apple Music. Nu is Apple Music in de Playstore gewoon beschikbaar, maar is dat ook voor Android Automotive geschikt? Zodat het de zelfde mooie naadloze integratie heeft als Spotify?

En welke apps zouden jullie graag gebruiken op het platform? Flitsmeisters? Waze? Andere muziekapps? Communicatie?

Overigens een update over chrome en stickers:

De "Polestar 2 is een elektrische auto" stickers zitten standaard op de zijkant. Maar zijn verwijderbaar. Moet je wel zelf doen.

Moon, Void en Midnight: chromen/zilveren accenten
Thunder, Snow en Magnesium: zwarte accenten

De medewerker zij letterlijk: Alle accenten kunt u op ons configuratie scherm zien via www.Polestar.com

[ Voor 6% gewijzigd door MarvinOA op 27-03-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:41:
Even iets totaal anders. Weet iemand hier iets meer over Android Automotive en welke apps daar wel/niet geschikt voor zijn?

In tegenstelling tot veel mensen gebruik ik geen Spotify maar Apple Music. Nu is Apple Music in de Playstore gewoon beschikbaar, maar is dat ook voor Android Automotive geschikt? Zodat het de zelfde mooie naadloze integratie heeft als Spotify?

En welke apps zouden jullie graag gebruiken op het platform? Flitsmeisters? Waze? Andere muziekapps? Communicatie?
Ik heb Flitsmeister gevraagd of zij een app in de pijplijn hebben zitten, maar ze zeggen dat Google alleen maar media en messaging apps van 3rd party ontwikkelaars toelaat. Dus geen andere navigatie apps vooralsnog helaas.

En als het goed is, is er draadloze carplay beschikbaar in de P2 waarmee je makkelijk apple music zou moeten kunnen afspelen. En volgens mij bestaat er ook een apple music app voor android auto, wellicht ook bruikbaar voor android automotive

[ Voor 3% gewijzigd door BartWNL op 27-03-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@MarvinOA Apple Music werkt toch al een tijd op Android Automotive? YouTube: Apple Music | On Android Auto I like it! Of is dit wat anders? Nevermind. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 27-03-2020 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
@MarvinOA Aangezien FM niet in alle landen legaal is zal die waarschijnlijk niet komen. Verwacht niet alle applicaties van je telefoon te kunnen draaien. Applicaties moeten ook speciaal hiervoor aangepast (en onderhouden) worden. Zo kan Spotify bijv. geen nummers lokaal opslaan (er is geen storage device) en zul je dus alleen online mode kennen.

Idd wordt Apple Carplay gewoon ondersteund, dus als je een mediaplayer hebt die daarin werkt, kun je die gewoon gebruiken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
De data als navigatie e.d. wordt verwerkt middels een interne (data)simkaart toch? Begreep ook dat er wifi voor externe apparaten beschikbaar is, maar waar gaan die datakosten heen eigenlijk?

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Jur gen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:29:
De data als navigatie e.d. wordt verwerkt middels een interne (data)simkaart toch? Begreep ook dat er wifi voor externe apparaten beschikbaar is, maar waar gaan die datakosten heen eigenlijk?
Op de AutoSalon in Brussel is me verteld dat er standaard 3 jaar (sim-kaart) dienstverlening inbegrepen is.
Diensten als muziek en video (die laatste niet tijdens rijden) zouden daar ook overheen moeten gaan.
Ik weet niet of ze dit koppelen aan 'Polestar Connect', waarmee je vanaf je smartphone met de auto kunt connecten.
Er was toen ook nog niet duidelijk wat er na die 3 jaar gebeurd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burchov
  • Niet online
Jur gen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:29:
Er zit inderdaad een simkaart in de auto. Wat ik begrepen had, is dat daar inderdaad een data abonnement voor nodig is, die door Polestar geleverd gaat worden (zie hier) en waar je 10 euro per maand voor betaalt. De eerste drie jaar is bij de prijs inbegrepen. Dit is wat ik onthouden heb van de roadshows lang geleden, wellicht dat ze inmiddels wat anders bedacht hebben, de support pagina waar ik naar link heeft tenslotte "polestar-1" in de URL.

Die support pagina zegt trouwens ook onder "Abonnement stopgezet" dat de Polestar Connect-app niet meer te gebruiken is als dat abonnement afloopt, en volgens mij is dat ook de app die gebruikt wordt in het phone-as-key verhaal? Ik ben benieuwd wat er nog over blijft aan functionaliteit als je dat abonnement niet (meer) hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Burchov op 27-03-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
BartWNL schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Ik heb Flitsmeister gevraagd of zij een app in de pijplijn hebben zitten, maar ze zeggen dat Google alleen maar media en messaging apps van 3rd party ontwikkelaars toelaat. Dus geen andere navigatie apps vooralsnog helaas.

En als het goed is, is er draadloze carplay beschikbaar in de P2 waarmee je makkelijk apple music zou moeten kunnen afspelen. En volgens mij bestaat er ook een apple music app voor android auto, wellicht ook bruikbaar voor android automotive
Hoe werkt dat draadloze Airplay? Ik wist niet dat dat al bestond. In de auto's met CarPlay waar ik tot nu toe in heb gezeten ging dat nog bedraad, wat ik erg omslachtig vind. De telefoon zit namelijk vaak in mijn jas of tas en niet binnen handbereik.

Vandaar ook dat ik het liefst een muziek app native heb draaien (zoals spotify in alle reviews)

Wellicht zou het net als op Android auto beschikbaar zijn. Al begrijp ik dat de interface wel echt anders is in de Polestar. Ben heel benieuwd.

Overigens wel jammer van de navigatie apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Burchov schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:58:
[...]

Er zit inderdaad een simkaart in de auto. Wat ik begrepen had, is dat daar inderdaad een data abonnement voor nodig is, die door Polestar geleverd gaat worden (zie hier) en waar je 10 euro per maand voor betaalt. De eerste drie jaar is bij de prijs inbegrepen. Dit is wat ik onthouden heb van de roadshows lang geleden, wellicht dat ze inmiddels wat anders bedacht hebben, de support pagina waar ik naar link heeft tenslotte "polestar-1" in de URL.

Die support pagina zegt trouwens ook onder "Abonnement stopgezet" dat de Polestar Connect-app niet meer te gebruiken is als dat abonnement afloopt, en volgens mij is dat ook de app die gebruikt wordt in het phone-as-key verhaal? Ik ben benieuwd wat er nog over blijft aan functionaliteit als je dat abonnement niet (meer) hebt.
10 euro per maand voor connectiviteit en muziek en navigatie etc. is dikke prima! Als daarmee de auto altijd netjes up to date is en je steeds nieuwe features krijgt. Beter dan in mijn huidige auto, waarbij de navigatie al verouderd was op het moment dat ik hem (nieuw) kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
PvS_68 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:34:

Idd wordt Apple Carplay gewoon ondersteund, dus als je een mediaplayer hebt die daarin werkt, kun je die gewoon gebruiken, lijkt me.
Ik hoop dus dat Apple Music het doet zonder CarPlay. Mijn ervaring is dat CarPlay meteen van alles overneemt. En ik zit niet te wachten op allerlei bericht meldingen etc. Wil gewoon lekker muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Ik neem aan dat bluetooth afspelen van muziek vanaf je telefoon ook gewoon zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
PvS_68 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:20:
Ik neem aan dat bluetooth afspelen van muziek vanaf je telefoon ook gewoon zal werken.
Daar ga ik ook van uit. Maar daar ben ik geen fan van. De techniek is nu eindelijk zover dat het allemaal via je auto systeem kan ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Iemand die kan bevestigen dat de P2. 2200kg weegt? Is dat niet veel meer dan een model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
S2000jan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:26:
Iemand die kan bevestigen dat de P2. 2200kg weegt? Is dat niet veel meer dan een model 3?
Ik meen ergens 2023 kilo te hebben gelezen. Google zegt hetzelfde. Weet niet waar dit getal vandaan komt. Op de site kan ik het zo snel niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJcQPRNyH_4tYCdBS0AYFDyW5fo=/f/image/BTsDXkAfkjUeiGRkgwdRVq5x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Ik kom op verschillende plaatsen tegen dat de massa ledig gewicht 1900 kilo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
Wel grappig. Velen hier (inclusief ikzelf) kopen een auto van 60k+ waarbij zoveel dingen nog onbekend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burchov
  • Niet online
MarvinOA schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:33:
Wel grappig. Velen hier (inclusief ikzelf) kopen een auto van 60k+ waarbij zoveel dingen nog onbekend zijn...
Inderdaad, ik hoop dat het achteraf gezien nog steeds een goede keuze is. Voor mij was de belofte dat de auto binnen 14 dagen te retourneren is mocht deze niet bevallen doorslaggevend om het toch te doen.

En voor iedereen die hem zakelijk gekocht heeft, niet vergeten om de MIA aan te vragen, dat moet binnen 3 maanden nadat de bestelling geplaatst is. Is inmiddels niet veel meer tov. voorgaande jaren, maar alle beetjes helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
MIA? Is dat iets specifiek voor NL?

weet ook niet meer waar ik die 2200kg gezien had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:30
S2000jan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:32:
MIA? Is dat iets specifiek voor NL?

weet ook niet meer waar ik die 2200kg gezien had
Ja, milieu investeringen aftrek bij je belastingaangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
  • Laatst online: 12-10-2022
Over het gewicht is nog niets officieel bekend. Gezien Polestar de Volvo constructienormen overneemt zal het nooit een lichtgewicht worden (Polestar 2 is trouwens geëlektrificeerd S40 prototype uit 2016)

Zus XC40 staat in de catalogus met 2150 kg leeggewicht.

Een niet SUV, zoals de P2, zal wel wat lichter zijn, maar 2023 kg of 130 kg minder lijkt me toch het minimaal gewicht, veel zwaarder dus dan Model 3 LR (veel afwijkende gegevens gevonden over Model 3 gewicht, maar allicht niet meer dan 1850 kg)

Wat mij wel wat boos maakt is de vaststelling dat de prijs in Duitsland voor de P2 spectaculair is gezakt naar minder dan 56000 EUR, dus aanzienlijk goedkoper dan de rest van Europa.

Duitsland is voor een buitenlands merk natuurlijk altijd een moeilijk te veroveren markt, en ook de enorme prijsdalingen van de e-tron zullen daar wel voor iets tussen zitten.

Overigens kan er voorlopig in Duitsland niet meer worden besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaintItGray
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2024
Heb hem recent ook besteld (lease):
Void, Charcoal interieur, 20 inch velgen, geen performance pack.

Eind augustus* wordt hij geleverd✌🏻

*Typo

[ Voor 6% gewijzigd door PaintItGray op 29-03-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Poleposition schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:53:
Over het gewicht is nog niets officieel bekend. Gezien Polestar de Volvo constructienormen overneemt zal het nooit een lichtgewicht worden (Polestar 2 is trouwens geëlektrificeerd S40 prototype uit 2016)

Zus XC40 staat in de catalogus met 2150 kg leeggewicht.

Een niet SUV, zoals de P2, zal wel wat lichter zijn, maar 2023 kg of 130 kg minder lijkt me toch het minimaal gewicht, veel zwaarder dus dan Model 3 LR (veel afwijkende gegevens gevonden over Model 3 gewicht, maar allicht niet meer dan 1850 kg)

Wat mij wel wat boos maakt is de vaststelling dat de prijs in Duitsland voor de P2 spectaculair is gezakt naar minder dan 56000 EUR, dus aanzienlijk goedkoper dan de rest van Europa.

Duitsland is voor een buitenlands merk natuurlijk altijd een moeilijk te veroveren markt, en ook de enorme prijsdalingen van de e-tron zullen daar wel voor iets tussen zitten.

Overigens kan er voorlopig in Duitsland niet meer worden besteld.
Dat heeft te maken met de BaFa regeling, totaal €5000 netto aftrek sinds kort ook toegekend aan de Polestar 2. Heeft niks met korting vanuit Polestar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
stevenkoppens schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:02:

Eind maart wordt hij geleverd✌🏻
Typo? Eind maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Poleposition rijklaar is de Model 3 LR AWD 1931KG. Als de Polestar 2 op 2023KG rijklaar komt, dan valt het verschil wel mee toch?

Wel wat gek dat deze info nog niet bekend is. Zaken als gewicht en max snelheid is toch gewoon bekend bij Polestar?

[ Voor 39% gewijzigd door Inspired op 28-03-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
2021 😏

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68

Eind maart wordt hij geleverd✌🏻
Ga je hem bij de fabriek in China ophalen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Kan de applink niet meer vinden, maar ik heb op mijn telefoon een app staan met de interface van de Polestar 2 bediening, zodat je er een beetje mee kan spelen.

https://vimeo.com/401804496/24af96cb43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:10:
Kan de applink niet meer vinden, maar ik heb op mijn telefoon een app staan met de interface van de Polestar 2 bediening, zodat je er een beetje mee kan spelen.

https://vimeo.com/401804496/24af96cb43
Deze volgens mij toch?
https://hmi-app.polestar.com/?utm_source=homescreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
MarvinOA schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:10:
Alsjeblieft: https://hmi-app.polestar.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
Je kunt ook in de appstore de polestar connect app downloaden. Daar zit ook een demo modus op. Momenteel is hij ingericht voor de Polestar 1 omdat die al op de markt is maar het geeft wel een beetje een beeld wat je zometeen op afstand kunt doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Artist impression van de Polestar 3, de SUV variant met meer hoofdruimte voor de achterpassagiers.
Let op de achterkant, die lijkt op de hoge rug van de Precept.
Bron: https://teknikensvarld.se/polestar-3-utmanar-tesla/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgqSP08UgciGVuL9lNPaoyRm5g4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFS4fIp1ag5PWWbbgD48Nnxl.jpg?f=fotoalbum_large

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68

Eind augustus* wordt hij geleverd✌🏻

*Typo
Proficiat!

Als je leasemaatschappij aangeeft eind augustus te gaan leveren ben ik wel benieuwd welke leasemaatschappij je hebt. Had je misschien ook privé al een reservering staan en wanneer heb je besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

P2 zonder PP in het zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
En de 19" velgen. Exact mijn configuratie Leren bekleding ipv zwart :)

[ Voor 4% gewijzigd door MarvinOA op 30-03-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Wat me laatst ook opviel in een filmpje, weet niet meer welke, is dat je kon kiezen tussen cruise control en adaptive cruise control. Dat vond ik wel tof, normaal is het 'of of', en niet 'en en'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
BartWNL schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:13:
Wat me laatst ook opviel in een filmpje, weet niet meer welke, is dat je kon kiezen tussen cruise control en adaptive cruise control. Dat vond ik wel tof, normaal is het 'of of', en niet 'en en'.
Ja klopt. Dat is een groot gemis bij Tesla. Daar zit je vast aan adaptieve en auto pilot. En soms wil je gewoon een normale cruise control hebben.

Als je de adaptieve inschakelt heb je ook meteen pilot assist aan staan bij de Polestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
MarvinOA schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Ja klopt. Dat is een groot gemis bij Tesla. Daar zit je vast aan adaptieve en auto pilot. En soms wil je gewoon een normale cruise control hebben.

Als je de adaptieve inschakelt heb je ook meteen pilot assist aan staan bij de Polestar
Ik dacht dat je de mogelijkheid hebt bij Volvo's om te kiezen tussen CC, ACC en Pilot Assist (door aanzetten active lane assist). Want ACC werkt tot en met 180 - 200 km/h en Pilot Assits is heeft een max van 130 km/h.

[ Voor 8% gewijzigd door BlacKstaR- op 30-03-2020 16:38 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.