Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.466.571 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:09
[...]

Hmmm dit klinkt niet heel duidelijk nee. Ik denk dat Leaseplan zelf met 8 cijfers werkt? Werken leasemaatschappijen anders? En konden zij in december al definitieve orders plaatsen?
Het 8-cijferige nr. is idd van LeasePlan zelf (soort referentienr aldus leaseplan nu) maar ook onbekend bij Polestar.
Begin december waren de kosten van de trekhaak nog niet bekend. Lijkt me dus niet dat die bestelling al definitief kon zijn. Missschien wel als bestelling, maar niet als definitieve configuratie met bijbehorende prijs. Polestar noemde dat vlgs. mij een reservering....
Ik ga morgen nog maar eens bellen naar LeasePlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Burchov schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 17:50:
[...]

Volgens mij zit Polestar hier zelf te slapen, ik heb ook een bestelling gedaan direct bij Polestar en een 8-cijferig bestelnummer gekregen. De pre-orders daarentegen hadden wel een 6-cijferig nummer...
Dank je voor deze info _/-\o_ . Morgen dus ook Polestar zelf nog maar eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-06 16:26
Ons wagenpark heeft de bestelling bij Alphabet geannuleerd en hem bij Arval onder gebracht. Volgens hen hanteerde Alphabet een veel te hoge restwaarde waardoor de leasekosten een stuk hoger uitviel dan bij Arval. De bestelling is gisteren definitief gemaakt en in mijn Arvan wordt onderstaande nu aangegeven:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqeJkl8TVhwk_quCWOJY2jRpaYk=/f/image/6a6rATFInYCwgtbKpQcbeaZ7.jpg
8 maanden nog :z . Dat wordt billen knijpen, niet dat ie in 2021 geleverd gaat worden, dat gaat met €100,- netto meer aan bijtelling opleveren. Arval kent geen annuleringskosten wat Alphabet wel aanbood.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:47
Jur gen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:54:
Ons wagenpark heeft de bestelling bij Alphabet geannuleerd en hem bij Arval onder gebracht. Volgens hen hanteerde Alphabet een veel te hoge restwaarde waardoor de leasekosten een stuk hoger uitviel dan bij Arval.
Weet je ook hoeveel hoger de leaseprijs was bij Alphabet voor soortgelijke condities?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
BartWNL schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Weet je ook hoeveel hoger de leaseprijs was bij Alphabet voor soortgelijke condities?
Nee dat hebben ze me niet verteld, maar schijnbaar scheelde het aanzienlijk.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Ons wagenpark heeft de bestelling bij Alphabet geannuleerd en hem bij Arval onder gebracht. Volgens hen hanteerde Alphabet een veel te hoge restwaarde waardoor de leasekosten een stuk hoger uitviel dan bij Arval. De bestelling is gisteren definitief gemaakt en in mijn Arvan wordt onderstaande nu aangegeven:[Afbeelding]
8 maanden nog :z . Dat wordt billen knijpen, niet dat ie in 2021 geleverd gaat worden, dat gaat met €100,- netto meer aan bijtelling opleveren. Arval kent geen annuleringskosten wat Alphabet wel aanbood.
Oi, dus nu bestellen is kennelijk in november leveren. Dat wordt krap voor degenen die vanaf morgen mogen bestellen omdat ze geen pre-order hadden.

Hoe levert een hoge restwaarde een hogere lease maandbedrag op? Hoge restwaarde = minder afschrijving = lagere maandelijkse kosten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Duurt te lang schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Wanneer heb jij vanuit Arval te horen gekregen wat de verwachte leverdatum is? Toch gek dat er zoveel verschil zitten binnen een Leasemaatschappij.
In december 19 met een 10 cijferig bestelnummer maar dat zal wel arval intern zijn vermoed ik maar zo.
Ik heb daarna alleen de quote 'jouw order is in ieder geval in behandeling....'
Zal eens kijken of ik wat meer details boven water kan halen bij ze

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
Ons wagenpark heeft de bestelling bij Alphabet geannuleerd en hem bij Arval onder gebracht. Volgens hen hanteerde Alphabet een veel te hoge restwaarde waardoor de leasekosten een stuk hoger uitviel dan bij Arval. De bestelling is gisteren definitief gemaakt en in mijn Arvan wordt onderstaande nu aangegeven:[Afbeelding]
Err ik weet niet bij welk bedrijf jij werkt maar kan toeval zijn natuurlijk dat we dezelfde LM's hebben. Via mijn bedrijf heb (had) ik toegang tot de calculatieportals van Alphabet en Arval (en geen anderen). Ik vond het verschil schokkend; bijna 150 euro pm in het voordeel van Arval voor exact dezelfde configuratie. Dat was een redelijke no brainer...

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Dat is wel een aanzienlijk verschil inderdaad, bijna een gratis PP bij Arval voor dezelfde prijs als die van Alphabet dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 11:23
Ik heb als datum 15 september 2020 gekregen. Ik zie een trend van 15de van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ga nog maar eens informeren of Alphabet mijn pre-order ook defintief heeft gemaakt. Jammer dat alles reactief is. Anders sta ik weer achteraan in de rij en ga ik annuleren. Ik heb geen zin in Model 3 achtige perikelen richting einde jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
BlacKstaR- schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Ik heb als datum 15 september 2020 gekregen. Ik zie een trend van 15de van de maand.
Volgens mij krijgen ze een maand mee van Polestar, of een "medio september". Dat wordt dan altijd de 15e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Aghanim schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:24:
Ik ga nog maar eens informeren of Alphabet mijn pre-order ook defintief heeft gemaakt. Jammer dat alles reactief is. Anders sta ik weer achteraan in de rij en ga ik annuleren. Ik heb geen zin in Model 3 achtige perikelen richting einde jaar.
Heb het idee dat leasemaatschappijen er vanuit gaan dat klanten al deze kennis niet hebben en zelf op zoek gaan naar levermomenten. Je besteld bij de LM en zij communiceren een leverdatum. Hoe de LM vervolgens omgaat met pre-order en definitieve orders is niet aan de klant, maar aan de LM. Je moet er maar op vertrouwen dat zij dat goed doen.

Juist omdat de klant nauwlettend de fabrikant (Polestar) in de gaten houdt ontstaat er het gevoel van slechte communicatie vanuit de LM naar de klant. Maar in principe bestel je bij de LM en moet je er van uitgaan dat daarmee de kous af is.

Als je een huis laat bouwen door een aannemer ga je ook niet bij de stenenleverancier checken of de productie goed loopt. De aannemer moet het regelen en is verantwoordelijk.

Overigens snap ik wel dat je de vinger aan de pols houdt. Je wilt immers niet dat door een fout van de LM een auto pas in 2021 wordt geleverd met alle extra kosten die daarbij gepaard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
In dat geval krijg ik mijn auto in juni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Aghanim schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:24:
Ik hoor idd ook dat Leaseplan in gesprek is met Polestar om de bestellingen definitief te maken. Dat is toch een proces buiten de reguliere Polestar helpdesk om, dus daar hebben zij ook geen inzicht in.
Daarom had ik ook het vermoeden dat het mis ging. Inderdaad maar even vertrouwen op het process bij de leasemaatschappij ondanks dat Polestar geen standaard werkwijze voor 'fleets' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vertrouwen heb ik op zich wel maar als de communicatie weinig proactief is en de gevolgen van te laat handelen voor mijn rekening zijn vind ik het toch wat spannend. Feitelijk moet mijn P2 er (conform bevestiging Alphabet) over 12 weken staan. Dat lijkt me toch wel een termijn waarop je zekerheid mag gaan verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinOA
Aghanim schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 14:36:
Vertrouwen heb ik op zich wel maar als de communicatie weinig proactief is en de gevolgen van te laat handelen voor mijn rekening zijn vind ik het toch wat spannend. Feitelijk moet mijn P2 er (conform bevestiging Alphabet) over 12 weken staan. Dat lijkt me toch wel een termijn waarop je zekerheid mag gaan verwachten.
Begrijp me niet verkeerd. Ik geef je groot gelijk. Zou ook graag die zekerheid willen hebben. Communicatie is zo belangrijk, maar dat snappen veel maatschappijen niet. Je koopt immers geen pak melk.

Ze kunnen niet communiceren wat ze niet weten, en ik denk dat dat het geval is. Maar als eigenaar van een communicatiebureau weet ik uit ervaring dat je beter kan communiceren dat je niets te communiceren hebt, dan helemaal niet communiceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:50
MarvinOA schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 13:47:
[...]

Als je een huis laat bouwen door een aannemer ga je ook niet bij de stenenleverancier checken of de productie goed loopt.
Jij hebt zeker nog nooit een huis laten bouwen? Je moet er juist bovenop zitten, alles 3x controleren zowel vooral als achteraf. Ik snap dat dit een analogie is, maar aannemers zijn een ongelukkig voorbeeld.
De aannemer moet het regelen en is verantwoordelijk.
[...]
Absoluut, maar jij hebt een probleem als er te laat wordt opgeleverd of als er iets verkeerd is gegaan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:55
De Polestar 2 is weer bestelbaar via de website, maar bij levertijd wordt enkel vermeld
"Geschatte levering:Eerste leveringen vanaf juli 2020"

Daar wordt je nog niet veel wijzer van dus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcosotthewes
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-02 12:32
Ik heb zojuist op mijn bedrijf via de website (ja bestelling is open) besteld. Toch gek dat dat net zo makkelijk kiezen is als een iPhone 11. Ik hou jullie op de hoogte van de levertermijn en hoe dit door Polestar zelf wordt afgehandeld zonder tussenkomst van leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Marcosotthewes schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:49:
Ik heb zojuist op mijn bedrijf via de website (ja bestelling is open) besteld. Toch gek dat dat net zo makkelijk kiezen is als een iPhone 11. Ik hou jullie op de hoogte van de levertermijn en hoe dit door Polestar zelf wordt afgehandeld zonder tussenkomst van leasemaatschappij.
Congrats!

Wat is je configuratie? Zet ik hem erbij in de lijst als je het goed vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Alsof het een pakje boter is idd. :)

Proficiat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Besteld:
Koop
Snow, Preformance
Pre order 19-3-2019
Levering juli 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
theomanders schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:34:
Besteld:
Koop
Snow, Preformance
Pre order 19-3-2019
Levering juli 2020
&
petervanstuiven schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:59:
Besteld:
Koop
Thunder met PP
Pre order 14-3-2019
Levering (hopelijk) juli 2020
Toegevoegd :)

Proficiat!

[ Voor 110% gewijzigd door BartWNL op 20-03-2020 11:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petervanstuiven
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05 20:14
Besteld:
Koop
Thunder met PP
Pre order 14-3-2019
Levering (hopelijk) juli 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Iemand van Polestar belde me net met de vraag waarom ik mijn prio reservering nog niet heb omgezet in een bestelling. Ik heb gezegd dat ik eerst een proefrit wil. :+ Daarop gaf hij aan dat dit kan vanaf midden 2020 in de Polestar Spaces in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en een 4e locatie die ik vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
RichieB schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:11:
Iemand van Polestar belde me net met de vraag waarom ik mijn prio reservering nog niet heb omgezet in een bestelling. Ik heb gezegd dat ik eerst een proefrit wil. :+ Daarop gaf hij aan dat dit kan vanaf midden 2020 in de Polestar Spaces in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en een 4e locatie die ik vergeten ben.
Mooi nieuws! Maar komt dan je prioriteiten niet te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Alphabet heeft zojuist contact gehad met Polestar.
Levertijd staat op 25 juni 2020. Alphabet krijgt bericht van Polestar wanneer de leverdatum wordt uitgesteld. 4 weken voor de geplande leverdatum krijgt de berijder een inlogcode om de auto te volgen.
Levertijd was eerst week van 15 juni
Klinkt vooralsnog positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:42:
Alphabet heeft zojuist contact gehad met Polestar.

[...]

Levertijd was eerst week van 15 juni
Klinkt vooralsnog positief!
Goed nieuws! Gefeliciteerd! Had je zelf naar Alphabet gebeld hiervoor? Is trouwens erg snel aangezien je in februari 'pas' gereserveerd hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 20-03-2020 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:47:
[...]

Goed nieuws! Gefeliciteerd! Had je zelf naar Alphabet gebeld hiervoor? Is trouwens erg snel aangezien je in februari 'pas' gereserveerd hebt?
Nee de fleetowner bij ons heeft gebeld met Alphabet . Die zei vervolgens dat ze nog niet veel meer nieuws hadden, waarop de contactpersoon van Alphabet is gaan bellen met Polestar. Toen kwam de bovenstaande quote eruit.

Ja als het echt allemaal zo loopt, gaat het inderdaad snel. Je hoort me niet klagen overigens (sinds de onthulling wil ik de auto al) maar het zou wel gek zijn als ik veel voor loop op andere mensen die veel eerder gereserveerd hebben. Maar wellicht heeft Alphabet weer een speciale overeenkomst Polestar oid, wie weet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb zelf ook maar even gebeld. Er is inderdaad weinig nieuws te melden. Wel wist Alphabet dat er inderdaad vertraging opgelopen is door het Corona virus, productie stilgelegen maar loopt nu weer. Ze kwam zelf met een indicatie eind juni maar die was volgens haar niet zeker. Alphabet heeft (volgens haar) nog geen definitieve data voor levering auto's gekregen. Polestar zou dat ongeveer 4 weken voor levering doorgeven. Je krijgt dan inderdaad een inlogcode waarmee je levering kunt volgen en een lever afspraak kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik zou wel graag iets eerder een levertermijn hebben, moet nog van mijn huidige wagen af geraken.... Ook niet simpel in deze tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ja helemaal eens.
Kan me voorstellen dat Polestar nog een slag om de arm wil houden met een compleet nieuwe auto en onbekende omstandigheden zoals Corona en ze zich niet teveel vast willen pinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Toevallig net ook via de wagenparkbeheerder terugkoppeling gehad. Mijn auto wordt 15-6 verwacht en 2 dagen geleden heeft Polestar naar Alphabet gecommuniceerd dat de auto's gewoon op tijd geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Dit klinkt allemaal heel positief! Laten we het hopen ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
MarvinOA schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:22:
[...]

Mooi nieuws! Maar komt dan je prioriteiten niet te vervallen?
Jawel. Maar ik rijd nu een Tesla Model S. Dan is de Polestar 2 toch een flinke stap terug qua ruimte. De kans dat ik mijn reservering ga omzetten in een bestelling is zeer klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:07

ThaDude

Hang Loose

MarvinOA schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Oi, dus nu bestellen is kennelijk in november leveren. Dat wordt krap voor degenen die vanaf morgen mogen bestellen omdat ze geen pre-order hadden.

Hoe levert een hoge restwaarde een hogere lease maandbedrag op? Hoge restwaarde = minder afschrijving = lagere maandelijkse kosten, toch?
Hm ik zal maandag eens contact zoeken met polestar. Ik ben/was voornemens deze week opdracht te geven. Vind november/december wel super dicht op 2021 zitten.. Vind de polestar op het eerste gezicht meer auto dan de model 3.
Maar 5 jaar 100 euro in de maand extra hm dat is ff slikken. Wellicht dan toch naar model 3.. :F
Wordt maandag vervolgt!

Het lijkt erop dat auto gewoon geleverd kan worden in 2020. We kennen het belasting klimaat in Nederland en hebben hier rekening mee gehouden >:) Als je mzl hebt staat hij nog op de eerste boot. Anders op 2e levering die in sept/okt aankomt.
Zal een Thunder, 19" met trekhaak worden dan.. :)

[ Voor 28% gewijzigd door ThaDude op 23-03-2020 09:37 . Reden: contact gehad ]

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciemarcus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04 11:45
S2000jan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:37:
Ik ga bij mij thuis een laadpaal zetten/hangen weet alleen nog niet welke te nemen. Zappi V2 misschien?
(Wij van WC eend zouden zeggen:) Een goede keuze, zeker als je ook zonnepanelen hebt, en klaar voor de toekomst want maximaal 22kW. Uiteraard volledig traploos instelbaar en aan te passen aan uw eigen hoofdzekering. Ingebouwde loadbalancing zonder abonnement. Pure zonnestroom laden voor als het salderen straks wordt gestopt. Ingebouwde DC lekdetectie en tal van andere belangrijke veiligheidsvoorzieningen. Te gebruiken met een app op je mobiel voor monitoring en bediening van de laadstroom. En mooi om te zien, met een opgerold snoer om het apparaat en een ingebouwde houder om de stekker in te steken.

Succes met je keuze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
marciemarcus schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 21:10:
[...]

(Wij van WC eend zouden zeggen:) Een goede keuze, zeker als je ook zonnepanelen hebt, en klaar voor de toekomst want maximaal 22kW. Uiteraard volledig traploos instelbaar en aan te passen aan uw eigen hoofdzekering. Ingebouwde loadbalancing zonder abonnement. Pure zonnestroom laden voor als het salderen straks wordt gestopt. Ingebouwde DC lekdetectie en tal van andere belangrijke veiligheidsvoorzieningen. Te gebruiken met een app op je mobiel voor monitoring en bediening van de laadstroom. En mooi om te zien, met een opgerold snoer om het apparaat en een ingebouwde houder om de stekker in te steken.

Succes met je keuze !
Aangezien ik een full loxone domotica installatie thuis heb, moet het eentje zijn die daar makkelijk mee kan 'praten'. (Net zoals ik mijn loxone nog met google assistent wil kunnen laten praten, maar dat lukt nog niet bljjkbaar)

Op de loxone website zie ik dat zij met KEBA laadpalen werken, iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marciemarcus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04 11:45
Keba is een zeer degelijk merk, niks mis mee.

Om het gebruik i.c.m. je huidige domotica installatie mogelijk te maken, heb je wellicht een API nodig. Dit is bij onze Myenergi (Zappi) producten ook mogelijk. Er is momenteel nog geen publieke API beschikbaar, maar er is wel een community op het forum van de fabrikant die middels reverse engineering al heel veel mogelijk hebben gemaakt. De hobbyisten kunnen er zeker al heel veel functionaliteit mee combineren in hun domotica systemen. Een publieke API die wordt ondersteund door de fabrikant zit in de pijplijn van de ontwikkeling zodra de server is verhuisd naar stabiele clouddiensten.
Hier zie je hoe Zappi mooi de opwek van de zonnepanelen volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Vv7IiPr1wjpchZ8f37AKPfO-nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Otgy5gNXk7VLnt2S0X5u7SL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Dat volgen van productie zonnepanelen is wel nuttig ook bij mij. Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hopelijk kan dat met de Alfen Eve Single Pro-Line ook, ik had helaas geen keuze welke laadpaal ik neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZi5vqQ6r7-VvtnPxK2g4wiPu3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e6f4UcXbk23qpL46DuHVTIbw.png?f=fotoalbum_large

Scherm wat je te zien krijg als de Polestar 2 aan het laden is.

Ik denk dat gele rand bij initiëren is, gok blauwe rand bij het laden en groene rand als laden is afgerond. laadsnelheid in km/h, plus voltage van de laadpaal. Ik zou echter i.p.v. battery level in precentage het gewoon willen zien in kWh. Ik snap niet waarom alle fabrikanten de battery level in percentages weergeven. 100% van wat, 60kWh of 70 kWh. Je wilt toch al berijder de exacte inhoud van je batterij weten om makkelijk te rekenen. Bijvoorbeeld de meter geeft aan 19 kWh/ 100km, dan is het voor de gebruiker makkelijk om de rekensom te maken op basis van het gemiddelde verbruik hoe ver je nog ongeveer kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misteriks
ThaDude schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:20:
[...]

Hm ik zal maandag eens contact zoeken met polestar. Ik ben/was voornemens deze week opdracht te geven. Vind november/december wel super dicht op 2021 zitten.. Vind de polestar op het eerste gezicht meer auto dan de model 3.
Maar 5 jaar 100 euro in de maand extra hm dat is ff slikken. Wellicht dan toch naar model 3.. :F
Wordt maandag vervolgt!

Het lijkt erop dat auto gewoon geleverd kan worden in 2020. We kennen het belasting klimaat in Nederland en hebben hier rekening mee gehouden >:) Als je mzl hebt staat hij nog op de eerste boot. Anders op 2e levering die in sept/okt aankomt.
Zal een Thunder, 19" met trekhaak worden dan.. :)
Goed nieuws, maar wel een ander verhaal als dat ik afgelopen vrijdag te horen kreeg via de Polestar chat op de PS website.
Daar werd gemeld, nu bestellen zonder reservering is levering herfst 2020 en met de huidige Corona perikelen zou het evt ook 2021 kunnen worden.

Ik "moet" nu ook een keuze gaan maken, Polestar 2 of Model 3. Mijn voorkeur ligt bij de PS2, maar de onduidelijkheid over levering pusht me naar de M3. (luxe problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 15:38
Same here. Om exact die reden gekozen voor een Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:07

ThaDude

Hang Loose

misteriks schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Goed nieuws, maar wel een ander verhaal als dat ik afgelopen vrijdag te horen kreeg via de Polestar chat op de PS website.
Daar werd gemeld, nu bestellen zonder reservering is levering herfst 2020 en met de huidige Corona perikelen zou het evt ook 2021 kunnen worden.

Ik "moet" nu ook een keuze gaan maken, Polestar 2 of Model 3. Mijn voorkeur ligt bij de PS2, maar de onduidelijkheid over levering pusht me naar de M3. (luxe problemen)
Eens zit ik ook mee.. Zwart op wit krijg je het niet.. De Polestar oogt wel als veel meer auto dan de Model 3. De Model 3 rijd ook (al) overal rond.. Keuzes 8)7

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
De productie draait inmiddels (weer?) volgens Polestarcars op instagram:
https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
Dit stond er in de orderbevestiging vanuit Arval genoteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnqFa1LKiQfdOcC2B3udT4Jf6u0=/f/image/a26Fxn5Og1rbPUW7Ek1PtfVX.png

Ik heb contact gehad met een accountmanager van Arval en zij geeft aan dat zij geen annuleringsmogelijkheid kennen als de auto pas in 2021 geleverd dreigt te worden. Toen ik ze wees op hetgeen er in de voorwaarden stond ging ze het uitzoeken en zou het daarop terug komen. To be continued...

Polestar 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-02 15:13
Vrijdag een Polestar 2 besteld bij alphabet. Vandaag gebeld en ze geven aan dat Polestar alle bestellingen (incl die van mij) dit jaar worden geleverd... Helaas heb ik dat niet zwart op wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
CtrlAlt schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:08:
Vrijdag een Polestar 2 besteld bij alphabet. Vandaag gebeld en ze geven aan dat Polestar alle bestellingen (incl die van mij) dit jaar worden geleverd... Helaas heb ik dat niet zwart op wit
Proficiat!

Wat zijn je specs? Dan voeg ik hem toe aan het overzicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Ik heb er ook een besteld :). Leaseplan heeft ‘m echter nog niet besteld. Ik hoop dat ze dat wel snel zullen doen..

Polestar 2
NL
12-2 besteld bij Leaseplan
Nog niet besteld door Leaseplan
Nog geen leverdatum
Midnight
20’’
OL-Leaseplan

Ik zie dat Midnight toch wat zeldzamer is. Ik heb echt zo lang getwijfeld over de kleur..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CtrlAlt
  • Laatst online: 10-02 15:13
19 inch
Viod
Black Ash Deco
alphabet
20-3 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Afrokwijt schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:16:
Ik heb er ook een besteld :). Leaseplan heeft ‘m echter nog niet besteld. Ik hoop dat ze dat wel snel zullen doen..

Polestar 2
NL
Nog geen leverdatum
Midnight
20’’
OL-Leaseplan

Ik zie dat Midnight toch wat zeldzamer is. Ik heb echt zo lang getwijfeld over de kleur..
Congrats!

Ja ik twijfelde heel lang tussen Thunder en Midnight, uiteindelijk toch voor Thunder gegaan maar het was dat ik een keuze moest maken, anders had ik nog wel even doorgetwijfeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogTZ_9-G-kqGXcNGg8wwiSNqDwo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlMVUbDAW5p1ZmqWOdyM6Nxu.png?f=fotoalbum_large

https://www.cnet.com/road...on-availability-covid-19/

Productie van de Polestar 2 loopt, goed nieuws dus.

[ Voor 60% gewijzigd door BlacKstaR- op 23-03-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
BlacKstaR- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:25:
[Afbeelding]

Ik denk dat gele rand bij initiëren is, gok blauwe rand bij het laden en groene rand als laden is afgerond. laadsnelheid in km/h, plus voltage van de laadpaal. Ik zou echter i.p.v. battery level in precentage het gewoon willen zien in kWh. Ik snap niet waarom alle fabrikanten de battery level in percentages weergeven. 100% van wat, 60kWh of 70 kWh. Je wilt toch al berijder de exacte inhoud van je batterij weten om makkelijk te rekenen. Bijvoorbeeld de meter geeft aan 19 kWh/ 100km, dan is het voor de gebruiker makkelijk om de rekensom te maken op basis van het gemiddelde verbruik hoe ver je nog ongeveer kan rijden.
Eigenlijk doet elk apparaat dit. Conventionele auto's laten ook geen liters zien. De batterij van je telefoon laat ook percentages zien. En uiteindelijk zie je natuurlijk de range, die gebaseerd is op jouw verbruik. En die zegt in principe exact wat jij wil weten: hoe ver kan ik op mijn huidige lading. Het rekenen wordt dus voor je gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

DancePlaza

ninja

Wat nieuwe kiekjes op https://insideevs.com/new...uction-polestar-2-starts/

Iemand al wat gehoord van Leaseplan? Ik heb alleen een 8xxxxxxx nummer

[ Voor 30% gewijzigd door DancePlaza op 24-03-2020 07:40 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zie geen zwarte, misschien staan die al op de boot ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
MarvinOA schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:50:
[...]

Eigenlijk doet elk apparaat dit. Conventionele auto's laten ook geen liters zien. De batterij van je telefoon laat ook percentages zien. En uiteindelijk zie je natuurlijk de range, die gebaseerd is op jouw verbruik. En die zegt in principe exact wat jij wil weten: hoe ver kan ik op mijn huidige lading. Het rekenen wordt dus voor je gedaan.
Dat is waar maar voor mijn comfort, heb ik liever kWh dan percentage. Dat zou voor makkelijker rekenen zijn, maar ik begrijp je punt (y).

Nu we het toch over de batterij hebben. Volgens dit artikel maakt de Polestar 2 gebruik van dezelfde batterij opbouw als de Audi E-tron (https://omev.se/2019/06/0...-innovativ-batteridesign/). Als dat waar is kan de laadcurve wel eens vergelijkbaar zijn met de E-tron, echter denk ik dat Audi E-tron door de enorme buffers (9-10kWh niet bruikbaar) aan het langste eind trek. Maar wie weet kunnen straks constant 110-120kW laden bij een DC-lader tot 80% :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01
Afrokwijt schreef op maandag 23 maart 2020 @ 17:16:

Polestar 2
NL
Nog geen leverdatum
Midnight
20’’
OL-Leaseplan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvXf3D0V3DEviim-7Y04Sh24qx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f627TKpBAbPMbbDX5fq09bEs.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben voor midnight gegaan (met leer) nadat ik een test auto in die kleur had gezien.
Nu ik deze foto van Midnight (eerste officiële foto van midnight?) zo zie weet ik zeker dat ik goede keus gemaakt heb O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
DancePlaza schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:37:

Thanks! Dit is een erg fijn beeld om die productielijn zo te zien :)
Midnight ziet er erg goed uit op deze foto trouwens

Foto

edit:

Arnold was me 1 minuut voor, had de foto ook gepost.
Maar midnight ziet er idd prachtig uit!

[ Voor 16% gewijzigd door BartWNL op 24-03-2020 10:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S2000jan
Volgende mail van Polestar ontvangen:

"

Beste Jan

Aan onze wereldwijde Polestar-familie

In deze moeilijke tijden willen we u op de hoogte houden over de inspanningen die wij leveren. Het Coronavirus treft ons allemaal, en de veiligheid van onze werknemers, partners en klanten heeft, zoals altijd, de hoogste prioriteit.

In onze tweede thuis, China, hebben we sinds het begin van dit jaar strenge maatregelen genomen om onze medewerkers en hun gezinnen te beschermen.

Naast koortsmetingen en een grondige desinfectie van onze fabrieken hebben we mondmaskers ter beschikking gesteld en medische onderzoeken aangeboden aan al onze werknemers. Hierdoor konden we voorkomen dat ons team in China besmet werd met het coronavirus.

In Europa en Noord-Amerika hebben we uit deze ervaring geleerd en hebben we ervoor gezorgd dat alle Polestar-teamleden nu van thuis uit kunnen werken.

Onze werknemers zijn zich bewust van de plicht die we hebben om elkaar te beschermen.

We zijn ook vastbesloten om onze belofte aan u, onze klant, na te komen.

Dankzij onze voorzorgsmaatregelen en planning tijdens de laatste maanden konden we deze week beginnen met de productie van de Polestar 2.

In de komende weken staan ons nog meer uitdagingen te wachten, maar we blijven onze wereldwijde Polestar-gemeenschap beschermen en ondersteunen.

Door uw vertrouwen konden wij de afgelopen drie jaar onze droom in vervulling laten gaan en daarvoor willen we u bedanken. We blijven ons doel met evenveel passie en vastberadenheid nastreven.

Wij zijn oneindig veel dank verschuldigd aan alle dokters, verpleegkundigen, gezondheidsexperts, onderzoekers en overheidsambtenaren die een heldhaftige strijd leveren om onze wereldwijde gemeenschap te beschermen.

De moed waarmee zij deze uitdaging aangaan, inspireert ons om te blijven innoveren en naar verandering te streven, om onze toekomstige problemen aan te pakken en trouw te blijven aan ons ideaal.

Polestar
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Arnold schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:18:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben voor midnight gegaan (met leer) nadat ik een test auto in die kleur had gezien.
Nu ik deze foto van Midnight (eerste officiële foto van midnight?) zo zie weet ik zeker dat ik goede keus gemaakt heb O+
Midnight is echt mooi, inderdaad alleen jammer van de chrome strip op de voorkant van de neus. Daarom ben ik voor Thunder, daar is hij in de carrosserie kleur mee gespoten anders was Midnight ook mijn keuze geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Niet zo'n Tweakeraar, maar kwam deze thread toevallig tegen toen ik naarstig op zoek was naar Polestar 2 nieuws. Ik heb een Polestar 2 in bestelling staan dus bij deze:

Polestar 2
NL
20-2 besteld bij Alphabet
Verwachte leverdatum: week van 30 juli
Void
19’’

Ik heb er zin in, maar blijf het eeuwige zonde vinden dat ze de achterruiten niet enigszins blinderen of dit in ieder geval als optie beschikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
ach-jee schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:48:
Niet zo'n Tweakeraar, maar kwam deze thread toevallig tegen toen ik naarstig op zoek was naar Polestar 2 nieuws. Ik heb een Polestar 2 in bestelling staan dus bij deze:

Polestar 2
NL
20-2 besteld bij Alphabet
Verwachte leverdatum: week van 30 juli
Void
19’’

Ik heb er zin in, maar blijf het eeuwige zonde vinden dat ze de achterruiten niet enigszins blinderen of dit in ieder geval als optie beschikbaar maken.
Die zijn standaard al getint ;) https://www.polestar.com/nl/polestar-2-standard-features/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0Q-ZWVSDgYWaZ6anGWXUQizZwY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LKButkdPTsuTuVmY6Hf4GmHW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door BlacKstaR- op 24-03-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Excuus, ik bedoel de zijruiten, in ieder geval achter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
ach-jee schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Excuus, ik bedoel de zijruiten, in ieder geval achter :)
Ik was in Amsterdam bij de "launch" de voor/achter zijruiten zijn heel licht getint, maar ik niet tot de maximale toelaatbare waarde die in Nederland wordt getolereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
DancePlaza schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:37:

Ik heb nog niets gehoord van LeasePlan. Vorige week gaven ze aan in gesprek te zijn met Polestar over de bestellingen. Dat was de dag van de 'deadline', voor het openen van de markt. Ik hoop echt dat dat ook het geval is en mijn plaats in de wachtrij (dec-19 besteld bij LP) niet vergeven is.......

Ik lees hier dat mensen van andere leasemaatschappijen al teruggekopped hebben gekregen en begin me met de dag meer zorgen te maken over de levertijd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misteriks
Dit is wat ik vandaag via de LM terug gekoppeld kreeg van Polestar over de levertijden

Helaas kan ik dat nog niet goed beantwoorden nu. Momenteel worden in batches de orders in ons productiesysteem geladen. Pas als dit is afgerond (ik verwacht nog een paar weken), kunnen we zien welke productie slots nog vrij zijn. Vanaf datum productie tot aflevering in NL rekenen we met 13-14 weken, aangezien we produceren in China.
Kortom; voor nu geldt dat we in ieder geval in 2020 kunnen leveren (aangezien we nog niet uitverkocht zijn voor 2020 productie). Zodra er betere info beschikbaar is, zal ik je informeren.

Aan de hand daarvan heb ik onze fleetmanager gevraagd om de bestelling te gaan plaatsen bij de LM.
Als dat process succesvol afgerond is post ik mijn bestelling hier voor het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
misteriks schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:54:
Dit is wat ik vandaag via de LM terug gekoppeld kreeg van Polestar over de levertijden

Helaas kan ik dat nog niet goed beantwoorden nu. Momenteel worden in batches de orders in ons productiesysteem geladen. Pas als dit is afgerond (ik verwacht nog een paar weken), kunnen we zien welke productie slots nog vrij zijn. Vanaf datum productie tot aflevering in NL rekenen we met 13-14 weken, aangezien we produceren in China.
Kortom; voor nu geldt dat we in ieder geval in 2020 kunnen leveren (aangezien we nog niet uitverkocht zijn voor 2020 productie). Zodra er betere info beschikbaar is, zal ik je informeren.

Aan de hand daarvan heb ik onze fleetmanager gevraagd om de bestelling te gaan plaatsen bij de LM.
Als dat process succesvol afgerond is post ik mijn bestelling hier voor het overzicht.
Of ze hebben heel veel productieplaatsen, of het aantal bestellingen valt nog mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
BartWNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Of ze hebben heel veel productieplaatsen, of het aantal bestellingen valt nog mee
Is er sowieso iets bekend over aantallen? Productieplaatsen, per land, bestellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 22:11
Jur gen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:30:
Dit stond er in de orderbevestiging vanuit Arval genoteerd:

[Afbeelding]

Ik heb contact gehad met een accountmanager van Arval en zij geeft aan dat zij geen annuleringsmogelijkheid kennen als de auto pas in 2021 geleverd dreigt te worden. Toen ik ze wees op hetgeen er in de voorwaarden stond ging ze het uitzoeken en zou het daarop terug komen. To be continued...
Als de auto 15/11 en 31/12 komt maken ze een uitzondering en leveren ze hem af in deze periode omdat de bijtelling in 2021 omhoog gaat. Als de auto na 31/12 pas komt kun je niet annuleren omdat de bijtelling omhoog gaat. Tenzij dit specifiek meegenomen is in de order.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
misteriks schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:54:
Vanaf datum productie tot aflevering in NL rekenen we met 13-14 weken, aangezien we produceren in China.
Dat betekent dat de (eerste) auto's die nu geproduceerd worden vanaf de 4e week van juni i NL geleverd kunnen gaan worden. Er zijn enkelen op dit forum die een leverdatum van juni hebben gekregen, dus hun auto's worden op dit moment geproduceerd.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
BartWNL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:32:
[...]

Congrats!

Ja ik twijfelde heel lang tussen Thunder en Midnight, uiteindelijk toch voor Thunder gegaan maar het was dat ik een keuze moest maken, anders had ik nog wel even doorgetwijfeld :9
Hahaha het uiteindelijke moment van bestellen was voor mij ook nog een drama. Nog nooit zoveel keuzestress gehad. Ik zat ook tussen de Thunder en Midnight. Thunder kon je overal al zien, Midnight was toen maar 1 foto van op Instagram. Die chromen strips aan de voorkant en achterkant vind ik meh, maar wat meer metallic look juist weer mooier. Dus precies wat het omgekeerde was bij Thunder.. Was er nou maar een Midnight zonder dat Chrome.

[ Voor 5% gewijzigd door Afrokwijt op 24-03-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
[...]

[Afbeelding]

Ik vind ‘m nog steeds heel mooi! Mooi subtiel contrast tussen het zwart en blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Afrokwijt schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Hahaha het uiteindelijke moment van bestellen was voor mij ook nog een drama. Nog nooit zoveel keuzestress gehad. Ik zat ook tussen de Thunder en Midnight. Thunder kon je overal al zien, Midnight was toen maar 1 foto van op Instagram. Die chromen strips aan de voorkant en achterkant vind ik meh, maar wat meer metallic look juist weer mooier. Dus precies wat het omgekeerde was bij Thunder.. Was er nou maar een Midnight zonder dat Chrome.
Kan je altijd nog wrapje overheen doen toch? Kunnen ze vast loshalen en wat overheen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Afrokwijt schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:36:
[...]

Ik vond het heel moeilijk te bepalen welke auto's nou wel / niet Chrome hebben. Ik dacht dat het aan het performance pakket lag... Maar het ligt dus aan de kleur auto? Ik heb de void en hoop dat er geen Chrome op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:54:
[...]

Ik vond het heel moeilijk te bepalen welke auto's nou wel / niet Chrome hebben. Ik dacht dat het aan het performance pakket lag... Maar het ligt dus aan de kleur auto? Ik heb de void en hoop dat er geen Chrome op zit.
Als ik het in de configurator bekijk lijkt het erop dat Moon, Midnight en Void chromen accenten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
BartWNL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Als ik het in de configurator bekijk lijkt het erop dat Moon, Midnight en Void chromen accenten hebben
Je ziet het in de configurator inderdaad goed van achteren. Mij werd eerst verteld (Autosalon Brussel) dat het void i.c.m. PP was, maar de configurator laat nu duidelijk anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
PvS_68 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Je ziet het in de configurator inderdaad goed van achteren. Mij werd eerst verteld (Autosalon Brussel) dat het void i.c.m. PP was, maar de configurator laat nu duidelijk anders zien.
Inderdaad, in de configurator vrij duidelijk te zien. Ook het stickertje aan de zijkant... die mogen ze van mij ook wel weg laten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Dat stickertje was me nog niet eens opgevallen in de configurator. Dacht dat dat alleen op de showroom/demo modellen zou zitten...
Neem aan dat we dat er zelf wel af krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
[...]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2020/03/JPG_Medium-Polestar_2_Luqiao_production_003-1440x956.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2020/03/Polestar-2-battery-pack-1440x869.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2020/03/JPG_Medium-Polestar_2_Luqiao_production_002-1440x915.jpg

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
En nog een laatste van het monteren van de koplamp.
Vind die oranje kabels erg vet staan, denk alleen niet dat we er echt iets van terugzien.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/kjVgM/s1/polestar-2-production-in-luqiao-china.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankvantoren
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:25:
[Afbeelding]

Op dit scherm zie je dat de laad- kabel er rechts-achter in moet. In de realiteit is dit links-achter. Vind ik eigenlijk een spijtig detail. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Frankvantoren schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Op dit scherm zie je dat de laad- kabel er rechts-achter in moet. In de realiteit is dit links-achter. Vind ik eigenlijk een spijtig detail. ;(
Is Beta software, misschien zit de laadklep voor modellen bedoeld voor de Chinese markt wel aan de rechterkant. You never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Frankvantoren schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Misschien is het een RHD.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Hebben mensen al een uiteindelijke order moeten indienen? Ik heb nog geen mailtje gehad.

Als-ie maar in 2020 komt vind ik het best. Al komt-ie 31 dec 2020.

Ik twijfel wel HEEL hard over de kleuren... Ik twijfel tussen moon en zwart, ik twijfel over de leren stoelen. Sowieso neem ik wel het performance pakket, alleen al voor die coole gordels :+

Eigenlijk wil ik denk ik gewoon moon + leer + performance ( + trekhaak ) maar dat is wel de maximaal prijzigste combi. Portemonnee vind dat niet zo leuk.

Ik ga 'm wel kopen, geen lease. Na 5 jaar gooi ik 'm prive over.

[ Voor 91% gewijzigd door Gamebuster op 25-03-2020 08:44 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Gamebuster schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:38:
Hebben mensen al een uiteindelijke order moeten indienen? Ik heb nog geen mailtje gehad.

Ik twijfel wel HEEL hard over de kleuren... Ik twijfel tussen moon en zwart, ik twijfel over de leren stoelen. Sowieso neem ik wel het performance pakket, alleen al voor die coole gordels :+
Bij koop kan je nu direct bestellen. Bij het lease wordt dit gedaan door de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
BlacKstaR- schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Bij koop kan je nu direct bestellen. Bij het lease wordt dit gedaan door de LM.
Ik heb gereserveerd maar ik heb geen idee hoe je moet bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL

Eigenlijk wil ik denk ik gewoon moon + leer + performance ( + trekhaak ) maar dat is wel de maximaal prijzigste combi. Portemonnee vind dat niet zo leuk.

Volgens mij hebben veel mensen al hun definitieve bestelling doorgegeven.

Kleur is iets heel persoonlijks natuurlijk :) In het begin van het topic staan vergelijkbare kleuren van Volvo zodat je wat kan Googlen naar real life voorbeelden.
In het overzicht van de tweakers komt Void wel veel meer naar voren dan Moon. Weet niet of het representatief is voor de rest van NL, maar denk dat Moon wel zeldzamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
BartWNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:45:
[...]
Volgens mij hebben veel mensen al hun definitieve bestelling doorgegeven.
Ik ga wel even mailen naar ze of ik de order-mail heb gemist.

[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 25-03-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 22:48
Ik dacht gisteren wat zie ik toch voor leuke auto, maar volgens mij was het de polestar op de dijk bij Nieuwegein/Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Gamebuster schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Ik ga wel even mailen naar ze of ik de order-mail heb gemist.
De mail om je reservering om te zetten in een order is vorige week verstuurd. Bestellen kan gewoon door het proces te volgen na het configureren van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
nii3k schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:59:
Ik dacht gisteren wat zie ik toch voor leuke auto, maar volgens mij was het de polestar op de dijk bij Nieuwegein/Utrecht.
Welke heb je gezien 1 of 2?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 22:48
Even kijken of mijn go-pro het heeft vastgelegd, was op de motor :) moment

edit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5J-xAiv8RRcaGVusShKuWubcBj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dFJsTbG33293DKXHoERdEXL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door nii3k op 25-03-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2

Je kunt hem nu bestellen; de LM heeft die mogelijkheid ook en bij velen zijn de LM pre orders omgezet in definitief. Wanneer dat gebeurt / gebeurd is verschilt per LM.
Kleur blijft natuurlijk persoonlijk. Ik heb hem in Moon besteld maar ik ben volgens mij vooralsnog de enige hier. Blijft in de configurator toch lastig te zien en ik heb deze kleur nog nooit in het echt gezien op beschikbare foto's of video's. We gaan het zien. Mocht ik hem hebben volgens planning eind juni ben je welkom het 'in het echt te zien' als je bij jouw bestelling de kleur nog zou kunnen aanpassen. Sommige merken hebben die optie maar ik weet niet of dat bij Polestar ook zo is.

PP en leer heb ik niet gedaan. Ik heb getwijfeld over dat leer maar ik vind het persoonlijk jammer dat Polestar er trots op is een 'vegan' (voor wat het waard is) interieur te hebben en dan wel echt leer aan te bieden. Nou ben ik zelf niet per definitie vegan maar ik vind het wel een zwaktebod.
Ik had die gele gordels en remmen heul graag gehad samen met instelbare dempers maar uiteindelijk was het de keuze tussen PP of de kinderen te eten geven :) en is het toch dat laatste geworden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2000jan
nii3k schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:01:
Even kijken of mijn go-pro het heeft vastgelegd, was op de motor :) moment

edit: [Afbeelding]
Das de Polestar 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eco-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:02
Kan de achterbank (volledig) plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Quark2 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:03:
[...]
Ik heb getwijfeld over dat leer maar ik vind het persoonlijk jammer dat Polestar er trots op is een 'vegan' (voor wat het waard is) interieur te hebben en dan wel echt leer aan te bieden. Nou ben ik zelf niet per definitie vegan maar ik vind het wel een zwaktebod.
[...]
Heb je in de P2 gezeten in Utrecht of Amsterdam? Ik vond dat "vegan" echt matig aanvoelen.. leek gewoon op stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
-Eco- schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:19:
Kan de achterbank (volledig) plat?
Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Zeer mooie verschijning is die Polestar 1
Pagina: 1 ... 4 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.