Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.075 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Wat nieuwe beelden van de P2.
Versta er alleen niet zoveel van :9

[YouTube: 极简设计+硬核操控,46万的极星Polestar 2开起来比Model 3更爽?]

[ Voor 35% gewijzigd door BartWNL op 22-04-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:42
In het eerste filmpje valt me toch wel een dingetje op. Check het volgende plaatje en zie dat er een soort kapje zit over de wielmoeren van de Performnce Pack velgen (20" 4-Y-spaaks), wat overigens ook zichtbaar is in de configurator.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gBgTVuydkG9ec1wwxDEM-KhheM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dyr5iQhITElobF58CFZFprmm.jpg?f=user_large
Op dit plaatje zit hij echter scheef. Het trok mijn aandacht omdat ik op tijdstip 1m:09s in het filmpje ineens iets zag wegvliegen wat van de velg af leek te komen. Als ik het nu terugkijk is dat dus dat kapje dat de wielmoeren afschermt. Lijkt me niet best dat je die zomaar kwijt raakt als je per ongeluk te hard over een drempel vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Uit de filmpjes (slalombeelden) blijkt de Polestar met performance pakket heel wendbaar, met duidelijk overstuur. Leuk om zien. Kent er niemand Chinees hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Poleposition schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:38:
Uit de filmpjes (slalombeelden) blijkt de Polestar met performance pakket heel wendbaar, met duidelijk overstuur. Leuk om zien. Kent er niemand Chinees hier ?
Ja in de sportstand gaat er volgens mij meer vermogen naar achter dan naar voren, goed om te zien inderdaad. Wat me ook viel, het is 1 stuurbeweging en that's it, geen correcties of kleine aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Die chinezen brengen het wel mooi in beeld. Dat lange filmpje hebben ze ook mooie luchtshots en daar zie je mooi hoe wendbaar de Polestar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankvantoren
  • Niet online
Net nog contact gehad met Polestar Belgium dat mijn reservatie momenteel in productie is. Uitlevering is voorzien voor einde juni / begin juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Frankvantoren schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:22:
Net nog contact gehad met Polestar Belgium dat mijn reservatie momenteel in productie is. Uitlevering is voorzien voor einde juni / begin juli.
Wow, Dat is dus inderdaad rap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Rondje NL in de planning :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Poleposition schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:38:
Ja waar de meeste straatauto's normaal op onderstuur zijn ge-designed, behalve de achterwielaandrijvers dan.
De wendbaarheid viel me idd ook op. Misschien helpt die zware buik (accu-pakket) daar juist wel bij? Hopelijk gaat ie zonder PP ook een beetje fatsoenlijk de hoek om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Ja idd. Ik woon aan de grens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
PvS_68 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:31:
[...]

Ja idd. Ik woon aan de grens. :)
Ik woon ook aan de grens (met Duitsland ... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Frankvantoren schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:22:
Hebben zij contact met jou opgenomen? Of heb je zelf contact opgenomen?

Goed nieuws! Het lijkt er dus op dat de productie goed op gang is. Maar jij was dan ook een van de eerste die een reservering heeft gedaan. Terecht dat je dan bij de eerste leveringen zit!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

H

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2020 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:36:
Heb vanmorgen P2 besteld (snow) via ALD. Nog geen leverdatum uiteraard maar zal laten weten als ik iets hoor.
Mijn bestelling (Polestar 2 void) van een paar dagen geleden wordt waarschijnlijk eind november geleverd, duurt lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Proficiat beide!
_Uploader_ schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:16:
[...]

Mijn bestelling (Polestar 2 void) van een paar dagen geleden wordt waarschijnlijk eind november geleverd, duurt lang :)
Wat is je config @_Uploader_ ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:42
BartWNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:24:
Proficiat beide!

[...]

Wat is je config @_Uploader_ ?
Dank je!
Standaard zonder performance pakket in de kleur Void. Wel met trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@_Uploader_ duurt lang idd zeg :P
Zal lastig inschatten zijn (ook voor productie) op dit moment hoe snel er geleverd kan worden.

Dus ik hou een beetje hoop dat het eerder gaat zijn (maar kan ook later worden:P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:55:
@_Uploader_ duurt lang idd zeg :P
Zal lastig inschatten zijn (ook voor productie) op dit moment hoe snel er geleverd kan worden.

Dus ik hou een beetje hoop dat het eerder gaat zijn (maar kan ook later worden:P).
Mwah, je hebt dan 6 maanden moeten wachten ongeveer. Daar hebben de meesten hier alleen maar van kunnen dromen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja dat klopt. Maar de fabriek is ook pas net open.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb net ook nog Alphabet gebeld omdat ik wil weten wanneer mijn laadpaal komt ivm meterkast aanpassingen die ook nodig zijn voor de zonnepanelen. De medewerker gaf aan dat Alphabet nog (steeds) helemaal niks weet van Polestar over leveringen. De Polestar chat, waar ze me naar verwees, is niet beschikbaar.

Voor mij wel vervelend want ik moet nu de keuze maken tussen een hele dure pool auto of een hele goedkope. Het scheelt nogal of ik 1 of 3 of meer maanden moet overbruggen in die auto's. Dat wordt nu dus gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Aghanim schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:57:
Ik heb net ook nog Alphabet gebeld omdat ik wil weten wanneer mijn laadpaal komt ivm meterkast aanpassingen die ook nodig zijn voor de zonnepanelen. De medewerker gaf aan dat Alphabet nog (steeds) helemaal niks weet van Polestar over leveringen. De Polestar chat, waar ze me naar verwees, is niet beschikbaar.

Voor mij wel vervelend want ik moet nu de keuze maken tussen een hele dure pool auto of een hele goedkope. Het scheelt nogal of ik 1 of 3 of meer maanden moet overbruggen in die auto's. Dat wordt nu dus gokken.
Kan je dit niet voorleggen aan Alphabet, ook omdat je afhankelijk bent van hun levertijden en schattingen.
Mijn voorrij auto hebben we ook soort van op die manier gedaan. Hoe langer je "huurt", hoe voordeliger. Dus de prijs wordt aangepast naargelang de levering van de P2 op zich laat wachten.

Wellicht kun je voor de komende 2 maanden (ook ivm corona) een goedkope auto nemen en mocht het nog langer duren een duurdere. Alpharent heeft toch genoeg auto's in de pool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:00:
[...]

Kan je dit niet voorleggen aan Alphabet, ook omdat je afhankelijk bent van hun levertijden en schattingen.
Mijn voorrij auto hebben we ook soort van op die manier gedaan. Hoe langer je "huurt", hoe voordeliger. Dus de prijs wordt aangepast naargelang de levering van de P2 op zich laat wachten.

Wellicht kun je voor de komende 2 maanden (ook ivm corona) een goedkope auto nemen en mocht het nog langer duren een duurdere. Alpharent heeft toch genoeg auto's in de pool
We hebben een eigen pool bij het bedrijf waar ik werk. Dus daar moet ik een keuze uit maken. Verder vind ik Alphabet niet echt meedenkend moet ik zeggen. Die verschuilen zich toch al snel achter 'we weten zelf ook niks'. De medewerkster zei dat het heel normaal is dat je pas 4 dagen van te voren weet dat je auto geleverd wordt 8)7 . Toen ik aangaf dat dit bij mijn vorige 4 auto's al maanden eerder bekend was gaf ze aan dat alles anders is in verband met Corona :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Moet eerlijk zeggen dat onze contactpersoon bij Alphabet best meedenkend is en steeds probeert informatie te achterhalen. Wellicht hebben wij mazzel. Vind het wel makkelijk inderdaad om het nu op corona te schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Het probleem is denk ik ook dat Polestar zelf niets kan zeggen momenteel. De communicatiemedewerkers wachten op een update vanuit de fabriek en kunnen dan weer meer informatie geven. Het enige dat ze nu kunnen zeggen is: eerste leveringen (NL) worden verwacht in juli.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Krijg net een mailtje
Beste Bart

Je bent aangemeld voor een testrit en kan deze zomer als één van de eersten in de nieuwe Polestar 2 rijden. We nemen binnenkort contact met je op, om een afspraak in te plannen.

Wil je in de tussentijd op de hoogte blijven van het laatste Polestar nieuws? Meld je dan ook aan voor onze nieuwsbrief.

We wensen je veel voorpret en rijplezier,

Polestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Laatst online: 10-06 19:58
Hee. Die krijg ik ook net binnen. :)

P2 Moon 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Ah, jullie hebben een andere inhoud:
Beste Marvin

Dank voor uw interesse in een testrit met de Polestar 2. We nemen snel contact met u op voor meer inhoudelijke details.

Bekijk ondertussen wat de pers vond van een testrit in de Polestar 2. Veel plezier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb de mail ook, maar ook met een andere inhoud:
Aghanim schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:11:

Beste XeNeRgY,

Je bent aangemeld voor een testrit en kan deze zomer als één van de eersten in de nieuwe Polestar 2 rijden. We nemen binnenkort contact met je op, om een afspraak in te plannen.

Verder delen we je met veel plezier mee dat jouw auto onderweg is vanuit onze fabriek naar Europa. Jouw auto wordt conform afspraak op 15 juni 2020 geleverd.

We wensen je veel voorpret en rijplezier,

Polestar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aghanim Dat is heel erg mooi nieuws!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 16:56
Aghanim schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:45:
Ik heb de mail ook, maar ook met een andere inhoud:

[...]
Das mooi geen uitloop dus. Dan verwacht ik mijne ook gewoon in september. Geen vertraging dus. 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
@Aghanim Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvantoren
  • Niet online
MarvinOA schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:35:
[...]

Hebben zij contact met jou opgenomen? Of heb je zelf contact opgenomen?

Goed nieuws! Het lijkt er dus op dat de productie goed op gang is. Maar jij was dan ook een van de eerste die een reservering heeft gedaan. Terecht dat je dan bij de eerste leveringen zit!
Ze hebben met mij contact genomen. Ik had mijn lopende reservatie onmiddellijk omgezet in een online bestelling zodra dit mogelijk was. Op deze manier wilde ik mijn productie-slot verzekeren. Nadien heb ik deze bestelling omgezet naar operationele lease. Daar was blijkbaar iets verkeerd gelopen en had ik blijkbaar 2 bestellingen lopen. Dit is nu ineens rechtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Erg mooi om te zien dat er nu proactief vanuit Polestar bevestigingen komen van leverdata! En dat de eerder gecommuniceerde data dus ook gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
Ik kreeg 'm ook idd.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sorry allen, ik had het als grapje bedoeld, juist omdat Alphabet mij helemaal niks kon vertellen. Ik had verwacht dat iedereen dat direct door zou hebben ;) Sorry als ik jullie voor niks blij gemaakt heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

haha nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 16:56
Aghanim schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:44:
Sorry allen, ik had het als grapje bedoeld, juist omdat Alphabet mij helemaal niks kon vertellen. Ik had verwacht dat iedereen dat direct door zou hebben ;) Sorry als ik jullie voor niks blij gemaakt heb!
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nickjezzz
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-05-2020
heb ook eindelijk mijn bestelling er doorheen bij de leasemaatschapij.... kost je dan 4 maand bellen maar morgen contract toch echt tekenen:

P2 midnight met trekhaak, hoppa!!!

nu alleen nog wel wat lang wachten op de levering lees ik zo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poleposition
Het “grapje” van XeNeRgY (No hard feelings) had ook mij aangezet contact opgenomen nemen met de helpdesk van Polestar. Ik was daar blijkbaar niet de eerste.

De waarheid is dat ze nog geen enkele info hebben over leveringen, behalve dat

- de eerste exemplaren voor Europa effectief voor België en Nederland zijn. En deze waarschijnlijk voor Juli
zijn;
- Alle auto’s via schip van China naar Zweden worden vervoerd om daar gecontroleerd/getest te worden vóór levering.

Voilà, dit zou dus wél juiste info zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
En door Corona zouden er redelijk wat annulaties zijn. Dit werd me ook bevestigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Poleposition schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:36:
En door Corona zouden er redelijk wat annulaties zijn. Dit werd me ook bevestigd.
En dat is dan hopelijk wel goed nieuws voor onze levertijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Aghanim schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:44:
Een dag niet gelezen en meteen een hele pagina achterstand. Je hebt wat commotie veroorzaakt. >:)
Ik heb idd ook de mail voor testrit gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Foei foei @Aghanim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
Poleposition schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:36:
Dit vertelde polestar mij drie weken geleden ook. Gaf aan dat juli daardoor best mogelijk is - heb diezelfde week nog besteld dus wie weet toch bij de eerste shipment?
Bericht vanuit leasemij was verwachtte levertijd 1 oktober.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 19:24
Polestar 2 manual: :) https://support.polestar.com/us/polestar-2/2021-early/

Weet niet of er ook een NL variant is...

[ Voor 20% gewijzigd door michr op 22-04-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
WAUW! Ik ga gelijk lezen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Afrokwijt
Er is ook al een Nederlandse handleiding!

https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021-early/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
Heeft de p2 ook geventileerde voorstoelen??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAGrKC_wrvtjLHNSMG3BgReIncQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gx7Xq28gLCx0ecIsCOXc7rtM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
foxtrotc schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:43:
[...]

Heeft de p2 ook geventileerde voorstoelen??

[Afbeelding]
Alleen als je de optie “ventilated Nappa leather” hebt gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michr
BartWNL schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:46:
[...]

Alleen als je de optie “ventilated Nappa leather” hebt gekozen
Dan ga ik die nog eens overwegen, ken het uit een andere auto, errug lekker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Er zitten screenshots bij van een Polestar 1 me dunkt want een verbruik van 6,3kW/100km zou wereldschokkend zijn voor een EV of het moest 80km bergaf zijn :)

Staat al dadelijk op de eerste pagina onder de inhoudstafel

En dan dacht ik eens te kjjken naar het officiele gewicht, maar er staat gewoon dat dat op de sticker staat in de wagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
Ik dacht het al, maar ik vind het toch gek.. De P2 heeft geen park assist in de zin dat ie niet automatisch inparkeert. Heb ik op mijn huidige Polo wel en dat is toch wel handig bij fileparkeren in hele kleine ruimtes of gewoon bij algemene luiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Afrokwijt schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:42:
Ik dacht het al, maar ik vind het toch gek.. De P2 heeft geen park assist in de zin dat ie niet automatisch inparkeert. Heb ik op mijn huidige Polo wel en dat is toch wel handig bij fileparkeren in hele kleine ruimtes of gewoon bij algemene luiheid.
Handig? Het is vaak traag en denkt dat hij ergens niet tussen past terwijl ik hem er dan zelf zo in draai. Ik heb er vaak bewust voor gekozen om die optie niet te hebben :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:17
Optie voor vrouwen toch? :) Nee, als je in de stad woont en vaak file moet parkeren kan het wel handig zijn. Zelf wel eens gehad maar eigenlijk nooit gebruikt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik ben benieuwd of het nu met eindelijk productiemodellen betreffen die in deze video’s afgeragd worden. Dank voor het delen! (Weet nog steeds niet of die video’s het wachten makkelijker of moeilijker maken)

Edit: ook leuk om het ‘standaard’ model void dat ik besteld heb eens in de buitenlucht te zien!

[ Voor 10% gewijzigd door ach-jee op 23-04-2020 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
Ik gok dat dat vroeger ook wel eens werd gezegd over de startmotor, stuurbekrachtiging, automaat en cruisecontrol ;).
Ik vind het vooral lekker na de flinke afstanden en reistijden die ik vaak heb, geen enkele effort meer nodig met m’n gare kop. Ik maak graag ook volle bak gebruik van ACC, ook in de stad. Rij soms meer met de knoppen op het stuur dan de pedalen. Ben benieuwd hoe dat is met de P2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Uit de handleiding:
Indien nodig kan de klimaatregeling worden gebruikt om het mediasysteem op het middendisplay af te koelen. In die gevallen verschijnt de melding Koelen van Infotainmentsysteem op het bestuurdersdisplay.
Klinkt toch een beetje zorgwekkend.

[ Voor 17% gewijzigd door darwusch op 23-04-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heel irritant, dat op elke pagina van de handleiding telkens een cookie-melding komt. Zelfs als je terugkeert naar een pagina, waar je al geweest bent. Gezien bij gebruik van Edge en Firefox.
Hebben jullie dat ook?

Was daarom op zoek naar een PDF-versie. Die is weliswaar statisch, maar wat makkelijker leesbaar.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
Claude schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:52:
Heel irritant, dat op elke pagina van de handleiding telkens een cookie-melding komt. Zelfs als je terugkeert naar een pagina, waar je al geweest bent. Gezien bij gebruik van Edge en Firefox.
Hebben jullie dat ook?

Was daarom op zoek naar een PDF-versie. Die is weliswaar statisch, maar wat makkelijker leesbaar.
In Chrome geen cookie-last. Wel irritant dat je steeds terugkeert naar hoofdmenu i.p.v. het uitgeklapte sub-menu waar je vandaan kwam. Ik ben al overgeschakeld naar openen van nieuwe tabs per onderdeel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Nu ook Chrome geprobeerd, maar cookie-ellende blijft op elke pagina terugkomen. Heb alle cookies geaccepteerd en bij de instellingen van Chrome nog eens expliciet aangegeven, dat bij de site support.polestar.com de cookies moeten worden toegestaan.
Ik heb geen Google account. Zou dat het verschil uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
De Polestar 2 manual is gepubliceerd!
https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021-early/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michr
Haha, ja en de NL versie ook al, jij leest ook Twitter? https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021-early/

Hadden we het gisteravond ook al over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmodromer
Claude schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:12:
[...]

Nu ook Chrome geprobeerd, maar cookie-ellende blijft op elke pagina terugkomen. Heb alle cookies geaccepteerd en bij de instellingen van Chrome nog eens expliciet aangegeven, dat bij de site support.polestar.com de cookies moeten worden toegestaan.
Ik heb geen Google account. Zou dat het verschil uitmaken?
Zonder Google account sta je wel 1-0 achter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Iemand nog bijzonderheden ontdekt in de manual?

Heb nog niets kunnen vinden mbt phone as key, of ben ik niet zo goed in zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
BartWNL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:55:
Iemand nog bijzonderheden ontdekt in de manual?

Heb nog niets kunnen vinden mbt phone as key, of ben ik niet zo goed in zoeken :P
Dat stuk moeten ze nog schrijven. Je krijgt in ieder geval kusjes. :P

https://support.polestar....aa25a451c0a8015150c5b7b8/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:23:
[...]

Dat stuk moeten ze nog schrijven. Je krijgt in ieder geval kusjes. :P

https://support.polestar....aa25a451c0a8015150c5b7b8/
Oeehhh!

Vond de sleutel er overigens ook al nice uit zien

Afbeeldingslocatie: https://assets.volvocars.com/images/support/imgf917b223dff06916c0a80152096e8f03_1_--_--_VOICEpnghigh.png

https://support.polestar....6ad91790c0a801517e2d595e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
En ik weet niet hoe geavanceerd Road Sign Information systemen normaal zijn, maar dit ziet er wel heel gaaf uit. Ook onderborden en dergelijke neemt hij mee. Wel handig bij die beperkte snelheden overdag van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:47:
En ik weet niet hoe geavanceerd Road Sign Information systemen normaal zijn, maar dit ziet er wel heel gaaf uit. Ook onderborden en dergelijke neemt hij mee. Wel handig bij die beperkte snelheden overdag van tegenwoordig.
Zelfs een soort ingebouwde flitsmeister als ik het goed begrijp
U krijgt altijd een snelheidswaarschuwing bij overschrijding van de maximumsnelheid voor flitspalen die in verband met de flitspaalinformatie geregistreerd staat.
https://support.polestar....546f4f04c0a8015145cc9b03/

[ Voor 7% gewijzigd door BartWNL op 23-04-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 07:02
Is al jaren de standaard bij Volvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
BartWNL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:02:
[...]

Zelfs een soort ingebouwde flitsmeister als ik het goed begrijp

[...]

https://support.polestar....546f4f04c0a8015145cc9b03/
Zit op veel Volvo’s al. Maar die toont helaas enkel vaste palen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Weer wat geleerd! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Snelheidsindex H voor de banden, dus max. 210km/u blijkbaar. Ik had nochtans ergens een waarde van 230 gelezen. Niet dat het veel uitmaakt natuurlijk :)

https://support.polestar....9c0a8015163b3df5b/#dialog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik zou graag een paar sportpedalen willen in mijn Polestar 2.
Nu zijn er diverse sportpedalen voor Volvo's op de markt.
Wie weet of de pedalen van de Polestar 2 gelijk zijn aan een bepaald type Volvo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:17
Laurent1602 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:11:
Snelheidsindex H voor de banden, dus max. 210km/u blijkbaar. Ik had nochtans ergens een waarde van 230 gelezen. Niet dat het veel uitmaakt natuurlijk :)

https://support.polestar....9c0a8015163b3df5b/#dialog
Zal de top speed van 205 toch kloppen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Inspired schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:02:
[...]

Zal de top speed van 205 toch kloppen.
Vind ik nog steeds een behoorlijke snelheid. Volgens mij gaat mijn huidige auto tot de 215. Maar ik weet het niet, omdat ik het nooit gereden heb. En met een elektrische auto is die interesse er bij mij al helemaal niet, want de actieradius wordt dan echt drastisch minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

lees ook niets over carplay

[ Voor 14% gewijzigd door DancePlaza op 23-04-2020 14:37 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Ik meen ergens gelezen hebben dat CarPlay een latere toevoeging/update zou zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• michr
Weet niet of de info al bekend was, maar ik ben eens in de schokdempers gedoken van de P2. Performance is natuurlijk Ohlins, maar was ook benieuwd naar wat de standaard nu precies was. Dat blijkt uit dit artikel:

https://www.vehicledynami...ride-control-options.html

Blijkt dus te gaan om Monroe RideRefine RC1: https://www.monroeintelli...ive/pages/products/rc.php

Lijken me prima dempers, iets meer op comfort gericht, maar met behoud van sportieve eigenschappen van het onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Ook voor de eerste keer in de Chinese filmpjes echte beelden van het charcoal interieur.

Tot nog toe hadden alle wagens skate of beige leer.

Ben ook overtuigd dat ik voor mij de juiste keuze heb gemaakt door een lichte kleur te kiezen. Vond de zwarte testwagens altijd wat gedrongen en lomp doordat de donkergetinte kunststof naadloos overgaat in het zwarte koetswerk. Vind wit dus veel geslaagder. Auto komt slanker -breder - eleganter over, doordat de zwarte kunststof contrasteert;

Had dit ook wel verwacht en dus “moon” gekozen. Zal voor mij dus juiste keuze blijken.

Vind zwart in principe zeker mooi, maar echt niet voor deze wagen. Maar ja ieder zijn smaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Slate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb 2x grijs leer gehad in mijn huidige en vorige auto. Super mooi, maar het probleem ermee is dat het een keer vies wordt (vlekken) en je dan gezeur krijgt bij inleveren van de auto bij de leasemaatschappij. Daarom nu voor zwart gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Zie nu dat mijn post wat verwarrend is.

Enerzijds heb ik het over het interieur. Daar heb ik zelf charcoal gekozen

Anderzijds had ik het over het koetswerkkleur. En daar ben ik happy met mijn keuze voor een lichte kleur .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
Verwarring hier bij mij: zit de laadpoort nu RECHTS of LINKS achteraan?

Ik dacht altijd links, maar als ik die reporter zie zitten in de koffer van die zwarte (of is het midnight?) zie ik die rechts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headfirst
  • Laatst online: 08-06-2021
S2000jan schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:07:
[...]

Verwarring hier bij mij: zit de laadpoort nu RECHTS of LINKS achteraan?

Ik dacht altijd links, maar als ik die reporter zie zitten in de koffer van die zwarte (of is het midnight?) zie ik die rechts?
Dat zal een gespiegeld beeld zijn vermoed ik..

P2, Zappi V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Prijzen voor de P2 in de VS zijn bekend gemaakt.

$59,900

PP is goedkoper met een prijs van $5000,- maar kleuren en velgen zijn dan weer $1200,-

https://www.theverge.com/...eely-us-price-specs-59900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desmodromer
Headfirst schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:38:
[...]

Dat zal een gespiegeld beeld zijn vermoed ik..
Dan zouden alle beelden gespiegeld moeten zijn en het een auto met stuurwiel rechts zijn. Z'n haar en de koordjes van z'n capuchon zijn op andere beelden hetzelfde.

Ik vermoed eerder dat de Chinese variant i.v.m. het andere accupakket de aansluiting aan de andere kant heeft, maar dat is een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfredB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-08 15:57
Weet iemand hoe het zit met het panoramadak? De sectie in de handleiding heet "panoramadak/schuifdak" maar naar mijn idee is het panoramadak geen schuifdak toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Desmodromer schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:57:
[...]
Ik vermoed eerder dat de Chinese variant i.v.m. het andere accupakket de aansluiting aan de andere kant heeft, maar dat is een aanname.
Idd. China = laadopening rechtsachter en type aanduiding op de kofferklep. Europa = laadopening linksachter en zonder modelgegevens op de achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
AlfredB schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:01:
Weet iemand hoe het zit met het panoramadak? De sectie in de handleiding heet "panoramadak/schuifdak" maar naar mijn idee is het panoramadak geen schuifdak toch?
Nee het is geen schuifdak. Veel elementen uit de handleiding zijn algemeen geschreven. Dat zegt misschien iets over toekomstige versies, verschillen in de diverse markten of over dat de handleiding over is genomen van Volvo / Polestar 1.

Zo heb je namelijk ook een sectie over kinderslot waarbij deze mechanisch en in sommige modellen elektrisch bediend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
michr schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:05:
[...]
Blijkt dus te gaan om Monroe RideRefine RC1: https://www.monroeintelli...ive/pages/products/rc.php

Lijken me prima dempers, iets meer op comfort gericht, maar met behoud van sportieve eigenschappen van het onderstel.
Dat is goed mogelijk. Eerder is de naam Tenneco namelijk gevallen bij de standaard schokdempers.
Tenneco is het moederbedrijf van Monroe (én, sinds 2019, Öhlins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfredB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-08 15:57
MarvinOA schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:38:
[...]

Nee het is geen schuifdak. Veel elementen uit de handleiding zijn algemeen geschreven. Dat zegt misschien iets over toekomstige versies, verschillen in de diverse markten of over dat de handleiding over is genomen van Volvo / Polestar 1.

Zo heb je namelijk ook een sectie over kinderslot waarbij deze mechanisch en in sommige modellen elektrisch bediend kan worden.
Dat dacht ik al, hoopte stilletjes natuurlijk dat hij wel open kon :-). Dank voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Claude schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:02:
[...]

Idd. China = laadopening rechtsachter en type aanduiding op de kofferklep. Europa = laadopening linksachter en zonder modelgegevens op de achterklep.
Zo is het idd vlgs mij. Tenzij de definitieve modellen gaan afwijken van de demo-modellen in de showrooms:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6cNCvcFYjidQP6JMZXeqKoCl0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4j1r43zEHJqbX7X5TkEr1VP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
AlfredB schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:49:
[...]

Dat dacht ik al, hoopte stilletjes natuurlijk dat hij wel open kon :-). Dank voor de reactie.
Open kan wel, dicht alleen niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Claude schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:02:
[...]

Geen modelgegevens op de achterklep? Dat is fijn! Nu alleen het stickertje op de zijkant er nog af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
In de gebruikershandleiding staat dat je de auto het beste met 40-50% lading weg kan zetten als je deze voor langere tijd (> maand) niet gebruikt.

Is het in dat licht altijd beter om continu van 80 naar 20 procent te rijden en dan bij te laden, of kan het geen kwaad om elke dag je auto aan te sluiten en opnieuw tot 80% bij te laden. De auto zal dan grotendeels (woon-werk) een lading van tussen de 80 en 60 % hebben, tenzij je een lange rit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
MarvinOA schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:00:
In de gebruikershandleiding staat dat je de auto het beste met 40-50% lading weg kan zetten als je deze voor langere tijd (> maand) niet gebruikt.

Is het in dat licht altijd beter om continu van 80 naar 20 procent te rijden en dan bij te laden, of kan het geen kwaad om elke dag je auto aan te sluiten en opnieuw tot 80% bij te laden. De auto zal dan grotendeels (woon-werk) een lading van tussen de 80 en 60 % hebben, tenzij je een lange rit hebt.
Toevallig hadden ze het er bij Autoweek laatst over. Hyuandai adviseert ook 40% bij langduriger stilstaan.
Neem aan dat elke dag bijladen geen kwaad moet kunnen, maar ben geen expert op dat gebied.

https://www.autoweek.nl/a...t-gebeurt-er-met-de-accu/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EVdriver
  • Laatst online: 14-09 21:11
Paar afbeeldingen van de Midnight uitvoering (net besteld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3ojJCj0KOhGDjXFqOtFXlPFrJk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q1FygLzHFGHib1CmWj90hosr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rqrSN6FYivpmXL7PRtE0wDpS-o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4w8OMaRVKLW8VBPvznq7JwFU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JStXfQYanQJdjcnbs9K-dZxxtCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMAQuhVLx4If8NwHOht9RVqf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Vandaag een mailtje van Polestar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeFzFO2gb6Nsgq5bjowhhgLjgC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oh5Bzf4ojIzUvo19nZGXwbux.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Goed nieuws dat er data genoemd worden. In de TS staat bij jouw reservering november 2019 en bestelling maart. Klopt dat? Dan lijkt er toch een forse vertraging te zijn van minimaal 2 maanden, aangezien niemand eerder dan in maart heeft kunnen bestellen. Of heb je pas 24-4 besteld?

Het strookt alleen niet met de eerdere berichten dat je pas 4 weken voor levering duidelijkheid zou krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 24-04-2020 20:48 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.