Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:38
JackBol schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:31:
[...]

Heb je een linkje voor die kleur? Ik krijg het niet gevonden via google.
Is gewoon off-black.....interieur kleurkeuze is er niet in de R-design. Maar het prijsverschil voor leer is zo gering vergeleken met de standaard bekleding (die ook prima is overigens) dat ik die kleur maar op de koop toeneem, ik heb voor een vorige auto wel eens een offerte gevraagd voor leerinbouw achteraf, maar als je de deurpanelen mee wilt nemen en de armsteun ook praat je voor een enigszins knappe leer soort met mooie stiksels gauw over 2500 - 3000 euro (advertenties doen veel lagere bedragen vermoeden maar dan is het meestal PU-leer - beetje nep dus)

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:33:
[...]

Ik vond de T3 die ik proef reed anders iets te zweverig en ik hoop dat die 500kg hem toch iets vaster op de weg gaat leggen.

Daarnaast ga ik mijn luchtvering echt wel missen.
Mijn. XC90 had ook luchtvering, fantastisch maar ik heb nu een bewuste keus gemaakt voor een kleinere auto dus dat moet ik ook missen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
jck82 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:36:
[...]

Ik heb op 1 dag in beide auto's gezeten om het te vergelijken (P2 en P8 recharge hybrid). Polestar geeft aan dat het 'Volvo stoelen' zijn. Dat klopt wel, de vorm is hetzelfde maar het materiaal dus niet als je kiest voor de vegan optie. Zelf heb ik wat rugproblemen en ben ik dus nogal krittisch op dit onderwerp :-) Waarom ik uiteindelijk heb gekozen voor de P8 (naast de praktischere kofferbakruimte) is de zitpositie. Stoelen zijn qua vorm prima (Materiaal is denk ik persoonlijk) maar omdat de P2 wat lager / sportiever in de markt gezet is, is de zitpositie anders dan in de P8. Ik kreeg geen lekkere zitpositie voor elkaar (stoel kon minder achterover kantelen), zodat de stoel goed steun gaf in de knieholten. Ligt natuurlijk ook erg aan je eigen postuur maar wel echt iets om uit te testen als je twijfelt tussen de P2 & P8.
Heeft de P2 dan i.t.t. de P8 geen zittingverlengers om voor een goede aansluiting met de knieholte te zorgen? Ik heb nooit in een P2 gezeten vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:43
De P2 heeft zittingverlengers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Mga1600 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:44:
[...]

Heeft de P2 dan i.t.t. de P8 geen zittingverlengers om voor een goede aansluiting met de knieholte te zorgen? Ik heb nooit in een P2 gezeten vandaar de vraag.
Ja wel zittingverlengers, maar stoelen zijn minder kantelbaar naar mijn mening/test, ik kreeg ze dus niet in mijn knieholten.

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
JohnDoe77 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:25:
[...]

Kan jij qua stoelen een vergelijk met de P2 maken?
Ik heb helaas niet in de P2 gezeten en ben dit voor nu ook niet van plan omdat ik me vooral wil laten verassen door de P8 (rij ervaring elektrisch rijden). Ik heb gekozen voor de "standaard" bekleding omdat ik deze nu ook heb en erg fijn vind en vooral sportiever tegenover de volledig leren uitvoering. Snap zeker dat mensen hier de keus voor maken maar het is niet mijn ding. Ik ben zelf 1,96m lang en ben erg tevreden over de stoelen. Ik moet zeggen dat ik dit bij mijn oude V40 R-Design ook al was.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
ach-jee schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:08:
De stoelen zijn mijn grootste openstaande punt van zorg. Niet vanwege de pasvorm, want die vond ik prima, maar vanwege het gekozen materiaal. Ik heb de P2 getest op een erg warme dag (30-35 gr) en toen vond ik het een behoorlijk zweterig materiaal. Als ik ook kon kiezen voor gewone stoffen zittingen, had ik dat op basis van de proefrit zeker gedaan. Ben benieuwd hoe dat straks bij langere ritten gaat.
Ik heb dit weekend een rit van 2x 220 kilometer gemaakt en het was redelijk warm buiten. Ik heb geen plakkerigheid ervaren. Dat had ik eerder wel toen het met de proefrit 30 graden was. Het valt me niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:01
GuiltyNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:53:
[...]

Ik heb dit weekend een rit van 2x 220 kilometer gemaakt en het was redelijk warm buiten. Ik heb geen plakkerigheid ervaren. Dat had ik eerder wel toen het met de proefrit 30 graden was. Het valt me niet tegen.
Dat is goed om te horen en stelt mij gerust! Misschien moeten ze even inzweten... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
JohnDoe77 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:26:
[...]

Bedankt dat je voor ons even gevraagd hebt en leuk dat je dit deelt! Heb je al wagens gezien daar? En zelf al eentje besteld? :)F
Ik heb geen wagens gezien omdat ik enkel in de kantoorgebouwen ben geweest.

Al eentje besteld? ..... Ik ben net thuis en ga het vanavond eens aanhalen. Ben nog tot zondag in Nederland en met een beetje geluk sta ik volgende week bij de dealer in Göteborg. ✍️

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GuiltyNL
AartJW schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:56:
[...]

Dat is goed om te horen en stelt mij gerust! Misschien moeten ze even inzweten... :o
Daar dacht ik letterlijk eerst ook aan trouwens. Geen idee, maar het was echt wel een lange zit, tussendoor even aan de Fastned lader gehangen (28khw bijgeladen in 30 minuten op een 50kw lader) en daarna weer door. Het enige wat ik wel merkte, ik had een korte broek aan, is dat mijn knie net tegen een naadje van het middenconsole rust en dat is op langere ritten minder comfortabel.

Ik las ook een kritische review van een Model S rijder hier een paar pagina's terug en die 'klaagde' over de kwaliteit van de speakers. Ik vind de speakers echt briljant. Hoog, midden en laag erg goed in balans. Speakers zijn gedetailleerd. Veel beter dan de speakers uit mijn eerdere auto's (Audi en BMW), waar ik altijd voor de uitgebreidere sound systemen had gekozen.

Ik heb zelf ook het Performance pakket en ik vind die Öhlins uitstekend in de standaard afstelling. Het is denk ik wat je gewend bent. Dezelfde Tesla-rijder klaagde hier ook over. Bij mij geen gepiep of gekraak uit de dempers en het rijgedrag is sportief, maar ik heb helemaal geen problemen met verkeersdrempels of slecht wegdek. Nu heb ik hiervoor wel Audi R en RS modellen gereden, dus wellicht is het wat je gewend bent. De wegligging is subliem, doet me denken aan de wegligging van mijn R8 die ik tot 2013 gereden heb.

De remmen zijn eveneens uitstekend. Een vriend van mij heeft een Model S en ik heb altijd de remmen daarvan matig gevonden.

Ik deel wel de mening dat de kunststoffen soms hard en/of goedkoop aanvoelen. Ik merk dat vooral bij de zonnekleppen en het dashboardkastje, dat had van mij echt wel wat beter gemogen. Ik vind de overige (stoffen) afwerkingen dan weer erg mooi en de uitstraling hiervan vind ik uitstekend.

Ik moet wel wat rommelen met de afstelling van de airco, die staat voor mij snel te koud, verhogen naar 23 graden is de oplossing, maar als je dan in de ochtend instapt, dan is verwarmen naar 23 graden weer veel te gek. Dus het is heen en weer met het instellen van de temperatuur.

Google Assistent werkt bij mij goed. Al merk ik regelmatig op dat er wat vertraging in zit. Soms vertaalt ze razendsnel wat ik zeg en soms moet je echt tot 5 seconden wachten voor het kwartje bij haar valt. De geluidskwaliteit van Spotify mag echt wel wat beter, je merkt dat de bitrate aan de lage kant is. Spotify reageert trouwens erg snel met het skippen naar het volgende nummer.

De Pilot Assist werkt. Al vind ik deze niet superbetrouwbaar. Wil soms wel erg naar de rand van een baan gaan en dan rijd je oncomfortabel dicht naast een auto rechts van je. Dat passen ze vast nog wel aan.

de ACC functioneert goed en slim. Al vind ik dat hij wel sneller vaart mindert als er een voorganger in beeld komt, maar die nog relatief ver weg is. Hierdoor moet je vrij vroeg van baan wisselen om je snelheid te behouden.

Ik merk bij accelereren dat de aandrijflijn wat trillerig kan zijn, dat voel je in het stuur. Ik heb met diezelfde aandrijflijn ook problemen als ik achteruit aan het rijden ben en stuur. Zodra ik naar links / rechts stuur, is er een knak hoorbaar en voelbaar. Vooruit zijn er geen problemen.

Ik heb een paar keer de 12 volt melding gehad, maar ben niet gestrand. Die 12 volt melding is niet meer voorgekomen nadat ik de tip heb gevolgd om hem eerst in N te zetten en daarna in P.

Mijn achterruiten zitten echt veel te los. Dat moet echt aangepast gaan worden. Ik kan niet eens normaal mijn ruiten schoonmaken zonder dat ze van links naar rechts schuiven. Mijn bestuurdersraam herstelt zichzelf soms als het raam dicht wordt gedaan, hij gaat dan heel kort weer naar beneden om vervolgens helemaal te sluiten. Mijn bestuurdersraam kraakt ook in de rubbers, dat is wel irritant, maar ook te verhelpen. Ik vind de zijramen net even te licht. Met laagstaande zon is het wat irritant, ze mogen van mij iets meer tint hebben (en dat geef ik ze dan ook volgende week). Hoogstaande zon is prima te doen met het glazen dak, het stoort niet en voelt ook niet warm aan op je hoofd.

De stoelen voorin zitten prima. Ik merk wel op dat in het midden van de zitting een hard stuk zit, dat voelde ik ook in het demomodel, je merkt dit bij het instappen. Zodra je zit is dat opgelost. De zitpositie is goed. Al vindt mijn vrouw de stoelen net iets te smal (zij is iets steviger). We vinden beiden de hoofdsteunen niet fijn, ze zitten te ver naar voren, waardoor je je hoofd nooit even lekker naar achteren kan laten leunen tegen de steunen aan. Je blijft dan altijd een beetje naar voren gebogen.

Kinderen zitten achterin prima (ze zitten in stoeltjes). Het is wel vervelend en onbegrijpelijk dat de hoofdsteunen achterin niet te verwijderen zijn. Het zorgt ervoor dat de stoeltjes iets minder goed passen en ze nemen nu ook onnodig zicht van mij weg.

Ik vind het jammer dat de frunk niet elektrisch geopend kan worden, dat zou vanwege de plek van de laadkabel, toch wel handig zijn geweest. Nu is het niet praktisch genoeg en kies ik er dus voor om de kabel achterin te gooien. En die glijdt vervolgens alle kanten op in de achterbak. Niet heel belangrijk, maar toch zonde.

Keyless entry werkt goed en bereik van de sleutel is ook goed daarvoor. Het werkt sneller en beter dan bij mijn vorige auto's.

Ik ben nog niet helemaal enthousiast over het lichtbeeld van de koplampen. Ze zijn bij de dealer opnieuw afgesteld, maar ik vind ze nog steeds erg hoog staan. Daarnaast vind ik dat het lichtbeeld niet gelijkmatig is, het toont een beetje rommelig. In het lichtbeeld zit (zo'n 2 a 3 meter voor de auto) een donkere band in het licht. Daarnaast vind ik dat de extra hulp verlichting wel heel snel op het stuur reageert. Als je maar een een beetje naar links of rechts stuurt, vliegen de mistlampen aan en ze vliegen ook net zo snel weer uit (zonder dimfunctie) het toont onrustig wat mij betreft. Tijdens mijn eerste rit in het donker dacht ik dat de boel kapot was.

De aandrijflijn is erg soepel, snel en comfortabel. Het rijdt echt heel fijn. Je kunt snel en makkelijk wisselen van D naar R en dat is fijn met inparkeren of straatje keren.

Ik vind echter de camera's matig. Ik had in mijn Audi en daarvoor in mijn BMW ook camera's voor en achter (en onder de spiegels), inclusief 360 en dat werkte toch een stuk beter dan in de Polestar. Het zicht is beperkt en dat hebben ze geprobeerd op te lossen met een wel heel erg grote fisheye lens. Het 360 beeld van bovenaf werkt, maar er zitten vrij dikke blinde randen om de auto heen en bovendien vervormt het beeld vrij snel. Jammer, dat had echt anders gekund. Mijn BMW uit 2013 (toch alweer 7 jaar geleden) deed dat toen al veel nauwkeuriger.

De achterklep openen én sluiten met je voet of met de afstandsbediening werkt feilloos, erg handig. Dat werkte bij mijn Audi voor geen meter. :D

Ik vind het verder echt wel een rijdersauto en ik ben er ook echt blij mee.

Tot zover :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:01
GuiltyNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:30:
[...]

Daar dacht ik letterlijk eerst ook aan trouwens. Geen idee, maar het was echt wel een lange zit, tussendoor even aan de Fastned lader gehangen (28khw bijgeladen in 30 minuten op een 50kw lader) en daarna weer door. Het enige wat ik wel merkte, ik had een korte broek aan, is dat mijn knie net tegen een naadje van het middenconsole rust en dat is op langere ritten minder comfortabel.

Ik las ook een kritische review van een Model S rijder hier een paar pagina's terug en die 'klaagde' over de kwaliteit van de speakers. Ik vind de speakers echt briljant. Hoog, midden en laag erg goed in balans. Speakers zijn gedetailleerd. Veel beter dan de speakers uit mijn eerdere auto's (Audi en BMW), waar ik altijd voor de uitgebreidere sound systemen had gekozen.

Ik heb zelf ook het Performance pakket en ik vind die Öhlins uitstekend in de standaard afstelling. Het is denk ik wat je gewend bent. Dezelfde Tesla-rijder klaagde hier ook over. Bij mij geen gepiep of gekraak uit de dempers en het rijgedrag is sportief, maar ik heb helemaal geen problemen met verkeersdrempels of slecht wegdek. Nu heb ik hiervoor wel Audi R en RS modellen gereden, dus wellicht is het wat je gewend bent. De wegligging is subliem, doet me denken aan de wegligging van mijn R8 die ik tot 2013 gereden heb.

De remmen zijn eveneens uitstekend. Een vriend van mij heeft een Model S en ik heb altijd de remmen daarvan matig gevonden.

Ik deel wel de mening dat de kunststoffen soms hard en/of goedkoop aanvoelen. Ik merk dat vooral bij de zonnekleppen en het dashboardkastje, dat had van mij echt wel wat beter gemogen. Ik vind de overige (stoffen) afwerkingen dan weer erg mooi en de uitstraling hiervan vind ik uitstekend.

Ik moet wel wat rommelen met de afstelling van de airco, die staat voor mij snel te koud, verhogen naar 23 graden is de oplossing, maar als je dan in de ochtend instapt, dan is verwarmen naar 23 graden weer veel te gek. Dus het is heen en weer met het instellen van de temperatuur.

Google Assistent werkt bij mij goed. Al merk ik regelmatig op dat er wat vertraging in zit. Soms vertaalt ze razendsnel wat ik zeg en soms moet je echt tot 5 seconden wachten voor het kwartje bij haar valt. De geluidskwaliteit van Spotify mag echt wel wat beter, je merkt dat de bitrate aan de lage kant is. Spotify reageert trouwens erg snel met het skippen naar het volgende nummer.

De Pilot Assist werkt. Al vind ik deze niet superbetrouwbaar. Wil soms wel erg naar de rand van een baan gaan en dan rijd je oncomfortabel dicht naast een auto rechts van je. Dat passen ze vast nog wel aan.

de ACC functioneert goed en slim. Al vind ik dat hij wel sneller vaart mindert als er een voorganger in beeld komt, maar die nog relatief ver weg is. Hierdoor moet je vrij vroeg van baan wisselen om je snelheid te behouden.

Ik merk bij accelereren dat de aandrijflijn wat trillerig kan zijn, dat voel je in het stuur. Ik heb met diezelfde aandrijflijn ook problemen als ik achteruit aan het rijden ben en stuur. Zodra ik naar links / rechts stuur, is er een knak hoorbaar en voelbaar. Vooruit zijn er geen problemen.

Ik heb een paar keer de 12 volt melding gehad, maar ben niet gestrand. Die 12 volt melding is niet meer voorgekomen nadat ik de tip heb gevolgd om hem eerst in N te zetten en daarna in P.

Mijn achterruiten zitten echt veel te los. Dat moet echt aangepast gaan worden. Ik kan niet eens normaal mijn ruiten schoonmaken zonder dat ze van links naar rechts schuiven. Mijn bestuurdersraam herstelt zichzelf soms als het raam dicht wordt gedaan, hij gaat dan heel kort weer naar beneden om vervolgens helemaal te sluiten. Mijn bestuurdersraam kraakt ook in de rubbers, dat is wel irritant, maar ook te verhelpen. Ik vind de zijramen net even te licht. Met laagstaande zon is het wat irritant, ze mogen van mij iets meer tint hebben (en dat geef ik ze dan ook volgende week). Hoogstaande zon is prima te doen met het glazen dak, het stoort niet en voelt ook niet warm aan op je hoofd.

De stoelen voorin zitten prima. Ik merk wel op dat in het midden van de zitting een hard stuk zit, dat voelde ik ook in het demomodel, je merkt dit bij het instappen. Zodra je zit is dat opgelost. De zitpositie is goed. Al vindt mijn vrouw de stoelen net iets te smal (zij is iets steviger). We vinden beiden de hoofdsteunen niet fijn, ze zitten te ver naar voren, waardoor je je hoofd nooit even lekker naar achteren kan laten leunen tegen de steunen aan. Je blijft dan altijd een beetje naar voren gebogen.

Kinderen zitten achterin prima (ze zitten in stoeltjes). Het is wel vervelend en onbegrijpelijk dat de hoofdsteunen achterin niet te verwijderen zijn. Het zorgt ervoor dat de stoeltjes iets minder goed passen en ze nemen nu ook onnodig zicht van mij weg.

Ik vind het jammer dat de frunk niet elektrisch geopend kan worden, dat zou vanwege de plek van de laadkabel, toch wel handig zijn geweest. Nu is het niet praktisch genoeg en kies ik er dus voor om de kabel achterin te gooien. En die glijdt vervolgens alle kanten op in de achterbak. Niet heel belangrijk, maar toch zonde.

Keyless entry werkt goed en bereik van de sleutel is ook goed daarvoor. Het werkt sneller en beter dan bij mijn vorige auto's.

Ik ben nog niet helemaal enthousiast over het lichtbeeld van de koplampen. Ze zijn bij de dealer opnieuw afgesteld, maar ik vind ze nog steeds erg hoog staan. Daarnaast vind ik dat het lichtbeeld niet gelijkmatig is, het toont een beetje rommelig. In het lichtbeeld zit (zo'n 2 a 3 meter voor de auto) een donkere band in het licht. Daarnaast vind ik dat de extra hulp verlichting wel heel snel op het stuur reageert. Als je maar een een beetje naar links of rechts stuurt, vliegen de mistlampen aan en ze vliegen ook net zo snel weer uit (zonder dimfunctie) het toont onrustig wat mij betreft. Tijdens mijn eerste rit in het donker dacht ik dat de boel kapot was.

De aandrijflijn is erg soepel, snel en comfortabel. Het rijdt echt heel fijn. Je kunt snel en makkelijk wisselen van D naar R en dat is fijn met inparkeren of straatje keren.

Ik vind echter de camera's matig. Ik had in mijn Audi en daarvoor in mijn BMW ook camera's voor en achter (en onder de spiegels), inclusief 360 en dat werkte toch een stuk beter dan in de Polestar. Het zicht is beperkt en dat hebben ze geprobeerd op te lossen met een wel heel erg grote fisheye lens. Het 360 beeld van bovenaf werkt, maar er zitten vrij dikke blinde randen om de auto heen en bovendien vervormt het beeld vrij snel. Jammer, dat had echt anders gekund. Mijn BMW uit 2013 (toch alweer 7 jaar geleden) deed dat toen al veel nauwkeuriger.

De achterklep openen én sluiten met je voet of met de afstandsbediening werkt feilloos, erg handig. Dat werkte bij mijn Audi voor geen meter. :D

Bedankt voor de uitgebreide review! _/-\o_ Veel dingen herkenbaar uit mijn proefrit en accepteer ik dit dan ook wel (anders echt geannuleerd), had ook een A4 kunnen leasen, maar dan hebt je het wel over een ander maandbedrag als leaserijder incl opties. Hopelijk gaan ze eea nog verbeteren dmv updates.

Je hebt het dan over de zijruiten voor en niet achter neem ik aan? Nieuwsgierig naar welke % je ze gaat laten tinten voor en achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:15
GuiltyNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:30:
[...]
Ik vind de speakers echt briljant. Hoog, midden en laag erg goed in balans. Speakers zijn gedetailleerd. Veel beter dan de speakers uit mijn eerdere auto's (Audi en BMW), waar ik altijd voor de uitgebreidere sound systemen had gekozen.
Het was heel ff wennen maar de audio is inderdaad prima
Dat hangt erg af van het snelheidsverschil met de auto voor je, als dat erg hoog is dan regageert de ACC idd aan de vroege kant. Als het snelheidsverschil minder is, is de instelling wmb prima.
Heb ik nog niet ervaren, als ik vol "gas" geef 8) is de auto wel heel even wat "zoekerig"
Als er niks in de achterbak ligt kun je de kabel ook onder de vloerplank van de achterbak leggen
Dat heb ik ook. Koplampen zijn bij aflevering correct afgesteld volgens de volvo dealer maar ik krijg 's avonds regelmatig lichtsignalen van andere weggebruikers die last van me hebben. Het lijkt wel of de lichtbundel steeds hoger schijnt naarmate de afstand vanaf de auto groter wordt. Verkeersborden in de verte zijn helemaal tot bovenaan fel verlicht. Ik zie inderdaad ook extra lichtbundels op de borden aan de zijkant van de weg aan en uit flitsen tijdens het rijden, oogt inderdaad onrustig. Heb zometeen een afspraak bij de volvo dealer om er nog een keer naar te kijken
I concur d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Als ik dit allemaal zo lees verglijken we deze auto's dus met audi RS, BMW, en Tesla S. Allemaal niet zo slecht dus en alhoewel er relatief vast verschillen zijn, is eea toch aardig premium dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
JackBol schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:26:
Verder overweeg ik om de stoelen niet af-fabriek met leer te doen maar af dealer.

Ik ben geen fan van zwart leer en omdat leer achteraf niet in de bijtelling gaat, is het goedkoper in de maandlast.

Ervaringen hier met leer achteraf in een xc40?

Ik zit overigens te denken aan truffel bruin of chestnut bruin. Aangezien de rest vh interieur incl. de hemel zwart is, zal dat er best strak uit zien. Buitenkant is crystal white.
Dat klinkt wel gaaf Jack! Heb je er foto’s van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pure8 schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:58:
[...]

Ik heb geen wagens gezien omdat ik enkel in de kantoorgebouwen ben geweest.

Al eentje besteld? ..... Ik ben net thuis en ga het vanavond eens aanhalen. Ben nog tot zondag in Nederland en met een beetje geluk sta ik volgende week bij de dealer in Göteborg. ✍️
Volgens mij is de tip hier op het forum om je partner de kleur te laten kiezen! 8)

Maar dan ga jij hem ook in 2021 krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
JohnDoe77 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:24:
[...]

Maar dan ga jij hem ook in 2021 krijgen?
Eerst maar eens zien wat het vrouwtje zegt maar sowieso zal het geen 2020 worden. Wat mij niet kan schelen, trouwens. Ik ben niet onderhevig aan bijtelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
JohnDoe77 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:24:
[...]

Volgens mij is de tip hier op het forum om je partner de kleur te laten kiezen! 8)
Hmmm... die koos voor de huidige zwart. En toen ik er mee thuis kwam zei ze: ja, eigenlijk is hij in het donkergrijs mooier.🤯
Dus 1 ding mag ze niet meer: de kleur kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pure8 op 21-09-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Pure8 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:32:
[...]

Eerst maar eens zien wat het vrouwtje zegt maar sowieso zal het geen 2020 worden. Wat mij niet kan schelen, trouwens. Ik ben niet onderhevig aan bijtelling.
hoe later hoe beter ook heb ik zo het idee als ik de issues met de P2 zie.
Ik ben er niet rouwig om dat het pas December word hier :) al heb ik hem natuurlijk wel eerder dan later

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Pure8 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:35:
[...]

Hmmm... die koos voor de huidige zwart. En toen ik er mee thuis kwam zei ze: ja, eigenlijk is hij in het donkergrijs mooier.🤯
die van mij Bursting blue en dat is het ook geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pure8 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:35:
[...]

Dus 1 ding mag ze niet meer: de kleur kiezen.
Hahahahaha! En waar neig je zelf naar? Kun je haar overtuigen met de 400+ pk of juist met het “we doen dan ook iets voor het milieu” argument? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:10:
[...]

Dat klinkt wel gaaf Jack! Heb je er foto’s van?
https://www.lederinbouwnederland.nl/site/leder-keuze

4817 truffel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMmTPet7aAP33DojFYhEe31b1F4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GDOflDyDjDPV2kJQLIUy4Kvu.jpg?f=user_large

4818 chestnut
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jyExwohFOykaSis_-Y5ybCyV9A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/clEVuR7E0xe8C4xGAEKMDaoa.jpg?f=user_large

Ik had jaren geleden 4817 in mijn BMW 3 met verder helemaal zwart interieur. Ik mis die auto nog steeds. Ik heb een jaar gereden met een funfer met 4818, dat zag er ook prima uit.

Ik denk dat ik voor deze toch voor 4817 kies, sfeervol en niet te donker.

Edit: dit was het toen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42pYNmp1uIOduCo-KvWrwmXwe6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5P5tt7YK3fsX0OVVzSglAw8I.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 21-09-2020 14:23 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:04
JohnDoe77 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:08:
[...]

Hahahahaha! En waar neig je zelf naar? Kun je haar overtuigen met de 400+ pk of juist met het “we doen dan ook iets voor het milieu” argument? >:)
Zeer herkenbaar. Ik heb gekozen voor de mix "goed voor het milieu en de stoel en spiegels staan direct goed voordat je instapt". Maar heb die 400+ PK en van 0-100 in een paar seconden nog maar even niet genoemd.

XC40 EV Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
Nu bij de Volvo dealer voor het opnieuw laten afstellen van de koplampen en het alarm issue. Parkeer de auto, loop naar binnen en na twee minuten gelijk "pew-pew-pew-pew" het door de koeling getriggerde alarm... Kon de monteur ook gelijk zien wat het issue was , er was al een software update voor zei hij, die krijg ik nu samen met alle andere software updates waarvan hij niet aan kon geven wat er in zat.

Bij vetrek naar de volvo dealer moest ik helaas mijn laadkabel aan de lader bij de zaak laten hangen omdat de laadpaal in storing ging toen ik de deur van mijn P2 opende om het laadpasje te pakken. Volgens de monteur is het normaal dat de auto het laden onderbreekt als je de deur open doet. De auto doet dat door de stekker aan de kant van de auto te ontkoppelen en niet door het laden keurig te beëindigen. Afhankelijk van de laadpaal kan dat resulteren in een storing op de laadpaal. De auto doet volgens de monteur trouwens hetzelfde (kabel aan de auto ontkoppelen) als de ingestelde laadlimiet bereikt is. Dat had ik al een keer aan de snellader gezien, deze gaf bij het bereiken van de 80% ineens een laadstoring op het scherm van de snellader.

Ik mag dus feitelijk:
1. Niet de laadpas in de auto laten liggen omdat ik dan de deur moet openen om de pas te pakken om het laden te beëindigen omdat da laadpaal dan in storing kan gaan
2. Tijdens het laden de auto niet de ingestelde laadlimiet laten bereiken omdat de laadpaal dan in storing kan gaan
7(8)7

Als ik terug op d zaak ben maar EV-box gaan bellen om de laadkabel weer vrij te laten geven en hopen dat niet iemand anders dat in de tussentijd gedaan heeft en de kabel heeft meegenomen :?

Edit: Update klaar, lampen een heel klein beetje bijgesteld want die stonden eigenlijk al goed volgens de monteur. De andere automobilisten moeten volgens hem waarschijnlijk nog een beetje wennen aan het felle licht van de Polestar 8)7

Laadkabel hing er nog, ev-box gebeld, die een reset hebben gegeven. Toch nog een keer aangedurfd om de deur open te doen. Het laden werd nu wel onderbroken maar de laadpaal ging niet weer in storing en bij het sluiten van de deur ging het laden automatisch weer verder.

[ Voor 13% gewijzigd door _--[]--__ op 21-09-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind dit soort kleuren niet goed staan samen met de zwart kunststof delen die om / bij / aan / onder de stoelen zitten. Dat gevoel wordt bij mij versterkt door de zilveren accenten op deze foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
GuiltyNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:27:
[...]

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind dit soort kleuren niet goed staan samen met de zwart kunststof delen die om / bij / aan / onder de stoelen zitten. Dat gevoel wordt bij mij versterkt door de zilveren accenten op deze foto.
Uk vind die kleur wel erg mooi! Lijkt trouwens sprekend op de kleur die bijvoorbeeld op de S/V/XC90 leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBuure
  • Laatst online: 10-10-2020
_--[]--__ schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:24:
Nu bij de Volvo dealer voor het opnieuw laten afstellen van de koplampen en het alarm issue. Parkeer de auto, loop naar binnen en na twee minuten gelijk "pew-pew-pew-pew" het door de koeling getriggerde alarm... Kon de monteur ook gelijk zien wat het issue was , er was al een software update voor zei hij, die krijg ik nu samen met alle andere software updates waarvan hij niet aan kon geven wat er in zat.

Bij vetrek naar de volvo dealer moest ik helaas mijn laadkabel aan de lader bij de zaak laten hangen omdat de laadpaal in storing ging toen ik de deur van mijn P2 opende om het laadpasje te pakken. Volgens de monteur is het normaal dat de auto het laden onderbreekt als je de deur open doet. De auto doet dat door de stekker aan de kant van de auto te ontkoppelen en niet door het laden keurig te beëindigen. Afhankelijk van de laadpaal kan dat resulteren in een storing op de laadpaal. De auto doet volgens de monteur trouwens hetzelfde (kabel aan de auto ontkoppelen) als de ingestelde laadlimiet bereikt is. Dat had ik al een keer aan de snellader gezien, deze gaf bij het bereiken van de 80% ineens een laadstoring op het scherm van de snellader.

Ik mag dus feitelijk:
1. Niet de laadpas in de auto laten liggen omdat ik dan de deur moet openen om de pas te pakken om het laden te beëindigen omdat da laadpaal dan in storing kan gaan
2. Tijdens het laden de auto niet de ingestelde laadlimiet laten bereiken omdat de laadpaal dan in storing kan gaan
7(8)7

Als ik terug op d zaak ben maar EV-box gaan bellen om de laadkabel weer vrij te laten geven en hopen dat niet iemand anders dat in de tussentijd gedaan heeft en de kabel heeft meegenomen :?
Vreemd verhaal van dat laden. Heb eigenlijk altijd tijdens het laden de deur nog eens open gedaan om iets te pakken of weg te leggen. En daar nog nooit problemen mee gehad. Net als gewoon dorladen tot limiet. geen enkel probleem dan met de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:38:
[...]

Uk vind die kleur wel erg mooi! Lijkt trouwens sprekend op de kleur die bijvoorbeeld op de S/V/XC90 leverbaar is.
Ik had precies dit in mn BMW 3 serie (volgens mij op de foto ook?) en stond echt wel chique vond ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
JBuure schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:46:
[...]

Vreemd verhaal van dat laden. Heb eigenlijk altijd tijdens het laden de deur nog eens open gedaan om iets te pakken of weg te leggen. En daar nog nooit problemen mee gehad. Net als gewoon dorladen tot limiet. geen enkel probleem dan met de paal.
Het rare is dat het ook niet altijd gebeurt, meestal gaat het laden idd gewoon door. Ik vindt zelf de uitleg van de monteur ook vreemd maar het punt is dat ik in ieder geval net nog heb geconstateerd dat de auto stond te laden, ik de deur open deed en de laadpaal gelijk op oranje en daarna rood sprong. Met de shuko lader heb ik in ieder geval al gereproduceerd dat het laden stop als je de deur open doet, deze gaat echter wel weer verdere laden als je de deur weer sluit. IK ben niet zo happig om te gaan testen met openbare laadpalen aangezien er het risico is dat de laadpaal de kabel niet vrijgeeft :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBuure
  • Laatst online: 10-10-2020
_--[]--__ schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:57:
[...]

Het rare is dat het ook niet altijd gebeurt, meestal gaat het laden idd gewoon door. Ik vindt zelf de uitleg van de monteur ook vreemd maar het punt is dat ik in ieder geval net nog heb geconstateerd dat de auto stond te laden, ik de deur open deed en de laadpaal gelijk op oranje en daarna rood sprong. Met de shuko lader heb ik in ieder geval al gereproduceerd dat het laden stop als je de deur open doet, deze gaat echter wel weer verdere laden als je de deur weer sluit. IK ben niet zo happig om te gaan testen met openbare laadpalen aangezien er het risico is dat de laadpaal de kabel niet vrijgeeft :?
Nou dan ga ik het zien dadelijk, Staat nu openbaar te laden, deur open en dicht geweest en zal waarschijnlijk pas kunnen gaan ophalen nadat hij tot de limiet geladen is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
RichieB schreef op maandag 21 september 2020 @ 08:31:
Ik vind het echt pijnlijk om te zeggen, maar de P2 voelt als een eerste poging van een nieuw merk waarbij er een hoop verbeterpunten zijn. Het materiaal van de stoelen, het harde plastic, de veel te hoge en brede middenconsole, de vering van het PP, het (nog lang) niet beschikbaar zijn van een app. Als dit mijn auto was geworden wende ik er vast snel aan, maar ik vond het tijdens de proefrit niet aanvoelen als een auto van €66k. Het is wel fantastische een EV qua rijgedrag. Op dat vlak spreekt de auto me meer aan dan de meeste andere EV's. Het is zeker een merk dat ik weer in overweging zal nemen als ik een volgende auto ga aanschaffen.
Ik bedoelde ook niet dat jij 50% meer uitgeeft aan je Model S, maar dat hij een 50% hogere nieuwprijs heeft en daarmee dus in een ander segment ligt. Eerder het segment van de iPace.
Je vergelijking t.o.v. je model S vind ik daarom ook scheef gaan. Ik snap wel dat het voor jou een stap terug is, maar dat is logisch als je een segment terug stapt. Normaal (fiscale regelingen daargelaten) zou je die model S nieuw misschien niet eens kunnen/willen leasen vanwege de hoge kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
GuiltyNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:27:
[...]

Dit is een foto van het internet. Bij mij was alles van binnen zwart. Ook de middenconsole en de strips op het dashboard. Ik vond het er in ieder geval retestrak uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:53:
[...]

Ik had precies dit in mn BMW 3 serie (volgens mij op de foto ook?) en stond echt wel chique vond ik!
Is inderdaad in een BMW 3 (E90/91).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die Plugsurfing pas die de P2 rijders erbij krijgen (en naar verwachting P8 ook) is dat de gewone variant (dus besparing eenmalig 9,95) of de Plugsurfing Plus versie?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
Montalbano schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:16:
Die Plugsurfing pas die de P2 rijders erbij krijgen (en naar verwachting P8 ook) is dat de gewone variant (dus besparing eenmalig 9,95) of de Plugsurfing Plus versie?
De gewone variant. Ik verwacht dus dat het Polestar geld oplevert het opsturen van die pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
_--[]--__ schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:27:
[...]

De gewone variant. Ik verwacht dus dat het Polestar geld oplevert het opsturen van die pas...
Het leek me ook al te mooi dat ze een maandabonnement zouden gaan betalen. We gaan maar weer eens verder puzzelen over welke laadpas er het beste past.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Montalbano schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:52:
[...]

Het leek me ook al te mooi dat ze een maandabonnement zouden gaan betalen. We gaan maar weer eens verder puzzelen over welke laadpas er het beste past.
Ik heb de mazzel dat het een werkgever pas word. Daarnaast veel lezen over vakantie pasjes op laaspastop10.nl :) (er is een speciaal topic voor laadpassen/laadpalen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_--[]--__ schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:24:

Edit: Update klaar, lampen een heel klein beetje bijgesteld want die stonden eigenlijk al goed volgens de monteur. De andere automobilisten moeten volgens hem waarschijnlijk nog een beetje wennen aan het felle licht van de Polestar 8)7
Dat met het licht is sowieso een ding met heel veel moderne auto's.
https://eenvandaag.avrotr...ng-hindert-weggebruikers/
https://www.autoweek.nl/a...pen-soms-erg-verblindend/

Je snapt hem wel :-) heb het zelf ook op de weg ervaren, naar mijn mening zouden ze ook wat minder fel mogen maar het staat eigenlijk gewoon goed afgesteld maar zijn feller in de ervaring voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
4v4t4r schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:02:
[...]

Ik heb de mazzel dat het een werkgever pas word. Daarnaast veel lezen over vakantie pasjes op laaspastop10.nl :) (er is een speciaal topic voor laadpassen/laadpalen etc)
Bij mij wordt het ook een company pas, maar aangezien we nog geen andere EVs hebben moet ik uitzoeken welke dat zou moeten worden. Zelfde voor de laadpaal. Ik vind het echt bijzonder ondoorzichtig allemaal.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:29:
[...]

Dat met het licht is sowieso een ding met heel veel moderne auto's.
https://eenvandaag.avrotr...ng-hindert-weggebruikers/
https://www.autoweek.nl/a...pen-soms-erg-verblindend/

Je snapt hem wel :-) heb het zelf ook op de weg ervaren, naar mijn mening zouden ze ook wat minder fel mogen maar het staat eigenlijk gewoon goed afgesteld maar zijn feller in de ervaring voor veel mensen.
Zit er geen mogelijkheid in het menu om de reactiesnelheid van het adaptieve licht te regelen zoals bij de huidige Volvo’s met adaptief licht?
Ik moest het in mijn XC90 altijd op snel laten staan om seintjes te voorkomen. Nadat ik die instelling ontdekt had nooit meer last gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petzun
Montalbano schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:53:
[...]

Bij mij wordt het ook een company pas, maar aangezien we nog geen andere EVs hebben moet ik uitzoeken welke dat zou moeten worden. Zelfde voor de laadpaal. Ik vind het echt bijzonder ondoorzichtig allemaal.
Ik ervaar hetzelfde. Heb een voor mij bekend elektricien die ook laadpalen installeert gevraagd een schouw te doen bij mij thuis en een totaaloplossing aan te bieden. Dan is alles in 1 keer en ruim voor leverdatum P8 geregeld. Voor de pas geeft laadpastop10.nl een goed overzicht en goede vergelijking. Ik denk hierbij aan Shell Recharge / Newmotion, goede dekking zowel in NL als daarbuiten. Het meeste zal ik thuis laden (als de ventilator de buren niet wakker houdt ;) ) Sterkte in dit oerwoud van keuzen!

XC40 EV Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Vanmiddag gespot op de A73 bij Beuningen:
P2 Magnesium met PP.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me5XfTxm4bPq_1Md2lctURLNHt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7ZTqwlZWEecJqftPEykWAgc.jpg?f=fotoalbum_large
Is toch een prachtige verschijning d:)b

Toevallig iemand van hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:43
PvS_68 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:38:
Vanmiddag gespot op de A73 bij Beuningen:
P2 Magnesium met PP.
[Afbeelding]
Is toch een prachtige verschijning d:)b

Toevallig iemand van hier?
Is de dagrijverlichting kapot, of is dat een sluitertijd dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mooie auto inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
ach-jee schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:50:
[...]

Is de dagrijverlichting kapot, of is dat een sluitertijd dingetje?
Ik denk dat laatste. Dagrijverlichting is toch alleen voor?
Kan ook begin of doven remverlichting zijn en dat de middelste remlicht net niet synchroon is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:02
PvS_68 schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:53:
[...]

Ik denk dat laatste. Dagrijverlichting is toch alleen voor?
Kan ook begin of doven remverlichting zijn en dat de middelste remlicht net niet synchroon is.
Sluitertijd. Zie het ook bij mijn eigen foto's terug. Dacht ook even dat remlicht linksachter kapot was, toen bleek het in het echt niet zo te zijn - gelukkig :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ioyGMX6xLrNkjT02ype7-ixXGBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SBtH1KR3LfgsB3aXFHasy5MC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Wat zullen ze bedoelen met;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aeipx3mY2ok5Egx7FSxCa9zGZMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/byT9ejOGgpvq92hrPtQop7Xy.png?f=fotoalbum_large

Remote parking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:09
4v4t4r schreef op maandag 21 september 2020 @ 16:02:
[...]

Hier idem, en ook voor buiten NL een pas vd baas. Paal van TNM. Waarschijnlijk zal die laadpas wel niet echt overal buiten NL werken dus voor vakanties ook maar een backup pas nemen. Ik kijk tot wel wat jullie voor pas gekozen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:09
JohnDoe77 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:03:

[Afbeelding]

Remote parking?
Zelf laten parkeren? Dat zou gaaf zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 16:42
JohnDoe77 schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:03:

[Afbeelding]

Remote parking?
Als je in dit forum zoekt op "remote parking" dan zie je dat je deze vraag al eerder gesteld hebt en wat ik destijds gegoogled heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
TheRebell schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:08:
[...]

Hier idem, en ook voor buiten NL een pas vd baas. Paal van TNM. Waarschijnlijk zal die laadpas wel niet echt overal buiten NL werken dus voor vakanties ook maar een backup pas nemen. Ik kijk tot wel wat jullie voor pas gekozen hebben :+
Ik heb ook TNM maar vind soms de bedragen belachelijk in het buitenland ondanks dat de baas betaald. Ik heb nu lekker kms gespaard op mn maingau pas (ruim 2100 nu) en die gebruik ik wel voor de dure Ionity als het moet 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
Montalbano schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb een Travelcard RFID tag en die werkt probleemloos in NL en ook in D.
Frankrijk is een ander verhaal, daar werken vaak alleen de eigen apps van de eigenaar van de openbare laadpaal.

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
P2Hattem schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:45:
[...]

Ik heb een Travelcard RFID tag en die werkt probleemloos in NL en ook in D.
Frankrijk is een ander verhaal, daar werken vaak alleen de eigen apps van de eigenaar van de openbare laadpaal.
Ik heb een laadpas nodig waar ik én in NL zo voordelig mogelijk kan laden (Bijv. Shell/New motion, E-Flux, vd Bron) maar waarbij ik ook 1:1 mijn thuis laadkosten kan verrekenen. En zoals ik het nu begrijp, is het bij de EV box en E-flux backoffice systemen zo dat ze bij iedere andere pas als die van henzelf, een beetje extra in rekening brengen.
Nu ik dat zo heb uitgetypt ligt de keuze dan voor de hand: e-flux 😀

Sorry voor de off-topic, hoort eigenlijk in ander topic thuis

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
FirstEV schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:12:
[...]

Als je in dit forum zoekt op "remote parking" dan zie je dat je deze vraag al eerder gesteld hebt en wat ik destijds gegoogled heb. :)
Weet ik, maar daar is jouw “gok” dat je van buiten de auto met een afstandsbediening de auto zou moeten kunnen parkeren. We zijn inmiddels wat maanden verder en er zijn nieuwe leden bij, wellicht is er al meer over duidelijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
De app is niet af... weet iemand of je aan de laadpaal die klimatisering al wel handmatig kan starten en dan weer weglopen?
Polestar zal toch niet verwachten dat ik ruiten ga krabben? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r

[ Voor 47% gewijzigd door 4v4t4r op 22-09-2020 09:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _--[]--__
Arie van Dijk schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:07:
De app is niet af... weet iemand of je aan de laadpaal die klimatisering al wel handmatig kan starten en dan weer weglopen?
Polestar zal toch niet verwachten dat ik ruiten ga krabben? 8)7
Het is mij nog niet gelukt. Ik krijg geen "parking" instelling in de klimaatinstellingen en zodra ik uitstap gaat de auto helemaal "uit"
Bij voldoende acculading kun je het instellen onder parkeren in de klimaatinstellingen, net gecheckt, dat werkt gewoon

[ Voor 19% gewijzigd door _--[]--__ op 22-09-2020 09:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
Weet niet of dit al voorbij is gekomen maar de Manual van de XC40 P8 staat nu ook online https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Staat ook al informatie tussen over hoe google accounts gekoppeld kunnen worden etc.

[ Voor 20% gewijzigd door mvrooij op 22-09-2020 09:37 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Petzun schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:17:
[...]

Zeer herkenbaar. Ik heb gekozen voor de mix "goed voor het milieu en de stoel en spiegels staan direct goed voordat je instapt". Maar heb die 400+ PK en van 0-100 in een paar seconden nog maar even niet genoemd.
Bij mij werkte het argument veiligheid (we krijgen een kleintje in februari), liet een remtest filpmje zien van Autovisie op youtube (vergelijking M3/P2). Direct de M3 van het lijstje af en Volvo p8 kreeg uiteindelijke de voorkeur nog boven de P2 ivm praktischere kofferbak >:)

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Ontdekt Bjorn hier het probleem dat het laden stopt als je de deur opent zonder het te merken? Kijk even vanaf plmin 9 minuten. Het laden stopt en gaat weer aan. Overkomt hem 3 keer en dan besluit hij naar een andere laadpaal te gaan.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
jck82 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:40:
[...]

Bij mij werkte het argument veiligheid (we krijgen een kleintje in februari), liet een remtest filpmje zien van Autovisie op youtube (vergelijking M3/P2). Direct de M3 van het lijstje af en Volvo p8 kreeg uiteindelijke de voorkeur nog boven de P2 ivm praktischere kofferbak >:)
Haha; zelfde hier gedaan! Wij hebben een kleintje en binnenkort nog eentje. Die vrouwen horen bij Volvo vooral “veilig”. Wat ook zo is, maar 400+ pk had ze vooral belachelijk overdreven gevonden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:00:
[...]

Haha; zelfde hier gedaan! Wij hebben een kleintje en binnenkort nog eentje. Die vrouwen horen bij Volvo vooral “veilig”. Wat ook zo is, maar 400+ pk had ze vooral belachelijk overdreven gevonden B)
ik denk niet dat ik heel vaak die 400pk kan gebruiken met het gezin in de auto.. zijn allemaal redelijk snel wagenziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
PvS_68 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:51:
[...]

Ontdekt Bjorn hier het probleem dat het laden stopt als je de deur opent zonder het te merken? Kijk even vanaf plmin 9 minuten. Het laden stopt en gaat weer aan. Overkomt hem 3 keer en dan besluit hij naar een andere laadpaal te gaan.....
geen idee - moeilijk te zeggen want je weet niet hoveel tijd er echt zit tussen de fragmenten.
Ik lees wel in de comments iemand zeggen dat Polestar/Volvo engineers hadden gemeld dat laadcurve nog verbeterd gaat worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
4v4t4r schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:02:
[...]

geen idee - moeilijk te zeggen want je weet niet hoveel tijd er echt zit tussen de fragmenten.
Op 9.20 min zie je het live gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
PvS_68 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:06:
[...]

Op 9.20 min zie je het live gebeuren
ja indd - en je hoort de deur echt opengaan terwijl hij volgens mij eerder zei dat hij de deur op een kier had laten staan (wellicht omdat hij hier al van had gehoord?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06
Ik denk dat Bjorn gewoon niet kan geloven dat in 2020 er nog een EV merk deze beginnersfout maakt. Waarom zou je dit zo bouwen? De Jaguar iPace had dit ook maar dat hebben ze er snel uitgehaald omdat het totaal niet praktisch is. Juist tijdens het laden ga je even iets anders doen, kom je terug, check je de voortgang, loop je weer een rondje, etc.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
RichieB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:18:
Ik denk dat Bjorn gewoon niet kan geloven dat in 2020 er nog een EV merk deze beginnersfout maakt. Waarom zou je dit zo bouwen? De Jaguar iPace had dit ook maar dat hebben ze er snel uitgehaald omdat het totaal niet praktisch is. Juist tijdens het laden ga je even iets anders doen, kom je terug, check je de voortgang, loop je weer een rondje, etc.
Geen flauw idee. Misschien bang dat de elektronen ontsnappen als de deur open staat 8)7 ?

Enige wat ik zou kunnen verzinnen is veiligheid. Als je instapt zou je kunnen overwegen om weg te gaan rijden... Maar daar zijn vast andere features voor om dat op te lossen.
Het lijkt me idd niet handig een laadsessie hiervoor te onderbreken. Je krijgt daarna ook weer opnieuw de relatief langzame opbouw van de laadsnelheid, neem ik aan. Ik hoop dat dat via een OTA wordt aangepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

PvS_68 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:32:
[...]

Geen flauw idee. Misschien bang dat de elektronen ontsnappen als de deur open staat 8)7 ?

Enige wat ik zou kunnen verzinnen is veiligheid. Als je instapt zou je kunnen overwegen om weg te gaan rijden... Maar daar zijn vast andere features voor om dat op te lossen.
Het lijkt me idd niet handig een laadsessie hiervoor te onderbreken. Je krijgt daarna ook weer opnieuw de relatief langzame opbouw van de laadsnelheid, neem ik aan. Ik hoop dat dat via een OTA wordt aangepakt.
Daar los je toch niets mee op want de laadkabel zit er ook nog in... Wellicht net als bij de F1 dat de auto onder stroom kan staan :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
[...]

De M3P remt juist beter, laatst nog bij carwow een test tegen een nieuwe porsche 911 waarbij de M3 sneller stil stond. Daarnaast is de M3 de veiligste auto ooit getest.

(In de autovisie test is de remafstand van de Polestar beter maar dat is met de performance remmen vs. de model 3 non-performance)

[ Voor 10% gewijzigd door Malt007 op 22-09-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakbakbak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:48
[...]

Mijn huidige PHEV ontkoppelt haalt altijd de kabel van de vergrendeling als ik de deur van het slot haal. Ik weet niet of hij het laden stopt. Als ik de deur open en vervolgens weer sluit gaat laden gewoon door. Het 'voordeel' is wel dat als ik wegwil, ik de kabel er uit kan trekken. Afhankelijk van de laadpaal kan ik ofwel de kabel ook daar er direct uit trekken (zonder pasje te pakken) of ik moet hem alsnog met mijn pasje ontkoppelen van de paal.

M.a.w. het kan praktisch zijn, maar alleen als hij daarna gewoon zonder tussenkomst weer doorgaat met laden wanneer je niet gaat rijden.

(Passat GTE)

Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
mvrooij schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:35:
Weet niet of dit al voorbij is gekomen maar de Manual van de XC40 P8 staat nu ook online https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Staat ook al informatie tussen over hoe google accounts gekoppeld kunnen worden etc.
Heb even snel naar de VOC app van de P8 in de manual gekeken. Deze lijkt sterk beperkter dan de VOC app van de andere Volvo's. Ik mis b.v. de bestemming naar auto sturen, auto vinden, planning laden op afstand en laadstatus. Ook de beschrijving van pre-conditioning is beperkt.
Over de app met deze specifieke functies voor de P8 lees ik nog niets (wellicht dat ik overheen lees), wel de mogelijkheden de meeste functies vanaf het midden display van de auto te starten. Maar dan moet ik toch nog in mijn pyjama naar buiten (hoezo 1e wereld probleem?). Mogelijk dat de P8 rijders het net als de P2 rijders in afwachting van de app nog even zonder een aantal remote functies moeten stellen. Zou wel jammer zijn.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[...]

In mijn huidige C350e kan ik de deur zo vaak openen en sluiten als ik wil.
Zolang de kabel er nog aan zit, kan ik de wagen niet starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Malt007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:37:
[...]

De M3P remt juist beter, laatst nog bij carwow een test tegen een nieuwe porsche 911 waarbij de M3 sneller stil stond. Daarnaast is de M3 de veiligste auto ooit getest.

(In de autovisie test is de remafstand van de Polestar beter maar dat is met de performance remmen vs. de model 3 non-performance)
In het filmpje waar naar gerefereerd werd, zie je dat de remmen van de M3 zeer snel faden. Al na 2x van 100kmh tot stilstand zie je dat de remafstand toeneemt, waarbij de brembos consistenter zijn.

Ik vind het hypothetisch verder, want als je 2x of meer in 1 minuut maximaal van 100 naar 0 moet remmen, kun je beter een bril kopen of anders je rijbewijs opnieuw gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
[...]

Het is maar met welke bronnen je afkomt om je gelijk te staven.
https://www.euroncap.com/...autos-in-hun-klasse/2019/

Overigs lijkt het me wel heel erg optimistisch als je verwacht dat de P8 exact dezeflde remtest resultaten gaat hebben als de P2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
JackBol schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:29:
[...]

In het filmpje waar naar gerefereerd werd, zie je dat de remmen van de M3 zeer snel faden. Al na 2x van 100kmh tot stilstand zie je dat de remafstand toeneemt, waarbij de brembos consistenter zijn.

Ik vind het hypothetisch verder, want als je 2x of meer in 1 minuut maximaal van 100 naar 0 moet remmen, kun je beter een bril kopen of anders je rijbewijs opnieuw gaan halen.
Mee eens wat betreft het herhaaldelijk remmen, dat is me in 17 jaar rijbewijs en gemiddeld 25.000 km per jaar nog niet overkomen. Daarnaast worden hier niet vergeleken met de performance remmen van de Model 3, maar met die van de gewone Model 3 long range.

Kwam wellicht wat gechargeerd over maar om een Model 3 als onveilig weg te zetten slaat natuurlijk nergens op. Nota bene de veiligste auto ooit getest door ncap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:01
bottom line schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:32:
[...]

Het is maar met welke bronnen je afkomt om je gelijk te staven.
https://www.euroncap.com/...autos-in-hun-klasse/2019/

Overigs lijkt het me wel heel erg optimistisch als je verwacht dat de P8 exact dezeflde remtest resultaten gaat hebben als de P2.
Onderstel en banden gelijk en iets meer gewicht. Zal elkaar niet veel ontlopen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Malt007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:37:
[...]

Volgens AutoVisie:

TM3LR:
1e keer: 35,3m
2e keer: 36,5m met remwwaarschuwing
3e keer: 40,4m

TM3P:
1e keer; 32,3m
2e en 3e keer slechter (geen afstanden genoemd)

P2-PP (Brembo brakes):
1e keer: 33,9m
2e keer: 33,9m
3e keer: 33,8m
4e keer: 33,8m

De Performance remt dus inderdaad harder (maar niet consistent), maar de Long Range remt slechter en niet consistent.
Maaaaarrrrr. Dus nog geen vergelijk (of cijfers van) de P2 non-PP.....

[ Voor 4% gewijzigd door PvS_68 op 22-09-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
PvS_68 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:41:
[...]

Volgens Autoweek:

TM3LR:

TM3P:
1e keer; 32,3m

P2-PP (Brembo brakes):

De Performance remt dus inderdaad harder (maar niet consistent), maar de Long Range remt slechter en niet consistent.
Dus in de praktijk is de M3P veiliger wat remmen betreft, dat is de enige conclusie die je kan trekken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Malt007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:44:
[...]

Dus in de praktijk is de M3P veiliger wat remmen betreft, dat is de enige conclusie die je kan trekken lijkt me.
Behalve voor die ene gast die een track-day doet. Maar daarvan mage je dan weer aannemen dat hij wel redelijk goed met remmen om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
PvS_68 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:41:
[...]

Volgens Autoweek:

TM3LR:

TM3P:
1e keer; 32,3m

P2-PP (Brembo brakes):

Maaaaarrrrr. Dus nog geen vergelijk (of cijfers van) de P2 non-PP.....

@kdeboois Ook dezelfde remmen?
Lijkt me wel dat de het verschil tussen de P2 - P8 echt wel groter gaat zijn dan het verschil tussen de P2 en de M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Petzun schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:23:
[...]

Heb even snel naar de VOC app van de P8 in de manual gekeken. Deze lijkt sterk beperkter dan de VOC app van de andere Volvo's. Ik mis b.v. de bestemming naar auto sturen, auto vinden, planning laden op afstand en laadstatus. Ook de beschrijving van pre-conditioning is beperkt.
Over de app met deze specifieke functies voor de P8 lees ik nog niets (wellicht dat ik overheen lees), wel de mogelijkheden de meeste functies vanaf het midden display van de auto te starten. Maar dan moet ik toch nog in mijn pyjama naar buiten (hoezo 1e wereld probleem?). Mogelijk dat de P8 rijders het net als de P2 rijders in afwachting van de app nog even zonder een aantal remote functies moeten stellen. Zou wel jammer zijn.
Dat we moeten wachten op de echte app was als bekend. Zie ook paar pagina’s terug bericht van Pure8 over het testen van de echte app door zijn Zweedse collega.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
bottom line schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:48:
[...]

[YouTube: Polestar 2 Vs Tesla Model 3: Electric Car SHOWDOWN | 4K]

@kdeboois Ook dezelfde remmen?
Lijkt me wel dat de het verschil tussen de P2 - P8 echt wel groter gaat zijn dan het verschil tussen de P2 en de M3
Dezelfde PP Brembo remmen idd,
Maar dit mag je toch niet een serieuze brake-test noemen. Met een snelheid van 100Kmh is 0,2 seconden reactietijd gelijk aan 5,5 afgelegde meters. Dat is ongeveer het verschil dat je hier ziet.
Probeer nu maar eens exact tegelijk te remmen als je dit op commando via een walkie-talkie communiceert.
Voor zo'n test is echt meetapparatuur nodig zoals in de Autoweek test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Petzun schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:23:
[...]

Heb even snel naar de VOC app van de P8 in de manual gekeken. Deze lijkt sterk beperkter dan de VOC app van de andere Volvo's. Ik mis b.v. de bestemming naar auto sturen, auto vinden, planning laden op afstand en laadstatus
Deze functies komen in de google maps app van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
PvS_68 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:46:
[...]

Behalve voor die ene gast die een track-day doet. Maar daarvan mage je dan weer aannemen dat hij wel redelijk goed met remmen om kan gaan.
De remmen van een M3P overleven nog geen rondje op de nurburgring was onlangs te zien. Ben benieuwd of dat wel gaat lukken met die trackday upgrade met andere blokken en leidingen. Was overigens wel door een professionele coureur, dus voor de gemiddelde bijtellingsbetaler zal t ook wel weer goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Malt007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:57:
[...]

De remmen van een M3P overleven nog geen rondje op de nurburgring was onlangs te zien. Ben benieuwd of dat wel gaat lukken met die trackday upgrade met andere blokken en leidingen. Was overigens wel door een professionele coureur, dus voor de gemiddelde bijtellingsbetaler zal t ook wel weer goedkomen.
Daar zijn dit soort auto's idd niet voor gemaakt, al doet de belachelijk acceleratie dat wel vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
PvS_68 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:56:
[...]

Dezelfde PP Brembo remmen idd,
Maar dit mag je toch niet een serieuze brake-test noemen. Met een snelheid van 100Kmh is 0,2 seconden reactietijd gelijk aan 5,5 afgelegde meters. Dat is ongeveer het verschil dat je hier ziet.
Probeer nu maar eens exact tegelijk te remmen als je dit op commando via een walkie-talkie communiceert.
Voor zo'n test is echt meetapparatuur nodig zoals in de Autoweek test.
Hoe is de autoweek test dan gebeurt? Rijden tot een lijn en dan remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Zijn er eigenlijk gegevens bekent van de p2 zonder de brembo’s? Neem aan dat 90% van de mensen die niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Mga1600 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:49:
[...]

Dat we moeten wachten op de echte app was als bekend. Zie ook paar pagina’s terug bericht van Pure8 over het testen van de echte app door zijn Zweedse collega.
Die heb ik even gemist, duimen dat deze app snel komt.

XC40 EV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Malt007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:02:
Zijn er eigenlijk gegevens bekent van de p2 zonder de brembo’s? Neem aan dat 90% van de mensen die niet besteld.
Niet dat ik weet.
Volgens de site van Sander op dit moment 116 x PP en 150 x non-PP op kenteken.
Dus die 90% lijkt wat overdreven. Ik als zuinige NL'er had overigens ook 90% ingeschat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
bottom line schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:00:
[...]

Hoe is de autoweek test dan gebeurt? Rijden tot een lijn en dan remmen?
Ik schreef AutoWeek (dacht dat ergens gelezen te hebben), maar het was een AutoVisie tes:
https://www.youtube.com/w...l=nl&ab_channel=Autovisie
Vanaf 7.15 minuut de remtest met Racelogic meetapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
@bottom line Ik had het over P8 vs P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ik ook.
Mijn vraag naar jou was of de P8 ook dezelfde remmen ging hebben als de P2PP. Want onderstel en gewicht lijkt me niet de enige variabele in een remtest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 18:58
JackBol schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:29:
[...]

Behalve als je, zoals ik, veel in de Alpenland op de smalle bergweggetjes zonder vangrail of andere bescherming rijdt met een hellingspercentage groter dan 15%.
Dan is het wel lekker te weten dat je remmen dat vol kunnen houden!

Het is trouwens heerlijk rijden met alle bochten en hellingen! oOo
Ik kijk er naar uit om dit met de Polestar 2 te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door ARR63 op 22-09-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
ARR63 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:22:
[...]

Behalve als je, zoals ik, veel in de Alpenland op de smalle bergweggetjes zonder vangrail of andere bescherming rijdt met een hellingspercentage groter dan 15%.

Nee want dan doe je nog steeds aan one-pedal drive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:29
[...]

Heb je de rem wel zoveel nodig met regeneratie ?

Het was even wennen dat one-pedal drive. Maar ik heb daarna de rem nog maar weinig gebruikt (in NL).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
[...]

Ook op zulke wegen raak je je remmen niet aan door de regeneratie, laat staan het equivalent van meerdere noodstops.

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 22-09-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
bottom line schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:18:
[...]

Ik ook.
Mijn vraag naar jou was of de P8 ook dezelfde remmen ging hebben als de P2PP. Want onderstel en gewicht lijkt me niet de enige variabele in een remtest
Er zijn er veel, maar ik verwacht geen groot verschil. PP remmen hebben alleen echt een voordeel bij veelvuldig hard remmen in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-09 18:58
bottom line schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:25:
[...]

Nee want dan doe je nog steeds aan one-pedal drive
Ik heb nog geen EV ervaring maar gezien het snelheidsverschil (bochten en rechte stukken weg) en de hellingspercentages die ik daar tegenkom, vertrouw ik liever op one-pedal-driving EN mijn Brembo remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
[...]

Grappig dat vanuit remtest dit weer naar voren komt. Deze discussie is al eens eerder gevoerd. Toen gaf ook iemand aan (weet zo niet wie) dat die regeneratie in de bergen erg goed blijkt te werken. Mocht het niet voldoen, dan is het toch enkel bijremmen wat je doet en dat is zeker anders dan met je traditionele ICE auto in de bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
ARR63 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:35:
[...]

Ik heb nog geen EV ervaring maar gezien het snelheidsverschil (bochten en rechte stukken weg) en de hellingspercentages die ik daar tegenkom, vertrouw ik liever op one-pedal-driving EN mijn Brembo remmen.
Blijkbaar niet nee.
Als je telkens tegen 90km per uur op 30m voor elke bocht alles moet dichtgooien, dan heb je inderdaad wel iets aan je Brembo remmen. Met een normaal rijgedrag (ook voor je passagiers aangenaam) raak je zelfs in de bergen je remmen amper aan.
Dat kan je in elk topic vragen aan EV rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[...]

Ik ga 2x per jaar over de fernpas heen en weer en daar heb ik nog nooit een dergelijke rem behoefte gehad. Anticiperend rijden en ‘remmen op de motor’ gaat je meer helpen.

De Vmax op die passen is overigens 50, dus aan de snelheid houden is belangrijker. Alleen als je als een dolle van die berg af scheurt kom je in de buurt van maximaal remvermogen.

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 22-09-2020 12:48 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.