Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:45
JackBol schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:44:
[...]

Ik ga 2x per jaar over de fernpas heen en weer en daar heb ik nog nooit een dergelijke rem behoefte gehad. Anticiperend rijden en ‘remmen op de motor’ gaat je meer helpen.

De Vmax op die passen is overigens 50, dus aan de snelheid houden is belangrijker. Alleen als je als een dolle van die berg af scheurt kom je in de buurt van maximaal remvermogen.
De Fernpas is imo geen bergweggetje. Op de bergweggetjes, waarover ik rij, is het moeizaam elkaar te passeren. Anticiperen is ook niet altijd mogelijk vanwege de vele bochten.

Maar ieder maakt zijn eigen keuze en ik wil het er in de bergen niet op aan laten komen! :)

[ Voor 5% gewijzigd door ARR63 op 22-09-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
RichieB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:18:
Ik denk dat Bjorn gewoon niet kan geloven dat in 2020 er nog een EV merk deze beginnersfout maakt. Waarom zou je dit zo bouwen? De Jaguar iPace had dit ook maar dat hebben ze er snel uitgehaald omdat het totaal niet praktisch is. Juist tijdens het laden ga je even iets anders doen, kom je terug, check je de voortgang, loop je weer een rondje, etc.
Vooral als je die voortgang niet in de app kunt zien... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Weet niet of deze al voorbij was gekomen, maar Polestar geeft antwoord op de meest gestelde community vragen:

https://support.polestar....8-7325055-7325075-7325089

Questions from the Polestar community

What are Over-The-Air (OTA) updates and when will I receive them?

Over-the-air updates are software updates that we can send to your car remotely to update certain functions. The first OTA updates will be shared early in 2021. Some of the very first cars will need to be updated physically for this to be possible and we will contact these customers when the OTA compatibility update is ready.

My 12V car battery has run flat. What can I do?

If your 12V battery runs flat, we will support you with Roadside Assistance. You can request this by pushing the Connect button in the overhead console in your car or contacting Polestar Support.

My car is charging to 100% even though I set the limit to 80% or another level. Why does that happen?

We are aware that this is happening with a few of our cars. The problem will not affect your warranty. A future software update will solve the problem.

When will I be able to use the Polestar Digital Key to unlock and start my car?

The Polestar Digital Key will be available early 2021. You will be notified when it’s ready so you can update the Polestar App. Until this feature is ready, you can use the physical key fobs provided to you during handover.

The car’s internet connection is experiencing interruptions. How can I fix this?

If you experience interruptions with the internet connection, you can reboot the system via the centre display by pressing and holding the home button for 20 seconds until the screen goes blank. Alternatively, you can turn mobile data off and then on again. If the interruptions persist, please contact Polestar Support.

How can I remotely start the heating in the car?

Remote climate control will be available in the Polestar App early 2021. However, by the end of 2020 you will already be able to programme the heating timer (setting the heater in your car according to a schedule) from inside the car itself. This requires a physical software upgrade and we will announce when this is ready.

Is it possible to set a charging schedule for the car?

This functionality will be available in the Polestar App mid 2021. If you have a smart wallbox, this may allow for scheduled charging.

I did not receive a Plugsurfing card with my car. How can I get one?

All Polestar 2 customers should receive a free Plugsurfing card. If you haven’t received your card during handover, please contact Polestar Suppo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MarvinOA schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:57:
Weet niet of deze al voorbij was gekomen, maar Polestar geeft antwoord op de meest gestelde community vragen:

[...]
Klinkt wel alsof ze met haast die software hebben gemaakt, sommige nog geen OTA updates, geen digitale sleutel, geen remote heating, etc. Wel zonde zeg :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:47
DennusB schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:02:
[...]

Klinkt wel alsof ze met haast die software hebben gemaakt, sommige nog geen OTA updates, geen digitale sleutel, geen remote heating, etc. Wel zonde zeg :X
Wat ik ook in de FB group al postte:

Dus end of 2020, early 2021 en mid 2021 zullen wel allemaal verlaat worden, waardoor we ongeveer oktober 2021, een jaar na levering de auto en bijna tot ruim 2 jaar na pre-orders, de gekochte/beloofde functionaliteit hebben🤪

Allemaal goed, leuk nieuwe features... maar dit zijn features (zoals de app, OTA updates, rittenregistratie en heating) waarop ik een auto koop en niet die als ‘wow wat zijn we goed bezig met updates’ later wil ontvangen...

achja.. hij komt zaterdag, we gaan het wel zien de komende maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Arnold schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:30:
[...]

Wat ik ook in de FB group al postte:

Dus end of 2020, early 2021 en mid 2021 zullen wel allemaal verlaat worden, waardoor we ongeveer oktober 2021, een jaar na levering de auto en bijna tot ruim 2 jaar na pre-orders, de gekochte/beloofde functionaliteit hebben🤪

Allemaal goed, leuk nieuwe features... maar dit zijn features (zoals de app, OTA updates, rittenregistratie en heating) waarop ik een auto koop en niet die als ‘wow wat zijn we goed bezig met updates’ later wil ontvangen...

achja.. hij komt zaterdag, we gaan het wel zien de komende maanden...
Tja... Toen ik van de software problemen met de ID3 hoorde dacht ik nog schamper; hoe kan je dát nou doen??? Als er toch iets is wat je als eerste regelt is dat je OTA infrastructuur voor elkaar is.... Nu blijkt dat bij (sommige exemplaren van?) de P2 toch ook het geval te zijn.

Ik heb in de handleiding gevonden dat climate parking al wel zou moeten werken. Wat waarschijnlijk een workaround gaat worden (hoop ik) is dat ik climate parking kan aanzetten in de auto terwijl hij nog aan de laadpaal staat als ik toch de krant haal, en dan na ontbijt / koffie / krant kan vertrekken met warme auto en volle accu.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Malt007 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:37:
[...]

De M3P remt juist beter, laatst nog bij carwow een test tegen een nieuwe porsche 911 waarbij de M3 sneller stil stond. Daarnaast is de M3 de veiligste auto ooit getest.

(In de autovisie test is de remafstand van de Polestar beter maar dat is met de performance remmen vs. de model 3 non-performance)
Ik zei ook niet dat het waar was, maar dat het argument werkte bij de wederhelft ;-) Klopt trouwens precies wat je zegt de remafstand werd per noodstop bij de M3 langer, terwijl hij bij de P2 met performance remmen relatief gelijk bleef.

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

ARR63 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:22:
[...]

Behalve als je, zoals ik, veel in de Alpenland op de smalle bergweggetjes zonder vangrail of andere bescherming rijdt met een hellingspercentage groter dan 15%.
Dan is het wel lekker te weten dat je remmen dat vol kunnen houden!

Het is trouwens heerlijk rijden met alle bochten en hellingen! oOo
Ik kijk er naar uit om dit met de Polestar 2 te doen.
Nou, ik ben nog wel benieuwd hoe dat werkt als de accu vol zit. B.v. na opladen tijdens een week wintersport boven op een Alp. Wat als de regeneratie zijn stroom niet kwijt kan omdat de soc 100% is? Bij mijn huidige phev is er dan geen regeneratie en moeten de echte remmen al het werk doen. Workaround is natuurlijk opladen tot 80% oid maar dat is niet ideaal bij de start van de reis naar huis. En hoeveel kWh regenereer je eigenlijk als je 1000 meter daalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFDv
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-04-2022
MarvinOA schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:57:

[...]
Tja en dan verwacht je toch eigenlijk gewoon een mail met deze informatie in plaats van dat je dat zelf op een forum moet vinden ? Hoe moeilijk is dat. De auto bevalt me zeer goed! Bijna 1000 km en geen (echte) issues tot nu toe. Dat maakt die slechte communicatie dan wel weer goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinOA
JFDv schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:53:
[...]

Tja en dan verwacht je toch eigenlijk gewoon een mail met deze informatie in plaats van dat je dat zelf op een forum moet vinden ? Hoe moeilijk is dat. De auto bevalt me zeer goed! Bijna 1000 km en geen (echte) issues tot nu toe. Dat maakt die slechte communicatie dan wel weer goed.
Dit staat op hun eigen website. Dat is wel de plek waar ik het zou zoeken mocht ik deze vragen hebben. Op de NL website staat deze info overigens nog niet.

Heb nu zo'n 850 km gereden en ik ben eigenlijk erg tevreden over de auto. Niet of nauwelijks foutmeldingen en na 1 keer een reboot te hebben gedaan was de radio app ook wel weer prima. Momenteel mis ik de app nog niet. Dat zou voor mij extra luxe zijn (voorverwarmen in de winter).

Dus ook hier geen issues en een erg tevreden Polestar 2 rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
ik zag net een mooie zwarte P2 op de landscheidingsweg de tunnel in duiken bij Den Haag, die achterkant blijft sexy hoor !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:36
Korte update weer over de soap:

Ik heb nieuws uit Zweden over uw Polestar. Uw IEM is defect, dit betreft de elektrische aandrijving van de auto.
De levertijd van dit onderdeel is onbekend. Daarom heb ik geen indicatie wanneer dit onderdeel bij ons binnen is.

Er is tenminste duidelijk wat het probleem is, nu maar eens op Polestar drukken over deze levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
Crabro schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:32:
De levertijd van dit onderdeel is onbekend. Daarom heb ik geen indicatie wanneer dit onderdeel bij ons binnen is.[/i]
Dit is toch niet acceptabel? Overal hoor ik weken levertijd als het gaat om onderdelen. Waarom hebben ze geen Europees magazijn aangelegd waar ze onderdelen op voorhand neer hebben gelegd. Volgens mij zijn ze wettelijk verplicht om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Je zou toch zeggen dat ze die motoren minstens in gent hebben liggen, aangezien ze daar de P8 maken. Maarja, ander bedrijf natuurlijk. Dat een onderdeel vrij snel defect gaat door een productiefout oid, tsja, dat kan natuurlijk gebeuren. Pech kun je altijd hebben.

Gaat qua communicatie allemaal niet zo van harte bij Polestar. Hopelijk doet Volvo het wat beter, ook al gaan ze dezelfde basis gebruiken. In ieder geval is tot nu toe de informatievoorziening van Volvo een stuk beter dan polestar, pfff ik kan me wel voorstellen dat een aantal hier nogal gefrustreerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 14:44
RJV2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:23:
[...]

Nou, ik ben nog wel benieuwd hoe dat werkt als de accu vol zit. B.v. na opladen tijdens een week wintersport boven op een Alp. Wat als de regeneratie zijn stroom niet kwijt kan omdat de soc 100% is? Bij mijn huidige phev is er dan geen regeneratie en moeten de echte remmen al het werk doen. Workaround is natuurlijk opladen tot 80% oid maar dat is niet ideaal bij de start van de reis naar huis. En hoeveel kWh regenereer je eigenlijk als je 1000 meter daalt?
Kan toch zeker 15% zijn dat erbij kan krijgen
Waarom zou dat workaround moeten zijn? Je laad tot 80% op, en als je beneden bent sta je op 95%.

Als je nu had geladen tot 100% heb je hele tijd je remmen moeten gebruiken en eindig je beneden nog met 100%.
Als jou die €10 extra laadkosten + remmengebruik jou niets uitmaakt, dan laad je gewoon de auto op naar het maximale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:46

Ik heb nieuws uit Zweden over uw Polestar. Uw IEM is defect, dit betreft de elektrische aandrijving van de auto.
De levertijd van dit onderdeel is onbekend. Daarom heb ik geen indicatie wanneer dit onderdeel bij ons binnen is.

Er is tenminste duidelijk wat het probleem is, nu maar eens op Polestar drukken over deze levertijd...
Balen zeg, hoe is het nu afgelopen met de vergoeding voor een vervangende auto na de eerste 10 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA

Sterkte. Jammer dat je nog niet van je mooie nieuwe auto kan genieten. Hopelijk werkt het snel voor je en kun je daarna veel onbezorgde km's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:43
@Folkery

U had dezelfde melding als @Crabro?
Is dit bij u reeds opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:02

Botte pech...... Sterkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
_--[]--__ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:45:
[...]

Balen zeg, hoe is het nu afgelopen met de vergoeding voor een vervangende auto na de eerste 10 dagen?
Dat lijkt allemaal netjes opgelost, niemand opnieuw over begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
GuiltyNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:36:
[...]

Dit is toch niet acceptabel? Overal hoor ik weken levertijd als het gaat om onderdelen. Waarom hebben ze geen Europees magazijn aangelegd waar ze onderdelen op voorhand neer hebben gelegd. Volgens mij zijn ze wettelijk verplicht om dat te doen.
Het kan best zijn dat dat er is, Volvo dealer heeft hier echter geen inzage in... vraag ligt nu bij polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
GuiltyNL schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:36:
[...]

Ik heb (per ongeluk natuurlijk :$) een stoeprandje geraakt en nu moet er een nieuwe voorband op ... die moest besteld worden (maandag) en wordt waarschijnlijk morgen geleverd. Kortom, Polestar spulletjes zijn (nog) niet op voorraad lijkt het.

Ben ook benieuwd wat dat grapje me gaat kosten?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

bottom line schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:44:
[...]

Kan toch zeker 15% zijn dat erbij kan krijgen
Waarom zou dat workaround moeten zijn? Je laad tot 80% op, en als je beneden bent sta je op 95%.

Als je nu had geladen tot 100% heb je hele tijd je remmen moeten gebruiken en eindig je beneden nog met 100%.
Als jou die €10 extra laadkosten + remmengebruik jou niets uitmaakt, dan laad je gewoon de auto op naar het maximale.
Nou ja, workaround. Als ik zeker wist dat het 15% is heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar ik heb geen idee. Het kan ook 4 of 40% zijn. Kom ik alsnog halfleeg of met gloeiende remschuiven beneden 🥴. Nou ja, beetje ervaring mee op doen dan maar. Liefst komende winter 🥶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:40:
Je zou toch zeggen dat ze die motoren minstens in gent hebben liggen, aangezien ze daar de P8 maken. Maarja, ander bedrijf natuurlijk. Dat een onderdeel vrij snel defect gaat door een productiefout oid, tsja, dat kan natuurlijk gebeuren. Pech kun je altijd hebben.

Gaat qua communicatie allemaal niet zo van harte bij Polestar. Hopelijk doet Volvo het wat beter, ook al gaan ze dezelfde basis gebruiken. In ieder geval is tot nu toe de informatievoorziening van Volvo een stuk beter dan polestar, pfff ik kan me wel voorstellen dat een aantal hier nogal gefrustreerd zijn.
Hoho! Eerst mijn motoren dan apart leggen en daarna pas uitdelen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Spanky79 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:40:
Zelfs voor een kapotte motor van een P8 kan je geen exemplaar uit de fabriek halen, hoor. Al de motoren die daar liggen zijn bestemd voor een te bouwen auto. De motornummers zijn dan al toegekend aan het chassisnummer. Ze bestellen heus geen extra motoren, dat zou te duur zijn en voor niks nodig.

Er zijn wel twee centrale onderdelenmagazijnen voor Europa. Een in Zweden en een in ..... ik weet niet zeker of het België of Duitsland is. Daar liggen ook de onderdelen van de Polestar.

Echt balen, Crabro. Ik leef met je mee.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
RJV2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:35:
[...]

Nou ja, workaround. Als ik zeker wist dat het 15% is heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar ik heb geen idee. Het kan ook 4 of 40% zijn. Kom ik alsnog halfleeg of met gloeiende remschuiven beneden 🥴. Nou ja, beetje ervaring mee op doen dan maar. Liefst komende winter 🥶
Houdt het verbruik van beneden naar boven eens als richtlijn aan voor de terugwin-energie?! Is maar een wild guess, maar beter dan niets lijkt me. Maar daar heb je natuurlijk niet op gelet wat de accu-stand was voordat je aan de beklimming begon?

[ Voor 5% gewijzigd door PvS_68 op 22-09-2020 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Overigens zegt RDW OVI van een willekeurige P2:
Elektrische actieradius WLTP 442 km
Elektrisch verbruik WLTP 205 Wh/km

Volgens mij heb je daar toch echt een accu-pakket van 90kWh voor nodig.
Of als ik 78 kW uitreken t.o.v. 205 Wh/km kom ik dus op een WLTP range uit van 380 km.

Dat is nogal een verschilletje in WLTP waarden
Zelfs het RDW accepteert dit klakkeloos?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Pure8 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:16:
[...]

Zelfs voor een kapotte motor van een P8 kan je geen exemplaar uit de fabriek halen, hoor. Al de motoren die daar liggen zijn bestemd voor een te bouwen auto. De motornummers zijn dan al toegekend aan het chassisnummer. Ze bestellen heus geen extra motoren, dat zou te duur zijn en voor niks nodig.

Er zijn wel twee centrale onderdelenmagazijnen voor Europa. Een in Zweden en een in ..... ik weet niet zeker of het België of Duitsland is. Daar liggen ook de onderdelen van de Polestar.

Echt balen, Crabro. Ik leef met je mee.
Niet onlogisch om onderdelen te hebben bij een grote fabriek. Ook ivm logistiek. Kunnen de onderdelen mee met er stroom auto’s enz.

Begrijp dat voor de fabriek zelf alles afgepast , lean en just in time is. Helemaal uitgeknepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Spanky79 op 22-09-2020 20:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
PvS_68 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 20:15:
[...]

Houdt het verbruik van beneden naar boven eens als richtlijn aan voor de terugwin-energie?! Is maar een wild guess, maar beter dan niets lijkt me. Maar daar heb je natuurlijk niet op gelet wat de accu-stand was voordat je aan de beklimming begon?
RJV2 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:23:
[...]

Ik heb het even voor je uitgerekend, gesteld dat de auto 2000 kg weegt en je 1000m hoogte verliest, en je niks van verbruik hebt.
E=m g h = 2000 x 9.81 x 10000= 19200000 Joule = 5 kWh
Het zal dus eerder een 7 tal % zijn.
Dus laden tot 90% boven is een prima idee. (Maar het kan zijn dat boven de 90% je BMS al minder regeneratie toe laat. )

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2

RJV2

P8

Tommie12 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:17:
[...]

[...]

Ik heb het even voor je uitgerekend, gesteld dat de auto 2000 kg weegt en je 1000m hoogte verliest, en je niks van verbruik hebt.
E=m g h = 2000 x 9.81 x 10000= 19200000 Joule = 5 kWh
Het zal dus eerder een 7 tal % zijn.
Dus laden tot 90% boven is een prima idee. (Maar het kan zijn dat boven de 90% je BMS al minder regeneratie toe laat. )
Kijk, dat helpt. Dank voor het rekenwerk. Handig om alvast een vertrek punt te hebben.
Zal in NL alvast eens gaan uitvogelen wat de regeneratie doet als de accu bijna vol zit.

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
Cool, iemand deze al besteld?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Los van dat een plastic kapje door temperatuur en remstof er waarschijnlijk in 1 maand niet meer uit ziet, zijn remmen wel het laatste waarmee ik zou gaan klooien. Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de koeling.
Ze zijn trouwens ook niet voor de P2 en P8.

• Quark2
Op 1 van zijn video's maakt Björn een opmerking dat er heel weinig ruimte tussen de velg en de remklauw zit. Dus los van of je dit überhaupt moet willen, zou ik bij p2 eerst eens goed gaan meten. En dan daarna de goede bestellen want deze zijn voor Volvo's om ze als Polestar tuned te laten lijken.

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• GuiltyNL
PvS_68 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 07:52:
[...]

Los van dat een plastic kapje door temperatuur en remstof er waarschijnlijk in 1 maand niet meer uit ziet, zijn remmen wel het laatste waarmee ik zou gaan klooien. Lijkt me ook niet bevorderlijk voor de koeling.
Ze zijn trouwens ook niet voor de P2 en P8.
En je rijdt dan rond met het oude logo. Daar zou ik allergische reacties van krijgen, haha.

• PvS_68
GuiltyNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:06:
[...]

En je rijdt dan rond met het oude logo. Daar zou ik allergische reacties van krijgen, haha.
Dat was me nog niet eens opgevallen, maar idd je hebt gelijk! Dat is nog het logo uit het Volvo-Polestar engineerd tijdperk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
om te faken dat je alsnog met een performance pack rond rijd?? hebben ze ook sleeves voor de gordels dan?? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Fladder80 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:32:
[...]

om te faken dat je alsnog met een performance pack rond rijd?? hebben ze ook sleeves voor de gordels dan?? 8)7
Nee daar kun je een potje vingerverf voor kopen, kun je ook meteen die ventiel dopjes meenemen! _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MarvinOA
En een nette mail gehad:
Hallo Marvin

Je bent een van de eersten die een Polestar bestelde. We danken je nogmaals hartelijk dat je ervoor koos om deel uit te maken van onze start-up fase. Een aantal van onze klanten heeft gevraagd om meer informatie over de digitale functies van de Polestar 2. Onze excuses dat we je hier niet genoeg over hebben geïnformeerd. Met deze mail brengen we je alsnog op de hoogte.

De ontwikkeling van een aantal digitale functies voor de Polestar 2 heeft helaas vertraging opgelopen. Het gaat om de Digital Key, Over The Air updates, het voorprogrammeren van de airconditioning en het op afstand bedienen van functies met de Polestar-app.

Deze functies zijn nog niet helemaal op het niveau waar we bij Polestar naar streven. We verwachten dat deze updates eind dit jaar, begin 2021 klaar zijn. Zodra het zover is, nemen we contact op om de software van je Polestar bij te werken. Dit gebeurt bij een van onze servicelocaties.

Inmiddels beginnen uit de hele wereld positieve reacties binnen te komen van de eerste Polestar-rijders. Daarnaast zijn er nog een paar kinderziekten bij de allereerste auto’s die we hebben geleverd. Het oplossen hiervan geldt voor ons als de hoogste prioriteit. Mocht er iets mis zijn, of heb je een vraag, aarzel niet om contact op te nemen.

We willen je graag laten weten dat jouw tevredenheid voor ons het belangrijkste is. We horen daarom graag van je, zodat we aan de hand van ervaringen en feedback verder kunnen verbeteren.

Vriendelijke groet,

Polestar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
JohnDoe77 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:37:
[...]
Nee daar kun je een potje vingerverf voor kopen, kun je ook meteen die ventiel dopjes meenemen! _O-
Die ventieldopjes kun je natuurlijk gelijk van een andere auto afdraaien op zo’n ophaal event. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _--[]--__
Afrokwijt schreef op woensdag 23 september 2020 @ 11:59:
[...]

Die ventieldopjes kun je natuurlijk gelijk van een andere auto afdraaien op zo’n ophaal event. :+
En deze op je gordels plakkenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1F9cBqavrA3seEy5VAgjmRTW_vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKiQGvgU8XhLQFR1krWmjrmW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023

Volvo XC 40 P8

• 4v4t4r
Ik ga die ook in mn P8 doen !! :+

• Jazzjunkie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-08-2021
Hallo,

Het schijnt dat mijn P2 Thunder Grey al in het land is maar nog geen contact gehad met Polestar zelf.

Begreep zelfs mogelijk al uitleveren bij Polestar event Halfweg a.s. vrijdag.

Ik heb wel een fabrieksnummer vanuit de lease maatschappij. Wat & waar kan ik met dit nummer bekijken? Bedankt!

P2 Thunderstrucked Den Bosch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:55:
[...]

Ik ga die ook in mn P8 doen !! :+
Voor jouw P8 had ik al een rol tape liggen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDkNEL3wwe8KpFLEHPhOkIVLS_c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/T4btnvhkXidl2FnvJQSaBCBH.png?f=user_large

*O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Jazzjunkie schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:37:
Hallo,

Het schijnt dat mijn P2 Thunder Grey al in het land is maar nog geen contact gehad met Polestar zelf.

Begreep zelfs mogelijk al uitleveren bij Polestar event Halfweg a.s. vrijdag.

Ik heb wel een fabrieksnummer vanuit de lease maatschappij. Wat & waar kan ik met dit nummer bekijken? Bedankt!
In het p2 levertopic, maar je kan er niets mee. Alleen door een polestar id te maken op je werkmail zou je misschien verder helpen.

Van het kastje naar de muur lopen...

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:48:
[...]

Voor jouw P8 had ik al een rol tape liggen;

[Afbeelding]

*O*
Deal! 🤣😁

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mick19c
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-09 23:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ik0tXa6sR1YEQri_mrE5YtPbjo4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/34f5li08wQwhYOk6rTdm9Bdx.jpg?f=user_large
Helaas is mijn meisje gisteren ook slachtoffer geworden van hopelijk bugs...

Gister morgen kwam ik bijna op kantoor toen ik de onderstaande foutmelding kreeg. Direct contact opgenomen met support via de connect knop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tjdmu4Hn8gBKm5fTfRVK77ohMok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okepGbyva2C2gLjBguTaYMHT.jpg?f=fotoalbum_large
Met de foutmeldingen konden ze niets en het uiteindelijke advies was om een afspraak bij de dealer te maken om haar uit te lezen.

Direct een afspraak gemaakt met de dealer om haar om 11:00 uit te laten lezen. Vol goede moed en een beetje hoop van zegen stap ik om 10:45 in de auto om er achter te komen dat het 'm niet gaat worden. Nu kreeg ik een loop van drie foutmeldingen... Waarbij de onderstaande de leukste is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTaQqlkCwYHy2YoB1NBHJMNP_kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yHnDWx0RsD99dD4BFXqDGQI.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk via support geregeld dat ze met een autoambulance naar de dealer gebracht werd. Wat ook leuk is, is dat ik het vervangend vervoer in eerste instantie zelf mocht gaan ophalen bij de berger. Door of met de chauffeur mee te rijden of er op eigen gelegenheid te geraken. Op mijn vraag of de berger dan niet de vervangende auto direct naar mij mee kon nemen was nog niemand gekomen. Gelukkig bleek dit twee telefoontjes verder mogelijk maar ongebruikelijk te zijn...

Ze staat nu bij de dealer waarbij ook bleek dat de 12v accu plat was. Hier had ik vanaf het begin al vaker een sporadische melding van gehad.

Vanmorgen even wezen kijken en ze zou een berg updates krijgen. Ben benieuwd!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mick19c schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:55:
[Afbeelding]

Gister morgen kwam ik bijna op kantoor toen ik de onderstaande foutmelding kreeg. Direct contact opgenomen met support via de connect knop.
[Afbeelding]
Met de foutmeldingen konden ze niets en het uiteindelijke advies was om een afspraak bij de dealer te maken om haar uit te lezen.

Direct een afspraak gemaakt met de dealer om haar om 11:00 uit te laten lezen. Vol goede moed en een beetje hoop van zegen stap ik om 10:45 in de auto om er achter te komen dat het 'm niet gaat worden. Nu kreeg ik een loop van drie foutmeldingen... Waarbij de onderstaande de leukste is...
[Afbeelding]

Uiteindelijk via support geregeld dat ze met een autoambulance naar de dealer gebracht werd. Wat ook leuk is, is dat ik het vervangend vervoer in eerste instantie zelf mocht gaan ophalen bij de berger. Door of met de chauffeur mee te rijden of er op eigen gelegenheid te geraken. Op mijn vraag of de berger dan niet de vervangende auto direct naar mij mee kon nemen was nog niemand gekomen. Gelukkig bleek dit twee telefoontjes verder mogelijk maar ongebruikelijk te zijn...

Ze staat nu bij de dealer waarbij ook bleek dat de 12v accu plat was. Hier had ik vanaf het begin al vaker een sporadische melding van gehad.

Balen zeg. Blijkt wat mij betreft toch wel dat de software in ieder geval nog niet helemaal lekker getest is ... hopen dat ie snel terug is.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aan de foutmelding te zien heeft Microsoft dit geprogrammeerd (oud grapje: An unknow error has occurred).
Balen zeg. Hopelijk een software-update en weer verder....
Ze kunnen onderhand beter een gast met een laptop door NL sturen om al die wagen een update te geven die in storing vallen.....

• 4v4t4r
ik mag toch hopen dat alle P2's die nu worden uitgeleverd alle laatste software updates hebben gehad.
Je kan dit zeker niet nagaan zelf ? (versie nummer oid?)

• Cello66
  • Laatst online: 22-09 12:05
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan ben ik misschien wel blij dat de app nog niet werkt gezien de software kwaliteit van de auto.
Bijvoorbeeld je hebt de preconditioning ingesteld op 23graden, doe je ‘s morgens de deur open met je app, maar, is ie van binnen aan de kook, tot 100% opgeladen i.p.v. 80% en is de batterij leeg :'(

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _--[]--__
Van de nu in totaal 290 op kenteken gezette P2's staan er nu al twee drie van een tweaker "op de brug"...
Ik wordt daar toch wel een beetjes zenuwachtig van. Zijn er in de FB groep ook al meldingen van defecte P2's? (Heb zelf geen FB)

[ Voor 3% gewijzigd door _--[]--__ op 23-09-2020 15:59 ]

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 16:43
_--[]--__ schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:39:
Van de nu in totaal 290 op kenteken gezette P2's staan er nu al twee van een tweaker "op de brug"...
Ik wordt daar toch wel een beetjes zenuwachtig van. Zijn er in de FB groep ook al meldingen van defecte P2's? (Heb zelf geen FB)
Drie volgens mij. Folkery heeft ons niet laten weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Jouw stoere 400+ pk is een “zij”? Ik snap het als je bedoelt dat je er veel in wilt of mee wilt rijden, maar mijn P8 is toch echt wel een “hij”! B)

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:14:
ik mag toch hopen dat alle P2's die nu worden uitgeleverd alle laatste software updates hebben gehad.
Dat neem ik ook aan, maar sommige staan maanden te wachten op de aflevering. Die zijn dus niet “nieuw”. Voor de P8 die echt nu gemaakt worden (en de P2’s die de afgelopen twee/drie weken de boot op gingen) zou dat niet meer mogen voorkomen.

• Quark2
Ik vind dit wel een
Ik vind dit wel een goede vraag uit hoofde van de komende uitlevering. Kun je de laatste versie zien en welke updates hij gehad zou moeten hebben?

• JohnDoe77
Voor wat ingelezen heb hier verteld de handover specialist je dat. Manual van de auto erop na gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
JohnDoe77 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:58:
Voor wat ingelezen heb hier verteld de handover specialist je dat. Manual van de auto erop na gelezen?
Ja manual grofweg gescand maar daar staat uiteraard niets over 12v issues. Die update laat ik liever preventief doen, al moet ik naar de dealer, dan dat ik ergens strand...

• Mga1600
  • Laatst online: 22-09 17:06
Wordt ee bij de auto een uitgebreider ‘instructieboekje’ geleverd of is het bij die informatie die in de online versie staat gebleven?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick19c
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-09 23:51
JohnDoe77 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:49:
[...]

Jouw stoere 400+ pk is een “zij”? Ik snap het als je bedoelt dat je er veel in wilt of mee wilt rijden, maar mijn P8 is toch echt wel een “hij”! B)
Alles dat mooi, sexy en stoer combineert is in mijn wereld vrouwelijk! Rijden op of in een hij is niet mijn ding... :P

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:56
Laatste reactie van Alphabet is, dat de auto +/- 30 oktober geleverd gaat worden, plus/minus 4 weken, wat ik dan tegen die tijd hoor via Polestar. Dit is overigens na de vorige update van de LM, waar ik in de 1e of 2e week van september door Polestar benaderd zou gaan worden.

Ik ga maar uit van begin november. Dan is er nog gelegenheid om wat updates te installeren.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:02
Mga1600 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:05:
Wordt ee bij de auto een uitgebreider ‘instructieboekje’ geleverd of is het bij die informatie die in de online versie staat gebleven?
Instructieboekje (handleiding) zit in de tablet onder een shortcut, dus gewoon de online versie die je ook via de site kan vinden.

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sterkte! Maar de updates heb je dan wel alvast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mick19c schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:51:
[...]

Alles dat mooi, sexy en stoer combineert is in mijn wereld vrouwelijk! Rijden op of in een hij is niet mijn ding... :P
Touché

_O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:49:
[...]

Bij een Volvo hoef je maar naar het logo te kijken om te zien dat het een "HIJ" is, het Polestar logo is in hoge mate Genderneutraal

• Mga1600
-sander schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:30:
[...]

Instructieboekje (handleiding) zit in de tablet onder een shortcut, dus gewoon de online versie die je ook via de site kan vinden.
Bij de huidige Volvo's (maar van de P8 weet ik het uiteraard niet) krijg je, naast de on-screen versie een gedrukte quick quide en is er een zeer uitgebreide online gebruiksaanwijzing (500-600 pagina's). En uiteraard een onderhoudsboekje.

De huidige online versies (zowel van P2 als P8) zijn wel erg summier en geven nauwelijks informatie waar je wat aan hebt (waar zitten de zekeringen om maar wat te noemen...).
Ik denk dat deze ook nog op de manco lijst zullen want zonder een instructieboekje is een levering volgens mij niet eens CE conform.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• -sander
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z0eQ_eDURPxRrorbyilTqMSfcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCWeUW1KdOeBnjLI8u987zfx.jpg?f=fotoalbum_large

Om een klein beetje balans te geven aan alle aflever/communicatie ellende:

Ik mag inmiddels drie weken in de P2 rijden en stap nog elke dag met een glimlach in!

Naast de bekende bugs geen andere grote issues. Ja, ook ik vind het jammer dat bepaalde dingen nog niet gereed zijn die wel part of de deal waren bij aanschaf. Ik beschouw het vooralsnog maar het nadeel van het early adopter zijn en vertrouw erop dat Polestar hard zijn best doet. Leuke kant is weer alle reacties die ik dagelijks krijg van mensen die meer over de auto (en merk) willen weten.

Maandag mocht ik weer even dagje in mijn oude auto rijden omdat de P2 voor een glascoating behandeling weg was, dan wordt je pas echt weer met je neus op de feiten gedrukt over hoe fijn de P2 op allerlei fronten is, en hoe ontzettend snel de nieuwe gemakken wennen en op de lijst “must haves” voor toekomstige auto komen :)

Kortom: voor iedereen die nog op aflevering wacht / baalt van de slechte communicatie: hou vol, je bent het straks snel vergeten! Ik vermoed dat de lijst P2’s volgende week een heel stuk langer is na het “aflever event”.

Voor degenen met serieuze issues hoop ik echt dat het snel wordt opgelost en er goede alternatieven worden geboden.

En voor iedereen die twijfelt door alle berichten: er zijn vast meer tevreden P2 rijders waarvan je wellicht wat minder snel iets leest, die zijn immers lekker aan het rond rijden! :D

• JohnDoe77
-sander schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:27:
[Afbeelding]

Ik mag inmiddels drie weken in de P2 rijden en stap nog elke dag met een glimlach in!

Naast de bekende bugs geen andere grote issues. Ja, ook ik vind het jammer dat bepaalde dingen nog niet gereed zijn die wel part of de deal waren bij aanschaf. Ik beschouw het vooralsnog maar het nadeel van het early adopter zijn en vertrouw erop dat Polestar hard zijn best doet. Leuke kant is weer alle reacties die ik dagelijks krijg van mensen die meer over de auto (en merk) willen weten.

Maandag mocht ik weer even dagje in mijn oude auto rijden omdat de P2 voor een glascoating behandeling weg was, dan wordt je pas echt weer met je neus op de feiten gedrukt over hoe fijn de P2 op allerlei fronten is, en hoe ontzettend snel de nieuwe gemakken wennen en op de lijst “must haves” voor toekomstige auto komen :)

Kortom: voor iedereen die nog op aflevering wacht / baalt van de slechte communicatie: hou vol, je bent het straks snel vergeten! Ik vermoed dat de lijst P2’s volgende week een heel stuk langer is na het “aflever event”.

Voor degenen met serieuze issues hoop ik echt dat het snel wordt opgelost en er goede alternatieven worden geboden.

En voor iedereen die twijfelt door alle berichten: er zijn vast meer tevreden P2 rijders waarvan je wellicht wat minder snel iets leest, die zijn immers lekker aan het rond rijden! :D
Mooi bericht Sander en erg vette foto! Heb je nog een plaatje van voor en na de glascoating?

• Fladder80
-sander schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:27:
[Afbeelding]

Nou ben ik wel benieuwd naar wat je mist in je oude auto ten opzichte van de 2?
Behalve dan de acceleratie ;)

• FirstEV
  • Laatst online: 19:33
Mga1600 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:15:
[...]
De huidige online versies (zowel van P2 als P8) zijn wel erg summier en geven nauwelijks informatie waar je wat aan hebt (waar zitten de zekeringen om maar wat te noemen...).
...
Toevallig staan de locaties van de zekeringen wel in de online P2-handleiding.
Bijv. https://support.polestar....en-onder-dashboardkastje/

• -sander
[...]

Bij de huidige Volvo's (maar van de P8 weet ik het uiteraard niet) krijg je, naast de on-screen versie een gedrukte quick quide en is er een zeer uitgebreide online gebruiksaanwijzing (500-600 pagina's). En uiteraard een onderhoudsboekje.

Ik denk dat deze ook nog op de manco lijst zullen want zonder een instructieboekje is een levering volgens mij niet eens CE conform.
Sorry, het was niet waar wat ik zei! Ik ben nog even naar mijn P2 gelopen, en... er zit wel degelijk een gedrukte handleiding in. Al is het een beknopte versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3TolqMPV9z8ODyw7-2JqbVF1hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BPID355Yo40zxUCUu9x9GGV.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk heb ik liever de versie zoals nu verwerkt in het middendisplay, als ik de handleiding uberhaupt nodig heb (veel spreekt voor zich). Zo hoef ik niet te bedenken onder welk kopje iets staat maar voer ik een woord in en krijg ik de matchende artikelen. :)

• Quark2
[...]

Ik heb in pdf de manual van de p2 gedownload. Daar staat uitgebreid in beschreven waar de zekeringen zitten en welke wat afzekeren

Edit: sorry, zie nu pas dat dit al was geantwoord

[ Voor 3% gewijzigd door Quark2 op 23-09-2020 19:48 ]

• Mga1600
Ik zie nu dat de informatie over de zekeringen voor de P8 nu ook net zijn toegevoegd in het online exemplaar. Die informatie is van 17-09-20 terwijl de eerdere versie waarin dat ontbrak van 24-08-20 was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -sander
JohnDoe77 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:00:
[...]

Mooi bericht Sander en erg vette foto! Heb je nog een plaatje van voor en na de glascoating?
Heb even gezocht naar beetje vergelijkbare foto's, want Midnight heeft heel veel kleuren blauw afhankelijk van lichtval/hoek foto. Boven is dag van aflevering, onder is na glascoating.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0v4jAPI26nShl8LwqYUH2h9iX_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQ0eeLHD6GiEZelP2ljH6iuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GuiltyNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmxmDjBJGtsfiRQwX4t8qQyCzE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kimjUELUWH4A5exIFeYa9vUZ.jpg?f=fotoalbum_large
The Beauty and the Tesla. 8)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 22-09 16:37
Heb inmiddels ook de glascoating er op zitten, lekker zelf gedaan samen met een vriend (die poetsfreak is).

Therapeutisch werkje ;)

Mooi resultaat, dikke glans!

Vanochtend de dauw erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFhJBQSce-PlogWajgTun-MO-28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ut6D96qBD8WJcPmQJP6BNt9V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door De fiscalist op 23-09-2020 20:29 ]

• Fladder80
De fiscalist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:27:
Heb inmiddels ook de glascoating er op zitten, lekker zelf gedaan samen met een vriend (die poetsfreak is).

Therapeutisch werkje ;)

Mooi resultaat, dikke glans!

Vanochtend de dauw erop.

[Afbeelding]
Nice! Dus dat is wel een beetje zelf te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ja hoor dat is zelf te doen. Pak die glascoating van Poorboy's World of Gyeon ONE. Die zijn makkelijk in gebruik.

Wel goed voorbereiden:

Wassen
Deironizen (Monello Non Ferro bijvoorbeeld)
Rondje kleien (voor op de auto dus...)
Milde paint cleaner (mag met de hand)
Twee stappen ontvetten (Gyeon Prep)
Per paneel coaten (liefst binnen, buiten kan met rustig en droog weer)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -sander
Fladder80 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:23:
[...]

Nou ben ik wel benieuwd naar wat je mist in je oude auto ten opzichte van de 2?
Behalve dan de acceleratie ;)
Ok, om er een aantal te benoemen (vorige auto was Audi A1 S-Line uit 2011):
  • Adaptive Cruise Control + Pilot Assist: werkt super fijn op snelweg, noemde het al eerder, maar duidelijk slim systeem wat goed om zich heen kijkt. Heel ontspannen rijden dus.
  • One Pedel drive: de P2 niet om die reden gekocht, maar dit went zo snel en maakt rijden is stad heel ontspannen doordat je voet gewoon op 1 pedaal blijft (heb regeneratie op standaard staan, creep uit)
  • Naar je auto lopen en zonder je sleutel te pakken instappen, tikje naar de D en je bent weg zonder enig opstartgeluid/trillingen (voor passagiers bijzondere ervaring vaak)
  • De stilte van het rijden, ook op de snelweg. Lekker genieten van muziek of podcast
  • Algehele rijbeleving, goede wegligging, auto doet wat ik wil
  • Achterbak met "shopbeweging" openen en sluiten
  • Navigatiesysteem dat niet X jaar achterloopt (en 100+ euro voor SD kaart aftikken voor kaarten van vorig jaar) maar mooie Google Maps integratie in dashboard voor je neus en middenscherm. Ook gewoon naam bedrijf/winkel/restaurant noemen als navigatie bestemming zonder eerst adres op te zoeken
  • Google Automotive: ik vindt het fijn niet een systeem van een automerk te hebben (die kunnen beter focus leggen op maken van auto's), maar een die door meerdere merken gebruikt (gaat) worden. Dat komt de ontwikkeling ten goede en verwacht nog veel meer daarvan in de toekomst. Maar werkt nu al fijn en snel.
  • Spotify
  • Google integratie: handig dat als ik instap de navgiatie suggestie er al staat ahv agenda of wat je hebt gezocht op Google Maps (de privacy discussie ken ik, hoef ik niet aan te gaan, geeft mij meer voordelen dan nadelen momenteel)
  • Achterbank waar volwassenen fatsoenlijk op kunnen zitten - remember, vorige was Audi A1 ;)
  • Automatisch dimmen van de spiegels, binnen en buiten
  • Draadloos opladen telefoon
  • Niet te vergeten: het elektrisch rijden an sich, ik mis de motorgeluiden niet en geniet van de versnelling en vertraging die je volledig onder controle hebt en instant doet wat ik wil
Dit zijn in ieder geval de punten die mij zo even te binnen schieten. Als ik morgen weer in de auto zit bedenk ik vast nog andere :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
GuiltyNL schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:35:
Ja hoor dat is zelf te doen. Pak die glascoating van Poorboy's World of Gyeon ONE. Die zijn makkelijk in gebruik.

Wel goed voorbereiden:

Wassen
Deironizen (Monello Non Ferro bijvoorbeeld)
Rondje kleien (voor op de auto dus...)
Milde paint cleaner (mag met de hand)
Twee stappen ontvetten (Gyeon Prep)
Per paneel coaten (liefst binnen, buiten kan met rustig en droog weer)
Liefst eigenlijk wel een rondje mild polijsten... zelfs van enkele keren wassen toch een krasje hier en daar.
Reinigen met alcohol, 2 X
En dan een nanolex coating erover heen.

De ene coating is de andere niet. Ik heb de SI3D Max erop gezet. Die is iig heel fijn met opzetten en uitwrijven. Coating aanbrengen zelf is klusje van niets, voorbereiden gaat wel tijd in zitten.

Hopelijk is het nu voor 2 jaar goed

• GuiltyNL
De Nanolex coating is erg fijn inderdaad (dan weet ik meteen waar je het hebt gekocht, haha).

Ga je veel plezier van hebben!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:00:
Ik zie nu dat de informatie over de zekeringen voor de P8 nu ook net zijn toegevoegd in het online exemplaar. Die informatie is van 17-09-20 terwijl de eerdere versie waarin dat ontbrak van 24-08-20 was.
En waar vind ik die? B-)

• JohnDoe77
De fiscalist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:40:
[...]

Liefst eigenlijk wel een rondje mild polijsten... zelfs van enkele keren wassen toch een krasje hier en daar.
Reinigen met alcohol, 2 X
En dan een nanolex coating erover heen.

De ene coating is de andere niet. Ik heb de SI3D Max erop gezet. Die is iig heel fijn met opzetten en uitwrijven. Coating aanbrengen zelf is klusje van niets, voorbereiden gaat wel tijd in zitten.

Hopelijk is het nu voor 2 jaar goed
Is het na twee jaar “uitgewerkt”? Ook die professioneel aangebracht wordt? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuiltyNL
@JohnDoe77 Je komt de gekste garanties tegen. Sommige tot wel 10 jaar.

Maar twee jaar optimaal is haalbaar. Daarna wellicht nog een jaar of twee met wat minder optimaal effect.

Belooft iemand je meer? -> Marketing kletskoek. Tenzij er onderhoud aan wordt gepleegd tussentijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Volvocars site>service en accessoires> support.

Daar auto selecteren en jaar.

In zoekvenster bijv, ‘zekeringen’ typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
GuiltyNL schreef op donderdag 24 september 2020 @ 00:07:
@JohnDoe77 Je komt de gekste garanties tegen. Sommige tot wel 10 jaar.

Maar twee jaar optimaal is haalbaar. Daarna wellicht nog een jaar of twee met wat minder optimaal effect.

Belooft iemand je meer? -> Marketing kletskoek. Tenzij er onderhoud aan wordt gepleegd tussentijds.
Nanolex zeg zelf tot 50 wasbeurten voor deze SI3D MAX, nog geen twee jaar dus.

Deze glascoating heeft niet de langste standtijd maar hij is wel lekker makkelijk aan te brengen.

Verwacht geen sprookjes idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Voor de P2 wachters die nog een filmpje kunnen gebruiken;

YouTube: The New All-Electric Polestar 2 fastback Details Explained

[ Voor 29% gewijzigd door JohnDoe77 op 24-09-2020 08:31 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:38

Lancer

What the......

Meer Sage Green foto's bij daglicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-8GUIcTY7tFtNdnkUNzrxcfO8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLFY5MaqQ0TJwxXz0o2a3SzB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31dGYRgEQYGilo6z_GRWr8xXggs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3dykoVvBNmA0r1gs13YHl45.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8W1lhXIADq9qv2Jqwrl398N5dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcnepCeXfLl61kYkqToate4T.jpg?f=fotoalbum_large

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mn hersens kunnen er niet mee omgaan.
"Ja tof!"
"rare kleur primer"
"wanneer maken ze het af"
"wel weer wat anders dit, misschien doen"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35
4v4t4r schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:32:
[...]

"Ja tof!"
"rare kleur primer"
Mee eens, vind hem toch wel echt mooi en iets hebben dus we hebben zelf de knoop doorgehakt om toch maar voor de Sage Green te gaan (keer echt iets anders). We hebben wel besloten de "grill" zwart te maken. Helaas geen goede photoshop skills (en geen tijd), zie bijlage.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aoZiawSamSToIYQN1Yae_tx1Y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGxNL5bxY3r9sw8LYX2mRRyS.jpg?f=fotoalbum_large

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

• jck82
4v4t4r schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:32:
[...]

"Ja tof!"
"rare kleur primer"
hahaha ik heb precies hetzelfde.. Ik vind de kleur op de laatste foto heel tof... heb nu silver gekozen.. nog switchen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 22:03
Beetje Thunder achtig, afhankelijk van de lichtinval wijzigt de kleur. Erg interessant!

• 4v4t4r
jck82 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:36:
[...]

hahaha ik heb precies hetzelfde.. Ik vind de kleur op de laatste foto heel tof... heb nu silver gekozen.. nog switchen :?
Nee ik blijf bij mn bursting blue :) Over 5 jaar wel weer wat anders!

• jck82
mvrooij schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:36:
[...]

Mee eens, vind hem toch wel echt mooi en iets hebben dus we hebben zelf de knoop doorgehakt om toch maar voor de Sage Green te gaan (keer echt iets anders). We hebben wel besloten de "grill" zwart te maken. Helaas geen goede photoshop skills (en geen tijd), zie bijlage.[Afbeelding]
Hoe of waar ga je die grill zwart maken? wel tof idee

• 4v4t4r
jck82 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:37:
[...]

Ik vind juist persoonlijk de grill in de kleur van de auto wel mooi, dan is het duidelijk dat dit de P8 is en geen dinosaur juice auto :D
/edit - een wrap lijkt me meest makkelijk ?

[ Voor 6% gewijzigd door 4v4t4r op 24-09-2020 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
jck82 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:37:
[...]

Daar is nog even onduidelijkheid over, ze kunnen hem gewoon spuiten in dezelfde kleur als het dak of eventueel de gene leveren van de zwarte variant of inderdaad wrappen maar bij wrappen is het altijd heel anders natuurlijk!
4v4t4r schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:40:
[...]

Ik vind juist persoonlijk de grill in de kleur van de auto wel mooi, dan is het duidelijk dat dit de P8 is en geen dinosaur juice auto :D
/edit - een wrap lijkt me meest makkelijk ?
Ik vind het dit juist echt minder mooi maken helaas, ze zien toch wel dat het de P8 is met de Sage Green kleur :P

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:38

Lancer

What the......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8Ow7fjF07f9pYT-5_uxIGPuHYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34PGZUEyw29FYjyjHUX1FYxa.jpg?f=fotoalbum_large

Met zwarte grill

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• 4v4t4r
g*dver l*l .. nu ga ik weer twijfelen :D |:( :P

• mvrooij
Het "randje" zal ook mee zwart worden, dit is nu bij mijn huidige XC40 R-Design ook zo (zie foto van 't internet)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-Ql1CB9FgR93X2fAyRwGDiMr3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pm7hghpbPCvmT26OHbtfULZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Maar inderdaad zo zal hij dan bij ons gaan worden met zwarte grill! Erg benieuwd haha.

[ Voor 4% gewijzigd door mvrooij op 24-09-2020 14:05 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.