Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.200 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
P2Hattem schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:11:
Vanavond de verlichting kunnen testen en deze staat toch wat hoog afgesteld: meerdere tegenliggers knipperden met hun licht en zelf zag op begroeiing langs de weg dat de lichtbundel omhoog loopt. De grootlicht assistent ook meteen geprobeerd en de eerste 3 auto’s gaven geen reactie maar de 4e wel. Dat wordt dus een afspraak bij de dealer om de verlichting af te stellen.

En Google maps nog een keer:
1. Als je een laadstation zoekt krijg je Tesla superchargers te zien of iets op 35 km afstand terwijl er dichterbij genoeg laders zijn als je in ABRP kijkt. Hier is werk aan de winkel! Ook de snelheid van de lader is wat overdreven naar de huidige maatstaven.
2. De aangegeven max snelheid is soms echt ‘way off’ en loopt soms ook minuten (!) achter. Zojuist in Duitsland mocht je maar 120, maar Google vond ruim 7 minuten lang dat 50 de max was ... op de snelweg! Als er een verkeersbord is waargenomen, dan blijft dat heel lang de maat terwijl je ondertussen de snelweg opgereden bent en zelfs het 120 bord gepasseerd bent (want hoe weet ik anders dat je maar 120 mag?) en dat is dus volledig gemist.
3. Het display achter het stuur is wat nerveus met in- en uitzoomen. Ook kun je geen voorkeur instellen voor je eigen zoom niveau.
4. Ik had op een laadplek geen internet verbinding en toen kon ik de volgende bestemming niet invoeren. Had al eerder gezien dat ‘offline mappen’ in de instellingen van Maps niet beschikbaar was, dus of je directe omgeving offline beschikbaar is, is dus de vraag. Dit zou wel zo moeten zijn.
5. Synchroniseren van Maps op mijn telefoon en de auto werkt nog niet naar wens, of eigenlijk helemaal niet. Mogelijk nog eens wat pielen met de accounts en instellingen.

En dan nog het laden .... soms vraag je je af of ze wel eens nadenken als een laadplek ingericht wordt:

[Afbeelding]

De auto staat hier dus tegen de rijrichting in geparkeerd. Je moet wel achteruit inparkeren anders is de kabel te kort. Als hier meer auto’s staan kun je dus niet meer inparkeren, maar wegrijden lukt ook niet meer want je kunt de bocht naar links niet maken 😩. Dit is dus alleen toegankelijk voor auto’s met het laadpunt aan de voorzijde. (Veel Duitse EV’s hebben de laadpoort aan de voorzijde, dus het zal wel chauvinisme zijn denk ik 🤓)

Heb ook nog een paar plaatjes geschoten van de laadsnelheid:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De foto bij 34% is 5 minuten na het aansluiten en geeft misschien een wat vertekend beeld omdat het laden nog op gang moet komen?

De andere status viel me niet tegen bij die SoC en als je in de auto zit te kijken naar je dashboard, dan gaat het nog best snel van 60 naar 70. Mijn Magnum double cherry chocolate was nog maar net op 😋.

Rijden door de bergen (Freiburg naar de Rhine Falls naar Basel naar Freiburg) was niet verkeerd 🤪. De auto stuurt heerlijk (standje zwaar) en bergaf zie je de verbruiksmeter alleen maar aan de charge kant staan. De remmen niet nodig gehad. One-pedal is hier een zaligheid! Zat nog een tijdje achter een camper en die hield even in om mij te laten passeren omdat er een aardig heuvel aankwam ... het was net alsof die heuvel er niet lag, zo makkelijk maakt ‘ie bergop snelheid.

Nog een voordeel van EV rijden: bij de watervallen (leuk om eens naar toe te gaan, maar dat is off-topic) was het erg druk op de parkeerplaats, behalve bij de 6 laadpaal plekken die ook nog eens het dichtst bij de ingang liggen.
Hier weer een probleem met de ligging van de laadplek, want de standaard kabel is met 4,5 meter stomweg te kort als je vooruit ingeparkeerd moet staan. Dus straks maar een 7 meter kabel aanschaffen om van dat probleem af te zijn. Ik moest hier dus ook weer tegen de rijrichting in achteruit inparkeren en aangezien ik de enige was leverde dat geen probleem op, maar toch.

Op de Duitse dorpswegen met hobbels, putdeksels, etc merk je dat het PP stevig afgeveerd is, maar niet oncomfortabel.

Verbruik overall (nu 1100 km) is 22,7 kWh per 100 km. Het rijden in de bergen lijkt niet extreem veel uit te maken, maar 150 op de Duitse snelweg wel. Het rijden in de bergen zorgt er voor dat je dus veel 80kmh kilometers maakt en die zijn weer voordeliger dan de snelweg natuurlijk.

Tot slot nog het gemis van de app: bij de watervallen was het zo’n 28 graden en dan is het wel lekker als je de auto kunt laten koelen als je weer richting de parkeerplaats wandelt.
Ook tijdens een laadstop kunnen zien hoever het laden is als je aan de koffie zit zou wel handig zijn. Kortom, de softwaremannen/-vrouwen moeten toch echt aan de bak om dat snel voor elkaar te krijgen!

En tot slot: ik geniet nog steeds van elke kilometer die onder de banden doorschiet!!! Morgen richting de Elzas, want daar schijnt komende week wel de zon itt Italië 😎
Leuk verslag weer _/-\o_

Heel veel plezier nog vandaag. Hoe is de integratie van Spotify? Heb je daar regelmatig last van dekking? En hoe gaat dat icm Google? Kun je gewoon roepen: “Hej Google speel Toto Out of Africa? Of werkt dat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 20:02
JohnDoe77 schreef op zondag 6 september 2020 @ 07:39:
[...]

Leuk verslag weer _/-\o_

Heel veel plezier nog vandaag. Hoe is de integratie van Spotify? Heb je daar regelmatig last van dekking? En hoe gaat dat icm Google? Kun je gewoon roepen: “Hej Google speel Toto Out of Africa? Of werkt dat anders?
Lol, ik heb hem vrijdag mogen ophalen en dat is het 1e wat mijn vrouw probeerde, dus ik kan je vertellen dat Toto met Africa zeker gevonden wordt door Mrs. Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 19:21
Leuke verhalen mannen! Top. Nog geen auto gezien helaas in het Oosten van het land. Maar goed, zelfs een Model 3 is hier bij velen nog “nieuw”. :)

Kan men al aangeven wanneer de app af is? Je zou toch verwachten dat de basics wel in een simpele app te gieten moeten zijn. Dan maar even iets minder qua UI.

Veel plezier allemaal!

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De app zou in juni af zijn.....oh wacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 22:45
Inspired schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:29:

Kan men al aangeven wanneer de app af is? Je zou toch verwachten dat de basics wel in een simpele app te gieten moeten zijn. Dan maar even iets minder qua UI.

Veel plezier allemaal!
Zag op Reddit dat iemand ‘november’ te horen had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 21:51
Vanavond de verlichting kunnen testen en deze staat toch wat hoog afgesteld: meerdere tegenliggers knipperden met hun licht en zelf zag op begroeiing langs de weg dat de lichtbundel omhoog loopt. De grootlicht assistent ook meteen geprobeerd en de eerste 3 auto’s gaven geen reactie maar de 4e wel. Dat wordt dus een afspraak bij de dealer om de verlichting af te stellen.

1. Als je een laadstation zoekt krijg je Tesla superchargers te zien of iets op 35 km afstand terwijl er dichterbij genoeg laders zijn als je in ABRP kijkt. Hier is werk aan de winkel! Ook de snelheid van de lader is wat overdreven naar de huidige maatstaven.
2. De aangegeven max snelheid is soms echt ‘way off’ en loopt soms ook minuten (!) achter. Zojuist in Duitsland mocht je maar 120, maar Google vond ruim 7 minuten lang dat 50 de max was ... op de snelweg! Als er een verkeersbord is waargenomen, dan blijft dat heel lang de maat terwijl je ondertussen de snelweg opgereden bent en zelfs het 120 bord gepasseerd bent (want hoe weet ik anders dat je maar 120 mag?) en dat is dus volledig gemist.
3. Het display achter het stuur is wat nerveus met in- en uitzoomen. Ook kun je geen voorkeur instellen voor je eigen zoom niveau.
4. Ik had op een laadplek geen internet verbinding en toen kon ik de volgende bestemming niet invoeren. Had al eerder gezien dat ‘offline mappen’ in de instellingen van Maps niet beschikbaar was, dus of je directe omgeving offline beschikbaar is, is dus de vraag. Dit zou wel zo moeten zijn.
5. Synchroniseren van Maps op mijn telefoon en de auto werkt nog niet naar wens, of eigenlijk helemaal niet. Mogelijk nog eens wat pielen met de accounts en instellingen.

En dan nog het laden .... soms vraag je je af of ze wel eens nadenken als een laadplek ingericht wordt:

[Afbeelding]

De auto staat hier dus tegen de rijrichting in geparkeerd. Je moet wel achteruit inparkeren anders is de kabel te kort. Als hier meer auto’s staan kun je dus niet meer inparkeren, maar wegrijden lukt ook niet meer want je kunt de bocht naar links niet maken 😩. Dit is dus alleen toegankelijk voor auto’s met het laadpunt aan de voorzijde. (Veel Duitse EV’s hebben de laadpoort aan de voorzijde, dus het zal wel chauvinisme zijn denk ik 🤓)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De foto bij 34% is 5 minuten na het aansluiten en geeft misschien een wat vertekend beeld omdat het laden nog op gang moet komen?

De andere status viel me niet tegen bij die SoC en als je in de auto zit te kijken naar je dashboard, dan gaat het nog best snel van 60 naar 70. Mijn Magnum double cherry chocolate was nog maar net op 😋.

Rijden door de bergen (Freiburg naar de Rhine Falls naar Basel naar Freiburg) was niet verkeerd 🤪. De auto stuurt heerlijk (standje zwaar) en bergaf zie je de verbruiksmeter alleen maar aan de charge kant staan. De remmen niet nodig gehad. One-pedal is hier een zaligheid! Zat nog een tijdje achter een camper en die hield even in om mij te laten passeren omdat er een aardig heuvel aankwam ... het was net alsof die heuvel er niet lag, zo makkelijk maakt ‘ie bergop snelheid.

Nog een voordeel van EV rijden: bij de watervallen (leuk om eens naar toe te gaan, maar dat is off-topic) was het erg druk op de parkeerplaats, behalve bij de 6 laadpaal plekken die ook nog eens het dichtst bij de ingang liggen.
Hier weer een probleem met de ligging van de laadplek, want de standaard kabel is met 4,5 meter stomweg te kort als je vooruit ingeparkeerd moet staan. Dus straks maar een 7 meter kabel aanschaffen om van dat probleem af te zijn. Ik moest hier dus ook weer tegen de rijrichting in achteruit inparkeren en aangezien ik de enige was leverde dat geen probleem op, maar toch.

Op de Duitse dorpswegen met hobbels, putdeksels, etc merk je dat het PP stevig afgeveerd is, maar niet oncomfortabel.

Verbruik overall (nu 1100 km) is 22,7 kWh per 100 km. Het rijden in de bergen lijkt niet extreem veel uit te maken, maar 150 op de Duitse snelweg wel. Het rijden in de bergen zorgt er voor dat je dus veel 80kmh kilometers maakt en die zijn weer voordeliger dan de snelweg natuurlijk.

Tot slot nog het gemis van de app: bij de watervallen was het zo’n 28 graden en dan is het wel lekker als je de auto kunt laten koelen als je weer richting de parkeerplaats wandelt.
Ook tijdens een laadstop kunnen zien hoever het laden is als je aan de koffie zit zou wel handig zijn. Kortom, de softwaremannen/-vrouwen moeten toch echt aan de bak om dat snel voor elkaar te krijgen!

En tot slot: ik geniet nog steeds van elke kilometer die onder de banden doorschiet!!! Morgen richting de Elzas, want daar schijnt komende week wel de zon itt Italië 😎
Mooi verslag! 👍🏻 Wel nogal wat kinderziektes, gelukkig vooral in de software dus dat zal allemaal wel opgelost geraken. Ik las in een groepje ook enkele hardware problemen. Zo zouden de zijruiten achteraan loszitten en zou er bij regen water in het koffer komen. Heb je dat ook al gemerkt? Er zijn ook wat mensen die klagen dat een aantal dingen zoals een krik niet aanwezig zijn terwijl dat er volgens het boekje wel zou moeten zijn. Gelukkig wegen deze kleine dingen bij niemand op tegen alle plussen. Vraagje aan alle bestuurders: hoe zitten de zetels? Is dit Volvo kwaliteit? Heeft er al iemand (of iemands vrouw :-)) de zetelverwarming gebruikt? Werkt deze goed? Volgens mijn vriendin merkte je er achteraan weinig van tijdens onze testrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Soms heb ik ook het gevoel dat ik grootlicht krijg maar soms zit er dan een oneffenheid in de weg waardoor de lampen "dippen". Of was het zo duidelijk, dat je het zeker weet?

Ik moet zeggen dat ik dagelijks te maken heb met dit fenomeen, helaas geen probleem dat Volvo/Polestar eigen is. Hopelijk kan dit nog getuned worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
@P2Hattem
Ik lees geregeld in jouw verslagen dat je gebruik maakt van ABRP dus volgens mij ben je daar wel weg van.
Wel, maar misschien wist je dit al, Volvo (en misschien dus ook Polestar) heeft een laadovereenkomst afgesloten met Plugsurfing zodat iedere P8 rijder een laadpasje krijgt van deze provider en het leuke hieraan is dat Plugsurfing voor hun ‘laadpuntnavigatie’ in hun app een integratie heeft met ABRP. Werkt echt reuze.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 18:57
Pure8 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:48:
@P2Hattem
Ik lees geregeld in jouw verslagen dat je gebruik maakt van ABRP dus volgens mij ben je daar wel weg van.
Wel, maar misschien wist je dit al, Volvo (en misschien dus ook Polestar) heeft een laadovereenkomst afgesloten met Plugsurfing zodat iedere P8 rijder een laadpasje krijgt van deze provider en het leuke hieraan is dat Plugsurfing voor hun ‘laadpuntnavigatie’ in hun app een integratie heeft met ABRP. Werkt echt reuze.
Kijk, dat zijn nou berichten waar je vrolijk wakker van wordt, want dat wist ik nog niet 🙏🙏🙏.

In de Plugsurfing app kun je ook heel simpel de huidige en gewenste SoC aangeven wat bij ABRP wat extra handelingen vraagt. Kortom, weer een stapje vooruit!
Nu de Plugsurfing key nog eens een keer ontvangen en dan is de levering compleet 😉.

Met een beetje mazzel zit deze app ook geïntegreerd in de P2 app en weet deze dus ook wat de huidige SoC is. Zou het zo kunnen zijn 🙏🤪?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
BlacKstaR- schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:41:
[...]

Soms heb ik ook het gevoel dat ik grootlicht krijg maar soms zit er dan een oneffenheid in de weg waardoor de lampen "dippen". Of was het zo duidelijk, dat je het zeker weet?

Ik moet zeggen dat ik dagelijks te maken heb met dit fenomeen, helaas geen probleem dat Volvo/Polestar eigen is. Hopelijk kan dit nog getuned worden.
Het is ook een bekend probleem voor de P2 en de lampen moeten in de garage dan ‘old school’ afgesteld worden, niks OTA 😁/😢.

Ik kan heel goed zien dat de lichtbundel aan de bermzijde omhoog loopt. De blauwe borden boven de weg verlicht ik ook overduidelijk. Je ziet zelfs een horizontale streep op het bord als je dichterbij komt en dat is toch echt niet de bedoeling lijkt me?! Dit is precies wat Björn Nyland in zijn eerste rit ook had. Daarmee niet zeggende dat ik test op het niveau van TeslaBjorn, ik slaap gewoon in een hotel 😂!

Ik ga er sowieso mee terug naar de dealer, want dit is niet fijn om mee rond te rijden.

Zal proberen een paar foto’s te maken van wat ik dus zie.

[ Voor 5% gewijzigd door P2Hattem op 06-09-2020 10:36 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33
P2Hattem schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:35:
[...]

Het is ook een bekend probleem voor de P2 en de lampen moeten in de garage dan ‘old school’ afgesteld worden, niks OTA 😁/😢.

Ik kan heel goed zien dat de lichtbundel aan de bermzijde omhoog loopt. De blauwe borden boven de weg verlicht ik ook overduidelijk. Je ziet zelfs een horizontale streep op het bord als je dichterbij komt en dat is toch echt niet de bedoeling lijkt me?! Dit is precies wat Björn Nyland in zijn eerste rit ook had. Daarmee niet zeggende dat ik test op het niveau van TeslaBjorn, ik slaap gewoon in een hotel 😂!

Ik ga er sowieso mee terug naar de dealer, want dit is niet fijn om mee rond te rijden.

Het scheelt dat bij elk merk de lampen “old school” afgesteld moeten worden ;).
Heeft hij geen dynamisch groot licht? Dat zou kunnen verklaren waarom de zijkanten of berm wel extra belicht worden, bij tegenliggers moet hij dat dan automatisch wegdimmen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Crabro schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:03:
[...]

Lol, ik heb hem vrijdag mogen ophalen en dat is het 1e wat mijn vrouw probeerde, dus ik kan je vertellen dat Toto met Africa zeker gevonden wordt door Mrs. Google.
Wij hebben smart speakers thuis en je kan ms Google de deur uit sturen, dan komt mr Google voor haar in de plaats. Ik moet zeggen dat de mannen stem me beter bevalt. Dit zal voor de auto ook in te stellen moeten zijn.

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
  • Laatst online: 18-09 13:02
GeeMoney schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:59:
[...]

Het scheelt dat bij elk merk de lampen “old school” afgesteld moeten worden ;).
Heeft hij geen dynamisch groot licht? Dat zou kunnen verklaren waarom de zijkanten of berm wel extra belicht worden, bij tegenliggers moet hij dat dan automatisch wegdimmen natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF2VN20ASsneMyNSkhuyJN0q1Vk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZUeuQxSih48ln276yfrFHtyq.jpg?f=user_large

Afhankelijk van je instellingen is dat het geval, ook bij groot licht uit. Bij bijvoorbeeld rotondes is dit goed te zien als je op de lichtbundels let. Deze worden actief aangepast als de instelling aan staat.

Bij mij heeft tot nu toe niemand een signaal gegeven over vervelend licht in het donker.

Leuk trouwens die mix taal in interface. Off/On in Engels, rest in Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -sander
Beosoft schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:33:
[...]

Wij hebben smart speakers thuis en je kan ms Google de deur uit sturen, dan komt mr Google voor haar in de plaats. Ik moet zeggen dat de mannen stem me beter bevalt. Dit zal voor de auto ook in te stellen moeten zijn.
De auto neemt automatisch de instellingen voor je Google Assistent over, als deze op de man staat heeft je auto ook de mannenstem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
Nice!

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
P2Hattem schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:35:
[...]

Kort vraagje worden de reguliere remmen of regen gebruikt voor het afremmen als ACC/pilot assist actief is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
Nu aan het laden bij een Allego station in Andern, Duitsland. SoC bij start was 16%.

Ik denk, start het laden met de Maingau app op de telefoon zodat ik kan zien hoever het laden is als we op het terras een kop koffie drinken ... dan moet je dus je telefoon voor het ‘contactloos betalen’ vlakje houden en dan denkt je bankpas op je telefoon: hé, hier moet iets betaald worden, laat ik eens in actie komen 🤓. Dat werkt dus niet zoals ik gehoopt had. Ik kon ook de QR code van de lader niet vinden, dus die optie ging ook niet op. Dus maar de kaart gepakt en die deed het wel.

De allego laders hebben wel een beroerd scherm in de zon. De vd Valk in Urmond was er ook zo een en je kunt met moeite lezen wat er op het scherm staat. De ENbW laders en ook Ionity zijn wel goed afleesbaar in de zon.

Zometeen even kijken wat de laadsnelheid is, na 2 minuten stond ‘ie pas op 68 kWh en dat op een 350 kWh lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
P2Hattem schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:00:

Zometeen even kijken wat de laadsnelheid is, na 2 minuten stond ‘ie pas op 68 kWh en dat op een 350 kWh lader.
Tsja ... staat ‘ie op 70 kWh te laden bij 50%, dus dat ging niet heel erg snel .... blijkt de laadzuil 2 aansluitingen te hebben met een verschillende waarde en je raadt het al, ik had de verkeerde: 80 kWh ipv 160 kWh aan de andere kant 😩.
Laden maar even gestopt en de andere kabel aangesloten en toen zag ik ook de QR code en daarmee kon ik dus met de app het laden starten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbCKGIjoJF5hWdox27CbKbVhjKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m5pM0BgtGSkNmWY23Qormm5Z.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FloURrRSKVPRNDInaaGCzkxf60g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HB3xF52faYUDxq3kGB0zXjPY.png?f=user_large

Je kunt dus wel zien hoe lang je aan het laden bent, maar niet wat je SoC is. Het staat wel op het display van de paal, maar dat zal wel lastig zijn om dat real time op een app te krijgen.

Er kwam ook een NL iPace aangereden en die maar even gewezen op het verschil. De bestuurder kwam nog even naar me toe gelopen op het terras om te zeggen dat het een mooie auto is en hij er nog nooit één gezien had.

[ Voor 8% gewijzigd door P2Hattem op 06-09-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
FirstEV schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:31:
[...]

[...]

De Polestar is niet gebouwd op een platform voor volledig elektrische auto's. Vandaar de accu's in de middentunnel en onder de achterbank, i.p.v. een platte versie zoals in de Tesla/ID.3/etc. De mogelijkheden om ruimte achterin te scheppen zoals in die auto's heeft de P2 dus niet. Dit had hij kunnen weten, en dan had hij er ook niet verbaasd over te hoeven zijn.
“niet gebouwd op een platform voor volledig elektrische auto's....”??? 🤔
Ben benieuwd waar deze (m.i. foutieve) info vandaan komt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
Philipvm schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:56:
[...]

“niet gebouwd op een platform voor volledig elektrische auto's....”??? 🤔
Ben benieuwd waar deze (m.i. foutieve) info vandaan komt.....
Volgens mij heeft Volvo het CMA platform, ondanks dat ze het eerst voor de ICE-versie van de XC40 gebruikt hebben, ontwikkeld voor de BEV-auto’s.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:19
Als je dit persbericht van Volvo er even bij pakt, dan lijkt het er op, dat het platform initieel voor ICE en PHEV bedacht is.

https://www.media.volvoca...stige-compacte-modelserie

(edit: engelstalige versie toegevoegd)
https://www.media.volvoca...n-innovative-architecture

Nergens in het EN artikel wordt melding gemaakt van 100% elektrisch. Het accu pakket en de elektromotoren zijn er later bijgekomen, Toen in 2016 de 40.2 designstudy getoond werd.

https://www.media.volvoca...ls/volvo-concept-402/2017

[ Voor 16% gewijzigd door vandijk op 06-09-2020 17:51 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
vandijk schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:37:
Als je dit persbericht van Volvo er even bij pakt, dan lijkt het er op, dat het platform initieel voor ICE en PHEV bedacht is.

https://www.media.volvoca...stige-compacte-modelserie

Nergens wordt melding gemaakt van 100% elektrisch. Het accu pakket en de elektromotoren zijn er later bijgekomen, Toen in 2016 de 40.2 designstudy getoond werd.

https://www.media.volvoca...ls/volvo-concept-402/2017
Ik lees in het eerste bericht toch : Het modulaire CMA voertuigplatform is door Volvo Car vanaf het begin ontworpen voor de toepassing van (semi-)elektrische aandrijving.
Wat toch de voorziene toepassing betekent voor elektrische en semi-elektrische aandrijving ofwel BEV en PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Poleposition schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:15:
[...]

Ik lees in het eerste bericht toch : Het modulaire CMA voertuigplatform is door Volvo Car vanaf het begin ontworpen voor de toepassing van (semi-)elektrische aandrijving.
Wat toch de voorziene toepassing betekent voor elektrische en semi-elektrische aandrijving ofwel BEV en PHEV
Ik had in eerste instantie, het (origineele ? ) engelstalige artikel gelinked, maar later vervangen door de Nederlandstalige versie. Daar blijkt wat artistieke vrijheid genomen zijn bij de vertaling. In het Engelstalige artikel wordt niet over BEV gesproken. Ook in de video die daar bij zit, is geen accupakket zichtbaar.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2Hattem
BlacKstaR- schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:50:
[...]

Kort vraagje worden de reguliere remmen of regen gebruikt voor het afremmen als ACC/pilot assist actief is?
Eerst regen en dan Brembo. Normale remmen komt pas in actie als de vertraging >0,3 g is.
ACC remt goed, vandaag een paar keer gezien op de snelweg. Daar ging het soms zomaar van 130 -> 60 kmh en dat deed ACC helemaal zelf.

Pilot assist werkt ook goed. Vandaag geen enkele keer het gepiep gehad dat ik het stuur niet vast had, dit itt woensdag jl. Weet niet waarom, maar vandaag was het dus een stuk beter. PA houdt nog een beetje teveel rechts voor mijn gevoel, maar blijft keurig tussen de lijntjes.

Wat wel vervelend is, is dat boven de 140 kmh PA automatisch uitschakelt en de auto een rukje naar links krijgt. Dat gebeurde dus iedere keer vandaag.

Verder zal ik PA niet in stad gebruiken, teveel abrupte stuurbewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 02:21
vandijk schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:23:
[...]

Ik had in eerste instantie, het (origineele ? ) engelstalige artikel gelinked, maar later vervangen door de Nederlandstalige versie. Daar blijkt wat artistieke vrijheid genomen zijn bij de vertaling. In het Engelstalige artikel wordt niet over BEV gesproken. Ook in de video die daar bij zit, is geen accupakket zichtbaar.

Volvo heeft toch echt een BEV uitvoering voor de CMA bedacht, is alleen niet helemaal zoals de P2 en P8 zijn geworden:
https://www.media.volvoca...cluding-bev-visualisation

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Cello66 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:24:
[...]

Volvo heeft toch echt een BEV uitvoering voor de CMA bedacht, is alleen niet helemaal zoals de P2 en P8 zijn geworden:
https://www.media.volvoca...cluding-bev-visualisation
Filmpje van 1:39, waarvan 5 sec een accu en elektromotor te zien is. En zoals je al opmerkt: het ziet er heel anders uit, dan wat er uiteindelijk in de P2 en P8 zit.

Als je het vergelijkt met wat Tesla en VAG doen voor hun EV platform, dan krijg ik hier toch echt het gevoel ICE first, PHEV second.... uh-oh... BEV kunnen we er misschien ook van maken. Er is in de afgelopen 5 jaar natuurlijk veel veranderd in de auto wereld en de politiek, wat lastig te voorspellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik heb sinds gisteren een aantal problemen met m’n P2. Plots bleef de helderheid van het middendisplay op minimum. Later merkte ik ook op dat de cruise control niet meer wou wisselen tussen CC en ACC. De volgende rit werkte de cruise control in het geheel niet meer. Bij het parkeren komt de camera enkel nog automatisch op het scherm bij het schakelen naar R, niet bij het dicht passeren naast een andere auto waar hij dit wel deed tot gisteren. Alsook werkt de airconditioning, of zelfs gewoon enige vorm van ventilatie, niet meer. De muziek speelt verder ook bij het uitstappen en sluiten van de wagen, alsook schakelt de zetelverwarming niet uit. Dit lost ook wel 1 probleem op, de muziek speelt verder bij het instappen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drtngs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
WhySoSerious schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:29:
[...]

Laat maar weten wanneer je door Geleen komt :+
Ik rijd iedere dag om 6u bij de mc de snelweg op ;-) en tegen 19u de afrit richting Beek 🤣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -sander
Laurent1602 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:03:
Ik heb sinds gisteren een aantal problemen met m’n P2. Plots bleef de helderheid van het middendisplay op minimum. Later merkte ik ook op dat de cruise control niet meer wou wisselen tussen CC en ACC. De volgende rit werkte de cruise control in het geheel niet meer. Bij het parkeren komt de camera enkel nog automatisch op het scherm bij het schakelen naar R, niet bij het dicht passeren naast een andere auto waar hij dit wel deed tot gisteren. Alsook werkt de airconditioning, of zelfs gewoon enige vorm van ventilatie, niet meer. De muziek speelt verder ook bij het uitstappen en sluiten van de wagen, alsook schakelt de zetelverwarming niet uit. Dit lost ook wel 1 probleem op, de muziek speelt verder bij het instappen :D
😂 precies zelfde gehad. Fix: 15 seconden de home button ingedrukt houden voor restart, daarna werkte alle punten bij mij weer, en moest ik de muziek weer handmatig starten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
-sander schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:09:
[...]

😂 precies zelfde gehad. Fix: 15 seconden de home button ingedrukt houden voor restart, daarna werkte alle punten bij mij weer, en moest ik de muziek weer handmatig starten 😉
Kon dat nergens vinden in de handleiding, good to know! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:21

WhySoSerious

Be the change.

drtngs schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:07:
[...]

Ik rijd iedere dag om 6u bij de mc de snelweg op ;-) en tegen 19u de afrit richting Beek 🤣
Moet je zo lang laden daar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drtngs
Beosoft schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:33:
[...]

Dat zou inderdaad moeten kunnen, ik heb het geprobeerd, maar de navigatie blijft vrouwelijk en dus blijf ik maar verkeerd rijden 😜
De rest van de assistent is wel mannelijk, maar als de navi ook de mannenstem zou kunnen zijn zou ik dat heel chill vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drtngs
Nee wel lang werken, anders kan ik die auto niet betalen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
drtngs schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:17:
[...]

Nee wel lang werken, anders kan ik die auto niet betalen 🤣
Ik werk maar 36 uur bij RWS (schaaltje 7) :Y

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -sander
Laurent1602 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:11:
[...]

Kon dat nergens vinden in de handleiding, good to know! :)
Ik ook niet, maar eerste ingeving:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpNZBVGl1wJq3OiSwoz19KYPc1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKE9mlom8Bmq4XMsNf5i0jwM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drtngs
Beosoft schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:18:
[...]

Ik werk maar 36 uur bij RWS (schaaltje 7) :Y
Haha dan is jouw baas guller dan die van mij.... oh wacht ... ik ben zelf de directeur 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
drtngs schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:19:
[...]

Haha dan is jouw baas guller dan die van mij.... oh wacht ... ik ben zelf de directeur 😜
Nee hoor gewoon in loondienst. En auto betaal ik zelf.
Oh wacht.....had ik al verteld dat ik ook een webshop heb..... _O-

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 18-09 14:12
ach-jee schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:07:
[...]

Zag op Reddit dat iemand ‘november’ te horen had gekregen.
Volvo zegt week 47

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 02:21
vandijk schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:57:
[...]

Filmpje van 1:39, waarvan 5 sec een accu en elektromotor te zien is. En zoals je al opmerkt: het ziet er heel anders uit, dan wat er uiteindelijk in de P2 en P8 zit.

Als je het vergelijkt met wat Tesla en VAG doen voor hun EV platform, dan krijg ik hier toch echt het gevoel ICE first, PHEV second.... uh-oh... BEV kunnen we er misschien ook van maken. Er is in de afgelopen 5 jaar natuurlijk veel veranderd in de auto wereld en de politiek, wat lastig te voorspellen is.
Daar heb je wel een punt.
De BEV optie werd pas voor het eerst ergens in 2016 gepubliceerd, terwijl CMA in 2015? werd geïntroduceerd.

Is misschien ook de reden dat ie zo zwaar is?

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
Cello66 schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:44:
[...]

Daar heb je wel een punt.
De BEV optie werd pas voor het eerst ergens in 2016 gepubliceerd, terwijl CMA in 2015? werd geïntroduceerd.

Is misschien ook de reden dat ie zo zwaar is?
Iedere Volvo is zwaar omdat veiligheid en veiligheidssystemen nu eenmaal 'hun ding' zijn. Alle moderne auto's hebben 5 sterren veiligheid op basis van de standaard testen, maar bij Volvo's eigen tests worden de auto's ook over de kop gegooid, worden ze vanachter en opzij met geweld aangereden en ook dan mag de kooi niet teveel vervormen. Het levert geen extra sterren op bij de officiële toelating, maar klopt wel met Volko's belofte dat er geen doden in een Volvo zullen vallen ten gevolge van een ongeluk.
Deze filosofie van Volvo houdt ook in dat ze nooit met een kleine auto zullen uitkomen, omdat zoals ze zeggen, de veiligheid waar ze voor staan daarin niet gerealiseerd kan worden. .

Zelf ben ik Volvo gaan rijden (lang geleden al) omdat ik toen een kennis had bij de brandweer. Die werd vaak bij serieuze crashes ingeschakeld om slachtoffers uit auto's te knippen Hij was daarbij keer op keer zo verrast door het feit dat inzittenden van een Volvo vaak zelf uit hun auto konden stappen (die onderdeel was van een serieus ongeval) terwijl er bij de tegenpartij ambulances of erger aan te pas moesten komen. Hij heeft me wel eens beelden laten zien waar je stil van wordt en heeft zelf ook nooit meer wat anders willen rijden dan een Volvo.

En ja, de consequentie is dat hij dus zwaarder is en misschien wat minder range heeft maar liever dat dan een groter risico op letsel of niet-overleven lopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
In dit geval weegt het batterijpakket ook gewoon een paar honderd kilo extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 08:33
Dat komt goed uit, dan is de oplevering van mijn P8 en kan ik meteen de app in gebruik nemen >:)

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:29
voor de (aanstaande) p8 rijders - ik had deze niet gezien nog.
Niet heel boeiend, maar ik vind alle info uit de Fabriek in Gent interessant genoeg ;)

YouTube: Volvo XC40 Recharge : Sustainable & 100% electric batteries

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik lees zo stiekem toch wel aardig wat problemen en bugjes bij de P2 rijders (van een niet werkende GPS tot wat @Laurent1602 hierboven beschrijft). Is er al iets bekend over de snelheid van nieuwe OTA updates om dit soort bugs te fixen? Met problemen als een niet-werkende GPS of ventilatie hoop ik wel dat er zeer snel gepatched gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Aghanim schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:49:
Ik lees zo stiekem toch wel aardig wat problemen en bugjes bij de P2 rijders (van een niet werkende GPS tot wat @Laurent1602 hierboven beschrijft). Is er al iets bekend over de snelheid van nieuwe OTA updates om dit soort bugs te fixen? Met problemen als een niet-werkende GPS of ventilatie hoop ik wel dat er zeer snel gepatched gaat worden.
Hoe kan je zulke issues melden ? Zit er een feedback knop in de auto, moet je het online ergens doen of moet je altijd het service center bellen? Mensen moeten natuurlijk wel die feedback geven, anders gebeurd er weinig ? (doe maar veel feedback geven nu, dan zijn er hopelijk kveel (google) issues uit als ik mn P8 krijg ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -sander
4v4t4r schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:53:
[...]

Hoe kan je zulke issues melden ? Zit er een feedback knop in de auto, moet je het online ergens doen of moet je altijd het service center bellen? Mensen moeten natuurlijk wel die feedback geven, anders gebeurd er weinig ? (doe maar veel feedback geven nu, dan zijn er hopelijk kveel (google) issues uit als ik mn P8 krijg ;) )
Die vraag heb ik aan Polestar gesteld. Antwoord voor nu was: https://www.polestar.com/contact

Mooiste zou uiteraard zijn als er ergens een publieke lijst is, waarbij je bijvoorbeeld ook "+1 heb ik ook last van" kan doen, zien welke issues er zijn en wat de status is. Maar dat is vooralsnog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
-sander schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:00:
[...]

Die vraag heb ik aan Polestar gesteld. Antwoord voor nu was: https://www.polestar.com/contact

Mooiste zou uiteraard zijn als er ergens een publieke lijst is, waarbij je bijvoorbeeld ook "+1 heb ik ook last van" kan doen, zien welke issues er zijn en wat de status is. Maar dat is vooralsnog niet het geval.
Iedereen consistent het contactformulier
gebruiken tot het wel zover is dus.

Of we maken net zoals onze oosterburen zelf zo’n overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op zondag 6 september 2020 @ 23:30:
[...]

Iedere Volvo is zwaar omdat veiligheid en veiligheidssystemen nu eenmaal 'hun ding' zijn. Alle moderne auto's hebben 5 sterren veiligheid op basis van de standaard testen, maar bij Volvo's eigen tests worden de auto's ook over de kop gegooid, worden ze vanachter en opzij met geweld aangereden en ook dan mag de kooi niet teveel vervormen. Het levert geen extra sterren op bij de officiële toelating, maar klopt wel met Volko's belofte dat er geen doden in een Volvo zullen vallen ten gevolge van een ongeluk.
Deze filosofie van Volvo houdt ook in dat ze nooit met een kleine auto zullen uitkomen, omdat zoals ze zeggen, de veiligheid waar ze voor staan daarin niet gerealiseerd kan worden. .

Zelf ben ik Volvo gaan rijden (lang geleden al) omdat ik toen een kennis had bij de brandweer. Die werd vaak bij serieuze crashes ingeschakeld om slachtoffers uit auto's te knippen Hij was daarbij keer op keer zo verrast door het feit dat inzittenden van een Volvo vaak zelf uit hun auto konden stappen (die onderdeel was van een serieus ongeval) terwijl er bij de tegenpartij ambulances of erger aan te pas moesten komen. Hij heeft me wel eens beelden laten zien waar je stil van wordt en heeft zelf ook nooit meer wat anders willen rijden dan een Volvo.

En ja, de consequentie is dat hij dus zwaarder is en misschien wat minder range heeft maar liever dat dan een groter risico op letsel of niet-overleven lopen toch?
Voorbeeldje van een crash YouTube: Incredible Crash || Volvo car vs Scania Truck || Safety Car Volvo |...

Eerder was het filmpje langer en zag je de man uitstappen. De suggestie aan het eind was dat hij stomdronken werd afgevoerd.

Of deze minder spectaculaire maar ook veelzeggende: YouTube: Volvo vs Fiat Car Crash

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 07-09-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:38:
[...]

Voorbeeldje van een crash YouTube: Incredible Crash || Volvo car vs Scania Truck || Safety Car Volvo |...

Eerder was het filmpje langer en zag je de man uitstappen. De suggestie aan het eind was dat hij stomdronken werd afgevoerd.

Of deze minder spectaculaire maar ook veelzeggende: YouTube: Volvo vs Fiat Car Crash
Ik weet niet of het een standaard setting is - maar op tweakers openen links altijd op het tabblad van tweakers zelf ipv een nieuwe.. super irritant :) (zal best aan mij liggen, zal het eens opzoeken)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Crabro
Sinds vrijdag in het bezit van de P2 (midnight, trekhaak, verder standaard). Even korte samenvatting van de ervaringen tot nu toe:
- geweldig mooie auto :-)
- wegligging super stevig (heerlijk in de bochten, maar stuk vervelender over de drempels op een 60-weg... waar ik met de passat GTE er met 60 tot 80 prima overheen kon zoeven is het met de P2 echt al een vervelende harde ervaring net boven de 60...)
- verdere rijervaring: heerlijke auto die zich zonder moeite stuurt en de versnelling is echt absurd...
- dashboard & ipadje: goed over nagedacht en prima intuitief

Verder paar kleine aandachtspunten die later opgelost kunnen worden of niet heel groot zijn:
- 1x geladen naar 100% (bij een instelling naar 80...)
- als de trekhaak opengeklapt is blijft het systeem zeuren over dat de parkeersensor niet werkt en dat je service nodig hebt (terwijl hij een aangekoppelde aanhanger prima herkent en dito aanpassingen doet)
- Zonneschermpjes bij de voorpassagiers zijn net te kort en jammer dat ze niet uitschuifbaar zijn, want zo kan de zon als die haaks op de auto staat toch nog lekker in je ogen schijnen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crabro
Er is in de Facebookgroep een linkje gepost naar een "stemming" op spotify om de bitrate omhoog te krijgen: https://community.spotify...ive/idi-p/5031278#M114273

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 06:34
zitten er in de P2 (en hopelijk P8) van die zonneschermen in de deur die je omhoog kan trekken? In mn Talisman zitten deze en dat is echt een stuk beter/fijner dan van die opplak-dingen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 16:26
Crabro schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:06:
Er is in de Facebookgroep een linkje gepost naar een "stemming" op spotify om de bitrate omhoog te krijgen: https://community.spotify...ive/idi-p/5031278#M114273
Zojuist gestemd. Allemaal doen s.v.p.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Mga1600 schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:38:
[...]
Is niet zo veelzeggend: de Fiat rijdt achterop en verbruikt al z'n kreukelzones. Er is een keer een BMW vol achterop mijn toenmalige Seat Leon gereden. BMW total loss. Seat een krasje op de achterbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Is er eigenlijk ergens een lijstje beschikbaar met de apps die al beschikbaar zijn voor de P2 en evt welke in ontwikkeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
De fiscalist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:56:
[...]

Gewoon 4 maal 8j, banden over laten zetten. ET bijna gelijk.

Niemand (ook niet van Polestar) kan mij vertellen wat het voordeel is van bredere velgen achter met verder identieke bandenmaat. Het is erg onhandig omdat je altijd moet opletten welk wiel je waar zet En je kunt de banden voor en achter niet wisselen ivm ongelijk slijtage.

Verder is het maar een gezinsauto en geen circuittijger.
Weet je zo de ET waarde en steek van je velgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:41
fyr0 schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:48:
Is er eigenlijk ergens een lijstje beschikbaar met de apps die al beschikbaar zijn voor de P2 en evt welke in ontwikkeling zijn?
Een paar screenshots van wat er op dit moment voor Android Automotive in de Play Store staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtHUaCGyX12P15e8EvZ1QcAIXAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0M3Gsg8ZJBc0RgwkDJijZaAh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3Z9bDq6gdDXQ8tzQPdPwmSOTUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F6ypwQZL5cf3wXIH5QcibQ0E.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nvZWshEKdQnTpmfe3nZsC_cAAhk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YP5jPAbXi02HjYNu8Cgwp36i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Arie van Dijk schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:15:
[...]

Een paar screenshots van wat er op dit moment voor Android Automotive in de Play Store staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Heeft er al een P2 eigenaar vast kunnen stellen of er speakers in de voorportieren zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
Arie van Dijk schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:38:
Heeft er al een P2 eigenaar vast kunnen stellen of er speakers in de voorportieren zitten?
Die zitten ‘verstopt’ in de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
Het plaatje wekt die suggestie. Maar zitten ze er ook? Als ik de reviews lees zien we ze niet, maar horen we ze ook niet.

P2Hattem schreef:

De audio installatie is nog wat twijfelachtig: het geluid is goed, maar lijkt uit de ruitenwissers te komen 🧐?!

[ Voor 15% gewijzigd door Arie van Dijk op 07-09-2020 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arie van Dijk schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:52:
[...]

Het plaatje wekt die suggestie. Maar zitten ze er ook? Als ik de reviews lees zien we ze niet, maar horen we ze ook niet.

P2Hattem schreef:

De audio installatie is nog wat twijfelachtig: het geluid is goed, maar lijkt uit de ruitenwissers te komen 🧐?!
Tijdens mijn proefrit hoorde ik overduidelijk geluid uit de speakers komen, de verborgen speakers dus.

De reden dat "het geluid lijkt uit de ruitenwissers te komen" is omdat Polestar 2 daar een soort subwoofer heeft gebouwd. Als je de frunk opent zie je deze ook. Volgens mij heeft het filmpje van Carwow over Polestar daar een detail shot ook van. Daar komt dus ook geluid vandaan. Het creeert een soort virtueel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Arie van Dijk schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:15:
[...]

Cool, thx. Nog geen V12 / V8 sound emulator...?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
TheRebell schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:07:
zitten er in de P2 (en hopelijk P8) van die zonneschermen in de deur die je omhoog kan trekken? In mn Talisman zitten deze en dat is echt een stuk beter/fijner dan van die opplak-dingen :)
Volgens mij niet (alleen in de 60 en 90 series)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GePon
  • Laatst online: 30-10-2020
TheRebell schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:43:
[...]

Als we het toch over muziek hebben: wat zijn de ervaringen (tot dusver) mbt de DAB+ ontvangst? Ik rijd in een Talisman nu maar er zitten overal gaten in de dekking.
Nog geen gat gevonden hier (regio Noorderkempen/Antwerpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GePon
De fiscalist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:28:
Ik heb de publieke laadkabel niet gebruikt nog. Hoe kan is zien of het 1 of 3 fase is?
De kabel is altijd geschikt voor 3fase. Of je effectief 3fase laadt, hangt af van de laadpaal. Als het een 11- of 22kW-laadpaal is, zal het altijd 3fase zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Mga1600 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:26:
[...]

Volgens mij niet (alleen in de 60 en 90 series)
Nope .... geeneens privacy glas in de achterportieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 21:44
GePon schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:19:
[...]

De kabel is altijd geschikt voor 3fase. Of je effectief 3fase laadt, hangt af van de laadpaal. Als het een 11- of 22kW-laadpaal is, zal het altijd 3fase zijn.
Ik zie toch zat kabels aangeboden worden waar expliciet bij staat dat ze alleen geschikt zijn voor 1-fase laden...Zie https://www.laadkabeldisc...2-1-fase-16a-2-meter.html

[ Voor 11% gewijzigd door _--[]--__ op 07-09-2020 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GePon
GeeMoney schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:39:
[...]
Anyway:
Ik ken de P2 niet van binnen maar zit er een middenconsole achterin? Wat doet die daar dan?
De reden zie je hier. De battery packs zijn zodanig verdeeld dat de knieën van de achterpassagiers hun oren niet hoeven te raken.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/bA0yv/s3/slide8-1.jpg

Aangezien het CMA-platform zowel voor BEV als ICE-wagens geschikt is, is de keuze trouwens niet zo vreemd. Bij een 100% elektrisch platform zou men andere keuzes kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GePon
_--[]--__ schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:56:
[...]
Ik zie toch zat kabels aangeboden worden waar expliciet bij staat dat ze alleen geschikt zijn voor 1-fase laden...Zie https://www.laadkabeldisc...2-1-fase-16a-2-meter.html
Ik ging uit van de kabels in de Polestar-shop, en geen aftermarket cheapass kabels.
Ja, dergelijke kabels zijn lichter en dus handig als je wagen maar 1 fase kan laden, maar waarom deze kopen als je een wagen hebt die drie fasen aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GePon
TheRebell schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:07:
zitten er in de P2 (en hopelijk P8) van die zonneschermen in de deur die je omhoog kan trekken?
In de P2 alleszins niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
Vandaag in en op weg naar Straatsburg weer een aantal ‘gluurders’ waargenomen 🤣.

Één meneer fietste links langs de rij voor een stoplicht waar ik voor stond te wachten en de ACC had redelijk wat afstand gelaten tot mijn voorganger, dus ik zag die man al langzaam fietsen en kijken. Hij maakte gebruik van de ruimte voor me en reed bijna tegen de auto voor me aan omdat hij naar de neus van de auto zat te kijken om te weten te komen wat dat nou was wat daar in die rij stond 😎.

Vanochtend had de gps er geen zin meer in. Bij vertrek meteen al geen gps signaal. Stukje gereden, ff geparkeerd, maar geen verbetering. Maps op de telefoon gestart en zo verder gereden. Uiteindelijk het systeem opnieuw opgestart (toevallig vanochtend de ‘15 seconden home button indrukken’ truc gelezen hier 🙏) en na een tijdje was gps weer beschikbaar. Maar het heeft toch zeker 10 minuten geduurd voordat het systeem weer operationeel was. Als je echt afhankelijk bent van je navigatie is dat wel heel lang!
Tijdens het resetten blijft de snelheid en SoC keurig in beeld. ACC ed functioneren ook naar behoren, maar airco kun je dus niet meer bedienen, want je scherm is zwart. Maar het start dan wel weer heel mooi op. Komt eerst heel chique de tekst Polestar 2 in het scherm te staan en dan komen de andere functies tevoorschijn. Mooiste reboot ooit 🤓!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Leuk allemaal die hieperdepiep hoera! stemming. Mijn stemming is behoorlijk verziekt. Mag ook wel eens gezegd worden. Eerst problemen met verzekering. Opgelost nemen nu genoegen met klasse1. Daarna lease maatschappij die geen genoegen neemt met pro-forma-factuur. Staat al ruim drie weken op kenteken. En dan als klap op de vuurpijl waarschijnlijk halfgaar ( niet-af) software systeem, als ik dit allemaal zo lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

P2void19noPP schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:18:
Leuk allemaal die hieperdepiep hoera! stemming. Mijn stemming is behoorlijk verziekt. Mag ook wel eens gezegd worden. Eerst problemen met verzekering. Opgelost nemen nu genoegen met klasse1. Daarna lease maatschappij die geen genoegen neemt met pro-forma-factuur. Staat al ruim drie weken op kenteken. En dan als klap op de vuurpijl waarschijnlijk halfgaar ( niet-af) software systeem, als ik dit allemaal zo lees.
"Eerst problemen met verzekering. Opgelost nemen nu genoegen met klasse1"
Dus dat is opgelost. Top!

"Daarna lease maatschappij die geen genoegen neemt met pro-forma-factuur."
Dat lijkt dus los te staan van het type auto en meer te liggen aan de lease maatschappij, zuur voor je.

"En dan als klap op de vuurpijl waarschijnlijk halfgaar ( niet-af) software systeem, als ik dit allemaal zo lees."
Meh, ik snap je punt maar vind het een beetje aangedikt. Zijn er bugs? Ja. Loopt het systeem weleens vast? Ja. Maar wat ik begrijp is het vaker wel dan niet stabiel. Dus om het dan als halfgaar aan te stippen, kan ik mij niet in vinden. Maar ik snap waarom je het zo benoemt.

Samenvattend, jammer dat je persoonlijke ervaring tot nu toe minder is. Qua bugs en software, het is eerder benoemd, het is een gloed nieuwe auto en het was te verwachten. Ik verwachtte het iig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• P2Hattem
Zeker ben ik tijdens de 1400 km sinds vorige week dinsdag tegen wat zaken aangelopen, maar meer in de categorie ‘kleine ergernissen’. Enige serieuze minpunt was de gps van vanochtend, maar verder zijn het zaken die verbetering behoeven, niet die de auto onbestuurbaar maken.

En als ik dan naar de auto loop omdat we een stuk gaan rijden, dan heb ik alweer een glimlach op mijn gezicht .... en ja, ik heb me soms ook rot geërgerd aan de wijze van communicatie van PS (of het gebrek eraan), maar als je dan eenmaal de sleutels in je handen hebt, dan ben je dat in één klap vergeten 👍!

Kortom, nog even doorzetten en dan is al het ‘leed’ achter de rug 🚘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Laatst online: 30-06 23:05
Verwijderd schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:30:
[...]
Dank je voor je troostende woorden.

"Eerst problemen met verzekering. Opgelost nemen nu genoegen met klasse1"
Dus dat is opgelost. Top!

"Daarna lease maatschappij die geen genoegen neemt met pro-forma-factuur."
Dat lijkt dus los te staan van het type auto en meer te liggen aan de lease maatschappij, zuur voor je.

"En dan als klap op de vuurpijl waarschijnlijk halfgaar ( niet-af) software systeem, als ik dit allemaal zo lees."
Meh, ik snap je punt maar vind het een beetje aangedikt. Zijn er bugs? Ja. Loopt het systeem weleens vast? Ja. Maar wat ik begrijp is het vaker wel dan niet stabiel. Dus om het dan als halfgaar aan te stippen, kan ik mij niet in vinden. Maar ik snap waarom je het zo benoemt.

Samenvattend, jammer dat je persoonlijke ervaring tot nu toe minder is. Qua bugs en software, het is eerder benoemd, het is een gloed nieuwe auto en het was te verwachten. Ik verwachtte het iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Voor geïnteresseerden: het eenvoudige gebruikersmanual voor de P8 is op de Volvo site in te zien. De uitgebreidere (als PDF) is er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ign!ter
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 00:35
Mga1600 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:23:
Voor geïnteresseerden: het eenvoudige gebruikersmanual voor de P8 is op de Volvo site in te zien. De uitgebreidere (als PDF) is er nog niet.
Nice!

Here we go :

https://www.volvocars.com...ge-pure-electric/2020w37/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Crabro schreef op zondag 6 september 2020 @ 08:03:
[...]

_/-\o_

En heb ik je verslag met foto’s gemist? 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik las vandaag in de Facebook groep dat de OTA functionaliteit voorlopig nog niet werkt. Iedere auto zou blijkbaar 1x een service bezoek moeten doen om OTA te activeren alvorens de P2 op afstand geüpdate kan worden. Voor vervelende bugs is het dan hopelijk niet zo dat er nog maanden gewacht moet worden op een oplossing.

In diezelfde groep las ik dat iemand GPS problemen heeft en tot nu toe nog helemaal geen locatie heeft gehad. Morgen komt er een service monteur van Volvo om het probleem op te lossen. Hopelijk is het een loszittende sensor of iets dergelijks, want anders is @P2Hattem de tweede die GPS problemen meldt en dat zou ik toch wel een serieus probleem vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 07-09-2020 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
Ik lees ook op Facebook dat er behoorlijk wat leveringsissues zijn via de leasemaatschappijen. Zijn er hier al ervaringen mee? Ik schijn deze week iets te horen over de planning maar vrees dat dit nog wel eens langer kan duren. Rustig afwachten :/ Ondertussen kunnende eerste bugs platgestampt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Aghanim schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:47:
[...]

Ik las vandaag in de Facebook groep dat de OTA functionaliteit voorlopig nog niet werkt. Iedere auto zou blijkbaar 1x een service bezoek moeten doen om OTA te activeren alvorens de P2 op afstand geüpdate kan worden. Voor vervelende bugs is het dan hopelijk niet zo dat er nog maanden gewacht moet worden op een oplossing.

In diezelfde groep las ik dat iemand GPS problemen heeft en tot nu toe nog helemaal geen locatie heeft gehad. Morgen komt er een service monteur van Volvo om het probleem op te lossen. Hopelijk is het een loszittende sensor of iets dergelijks, want anders is @P2Hattem de tweede die GPS problemen meldt en dat zou ik toch wel een serieus probleem vinden.
Vooralsnog heeft het zichzelf hersteld, maar wat de oorzaak is geweest is onduidelijk. Het was met zekerheid iets met de auto, want het gps is echt niet zomaar offline en mijn telefoon had nergens last van.
Maar buiten het kwartiertje vanochtend heeft het verder perfect gefunctioneerd. Ook vanmiddag toen ik de parkeergarage uitreed, was het systeem binnen een paar tellen weer online en ook geen verdere uitval gehad.

Het niet kunnen updaten OTA was mij onbekend?! Dat is niet geregeld bij de dealer bij de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
mvrooij schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:26:
[...]

Dat komt goed uit, dan is de oplevering van mijn P8 en kan ik meteen de app in gebruik nemen >:)
Is de app voor Volvo gewoon niet de Volvo On Call app die uitgebreid is? Of moet daar ook nog wat aan gesleuteld? Ik zit op week 46/47...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
P2Hattem schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:21:
Het niet kunnen updaten OTA was mij onbekend?! Dat is niet geregeld bij de dealer bij de aflevering?
Ik las het uit een bericht van de beheerder daar, die is over het algemeen goed geïnformeerd. Dus sowieso nog niet beschikbaar en ook de auto kan het nog niet. Er komt een handmatige update die OTA zal activeren.

Hopelijk kunnen we wel de update laten doen bij de garage voordat de 15000/30000 km beurt gepland staat. Daar kom ik met thuiswerken pas na 2 jaar aan ;)

Al met al heb ik wel het gevoel dat we een beta versie van Android Auto krijgen, een groot aantal beloofde features is niet af en er zitten veel bugs in.
Zeker op de FB groep zie je een diversiteit aan probleempjes. Ik hoop niet dat de ervaring vergelijkbaar is met de eerste Android TV's :+

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 08-09-2020 08:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crabro
JohnDoe77 schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:43:
[...]

_/-\o_

En heb ik je verslag met foto’s gemist? 🤪
Verslagje staat een aantal posts terug ;)

Bij deze een aanvulling met foto's.... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p194qjW-ChwRf7X7qav63_T6XRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAdLDv9ALvl5y8nSZ5NiqnQw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhrFX357VRuT80cifn2cVbsLf90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdXiRwDC8Bhu8Epetv4ZF5nL.jpg?f=fotoalbum_large

Hij wil maar max 33 km/u en gelukkig gebeurde het 100m van mijn oprit. Nu zit ik te wachten op de support.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Crabro schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:27:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij wil maar max 33 km/u en gelukkig gebeurde het 100m van mijn oprit. Nu zit ik te wachten op de support.........
Jeetje wat vervelend zo snel al! En support komt dan nu van Volvo? Sterkte kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
[...]

:| Balen zeg... Is het de bedoeling dat ze langskomen om dit te repareren? En ben je dan veroordeeld tot het bellen van hetzelfde supportnummer als het nummer dat mensen die op hun bestelling wachten gebruiken? Hoop voor je dat het snel opgelost is!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crabro
ach-jee schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:33:
[...]

:| Balen zeg... Is het de bedoeling dat ze langskomen om dit te repareren? En ben je dan veroordeeld tot het bellen van hetzelfde supportnummer als het nummer dat mensen die op hun bestelling wachten gebruiken? Hoop voor je dat het snel opgelost is!
Ik heb gewoon op de supportknop in de auto gedrukt en daar kreeg ik "Polestar Assistance" aan de lijn. Ik gok dat dit gewoon Volvo Assistance is die met een andere naam opnemen. Die sturen nu een monteur die er binnen een uur zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet leuk dit 😒!

Hopelijk kan de monteur het probleem snel verhelpen en is het geen software glitch 😬. (Beetje egoïstische benadering, maar ik zit iets verder van huis in een land waar de P2 niet eens leverbaar is, vandaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 08:33
JohnDoe77 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 01:05:
[...]

Is de app voor Volvo gewoon niet de Volvo On Call app die uitgebreid is? Of moet daar ook nog wat aan gesleuteld? Ik zit op week 46/47...
Lijkt me op zich wel, enkel heb je voor de Polestar 1 ook een losse app.

Ik weet niet hoe de app van Volvo nu omgaat met een PEV?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
P2Hattem schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:39:
[...]

Niet leuk dit 😒!

Hopelijk kan de monteur het probleem snel verhelpen en is het geen software glitch 😬. (Beetje egoïstische benadering, maar ik zit iets verder van huis in een land waar de P2 niet eens leverbaar is, vandaar)
Werd net verrast met een berger... mag mee voor vervangend vervoer en wordt dus vervolgd...

Volgens mij de 1e hier, dus zal ervaringen delen...

[ Voor 5% gewijzigd door Crabro op 08-09-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ah dat is mooi klote, denk je dat je een BEV als vervangend vervoer krijgt? :9

Las wel een bericht van iemand anders in Noorwegen die ook panne had, deze was ook door een berger opgehaald en Polestar had gewoon vliegticket terug en hotel kosten vergoed. Weet niet of dit normaal is, maar hoorde dat zo'n servic eook bij de EQC kreeg.

[ Voor 12% gewijzigd door DancePlaza op 08-09-2020 09:05 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat ziet er niet best uit.... succes ermee. Hopelijk kunnen ze dit snel fixen en is het niets structureels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Crabro schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:57:
[...]

Werd net verrast met een berger... mag mee voor vervangend vervoer en wordt dus vervolgd...

Lekker dan ... hopen dat je een goede vervangende auto krijgt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
Crabro schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:57:
[...]

Ai... dan ben ik wel benieuwd naar de vervanging. Een EV?

Hopen dat ze het snel oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
DancePlaza schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:03:
[...]

Las wel een bericht van iemand anders in Noorwegen die ook panne had, deze was ook door een berger opgehaald en Polestar had gewoon vliegticket terug en hotel kosten vergoed. Weet niet of dit normaal is, maar hoorde dat zo'n servic eook bij de EQC kreeg.
Het zal een beetje af hangen hoe ver je van je huis bent.

Ik ben ooit in D in panne gevallen (2massavliegwiel in gort), en toen hebben ze me eerst een "internationale" vervangwagen gebracht waarmee ik 3 dagen mocht rijden, en terug naar België mocht.
In België moest ik die dan inruilen voor een lokale auto.

En een week later is een medewerker van VAB mijn (herstelde) auto gaan halen, en heeft die tot voor de deur gereden.
Die man heb ik dan naar het station gebracht en de zaak was opgelost.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
En daar sta je dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvPsiXhL7n7IvdJ9icpnPsGjwuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XAS2sT34BO5aNBE6tdY5bmMU.jpg?f=user_large

De hulptroepen zijn onderweg ... nog ff een snelcursus ‘autopech in het Frans’ volgen en dan hopen dat ze het probleem op kunnen lossen.

Het vervelende is dat als ik nu de auto start, de melding niet meer komt en ook uit het meldingen scherm is verdwenen waar ik bovenstaande foto van gemaakt heb. Gelukkig heb ik de foto nog 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 09:37
P2Hattem schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:42:
En daar sta je dan:

[Afbeelding]

De hulptroepen zijn onderweg ... nog ff een snelcursus ‘autopech in het Frans’ volgen en dan hopen dat ze het probleem op kunnen lossen.

Het vervelende is dat als ik nu de auto start, de melding niet meer komt en ook uit het meldingen scherm is verdwenen waar ik bovenstaande foto van gemaakt heb. Gelukkig heb ik de foto nog 😊
Heb je iets bijzonders in de auto aangesloten wat deze 12V extra belast ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
DancePlaza schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 09:03:
[...]
Een Model 3 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:24
P2Hattem schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 10:42:
En daar sta je dan:

[Afbeelding]

Da's wel een bekende fout, geloof ik. Ik meende ergens gelezen te hebben dat de 12V accu alleen laadt als de auto laadt én je zelf in de auto zit. Softwarefoutje.. :F
Pagina: 1 ... 61 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.