P6 19" | EVBox Elvi
Interessant dat je de productie week en leverweek weet!boldg1974 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:20:
[...]
Grappig, had bij dezelfde dealer in Hoorn ook begin augustus nog een p8 op de kop kunnen tikken.Productieweek 44 en levering in week 50. Gefeliciteerd👌
Mijn leverweek is week 43. Als je daar 6 weken vanaf trekt zoals bij jouw, zou ik dus productieweek 37 hebben.
Mijn XC40'je zou dan op dit moment in elkaar geschroeft worden!
Op deze manier komt het wel erg dicht bij
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dat heb ik al enige tijd geleden gedaan😁Blankinho schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:09:
[...]
Als je je setup nu ook even in de spreadsheet zet uit de startpost worden de mensen die XC40's besteld hebben op de lijst ook wat langer
Xpeng G9 AWD Performance (2024)
Dank je, bij mij wordt dat echter zuid holland! 👍Petzun schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:32:
[...]
Ook van harte! We maken West Friesland een beetje groener.
Xpeng G9 AWD Performance (2024)
In de space in Eindhoven staan een Thunder Grey en een Snow waar ik hetzelfde op zag. Was toen blij dat ik niet voor Thunder Grey gekozen heb. Heb toen proefgereden in een Magnesium en die had het niet. Ligt misschien aan de kleur.VoidPS2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:27:
Zijn er al mensen die al een Void exemplaar in ontvangst hebben mogen nemen? Vandaag even bij een dealer gekeken die er eentje klaar had staan voor aflevering (zelfs al gepoetst), ik heb vol verbazing naar de sinaasappelhuid van de lak zitten kijken.
Is dit een maandagochtend exemplaar of is dit de kwaliteit die ik kan verwachten?
P2 Moon 19”
Gaat blijkbaar hard met de verkopen van de P2 (wel lekker click-bait zoals AB is). Dit artikel gaat namelijk over Noorwegen
Jack, ik kreeg dit van mijn dealer;JackBol schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:12:
[...]
Interessant dat je de productie week en leverweek weet!
Mijn leverweek is week 43. Als je daar 6 weken vanaf trekt zoals bij jouw, zou ik dus productieweek 37 hebben.
:strip_exif()/f/image/SfmhDatEkABrISNo5Gq9ajHb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook gewoon data gekregen van mijn dealer vandaag. Als je ze belt kunnen ze het je zo vertellenJackBol schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:12:
[...]
Interessant dat je de productie week en leverweek weet!
De mijne wil echt niks concreets zeggen over productiedatums. Na heel lang zeuren alleen dat ze “half november” verwachten.Spanky79 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:04:
[...]
Ik heb ook gewoon data gekregen van mijn dealer vandaag. Als je ze belt kunnen ze het je zo vertellen
P8
Bij mij gaven ze aan wanneer de auto de productieband op gaat volgens planning, wanneer hij af is en wanneer zij hem krijgen en wanneer ze leveren. Natuurlijk een paar slagen om de arm, maar die info hebben ze bij de dealer dus gewoon. Daarnaast gaf hij aan dat hij momenteel geen redenen zG waarom er vertraging zou zijn.Montalbano schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:03:
[...]
De mijne wil echt niks concreets zeggen over productiedatums. Na heel lang zeuren alleen dat ze “half november” verwachten.
Een serieuzere tweede covid golf kan natuurlijk altijd nog roet in het eten gooien.
Ik heb mijn dealer de vraag per mail gesteld.Spanky79 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:04:
[...]
Ik heb ook gewoon data gekregen van mijn dealer vandaag. Als je ze belt kunnen ze het je zo vertellen
Even kijken hoe hij reageert.
Google zei dat de bestemming niet bereikbaar was met 90% bij vertrek vanuit huis. En aangezien de eindbestemming niet langs de snelweg ligt moet je ook wat over hebben om weer weg te geraken natuurlijk.bottom line schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:07:
@P2Hattem
Denk dat belangrijkste vraag nog is, had je die 288km kunnen afleggen zonder te laden onderweg?
Voor de zekerheid dus rond de 210 km (90 -> 31%) de accu ‘volgegooid’ tot 91% en met 57% aangekomen. 90-31+91-57=93, dus in theorie had het gekund. Maar bij je allereerste rit de limiet opzoeken van de batterijcapaciteit was even niet het idee van een relaxte vakantie.
Uiteindelijk blijkt dan bij de lokale supermarkt een laadpunt te zijn en vanuit daar ook nog even het stadje ingewandeld en zie daar ... weer 80% in de batterij 🔋. Zoals Polestar al eerder eens mailde: ‘parkeren is laden’ en dat klopt dus ook.
Helaas gaan we Italië niet halen, want het weer is daar slecht. We blijven maar aan de noordkant van de Alpen, daar is het beter weer ☀️.
Vandaag nog wat later op de middag met regen gereden en de lampen aan en geen geïrriteerde tegenleggers gehad, dus de koplampen zullen wel goed afgesteld staan.
Wel wat kortstondige foutmeldingen gehad, maar die waren na een seconde ook weer verdwenen. Zal de volgende keer beter opletten 😬! Ik weet wel zeker een 12V melding gezien te hebben.
Morgen een trip van 420 km voor de boeg, dus ik ben benieuwd hoe die verloopt.
Volgens ABRP moet dit het laadschema zijn:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VsEUuOT6cRDZjRxhz51YB7Li.jpg?f=user_large)
Misschien ook maar eens de Maingau laadkaart gaan proberen morgen.
[ Voor 9% gewijzigd door P2Hattem op 03-09-2020 22:59 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
P2Hattem schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:43:
[...]
Google zei dat de bestemming niet bereikbaar was met 90% bij vertrek vanuit huis. En aangezien de eindbestemming niet langs de snelweg ligt moet je ook wat over hebben om weer weg te geraken natuurlijk.
Voor de zekerheid dus rond de 210 km (90 -> 31%) de accu ‘volgegooid’ tot 91% en met 57% aangekomen. 90-31+91-57=93, dus in theorie had het gekund. Maar bij je allereerste rit de limiet opzoeken van de batterijcapaciteit was even niet het idee van een relaxte vakantie.
Uiteindelijk blijkt dan bij de lokale supermarkt een laadpunt te zijn en vanuit daar ook nog even het stadje ingewandeld en zie daar ... weer 80% in de batterij 🔋. Zoals Polestar al eerder eens mailde: ‘parkeren is laden’ en dat klopt dus ook.
Helaas gaan we Italië niet halen, want het weer is daar slecht. We blijven maar aan de noordkant van de Alpen, daar is het beter weer ☀️.
Vandaag nog wat later op de middag met regen gereden en de lampen aan en geen geïrriteerde tegenleggers gehad, dus de koplampen zullen wel goed afgesteld staan.
Wel wat kortstondige foutmeldingen gehad, maar die waren na een seconde ook weer verdwenen. Zal de volgende keer beter opletten 😬! Ik weet wel zeker een 12V melding gezien te hebben.
Klopt het trouwens echt dat de google maps een ander % aangeeft dan de boordcomputer gps (achter je stuur)?
Is me ook niet tegengevallen. Laatste stukje in de Ardennen is wat heuvelachtiger, dus daar ging het verbruik wat omhoog, maar niet schrikbarend. In NL zou een hoge 21 bij 120 kmh haalbaar moeten zijn denk ik.Spanky79 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:04:
[...]
Ziet er goed uit, ook qua verbruik netjes. Zeker als je een flink stuk harder hebt gereden ziet het er niet slecht uit.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Nee, kwam overeen voor zover ik daar bewust naar gekeken heb. Zal het morgen op weg naar Freiburg eens in de gaten (proberen te) houden.bottom line schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:47:
[...]
![]()
Klopt het trouwens echt dat de google maps een ander % aangeeft dan de boordcomputer gps (achter je stuur)?
Is die functie wel beschikbaar dat iemand weet?
Hey google het zou ik zeggen.P2Hattem schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:53:
Had vandaag iemand in de auto die nog nooit in een EV had gezeten en die vroeg of ik kon zien hoe hoog we zaten (want in de Ardennen) ... maar dat kon ik dus niet zo 123 zien terwijl zijn 8 jaar oude auto dat wel had (mijn A3 etron ook overigens).
Is die functie wel beschikbaar dat iemand weet?
Oja ... stom 🤪!
Leuk om direct de ervaring “uit het veld” te lezen. Die 420km had je met een ICE in 1x kunnen rijden waarbij je nu wel even moet omschakelen dat je tussendoor ook wat laadmomenten moet inplannen. Ga voor het eerst aan de EV dus wellicht heb ik alleen dat gevoel. Wat prima is trouwens, hooguit even wennen bij de langere tripsP2Hattem schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:43:
[...]
Google zei dat de bestemming niet bereikbaar was met 90% bij vertrek vanuit huis. En aangezien de eindbestemming niet langs de snelweg ligt moet je ook wat over hebben om weer weg te geraken natuurlijk.
[Afbeelding]
Ben je al een paar keer een berg/pas opgereden en wat is je gevoel/ervaring mbt het verbruik?
Erg flauw is het nietMontalbano schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:03:
[...]
De mijne wil echt niks concreets zeggen over productiedatums. Na heel lang zeuren alleen dat ze “half november” verwachten.

Ik heb vandaag netjes een mail gekregen waar de nodige data in genoemd werden.

Volvo XC 40 P8
En?!Beosoft schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 00:07:
[...]
Erg flauw is het niet![]()
Ik heb vandaag netjes een mail gekregen waar de nodige data in genoemd werden.
Best wel gaaf dat hij het zo plant dat je soms ook even 12 laadt! Houd jij je daar dan ook aan of ben je geneigd langer te blijven? Her calculeert hij dan als je hem veel voller doet dan op de planner? Was dat Maison Geron nog wat?P2Hattem schreef op donderdag 3 september 2020 @ 22:43:
[...]
[Afbeelding]

Ik meende het serieus, vraag het de auto, je weet nooit?
Ik ben benieuwd wat mevrouwtje Google voorstelt zometeen, maar dat is ongetwijfeld anders omdat ik in ABRP aan kan geven met hoeveel procent ik wil arriveren en dat kan niet in de auto zelf. Zoals het er nu naar uitziet maak ik die korte tussenstop wel, al is het maar voor het experiment 🤪.JohnDoe77 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:00:
[...]
Best wel gaaf dat hij het zo plant dat je soms ook even 12 laadt! Houd jij je daar dan ook aan of ben je geneigd langer te blijven? Her calculeert hij dan als je hem veel voller doet dan op de planner? Was dat Maison Geron nog wat?
Het zou mooi zijn als ABRP als app zou komen in de P2, zeker als ‘ie dan ook de daadwerkelijke SoC kan uitlezen. Voor de lange ritten zou ik het dan wel weten! Op de eerste rit heb ik dus een tussenstop gemaakt waar ABRP dat voorstelde en die Google tot vrij laat zelfs negeerde. Google kijkt nu dus alleen of je de bestemming kunt halen met de beschikbare accu capaciteit en dat is niet realistisch in mijn ogen.
En jij mag niet meer raden 😜 ... vraag me af waar je dat uit af hebt kunnen leiden?!
Is ook een goed idee hoor! Dat ga ik zometeen testen: hey Google, hoe hoog ben ik hier?Spanky79 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:37:
[...]
Ik meende het serieus, vraag het de auto, je weet nooit?
Google assistent op de telefoon geeft een hele uitleg wat hoogte is, maar niet 800 nog wat meter ... ik vrees het ergste 😂
[ Voor 19% gewijzigd door P2Hattem op 04-09-2020 08:54 ]
Verwijderd
"Hey Google how high am I"P2Hattem schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:44:
[...]
Is ook een goed idee hoor! Dat ga ik zometeen testen: hey Google, hoe hoog ben ik hier?

Verbruik
Heb het gevoel dat hij relatief veel gebruikt omdat ik alleen maar korte afstanden rij met lange tussenpozen. Volgens mij gaat het meeste van de capaciteit op aan conditionering, aangezien hij in het begin van de rit echt veel gebruikt (44kWh/100km) en daarna veel minder (18 kWh/100km). Gemiddeld zit ik de afgelopen 3 dagen nu op 22kWh/100km. Maar ik denk dat dat verbruik nog wel naar beneden te krijgen is als ik weer iets langere ritten ga doen en als de Polestar app klaar is en het conditioneren op de laadpaal gaat ipv tijdens de eerste meters.
De auto werkt in mijn ogen prima, maar heeft af en toe wel wat gekke bugs. Deze lijken ook niet helemaal consequent te zijn en dat maakt het lastiger om te ontdekken wat er mis gaat.
Spiegels
Allereerst de spiegels die naar beneden draaien bij achteruit rijden. Soms gaat de bestuurderskant wel terug, soms niet terug in de standaard stand. Ik kan niet ontdekken waarom hij het soms wel en soms niet goed doet. Elke keer als het niet goed gaat en ik test het dan even uit, dan gaat het wel weer goed. Met de voorgeprogrammeerde memory knop even ingedrukt houden staat hij overigens binnen no time weer in de goede stand, dus het is geen groot probleem. Maar het blijft apart.
Radio
Volgens mij kon ik in het begin de autoradio (FM en DAB) aan en uit zetten met de play button / draaiknop op de middenconsole. Dit werkt nu niet meer. Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad wel heeft gewerkt? Nu werkt die knop alleen nog maar op spotify, niet meer op de radio app.
De app geeft nu ook erg vaak aan dat er geen bereik is, terwijl hij wel gewoon muziek afspeelt. Het lijkt er op dat de app ineens heel erg bugt. Is er een mogelijkheid een app af te sluiten en te herstarten?
Als je aan Google vraagt een radiozender af te spelen, pakt hij automatisch FM. Op zich prima en misschien wel logisch. Ik vind overigens het geluidsverschil tussen FM en DAB echt heel groot. In het voordeel van FM.
Foutmeldingen
Soms als ik de auto open, dan geeft de auto voor een fractie van een seconde enkele foutmeldingen. Ik heb ze nog niet heel duidelijk kunnen lezen. Een van de foutmeldingen gaat over de parkeerrem, maar weet niet wat er exact staat. Heeft iemand anders die foutmeldingen ook gezien?
Adaptive Cruise Control
Tot nu toe ben ik heel erg te spreken over de adaptieve cruise control. Ik heb met meerdere auto's gereden met deze feature en op de Polestar werkt het tot nu toe het beste. Ik heb hem ook in de bebouwde kom uitgeprobeerd en hij volgt netjes de auto voor mij, inclusief tot stilstand en zelf weer optrekken. Als ik weer mee op pad moet, dan is dit de ideale reisgenoot tijdens files. Uitgebreide snelwegtest heb ik overigens nog niet gedaan.
Ben benieuwd naar de detailervaringen van andere Tweakers hier
Bedankt voor je korte review.[b]MarvinOA schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:41:
Adaptive Cruise Control
Tot nu toe ben ik heel erg te spreken over de adaptieve cruise control. Ik heb met meerdere auto's gereden met deze feature en op de Polestar werkt het tot nu toe het beste. Ik heb hem ook in de bebouwde kom uitgeprobeerd en hij volgt netjes de auto voor mij, inclusief tot stilstand en zelf weer optrekken. Als ik weer mee op pad moet, dan is dit de ideale reisgenoot tijdens files. Uitgebreide snelwegtest heb ik overigens nog niet gedaan.
Ben benieuwd naar de detailervaringen van andere Tweakers hier
Doet de ACC van de Polestar het beter dan die van Volvo (90 of 60)?
Met welke auto's heb je vergeleken?
Ik vind de ACC van Volvo beter dan die van Audi, en zeker een pak beter dan die van BMW, maar eerlijk die BMW was ouder.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ook benieuwd naar. Is dat systeem niet gelijk aan Volvo?Tommie12 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:46:
[...]
Bedankt voor je korte review.
Mijn boefje is liev!
Blijkbaar is het nieuwe systeem in de Polestar 2 en Volvo XC40 P8 gemaakt nu door Zenuity.JB schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:07:
[...]
Ook benieuwd naar. Is dat systeem niet gelijk aan Volvo?
https://www.volvocars.com...g/adas-veiligheidssysteem
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Productie datum 4-11 (w45)
Lever datum 18-11 (w47)
Ik had me ook niet zo moeten blindstaren op de ‘w43’ die in de leaseplan tool stond....
Edit: in mijn overzicht staat “geplande datum locatie Oosterhout” terwijl ik hem daar niet besteld heb. Is Oosterhout een speciale locatie voor Volvo?
[ Voor 28% gewijzigd door JackBol op 04-09-2020 10:21 ]
Zelfde datum als ik dus, gaan er veel geleverd worden in November!JackBol schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:19:
Tegenvaller! Net de info van de dealer gekregen.
Lever datum 18-11 (w47)
Ik had me ook niet zo moeten blindstaren op de ‘w43’ die in de leaseplan tool stond....
Edit: in mijn overzicht staat “geplande datum locatie Oosterhout” terwijl ik hem daar niet besteld heb. Is Oosterhout een speciale locatie voor Volvo?
Laatste wijzigingsdatum is 01-10-2020.
Leveringsdatum: 11-11-2020 en 18-11-2020 (ik en mijn Collega).
[ Voor 8% gewijzigd door mvrooij op 04-09-2020 10:25 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ben je volgens mij nog wel steeds een van de eerstenJackBol schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:19:
Lever datum 18-11 (w47)
Hier ook 4-12 bij de dealerBlankinho schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:24:
[...]
Ben je volgens mij nog wel steeds een van de eerstenKorte productie tijd heb je wel, ben benieuwd of de lever datum niet net zoals bij mij en nog iemand anders 4-dec is (bij de dealer)
Oosterhout is waarschijnlijk het overslagterrein van Gefco.JackBol schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:19:
Lever datum 18-11 (w47)
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Het goede nieuws......: zo geef je de P2 - rijders wel wat meer tijd om bugs te identificeren en Volvo weer meer tijd om er een fix voor te schrijven.....toch? En aangezien ik mijn auto heb doorgeschoven naar januari zorg jij er op jouw beurt weer voor dat specifieke P8 issues opgelost zijn in mijn auto....haha......en dat de beloofde ‘naleveringen’ (apps) er in zullen zitten.JackBol schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:19:
Lever datum 18-11 (w47)
Ieder nadeel etc........
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Vergeleken met BMW, Peugeot en Tesla. En van deze drie werkte de Peugeot eigenlijk nog het beste. Maar de Polestar steekt daar met kop en schouders bovenuit. De acceleratie is zo geleidelijk dat je je bijna afvraagt of hij wel versneld. En dat heeft uiteraard ook te maken met de elektrische aandrijflijn. Het komt veel dichter bij mijn eigen daadwerkelijke rijstijl dan alle andere systemen tot nu qua afstand houden, acceleratie en anticipatie.Tommie12 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:46:
[...]
Bedankt voor je korte review.
Ik vind de ACC van Volvo beter dan die van Audi, en zeker een pak beter dan die van BMW, maar eerlijk die BMW was ouder.
Uit de mail van de dealer:
In het systeem staat dat de auto hier op de stoep staat 10-11-2020. Dat betekend dat we ongeveer kunnen gaan leveren 20-11-2020 (of misschien wat eerder of rond die datum i.v.m. kentekenaanvraag en klaarmaken van de auto).

Volvo XC 40 P8
Oosterhout zag je ook op mijn print! Is Volvo NL volgens mij...JackBol schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:19:
Lever datum 18-11 (w47)
Perfect, belangrijkste voor mij is het op kenteken zetten in 2020.
P6 19" | EVBox Elvi
Ja volgens mij ook een centrale plek waar ze op de vrachtwagen gaan bij Gefco voor transport naar de dealer.JohnDoe77 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:57:
[...]
Oosterhout zag je ook op mijn print! Is Volvo NL volgens mij...
Mijn boefje is liev!
:strip_exif()/f/image/6qBbemQ9mfOXKeEpiYISuRPz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NPO2BZOdDT7XeEkHI0g6B6R5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cXCMQFf63gP83WXYsr0YDGvY.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier stelde de handover niet zo veel voor. Ik moest de handoverspecialist zelfs een beetje helpen bij het koppelen van de diverse accounts.
Maar ja ik wist eigenlijk alles ook al wel. Ik vroeg nog of de handover specialist terug liep naar de garage maar het verzoek was tovh om hem even te brengen 🤣🤣
Wel een hamertje erbij gekregen. Het regende bij de handover dus ik had nog gehoopt op een paraplu van Polestar (of bij gebrek aan beter) Volvo, maar helaas 🤣
Trekhaakje er wel nog onder kunnen laten monteren voor de handover.. dus alleen nog wachten op de batterijen voor de ab.
En nu cruisen.....
[ Voor 3% gewijzigd door drtngs op 04-09-2020 14:09 ]
Nice! Mooie kleur ookdrtngs schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier stelde de handover niet zo veel voor. Ik moest de handoverspecialist zelfs een beetje helpen bij het koppelen van de diverse accounts.
Maar ja ik wist eigenlijk alles ook al wel. Ik vroeg nog of de handover specialist terug liep naar de garage maar het verzoek was tovh om hem even te brengen 🤣🤣
Wel een hamertje erbij gekregen. Het regende bij de handover dus ik had nog gehoopt op een paraplu van Polestar (of bij gebrek aan beter) Volvo, maar helaas 🤣
Trekhaakje er wel nog onder kunnen laten monteren voor de handover.. dus alleen nog wachten op de batterijen voor de ab.
En nu cruisen.....
Geniet van het cruisen en we zijn benieuwd naar je ervaringen!
P2
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Het rijdt als een tiet in ieder geval.... (optrekken leidt tot braakneiging van de echtgenote 🤣🤣)
Eerste indruk is dat ik de achterruit relatief klein vind, maar dat went wel. Door alle hulpsystemen is het best te doen. Wel mis ik daar (nu nog) een ruitenwisser. Ook de spiegels zijn redelijk snel bedruppeld en dat belemmert het zicht enigszins.
Het OPD is wel echt even wennen, zeker in combinatie met de cruise control, maar met enige finetuning van de rechtervoet, wel best fijn eigenlijk. De adaptive cruise control werkt prima, veel beter dan van mij vorige auto (Peugeot 5008).
En ik hoop dat die nieuwe geur er een beetje snel uit is 🤣🤣 daar houd ik zelf helemaal niet zo van 🤢
Het koppelen en navigeren werkt feilloos. De kofferruimte is ruim en diep. Er loopt wel wat water de kofferbak binnen, als het regent. Lang niet zo veel als bij de Tesla M3.
De gemiddelde vering is redelijk stug. Ik denk dat ik die nog wel wat comfortabaler ga aftellen.
Aaaaah je bent een held. Ik zit al zolang te twijfelen om voor deze kleur te gaan maar kan hem werkelijk nog nergens zien. Dit komt al in de buurt van werkelijkheid hahaha.Montalbano schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:13:
[Afbeelding]
Voor wie net als ik misschien toch ook nog steeds een beetje twijfelt over Sage Green op zijn P8, ik vond nog een foto van wat het lijkt een daadwerkelijke XC40 in die kleur. Lichtval blijft lastig... maar eerlijk is eerlijk... toch niet gek...
Ik ga mijn dealer meteen even mailen wanneer er 1 in Belgie of Nederland komt! Thanks.
Ik twijfel ook nog steeds sterk. Ik betwijfel of hij in het echt niet een tikje suffig over zal komen in die groene kleur. Aan de andere kant is het wel iets bijzonderders dan Thunder. Maar bijzonder is niet altijd goedmvrooij schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:21:
[...]
Aaaaah je bent een held. Ik zit al zolang te twijfelen om voor deze kleur te gaan maar kan hem werkelijk nog nergens zien. Dit komt al in de buurt van werkelijkheid hahaha.
Ik ga mijn dealer meteen even mailen wanneer er 1 in Belgie of Nederland komt! Thanks.
P8
Juist, ik zit er precies hetzelfde in. Het is wel een kleur die werkelijk niemand heeft, dus het maakt het wel wat meer speciaal. Maarja het moet wel mooi zijn!Montalbano schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:30:
[...]
Ik twijfel ook nog steeds sterk. Ik betwijfel of hij in het echt niet een tikje suffig over zal komen in die groene kleur. Aan de andere kant is het wel iets bijzonderders dan Thunder. Maar bijzonder is niet altijd goed
Er zit ook ‘cleanzone’ op? Dat is een instelling waarmee je de auto steeds voor vertrek een tijdje kunt ‘doorblazen’ om de (giftige?) dampen en reuk er uit te jagen. Even nazoeken in het manual om te doen of het er op zit en hoe je het aan zet.....drtngs schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:08:
Om te beginnen... ik ben niet zo n autofiel dat ik echt over wegligging en zo kan hebben.
Het rijdt als een tiet in ieder geval.... (optrekken leidt tot braakneiging van de echtgenote 🤣🤣)
Eerste indruk is dat ik de achterruit relatief klein vind, maar dat went wel. Door alle hulpsystemen is het best te doen. Wel mis ik daar (nu nog) een ruitenwisser. Ook de spiegels zijn redelijk snel bedruppeld en dat belemmert het zicht enigszins.
Het OPD is wel echt even wennen, zeker in combinatie met de cruise control, maar met enige finetuning van de rechtervoet, wel best fijn eigenlijk. De adaptive cruise control werkt prima, veel beter dan van mij vorige auto (Peugeot 5008).
En ik hoop dat die nieuwe geur er een beetje snel uit is 🤣🤣 daar houd ik zelf helemaal niet zo van 🤢
Het koppelen en navigeren werkt feilloos. De kofferruimte is ruim en diep. Er loopt wel wat water de kofferbak binnen, als het regent. Lang niet zo veel als bij de Tesla M3.
De gemiddelde vering is redelijk stug. Ik denk dat ik die nog wel wat comfortabaler ga aftellen.
Over manual gesproken; is er inmiddels een gedrukt exemplaar voor levering met de auto?
Volgens mij wel in de p8Mga1600 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:23:
[...]
Er zit ook ‘cleanzone’ op? Dat is een instelling waarmee je de auto steeds voor vertrek een tijdje kunt ‘doorblazen’ om de (giftige?) dampen en reuk er uit te jagen. Even nazoeken in het manual om te doen of het er op zit en hoe je het aan zet.....
Over manual gesproken; is er inmiddels een gedrukt exemplaar voor levering met de auto?
https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet
Blijkt een oude grap van Polestar zelf te zijn...
[ Voor 22% gewijzigd door guido66 op 04-09-2020 18:38 ]
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Bewegende beelden zou nog mooier zijn, maar leuk die foto!Montalbano schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:13:
[Afbeelding]
Voor wie net als ik misschien toch ook nog steeds een beetje twijfelt over Sage Green op zijn P8, ik vond nog een foto van wat het lijkt een daadwerkelijke XC40 in die kleur. Lichtval blijft lastig... maar eerlijk is eerlijk... toch niet gek...
Ik zag vanmorgen in Rijnsburg een zwarte P2, toevallig een Tweaker? Gaaf om in het wild te zien hoor!
Vind hem best leuk, beetje flauw, maar alles beter dan fix for xy4538728guido66 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:30:
OTA update:
https://www.instagram.com...ig_web_button_share_sheet
Blijkt een oude grap van Polestar zelf te zijn...
https://www.volvocars.com...ean-zone-interior-packageMga1600 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:23:
[...]
Er zit ook ‘cleanzone’ op? Dat is een instelling waarmee je de auto steeds voor vertrek een tijdje kunt ‘doorblazen’ om de (giftige?) dampen en reuk er uit te jagen. Even nazoeken in het manual om te doen of het er op zit en hoe je het aan zet.....
Dit zit op mijn p8
Mooi!
Wat was het verbruik bij die topsnelheid en de rest van de rit?
Ik hoop dat die nadien wel wat sneller gaan laden is....
Sony A7 iv en wat recycled glas
Standaard toch?Spanky79 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:50:
[...]
https://www.volvocars.com...ean-zone-interior-package
Dit zit op mijn p8
Tommie12 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:59:
[...]
Mooi!
Wat was het verbruik bij die topsnelheid en de rest van de rit?
Ik hoop dat die nadien wel wat sneller gaan laden is....
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/az7CxJavXwjoy6gBVJLxHRL9.jpg?f=user_large)
De score van vandaag (rechts) en sinds de vakantie (links). Op de Autobahn 150 gereden waar onbegrensd mogelijk was, de rest de toegestane max snelheid. Ook 2x even getest hoe snel je op topsnelheid zit en ik kan je vertellen: dat is snel!!! Bij 130 ‘gas d’r op’ en in no-time op de 200, indrukwekkend 👍.
Wel redelijk wat omleidingen gehad en wegwerkzaamheden.
Google maps is vandaag helemaal niet opnieuw gestart, maar is wel wat negatief over mijn verbruik. Meestal kom ik met enkele procenten meer aan op de bestemming. ‘Ze’ zal nog moeten leren wat mijn rijstijl is 😉.
Geen storingsmeldingen gehad, dus dat gaat goed. De 4G lag er af en toe uit, maar ik hoorde mijn vrouw af en toe ook klagen over het bereik van de telefoon.
Radio.net app geïnstalleerd en deze was dus af en toe niet beschikbaar vanwege 4G perikelen en de reclame tussendoor is irritant. Zal wel weer een abo vereisen om dat te omzeilen
Vandaag de ABRP routeplanner aangehouden met 2 korte tussenstops en dan heb je amper tijd om je koffie op te drinken. Laadsnelheid is niet teleurstellend en overal zijn de HPC laders beschikbaar. ENbW vraagt €0,49/kWh op een 350 kWh lader, dus dat is netjes.
Mijn wens voor Google maps is dat je in kunt stellen met hoeveel procent je aan wilt komen op de bestemming en dat ‘Truus’ bepaalt waar je dan hoe lang moet stoppen.
De audio installatie is nog wat twijfelachtig: het geluid is goed, maar lijkt uit de ruitenwissers te komen 🧐?! Het geluid komt duidelijk van voren als je de instelling op ‘alle inzittenden’ instelt. Instellen op de bestuurder brengt ook weinig verbetering. Je kunt dus niet instellen waar de sweetspot moet zijn.
Vandaag gezien dat de Brembo’s ook wat hebben moeten doen. Je krijgt dan een gestreept vlakje links in het recharge deel van de verbruiksmeter. Aangezien ik niets geraakt heb, doen die het dus ook
Airco werkt probleemloos (30 graden buiten temp) en het dak weert de zon afdoende. Geen heet hoofd gekregen met de zon vol op het dak. Ook in orde dus.
Wat ik nog mis is een melding wanneer ik uitstap dat ik mijn mondkapje niet moet vergeten 😷 / 😂. Wat dat betreft is NL wel een relaxed land 😎.
De signalering dat iemand de riem niet om heeft is ook mooi. De betreffende stoel wordt rood en als de riem dan vastgeklikt wordt, dan zie je ook echt de stoelriem verschijnen op die plaats. Gaat nergens over natuurlijk, maar wel leuk 😃!
Kortom, erg tevreden, erg blij, erg verrast! En die Tesla fanboys met 18 kWh/100 km: boeien 😊. Laden gaat snel en wordt waarschijnlijk nog sneller als er meer laad data beschikbaar is. Op vakantie is het geen issue en in NL moet je flink je best doen om op een dag meer dan 300-350 km te rijden, dus bereik is niet echt een issue.
(Maar misschien brengt de winter andere berichten 😬)
Kortom: wij P2 rijders zijn/worden een gelukkig volk!!!
Is er iemand die hem al heeft die kan bevestigen dat er wel speakers in zitten?
In dat geval zal het nog wel goed komen met een update.
Zie mijn post voor die van jou tav de beleving van het geluid ... ik meen ergens gelezen te hebben dat het geluid icm Dirac Sound middels een upgrade nog beter wordt.Arie van Dijk schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:28:
Zitten er wel speakers in de deuren? Ik had het idee dat er niets zat, misschien is het goed weggewerkt?
Zal morgen mijn vrouw eens vragen of achter het stof van het voorportier ook nog geluid verborgen zit.
Other unique elements include a speaker pin on the door handle, a beautifully subtle feature that hints at a hidden speaker below.Arie van Dijk schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 20:28:
Zitten er wel speakers in de deuren? Ik had het idee dat er niets zat, misschien is het goed weggewerkt?
https://ifworlddesignguid...man-kardon-for-polestar-2
Nice, het leek me al een cool kleurtje, kan niet wachten op de levering.... als het goed is begin november, nu maar geen productie hickups 🤣... als het maar voor eind van het jaar is 🤙🏻Montalbano schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:13:
[Afbeelding]
PSNID : HoefMeistert
Laat maar weten wanneer je door Geleen komt
Woensdag al geweest 🤪!!WhySoSerious schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:29:
[...]
Laat maar weten wanneer je door Geleen komt
De dealerdichtheid is gigantisch veel groter dan in onze buurlanden!
[ Voor 14% gewijzigd door guido66 op 04-09-2020 23:11 ]
Jij hebt hem in Sage Green besteld begrijp ik?HoefMeistert schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:17:
[...]
Nice, het leek me al een cool kleurtje, kan niet wachten op de levering.... als het goed is begin november, nu maar geen productie hickups 🤣... als het maar voor eind van het jaar is 🤙🏻
P8
Yes, Een keer wat anders dan zwart / wit 🤣 nog steeds benieuwd hoe het er in het echt uit gaat zien. Nog even geduld...Montalbano schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:24:
[...]
Jij hebt hem in Sage Green besteld begrijp ik?
PSNID : HoefMeistert
Dappere keuze! Ik denk dat ik blijf twijfelen tot de dealer zegt dat er niet meer gewisseld kan worden (eind september). Maar durf het denk ik toch niet aan, omdat ik wél zeker weet dat ik Thunder mooi vind. Maar groen is wel wat unieker.HoefMeistert schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:33:
[...]
Yes, Een keer wat anders dan zwart / wit 🤣 nog steeds benieuwd hoe het er in het echt uit gaat zien. Nog even geduld...
P8
kijk dat is fijn, service partner in eigen dorp.!guido66 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:08:
De Nederlandse service partners zijn de afgelopen week ook langzaam ingevuld op de site, maar nog niet via de Nederlandse site te vinden. Wel via de Belgische: https://www.polestar.com/nl-be/service-points-map/
De dealerdichtheid is gigantisch veel groter dan in onze buurlanden!

P2, Zappi V2
Van het kastje naar de muur lopen...
Dat is wel heeeel prettig. Zodra de weg vrij genoeg is komt er subtiel een behoorlijke lichtbundel bij. Andere weggebruikers (met licht aan) worden uit het licht gehouden. Die fietser zonder licht niet (jammer voor hem, moet ie z’n licht maar aan doen), de wandelaar met hond ook niet (kon hem goed zien, wel zo veilig).
Geen problemen met de afstelling van het licht. Afgezien van het grootlicht, heb ik niet de indruk dat ik ander verkeer verblind met de koplampen (die altijd in de automatische stand staan met de grootlicht assistent aan).
Ander velgen gemonteerd.... Volvo velgen passen prima!
:strip_exif()/f/image/CZngDXhIvdLBtbxKooolmCYd.jpg?f=fotoalbum_large)
Zou toch geen foto's meer nemen langs opzijDe fiscalist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:13:
Gisteren even een stukje gereden met de P2 over een donkere weg om te kijken hoe die grootlicht assistent nu werkt...
Dat is wel heeeel prettig. Zodra de weg vrij genoeg is komt er subtiel een behoorlijke lichtbundel bij. Andere weggebruikers (met licht aan) worden uit het licht gehouden. Die fietser zonder licht niet (jammer voor hem, moet ie z’n licht maar aan doen), de wandelaar met hond ook niet (kon hem goed zien, wel zo veilig).
Geen problemen met de afstelling van het licht. Afgezien van het grootlicht, heb ik niet de indruk dat ik ander verkeer verblind met de koplampen (die altijd in de automatische stand staan met de grootlicht assistent aan).
[Afbeelding]
Maakt het niet echt mooi/stoer
Complimenten over de keus van velgen! Zien er goed uit!De fiscalist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:05:
Hehe, ik heb een uitsnede gemaakt, misschien is de hoogte breedte verhouding daarmee wat gewijzigd. Verhoudingen komen idd een beetje raar over ;j
Rijdt iemand met een zwarte P2 door Rijnsburg?
Als je originele Volvo velgen hebt gebruikt... zijn het dan 4 dezelfde velgen ?De fiscalist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:13:
Gisteren even een stukje gereden met de P2 over een donkere weg om te kijken hoe die grootlicht assistent nu werkt...
[Afbeelding]
en niet 8J vóór en 9J achter??
En welke banden maat? het komt niet over als 45 serie..
Persoonlijk staan deze mooier dan de originele velgen..
Zelf heb ik nét een velgen dealer gevonden die véél meer info heeft voor velgen keuze dan andere dealers.
Zo heeft deze niet alleen de Polestar optie (die bij andere als resultaat: niet gevonden : geeft )
nee, bij deze kan je zelfs de BREMO optie aanzetten

(heb ik niet op mijne genomen, maar voor de liefhebbers mooi..)
google maar op GiVa wheels, en je kan kwijlen van de opties 8J (en groter voor achterwielen) VEEL PLEZIER ermee
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
NRC.
Hij schrijft niet altijd even helder, maar wel grappig.
Groeten van een e-Niro rijder
Is dat wat trouwens? Ik zie er best wel eens rijden.Marcva schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:50:
Bas van Putten over de Polestar vs Model 3 in
NRC.
Het is off topic hier, maar je vraagt er zelf omSpanky79 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:40:
[...]
Is dat wat trouwens? Ik zie er best wel eens rijden.
Tldr: ja, de e-Niro was een goede keuze
Ja, erg tevreden over. Veel voor -relatief- weinig. Goede range, zuinig verbruik.
Dat quasi suv model hoeft voor mij niet zo. Een station a la Polestar had ik liever gehad. Maar toen ik anderhalf jaar geleden bestelde was de e-Niro eigenlijk de enige optie voor een 5 koppig gezin. De destijds nieuwe Leaf was al verouderd toen ie op de markt kwam. Jaguar en Audi bieden minder bang for buck en verbruiken meer. Tesla idem en is geen optie ivm bouwkwaliteit, vendor lock in.
Pas later las ik dat de afschrijving van de e-Niro erg laag is. Op YouTube een video van de week geleden of zo, dat er na 50k miles / 80k km nog geen spoor van accu degradatie is, terwijl de man 'm om de dag aan de snellader had.
Is ook een apart draadje over hier op Tweakers.
Gewoon 4 maal 8j, banden over laten zetten. ET bijna gelijk.Hansieo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:49:
[...]
Als je originele Volvo velgen hebt gebruikt... zijn het dan 4 dezelfde velgen ?
en niet 8J vóór en 9J achter??
En welke banden maat? het komt niet over als 45 serie..
Persoonlijk staan deze mooier dan de originele velgen..![]()
Zelf heb ik nét een velgen dealer gevonden die véél meer info heeft voor velgen keuze dan andere dealers.
Zo heeft deze niet alleen de Polestar optie (die bij andere als resultaat: niet gevonden : geeft )
nee, bij deze kan je zelfs de BREMO optie aanzetten![]()
(heb ik niet op mijne genomen, maar voor de liefhebbers mooi..)
google maar op GiVa wheels, en je kan kwijlen van de opties 8J (en groter voor achterwielen) VEEL PLEZIER ermee
Niemand (ook niet van Polestar) kan mij vertellen wat het voordeel is van bredere velgen achter met verder identieke bandenmaat. Het is erg onhandig omdat je altijd moet opletten welk wiel je waar zet En je kunt de banden voor en achter niet wisselen ivm ongelijk slijtage.
Verder is het maar een gezinsauto en geen circuittijger.
Kan me hier prima in vinden.. lijkt mij ook wel wat om mijn wintervelgen 4x 8J te nemen.De fiscalist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:56:
[...]
Gewoon 4 maal 8j, banden over laten zetten. ET bijna gelijk.
Niemand (ook niet van Polestar) kan mij vertellen wat het voordeel is van bredere velgen achter met verder identieke bandenmaat. Het is erg onhandig omdat je altijd moet opletten welk wiel je waar zet En je kunt de banden voor en achter niet wisselen ivm ongelijk slijtage.
Verder is het maar een gezinsauto en geen circuittijger.
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Had ik nog thuis liggen..Volvo centercapsInspired schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:54:
Zitten er geen center caps bij die velgen? Of moeten ze er nog op?
Bij de hedendaagse Volvo’s kun je de reactiesnelheid van het actieve grootlicht ook nog instellen.De fiscalist schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 07:13:
[Afbeelding]
Met mijn XC90 kreeg ik wel eens signalen van tegenliggers terwijl die nog heel ver weg waren maar kennelijk wel door de enorme lichtbundel gehinderd werden. Nadat ik de reactietijd in het menu op ‘snel’ had gezet heb ik nooit meer seintjes gekregen.
Als autojournalist had Bas zich net even wat beter moeten inlezen.Marcva schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:50:
Bas van Putten over de Polestar vs Model 3 in
NRC.
Dan had hij nl. niet dit geschreven over de P2: "De beperkte ruimte achterin bevreemdt, omdat de platformarchitectuur van elektrische auto’s juist enorme mogelijkheden biedt om extra ruimte te creëren."
Waarom niet?FirstEV schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:40:
[...]
Als autojournalist had Bas zich net even wat beter moeten inlezen.
Dan had hij nl. niet dit geschreven over de P2: "De beperkte ruimte achterin bevreemdt, omdat de platformarchitectuur van elektrische auto’s juist enorme mogelijkheden biedt om extra ruimte te creëren."
Hij heeft het waarschijnlijk over het gebrek aan hoofdruimte op de achterbank alsook die (belachelijke) middentunnel.
Bas is overtuigd dat de LR 500km haalt bij minder dan 25 graden en airco aan zie ik.FirstEV schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:40:
[...]
En dat de basis Model 3 met gemak 400km haalt.
Bas is niet actief op tweakers in ieder geval en bezit er zelf ook geen denk ik
Anyway:
Ik ken de P2 niet van binnen maar zit er een middenconsole achterin? Wat doet die daar dan?
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 05-09-2020 22:41 ]
Het punt dat je aanhaalt heeft nu precies niks met inlezen te maken. Het is namelijk zijn praktijkervaring met de auto.FirstEV schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:40:
[...]
De opmerking over ruimte en ev's in zijn algemeenheid klopt denk ik wel: geen cardan, uitlaat en benzinetank, dus meer ruimte achter. De accu kun je uitsmeren over de volledige bodem.
De zitpositie verbeteren op de achterbank door de batterij-pouches anders te verdelen..... niet je knieën zo hoog als bij de Tesla’s en andere platte bodembatterij-auto’s 😊GeeMoney schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:39:
[...]
Ik ken de P2 niet van binnen maar zit er een middenconsole achterin? Wat doet die daar dan?
Twijfel is voorgoed weg nu! Vanmiddag onderweg zat ik met mijn vrouw te discussiëren over grijs of groen. Toen we stopten bij een wegrestaurant stond daar een splinternieuwe XC40 R-design in Thundergrey. Even heel goed bekeken van alle kanten met licht inval en we waren allebei erg enthousiast. Deze kleur staat hem, zeker icm zwart dak, heel erg goed.Montalbano schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 23:52:
[...]
Dappere keuze! Ik denk dat ik blijf twijfelen tot de dealer zegt dat er niet meer gewisseld kan worden (eind september). Maar durf het denk ik toch niet aan, omdat ik wél zeker weet dat ik Thunder mooi vind. Maar groen is wel wat unieker.
Ook de 19” velgmaat staat er prima op, zo’n auto mag best een beetje wang op de band hebben.
P8
En als ik me niet vergis ook de bots-veiligheid van de accu’s sterk verbeterenPhilipvm schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:15:
[...]
De zitpositie verbeteren op de achterbank door de batterij-pouches anders te verdelen..... niet je knieën zo hoog als bij de Tesla’s en andere platte bodembatterij-auto’s 😊
P8
Dat heeft er erg weinig mee te maken denk.Montalbano schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:17:
[...]
En als ik me niet vergis ook de bots-veiligheid van de accu’s sterk verbeteren
bottom line schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:22:
[...]
Waarom niet?
Hij heeft het waarschijnlijk over het gebrek aan hoofdruimte op de achterbank alsook die (belachelijke) middentunnel.
De Polestar is niet gebouwd op een platform voor volledig elektrische auto's. Vandaar de accu's in de middentunnel en onder de achterbank, i.p.v. een platte versie zoals in de Tesla/ID.3/etc. De mogelijkheden om ruimte achterin te scheppen zoals in die auto's heeft de P2 dus niet. Dit had hij kunnen weten, en dan had hij er ook niet verbaasd over te hoeven zijn.Marcva schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:00:
[...]
Het punt dat je aanhaalt heeft nu precies niks met inlezen te maken. Het is namelijk zijn praktijkervaring met de auto.
De opmerking over ruimte en ev's in zijn algemeenheid klopt denk ik wel: geen cardan, uitlaat en benzinetank, dus meer ruimte achter. De accu kun je uitsmeren over de volledige bodem.
[ Voor 4% gewijzigd door FirstEV op 05-09-2020 23:39 ]
Dan had Polestar dat misschien toch moeten overwegen om het platform aan te passenFirstEV schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:31:
[...]
[...]
De Polestar is niet gebouwd op een platform voor volledig elektrische auto's. Vandaar de accu's in de middentunnel en onder de achterbank, i.p.v. een platte versie zoals in de Tesla/ID.3/etc. De mogelijkheden om ruimte achterin te scheppen zoals in die auto's heeft de P2 dus niet.
Zeker aangezien Polestar toch het All Electric sportievere merk is van Volvo. Maar daar volg ik je op zich nog wel in.
Hoofdruimte heeft wel maar weinig met platformkeuze te maken.
Eens!bottom line schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 23:43:
[...]
Hoofdruimte heeft wel maar weinig met platformkeuze te maken.
Collega van me ja. Sinds maandag.JohnDoe77 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:17:
[...]
Complimenten over de keus van velgen! Zien er goed uit!![]()
Rijdt iemand met een zwarte P2 door Rijnsburg?
En Google maps nog een keer:
1. Als je een laadstation zoekt krijg je Tesla superchargers te zien of iets op 35 km afstand terwijl er dichterbij genoeg laders zijn als je in ABRP kijkt. Hier is werk aan de winkel! Ook de snelheid van de lader is wat overdreven naar de huidige maatstaven.
2. De aangegeven max snelheid is soms echt ‘way off’ en loopt soms ook minuten (!) achter. Zojuist in Duitsland mocht je maar 120, maar Google vond ruim 7 minuten lang dat 50 de max was ... op de snelweg! Als er een verkeersbord is waargenomen, dan blijft dat heel lang de maat terwijl je ondertussen de snelweg opgereden bent en zelfs het 120 bord gepasseerd bent (want hoe weet ik anders dat je maar 120 mag?) en dat is dus volledig gemist.
3. Het display achter het stuur is wat nerveus met in- en uitzoomen. Ook kun je geen voorkeur instellen voor je eigen zoom niveau.
4. Ik had op een laadplek geen internet verbinding en toen kon ik de volgende bestemming niet invoeren. Had al eerder gezien dat ‘offline mappen’ in de instellingen van Maps niet beschikbaar was, dus of je directe omgeving offline beschikbaar is, is dus de vraag. Dit zou wel zo moeten zijn.
5. Synchroniseren van Maps op mijn telefoon en de auto werkt nog niet naar wens, of eigenlijk helemaal niet. Mogelijk nog eens wat pielen met de accounts en instellingen.
En dan nog het laden .... soms vraag je je af of ze wel eens nadenken als een laadplek ingericht wordt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L2yqS209PD7kVCuiBw5iEEg4.jpg?f=user_large)
De auto staat hier dus tegen de rijrichting in geparkeerd. Je moet wel achteruit inparkeren anders is de kabel te kort. Als hier meer auto’s staan kun je dus niet meer inparkeren, maar wegrijden lukt ook niet meer want je kunt de bocht naar links niet maken 😩. Dit is dus alleen toegankelijk voor auto’s met het laadpunt aan de voorzijde. (Veel Duitse EV’s hebben de laadpoort aan de voorzijde, dus het zal wel chauvinisme zijn denk ik 🤓)
Heb ook nog een paar plaatjes geschoten van de laadsnelheid:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1rgY8pdUh2pORNEu4HfenBKb.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sta1fM568xMLkriYUOUmERuS.jpg?f=user_large)
De foto bij 34% is 5 minuten na het aansluiten en geeft misschien een wat vertekend beeld omdat het laden nog op gang moet komen?
De andere status viel me niet tegen bij die SoC en als je in de auto zit te kijken naar je dashboard, dan gaat het nog best snel van 60 naar 70. Mijn Magnum double cherry chocolate was nog maar net op 😋.
Rijden door de bergen (Freiburg naar de Rhine Falls naar Basel naar Freiburg) was niet verkeerd 🤪. De auto stuurt heerlijk (standje zwaar) en bergaf zie je de verbruiksmeter alleen maar aan de charge kant staan. De remmen niet nodig gehad. One-pedal is hier een zaligheid! Zat nog een tijdje achter een camper en die hield even in om mij te laten passeren omdat er een aardig heuvel aankwam ... het was net alsof die heuvel er niet lag, zo makkelijk maakt ‘ie bergop snelheid.
Nog een voordeel van EV rijden: bij de watervallen (leuk om eens naar toe te gaan, maar dat is off-topic) was het erg druk op de parkeerplaats, behalve bij de 6 laadpaal plekken die ook nog eens het dichtst bij de ingang liggen.
Hier weer een probleem met de ligging van de laadplek, want de standaard kabel is met 4,5 meter stomweg te kort als je vooruit ingeparkeerd moet staan. Dus straks maar een 7 meter kabel aanschaffen om van dat probleem af te zijn. Ik moest hier dus ook weer tegen de rijrichting in achteruit inparkeren en aangezien ik de enige was leverde dat geen probleem op, maar toch.
Op de Duitse dorpswegen met hobbels, putdeksels, etc merk je dat het PP stevig afgeveerd is, maar niet oncomfortabel.
Verbruik overall (nu 1100 km) is 22,7 kWh per 100 km. Het rijden in de bergen lijkt niet extreem veel uit te maken, maar 150 op de Duitse snelweg wel. Het rijden in de bergen zorgt er voor dat je dus veel 80kmh kilometers maakt en die zijn weer voordeliger dan de snelweg natuurlijk.
Tot slot nog het gemis van de app: bij de watervallen was het zo’n 28 graden en dan is het wel lekker als je de auto kunt laten koelen als je weer richting de parkeerplaats wandelt.
Ook tijdens een laadstop kunnen zien hoever het laden is als je aan de koffie zit zou wel handig zijn. Kortom, de softwaremannen/-vrouwen moeten toch echt aan de bak om dat snel voor elkaar te krijgen!
En tot slot: ik geniet nog steeds van elke kilometer die onder de banden doorschiet!!! Morgen richting de Elzas, want daar schijnt komende week wel de zon itt Italië 😎
Dit topic is gesloten.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.