Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.116 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:37

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
_--[]--__ schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:33:
[...]

Die eerste is een 1 fase 10A lader waarmee je max 2,3kW kunt laden. Beschrijving op Polestar site: Type 2 thuislader, laag vermogen (Schuko CEE 7-7, 1-fase, 10A), 7m (EU) (één inbegrepen bij auto)
Ja, spijtig dat ze geen 16A duur een gewone stekker mogen/kunnen trekken.
2.3 kW is echt weinig.
's avonds toekomen ergens om 19h, en vertrekken 's morgens om 7h, en je hebt er maar een dikke 100km aan bereik bij geladen.

4kW thuis laden, daar zou ik mee kunnen leven denk ik.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:46
Tommie12 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:02:
[...]

Ja, spijtig dat ze geen 16A duur een gewone stekker mogen/kunnen trekken.
2.3 kW is echt weinig.
's avonds toekomen ergens om 19h, en vertrekken 's morgens om 7h, en je hebt er maar een dikke 100km aan bereik bij geladen.

4kW thuis laden, daar zou ik mee kunnen leven denk ik.
Dan moet je echt naar CEE of een laadpaal. De Tesla UMC gaat tot 13A op schuko. Iets beter, maar nog steeds niet snel. Is echt meer voor nood/vakantie.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:39
Inspired schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:10:
[...]

Dan moet je echt naar CEE of een laadpaal. De Tesla UMC gaat tot 13A op schuko. Iets beter, maar nog steeds niet snel. Is echt meer voor nood/vakantie.
Als ik mijn stofzuiger uit het stopcontact trek zijn die pinnen al gloeiend heet. Wil niet weten hoe het is als je een nacht lang 3kWh door zo'n stekker heen trekt.

Wiki:
Het spanningsbereik van het schukosysteem ligt bij een nominale spanning van 220-240 volt en 50 hertz. Het stekkermateriaal wordt doorgaans ontworpen voor stromen tot 16 ampère, soms echter maar tot 10 ampère. Dit komt overeen met (apparaat)vermogens tot ongeveer 3680 respectievelijk 2300 watt.

Let dus goed op in welke wandcontactdoos je die Tesla hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:46
PvS_68 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:18:
[...]

Als ik mijn stofzuiger uit het stopcontact trek zijn die pinnen al gloeiend heet. Wil niet weten hoe het is als je een nacht lang 3kWh door zo'n stekker heen trekt.

Wiki:
Het spanningsbereik van het schukosysteem ligt bij een nominale spanning van 220-240 volt en 50 hertz. Het stekkermateriaal wordt doorgaans ontworpen voor stromen tot 16 ampère, soms echter maar tot 10 ampère. Dit komt overeen met (apparaat)vermogens tot ongeveer 3680 respectievelijk 2300 watt.

Let dus goed op in welke wandcontactdoos je die Tesla hangt.
De Tesla UMC heeft meerdere temperatuur sensoren. Ook in de Schuko stekker. Bij te hoge temp stopt het laden. Weet niet of dit standaard is bij mobiele laders. Daarom mag je eigenlijk de UMC ook niet in een verlengsnoer doen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
Inspired schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:23:
[...]

De Tesla UMC heeft meerdere temperatuur sensoren. Ook in de Schuko stekker. Bij te hoge temp stopt het laden. Weet niet of dit standaard is bij mobiele laders. Daarom mag je eigenlijk de UMC ook niet in een verlengsnoer doen.
Dat is met het laadsnoer van de Volvo Hybride precies hetzelfde....! Daar zit ook een temperatuurbewaking in en 13A in een gewoon stopcontact gaat het goed wet ik uit eigen ervaring

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
_--[]--__ schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:33:
[...]

Die eerste is een 1 fase 10A lader waarmee je max 2,3kW kunt laden. Beschrijving op Polestar site: Type 2 thuislader, laag vermogen (Schuko CEE 7-7, 1-fase, 10A), 7m (EU) (één inbegrepen bij auto)
Dit krijg je erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTYxqSpZACtIjWjmJaPjdDeAae4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V5xh5RbtQeurmirDlyKllZGC.jpg?f=user_large

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• P2Hattem
En dus staat ‘ie op de oprit 🤪!!!!

[ Voor 82% gewijzigd door P2Hattem op 01-09-2020 15:49 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
prein2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:02:
[...]

Als er een elektrische auto was met de binnenruimte van een Passat dan had ik die meteen gekocht. Met 3 kids onder de 6, dus 3 autostoeltjes, is er behoorlijk weinig keus. Ja de etron en de model S/X, maar wilde iets minder bijtelling betalen eigenlijk 8)7 . Model 3 en polestar zijn (helaas) te klein voor ons gezinnetje (enige auto, das ook duurzaam..)
Ik heb drie kids (althans, vrouw is over 1 dag uitgerekend voor de derde). Dus ik prop straks kids van 5, 2 en een baby in de Polestar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05-2024
P2Hattem schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:46:

Bedankt voor de foto van de laadkabels!
Gefeliciteerd met je P2. Veel rijplezier.
Hoe waren de ervaringen van de overdracht?
Ik kijk uit naar je dagelijkse blog met reisverhalen met bijbehorende foto's. :9~ 8) _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door ARR63 op 01-09-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:34
Wat zit er qua kabels bij de P8? Ik zie in de prijslijst "16A Mennekes - Mennekes 4,5 meter kabel met 3-fase laadmogelijkheid" (https://volvo-tools-prd-m...5-20200907-Volvo_XC40.pdf). Dat lijkt dus maar 1 kabel te zijn, en geen aanvullende granny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
foxtrotc schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:49:
[...]

Ik heb drie kids (althans, vrouw is over 1 dag uitgerekend voor de derde). Dus ik prop straks kids van 5, 2 en een baby in de Polestar 2.
Gefeliciteerd!

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foxtrotc
Dank, maar ze moet nog bevallen. Any day now :)
Polestar 2 is een mooi kraamcadeau wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Gefeliciteerd alvast.... en succes met het stoeltjes proppen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrotc
Spanky79 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:18:
[...]

Gefeliciteerd alvast.... en succes met het stoeltjes proppen.....
Thanks.
Ik post tzt wel een foto van de oplossing :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P2Hattem
Zojuist de brillenhouder van Volvo gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LHajFdo1qE7Boj3aZonPPZ6P1Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v2Z7kAuEejusrnfWufKBcUXq.jpg?f=user_large

2 bouten losdraaien, ff pielen om de lipjes goed te krijgen en weer vastdraaien, that’s all.

Voor deze oplossing gekozen omdat het midden bergvak wel erg klein is en in de vakjes aan de zijkant van de middenconsole de bril open en bloot ligt ... en omdat het er ook gewoon mooi uitziet 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 15-09 08:46
Ik heb wel eens een unit gezien met daarin drie kinderstoeltjes die op de achterbank van de meeste auto's past. Als losse stoeltjes niet passen, dan kan dat altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
TheRebell schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:06:
Wat zit er qua kabels bij de P8? Ik zie in de prijslijst "16A Mennekes - Mennekes 4,5 meter kabel met 3-fase laadmogelijkheid" (https://volvo-tools-prd-m...5-20200907-Volvo_XC40.pdf). Dat lijkt dus maar 1 kabel te zijn, en geen aanvullende granny
4,5 meter type 2 mode 3 en een granny kabel, zie ook mijn eerdere post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

[...]

Spannend, hopelijk zitten ze comfy in de P2. Ik zit met 2 kids van 1 en 3.

Ik zag deze welleens langskomen voor als je 3 op een rij wilt hebben.

https://www.multimac.com/home?lang=nl

[ Voor 14% gewijzigd door DancePlaza op 01-09-2020 16:50 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrotc
De fiscalist schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:27:
Ik heb wel eens een unit gezien met daarin drie kinderstoeltjes die op de achterbank van de meeste auto's past. Als losse stoeltjes niet passen, dan kan dat altijd nog...
Een multimac. Kneiterduur ding.

Ik ga me wel volgens mijn eigen inschatting wel redden met 2 kinderstoelen voor de kleinsten en de oudste in het midden op een smalle zitverhoger van Bubble Bum (32cm breed).
Voor weekendjes weg kan ik een dakkoffer kopen en met langere vakanties ga ik toch vliegen (als Corona ff uitgeroeid wordt that is ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
P2Hattem schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:27:

[Afbeelding]

2 bouten losdraaien, ff pielen om de lipjes goed te krijgen en weer vastdraaien, that’s all.

Voor deze oplossing gekozen omdat het midden bergvak wel erg klein is en in de vakjes aan de zijkant van de middenconsole de bril open en bloot ligt ... en omdat het er ook gewoon mooi uitziet 🤪
Hey, maar dat is een handig ding. Wist niet van het bestaan af, die ga ik aanschaffen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 12:18
Mooi om dit topic te volgen met alle a.s. P2/P8 eigenaren, ik heb al veel aan dit forum gehad! Ik heb zelf een optie een productieplek nog voor dit jaar (ivm de bijtelling uiteraard) bij Broekhuis kunnen krijgen voor de P8. Na alle range posts op dit forum twijfel ik of het exterior styling pakket wel of niet moet nemen.. Ik vrees voor extra luchtweerstand en dus een slechtere range.. Wat hebben de andere P8 bestellers gedaan? Weet iemand wat de luchtweerstand van een 'normale' XC40 is met de exterior styling pakket?

P8 Glacier Silver | "19 | warmtepomp | Android 10 | Newmotion Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Vertel!!! Foto’s... *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
Fladder80 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:54:
[...]

Hey, maar dat is een handig ding. Wist niet van het bestaan af, die ga ik aanschaffen. O+
https://www.vstore.nl/brilhouder/

Stephan is een sympathieke vent en was ook zeer oplettend: ik had mijn kenteken ingevuld en hij gaf al snel aan dat het mogelijk niet ging passen. Maar in een Duits forum waar ik de houder gezien had staan zelfs de instructies:

https://polestar.fans/t/brillenfach/1237/30

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• P2Hattem
Die spaar ik even op ... morgen richting Italië, dus dan kan ik later deze week wel wat reiservaringen delen 😊

Maar vooruit, 1 foto dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgY_YQBHiH9ZgJrFU7wQOZQOrnI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r1PsD81sYUDANISm14kU1TXw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
jck82 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:21:
Mooi om dit topic te volgen met alle a.s. P2/P8 eigenaren, ik heb al veel aan dit forum gehad! Ik heb zelf een optie een productieplek nog voor dit jaar (ivm de bijtelling uiteraard) bij Broekhuis kunnen krijgen voor de P8. Na alle range posts op dit forum twijfel ik of het exterior styling pakket wel of niet moet nemen.. Ik vrees voor extra luchtweerstand en dus een slechtere range.. Wat hebben de andere P8 bestellers gedaan? Weet iemand wat de luchtweerstand van een 'normale' XC40 is met de exterior styling pakket?
Gefeliciteerd! Welke configuratie heb je nu staan? Ik ben niet voor het exterieur pakket gegaan ik vind hem eigenlijk prachtig zonder. Ben benieuwd wat jij gekozen hebt en wanneer hij komt? Ik denk qua luchtweerstand dat dit soort dingen je geen tientallen kilometers zal kosten! En die kun je mooi compenseren met de waterpomp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Veilige kilometers gewenst @P2Hattem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 13:05
JohnDoe77 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:36:
[...]

Gefeliciteerd! Welke configuratie heb je nu staan? Ik ben niet voor het exterieur pakket gegaan ik vind hem eigenlijk prachtig zonder. Ben benieuwd wat jij gekozen hebt en wanneer hij komt? Ik denk qua luchtweerstand dat dit soort dingen je geen tientallen kilometers zal kosten! En die kun je mooi compenseren met de waterpomp! _/-\o_
Heb er ook aan zitten denken, maar zonder vind ik hem persoonlijk mooier. Dat heeft een mooie auto ook helemaal niet nodig. Heb er conventionele xc40s mee zien rondrijden....was er niet kapot van. En het is natuurlijk ook weer extra gewicht....zal wellicht meevallen, maar toch...

Gefeliciteerd btw! Ik zou meteen bestellen als je een plek hebt kunnen krijgen👌

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb het pakket niet genomen...... niet omdat ik bang ben voor de aërodynamica, maar omdat ik het gewoon teveel geld vind voor wat het werkelijk is. En heel mooi vind ik het ook niet. Kwestie van smaak en prioriteit dus, ik heb dat geld besteed aan ongeveer alle interieur opties.

Dat exterieurpakket kun je overigens later als accessoire altijd nog doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023

[Afbeelding]

Welke model Volvo brillenhouder moet ik dan bestellen? Voor de XC40?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
ARR63 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:56:
P2Hattem schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:46:

Bedankt voor de foto van de laadkabels!
Gefeliciteerd met je P2. Veel rijplezier.
Hoe waren de ervaringen van de overdracht?
Ik kijk uit naar je dagelijkse blog met reisverhalen met bijbehorende foto's. :9~ 8) _/-\o_
Qua overdracht: als je hier actief bent en YouTube een beetje volgt, dan hoor je weinig nieuws. De HOS weet natuurlijk wel snel je auto aan Google te koppelen, maar zaken als de afstelling van de verlichting en de 12V accu melding leveren een ietwat glazige blik op 😁.

Kreeg wel 4 mooie veiligheidshesjes erbij die mooi onder de vloermatten passen en een mooi label hebben dat dan weer op de mat ligt voor de herkenning. Kan nu even geen foto maken, want de auto staat verderop bij een buur(t)man te laden 😊. De lifehammer is ook geïnstalleerd, dus we kunnen veilig op pad!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
theomanders schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:24:
[...]

Welke model Volvo brillenhouder moet ik dan bestellen? Voor de XC40?
Deze kun je bestellen: https://www.vstore.nl/brilhouder/

Kleur charcoal solid, artikelnummer 31403479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P2Hattem schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:41:
[...]

Qua overdracht: als je hier actief bent en YouTube een beetje volgt, dan hoor je weinig nieuws. De HOS weet natuurlijk wel snel je auto aan Google te koppelen, maar zaken als de afstelling van de verlichting en de 12V accu melding leveren een ietwat glazige blik op 😁.

Kreeg wel 4 mooie veiligheidshesjes erbij die mooi onder de vloermatten passen en een mooi label hebben dat dan weer op de mat ligt voor de herkenning. Kan nu even geen foto maken, want de auto staat verderop bij een buur(t)man te laden 😊. De lifehammer is ook geïnstalleerd, dus we kunnen veilig op pad!!!
Jij laadt bij je buurman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
JohnDoe77 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:36:
[...]

Thanks! Ik heb nu als configuratie de P8 in de kleur Glacier Silver Metallic, 19" Velgen, Audio&Park assist, Climate Pro, Versatility, Lighting, Power Seats (mijn grootste ergernis/gemis sinds mijn wijlen V40), Volvo Alarm, Extra getint glas, Trekhaak, Draadloos opladen telefoon & de hier al veel besproken waterpomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
boldg1974 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:49:
[...]

Heb er ook aan zitten denken, maar zonder vind ik hem persoonlijk mooier. Dat heeft een mooie auto ook helemaal niet nodig. Heb er conventionele xc40s mee zien rondrijden....was er niet kapot van. En het is natuurlijk ook weer extra gewicht....zal wellicht meevallen, maar toch...

Gefeliciteerd btw! Ik zou meteen bestellen als je een plek hebt kunnen krijgen👌
Tsja smaken verschillen natuurlijk, ik vind het wel iets toevoegen.. maar of het me 1800 euro extra en meer weerstand/gewicht waard is.. Aan de andere kant is het aluminum dacht ik, dus heel veel zal het niet wegen.

Ik ben nu nog lease offertes aan het vergelijken.. morgen maar de knoop doorhakken! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Ik heb nog geen laadpunt, vandaar ... en omgerekend is het voor ‘de baas’ voordeliger ook nog denk ik 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jck82
Mga1600 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:52:
[...]

Ik heb het pakket niet genomen...... niet omdat ik bang ben voor de aërodynamica, maar omdat ik het gewoon teveel geld vind voor wat het werkelijk is. En heel mooi vind ik het ook niet. Kwestie van smaak en prioriteit dus, ik heb dat geld besteed aan ongeveer alle interieur opties.

Dat exterieurpakket kun je overigens later als accessoire altijd nog doen......
Het is indd belachelijk duur. Het wordt wel achteraf gemonteerd (dus niet af-fabriek) dus valt buiten de fiscale waarde ;-) dat maakt de beslissing wel weer makkelijker :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
P2Hattem schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:08:
[...]

Ik heb nog geen laadpunt, vandaar ... en omgerekend is het voor ‘de baas’ voordeliger ook nog denk ik 🤪
Ik tap alleen de stroom van de buren af voor mijn weedplantage in de garage, je brengt mij op een idee! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
Overigens; dag 1 van september zit er bijna op! De maand waarin Volvo de allereerste P8’s in serie gaat bouwen! Proost allemaal; het laatste stuk voor de finish oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
jck82 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:08:
[...]

Het is indd belachelijk duur. Het wordt wel achteraf gemonteerd (dus niet af-fabriek) dus valt buiten de fiscale waarde ;-) dat maakt de beslissing wel weer makkelijker :-D
Voor mij geldt dat argument van de fiscale waarde niet, ik heb de auto namelijk privé gekocht (net als de vorige paar Volvo’s). Tot 2008 heb ik veel lease auto’s gehad, daarna dus privé gereden (tegen km vergoeding zolang ik werkte, nu al een tijdje met pensioen dus niets te declareren)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 00:32
Ben al een tijdje een stille volger geweest van dit forum. Deze auto staat sinds z'n onthulling al bij mij in de schijnwerpers (eigenlijk daarvoor al met de P1). Vorige week te horen gekregen dat ik hem hoogstwaarschijnlijk kon gaan leasen, meteen een testrit geboekt afgelopen woensdag bij de Dome in Amsterdam.

Daar de auto voor het eerst gezien, erg van de testrit genoten. Strak sturen, veel koppel en met name de ACC beviel me erg. Hoewel hij wel erg aan de rechterkant van de rijbaan bleef, ik rij zelf redelijk veel links (iets zwaardere voet dan gemiddeld ;)). Maar altijd al groot fan geweest van ACC e.d., dus stond hoog op mijn lijstje voor mijn nieuwe auto.
De kleur die ik op ogen heb (midnight) stond niet buiten tijdens de testrit, dus even nagevraagd achter mogen kijken. De mensen van Polestar waren hier erg behulpzaam bij.

Zondag was ik nog een beetje in dubio of ik de P2 of een Tesla zou nemen, maar toen kwam er toevallig een witte P2 langs rijden bij mij in de straat. Dat zag ik als teken :+

En gisteren officieel te horen gekregen dat ik de auto kon leasen, vandaag meteen mijn ontvangen offerte naar de administratie gestuurd. Dus hopelijk deze week nog besteld.
Volgens Leaseplan komt hij dit jaar nog binnen :D

Midnight blue
19' velgen
geen Performance package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Vandaag nadenken? Gewoon bestellen ;-)
Ben ook niet voor het exterior styling pack gegaan. Heb het alleen in de configurator gezien en wat foto's, maar eigenlijk vond ik het best prijzig (en als je aan het rijden bent zie je dr zelf niks van)
P2Hattem schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:33:
[...]

Die spaar ik even op ... morgen richting Italië, dus dan kan ik later deze week wel wat reiservaringen delen 😊

Maar vooruit, 1 foto dan:

[Afbeelding]
Fijne vakantie! (ahum...hoop dat het vakantie is, anders goeie reis :X )
JohnDoe77 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:20:
Overigens; dag 1 van september zit er bijna op! De maand waarin Volvo de allereerste P8’s in serie gaat bouwen! Proost allemaal; het laatste stuk voor de finish oOo
Hopelijk krijgen wij -wel- mooie teasers en updates van Volvo als ze aan het bouwen zijn }) . Nog 3 maanden wachten maar wss gaan alle mooie verhalen het tussendoor een beetje goed maken
fyr0 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:43:
Ben al een tijdje een stille volger geweest van dit forum. Deze auto staat sinds z'n onthulling al bij mij in de schijnwerpers (eigenlijk daarvoor al met de P1). Vorige week te horen gekregen dat ik hem hoogstwaarschijnlijk kon gaan leasen, meteen een testrit geboekt afgelopen woensdag bij de Dome in Amsterdam.

Daar de auto voor het eerst gezien, erg van de testrit genoten. Strak sturen, veel koppel en met name de ACC beviel me erg. Hoewel hij wel erg aan de rechterkant van de rijbaan bleef, ik rij zelf redelijk veel links (iets zwaardere voet dan gemiddeld ;)). Maar altijd al groot fan geweest van ACC e.d., dus stond hoog op mijn lijstje voor mijn nieuwe auto.
De kleur die ik op ogen heb (midnight) stond niet buiten tijdens de testrit, dus even nagevraagd achter mogen kijken. De mensen van Polestar waren hier erg behulpzaam bij.

Zondag was ik nog een beetje in dubio of ik de P2 of een Tesla zou nemen, maar toen kwam er toevallig een witte P2 langs rijden bij mij in de straat. Dat zag ik als teken :+

En gisteren officieel te horen gekregen dat ik de auto kon leasen, vandaag meteen mijn ontvangen offerte naar de administratie gestuurd. Dus hopelijk deze week nog besteld.
Volgens Leaseplan komt hij dit jaar nog binnen :D

Midnight blue
19' velgen
geen Performance package.
Nice, gefeli! Valt niet tegen dat je hem dit jaar nog kunt krijgen. Dacht dat alles wel zo'n beetje op was voor dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
TheRebell schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:54:

Nice, gefeli! Valt niet tegen dat je hem dit jaar nog kunt krijgen. Dacht dat alles wel zo'n beetje op was voor dit jaar
Dank je!
Mijn accountmanager beweerde nog 100 slots te hebben.
Ik heb ook duidelijk aangegeven dat als hij dit jaar niet geleverd wordt, dat ze hem mogen houden (wordt ook opgenomen in het contract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik heb met exterior pack genomen. Mocht dat de range verkleinen dan kan ik daar niet echt wakker van liggen 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:36:En die kun je mooi compenseren met de waterpomp! _/-\o_
_O-

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Beetje andere review, maar wel leuk. Rond 2:40 heeft hij het over een OTA voor de remmen die geweest moet zijn;

YouTube: 2021 Polestar 2 | Review & Road Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
JohnDoe77 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 01:04:
Beetje andere review, maar wel leuk. Rond 2:40 heeft hij het over een OTA voor de remmen die geweest moet zijn;

YouTube: 2021 Polestar 2 | Review & Road Test
Even verwarring hier als hij , tijdens het remmen, "regen-regen-regen-hydraulic" zegt ('regen' in engels niet het goedje dat al eens uit de lucht valt)... heeft hij nu gewoon zijn voet van het gas gehaald of enkel het rempedaal gebruikt of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:48
S2000jan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:11:
[...]

Even verwarring hier als hij , tijdens het remmen, "regen-regen-regen-hydraulic" zegt ('regen' in engels niet het goedje dat al eens uit de lucht valt)... heeft hij nu gewoon zijn voet van het gas gehaald of enkel het rempedaal gebruikt of niet?
Ook als je het rempedaal gebruikt remt/regenereert de auto eerst op de motoren, totdat er blijkbaar meer remvermogen gewenst is en er over geschakeld wordt op de echte remmen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
ach-jee schreef op woensdag 2 september 2020 @ 07:21:
[...]

Ook als je het rempedaal gebruikt remt/regenereert de auto eerst op de motoren, totdat er blijkbaar meer remvermogen gewenst is en er over geschakeld wordt op de echte remmen toch?
Dat is eerder dan vanwege het feit dat je rechtervoet niet meer op het gas staat dan dat er fysiek (hydraulische) geremd wordt.... mijn verwarring blijft: je haalt je voet van de gas, je gebruikt het rempedaal en als je niet fors genoeg 'doordrukt' is er eerst regeneratie vooraleer fysiek de remschijven aan te spreken?

amai, ge moet er voor gestudeerd hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
S2000jan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:22:
[...]

Dat is eerder dan vanwege het feit dat je rechtervoet niet meer op het gas staat dan dat er fysiek (hydraulische) geremd wordt.... mijn verwarring blijft: je haalt je voet van de gas, je gebruikt het rempedaal en als je niet fors genoeg 'doordrukt' is er eerst regeneratie vooraleer fysiek de remschijven aan te spreken?

amai, ge moet er voor gestudeerd hebben 8)7
Klopt; als je one pedal drive niet aan hebt staan dus meer gewoon remt, doet hij het eerste stuk nog steeds regenererend, dus zonder daadwerkelijk de remklauwen te activeren. Pas als je doorremt gebeurt dat. Volgens mij boven 0,3G (en dat is geen heel trage mobiele verbinding 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

[Afbeelding]

Prachtig dit. Zag 'm als optie staan in de lijst bij mijn Volvo. Ik kijk de verkoper aan...

"ik mag toch hopen dat zoiets standaard aanwezig is op een Volvo!?"
"ik regel er wel een"
"top!"

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 09:03
Weet iemand of de remlichten gaan branden wanneer je het "gas" los laat, met regeneratief remmen?
Je gebruikt dan geen rempedaal, maar je achterligger ziet je wel afremmen, dus hopelijk branden de remlichten dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:48
darwusch schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:48:
Weet iemand of de remlichten gaan branden wanneer je het "gas" los laat, met regeneratief remmen?
Je gebruikt dan geen rempedaal, maar je achterligger ziet je wel afremmen, dus hopelijk branden de remlichten dan ook.
Yup, vanaf een bepaald niveau van regeneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
JohnDoe77 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:27:
[...]
.... Volgens mij boven 0,3G (en dat is geen heel trage mobiele verbinding 8) ).
:*) :*) :*)

Moest ik toch weer even opnieuw lezen die zin :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 15-09 08:46
maw, die hoge of lage regeneratie stand regelt enkel de wijze van bediening niet het gedrag van de auto zelf.

Die regenereert maximaal iedere keer dat je vertraagd. De gebruiker kan zelf kiezen of ie de hoeveelheid vertragen heel nauwkeurig met de accelerator pedaal wil aansturen of met het rempedaal.

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar het rempedaal. Lage regeneratie, creep of.

Dan vertraagt de auto mooi rustig. Is iets meer vertraging nodig dan kan dat door op het rempedaal te trappen. Laatste meter alle pedalen los en de auto komt heel mooi rustig tot stilstand... echt super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:39
Met de One Pedal Drive op off regenereert hij niet bij loslaten stroompedaal, maar nog steeds bij gebruikt remmen tot 0,3G volgens mij.

Mij lijkt de middelste stand ook het prettigst. Je kan dan toch nog enigszins coasten zonder direct 'in de ankers' te gaan. Dit lijkt me veiliger als je bijv. op de snelweg voor je al ziet remmen. Ik houdt dan (in mijn ICE) meestal de voet al boven de rem zodat ik sneller kan reageren als er 'echt geremd' gaat worden. Dat lukt niet met OPD op Standard (max).

Zal nog gewenning worden maar daarom vermoed ik dat voor mij Low (middelste stand) de prettigste gaat zijn en toch nog genoeg te kunnen regenereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Beosoft schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 22:42:
[...]

Ik heb met exterior pack genomen. Mocht dat de range verkleinen dan kan ik daar niet echt wakker van liggen 8)
Ik kan me niet voorstellen dat het veel verschil maakt in range en als je het mooi vindt .... helemaal goed toch? Welke kleur krijgt je auto?
Toen ik nog voor dat metallic zwart ging had ik wel bedacht dat die rvs inlays onder in de deuren mooi zouden zijn en die had ik daarom voorlopig gespecificeerd. Nu ben ik naar Thunder Grey gegaan en vind ik het daarbij geen ‘noodzaak‘ meer omdat er al ‘leven’ genoeg in die kleur zit door de veranderende lichtinval.

[ Voor 6% gewijzigd door Mga1600 op 02-09-2020 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Heb op 7 augustus de P8 besteld, levering 2020 gaat lukken volgens de dealer. Overigens vlot en professioneel geholpen door dealer in Hoorn. Een T5 plug-in hybride werd direct na het gesprek klaar gemaakt voor een restrit. Waarmee ik ook meteen de kleur had gekozen (Thunder Grey). Fijne en mooie auto.
Ga als dieselrijder het elektrisch avontuur tegemoet. Omdat ik een paar langere ritten per maand maak, vind ik het nog wel spannend.

Ik heb nog een vraag die wellicht door iemand beantwoord kan worden.
Van een klant begreep ik dat bij het laden van zijn XC40 T5 plug-in de ventilator van zijn auto zo nu en dan aanslaat. Kennelijk om e.e.a. te koelen (ik sprak hem in de warme augustusmaand). Om in de nacht geen geluid te produceren, laadt hij daarom alleen overdag op.
Bij mij zal de auto vooral in de avonden/nachten worden opgeladen.
Weet iemand of dit bij de P8 (en bij de P2 ?) ook het geval zal zijn en ik de kans loop mijn buren wakker te houden?
Wellicht heeft een kersverse P2 bezitter hiermee al ervaring.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
De fiscalist schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:06:
maw, die hoge of lage regeneratie stand regelt enkel de wijze van bediening niet het gedrag van de auto zelf.

Die regenereert maximaal iedere keer dat je vertraagd. De gebruiker kan zelf kiezen of ie de hoeveelheid vertragen heel nauwkeurig met de accelerator pedaal wil aansturen of met het rempedaal.

Mijn voorkeur gaat overigens uit naar het rempedaal. Lage regeneratie, creep of.

Dan vertraagt de auto mooi rustig. Is iets meer vertraging nodig dan kan dat door op het rempedaal te trappen. Laatste meter alle pedalen los en de auto komt heel mooi rustig tot stilstand... echt super!
Ja dat werkt echt top! One pedal drive is net zo comfortabel als van handschakelen naar automaat! Wat ik wel ervaarde is dat als je bij het stoplicht staat en bij groen echt vol het pedaal intrapt er initieel een lichte vertraging in zit. Weet niet of dit kwam omdat ook ik creep off had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Petzun schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:25:
Heb op 7 augustus de P8 besteld, levering 2020 gaat lukken volgens de dealer. Overigens vlot en professioneel geholpen door dealer in Hoorn. Een T5 plug-in hybride werd direct na het gesprek klaar gemaakt voor een restrit. Waarmee ik ook meteen de kleur had gekozen (Thunder Grey). Fijne en mooie auto.
Ga als dieselrijder het elektrisch avontuur tegemoet. Omdat ik een paar langere ritten per maand maak, vind ik het nog wel spannend.

Van een klant begreep ik dat bij het laden van zijn XC40 T5 plug-in de ventilator van zijn auto zo nu en dan aanslaat. Kennelijk om e.e.a. te koelen (ik sprak hem in de warme augustusmaand). Om in de nacht geen geluid te produceren, laadt hij daarom alleen overdag op.
Weet iemand of dit bij de P8 (en bij de P2 ?) ook het geval zal zijn en ik de kans loop mijn buren wakker te houden?
Het viel mij ook op, ik weet niet precies of je het ook bij de P2/8 gaat horen omdat daar de batterij toch heel anders is als in de T5. Maar ik woon naast iemand die een T5 heeft en hoor hem alleen als ik echt buiten ben, op een meter of 5 van zijn auto. Het is niet alsof er een Boeing stationair draaiend naast je huis staat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
JohnDoe77 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:48:
[...]

Het viel mij ook op, ik weet niet precies of je het ook bij de P2/8 gaat horen omdat daar de batterij toch heel anders is als in de T5. Maar ik woon naast iemand die een T5 heeft en hoor hem alleen als ik echt buiten ben, op een meter of 5 van zijn auto. Het is niet alsof er een Boeing stationair draaiend naast je huis staat :Y)
Je reactie als ervaringsdeskundige / buurman van een T5 bestuurder stelt me gerust :z

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
Petzun schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:27:
[...]

Je reactie als ervaringsdeskundige / buurman van een T5 bestuurder stelt me gerust :z
Mijn ouders hebben ook een hybride, die maakt ook geluid als die wordt opgeladen.
Maar niets wat een gemiddeld geisolleerd huis moet tegen kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 19:43
De P2 heeft dan geen motorgeluid, maar slaat inderdaad soms aan om te koelen. Ik heb het tot nu toe 1x gehoord na een stukje rijden waarna we om de auto stonden om deze goed te bekijken, was toen even 30 seconden geluid en daarna weer stil.

's Nachts nog niet gehoord tijdens laden, wellicht doet hij dat wel, maar zelf vanuit huis nog niet gehoord (en buren ook niet horen klagen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Petzun schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:27:
[...]

Ja voor jezelf en je buren gaat dat 0 problemen geven :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13:22
Ik heb nu nog een V90 T8 en stap straks over naar een P2. Het verbaast mij vanaf dag één hoeveel geluid de V90 maakt tijdens het laden (op max 3,7 kWh). Ook de complete willekeur en interval, eigenlijk nog opvallender. Bij het thuiskomen na het inpluggen begint het vaak direct, en gaat soms lang door. Maar soms ook binnen een paar minuten klaar. Ook is het aan/uit/aan ipv een beetje gradueel. Ik kan geen relatie ontdekken tussen temperatuur en belasting van de accu (lange stukken volledig elektrisch gereden). Zo ging ie een paar dagen geleden met een buitentemperatuur van 15 graden direct loeien toen de accu nog half vol zat en vandaag (20+) met accu bijna leeg geen geluid. Volvo zegt wel dat het is voor de conditionering tijdens laden, maar zonder precies de parameters te weten/geven. Vind het ook weer niet storend genoeg er verder op door te vragen (voor die paar maanden dat ie er nog is). Wel benieuwd wat de P2 doet.

Het geluid an sich valt mee qua volume, beetje vergelijkbaar met een buitenunit van een stille airco. Dus boze buren verwacht ik niet snel, al hebben ze terloops wel gevraagd wat er met de auto aan de hand is waardoor ie soms zo lang staat te "loeien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
dnns85 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:41:
Ik heb nu nog een V90 T8 en stap straks over naar een P2. Het verbaast mij vanaf dag één hoeveel geluid de V90 maakt tijdens het laden (op max 3,7 kWh). Ook de complete willekeur en interval, eigenlijk nog opvallender. Bij het thuiskomen na het inpluggen begint het vaak direct, en gaat soms lang door. Maar soms ook binnen een paar minuten klaar. Ook is het aan/uit/aan ipv een beetje gradueel. Ik kan geen relatie ontdekken tussen temperatuur en belasting van de accu (lange stukken volledig elektrisch gereden). Zo ging ie een paar dagen geleden met een buitentemperatuur van 15 graden direct loeien toen de accu nog half vol zat en vandaag (20+) met accu bijna leeg geen geluid. Volvo zegt wel dat het is voor de conditionering tijdens laden, maar zonder precies de parameters te weten/geven. Vind het ook weer niet storend genoeg er verder op door te vragen (voor die paar maanden dat ie er nog is). Wel benieuwd wat de P2 doet.

Het geluid an sich valt mee qua volume, beetje vergelijkbaar met een buitenunit van een stille airco. Dus boze buren verwacht ik niet snel, al hebben ze terloops wel gevraagd wat er met de auto aan de hand is waardoor ie soms zo lang staat te "loeien".
Heb net hetzelfde met mijn Passat GTE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Was reeds in oktober 2019 gepland voor W37 dus het ziet ernaar uit dat Corona geen productievertraging heeft veroorzaakt.
Betekend dus ook dat de eerste wagens zullen geleverd worden in W40 / 41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Ik durf de auto na deze reacties in de nacht aan te haken.
Mooi bericht dat de productie is gestart, laat maar komen.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Pure8 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:25:
[...]

Was reeds in oktober 2019 gepland voor W37 dus het ziet ernaar uit dat Corona geen productievertraging heeft veroorzaakt.
Betekend dus ook dat de eerste wagens zullen geleverd worden in W40 / 41.
Whoei!
Weet niet hoe accuraat het artikel is, maar daar hebben ze het over 'in de loop van September'. W40 is de laatste week. Maargoed, voor de oplettende kijker is de foto boven het artikel niet van een XC40 (een 60?), en de 2e foto van een reguliere 40 zo aan de gril te zien.

Ik dacht dat ze pas half Sep zouden gaan beginnen maar het lijkt dus al eerder te zijn :)
Petzun schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:23:
Ik durf de auto na deze reacties in de nacht aan te haken.
Mooi bericht dat de productie is gestart, laat maar komen.
Gefeli!

[ Voor 14% gewijzigd door TheRebell op 02-09-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mooi op tijd begonnen. Meer kans dat ze iedereen op tijd beleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

blubbers schreef op woensdag 2 september 2020 @ 15:46:
[...]

Heb net hetzelfde met mijn Passat GTE :)
Ik hoor mijn GTE alleen als hij volgens programma klimatiseert, aan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:20:
Mooi op tijd begonnen. Meer kans dat ze iedereen op tijd beleveren
We zijn ooit een jaar of 10 geleden met het Volvo Forum op bedrijfsbezoek geweest bij Volvo in Gent. Prachtig om te zien en goed georganiseerd. Als je eens de gelegenheid krijgt zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
TheRebell schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:05:
[...]

Whoei!
Weet niet hoe accuraat het artikel is, maar daar hebben ze het over 'in de loop van September'. W40 is de laatste week. Maargoed, voor de oplettende kijker is de foto boven het artikel niet van een XC40 (een 60?), en de 2e foto van een reguliere 40 zo aan de gril te zien.

Ik dacht dat ze pas half Sep zouden gaan beginnen maar het lijkt dus al eerder te zijn :)
Dat is een archieffoto want een foto van een P8 in productie is er natuurlijk nog niet.

Ik heb enkele kennissen die in de personenwagenfabriek werken en die zeiden me onlangs dat alle voorbereidingen voor de start van de productie in W37 klaar waren. Volgens deze krant zou het dus deze week zijn dus dat nemen we dan maar aan voor waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldg1974

Grappig, had bij dezelfde dealer in Hoorn ook begin augustus nog een p8 op de kop kunnen tikken.Productieweek 44 en levering in week 50. Gefeliciteerd👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Mga1600 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:23:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het veel verschil maakt in range en als je het mooi vindt .... helemaal goed toch? Welke kleur krijgt je auto?
Toen ik nog voor dat metallic zwart ging had ik wel bedacht dat die rvs inlays onder in de deuren mooi zouden zijn en die had ik daarom voorlopig gespecificeerd. Nu ben ik naar Thunder Grey gegaan en vind ik het daarbij geen ‘noodzaak‘ meer omdat er al ‘leven’ genoeg in die kleur zit door de veranderende lichtinval.
Ik had eerst ook een andere kleur zonder rvs, is later zwart metallic geworden en ja om die reden dus wel met rvs.

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:13:
[...]

We zijn ooit een jaar of 10 geleden met het Volvo Forum op bedrijfsbezoek geweest bij Volvo in Gent. Prachtig om te zien en goed georganiseerd. Als je eens de gelegenheid krijgt zeker doen!
Als ik de kans krijg loop ik altijd graag een rondje door een fabriek. Vanwege mijn werk al aardig wat leuke plekken gezien. Een autofabriek nog nooit geweest. Ben (sorry) niet echt een autoliefhebber. Dus je zult mij niet zomaar op een autofor tegenkomen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
boldg1974 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:20:
[...]

Grappig, had bij dezelfde dealer in Hoorn ook begin augustus nog een p8 op de kop kunnen tikken.Productieweek 44 en levering in week 50. Gefeliciteerd👌
Heb je de bestelling doorgezet?

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VoidPS2
  • Laatst online: 21-03-2021
Zijn er al mensen die al een Void exemplaar in ontvangst hebben mogen nemen? Vandaag even bij een dealer gekeken die er eentje klaar had staan voor aflevering (zelfs al gepoetst), ik heb vol verbazing naar de sinaasappelhuid van de lak zitten kijken.

Is dit een maandagochtend exemplaar of is dit de kwaliteit die ik kan verwachten?

[ Voor 3% gewijzigd door VoidPS2 op 02-09-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoidPS2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RuxuUmjMCLbwqzEOlCCfrm0kDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JyU0siBgpUlU7aNU8IN0p1oM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pppm4ZTQo6mHQXoK_DIaMk5t8qU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j4CGsQX6MNKQoFDGPMkicAfC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYbTjbG30mmqWNBsXEsYe5TKM90=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K7TdfFvCXyyOtVY1AXXX2Gq0.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door VoidPS2 op 02-09-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Ik vond het tot nu toe wel meevallen op foto's en in het echt, maar dit ziet er echt niet oke uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoidPS2
Conijntje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:29:
Ik vond het tot nu toe wel meevallen op foto's en in het echt, maar dit ziet er echt niet oke uit!
Ik was ook behoorlijk verbaasd. Ik begrijp de keuze al niet waarom je zwart niet als metallic kleur kan krijgen maar ging er vanuit dat het op het oog verder gewoon door kan gaan voor een normale zwarte lak. Hopelijk staat mijn exemplaar er tzt beter bij.. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door VoidPS2 op 02-09-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:22
Dit is de kwaliteit die je kan verwachten bij de desbetreffende dealer. Het detailen van auto's wordt door sommige dealers die ik ken overgelaten aan externe detailers. Het is een vak apart. Bij zwarte lak valt het ook extra op helaas.

Je moet niet vergeten dat je een Polestar hebt gekocht en geen Pagani of Koenigsegg. Sinaasappelhuid zie je zelfs bij Ferrari's en McLaren's.

[ Voor 7% gewijzigd door BlacKstaR- op 02-09-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoidPS2
Kun je dat wellicht wat meer toelichten? Je zegt eigenlijk dat de lak door het (slecht) poetsen slechter is geworden ten opzichte van hoe de auto van de band is gerold?

Bij mijn huidige zwarte Audi A3 is hier absoluut geen sprake van en is de lak gewoon helemaal straks, hoewel ik moet zeggen dat deze wel gewoon metallic lak heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door VoidPS2 op 02-09-2020 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:22
VoidPS2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:51:
Kun je dat wellicht wat meer toelichten? Je zegt eigenlijk dat de lak door het poetsen slechter is geworden ten opzichte van hoe de auto van de band is gerold?

Bij mijn huidige (zwarte) Audi A3 is hier absoluut geen sprake van, hoewel ik moet zeggen dat deze wel metallic lak heeft.
De lak van een auto wordt gecontroleerd op dikte (dit moet voor alle panelen zo gelijk mogelijk zijn) en of er geen zichtbare of tastbare imperfecties zijn.
Het polijsten van een auto is meestal onderdeel van de PDI (pre dilvery inspection). Bij de dealers lopen er geen vakmannen rond, iemand met redelijke ervaring gaat je auto polijsten 10-20min en klaar. Meestal gebeurt dit niet eens onder een lichtbak. Maar je kunt je auto vanuit de dealer meteen naar een detailer sturen, het is meestal goedkoper om een nieuwe auto meteen laten polijsten en bijvoorbeeld een glasscoating aan te brengen zodat de lak voor een langere periode beschermt blijft. Maar verwacht zeker niet dat een zwarte non-metalic lak er piek fijn uitziet als je hem ophaalt bij de dealer en deze gepolijst is door één van hun "ervaren" medewerkers. Het goed polijsten van auto kan zo een werkdag in beslag nemen.

Als de basis goed is, dus geen imperfecties een goede verf verdeling, dan kan het eindresultaat nadat je een detailer bent geweest echt perfect eruit komen te zien. Dus wees zeker niet teleurgesteld!

[ Voor 7% gewijzigd door BlacKstaR- op 02-09-2020 23:08 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• P2Hattem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPuEEOMcJ9AH_LDdzoDNcEPVR6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKdv8ND0Vup7oomqyGttyl9U.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag vertrokken richting Italië met een eerste tussenstop in België. ACC op 120 gezet en ‘go with the flow’. Het verbruik valt me niet tegen, want ik reed niet alleen maar rechts 😊.

De wegen in België zijn merkbaar slechter dan in NL, maar niet hinderlijk met het PP. Rolgeluid van de banden is dan natuurlijk ook meer.

Pilot assist is niet altijd even subtiel en stuurt soms abrupt naar links of rechts. Voor mij neigt het een beetje teveel naar rechts, maar dat komt omdat ik liever zo veel mogelijk aan de linkerkant rijd om vooruit te kunnen kijken.

Wat me wel opviel is dat Google Maps een aantal malen zomaar opnieuw opstartte?! Een paar keer met tussenpozen van slechts 10 minuten. Zal een software dingetje zijn?
De inschatting van resterende batterij bij aankomt was goed en uiteindelijk scoorde ik zelfs beter dan bij vertrek ingeschat 😊. Elk procent is er één, niet waar?!

Ook geladen bij een Allego 345 kW lader en daar in 54 minuten van 33 naar 91 procent gegaan ... als je dan lekker een broodje eet in de tussentijd heb je het geeneens in de gaten hoe snel dat gaat. Jammer dat er nog geen app is waar je je auto een beetje kunt monitoren. Hopelijk is die er snel 😬?!

DAB radio functioneerde goed, geen uitval gehad. Spotify was ook prima, geen problemen met 4G gehad.

Klimaat in de auto was prima, buiten temperatuur was 22-23 graden, dus dan hoeft de airco ook niet heel hard te werken natuurlijk.

En dan zijn er de vingervlekken op het scherm ... jemig, wat zijn dat er al veel na een paar uur rijden 🤣.

Verlichting nog niet echt kunnen testen. 2 langere tunnels gehad, maar hier niet echt een indruk kunnen krijgen van de hoogte van de afstelling. Ik zie dat dan als een positief teken.

Kortom, een goede eerste dag gehad en hopelijk nog vele meer.

Overmorgen een langere rit naar zuid Duitsland op de agenda, dus dan weer meer indrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Laatst online: 29-05-2023
VoidPS2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:27:
Zijn er al mensen die al een Void exemplaar in ontvangst hebben mogen nemen? Vandaag even bij een dealer gekeken die er eentje klaar had staan voor aflevering (zelfs al gepoetst), ik heb vol verbazing naar de sinaasappelhuid van de lak zitten kijken.

Is dit een maandagochtend exemplaar of is dit de kwaliteit die ik kan verwachten?
Dit is hoe de lak er uit ziet bij mijn Void. Niet super strak (het is immers geen metallic) maar wel strakker dan wat jij laat zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyz1b3_uiGMhQOqmQKISCeRKdIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dws5TuwPKEKwcYCgsBzL4KP5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_h5c6ZQZafeZ-5XuqPhiM_Etuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBf0JpX9cNdH3ms5lsYs7mU0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

BlacKstaR- schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:06:
[...]

De lak van een auto wordt gecontroleerd op dikte (dit moet voor alle panelen zo gelijk mogelijk zijn) en of er geen zichtbare of tastbare imperfecties zijn.
Het polijsten van een auto is meestal onderdeel van de PDI (pre dilvery inspection). Bij de dealers lopen er geen vakmannen rond, iemand met redelijke ervaring gaat je auto polijsten 10-20min en klaar. Meestal gebeurt dit niet eens onder een lichtbak. Maar je kunt je auto vanuit de dealer meteen naar een detailer sturen, het is meestal goedkoper om een nieuwe auto meteen laten polijsten en bijvoorbeeld een glasscoating aan te brengen zodat de lak voor een langere periode beschermt blijft. Maar verwacht zeker niet dat een zwarte non-metalic lak er piek fijn uitziet als je hem ophaalt bij de dealer en deze gepolijst is door één van hun "ervaren" medewerkers. Het goed polijsten van auto kan zo een werkdag in beslag nemen.

Als de basis goed is, dus geen imperfecties een goede verf verdeling, dan kan het eindresultaat nadat je een detailer bent geweest echt perfect eruit komen te zien. Dus wees zeker niet teleurgesteld!
Je doet nu net alsof het hebben van sinaasappelsaphuid helemaal niet raar is of erg is. Maar de basis uit de fabriek moet gewoon goed zijn, zoals de auto hier net boven. Orange peel is gewoon een lakdefect, net als stof, visogen, gasbelletjes, druipers.
Dat een detailer het weer beter maakt, ja, maar die hoort geen nieuwe auto geheel te moeten "peelen" omdat de fabriek gewoon slecht lakwerk levert. Lijkt wel een poedercoating. Hooguit als je echt een perfect strakke lak wilt hebben, omdat detailen je hobby is bijvoorbeeld. Maar dan heb je met bovenstaande wel een slechte basis...
Mag dus hopen dat de rest qua lak meer oogt zoals hier net boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Google lanceert support pagina voor gebruikers van Android Automotive: https://9to5google.com/20...droid-automotive-support/

• Pure8
@P2Hattem Wat is het verschil tussen Trip Handmatig en Trip Automatisch?

Tevens bedankt voor jouw relaas. Ik kijk al uit naar de volgenden.

[ Voor 31% gewijzigd door Pure8 op 03-09-2020 08:27 ]

• P2Hattem
Pure8 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:26:
@P2Hattem Wat is het verschil tussen Trip Handmatig en Trip Automatisch?

Tevens bedankt voor jouw relaas. Ik kijk al uit naar de volgenden.
@Pure8 zie https://support.polestar....21/article/Trip-computer/

Het heeft dus te maken met de handmatige reset van de tripcomputer (TM) of de automatische (TA) na 4 uur stilstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boldg1974
Petzun schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:06:
[...]

Heb je de bestelling doorgezet?
Jazeker. Week 50 dus😁

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
RJV2 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:10:
Google lanceert support pagina voor gebruikers van Android Automotive: https://9to5google.com/20...droid-automotive-support/
Eindelijk! Dank je

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• Spanky79
P2Hattem schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:06:
[Afbeelding]

Vandaag vertrokken richting Italië met een eerste tussenstop in België. ACC op 120 gezet en ‘go with the flow’. Het verbruik valt me niet tegen, want ik reed niet alleen maar rechts 😊.

De wegen in België zijn merkbaar slechter dan in NL, maar niet hinderlijk met het PP. Rolgeluid van de banden is dan natuurlijk ook meer.

Pilot assist is niet altijd even subtiel en stuurt soms abrupt naar links of rechts. Voor mij neigt het een beetje teveel naar rechts, maar dat komt omdat ik liever zo veel mogelijk aan de linkerkant rijd om vooruit te kunnen kijken.

Wat me wel opviel is dat Google Maps een aantal malen zomaar opnieuw opstartte?! Een paar keer met tussenpozen van slechts 10 minuten. Zal een software dingetje zijn?
De inschatting van resterende batterij bij aankomt was goed en uiteindelijk scoorde ik zelfs beter dan bij vertrek ingeschat 😊. Elk procent is er één, niet waar?!

Ook geladen bij een Allego 345 kW lader en daar in 54 minuten van 33 naar 91 procent gegaan ... als je dan lekker een broodje eet in de tussentijd heb je het geeneens in de gaten hoe snel dat gaat. Jammer dat er nog geen app is waar je je auto een beetje kunt monitoren. Hopelijk is die er snel 😬?!

DAB radio functioneerde goed, geen uitval gehad. Spotify was ook prima, geen problemen met 4G gehad.

Klimaat in de auto was prima, buiten temperatuur was 22-23 graden, dus dan hoeft de airco ook niet heel hard te werken natuurlijk.

En dan zijn er de vingervlekken op het scherm ... jemig, wat zijn dat er al veel na een paar uur rijden 🤣.

Verlichting nog niet echt kunnen testen. 2 langere tunnels gehad, maar hier niet echt een indruk kunnen krijgen van de hoogte van de afstelling. Ik zie dat dan als een positief teken.

Kortom, een goede eerste dag gehad en hopelijk nog vele meer.

Overmorgen een langere rit naar zuid Duitsland op de agenda, dus dan weer meer indrukken.
Ziet er goed uit, ook qua verbruik netjes. Zeker als je een flink stuk harder hebt gereden ziet het er niet slecht uit.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:35
@P2Hattem
Denk dat belangrijkste vraag nog is, had je die 288km kunnen afleggen zonder te laden onderweg?

• Pure8
P2Hattem schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:06:
[Afbeelding]

Was dat vóór of na dat broodje? :) :Y)

• Mga1600
In mijn Volvo had ik zo’n beschermfolie er opgeplakt. Daarmee valt het een stuk minder op!

• FirstEV
  • Laatst online: 06-09 15:25
P2Hattem schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:32:
[...]

@Pure8 zie https://support.polestar....21/article/Trip-computer/

Het heeft dus te maken met de handmatige reset van de tripcomputer (TM) of de automatische (TA) na 4 uur stilstand.
Heb je ook gewoon in het Nederlands: https://support.polestar....21/article/Boordcomputer/

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Als je je setup nu ook even in de spreadsheet zet uit de startpost worden de mensen die XC40's besteld hebben op de lijst ook wat langer :)
Pagina: 1 ... 59 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.