Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.470.091 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:21
De fiscalist schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:45:
Het valt mij trouwens op dat dit topic vooral actief is tijdens kantooruren....

Zitten jullie allemaal onder werktijd het Tweakers forum actief te houden??

(ik ben zelfstandige, mijn baas vind het goed ;)
Hier hetzelfde, eigenbaas en in de ICT dus dan zie je automatisch de meldingen binnen komen haha.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:57

Ik heb de pagina openstaan en zie door notifications of er wat is :)
Niet eigen baas - maar wel eigen baas over hoe en wanneer ik mn uren maak (werk over verschillende tijdzones heen)- moet eerder proberen minder uren te maken dan dat ik me zorgen moet maken over dat ik op een forum bezig ben ;) )

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter

Ik denk dat de meeste mensen die een wagen van 60k besteld hebben geen uren hoeven te klokken...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-09 16:08
Poleposition schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 01:10:
[...]

Beste Mga, ik vrees dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is. Je leest of onthoudt in elk geval alleen maar de kritische kanttekeningen die ik zet en die enerzijds de synthese zijn van tientallen reviews in diverse talen die ik doornam, anderzijds het weergeven van naakte cijfers. Beroepsmatig heb ik daar wel enige expertise in opgebouwd. De vele positieve punten zijn me zeker niet ontgaan en heb ik ook in vorige posts aangehaald. Wat andere info dan marketingpraatjes lijkt me toch zeer zinvol voor een kandidaat koper. Ik heb een beetje de indruk dat liefde sommigen blind maakt voor een aantal minder fraaie producteigenschappen. Ik wil gewoon info aanreiken die m.i. te weinig aandacht krijgt/niet gekend is. Ik zal zelf wel beslissen binnen de mij toegekende termijn of de auto uiteindelijk voor mij voldoet of niet. Overigens heb ik er als een van de allereersten al meer dan een uur mee gereden en goede en minder goede aspecten vastgesteld.
Ik kan uitstekend lezen en ook uitstekend analyseren, dank voor de interesse in mijn gaven! Ik vind het, in tegenstelling tot jou, hier niet relevant om hier te ‘bewijzen’ wat mijn gaven me beroepshalve gebracht hebben.

Ik stel (langs de kantlijn) vast dat je een conflict met jezelf voert over een eerder gemaakte keuze. Een foute keuze kan gemaakt worden - da’s menselijk - maar ik heb echt het gevoel dat je nu argumenten aan het sprokkelen bent om het herstel van die ‘fout’ naar jezelf toe te rechtvaardigen.

En met wel: ik ben niet eens een partij in de P2 discussie (want ik heb een P8 besteld) , dus je mag mij niet aanrekenen dat Ik mij laat beïnvloeden door mijn eigen verwachtingen.
Ik heb de afmetingen destijds naast elkaar gezet en op die basis besloten dat een P2 niet mijn auto is ondanks zijn mooie lijnen en interieur.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:41
mvrooij schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Hier ook direct aangegeven om hem af te leveren op de winterbandjes, kan maar vast gebeurd zijn mid November!
Hier ook een P8 in het vooruitzicht! Nu we het toch over bandjes hebben, welke bandjes zijn aan te raden voor de P8. Zowel zomer als winterbanden. Want ik heb begrepen dat de juiste banden voor een elektrische auto wel belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
wht_nl schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:50:
[...]

Hier ook een P8 in het vooruitzicht! Nu we het toch over bandjes hebben, welke bandjes zijn aan te raden voor de P8. Zowel zomer als winterbanden. Want ik heb begrepen dat de juiste banden voor een elektrische auto wel belangrijk zijn.
Heb dit ook aangehaald bij mijn dealer of ze wel goed kwaliteit banden erop leggen en ze gaven aan dat ze kiezen voor wat Volvo zelf aanraad voor de P8 dus het is denk ik nog even afwachten. Ik heb wel de 20 Inch gekozen omdat ik deze velg gewoonweg een heel stuk mooier vond.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
mvrooij schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Heb dit ook aangehaald bij mijn dealer of ze wel goed kwaliteit banden erop leggen en ze gaven aan dat ze kiezen voor wat Volvo zelf aanraad voor de P8 dus het is denk ik nog even afwachten. Ik heb wel de 20 Inch gekozen omdat ik deze velg gewoonweg een heel stuk mooier vond.
Op de Polestar leggen ze Nokian WR A4 winterbanden (20")

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
mvrooij schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

Zou je dat hier kunnen melden zodra dat bekend is, ook ik heb 20" en ben er erg benieuwd naar :*)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Beosoft schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Zou je dat hier kunnen melden zodra dat bekend is, ook ik heb 20" en ben er erg benieuwd naar :*)
Tuurlijk, zodra ik meer weet laat ik het hier even weten. Volgens mij komt hij uit de fabriek standaard met de zomerbanden maar ze leggen er direct de winterbanden op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
mvrooij schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Tuurlijk, zodra ik meer weet laat ik het hier even weten. Volgens mij komt hij uit de fabriek standaard met de zomerbanden maar ze leggen er direct de winterbanden op.
Wat betreft P8:
Zomerbanden Pirelli P Zero
Winterbanden Nokian WR

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Pure8 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Wat betreft P8:
Winterbanden Nokian WR
Ah kijk, dan zal het dit wel worden!

Mensen tevreden over de Nokian WR? Ken heel het merk niet.. maar moet toegeven dat ik niet echt in de banden zit en voorheen plus huidige Volvo XC40 Lease is dus er zelf ook niet mee bezig geweest ben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:47
mvrooij schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Mensen tevreden over de Nokian WR? Ken heel het merk niet.. maar moet toegeven dat ik niet echt in de banden zit en voorheen plus huidige Volvo XC40 Lease is dus er zelf ook niet mee bezig geweest ben.
Ik heb vele jaren terug een Nokia 3310 gehad en die ging echt lang mee. Super kwaliteit/prijs verhouding. Over de WR kan ik niet veel zeggen. :+

(klein grapje tussen alle gestresste P2 comments hier ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:18
Vaak ook een centen kwestie; https://banden.autoweek.n...terbandentest-sport-2019/

Al kan het bij een andere maat soms ook weer verschillen hoe de band eruit komt. Ook hiervoor geld; het is de vraag of je als gewone bestuurder zoveel verschil merkt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Pure8 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Geen goedkope en/of zuinige band: "E" :)F (lekker Hollandsch ;-)

Uitgaande van deze banden

Voor: 235/45 R20 100W
Achter: 255/40 R20 101W

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:05
Knap dat het ze gelukt is om alleen in de laatste minuut het ‘T-word’ te gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 22:24
mvrooij schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Enige wat ik altijd heb gevraagd aan de dealer - en nu dus ook - om de auto gelijk op winterbanden te leveren. Ik neem aan dat de beste Volvo man/vrouw wel weet welke band er onder hoort te liggen. Is verder lease dus ik kijk er ook verder niet naar, en heb ook niet zo’n verstand van al die banden combinaties/maten/kleuren/types (ergo interesseert me niet veel als ze maar goed en veilig zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
BlacKstaR- schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

Ik denk nog steeds op basis van 72.5 kWh bruikbaar, terwijl er toch echt 75kWh bruikbaar is. 190km heen en weer is prima. Genoeg voor 99.9% van mijn ritten *O*
ik had navraag gedaan bij evdatabase waarom ze 72,5 kwh hanteren. Hierbij het antwoord:
"Polestar geeft de totale accucapaciteit op, maar deze is niet geheel bruikbaar. Dit geldt overigens voor alle EV’s, je treft daarom een ‘Accu Bruikbaar’ en een ‘Accu Capaciteit’ aan. Deze waardes zijn voor de Polestar 2 nog niet 100% zeker, maar het ziet ernaar uit dat de accu capaciteit 75 kWh is, waarvan ongeveer 72.5 kWh bruikbaar is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:50
P2Hattem schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:17:
[...]

Op de Polestar leggen ze Nokian WR A4 winterbanden (20")
let op... de WR A4 is niet best met nat (lees nederlands) weer.

de Nokian WR Snowproof -P haalt hoge punten in duitse testen
(is stuk duurder, en dan moet je prijsverschil opnieuw afwegen)

[ Voor 9% gewijzigd door Hansieo op 28-08-2020 14:36 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
Hoe lang is de laadkabel die Polestar levert bij de auto?
Dit ivm keuze van 2e laadkabel (ik heb thuis een paal, zonder vaste laadkabel erin).
Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
foxtrotc schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:36:
Hoe lang is de laadkabel die Polestar levert bij de auto?
Dit ivm keuze van 2e laadkabel (ik heb thuis een paal, zonder vaste laadkabel erin).
Dank.
Ik verwacht dat dit hetzelfde is als bij de P8?

16A Mennekes - Mennekes 4,5 meter kabel met 3-fase laadmogelijkheid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Ronndr83 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

ik had navraag gedaan bij evdatabase waarom ze 72,5 kwh hanteren. Hierbij het antwoord:
"Polestar geeft de totale accucapaciteit op, maar deze is niet geheel bruikbaar. Dit geldt overigens voor alle EV’s, je treft daarom een ‘Accu Bruikbaar’ en een ‘Accu Capaciteit’ aan. Deze waardes zijn voor de Polestar 2 nog niet 100% zeker, maar het ziet ernaar uit dat de accu capaciteit 75 kWh is, waarvan ongeveer 72.5 kWh bruikbaar is".
Beetje gek dat ze met 75kWh bruto aankomen. De bruto waarde staat gewoon op de Polestar site en is 78kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Inspired schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:42:
[...]

Beetje gek dat ze met 75kWh bruto aankomen. De bruto waarde staat gewoon op de Polestar site en is 78kWh.
Klopt vind het ook erg gek waarom ze dat nemen. Bij de Volvo P8 staat ook het volgende: Accu Lithium-Ion 78 kWh (nominaal) / 75kWh (bruikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:11
Ronndr83 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:32:
[...]

Stuur ze maar de Volvo P8 handleiding door, daar staat het gewoon in 78 bruto en 75 netto.

8)7 Voor de P8 hebben ze het wel goed staan op hun website, het zijn technisch dezelfde auto's. Hoezo twijfelen ze over de bruikbare capaciteit voor de P2. Terwijl genoeg bronnen en Polestar zelf heeft aangegeven dat het 75kwh bruikbaar is....

[ Voor 15% gewijzigd door BlacKstaR- op 28-08-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
BlacKstaR- schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:53:
[...]

Stuur ze maar de Volvo P8 handleiding door, daar staat het gewoon in 78 bruto en 75 netto.

8)7 Voor de P8 hebben ze het wel goed staan op hun website, het zijn technisch dezelfde auto's. Hoezo twijfelen ze over de bruikbare capaciteit voor de P2. Terwijl genoeg bronnen en Polestar zelf heeft aangegeven dat het 75kwh bruikbaar is....
... uhhh....er is nog geen gebruiksaanwijzing vN de P8 toch....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hansieo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:35:
[...]

let op... de WR A4 is niet best met nat (lees nederlands) weer.

de Nokian WR Snowproof -P haalt hoge punten in duitse testen
(is stuk duurder, en dan moet je prijsverschil opnieuw afwegen)
Ik had Nokian winterbanden bij mijn XC90. Door omstandigheden twee jaar niet naar de sneeuw kunnen gaan en hier in NL is geen vlokje gevallen. Dus geen echte winterervaring maar wel kunnen vaststellen dat ze niet snel slijten maar wel vrij lawaaiig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Mga1600 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Ik had Nokian winterbanden bij mijn XC90. Door omstandigheden twee jaar niet naar de sneeuw kunnen gaan en hier in NL is geen vlokje gevallen. Dus geen echte winterervaring maar wel kunnen vaststellen dat ze niet snel slijten maar wel vrij lawaaiig zijn.
Dat waren de WR A4???

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Mga1600 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

Klopt, hij bedoeld de prijslijst denk ik?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23

Ik word beoordeeld op output en niet op exacte urenaantallen of aanwezigheid. Maar je mag gerust zijn, ik maak minstens 40 uur. En omdat mijn baas me lief vindt krijg ik een XC40 p8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:11
Mga1600 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

Ik bedoel prijslijst 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Stel dat: je doet 35km per dag.... ga je dan toch dagelijks bijladen of slechts 1x per week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
S2000jan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:41:
Stel dat: je doet 35km per dag.... ga je dan toch dagelijks bijladen of slechts 1x per week?
Die is lastig ik denk toch 1 keer per week :?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Volgens mij is het het beste voor de accu om ‘m aan de lader te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik rijd tot rond de 20-40% leeg en laad dan weer naar 90%.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Uit de info op de site van Polestar begrijp ik toch dat, als het echt niet hoeft, niet dagelijks te laden.
Zijn er mensen die een andere conclusie trekken na het lezen van die info? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy_Rx
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:18
Klopt het dat je bij batterijpercentage 0% eigenlijk nog 50km kan rijden? (Info tijdens testrit) M.a.w. het percentage aangegeven in de auto is iets lager dan wat het effectief is. Wil dit dan zeggen dat je 50km verder kan rijden dan uit alle testen Door gebruikers gebleken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Pure8 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:52:
[...]

Uit de info op de site van Polestar begrijp ik toch dat, als het echt niet hoeft, niet dagelijks te laden.
Tussen de 20 en 80% houden is het beste en met normaal AC laden kan het niet heel veel kwaad. Er zit een BMS in die dat zo goed mogelijk regelt over de cellen. (Battery Management System)

Ik laad mijn auto elke nacht terug op naar 80% maar ik heb dan ook familie verder weg wonen en als er plots iets is wil ik ten alle tijden zeker zijn dat ik er kan komen. Plus dat het nu gewenning is geworden om hem gewoon te laden dus ik vergeet het eigenlijk nu ook nooit :).

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 08:46
Daar is ie dan....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGYbYa1YHLsJXz71q00uvWQmZTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6tmXndWZTPZrEsl7znuXTWJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er nog niet veel mee gedaan, druk met kinderen, regen....

Levering dus toch maar thuis laten plaatsvinden ondanks dat ie rijdend van de Volvo dealer hierheen is gekomen. Km stand 34....

Levering verder prima, wat dingen gecheckt, profiel ingesteld, spotify gekoppeld etc. Heb de vragen kunnen stellen die ik wilde.

Ben erg blij met de configuratie. Magnesium neigt behoorlijk naar witachtig grijs. Mijn vrouw vroeg zich af of het een witte was, ook op het label staat de kleur wit. Ook het grijze interieur valt geheel niet tegen. Alles beter dan zwart imho, behalve dan die gekke perforaties op dat leer, dat vind ik dus niet mooi. Zal vast heel modern en high tech zijn.

Handover specialist zei nog dat de 19 inch met michelin banden beter rijdt dan de 20 inches met conti’s. Stiller ook.

Morgen maar eens een ritje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrotc
  • Laatst online: 28-11-2020
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
Strakke bak Sjonnie 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:34
Zeer fraaie wagen, gefeliciteerd!

Overigens misschien heb ik dat gemist in 1 van je vorige posts, maar die "polestar stickers" op de portieren zitten er bij jou niet op. Heb je die er zelf afgehaald, heb je aangegeven dat je die er graag af wilt hebben of zijn die er al zelf vanaf gehaald voor aflevering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -sander
  • Laatst online: 11-09 19:43
Devilan schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

Zeer fraaie wagen, gefeliciteerd!

Overigens misschien heb ik dat gemist in 1 van je vorige posts, maar die "polestar stickers" op de portieren zitten er bij jou niet op. Heb je die er zelf afgehaald, heb je aangegeven dat je die er graag af wilt hebben of zijn die er al zelf vanaf gehaald voor aflevering?
De stickers zitten er standaard wel op inderdaad. Maandag mag ik die van mij ontvangen en heb gevraagd de stickers er af te halen. Dat was geen probleem en gaat de handover specialist netjes regelen. Dus gewoon even vragen zou ik zeggen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De fiscalist
Die gaan er super makkelijk af, ik heb een pre inspectie gedaan bij de handover specialist, toen hebben we de stickers er direct af gehaald.

Je kunt het zien op de eerdere foto’s in de garage. Daar zitten ze er ook al niet meer op, ze zitten op de kast die achter de auto staat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRebell
Leuk om te lezen dat enkele nu ein-de-lijk hun P2 krijgen. Benieuwd naar allen verhalen over de ‘de eerste km’ en de foto’s. Wordt er gelijk weer enthousiast van oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Het precieze type weet ik eigenlijk niet, het was een officiële volvo set van 20” R-design velgen met Nokian Winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Geadviseerd wordt dagelijks laden tot 80% en liefst ook niet te vaak onder de 10% komen. Alleen voor lange ritten de extremen opzoeken.

Wel zo prettig, dan staat je auto altijd op 80% mocht er een keer onverwacht iets gebeuren! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Pure8 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:52:
[...]

Dat is het; het hoeft niet. Maar heb je een eigen paal is het beter hem dagelijks terug naar 80% te brengen en aangesloten te houden zodat hij ook kan voorverwarmen of koelen voor je vertrek en daarmee niet je accu gebruikt. :)F

[ Voor 28% gewijzigd door JohnDoe77 op 29-08-2020 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
.

[ Voor 98% gewijzigd door JohnDoe77 op 29-08-2020 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
De fiscalist schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:28:
Daar is ie dan....

[Afbeelding]

Ik heb er nog niet veel mee gedaan, druk met kinderen, regen....

Levering dus toch maar thuis laten plaatsvinden ondanks dat ie rijdend van de Volvo dealer hierheen is gekomen. Km stand 34....

Levering verder prima, wat dingen gecheckt, profiel ingesteld, spotify gekoppeld etc. Heb de vragen kunnen stellen die ik wilde.

Ben erg blij met de configuratie. Magnesium neigt behoorlijk naar witachtig grijs. Mijn vrouw vroeg zich af of het een witte was, ook op het label staat de kleur wit. Ook het grijze interieur valt geheel niet tegen. Alles beter dan zwart imho, behalve dan die gekke perforaties op dat leer, dat vind ik dus niet mooi. Zal vast heel modern en high tech zijn.

Handover specialist zei nog dat de 19 inch met michelin banden beter rijdt dan de 20 inches met conti’s. Stiller ook.

Mooi ding, veel veilige kilometers gewenst d:)b

Maar dat jij nog niet de hele avond bent gaan rijden of erin zitten om dingen te testen, instellen, etc. Wat een zelfbeheersing! _/-\o_

Ben benieuwd naar je ervaringen vandaag en reacties van familie/vrienden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
JohnDoe77 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:16:
[...]

Geadviseerd wordt dagelijks laden tot 80% en liefst ook niet te vaak onder de 10% komen. Alleen voor lange ritten de extremen opzoeken.

Wel zo prettig, dan staat je auto altijd op 80% mocht er een keer onverwacht iets gebeuren! :Y)
Nog geen EV ervaring maar hoe werkt zoiets? Stel je dan in de auto/app in dat hij moet laden tot een bepaald percentage? Was is het wel zo logisch/simpel(?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
TheRebell schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:12:
[...]

Nog geen EV ervaring maar hoe werkt zoiets? Stel je dan in de auto/app in dat hij moet laden tot een bepaald percentage? Was is het wel zo logisch/simpel(?)
Ja, precies dat. In de auto en via de app zal dat kunnen. Al is de app nog onderweg dacht ik?

Nu in de Corona tijd staat hij bij mij op 65% en gewoon dagelijks aan de paal. Als ik een keer verder moet gaat hij hoger. Rond de 40/45% is het best voor de accu. Al is het allemaal de vraag hoeveel extra degradatie je daarmee voorkomt. Tot 80% is het allemaal in de marge, daarboven gaat het wat sneller.

[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 29-08-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Inspired schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Ja, precies dat. In de auto en via de app zal dat kunnen. Al is de app nog onderweg dacht ik?

Nu in de Corona tijd staat hij bij mij op 65% en gewoon dagelijks aan de paal. Als ik een keer verder moet gaat hij hoger. Rond de 40/45% is het best voor de accu. Al is het allemaal de vraag hoeveel extra degradatie je daarmee voorkomt. Tot 80% is het allemaal in de marge, daarboven gaat het wat sneller.
Waarom zet jij hem op 65%? Is dat (gokje) zodat je voldoende bereik hebt als je opeens weg moet, maar daarbij de accu zo min mogelijk ‘vol’ hebt? Thuis tot 80 Max lijkt een simpele regel maar lijkt toch wel meer te spelen. Moet je je laden nu straks ook al aan je agenda gaan aanpassen..

Ik neem aan dat PS\Volvo ook aanbevelingen heeft mbt laden bed accu

[ Voor 4% gewijzigd door TheRebell op 29-08-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:49
Inspired schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Ik laad ‘m altijd tot 80%. Fijn om redelijk wat juice te hebben, ‘maar belangrijker nog is dat je altijd vol vermogen hebt. Dat word minder bij lagere charge (nog steeds ruim voldoende overigens, maar toch..). Als de auto prive eigendom was wellicht wel nog een stapje extra opletten, hoewel het niet nodig schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
TheRebell schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Waarom zet jij hem op 65%? Is dat (gokje) zodat je voldoende bereik hebt als je opeens weg moet, maar daarbij de accu zo min mogelijk ‘vol’ hebt? Thuis tot 80 Max lijkt een simpele regel maar lijkt toch wel meer te spelen. Moet je je laden nu straks ook al aan je agenda gaan aanpassen..

Ik neem aan dat PS\Volvo ook aanbevelingen heeft mbt laden bed accu
Mja, ik rij nu eigenlijk max 20-50km per dag. Met 65% is dat meer dan prima. Ik ben flexibel verder aangezien ik een paal op eigen oprit heb. En 65% is beter dan 80%. Dat is meer de redenatie. Als ik meer nodig zou hebben zou ik gewoon tot 80/90 laden hoor. Het is meer dat het nu prima kan. En ik vind het geen issue om op mijn Watch even de gewenst SoC aan te passen als ik weet dat ik de volgende dag een langere rit maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
De fiscalist schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:28:
Daar is ie dan....

[Afbeelding]

Komt de 19" altijd met Michelin?? ik dacht ook in een test gezien te hebben met Conti (die ook gebruikt is voor de winterbanden)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• drtngs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3MWiP64RP3MNgrbltJQzy4Z-pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TXRsz1bQRlE9Umu1y8wbQxy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/knzgXSCPHS-UtIE4h79YNx45OQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1f8MBgxYffnNgHyxUrBWwYNW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wNZPfb9N_W3KB0Onw-zvYmQp0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UFrLwJWXaAtt8y2lcmUdyQT.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de mensch die twijfelde of Moon nu wel of geen vette kleur is op de P2...
Uhmmm... wel dus.... nog 6 nachtjes slapen.... worden jullie al gek van me 🤣 #kleinkind

Ps. Van wie is dat zwarte broertje die er naast staat bij Volvo Kallen in Geleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@drtngs Mooie bak hoor. Nice. Erg mooi zo die kleur. Al vind ik wit hem ook goed staan. Suc6 met aftellen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• De fiscalist
Vandaag een flink stuk gereden, binnendoor maar ook 200 km snelweg ofzo. Gewoon normaal tempo, meestal 10-15 boven Max. Niet te gek gedaan met optrekken enzo, dat ken ik al wel ;). Zonder broem vroem erbij is dat toch minder leuk.

273 km, van 90 naar 16 pct. Valt me niet tegen.

Auto is idd best stevig geveerd en gedempt, op verkeersdrempels ronduit hard. Ik vind dat prettig, mijn meisjes gelukkige ook (3: 1x40, 1x6 en 1x4).

Het rijdt vooral heel relaxed. Ik vind vooral heel fijn hoe de auto tot stilstand komt en het feit dat ie lekker rustig is op de snelweg en 80 km weg.

Ook het zitten en rijden is erg lekker, daar wen je snel aan,l.l

In De Haag kwam ik al een witte tegen.... het is wel een beetje een massa product ;) maar dat was al bekend.

Ook maar even gewassen, stickers aan de zijkant lieten best wat lijm achter. Dat gaat weg met wasbenzine. Verder ruitjes schoongemaakt en de auto even nagelopen.

Wassen met de hand is geen goed idee met de sleutel in je zak. Open, dicht, open, dicht, iedere keer als je in de buurt van een sensor komt.

Ik heb niet niet ontdekt hoe ik mijn huisadres in kan stellen, iemand??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
drtngs schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:07:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Uhmmm... wel dus.... nog 6 nachtjes slapen.... worden jullie al gek van me 🤣 #kleinkind

Ps. Van wie is dat zwarte broertje die er naast staat bij Volvo Kallen in Geleen?
Denk dat ik bij de p2 moon wel het mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
De fiscalist schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:59:
Vandaag een flink stuk gereden, binnendoor maar ook 200 km snelweg ofzo. Gewoon normaal tempo, meestal 10-15 boven Max. Niet te gek gedaan met optrekken enzo, dat ken ik al wel ;). Zonder broem vroem erbij is dat toch minder leuk.

273 km, van 90 naar 16 pct. Valt me niet tegen.

Auto is idd best stevig geveerd en gedempt, op verkeersdrempels ronduit hard. Ik vind dat prettig, mijn meisjes gelukkige ook (3: 1x40, 1x6 en 1x4).

Het rijdt vooral heel relaxed. Ik vind vooral heel fijn hoe de auto tot stilstand komt en het feit dat ie lekker rustig is op de snelweg en 80 km weg.

Ook het zitten en rijden is erg lekker, daar wen je snel aan,l.l

In De Haag kwam ik al een witte tegen.... het is wel een beetje een massa product ;) maar dat was al bekend.

Ook maar even gewassen, stickers aan de zijkant lieten best wat lijm achter. Dat gaat weg met wasbenzine. Verder ruitjes schoongemaakt en de auto even nagelopen.

Wassen met de hand is geen goed idee met de sleutel in je zak. Open, dicht, open, dicht, iedere keer als je in de buurt van een sensor komt.

Ik heb niet niet ontdekt hoe ik mijn huisadres in kan stellen, iemand??
Dat is netjes, zeker als je een flink eind snelweg hebt gehad en daar boven de honderd hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05-2024
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb dezelfde configuratie (met trekhaak). Maar ik heb nog geen zicht op een afleveringsdatum.
Ben een beetje jaloers. :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
ARR63 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Ik heb dezelfde configuratie (met trekhaak). Maar ik heb nog geen zicht op een afleveringsdatum.
Ben een beetje jaloers. :9~ _/-\o_
Me too! Moon + trekhaak + jaloers! 😊

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-09 12:32
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie bak man!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De fiscalist
Hansieo schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:13:
[...]

Komt de 19" altijd met Michelin?? ik dacht ook in een test gezien te hebben met Conti (die ook gebruikt is voor de winterbanden)
19” wordt geleverd met michelin, 20 inch op conti premiumcontact oid, PP op conti sportcontact.

Ik ben blij met de Michelin Premacy, lekker stil, relatief zuinig en comfortabel. Echt een lekkere band voor onder de gezinswagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick19c
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-09 23:51
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die is van mij! Ik moet ook tot vrijdag wachten. Vroeg me ook af van wie die Moon was. In het echt is het een hele mooie kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Mick19c schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:21:
[...]

Die is van mij! Ik moet ook tot vrijdag wachten. Vroeg me ook af van wie die Moon was. In het echt is het een hele mooie kleur!
Links staat er ook nog een lijkt het (magnesium?) met de motorkap open. Daar zullen ze wel veel te doen hebben :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• -sander
In afwachting van de levering van mijn Polestar 2 maandag heb ik vandaag een beetje met de open data van de RDW gespeeld en een overzichtspagina van kentekenregistraties van de Polestar 2 in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIQVNA1SXv8lPnSgkKx6aMSjbmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uZDy0ak4FiMQZwwSfp0lQX9b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQnjG9rZCbTjUHKQIL4Nl1iOpYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x2IpJ9PAtyKmpFe8EhucdVHm.png?f=fotoalbum_large

https://sanderpotjer.nl/polestar2/

Momenteel zijn er 30 Polestar 2's in Nederland, maar dat zal snel gaan toenemen 😀 Aan de hand van de catalogusprijs heb ik wat specificaties getoond, zo heeft 66% het Performance Pack momenteel, 10 met trekhaak en zijn er 5 met Nappa leer.

Helemaal waterdicht is het niet omdat de catalogusprijs soms af lijkt te wijken (daardoor bijv 19" wielen ipv 20" in werkelijkheid). Ook wordt Magnesium, Moon en Thunder als "Grijs" geregistreerd, dus geen exacte stats van elke Polestarkleur.

De open data van RDW loopt ongeveer een dag achter, dus registraties zijn pas een dag later op de pagina zichtbaar.

Have fun met het overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drtngs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
TheRebell schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:52:
[...]

Links staat er ook nog een lijkt het (magnesium?) met de motorkap open. Daar zullen ze wel veel te doen hebben :+
Neen, dat was een v40 (osmium drey) in onderhoud. Er stonden er twee in de garage. De Moon van mij en dan dus de Void van @Mick19c . Hun eigen demo model (Midnight) was on hold gezet 🤣. @Mick19c ben je al gaan kijken of wacht je tot vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick19c
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-09 23:51
@drtngs ik liep ze (Kallen en PS) al weken te stalken. Ze zou eigenlijk al 7, 14, 24 en toen 28 augustus naar Kallen gaan. Ik kreeg teveel toen ik van PS te horen kreeg dat er een blokkade op stond en niemand mij kon vertellen waarom... Uiteindelijk is ze woensdag geleverd ipv van vrijdag.

Vrijdag heb ik Rayco een mailtje gestuurd en hij vertelde me dat ze er was. Ben direct gaan kijken.

Is een bevalling van anderhalf jaar geweest.... Nu ze staat er kan ik weer slapen! :-)

Alleen nog hoofdpijn ivm financial lease en verzekering... Heb wel al opdracht / goedkeuring gegeven om de benodigde batterijen voor de afstandsbediening te bestellen. Hiermee voldoet het alarm wel aan klasse 3.

Dinsdag gaan ze de trekhaak monteren en dan is het alleen nog poetsen.

Wel benieuwd wat het kenteken gaat worden. Nu heb ik JP ... X zou toch leuk zijn als we het redden tot J...PX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 16:11
Ik heb een probleem wat ik al twee keer bij Polestar Support heb neergelegd met de belofte dat ze me terug zouden bellen. Maar tot nu toe geen reactie, terwijl mijn auto woensdag wordt geleverd. Echt mega vervelend.

Hoe kom ik in contact met mijn handover specialist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik was vandaag in een Polestar 2 en het zag er erg cheap & plastic uit. Typisch Amerikaanse auto van binnen? Voelde niet premium.

Wel jammer want van buiten zag de auto er best goed uit.

Vanaf bedrag was 60k maar ik zat in een nog duurdere versie met een sportieve velgen etc.

Ik ben benieuwd waarom iemand voor zoiets gaat ipv een Tesla Model 3 bijv.

[ Voor 44% gewijzigd door ThaddeusX op 29-08-2020 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ThaddeusX schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:51:
Ik was vandaag in een Polestar 2 en het zag er erg cheap & plastic uit. Typisch Amerikaanse auto van binnen? Voelde niet premium.

Vanaf bedrag was 60k maar ik zat in een nog duurdere versie met een sportieve velgen etc.

Lees dit topic eens door zou ik zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mega mooie wagen, echt een super toffe kleur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 14-08 18:57
-sander schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:55:
In afwachting van de levering van mijn Polestar 2 maandag heb ik vandaag een beetje met de open data van de RDW gespeeld en een overzichtspagina van kentekenregistraties van de Polestar 2 in elkaar gezet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://sanderpotjer.nl/polestar2/

Momenteel zijn er 30 Polestar 2's in Nederland, maar dat zal snel gaan toenemen 😀 Aan de hand van de catalogusprijs heb ik wat specificaties getoond, zo heeft 66% het Performance Pack momenteel, 10 met trekhaak en zijn er 5 met Nappa leer.

Helemaal waterdicht is het niet omdat de catalogusprijs soms af lijkt te wijken (daardoor bijv 19" wielen ipv 20" in werkelijkheid). Ook wordt Magnesium, Moon en Thunder als "Grijs" geregistreerd, dus geen exacte stats van elke Polestarkleur.

De open data van RDW loopt ongeveer een dag achter, dus registraties zijn pas een dag later op de pagina zichtbaar.

Have fun met het overzicht!
Mooi gemaakt, complimenten!!

Om 12 uur ‘s middags wordt odata bijgewerkt, dus als je daar je refresh op afstemt, dan ben je zo actueel als maar mogelijk 😉

[ Voor 4% gewijzigd door P2Hattem op 29-08-2020 23:56 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -sander
P2Hattem schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:53:
[...]

Mooi gemaakt, complimenten!!

Om 12 uur ‘s middags wordt odata bijgewerkt, dus als je daar je refresh op afstemt, dan ben je zo actueel als maar mogelijk 😉
Thnx! En goed om te weten hoe laat de refresh ongeveer is 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 12-09 20:23

Ja onbegrijpelijk dat er zoveel mensen een goedkoop ogende auto willen bezitten.
Ik denk wel dat je je vergist in het typisch amerikaans. Volgens mij is de Tesla juist amerikaans?

Ben nu wel erg benieuwd naar wat jouw premium referentiekader is....

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02

Troll alert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27

Bedankt! Dankzij je uitgebreide review ben ik voor de model 3 gegaan.

:+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pure8
Conijntje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:18:
[...]

Bedankt! Dankzij je uitgebreide review ben ik voor de model 3 gegaan.

:+
Gefeliciteerd Conijntje! Mooie keuze. We kijken er naar uit om de reviews te lezen.
Vergeet niet de vergeten plakband te verwijderen, de lak wat bij te spuiten, de deurkrukken vast te schroeven, de typeplaatjes recht te zetten en de krassen weg te polijsten voordat je de foto’s neemt. ;)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Laatst online: 29-05-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_qRstliw2vP18uM0qYdUAEpNWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tt00TMRKdmBe5iSxnZQgIAoK.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals beloofd hierbij een kort verslag van mijn eerste ervaringen met mijn eigen Polestar 2.

Afgelopen vrijdag was het zover: ik mocht om 14.00 uur mijn Polestar 2 Void 19" ophalen bij Volvodealer Harrie Arendsen in Hengelo. Ik heb zelf gekozen om de auto op te halen in plaats van te bezorgen.

Aflevering auto
Tot nu toe is dit de beste aflevering van een auto geweest. De manier waarop de handover specialist de aflevering deed heeft in positieve zin bijgedragen aan deze ervaring. Het begon al een week voor de aflevering. De specialist betrok me nauw bij de aflevering en was erg enthousiast. We hebben het gehad over een coating voor de auto, zoals eerder in dit topic vermeld. Een dag voordat de auto werd afgeleverd kreeg ik van hem een filmpje via Whatsapp. De auto stond bij de poetser en met wat beelden van de auto en velgen en een ingesproken bericht vertelde hij me dat ze er bijna klaar voor zijn. Erg attent en het verzacht het wachten!

Vrijdags bij de aflevering nam de specialist alle tijd. We moesten de verzekering nog regelen (daarover verderop meer) en ik kreeg een zeer uitgebreide uitleg over de auto. Accounts werden ingesteld, sleutels gekoppeld, uitleg over de systemen en ik kreeg wat extra's.
  • Bluetooth speaker van Harrie Arendsen
  • Life hammer niet gemonteerd, maar netjes los bijgeleverd zodat ik zelf een geschikte plek kan bedenken
  • Onder elke stoelmat een veiligheidsvest
  • Stickers zijkanten verwijderd voor het coaten
Al met al een hele positieve ervaring, mede door het enthousiasme van de handoverspecialist.

De eerste meters
Na de uitleg had ik in ieder geval een rit terug naar mijn werk voor de boeg (met wat omwegen). Ik had al eerder testgereden in een Polestar 2 met performance pack, maar nog niet in mijn eigen uitvoering. Ik ben erg blij met mijn keuze voor 19" wielen en de standaard vering. De auto voelt iets comfortabeler dan mijn vorige auto (Peugeot RCZ) zonder in te leveren op sportieve eigenschappen. Omdat de dealer bijna alle versies en kleuren had staan kon ik ook eens goed vergelijken hoe de verschillende velgen en kleuren zijn. En ondanks dat ik na mijn aankoop sterk heb getwijfeld over met name de kleuren ben ik erg tevreden over mijn keuze. De 19" velgen vind ik qua vorm mooier dan de 20" en zwart staat de auto echt goed. Helemaal met de extra coating die ik heb laten doen is het een mooie diepe zwarte glanzende kleur.

Over het algemeen werkt alles erg intuïtief. Het liefst stel ik meteen alles goed in, maar daar had ik tot vanochtend nog niet echt goed de tijd voor. Maar het meeste staat standaard wel naar wens. Het koppelen van een Google Account werkt erg makkelijk en gaat via mijn iPhone. Ik ben niet zo bekend met Android en Google producten, maar kennelijk had ik het een en ander al oké ingesteld, want mijn werkadres en huisadres werden direct herkent. Deze zijn dus in je Google Account aan te passen (ik zag dat iemand daar een vraag over had gesteld)

Op de terugweg een stuk over de snelweg gereden en de Adaptive Cruise control en Pilot Assist wat uitgebreider getest. Dit werkt erg mooi. We hebben een aardige bocht in de snelweg liggen, waar veel mensen voor remmen om hem goed te nemen. Deze heb ik door pilot assist laten nemen en nam hij zonder snelheidsveranderingen netjes en strak (kunnen veel mensen wat van leren). Tot nu toe heb ik 1 keer meegemaakt dat Pilot Assist niet precies wist wat hij moest doen en ik zelf moest ingrijpen. Adaptive cruise control werkt vlekkeloos en je kan de juiste afstanden goed instellen. Erg fijn!

Verder is de acceleratie misselijkmakend, zelfs als ik zelf achter het stuur zit. De auto is ongelofelijk soepel te rijden. Zowel snel als langzaam. Een vriend van mij met een Tesla Model 3 vind de auto veel stiller dan zijn Tesla. En over de afwerking van de auto was hij alleen maar stinkend jaloers. Nu naar de eerste 150 km te hebben gereden ben ik echt heel blij met de keuze. Dit is de beste auto die ik tot nu toe heb gehad. Het sturen voelt prettig aan, de vering is perfect en het is echt een verademing om in een stille elektrische auto te rijden (en mijn Volvo C30 en Peugeot RCZ waren ook echt geen luidruchtige auto's). De one pedaal drive in de standaard stand zorgt ervoor dat ik de rem echt praktisch niet gebruik en ook dat is echt heel fijn rijden.

En wat ik eigenlijk niet verwacht had: iedereen kijkt naar je. De auto is in mijn ogen veel anoniemer dan mijn RCZ was, maar kennelijk is het een opvallende verschijning. Ik heb nog nooit zoveel blikken, duimpjes en goedkeuringen gehad. Als de auto ergens geparkeerd staat lopen mensen er rondjes omheen (en vervolgens kunnen ze niet ontdekken welk merk het is). Erg leuk om alle reacties te zien.

Puntjes
Zoals met elke nieuwe relatie is niet alles meteen koek en ei. Je moet aan elkaar wennen en soms werken dingen niet zoals je zie verwacht. Waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen is het volgende:

Achterklep
De achterklep staat bij mij niet recht. Ik heb het vergeleken met andere Polestars en bij mij zit er een speling in van ongeveer 0,5-1 cm. Dit is reeds gemeld bij mijn handoverspecialist en hij pakt het verder op. Dus ik verwacht dat dit goed komt. Het was mij zelf in eerste instantie niet opgevallen, en vind het niet eens erg storend, maar wel prima als het opgelost wordt.

Google/Android
Ik ben geen fan van Google interfaces en menu indelingen. En dit wordt in de auto nogmaals bevestigd. Instellingen zijn soms niet duidelijk en zitten onder gekke menu's. En dan moet ik zeggen dat het in de auto eigenlijk al vele malen beter is dan andere Google interfaces die ik ken. Voorbeeld: als ik Google Assistant vraag om een bepaald nummer te draaien, dan opent hij Youtube music. Ik heb geen Youtube Music en die app had ik ook niet eens geïnstalleerd in de auto. Maar kennelijk zit dit in je Google Assistent account en dat moet ik dus ook daar aanpassen: op mijn iPhone en niet in de auto!

Regensensor
Het begon te regenen en ik wilde de ruitenwisser instellen op automatische regensensor. Daar zit dus een knop voor op je ruitenwisser hendel. Maar die knop is zo mooi geïntrigeerd, dat ik het niet door had dat het een knop was. Ik heb er de handleiding voor nodig gehad. En daarna voelde ik me best dom. Hahaha.

Spiegels
Hier en daar had ik gelezen dat de buitenspiegel niet terug gaat in de originele stand als je met achteruitrijden er voor kiest dat ze naar beneden worden bijgesteld. Dit heb ik ook gehad. Maar vanochtend uitgebreid getest en kan het niet meer reproduceren. De spiegels gaan allebei netjes in de stand zoals ze stonden voor het achteruitrijden. Dit lijkt dus prima te werken nu.

Geen balans/fader voor audio
Het is niet mogelijk om handmatig balans en fader instellingen te doen. Je kunt alleen kiezen uit een aantal voorgedefinieerde presets!

App aanbod
Het app aanbod vind ik nu nog erg beperkt. Ik heb maar een Spotify account genomen tijdelijk, omdat Apple Music niet beschikbaar is. Wel werkt de bluetooth connectie met de telefoon goed, dus misschien ga ik dat gebruiken om mijn eigen muziek te luisteren. Hij neemt gewoon de afspeellijsten van Apple Music op mijn telefoon over en daarmee zou ik voor nu geen abonnement nodig hebben. Verder staan er alleen veel radio apps in voor veel landen, maar is het aanbod verder nog niet zo interessant.

Nog geen phone as key
De Polestar 2 app is nog niet uit en daarmee zijn een aantal functies nog niet beschikbaar, zoals phone as key, maar ook om op afstand je laadstatus te bekijken en je auto voor te verwarmer / af te koelen. De auto werkt prima zonder app, maar ik ben wel heel benieuwd naar het gemak die de app zometeen gaat bieden.

Helemaal naar wens
Vanochtend heb ik de tijd genomen om de auto volledig naar wens in te stellen, van de stoelen en spiegels tot het audiosysteem en voertuigisntellingden. Dit was prima te doen en op wat onduidelijke naamgevingen na heel intuïtief. Het auto gedeelte is echt super intuïtief, met grote knoppen en makkelijke keuzes. Het systeem gedeelte met Android heeft veel machtiging mogelijkheden etc. waarvan ik niet precies weet wat alles doet.

Audio
Als je de uitgebreide equalizer gebruikt voor het instellen van het geluid krijg je naar mijn mening echt een mooi geluid uit de speakers. Ik ben erg tevreden en vind het geluid beter dan in mijn RCZ waar ik een JBL audio upgrade in had. En ook beter dan mij C30 waar ik High Premium sound had van Volvo. Zoals gezegd vind ik het raar dat je niet handmatig balans en fader in kan stellen, maar dat gezegd hebbende vind ik de standaard instelling voor optimaal voor alle inzettenden prettig.

Voertuiginstellingen
Zoals gezegd zijn de voertuiginstellingen echt makkelijk in te stellen. Alles werkt super intuïtief en door de grote knoppen zit je er ook tijdens het rijden nooit naast. Ik vind dat Polestar daar echt goed over nagedacht heeft bij het ontwikkelen van de interface. Ook Android Automotive draagt daar positief aan bij. De apps zijn echt ontworpen om makkelijk te bedienen zijn tijden het rijden. Van Maps tot Spotify en van de radiospeler tot aan de assistent. Alles ademt gebruiksgemak tijdens het rijden uit. Het scherm werkt ook echt snel en toch werkt heel goed. Chapeau!

Stoelen
De stoelen zijn erg prettig met goede verstelmogelijkheden. Ze zijn voor mij perfect in te stellen en bieden ondanks dat ik klein van stuk ben voldoende zijdelingse steun. De hoge middenconsole en de armleuning in de deur zijn voor mij op exact de goede hoogte te positioneren zodat ik echt comfortabel op weg kan en mijn armen kan laten rusten. Maar ook een actieve houding is zeer prettig. Het vegan materiaal (ik heb zwart) kan in de zon wel warm worden. Van nature ben ik een koukleum en heb ik het niet gauw te warm. Daarnaast zweet ik zelfs niet als ik een rondje van 5 km hardloop. Dus ik heb daar geen last van. Maar ik geloof wel dat voor sommigen het materiaal te warm kan worden.

Al met al ben ik dus erg tevreden met de auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:33:
[...]

Mja, ik rij nu eigenlijk max 20-50km per dag. Met 65% is dat meer dan prima. Ik ben flexibel verder aangezien ik een paal op eigen oprit heb. En 65% is beter dan 80%. Dat is meer de redenatie. Als ik meer nodig zou hebben zou ik gewoon tot 80/90 laden hoor. Het is meer dat het nu prima kan. En ik vind het geen issue om op mijn Watch even de gewenst SoC aan te passen als ik weet dat ik de volgende dag een langere rit maak.
Waarom zou 65% beter dan 80% zijn? Alles is afgesteld op 80%; het laden gaat super snel naar 80% en daar boven gaat het langzaam om je batterij te beschermen. Bij Tesla raden ze je aan dagelijks tot 80% te laden en alleen bij hele lange ritten 100% in te stellen. Maar dat er verschil tussen 65-80% zou zitten lees ik nergens.

Elektische auto opladen tot 80%

Natuurlijk is het heel gek om een batterij niet helemaal vol te laden. Waarom zou je dat niet doen. De dag beginnen als je telefoon op 80% is, zou je toch ook niet doen. Maar daar zit toch wat achter. Je kan een accu namelijk niet op vol vermogen tot 100% opladen. Dan raakt hij oververhit, gaat kapot en ga zo maar verder. Tot 80% kan je echter die accu heel snel laden. Alles daarboven wordt steeds langzamer geladen om schade aan de accu te voorkomen. Daarom kijkt men bij een snellader ook altijd naar de laadtijd tot 80%. Want alles dat je er daarboven laadt, is dat per definitie veel minder efficiënt dan laden tot 80%. Daarbij maakt het voor de levensduur van accu’s tegenwoordig ook niet uit of ze tot 80% of 100% geladen worden. Snelladen is dus een prima optie om toch lange ritten te kunnen maken.
:9

Je kunt hem willekeurig overal op zetten, maar alles tot 80% lijkt prima. Dus waarom dan voor de zekerheid niet die 80% voor het geval je hem een keer echt hard nodig hebt? En daarbij zijn de prestaties ook minder als de accu leger wordt. In elk geval is dat bij Tesla zo, bij de P2 weet ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:05
MarvinOA schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:49:
[Afbeelding]

Dank voor de uitgebreide review en veel plezier gewenst! De minpuntjes zijn volgens mij vooral software gerelateerd, dus daar maak ik me geen zorgen over. Tijdens de proefrit vond ik het vegan materiaal ook nogal plakkerig, maar het was toen ook 32-34 graden geloof ik.

Heb je toevallig kunnen testen of aan je handover specialist kunnen vragen of de dimlichten opnieuw zijn afgesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Prachtige kleur Moon, echt waar! Hadden ze op de P8 ook moeten regelen... Je maakt er wel een kunst van het kenteken te blurren, maar denk toch dat hij leesbaar is _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
@JohnDoe77 tja. Dat is hoe het werkt met de cellen. Rond de 40/45% is er het minst degradatie. Verlies van vermogen valt wel mee. Bij 50% iets van 8% dacht ik bij een Model 3.

Maar zoals eerder aangeven. Het is allemaal de vraag hoeveel het scheelt. Bij een leaseauto weer een stuk minder interessant dan wanneer je hem zelf koopt.

Maar zo is in de zon laten staan slecht, snel laden slecht en veel vermogen vragen slecht. Dus gewoon laden tot 90%, lekker rijden en na 4/5 jaar 15-20% degradatie maar voor lief nemen ook een optie. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 30-08-2020 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinOA
ach-jee schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:01:
[...]

Dank voor de uitgebreide review en veel plezier gewenst! De minpuntjes zijn volgens mij vooral software gerelateerd, dus daar maak ik me geen zorgen over. Tijdens de proefrit vond ik het vegan materiaal ook nogal plakkerig, maar het was toen ook 32-34 graden geloof ik.

Heb je toevallig kunnen testen of aan je handover specialist kunnen vragen of de dimlichten opnieuw zijn afgesteld?
Hier heb ik niet naar gevraagd en nog niet getest. Ik zal het nog eens navragen bij hem. Overigens tot nu toe ook nog geen signalen van andere weggebruikers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:19

Achterklep
De achterklep staat bij mij niet recht. Ik heb het vergeleken met andere Polestars en bij mij zit er een speling in van ongeveer 0,5-1 cm. Dit is reeds gemeld bij mijn handoverspecialist en hij pakt het verder op. Dus ik verwacht dat dit goed komt. Het was mij zelf in eerste instantie niet opgevallen, en vind het niet eens erg storend, maar wel prima als het opgelost wordt.
Kan je daar een foto van plaatsen?

Ik zag op instagram een witte P2 voorbij komen waar de rand rond de reflectoren achter, zilver was, ipv zwart.

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Persoonlijk vind ik zilver hier mooier. Helaas zit er op de void modellen zilver, waar ik liever zwart zou hebben.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[Afbeelding]

Zoals beloofd hierbij een kort verslag van mijn eerste ervaringen met mijn eigen Polestar 2.

Afgelopen vrijdag was het zover: ik mocht om 14.00 uur mijn Polestar 2 Void 19" ophalen bij Volvodealer Harrie Arendsen in Hengelo. Ik heb zelf gekozen om de auto op te halen in plaats van te bezorgen.

Aflevering auto
Tot nu toe is dit de beste aflevering van een auto geweest. De manier waarop de handover specialist de aflevering deed heeft in positieve zin bijgedragen aan deze ervaring. Het begon al een week voor de aflevering. De specialist betrok me nauw bij de aflevering en was erg enthousiast. We hebben het gehad over een coating voor de auto, zoals eerder in dit topic vermeld. Een dag voordat de auto werd afgeleverd kreeg ik van hem een filmpje via Whatsapp. De auto stond bij de poetser en met wat beelden van de auto en velgen en een ingesproken bericht vertelde hij me dat ze er bijna klaar voor zijn. Erg attent en het verzacht het wachten!

Vrijdags bij de aflevering nam de specialist alle tijd. We moesten de verzekering nog regelen (daarover verderop meer) en ik kreeg een zeer uitgebreide uitleg over de auto. Accounts werden ingesteld, sleutels gekoppeld, uitleg over de systemen en ik kreeg wat extra's.
  • Bluetooth speaker van Harrie Arendsen
  • Life hammer niet gemonteerd, maar netjes los bijgeleverd zodat ik zelf een geschikte plek kan bedenken
  • Onder elke stoelmat een veiligheidsvest
  • Stickers zijkanten verwijderd voor het coaten
Al met al een hele positieve ervaring, mede door het enthousiasme van de handoverspecialist.

De eerste meters
Na de uitleg had ik in ieder geval een rit terug naar mijn werk voor de boeg (met wat omwegen). Ik had al eerder testgereden in een Polestar 2 met performance pack, maar nog niet in mijn eigen uitvoering. Ik ben erg blij met mijn keuze voor 19" wielen en de standaard vering. De auto voelt iets comfortabeler dan mijn vorige auto (Peugeot RCZ) zonder in te leveren op sportieve eigenschappen. Omdat de dealer bijna alle versies en kleuren had staan kon ik ook eens goed vergelijken hoe de verschillende velgen en kleuren zijn. En ondanks dat ik na mijn aankoop sterk heb getwijfeld over met name de kleuren ben ik erg tevreden over mijn keuze. De 19" velgen vind ik qua vorm mooier dan de 20" en zwart staat de auto echt goed. Helemaal met de extra coating die ik heb laten doen is het een mooie diepe zwarte glanzende kleur.

Over het algemeen werkt alles erg intuïtief. Het liefst stel ik meteen alles goed in, maar daar had ik tot vanochtend nog niet echt goed de tijd voor. Maar het meeste staat standaard wel naar wens. Het koppelen van een Google Account werkt erg makkelijk en gaat via mijn iPhone. Ik ben niet zo bekend met Android en Google producten, maar kennelijk had ik het een en ander al oké ingesteld, want mijn werkadres en huisadres werden direct herkent. Deze zijn dus in je Google Account aan te passen (ik zag dat iemand daar een vraag over had gesteld)

Op de terugweg een stuk over de snelweg gereden en de Adaptive Cruise control en Pilot Assist wat uitgebreider getest. Dit werkt erg mooi. We hebben een aardige bocht in de snelweg liggen, waar veel mensen voor remmen om hem goed te nemen. Deze heb ik door pilot assist laten nemen en nam hij zonder snelheidsveranderingen netjes en strak (kunnen veel mensen wat van leren). Tot nu toe heb ik 1 keer meegemaakt dat Pilot Assist niet precies wist wat hij moest doen en ik zelf moest ingrijpen. Adaptive cruise control werkt vlekkeloos en je kan de juiste afstanden goed instellen. Erg fijn!

Verder is de acceleratie misselijkmakend, zelfs als ik zelf achter het stuur zit. De auto is ongelofelijk soepel te rijden. Zowel snel als langzaam. Een vriend van mij met een Tesla Model 3 vind de auto veel stiller dan zijn Tesla. En over de afwerking van de auto was hij alleen maar stinkend jaloers. Nu naar de eerste 150 km te hebben gereden ben ik echt heel blij met de keuze. Dit is de beste auto die ik tot nu toe heb gehad. Het sturen voelt prettig aan, de vering is perfect en het is echt een verademing om in een stille elektrische auto te rijden (en mijn Volvo C30 en Peugeot RCZ waren ook echt geen luidruchtige auto's). De one pedaal drive in de standaard stand zorgt ervoor dat ik de rem echt praktisch niet gebruik en ook dat is echt heel fijn rijden.

En wat ik eigenlijk niet verwacht had: iedereen kijkt naar je. De auto is in mijn ogen veel anoniemer dan mijn RCZ was, maar kennelijk is het een opvallende verschijning. Ik heb nog nooit zoveel blikken, duimpjes en goedkeuringen gehad. Als de auto ergens geparkeerd staat lopen mensen er rondjes omheen (en vervolgens kunnen ze niet ontdekken welk merk het is). Erg leuk om alle reacties te zien.

Puntjes
Zoals met elke nieuwe relatie is niet alles meteen koek en ei. Je moet aan elkaar wennen en soms werken dingen niet zoals je zie verwacht. Waar ik tot nu toe tegen aan ben gelopen is het volgende:

Achterklep

Google/Android
Ik ben geen fan van Google interfaces en menu indelingen. En dit wordt in de auto nogmaals bevestigd. Instellingen zijn soms niet duidelijk en zitten onder gekke menu's. En dan moet ik zeggen dat het in de auto eigenlijk al vele malen beter is dan andere Google interfaces die ik ken. Voorbeeld: als ik Google Assistant vraag om een bepaald nummer te draaien, dan opent hij Youtube music. Ik heb geen Youtube Music en die app had ik ook niet eens geïnstalleerd in de auto. Maar kennelijk zit dit in je Google Assistent account en dat moet ik dus ook daar aanpassen: op mijn iPhone en niet in de auto!

Regensensor
Het begon te regenen en ik wilde de ruitenwisser instellen op automatische regensensor. Daar zit dus een knop voor op je ruitenwisser hendel. Maar die knop is zo mooi geïntrigeerd, dat ik het niet door had dat het een knop was. Ik heb er de handleiding voor nodig gehad. En daarna voelde ik me best dom. Hahaha.

Spiegels
Hier en daar had ik gelezen dat de buitenspiegel niet terug gaat in de originele stand als je met achteruitrijden er voor kiest dat ze naar beneden worden bijgesteld. Dit heb ik ook gehad. Maar vanochtend uitgebreid getest en kan het niet meer reproduceren. De spiegels gaan allebei netjes in de stand zoals ze stonden voor het achteruitrijden. Dit lijkt dus prima te werken nu.

Geen balans/fader voor audio
Het is niet mogelijk om handmatig balans en fader instellingen te doen. Je kunt alleen kiezen uit een aantal voorgedefinieerde presets!

App aanbod
Het app aanbod vind ik nu nog erg beperkt. Ik heb maar een Spotify account genomen tijdelijk, omdat Apple Music niet beschikbaar is. Wel werkt de bluetooth connectie met de telefoon goed, dus misschien ga ik dat gebruiken om mijn eigen muziek te luisteren. Hij neemt gewoon de afspeellijsten van Apple Music op mijn telefoon over en daarmee zou ik voor nu geen abonnement nodig hebben. Verder staan er alleen veel radio apps in voor veel landen, maar is het aanbod verder nog niet zo interessant.

Nog geen phone as key
De Polestar 2 app is nog niet uit en daarmee zijn een aantal functies nog niet beschikbaar, zoals phone as key, maar ook om op afstand je laadstatus te bekijken en je auto voor te verwarmer / af te koelen. De auto werkt prima zonder app, maar ik ben wel heel benieuwd naar het gemak die de app zometeen gaat bieden.

Helemaal naar wens
Vanochtend heb ik de tijd genomen om de auto volledig naar wens in te stellen, van de stoelen en spiegels tot het audiosysteem en voertuigisntellingden. Dit was prima te doen en op wat onduidelijke naamgevingen na heel intuïtief. Het auto gedeelte is echt super intuïtief, met grote knoppen en makkelijke keuzes. Het systeem gedeelte met Android heeft veel machtiging mogelijkheden etc. waarvan ik niet precies weet wat alles doet.

Audio
Als je de uitgebreide equalizer gebruikt voor het instellen van het geluid krijg je naar mijn mening echt een mooi geluid uit de speakers. Ik ben erg tevreden en vind het geluid beter dan in mijn RCZ waar ik een JBL audio upgrade in had. En ook beter dan mij C30 waar ik High Premium sound had van Volvo. Zoals gezegd vind ik het raar dat je niet handmatig balans en fader in kan stellen, maar dat gezegd hebbende vind ik de standaard instelling voor optimaal voor alle inzettenden prettig.

Voertuiginstellingen
Zoals gezegd zijn de voertuiginstellingen echt makkelijk in te stellen. Alles werkt super intuïtief en door de grote knoppen zit je er ook tijdens het rijden nooit naast. Ik vind dat Polestar daar echt goed over nagedacht heeft bij het ontwikkelen van de interface. Ook Android Automotive draagt daar positief aan bij. De apps zijn echt ontworpen om makkelijk te bedienen zijn tijden het rijden. Van Maps tot Spotify en van de radiospeler tot aan de assistent. Alles ademt gebruiksgemak tijdens het rijden uit. Het scherm werkt ook echt snel en toch werkt heel goed. Chapeau!

Stoelen
De stoelen zijn erg prettig met goede verstelmogelijkheden. Ze zijn voor mij perfect in te stellen en bieden ondanks dat ik klein van stuk ben voldoende zijdelingse steun. De hoge middenconsole en de armleuning in de deur zijn voor mij op exact de goede hoogte te positioneren zodat ik echt comfortabel op weg kan en mijn armen kan laten rusten. Maar ook een actieve houding is zeer prettig. Het vegan materiaal (ik heb zwart) kan in de zon wel warm worden. Van nature ben ik een koukleum en heb ik het niet gauw te warm. Daarnaast zweet ik zelfs niet als ik een rondje van 5 km hardloop. Dus ik heb daar geen last van. Maar ik geloof wel dat voor sommigen het materiaal te warm kan worden.

Bedankt voor je uitgebreide verhaal, leuk om te lezen. Ik ben benieuwd hoe je nu je Spotify bedient met Google assistent? Niet? Ik dacht op filmpjes gezien te hebben dat ze het wel gelukt was...

En de sleutel, ga je daar nog iets mee doen of houd je die plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide verhaal, leuk om te lezen. Ik ben benieuwd hoe je nu je Spotify bedient met Google assistent? Niet? Ik dacht op filmpjes gezien te hebben dat ze het wel gelukt was...

Wellicht kun je nog ergens instellen welke app standaard is voor welke functie. Dat verwacht ik wel eigenlijk. Probleem met uitgebreide opties in software is we dat je ze soms moet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 11:28
Spanky79 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Wellicht kun je nog ergens instellen welke app standaard is voor welke functie. Dat verwacht ik wel eigenlijk. Probleem met uitgebreide opties in software is we dat je ze soms moet vinden.
Voor zover ik weet kan je dit in je Google account(assistant instellingen) aanpassen. Kan me voorstellen dat na koppeling van account met auto deze instellingen worden overgenomen. Link naar instructies om de default app te veranderen:
https://eoto.tech/heres-h...-music-player-on-android/

Hopelijk werkt dit @MarvinOA?

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Prachtige kleur Moon, echt waar! Hadden ze op de P8 ook moeten regelen... Je maakt er wel een kunst van het kenteken te blurren, maar denk toch dat hij leesbaar is _O-
Hahaha yup 8)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
JohnDoe77 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Assistent en Spotify zijn nu gekoppeld. Als ik om een specifieke artiest vraag opent hij nu Spotify ipv Youtube. Dat heb ik inderdaad gedaan op Google Assistent op mijn iPhone en dat synchroniseert naar je auto.

De plastic sleutel verdwijnt in de la zodra de key by phone werkt.

En anders kijk ik of er aftermarket hoesjes beschikbaar komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinOA
vandijk schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:24:
[...]

Kan je daar een foto van plaatsen?

Ik zag op instagram een witte P2 voorbij komen waar de rand rond de reflectoren achter, zilver was, ipv zwart.

https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Persoonlijk vind ik zilver hier mooier. Helaas zit er op de void modellen zilver, waar ik liever zwart zou hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifWpnfJkTBrLun_RQbMWwEiG8lo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yl6if1tsc3IS155uCPh5Rkj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzGRi9p5zYuAOUaiqMKQrjZg-6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sVFqmZcsIaMwMNVBavGZKJZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Ovinomis schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:56:
[...]

Voor zover ik weet kan je dit in je Google account(assistant instellingen) aanpassen. Kan me voorstellen dat na koppeling van account met auto deze instellingen worden overgenomen. Link naar instructies om de default app te veranderen:
https://eoto.tech/heres-h...-music-player-on-android/

Hopelijk werkt dit @MarvinOA?
Had het vanochtend al gefixed in Google Assistent op mijn iPhone. In de auto zelf is er nergens een instelling te vinden om dit te doen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GePon
  • Laatst online: 30-10-2020
Op 26/8 de wagen gaan ophalen bij Scancar Wilrijk.
Vriendelijke ontvangst, gedegen uitleg voor zover dat nog nodig was, en dan naar huis met m'n bak.

De wagen stelt niet teleur. Ik kom van een 8 jaar oude Toyota Prius+ en een heel aantal zaken zijn dus nieuw voor me. ACC, lane assist, noem maar op.
De beschikbare power is fantastisch, de rust in de wagen idem. Een hybride gaat namelijk onmiddellijk in de toeren bij het optrekken, dat heb ik nu helemaal niet meer. Nadeel is wel dat ik erg moet opletten, voor je het weet rij je te snel.
ACC is wennen. Het werkt geweldig, maar de auto laat uiteraard een veilige afstand tussen jou en je voorligger, wat in België wil zeggen dat er constant mensen ertussen kruipen waardoor de wagen afremt om weer die afstand te kunnen bewaren. Dit gebeurt heel soepel, daar niet van, maar heeft me wel doen besluiten om op bv de ring van Antwerpen dit niet meer te gebruiken als het wat drukker is.

Gisteren heb ik dan m'n eigen range testje gedaan. Vanuit de Noorderkempen naar de Ionity in Wetteren en terug, kwestie van eens te ervaren hoe het snelladen werkt. Daar ben ik dan aan de praat geraakt met iemand met een Mercedes, waardoor ik het laden uit het oog verloor. Alles bijeen heb ik daar een half uurtje gestaan, binnen die tijd is 'm dan van rond de 30% weer opgeladen tot 80% en daar automatisch gestopt. Ionity is wel duur, ook met een Maingau vanaf september, maar de keren dat ik die werkelijk ga nodig hebben op een jaar kan je op één hand tellen.
Onderweg naar huis nog snel de gratis 50kW aan de Lidl meegepikt. Dinosaurussap tanken gaat dan misschien sneller, maar gratis is het nooit!
Ik kwam uit op een verbruik van 19,3kW/100km. Goed genoeg.

Eén nadeel tot nu toe: Na aflevering werkte de interface feilloos. De volgende dag deed hey Google het niet meer. Er was connectie, Google deed het, maar het leek of de microfoon het niet meer deed.
Het moet aan m'n account liggen, want als ik uitlog uit mijn account in de wagen, doet-ie het wel. Tot nu toe heb ik de oorzaak niet gevonden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sq1b3BxAO4ptGqd1fKAn49rapBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYzoPzUVWW6GUGjMm6OYzhkT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yhun9njdFb-kuVF0j1dmU8ss8AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrSCimZ8LoLr1Z7Pkz1oWEsu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAqESBuiGNlwP71ZugYQ8PlfnKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yj7pd2Lms8h296Oa8ECHlGf1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door GePon op 30-08-2020 12:20 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Spanky79 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:39:
[...]

Dit kan inderdaad in de iPhone app Google Assistent maar niet in de auto zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
[Afbeelding]

Aflevering auto

KEIGAAF!! bedankt voor de headsup.

Wat ik graag zou willen weten (ook ervaringen van anderen na de proefrit? ) is hoe dat file-parkeren je bevalt.
Bij mijn proefrit wilde ik dit proberen (van kindsaf parkeer ik op centimeters waar andere niet durven... :9 )
maar dat durfde ik met de P2 (nog) niet aan.
op "zicht" is beroerd door de stevige stijlen, en de camera's gaven een stevig "krom" beeld dus nam ik als test file-parkeren in een dduubbeell vak (HELD!!)

Ik neem aan dat het puur gewenning moet zijn.. (old dogs cán learn new tricks O-) ) maar wat is jouw ervaring tot nu toe? (en andere medespelers?? _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GePon
  • Laatst online: 30-10-2020
Hansieo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:57:
[...]
Ik neem aan dat het puur gewenning moet zijn.. (old dogs cán learn new tricks O-) ) maar wat is jouw ervaring tot nu toe? (en andere medespelers?? _/-\o_ )
Er zitten langs alle kanten sensoren, ook opzij, die helpen.
Ik ben een achteruitrijcamera gewoon van op m'n Toyota, en die geeft naar mijn mening een beter beeld, ook als je enkel de achterste camera selecteert. Maar die heeft dan weer geen sensoren.
Ik denk dus niet dat het lang gaat duren eer ik de P2 gewoon ben en 'm in de kleinste gaatjes durf duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
MarvinOA schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

De plastic sleutel verdwijnt in de la zodra de key by phone werkt.

En anders kijk ik of er aftermarket hoesjes beschikbaar komen
Ik begrijp dat je een iPhone gebruiker bent? Dan zal je moeten zorgen dat je een zeer recent toestel hebt op het moment dat Apple ‘key by phone’ vrijgeeft in iOS14 later dit jaar.

Verder gefeliciteerd met de aanschaf. Veel geluk ermee en ik hoop nog geregeld reviews over het verdere verloop te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Nu online
Pure8 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

Ik begrijp dat je een iPhone gebruiker bent? Dan zal je moeten zorgen dat je een zeer recent toestel hebt op het moment dat Apple ‘key by phone’ vrijgeeft in iOS14 later dit jaar.
Die functie (vanaf iOS 13.6) heet “CarKey” werkt met NFC en iPhones en Apple watches vanaf 2018. De Polestar “phone as key” functie werkt via Bluetooth. Apple CarKey gaat dus niet werken icm de Polestar 2.

[ Voor 5% gewijzigd door _--[]--__ op 30-08-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
_--[]--__ schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:28:
[...]

Die functie in IOS 14 heet “CarKey” en werkt met NFC. De polestar “phone as key” functie werkt via Bluetooth. Apple CarKey gaat dus niet werken icm de Polestar 2.
Ok, bedankt! :)

Pagina: 1 ... 57 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.