Gisteren eindelijk een proefrit van een uurtje in een performance P2. Ik heb zelf een standaarduitvoering besteld met 19". Voor het eerst 'live' de auto gezien en voor het eerst een volledig elektrisch aangedreven auto gereden.
Ook ik kan bevestigen dat het een geweldige auto is. Ik kan me nu goed voorstellen hoe de eerste Teslarijders zich destijds gevoeld moeten hebben.
Ik ben rijtechnisch niet zo onderlegd als sommigen onder ons. Zaken zoals 'feedback via het stuur' of 'een voelbaar gewicht in de bochten', zeggen mij niet veel. Het stuurde met genoeg precisie en je kunt er hard mee door een bocht zonder overdreven over te hellen of eruit te vliegen. Het rijden op 1 pedaal vereist gewenning, maar is vrij vlot onder de knie te krijgen. En het interieur was okay, maar niet indrukwekkend.
De bekleding vond ik middelmatig. Waarschijnlijk te hoge verwachtingen op dat gebied. De hoge middenconsole vond ik totaal geen probleem. En de versnellingspook kan je mooi als steuntje gebruiken bij het bedienen van het scherm.
De spraakherkenning werkte goed. Geluidskwaliteit geef ik niet veel om, maar zonder aan de instellingen te friemelen, vond ik het vrij gemiddeld klinken. Bij mij viel ook de DAB-radio spontaan uit. Ik heb geen (adaptive) cruise control/lane assist/etc. uitgeprobeerd. Het was erg druk op het kleine stukje snelweg en ik wilde vooral letten op hoe de auto aanvoelde en reageerde i.p.v. allerlei menu-settings uit te proberen. Dat doe ik wel nadat ik de auto (hopelijk in oktober) in ontvangst heb genomen.
Last but not least: mijn vrouw was ook enthousiast. Ook over de ruimte op de achterbank. En nee, daar bedoel ik verder niets mee
Vandaag een mailtje van Polestar ontvangen om een evaluatie in te vullen. Ik verwachtte iets meer dan 1 enkele vraag die ongeveer zo luidde: Hoe waarschijnlijk is het dat u een proefrit met de Polestar zult aanbevelen bij anderen?
Je mocht antwoorden op een schaal van 0 t/m 10. Ik heb een 5 ingevuld omdat ik helemaal geen anderen ken die op dit moment geïnteresseerd zijn in een volledig elektrische auto. Jammer dat ze niet gewoon vroegen hoe enthousiast ik was (en nog steeds ben) na afloop. Uit de Net Promoter Score halen ze dat niet.