Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.223 views

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-01 04:10
Thanks, heb een offerteaanvraag gedaan. Heb er nu al een voor een Zappi met paal voor 2200€, ben benieuwd wat deze kost.

Is 2200€ (1900€ zonder paal) beetje gangbare prijs, Inc montage?

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:07
Conijntje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:58:
[...]

Thanks, heb een offerteaanvraag gedaan. Heb er nu al een voor een Zappi met paal voor 2200€, ben benieuwd wat deze kost.

Is afhankelijk van je situatie. Hoeveel meter, veel graafwerk of niet, meterkast aanpassing nodig etc. Op zich is EUR 2200-3000,- wat je doorgaans wel ziet. Paal met backend nog wat duurder wellicht.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Wdewit
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
chargecars.nl of laderthuis.nl is een hele goede betaalbare partij.

• Wdewit
  • Laatst online: 30-11-2020
Ik zou je willen adviseren met deze club in de toekomst zaken te gaan doen.
Van het eerste intake gesprek tot de laatste uitvoering ben ik uitermate tevreden….. meterkast netjes aangepast en goed boor en graafwerk!
Alles op een rijtje volgens onze ervaringen,

• Snel een offerte, binnen 2 uur (waar andere nog dagen lieten wachten)
• betaalbare offerte, (waar andere tussen de 2500 en 3000 euro zaten)
• snelle en duidelijke communicatie, (waar andere niet eens reageerden)
• goede planning,
• alles op tijd volgens afspraak,
• netjes en vakkundig werken, (en niet moeilijk doen over een metertje meer of minder)
• monteurs die er verstand van hebben.

Kortom een aanrader!! Zowel Ron Broekman als Fred Steman weten hoe het hoort in laadpalen land, scheppen eenvoud, snelheid, en service waar de anderen een puntje aan kunnen zuigen!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
[...]

Ik betaalde 1850 ex btw ongeveer. Bij Custom Security in Apeldoorn. Goede gast. Heb een EvBox, meterkast aanpassingen en het nodige graafwerk voor het huis langs en over de oprit. De paal zelf was ruim 1000 euro, dus hij is qua installatie niet duur.

Check customsecurity.nl en vraag naar Klaas Helder. Goede gast! Als je mijn naam noemt (Marvin) weet hij dat ik je doorgestuurd hebt.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
drtngs schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:58:
[...]

Of gewoon de basislak kiezen en dan zelf over laten spuiten in Osmium Grey, want dat is wel echt een mega vette kleur... ga ik doen als de Moon me toch te beige is.... en die kans is zeer reëel.... met wrappen vind ik gewoon geen mooie kleur die in de buurt komt van OG...
Goeie afkorting van die kleur trouwens...🤣
Weet jij wat ongeveer de kosten zijn van het overspuiten van de gehele auto? Anders kan ik dit ook nog in overweging nemen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:25
MvRtje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Weet jij wat ongeveer de kosten zijn van het overspuiten van de gehele auto? Anders kan ik dit ook nog in overweging nemen.
Als dat echt goed gedaan moet worden, in elk geval boven de 5000€, en het zou me niet verwonderen dat je naar 10k gaat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• MvRtje
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Als dat echt goed gedaan moet worden, in elk geval boven de 5000€, en het zou me niet verwonderen dat je naar 10k gaat.
Wow dat zijn nogal prijzen, dat gaat hem niet worden dan dat is het niet waard haha. 10/20% van wat de auto zelf kost.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-01 13:33
Heeft de Polestar ook een standaard 12v autoaccu?

We hebben nu als tijdelijke auto uit de bedrijfspool een totdat de polestar er is een KIA e-niro. En gisteren moest de ANWB komen omdat de 12v accu leeg was gelopen. Waarschijnlijk omdat er een deur niet goed dicht zat en de interieur verlichting is blijven branden. Oorzaak weten we niet echt.

Hoog voltage accupakket was nog op 69%.... Nadat de ANWB de 12v accu weer had opgeladen. Maar de auto gaat dus niet automatisch 12v accu opladen en niks werkt meer... En je kan de auto ook niet naar de laadpaal duwen, omdat hij in de P stand staat. En je hem zonder 12v accu niet in zijn neutraal kan zetten.

Ik heb het al gevonden:
https://support.polestar....-2/2021/article/12V_accu/

[ Voor 26% gewijzigd door tjib op 24-08-2020 12:29 ]

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:57
tjib schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:20:

We hebben nu als tijdelijke auto uit de bedrijfspool een totdat de polestar er is een KIA e-niro. En gisteren moest de ANWB komen omdat de 12v accu leeg was gelopen. Waarschijnlijk omdat er een deur niet goed dicht zat en de interieur verlichting is blijven branden. Oorzaak weten we niet echt.

Hoog voltage accupakket was nog op 69%.... Nadat de ANWB de 12v accu weer had opgeladen. Maar de auto gaat dus niet automatisch 12v accu opladen en niks werkt meer... En je kan de auto ook niet naar de laadpaal duwen, omdat hij in de P stand staat. En je hem zonder 12v accu niet in zijn neutraal kan zetten.
Ik neem aan dat er zeker een 12V accu aan boord is, anders zouden alle on-board systemen (verlichting/sensoren/camera's/boordcomputer/ etc.) op 400V moeten werken hetgeen erg duur is.
De vraag is idd of het 400V circuit wordt ingezet om te voorkomen dat de 12V accu leeg raakt. Lijkt me logisch maar daarvoor moet dan wel een transformator van 400 naar 12VDC aan boord zijn.
Het is erg knullig als je met een volle 400V accu en een lege 12V accu je auto niet kunt openen......

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
PvS_68 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Ik neem aan dat er zeker een 12V accu aan boord is, anders zouden alle on-board systemen (verlichting/sensoren/camera's/boordcomputer/ etc.) op 400V moeten werken hetgeen erg duur is.
De vraag is idd of het 400V circuit wordt ingezet om te voorkomen dat de 12V accu leeg raakt. Lijkt me logisch maar daarvoor moet dan wel een transformator van 400 naar 12VDC aan boord zijn.
Het is erg knullig als je met een volle 400V accu en een lege 12V accu je auto niet kunt openen......
Telkens bij het laden aan de laadpaal wordt tevens de 12v accu bijgeladen.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• Mga1600
  • Laatst online: 10-01 19:58
tjib schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:20:

Ik heb het al gevonden:
https://support.polestar....-2/2021/article/12V_accu/
Mijn nicht is met haar S-type op vergelijkbare wijze gestrand. Dat wil zeggen de 12 volt accu was leeg door onbekende oorzaak en daar was een melding in de display over. Tesla had geen tijd of gelegenheid om dat te repareren en ze moest maar doorrijden, dat kon geen kwaad...... Dat ging 5 weken goed tot de hoogspannings accu nagenoeg leeg was toen ze bij een snellaadstation kwam. Zonder 12 volt kon ze niet laden!
Hulpdiensten konden er ook iets mee en uiteindelijk is de auto bij tesla voor de deur gezet door een hulpdienst. En het ergste: ze kreeg nog een grote mond van tesla toe ook.....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• PvS_68
Mga1600 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Mijn nicht is met haar S-type op vergelijkbare wijze gestrand. Dat wil zeggen de 12 volt accu was leeg door onbekende oorzaak en daar was een melding in de display over. Tesla had geen tijd of gelegenheid om dat te repareren en ze moest maar doorrijden, dat kon geen kwaad...... Dat ging 5 weken goed tot de hoogspannings accu nagenoeg leeg was toen ze bij een snellaadstation kwam. Zonder 12 volt kon ze niet laden!
Hulpdiensten konden er ook iets mee en uiteindelijk is de auto bij tesla voor de deur gezet door een hulpdienst. En het ergste: ze kreeg nog een grote mond van tesla toe ook.....
Lijkt er dus op dat er ook bij Tesla geen voorziening voor is. Dan vrees ik voor de P2 en P8 hetzelfde risico...
Het nadeel is echter wel bij de P2 dat die accu dus volledig is ongebouwd/weggewerkt en je dus niet visueel kan controleren of die nog in orde is (vloeistofniveau, of speelt dat niet bij dit type accu's?). M.a.w. als er geen 'bewaking' op de kwaliteit van die accu's zit ga je een keer stil komen te staan (ergens tussen de 3 en 7 jaar) omdat die 12V accu dood is.......

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
PvS_68 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:06:
[...]

M.a.w. als er geen 'bewaking' op de kwaliteit van die accu's zit ga je een keer stil komen te staan (ergens tussen de 3 en 7 jaar) omdat die 12V accu dood is.......
Misschien is dit een onderdeel van het periodiek onderhoud: nazicht van de 12v batterij.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
PvS_68 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:06:
[...]

Lijkt er dus op dat er ook bij Tesla geen voorziening voor is. Dan vrees ik voor de P2 en P8 hetzelfde risico...
Het nadeel is echter wel bij de P2 dat die accu dus volledig is ongebouwd/weggewerkt en je dus niet visueel kan controleren of die nog in orde is (vloeistofniveau, of speelt dat niet bij dit type accu's?). M.a.w. als er geen 'bewaking' op de kwaliteit van die accu's zit ga je een keer stil komen te staan (ergens tussen de 3 en 7 jaar) omdat die 12V accu dood is.......
Tuurlijk wel. Melding in display. Dan moet je wel erg stom zijn om dat te negeren. Tuurlijk kom je dan een keer stil te staan.

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-01 13:33
Als het net zo werkt als de Tesla kom je pas stil te staan als ook je hoogspanningsaccu leeg is....

Bij Kia e-niro werkt het iniedergeval niet zo. Daar kom je gewoon stil te staan.

• Inspired
tjib schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:14:
Als het net zo werkt als de Tesla kom je pas stil te staan als ook je hoogspanningsaccu leeg is....

Bij Kia e-niro werkt het iniedergeval niet zo. Daar kom je gewoon stil te staan.
Bij Tesla ook. Als je 12V leeg/kapot is krijg je hem niet meer aan/open. Ook niet met lading in je 400V pack.

Ook een melding is er niet altijd voordat hij dood is. Bij Tesla zijn 12V issues niet vreemd.

Vervelende is dan ook dat je niet meer in de auto kunt. Frunk is via een omweg nog wel te openen.

Verwijderd

Woensdag kan ik m'n P2 gaan ophalen. Ik heb ondertussen al doorgegeven om de lowbeam na te kijken. Zijn er nog issues? Ik weet dat er een Duitstalige site is, maar m'n Duits is mit viel haren darauf.

• De fiscalist
  • Laatst online: 08:40
Nice!

Heb net bericht gekregen dat ie bij de Volvo dealer staat. Morgen even kijken, hopelijk komende week leveren

Verwijderd

Vandaag eindelijk de P2 in het echt gezien (stonden er 5 bij van Roosmalen in Den Bosch: 2x Thunder, 2x donkerblauw en 1x wit). Allemaal non-PP en net afgeleverd, waren van binnen helemaal afgedekt. Paar dingen die mij opvielen:
- de P2 oogt kleiner dan een S60, eerder een V40 formaat voor mijn gevoel;
- de P2 oogt minder sportief dan op de foto's (hoger en minder lang is de oorzaak denk ik);
- de hoeveelheid 'zwart plastic' aan de buitenkant is best opvallend bij een niet zwarte uitvoering;
- de achterlichten en spiegels geven een premium gevoel vanwege het design;
- binnenin lijkt tussen al het plastic afdekkingsmateriaal erg mooi uit te zien;
- 19" vond ik wat aan de kleine kant doordat de P2 wat hoger is dan een 'normale auto';
- de auto ziet er op een bepaalde manier uniek uit, gaat zeker opvallen op de weg.

Grappig hoe foto's toch een vertekend beeld kunnen geven. Ik vind bijvoorbeeld een S60 of A5 veel sportiever ogen. Dat viel me toch wel een beetje tegen. Hoogte en lengte is op de foto moeilijk in te schatten.

• P2Hattem
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:45:
Woensdag kan ik m'n P2 gaan ophalen. Ik heb ondertussen al doorgegeven om de lowbeam na te kijken. Zijn er nog issues? Ik weet dat er een Duitstalige site is, maar m'n Duits is mit viel haren darauf.
Google translate?! :)

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Zet je hier wel de foto’s neer en je eerste ervaringen?! Ben ook benieuwd of ze er nog een beetje een “event” van maken als je hem voor het eerst mag zien! _/-\o_

• JohnDoe77
De fiscalist schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 17:47:
Nice!

Heb net bericht gekregen dat ie bij de Volvo dealer staat. Morgen even kijken, hopelijk komende week leveren
Dus morgen de foto’s?

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:15
Iemand kort geleden aan dat je ook de bandenspanning moet controleren bleek afgeleverd te zijn met te weinig lucht erin.

• P2Hattem
  • Laatst online: 15-12-2025
Bevindingen van een Noorse bezitter na 10 dagen:
https://www.polestar-foru...g-the-p2-for-10-days.385/

Hij is iig niet ontevreden 🤪

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• De fiscalist
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjb7ZQJKBD7GHdL3xGXk4ZoEXRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mWGM5LbxeKIMvjQ6tt5KNCF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfoX2nQhS0ac5228FRtHrpU0_3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hG9mXVdrhP9TaeneJXDKSao.jpg?f=fotoalbum_large

• Mga1600
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:31:
Vandaag eindelijk de P2 in het echt gezien (stonden er 5 bij van Roosmalen in Den Bosch: 2x Thunder, 2x donkerblauw en 1x wit). Allemaal non-PP en net afgeleverd, waren van binnen helemaal afgedekt. Paar dingen die mij opvielen:
- de P2 oogt kleiner dan een S60, eerder een V40 formaat voor mijn gevoel;
- de P2 oogt minder sportief dan op de foto's (hoger en minder lang is de oorzaak denk ik);
- de hoeveelheid 'zwart plastic' aan de buitenkant is best opvallend bij een niet zwarte uitvoering;
- de achterlichten en spiegels geven een premium gevoel vanwege het design;
- binnenin lijkt tussen al het plastic afdekkingsmateriaal erg mooi uit te zien;
- 19" vond ik wat aan de kleine kant doordat de P2 wat hoger is dan een 'normale auto';
- de auto ziet er op een bepaalde manier uniek uit, gaat zeker opvallen op de weg.

Grappig hoe foto's toch een vertekend beeld kunnen geven. Ik vind bijvoorbeeld een S60 of A5 veel sportiever ogen. Dat viel me toch wel een beetje tegen. Hoogte en lengte is op de foto moeilijk in te schatten.
Tsja....het model was ook eigenlijk de volgende generatie V40.......

• n0zem
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-10-2025
Leeuwarden afgelopen zaterdag, 7 stuks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1nnnxqOxieAJGkFUvQ3CaNFlMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D394YWAQRgVo5yCb6c26iWke.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF7RANEA35RneGMglxX8KhuMSu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gc9lzNchpOnHBaFNNT2AbGfp.jpg?f=fotoalbum_large

• n0zem
[...]

Via ConnectEV een Zappi V2 met vaste kabel plus hub plus harvi voor minder dan 1700 Euro laten installeren (kabels lagen klaar voor de installateur, dus er hoefde niet gegraven/getrokken te worden).

Vlotte afhandeling en geweldige service! Zeer tevreden.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:09

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

BlakHawk schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Cool!
Geen bijtelling die meespeelt? Of komt jouw Model 3 niet uit 2019?

Voor enkel Nederland en gelijke bijtelling zou ik mijn 3 long range zo blind durven inruilen op een PS2.
Nog nooit in gezeten, maar vanaf het begin ben ik al niet weg van de stoelen in de Tesla en de kwaliteit.
En je loopt met de LR al te jammeren over range ;)

De Polestar is inderdaad een mooie verschijning maar de praktische inzetbaarheid is door het hogere verbruik, de kleinere range, en het ontbreken van een SuC netwerk toch minder dan een Model 3.

Dat wil niet zeggen dat ik de auto niet geslaagd vind (integendeel), maar ik zou toch echt niet willen ruilen. Onbezorgd door Europa kunnen reizen in deze vakantieperiode is mij veel waard.

Ik ben erg benieuwd naar de 1000km test van Bjorn, en de eerste praktijk ervaringen van tweakers in dit topic :)

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 24-08-2020 22:10 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• FirstEV
  • Laatst online: 06-01 21:19
Gisteren eindelijk een proefrit van een uurtje in een performance P2. Ik heb zelf een standaarduitvoering besteld met 19". Voor het eerst 'live' de auto gezien en voor het eerst een volledig elektrisch aangedreven auto gereden.
Ook ik kan bevestigen dat het een geweldige auto is. Ik kan me nu goed voorstellen hoe de eerste Teslarijders zich destijds gevoeld moeten hebben.

Ik ben rijtechnisch niet zo onderlegd als sommigen onder ons. Zaken zoals 'feedback via het stuur' of 'een voelbaar gewicht in de bochten', zeggen mij niet veel. Het stuurde met genoeg precisie en je kunt er hard mee door een bocht zonder overdreven over te hellen of eruit te vliegen. Het rijden op 1 pedaal vereist gewenning, maar is vrij vlot onder de knie te krijgen. En het interieur was okay, maar niet indrukwekkend.
De bekleding vond ik middelmatig. Waarschijnlijk te hoge verwachtingen op dat gebied. De hoge middenconsole vond ik totaal geen probleem. En de versnellingspook kan je mooi als steuntje gebruiken bij het bedienen van het scherm.

De spraakherkenning werkte goed. Geluidskwaliteit geef ik niet veel om, maar zonder aan de instellingen te friemelen, vond ik het vrij gemiddeld klinken. Bij mij viel ook de DAB-radio spontaan uit. Ik heb geen (adaptive) cruise control/lane assist/etc. uitgeprobeerd. Het was erg druk op het kleine stukje snelweg en ik wilde vooral letten op hoe de auto aanvoelde en reageerde i.p.v. allerlei menu-settings uit te proberen. Dat doe ik wel nadat ik de auto (hopelijk in oktober) in ontvangst heb genomen.

Last but not least: mijn vrouw was ook enthousiast. Ook over de ruimte op de achterbank. En nee, daar bedoel ik verder niets mee ;)

Vandaag een mailtje van Polestar ontvangen om een evaluatie in te vullen. Ik verwachtte iets meer dan 1 enkele vraag die ongeveer zo luidde: Hoe waarschijnlijk is het dat u een proefrit met de Polestar zult aanbevelen bij anderen?
Je mocht antwoorden op een schaal van 0 t/m 10. Ik heb een 5 ingevuld omdat ik helemaal geen anderen ken die op dit moment geïnteresseerd zijn in een volledig elektrische auto. Jammer dat ze niet gewoon vroegen hoe enthousiast ik was (en nog steeds ben) na afloop. Uit de Net Promoter Score halen ze dat niet.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
revolution-nl schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

En je loopt met de LR al te jammeren over range ;)

De Polestar is inderdaad een mooie verschijning maar de praktische inzetbaarheid is door het hogere verbruik, de kleinere range, en het ontbreken van een SuC netwerk toch minder dan een Model 3.

Dat wil niet zeggen dat ik de auto niet geslaagd vind (integendeel), maar ik zou toch echt niet willen ruilen. Onbezorgd door Europa kunnen reizen in deze vakantieperiode is mij veel waard.

Ik ben erg benieuwd naar de 1000km test van Bjorn, en de eerste praktijk ervaringen van tweakers in dit topic :)
Ik "jammer" nog steeds over mijn exemplaar en dat Tesla het volstrekt normaal noemt dat ik 220-270km kan rijden met een Long Range dagelijks verkeer.

Gelukkig redde ik op een vakantierit 350km, maar dan is de koek echt wel op. En dan moet ik echt laden naar 100%, iets wat Tesla actief aanraadt niet te vaak te doen. (waar ik ook nog steeds moeite mee heb, als ik het niet dagelijks kan gebruiken, verkoop het dan niet)

Dus een Polestar 2 kan ondanks zijn hogere verbruik een stuk betere keuze zijn dan mijn Model 3.

Dan kan het nog exemplarisch zijn, zo lang je een bedrijf als Tesla erachter hebt zitten, gaan ze niets aan dit exemplarische geval doen. Iets waar ik bij Volvo een stuk meer vertrouwen in heb.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 25-08-2020 09:22 ]

Youtube: DashcamNL

• Tommie12
BlakHawk schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

Ik "jammer" nog steeds over mijn exemplaar en dat Tesla het volstrekt normaal noemt dat ik 220-270km kan rijden met een Long Range dagelijks verkeer.

Gelukkig redde ik op een vakantierit 350km, maar dan is de koek echt wel op. En dan moet ik echt laden naar 100%, iets wat Tesla actief aanraadt niet te vaak te doen.

Dus een Polestar 2 kan ondanks zijn hogere verbruik een stuk betere keuze zijn dan mijn Model 3.

Dan kan het nog exemplarisch zijn, zo lang je een bedrijf als Tesla erachter hebt zitten, gaan ze niets aan dit exemplarische geval doen. Iets waar ik bij Volvo een stuk meer vertrouwen in heb.
Hier snap ik je niet.
Je range in de M3-LR is te kort, en dan is de P2 een betere keuze?

• BlakHawk
Tommie12 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Hier snap ik je niet.
Je range in de M3-LR is te kort, en dan is de P2 een betere keuze?
Mijn exemplaar Model 3. Anderen redden blijkbaar wel 400-450km.
Ik kom niet hoger dan 270km met dagelijks gebruik. En niet hoger dan 350 op een lange vakantierit vanaf 100% SoC.

Mijn sluipverbruik is ook erg hoog. Stond laatst een half uurtje stil, zonder airco etc. Ben ik 3% kwijt...

Dat is weggegooide energie.

Dus dan kan een P2 misschien wel een hoger verbruik hebben, maar zo lang die minder sluipverbruik heeft en je wel gewoon tot 100% mag laden op een dagelijkse basis, dan kan het zomaar een betere keuze zijn, dan mijn exemplaar Model 3 LR.

Het meeste moeite heb ik met het bedrijf Tesla, dat verder geen moeite in onderzoek wil steken en het allemaal maar "normaal" noemt.

Maar dit is het Polestar topic en ik heb een stuk meer vertrouwen in Polestar/Volvo als het gaat om garantieafhandeling.

Bij mijn laatste Volvo kreeg ik met een km stand van 185.000 nog een aircopomp vervangen, die kosten zijn voor Volvo Nederland omdat ze bovengemiddeld vaak kapot gingen en daardoor niet de kwaliteit is die men van een aircopomp mag verwachten. Dit is echt ondenkbaar bij Tesla!

Ga ik hem daadwerkelijk inruilen? Nee daar is de 4% bijtelling en het supercharger netwerk mij te lief voor. Maar ik ben wel klaar met het zo goed mogelijk behandelen van de accu door tussen de 20-80% te blijven. Lekker naar 90% standaard en als ik wegga, naar 100% en laatst ook weer tot 2% leeggereden. Ik vind het allemaal wel best.

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:46
Eerste ervaringen in DE met het rijden van een flinke aanhanger (met 600kg lading en drie volwassenen dus totaal 3.000kg ) achter de P2:
https://polestar.fans/t/1...ericht-mit-anhaenger/1555
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXBL3NdOB2tAGO1dPHEKf2-5QgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ToV6PnAWLXVlpviyQdipvgF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as6ZcmKA_UdGFl87XquOMFYl9dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxtgwdCkcoadqyQXltTY3x2i.jpg?f=fotoalbum_large

• Tommie12
BlakHawk schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:30:
[...]

Mijn exemplaar Model 3. Anderen redden blijkbaar wel 400-450km.
Ik kom niet hoger dan 270km met dagelijks gebruik. En niet hoger dan 350 op een lange vakantierit vanaf 100% SoC.

Mijn sluipverbruik is ook erg hoog. Stond laatst een half uurtje stil, zonder airco etc. Ben ik 3% kwijt...

Dat is weggegooide energie.
OT:
Dan snap ik je frustratie wel helemaal.

Nu is 3% op een half uurtje ca 2kWh, of een verbruik van 4000W op die tijd.
Dan MOET er iets echt warm worden, en het moet iets groot zijn, want met 4000W verwarm je al wat.
Een gemiddelde frietketel is amper 2000W.

Ik zou het er toch niet zomaar bij laten. Heb je al eens afgespeurd met een IR thermometer (kost 15€) of je niet kan vinden wat er warm wordt?

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 22:42
Tommie12 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:41:
[...]

OT:
Dan snap ik je frustratie wel helemaal.

Nu is 3% op een half uurtje ca 2kWh, of een verbruik van 4000W op die tijd.
Dan MOET er iets echt warm worden, en het moet iets groot zijn, want met 4000W verwarm je al wat.
Een gemiddelde frietketel is amper 2000W.

Ik zou het er toch niet zomaar bij laten. Heb je al eens afgespeurd met een IR thermometer (kost 15€) of je niet kan vinden wat er warm wordt?
Klopt. De batterij. De motoren worden (mis/ge)bruikt om de batterij te verwarmen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• MvRtje
  • Nu online
Ik heb voor mijn huidige Volvo XC40 de Volvo app waar ik alles in kan uitlezen en aansturen, nu gaat er blijkbaar een grote update komen voor de app als straks de P8 uitkomt.

Ik dacht dus bij mijn eigen ik zal eens de Polestar 2 app installeren om te kijken hoe deze eruit ziet maar tot mijn verbazing krijg ik deze nergens gevonden in de app store. Is deze er niet of kijk ik er over heen?

• AartJW
MvRtje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:05:
Ik heb voor mijn huidige Volvo XC40 de Volvo app waar ik alles in kan uitlezen en aansturen, nu gaat er blijkbaar een grote update komen voor de app als straks de P8 uitkomt.

Ik dacht dus bij mijn eigen ik zal eens de Polestar 2 app installeren om te kijken hoe deze eruit ziet maar tot mijn verbazing krijg ik deze nergens gevonden in de app store. Is deze er niet of kijk ik er over heen?
Deze is niet beschikbaar in de app stores en helaas ook nog niet duidelijk wanneer deze geïntroduceerd wordt. Iets meer info hier te vinden (in het Duits): https://polestar.fans/t/polestar-app/895/6

• MvRtje
  • Nu online
AartJW schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:13:
[...]

Deze is niet beschikbaar in de app stores en helaas ook nog niet duidelijk wanneer deze geïntroduceerd wordt. Iets meer info hier te vinden (in het Duits): https://polestar.fans/t/polestar-app/895/6
Oké erg gek als je het mij vraagt.. ik gebruik mijn XC40 app erg veel (vergrendelen, afstand start, koelen/verwarmen etc.)

Ik heb bij een ontwerper op Instagram wel ergens screenshots gezien van de app voor de Polestar 2, krijg ze dus alleen niet meer gevonden..

Ik krijg wel het gevoel dat de Polestar 2 eigenlijk net iets te vroeg op de markt is gekomen als het gaat om software. Bij mij is namelijk wel gezegd dat bij de aflevering van de P8 de app werkend is. Heb het idee dat de Volvo P8 later komt zodat de meeste kinderziektes eruit zijn door het testen met de Polestar P2 of mag ik dit niet zeggen? Mijn aflevering van de P8 staat op 11 November dus hopen dat ze het voor die tijd op orde hebben.

• Inspired
Ze leveren nu auto's uit maar er is geen app meer? Dat lijkt me toch niet?

• AartJW
Inspired schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:26:
Klopt idd, maar de auto doet het ook gewoon zonder de app. ;)

• MvRtje
  • Nu online
Inspired schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:26:
Ja net wat jij zegt. Ze leveren de auto's uit maar helaas geen app op moment.

Kwam net dit tegen: https://www.polestar.com/news/digital-key
Dit werkt dus nog niet.

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-01 10:11
MvRtje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:19:
[...]
Ik krijg wel het gevoel dat de Polestar 2 eigenlijk net iets te vroeg op de markt is gekomen
Dat zal te maken hebben met het falende (r)overheidsbeleid. De druk is hoog om er dit jaar nog veel te slijten.

• Inspired
AartJW schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Klopt idd, maar de auto doet het ook gewoon zonder de app. ;)
Zeker. Maar is toch wel wat jammer toch? Bepaalde functionaliteit mis je nu. Zal niet lang duren maar is toch wel iets van een blamage. Op afstand koelen/verwarmen, in de gaten houden van laden, persoonlijke instellingen zoals stoelen/settings als je in stapt etc.
Arie van Dijk schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Dat zal te maken hebben met het falende (r)overheidsbeleid. De druk is hoog om er dit jaar nog veel te slijten.
Sure, want Polestar maakt ook alleen auto's voor de Nederlandse markt. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Inspired op 25-08-2020 10:31 ]

• Tommie12
Arie van Dijk schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Dus, je krijgt zowat subsidies voor je auto, en toch spreek je over een falende roverheid?

Wat moeten ze dan wel correct doen?

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
MvRtje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Ik krijg wel het gevoel dat de Polestar 2 eigenlijk net iets te vroeg op de markt is gekomen als het gaat om software. Bij mij is namelijk wel gezegd dat bij de aflevering van de P8 de app werkend is. Heb het idee dat de Volvo P8 later komt zodat de meeste kinderziektes eruit zijn door het testen met de Polestar P2 of mag ik dit niet zeggen? Mijn aflevering van de P8 staat op 11 November dus hopen dat ze het voor die tijd op orde hebben.
Laat die stakkers ( ;) ) die een P2 hebben gekocht maar de hete kolen uit het vuur halen voor ons P8 rijders _O-
Oh en 11 november is ook mijn voorlopige leveringsdatum *O*

Volvo XC 40 P8

• MvRtje
  • Nu online
Inspired schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:31:
[...]

Zeker. Maar is toch wel wat jammer toch? Bepaalde functionaliteit mis je nu. Zal niet lang duren maar is toch wel iets van een blamage. Op afstand koelen/verwarmen, in de gaten houden van laden, persoonlijke instellingen zoals stoelen/settings als je in stapt etc.

[...]

Sure, want Polestar maakt ook alleen auto's voor de Nederlandse markt. :)
Zeker mee eens, zou ik wel erg jammer vinden. Het zijn functies die ik nu al gebruik dus ik zou er zeker mis op pakken en vind het ook niet meer van deze tijd om deze dan niet meer te hebben.

het zal inderdaad wel te maken hebben met de snelle levering/lancering Nederland maar wel slecht naar mijn mening.
Beosoft schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Laat die stakkers ( ;) ) die een P2 hebben gekocht maar de hete kolen uit het vuur halen voor ons P8 rijders _O-
Oh en 11 november is ook mijn voorlopige leveringsdatum *O*
Haha, juist! Nee laten we hopen dat het voor iedereen snel in de app stores gaat komen zodat dit ook werkend is.

Aah kijk, laten we hopen dat deze planning gaat kloppen!

• BlakHawk
kdeboois schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Klopt. De batterij. De motoren worden (mis/ge)bruikt om de batterij te verwarmen.
Buitentemperatuur was 29,5 graden.
Maar dit gaat allemaal erg off-topic hier.

Mijn punt was dat de P2 in de praktijk zomaar beter kan scoren dan een Model 3 en sowieso mijn exemplaar Model 3. Want hoe vaak rijd je je hele accu in één keer leeg?
AartJW schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:33:
Eerste ervaringen in DE met het rijden van een flinke aanhanger (met 600kg lading en drie volwassenen dus totaal 3.000kg ) achter de P2:
https://polestar.fans/t/1...ericht-mit-anhaenger/1555
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit valt qua verbruik best mee! Met huif zelfs!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07-2025
Verbruik valt zeker mee al is 600 kg voor een aanhanger niet echt veel. Vind het wel tegenvallen dat allerlei functies blijkbaar niet werken zodra een aanhanger is aangekoppeld. Er zijn diverse auto's die de pilot assist juist uitbreiden als er een aanhanger aangekoppeld is. Bijvoorbeeld die voorkomt dat de aanhanger gaat slingeren etc. Zelfs park assist met aanhanger is al beschikbaar.

Kunnen wat mij betreft (zeker anti slingeren qua veiligheid) dus zo op de product backlog van het software ontwikkel team. Maar je moet wat te wensen over houden :)

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• AartJW
Quark2 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:46:
Kunnen wat mij betreft (zeker anti slingeren qua veiligheid) dus zo op de product backlog van het software ontwikkel team. Maar je moet wat te wensen over houden :)
Uitbreiding van stabiliteitssysteem zit er al op:
https://support.polestar..../Aanhangerstabilisering*/

• De fiscalist
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVNtc9UOooT0xsuF2MXApSs4MEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3OQBIoTgJ4M9LTLHV1Ec65b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7hybXXj-J8j24S2bsiOt4d-d-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nboA17T1GKDtoKvTDNEW5roG.jpg?f=fotoalbum_large

Magnesium, non PP, 19”, slate grey

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-01 23:01
De fiscalist schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:44:
[...]

Magnesium, non PP, 19”, slate grey
Magnesium is een erg geslaagde kleur!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Neem aan dat er nog wat stickers af moeten ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• JohnDoe77
FirstEV schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:39:
Gisteren eindelijk een proefrit van een uurtje in een performance P2. Ik heb zelf een standaarduitvoering besteld met 19". Voor het eerst 'live' de auto gezien en voor het eerst een volledig elektrisch aangedreven auto gereden.
Ook ik kan bevestigen dat het een geweldige auto is. Ik kan me nu goed voorstellen hoe de eerste Teslarijders zich destijds gevoeld moeten hebben.

Ik ben rijtechnisch niet zo onderlegd als sommigen onder ons. Zaken zoals 'feedback via het stuur' of 'een voelbaar gewicht in de bochten', zeggen mij niet veel. Het stuurde met genoeg precisie en je kunt er hard mee door een bocht zonder overdreven over te hellen of eruit te vliegen. Het rijden op 1 pedaal vereist gewenning, maar is vrij vlot onder de knie te krijgen. En het interieur was okay, maar niet indrukwekkend.
De bekleding vond ik middelmatig. Waarschijnlijk te hoge verwachtingen op dat gebied. De hoge middenconsole vond ik totaal geen probleem. En de versnellingspook kan je mooi als steuntje gebruiken bij het bedienen van het scherm.

De spraakherkenning werkte goed. Geluidskwaliteit geef ik niet veel om, maar zonder aan de instellingen te friemelen, vond ik het vrij gemiddeld klinken. Bij mij viel ook de DAB-radio spontaan uit. Ik heb geen (adaptive) cruise control/lane assist/etc. uitgeprobeerd. Het was erg druk op het kleine stukje snelweg en ik wilde vooral letten op hoe de auto aanvoelde en reageerde i.p.v. allerlei menu-settings uit te proberen. Dat doe ik wel nadat ik de auto (hopelijk in oktober) in ontvangst heb genomen.

Last but not least: mijn vrouw was ook enthousiast. Ook over de ruimte op de achterbank. En nee, daar bedoel ik verder niets mee ;)

Vandaag een mailtje van Polestar ontvangen om een evaluatie in te vullen. Ik verwachtte iets meer dan 1 enkele vraag die ongeveer zo luidde: Hoe waarschijnlijk is het dat u een proefrit met de Polestar zult aanbevelen bij anderen?
Je mocht antwoorden op een schaal van 0 t/m 10. Ik heb een 5 ingevuld omdat ik helemaal geen anderen ken die op dit moment geïnteresseerd zijn in een volledig elektrische auto. Jammer dat ze niet gewoon vroegen hoe enthousiast ik was (en nog steeds ben) na afloop. Uit de Net Promoter Score halen ze dat niet.
Dat stukje over je vrouw en de achterbank _O-

• JohnDoe77
BlakHawk schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:10:
[...]

Gelukkig redde ik op een vakantierit 350km, maar dan is de koek echt wel op. En dan moet ik echt laden naar 100%, iets wat Tesla actief aanraadt niet te vaak te doen. (waar ik ook nog steeds moeite mee heb, als ik het niet dagelijks kan gebruiken, verkoop het dan niet)

Jammer dat een bedrijf als Tesla, meest waardevolle autobedrijf ter wereld, zoals het klinkt jouw probleem gewoon negeert! Vind ik echt niet oké en terecht dat je stelt meer vertrouwen in de Volvo organisatie te hebben. Hoe die dat dan weer doen inzake Polestar is natuurlijk onbekend, maar lijkt mij goed te komen!

• JohnDoe77
Prachtige wagen kerel, gefeliciteerd! Veel veilige kilometers, wat ga je zo de eerste dag doen?

• BlakHawk
Quark2 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:46:
Verbruik valt zeker mee al is 600 kg voor een aanhanger niet echt veel. Vind het wel tegenvallen dat allerlei functies blijkbaar niet werken zodra een aanhanger is aangekoppeld. Er zijn diverse auto's die de pilot assist juist uitbreiden als er een aanhanger aangekoppeld is. Bijvoorbeeld die voorkomt dat de aanhanger gaat slingeren etc. Zelfs park assist met aanhanger is al beschikbaar.

Vooral de huif doet een hoop.
Ik haalde met de Model 3, met lege aanhanger, zonder huif 22 kWh/100km en dan reed ik 80-90km/h.

Ik vind dit hele nette cijfers van de P2. Vooral ook nog eens met 600kg.

• BlakHawk
Ik vind het echt een mooie bak! _/-\o_

• De fiscalist
thnx,...

eerste dag??

beetje rijden denk ik, laden misschien....

Als het goed weer is, zet ik gelijk de poetsmachine er op.

Kijken of ik de spiegels kan laten wrappen (in hoogglans zwart), misschien het dak ook.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:05
Gaat iemand ODB2 ( Torgue app) gebruiken met zijn/haar P2 of P8 ??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• FirstEV
Geluksvogel! Alvast gefeliciteerd.

Op de bovenste foto zie ik dat de sleepoog rechtsvoor erin is gedraaid. Waarom zouden ze dat gedaan hebben?

• MarvinOA
FirstEV schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:31:
[...]

Geluksvogel! Alvast gefeliciteerd.

Op de bovenste foto zie ik dat de sleepoog rechtsvoor erin is gedraaid. Waarom zouden ze dat gedaan hebben?
Volgens mij is dat nog voor het zekeren op de boot. Daar zag je dat ze allemaal dat oog er in hadden.

• FirstEV
MarvinOA schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:34:
[...]

Volgens mij is dat nog voor het zekeren op de boot. Daar zag je dat ze allemaal dat oog er in hadden.
Ja, je hebt gelijk. Ik zie het nu ook op andere foto's terug. Bedankt.

• Robbo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:29
Net de bevestiging gehad.
2 september wordt mijn P2 thuis afgeleverd :D

Nog wel even betalen..... O-)

• MarvinOA
Vandaag was ik even bij mijn handover specialist om een aantal zaken te bespreken. Super enthousiaste man. Ze hebben momenteel 13 Polestars staan die klaargemaakt worden voor afleveren. Aanstaande vrijdag worden de eerste twee afgeleverd, waaronder die van mij. Begin volgende week volgt de rest.

Ben even langs de diverse Polestars gelopen en het zijn stuk voor stuk mooie exemplaren. In het echt vind ik met name Moon een hele mooie chique kleur. Voordat ik Thunder in het echt had gezien heb ik erg getwijfeld of mijn Void wel de juiste keuze is geweest. Ik was zelfs bijna in staat mijn auto af te bestellen en een Thunder te bestellen (naja... niet echt). Maar in het licht van vandaag vond ik Thunder heel erg tegenvallen. De kleur is zo grillig en vandaag zelfs licht blauw, wat ik gewoon niet mooi kon vinden. Maar ik snap ook heel goed dat anderen weg zijn van deze "charme".

Tussen de Thunder, Midnights, Snows en Moon is de Void wel wat saai, maar ik ben erg blij met mijn keuze. De auto ziet er imposant uit in zwart. Daarnaast heb ik ervoor gekozen om de auto voor aflevering te laten coaten door een detailler. Dit gaat hem een hele diepe zwarte en glanzende uitstraling geven. Daarnaast zorgt de coating voor een optimale bescherming en wordt de auto makkelijker te onderhouden. Ik was auto's altijd met de hand en dan is het prettig dat het makkelijk en snel kan. Tevens is Void een unilak en geen metallic lak. Dus wat extra bescherming kan geen kwaad.

Alle acties die de specialist doet worden verwerkt in een portal van Polestar. En dat ziet er wel serieus goed uit. Het is goed doordacht. Hij kan zien of de betaling binnen is, dat mijn KVK, rijbewijs zijn geüpload, etc. Toen hij de data voor aflevering als optie in het systeem zette kreeg ik vrijwel direct een mail om te bevestigen. Al met al lijkt dat een solide systeem en werkwijze te zijn.

Deze specialist ziet Polestar ook echt als onderdeel van Volvo volgens mij. Bood mij direct de mogelijkheid aan voor Volvo Insurance. Samen even de tijd genomen om door te nemen wat daarin handig is. Ook keek hij of hij de Polestar kon koppelen aan Volvo on Call , of dat daar een ander systeem voor komt.

Toen hij merkte dat ik echt een liefhebber ben die zuinig is op zijn auto's kwam hij met de coating aanbieding, met duidelijke uitleg wat het inhoud, wat ze gaan doen, wat het effect is, de voordelen en de nadelen. Neemt ook alle tijd om te praten over zijn ervaringen met Polestar tot nu toe, zijn eigen mooie S60, etc.

Vrijdag 14 uur krijg ik hem. Na de eerste meters zal ik wel een kort verslag doen.

Verwijderd

@MarvinOA Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik gisteren een Thunder voor het eerst in het echt zag. Void is misschien wat saai maar ik was toch wat meer tevreden dat ik mijn kleur niet meer mocht wijzigen naar Thunder.

Veel plezier vrijdag!

• MarvinOA
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:25:
@MarvinOA Ik had precies hetzelfde gevoel toen ik gisteren een Thunder voor het eerst in het echt zag. Void is misschien wat saai maar ik was toch wat meer tevreden dat ik mijn kleur niet meer mocht wijzigen naar Thunder.

Veel plezier vrijdag!
Zelfde hier. Ik ben heel blij met mijn Void nu. En ik verwacht ook veel van de coating. Dit is wat ze onder andere doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhL3AoPhJrmPBCqHKu0-gn_FL_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVSuZT6xmi6KAoieC1xVm6JX.jpg?f=fotoalbum_large

Dankjewel! Gaat vast lukken. Weet je al meer over rouw levering?

[ Voor 31% gewijzigd door MarvinOA op 25-08-2020 16:38 ]

• De fiscalist
Robbo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 15:44:
Net de bevestiging gehad.
2 september wordt mijn P2 thuis afgeleverd :D

Nog wel even betalen..... O-)
Ik begrijp dat de thuislevering er volgens Polestar uit bestaat dat de handover specialist met jouw nieuwe Polestar naar jouw huis rijdt en weer met het OV terug gaat.

Ik hoop dat je dichtbij de uitleverende Volvo dealer woont....

• Robbo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:29
Ik heb geen idee hoe ze dat gaan doen. Trailer ?
Maar ik las een paar post terug dat er een Midnight in Den Bosch klaar staat, dus dat zal hem dan wel zijn.
Geen probleem om die beste man/vrouw terug naar Den Bosch te rijden :)

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

DancePlaza

ninja

De fiscalist schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:01:
[...]

Ik begrijp dat de thuislevering er volgens Polestar uit bestaat dat de handover specialist met jouw nieuwe Polestar naar jouw huis rijdt en weer met het OV terug gaat.

Ik hoop dat je dichtbij de uitleverende Volvo dealer woont....
Ik heb dit ook gehoord, dat de auto wordt gebracht en dat je hem daarna naar de dichtbijzijnde bus/trein mag brengen..

Hoopte eigelijk wel gehoopt dat tie op een trailer zou komen

Van het kastje naar de muur lopen...

• De fiscalist
Dat zou ik wel verwachten.

Als de hand over specialist er al 50 km op heeft gezet door naar jouw huis te rijden, is het nieuwe er al wel een beetje af....

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:05
DancePlaza schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Ik heb dit ook gehoord, dat de auto wordt gebracht en dat je hem daarna naar de dichtbijzijnde bus/trein mag brengen..

Hoopte eigelijk wel dat tie op een trailer zou komen
ROTFLMAO... dan moet deze persoon via 3 ossekarren, 2x paard&wagen, loopbruggetjes terug naar Veendam zien te komen ;w (in mijn geval... uithoekje.. waar zelfs de brandweer een brandend huis niet wist te vinden..)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• MarvinOA
Robbo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:05:
Maar ik las een paar post terug dat er een Midnight in Den Bosch klaar staat, dus dat zal hem dan wel zijn.
Mijn handover specialist zei dat ze met z’n 2en zouden komen als ik voor aflevering op de zaak zou kiezen.

• MarvinOA
De fiscalist schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:10:
Dat zou ik wel verwachten.

Als de hand over specialist er al 50 km op heeft gezet door naar jouw huis te rijden, is het nieuwe er al wel een beetje af....
Ze rijden sowieso wel in je auto om alles te testen. Vandaag hebben ze een ritje gedaan in mijn auto en checks uitgevoerd. Hij is er klaar voor (alleen nog poetsen)

• MarvinOA
DancePlaza schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:07:
[...]

Hoopte eigelijk wel gehoopt dat tie op een trailer zou komen
Geen trailer helaas. Daarom haal ik hem zelf op. Het zou maar slecht weer zijn die dag. Dan zie je hem niet in showroom glans 😂

Verwijderd

Hopelijk heeft de handover specialist geen bruinebonen schotel gegeten de dag ervoor. Anders komt er de eerste dagen nog een flinke walm uit je stoel als je gaat zitten :+

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-12-2025
Zal gok ik zo van meerdere factoren afhangen, de handover specialist, afleverlocatie, bereikbaarheid etc... Ik breng de handover specialist na levering even terug naar Volvo dealer. Hemelsbreed kilometer, dus kleine moeite en na levering ga ik toch vooral rijden vermoed ik 😃

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-12-2025
Robbo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:05:
Midnight mooi.! Benieuwd naar je foto’s als het zover is..! Wij moeten er nog even 2 maanden op wachten helaas. oOo

P2, Zappi V2

• PvS_68
Ik zie op de Facebook thread een hele discussie losbarsten over een 4G abbo en hotspotdrive. Snap niets van die hele discussie. Ik mag toch aannemen dat het abonnement voor Polestar connect included in de auto is?! Als niet-eigenaar (Leasemaatschappij) wil ik al helemaal geen abonnement van de auto op mijn naam hebben.

Zijn er hier al mensen met ervaring op dat vlak?

• n0zem
PvS_68 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 01:07:
Ik zie op de Facebook thread een hele discussie losbarsten over een 4G abbo en hotspotdrive. Snap niets van die hele discussie. Ik mag toch aannemen dat het abonnement voor Polestar connect included in de auto is?! Als niet-eigenaar (Leasemaatschappij) wil ik al helemaal geen abonnement van de auto op mijn naam hebben.

Dat is inderdaad inbegrepen, maar kennelijk moet het aan de bestuurder gekoppeld worden en gaat dat nogal omslachtig. Dat lijkt me niet houdbaar als de uitleverfrequentie toeneemt. Die hele procedure is niet voor iedereen vlekkeloos te doorlopen. Ik heb het zelf nog niet hoeven doen, overigens.

Misschien dat het via een LM anders gaat en dat de LM’s deze systemen aan zich kunnen koppelen. Geen idee.

[ Voor 6% gewijzigd door n0zem op 26-08-2020 01:16 ]

• PvS_68
Het lijkt me meer voor de hand liggend als de eigenaar (LM) ook het SIM-abbo op zijn naam heeft. Anders begint dat circus over 4/5 jaar (als de lease-auto's weer worden ingeruild) opnieuw, en daarna bij verkoop nog eens?!
Ik heb daar bij Tesla helemaal niets over gehoord van collega's.

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
PvS_68 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 01:07:

Heb ik inderdaad ook moeten doen. In principe is het gewoon een formulier online invullen, en eens videochatten om je identiteit te bewijzen de dag voor ophaling. Echter ging dat videochatten niet zo vlot als het zou moeten bij mij. Het makkelijkst is om de WebID app te installeren en daarmee te bellen :)
Als ik het goed begrepen heb van de Handover Specialist is dit ook maar een tijdelijke oplossing die in sommige landen gebruikt wordt tot er een handigere oplossing voorhanden is.

• Inspired
Staat het abonnement niet gewoon op naam van Polestar/Volvo dan? Waarom moet dit op naam van de eigenaar/bestuurder? Ik heb dit nog nooit gehad bij een connected auto. Met name bij leaseauto's (toch de meerderheid) wat omslachtig allemaal.

• -sander
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-12-2025
Tot nu toe lees ik de omslachtige activatie alleen van Belgische eigenaren. Benieuwd of het überhaupt ook in Nederland op deze manier zal gaan of dat het dus per land (en wellicht regelgeving) anders is.

• Inspired
-sander schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:26:
Tot nu toe lees ik de omslachtige activatie alleen van Belgische eigenaren. Benieuwd of het überhaupt ook in Nederland op deze manier zal gaan of dat het dus per land (en wellicht regelgeving) anders is.
Ah, ja. Daar lijkt het op inderdaad. Elke sim kaart moet daar verplicht geregistreerd worden op naam lees ik nu.

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Klopt, dit was enkel voor België en Zwitserland

• Tommie12
Laurent1602 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:50:
Klopt, dit was enkel voor België en Zwitserland
Sinds de terrorisme golf moet elke SIM op een naam staan, en moet de provider een unieke persoon hebben.
In principe kan dit allemaal op Polestar, maar die persoon is ook verantwoordelijk als er terroristische activiteiten gelinkt worden, en dus willen ze de naam van een bestuurder met zekerheid hebben.

Anders kan je een bomaanslag plannen via de sim van je auto, en gaat er een Polestar medewerker een team van de politie op zijn dak krijgen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

JB

Cédric roelt!

Rijden hier nu al mensen in een P2? Zie best wel wat foto's van auto's met NL kenteken maar krijg niet echt helder of dat nog allemaal promotie wagens zijn.

Mijn boefje is liev!

• ach-jee
JB schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:35:
Rijden hier nu al mensen in een P2? Zie best wel wat foto's van auto's met NL kenteken maar krijg niet echt helder of dat nog allemaal promotie wagens zijn.
Deze week gaan geloof ik de eersten de weg op, tot nu toe zijn het proefritwagens.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Tommie12 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:58:
[...]

Sinds de terrorisme golf moet elke SIM op een naam staan, en moet de provider een unieke persoon hebben.
In principe kan dit allemaal op Polestar, maar die persoon is ook verantwoordelijk als er terroristische activiteiten gelinkt worden, en dus willen ze de naam van een bestuurder met zekerheid hebben.

Anders kan je een bomaanslag plannen via de sim van je auto, en gaat er een Polestar medewerker een team van de politie op zijn dak krijgen.
Bij Volvo on-call maak je een account die Volvo aan de SIM linkt.
Dat kan allemaal via de app.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 15:43
Ik ben gisteren wezen rijden in een P2 (Performance pack, Thunder) bij de Amsterdome. Ik vind de voorkant van de auto erg mooi en de binnenkant ziet er goed afgewerkt uit. Ook was ik erg tevreden over het geluidssysteem, one-pedal-driving en de rauwe kracht van het apparaat.
Maaarrrr....Ik zit nu te wikken tussen Ford Mustang Mach-e AWD en de P2 en hoop hier nog wat inzichten te verkrijgen waarom jullie voor de P2 kiezen. De grootste redenen om dit niet te doen zijn:
  • De achterkant van de P2 is niet echt gestroomlijnd, beetje hoekig. wel een gaaf doorlopend LED licht
  • Hoge vloer bij de P2 waar ik echt aan moet wennen
  • Performance Pack heeft met zijn €6000 niet echt een toegevoegde waarde, ik vond het veel te stug.
  • Tablet interface ziet er redelijk simpel uit, geen mooi afgewerkte menu's. Hier lijkt bij Tesla en Ford toch wat meer moeite aan besteed te zijn.
  • Geluid van je knipperlicht klinkt als een statische tik door je speakers, kan dit niet mooier?
  • De deurgrepen zijn te groot ook hier had een elegantere oplossing gekozen kunnen worden.
Het zijn meningen van mijn kant die gebaseerd zijn op een rit van 45 minuten :), dus als ik het mis heb dan hoor ik dat heel graag.

If it aint broke, fix it till it is!

• Inspired
@Venxir denk dat het gewoon een persoonlijke keuze is. Vind zelf de Mach-E te rond en niet mooi als model. Ziet er ouderwets uit vind ik. Zou zelf voor de P2 gaan. Maar zou ook sowieso eerst wachten totdat er een proefrit met de Mach-E te maken is. Dat gaat nog wel even duren in Europa. Ook wat reviews zouden prettig zijn. Wanneer moet/wil je bestellen?

• ach-jee
Ik denk dat veel mensen in dit topic de P2 gekozen hebben voor drie redenen:
- Bijtelling (levering in 2020) / prijs
- Het Scandinavische design / de Volvo genen. Ik vind het persoonlijk één van de mooiste auto's van de afgelopen decennia, en sowieso de mooiste EV, maar dat is allemaal heel erg persoonlijk.
- POWER

• PvS_68
Venxir schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:54:
Ik ben gisteren wezen rijden in een P2 (Performance pack, Thunder) bij de Amsterdome. Ik vind de voorkant van de auto erg mooi en de binnenkant ziet er goed afgewerkt uit. Ook was ik erg tevreden over het geluidssysteem, one-pedal-driving en de rauwe kracht van het apparaat.
Maaarrrr....Ik zit nu te wikken tussen Ford Mustang Mach-e AWD en de P2 en hoop hier nog wat inzichten te verkrijgen waarom jullie voor de P2 kiezen. De grootste redenen om dit niet te doen zijn:
  • De achterkant van de P2 is niet echt gestroomlijnd, beetje hoekig. wel een gaaf doorlopend LED licht
  • Performance Pack heeft met zijn €6000 niet echt een toegevoegde waarde, ik vond het veel te stug.
  • Tablet interface ziet er redelijk simpel uit, geen mooi afgewerkte menu's. Hier lijkt bij Tesla en Ford toch wat meer moeite aan besteed te zijn.
  • Geluid van je knipperlicht klinkt als een statische tik door je speakers, kan dit niet mooier?
  • De deurgrepen zijn te groot ook hier had een elegantere oplossing gekozen kunnen worden.
Het zijn meningen van mijn kant die gebaseerd zijn op een rit van 45 minuten :), dus als ik het mis heb dan hoor ik dat heel graag.
Op het nut van het PP na, noem je allemaal items die volledig van smaak afhangen. Dat is niet vreemd (auto is emotie), maar daarmee wel moeilijk om adviezen over te geven.
Ik weet niet of zaken als bijtelling en range (eMach kent meerdere modellen met verschillende ranges) hoog op je prioriteiten lijst staan?
Ik kan overigens over de PP niet oordelen omdat ik mijn proefrit in een non-PP heb gehad en die vond ik prima.

• Mga1600
Venxir schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:54:
Als je tussen die twee merken kiest zou ik dat op basis van een vergelijkende proefrit doen. Is er al met de Ford proef te rijden?

Wat anderen van de deurgrepen of het knipperlicht etc. vinden veranderd toch jouw mening daarover niet? Als je die dingen niet mooi vindt ga je het niet ineens wel mooi vinden omdat een ander tegen je zegt dat die het wel goed/mooi/best vinden, toch?

De Ford lijkt overigens wel een mooie auto te worden.......wanneer komt hij? Ik vond een Ipace trouwens ook een leuk ding en die is er nu ook in een wat goedkopere versie.

• De fiscalist
Ford en I pace zijn allebik veel duurder dan de polestar (in vergelijkbare spec) ook allebei een stukje groter en daarmee wellicht in een andere klasse?

Ik vind de polestar erg mooi om te zien (vernieuwend) en hij spreekt me aan qua specs (komt tenminste een klein beetje in de buurt van mijn huidige daily).

Hij is relatief betaalbaar, na de aanschaf zijn er eigenlijk geen running costs.

Oh ja, de filosofie en rijeigenschappen spreken me ook aan.

[ Voor 7% gewijzigd door De fiscalist op 26-08-2020 10:50 ]

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-01 15:43
@Inspired
Mijn auto loopt in Mei 2021 conctractueel af, maar door de lange levertijden moet ik nu al kijken naar bestellen. Ik heb deo ffertes al binnen en hoop in september te kunnen beslissen.

@ach-jee
Je redenen zijn goed, helaas is deb ijtelling voor mij al een 2021-akkefietje geworden. P2 komt in Jan 2021 en Mustang in Maart 2021. Het "Volvo DNA" geeft mij al een kwalitatief goed gevoel en daarnaast hebben ze ook vaak veiligheid hoog in het vaandel. Daarnaast is hij echt bloedsnel, daar gaat die mustang niet aan tippen. Van de Polestar expert gebreep ik dan een Non-PP hetzelfde is als een PP op de zachte vering stand(nr 28?)

@Mga1600 Daar sla je de spijker op zijn kop, er zijn geen proefritten en er is bar weining bekend behalve wat exclusieve testritjes en reclame materiaal... Heel raar voor een auto die begin volgend jaar moet verschijnen.

Wat betreft mijn eigen mening heb je helemaal gelijk maar ik zit nog wel te bepalen wat mijn prioriteiten zijn. Ga ikl iever voor de P2 vanwege zekerheid, ik weet wat ik krijg ookal is het niet 100% mijn smaak. Of ga je voor het onbekende welke mogelijk mooier is. de LM verwacht de Mustang rond Maart 2021.

@PvS_68 De Mach-E wil ik voor AWD gaan omdat daarop bepaalde elementen beter afgewerkt zijn dan de RWD. Door die keuze moet ik voor een gelijkwaardig accupakket als de P2 gaan om de kosten te drukken. Anders gaat die auto over de 67k...Mijn doel is om rond de 60k te blijven.

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

JohnDoe77 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Die elektrische kindersloten heb ik ook aan gedacht. Die van ons is nog heel klein, maar daar staan ze al twee jaar op slot en is het zo dat wij hem er zelf uit laten. Waarom zou je het elektrisch willen?

En nog van harte met je bestelling!
Ik heb zelf 3 kinderen in de leeftijd van 6, 5 en bijna 2 jaar. Voornamelijk de oudste twee kunnen in principe zelf uit de auto komen en het leek me daarom wel handig als je parkeert, knopje indrukken en de oudste 2 er zelf uit te laten stappen.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb zelf 3 kinderen in de leeftijd van 6, 5 en bijna 2 jaar. Voornamelijk de oudste twee kunnen in principe zelf uit de auto komen en het leek me daarom wel handig als je parkeert, knopje indrukken en de oudste 2 er zelf uit te laten stappen.
Dit soort opties zijn no-brainers. Ook als je een keer volwassenen achterin hebt zitten, zo fijn!

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 55 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.