Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.266 views

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
JohnDoe77 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:07:
Zojuist een mail gekregen van Volvo; de marketing campagne voor de P8 is los! d:)b

Het is een nieuwsbrief “Lets Recharge” en er gaan er dus meer volgen. Hebben jullie hem ook? Cool, krijg er meteen zin in oOo
Dit is van de Belgische site. De Nederlandse invoerder heeft nog niks van zich laten horen.

Wat ook opvallend is: op bijna alle Volvo-sites in Europa is er al gecommuniceerd over de samenwerking met laadpunt-aanbieders behalve op de Nederlandse site. :X
Voor de geïntresseerden: de P8-rijders gaan een laadpas van Plugsurfing krijgen. Volvo heeft voor heel Europa een samenwerking afgesloten met Plugsurfing.
Maar misschien heeft de Nederlandse invoerder dit niet gecommuniceerd omdat die de samenwerking niet aan gaat met deze laadpasaanbieder. Dat weet ik natuurlijk niet.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24
Ik ga zo eens kijken on Amstelveen bij de nieuwe space. Ik wil de P2 eens in het echt zien aangezien ik twijfel tussen de p2 of een mustang mach e.

If it aint broke, fix it till it is!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 10:34
bottom line schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:57:
[...]

Je bedoelt eigenlijk dat 130 representatiever is? :p
Die 100 per uur is wanneer iedereen ook op de baan is voor het werk.
Maar op elk vrij moment / weekend / andere landen rijd je wel aan die snelheid van 130, en dan heb je meestal net wel meer range nodig dan puur het woon-werk.

Tot 100% laad je inderdaad amper aan de laadpaal, maar er loopt al veel eerder iets mis. Hij doet er meer als 2 uur over om aan een fastcharger (350kw Ionity) voor de laatste 43kWh bij de batterij te doen. Als het echt absolute comfortabele niveau aan de lader 80% (claim was toch 30 minuten van 20%-80% niet?) en niet meer als dat, dan hou je echt maar heel weinig range over.
Bjorn zegt zelf dat het ongeveer 30minuten duurt tot 80% in de reacties op de video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aG4Uhk9NR-z1k5zd6UdCC1Dzx9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6cW0pr07zMNekWr1mFSEGG7.jpg?f=fotoalbum_large

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:19
[...]

Maar op elk vrij moment / weekend / andere landen rijd je wel aan die snelheid van 130, en dan heb je meestal net wel meer range nodig dan puur het woon-werk.
Offtopic: Maximumsnelheid is tussen 6.00 en 19.00 uur op alle snelwegen in NL (ook in het weekend!) 100km per uur. Dus dat is niet alleen maar woon-werk.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56
Totaal 2 uur aan een snellader om van 0-100% te gaan zal mij verbazen maar de laatste 20% gaan bij alle EV’s beduidend langzamer. Een 2018 Model S heeft 40min nodig van 0-80% en ook 35 minuten nodig om die laatste 20% erbij te pompen.
De E-tron en Taycan zijn volgens mij een kleine uitzondering in die zin dat het verhoudingsgewijs iets sneller is maar ook die hebben langer nodig om de laatste procenten erin te krijgen.
Iets wat je bij snelladers natuurlijk nooit doet, ook niet met een Tesla.
Van 0-80% in 30min is in de huidige markt gewoon prima.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 22-08-2020 10:44 ]

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
sanniep9 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Offtopic: Maximumsnelheid is tussen 6.00 en 19.00 uur op alle snelwegen in NL (ook in het weekend!) 100km per uur. Dus dat is niet alleen maar woon-werk.
Dan nog een goed punt. 130 mag wel degelijk regelmatig. Als je veel rijdt in de avond is het gewoon een nadeel. Denk prima om dat mee te nemen als je deze auto overweegt.

Het is verder natuurlijk wel zo dat eigenlijk alleen de Tesla’s long range echt significant beter presteren. Daarnaast verwacht ik nog wel wat verbeteringen aan de software zowel mbt range als laadsnelheden.

Alsnog; als het voor jou belangrijk is om meer dan 200 km boven de 130 te rijden, zou ik een andere auto overwegen

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 23:35
sanniep9 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:37:
[...]

Dame dat is niet aangenaam. Dacht dat jullie dit enkel in de week hadden.

Even verder bordurend op bericht van Arnold,
Dus klopt inderdaad dat de Polestar van 20% naar 80% gaat in een halfuur.

Batterijgrootte is 72,5kWh.
Dus van 20% naar 80% is in totaal een 43,5kWh.

Bjorn heeft een 48kWh geladen in 130 minuten (ik ga ervanuit maar dat hij van 20% tot 80% op een andere keer heeft geladen, want dat kan onmogelijk met die sessie gebeurt zijn.
Die 48kWh staat gelijk aan het opladen van 34% tot 100%. Hiervan ligt 33,35kWh in het halfuur oplaadritme (van 20% naar 80%). Dit gedeelte zou, ervan uitgaan dat de snelheid in dat halfuur altijd even snel verloopt - spoiler: kan niet kloppen trouwens, 23 minuten hebben geduurd.
Voor de laatste 15kWh (laatste 20%) heeft de Polestar dan nog 107 minuten nodig.
Wat dus ervoor zorgt dat je vanaf dat moment je 5 minuten nodig hebt om er 1% of 0,73kWh bij te doen.

Door 5 minuten langer te wachten kan je tegen een tempo van 120km/uur dus 300m extra rijden
Dus het loont bij de Polestar niet dat je wat langer een koffietje drinkt/je eten opeet :+

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Pure8 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

Trouwens, de Nederlandse prijs is nog steeds dezelfde dan in januari volgens de 'Car Configurator'
Bij mij niet, scheelt 2000 euro

Edit: nu weer niet... vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door Montalbano op 22-08-2020 11:25 ]

P8

• P2void19noPP
  • Laatst online: 07-11-2025
P2Hattem schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 08:41:
Een antwoord van de baas van Polestar Duitsland op 10 vragen van een klant:

https://polestar.fans/t/10-antworten/1483

Vraag 1 gaat over een update voor een aantal bugs. De afstelling van de koplampen wordt hier niet in benoemd, het niet functioneren van het automatisch uitfaden van tegenliggers wel.

En een link naar de diverse geconstateerde problemen:

https://polestar.fans/c/p...-report/fehlerberichte/31
Hebben nu wel al kenteken maar geen datum aflevering. Misschien toch wachten tot de nieuwe update. ( vraag 2).

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Montalbano schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Bij mij niet, scheelt 2000 euro

Edit: nu weer niet... vreemd.
Nederlandse site zegt nog wel gewoon € 59.900.

• Montalbano
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:26:
[...]

Nederlandse site zegt nog wel gewoon € 59.900.
Ja ik zie het nu, ik had via dat blog op de configurator geklikt maar dan kom je op de Belgische site uit zie ik nu. Dat scheelt bizar veel inderdaad, zeker als je ook nog meerekent dat driver assist daar niet bij in zit.

P8

• bottom line
P8

[ Voor 107% gewijzigd door bottom line op 22-08-2020 11:40 . Reden: dacht de P2 ]

• Pure8
Montalbano schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Ja ik zie het nu, ik had via dat blog op de configurator geklikt maar dan kom je op de Belgische site uit zie ik nu. Dat scheelt bizar veel inderdaad, zeker als je ook nog meerekent dat driver assist daar niet bij in zit.
Zoals ik hier boven al schreef:
wanneer je de Belgische P8 configureert zodat hij dezelfde spec's heeft dan de Nederlandse standaard uitvoering kom je op (afgerond) €66.000. Dus zo'n €6.000 duurder.

• JohnDoe77

• bottom line

• Spanky79
Pure8 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Zoals ik hier boven al schreef:
wanneer je de Belgische P8 configureert zodat hij dezelfde spec's heeft dan de Nederlandse standaard uitvoering kom je op (afgerond) €66.000. Dus zo'n €6.000 duurder.
Typische leaseauto. Bijtelling wordt te hoog als de prijs te ver boven de 60k uitkomt.

Voor Nederland dan eh. Hoe het zit voor België weet ik niet, maar volgens mij is daar een auto van de zaak veel voordeliger.

[ Voor 13% gewijzigd door Spanky79 op 22-08-2020 11:51 ]

• Pure8
Spanky79 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Typische leaseauto. Bijtelling wordt te hoog als de prijs te ver boven de 60k uitkomt.

Voor Nederland dan eh. Hoe het zit voor België weet ik niet, maar volgens mij is daar een auto van de zaak veel voordeliger.
In België heb je geen bijtelling. Wanneer je van je baas een auto krijgt hoef je niks uit te geven aan een auto.
De meesten krijgen daar dan nog een tankkaart bij dus die rijden dan helemaal gratis.
Er is veel politiek gedoe over maar de liberalen willen er niet van af.

Als zakelijke koper van een elektrische auto mag je die voor 110% inbrengen (belastingen)

• Spanky79
Pure8 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

In België heb je geen bijtelling. Wanneer je van je baas een auto krijgt hoef je niks uit te geven aan een auto.
De meesten krijgen daar dan nog een tankkaart bij dus die rijden dan helemaal gratis.

Als zakelijke koper van een elektrische auto mag je die voor 110% inbrengen (belastingen)
Voila. Zie hier deel twee van de reden.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:45
[...]

Tot 100% laad je inderdaad amper aan de laadpaal, maar er loopt al veel eerder iets mis. Hij doet er meer als 2 uur over om aan een fastcharger (350kw Ionity) voor de laatste 43kWh bij de batterij te doen. Als het echt absolute comfortabele niveau aan de lader 80% (claim was toch 30 minuten van 20%-80% niet?) en niet meer als dat, dan hou je echt maar heel weinig range over.
Nee zoals eerder gezegd NL is meeste 100 nu op de tijdstippen dat ik op de snelweg zit. Heb ook niet de behoefte om harder te rijden. Buitenland tripjes ook niet echt want dan is range belangrijker dan snelheid.

Zeekr 7x Privilege AWD

• bottom line
[...]

100% ;) (is nooit 110% geweest trouwens. Wel 120%).
BTW is trouwens niet 100% recupereerbaar

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 22-08-2020 12:22 ]

• Pure8
bottom line schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

100% ;) (is nooit 110% geweest trouwens. Wel 120%).
BTW is trouwens niet 100% recupereerbaar
Ok, schoonheidsfoutje van mij dan. Ik dacht dat het 110% i.p.v. 120%
Maar ondernemers betalen geen BTW, dus hoeft recupereren niet. Toch?

@bottom line Bedankt voor de rechtzetting. Foute info in dit forum is steeds vervelend.

[ Voor 8% gewijzigd door Pure8 op 22-08-2020 12:51 ]

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Pure8 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:49:
[...]

Ok, schoonheidsfoutje van mij dan. Ik dacht dat het 110% i.p.v. 120%
Maar ondernemers betalen geen BTW, dus hoeft recupereren niet. Toch?

@bottom line Bedankt voor de rechtzetting. Foute info in dit forum is steeds vervelend.
BTW op auto’s en hun kosten maximaal 50% aftrekbaar in België
En in België rijden we wel voor een groot gedeelte 120 km/u en zelfs iets meer op de autoweg zodat de range aan die snelheid er wel toe doet.

Ben overigens toch wel geschrokken van het groot aantal bugs die de auto nog vertoont : vind ik eerlijk gezegd niet echt aanvaardbaar voor een auto die anderhalf jaar geleden werd voorgesteld.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-01 17:16
Ben overigens toch wel geschrokken van het groot aantal bugs die de auto nog vertoont : vind ik eerlijk gezegd niet echt aanvaardbaar voor een auto die anderhalf jaar geleden werd voorgesteld.
Naar mate een product meer gebruikt wordt, is de kans op het vinden van bugs ook groter. De kans dat het product gebruikt wordt, op een manier die de fabrikant niet voor ogen had, onder omstandigheden, die afwijken van de norm, brengt niet eerder gevonden bugs aan het licht.

Het aantal bugs dat gemeld is op het duitse forum, valt mij ook best mee.

Het zijn vooral de zaken, die nog niet aanstaan, of beschikbaar zijn, die mij tegenvallen.

Mijn eerste kennismaking met de P2 leverde een reboot van Android Automotiveop, toen ik de parkeerplaats bij het Amsterdome afreed. Daar heb ik verder niemand over gehoord, dus waarschijnlijk is het een heel zeldzaam phenomeen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Lexieee68
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10-2024
Robbo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:10:
[...]

Ben benieuwd wat de experts van de lakkwaliteit van de P2 vinden.
Ik was er zelf niet van onder de indruk. Wat er in Eindhoven in de showroom stond was maar a la sinasappelkwaliteit gespoten. :-(
Zoiets als dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35BbmZVzqM_uXORXLgbVeaCeOWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Oo4E5By5e1rDRfGf8O1GkAwi.jpg?f=user_large

• Lexieee68
  • Laatst online: 11-10-2024
Met name in de reflectie links naast de portiergreep valt het op. Deze staat binnen in de Amsterdome.

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:21
Ik ben by far geen lak expert maar de reflectie hoort gewoon vloeiend te zijn, toch?

• Spanky79
Ik mag hopen dat mijn p8 er beter uit ziet. Dit is niet al te best als ik eerlijk ben.

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:58
Bjorn met een video van de laadsnelheid P2 vs M3, I-Pace en E-Soul:

YouTube: Polestar 2, Model 3, I-Pace and e-Soul charging compared

P2 (rood) moet alleen de M3 (ver) voor zich laten maar scoort zeer goed tov de anderen. PS2 kan 300km laden in 32min, meer dan voldoende voor mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfQqy1kNpmWGBAHr5gzhPUTaa-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jl2EPXIWjmIClmjiyE7WJRWn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door AartJW op 22-08-2020 19:58 ]

• Poleposition
vandijk schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:38:
[...]

Naar mate een product meer gebruikt wordt, is de kans op het vinden van bugs ook groter. De kans dat het product gebruikt wordt, op een manier die de fabrikant niet voor ogen had, onder omstandigheden, die afwijken van de norm, brengt niet eerder gevonden bugs aan het licht.

Het aantal bugs dat gemeld is op het duitse forum, valt mij ook best mee.

Het zijn vooral de zaken, die nog niet aanstaan, of beschikbaar zijn, die mij tegenvallen.

Mijn eerste kennismaking met de P2 leverde een reboot van Android Automotiveop, toen ik de parkeerplaats bij het Amsterdome afreed. Daar heb ik verder niemand over gehoord, dus waarschijnlijk is het een heel zeldzaam phenomeen.
Sorry, maar I don’t buy this. Er zijn in Duitsland nog maximaal enkele tientallen P2 s aan het rondrijden. Alle zaken die men vaststelt hadden reeds maanden gekend moeten zijn. Ik neem toch aan dat er een testvloot geweest is. Iedereen (ook in België) heeft problemenmet de lichten. Het probleem van alarm bij afkoelen batterij is ook algemeen. De radio die niet blijft doorspelen idem dito.Enz enz. Ik heb alleszins nog nooit zo’n waslijst van problemen gekend in een nieuw voertuig. En in 2007 reed ik in augustus al met de eerste nieuwe V70 in België

• P2void19noPP
Poleposition schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Sorry, maar I don’t buy this. Er zijn in Duitsland nog maximaal enkele tientallen P2 s aan het rondrijden. Alle zaken die men vaststelt hadden reeds maanden gekend moeten zijn. Ik neem toch aan dat er een testvloot geweest is. Iedereen (ook in België) heeft problemenmet de lichten. Het probleem van alarm bij afkoelen batterij is ook algemeen. De radio die niet blijft doorspelen idem dito.Enz enz. Ik heb alleszins nog nooit zo’n waslijst van problemen gekend in een nieuw voertuig. En in 2007 reed ik in augustus al met de eerste nieuwe V70 in België
Ho,Ho. Softwareproblemen zijn er om opgelost te worden. Daar kampt iedere ontwikkelaar mee.

• Poleposition
P2void19noPP schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:06:
[...]

Ho,Ho. Softwareproblemen zijn er om opgelost te worden. Daar kampt iedere ontwikkelaar mee.
Om één of andere reden wordt dit zomaar aanvaard. I disagree. Geen enkele andere producent buiten de softwareleverancier komt daar mee weg. En sorry, er was tijd genoeg. Als consument hoef ik dit niet te pikken. Ik herinner me het hoongelach van mijn zoon (millenial) toen ik hem zei een Android aangestuurde auto te kopen. Krijgt hij gelijk?

• Poleposition
Of krijgen we een korting van 10% als proefkonijnen? Sorry maar het kan gewoonweg niet om een duidelijk onvoldragen product op de markt te brengen en daar toch 60000 EUR en meer voor te verlangen. Een klein beetje kritische zin is echt op zijn plaats

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Poleposition schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Is die lijst ergens voorhanden? Dan kan ik het checken op mijn auto. En bijhouden

• Poleposition
Zie Polestar fans . de
En de mea culpa van de baas van Polestar Duitsland vind je daar ook.

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
P2void19noPP schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:06:
[...]

Als softwareontwikkelaar kan ik dit inderdaad niet ontkennen. Echter zijn de foute afstelling van de lichten en het afgaan van het alarmsysteem toch wel zaken die in een vrij basis testscenario moeten naar boven komen. Als dit niet gebeurt is er iets mis met je testflow lijkt me. Als je bewust besluit om te releasen met zo’n bugs heb je ofwel je quality management of je prioriteiten niet op orde.

Nu lijkt de afstelling van de lichten me absoluut geen software issue, maar eerder iets dat de afleverende garage moet checken. Dit is misschien niet gebruikelijk en slecht gecommuniceerd, waardoor ik me wel kan voorstellen dat het daar mis loopt.

• Fietsventje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
[...]

Niet juist: je betaalt in België wel belastingen op je bedrijfswagen. Het bedrag wordt bepaald door de catalogusprijs en de CO2-uitstoot, en vermindert lichtjes met de leeftijd van de wagen. Zo betaal je voor een mooie BMW 3-reeks ongeveer € 100 à € 150 netto per maand. Elektrische wagens en Plug-in Hybrids komen een stuk voordeliger uit.

• P2void19noPP
Laurent1602 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Als softwareontwikkelaar kan ik dit inderdaad niet ontkennen. Echter zijn de foute afstelling van de lichten en het afgaan van het alarmsysteem toch wel zaken die in een vrij basis testscenario moeten naar boven komen. Als dit niet gebeurt is er iets mis met je testflow lijkt me. Als je bewust besluit om te releasen met zo’n bugs heb je ofwel je quality management of je prioriteiten niet op orde.

Nu lijkt de afstelling van de lichten me absoluut geen software issue, maar eerder iets dat de afleverende garage moet checken. Dit is misschien niet gebruikelijk en slecht gecommuniceerd, waardoor ik me wel kan voorstellen dat het daar mis loopt.
Helemaal eens. Maar die Matrix Anti Verblinding van voorgangers en tegenliggers lijkt mij toch volledig software gestuurd.

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
P2void19noPP schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:58:
[...]

Helemaal eens. Maar die Matrix Anti Verblinding van voorgangers en tegenliggers lijkt mij toch volledig software gestuurd.
Dat wel, maar die kan (althans op mijn P2) nog niet worden ingeschakeld. Het issue dat er is, is puur de fysieke afstelling in hoogte denk ik. Ik moet er nog eens contact over opnemen met Polestar om het na te zien, als het effectief enkel afregelen is in de garage laat ik dat hier weten :)

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:37
Poleposition schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:44:
[...]

Om één of andere reden wordt dit zomaar aanvaard. I disagree. Geen enkele andere producent buiten de softwareleverancier komt daar mee weg. En sorry, er was tijd genoeg. Als consument hoef ik dit niet te pikken. Ik herinner me het hoongelach van mijn zoon (millenial) toen ik hem zei een Android aangestuurde auto te kopen. Krijgt hij gelijk?
Lijkt me allemaal wat voorbarig. Je hebt voor een auto gekozen die nogal wat firsts bevat: Nieuw merk, nieuwe fabriek, nieuwe aandrijflijn, eerste auto met Android Automotive, etc. Dan is de aanwezigheid van kinderziektes in de opstartfase nogal aannemelijk. Niemand wordt daar blij van, ik ook niet, maar auto’s zijn nu eenmaal rijdende computers en als je van een pre-productie testvloot van misschien 10-20 auto’s opschaalt naar honderden/duizenden voertuigen bestuurd door echte gebruikers, ga je geheid tegen onverwachte zaken aanlopen. Volgens mij rolden de eerste production-stage modellen pas in maart van de band? Ik vind dat Polestar het indrukwekkend snel doet.

Autosoftware ontwikkelen schijnt ook niet zo makkelijk te zijn, zie bijvoorbeeld de steeds groter wordende armada Id. 3’s die sinds November 2019 geproduceerd wordt, maar pas in september 2020 aan de consumenten wordt afgeleverd i.v.m. softwareprobemen, overigens mét ontbrekende features. De Tesla UI, batterijmanagement en andere systemen die nu in Teslas zit is ook een evolutie van meer dan 10 jaar auto’s en software bouwen. Schijnbaar komt volgende week een grote update uit die problemen zou moeten verhelpen, lijkt me een redelijke timing. Je auto wordt gelukkig ook niet door Android aangedreven, alleen je infotainment en andere randzaken als airconditioning.

Wat ik persoonlijk wel kwalijk vind zijn de ‘mechanische’ manco’s, en dan met name die slecht afgestelde lampen, vooral omdat ze er zelf zo trots op zijn. Dat lijken me issues die onmiddellijk in rijtests naar boven komen. Ik hoop dat er wat communicatie uitgestuurd wordt naar de delivery partners om hier extra aandacht aan te besteden. Hoewel ik veel zin heb om stukken te gaan rijden als de auto binnen is, liever niet meteen naar de service provider :)

• P2void19noPP
Laurent1602 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:49:
[...]

Dat wel, maar die kan (althans op mijn P2) nog niet worden ingeschakeld. Het issue dat er is, is puur de fysieke afstelling in hoogte denk ik. Ik moet er nog eens contact over opnemen met Polestar om het na te zien, als het effectief enkel afregelen is in de garage laat ik dat hier weten :)
Matrix verlichting is toch computer gestuurd. Sensoren bepalen. Komt goed.

• Poleposition
ach-jee schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:52:
[...]

Lijkt me allemaal wat voorbarig. Je hebt voor een auto gekozen die nogal wat firsts bevat: Nieuw merk, nieuwe fabriek, nieuwe aandrijflijn, eerste auto met Android Automotive, etc. Dan is de aanwezigheid van kinderziektes in de opstartfase nogal aannemelijk. Niemand wordt daar blij van, ik ook niet, maar auto’s zijn nu eenmaal rijdende computers en als je van een pre-productie testvloot van misschien 10-20 auto’s opschaalt naar honderden/duizenden voertuigen bestuurd door echte gebruikers, ga je geheid tegen onverwachte zaken aanlopen. Volgens mij rolden de eerste production-stage modellen pas in maart van de band? Ik vind dat Polestar het indrukwekkend snel doet.

Autosoftware ontwikkelen schijnt ook niet zo makkelijk te zijn, zie bijvoorbeeld de steeds groter wordende armada Id. 3’s die sinds November 2019 geproduceerd wordt, maar pas in september 2020 aan de consumenten wordt afgeleverd i.v.m. softwareprobemen, overigens mét ontbrekende features. De Tesla UI, batterijmanagement en andere systemen die nu in Teslas zit is ook een evolutie van meer dan 10 jaar auto’s en software bouwen. Schijnbaar komt volgende week een grote update uit die problemen zou moeten verhelpen, lijkt me een redelijke timing. Je auto wordt gelukkig ook niet door Android aangedreven, alleen je infotainment en andere randzaken als airconditioning.

Wat ik persoonlijk wel kwalijk vind zijn de ‘mechanische’ manco’s, en dan met name die slecht afgestelde lampen, vooral omdat ze er zelf zo trots op zijn. Dat lijken me issues die onmiddellijk in rijtests naar boven komen. Ik hoop dat er wat communicatie uitgestuurd wordt naar de delivery partners om hier extra aandacht aan te besteden. Hoewel ik veel zin heb om stukken te gaan rijden als de auto binnen is, liever niet meteen naar de service provider :)
Ik vind dergelijke aanname eerlijk gezegd nonsens. Sorry voor de duidelijke taal maar als je
een product op de markt brengt dat nu niet bepaald een habbekrats kost verwacht ik niet dat dit slechts op 10 of 20 auto’s is getest. En ik herhaal dat ik niet meestap in het al te gemakkelijk excuus dat je
nu eenmaal met bugs moet leven. Als Apple user ben ik daar toch al lang voor het grootste deel van afgekickt. Als ik een vaatwasser koop of een tv of een oven of een fiets moet ik dit ook niet aanvaarden. Hoog tijd dat software ontwikkelaars in de echte wereld terechtkomen en foutloze kwaliteit afleveren (En dus hun release uitstellen) wat van alle andere professionals wel wordt verwacht.

• Poleposition
Omdat het nieuw is moet ik als consument dus aanvaarden dat het gebrekkig mag zijn? No way

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Poleposition schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:55:
Omdat het nieuw is moet ik als consument dus aanvaarden dat het gebrekkig mag zijn? No way
Je hoeft het natuurlijk niet te accepteren, maar zoals ach-jee al zei, houdt je jezelf ook wel een beetje voor de gek als je van de P2 een afgepolijst product verwacht terwijl die vrijwel compleet op nieuwe technologie draait.

Het is al vanaf het begin bekend dat de P2 in een nieuwe fabriek geproduceerd zou worden. Dat het de eerste auto met de Zenuity ADAS zou zijn en dat het de eerste auto met Android Automotive is. Tot deze maand reden er minder dan 1000 P2s in het wild. Dat is gewoon een te kleine sample size om alle bugs eruit te halen.

Ik zal niet ontkennen dat je gevoelens niet terecht zijn, ik wil je enkel aangeven dat dit geen verrassing is voor diegene die al een jaar naar Polestar kijken.

Ten eerste denk ik dat er heden ten dagen geen bug-vrije auto’s meer bestaan. Maar als je graag een minder trammelant had willen hebben, had je beter een Duitser of Japanner kunnen kopen op basis van uitgekauwde technologie. Je kan niet het nieuwste van het nieuwste verwachten en dat het zonder problemen functioneert.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• JohnDoe77
Poleposition schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:49:
Of krijgen we een korting van 10% als proefkonijnen? Sorry maar het kan gewoonweg niet om een duidelijk onvoldragen product op de markt te brengen en daar toch 60000 EUR en meer voor te verlangen. Een klein beetje kritische zin is echt op zijn plaats
De feiten zijn er voor de P2. Maar wat stel je nu concreet voor? :|

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-01 04:10
AartJW schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:54:

P2 (rood) moet alleen de M3 (ver) voor zich laten maar scoort zeer goed tov de anderen. PS2 kan 300km laden in 32min, meer dan voldoende voor mij.

[Afbeelding]
20% --> 80% duurt 28 minuten, niks mis mee! Wel jammer dat hij nergens echt de 150kW haalt, maar blijft hangen op 133kW. Misschien dat hier na wat optimalisaties nog een paar procent te winnen valt.

Verwijderd

Poleposition schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:53:
[...]

Ik vind dergelijke aanname eerlijk gezegd nonsens. Sorry voor de duidelijke taal maar als je
een product op de markt brengt dat nu niet bepaald een habbekrats kost verwacht ik niet dat dit slechts op 10 of 20 auto’s is getest. En ik herhaal dat ik niet meestap in het al te gemakkelijk excuus dat je
nu eenmaal met bugs moet leven. Als Apple user ben ik daar toch al lang voor het grootste deel van afgekickt. Als ik een vaatwasser koop of een tv of een oven of een fiets moet ik dit ook niet aanvaarden. Hoog tijd dat software ontwikkelaars in de echte wereld terechtkomen en foutloze kwaliteit afleveren (En dus hun release uitstellen) wat van alle andere professionals wel wordt verwacht.
Blijkbaar is dit tegenwoordig steeds meer de norm aan het worden. Er zijn meerdere fabrikanten die producten releasen waar dusdandige bugs in zitten dat je jezelf af vraagt of er wel testers in dienst zijn. Een mooi voorbeeld is Garmin. Veruit marktleider qua sporthorloges/fietscomputers die het presteert om bij vrijwel iedere nieuwe productlancering een product te leveren dat forse bugs bevat. Kopers accepteren het blijkbaar (je hebt denk ik ook weinig keuze anders dan een ander merk kopen) en als het meer en meer de norm wordt dan zie ik het zich nog wel verder ontwikkelen. De mogelijkheid tot OTA's kwam ooit als een zegen (want meer features in de toekomst!) maar is nu ook het excuus om versneld uit te leveren en het later alsnog te kunnen fixen.

Hetzelfde geldt overigens voor features. Die zie je tegenwoordig ook pas later in een update uitgeleverd worden. Persoonlijk vind ik dat misleiding want in de productmarketing wordt het wel gepromoot. Het is jammer dat daar niet tegen opgetreden wordt.

Waar ik me persoonlijk meer zorgen over maak is de werkelijke range van de P2. Voor mij is 200km zonder te laden (in de winter, 120km/u 90% snelweg, verwarming en muziek etc. aan) het absolute minimum. Dat lijkt, zeker met batterij degradatie, toch wat spannend te worden en ik heb geen zin om met samengeknepen billen in de auto te moeten zitten. Het zal overigens niet vaker dan 1-2 keer per maand voorkomen dat ik zo'n afstand rijd maar toch. Misschien was ik naïef of heb ik me onvoldoende ingelezen maar dat 50% WLTP in de winter 'normaal' is (ik vind het verre van normaal en ronduit belachelijk) had ik niet verwacht.

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Je hebt eigenlijk wel gelijk

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 07:56:
[...]

Blijkbaar is dit tegenwoordig steeds meer de norm aan het worden. Er zijn meerdere fabrikanten die producten releasen waar dusdandige bugs in zitten dat je jezelf af vraagt of er wel testers in dienst zijn. Een mooi voorbeeld is Garmin. Veruit marktleider qua sporthorloges/fietscomputers die het presteert om bij vrijwel iedere nieuwe productlancering een product te leveren dat forse bugs bevat. Kopers accepteren het blijkbaar (je hebt denk ik ook weinig keuze anders dan een ander merk kopen) en als het meer en meer de norm wordt dan zie ik het zich nog wel verder ontwikkelen. De mogelijkheid tot OTA's kwam ooit als een zegen (want meer features in de toekomst!) maar is nu ook het excuus om versneld uit te leveren en het later alsnog te kunnen fixen.

Hetzelfde geldt overigens voor features. Die zie je tegenwoordig ook pas later in een update uitgeleverd worden. Persoonlijk vind ik dat misleiding want in de productmarketing wordt het wel gepromoot. Het is jammer dat daar niet tegen opgetreden wordt.

Waar ik me persoonlijk meer zorgen over maak is de werkelijke range van de P2. Voor mij is 200km zonder te laden (in de winter, 120km/u 90% snelweg, verwarming en muziek etc. aan) het absolute minimum. Dat lijkt, zeker met batterij degradatie, toch wat spannend te worden en ik heb geen zin om met samengeknepen billen in de auto te moeten zitten. Het zal overigens niet vaker dan 1-2 keer per maand voorkomen dat ik zo'n afstand rijd maar toch. Misschien was ik naïef of heb ik me onvoldoende ingelezen maar dat 50% WLTP in de winter 'normaal' is (ik vind het verre van normaal en ronduit belachelijk) had ik niet verwacht.
Heb hier al vaker opmerkingen geplaatst over het werkelijke bereik. Zeker in de winter. Dat wordt met een P8 nog slechter. Paal thuis (of in de buurt) ga je wel nodig hebben. Dan komt het vast wel goed voor de meeste.

• bottom line

[Afbeelding]
Hij heeft ook nog een ander tabel ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4JQsnJh_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 07:56:
[...]

Ik heb ook stevige interesse in een EV als volgende leasebak.

3 autos die op de markt zijn komen in aanmerking met mijn wensen.
-Tesla 3 LR
- Polestar
- Hyundai Kona
-(VW id4)

250 km actieradius aan 120 km/h ook in de winter vind ik wel een must, en eigenlijk zou ik liever 250 km aan 120 km/h zien bij ontlading vanaf 80%.
Dan lijkt de Polestar toch wat tekort te schieten, en komt voorlopig enkel de Tesla in aanmerking wegens hun laag verbruik.

Heb ook al wat filmpjes van Bjorn Nyland bekeken, en ik wacht met smart op zijn 1000 km challenge met de Polestar.

Maar eigenlijk ben ik blij dat ik nog 2-3 jaar met mijn huidige auto moet, ik denk dat de markt behoorlijk volwassener zal zijn tegen die periode.
Van Tesla verwacht ik eigenlijk dat ze de prijzen nog wat drukken, anders krijgen ze hun fabrieken niet op volle toeren, en ik ben razend benieuwd naar battery day.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• GeeMoney
Tommie12 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:37:
[...]

-Tesla 3 LR
- Polestar
- Hyundai Kona
-(VW id4)

250 km actieradius aan 120 km/h ook in de winter vind ik wel een must, en eigenlijk zou ik liever 250 km aan 120 km/h zien bij ontlading vanaf 80%.
Dan lijkt de Polestar toch wat tekort te schieten, en komt voorlopig enkel de Tesla in aanmerking wegens hun laag verbruik.

Heb ook al wat filmpjes van Bjorn Nyland bekeken, en ik wacht met smart op zijn 1000 km challenge met de Polestar.

Maar eigenlijk ben ik blij dat ik nog 2-3 jaar met mijn huidige auto moet, ik denk dat de markt behoorlijk volwassener zal zijn tegen die periode.
Van Tesla verwacht ik eigenlijk dat ze de prijzen nog wat drukken, anders krijgen ze hun fabrieken niet op volle toeren, en ik ben razend benieuwd naar battery day.
No offense maar als je nog zeker 2 jaar moet heeft het geen zin om nu al shortlistjes te maken.
De ontwikkelingen gaan hard en er komen nog een aantal modellen aan en mogelijk upgrades van bestaande, het kan er heel anders uitzien tegen die tijd. Voor range heb je aan Tesla in de basis natuurlijk altijd een goede.

• Montalbano
  • Niet online
Tja, over 2 jaar kun je ook weer wachten op wat er 2 jaar daarna weer komt. Zo blijf je bezig.
Wat betreft de range, op die enkele dag dat je toch iets verder moet dan wat kan, kun je ook gewoon even 5 of 10 minuten bijladen bij Fastned of vergelijkbaar.

P8

• Tommie12
Montalbano schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:02:
Tja, over 2 jaar kun je ook weer wachten op wat er 2 jaar daarna weer komt. Zo blijf je bezig.
Wat betreft de range, op die enkele dag dat je toch iets verder moet dan wat kan, kun je ook gewoon even 5 of 10 minuten bijladen bij Fastned of vergelijkbaar.
Tuurlijk gaat er nog veel veranderen, maar huidig contract loopt, en daar kom ik niet onder uit (en ga de auto nu ook niet in de fik steken of tegen een paal,parkeren).

Die 5 of 10 min laden durft nog wel eens tegen vallen. De ioniq bv laadt maar met 22-25 kW als het koud is...
En ook de Volvo laadt een pak trager dan de Tesla, dat moeten ze zeker nog bijwerken.

• Spanky79
STIMPPYYY schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

Heb hier al vaker opmerkingen geplaatst over het werkelijke bereik. Zeker in de winter. Dat wordt met een P8 nog slechter. Paal thuis (of in de buurt) ga je wel nodig hebben. Dan komt het vast wel goed voor de meeste.
Gelukkig hebben de meesten wel een warmtepomp. Dat zou de range in koude omstandigheden omhoog moeten halen met zeker 20 km. Ze zeggen zelf 30.

• boldg1974
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-01 20:12
Poleposition schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:53:
[...]

Niets verbiedt je om te wachten met aanschaf totdat de eerste lichtingen fouten opgelost zijn? Misschien met jouw instelling de beste keuze, dat voorkomt frustratie? Ik zelf heb deze instelling ook een tijd gehad, echter weet ik dat met nieuwe produten en dus first adoptee zijn, er ook issues meekomen. Ik wacht dan ook meestal af totdat het product minimaal een eerste update heeft gehad of dat er announced is dater een update aan zit te komen....voorkomt frustratie aan mijn kant....

Xpeng G9 AWD Performance (2024)

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:13
Poleposition schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:55:
Grappig dat je dat huishoudelijke spul als voorbeeld neemt. Het beweerde klopt helaas niet want wij hebben al 4 x een monteur over de vloer gehad om software updates te doen op onze kookplaat en vaatwasser omdat ze in storing vielen.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Poleposition
En dat moeten we dus normaal vinden?

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:30
Poleposition schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:57:
Dit heeft ook bij mij meegespeeld om wel of niet voor een P2 te gaan.
Je kan gewoon verwachten van een totaal nieuw product dat hij niet 100% is net als Tesla waar gewoon zoveel mankementen zijn/waren.

Ben ook zelf uiteindelijk voor de E-tron gegaan ook wetende dat die niet 100% goed zijn, maar bouwkwaliteit weet je wel dat het goed zit.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat mij betreft zijn de volgende algemene regels voor software van toepassing:

- Functioneel falen is niet acceptabel.
- Functionaliteit upgraden via Internet is in principe een prima mogelijkheid.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• foxtrotc
  • Laatst online: 28-11-2020
foxtrotc schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 14:36:
Voor degene die al een Polestar van binnen hebben gezien een vraag.
Ik vind het erg fijn om tijdens het rijden een lekker filmpje te kijken op mijn telefoon.
Is er een plekje waar in mijn telefoon (landscape) goed in het zicht neer kan zetten?
Is wel een belangrijk punt voor me.

:+
Smiley was niet duidelijk genoeg voor iedereen.
I’m just trolling...

Ik word beetje melig van alle non-issues die mensen hier op plempen (welkom to the forum, I know), dat ik er zelf ook maar wat onzin opgooi.

[ Voor 129% gewijzigd door foxtrotc op 23-08-2020 13:18 . Reden: Incompetentie mijnerzijds ]

• JohnDoe77
Tommie12 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:37:
[...]

-Tesla 3 LR
- Polestar
- Hyundai Kona
-(VW id4)

Ik zou mij er inderdaad niet al te druk om maken nu (al is het wel leuk) maar over 2-3jr zijn er zoveel verbeteringen en meer keuzes... je lijstje is dan 2x zo lang!

• JohnDoe77
Dat is zo, maar niemand raadt hem aan twee jaar te wachten, hij moet twee tot drie jaar doorrijden met zijn huidige auto.

Verwijderd

Dat klopt natuurlijk maar is eerder een pleister dan de oplossing voor een tegenvallende range. Hopelijk komen er nog wat mooie updates die de range verbeteren en misschien valt het in de winter wel mee. We gaan het zien.

• JohnDoe77
Nogmaals de vraag; het zit je blijkbaar heel hoog dat je niet het complete perfect werkende product krijgt vanaf dag 1 voor je € 60.000. Prima; maar wat stel je voor te doen? Ga je hem niet bestellen, wacht je -wat eerder als suggestie werd gegeven maar je negeert- tot de kinderziektes eruit zijn? Of stel je voor dat iedereen die straks zijn/haar P2 heeft in protest op een maandagochtend stapvoets over de snelweg naar het Malieveld rijdt?

• JohnDoe77
syntesia schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

Dit heeft ook bij mij meegespeeld om wel of niet voor een P2 te gaan.
Je kan gewoon verwachten van een totaal nieuw product dat hij niet 100% is net als Tesla waar gewoon zoveel mankementen zijn/waren.

Ben ook zelf uiteindelijk voor de E-tron gegaan ook wetende dat die niet 100% goed zijn, maar bouwkwaliteit weet je wel dat het goed zit.
Mooie auto ook, alleen vond ik hem wel echt zwaar aanvoelen in bochten. Maar de SB... en dat interieur _/-\o_

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Cutting edge producten komen met cutting edge problemen. Als je daar een appetite voor hebt, kun je daar doorheen kijken. Als je daar geen appetite voor hebt, kun je de P2 beter links laten liggen de komende 24 maanden zodat anderen de kastanjes uit het vuur halen.

Je kan hier op het forum ranten wat je wilt, maar bottom line zal je zelf vrede moeten zien te vinden met de ene keuze of de ander.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

[Afbeelding]
Allemaal leuke getallen op papier, maar toekomstmuziek.

De praktijk is dat ik de afgelopen maanden op vakantie ben geweest naar Italië en geen V3 supercharger ben tegengekomen. Dat gaat echt nog jaren duren voordat je er op vakanties volledig profijt van hebt.

In de praktijk heb ik maximaal op 135kW gezeten en maar heel even, vaker nog kwam ik niet boven de 120kW uit.

En om eerlijk te zijn ging het allemaal prima, nergens echt op het laden hoeven wachten.

In de toekomst gaat dat 250kW misschien meer spelen, maar ik verwacht vooral het voordeel in geen stall pairing meer.

Tesla gebruikt bij V2 superchargers stall pairing, waardoor je de 120 of 150kW (afhankelijk van locatie) met je buurman deelt. Dan Val je dus opeen terug naar 60 of 75kW als er iemand naast je komt staan.

De PS2 heeft gewoon hele nette getallen waarmee je prima op vakantie kunt (qua tijden).

[ Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 23-08-2020 14:36 ]

Youtube: DashcamNL

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:30
JohnDoe77 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Mooie auto ook, alleen vond ik hem wel echt zwaar aanvoelen in bochten. Maar de SB... en dat interieur _/-\o_
Eens hij voelt ook erg zwaar qua rijden maar ik vond het heerlijk. Heb niet in de P2 gereden dus hoe die rijdt is voor mij nog de vraag maar die zou zeker een stuk lichter aanvoelen.

Helaas heb ik geen sb daar was ik wel naar op zoek maar die prijzen zijn nog erg hoog. En nu betaal ik minder bijtelling dan een P2 dus dan is de reguliere 55 prima !

• JohnDoe77
syntesia schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:34:
[...]

Eens hij voelt ook erg zwaar qua rijden maar ik vond het heerlijk. Heb niet in de P2 gereden dus hoe die rijdt is voor mij nog de vraag maar die zou zeker een stuk lichter aanvoelen.

Helaas heb ik geen sb daar was ik wel naar op zoek maar die prijzen zijn nog erg hoog. En nu betaal ik minder bijtelling dan een P2 dus dan is de reguliere 55 prima !
Ja, als dat al niet prima is... is echt een top auto en heel ruim. Ik ben zelf voor de P8 gegaan omdat die voor mij weer net wat voordeliger is en ik echt enthousiast ben over de looks van de XC40. *;

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:01
Bekijk het eens op deze manier...

Áls... het voor de consumenten al mogelijk hád geweest, om al in maart 2020 met deze auto te rijden....

maar je kreeg er gelijk bij te horen dat de SW nog mankementen heeft... (jammer dingen maar niet desastreus)

hoeveel mensen hadden dan G R A A G geroepen? en het tijdelijke ongemak voor lief genomen?

maw, je kan NU... al rijden met deze bolide... en tja, sw is nog niet optimaal...

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-12-2025
Heb je een P2 in bestelling.. Zo ja wanneer wordt hij geleverd.? Ik neem aan dat Polestar er alles aan gelegen is en ook alles in het werk zal stellen om issues zsm via OTA of bij nog te leveren auto’s bij levering opgelost te hebben..
Ik zou me er niet teveel zorgen om maken.

P2, Zappi V2

• Poleposition
JohnDoe77 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:49:
[...]

Nogmaals de vraag; het zit je blijkbaar heel hoog dat je niet het complete perfect werkende product krijgt vanaf dag 1 voor je € 60.000. Prima; maar wat stel je voor te doen? Ga je hem niet bestellen, wacht je -wat eerder als suggestie werd gegeven maar je negeert- tot de kinderziektes eruit zijn? Of stel je voor dat iedereen die straks zijn/haar P2 heeft in protest op een maandagochtend stapvoets over de snelweg naar het Malieveld rijdt?
Heb hem al lang besteld en binnen een tweetal weken levering wellicht. Maar of ik hem houd ? Denk dat ik zo langzamerhand best geïnformeerde Polestar 2 klant ben, lees alles wat niet Chinees of Thai is en heb alle filmpjes gezien, waardoor ik toch een aantal serieuze pijnpunten ontdek. Ga er binnenkort eens een uitgebreide post aan wijden, wat voor sommigen wellicht toch niet gekende en belangrijke info zal inhouden. Maar ik heb wel een aantal uur nodig om alle info nog eens te bekijken en alles op een rijtje te zetten. Wat ik nu al zeker weet: indien in België een niet elektrische fatsoenlijke auto sinds 2020 fiscaal niet op een nooit geziene wijze zou zijn afgestraft zou de P2 voor mij zeker geen optie meer zijn met de info die ik nu verzameld heb en mijn eigen ervaring (testrit).

• Mga1600
Als je geen risico’s wil lopen van kinderziekten moet je geen nieuwe merken/nieuwe technologieën kopen denk ik dan maar......

En waar heb je het nu echt over het de P2 ‘issues’: Kleinigheden in de marge. Vrijwel iedere tester is positief onder de indruk van het geheel van de auto .
Als je de oplossing van die kleine onvolkomenheden niet even af wilt wachten zou ik gauw wat anders uit gaan zoeken

• Mga1600
Poleposition schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:33:
[...]

Heb hem al lang besteld en binnen een tweetal weken levering wellicht. Maar of ik hem houd ? Denk dat ik zo langzamerhand best geïnformeerde Polestar 2 klant ben, lees alles wat niet Chinees of Thai is en heb alle filmpjes gezien, waardoor ik toch een aantal serieuze pijnpunten ontdek. Ga er binnenkort eens een uitgebreide post aan wijden, wat voor sommigen wellicht toch niet gekende en belangrijke info zal inhouden. Maar ik heb wel een aantal uur nodig om alle info nog eens te bekijken en alles op een rijtje te zetten. Wat ik nu al zeker weet: indien in België een niet elektrische fatsoenlijke auto sinds 2020 fiscaal niet op een nooit geziene wijze zou zijn afgestraft zou de P2 voor mij zeker geen optie meer zijn met de info die ik nu verzameld heb en mijn eigen ervaring (testrit).
Ik hoor regelmatig inside informatie van BMW en Audi daar griezel je ook van....

• Hansieo
Deze informatie zal (haast wel..) FOUT zijn maar toch even ventileren.

Bij mijn rond zwervingen over het web hoorde ik een leverancier vertellen dat de Polestar-2 welliswaar een 11KW lader heeft (3x16A) maar dat deze op 1Fase 32A kan laden......

Dit lijkt mij broodje Gibbon... 8)7 maar zit er een kern(tje) van waarheid in?? bv 1F 20A of zo?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:41
Hansieo schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 15:53:
Deze informatie zal (haast wel..) FOUT zijn maar toch even ventileren.

Bij mijn rond zwervingen over het web hoorde ik een leverancier vertellen dat de Polestar-2 welliswaar een 11KW lader heeft (3x16A) maar dat deze op 1Fase 32A kan laden......

Dit lijkt mij broodje Gibbon... 8)7 maar zit er een kern(tje) van waarheid in?? bv 1F 20A of zo?
Zal gewoon kunnen. Zie ook; https://ev-database.nl/auto/1170/Polestar-2

Model 3 kan dit bv ook. Niks geks aan.

Dus, 3x16a laders waarbij er twee gecombineerd kunnen worden door de auto om 1x32 te kunnen laden. Als je nu 1 fase thuis hebt kan dat best een prima oplossing zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 23-08-2020 16:11 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Verwijderd

Hansieo schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:49:
hoeveel mensen hadden dan G R A A G geroepen? en het tijdelijke ongemak voor lief genomen?

maw, je kan NU... al rijden met deze bolide... en tja, sw is nog niet optimaal...
Ik hoop niemand? Even serieus.....je hebt het over een product van €60.000 en dan ga je (software)gebreken die ze prima hadden kunnen testen en oplossen voorafgaand aan uitlevering downplayen?

Dat je NU al met een auto met bugs kunt rijden lijk je positief te vinden? Draai het eens om: levering zou 2 maanden geleden al moeten zijn. Ze hebben zelfs 2 maanden langer de tijd gehad om te testen en fixen.

Mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik snap dat ik een risico loop bij een nieuw merk met een auto die je vanaf de website moest bestellen zonder gezien of getest te hebben. Het komt ook allemaal wel goed.

Maar ik verbaas me er over hoe gemakkelijk sommigen hier de negatieve punten downplayen en acceptabel vinden. Het is niet dat je een gratis auto hebt gekregen, je hebt er een premium prijs voor betaald.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-01 11:15
[...]

De software die in China wordt gebruikt is totaal anders dan de software die voor de westerse markt is bedoeld. Dus de problemen die zij ervaren kan je niet zomaar doortrekken naar de software waar wij gebruik gaan maken (China gebruiken ze volgens mij een Huawei stack en maken ze geen gebruik van native google maps. Terwijl wij gebruik gaan maken van Google Play store en Google Maps). Dus ik zou zeggen wacht het eerst af en test de software en rapporteer vooral je bugs bij Polestar. Hier melden is ook prima, dan kunnen wij die ook melden bij Polestar zodat het sneller opvalt bij Polestar.
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:06:
[...]
Ik hoop niemand? Even serieus.....je hebt het over een product van €60.000 en dan ga je (software)gebreken die ze prima hadden kunnen testen en oplossen voorafgaand aan uitlevering downplayen?

Dat je NU al met een auto met bugs kunt rijden lijk je positief te vinden? Draai het eens om: levering zou 2 maanden geleden al moeten zijn. Ze hebben zelfs 2 maanden langer de tijd gehad om te testen en fixen.

Mij maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik snap dat ik een risico loop bij een nieuw merk met een auto die je vanaf de website moest bestellen zonder gezien of getest te hebben. Het komt ook allemaal wel goed.

Maar ik verbaas me er over hoe gemakkelijk sommigen hier de negatieve punten downplayen en acceptabel vinden. Het is niet dat je een gratis auto hebt gekregen, je hebt er een premium prijs voor betaald.
Ik denk dat je de impact van Corona een beetje onderschat. Hoeveel games worden op dit moment uitgesteld? Je zou denken dat game developers prima vanuit huis dezelfde prestaties kunnen leveren, maar nee. Verder maak je tijdens het ontwikkelen van je software een roadmap met deliverables. Ik kan me zo voorstellen dat Polestar en Google ervoor kiezen om de functies die het meest gebruik worden als eerste uit te rollen. Dit is de launch van Andriod Automotive, ik snap dat het jou wens is dat alles meteen werkt. Maar dat is niet meer van deze tijd. Je levert wat op en daar schaaf je aan en voeg je extra functionaliteit toe, dat is het hele concept van DevOps. Tesla OS is ook al jaren uitgerold en bevat ook nog steeds bugs en worden ook nog steeds functies toegevoegd. Dus wat heeft je voorkeur?

1. Er wordt 1x wat uitgerold dat 100% werkt maar waar je nooit nieuwe features krijgt.
2. Er wordt op de dag van de launch 1.0 opgeleverd en door de jaren heen wordt alles beter en krijg je meer functies erbij.

Ik kies voor het tweede. Mijn infotainment in mijn VW Polo werkt ook prima, maar dat is niet te vergelijken met Tesla OS of Android Automotive. Vraag dat maar na bij VW ;). Heb een beetje geduld en vertrouwen in de mannen en vrouwen van Google (volgens mij doen ze iets met software, ben niet helemaal zeker :P) en Polestar.

nieuws: Halo Infinite is uitgesteld tot 2021
The decision to shift our release is the result of multiple factors that have contributed to development challenges, including the ongoing COVID-related impacts affecting us all this year. I want to acknowledge that hard work from our team at 343 Industries, who have remained commited to making a great game and finding solutions to development challenges. However, it is not sustainable for the well-being of our team or the overall success of the game to ship this holiday.
https://control-online.nl...n-van-een-nieuwe-project/
En het is allemaal goed te doen volgens Roode: “Over het algemeen bevalt thuiswerken prima, iedereen zet zich fantastisch in en houdt zich aan de gemaakte thuiswerk afspraken. Wel merken we dat tijdens deliverable weken het wat lastiger is daar waar normaliter mensen veel samen overleggen en testen. Dit is nu een stuk moeilijker. Tevens merken we dat het missen van persoonlijk contact groter begint te worden. Onlangs zijn we met een nieuw project gestart en dan zitten we vaak graag samen om te brainstormen, en is het leuk om na werktijd samen wat te doen. Hopelijk kunnen we binnenkort dus weer naar kantoor. Op 1,5 meter samen zijn is dan toch beter dan helemaal niet samen te zijn.”
Of er gevolgen zijn voor de lopende weet Roode nog niet. “Zoals gezegd merken we dat tijdens de deliverable weken er minder intensief getest en overlegd kan worden,” legt hij uit. “Dit brengt wel wat stress met zich mee. Op dat soort momenten wordt er toch even naar kantoor gegaan om op locatie toch een paar dingen te testen. Daarnaast missen we dus het creatieve proces wat zo belangrijk is aan het begin van een nieuw project. Verdere gevolgen zijn nu in ieder geval nog niet duidelijk.”

• BlakHawk
[...]

Hangt toch maar net van de bugs af?

Bij de Model 3 accepteren we bugs al sinds we de auto hebben.

Nu eindelijk na een maand of 10 denk ik steeds vaker: “dit begint acceptabel te worden” en dan heb ik het vooral over spotify wat vastloopt, regen sensor en groot licht (werkt nog steeds niet). Of wat dacht je van uitvallende schermen onder het rijden? Die is ook sinds de laatste update weer okee bij mij.

Dan houd ik autopilot bewust even buiten beschouwing.

Soort van 360 graden camera bij parkeren hebben ze er nu ingebakken, maar dat is nog niet helemaal een 360 camera. Denk ook niet dat de model 3 daar volledige hardware voor aanwezig heeft. Maar dat zijn dingen, waarom zat dat er niet altijd al in voor een auto van deze klasse en prijs.

Het hangt dus maar net van de aard van de problemen bij PS2 af. Is het essentieel of soortgelijke software issues als bij Tesla?

Vooral iedere keer een vastlopende muziek is echt bloed irritant en heeft bij mij echt 9 maanden geduurd voordat het een beetje werkbaar was. Ik heb af en toe nog steeds bij wegrijden geen muziek. Soms helpt switchen van zender, maar soms moet ik spotify uit en inloggen voordat hij weer werkt.

• Hansieo
[...]

Je hebt een punt dat het natuurlijk béter zou zijn... als alles 100% werkte.
En die 65.000 (denk dat meeste wel lak etc er bij nemen..) tja, mag je "probleemloos" verwachten...

maar een product zó vol software (zelfs het MS software bedrijfje heeft update-na-update.... lol)

Maar zoals sommige zeggen, hangt af van de "kwaal" en die kan voor de één lastiger te verkroppen zijn dan de ander.

voorbeeld: om de 5 min reboot en je route weg... rrrrroooAAARRRR
zoiets als dát, zou voor mij (voorlopig) een NO-GO zijn

• Hansieo
Inspired schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:05:
[...]

Zal gewoon kunnen. Zie ook; https://ev-database.nl/auto/1170/Polestar-2

Model 3 kan dit bv ook. Niks geks aan.

Dus, 3x16a laders waarbij er twee gecombineerd kunnen worden door de auto om 1x32 te kunnen laden. Als je nu 1 fase thuis hebt kan dat best een prima oplossing zijn.
verhip, je hebt gelijk... totaal overheen gelezen dat de P2 dat kan... _/-\o_

• IceOnFire
  • Niet online
Afgelopen zaterdag ook een proefrit gemaakt in de Polestar 2. Rij nu zelf in een Tesla model 3 performance die ik serieus overweeg in te ruilen.

Belangrijkste minpunten; de lane assist is niet te vergelijken met Autopilot, hij blijft zelfstandig zeker niet zomaar in zn baan. Weggedrag is duidelijk minder sportief terwijl de vering met het Performance Pack duidelijk stugger is dan de Tesla. Je merkt ook met t rijden goed dat de auto zwaarder is, vooral in de bochten. Audiokwaliteit is merkbaar minder. Ook is hij (logisch) minder snel maar niet in die mate dat dat me stoort. Elekrtraverbruik ligt ook duidelijk hoger.

Belangrijkste pluspunten; bouwkwaliteit van de auto is, iig gevoelsmatig, stukken beter. Ook qua design, zowel buiten als en interieur duidelijk mooier. Mooi strak digitaal instumentarium, vind t echt goed gedaan. Ook de stoffen stoelen vielen me erg mee, qua uitstraling en comfort veel beter dan ik gedacht had (ben gewend aan leer). Stoelen zitten ook erg fijn, meer support dan de Tesla. Kofferklep en -ruimte veel praktischer dan de Model 3 met de enorme opening en elektrische bediening. Hij is ook een stukje stiller dan de Tesla tijdens het rijden. De automatische cruise control is stukken minder zenuwachtig dan Autopilot en omschakelen naar "normale" cruisecontrol kan heel makkelijk.

Software van de auto vond ik qua soepelheid en bediengemak zeker vergelijkbaar met Tesla. Je mist de scheetkussens en spelletjes maar dat mis ik persoonlijk niet. Al met al voelt het voor mij veel meer als een (luxe) auto.

Maandag hoor ik wat ik voor de Tesla inruil zou krijgen. Ben benieuwd, vind t nog best lastig kiezen moet ik zeggen..

• BlakHawk
IceOnFire schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:45:
Afgelopen zaterdag ook een proefrit gemaakt in de Polestar 2. Rij nu zelf in een Tesla model 3 performance die ik serieus overweeg in te ruilen.

Belangrijkste minpunten; de lane assist is niet te vergelijken met Autopilot, hij blijft zelfstandig zeker niet zomaar in zn baan. Weggedrag is duidelijk minder sportief terwijl de vering met het Performance Pack duidelijk stugger is dan de Tesla. Je merkt ook met t rijden goed dat de auto zwaarder is, vooral in de bochten. Audiokwaliteit is merkbaar minder. Ook is hij (logisch) minder snel maar niet in die mate dat dat me stoort. Elekrtraverbruik ligt ook duidelijk hoger.

Belangrijkste pluspunten; bouwkwaliteit van de auto is, iig gevoelsmatig, stukken beter. Ook qua design, zowel buiten als en interieur duidelijk mooier. Mooi strak digitaal instumentarium, vind t echt goed gedaan. Ook de stoffen stoelen vielen me erg mee, qua uitstraling en comfort veel beter dan ik gedacht had (ben gewend aan leer). Stoelen zitten ook erg fijn, meer support dan de Tesla. Kofferklep en -ruimte veel praktischer dan de Model 3 met de enorme opening en elektrische bediening. Hij is ook een stukje stiller dan de Tesla tijdens het rijden. De automatische cruise control is stukken minder zenuwachtig dan Autopilot en omschakelen naar "normale" cruisecontrol kan heel makkelijk.

Software van de auto vond ik qua soepelheid en bediengemak zeker vergelijkbaar met Tesla. Je mist de scheetkussens en spelletjes maar dat mis ik persoonlijk niet. Al met al voelt het voor mij veel meer als een (luxe) auto.

Maandag hoor ik wat ik voor de Tesla inruil zou krijgen. Ben benieuwd, vind t nog best lastig kiezen moet ik zeggen..
Cool!
Geen bijtelling die meespeelt? Of komt jouw Model 3 niet uit 2019?

Voor enkel Nederland en gelijke bijtelling zou ik mijn 3 long range zo blind durven inruilen op een PS2.

Nog nooit in gezeten, maar vanaf het begin ben ik al niet weg van de stoelen in de Tesla en de kwaliteit.

Maar toch (los van de bijtelling) vond ik het reizen naar Italië echt ideaal in de Tesla. Dat is eigenlijk het enige punt (buiten 4% bijtelling) wat mij tegen houdt.

De Model 3 is echt een 13 in een dozijn auto geworden. Werkelijk in iedere straat staat er wel een. Daarnaast vind ik de Polestar veel meer klasse uitstralen en het oog wil ook wat.

En onder aan de streep blijf ik dan toch maar bij Tesla. Al irriteer ik mij mateloos aan de laconieke houding bij Tesla service. Ik meen wat accu problemen te hebben en die beweren gewoon dat 220-270 kilometer een hele normale range is voor een volle accu van een Long Range.

Geen idee of je met je Polestar gewoon bij Volvo terecht kan, dat hoop ik wel. Maar die helpen je gewoon echt om issues uit te zoeken!

• IceOnFire
  • Niet online
BlakHawk schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:57:
[...]

Cool!
Geen bijtelling die meespeelt? Of komt jouw Model 3 niet uit 2019?

Voor enkel Nederland en gelijke bijtelling zou ik mijn 3 long range zo blind durven inruilen op een PS2.

Nog nooit in gezeten, maar vanaf het begin ben ik al niet weg van de stoelen in de Tesla en de kwaliteit.

Maar toch (los van de bijtelling) vond ik het reizen naar Italië echt ideaal in de Tesla. Dat is eigenlijk het enige punt (buiten 4% bijtelling) wat mij tegen houdt.

De Model 3 is echt een 13 in een dozijn auto geworden. Werkelijk in iedere straat staat er wel een. Daarnaast vind ik de Polestar veel meer klasse uitstralen en het oog wil ook wat.
Nee ik koop beide auto's prive dus bijtelling is voor mij verder niet van belang. Inderdaad, Tesla heeft als extra voordeel het betere laadnetwerk, voor mij is dat minder relevant omdat ik toertochten en vakanties toch in een benzine sportwagen doe. Pluspunt van de Polestar die ik wel in de overweging meeneem is dat ik inderdaad verwacht hem een stuk minder vaak te zien rondrijden dan de model 3..

• BlakHawk
IceOnFire schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:01:
[...]

Nee ik koop beide auto's prive dus bijtelling is voor mij verder niet van belang. Inderdaad, Tesla heeft als extra voordeel het betere laadnetwerk, voor mij is dat minder relevant omdat ik toertochten en vakanties toch in een benzine sportwagen doe. Pluspunt van de Polestar die ik wel in de overweging meeneem is dat ik inderdaad verwacht hem een stuk minder vaak te zien rondrijden dan de model 3..
Ik ben ook wel benieuwd of zo’n Polestar zijn lading beter vasthoudt tijdens stilstaan.

Dan kan dat zomaar betekenen dat je met normaal gebruik (met kleinere ritten) meer uit een Polestar haalt dan uit een Model 3 P.

• De fiscalist
  • Laatst online: 11-01 08:40
Benzine sportwagen.....ohhhhh.

Vertel ;)

• IceOnFire
  • Niet online
De fiscalist schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:27:
Benzine sportwagen.....ohhhhh.
Vertel ;)
Haha. Ik heb een TT RS en een R8 voor als ik met wat meer lawaai op pad wil :)

• Tommie12
JackBol schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Cutting edge producten komen met cutting edge problemen. Als je daar een appetite voor hebt, kun je daar doorheen kijken. Als je daar geen appetite voor hebt, kun je de P2 beter links laten liggen de komende 24 maanden zodat anderen de kastanjes uit het vuur halen.

Je kan hier op het forum ranten wat je wilt, maar bottom line zal je zelf vrede moeten zien te vinden met de ene keuze of de ander.
En laat ons eerlijk zijn, dat is niet nieuw.
De eerste VW TSI motor... problemen. Philips Smart TV een paar jaar geleden was een drama. Folding telefoon... no comment. VanMoof fietsen 🤭
Vroeguh kocht je best ook geen ‘nieuw’ automodel, want altijd waren er wel wat kinderziektes die bij de volgende versie aangepast werden. Voorbeelden legio.

Als je vooraf weet dat er een enorme tijds of kostendruk op de ontwikkeling van een product uitgeoefend werd, dan krijg je dit. Je kan dan alleen hopen dat het onder garantie opgelost wordt, al dan niet met een recall. En anders koop je toch gewoon de gen2, niemand verplicht je toch om direct mee te gaan.

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:39

• De fiscalist
  • Laatst online: 11-01 08:40
IceOnFire schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:32:
[...]

Haha. Ik heb een TT RS en een R8 voor als ik met wat meer lawaai op pad wil :)
5 cylinder en 10 cylinder??

Nice!

• GeeMoney
IceOnFire schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 17:45:

Ik ben nieuwsgierig naar de km stand van je Model 3 en bouwjaar/maand en dan je eventuele inruilprijs. Wil je die delen tegen die tijd? (Mag ook in een DM)
Ben benieuwd wat de afschrijving is en mogelijk verklaart het de leasebedragen die omhoog gegaan zijn sinds 1 januari dit jaar.

• Spanky79
Had het dit ontwerp geweest had ik de p2 gekozen. Helaas, het werd een fast/hatchback

• JohnDoe77
[...]

Als je er nu al zo negatief inzit, meteen annuleren die handel. })

Wat ik mij wel afvraag; je ziet vele andere introducties van elektrische auto’s, allemaal met hun eigen bugs (die ook weer opgelost worden). Als je zo in de wedstrijd zit als jij -en dat is je goed recht- waarom bestel je dan in hemelsnaam een auto van een nieuw merk, dochter van een merk dat ook nog nooit een EV gemaakt heeft? En dan reken je erop dat het per direct perfect is? Voelt wat naïef en “op zoek naar uitdagingen” die je eigenlijk niet aan wilt. 8)7

Als je nu annuleert kun je wellicht iemand die dit allemaal minder een probleem vindt nog gelukkig maken met een levering in 2020. (y)

Bespaart je ook vele uren studie naar bevestiging van bugs die je allang irriteren. d:)b

• IceOnFire
  • Niet online
De fiscalist schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:23:
[...]

5 cylinder en 10 cylinder??

Nice!
Klopt :) Thx!

• IceOnFire
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:29:
[...]

Ik ben nieuwsgierig naar de km stand van je Model 3 en bouwjaar/maand en dan je eventuele inruilprijs. Wil je die delen tegen die tijd? (Mag ook in een DM)
Ben benieuwd wat de afschrijving is en mogelijk verklaart het de leasebedragen die omhoog gegaan zijn sinds 1 januari dit jaar.
Das prima, zal t hier even melden zodra ik meer weet :)

• drtngs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
MvRtje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:14:
[...]

Klopt is de Amazon Blue, als je het mij vraagt erg lelijk..

Wij moeten voor 15 September de kleur doorgeven wat onze P8 moet gaan worden. Rij nu zelf vanaf Juli 2018 in een Osmium Grey R-Design XC40 (T4) maar deze kleur is dus helaas niet meer te krijgen en is vervangen voor de Thunder Grey. Niet verkeerd maar ik kan niet wennen aan de blauwe gloed dus nu toch maar aan het kijken om voor de Glacier Silver of Sage Green te gaan. Nadeel van Sage Green is dat hij nergens in het echt te zien is voor ik mijn beslissing moet maken dus zeer irritant. Anders moet ik de gok gaan nemen maar daar vind ik de auto net te duur voor en speel dan liever op safe. Staaltjes bij de Volvo dealer zijn zeer klein en is de kleur echt niet op de beoordelen.

Tevens een hele andere kleur geeft mij wel het gevoel dat ik weer een hele andere auto heb haha.
Of gewoon de basislak kiezen en dan zelf over laten spuiten in Osmium Grey, want dat is wel echt een mega vette kleur... ga ik doen als de Moon me toch te beige is.... en die kans is zeer reëel.... met wrappen vind ik gewoon geen mooie kleur die in de buurt komt van OG...
Goeie afkorting van die kleur trouwens...🤣

• drtngs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
Of deze... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkmGUtrnVcFZ8H0X68-BbRH27tc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsGo0KUx3hgHDdPCEv6DKeQr.jpg?f=fotoalbum_large

Vind ik namelijk heel erg cool en net iets mooier dan die insta render...

[ Voor 5% gewijzigd door drtngs op 23-08-2020 20:05 ]

• JohnDoe77
drtngs schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:04:
[...]

Of deze... [Afbeelding]

Zo is die P2 echt nog een heel stuk fraaier!! _/-\o_

• TheRebell
  • Laatst online: 00:21
drtngs schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:04:
[...]

Of deze... [Afbeelding]

Op deze manier had de keuze nog lastiger geweest, miss komt er nog zo’n uitvoering (P3?)

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-12-2025
Op de site van Polestar
https://www.polestar.com/nl/polestar-2/range-and-charging/
Aantrekkelijk aanbod op laadpaal bij Joulz
Voor het kopen en laten installeren van een laadpaal kun je terecht bij verschillende partijen. Voor de Nederlandse markt is Polestar een samenwerking aangegaan met Joulz, specialist in onder andere laadinfrastructuur. Dat betekent voor jou dat je een aantrekkelijk aanbod krijgt op een Lanova-laadpaal plus installatie. Je vindt meer informatie over deze hoogwaardige laadpaal en het aanbod op de website van Joulz.
Pagina: 1 ... 54 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.