Zeker bereid om te doen. Moet alleen even een plekje vinden om dat veilig te delen. Mijn public folders van dropbox e.d. lijken me daarvoor niet echt geschikt. Lijkt me een uitnodiging voor hackers ed. Iemand suggesties?Mga1600 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:39:
[...]
Dat is een nteressante sheet. Ik zou daar graag interactief mee willen kunnen ‘spelen’ voor mijn eigen situatie.
Ben je bereid het Excel werkblad daarvoor beschikbaar te maken?
Ik hoor het graag! Dank
googledocs (zoals Jack deed?)RJV2 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:09:
[...]
Zeker bereid om te doen. Moet alleen even een plekje vinden om dat veilig te delen. Mijn public folders van dropbox e.d. lijken me daarvoor niet echt geschikt. Lijkt me een uitnodiging voor hackers ed. Iemand suggesties?
Zeekr 7x Privilege AWD
Waar heb je die gevonden? Je kunt ook matten bestellen via de webshop van Polestar maar deze zien er wel fancy uit4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:25:
heeft iemand deze weleens in het echt gezien ? Ik zit er aan te denken om zoiets te kopen ivm kids
Geen idee of het past in de P8 (hoe anders is de binnenkant van de 2019/2020 XC40
[Afbeelding]
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Heel mooi. Ik was nog niet zo ver om dit om te werken naar een functie. Dit is erg inzichtelijk. Tnxs.darwusch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:50:
[...]
Leuk, ziet er mooi uit! Het komt redelijk in de buurt van wat ik zelf met matlab had zitten maken, zie deze grafiek.
Gebruikte uitgangspunten:
-trip van 1000 km snelweg bij 5 graden
-opladen steeds tot 80%
-opladen wanneer rond 50 km resterend
-vertrek met volle accu
-gemiddelde laadtijd 40 minuten totaal
Je ziet dat het voor de reistijd geen zin heeft om ver boven 130 km/u te gaan rijden en je dan snel vaker aan de lader moet hangen.
[Afbeelding]
wishQuark2 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:10:
[...]
Waar heb je die gevonden? Je kunt ook matten bestellen via de webshop van Polestar maar deze zien er wel fancy uit
Zeekr 7x Privilege AWD
Het denk inderdaad dat googledocs (zoals gesuggereerd en uitgevoerd door (jackbol) een oplossing is.RJV2 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:09:
[...]
Zeker bereid om te doen. Moet alleen even een plekje vinden om dat veilig te delen. Mijn public folders van dropbox e.d. lijken me daarvoor niet echt geschikt. Lijkt me een uitnodiging voor hackers ed. Iemand suggesties?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Dank voor je ervaring! Voor wat betreft dat laatste; wat voor soort bericht was dat?P2Hattem schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 23:12:
Vandaag in Leidschendam geweest voor een testrit. De jongeman vond het allemaal erg vervelend hoe het vanochtend was verlopen.
De 20” variant redelijk kunnen testen op klinkerweggetjes richting Stompwijk. Dat reed comfortabeler dan mijn huidige A3 etron, maar niet stiller! (Ik hoor wel van meer mensen dat die erg stil is, ook met de motor aan op de snelweg)
Paar dingen die opvielen:
- geluid richtingaanwijzer klinkt wel heel erg kunstmatig en ‘via de speakers’, niet echt geweldig
- je linkervoet dicht bij de stoel neerzetten gaat lastig vanwege de smalle verhoging links
- middenconsole zat op geen enkele manier in de weg en je kunt er lekker je arm op laten rusten
- armleuning in de deur was niets op aan te merken, ook niet de bediening van de ramen/spiegels
- one-pedal-driving was simpel om aan te wennen
- pilot-assist werkte binnen de bebouwde komt soms wel heel erg enthousiast
- sturen voelt kunstmatig. Ook wisselen tussen standen bracht weinig verbetering in gevoel.
- stembediening werkte goed
De algemene indruk is overigens wel heel goed, maar 45 minuten is wel erg kort en in een vreemde omgeving is het ook lastig vergelijken vwb weggedrag.
Maar vandaag een bericht van PS ontvangen dat ik naw eind van de maand mijn 5-jaar lange ‘testrit’ kan starten
Het laatste bericht was een respons van Polestar n.a.v. een klacht die ik had ingediend omdat de levermaand zomaar naar achteren was geschoven zonder enige communicatie.Torrentus schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:57:
[...]
Dank voor je ervaring! Voor wat betreft dat laatste; wat voor soort bericht was dat?Die berichten wil ik namelijk ook wel eens ontvangen inmiddels
Al een aflevertijdstip kunnen kiezen in het portal?
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Ah dat klinkt inderdaad bekend. Ook een klacht over ingediend, maar niets meer van vernomen.P2Hattem schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:05:
[...]
Het laatste bericht was een respons van Polestar n.a.v. een klacht die ik had ingediend omdat de levermaand zomaar naar achteren was geschoven zonder enige communicatie.
Mijn Polestar moet in Heerde afgeleverd worden, dus wie weet hebben we wel dezelfde hand-over ervaring straks
Blijkbaar is de levermaand soms ook zonder reden van augustus naar september gewijzigd. Ik kreeg bevestiging van het Handover Centre dat m’n auto wel degelijk nog in augustus zal geleverd worden, en dat ik binnenkort meer zal vernemen (vermoedelijk dus een datum zal kunnen kiezen voor de aflevering). Ik ben benieuwd hoe binnenkort, maar maakt niet zo veel meer uit dan, ben al blij dat het niet toch september wordt
Ondanks dat dit theoretisch is, ondanks dat het geen rekening houd met omstandigheden, ondanks dat ik het weet al.. toch schrik ik een beetje als ik uitga van de Volvo stats en dan tegen 70% (80-10) 100km/u net geen 250km zou halen (op zich prima heh, 2 uurtjes rijden even 30 mins stil staan) en het past prima in mn vakantie trip (100% vertrek, 1 a 2 keer laden om voor die dag eindbestemming te bereiken)
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik houd een rit registratie bij, en >97% van mijn ritten is maximaal 160km per dag. Ik deel je mening, maar maak me geen zorgen voor mijn persoonlijke situatie.4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:30:
[...]
Ondanks dat dit theoretisch is, ondanks dat het geen rekening houd met omstandigheden, ondanks dat ik het weet al.. toch schrik ik een beetje als ik uitga van de Volvo stats en dan tegen 70% (80-10) 100km/u net geen 250km zou halen (op zich prima heh, 2 uurtjes rijden even 30 mins stil staan) en het past prima in mn vakantie trip (100% vertrek, 1 a 2 keer laden om voor die dag eindbestemming te bereiken)
De overige 3 procent is 2,5% <300km (dus 1x snelladen op de snelweg) en de laatste 0,5% is puur vakantie (Frankrijk/Oostenrijk), waarbij ik toch geen haast heb. Het enige probleem is dat Belgie vrijwel geen DC laders heeft, dus als je vanuit Amsterdam naar Frankrijk wilt, zul je nog even in NL moeten aftoppen voor Breda dan wel Maastricht of aan de 11kW AC plug moeten voor 3u om het volgende DC station in la douce France te bereiken.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Sorry - het was slechts een pre-range anxiety .. dagelijks is max 130 km (werk) en een verdwaalde 20-30km voor overige (geen snelweg) dus ik red dat prima.. en zelfs vakantie gaat prima lukken want ik ga toch nooit naar FrankrijkJackBol schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:40:
[...]
Ik houd een rit registratie bij, en >97% van mijn ritten is maximaal 160km per dag. Ik deel je mening, maar maak me geen zorgen voor mijn persoonlijke situatie.
De overige 3 procent is 2,5% <300km (dus 1x snelladen op de snelweg) en de laatste 0,5% is puur vakantie (Frankrijk/Oostenrijk), waarbij ik toch geen haast heb. Het enige probleem is dat Belgie vrijwel geen DC laders heeft, dus als je vanuit Amsterdam naar Frankrijk wilt, zul je nog even in NL moeten aftoppen voor Breda dan wel Maastricht of aan de 11kW AC plug moeten voor 3u om het volgende DC station in la douce France te bereiken.
Zeekr 7x Privilege AWD
Omdat ik toch niets te doen heb, heb ik die WLTP cyclus voor de XC40P8 & P2 maar eens gemodelleerd.
Van http://www.unece.org/ heb ik een excel met de WLTP cyclus van seconde tot seconde gedownload.
Het resultaat staat in de tweede tab van de eerder gedeelde sheet.
Wederom theoretisch, maar zonder sturen het energieverbruik van de XC40 P8 in de WLTP cyclus ongeveer 122Wh/km (waarbij ik regeneratie mee reken). Gooi daar de "Volvo-factor" van -15% overheen en dan zou dat bij een batterijpack van 70kWh effectief dus 495km range opleveren. Wat op zich wel kan kloppen, aangezien de gemiddelde snelheid over de hele test van 30 minuten slechts 46kmh is.
EDIT: en de P2 toegevoegd, welke een theoretische range van 561 km zou hebben als je alleen maar WLTP cycli zou rijden.
Van http://www.unece.org/ heb ik een excel met de WLTP cyclus van seconde tot seconde gedownload.
Wederom theoretisch, maar zonder sturen het energieverbruik van de XC40 P8 in de WLTP cyclus ongeveer 122Wh/km (waarbij ik regeneratie mee reken). Gooi daar de "Volvo-factor" van -15% overheen en dan zou dat bij een batterijpack van 70kWh effectief dus 495km range opleveren. Wat op zich wel kan kloppen, aangezien de gemiddelde snelheid over de hele test van 30 minuten slechts 46kmh is.
EDIT: en de P2 toegevoegd, welke een theoretische range van 561 km zou hebben als je alleen maar WLTP cycli zou rijden.
[ Voor 6% gewijzigd door JackBol op 04-08-2020 14:49 ]
Hoe wordt snelheid gemeten zoals je die op dashboard ziet bij b.v. PS2 ? GPS?
Verwijderd
Lijkt mij net zoals bij elke andere normale auto: Wikipedia: HodometerP2void19noPP schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:54:
Anders heb je geen snelheids indicatie meer als je een tunnel inrijdt e.d. ;-)
Zoals @Verwijderd al aangeeft, via de omwentelingen van het wiel.P2void19noPP schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:54:
Dit is overigens momenteel nog verplicht, aangezien snelheidsmeter momenteel nog onder andere regels vallen in Europese wetgeving dan GPS.
In de wetgeving voor snelheidsmeters staat overigens dat snelheidsmeters nooit lager aan mogen geven dan de snelheid, maar wel hoger. Daarom hebben vrijwel alle snelheidsmeters een paar procent afwijking naar boven. Dit kan tevens enigszins compenseren voor wisselende bandomtrek.
vraagje - waar koop je kwaliteit usb(c) kabels ? De baas thuis bestelde weleens bij Wish of haalde ze bij de Action, maar die dingen zijn echt brak, zelfs de "unbreakable" . Ik heb straks voor de P8 USB-c/Usb-c nodig en wellicht nog wat naar microUSB (oude tablet van de kids)
Zeekr 7x Privilege AWD
Vandaag gereden in de P2 en nog steeds een grijns op m’n gezicht.. Auto rijdt heerlijk, zit is goed en voor middellange ritjes met m’n 1,93 ook achterin prima uit te houden hoor. One pedal driving op stand normal(max) rijdt super. remmen praktisch niet gebruikt. Armleuning links bestuurder helemaal prima. Pano dak top, acceleratie ook precies goed, sneller hoeft echt niet. Space in Eindhoven was wel een beetje tobben om weg te komen.. stond een vrachtwagen geparkeerd, maar ben even stukje door de winkelstraat gereden omdat het anders van m’n kostbare tijd af zou gaan. Hey Google werkt top, scherm denk ik na een aantal km gewoon niet eens meer nodig. PP is misschien wat stug op steentjes wegen en bij drempels maar vond het absoluut niet storend. Navi op horizontaal display voor stuur ziet er ook keurig uit. Fijne auto.! Nog even wachten tot eind oktober maar wachten meer dan waard.!
P2, Zappi V2
off-topic, maar al eens gegoogeld op "usbc naar usbc" of bij de Mediamarkt, bol of allekabels.nl gekeken?4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:41:
vraagje - waar koop je kwaliteit usb(c) kabels ? De baas thuis bestelde weleens bij Wish of haalde ze bij de Action, maar die dingen zijn echt brak, zelfs de "unbreakable" . Ik heb straks voor de P8 USB-c/Usb-c nodig en wellicht nog wat naar microUSB (oude tablet van de kids)
Skoda Elroq | OnePlus Nord 5
Zat zelf te denken om wat Belkin kabeltjes in de auto te leggen, altijd prima kwaliteit4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:41:
ik zat al te kijken bij alle kabels - mnvraag was niet specifiek genoeg, sorry..Jur gen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:47:
[...]
off-topic, maar al eens gegoogeld op "usbc naar usbc" of bij de Mediamarkt, bol of allekabels.nl gekeken?
Ik zie daar kabels van 4 EUR maar ook kabels van 50 EUR (overkill, i know)
Waar moet je op letten wil je voor stevige kabels gaan met goede aansluitingen. Prijs zegt me vaak te weinig.
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik gebruik meestal kabels van Anker, ook usbc. Prima kabels.4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:51:
[...]
ik zat al te kijken bij alle kabels - mnvraag was niet specifiek genoeg, sorry..
Ik zie daar kabels van 4 EUR maar ook kabels van 50 EUR (overkill, i know)
Waar moet je op letten wil je voor stevige kabels gaan met goede aansluitingen. Prijs zegt me vaak te weinig.
Same, ik zou altijd Anker adviseren. Goede prijs/kwaliteit. Goedkoopst zijn ze bij amazon.derinkel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]
Ik gebruik meestal kabels van Anker, ook usbc. Prima kabels.
XPENG G9 Performance 2024
Doet er mij aan denken .... hoe 'snel' kan het draadloos laden? Of hangt dit volledig af van het gebruikte toestel?
Voorlopig heb ik nog geen smartphone met draadloos laden mogelijk, maar het lijkt mij wel handig, niet?
Voorlopig heb ik nog geen smartphone met draadloos laden mogelijk, maar het lijkt mij wel handig, niet?
Kende het merk niet! Thanks. rond 10 EUR per kabel. 1 voorin, 2 achterin. dat is wel te doen.rinkel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]
Ik gebruik meestal kabels van Anker, ook usbc. Prima kabels.
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik heb nu draadloos laden in de xc40. Alleen gebruik ik het nooit want ik sluit het toestel bedraad aan ivm Carplay.S2000jan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:08:
Doet er mij aan denken .... hoe 'snel' kan het draadloos laden? Of hangt dit volledig af van het gebruikte toestel?
Soms is het handig als er iemand meerijdt.
Dan een tweede aansluitende vraag: als ik een smartphone draadloos laad, is er dan nog verbinding met de wagen? (bluetooth?)
Via de Polestar twitter
Both door mirrors can adjust to show the kerb when reverse gear is engaged, automatically or activated by the driver
Uiteraard, staat los van elkaarS2000jan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:12:
Dan een tweede aansluitende vraag: als ik een smartphone draadloos laad, is er dan nog verbinding met de wagen? (bluetooth?)
Skoda Elroq | OnePlus Nord 5
hangt af van het toestel - 15-25W ergens.S2000jan schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:08:
Wat ik me afvraag, als mn kids, vrouw en ikzelf 4 apparaten aan de lader hebben hangen, hoeveel km's kost me dat hahah..
Zeekr 7x Privilege AWD
Als je al goede kabels hebt (usb-a) kun je ook (bijv. bij allekabels) prima verloopjes usb-c naar usb-a kopen voor een paar euro.4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:41:
Werkt prima, heb ze op mijn pc in gebruik.
.
Anders gewoon een grote powerbank meenemen4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:13:
[...]
hangt af van het toestel - 15-25W ergens.
Wat ik me afvraag, als mn kids, vrouw en ikzelf 4 apparaten aan de lader hebben hangen, hoeveel km's kost me dat hahah..
Het kwam in me op omdat ik net weer een micro-USB en een USB-C kabel weggooide ivm defecte aansluiting en bij de ander ging de kabel stuk.. beter nieuwe kopenMga1600 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:15:
[...]
Als je al goede kabels hebt (usb-a) kun je ook (bijv. bij allekabels) prima verloopjes usb-c naar usb-a kopen voor een paar euro.
Werkt prima, heb ze op mijn pc in gebruik.
.
Zeekr 7x Privilege AWD
Eentje van 78kW, kan je de wagen ook mee opladenBartWNL schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:15:
[...]
Anders gewoon een grote powerbank meenemen
Kan ik die niet aansluiten aan mn auto en weer wat stroom toevoegen aan de auto?BartWNL schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:15:
[...]
Anders gewoon een grote powerbank meenemen
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik ben heel benieuwd of er nog een Sentry Mode (opnemen van de camera beelden bij stilstand) beschikbaar komt. Technisch gezien moet het gewoon kunnen. Er zitten op alle kanten camera's...
Zo niet, dan denk ik er toch overname m'n blackvue camera's in de Polestar 2 te zetten...
Zo niet, dan denk ik er toch overname m'n blackvue camera's in de Polestar 2 te zetten...
Of uberhaupt dashcam functionaliteit... Theoretisch gezien zou inderdaad een software update voldoende moeten zijn, maar ik ga er niet op wachten en zal ook een blackvue (of whatever dashcam tegenwoordig goed is) inbouwen.kramon schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:19:
Ik ben heel benieuwd of er nog een Sentry Mode (opnemen van de camera beelden bij stilstand) beschikbaar komt. Technisch gezien moet het gewoon kunnen. Er zitten op alle kanten camera's...
Ik heb nooit met dashcam gereden, maar welucht niet heel onverstandig tegenwoordig.Burchov schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:38:
[...]
Of uberhaupt dashcam functionaliteit... Theoretisch gezien zou inderdaad een software update voldoende moeten zijn, maar ik ga er niet op wachten en zal ook een blackvue (of whatever dashcam tegenwoordig goed is) inbouwen.
Maar eens hier op het forum gaan zoeken wat een beetje goed is
Zeekr 7x Privilege AWD
héél scherp4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:13:
[...]
hangt af van het toestel - 15-25W ergens.
[ Voor 6% gewijzigd door Hansieo op 04-08-2020 16:50 ]
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Ik gebruik ook Anker kabels. Zijn duurder maar gaan zeer lang mee uit mijn eigen ervaring.kramon schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:02:
[...]
Same, ik zou altijd Anker adviseren. Goede prijs/kwaliteit. Goedkoopst zijn ze bij amazon.de
Verwijderd
Kijk vooral rond, maar https://www.bol.com/nl/p/...3h/9200000081592391/?s2a= heeft mij al nu zeker 1.5 jaar veel goeds gedaan en werkt nog steeds perfect4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Ik heb nooit met dashcam gereden, maar welucht niet heel onverstandig tegenwoordig.
Ik doe dat al vrij lang... je wilt niet weten hoeveel ehhh ............ er tegenwoordig rondrijden die appen etc heuuuuul belangrijk vinden.4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
Ik heb nooit met dashcam gereden, maar welucht niet heel onverstandig tegenwoordig.
Lees de nieuwsberichten maar eens, steeds meer "door onbekende oorzaak" lol.. nahh voor míj is het duidelijk
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Hansieo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:53:
[...]
Ik doe dat al vrij lang... je wilt niet weten hoeveel ehhh ............ er tegenwoordig rondrijden die appen etc heuuuuul belangrijk vinden.
Lees de nieuwsberichten maar eens, steeds meer "door onbekende oorzaak" lol.. nahh voor míj is het duidelijkso, dashcam?? YES
Ik wil het vooral netjes wegwerken denk ik- niet een kabel vol in mn zicht (dit kan vast wel - maar moet ik tztmaar eens naar kijken als de P8 binnen is)Verwijderd schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:53:
[...]
Kijk vooral rond, maar https://www.bol.com/nl/p/...3h/9200000081592391/?s2a= heeft mij al nu zeker 1.5 jaar veel goeds gedaan en werkt nog steeds perfect
Zeekr 7x Privilege AWD
Net even gebeld met Polestar, ondanks het feit dat de lease maatschappij de eigenaar is en hij me dus geen VIN kon geven, wilde de beste man mij wel vertellen dat "mijn" P2 op de Figaro stond. Hij is dus in de buurt!! Nu nog wachten tot half december...
Ik kreeg net te horen dat over twee dagen mijn Polestar handover specialist de noodzakelijke info krijgt en ik vanaf dan te horen krijg wanneer de auto geleverd wordt. Zal waarschijnlijk de dichtstbijzijnde Volvo dealer worden. Die van mij staat al op de kade als het goed is, stond op de Figaro van eind juli.
Dan hoop ik in de vreugde mee te kunnen delen aangezien ‘de mijne’ op de Titus stond van half juli ... en met ons dan ook vele anderen 👍michr schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:30:
Ik kreeg net te horen dat over twee dagen mijn Polestar handover specialist de noodzakelijke info krijgt en ik vanaf dan te horen krijg wanneer de auto geleverd wordt. Zal waarschijnlijk de dichtstbijzijnde Volvo dealer worden. Die van mij staat al op de kade als het goed is, stond op de Figaro van eind juli.
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
https://www.autovisie.nl/...dienen-van-ruitenwissers/
Dus je snelheid testen in Duitsland met regen kan voor problemen zorgen ... maar gelukkig niet met een P2 🤪
Dus je snelheid testen in Duitsland met regen kan voor problemen zorgen ... maar gelukkig niet met een P2 🤪
And Moon it isHigh-Voltage2 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 19:29:
Over smaak valt natuurlijk niet te discussiëren ;-)
Maar ik vind het persoonlijk een zware tegenvaller. Als het nog kan ga ik overlopen naar Moon. Dat blauw heeft voor mij teveel bambi gehalte, helaas.
Iemand een idee of in Eindhoven ook de Moon stond of alleen de Thunder (en nog een aantal andere kleurtjes)?
Verwijderd
Long time reader, first time poster...Poleposition schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:07:
Behalve de afwerking vinden ze hem op alle vlakken inferieur (Ook het geluidscomfort vinden ze wel een tikkeltje beter bij de P2) Maar bv. het ophangingsgeluid vonden ze slechter bij de P2 (Vond ik zelf ook te luid)
Ik zag deze review vanmorgen en fronste toch de wenkbrauwen bij momenten.
Ik heb een testrit kunnen versieren mét en zonder PP. Zonder PP in Gent waar ik vooral snelweg heb gereden, met PP in Antwerpen waar ik de kasseien van 't Eilandje en een stukje Scheldelaan heb getest. Mensen die het daar kennen weten genoeg.
Ik vraag me af waar die mens het vandaan haalt dat de ophanging te luid is, of dat hij stuurt als een duwbak. De wagen gaf geen krimp op de kasseien, met mijn Toyota Prius+ had ik allang in een dok gelegen. Acceleratie en regenereren zou vergelijkbaar zijn, met dat verschil dat de P2 sneller zou reageren wanneer je je pedaal lost.
Ik heb de M3 enkel op het autosalon gezien en kan dus moeilijk vergelijken. Je ziet wel eens filmpjes waarin ze de remmen van een M3 omschrijven als "gemaakt van chocolade" maar ze vergelijken dan wel met de PP-versie. Wat ik wel kan zeggen is dat, hoewel de koffer van de M3 ruimer is, de toegang ertoe om te huilen is. Ik zie op mijn werk mangaten die toegankelijker zijn. Over design ga ik niet discussiëren, dat is een kwestie van smaak en dat is persoonlijk.
Tesla heeft de dingen wel beter voor mekaar als het gaat om zuinigheid (en dus range), laadsnelheid en -netwerk en AutoPilot. Bedenkingen die ik me daarbij maak zijn dat het snelladen door Tesla wordt afgeknepen na een bepaald aantal om de batterijen te sparen (heb ik me laten vertellen toch, benieuwd of dit waar is) en dat de vampire drain van de Polestar op dit moment nog onbekend is. De winst die je onderweg in een Tesla maakt, raak je op de parking voor een stukje weer kwijt, zeker als je sentry e.d. activeert.
Autopilot interesseert me persoonlijk niet echt en het netwerk... voorlopig is dat in België "gene vette" maar dat komt wel.
Ja, referentie is alles natuurlijk. Ik vergelijk met mijn huidige A7 quattro. Ooit reed ik mee in een Prius en liet voor mij niet bepaald een onvergetelijke indruk na. Maar als je zo een auto OK vindt, kan ik je reactie wel begrijpen.
Verwijderd
De keuze voor een Prius+ was er vooral één van het verstand. Ik kwam van een VW Touran, het moest van mijn significant other terug een compacte monovolume zijn (kinderwagen, ...), van mij géén diesel maar toch zuinig, zeker géén VAG meer,... en elektrisch was op dat moment (7 jaar geleden) met die parameters niet te betalen: de Tesla S was de enige die in beeld kwam.
Ik heb me de keuze ook nooit beklaagd op één ding na: het ontbreken van een trekhaak.
Het zicht naar achter, of het ontbreken ervan in de P2, zal voor mij ook nog wennen worden. Daarentegen werkt die BLIS echt wel goed. Wat me ook opviel was dat het glazen dak de zon veel beter tegenhield dan dat van onze Toyota. Het geluid van de pinkers dan weer...
Ik heb me de keuze ook nooit beklaagd op één ding na: het ontbreken van een trekhaak.
Het zicht naar achter, of het ontbreken ervan in de P2, zal voor mij ook nog wennen worden. Daarentegen werkt die BLIS echt wel goed. Wat me ook opviel was dat het glazen dak de zon veel beter tegenhield dan dat van onze Toyota. Het geluid van de pinkers dan weer...
Persmap Polestar 2: https://www.polestar.com/...elease/persmap-polestar-2
Leuke plaatjes, veel specs en voorziene OTA-updates.
Arjen K schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:37:
Thanks! Waar zie je de voorziene OTA updates staan?Arjen K schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:37:
https://www.polestar.com/...ture-features-and-updateskramon schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:04:
[...]
Thanks! Waar zie je de voorziene OTA updates staan?
Nice! Nu is de lichtshow aan de voorkant ook eens duidelijk te zien (link):Arjen K schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:37:
[ Voor 24% gewijzigd door AartJW op 04-08-2020 22:22 ]
Volgens de handleiding was pre heating & cooling alleen mogelijk via het scherm. Maar gelukkig kan dit ook via de app.Dual-zone klimaatbeheersing
De dual-zone klimaatregeling van de Polestar 2 is uiteraard elektrisch en kan worden bediend vanaf het centrale touchscreen, via spraakcommando's via Google Assistant en ook via de Polestar app op de smartphone van de gebruiker voordat hij/zij het voertuig betreedt. In de zomermaanden maakt dit het mogelijk om de Polestar 2 voor te koelen tot een comfortabele temperatuur en in de winter het interieur op te warmen voor het rijden.
OTA update is voor andriod en voertuigOS dus we kunnen maybe in de toekomst een snellere laadcurve of minder verbruik als update ontvangen.OTA gaat echter verder dan alleen de Android HMI. Polestar is ook in staat om voertuigsoftware op afstand te updaten, zodat bestuurders de gemoedsrust hebben dat ze altijd de nieuwste voertuigsoftware hebben, in plaats van te moeten wachten op hun volgende dienst voor een upgrade.
Phantomdrain wordt tegengegaanSlaapstanden
De software-ontwerpers van de Polestar 2 creëerden een 'slaapschema' voor het voertuig op basis van de meest waarschijnlijke patronen van typische eigenaars. Bijvoorbeeld, op maandag tot en met vrijdag, wanneer het voertuig gewoonlijk wordt gebruikt voor het woon-werkverkeer, valt de Polestar 2 bij het parkeren in een slaapstand waar die 's nachts wordt geactiveerd, en wordt de auto de volgende ochtend onmiddellijk wakker wanneer hij door de bestuurder wordt ontgrendeld. Op vrijdagavond valt hij dan in een diepere slaap, die bijna 72 uur duurt (d.w.z. in het weekend), waardoor hij op maandagochtend snel wakker kan worden en minder energie hoeft te besteden aan zijn staat van paraatheid. En dan, na 72 uur - zoals wanneer de Polestar 2 op een vliegveld wordt achtergelaten terwijl de eigenaar op reis is - gaat het voertuig een diepere slaapstand in om het energieverbruik nog verder te minimaliseren. In dit geval zal het voertuig enkele seconden nodig hebben om te ontwaken bij de terugkeer van de bestuurder.
19 inch banden focus op comfort en range. 20 inch hebben stevige wangen om rol te voorkomen maar leveren daardoor minder rijcomfort.Standaard 19-inch banden Voor de basis 19-inch velg hebben de ingenieurs samen met Michelin unieke Primacy 4-banden gecreëerd met een lage rolweerstand die bijdraagt aan het lange rijbereik van de Polestar 2. Met de relatief hoge wangen bieden deze 19-inch banden ook een eersteklas rijcomfort.
Optionele 20-inch banden Beschikbaar op Polestar 2 zijn 245/40R20 Continental PremiumContact™ 6 banden. Deze banden hebben dezelfde breedte als de standaard 19-inch banden, maar zijn voorzien van een lager 40serie profiel. Een sterkere wang betekent dat er minder doorbuiging is - en meer weggevoel en grip - wanneer de Polestar 2-rijder overgaat in bochten en de lijnen in de bochten volgt, terwijl hij toch comfort en bereik biedt.
Banden zijn speciaal gemaakt voor de P2.Wielen en banden
De banden zijn ontwikkeld in samenwerking met Polestar en worden geproduceerd volgens de specificaties van de Polestar 2. Hierdoor wordt het bestuurdersvriendelijke DNA en de rijervaring van het voertuig versterkt en zo goed mogelijk behouden, met inbegrip van de rijkwaliteit, de rust in het interieur, het lage niveau van geluid, trillingen en ruwheid (NVH), de stuurrespons, de stuurfeedback, de rolweerstand en de wegligging in alle omstandigheden. Alle banden van de Polestar 2 zijn speciaal voor het voertuig gemaakt in samenwerking met Michelin en Continental. Elke wang van de band is gemarkeerd met de letters "POL", waardoor ze in één oogopslag te onderscheiden zijn. Naast een lange levensduur en grip in alle wegomstandigheden, versterken en verbeteren de unieke specificaties van deze banden het gevoel van de elektrische stuurbekrachtiging (EPS) van de Polestar 2, wat zorgt voor een nauwkeurigere en boeiende rijervaring bij het accelereren, draaien en remmen en ongeacht de omstandigheden - nat, droog of besneeuwd. Daarmee dragen deze maatwerkbanden direct bij aan de vervulling van Polestar 2 als 'fun-to-drive', een 'bestuurdersauto'.
[ Voor 93% gewijzigd door BlacKstaR- op 04-08-2020 22:52 ]
beste mede-tweakers. Ik was helaas te laat met bestellen om nog dit jaar een Polsstar te bemachtigen. kort verhaal: ik wilde em bestellen en op dat moment was de levertijd november. echter had ik nog een vraag over de bestelling (eerste keer voor mij een nieuwe auto en ook zakelijk bestellen). helaas duurde de reactie van polestar nogal lang en op het moment dat ik een reactie kreeg stond de verwachte levering al op Januari
.
mijn vraag is of er iemand wellicht af wil zien van zijn bestelling en ik misschien deze bestelling/ticket over kan nemen? Ik weet ook niet of dit wel mogelijk is, maar eerst maar eens horen of er iemand is die spijt heeft of wat voor reden dan ook.
mijn vraag is of er iemand wellicht af wil zien van zijn bestelling en ik misschien deze bestelling/ticket over kan nemen? Ik weet ook niet of dit wel mogelijk is, maar eerst maar eens horen of er iemand is die spijt heeft of wat voor reden dan ook.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Heb je al contact (telefonisch) proberen op te nemen met Polestar om te vragen of de levertijden accuraat zijn. Aangezien de eerste leveringen ook naar voren zijn gehaald. Of dat je een geannuleerde order wilt overnemen als er een beschikbaar komt. Zodat op je de zogenaamde "hotlist" komt.Dr C schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:
beste mede-tweakers. Ik was helaas te laat met bestellen om nog dit jaar een Polsstar te bemachtigen. kort verhaal: ik wilde em bestellen en op dat moment was de levertijd november. echter had ik nog een vraag over de bestelling (eerste keer voor mij een nieuwe auto en ook zakelijk bestellen). helaas duurde de reactie van polestar nogal lang en op het moment dat ik een reactie kreeg stond de verwachte levering al op Januari.
Ugreen, anker of aukey werken prima hier..4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:41:
Van het kastje naar de muur lopen...
Zouden we alles rond bestellingen/leveringen/etc in het P2/P8 leveringtopic kunnen bespreken aub?
Nu is het zoeken naar technische info en nieuwtjes tussen alle persoonlijke leveringsvragen door.
[ Voor 17% gewijzigd door C.QL op 04-08-2020 23:14 ]
Ik heb het gedownload, erg bedankt!JackBol schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:42:
Omdat ik toch niets te doen heb, heb ik die WLTP cyclus voor de XC40P8 & P2 maar eens gemodelleerd.
Toch best aardig dat ze begrijpen dat er echte mensen achter een bestelling van een LM zittenarno1976 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:27:
Net even gebeld met Polestar, ondanks het feit dat de lease maatschappij de eigenaar is en hij me dus geen VIN kon geven, wilde de beste man mij wel vertellen dat "mijn" P2 op de Figaro stond. Hij is dus in de buurt!! Nu nog wachten tot half december...
[ Voor 14% gewijzigd door JohnDoe77 op 05-08-2020 01:29 ]
euh, trekhaakje eronder en hij is voor mij hoorBlacKstaR- schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:58:
[YouTube: 2020 Polestar 2 Walkaround—2020 Chengdu Motor Show—2020款沃尔沃极星2,外观与内饰实拍]
Thunder 19" non PP slate interieur mijn spec. Can't wait!!
Over trekhaak gesproken;
ik had de vraag al eerder gepost, maar iemand een idee of er al caravanspiegels beschikbaar zijn voor de P2? Vanwege de frame-loze buitenspiegels zal daar monteren lastig worden lijkt me.
Van Polestar zelf krijg ik geen (duidelijk) antwoord.
ik had de vraag al eerder gepost, maar iemand een idee of er al caravanspiegels beschikbaar zijn voor de P2? Vanwege de frame-loze buitenspiegels zal daar monteren lastig worden lijkt me.
sorry, ik wist niet van het bestaan van deze topic afC.QL schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:12:
[...]
Zouden we alles rond bestellingen/leveringen/etc in het P2/P8 leveringtopic kunnen bespreken aub?
Nu is het zoeken naar technische info en nieuwtjes tussen alle persoonlijke leveringsvragen door.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Er zijn best wat verschillende (universele) spiegels die of met een band om je spiegel heen of aan de auto vast maakt. Wellicht zijn dat opties ?Johnbeer schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:24:
Over trekhaak gesproken;
Zeekr 7x Privilege AWD
Ben we benieuwd hoe ver je komt met een caravan. Zal we hee vee meer luchtweerstand opleveren en de range zomaar halveren?4v4t4r schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:38:
[...]
Er zijn best wat verschillende (universele) spiegels die of met een band om je spiegel heen of aan de auto vast maakt. Wellicht zijn dat opties ?
Voor Nederland is dat dan net te doen. Maar zuid Frankrijk kom je dan niet zomaar.
Als je merk en model vd caravan doorgeeft, wil ik wel een poging wagen het te modelleren.Spanky79 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
Ben we benieuwd hoe ver je komt met een caravan. Zal we hee vee meer luchtweerstand opleveren en de range zomaar halveren?
Voor Nederland is dat dan net te doen. Maar zuid Frankrijk kom je dan niet zomaar.
Lijkt mij inderdaad niet echt een feest. Kan mij voorstellen dat je binnen Nederland wel het nodige kunt doen met een aanhanger of trailer en eventueel een kleine caravan, maar echt vakantie in het buitenland zou ik iets voor huren!Spanky79 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
Ben we benieuwd hoe ver je komt met een caravan. Zal we hee vee meer luchtweerstand opleveren en de range zomaar halveren?
Hoe doe je dat met laden met een caravan ? Zet je hem dan overdwars ? of koppel je hem los ? op 1 of andere manier verwacht ik dat je gigantisch in de weg staat als je bijv laad bij een paal op de snelwegJohnDoe77 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:35:
[...]
Lijkt mij inderdaad niet echt een feest. Kan mij voorstellen dat je binnen Nederland wel het nodige kunt doen met een aanhanger of trailer en eventueel een kleine caravan, maar echt vakantie in het buitenland zou ik iets voor huren!
Zeekr 7x Privilege AWD
Ja, vermoed ik ook wel. Zelfde als een dakkoffer, zei de dealer van dat het me zeker 15% gaat kostenSpanky79 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
Zeekr 7x Privilege AWD
Daar waar jij te laat door was, gaat voor mij wellicht een reden zijn de order te annuleren. Of overzetten van een contract of annuleren kan? Ik moest er om lachen toen ik het las.Dr C schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:40:
beste mede-tweakers. Ik was helaas te laat met bestellen om nog dit jaar een Polsstar te bemachtigen. kort verhaal: ik wilde em bestellen en op dat moment was de levertijd november. echter had ik nog een vraag over de bestelling (eerste keer voor mij een nieuwe auto en ook zakelijk bestellen). helaas duurde de reactie van polestar nogal lang en op het moment dat ik een reactie kreeg stond de verwachte levering al op Januari.
4 volgens mij eenvoudige vragen zijn ze al niet in staat om in 4 weken op normale wijze te beantwoorden:
1 – Wat is de garantie op de batterij? – Is hier gelukkig beantwoord
2 – Waar vind ik de garantievoorwaarden? – Is niet beantwoord.
3 – Ik ontvang van jullie e-mails waarin staat dat ik gegevens aan moet vullen en één en ander moet bevestigen. Ik kan dit echter niet. Gaat het bestelproces goed en in welk stadium krijg ik het verkoopcontract? Verwachten jullie gegevens of een actie van mij? – Is niet beantwoord
4 – Op de site staat dat ik het afleveradres kan wijzigen, uw helpdeskmedewerker zegt dat ik het afleveradres kan wijzigen….. Kunnen jullie het afleveradres wijzigen? – Het antwoord is nee en dat laat ik maar zo om maar geen vertraging op te gaan lopen.
Op andere vragen zijn onjuistheden naar mij gecommuniceerd. (Je kan volgens de kleine lettertjes helemaal niet kosteloos annuleren) Ik heb inmiddels een dossier van 4 a4-tjes betreft communicatie met Polestar en niet 1 duidelijk antwoord.
In hetzelfde space waar een klant tegen mij zei: Jij had hier beter kunnen staan – omdat ik in tegenstelling tot de medewerker wel zijn vragen kon beantwoorden, geven ze aan heel veel klachten te ontvangen omtrent communicatie. Ik heb mijn gegevens en ordernummer doorgegeven. Ze zouden het opnemen met Polestar NL – tot heden geen reactie.
Ik zoek nog een auto voor mijn vriendin en dacht: alle onderhoud onder 1 dak is handig, het zit hier vlakbij - ik koop er nog een Volvo bij….. maar ben vreselijk onbeschoft te woord gestaan bij de Volvo dealer (de verkoper wist dat ik een Polestar had gekocht en had me geen P8 kunnen slijten). Om daar nu nog weer terug te gaan voor onderhoud voelt niet helemaal lekker meer. Dan is het ineens toch 1 bedrijf.
Ik heb reeds 1k overgemaakt, moet ik maar hopen dat ze gaan leveren, hun afspraken nakomen en nog 60k gaan overmaken naar een bedrijf dat op zo’n manier communiceert en zo met zijn klanten om gaat?
Ik was heel enthousiast over de auto, hopelijk zijn ze beter in het maken van auto’s en gaan er nog dingen veranderen. Eerst volgende week de proefrit, ik hoop dat dat veel, heel veel, nee, heel erg veel goed gaat maken. Verder rest mij afwachten en bidden – al zijn de chinezen atheïstisch volgens mij.
Verwijderd
Echt jammer om te lezen dat de communicatie zo matig is. Ben benieuwd of dat gaat verbeteren, hoop het wel voor ze...Arie van Dijk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:41:
[...]
Daar waar jij te laat door was, gaat voor mij wellicht een reden zijn de order te annuleren. Of overzetten van een contract of annuleren kan? Ik moest er om lachen toen ik het las.
4 volgens mij eenvoudige vragen zijn ze al niet in staat om in 4 weken op normale wijze te beantwoorden:
3 – Ik ontvang van jullie e-mails waarin staat dat ik gegevens aan moet vullen en één en ander moet bevestigen. Ik kan dit echter niet. Gaat het bestelproces goed en in welk stadium krijg ik het verkoopcontract? Verwachten jullie gegevens of een actie van mij? – Is niet beantwoord
4 – Op de site staat dat ik het afleveradres kan wijzigen, uw helpdeskmedewerker zegt dat ik het afleveradres kan wijzigen….. Kunnen jullie het afleveradres wijzigen? – Het antwoord is nee en dat laat ik maar zo om maar geen vertraging op te gaan lopen.
Op andere vragen zijn onjuistheden naar mij gecommuniceerd. (Je kan volgens de kleine lettertjes helemaal niet kosteloos annuleren) Ik heb inmiddels een dossier van 4 a4-tjes betreft communicatie met Polestar en niet 1 duidelijk antwoord.
In hetzelfde space waar een klant tegen mij zei: Jij had hier beter kunnen staan – omdat ik in tegenstelling tot de medewerker wel zijn vragen kon beantwoorden, geven ze aan heel veel klachten te ontvangen omtrent communicatie. Ik heb mijn gegevens en ordernummer doorgegeven. Ze zouden het opnemen met Polestar NL – tot heden geen reactie.
Ik zoek nog een auto voor mijn vriendin en dacht: alle onderhoud onder 1 dak is handig, het zit hier vlakbij - ik koop er nog een Volvo bij….. maar ben vreselijk onbeschoft te woord gestaan bij de Volvo dealer (de verkoper wist dat ik een Polestar had gekocht en had me geen P8 kunnen slijten). Om daar nu nog weer terug te gaan voor onderhoud voelt niet helemaal lekker meer. Dan is het ineens toch 1 bedrijf.
Ik heb reeds 1k overgemaakt, moet ik maar hopen dat ze gaan leveren, hun afspraken nakomen en nog 60k gaan overmaken naar een bedrijf dat op zo’n manier communiceert en zo met zijn klanten om gaat?
Ik was heel enthousiast over de auto, hopelijk zijn ze beter in het maken van auto’s en gaan er nog dingen veranderen. Eerst volgende week de proefrit, ik hoop dat dat veel, heel veel, nee, heel erg veel goed gaat maken. Verder rest mij afwachten en bidden – al zijn de chinezen atheïstisch volgens mij.
Dat is ook de reden dat ik geen caravan spiegels op m'n Polestar wil. Ik ben voornemens een Kip Kompakt of vergelijkbaar te kopen, die zijn 1,83 breed en hebben een hefdak waardoor ze laag zijn. Ben wel benieuwd wat dat scheelt, dus als dat gemodelleerd kan worden hou ik me aanbevolen!4v4t4r schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:38:
[...]
Ja, vermoed ik ook wel. Zelfde als een dakkoffer, zei de dealer van dat het me zeker 15% gaat kosten
Er zijn filmpjes te vinden waar ze met een Kip Kompakt achter een Tesla en E tron rijden. Vanwege lagere snelheid gaat dat best ok. Maar range raak je sowieso kwijt...
Arie van Dijk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:41:
[...]
Daar waar jij te laat door was, gaat voor mij wellicht een reden zijn de order te annuleren. Of overzetten van een contract of annuleren kan? Ik moest er om lachen toen ik het las.
/f/image/09G9qku80KnxM7NgzmCmLOFO.png?f=fotoalbum_large)
bij deze
Naar aanleiding van alle reacties op mijn vraag over caravanspiegels voor de P2:
Natuurlijk ben ik me er van bewust dat er niet veel overblijft van de actieradius. Maar wij zijn dan ook geen Zuid-Frankrijk gangers. De kids worden groter en willen eigenlijk niet meer mee op kampeervakantie. Daarnaast hebben we al veel leuke ervaringen opgedaan op gezellige kleine campings in onze eigen provincie. Dus daar maak ik me niet druk om en heb ik weloverwogen meegenomen in de besluitvorming voor de P2.
Mochten we evt toch langere afstanden willen afleggen met de sleurhut is onderweg laden wel een punt; kun je inderdaad wel met caravan bij een Fastned oid gaan staan? Misschien afkoppelen, áls je de sleurhut dan ter plaatse kunt parkeren.... de tijd zal het leren.
Voor degene die een poging voor de actieradius wil wagen: we hebben een Hobby 540, max laadvermogen 1500. Best een bak dus ;-)
Natuurlijk ben ik me er van bewust dat er niet veel overblijft van de actieradius. Maar wij zijn dan ook geen Zuid-Frankrijk gangers. De kids worden groter en willen eigenlijk niet meer mee op kampeervakantie. Daarnaast hebben we al veel leuke ervaringen opgedaan op gezellige kleine campings in onze eigen provincie. Dus daar maak ik me niet druk om en heb ik weloverwogen meegenomen in de besluitvorming voor de P2.
Mochten we evt toch langere afstanden willen afleggen met de sleurhut is onderweg laden wel een punt; kun je inderdaad wel met caravan bij een Fastned oid gaan staan? Misschien afkoppelen, áls je de sleurhut dan ter plaatse kunt parkeren.... de tijd zal het leren.
Voor degene die een poging voor de actieradius wil wagen: we hebben een Hobby 540, max laadvermogen 1500. Best een bak dus ;-)
YouTube: Polestar 2 vs. Tesla Model 3 | Reichweiten-Duell der direkten Konkur...
Verbruik van de Polestar 2 ligt meer dan 20% hoger dan van een model 3. Een ritje van 1 uur en 117km bij mooi weer en weinig wind komt geëxtrapoleerd op een range van 273km…
Verbruik van de Polestar 2 ligt meer dan 20% hoger dan van een model 3. Een ritje van 1 uur en 117km bij mooi weer en weinig wind komt geëxtrapoleerd op een range van 273km…
Bedankt voor het aanbod. Dat is aardig. 😁JackBol schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:35:
[...]
Als je merk en model vd caravan doorgeeft, wil ik wel een poging wagen het te modelleren.
Ik heb geen caravan, maar een vouwwagen. Een jametic. Dat zal wel extra kosten maar vast niet extreem veeL vermoed ik. Overigens spelen we met het idee het ding te verkopen en zodra er weten of en hoe het werkt kopen We een nieuwe. Eventueel huren we zelfs een auto voor onze vakantie.
Ja, regen, PP plus 130. Dik prima. Ik rijd niet elke dag 273km, dus geen stresseLScha schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:20:
YouTube: Polestar 2 vs. Tesla Model 3 | Reichweiten-Duell der direkten Konkur...
[ Voor 4% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-08-2020 10:30 ]
Het blijft een beetje een terugkerend topiceLScha schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:20:
V.w.b. de communicatie vanuit Polestar, of het gebrek daar aan, ben ik het helemaal eens met de klachten. Het verliep eerder al niet soepel, maar ik denk dat ze nu helemaal overspoeld worden met vragen (en waarschijnlijk weer afhankelijk zijn van de antwoorden die op die vragen verzonnen worden in Zweden/China, waar het nog drukker zal zijn). Had allemaal voorzien kunnen worden me dunkt.
[ Voor 6% gewijzigd door ach-jee op 05-08-2020 10:41 ]
Die jametic is waarschijnlijk qua vooroppervlak kleiner dan de de auto, dus dan is de weerstand verwaarloosbaar (alleen de rolweerstand en verliezen blijven over).Spanky79 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:29:
[...]
Bedankt voor het aanbod. Dat is aardig. 😁
Ik heb geen caravan, maar een vouwwagen. Een jametic. Dat zal wel extra kosten maar vast niet extreem veeL vermoed ik. Overigens spelen we met het idee het ding te verkopen en zodra er weten of en hoe het werkt kopen We een nieuwe. Eventueel huren we zelfs een auto voor onze vakantie.
Mbt. de caravan heeft het Internet al voorwerk voor mij gedaan!
Ze hebben een mooie abstracte caravan gemodelleerd.
Interesting fact op pagina 72: "From the pre-optimization study it was noted that the airflow between the tow vehicle and the caravan was turbulent.". Oftewel een kortere drawbar is beter voor de caravan Cw (ik reken met 1.8m, Cd=0.70).
Bij een flinke caravan van 2.23m x 1.95m met een gewicht van 1300kg kom je ongeveer uit op een range van 233,1km bij 80kmh, voor zowel de P2 als de P8. Dat is 40 to 45% minder range dan zonder caravan.
De range voor de P2 en P8 zijn vrijwel gelijk, omdat het verschil in frontal surface tussen de P2 en P8 het voornaamste verschil is tussen beide modellen. Doordat er nu een grotere caravan achter hangt, verkleint dat de verschillen in range tussen beide modellen.
Iets wat ik ook nog mis in mijn modelletje is "Turbulence Kinetic Energy". Misschien voeg ik dat nog wel eens toe.
Ik hoor al signalen over e-caravan... Dethlef?Spanky79 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:29:
[...]
Bedankt voor het aanbod. Dat is aardig. 😁
U vraagt, wij draaien ;) - Vierde tabmichr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:07:
[...]
Dat is ook de reden dat ik geen caravan spiegels op m'n Polestar wil. Ik ben voornemens een Kip Kompakt of vergelijkbaar te kopen, die zijn 1,83 breed en hebben een hefdak waardoor ze laag zijn. Ben wel benieuwd wat dat scheelt, dus als dat gemodelleerd kan worden hou ik me aanbevolen!![]()
Er zijn filmpjes te vinden waar ze met een Kip Kompakt achter een Tesla en E tron rijden. Vanwege lagere snelheid gaat dat best ok. Maar range raak je sowieso kwijt...
LBH = 2,03x1,83m Gewicht = 800kg
Cd = 0,3777 (ik kon niets beters vinden)
Theoretische Range:
50: 459,5km
60: 404,1km
70: 353,7km
80: 309,1km
90: 270,5km
Een caravan met 50kWh in de bodemplaat zou wel interessant kunnen zijnHansieo schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:35:
[...]
Ik hoor al signalen over e-caravan... Dethlef?
Thx, Komt we overeen met wat ik dacht. Voor een caravan is het wel een ander verhaal inderdaad.JackBol schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:27:
[...]
Die jametic is waarschijnlijk qua vooroppervlak kleiner dan de de auto, dus dan is de weerstand verwaarloosbaar (alleen de rolweerstand en verliezen blijven over).
Mbt. de caravan heeft het Internet al voorwerk voor mij gedaan!
Ze hebben een mooie abstracte caravan gemodelleerd.
Interesting fact op pagina 72: "From the pre-optimization study it was noted that the airflow between the tow vehicle and the caravan was turbulent.". Oftewel een kortere drawbar is beter voor de caravan Cw (ik reken met 1.8m, Cd=0.70).
Bij een flinke caravan van 2.23m x 1.95m met een gewicht van 1300kg kom je ongeveer uit op een range van 233,1km bij 80kmh, voor zowel de P2 als de P8. Dat is 40 to 45% minder range dan zonder caravan.
De range voor de P2 en P8 zijn vrijwel gelijk, omdat het verschil in frontal surface tussen de P2 en P8 het voornaamste verschil is tussen beide modellen. Doordat er nu een grotere caravan achter hangt, verkleint dat de verschillen in range tussen beide modellen.
Iets wat ik ook nog mis in mijn modelletje is "Turbulence Kinetic Energy". Misschien voeg ik dat nog wel eens toe.
Voor die jametic verwacht ik inderdaad alleen wat rolweerstand en turbulentie. Ding met dekzeil is zeker niet erg aerodynamisch. Ben stiekem ook wel benieuwd of die trekhaak van de p8 we laag genoeg zit, nooit bedacht of zoiets een standaard hoogte hoort te hebben.
Nouja, ik ga sowieso een keer om een andere vouwwagen. En dan eentje die heel snel op te szettennis, zonder haringen.
Zijn er al een beetje duidelijke beelden van het infotainment van de P8? En zijn er daar ook releaseplanningen ergens te vinden waar het gaat om updates? Hunker naar nieuws...
Ik weet zeker dat die updates list ergens in dit topic staat - en ook ergens een filmpje van google enzo in de P8. (ik zal eens kijken of ik het kan vinden)JohnDoe77 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:31:
Zijn er al een beetje duidelijke beelden van het infotainment van de P8? En zijn er daar ook releaseplanningen ergens te vinden waar het gaat om updates? Hunker naar nieuws...
Zeekr 7x Privilege AWD
Haha, geniaal, top! Dat is theoretisch dus 3 uur rijden, das prima. Ik ga medio september als het goed is nog een weekend weg met de Kip Kompakt. Als ik dan de Polestar heb kan ik m s naast jouw berekeningen leggen. Maar een vouwwagen staat ook nog steeds op het verlanglijstje. Dit helpt. Nogmaals dank!JackBol schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:38:
[...]
U vraagt, wij draaien ;) - Vierde tab
Theoretische Range:
Als je corrigeert voor de WLTP range bereiken ze in deze test beiden ongeveer 60% van hun respectievelijke opgegeven WLTP range. P2 PP 58% (273/470km) en de M3 Performance 62% (328/530km). In dat opzicht vergelijkbaar “zuinig”, als je het mij vraagt.BlacKstaR- schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Ja, regen, PP plus 130. Dik prima. Ik rijd niet elke dag 273km, dus geen stress. Maar inderdaad wat we al wisten de model 3 is zuiniger.
Ietsje te snel gemonteerd filmpje over Polestar:
https://www.youtube.com/watch?v=8Jmnn042ch4
Pas na een minuutje wordt het interessant.
Gewoon leuk vanwege de gelikte beelden
https://www.youtube.com/watch?v=8Jmnn042ch4
Pas na een minuutje wordt het interessant.
Gewoon leuk vanwege de gelikte beelden
https://www.carscoops.com...inment-systems-from-2023/
Vanaf 2023 ook PSA Groupe (Peugot, Citroën en Opel) aan de Android.
Als we een beetje door redeneren zit in +/- 2025 ongeveer 20% van de autos op Android Automotive.
Sales volume 2019:
GM: 7.7 million vehicles
PSA: 3.5 million vehicles
Geely: 2.1 million vehicles
Global: 65.5 million vehicles
Vanaf 2023 ook PSA Groupe (Peugot, Citroën en Opel) aan de Android.
Als we een beetje door redeneren zit in +/- 2025 ongeveer 20% van de autos op Android Automotive.
Sales volume 2019:
GM: 7.7 million vehicles
PSA: 3.5 million vehicles
Geely: 2.1 million vehicles
Global: 65.5 million vehicles
[ Voor 39% gewijzigd door JackBol op 05-08-2020 16:21 ]
Verplaatst naar leveringstopic
[ Voor 85% gewijzigd door ARR63 op 05-08-2020 17:12 ]
Vind het allemaal vrij optimistisch. Haal er met lagere tempraturen sowieso maar 20 tot 30% af. Zeker in de winter.JackBol schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:38:
[...]
U vraagt, wij draaien ;) - Vierde tab
Theoretische Range:
Dit filmpje laat (op ca. 4 min) iemand zien die als een dolle op de knopjes drukt.......4v4t4r schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:36:
[...]
Ik weet zeker dat die updates list ergens in dit topic staat - en ook ergens een filmpje van google enzo in de P8. (ik zal eens kijken of ik het kan vinden)
YouTube: Volvo XC 40 recharge:n esittelytilaisuudessa Bilialla: vaihtaisinko ...
Wat die updates betreft: de dealer mij indertijd een lijstje laten zien wat In mijn herinnering precies hetzelfde was als voor de P2.
Ik moet later thuis even kijken of ik dat lijstje ook echt meegekregen thuis heb.....
Inmiddels gekeken en bijgaand:
[ Voor 35% gewijzigd door Mga1600 op 06-08-2020 00:12 ]
Krijg inmiddels het idee dat als we nog een een weekje vorst hebben, je de auto moet duwenSTIMPPYYY schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:15:
[...]
Vind het allemaal vrij optimistisch. Haal er met lagere tempraturen sowieso maar 20 tot 30% af. Zeker in de winter.
In dagelijks gebruik denk ik dat 99% hier gewoon prima uitkomt met welke berekening dan ook!
Ach, gewoon thuis aan de stekker laten opwarmen dan valt het allemaal wel mee.JohnDoe77 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:29:
[...]
Krijg inmiddels het idee dat als we nog een een weekje vorst hebben, je de auto moet duwen![]()
In dagelijks gebruik denk ik dat 99% hier gewoon prima uitkomt met welke berekening dan ook!
Ik heb zelf even naar eigen gebruik gekeken en de enige echt lastige reizen zijn eventuele vakanties met vouwwagen in de Alpen. De rest is allemaal geen probleem, een enkele keer moet ik even bijtanken.
Sterker nog: deze elektrische auto gaat mij tijd besparen. 1-3x per week tanken hoeft niet meer straks. Er van uitgaande dat dit me per keer tien minuten kost scheelt dat me tachtig minuten per maand. Na bijladen houd ik daar makkelijk een uur van over.
[ Voor 36% gewijzigd door Spanky79 op 05-08-2020 20:03 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.