Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.467.699 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:53
Mga1600 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:33:
[...]

Tweemaal per jaar banden vann de wielen Halen en de andere erop laten leggen en weer laten balanceren is niet gratis.....
Ik had /s moeten toevoegen... het was dus niet serieus bedoeld sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
GeeMoney schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Houd dan wel rekening met alle scenario's in je nieuwe huis :). Paar loze leidingen van liefst 25mm(!) van en naar een garage/bijkeuken/zolder/meterkast. Dan kan je namelijk alle kanten op straks.
En als je nu goedkoop iets sneller wilt laden zou ik een Tesla Wall Charger overnemen van desnoods Marktplaats. Dan kan je voor rond de €500,- op 11kW laden.
Ja ik ga de grondkabel zeker al gereed maken voor 32A/400V. Ik heb wel even zitten kijken naar een nieuwe wall charger, maar ik heb voorlopig nog geen geld over om mijn 3.7 charger te vervangen voor een 11kW charger. Op basis van mijn verbruik verwacht ik niet dat ik 3x sneller moet laden.

Die 3.7 lader laadt de auto in 14u van 10% tot 80%. Dus als ik om 18u thuis kom, is de auto de volgende dag om 8u weer ‘vol’.

[ Voor 7% gewijzigd door JackBol op 03-08-2020 09:53 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Sta je na bijna een uur rijden om 9:55 uur in Leidschendam bij de Space te wachten voor je proefrit... is er om 10:35 nog niemand aanwezig! Nergens contactgegevens in de bevestigingsmail. Telefoonnummer van Polestar staat niet meer op de site. Via Google kunnen achterhalen maar de klantenservice kan de betrokken personen niet te pakken krijgen. Men zou om 10 uur aanwezig moeten zijn... Met excuses maar daar sta je dan. Zo slecht dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JoeMusashi schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:35:
Sta je na bijna een uur rijden om 9:55 uur in Leidschendam bij de Space te wachten voor je proefrit... is er om 10:35 nog niemand aanwezig! Nergens contactgegevens in de bevestigingsmail. Telefoonnummer van Polestar staat niet meer op de site. Via Google kunnen achterhalen maar de klantenservice kan de betrokken personen niet te pakken krijgen. Men zou om 10 uur aanwezig moeten zijn... Met excuses maar daar sta je dan. Zo slecht dit!
In de testauto van mijn proefrit lag een kaartje op het dashboard met een 06 van een van de medewerkers erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeMusashi
In de pop-up Space van Leidschendam staat alleen een demomodel met doek er nog over... heb al allerlei parkeerplaatsen in de garages bekeken. Helaas... ik wacht nog tot 11 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door JoeMusashi op 03-08-2020 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-06 08:51
Lijkt of de Polestar account omgeving een update heeft gehad.

Andere header en ik kan weer op "details" klikken in mijn order tab, echter krijg ik dan weer de 'pagina niet gevonden' melding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-06 07:23
JoeMusashi schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:41:
In de pop-up Space van Leidschendam staat alleen een demomodel met doek er nog over... heb al allerlei parkeerplaatsen in de garages bekeken. Helaas... ik wacht nog tot 11 uur.
Je hebt een pb

[ Voor 91% gewijzigd door De fiscalist op 03-08-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno1976
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-12-2020
Uhm.. op maandag is de space in Leidschendam gesloten... is al eens voorbij gekomen hier 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-06 19:27
arno1976 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:12:
Uhm.. op maandag is de space in Leidschendam gesloten... is al eens voorbij gekomen hier 😬
Niet volgens de website:

Openingstijden
maandag - woensdag, vrijdag, zaterdag 10:00 - 18:00
donderdag 10:00 - 21:00
zondag 12:00 - 17:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
BartWNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:50:
Lijkt of de Polestar account omgeving een update heeft gehad.

Andere header en ik kan weer op "details" klikken in mijn order tab, echter krijg ik dan weer de 'pagina niet gevonden' melding :+
same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
In een nieuwe « What car » vergelijkende video met de M3 performance op YouTube wordt de P2 gefileerd.

Behalve qua interieur kwaliteit vindt men hem op alle vlakken minder (performance, comfort, wegligging, ruimte, range, enz.enz.) Pijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Poleposition schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:45:
In een nieuwe « What car » vergelijkende video met de M3 performance op YouTube wordt de P2 gefileerd.

Behalve qua interieur kwaliteit vindt men hem op alle vlakken minder (performance, comfort, wegligging, ruimte, range, enz.enz.) Pijnlijk
Ik vind het ook niet echt een vergelijk, hij heeft gewoon minder range en dat is 1 van de weinige dingen waarvan ik vind dat je primair een EV op moet vergelijken. (vb.Een super mooie auto die maar 100km ver komt heb je gewoon weinig aan..)

Ruimte is niet minder toch ? Wegligging is wellicht de PP , niet de meest comfortabele versie dus. Performance, ja dat is bekend, weegt ook maar ietjes meer ;) dus ook geen vergelelijk. Ik vind het dus geen appels met appels vergelijken (behalve wellicht wat je voor de prijs krijgt) is dus eigenlijk kiezen uit : range of kwaliteit)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 20-06 07:23
Maar dat is het toch ook??

Als je een Corvette tegen een vergelijkbaar geprijsde Porsche zet dan blaast de Corvette de Porsche ook van het circuit af.

Toch is dat maar een deel van het verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Range vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk. Ik rij maximaal 2-3 per jaar ritten waarbij ik onderweg moet laden.
Maar ik wil wel een auto die comfortabel veert en zelf vond ik dit bij mijn testrit met een niet PP met 20 inches echt niet. Jammer maar helaas. Ik rij in België! Ik wacht dus toch met enige spanning de 19 inch met Primacys af.
Er zijn zoveel filmpjes waarop je ziet dat de P2 constant in beweging is en nooit eens « settlet» zoals de Britten dat zo mooi verwoorden en dat vind ik wat onrustwekkend.
Ook in dit Whatcar filmpje zie je gewoon dat de wagen veel onrustiger is dan de M3 performance (Britse wegen) en indien niet opgelost in mijn eigen configuratie stuur ik de wagen echt terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Poleposition schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:58:
Range vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk. Ik rij maximaal 2-3 per jaar ritten waarbij ik onderweg moet laden.
Maar ik wil wel een auto die comfortabel veert en zelf vond ik dit bij mijn testrit met een niet PP met 20 inches echt niet. Jammer maar helaas. Ik rij in België! Ik wacht dus toch met enige spanning de 19 inch met Primacys af.
Er zijn zoveel filmpjes waarop je ziet dat de P2 constant in beweging is en nooit eens « settelt » zoals de Britten dat zo mooi verwoorden en dat vind ik wat onrustwekkend.
Ook in dit Whatcar filmpje zie je gewoon dat de wagen veel onrustiger is dan de M3 performance (Britse wegen) en indien niet opgelost in mijn eigen configuratie stuur ik de wagen echt terug.
Wellicht kan je een testrit aanvragen in een P2 met 19" ?

Dan heb je voor jezelf al wat meer duidelijkheid en hoef je niet een eventuele levering af te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 14:30
Een ‘beste auto’ bestaat niet! En de range alleen is natuurlijk geen grond tot vergelijken....: een diesel komt ook verder dan een benzineauto......
Kortom er komt meer bij kijken. Tesla heeft het goed voor elkaar qua technologie, maar de vormgeving ervan (M3) is iets wat mij tegenstaat. Interieur ervan vind ik ook niet mooi. De P2 is wat dat betreft veel mooier en zou mijn keus zijn.... als hij wat hoger zou zijn. Bovendien moet ik nog even wennen aan het feit dat je geen dealer hebt waar je even lNgs kunt met een vraag (of een klein probleem). Dus werd het de P8.....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
BartWNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Wellicht kan je een testrit aanvragen in een P2 met 19" ?

Dan heb je voor jezelf al wat meer duidelijkheid en hoef je niet een eventuele levering af te wachten
Zijn volgens mij nog nergens voorhanden. Maar indien ja, zal ik dit zeker doen.

[ Voor 64% gewijzigd door Poleposition op 03-08-2020 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnold

De Model 3 is ook gewoon een betere EV, dat lijkt me voor iedereen duidelijk toch?
Ook voor de lange trips 4x per jaar zou ik liever een Model 3 hebben en het supercharger netwerk.

Maar ook lange trips zijn niet echt een probleem en ja de laders lopen zeker achter tov Tesla, maar het worden er niet minder maar elke dag meer. Ja de v3 laders van Tesla zijn weer stuk sneller, helaas zie ik dat bij Polestar niet snel gebeuren dat sneller laden ondersteund gaat worden.
Echter voor alle andere dagen van het jaar, maakt het me allemaal totaal niet uit wat de range is, hoe de performance is, maar wil ik zitten in een auto waar ik me thuis voel en waarvan ik op de oprit blij wordt als ie er staat. En als ie maar rond de 300km kan rijden kom ik alle dagen overal waar ik moet zijn zonder ergens bij te hoeven laden.

Maar de Tesla Model 3 is gewoon een betere EV en Polestar 2 gaat alle vergelijkingen op dat gebied verliezen, daar hoef je geen video voor te bekijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
Het is echt niet alleen op het aspect « elektrisch voertuig » dat hij het volgens « What Car » niet haalt hoor.

Behalve de afwerking vinden ze hem op alle vlakken inferieur (Ook het geluidscomfort vinden ze wel een tikkeltje beter bij de P2) Maar bv. het ophangingsgeluid vonden ze slechter bij de P2 (Vond ik zelf ook te luid)
Zelf zou ik nooit een M3 kopen. De kwaliteit is echt om te janken. Moet je eens naar die onafgewerkte koffer kijken bv. En die plastic afwerking van de Frunk. Maar die discussie gaan we niet herbeginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Poleposition op 03-08-2020 12:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter

Ze kunnen fileren wat ze willen, maar uiteindelijk is een auto ook emotie. Ik vind de M3 zo lelijk als de nacht en heb dan ook niet mijn keuze op de M3 laten vallen. Uiteindelijk is een auto ook emotie (of anti-emotie, zoals ik bij Tesla heb). Mijn brein vind Tesla enorm interessant, maar mijn ogen en mijn hart worden er gewoonweg niet warm van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:51:
(vb.Een super mooie auto die maar 100km ver komt heb je gewoon weinig aan..)
Volgens mij is dat de reden dat die XC40 op 180kmh gecapped is. Als je er harder mee gaat rijden, kom je onder de 100km effectieve range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JackBol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

Volgens mij is dat de reden dat die XC40 op 180kmh gecapped is. Als je er harder mee gaat rijden, kom je onder de 100km effectieve range.
Ik zal het heus een keer proberen als ik in Duitsland ben (en ik de tijd heb om extra bij te laden) maar daar blijft het wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
4v4t4r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Ik zal het heus een keer proberen als ik in Duitsland ben (en ik de tijd heb om extra bij te laden) maar daar blijft het wel bij :)
Alle Volvo’s (ook de benzine versies) zijn sinds kort begrensd op die snelheid. Heeft te maken met hun ambitie om de veiligste auto te zijn. Het motief was onder andere dat de elektronica van de systemen hey boven die snelheid niet meer bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 23-06 23:43
JackBol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:16:
[...]

Ze kunnen fileren wat ze willen, maar uiteindelijk is een auto ook emotie. Ik vind de M3 zo lelijk als de nacht en heb dan ook niet mijn keuze op de M3 laten vallen. Uiteindelijk is een auto ook emotie (of anti-emotie, zoals ik bij Tesla heb). Mijn brein vind Tesla enorm interessant, maar mijn ogen en mijn hart worden er gewoonweg niet warm van....
Hear hear 8) Ga ik helemaal in mee!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:06
Arnold schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

De Model 3 is ook gewoon een betere EV, dat lijkt me voor iedereen duidelijk toch?
Ook voor de lange trips 4x per jaar zou ik liever een Model 3 hebben en het supercharger netwerk.

Maar ook lange trips zijn niet echt een probleem en ja de laders lopen zeker achter tov Tesla, maar het worden er niet minder maar elke dag meer. Ja de v3 laders van Tesla zijn weer stuk sneller, helaas zie ik dat bij Polestar niet snel gebeuren dat sneller laden ondersteund gaat worden.
Echter voor alle andere dagen van het jaar, maakt het me allemaal totaal niet uit wat de range is, hoe de performance is, maar wil ik zitten in een auto waar ik me thuis voel en waarvan ik op de oprit blij wordt als ie er staat. En als ie maar rond de 300km kan rijden kom ik alle dagen overal waar ik moet zijn zonder ergens bij te hoeven laden.

Maar de Tesla Model 3 is gewoon een betere EV en Polestar 2 gaat alle vergelijkingen op dat gebied verliezen, daar hoef je geen video voor te bekijken ;)
Als je objectief kijkt is de model3 de betere EV, daar ben ik me zeker bewust van. Maar ik kies alsnog voor de P2 puur om de looks, Android automotive, kwaliteit (interieur & exterieur), aantal model 3 op de Nederlandse wegen.

Als de laad infrastructuur in Nederland slecht zou zijn dan ik sws voor de model 3 gekozen. Maar daar hoef je je in Nederland gelukkig geen zorgen om te maken.
Minder range, is voor mij totaal geen probleem. Verder was hij als klap op de vuurpijl goedkoper dan een gelijk gespecte model 3 LR AWD 19". Dus uiteindelijk voor mij een nobrainer.

Verder moet je alles in het grote geheel zien, de model 3 is gewoon en hele goede EV. Maar de P2 is zeker niet slecht, het gaat allemaal om perspectief. https://www.bytbil.com/ny...nternationell-press-29482

[ Voor 18% gewijzigd door BlacKstaR- op 03-08-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Mga1600 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Alle Volvo’s (ook de benzine versies) zijn sinds kort begrensd op die snelheid. Heeft te maken met hun ambitie om de veiligste auto te zijn. Het motief was onder andere dat de elektronica van de systemen hey boven die snelheid niet meer bij kan houden.

Sorry verkeerde quote, slaat op die begrenzing van de P8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Inmiddels al 16 17 P2's op NL kenteken.
Aantal loopt gestaag op

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uQny0xS.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 03-08-2020 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06 16:57
BartWNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:50:
Inmiddels al 16 P2's op NL kenteken.
Aantal loopt gestaag op

[Afbeelding]
Wat me wel opvalt is dat er geen 'moon' geregistreerd zijn. Zouden die ook onder grijs gezet worden?
De enige kleuren die nu geregistreerd zijn:
  • Wit
  • Blauw
  • Grijs
  • Zwart
en dit terwijl er volgens mij toch ook een 'moon' variant is om een testrit mee te maken?

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Ovinomis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Wat me wel opvalt is dat er geen 'moon' geregistreerd zijn. Zouden die ook onder grijs gezet worden?
  • Wit
  • Blauw
  • Grijs
  • Zwart
en dit terwijl er volgens mij toch ook een 'moon' variant is om een testrit mee te maken?
Ik denk dat zowel Thunder, Magnesium als Moon onder grijs vallen.
Er staat namelijk een Moon op kenteken inderdaad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-06 20:37
Ovinomis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

• Wit
  • Blauw
  • Grijs
  • Zwart
Niet inhoudelijk een idee waar Moon onder geregistreerd wordt, maar inderdaad het testmodel in Rotterdam is in ieder geval een Moon met PP

Ow en nog maar gelijk 1 hele foto van eerder genoemde Moon P2 (had het te druk met m'n proefrit voor meer foto's :P )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_shzssS3YManZ5ecxyA7TpWb330=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYBvWGQaOL89mejSyZy3r21X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Devilan op 03-08-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Nu we het toch over kleuren hebben

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o6xrJFa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
‘Grijs’ zal magnesium, thunder en moon zijn?
Edit: kenteken van die moon hierboven staat inderdaad geregistreerd als ‘grijs’.

[ Voor 47% gewijzigd door Afrokwijt op 03-08-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Afrokwijt schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:13:
‘Grijs’ zal magnesium, thunder en moon zijn?
Yes, denk wel dat we die aanname mogen maken.
In ieder geval Thunder en Moon, heel misschien dat Magnesium onder rare voorwaarden onder wit kan vallen...

[ Voor 13% gewijzigd door BartWNL op 03-08-2020 13:15 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoeMusashi
arno1976 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:12:
Als ik een proefrit boek via de site voor 10 uur (en daar gisteren ook een reminder voor kreeg), dan verwacht ik toch echt om 10 uur geholpen te worden. Kennelijk gaan ze op maandag om 11 uur open en was dit de eerste proefrit op die dag. Erg slordig natuurlijk, maar na veel excuses toch een proefrit om 11 uur kunnen hebben. Werd goed opgelost en de proefrit maakte alles goed. Wat een auto! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
Hij blijft mooi die Moon :)

Lijkt er dus inderdaad op dat Grijs een collectie van meerdere kleuren is.

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:38
BartWNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:50:
Inmiddels al 16 P2's op NL kenteken.
Aantal loopt gestaag op

[Afbeelding]
Ik tel er 17 ipv 16 :)

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Je hebt helemaal gelijk. Had zelf de som ook niet gemaakt, meen de waarde ergens gezien te hebben. Maar dat ging dus niet helemaal goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:38
Devilan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:01:
[...]

Niet inhoudelijk een idee waar Moon onder geregistreerd wordt, maar inderdaad het testmodel in Rotterdam is in ieder geval een Moon met PP

Ow en nog maar gelijk 1 hele foto van eerder genoemde Moon P2 (had het te druk met m'n proefrit voor meer foto's :P )
[Afbeelding]
Die kleur is zo wel erg mooi idd. Had stevig getwijfeld als ik nu (live) nog een kleur kon kiezen tussen deze en Thunder. Wel erg blij met Thunder trouwens.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:42
Zo, die kleur Moon is wel echt fantastisch zeg. :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:03
4v4t4r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Ik vind het ook niet echt een vergelijk, hij heeft gewoon minder range en dat is 1 van de weinige dingen waarvan ik vind dat je primair een EV op moet vergelijken. (vb.Een super mooie auto die maar 100km ver komt heb je gewoon weinig aan..)

Ruimte is niet minder toch ? Wegligging is wellicht de PP , niet de meest comfortabele versie dus. Performance, ja dat is bekend, weegt ook maar ietjes meer ;) dus ook geen vergelelijk. Ik vind het dus geen appels met appels vergelijken (behalve wellicht wat je voor de prijs krijgt) is dus eigenlijk kiezen uit : range of kwaliteit)
Als ik lees wat de "afwerkings probleempjes" zijn, en hoe Tesla vaak(?) omgaat met dit af te handelen (ook hier op forum zie ik regelmatig -afwijzingen- staan..) dan zakt de Tesla keuze gelijk een paar plaatsen naar beneden.

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-06 22:29
Na de testrit met de P2 (met PP) gisteren, heb ik vandaag even een stukje in een M3 LR AWD gereden.Geluid in het interieur, comfort, afwerking interieur, stoelen en audio systeem, vond ik in de M3 van mindere kwaliteit. Design van interieur/exterieur van de M3 had ik van te voren al afgeschreven.

In mijn eerdere review van de P2, had ik wat bedenkingen over de hoeveelheid en kwaliteit van het plastic in het P2 interieur genoemd. Hier heeft Polestar waarschijnlijk een afweging gemaakt met waar ze mee weg kunnen komen tov de M3. Ik ben wel benieuwd, wat er in de afgelopen 18 maanden aan de P2 'geoptimaliseerd' is, tov de modellen die op de beurzen gestaan hebben, en de review voertuigen waar 12 maanden geleden mee gereden zijn door de pers.

Is er iemand die daar meer over kan vertellen?

Als het kiezen van een auto volledig op basis van vergelijkingen in excel zou kunnen, dan zouden we waarschijnlijk allemaal in dezelfde auto rijden. Gelukkig is er nu weer wat meer te kiezen in dit segement.

[ Voor 13% gewijzigd door vandijk op 03-08-2020 22:04 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-06 16:41
Arnold schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Model 3 scoort inderdaad op een hoop punten beter. Ik begrijp ook heel goed waarom je geen video wilt bekijken want de Model 3 staat in de schaduw van de Polestar 2 als het gaat om looks. Een mislukte Beetle, een vis, een kikker, alle vergelijkingen kloppen. Dat Model 3 rijders zich nu genoodzaakt voelen om op dit forum af te geven op de wat mindere performance statistieken van de Polestar en stoer lopen doen dat ze sneller op de camping in Zuid-Frankrijk zijn zie ik als een compliment. Tot laters kikkertjes van me x van een toekomstig Polestar 2 rijder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PvS_68
Ovinomis schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:14:
Hij blijft mooi die Moon :)

Lijkt er dus inderdaad op dat Grijs een collectie van meerdere kleuren is.
Ongeveer 50 tinten?! 8)7 >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ovinomis
Hij maakt hem gewoon :9 :9 _O-

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Poleposition schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:07:
Het is echt niet alleen op het aspect « elektrisch voertuig » dat hij het volgens « What Car » niet haalt hoor.

Behalve de afwerking vinden ze hem op alle vlakken inferieur (Ook het geluidscomfort vinden ze wel een tikkeltje beter bij de P2) Maar bv. het ophangingsgeluid vonden ze slechter bij de P2 (Vond ik zelf ook te luid)
Zelf zou ik nooit een M3 kopen. De kwaliteit is echt om te janken. Moet je eens naar die onafgewerkte koffer kijken bv. En die plastic afwerking van de Frunk. Maar die discussie gaan we niet herbeginnen.
Het valt mij ook op hoeveel verschil er is in de reviews t.a.v. aspecten als o.a. wegligging, stuurgedrag, demping, pilot assist enzo.
Misschien komt het omdat er reviewers met Tesla bril en anti-Tesla bril zijn.
Of misschien is het wel dat professionele reviewers vaak reviewen alsof het om een sportauto gaat en bloggers reviewen op emotie (zonder ook maar enig gevoel van het weggedrag van een auto te hebben).

Ik ga woensdag mijn eigen reviewer met mijn eigen gekleurde bril zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Was ook een goede voorzet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arnold
Heb trouwens idee dat de Vlamingen duidelijk in charge waren bij de website en wij als Nederlanders zelfs Vlaams moeten kiezen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRJnVgkO8PucSCZYeLVjpgVQSko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hHyVKht1ihYMG4ZLeu5tJMZs.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 09-06 12:45
Poleposition schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:07:

Wat bedoel je met ophangingsgeluid?
Ik heb afgelopen zaterdag een pp gereden en hoorde niets, maar dan ook helemaal niets van de ophanging.
Ja de hoedenplank gaat klapperen wanneer je als een idioot gaat rijden.
En wat betreft waggelen/overhellen: heb een paar bochten genomen, waar ik normaal gesproken in een “gewone” ICE auto de voorbanden allang voel glijden, maar de polestar gaf geen krimp. Je wordt door de g krachten bijna van je stoel gedrukt.
Totaal in overeenstemming met de video’s waar op een circuit wordt gereden en de tijden die worden gereden t.o.v andere auto’s. De P2 kan die tijden niet rijden met een overhellend of waggelend koetswerk.

Enige echte probleem is langzaam rijden op een klinkerweg of slecht wegdek, moet je niet doen in een pp; is echt verschrikkelijk. De vering is dan bijna totaal afwezig. Daar slaat Polestar met de pp m.i. de plank volledig mis.

M3 is een hardcore auto en er is alles aan gedaan om die hardcore beleving te creeren.
Dat kan de P2 nooit evenaren wanneer het startpunt het CMA platform is.
Er is dan ook niks mis met de P2 als auto voor dagelijks gebruik.

En om elke keer 2 auto’s te vergelijken op criteria die bij normaal gebruik bijna geen enkele rol spelen begrijp ik niet; ik geef niet bij elk stoplicht vol “gas”, haal nooit een snelheid hoger dan 130km/h, rijdt dagelijks niet meer dan 300 km, zit met mijn 1,94 nooit achterin, hoef niet meer dan 405 liter whatever te vervoeren, maak niet iedere kilometer een noodstop etc. etc.

Wat ik dan onbegrijperlijkerwijs nog nergens heb gezien is hoe rijdt de P2 in het donker en hoe vergelijkt zich dat met andere auto’s?
Ik de wintermaanden rijd ik namelijk wel dagelijks zowel ‘s morgens als ‘s avonds in het donker...

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Met ophangingsgeluid bedoel ik Bv wat je hoort als je op onze slechte Belgische betonwegen rijdt en je over de voegen tussen twee platen rijdt. Die klap dus, voel je niet alleen maar hoor je ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:37
Ik lees dat steeds meer mensen een proefrit maken in deze bolide. Is dat een zelf georganiseerde variant, of is dit de zomer proefrit waarvoor je je online kon aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Poleposition schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Zijn volgens mij nog nergens voorhanden. Maar indien ja, zal ik dit zeker doen.
Nagevraagd bij plaatselijke Polestar Space (in België)

Geen 19 inches voor testen in België. Er stond er wel één voor levering klaar. Zelf hadden de Polestar mensen nog niet met een 19 inch gereden maar ze raadden wel iedereen die versie aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02
Poleposition schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:23:
Met ophangingsgeluid bedoel ik Bv wat je hoort als je op onze slechte Belgische betonwegen rijdt en je over de voegen tussen twee platen rijdt. Die klap dus, voel je niet alleen maar hoor je ook
Kennelijk is dat ook wat What Car beschrijft.

Ben wel benieuwd hoeveel P2's er rond zouden rijden als die in grote getale vorig jaar beschikbaar zou zijn geweest. Denk veel eerlijk gezegd. Zelf die keuze nooit gehad helaas. Wel erg benieuwd naar de P2, maar denk dat performance bij mij altijd had gewonnen.

Snap overal de vergelijking wel, maar volgens mij is veel subjectief en uiteindelijk de keus gebaseerd op emotie. Lijkt mij niet dat iemand een auto koopt en dan vinkjes zet. Je hebt gewoon een voorkeur voor het een of ander. Wel knap dat de benchmark kennelijk een auto van 3 jaar oud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Waarom is het tegenwoordig in alle (youtube) reviews ZO belangrijk dat de middenconsole rotsvast zit ? Is dit een nieuwe trend ? Gaat men de volledige auto liften met alleen de middenconsole ?

Ik bedoel maar, het moet uiteraard stevig in elkaar zitten, maar dit is gewoon ...'raar' (just my 2 eurocents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
[...]

Wat een ongefundeerde onzin is dit zeg bah bah :?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 24-06 23:52
STIMPPYYY schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:35:
[...]
...
Wel knap dat de benchmark kennelijk een auto van 3 jaar oud is.
Ik, als iemand die nog nooit in een volledig elektrische auto heeft gezeten, besef door alle reviews steeds meer hoe knap Tesla het gedaan heeft en nog steeds doet.
Én hoe goed Polestar/Volvo het t.o.v. de overige old skool fabrikanten doet om de inhaalslag te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
FJP84 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:31:
Ik lees dat steeds meer mensen een proefrit maken in deze bolide. Is dat een zelf georganiseerde variant, of is dit de zomer proefrit waarvoor je je online kon aanmelden?
Je kon heel lang geleden jezelf al aanmelden (april of zo?). Ik denk dat dat is waar jij naar verwijst?! Daarvan heb ik nooit meer iets gehoord, en volgens mij meer mensen hier.

Maar..... Zie volgende post (je moet echt dagelijks inloggen op dit forum anders mis je zo een belangrijke post. Dat zie je wel):
https://gathering.tweaker...message/63182598#63182598

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
S2000jan schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:08:
Waarom is het tegenwoordig in alle (youtube) reviews ZO belangrijk dat de middenconsole rotsvast zit ? Is dit een nieuwe trend ? Gaat men de volledige auto liften met alleen de middenconsole ?

Ik bedoel maar, het moet uiteraard stevig in elkaar zitten, maar dit is gewoon ...'raar' (just my 2 eurocents)
Zeer terechte opmerking. Ik zou zelfs meer zeggen: voor de passieve veiligheid is het gewoon niet wenselijk dat deze toch wel massieve middenconsole al te stijf is. Wat eronder zit (batterijen) is al stijf genoeg. En de veiligheidsreflex van Volvo is nooit ver weg. BTW is De P2 de enige auto met airbags aan de binnenzijde (dus de middenconsolekant) van de voorzetels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Beosoft schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Wat een ongefundeerde onzin is dit zeg bah bah :?
Ik denk niet dat Jack dit negatief bedoeld ? Volgens mij heeft hij zelf een P8 besteld en aan de hand van de eerder geplaatste sheet dit hebben berekend?

Zie zn post hieronder, 3e afbeelding ( op 150 KM/u zou je al op 171 KM actieradius komen )
JackBol schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:53:
Frontal Surface P2:
1479*1602=2,37m2

Frontal Surface P8:
1652*1601==2,64m2

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[ Voor 59% gewijzigd door 4v4t4r op 03-08-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 09-06 12:45
Poleposition schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:23:
Aha zo bedoel je.
Kan ik voor de pp volledig beamen.
Enige vorm van vering lijkt wel te ontbreken en door het gewicht i.c.m. slechte ondergrond voelt dat verre van lekker.
Dat het kennelijk ook het geval is met de niet pp versie laat me nu weer vrezen.

Denk ook niet dat het met de 19” opgelost gaat worden, want door het relatief hoge gewicht zullen er wel XL banden met stijvere wangen onder komen te liggen.
Heb wel gelezen dat de meest softe stand van de pp comfortabeler is dan de niet pp met Monroe dempers.
Ik begrijp langzamerhand steeds minder wat de reden is om alleen maar pp versies beschikbaar te stellen aan jounalisten en voor proefritten.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
Cello66 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Aha zo bedoel je.
Kan ik voor de pp volledig beamen.
Enige vorm van vering lijkt wel te ontbreken en door het gewicht i.c.m. slechte ondergrond voelt dat verre van lekker.
Dat het kennelijk ook het geval is met de niet pp versie laat me nu weer vrezen.

Denk ook niet dat het met de 19” opgelost gaat worden, want door het relatief hoge gewicht zullen er wel XL banden met stijvere wangen onder komen te liggen.
Heb wel gelezen dat de meest softe stand van de pp comfortabeler is dan de niet pp met Monroe dempers.
Ik begrijp langzamerhand steeds minder wat de reden is om alleen maar pp versies beschikbaar te stellen aan jounalisten en voor proefritten.
Er zijn ook reviews geweest met niet PP’s (de zwarte exemplaren) (en ook proefritten : ik reed er één) maar ook daar vonden vooral de Britten de demping te hard. De Michelin Primacy 4 is een zeer comfortgeoriënteerde band met zachte wangen. Je ziet het gewoon, ze staan bol ipv recht (heb er vandaag 1 meter van gestaan bij een te leveren auto) terwijl conti’s stijve wangen hebben. Die staan echt recht. Een vergelijkbare performance band met de Conti Sport of Premium is bij Michelin de Pilot Sport 4, die al een stuk comfortabeler is, maar daar hebben ze niet voor gekozen. Wel voor een gewone « Touring » band voor de watjes onder ons (waaronder mezelf). Welke dempers eronder liggen is eigenlijk nooit gecommuniceerd. Wel dat dat de gekozen dempers uitgerust zijn met de RC1 klep van Monroe.(= dus accessoire)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 160587

Polestar Eindhoven zei dat ze volgende week een non PP versie binnen krijgen voor de proefritten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Dit is een grafiek die ik op het Volvo forum vond over de P8 en de range. Is van Volvo zelf afkomstig heb ik begrepen...lAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQkMuhw70X_hkiwBH9iD-vzJylA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZE42tieQHFgScU13yMOSWJbh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 24-06 23:52
Anoniem: 160587 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:28:
Polestar Eindhoven zei dat ze volgende week een non PP versie binnen krijgen voor de proefritten.
Het zou voor de verandering goed zijn als die op de standaard 19" wielen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:40:
Dit is een grafiek die ik op het Volvo forum vond over de P8 en de range. Is van Volvo zelf afkomstig heb ik begrepen...l[Afbeelding]
ik hoop het !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Let wel, hier berekenen ze range op basis van 75kWh, niet als je van 80% tot 10% rekent.
Volvo is ongeveer 15% pessimistischer dan mijn calculaties van eerder...

@Beosoft Zoals @4v4t4r al aangaf, heb ik een modelletje gemaakt. Achteraf blijkt deze 15% rooskleuriger te zijn dan Volvo's eigen cijfers zoals in het plaatje hierboven. Ik heb mijn excel geupdate. Dan zie je dat de range bij hoge snelheden bedroevend is (wat logisch is, aangezien snelheid exponentieel mee telt voor het energie verbruik).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQdCgGeayjLmHM3a8X2TSDySpNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D44YGhWg1yAO13OLNTvhk9Pp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door JackBol op 03-08-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:16:
[...]

Let wel, hier berekenen ze range op basis van 75kWh. Als je van 80% tot 10% rekent.

@Beosoft Zoals @4v4t4r al aangaf, heb ik een modelletje gemaakt. Achteraf blijkt deze 15% rooskleuriger te zijn dan Volvo's eigen cijfers zoals in het plaatje hierboven. Ik heb mijn excel geupdate. Dan zie je dat de range bij hoge snelheden bedroevend is (wat logisch is, aangezien snelheid exponentieel mee telt voor het energie verbruik).

[Afbeelding]
Het is een oude grafiek en is naar verluidt gebaseerd op een proefrit met een eerste prototype. Of er sindsdien wat aangepast is vermeldt de historie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JoeMusashi schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:14:
Erg slordig natuurlijk, maar na veel excuses toch een proefrit om 11 uur kunnen hebben. Werd goed opgelost en de proefrit maakte alles goed.
Je hebt niet kunnen afdingen om de auto een halve dag mee te krijgen ter compensatie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
[...]

Let wel, hier berekenen ze range op basis van 75kWh. Als je van 80% tot 10% rekent.

[Afbeelding]
Je hebt gelijk - op basis van die 75KW helemaal op rijden is wat ze laten zien.
Ik ga er in mijn berekeningen wel altijd vanuit dat ik met 100% vertrek en onderweg max tot 80% laad)

Dit houd dus in (als je 10-80% rijd) je op basis van hun gegevens maar 265 KM max bereik hebt op 100km/u (70% dus van die 379) start je met 100 is het 340km (leeg tot 10%) doe ik dit goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
4v4t4r schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:22:
[...]

Je hebt gelijk - op basis van die 75KW helemaal op rijden is wat ze laten zien.
Ik ga er in mijn berekeningen wel altijd vanuit dat ik met 100% vertrek en onderweg max tot 80% laad)

Dit houd dus in (als je 10-80% rijd) je op basis van hun gegevens maar 265 KM max bereik hebt op 100km/u (70% dus van die 379) start je met 100 is het 340km (leeg tot 10%) doe ik dit goed ?
Ja zoiets zal het zijn.
Het enige dat Volvo kan doen om de range te verbeteren is de Cw omlaag brengen. Waarschijnlijk zal die wel iets beter zijn dan de mule waarmee bovenstaande test data is verzameld. En de mule zal wellicht ook wel iets zwaarder zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik meen dat je die 2.64m² front oppervlakte zelf had ingeschat, correct?
Jouw CdA zit erûgh kort op het officiële cijfer van Volvo. Respect!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
[...]

Bij deze wil ik mijn reactie ietwat nuanceren :X Maar die 180 is voor de veiligheid, ik neem aan dat je, nu ik weet wel gefundeerde, stelling grappig bedoeld was _/-\o_

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JackBol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:27:
[...]

Ja zoiets zal het zijn.
Het enige dat Volvo kan doen om de range te verbeteren is de Cw omlaag brengen. Waarschijnlijk zal die wel iets beter zijn dan de mule waarmee bovenstaande test data is verzameld. En de mule zal wellicht ook wel iets zwaarder zijn.
Nou ja, nog 4 maandjes en een weekje if all goes well - dan ga ik het zelf testen :)
Had al met de vouw & kids afgesproken om (als Corona permits) een afstands test te doen met bepakking (eventueel zelfs met een dakkoffer voor de test)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Voor mij was de redenering heel simpel. Als de range voor de vakanties als enige onvoldoende is, dan huur ik iets voor de vakanties. Voor alle overige reizen is het ruim voldoende met een p8 met range rondom de 350km.

Of dat nu 330 of 370 wordt. Ver Frankrijk in gaat hem niet zomaar worden. Maar voor woon werk en zakelijk geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:27:
[...]

Ja zoiets zal het zijn.
Naast Cw is er waarschijnlijk ook nog wel wat te ‘rommelen’ met software. Immers de ipace heeft er op die manier nog best wat bijgekregen. Intussen zak de bandenkeuze ook anders geworden zijn, wellicht zat die gesloten grille nog niet op dat prototype. Wie weet.....we laten ons verrassen...toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Mga1600 op 03-08-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:12:
[...]

Naast Cw is er waarschijnlijk ook nog wel wat te ‘rommelen’ met software. Immers de ipace heeft er op die manier nog best wat bijgekregen. Intussen zak de bandenkeuze ook anders geworden zijn, wellicht zat die gesloten grille nog niet op dat prototype. Wie weet.....we laten ons verrassen...toch?
Dat zal dan toch uit die -15% ‘Volvo-factor’ moeten komen, want ik heb het natuurkundig minimum berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mocht iemand versnelt een proefrit willen maken dan kan dat komende donderdagochtend in eindhoven. Ik heb mijn proefrit afgezegd en zag dat deze optie gelijk weer beschikbaar is om in te plannen. Toch een stuk beter dan wachten tot begin september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Mogen we ook vragen waarom je zo een kans afzegt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTUcWXgG0e3gvZJtzUdutsxu8ZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/siJIhJZJ4Z6oe54qMPwTSQBQ.jpg?f=user_large

Ik heb op basis van de Volvo cijfers wat zitten rekenen hoeveel tijd je kwijt bent als 1000 km wilt reizen. Hangt natuurlijk af van je rijsnelheid en de laadsnelheid. Ik heb 9 min extra tijd toegevoegd per laadbeurt ivm stoppen, uitstappen, inpluggen ed.
En ik heb ook nog even gekeken wat het effect is wanneer de gebruikscijfers slechter uitpakken. Bijv. vanwege extra gewicht, dakkoffer e.d.
Het goede nieuws, stevig doorrijden loont, zolang je maar sneller dan 60 kW/h kunt laden 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
RJV2 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:11:
[Afbeelding]

Ik heb op basis van de Volvo cijfers wat zitten rekenen hoeveel tijd je kwijt bent als 1000 km wilt reizen. Hangt natuurlijk af van je rijsnelheid en de laadsnelheid. Ik heb 9 min extra tijd toegevoegd per laadbeurt ivm stoppen, uitstappen, inpluggen ed.
En ik heb ook nog even gekeken wat het effect is wanneer de gebruikscijfers slechter uitpakken. Bijv. vanwege extra gewicht, dakkoffer e.d.
Het goede nieuws, stevig doorrijden loont, zolang je maar sneller dan 60 kW/h kunt laden 😀.
Mooi sheetje. Ook wel grappig dat als het laden sneller gaat je ook echt tijd kan besparen door harder te rijden.

Als je dan kijkt naar een ‘gewone rit’ van 1000 km stop ik toch 3x om even benen te strekken, wat te eten, tanken, toilet.

Vind ik het niet eens zo veel extra tijd kosten als ik 2x20 minuten stop en een keer 45m om wat te eten. Betekent een uurtje of twee eerder van huis weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
High-Voltage2 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:00:
Mogen we ook vragen waarom je zo een kans afzegt?
Dat mag zeker, ik kan alleen niet beloven dat het antwoord tot begrip bij iedereen zal leiden :)

Het is eigenlijk een combinatie van redenen. De simpelste is dat ik er nu echt voor op en neer moet rijden omdat een andere afspraak niet door gaat. Niet dat het met 40km ver rijden is en ik kan me voorstellen dat een aantal bestellers hier een stuk verder heeft gereden om de proefrit te maken. Maar dat brengt me op reden twee.

Persoonlijk geef ik niet zo veel om auto's. Ik heb de P2 besteld omdat deze veel bang for buck biedt, dat wil zeggen een enorm vermogen (had ik stiekem altijd al eens gewild) in combinatie met een hoogwaardig interieur, goede audio (dacht ik ;) ) en een high tech media systeem in een sportief jasje met veel opties. En dat voor een relatief lage bijtelling maakt het voor mij de beste keuze. Alternatieven waren voor mij o.a. een Tiguan, S60 T6, Audi A5 en 508. Allen ruim 150-200 euro netto per maand meer bijtelling en veel minder vermogen en opties. Daarom was de keuze snel gemaakt, maar dus wel met de portemonnee erbij. Als de P2 ook 22% bijtelling had dan had ik een andere keuze gemaakt. Ik rijd nu tijdelijk een Skoda Octavia omdat de P2 eigenlijk in juni zou komen en ik nu een auto ter overbrugging heb. Eerlijk gezegd bevalt die meer dan prima en in plaats van bijtelling betalen krijg ik netto extra salaris omdat deze auto heel ver onder mijn budget zit. Dus ik ziet niet op in een schopstoel wat dat betreft. Mocht de P2 ineens pas in 2021 komen met 12% bijtelling dan annuleer ik de bestelling en rijd ik de Octavia op.

Daarnaast weet ik zeker dat ik na een proefrit echt wel zin heb om de P2 in ontvangst te mogen nemen maar heb ik wel een beetje mijn buik vol van het bestelproces en de onduidelijkheid rondom communicatie en levering. Ik ben er echt van overtuigd dat er bij mij iets misgegaan is met bestellen waardoor ik nu 'medio oktober' als leverindicatie heb en anderen, die na mij bij Alphabet besteld hebben, in september de levering mogen ontvangen als er niks meer wijzigt (zie mijn eerdere berichten hierover). Even los van Corona, het is mij nog niet duidelijk dat dit echt tot grote impact op de leveringen heeft geleid, heeft het welgeteld 4 maanden langer geduurd dan de initiële indicatie. Ik vind dat echt veel te lang en anders dan bij de Model 3 vorig jaar omdat Tesla de populariteit niet aan kon. Om verdere teleurstelling te voorkomen als er wederom uitstel plaatsvindt ga ik mezelf niet meer lekker maken door een nieuwe proefrit in te plannen. Eerst maar eens zien dat ik werkelijk een P2 krijg, dan ga ik daarna wel rijden :+

@Spanky79 Je moet dan wel steeds direct kunnen opladen. Als je in drukke tijden met veel EV's bij hetzelfde laadstation staat ga je natuurlijk wel meer tijd verliezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 03-08-2020 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Aghanim schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

Dat mag zeker, ik kan alleen niet beloven dat het antwoord tot begrip bij iedereen zal leiden :)

Het is eigenlijk een combinatie van redenen. De simpelste is dat ik er nu echt voor op en neer moet rijden omdat een andere afspraak niet door gaat. Niet dat het met 40km ver rijden is en ik kan me voorstellen dat een aantal bestellers hier een stuk verder heeft gereden om de proefrit te maken. Maar dat brengt me op reden twee.

Persoonlijk geef ik niet zo veel om auto's. Ik heb de P2 besteld omdat deze veel bang for buck biedt, dat wil zeggen een enorm vermogen (had ik stiekem altijd al eens gewild) in combinatie met een hoogwaardig interieur, goede audio (dacht ik ;) ) en een high tech media systeem in een sportief jasje met veel opties. En dat voor een relatief lage bijtelling maakt het voor mij de beste keuze. Alternatieven waren voor mij o.a. een Tiguan, S60 T6, Audi A5 en 508. Allen ruim 150-200 euro netto per maand meer bijtelling en veel minder vermogen en opties. Daarom was de keuze snel gemaakt, maar dus wel met de portemonnee erbij. Als de P2 ook 22% bijtelling had dan had ik een andere keuze gemaakt. Ik rijd nu tijdelijk een Skoda Octavia omdat de P2 eigenlijk in juni zou komen en ik nu een auto ter overbrugging heb. Eerlijk gezegd bevalt die meer dan prima en in plaats van bijtelling betalen krijg ik netto extra salaris omdat deze auto heel ver onder mijn budget zit. Dus ik ziet niet op in een schopstoel wat dat betreft. Mocht de P2 ineens pas in 2021 komen met 12% bijtelling dan annuleer ik de bestelling en rijd ik de Octavia op.

Daarnaast weet ik zeker dat ik na een proefrit echt wel zin heb om de P2 in ontvangst te mogen nemen maar heb ik wel een beetje mijn buik vol van het bestelproces en de onduidelijkheid rondom communicatie en levering. Ik ben er echt van overtuigd dat er bij mij iets misgegaan is met bestellen waardoor ik nu 'medio oktober' als leverindicatie heb en anderen, die na mij bij Alphabet besteld hebben, in september de levering mogen ontvangen als er niks meer wijzigt (zie mijn eerdere berichten hierover). Even los van Corona, het is mij nog niet duidelijk dat dit echt tot grote impact op de leveringen heeft geleid, heeft het welgeteld 4 maanden langer geduurd dan de initiële indicatie. Ik vind dat echt veel te lang en anders dan bij de Model 3 vorig jaar omdat Tesla de populariteit niet aan kon. Om verdere teleurstelling te voorkomen als er wederom uitstel plaatsvindt ga ik mezelf niet meer lekker maken door een nieuwe proefrit in te plannen. Eerst maar eens zien dat ik werkelijk een P2 krijg, dan ga ik daarna wel rijden :+

@Spanky79 Je moet dan wel steeds direct kunnen opladen. Als je in drukke tijden met veel EV's bij hetzelfde laadstation staat ga je natuurlijk wel meer tijd verliezen.
Ik kan je redenering goed volgen. Ook ik kies meer met de portemonnee dan met het hart. Een auto is ook voor mij een stuk ijzer waarmee je van a naar b gaat. Dan wil Je wel zo veel mogelijk waar voor je geld. Maar echt fan zijn van een auto of een merk..... ik kan me helemaal in je inleven. Ik zou ook geen eind rijden voor deze proefrit.

En ja, je moet wel voldoende plek hebben om te laden. Ik verwacht hier wel een flinke verbetering komende jaren. Volgende zomer huur ik sowieso een camper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Andersom ben ik ook wel eens jaloers op een aantal mensen hier die bijna niet kunnen slapen van voorpret tot de proefrit/levering. Mooi als je ergens zo van kunt genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
[Afbeelding]

kunnen we dit ergens downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Maar @Aghanim, als het je vooral om de bijtelling gaat en levering in 2020, wat heeft je dan weerhouden van Tesla M3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BartWNL schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:00:
Maar @Aghanim, als het je vooral om de bijtelling gaat en levering in 2020, wat heeft je dan weerhouden van Tesla M3?
Dat die op iedere hoek van de straat te vinden is, op een platgetrapte kikker lijkt en kwalitatief matig is. Maar eerlijk is eerlijk, als ik in december 2019 bij bestelling had geweten dat ik pas in oktober/november zou gaan rijden ipv juni dan had ik waarschijnlijk een M3 besteld. Ik vind het qua techniek namelijk wel een erg indrukwekkende auto. Heb het zelfs nog overwogen toen de leverdatum van 31-8 naar 'medio oktober' ging. Niet omdat ik de P2 niet meer wil rijden, maar de onduidelijkheid hoe vaak er nog uitstel plaatsvindt is in mijn ogen amateuristisch en ik moet er steeds tijdelijke poolauto's op aan elkaar blijven plakken, dat is ook onhandig.

Je hebt een lijst met bestellingen, je hebt een productieaantal per dag/week, je weet hoeveel capaciteit de schepen hebben en hoe lang er gevaren moet worden. Je weet ook hoe lang na aankomst de levering is. Volgens mij kunnen ze prima voor iedere auto, net als alle andere dealers, een indicatie aangeven op weekniveau. Er zit nu 4 maanden uitstel tussen als de auto nu werkelijk half oktober komt.

Dat hadden ze toch prima van Volvo kunnen leren.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 03-08-2020 22:16 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 23-06 23:43
Vandaag in Leidschendam geweest voor een testrit. De jongeman vond het allemaal erg vervelend hoe het vanochtend was verlopen.

De 20” variant redelijk kunnen testen op klinkerweggetjes richting Stompwijk. Dat reed comfortabeler dan mijn huidige A3 etron, maar niet stiller! (Ik hoor wel van meer mensen dat die erg stil is, ook met de motor aan op de snelweg)

Paar dingen die opvielen:
- geluid richtingaanwijzer klinkt wel heel erg kunstmatig en ‘via de speakers’, niet echt geweldig
- je linkervoet dicht bij de stoel neerzetten gaat lastig vanwege de smalle verhoging links
- middenconsole zat op geen enkele manier in de weg en je kunt er lekker je arm op laten rusten
- armleuning in de deur was niets op aan te merken, ook niet de bediening van de ramen/spiegels
- one-pedal-driving was simpel om aan te wennen
- pilot-assist werkte binnen de bebouwde komt soms wel heel erg enthousiast
- sturen voelt kunstmatig. Ook wisselen tussen standen bracht weinig verbetering in gevoel.
- stembediening werkte goed

De algemene indruk is overigens wel heel goed, maar 45 minuten is wel erg kort en in een vreemde omgeving is het ook lastig vergelijken vwb weggedrag.

Maar vandaag een bericht van PS ontvangen dat ik naw eind van de maand mijn 5-jaar lange ‘testrit’ kan starten :)

[ Voor 3% gewijzigd door P2Hattem op 03-08-2020 23:16 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
GeeMoney schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:02:
[...]

Houd dan wel rekening met alle scenario's in je nieuwe huis :). Paar loze leidingen van liefst 25mm(!) van en naar een garage/bijkeuken/zolder/meterkast. Dan kan je namelijk alle kanten op straks.
En als je nu goedkoop iets sneller wilt laden zou ik een Tesla Wall Charger overnemen van desnoods Marktplaats. Dan kan je voor rond de €500,- op 11kW laden.
Goede tip de wall charger, maar kan een willekeurige elektricien dit installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:41
JohnDoe77 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:53:
[...]

Goede tip de wall charger, maar kan een willekeurige elektricien dit installeren?
Ja, moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 01:53:
[...]

Jep, is gewoon een fancy stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[Afbeelding]

Dat is een nteressante sheet. Ik zou daar graag interactief mee willen kunnen ‘spelen’ voor mijn eigen situatie.
Ben je bereid het Excel werkblad daarvoor beschikbaar te maken?
Ik hoor het graag! Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Let wel, hier berekenen ze range op basis van 75kWh, niet als je van 80% tot 10% rekent.

[Afbeelding]
Interessant!

Ben je bereid de achterliggende Excel-sheet te delen zodat ik deze ‘straks’ met mijn eigen praktijkverbruik kan vergelijken?

Dank voor het overwegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darwusch
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:21
[Afbeelding]

Leuk, ziet er mooi uit! Het komt redelijk in de buurt van wat ik zelf met matlab had zitten maken, zie deze grafiek.

Gebruikte uitgangspunten:

-trip van 1000 km snelweg bij 5 graden
-opladen steeds tot 80%
-opladen wanneer rond 50 km resterend
-vertrek met volle accu
-gemiddelde laadtijd 40 minuten totaal

Je ziet dat het voor de reistijd geen zin heeft om ver boven 130 km/u te gaan rijden en je dan snel vaker aan de lader moet hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRIdb0JfJkR3QdDaewnGdFD5WqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c6WCfLcjoxwfvmWTCKoXKPcC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:39:
[...]

Dat is een nteressante sheet. Ik zou daar graag interactief mee willen kunnen ‘spelen’ voor mijn eigen situatie.
Ben je bereid het Excel werkblad daarvoor beschikbaar te maken?
Ik hoor het graag! Dank
Mga1600 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

Interessant!

Ben je bereid de achterliggende Excel-sheet te delen zodat ik deze ‘straks’ met mijn eigen praktijkverbruik kan vergelijken?

Dank voor het overwegen!
hier nog 1 met intresse ;)
Alvast bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

Interessant!

Dank voor het overwegen!
https://docs.google.com/s...2ikXwTLw/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
heeft iemand deze weleens in het echt gezien ? Ik zit er aan te denken om zoiets te kopen ivm kids :)
Geen idee of het past in de P8 (hoe anders is de binnenkant van de 2019/2020 XC40

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWOQEXxs-qJisst4TWq4IHL5OLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7Go1gf3ERNM5dgcbC8Q7DZY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Aghanim schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

[..]
Ik rijd nu tijdelijk een Skoda Octavia omdat de P2 eigenlijk in juni zou komen en ik nu een auto ter overbrugging heb. Eerlijk gezegd bevalt die meer dan prima [..]n.
Totaal offtopic van mijn kant.. maar zo grappig om te lezen. Ik had bijna hetzelfde. In tegenstelling tot jouben ik wel heel erg autofanaat.. dus er moest een leuke lease auto komen (desnoods met extra bijbetaling van mijn kant) als voorloop auto kreeg ik echter een Golf 7 station (want net een tweede koter erbij) .. Ik altijd een gruwelijke hekel aan Golfjes (want petjes auto (ja vooroordeel .. ik weet het)..
Conclusie.. mijn leaseauto is een Golf 7.5 Variant geworden omdat die auto stiekem toch wel echt veel beter rijdt dan ik had verwacht. (wel een HighLine met goede stoelen en audio)
Lekker met DSG en Adaptice Cruise Control file rijden (ik moest dagelijks Breda-Den Haag..) niks te klagen

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb zoiets maar dan van Volvo zelf bijbesteld bij de P8. Rubber matten voor en achter plus een tunnelmat en een bagageruimte mat. Da’s een compleet ‘pakketje’
Had ik ook bij mijn vorige volvo en dat is prima bevallen, hele goede pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:59:
[...]

Ik heb zoiets maar dan van Volvo zelf bijbesteld bij de P8. Rubber matten voor en achter plus een tunnelmat en een bagageruimte mat. Da’s een compleet ‘pakketje’
Had ik ook bij mijn vorige volvo en dat is prima bevallen, hele goede pasvorm.
oh ik ga even zoeken bij de accesoires dan op de volvo site.

Pagina: 1 ... 45 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.