Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.467.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-06 08:51
Anoniem: 160587 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Leuk om te lezen. Ik als 30 jarig broekie heb bewust de niet PP besteld van de Polestar 2(nouja...los van kosten :+ ) met 19 inch velgen om zeker te zijn dat er zoveel mogelijk comfort is. Van mij hoeft dat mega sportieve ook niet zo. Mag toch maar max 130 in NL.
Haha, als 30 jarig broekie wel graag de PP gehad, maar voornamelijk voor de looks. :+
Ziet er toch wel erg gaaf uit met die remklauwen en dikke velgen.

Maar afgaande op reviews rijdt de non-PP ook heerlijk en het scheelt idd behoorlijk in het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Quark2 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Hier is de lijst zoals hij officieel nu bekend gemaakt is.

https://www.polestar.com/...streaming-media-on-the-go

Er komt ongetwijfeld snel meer aan
Die lijst had ik inderdaad gezien. Hopelijk komt er snel meer aan. En anders maar tijdelijk mijn weg vinden in Spotify... Of kijken hoe Apple Music misschien met bluetooth connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:42
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:02:
[...]

Nog niet. Hopelijk in de toekomst wel, als Android Automotive een steeds grotere rol gaat spelen en Flitsmeister vaak snel is met ontwikkelingen.
Voor Android Auto geeft Google Flitsmeister in ieder geval geen approval, omdat het een concurrerende navigatie app zou zijn van Google Maps. Benieuwd wat het beleid met Android Automotive gaat zijn daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-06 19:27
dedominee schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Voor Android Auto geeft Google Flitsmeister in ieder geval geen approval, omdat het een concurrerende navigatie app zou zijn van Google Maps. Benieuwd wat het beleid met Android Automotive gaat zijn daarin.
Ik heb begrepen (weet zo niet meer waar ik het gelezen/gehoord heb) dat Waze wel zou gaan komen, dus misschien is het beleid daar wat minder strikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
PvS_68 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Ik heb begrepen (weet zo niet meer waar ik het gelezen/gehoord heb) dat Waze wel zou gaan komen, dus misschien is het beleid daar wat minder strikt?
Waze is van Google, dus dat is dan weer net een ander verhaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Waze is van Google, dus dat is dan weer net een ander verhaal denk ik.
Dat wist ik niet. Dat is dan idd een andere situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
/moraalriddermodus [AAN] gewoon niet te hard rijden, heb je geen flitsmeister nodig, is ook nog eens goed voor het bereik van je EV ;) /moraalriddermodus [UIT]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BartWNL
4v4t4r schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:12:
/moraalriddermodus [AAN] gewoon niet te hard rijden, heb je geen flitsmeister nodig, is ook nog eens goed voor het bereik van je EV ;) /moraalriddermodus [UIT]
Flitsmeister assisteert ook bij afgesloten rijbanen, files, stilstaande voertuigen en aankomende hulpvoertuigen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4v4t4r
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Flitsmeister assisteert ook bij afgesloten rijbanen, files, stilstaande voertuigen en aankomende hulpvoertuigen :+
Well played sir.. well played ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Ja ik rijd ook regelmatig in een Macan, dat is echt heerlijk vertoeven.(al helt deze soms iets meer over, is ook geen Turbo en wellicht iets zachter geveerd). Maar dat is qua budget ook niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk.

Heb de hoop dat de versie zonder PP daar in de buurt komt.
Voor mij is er geen correlatie tussen prijs en comfortniveau van de ophanging. Is gewoon een kwestie van keuzes en know how. Heb overigens ook vriend met een Lotus Evora 410 en die is voor een sportwagen echt verbazend comfortabel. Het kan dus wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
Poleposition schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:22:
[...]

Voor mij is er geen correlatie tussen prijs en comfortniveau van de ophanging. Is gewoon een kwestie van keuzes en know how. Heb overigens ook vriend met een Lotus Evora 410 en die is voor een sportwagen echt verbazend comfortabel. Het kan dus wél.
In principe kan je met de juiste knowhow inderdaad een geweldige ophanging maken voor een goede prijs. Maar hoe meer middelen, hoe beter de materialen. Anders zou je bij wijze van spreke van een Dacia hetzelfde moeten kunnen verwachten als een Macan.

Tevens denk ik naarmate het gewicht van de auto hoger wordt, de juiste afweging en instelling lastiger wordt. Een Lotus is wel een behoorlijke klap lichter dan een SUV of BEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:30:
[...]

In principe kan je met de juiste knowhow inderdaad een geweldige ophanging maken voor een goede prijs. Maar hoe meer middelen, hoe beter de materialen. Anders zou je bij wijze van spreke van een Dacia hetzelfde moeten kunnen verwachten als een Macan.

Tevens denk ik naarmate het gewicht van de auto hoger wordt, de juiste afweging en instelling lastiger wordt. Een Lotus is wel een behoorlijke klap lichter dan een SUV of BEV
Ooit eerste Focus gehad. Geweldige ophanging! Dacia is overigens qua ophanging helemaal niet slecht.

Je hebt volledig gelijk dat het hoge gewicht van de auto de zaken moeilijk maakt. Geen enkele EV lijkt echt al het goede evenwicht gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno1976
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-12-2020
Heb ik zitten slapen, of is deze nog niet benoemd:

https://www.google.nl/amp...tive-apps-polestar-2/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Doet Waze ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Dat was toch 🥱 vrees ik 😉. Had ik vorige week ook gepost. Misschien was de timing daarvan slecht, tussen alle reviews. Maar nu is de timing wel goed 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
RJV2 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Dat was toch 🥱 vrees ik 😉. Had ik vorige week ook gepost. Misschien was de timing daarvan slecht, tussen alle reviews. Maar nu is de timing wel goed 👍🏼
Ik wil echt graag netflix enzo voor de vakantie tripjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 14:30
JackBol schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Gaat op een gegeven moment wel komen.
In eerste instantie alleen audio, navigatie en messaging apps. Later gaat de app store verder open voor zaken zoals flitsmeister en netflix.
Je had wel gezien dat je het 360 Gr. camera beeld door aantikken kunt wijzigen in een beeld naar keuze van ieder van de 4 richtingen?

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 17:16
Mga1600 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:42:
[...]

Je had wel gezien dat je het 360 Gr. camera beeld door aantikken kunt wijzigen in een beeld naar keuze van ieder van de 4 richtingen?
maar kan je ook instellen dat als je achteruit rijdt, je alleen de achteruitrijcamera ziet, ipv alle 4? Default dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:26
Is de airco op een soort van eco stand of verschillende standen (zacht/middel/hard) te zetten?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
theusibo schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:50:
[...]

maar kan je ook instellen dat als je achteruit rijdt, je alleen de achteruitrijcamera ziet, ipv alle 4? Default dus.
Als ik me goed herinner onthoudt hij de laatste instelling......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
wiljums schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:58:
Is de airco op een soort van eco stand of verschillende standen (zacht/middel/hard) te zetten?
Jazeker.....Even aangenomen dat het net als bij bestaande volvo’s is, heb je een menu waarin je allerlei instellingen kunt kiezen. Ook eco, fan-snelheid en temperatuur etc. Dat sla je dan op in je berijdersprofiel en dat is dan je eigen default setting. Iemand anders kan een eigen profiel maken en opslaan en dat profiel koppel je dan aan de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapeshirt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
JackBol schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Ja ik ben blij dat ik de testrit heb gemaakt, puur als autoliefhebber alleen al.
De Polestar 2 is echt een magnifieke auto. Voor mij niet perfect, maar dat doet niet af aan het feit dat deze heel speciaal is.

Ik had met de polestar vertegenwoordiger ook een gesprek over de XC40P8 en hij begon natuurlijk zijn verkoop-retoriek te spuien waarom de P2 beter is (beter range, eigen design language, eigen identiteit rondom sportiviteit, waar Volvo meer op comfort focust). Misschien begin ik een oude lul te worden, maar ik hoeft niet de hele dag in een sportief afgeveerde auto te rijden, dat heb ik gehad in mijn BMW3 tijd >:) .

Als die Volvo wat zachter geveerd is en daardoor iets vlotter over de drempeltjes en heuveltjes in de stad heen kan, ben ik al lang tevreden. En daarbij neem ik gewoon op de koop toe dat de koets iets meer zal hellen.

En over de aandrijving, rijhulp en entertainment kan ik niets anders dan lovend zijn. Android moet nog wel een beetje opgesmurkt worden, maar dat komt wel met OTA. Ik verwacht een levendige app store. Google Maps met laad-integratie werkt ook top. Als je naar zuid Frankrijk navigeert, kan je al voordat je vertrekt je laad-punten plannen, maar onderweg ook makkelijk updaten.
Hoi JackBol,

gezien je uit een C-klasse komt en ik daar nu ook in rijdt, wat vind je van de ruimte in de P2 ten opzichte van de C klasse (die van mij uit december 2015, C350e)? Ben wel benieuwd, ik heb nog niets gezien in het echt. Wel besteld, overigens zonder performance pack.

alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autowina
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:30
PvS_68 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Ik heb in mijn huidige auto Android Auto en heb daar Waze al meer dan anderhalf jaar op werken. Waze is inderdaad van Google.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 23-06 23:43
Maandag a.s. heb ik een testrit gepland staan in Leidschenhage oOo .
Zou willen weten of er iemand is die kan zeggen:

1. Of de testauto een PP is of een 'gewone'?
2. Welke (provinciale) wegen de moeite waard zijn om te berijden? Want alleen op de A12 rijden is nou ook niet echt interessant.

Ik hoor het graag!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 15:49
P2Hattem schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:11:

2. Welke (provinciale) wegen de moeite waard zijn om te berijden? Want alleen op de A12 rijden is nou ook niet echt interessant.

Ik hoor het graag!
Ga bij Zoetermeer eraf en rij binnendoor naar Roelofarendsveen (of als je meer tijd hebt een stukje verder Waddinxveen en binnendoor naar Aalsmeer en dan terug over de A4).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Sinds gisteren 6 nieuwe P2's op NL kenteken, hoogstwaarschijnlijk voor de testritten.
Hiervan zijn er waarschijnlijk 2 3 zonder PP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIMBPAlVEVussDsTmHjpZFIUW2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryRKyrCkrwlb8YMdVfiUULd4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:16:
Sinds gisteren 6 nieuwe P2's op NL kenteken, hoogstwaarschijnlijk voor de testritten.
Hiervan zijn er waarschijnlijk 2 zonder PP.

[Afbeelding]
Is er i.i.g. één met 19" velgen gezien de cataloguswaarde van €59.900 ... het basismodel dus :F

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
P2Hattem schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Is er i.i.g. één met 19" velgen gezien de cataloguswaarde van €59.900 ... het basismodel dus :F
Ja inderdaad
- 1 zwarte met 19 inch velgen
- 1 grijze met 19 inch velgen
- 1 zwarte met 19 inch velgen en lederen interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 20-06 07:23
Grijs met 19”, die is voor mij!!

Hopelijk dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mga1600 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:42:
[...]

Ja maar dan moet ik elke keer het scherm aantikken als ik achteruit ga rijden.
Ik wil juist al die elektronische zooi in mijn auto omdat ik lui ben ;)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
tapeshirt schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:31:
[...]

Hoi JackBol,

gezien je uit een C-klasse komt en ik daar nu ook in rijdt, wat vind je van de ruimte in de P2 ten opzichte van de C klasse (die van mij uit december 2015, C350e)? Ben wel benieuwd, ik heb nog niets gezien in het echt. Wel besteld, overigens zonder performance pack.

alvast bedankt!
Ik heb ook de C350e. Paar opmerkingen (ten opzichte van de C klasse):
  • De deur is minder praktisch, niet echt een plek waar je je arm kan laten steunen.
  • De spaken op het stuur zitten net op een andere plek waardoor ik nog geen handige plek heb gevonden om mijn hand te houden als ik met 1 hand stuur.
  • Ik had tijdens de testrit voornamelijk mijn hand op de schakelpook rusten, omdat de armsteun net wat lager is dan de C klasse en je arm daardoor een beetje hangt. Daarnaast zat ik ook de hele tijd met dat Android te spelen, dus ik moest sowieso daar veel met mijn hand in de buurt zijn.
  • Voetruimte is praktisch, ruim, geen probleem (ik ben 1.83)
  • De stoel kan in een lagere zitpositie dan bij de C klasse, dat is wel praktisch omdat je dan makkelijker onder de binnenspiegel door kan kijken
  • Ik heb mijn vrouw de hele rit niet horen klagen (behalve tijdens het optrekken en de bochten) dus ik neem aan dat de bijrijders plek ook prima is
  • De achterbank is wat kleiner, de maxi cosy past net wat minder makkelijk (Pearl).
  • Ik vond mijn C350e al snel, maar dit is echt nog en tandje sneller!
  • De wegligging is fenomenaal, met mijn mercedes kan ik makkelijk een beetje driften (alle batterijen hangen boven de achteras en hij is achterwiel aangedreven) maar de P2 kreeg ik slechts 1x aan het bokken toen ik hem vol gas door een haakse bocht heen duwde (vond mijn vrouw niet leuk, vooral omdat ik het ook niet aangekondigd had).
  • Al met al heb ik de XC40 gekozen omdat er in de komende 5 jaar waarschijnlijk nog meer Maxi Cosies in moeten, anders was het zeker de P2 geworden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:38
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Ja inderdaad
Gisteren in de tijdelijke space in A'dam hadden ze het er idd over dat ze extra auto's zouden krijgen (zes dan in totaal als ik het goed onthouden heb). Echter moesten de huidige testauto's terug naar Weesp voor een update van de software. De nieuwe auto's waren al wel geüpdate.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno1976
AartJW schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:46:
[...]

Gisteren in de tijdelijke space in A'dam hadden ze het er idd over dat ze extra auto's zouden krijgen (zes dan in totaal als ik het goed onthouden heb). Echter moesten de huidige testauto's terug naar Weesp voor een update van de software. De nieuwe auto waren al wel geüpdate.
Ik voel een nieuwe proefrit aankomen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r

Ik hoor het graag!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LRfIJ96D9-4NOD2s9goM6BwX9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmXFxgdEX9lRKWbEvM4kv0rO.jpg?f=fotoalbum_large

Krap uurtje, lekker bochtig naar noordAA, daarvandaan binnendoor langs de weilanden naar zoeterwoude, bij Leiden kan je de snelweg weer op terug naar Leidschenhage (overigens als je snelheid wil testen daar niet doen, trajectcontrole! Beter gewoon even de tunnel in planken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
AartJW schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:46:
[...]

Gisteren in de tijdelijke space in A'dam hadden ze het er idd over dat ze extra auto's zouden krijgen (zes dan in totaal als ik het goed onthouden heb). Echter moesten de huidige testauto's terug naar Weesp voor een update van de software. De nieuwe auto waren al wel geüpdate.
Nice!
Ritje gemaakt ook :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Ja maar dan moet ik elke keer het scherm aantikken als ik achteruit ga rijden.
Ik wil juist al die elektronische zooi in mijn auto omdat ik lui ben ;)
Nee hoor....., dat geloof ik niet. Dit komt uit het instructieboekje van een Volvo:

“Camera-aanzicht tijdens het achteruitrijden

Bij het inschakelen van de achteruitversnelling verschijnt het 360°-aanzicht als dit aanzicht of een van de zijaanzichten het laatst gebruikte aanzicht was, zo niet dan verschijnt het achteraanzicht”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Wat de proefritjes betreft, rijdt er iemand van Polestar mee over een vastgestelde route (zoals een tijdje geleden ook bij Tesla het geval was), of is het vrijheid blijheid? In dat laatste geval moet ik ook eens een route in elkaar gaan knutselen voor mijn ritje zaterdag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
Burchov schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:54:
Wat de proefritjes betreft, rijdt er iemand van Polestar mee over een vastgestelde route (zoals een tijdje geleden ook bij Tesla het geval was), of is het vrijheid blijheid? In dat laatste geval moet ik ook eens een route in elkaar gaan knutselen voor mijn ritje zaterdag :)
In Amsterdam rijden ze niet mee ivm Corona, gok dat ze dat aanhouden overal in NL.
Dus je kan lekker zelf op pad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
4v4t4r schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:50:
[...]

[Afbeelding]

Krap uurtje, lekker bochtig naar noordAA, daarvandaan binnendoor langs de weilanden naar zoeterwoude, bij Leiden kan je de snelweg weer op terug naar Leidschenhage (overigens als je snelheid wil testen daar niet doen, trajectcontrole! Beter gewoon even de tunnel in planken ;) )
Thanx (y) (y) (y) !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:53
Poleposition schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:26:
Dat een sportieve auto noodzakelijkerwijzer beenhard moet zijn is overigens onzin, en de weg die Polestar kiest voor zijn eerste worp is wellicht toch niet zo verstandig. In de video van de Zweedse Auto Motor und Sport (Mestmotors) hadden de Waldorf en Staedler van dit blad het er ook over. Een wagen van meer dan 2100 kg zal nooit of te nimmer sportief zijn waarom dus proberen? Volgens mij vraagt bijna niemand dat en zullen de meesten serieus aan de clicks van hun Ôhlins laten sleutelen.
Comfortabel en sportief kan overigens echt wel samengaan zoals ik telkens weer ervaar als ik zelf rij of meerij in de Macan Turbo van mijn collega. Wagen met gelijkaardige prestaties maar ook heel comfortabel.
Onzin, een Mercedes AMG GT 63 S weegt ook ruim 2 ton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:38
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Nice!
Ritje gemaakt ook :)?
Jazeker! In een Thunder met PP, reed verassend comfortabel met PP (zelf 20" zonder besteld), zeker vergeleken met de M3 waarmee ik erheen gereden ben. :X De M3 rijdt meer hobbelig (onrustig zou je het ook kunnen noemen) en is agressiever (gas en sturen) Vond ook pilot assist erg comfortabel zonder wilde stuurbewegingen, zeker met de bediening op 't stuur. Verder zelfde pluspunten als de meesten hier. Super tevreden mee en kan niet wachten...

Minder vond ik eerlijk gezegd de middenconsole, hard plastic allemaal (zijkant en bovenkant) en voelde net niet premium aan. Rest van interieur was wel goed.

M3 was kale bak op weg naar huis >:)

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 22:53
Heeft hier dan nog niemand geprobeerd om de ramen te openen? :9 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
theomanders schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:52:
Ik lees op de website deze tekst:
Omdat de Polestar 2 zowel met wisselstroom als met gelijkstroom kan worden opgeladen, kunt u erop vertrouwen dat er altijd voldoende laadmogelijkheden binnen bereik zijn. Thuis of op het werk kunt u dan het beste wisselstroom gebruiken en onderweg of als de tijdsdruk hoog is gelijkstroom (tot 150 kW). Het type laadstroom, de duur, het maximale laadniveau en nog veel meer zijn instelbaar in de auto of met behulp van de Polestar Connect app. Standaard wordt er een laadkabel voor wisselstroomladen (voor normale stopcontacten) van 7 meter meegeleverd, met als optie een laadkabel voor gelijkstroomladen (voor wallboxen/openbare locaties) van 4,5 meter voor sneller opladen.

MAAR LET OP.
Op 7-mei kreeg ik n.a.v. een vraag over deze kabels de volgende mail. DUS IK HEB HET ZWART op WIT ;-) :*)

Beste ......
Bedankt voor uw interesse in Polestar.

Voor de Polestar 2 krijgt u 2 verschillende kabels erbij, een is voor thuis lading, en de 2de is voor publieke laad mogelijkheid,
De afmetingen zullen binnenkort bekend gemaakt worden.
Als u een Polestar 2 besteld krijgt u van ons de Algemene voorwaarden daar kunt u zien wat uw annulering rechten zijn.

Mocht u nog andere vragen hebben vernemen wij die graag.

Met vriendelijke groet,

Uw Polestar Team.
Heeft polestar vaker bevestigd dat er een type 2 laadkabel bij geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:36
Beide laadkabels staan als standaard meegeleverd in de configurator.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 17:06
bottom line schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:16:
Heeft hier dan nog niemand geprobeerd om de ramen te openen? :9 :'(
Ja ik vorige week toen ik even ging kijken in den haag. Merkte er niks raars aan, had ik iets moeten doorhebben dan? Ik ben 1,75 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 22:53
Conijntje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Ja ik vorige week toen ik even ging kijken in den haag. Merkte er niks raars aan, had ik iets moeten doorhebben dan? Ik ben 1,75 meter.
Ik had de indruk dat die knoppen veel te ver naar achter stonden. Dus dat je dat niet kon openen met een natuurlijke beweging.
Maar dan zal het wel gewoon aan mij liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door bottom line op 30-07-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 17:06
bottom line schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Ik had de indruk dat die knoppen veel te ver naar achter stonden. Dus dat je dat niet kon openen met een natuurlijke beweging.
Nou zou kunnen hoor! Misschien als je langer bent dat het niet vloeiend gaat.

Even over de armsteunen.
Ik vind de rechter armsteun perfect voor mijn lengte. Ik hoor mensen ook klagen over de linker armsteun, ondanks dat het ding zo heet heet is het voor mij gewoon de plek waar de raambediening zit. Heb ze nog nooit gebruikt om mijn armen op te rusten, maar misschien heb ik gewoon een actieve rijhouding O-)

De middenconsole vind ik wel vrij ver de bestuurders kant op komen. Gaat net voor hoe ik lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
wiljums schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:32:
[...]

Heeft polestar vaker bevestigd dat er een type 2 laadkabel bij geleverd wordt?
Er zit ook een 4,5 meter type 2 kabel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
Heb ook maar even een route bedacht... is dit wat? Ken de omgeving zelf niet. Kom niet verder dan Schiphol, arena en binnenstad 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAyRFiWfFrX2xN7OZs76YZnZ82c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iSl26rXnQQ2pMnbNjCoBWCdH.png?f=fotoalbum_large

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Ja inderdaad
Zwart-check
19 inch-check
Lederen interieur-check
Trekhaak-....... jammer!
Nog even wachten.....😢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06 23:05
4v4t4r schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:18:
[...]

Ik wil echt graag netflix enzo voor de vakantie tripjes :)
Ben wel benieuwd of dat echt tof te kijken zou zijn met de portrait scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
guido66 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:36:
Beide laadkabels staan als standaard meegeleverd in de configurator.
In diezelfde configuratie staat ook nog steeds dat die 2e laadkabel een optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 24-06 23:52
Arme vent. Moet 'ie steeds helemaal naar Weesp voor een software-update. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-06 20:57
Nieuw filmpje met vergelijking verbruik M3 en P2.

https://youtu.be/EFdhVOomDx0

En een vergelijking van laadsnelheden

https://youtu.be/CAeVzgW-WnI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
kramon schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:38:
Heb ook maar even een route bedacht... is dit wat? Ken de omgeving zelf niet. Kom niet verder dan Schiphol, arena en binnenstad 😊

[Afbeelding]
Zou dat stuk bij Haarlem niet doen, veel stoplichten en 50 km/u wegen. Netto zal je ook minder rijtijd hebben.
Je kan wellicht beter beetje blijven hangen in Spaarnwoude, heb je erg mooie weggetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno1976
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Zou dat stuk bij Haarlem niet doen, veel stoplichten en 50 km/u wegen. Netto zal je ook minder rijtijd hebben.
Je kan wellicht beter beetje blijven hangen in Spaarnwoude, heb je erg mooie weggetjes :)
Eens, ff door Spaarnwoude heen. Ik ben de N200 opgegaan, richting rottepolderplein, rotonde rond, plankstroom terug richting Halfweg (ff acceleratie test) dan bij Halfweg eraf, linksaf onder de snelweg door, weg volgen, over t spoor links en zo slinger wegen door Spaarnwoude heen. Dijk volgen, rechtsaf (1 km?) slinger slinger, doorgaande weg, drempels, en 20 min na vertrek tik je gewoon seineweg 2 in. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
arno1976 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Eens, ff door Spaarnwoude heen. Ik ben de N200 opgegaan, richting rottepolderplein, rotonde rond, plankstroom terug richting Halfweg (ff acceleratie test) dan bij Halfweg eraf, linksaf onder de snelweg door, weg volgen, over t spoor links en zo slinger wegen door Spaarnwoude heen. Dijk volgen, rechtsaf (1 km?) slinger slinger, doorgaande weg, drempels, en 20 min na vertrek tik je gewoon seineweg 2 in. 😎
Tikken? :+

“Hi Google” 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno1976
Nog een beetje onwennig... 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06
arno1976 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Thanks! Gaan we doen!

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
bottom line schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Vandaag in Amsterdam rondje gereden in een polestar 2 thunder. Had op de knoppen gelet nav jouw opmerking, maar voor mij zaten ze goed. Op het oog wat ondiep paneel maar tijdens het rijden zat het goed. Verbruik zat op 20kw per 100 km. Verschillende soorten wegen gepakt. Uiteraard wel wat sprintjes getrokken dus zonder pp en 19" zou je wel tussen de 10-20% lager uit moeten kunnen komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronndr83 op 30-07-2020 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
2020 leveringen zitten vol zo te zien. Configurator geeft nu januari 2021 aan. Gelukkig staat mijn PS2 levering gepland voor september..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Grappig te lezen dat dr meeste proefrit verslagen erg positief zijn maar vaak voorzien van een kanttekening over iets wat net wat anders is of wat anders werkt dan bij hun huidige auto. De positie van armsteunen , de positie van de spaken op het stuur, de camerabeelden, het omschakelen van cc op acc etc zijn hier voorbeelden van.

Dat wordt dan als nadeel genoemd terwijl het natuurlijk een producteigenschap is. Het goede nieuws : “Na een paar weken weet je niet beter meer en wil je waarschijnlijk ook niet meer anders...”

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 31-07-2020 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
Weer een nieuwe review van Das Bloghaus.
Op de snelweg net onder de 20kW/100km. Lijkt me voor Duitsland netjes. Dat was incl stukje 200 en stukjes 160 bij inhalen.
Ze is wat langdradig, maar wel met redelijk veer detail door het media-systeem heen.
Niet bij stilgestaan, maar passagier kan bijv. in Google maps klooien terwijl navigatie in bestuurder display blijft staan (kan mijn huidige VW niet).
https://www.youtube.com/watch?v=0S7JLwq1Z4M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
PvS_68 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:02:
Niet bij stilgestaan, maar passagier kan bijv. in Google maps klooien terwijl navigatie in bestuurder display blijft staan (kan mijn huidige VW niet).
https://www.youtube.com/watch?v=0S7JLwq1Z4M
Dat het “klooien” geen invloed heeft op het navigatiescherm bij de bestuurder is geen nieuwigheid, dat kan bij het huidige Volvo Sensus systeem ook gewoon (en volgens mij bij andere merken ook wel)

[Het zegt dus misschien meer over de
beperkingen van het VW systeem
dan over de innovaties van Google .......?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Mga1600 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Dat het “klooien” geen invloed heeft op het navigatiescherm bij de bestuurder is geen nieuwigheid, dat kan bij het huidige Volvo Sensus systeem ook gewoon (en volgens mij bij andere merken ook wel)

[Het zegt dus misschien meer over de
beperkingen van het VW systeem
dan over de innovaties van Google .......?]
Dat kan best kloppen inderdaad. Bij VW (T-Roc & Golf) kun je maar op 1 scherm tegelijk de kaart hebben staan, dus als je wilt 'klooien' moet je de kaart eerst naar het touchscreen brengen. Dat is soms wel eens onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
Zopas het definitieve verkoopscontract ondertekend en terug gemaild.
Je hebt (in België)het recht van je verkoop af te zien binnen de veertien dagen na levering . De wagen mag wel niet meer dan 1000 km hebben gereden en geen abnormale schade of slijtage vertonen.
Dit herroepingsrecht is het gevolg van de Belgische wetgeving van verkoop op afstand (in casu internet).
Je kan geen identieke auto meer bestellen bij Polestar binnen het jaar (ook zo bij Tesla dacht ik). Wel kan je op elk moment een andere bestellen maar met een gewijzigde configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapeshirt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
JackBol schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Ik heb ook de C350e. Paar opmerkingen (ten opzichte van de C klasse):
  • De deur is minder praktisch, niet echt een plek waar je je arm kan laten steunen.
  • De spaken op het stuur zitten net op een andere plek waardoor ik nog geen handige plek heb gevonden om mijn hand te houden als ik met 1 hand stuur.
  • Ik had tijdens de testrit voornamelijk mijn hand op de schakelpook rusten, omdat de armsteun net wat lager is dan de C klasse en je arm daardoor een beetje hangt. Daarnaast zat ik ook de hele tijd met dat Android te spelen, dus ik moest sowieso daar veel met mijn hand in de buurt zijn.
  • Voetruimte is praktisch, ruim, geen probleem (ik ben 1.83)
  • De stoel kan in een lagere zitpositie dan bij de C klasse, dat is wel praktisch omdat je dan makkelijker onder de binnenspiegel door kan kijken
  • Ik heb mijn vrouw de hele rit niet horen klagen (behalve tijdens het optrekken en de bochten) dus ik neem aan dat de bijrijders plek ook prima is
  • De achterbank is wat kleiner, de maxi cosy past net wat minder makkelijk (Pearl).
  • Ik vond mijn C350e al snel, maar dit is echt nog en tandje sneller!
  • De wegligging is fenomenaal, met mijn mercedes kan ik makkelijk een beetje driften (alle batterijen hangen boven de achteras en hij is achterwiel aangedreven) maar de P2 kreeg ik slechts 1x aan het bokken toen ik hem vol gas door een haakse bocht heen duwde (vond mijn vrouw niet leuk, vooral omdat ik het ook niet aangekondigd had).
  • Al met al heb ik de XC40 gekozen omdat er in de komende 5 jaar waarschijnlijk nog meer Maxi Cosies in moeten, anders was het zeker de P2 geworden.
Hoi JackBol,
dank je voor je uitgebreide reactie!
die achterbank wordt nog wel wat... daar moeten er bij mij drie op. ik ben benieuwd. Voor mij werd het geen XC40 omdat ik die toch echt te duur vind worden.
idd, de mercedes is makkelijk met zn kont om te krijgen. de vierwielaandrijving van de P2 zal ook wel helpen om langer in het rechte spoor te blijven, of over 4 wielen te gaan glijden. :-)

ik ga het meemaken....

gr
Berend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
PvS_68 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Dat kan best kloppen inderdaad. Bij VW (T-Roc & Golf) kun je maar op 1 scherm tegelijk de kaart hebben staan, dus als je wilt 'klooien' moet je de kaart eerst naar het touchscreen brengen. Dat is soms wel eens onhandig.
Het was absoluut niet ‘persoonlijk’ bedoeld hoor, wij hebben zelf namelijk ook nog een VW Multivan T6 (uit 2017) die tot campertje is omgebouwd en die we nu in afwachting van de P8 als dagelijkse auto gebruiken.
Rijdt best goed, zeker voor een bus, maar de ‘hulp systemen ’ zijn wel flink primitiever (minstens een generatie achterop) vergeleken met de Volvo die ik had - en die was nog een jaartje ouder ook......
Ik was erg tevreden over het Volvo Sensus systeem zoals dat op de huidige generatie Volvo’s zit, maar beter kan (mag) natuurlijk altijd! ...... ‘Straks’ met het Google-achtige systeem is het leven aan boord nog mooier......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Poleposition schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:08:
Je hebt (in België)het recht van je verkoop af te zien binnen de veertien dagen na levering . De wagen mag wel niet meer dan 1000 km hebben gereden en geen abnormale schade of slijtage vertonen.
Dit herroepingsrecht is het gevolg van de Belgische wetgeving van verkoop op afstand (in casu internet).
Je kan geen identieke auto meer bestellen bij Polestar binnen het jaar (ook zo bij Tesla dacht ik). Wel kan je op elk moment een andere bestellen maar met een gewijzigde configuratie.
Dat is in Nederland (en de rest van Europa) ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-06 11:42
Poleposition schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:08:
En wanneer vindt de levering plaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
Aangekondigd september 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-06 16:57
BartWNL schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:16:
Hiervan zijn er waarschijnlijk 2 3 zonder PP.

[Afbeelding]
Vandaag weer 1 erbij, Zwart met catalogus prijs €69.400
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oW2Ai7XvPE0ldEIo0CQqZThO7R0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CIlBITQT7MK4Uyzo8Rs4hY1M.png?f=fotoalbum_large

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Ovinomis schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Vandaag weer 1 erbij, Zwart met catalogus prijs €69.400
[Afbeelding]
Waar haal je deze info vandaan?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Beosoft schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Waar haal je deze info vandaan?
RDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick19c
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Zijn er mede-tweakers die de auto met succes bij een financial lease aanbieder hebben ondergebracht? Ik had namelijk een overeenkomst met LeaseIt (De Lage Landen) maar deze is gisteren ingetrokken omdat zij geen "nieuw" elektrisch merk willen financieren.
Na enkele dagen van beraad hebben verschillende managers en kredietanalisten een klap gegeven op het financieren van een nieuwe auto op de Nederlandse markt, genaamd Polestar. Daaruit is gekomen dat wij helaas geen zaken gaan doen met Polestar (onderdeel van Volvo).

Vorig jaar heeft DLL een samenwerkingsovereenkomst met Tesla beëindigd, dit is o.a. meegenomen in de discussie die is ontstaan.

Ik vind het vervelend om dit nieuws met u mede te delen, ik ben het er zelf namelijk niet mee eens, maar ik kan de keuze van mijn meerdere helaas niet overrulen en sta hierin met mijn rug tegen de muur.

Een goedkeuring voor de financiering die heeft u, maar niet voor dit merk.

Bedankt en hopelijk respecteert u de keuze vanuit DLL.
Helaas heb ik nu ook om dezelfde reden nul op het rekest gekregen bij een andere financier...

Ps. heb een Void PP besteld die met een beetje geluk volgens Polestar in de tweede helft van augustus geleverd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:59

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beosoft
Ok ok maar waar kijk ik dan precies op de site? 8)7

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Laatst online: 24-06 20:06
Beosoft schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:04:
[...]

Ok ok maar waar kijk ik dan precies op de site? 8)7
opendata.rdw.nl --> via de dataset Gekentekende_voertuigen. Met de blauwe knop 'bekijken' en dan filteren op merk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
StarC schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:06:
[...]

opendata.rdw.nl --> via de dataset Gekentekende_voertuigen. Met de blauwe knop 'bekijken' en dan filteren op merk etc.
Bedankt. Ik kom er alleen niet uit qua filteren. Maar ik ga er vanuit dat als straks de eerste P8's op kenteken komen dat er wel iemand is die een lojstje kan filteren :*)

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-06 20:57
Mick19c schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:57:
Zijn er mede-tweakers die de auto met succes bij een financial lease aanbieder hebben ondergebracht? Ik had namelijk een overeenkomst met LeaseIt (De Lage Landen) maar deze is gisteren ingetrokken omdat zij geen "nieuw" elektrisch merk willen financieren.

[...]

Helaas heb ik nu ook om dezelfde reden nul op het rekest gekregen bij een andere financier...

Ps. heb een Void PP besteld die met een beetje geluk volgens Polestar in de tweede helft van augustus geleverd moet worden.
Ik heb goede deal bij abn amro, maar die kennen lange beoordeling van circa 10 weken ivm anti witwas. Dat zal bij alle banken zo zijn. Ik heb in het verleden ook goede ervaringen gehad met Keycar/Fleximo. Daar heb ik ook offerte van liggen voor de P2, maar die waren duurder dan abn, dus niet voor gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
Nog niet gekeken, maar nieuwe review van de P2 door de ANWB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
Beosoft schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Bedankt. Ik kom er alleen niet uit qua filteren. Maar ik ga er vanuit dat als straks de eerste P8's op kenteken komen dat er wel iemand is die een lojstje kan filteren :*)
Ga naar de volgende link: https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

En stel het filter in als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeUSvtnFblsDmFkSRK3-Jrg2CGU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NigeRojjszHgiERKeanM4esJ.jpg?f=user_large

Dan krijg je vanzelf de lijst met alle P2's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
P2Hattem schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:58:
[...]

Ga naar de volgende link: https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

En stel het filter in als volgt:
[Afbeelding]

Dan krijg je vanzelf de lijst met alle P2's
Ah thanks, ik had niet in de gaten dat er 2 dropdown menus vlak naast elkaar zaten....

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Oplossing lelijke sleutel.
Zou dit passen....? ;-) Of anders wordt er zeker zoiets op de markt gebracht.

https://www.wish.com/prod...hEaAiRNEALw_wcB&share=web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
theomanders schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:46:
Oplossing lelijke sleutel.
Zou dit passen....? ;-) Of anders wordt er zeker zoiets op de markt gebracht.

https://www.wish.com/prod...hEaAiRNEALw_wcB&share=web
Ziet er best redelijk origineel Volvo uit - althans op het plaatje. Bij AliExpress zijn ze er ook en vaak goedkoper.
.Van de mooie Volvo sleutel kun je de beide helften eenvoudig losmaken en ik denk dat zoiets wel zal passen. Op die plaats. Ik heb het gevoel dat ze nu bij de P2 en P8 een een eenvoudig plastic dingetje gemaakt hebben in plaats van een met leer bekleed exemplaar zoals het tot nu toe standaard was bij Volvo. In dat geval kun je waarschijnlijk wel een paar passende leren dingen bij de Volvo vandaan halen. Maar....je wilt natuurlijk geen Volvo logo als je een P2 hebt......neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 20:27

DancePlaza

ninja

Ik hoor het graag!
Pak het stukje weg van leidsche dam richting Zoetermeer via stomp wijk, dat was altijd een mooie sluiproute langs de a4, maar volgens mij is dat laatst nog opnieuw geasfalteerd

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:34
Ik hou ‘m kort want er zijn al genoeg proefritverslagen langs gekomen inmiddels, maar ik heb vandaag even in de P2 met PP kunnen rijden en wat een ervaring was dat. Het was allemaal te kort om de auto echt goed te leren kennen, maar een uitstekende eerste kennismaking! Vermogen, ruimte, zitcomfort, geluid, alles voldeed aan de verwachting of zat daar boven. Bovenal blijft het een schandalig mooie vertoning. Ik wou dat ik wist naar welke dag ik moet aftellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:50

aip

DancePlaza schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:45:
[...]

Pak het stukje weg van leidsche dam richting Zoetermeer via stomp wijk, dat was altijd een mooie sluiproute langs de a4, maar volgens mij is dat laatst nog opnieuw geasfalteerd
Dat zou ik ook zeggen. Leidschenhage, dan binnendoor (via de sluis) naar Stompwijk over de kinderkopjes, en dan naar Zoetermeer. Dan over de A12 terug. Heb je een rondje van een half uurtje, met verschillende wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160587

Heeft iemand een aanrader voor een goeie proefrit route in Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie van Dijk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:39
Beste forumleden,

Ik heb de PS2 besteld met verwachte leveringsmaand oktober. Nou heeft men mij voor ik de order plaatste telefonisch de garantie gegeven dat er op de batterij 8 jaar garantie zit of 160.000 km.

De medewerker kon echter zo snel even niet vinden waar dat ook weer op de site stond. Ik kon een mailtje sturen. Op dat mailtje heb ik tot op heden (3 weken) geen antwoord mogen ontvangen – de communicatie met Polestar niet heel vlot en soepel - understatement.

Nu lees ik hier dat guido666 opmerkt dat die garantie op de Belgische site wel staat vermeld maar op de Nederlandse site niet. Ik heb dat nagekeken en dat blijkt te kloppen: In het bestelproces in Belgïe – 8 jaar garantie op de lithium-ion batterij (tot 160.000 km) en haal en breng service.

Ik ga me nu toch wel zorgen maken. Kennelijk laat men dat in Nederland bewust weg. Er staat alleen op de site: “De accu is ontworpen om net zolang mee te gaan als de auto zelf” Het is zo ontworpen, maar garanties zijn er dus niet en de garantie is dus 2 jaar? Het einde van de levensduur van de batterij betekent ook het einde van de levensduur van de auto……. Krijgen we in Nederland een inferieur product?

Heeft iemand een linkje of meer informatie om mijn zorgen weg te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arie van Dijk denk gewoon kwestie van vergeten. Zou me er niet druk om maken. Zie niet in waarom de garantie in BE anders zou zijn dan in NL. Maar wel wat jammer dat de informatievoorziening wat te wensen over laat.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Garantie tussen BE en NL kan best verschillen. Je krijgt echter hetzelfde product waar ze in BE 8 jaar op durven geven. Maak je dus geen zorgen over de kwaliteit.
Probeer uiteraard bij aanschaf/contract dit wel helder te krijgen of op te laten nemen. Het kan maar vastgelegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PvS_68 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:32:
Garantie tussen BE en NL kan best verschillen. Je krijgt echter hetzelfde product waar ze in BE 8 jaar op durven geven. Maak je dus geen zorgen over de kwaliteit.
Probeer uiteraard bij aanschaf/contract dit wel helder te krijgen of op te laten nemen. Het kan maar vastgelegd zijn.
Alles kan maar bij een auto is dit doorgaans gelijk. Zou de auto sowieso laten staan zonder duidelijke garantievoorwaarden. En als het twee jaar garantie op de accu is zou ik hem niet kopen. Maar goed, ik ga er vanuit dat het overal hetzelfde is. Dus 8 jaar/160k.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:36
@Arie van Dijk ik had de vraag gesteld via de website en kreeg de bevestiging dat ook in Nederland er 8 jaar garantie op de accu zit. Wel slecht dat de volledige garantievoorwaarden niet gewoon online staan.

Ook in de test van de ANWB spreekt men van 8 jaar garantie.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirstEV
Arie van Dijk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:21:
...
In mijn Nederlandse verkoopcontract van de P2 staat letterlijk: "De garantie op uw hoogvoltaccu geldt 8 jaar of 160.000 km (afhankelijk van wat het eerst bereikt wordt), gerekend vanaf de datum dat de autogarantie ingaat."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
guido66 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:50:
@Arie van Dijk ik had de vraag gesteld via de website en kreeg de bevestiging dat ook in Nederland er 8 jaar garantie op de accu zit. Wel slecht dat de volledige garantievoorwaarden niet gewoon online staan.

Ook in de test van de ANWB spreekt men van 8 jaar garantie.
Met garantie teksten is het eenvoudig zo: hoe minder tekst er staat hoe beter het is; garantievoorwaarden zijn namelijk altijd beperkingen. die de leverancier er bij oplegt. Als er alleen maar 8 jaar staat zonder verder voorwaarden is dat dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Daar komt nog bij dat je als particuliere koper ook nog te maken hebt met het In de wet vastgelegde ‘conformiteitsbeginsel’ wat inhoudt dat er van bepaalde dingen een bepaalde levensduur mag worden veronderstelt. Haalt dat ‘ding’ die verwachtte levensduur niet, dan zal de leverancier alsnog aan de bak moeten - al zal daar vaak wel wat juridisch getouwtrek bij komen.

[In dit verband : in de NL prijslijst van de P8 staat ook 8 jaar. Het is een publiek geheim dat die onderdelen van de P2 en P8 hetzelfde zijn, daar heb je dus al een maatstaf voor het uitvechten van evt. geschillen]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 13:56
Arie van Dijk schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:21:
Beste forumleden,

Ik heb de PS2 besteld met verwachte leveringsmaand oktober. Nou heeft men mij voor ik de order plaatste telefonisch de garantie gegeven dat er op de batterij 8 jaar garantie zit of 160.000 km.

De medewerker kon echter zo snel even niet vinden waar dat ook weer op de site stond. Ik kon een mailtje sturen. Op dat mailtje heb ik tot op heden (3 weken) geen antwoord mogen ontvangen – de communicatie met Polestar niet heel vlot en soepel - understatement.

Nu lees ik hier dat guido666 opmerkt dat die garantie op de Belgische site wel staat vermeld maar op de Nederlandse site niet. Ik heb dat nagekeken en dat blijkt te kloppen: In het bestelproces in Belgïe – 8 jaar garantie op de lithium-ion batterij (tot 160.000 km) en haal en breng service.

Ik ga me nu toch wel zorgen maken. Kennelijk laat men dat in Nederland bewust weg. Er staat alleen op de site: “De accu is ontworpen om net zolang mee te gaan als de auto zelf” Het is zo ontworpen, maar garanties zijn er dus niet en de garantie is dus 2 jaar? Het einde van de levensduur van de batterij betekent ook het einde van de levensduur van de auto……. Krijgen we in Nederland een inferieur product?

Staat inderdaad gewoon in je verkoopcontract.

2 jaar garantie op de auto, onbeperkte kilometers.
3 jaar service en onderhoud inbegrepen tot maximaal 50k km.
8 jaar garantie op de hoogvoltaccu tot maximaal 160k km.
12 jaar garantie op roest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Garantie accu is volgens mij dat ie na de 8 jaar op minimaal XX% capaciteit zit van nieuw. (Ik dacht 70)

Dat staat in het contract met de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
De fiscalist schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:52:
Garantie accu is volgens mij dat ie na de 8 jaar op minimaal XX% capaciteit zit van nieuw. (Ik dacht 70)

Dat staat in het contract met de voorwaarden.
Klopt: 70%.
Pagina: 1 ... 43 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.