Zodra het geactiveerd (via tablet, neem aan eenmalige instelling wat je wenst) kan het wisselen inderdaad via het stuur: https://support.polestar....ctie-kiezen-en-activeren/bottom line schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:09:
[...]
Hoi! Goede vragen stel je daar!
Dat wisselen via het stuur betwijfel ik echt ten zeerste. Het is goed mogelijk, maar heb me amper bezig gehouden met de piloting / cruise control / plaatsing van alle knopjes (had maar 3 kwartier). In de tablet moest je echt naar 'diversen' gaan , en daar kon je instellen welke van de 3 je wou. Ik ging er daarom vanuit dat je dit telkens via de tablet moest veranderen. En dat zorgt natuurlijk voor een 7tal drukken om het scherm, daarom het 'snel' wisselen in mijn review.
Aangepast in de reviewArnold schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:42:
[...]
Zodra het geactiveerd (via tablet, neem aan eenmalige instelling wat je wenst) kan het wisselen inderdaad via het stuur: https://support.polestar....ctie-kiezen-en-activeren/
De WLTP wordt waarschijnlijk niet gepubliceerd voor de P8 omdat Volvo eerst de orderboeken wil vullen. De range lijkt flink minder te zijn dan de concurrentie en dan snij je in je eigen vingers als je dat vroegtijdig bekend maakt. Deze strategie is ook duidelijk met de P2 gevolgd.Spanky79 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:43:
Wanneer zou er wat nieuws over de p8 naar buiten komen, de wltp ofzo?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Mijn visie,
2 (of meer auto's) vergelijken kan/mag altijd, maar wat is de belangrijkste criterea van de vergelijker? of van de aspirant koper?
Het moge duidelijk zijn dat de insteek van de P2 en de M-3 M-Y totaal anders is, de één vanuit degelijkheid (veiligheid?=volvo toevertrouwd) de andere uit top technologie (zoveel mogelijk via een scherm)
de één top Km bereik, de andere meer op comfort?
FIJN dat er nu (meer) keuze is (in het 60.000+ segment) en eenieder nu via bv een polair diagram kan zien wat voor hem/haar de beste keuze is/aansluit.
Ikzelf heb de P2 (dd: 27-7) op de éérste plek staan (boven ENYAQ, ARIYA, M-Y en P8), gewoon omdat ik niet om de recensies heen kan dat de meeste reviewers de P2 "fijner" vinden rijden dan bv Tesla.
(mijn proefrit staat op 6 aug en bevalt dat, dan ook bestellen)
En Tesla (mogen ze best trots op zijn!!) is dus de lat-hoogte. Ga je daar overheen met bv rijgenot, dan zal je zéker die groep mensen naar je toe trekken voor wie rijervaring belangrijker is dan wat extra KM. IK dus
2 (of meer auto's) vergelijken kan/mag altijd, maar wat is de belangrijkste criterea van de vergelijker? of van de aspirant koper?
Het moge duidelijk zijn dat de insteek van de P2 en de M-3 M-Y totaal anders is, de één vanuit degelijkheid (veiligheid?=volvo toevertrouwd) de andere uit top technologie (zoveel mogelijk via een scherm)
FIJN dat er nu (meer) keuze is (in het 60.000+ segment) en eenieder nu via bv een polair diagram kan zien wat voor hem/haar de beste keuze is/aansluit.
Ikzelf heb de P2 (dd: 27-7) op de éérste plek staan (boven ENYAQ, ARIYA, M-Y en P8), gewoon omdat ik niet om de recensies heen kan dat de meeste reviewers de P2 "fijner" vinden rijden dan bv Tesla.
En Tesla (mogen ze best trots op zijn!!) is dus de lat-hoogte. Ga je daar overheen met bv rijgenot, dan zal je zéker die groep mensen naar je toe trekken voor wie rijervaring belangrijker is dan wat extra KM. IK dus
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Staat al heel lang in de prijslijst aangegeven als >400 km, Officieus 415. Dus ik snap dezr tendentieuze opmerking niet.RichieB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:53:
[...]
De WLTP wordt waarschijnlijk niet gepubliceerd voor de P8 omdat Volvo eerst de orderboeken wil vullen. De range lijkt flink minder te zijn dan de concurrentie en dan snij je in je eigen vingers als je dat vroegtijdig bekend maakt. Deze strategie is ook duidelijk met de P2 gevolgd.
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
De orderboeken zitten al sinds april vol.RichieB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:53:
[...]
De WLTP wordt waarschijnlijk niet gepubliceerd voor de P8 omdat Volvo eerst de orderboeken wil vullen. De range lijkt flink minder te zijn dan de concurrentie en dan snij je in je eigen vingers als je dat vroegtijdig bekend maakt. Deze strategie is ook duidelijk met de P2 gevolgd.
Er zijn vorige maand nog wat extra sloten toegekend voor 2020 en die zijn ook al weer op.
Zoals hierboven al aangegeven, beetje tendentieuze opmerking. Alsof je suggereert dat Volvo iedereen bewust op het verkeerde been zet om maar autos te slijten.
[ Voor 22% gewijzigd door JackBol op 27-07-2020 11:57 ]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Dat is voor iedereen anders, daarom ben ik zo blij met reviews vanuit verschillende oogpunten. Dan kan ik zelf een beeld vormen op basis van wat ik belangrijk vind.Hansieo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:00:
en ik denk daarnaast dat iedereen best begrijpt dat de WLTP alleen haalbaar is onder ideale omstandigheden..JackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:56:
[...]
De orderboeken zitten al sinds april vol.
Er zijn vorige maand nog wat extra sloten toegekend voor 2020 en die zijn ook al weer op.
Zoals hierboven al aangegeven, beetje tendentieuze opmerking. Alsof je suggereert dat Volvo iedereen bewust op het verkeerde been zet om maar autos te slijten.
is de CW waarde overigens bekend van de XC40 ? Kon het niet 123 vinden op google
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik had de hoop, zo langzaam aan richting dat de fabrieken gaan produceren dat er wel weer een nieuw filmpje oid zou komenSpanky79 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:43:
Wanneer zou er wat nieuws over de p8 naar buiten komen, de wltp ofzo?
Zeekr 7x Privilege AWD
Je moet op de engelse term googlen op Cd (Coefficient drag).4v4t4r schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:59:
[...]
en ik denk daarnaast dat iedereen best begrijpt dat de WLTP alleen haalbaar is onder ideale omstandigheden..
is de CW waarde overigens bekend van de XC40 ? Kon het niet 123 vinden op google
Voor de diesel XC40 is het 0.34 - 0.37. Dus als ze de naadjes en kiertjes nog een beetje afplakken, kunnen ze daar wellicht 0.30 van maken.
Een M3 heeft Cd van 0.23
Een P2 heeft een Cd van 0.278 (volgens carmagazine)
Drag is linear tov. force in de drag equation. Dus de XC40 zou bij Cd = 0.3 ongeveer 8% onder de P2 zitten en bij Cd = 0.37 ongeveer 25% onder de P2 zitten.
Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de fontal area ook een lineaire factor in de drag equation is.
[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 27-07-2020 12:18 ]
Ja dat helpt inddJackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:15:
[...]
Je moet op de engelse term googlen op Cd (Coefficient drag).
Voor de diesel XC40 is het 0.34 - 0.37. Dus als ze de naadjes en kiertjes nog een beetje afplakken, kunnen ze daar wellicht 0.30 van maken.
Een M3 heeft Cd van 0.23
Een P2 heeft een Cd van 0.278 (volgens carmagazine)
Drag is linear tov. force in de drag equation. Dus de XC40 zou bij Cd = 0.3 ongeveer 8% onder de P2 zitten en bij Cd = 0.37 ongeveer 25% onder de P2 zitten.
Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de fontal area ook een lineaire factor in de drag equation is.
Dat zou theoretisch dus betekenen dat de P8 ongeveer 40km (op puur de Cd) verliest t.o.v. de P2 op basis van die 0,3. Even los dus van gewicht/bandenkeuze etc
Zeekr 7x Privilege AWD
De formule voor drag is: F = 1/2 x rho x v^2 x Cd x A
F = Force
rho = dichtheid van de lucht
v = snelheid (m/s)
Cd = Drag coefficient
A = oppervlak voorkant auto
Ik weet niet of er iemand makkelijk pixels kan tellen, dat gaat mij de pet te boven. Maar ik zou graag de exacte oppervlaktes willen weten van het vooraanzicht van beide autos.
/f/image/meQAdxc9rmSQoqsN6sJLqOJQ.png?f=fotoalbum_large)
---------
Als ik aanneem dat de P2 de zelfde frontal surface als de M3 heeft, en de XC40 10% grotere area (en Cd van 0,32, klein beetje beter dan de ICE versie), kom ik op de volgende tabel uit. Dan gaat het toch kiele-kiele worden voor de XC40.
F = Force
v = snelheid (m/s)
Cd = Drag coefficient
Ik weet niet of er iemand makkelijk pixels kan tellen, dat gaat mij de pet te boven. Maar ik zou graag de exacte oppervlaktes willen weten van het vooraanzicht van beide autos.
/f/image/meQAdxc9rmSQoqsN6sJLqOJQ.png?f=fotoalbum_large)
---------
Als ik aanneem dat de P2 de zelfde frontal surface als de M3 heeft, en de XC40 10% grotere area (en Cd van 0,32, klein beetje beter dan de ICE versie), kom ik op de volgende tabel uit. Dan gaat het toch kiele-kiele worden voor de XC40.
[ Voor 48% gewijzigd door JackBol op 27-07-2020 13:06 ]
als ik het zo zie vind ik het ergens wel jammer dat de XC40 niet de spiegels heeft van de P2.. zien er beter uit (kleiner ook, dus minder weerstand)JackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:29:
De formule voor drag is: F = 1/2 x rho x v^2 x Cd x A
F = Force
v = snelheid (m/s)
Cd = Drag coefficient
[Afbeelding]
---------
[Afbeelding]
Zeekr 7x Privilege AWD
Het is idd opvallend hoe weinig ruchtbaarheid gegeven wordt aan de P8. Er is een mooi reclame filmpje maar meer dan dat hoor je niet....4v4t4r schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:13:
[...]
Ik had de hoop, zo langzaam aan richting dat de fabrieken gaan produceren dat er wel weer een nieuw filmpje oid zou komenom ons een beetje warm te houden ofzo
Volvo XC 40 P8
Zou er minder mooi op staan vind ik, de bolle vorm die de P8 gebruikt past mooi bij de vorm van de rest van de auto.4v4t4r schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:59:
[...]
als ik het zo zie vind ik het ergens wel jammer dat de XC40 niet de spiegels heeft van de P2.. zien er beter uit (kleiner ook, dus minder weerstand)
Volvo XC 40 P8
Misschien heeft Volvo er ook nog niet zo’n belang bij. Wellicht houden ze de auto’s liever tot 2021 omdat ze in 2020 geen boete verwachten.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
ja dat was de enige twijfel die ik had - Geen idee of Volvo gewoon "lui" de XC40 heeft gepakt en de grill dichtgedaan en thats it, of dat er ook echt gekeken is naar dit soort dingen. Lig er overigens niet wakker van hoorBeosoft schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:26:
[...]
Zou er minder mooi op staan vind ik, de bolle vorm die de P8 gebruikt past mooi bij de vorm van de rest van de auto.
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik reageerde op @Spanky79 die schreef dat de WLTP van de P8 nog niet bekend was..Mga1600 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:53:
[...]
Staat al heel lang in de prijslijst aangegeven als >400 km, Officieus 415. Dus ik snap dezr tendentieuze opmerking niet.
Ik ben het helemaal met je eens dat Volvo (en Polestar) het niet nodig heeft om mysterieus te doen over de haalbare range. Maar het embargo op het publiceren van het verbruik in de pers en niet-realistische range calculator op polestar.com doen anders vermoeden.JackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:56:
[...]
De orderboeken zitten al sinds april vol.
Volgens mij doet ieder automerk dat. Voor EV's zijn de meest belangrijke aspecten: reële range (voor dagelijks gebruik) en laadcurve (voor gebruik als de range niet volstaat, bijv. vakantie). Geen enkel automerk publiceert deze data vooraf maar steeds moet je wachten tot de auto geleverd wordt zodat anderen (EV database, FastNed) deze belangrijke kenmerken openbaar maken.Zoals hierboven al aangegeven, beetje tendentieuze opmerking. Alsof je suggereert dat Volvo iedereen bewust op het verkeerde been zet om maar autos te slijten.
gezien de discussie over bereik etc - als je kijkt naar ABRP - ik heb de reference consumption al op 4 gezet (ipv 4.6Km/Kw) en 350 kilo aan extra gewicht (imo teveel.. maar mn vrouw, 2 kids en koffers etc - ik weet niet waar ABRP standaard vanuit gaat, neem aan inc bestuurder @ gemiddeld gewicht?) en max snelheid op 110 km/u.
Beetje "realistisch" of moet ik het nog negatiever zetten
Zeekr 7x Privilege AWD
P2 doet iets van 215 @ 110. Obv bovenstaande tabel zou P8 toch 30% meer kracht moeten leveren. Dus zou persoonlijk gaan voor iets van 275. Kan het ook nog wat meevallen.4v4t4r schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:46:
gezien de discussie over bereik etc - als je kijkt naar ABRP - ik heb de reference consumption al op 4 gezet (ipv 4.6Km/Kw) en 350 kilo aan extra gewicht (imo teveel.. maar mn vrouw, 2 kids en koffers etc - ik weet niet waar ABRP standaard vanuit gaat, neem aan inc bestuurder @ gemiddeld gewicht?) en max snelheid op 110 km/u.
ja kost me iets meer laadtijd overall in mn planning - maar verder weinig impact op de reeds gekozen route (kom dus iets leger aan en moet iets langer laden ipv tot 70%).Inspired schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:20:
[...]
P2 doet iets van 215 @ 110. Obv bovenstaande tabel zou P8 toch 30% meer kracht moeten leveren. Dus zou persoonlijk gaan voor iets van 275. Kan het ook nog wat meevallen.
wel apart - als ik die 350kg naar 250kg aanpas is er nul verschil in route (niet qua verbruik/aankomst % etc)
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik vermoed dat hij niet de tijd had om al die functies uit te proberen. Maar volgens de handleiding kun je die instellingen wel opslaan in een profiel en dat profiel aan een sleutel koppelen.Quark2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:59:
[...]
Bottom Line, allereerst dank voor je heldere uiteenzetting. Dat van de armsteun en raam bediening is nieuw voor mij maar daar lijk je zeker een punt te hebben. Er zijn echter ook 2 punten die mij verbazen: wisselen tussen cc en acc zou juist wel makkelijk moeten gaan via een knop op het stuur, was dat niet zo dan?
Daarnaast vind ik de stoel instelling die je noemt vreemd. Polestar ging (gaat) er juist prat op dat de auto je herkent en automatisch stoel op jouw voorkeur zet en nog wat andere zaken (audio etc) op jouw voorkeur terugzet. Werkte dat niet dan? Zou kunnen dat dat pas komt met phone as key natuurlijk. Ik heb zelf nog niet kunnen proefrijden omdat ik nog met vakantie ben...
Ter aanvulling ik kom van ice dus gaat sowieso stap voorwaarts zijn en ben wel auto liefhebber alsmede van innovatie en nieuwe techniek dus helemaal rationeel waterdicht hoeft het ook weer niet te zijn.
https://support.polestar....icle/Gebruikersprofielen/
En
https://support.polestar....ten-op-gebruikersprofiel/
[ Voor 7% gewijzigd door Fladder80 op 27-07-2020 15:43 ]
Nou, ik ben even all-out gegaan met mijn excelletje en heb er de rolweerstand ook in meegenomen.
Dit is dus een heel hypothetisch scenario waarbij de auto constant zou rijden, zonder optrekken, afremmen.
Voor afstand heb ik even aangenomen dat van vol (80%) tot leeg (10%) ongeveer 55kW is.
Dit is dus een heel hypothetisch scenario waarbij de auto constant zou rijden, zonder optrekken, afremmen.
Voor afstand heb ik even aangenomen dat van vol (80%) tot leeg (10%) ongeveer 55kW is.
Ik teken voor die 326 op 100km/u voor de P8.. Mn huidige planning gaat uit van stukken minder ! ( lees max 250)JackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:53:
Nou, ik ben even all-out gegaan met mijn excelletje en heb er de rolweerstand ook in meegenomen.
[Afbeelding]
Zeekr 7x Privilege AWD
Als je XC40P8 uit het niets verschijnt met een snelheid van 100kmh en dit 3,26h in een kaarsrechte lijn vol houdt, zal je een eind in de buurt komen4v4t4r schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:56:
[...]
Ik teken voor die 326 op 100km/u voor de P8.. Mn huidige planning gaat uit van stukken minder ! ( lees max 250)
Ik duw hem aan - of net als een zweefvliegtuig achter een ICE hangen tot de 100km/u en loskoppelenJackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:58:
[...]
Als je XC40P8 uit het niets verschijnt met een snelheid van 100kmh en dit 3,26h in een kaarsrechte lijn vol houdt, zal je een eind in de buurt komen
Zeekr 7x Privilege AWD
Bij 100 km/h kan je altijd wel een vrachtwagen of een busje vinden waar je achter kunt plakken. Pilot assist aan en gaan met die banaan. Maar als je dagelijkse kan ophalen wordt range totaal een non-issue zelfs voor de P8.4v4t4r schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:04:
[...]
Ik duw hem aan - of net als een zweefvliegtuig achter een ICE hangen tot de 100km/u en loskoppelen
Net even gebeld met Polestar ivm juiste gegevens voor facturatie financial lease (dat was volgens degene aan de andere kant een hele bijzondere vraag, volgens mij valt dat wel mee, maar goed). En nog even gevraagd naar levertijden, hij gaf aan dat die van mij nog wel ergens in augustus geleverd zou kunnen worden. In mijn dossier staat september, ben dus heel benieuwd wie er gelijk heeft, ik hoop natuurlijk mijn contactpersoon van zojuist
Indd, opladen thuis & werk is geen probleem. Ik ga maar max 2x per week naar kantoor (65km enkele reis) en de rest van mn km's zijn vooral stad gebruik. Ik maak me voor dagelijks gebruik echt geen zorgen en als ik onverhoopt een keer niet kan laden of stiekem leeg ben dan pak ik onderweg in NL wel een fastcharger - 10 mins laden en ik kom in princiepe wel thuis.BlacKstaR- schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:13:
[...]
Bij 100 km/h kan je altijd wel een vrachtwagen of een busje vinden waar je achter kunt plakken. Pilot assist aan en gaan met die banaan. Maar als je dagelijkse kan ophalen wordt range totaal een non-issue zelfs voor de P8.
Het gaat mij vooral om "vakantie" gebruik en de tripjes once in a while naar Frankfurt.. Het is nogal wat als ik moet laden onderweg (2x of 1x) aangezien dat mn eigen tijd is. Voordeel is wel tijdens het laden kan ik me mooi voorbereiden op mn meetings. Ik ben geen snelle rijder (meer) 100km/u op de snelweg, ook in het buitenland vind ik prima. die 5 mins die ik win door te stampen staat bij een EV niet meer in verhouding tot de extra laadtijd. Ik ben erg nieuwsgrieig naar de creep mode achter een busje/vrachtwagen wat dat helpt met het verbruik.
Zeekr 7x Privilege AWD
Slipstream achter vrachtwagen kan verbruikt met 25-30% verminderen. Dus zeker goede noodoplossing of een oplossing om efficiënter te rijden.4v4t4r schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:21:
[...]
Indd, opladen thuis & werk is geen probleem. Ik ga maar max 2x per week naar kantoor (65km enkele reis) en de rest van mn km's zijn vooral stad gebruik. Ik maak me voor dagelijks gebruik echt geen zorgen en als ik onverhoopt een keer niet kan laden of stiekem leeg ben dan pak ik onderweg in NL wel een fastcharger - 10 mins laden en ik kom in princiepe wel thuis.
Het gaat mij vooral om "vakantie" gebruik en de tripjes once in a while naar Frankfurt.. Het is nogal wat als ik moet laden onderweg (2x of 1x) aangezien dat mn eigen tijd is. Voordeel is wel tijdens het laden kan ik me mooi voorbereiden op mn meetings. Ik ben geen snelle rijder (meer) 100km/u op de snelweg, ook in het buitenland vind ik prima. die 5 mins die ik win door te stampen staat bij een EV niet meer in verhouding tot de extra laadtijd. Ik ben erg nieuwsgrieig naar de creep mode achter een busje/vrachtwagen wat dat helpt met het verbruik.
Hoe dicht moet je er dan op zitten? Ik kan best met de ACC achter een vrachtwagen gaan hangen op de Route Soleil, als dat echt helpt en per saldo sneller is. Maar is dat dan nog veilig?BlacKstaR- schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:36:
[...]
Slipstream achter vrachtwagen kan verbruikt met 25-30% verminderen. Dus zeker goede noodoplossing of een oplossing om efficiënter te rijden.
Dat werkt pas als je er zo'n 15 cm achter zit... Dus niet echt te adviseren.RJV2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:54:
[...]
Hoe dicht moet je er dan op zitten? Ik kan best met de ACC achter een vrachtwagen gaan hangen op de Route Soleil, als dat echt helpt en per saldo sneller is. Maar is dat dan nog veilig?
Als je meer afstand neemt dan zorgt de turbulentie achter de vrachtwagen ervoor dat het niet meer zuiniger rijdt.
Jazeker, als je de kortste afstand instelt is dat de korte afstand op basis van de rader en camera. Op hogere snelheid is deze afstand langer en dan op lage snelheiden (remweg, etc). Dus dat gaat prima, maar altijd blijven opletten. Bij een Golf 7 met ACC merkte ik dat een auto die geleidelijk van baan wisselt moelijker wordt opgepakt en dat de auto dan abrupt kan remmen zodra de auto deze volledig heeft geregistreerd. Maar ik weet niet hoe goed het nieuwe systeem van de P2/P8 is. Maar ACC ik echt veilig en je hoeft minder te focussen hierdoor wordt minder moe en alerter hoe gek het ook klinkt (minder focus maar wel alerter).RJV2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:54:
[...]
Hoe dicht moet je er dan op zitten? Ik kan best met de ACC achter een vrachtwagen gaan hangen op de Route Soleil, als dat echt helpt en per saldo sneller is. Maar is dat dan nog veilig?
[ Voor 9% gewijzigd door BlacKstaR- op 27-07-2020 17:04 ]
Weer eens wat anders om de P2 via een M3-bril te zien. Nieuwe zaken zoals het slechte ontwerp van de armsteun en de positie van de raambedieningsknoppen heb ik nog niet eerder gelezen/gehoord. Goed opgemerkt!bottom line schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:54:
[...]
Jup!
[Afbeelding]
"WIe heeft in hemelsnaam dit ontworpen? Overduidelijk dat Chinezen dit hebben gedaan. Te korte lengte voor je arm erop te leggen. Je hand past niet erin door een ondiep / te klein gat, en de knoppen voor de ramen zijn zelfs niet eens ter hoogte van je pols. Echt absurd hoeveel inspanning je moet doen om gewoon een raam te openen."
...
Maar niet zomaar de Chinezen de schuld hiervan geven hoor. Ik hoop dat je bedoelde dat de Zweedse ontwerpers zich bij dit onderdeel iets teveel gericht hebben op de Chinese markt.
Ik ging ervan uit dat het Chinese ontwerpers waren, of toch zeker een Chinees die verantwoordelijk was voor de deur.
Toen hij oordeelde dat het voor hem erg comfortabel was, is het in een chinees proefmodel gegoten en daar vonden alle chinezen dat dit perfect was.
Nu hebben wij Europeanen daar niet echt veel aan
Toen hij oordeelde dat het voor hem erg comfortabel was, is het in een chinees proefmodel gegoten en daar vonden alle chinezen dat dit perfect was.
Nu hebben wij Europeanen daar niet echt veel aan
Orderboeken (elk geval die van 2020) waren februari al gevuld. Volgens mij zijn ze er nog niet omdat er nog geen echte productie auto beschikbaar is om de WLTP testen mee af te werken. Ze berekenen een theoretische range, net als bij Polestar. September start fabricage, dus oktober nieuws?RichieB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:53:
[...]
Zo is het precies; Tesla heeft iets groots in gang gezet en is qua efficiëntie nog steeds de benchmark. Maar op onderdelen waar ze iets minder op scoren, liggen kansen voor de andere merken. Audi/MB voor luxe, Jaguar uitstraling en snelheid, P2 styling en Volvo op veiligheid. Ieder zijn plek dus!Hansieo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:00:
Mijn visie,
Inspired schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:33:
Misschien heeft Volvo er ook nog niet zo’n belang bij. Wellicht houden ze de auto’s liever tot 2021 omdat ze in 2020 geen boete verwachten.
Nou, met al deze speculatie ben ik wel erg benieuwd. Ze hebben zelf 430 officieus geroepen. Dat is 40km minder dan de p2.
Ik hoop zelf toch weL op 350km ongeveer (met warmtepomp).
[ Voor 20% gewijzigd door Spanky79 op 27-07-2020 19:42 ]
Met max 100km/h en van 100% naar 0% zou je wel in die richting moeten komen.Spanky79 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:40:
Nou, met al deze speculatie ben ik wel erg benieuwd. Ze hebben zelf 430 officieus geroepen. Dat is 40km minder dan de p2.
Als je het excel bestand van Jack bekijkt gaan we zonder warmtepomp wel daar ergens uitkomen als je wat verschillende wegen combineert. Ik denk grofweg tussen 275-375km, afhankelijk van snelheid en rijgedrag. Die warmtepomp helpt dan wellicht nog 20km mee (als het tussen de 5-25 graden is).
Heel gaaf! Dit zijn inderdaad niet hele gekke nummers denk ik.JackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:53:
[Afbeelding]
Behalve eentje dan natuurlijk...kun je de eenheid van de laatste kolom aanpassen?
Dat is fantastisch werk, dank je wel!JackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:53:
[Afbeelding]
Ik vraag me wel af waar het “mis” gaat bij de P2. Of wat er nog mist. 100/130 in de praktijk is flink hoger dan de tabel. Velgen zitten nu ook niet echt erin verwerkt? Model 3 op Aero kan die waarden wel redelijk halen. Maar op 19/20 inch niet bv. Is de drivetrain dan zoveel minder efficient bij de P2?
Ik zou verwachten dat er nog wel wat ge-update gaat worden aan ‘motormanagement’ om de boel efficiënter te maken.Inspired schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:59:
Ik vraag me wel af waar het “mis” gaat bij de P2. Of wat er nog mist. 100/130 in de praktijk is flink hoger dan de tabel. Velgen zitten nu ook niet echt erin verwerkt? Model 3 op Aero kan die waarden wel redelijk halen. Maar op 19/20 inch niet bv. Is de drivetrain dan zoveel minder efficient bij de P2?
Welke praktijk? De verslagen op YouTube?Inspired schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:59:
100/130 in de praktijk is flink hoger dan de tabel.
In bijna alle video's wordt getest hoe snel hij aan de 200 zit of wat het windgeruis bij 150 nog is. Die rekening wordt natuurlijk kei hard gepresenteerd. Op het einde van de rit komen ze wel op een gemiddelde van 100 km/h ofzo, maar dat is bij lange na niet hetzelfde als echt constant 100 rijden.
Inderdaad. De snelheid is exponentieel. Een uur 100 rijden en dan een uur niet rijden kost meer watt dan twee uur 50 rijden.High-Voltage2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:03:
[...]
Welke praktijk? De verslagen op YouTube?
In bijna alle video's wordt getest hoe snel hij aan de 200 zit of wat het windgeruis bij 150 nog is. Die rekening wordt natuurlijk kei hard gepresenteerd. Op het einde van de rit komen ze wel op een gemiddelde van 100 km/h ofzo, maar dat is bij lange na niet hetzelfde als echt constant 100 rijden.
zoals hier: BlakHawk in "Het grote Tesla Model 3 topic"JackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:04:
[...]
Inderdaad. De snelheid is exponentieel. Een uur 100 rijden en dan een uur niet rijden kost meer watt dan twee uur 50 rijden.
105 km/h gemiddeld, met 280Wh/km op een model 3, anderen halen 110 Wh/km met 105 km/h
[ Voor 10% gewijzigd door JohanB op 27-07-2020 20:33 ]
Iemand anders in dat topic heeft een uur 105 gemiddeld gereden met een verbruik van 110Wh/km. Zo zie je maarJohanB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:10:
[...]
zoals hier: BlakHawk in "Het grote Tesla Model 3 topic"
105 gemiddeld, met 280Wh/km op een model 3
En hier moest ik echt om lachen:BlacKstaR- schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:16:
https://www.forbes.com/si...-electric-cars-should-be/
Review van Forbes magazine
Grappig om wat er gezegd wordt, maar ook de gortdroge manier waarop het geformuleerd wordt.At one point the assistant taught me how to say hello in Japanese, and I’m still not entirely sure why.
Deze bijvoorbeeld; https://www.autowereld.co...emeten-bij-130-en-100-kmhHigh-Voltage2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:03:
[...]
Welke praktijk? De verslagen op YouTube?
En de review van Nextmove heeft ook een prima test gedaan. Maar goed, je mag ook gerust de tabel voor waarheid aannemen.
Het verbruik over een jaar (30k km) incl. autobahn en wat ritjes met de aanhanger is 163 wh/km.JohanB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:10:
[...]
zoals hier: BlakHawk in "Het grote Tesla Model 3 topic"
105 km/h gemiddeld, met 280Wh/km op een model 3, anderen halen 110 Wh/km met 105 km/h
Met de huidige condities zit ik op de snelweg meestal op een verbruik rond de 130Wh/km (dat is dus onder de EPA rated range).
Ik verwacht overigens dat koude (dikkere lucht), tegenwind en hogere snelheid een grotere impact hebben op de P8 dan de Model 3 of de P2 door de hogere CW waarde.
[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 27-07-2020 21:55 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ook ik heb een proefrit mogen maken in een Polestar 2, even een paar woorden over dingen die mij opvielen.
1. Snelheid - ik rij nu in een 535d wat ook een snelle auto is, maar de Polestar haalt deze auto in bij elke (tussen) sprint. Misschien is een M3 nog een tandje sneller, maar mijn ervaring met mijn huidige auto is dat het snelle optrekken na verloop van tijd verder en verder afneemt tot je het nog maar sporadisch doet.
2. Rijcomfort - de auto, (met PP) staat inderdaad wat steviger afgeveerd dan ik gewend ben, maar ik denk dat veel mensen die sportief rijgedrag waarderen dit zo laten. Hij ligt erg stevig op de weg, ook in bochten.
3. Interieur - Het interieur ziet er prachtig uit, en is veel moderner dan mijn huidige auto (2014). Toen ik weer in mijn eigen auto stapte voelde het een beetje alsof ik in een klassieker gestapt was.
Materialen zien er premium uit, stoelen zitten prima, en ook de knopjes voelen "robuust" aan.
4. De auto heeft echt een "whow" effect - je ziet meteen dat er iets interessants staat. Goede smoel, lekker bipsje en de hoge poten maken het helemaal af.
5. Vergelijking met Tesla - ik wil eigenlijk niet meer vergelijken met Tesla, dit is een andere auto met andere karakteristieken en voordelen en nadelen tov de Tesla. En dat is prima. Ik heb ook in een Tesla proefgereden en uiteindelijk voor deze gekozen. Snap mensen die voor de Tesla gaan ook heel goed.
6. Audio kwaliteit - de audiokwaliteit is prima, en niet meer dan dat. Ik had eerlijk gezegd iets meer verwacht met een premium audio merk als Harman Kardon. Onderweg "Unfinished Sympathy" van Massive Attack aangezet vanwege zware bas samen met hoge noten, maar vooral de bas hoorde ik niet zo stevig. Heb niet aan de equalizer gezeten, dus misschien valt er qua settings nog wat aan te doen.
7.Ruimte - ik heb niet erg goed op de ruimte achterin gelet, of de koffer ruimte aangezien ik eigenlijk altijd alleen in de auto zit. Voor mij is het ruim voldoende.
8. Overall - Dit is een fenomenale auto waar ik met heel veel plezier 4 jaar in rond ga rijden. Hij ziet er erg goed uit, hij rijdt echt heel goed en kan je zowel relaxed (ACC) als met veel plezier (snel, wegligging) naar je bestemming brengen. Ik denk niet dat iemand spijt van hun bestelling gaat krijgen, en ik ben blij dat ik de gok genomen heb!
1. Snelheid - ik rij nu in een 535d wat ook een snelle auto is, maar de Polestar haalt deze auto in bij elke (tussen) sprint. Misschien is een M3 nog een tandje sneller, maar mijn ervaring met mijn huidige auto is dat het snelle optrekken na verloop van tijd verder en verder afneemt tot je het nog maar sporadisch doet.
2. Rijcomfort - de auto, (met PP) staat inderdaad wat steviger afgeveerd dan ik gewend ben, maar ik denk dat veel mensen die sportief rijgedrag waarderen dit zo laten. Hij ligt erg stevig op de weg, ook in bochten.
3. Interieur - Het interieur ziet er prachtig uit, en is veel moderner dan mijn huidige auto (2014). Toen ik weer in mijn eigen auto stapte voelde het een beetje alsof ik in een klassieker gestapt was.
Materialen zien er premium uit, stoelen zitten prima, en ook de knopjes voelen "robuust" aan.
4. De auto heeft echt een "whow" effect - je ziet meteen dat er iets interessants staat. Goede smoel, lekker bipsje en de hoge poten maken het helemaal af.
5. Vergelijking met Tesla - ik wil eigenlijk niet meer vergelijken met Tesla, dit is een andere auto met andere karakteristieken en voordelen en nadelen tov de Tesla. En dat is prima. Ik heb ook in een Tesla proefgereden en uiteindelijk voor deze gekozen. Snap mensen die voor de Tesla gaan ook heel goed.
6. Audio kwaliteit - de audiokwaliteit is prima, en niet meer dan dat. Ik had eerlijk gezegd iets meer verwacht met een premium audio merk als Harman Kardon. Onderweg "Unfinished Sympathy" van Massive Attack aangezet vanwege zware bas samen met hoge noten, maar vooral de bas hoorde ik niet zo stevig. Heb niet aan de equalizer gezeten, dus misschien valt er qua settings nog wat aan te doen.
7.Ruimte - ik heb niet erg goed op de ruimte achterin gelet, of de koffer ruimte aangezien ik eigenlijk altijd alleen in de auto zit. Voor mij is het ruim voldoende.
8. Overall - Dit is een fenomenale auto waar ik met heel veel plezier 4 jaar in rond ga rijden. Hij ziet er erg goed uit, hij rijdt echt heel goed en kan je zowel relaxed (ACC) als met veel plezier (snel, wegligging) naar je bestemming brengen. Ik denk niet dat iemand spijt van hun bestelling gaat krijgen, en ik ben blij dat ik de gok genomen heb!
Recentelijk in dit topic nog gevraagd of iemand wist waar men nog productieplekken beschikbaar had voor de P8.
Wat rondgebeld, maar de dealer die dat nog had verkocht enkel aan klanten in zijn regio.
Gelukkig is er lokaal nu een plek vrij / beschikbaar gekomen en kunnen we een XC40 configureren die dit jaar geleverd gaat worden.
Nu twijfelen mijn vrouw en ik over de kleur, maar dat zullen we echt zelf moeten beslissen.
Verder twijfel ik over het alarm en de koplampen.
- Alarm
Wat betreft het alarm, is toch een behoorlijk prijs en bij onze verzekeraar is het volgens mij niet verplicht voor deze prijs. Daarvoor ga ik morgenvroeg nog bellen. Enerzijds voel ik me een zuinige Nederlander want het kost behoorlijk wat en wat is de kans dat... Anderzijds is het natuurlijk toch al een fikse investering en geeft het wellicht een zekerder gevoel.
- Koplampen
Onze huidige V40 heeft Xenon verlichting. Daar ben ik zeer tevreden over. Ik heb begrepen dat de standaard verlichting op de XC40 daarmee vergelijkbaar is.
Zijn hier mensen met ervaring met de zowel de standaard verlichting als de Full led op een XC40 / Volvo?
Wat rondgebeld, maar de dealer die dat nog had verkocht enkel aan klanten in zijn regio.
Gelukkig is er lokaal nu een plek vrij / beschikbaar gekomen en kunnen we een XC40 configureren die dit jaar geleverd gaat worden.
Nu twijfelen mijn vrouw en ik over de kleur, maar dat zullen we echt zelf moeten beslissen.
- Alarm
Wat betreft het alarm, is toch een behoorlijk prijs en bij onze verzekeraar is het volgens mij niet verplicht voor deze prijs. Daarvoor ga ik morgenvroeg nog bellen. Enerzijds voel ik me een zuinige Nederlander want het kost behoorlijk wat en wat is de kans dat... Anderzijds is het natuurlijk toch al een fikse investering en geeft het wellicht een zekerder gevoel.
- Koplampen
Onze huidige V40 heeft Xenon verlichting. Daar ben ik zeer tevreden over. Ik heb begrepen dat de standaard verlichting op de XC40 daarmee vergelijkbaar is.
Zijn hier mensen met ervaring met de zowel de standaard verlichting als de Full led op een XC40 / Volvo?
Wel oppassen voor steenslagBlacKstaR- schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:36:
[...]
Slipstream achter vrachtwagen kan verbruikt met 25-30% verminderen. Dus zeker goede noodoplossing of een oplossing om efficiënter te rijden.
En zo verschilt het dus voor iedereen, exact in lijn met het puntrevolution-nl schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:52:
[...]
Het verbruik over een jaar (30k km) incl. autobahn en wat ritjes met de aanhanger is 163 wh/km.
Met de huidige condities zit ik op de snelweg meestal op een verbruik rond de 130Wh/km (dat is dus onder de EPA rated range).
Ik verwacht overigens dat koude (dikkere lucht), tegenwind en hogere snelheid een grotere impact hebben op de P8 dan de Model 3 of de P2 door de hogere CW waarde.
Om enigzins appels met appels te vergelijken voor zover dat kan zou ik wel een P of LR pakken gezien, prijs, gewicht, velgen (meeste test verslagen van de P2 lijken performance op 20”). Dan zijn SR+ cijfers niet zo relevant
En deze dan?:Beosoft schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:22:
[...]
Het is idd opvallend hoe weinig ruchtbaarheid gegeven wordt aan de P8. Er is een mooi reclame filmpje maar meer dan dat hoor je niet....
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Naast reclame en wat korte filmpjes van de onthulling is dit helaas het enige filmpje van de P8... Wachten tot ergens eind september dus!
[ Voor 6% gewijzigd door JohnDoe77 op 28-07-2020 00:43 ]
Grappige is dat de foto van de auto in het filmpje (voordat je hem start) geeneens een P8 is
Er zijn wel andere filmpjes overigens zoals onderstaande (maar ik vermoed dat iedereen die al gezien heeft)
YouTube: Volvo XC40 Recharge details - XC40 P8 AWD R-Design aut
en deze
YouTube: VOLVO XC40 RECHARGE SHOWROOM REVIEW
en uiteraard deze van de launch
YouTube: Dit is de Volvo XC40 Recharge P8
Zeekr 7x Privilege AWD
Ja deze had ik al een keer gezien, mooi gemaakt. Leuk die accenten van die Zweden
Volvo XC 40 P8
Op welke kant komt de laad poort? Bij het officiële filmpje zit hij linksachter, bij dat showroom review filmpje rechts achter.4v4t4r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:41:
[...]
Grappige is dat de foto van de auto in het filmpje (voordat je hem start) geeneens een P8 is
Er zijn wel andere filmpjes overigens zoals onderstaande (maar ik vermoed dat iedereen die al gezien heeft)
YouTube: Volvo XC40 Recharge details - XC40 P8 AWD R-Design aut
en deze
YouTube: VOLVO XC40 RECHARGE SHOWROOM REVIEW
en uiteraard deze van de launch
YouTube: Dit is de Volvo XC40 Recharge P8
Edit: ah... het betreft een auto met stuur links en bij de ander rechts (ook apart dat ze die al zo vroeg gemaakt hebben). Kortom in NL links achter neem ik dan aan?
[ Voor 9% gewijzigd door JohnDoe77 op 28-07-2020 08:57 ]
Dat hele filmpje is alles omgedraaid in spiegelbeeld.....JohnDoe77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:54:
[...]
Op welke kant komt de laad poort? Bij het officiële filmpje zit hij linksachter, bij dat showroom review filmpje rechts achter.
Volvo XC 40 P8
Ik vermoed (helaas) links achterBeosoft schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:57:
[...]
Dat hele filmpje is alles omgedraaid in spiegelbeeld.....
Zeekr 7x Privilege AWD
Ja, dat is wel de verkeerde kant als je fileparkeert.
Er zijn auto's die een aansluiting hebben aan de voor en achterkant. Dat lijkt me echt super (of dus links en rechts) Lijkt me geen drama om te maken ?Spanky79 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:11:
[...]
Ja, dat is wel de verkeerde kant als je fileparkeert.
Fastladers hebben niet altijd bijster lange kabels.. je moet dus achteruit inparkeren lijkt me - niet altijd even handig om dan nog bij je kofferbak inhoud te komen.. anyways - #firstworldproblems , maar ik weet niet wat het gedachtgoed is geweest voor deze oplossing.
[ Voor 29% gewijzigd door 4v4t4r op 28-07-2020 09:23 ]
Zeekr 7x Privilege AWD
Leuk om de bediening van de trekhaak te zien ;-)
Geen drama, maar voor zo ongeveer de hele wereld, die rechts rijdt en waar je rechts fileparkeert wel onhandig. Wel typisch iets waarvan ik het een rare designkeuze vind.4v4t4r schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:22:
[...]
Er zijn auto's die een aansluiting hebben aan de voor en achterkant. Dat lijkt me echt super (of dus links en rechts) Lijkt me geen drama om te maken ?
Fastladers hebben niet altijd bijster lange kabels.. je moet dus achteruit inparkeren lijkt me - niet altijd even handig om dan nog bij je kofferbak inhoud te komen.. anyways - #firstworldproblems , maar ik weet niet wat het gedachtgoed is geweest voor deze oplossing.
Ja ik heb het nu ook op mn Outlander.. gebeurd toch weleens dat die kabel over mn hele auto heenzit , krijg je toch krasjes van.Spanky79 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:33:
[...]
Geen drama, maar voor zo ongeveer de hele wereld, die rechts rijdt en waar je rechts fileparkeert wel onhandig. Wel typisch iets waarvan ik het een rare designkeuze vind.
Zeekr 7x Privilege AWD
Dat is bij Audi toch wel mooi. Opladen aan beide kanten. Mocht je vaak op straat laden dan is een 8m kabel toch wel handig.
En zo is aan de voor of achterkant weer lastig voor iedereen met aanhanger/caravan. Dat vind ik dan weer een designkeuze puur gebaseerd op hoe je het makkelijkst laadstations kunt plaatsen i.p.v. vanuit gebruik.Spanky79 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:33:
[...]
Geen drama, maar voor zo ongeveer de hele wereld, die rechts rijdt en waar je rechts fileparkeert wel onhandig. Wel typisch iets waarvan ik het een rare designkeuze vind.
Als ik kijk naar de gemiddelde parkeerplaats voor snelladers lijkt het me sowieso lastig voor mensen met aanhanger/caravan te snel laden (tenzij je hem vooruit erin kan parkeren en er genoeg ruimte achter is)PvS_68 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:00:
[...]
En zo is aan de voor of achterkant weer lastig voor iedereen met aanhanger/caravan. Dat vind ik dan weer een designkeuze puur gebaseerd op hoe je het makkelijkst laadstations kunt plaatsen i.p.v. vanuit gebruik.
Zeekr 7x Privilege AWD
Was dit (showroom) videootje van de P8 al een keer voorbijgekomen? Denk dat het Fins is.....
YouTube: Volvo XC 40 recharge:n esittelytilaisuudessa Bilialla: vaihtaisinko ...
YouTube: Volvo XC 40 recharge:n esittelytilaisuudessa Bilialla: vaihtaisinko ...
De basis LED lampen zijn al prima-de-luxe en zeker veel beter dan Xenon (helderder)raoel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:56:
Recentelijk in dit topic nog gevraagd of iemand wist waar men nog productieplekken beschikbaar had voor de P8.
- Alarm
- Koplampen
De meerprijs die je evt. kunt neerleggen is voor het meesturen in de bochten. Dat is prettig, maar uiteraard niet noodzakelijk .
Hier is een video met meesturende lampen. Als je in YouTube zoekt naar “Night drive-ins XC40” vind je ook nog andere.......
YouTube: AT NIGHT: 2020 Volvo XC40 - Interior and Exterior Lighting Overview
Alarm: altijd doen zou ik zeggen vormde gemoedsrust. Je krijgt (naast de gebruikelijke rot-herrie en het geknipperd) ook een berichtje op je telefoon als er met de auto gerommeld wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 28-07-2020 11:18 ]
Voor een auto in deze prijsklasse is een alarm wel fijn. Niet dat het perse helpt... mijn BMW 330e werd ook voor de garage naast ons huis van de lader gehaald en weggereden in 1 minuut. Lang leven keyless entry!
Gelukkig heeft de Volvo een “sleep” functie in de sleutel, dat helpt in ieder geval met het stelen...
Gelukkig heeft de Volvo een “sleep” functie in de sleutel, dat helpt in ieder geval met het stelen...
[ Voor 21% gewijzigd door JohnDoe77 op 28-07-2020 12:03 ]
ja bizar dat dit zo makkelijk is hehJohnDoe77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:02:
Voor een auto in deze prijsklasse is een alarm wel fijn. Niet dat het perse helpt... mijn BMW 330e werd ook voor de garage naast ons huis van de lader gehaald en weggereden in 1 minuut. Lang leven keyless entry!![]()
Zeekr 7x Privilege AWD
Sleutel niet binnen 10 meter van de auto of de voordeur bewaren en/of in metalen cover
[ Voor 7% gewijzigd door Philipvm op 28-07-2020 12:09 ]
ja of in een metalen bakje etc.. maar soms vergeet je weleens wat.. vind het gewoon bizar dat (gezien de huidige technologien) het blijkbaar te moeilijk is om dit te bschermenPhilipvm schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:06:
[...]
Sleutel niet binnen 10 meter van de auto of de voordeur bewaren
Zeekr 7x Privilege AWD
Enkele dagen geleden interessant you tube filmpje gezien waarbij P2 op een circuit werd vergeleken in PP en 19 inch versie. Het was jammer genoeg een Chinees filmpje maar toch interessant omdat er split screens in voorkwamen (vanuit rijders standpunt) waarbij de respective auto’s in dezelfde bochten werden vergeleken. De bochtensnelheden bleken serieus te verschillen (160 ipv 150 bv) en er moest ook meer gewerkt worden in de 19 inch.
Ik ben op het filmpje gestoten per toeval maar vind het niet meer terug. De chauffeur was een jonge dame.
Wie zich geroepen voelt om te zoeken/de zoekfuncties beter beheerst: het stond er enkele dagen geleden zeker op!
Ik ben op het filmpje gestoten per toeval maar vind het niet meer terug. De chauffeur was een jonge dame.
Wie zich geroepen voelt om te zoeken/de zoekfuncties beter beheerst: het stond er enkele dagen geleden zeker op!
Je kan je history op youtube terug vinden (als je was ingelogd!)Poleposition schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:10:
Enkele dagen geleden interessant you tube filmpje gezien waarbij P2 op een circuit werd vergeleken in PP en 19 inch versie. Het was jammer genoeg een Chinees filmpje maar toch interessant omdat er split screens in voorkwamen (vanuit rijders standpunt) waarbij de respective auto’s in dezelfde bochten werden vergeleken. De bochtensnelheden bleken serieus te verschillen (160 ipv 150 bv) en er moest ook meer gewerkt worden in de 19 inch.
Zeekr 7x Privilege AWD
Bij de nieuwste Volvo’s (en ik neem aan ook de P2) schakelt de sleutel na enige tijd automatisch als hij niet wordt aangeraakt. Het signaal is dan ook niet meer op te vangen en te versterken. Dus wel een extra beveiliging, maar wieken stelen of ramen inbouw kan nog steeds. Daarom zeg ik: op een auto van deze prijsklasse moet je die 1% extra maar gewoon uitgeven......JohnDoe77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:02:
Voor een auto in deze prijsklasse is een alarm wel fijn. Niet dat het perse helpt... mijn BMW 330e werd ook voor de garage naast ons huis van de lader gehaald en weggereden in 1 minuut. Lang leven keyless entry!![]()
Alleen dat laatste werkt. Politie vertelde mij dat die zenders die ze gebruiken zo sterk zijn dat in ieder normaal huis ze je signaal van je sleutel kunnen pakken. Daarnaast hadden ze de WiFi, gps en 4g signaal in straal van 20m platgelegd... daardoor deden mijn camera’s niets meer!Philipvm schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:06:
[...]
Sleutel niet binnen 10 meter van de auto of de voordeur bewaren en/of in metalen cover
Ja, dat bedoelde ik met de “sleep” functie! Inderdaad kan een alarm geen kwaad!Mga1600 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:49:
[...]
Bij de nieuwste Volvo’s (en ik neem aan ook de P2) schakelt de sleutel na enige tijd automatisch als hij niet wordt aangeraakt. Het signaal is dan ook niet meer op te vangen en te versterken. Dus wel een extra beveiliging, maar wieken stelen of ramen inbouw kan nog steeds. Daarom zeg ik: op een auto van deze prijsklasse moet je die 1% extra maar gewoon uitgeven......
YouTube: 这又是我今年最想买的车?Poleposition schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:10:
Yw
Met dempers op standje 1?
BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900
JohnDoe77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:49:
[...]
Alleen dat laatste werkt. Politie vertelde mij dat die zenders die ze gebruiken zo sterk zijn dat in ieder normaal huis ze je signaal van je sleutel kunnen pakken. Daarnaast hadden ze de WiFi, gps en 4g signaal in straal van 20m platgelegd... daardoor deden mijn camera’s niets meer!
Qua sleutels zie het wel goed met de nieuwste versie (Zie eerder) , maar van dat gps etc lamleggen is nieuw voor me......eng..... dus auto toch maar Het beste binnen zetten dan.... O nee, kan niet daar moet het VW busje al staan want dat is helemaal erg gewild bij het boevengilde.JohnDoe77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Ja, dat bedoelde ik met de “sleep” functie! Inderdaad kan een alarm geen kwaad!
[ Voor 33% gewijzigd door Mga1600 op 28-07-2020 14:30 ]
Grappig om te zien dat de dame in dit filmpje ook te zien in de interviews van de p2 😉
2 anderen dingen die ik nog niet gezien had op de p2, iemand anders wel?
De bochten verlichting
Shader voor de panoramadak
[ Voor 15% gewijzigd door DancePlaza op 28-07-2020 15:25 ]
Van het kastje naar de muur lopen...
Neem aan dat je de P8 bedoelt ipv P2? Shader zit iig niet bij de P2 (misschien wel ooit als accessoire???) en bochten verlichting staat hier meer info over: https://support.polestar..../Actieve-bochtverlichting.DancePlaza schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:20:
[...]
Grappig om te zien dat de dame in dit filmpje ook te zien in de interviews van de p2 😉
De bochten verlichting
ik wil zo'n T-shirt met Polestar logo 
(hier dus te krijgen blijkbaar
https://www.redbubble.com...yajkka/41344498.FB110.XYZ
copyright gewijs zal dat vermoedelijk wel niet in orde zijn
)
copyright gewijs zal dat vermoedelijk wel niet in orde zijn
[ Voor 77% gewijzigd door S2000jan op 28-07-2020 16:36 ]
Ik had ooit meesturende verlichting (HID/xenon) en dat was wel echt briljant. Vooral ook omdat het alternatief halogeenpitjes waren en ze toch al op de auto zaten die ik toen kocht (bij een of ander pack ). Maar vind het het extra geld nu niet waard op de P8, die led lampen zijn echt prima zoals ze standaard met de auto mee komen. Daarnaast is het volgens mij alleen meesturende verlichting en geen volledige matrix verlichting.AartJW schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:58:
[...]
Neem aan dat je de P8 bedoelt ipv P2? Shader zit iig niet bij de P2 (misschien wel ooit als accessoire???) en bochten verlichting staat hier meer info over: https://support.polestar..../Actieve-bochtverlichting.
Heb in plaats daarvan de warmtepomp erbij gekozen, toch weer wat extra range bij 'Hollands' weer (5-20 graden)
[ Voor 5% gewijzigd door Spanky79 op 28-07-2020 16:43 ]
Lol, geen T-shirt, wel phone case besteld ... thnx!S2000jan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:16:
copyright gewijs zal dat vermoedelijk wel niet in orde zijn)
Met betrekking tot het dak; bij Volvo kan het ook open, maar bij Polestar is het een glazen dak die je niet kunt sluiten. Hier zit meestal geen verduistering bij.DancePlaza schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:20:
[...]
De bochten verlichting
Voor vrouwen zouden ze het logo eigenlijk 45 graden moeten kantelenS2000jan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:16:
copyright gewijs zal dat vermoedelijk wel niet in orde zijn)
Het is inderdaad meesturend en er zit een reinigingsinstallatie bij!Spanky79 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:42:
[...]
Ik had ooit meesturende verlichting (HID/xenon) en dat was wel echt briljant. Vooral ook omdat het alternatief halogeenpitjes waren en ze toch al op de auto zaten die ik toen kocht (bij een of ander pack ). Maar vind het het extra geld nu niet waard op de P8, die led lampen zijn echt prima zoals ze standaard met de auto mee komen. Daarnaast is het volgens mij alleen meesturende verlichting en geen volledige matrix verlichting.
Heb in plaats daarvan de warmtepomp erbij gekozen, toch weer wat extra range bij 'Hollands' weer (5-20 graden)
Die reinigingsinstallatie vind ik meestal niet echt mooi. Handig in de sneeuw in Zweden, niet nodig in Nederland.JohnDoe77 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:19:
[...]
Het is inderdaad meesturend en er zit een reinigingsinstallatie bij!
Is verplicht om verblinden tegenliggers te voorkomen bij vervuiling van het glas?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.
Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.