Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.328 views

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:24
Bedankt voor de impressies allen, ik zie tot nu toe weinig reden tot spijt :)

Ik was van plan om m’n proefritplek eventueel af te staan als de auto ergens in Q3 nog geleverd zou worden (waar het nog steeds op lijkt), maar het blijft toch vreemd dat m’n aanmelding voor een proefrit ergens een paar maanden geleden nergens toe lijkt te hebben geleid? Ik heb toen zelfs nog een mail terug gehad dat ik op de hoogte gehouden zou worden. Enfin, ik ga ‘m straks in ontvangst nemen zonder de auto ook maar gezien te hebben, zodat de Wow-factor hopelijk nog groter is ;)

Over dat in ontvangst nemen gesproken, weet iemand of ook de LM klanten de auto thuisbezorgd krijgen? Of moeten ze straks opgehaald worden in Beesd o.i.d.? Het thuisbezorgen van die auto’s kost toch ontzettend veel mankracht en dus tijd/vertraging zou je zeggen (ongeduldig dat ik ben).

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
4v4t4r schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:03:
[...]

ik zit in de "vervelende" situatie dat mn nieuwbouwwoning vertraagd is (failliesement bouwer) .. mn huis is niet af voordat de auto er is dus ik moet tegen die tijd maar met de VVE praten over de aansluiting in de garage...

Deze gekozen om een speciale reden?
Integratie met mijn loxone domotica

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07-2025
https://www.autowereld.co...emeten-bij-130-en-100-kmh

Artikel geeft iets van inzicht in verbruik (en daarmee actieradius) bij 130 en 100 km/h

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-01 16:13
ach-jee schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:43:
Bedankt voor de impressies allen, ik zie tot nu toe weinig reden tot spijt :)

Ik was van plan om m’n proefritplek eventueel af te staan als de auto ergens in Q3 nog geleverd zou worden (waar het nog steeds op lijkt), maar het blijft toch vreemd dat m’n aanmelding voor een proefrit ergens een paar maanden geleden nergens toe lijkt te hebben geleid? Ik heb toen zelfs nog een mail terug gehad dat ik op de hoogte gehouden zou worden. Enfin, ik ga ‘m straks in ontvangst nemen zonder de auto ook maar gezien te hebben, zodat de Wow-factor hopelijk nog groter is ;)

Over dat in ontvangst nemen gesproken, weet iemand of ook de LM klanten de auto thuisbezorgd krijgen? Of moeten ze straks opgehaald worden in Beesd o.i.d.? Het thuisbezorgen van die auto’s kost toch ontzettend veel mankracht en dus tijd/vertraging zou je zeggen (ongeduldig dat ik ben).
LeasePlan heeft mij medegedeeld dat de auto thuis wordt afgeleverd. Zij zitten daar niet tussen. In het geval van een traditionele dealer ook niet dus laten zij dit schijnbaar aan Polestar over. Waarop Polestar onderscheid maakt tussen thuis afleveren of ophalen bij een dealer, weet ik niet

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-01 18:21
Quark2 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:43:
https://www.autowereld.co...emeten-bij-130-en-100-kmh

Artikel geeft iets van inzicht in verbruik (en daarmee actieradius) bij 130 en 100 km/h
Best netjes dat gebruik!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-01 23:35
Best netjes? Dat is toch erg hoog om standaard 19kW erdoor te jagen tegen 100km/u.
De Polestar is een lage auto maar verbruikt slechts beperkt beter als een E-Tron.
Op een jaar, op 25k km, is dat een verschil van €400 in energiekosten.

Nuja, ga het me morgen met mijn eigen ogen wel merken wat het verschil is tussen de M3 en de Polestar

• Mga1600
bottom line schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:02:
Best netjes? Dat is toch erg hoog om standaard 19kW erdoor te jagen tegen 100km/u.
De Polestar is een lage auto maar verbruikt slechts beperkt beter als een E-Tron.
Op een jaar, op 25k km, is dat een verschil van €400 in energiekosten.

Nuja, ga het me morgen met mijn eigen ogen wel merken wat het verschil is tussen de M3 en de Polestar
Hier een Engels onderzoek over de Model 3

“Het Britse consumentenplatform WhatCar? testte twee varianten van de nieuwste Tesla Model 3 in de praktijk. De variant Standard Range Plus met een verondersteld rijbereik van 409 kilometer komt volgens de onderzoekers slechts 315 kilometer ver onder alledaagse omstandigheden. Het topmodel Performance, dat officieel 530 kilometer ver moet komen met volle accu's, strandt al na 384 kilometer”

Dan zit de Polestar toch zo’n beetje in dezelfde orde van grootte ?? En de Model 3 is uitgekauwd, de P2 is wellicht nog niet optimaal qua instellingen zoals al eerder geschreven hier.... Dus ja: ik blijf erbij ; netjes.

• bottom line
Mga1600 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:49:
[...]

Hier een Engels onderzoek over de Model 3

“Het Britse consumentenplatform WhatCar? testte twee varianten van de nieuwste Tesla Model 3 in de praktijk. De variant Standard Range Plus met een verondersteld rijbereik van 409 kilometer komt volgens de onderzoekers slechts 315 kilometer ver onder alledaagse omstandigheden. Het topmodel Performance, dat officieel 530 kilometer ver moet komen met volle accu's, strandt al na 384 kilometer”

Dan zit de Polestar toch zo’n beetje in dezelfde orde van grootte ?? En de Model 3 is uitgekauwd, de P2 is wellicht nog niet optimaal qua instellingen zoals al eerder geschreven hier.... Dus ja: ik blijf erbij ; netjes.
Zo'n bron kan je niet serieus nemen, want daar komt de I-Pace als winnaar aan bod, en daar is iedereen het over eens dat die zo onzuinig is als het kan zijn.
Deze bron al eens bekeken?
https://www.naf.no/elbil/...v-winter-range-test-2020/

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 25-07-2020 01:08 ]

Een Model 3 zit er 30-35% onder. Vind dat toch vrij veel. Had wat minder verwacht op voorhand. Maar als het voldoende is dan is dat mooi. Vraag me af wat de EPA rating gaat zijn. Die ligt dichter bij de werkelijkheid.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-01 04:10
bottom line schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:54:
[...]

Zo'n bron kan je niet serieus nemen, want daar komt de I-Pace als winnaar aan bod, en daar is iedereen het over eens dat die zo onzuinig is als het kan zijn.
Deze bron al eens bekeken?
https://www.naf.no/elbil/...v-winter-range-test-2020/
Ik haal niet uit je bron dat de i-pace enorm onzuinig is, in de zomer best goed en en in winter vergelijkbaar met andere EV's (verlies van 23%). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1SadwojmCFokLleSfH9cM5Bf4K4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7FocC2yQUIJyb7CopGjpgie.jpg?f=fotoalbum_large

• bottom line
En wat zijn de resultaten van de M3 daar? Haal die er ook maar eens bij. Die zouden dan toch als slechtste eruit moeten komen volgens de eerder geciteerde bron.

Zelf maar even voor je opgezocht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6b3wHCsbVOC9nzGeL5CMQr4UDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9OfTtrWJHbd2hTVVcFTxpNTr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door bottom line op 25-07-2020 08:08 ]

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-01 04:10
bottom line schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:05:
[...]

En wat zijn de resultaten van de M3 daar? Haal die er ook maar eens bij. Die zouden dan toch als slechtste eruit moeten komen volgens de eerder geciteerde bron.

Zelf maar even voor je opgezocht
[Afbeelding]
In deze test komt de model 3 er als een na slechte uit met een verlies van zo'n 28% alleen de ampère e verliest meer (30%). Maar het zit allemaal niet enorm ver uit elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bubDedgjBsGgpAbL_7lAnX1rNDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6icEZUwp2GtM8wunKyIiCRs.jpg?f=fotoalbum_large

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
gerkie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:43:
[...]

Ik heb mijn P8 ook gewoon op basis van de site gekozen. Een collega van mij heeft een XC40 diesel waar ik wel in mee ben gereden en ik heb zelf in het verleden een V50 gereden. Dat was voldoende om de XC40 P8 te bestellen bij de LM. Zoals al eerder aangegeven was eea al geconfigureerd door de LM en had ik dus geen keuze. De kleur was sowieso de juiste en het is nu een kwestie van wachten tot hij opgehaald kan worden. Ik ben een klein beetje jaloers op degenen die al wat eerder met de Polestar kunnen gaan rijden.
Jij kunt ook met de Polestar rijden! Maar dan een uurtje... misschien wel leuk om gevoel te krijgen?

• Mga1600
Conijntje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:12:
[...]

In deze test komt de model 3 er als een na slechte uit met een verlies van zo'n 28% alleen de ampère e verliest meer (30%). Maar het zit allemaal niet enorm ver uit elkaar.

[Afbeelding]
Uit de diverse bronnen maak ik op dat je ‘s zomers redelijk in de buurt kunt komen van de WLTP cijfers als je je rechtervoet beheerst.

Je rijdt straks met 400 pk, maar gebruik je die regelmatig (wel heel verleidelijk natuurlijk) dan zal de consequentie helaas zijn dat je bijna van laadstation naar laadstation moet rijden. In de praktijk zal het wel daartussen in komen met 300 km range.

Mochten we ooit weer een serieuze koude winter krijgen dan moeten we onze verwachtingen flink bijstellen, maar ik denk niet zoveel als die grafiekjes laten zien omdat die in Scandinavische winterse omstandigheden zijn gemaakt
Ik kan daar mee leven....!

• PvS_68
Rivanov schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:56:
Eindhoven is al volgeboekt voor proefritten. Gaat snel. :+
Ik zie nu dat je nog t/m 29 aug kan boeken. Nog voldoende slots vrij.

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Mga1600 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Uit de diverse bronnen maak ik op dat je ‘s zomers redelijk in de buurt kunt komen van de WLTP cijfers als je je rechtervoet beheerst.

Je rijdt straks met 400 pk, maar gebruik je die regelmatig (wel heel verleidelijk natuurlijk) dan zal de consequentie helaas zijn dat je bijna van laadstation naar laadstation moet rijden. In de praktijk zal het wel daartussen in komen met 300 km range.

Mochten we ooit weer een serieuze koude winter krijgen dan moeten we onze verwachtingen flink bijstellen, maar ik denk niet zoveel als die grafiekjes laten zien omdat die in Scandinavische winterse omstandigheden zijn gemaakt
Ik kan daar mee leven....!
Goed gesproken :)F

Volvo XC 40 P8

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Zou zomaar eens een stukje startup/testmarketing van Volvo kunnen zijn natuurlijk.

Kan me goed voorstellen dat ze zich afvragen hoe ze EV’s willen en kunnen positioneren en dat wat anders doen dan Volvo zelfzonder het merk Volvo direct een andere positie te moeten geven.

Duidelijk gelinkt met elkaar, toch niet hetzelfde. Voorbeelden zat, Lexus bijvoorbeeld. Of het eerder genoemde vag. Die verkopen schaamteloos oude Audi modellen als Seat.

[ Voor 6% gewijzigd door Spanky79 op 25-07-2020 11:18 ]

• Beosoft
Wat ontzettend negatief geschreven. Allicht dat er een kern van waarheid in zit, maar dan toch...... :r

Volvo XC 40 P8

• Mga1600
Beosoft schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Wat ontzettend negatief geschreven. Allicht dat er een kern van waarheid in zit, maar dan toch...... :r
Geschreven door mensen die niet doorhebben dat de wereld veranderd is. Aan EV’s valt voor een dealer niet veel te verdienen in after sales. Dus moet het verdienmodel op dr schop - geen dure showrooms, dure verkoop organisaties etc, maar direct sales e service. Je kunt dus niet een polestar bij de volvo dealer in de showroom zetten dan gaan de filosofieën en strategieën door elkaar lopen- je moet dat dus anders doen - en ik denk dat ze dat goed doen bij volvo en polestar op deze wijze.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Vandaag even bij de Polestar space in Amsterdam wezen kijken. Er vertrok net een groep testrijders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gbj8HHLRsGTAdk5HTuORvTik8Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c11Vk92rpYI8dYCyZGaZG4iA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opPDD22x0X46oX6x3Utb0bq4cN8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2qJLeQT5CxCPiavE8olri1L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wErXr_Q-AjrM_PhPeNbYeD8U7SI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOuVyad3jtbeWg3KHQd6KdfG.jpg?f=fotoalbum_large

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• JohnDoe77
Zijn er ook P8 kopers die een proefrit in de P2 willen doen? Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de rijervaring!

• JohnDoe77
Beosoft schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Wat vind je er zo ontzettend negatief aan als ik vragen mag? Ik lees het heel anders, gewoon een groot vraagteken dat ontstaat na aanleiding van een interview. Ben benieuwd wat jij eruit haalt?

Verwijderd

Vandaag de Polestar 2 in Eindhoven voor het eerst gezien en in gezeten. Erg mooie auto.
Qua afwerking zie ik wel wat zaakjes die net niet helemaal perfect zijn maar then again kan je bij elke auto wel wat vinden als je er genoeg oplet (Tip afstand linker kant motorkap / rechter kant en de deur lijsten).

Maar zeker niet storend. In gezeten, erg comfortabel en gewoon een mooie bak.
Geen spijt van mijn keuze, nu hopen dat die in December er is... over 2 weken een proefrit.

• PvS_68
"glibberige SUV’s"

Waarom heb ik het idee dat dit een Google translate publicatie is? Lijkt van 'Slick SUV's' af te komen.

Ik vind het een beetje een raar stuk. Wat wil hij eigenlijk zeggen? Hij kan beter zeggen dat Polestar een sticker heeft geplakt op een aantal Volvo onderdelen, toch?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:09:
Zijn er ook P8 kopers die een proefrit in de P2 willen doen? Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de rijervaring!
Ja ik. Donderdag ga ik een ritje maken. Ik vind de P2 erg mooi en ben erg benieuwd naar het rijgedrag.

[ Voor 10% gewijzigd door JackBol op 25-07-2020 13:45 ]

• JohnDoe77
JackBol schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Ja ik. Donderdag ga ik een ritje maken. Ik vind de P2 erg mooi en ben erg benieuwd naar het rijgedrag.
Ik denk dat ik het ook wel ga doen! Rijgedrag zal toch een indicatie geven van de Volvo. Ben erg benieuwd naar one pedal driving bijvoorbeeld.

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Review
Vandaag kon ik ook (eindelijk?) eens een klein uurtje rijden met de Polestar 2. In het kort: ik heb geen spijt van m’n bestelling! Toen we toekwamen was er niemand (we waren de eerste voor een rit vandaag om 9:00). Er stonden 4 P2’s te glimmen op de parking. 2 zonder Performance pack (Snow en Magnesium) en 2 met (Snow en Moon). De dame die nog een woordje uitleg wou voorzien was dezelfde als zij die me uitleg had gegeven op het autosalon en bij wie ik uiteindelijk m’n bestelling heb geplaatst daar ter plaatse. Ze voelde al snel aan dat we vooral eens wouden rijden, dus we kregen de keuze tussen de 4 P2’s welke we graag hadden gereden, en mochten op pad voor een goeie 45 min. Ik heb gekozen voor de Moon met PP, aangezien ik zelf ook het Performance Pack gekozen heb. De demping zou ingesteld staan op de fabrieksinstelling.

Bij vertrek was het even wennen aan de one pedal driving. Deze stond maximaal ingesteld en hoewel dat zou kunnen wennen, vond ik dat geen heel aangename stand in het begin. Dat heb ik dan ook snel op de middelste stand gezet, wat ik ideaal vond. Een van de zaken die ik me afvroeg is hoe de one pedal driving zou reageren als je de ACC uitschakelt op de snelweg. Dat wordt mooi afgehandeld, je krijgt een kort moment de tijd om ‘gas’ te geven, en als je dat niet doet gaat hij remmen, maar niet plots met volle kracht. Het gaat weliswaar snel, maar toch smooth (als dat steek houdt :D ). De hernemingen en acceleratie vanuit stilstand zijn gewoon fenomenaal en je hebt zeker niet het gevoel dat je aan hoge snelheid rijdt, wat verraderlijk kan zijn. De schok/trilling die Poleposition vernoemde gisteren heb ik niet ervaren, dus dat was misschien iets specifiek met dat testvoertuig. Mijn broer wou ook een stukje rijden dus ik had ook het genoegen (?) om even te mogen passagieren. De acceleratie is dan letterlijk misselijkmakend, en ik word normaal niet zo snel wagenziek. Dat is dus wel een ‘probleem’ als je niet alleen in de wagen zit. Toen ik daarna terug in de V60 van m’n broer stapte viel me op dat die veel opener aanvoelde. De Polestar is écht wel meer een cocon. Ook os het interieur merkelijk minder licht, ondanks er ook een panoramadak is. Misschien helpt dit ook niet tegen het misselijk worden bij de versnelling.

De demping vond ik OK, we hebben ook een aantal slechtere wegen gehad, en het is zeker niet zacht te noemen, maar voor mij wel doenbaar. Ik snap wel dat het voor sommigen te hard is. Het bochtgedrag maakt voor mij veel goed :) Desondanks moet ik wel zeggen dat de 2,1 ton zeker merkbaar is, en er toch iets sneller onderstuur optreedt dan ik zou willen, maar goed, het is en blijft vooral een dagelijkse auto, dus geen groot punt.

Onze testwagen maakte enkel het AVAS geluid in achteruit, vooruit was er niets te horen. Op zich wel een leuk geluidje, maar het had wel iets minder ‘kijk mij!’ gemogen. Het gordelgeluid en geluid van de knipperlichten is... speciaal :D

Al bij al heel tevreden, en het is zeker een speciale auto. Kan niet wachten om de mijne in ontvangst te nemen en er meer ervaringen mee op te doen, want een klein uurtje is toch wat kort op echt een goeie indruk te krijgen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iR7nQcvWPVq0YBivMoe9covXZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RsSegDeFKREaVSF0LLigYr8T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VAd_4kqQSN3mrQQ_-Kt07zxpkAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gttog72mj7TG7ycvU1AISutU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnZN6GF1PQnvdrmDu5F9movI41s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJR7fqdyoQ0Jx38z4ucdx5yD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7Xpr1G6e3v_lUKo06Cq7CG-fsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YG8gyTBJ8iczOC8cyaSGOFtw.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: hierbij nog een video van het AVAS geluid bij achteruitrijden:)

YouTube: Polestar 2 reversing sound

• Quark2
https://www.autoblog.nl/n...polestar-2-plakken-165323

"... Verwarrend nieuws..."? Verwarrend artikel eerder. Het lijkt inderdaad wel een Google translate artikel zonder duidelijke bronvermelding.

[ Voor 25% gewijzigd door Quark2 op 25-07-2020 16:11 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• arno1976
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-01 19:55
Zo, eerste ervaring met de P2 is een feit!
Wat rijd dat super soepel zeg, express de non performance uitvoering gevraagd, zodat ik het dichtstbij de uiteindelijke eigen configuratie zit (alleen 20” week nu nog af), ik mag wel zeggen: erg comfortabel! Infotainment werkt prima, het regeneratief rijden (one pedal driving) is even wennen maar werkt erg goed. Stuk snelweg gereden en natuurlijk ook binnendoor, acceleratie is ongekend maar toch ook soepel. De stoelen zijn erg comfortabel en aan beenruimte geen gebrek. Achterbak is wat kleiner dan verwacht, maar prima voor dagelijks gebruik. De frunk ga ik niet (of weinig) gebruiken, handig voor de thuis-laad-kabel met normale stekker en/of de ruitenwisservloeistof, maar meer niet. Veel te onhandig om via binnnen de motorkap te openen etc. zeker als de kabel aansluiting achteraan zit. Bestellingen na afgelopen week worden niet meer in 2020 geleverd, er komt nog wel een (voorlopige) space in Amstelveen voor de definitieve in Amsterdam. Verwachting is half augustus open.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:24
arno1976 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:05:
Bestellingen na afgelopen week worden niet meer in 2020 geleverd
Dan was mijn opgejaagde gevoel dat ik snel tot beslissing moest komen terecht, maar niet voor een Polestar gekozen en bij levering in 2021 al helemaal geen optie meer. Ben benieuwd hoeveel Polestars er dan rondrijden straks. Ik gok zo'n 4k bestellingen nu en dan <10k volgend jaar.

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-01 15:39
Alingsås schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 00:09:
Vandaag ook de PS2 in de popup store in Leidschendam bewonderd in de kleur Thunder die ik ook heb besteld. Wauw!!! Wat een mooie auto. d:)b

Mijn zoon van 192cm zat met zijn hoofd wel klem tegen het dak. Met mijn 185cm kon ik prima 'achter mezelf' zitten.

De specialist wist te vertellen dat de Polestar Connect app nog niet klaar is en waarschijnlijk pas eind van het jaar klaar is... :|

In samenwerking met de locale Volvo dealer zijn ze aan het kijken of ze een pakket kunnen aanbieden om het bovenste dagdeel (tussen het glazen dak en de achterruit) bij de non-pp versies, de spiegels en het PS logo zwart kunnen maken. Dat klinkt nice.
Het volgende punt zou ik haast vergeten te melden:
Mijn P2 zou volgens de LM achteraf worden voorzien van een trekhaak. Dit omdat de door hun vooraf bestelde modellen, in de door mij gewenste uitvoering, niet met een trekhaak waren besteld.
Ik heb aan de specialist in Leidschendam gevraagd of hij wist of deze trekhaak ook elektrisch uitklapbaar zou zijn. Hij gaf aan dat het misschien helemaal niet mogelijk is om de trekhaak achteraf te monteren i.v.m. de accu en het boren/bevestigen van de trekhaak. Dit zou niet door Polestar ondersteund worden... :N

Heeft iemand hier al wat over gehoord of is er iemand die mogelijk met een soortgelijke situatie te maken heeft? Wellicht wordt er bij de komende testsessies meer hierover verteld. Ik ga zelf 6 augustus rijden.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 07:59
Laurent1602 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:46:

Geluid klinkt echt space age :*), zeer elegant en modern.
Hertog_Martin schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:44:
[...]

Dan was mijn opgejaagde gevoel dat ik snel tot beslissing moest komen terecht, maar niet voor een Polestar gekozen en bij levering in 2021 al helemaal geen optie meer. Ben benieuwd hoeveel Polestars er dan rondrijden straks. Ik gok zo'n 4k bestellingen nu en dan <10k volgend jaar.
Wat is het uiteindelijk geworden? Model 3?

[ Voor 41% gewijzigd door BlacKstaR- op 25-07-2020 18:52 ]

• 2tpoint
  • Laatst online: 20-12-2025
Alingsås schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Mijn P2 zou volgens de LM achteraf worden voorzien van een trekhaak. Dit omdat de door hun vooraf bestelde modellen, in de door mij gewenste uitvoering, niet met een trekhaak waren besteld.
Ik heb aan de specialist in Leidschendam gevraagd of hij wist of deze trekhaak ook elektrisch uitklapbaar zou zijn. Hij gaf aan dat het misschien helemaal niet mogelijk is om de trekhaak achteraf te monteren i.v.m. de accu en het boren/bevestigen van de trekhaak. Dit zou niet door Polestar ondersteund worden... :N

Heeft iemand hier al wat over gehoord of is er iemand die mogelijk met een soortgelijke situatie te maken heeft? Wellicht wordt er bij de komende testsessies meer hierover verteld. Ik ga zelf 6 augustus rijden.
Ik weet alleen dat ik oorspronkelijk de trekhaak als optie achteraf had besteld bij de LM en dat dit bij de uiteindelijke bestelling moest worden omgezet naar een trekhaak af-fabriek.

• JohnDoe77
arno1976 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:05:
Zo, eerste ervaring met de P2 is een feit!
Wat rijd dat super soepel zeg, express de non performance uitvoering gevraagd, zodat ik het dichtstbij de uiteindelijke eigen configuratie zit (alleen 20” week nu nog af), ik mag wel zeggen: erg comfortabel! Infotainment werkt prima, het regeneratief rijden (one pedal driving) is even wennen maar werkt erg goed. Stuk snelweg gereden en natuurlijk ook binnendoor, acceleratie is ongekend maar toch ook soepel. De stoelen zijn erg comfortabel en aan beenruimte geen gebrek. Achterbak is wat kleiner dan verwacht, maar prima voor dagelijks gebruik. De frunk ga ik niet (of weinig) gebruiken, handig voor de thuis-laad-kabel met normale stekker en/of de ruitenwisservloeistof, maar meer niet. Veel te onhandig om via binnnen de motorkap te openen etc. zeker als de kabel aansluiting achteraan zit. Bestellingen na afgelopen week worden niet meer in 2020 geleverd, er komt nog wel een (voorlopige) space in Amstelveen voor de definitieve in Amsterdam. Verwachting is half augustus open.
Goed verhaal, leuk! Heb je het idee dat je iets als ruitensproeier vloeistof in die frunk wel kunt bewaren in verband met rond schuiven als je rijdt?

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Goed verhaal, leuk! Heb je het idee dat je iets als ruitensproeier vloeistof in die frunk wel kunt bewaren in verband met rond schuiven als je rijdt?
Ik hoop dat de P8 een iets ruimer ingedeelde Frunk heeft (1 ruimte ipv gesplitst)..
wil voor op vakantie daar de tas met kleding voor onderweg in doen :D (achterin word alles passen en meten namelijk)

Zeekr 7x Privilege AWD

• FirstEV
  • Laatst online: 13-01 20:09
Quark2 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:03:
https://www.autoblog.nl/n...polestar-2-plakken-165323

"... Verwarrend nieuws..."? Verwarrend artikel eerder. Het lijkt inderdaad wel een Google translate artikel zonder duidelijke bronvermelding.
Mee eens. Een "even-gemakkelijk-scoren" artikel. Roddelbladniveau. Zeker als je het Engelse artikeltje leest waarop het gebaseerd is.
En "sleek" vertalen als "glibberig" is in deze context echt suf. Zou "meer gestroomlijnd" moeten zijn.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:24
BlacKstaR- schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Geluid klinkt echt space age :*), zeer elegant en modern.

[...]

Wat is het uiteindelijk geworden? Model 3?
Ja. Standard Range Plus. Zeer positieve testrit en scheelt toch nog fors in aanschaf + bijtelling als ZZP'er.
Range Polestar wel beter, maar zou voor de prijs en accupakket eigenlijk gelijk aan de M3 Long Range mogen zijn.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-01 07:59
Hertog_Martin schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:23:
[...]

Ja. Standard Range Plus. Zeer positieve testrit en scheelt toch nog fors in aanschaf + bijtelling als ZZP'er.
Range Polestar wel beter, maar zou voor de prijs en accupakket eigenlijk gelijk aan de M3 Long Range mogen zijn.
Ja, ik denk dat eerlijk gezegd de meeste mensen qua range in Nederland prima met SR+ uit de voeten kunnen. M3 LR range is mooi en van de P2 ook, maar ik denk dat ik alleen richting wintersport profijt zou hebben van de extra range. Voor de rest kan ik hem elke dag opladen dus dan maakt die range niet echt veel uit in ons kikkerlandje. Ik zat eerst ook te twijfelen tussen M3 SR+, omdat die gewoon aan mijn eisen voldoet. Maar soms nemen de emoties over :D

• FirstEV
Laurent1602 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:46:
Review
Vandaag kon ik ook (eindelijk?) eens een klein uurtje rijden met de Polestar 2. ... Kan niet wachten om de mijne in ontvangst te nemen en er meer ervaringen mee op te doen, want een klein uurtje is toch wat kort op echt een goeie indruk te krijgen :)

Leuk dat je de moeite hebt genomen om het achteruitrijgeluid vast te leggen op video!

Ik hoop dat de echte autojournalisten (of t.z.t. bijv. TeslaBjorn) de LED-matrix koplampen in het donker kunnen demonstreren. Bij groot licht met tegenliggers.

• arno1976
JackBol schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:41:
Vandaag even bij de Polestar space in Amsterdam wezen kijken. Er vertrok net een groep testrijders.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was ik misschien wel, vertrek 1130?

• Mga1600
Alingsås schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Ik weet alleen dat in de P8’s die besteld zijn met trekhaak deze ook achteraf door de dealer wordt gemonteerd. Dat heeft o.m. met de bijtelling te maken. De haak is ook elektrisch en bediend met eenzelfde knopje. Ik weer het niet, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het bij de P2 niet zou kunnen...

• ARR63
  • Laatst online: 25-09-2025
Hier een blog over de werkelijke reikwijdte in dagelijks gebruik.
Bij lange afstandsresultaten bij constante snelheid zou de recuperatie te weinig worden meegenomen.

https://e-auto-blog-dirk-...gsverbrauch-zu-bestimmen/

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vandaag eens een kijkje genomen in de Space in Leidschendam. Was erg druk en zodoende geen uitgebreide indruk kunnen opdoen van de auto.

Ik kan wel bevestigen wat anderen zeggen over Thunder: die moet je gewoon in het echt zien.

Die binnenspiegel zit er volgens mij meer voor de sier dan dat je er daadwerkelijk wat aan hebt. Zo’n winkelcentrum is natuurlijk niet de beste plek om dat te beoordelen, maar toch…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tV_QUqfRpZfplDjhtlYNPw-kDKo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0J7zNP1EMOYSI3q7P67L4Dn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtNan4872Or8n_RBemklOZ0NNqA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eD1LGO3gmTZW7AuSkEr3Czxj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_RR8p9oWV1sV_Xt_8jMBFZlcOc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFY6SWVj0ptITgZpKMpEVmZT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MX44K9SexkzDo-UZszlJVZc5mQY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7EOkhuItBRu8DEv6wJOVlpW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T7jT9NSSOQ0NZkK1dbnDCPAhUS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBg7iAFFKey467aVlPuPnOoE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuwAJLsrKLrtDuZxytRA5g24J0E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4OXQ99W3CZlRvBbhKtZmuWS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QD3FiJxmbOA6Ku0IonZ0UXAl-l0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbKmzIcP4tA0kdUNWXJjynfu.jpg?f=fotoalbum_tile

• Quark2
2tpoint schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:59:
[...]

Ik weet alleen dat ik oorspronkelijk de trekhaak als optie achteraf had besteld bij de LM en dat dit bij de uiteindelijke bestelling moest worden omgezet naar een trekhaak af-fabriek.
Eens, zo is het bij mij ook gegaan. De trekhaak komt daarmee a € 1.100 in de bijtelling van de auto maar dat neem ik voor lief. Ik neem het risico niet om te wachten of en wanneer een trekhaak aftermarket beschikbaar komt. Ik hoop het wel voor je uiteraard.
En uiteraard kan hij dan worden geplaatst lijkt me. Als dat in de fabriek kan, kan dat achteraf ook. Het gaat er meer om dat de bewuste onderdelen dan wel leverbaar moeten zijn. Vanaf de fabriek weet je dat nog niet met een nieuw merk en white label aftermarket (kwik fit etc) gaat nog wel even op zich laten wachten

• FirstEV
ARR63 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:13:
Hier een blog over de werkelijke reikwijdte in dagelijks gebruik.
Bij lange afstandsresultaten bij constante snelheid zou de recuperatie te weinig worden meegenomen.

https://e-auto-blog-dirk-...gsverbrauch-zu-bestimmen/
De schrijver maakt een cruciale fout: Bjorn en NextMove beweren helemaal niet dat de resultaten van hun langeafstandstests te extrapoleren zijn naar efficiëntie bij dagelijks gebruik.
Het kan zijn dat sommige van hun volgers dat misschien wel zo interpreteren, maar ik heb dat in ieder geval nooit gedaan.

• Alingsås
  • Laatst online: 12-01 15:39
Quark2 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:32:
[...]

Eens, zo is het bij mij ook gegaan. De trekhaak komt daarmee a € 1.100 in de bijtelling van de auto maar dat neem ik voor lief. Ik neem het risico niet om te wachten of en wanneer een trekhaak aftermarket beschikbaar komt. Ik hoop het wel voor je uiteraard.
En uiteraard kan hij dan worden geplaatst lijkt me. Als dat in de fabriek kan, kan dat achteraf ook. Het gaat er meer om dat de bewuste onderdelen dan wel leverbaar moeten zijn. Vanaf de fabriek weet je dat nog niet met een nieuw merk en white label aftermarket (kwik fit etc) gaat nog wel even op zich laten wachten
Bij mij was het geen bijtelling issue maar ik ben gegaan voor zekerheid qua levertijd. De auto moest dan alsnog bij Polestar worden besteld als ik een vooraf gemonteerde trekhaak wilde. Vooraf of achteraf maakt verder niet uit maar dat kan nu toch nog een dingetje worden, als de auto maar in 2020 wordt geleverd. Gelukkig geen showstopper maar een trekhaak is natuurlijk wel handig. Maandag nog maar eens bij de LM checken.

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 16:50
YouTube: Polestar 2 - 600 km von Köln nach Berlin - Verbrauch und Ladekurve -...

Mooie laadcurve :-) tot ca. 135kW bij een Ionity lader.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• ARR63
  • Laatst online: 25-09-2025
FirstEV schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 21:41:
[...]

De schrijver maakt een cruciale fout: Bjorn en NextMove beweren helemaal niet dat de resultaten van hun langeafstandstests te extrapoleren zijn naar efficiëntie bij dagelijks gebruik.
Het kan zijn dat sommige van hun volgers dat misschien wel zo interpreteren, maar ik heb dat in ieder geval nooit gedaan.
Mijn punt is dat recuperatie een belangrijk element is bij het dagelijks verbruik.
De snelweg reikwijdte is wel een belangrijk onderdeel voor mensen die dagelijks lange afstanden afleggen.
Voor mij geldt dat maar een aantal dagen per jaar en is de recuperatie in stad en buiten gebieden (80 km/h veelal) vele malen groter dan bij dagelijks snelweg gebruik.
Dus zal mijn totale reikwijdte veel groter zijn door recuperatie en verbruik bij lagere gemiddelde snelheid.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:13

WhySoSerious

Be the change.

De beste recuperatie is nog altijd geen recuperatie. Uitrollen is beter, als het niet anders kan recupereren en als het cruciaal wordt, dan pas echt remmen... Verlagen van de snelheid heeft gewoon de meeste invloed.

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
schakenraadjuh schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 20:21:
Ik kan wel bevestigen wat anderen zeggen over Thunder: die moet je gewoon in het echt zien.
Ik kan er nog altijd geen staat op maken.
Op basis van de foto van het voorwiel zou ik zeggen: wauwh mooie kleur, perfect.
Maar op de foto ervoor, in vooraanzicht heb ik echt zoiets van: jurgh wat een lelijk vaal blauw :r

Mijn eerste gedacht was Thunder, maar heb ook lang zitten twijfelen over Moon.
Nu begint de twijfel opnieuw toe te nemen, want de real life foto's van Moon zijn echt <3 :Y

• High-Voltage2
  • Niet online
ARR63 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:10:
[...]
Mijn punt is dat recuperatie een belangrijk element is bij het dagelijks verbruik.
Zonder zou het verbruik in dagelijks verkeer anders vele malen hoger liggen dan snelweg verbruik, ondanks de beduidend lagere gemiddelde snelheid.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
arno1976 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Was ik misschien wel, vertrek 1130?
10:00

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35
De top is zeker niet slecht, maar 33 minuten om van 15% naar 82% te laden is 95 kW gemiddeld. Dat doen Audi en Tesla beter. Ook is (weer) te zien dat ze P2 met een gemiddelde snelheid van 105 km/u een verbruik heeft van 240 Wh/km. Zou je alle 78 kWh op deze manier oprijden dan heb je een range van 325 km. Rijd je gemiddeld 120 km/u dan is je range fors minder.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Quark2
Inmiddels staan er ook wat eerste reviews van de ID3 op YouTube. Is ander topic voor, weet ik, maar voor geïnteresseerden in EV of ontwikkelingen in de auto-industrie wellicht leuk om te zien. Wat bij mij blijft hangen is dat extra zichtbaar wordt hoe goed bij p2 de spraak ondersteuning van Google Assistent is. Zijn er proefrijders geweest die dit zelf ook uitgebreid getest hebben?

• arno1976
JohnDoe77 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Zo groot is die ruimte niet, dus niet veel ruimte om te schuiven. En anders leg ik er een poetsdoek bij, altijd makkelijk!

• Smobbo
  • Laatst online: 09-01 12:57
WhySoSerious schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:17:
De beste recuperatie is nog altijd geen recuperatie. Uitrollen is beter, als het niet anders kan recupereren en als het cruciaal wordt, dan pas echt remmen... Verlagen van de snelheid heeft gewoon de meeste invloed.
De truuk met one pedal driving is dan ook om gas te minderen, zodat je effectief uitrolt en dan het pedaal nog verder los te laten om te regenereren als het nodig is. Daar wen je vrij snel aan. Nu rem ik eigenlijk nog maar een paar keer per maand. Meeste ritjes (stad, 80km en snelweg) gaan gewoon zonder de mechanische rem te gebruiken (y)

• arno1976
Dan was je er mooi op tijd bij!

• JohnDoe77
Quark2 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 07:36:
Inmiddels staan er ook wat eerste reviews van de ID3 op YouTube. Is ander topic voor, weet ik, maar voor geïnteresseerden in EV of ontwikkelingen in de auto-industrie wellicht leuk om te zien. Wat bij mij blijft hangen is dat extra zichtbaar wordt hoe goed bij p2 de spraak ondersteuning van Google Assistent is. Zijn er proefrijders geweest die dit zelf ook uitgebreid getest hebben?
En; zelfde effecten qua range?

• Quark2
JohnDoe77 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 08:31:
[...]

En; zelfde effecten qua range?
Nou dat weet ik niet, ik heb me niet verdiept in wltp waarden van de ID3. Die is in verschillende accu capaciteiten leverbaar en ik weet niet echt welke hij bij zich had voor test. Wat hij wel bij conclusies noemt is een gemiddeld verbruik van 16,4 KWh/100 km. Daarbij zat stad, prov weg en snelweg en dat daarmee 350 km haalbaar zou zijn. Maar nogmaals, ik ken de fabrieksopgave niet. Ik was meer geïnteresseerd in UI en de software omdat daarover zoveel te doen is

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
arno1976 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 08:03:
[...]

Dan was je er mooi op tijd bij!
Ik was op weg naar de havens om boten te kijken met mijn zoon en toen ik er langs reed zag ik dat het open was, dus kon het niet laten om even binnen te piepen.

• RaymondD
  • Laatst online: 08-01 16:50
RichieB schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:07:
[...]

De top is zeker niet slecht, maar 33 minuten om van 15% naar 82% te laden is 95 kW gemiddeld. Dat doen Audi en Tesla beter. Ook is (weer) te zien dat ze P2 met een gemiddelde snelheid van 105 km/u een verbruik heeft van 240 Wh/km. Zou je alle 78 kWh op deze manier oprijden dan heb je een range van 325 km. Rijd je gemiddeld 120 km/u dan is je range fors minder.
Een rit van 105 gemiddeld maar met grote stukken 120/130 en deels 80 door werkzaamheden is iets heel anders dan constant 105. Ik verwacht dat het verbruik nog wel wat lager ligt. Maar zeker een stuk hoger dan een model 3.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

• Mga1600
High-Voltage2 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:27:
[...]

Ik kan er nog altijd geen staat op maken.
Op basis van de foto van het voorwiel zou ik zeggen: wauwh mooie kleur, perfect.
Maar op de foto ervoor, in vooraanzicht heb ik echt zoiets van: jurgh wat een lelijk vaal blauw :r

Mijn eerste gedacht was Thunder, maar heb ook lang zitten twijfelen over Moon.
Nu begint de twijfel opnieuw toe te nemen, want de real life foto's van Moon zijn echt <3 :Y
Is met Thunder Grey op de XC40 ook heel vreemd: de ene keer oogt het donker en saai, dan weer sprankelend lichtblauwgrijs afhankelijk van hoe het licht er op valt.
Vind het wel een mooie kleur; staat ‘sjiek’ en combineert mooi met zwart (zoals bijv. het dak van de XC40)

• Mga1600
Op deze foto’s in de showroom gemaakt zie je ook al een beetje hoe Thunder Grey zich onder een Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PkcWP7FTT3GZxfcgIgwytQH7Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7L2vVQcKKbh8VH4u1MbS2Nl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0Mdyud8C0yO6qIdy9UGxXEGAbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSjWQcIUb7YxuOZqC7WmyOCA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_0xWMBYfMIAfN-J9uZoRDb7AXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUXvcKmVJJbqYqZDo1Zs4Rml.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VDb1qt9aCc3Zd8mTGN_RCcNl50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3u40aPEXrhKOrteewz7TcQS.jpg?f=fotoalbum_largeandere lichtinval gedraagt.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik heb die thunder grey gisteren bij de polestar space gezien en ik was niet enthousiast moet ik bekennen. Het is niet mijn persoonlijke smaak.

• Mga1600
JackBol schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:25:
Ik heb die thunder grey gisteren bij de polestar space gezien en ik was niet enthousiast moet ik bekennen. Het is niet mijn persoonlijke smaak.
Op dat bovenste plaatje van die XC40 vond ik het mooi, op die andere foto’s minder.....
Maar ik vind de kleurkeuze sowieso een issue bij de P8.

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Op dat bovenste plaatje van die XC40 vond ik het mooi, op die andere foto’s minder.....
Maar ik vind de kleurkeuze sowieso een issue bij de P8.
Ja klopt, kleur keuze is lastig! De “moon” ontbreekt eigenlijk. Ik vind Thunder in het echt wel vet hoor...

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09-2025
JohnDoe77 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Ja klopt, kleur keuze is lastig! De “moon” ontbreekt eigenlijk. Ik vind Thunder in het echt wel vet hoor...
Ja daar hebben ze de “Sage Green” nog geen staal van gezien maar toch gekozen om eens iets anders dan zwart/wit/grijs te hebben als lease auto. Ben erg benieuwd hoe het er uit gaat zien...

PSNID : HoefMeistert

• Mga1600
HoefMeistert schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Ja daar hebben ze de “Sage Green” nog geen staal van gezien maar toch gekozen om eens iets anders dan zwart/wit/grijs te hebben als lease auto. Ben erg benieuwd hoe het er uit gaat zien...
Mijn dealer heeft wel stalen, ook van Sage. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iN2_eH9_F9OAzWEVTOo39-QwjQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ct9Ibv71t0N6yPMheMHrFbD5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NNSmXG1dPHU3gkBGVc50ALBg0g0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2SHGfpjKNX3EHx7NddQ3UhF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYUe_JIJvGFLnWYmmHyNLTIaqbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FIQIpu5KdWGsHXkAzEFuChL.jpg?f=fotoalbum_large

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09-2025
Ok vet, toen ik in februari bestelde hadden ze nog nix, ik verwacht dat het wel cool is :+ zo op jou foto spreekt het alweer meer als de geprinte brochure 8)

PSNID : HoefMeistert

• High-Voltage2
  • Niet online
RichieB schreef op zondag 26 juli 2020 @ 01:07:
[...]

Voorzichtig met dat gemiddelde...
Rij je eerst een kwartier in de file en ga je daarna drie kwartier aan 150-180 vlammen, dan haal je ook nog een gemiddelde snelheid van 100 km/h, maar je verbruik is totaal niet te vergelijken met constant 100 km/h rijden.

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Wat vind je er zo ontzettend negatief aan als ik vragen mag? Ik lees het heel anders, gewoon een groot vraagteken dat ontstaat na aanleiding van een interview. Ben benieuwd wat jij eruit haalt?
Nou dat begint al met de kop "Het zou zomaar eens kunnen dat ze straks Volvo-stickers op de Polestar 2 gaan plakken." Dat is natuurlijk iets wat niet zal gebeuren, waarom dan zo'n flouwe kop maken.

Volvo XC 40 P8

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Ik denk dat ik het ook wel ga doen! Rijgedrag zal toch een indicatie geven van de Volvo. Ben erg benieuwd naar one pedal driving bijvoorbeeld.
Jullie zetten me wel aan het denken.......

Ik heb begin dit jaar al wel in een P2 gezeten op de autosalon in Brussel, mooie wagen, strak afgewerkt etc etc. Maar de (relatief) lage instap heeft mij doen besluiten voor de P8 te gaan.

Heb nog nooit in een "performance" EV gereden, zou dan de 1e keer zijn......

Volvo XC 40 P8

• Beosoft
Ik zou to zweren dat ik eerder in het forum een link voorbij zien komen waarmee ik een proefrit zou kunnen inplannen. HELP ik kan hem niet vinden..... 8)7

Volvo XC 40 P8

• Mga1600
Beosoft schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:29:
[...]

Jullie zetten me wel aan het denken.......

Ik heb begin dit jaar al wel in een P2 gezeten op de autosalon in Brussel, mooie wagen, strak afgewerkt etc etc. Maar de (relatief) lage instap heeft mij doen besluiten voor de P8 te gaan.

Heb nog nooit in een "performance" EV gereden, zou dan de 1e keer zijn......
Na altijd in ‘gewone’ auto’s gereden te hebben ben ik een jaar of 10 gekeken overgestapt op auto’s met een hogere instap. Als je ‘op zekere leeftijd’ raakt is zo’n instap prettig maar ook het overzicht over het verkeer is beter.
De eerste ‘suv’ was een Kia Sportage - maar dat was een vergissing. Prima auto daar niet van, maar zwaar underpowered naar mijn mening. Die heb ik heel snel ingeruild voor een nieuwe, maar overjarige XC60 FWD wat een goede deal opleverde. Was een hele verbetering. De volgende was daarin weer een XC60 maar dan een met AWD. Ik ben daarna gezwicht voor een XC90. Heerlijke auto, super comfortabel met luchtvering etc., rap meg 410 pk ( 90
Elektrisch + 320 benzine dankzij Polestar tuning) en luxueus maar wel onhandig groot met parkeren. We rijden niet heel veel meer, dus willen we wat kleiners maar het moet wel veilig en met veel toeters en bellen.
Ik blijf trouw aan Volvo - dat is me al 10 auto’s lang uitstekend bevallen - en zou niet meer anders dan een suv willen. Dus hoe mooi ik de P2 ook vind, viel de keuze op de P8.

De P8 zal wel best iets minder dynamisch zijn dan de P2 maar daarentegen wel weer vlotter en wendbaarder dan de XC90. En de voordelen van een suv blijven.....

• JohnDoe77
Beosoft schreef op zondag 26 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Nou dat begint al met de kop "Het zou zomaar eens kunnen dat ze straks Volvo-stickers op de Polestar 2 gaan plakken." Dat is natuurlijk iets wat niet zal gebeuren, waarom dan zo'n flouwe kop maken.
Oh, ik lees het meer zoals ze in het -slechte- artikel bedoelen; wie weet gaan ze de P2 ook een Volvo variant geven.

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:09:
[...]

Na altijd in ‘gewone’ auto’s gereden te hebben ben ik een jaar of 10 gekeken overgestapt op auto’s met een hogere instap. Als je ‘op zekere leeftijd’ raakt is zo’n instap prettig maar ook het overzicht over het verkeer is beter.
De eerste ‘suv’ was een Kia Sportage - maar dat was een vergissing. Prima auto daar niet van, maar zwaar underpowered naar mijn mening. Die heb ik heel snel ingeruild voor een nieuwe, maar overjarige XC60 FWD wat een goede deal opleverde. Was een hele verbetering. De volgende was daarin weer een XC60 maar dan een met AWD. Ik ben daarna gezwicht voor een XC90. Heerlijke auto, super comfortabel met luchtvering etc., rap meg 410 pk ( 90
Elektrisch + 320 benzine dankzij Polestar tuning) en luxueus maar wel onhandig groot met parkeren. We rijden niet heel veel meer, dus willen we wat kleiners maar het moet wel veilig en met veel toeters en bellen.
Ik blijf trouw aan Volvo - dat is me al 10 auto’s lang uitstekend bevallen - en zou niet meer anders dan een suv willen. Dus hoe mooi ik de P2 ook vind, viel de keuze op de P8.

De P8 zal wel best iets minder dynamisch zijn dan de P2 maar daarentegen wel weer vlotter en wendbaarder dan de XC90. En de voordelen van een suv blijven.....
Heel logisch verhaal en ik kan mij niet voorstellen dat de P8 je tegen gaat vallen. Ga je in de tussentijd -om het lange wachten te breken- wel een rondje met de P2 proberen?

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:05
Beosoft schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:07:
Ik zou to zweren dat ik eerder in het forum een link voorbij zien komen waarmee ik een proefrit zou kunnen inplannen. HELP ik kan hem niet vinden..... 8)7
@Beosoft

https://www.polestar.com/nl/test-drive

Via google niet meer te vinden inderdaad.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Beosoft
Thanks. Heb een afspraak gemaakt voor vrijdag 14 augustus in Rotterdam oOo

Volvo XC 40 P8

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Heel logisch verhaal en ik kan mij niet voorstellen dat de P8 je tegen gaat vallen. Ga je in de tussentijd -om het lange wachten te breken- wel een rondje met de P2 proberen?
Wel leuk natuurlijk maar ik denk dat ik wacht tot de P8 test exemplaren er zijn.

• Beosoft
Mga1600 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Wel leuk natuurlijk maar ik denk dat ik wacht tot de P8 test exemplaren er zijn.
Zo stak ik er eerst ook in, maar bij nader inzien is een vergelijkend waren onderzoek natuurlijk ook erg leuk :*)

Volvo XC 40 P8

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Wanneer zou er wat nieuws over de p8 naar buiten komen, de wltp ofzo?

• Beosoft
Spanky79 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:43:
Ik denk dat ze eerst even de P2 voorrang geven met zijn "aandacht" en dat over een tijdje vanzelf de communicatie molen van Volvo gaat draaien.

Uhhh ik heb geen idee :?

Volvo XC 40 P8

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Spanky79 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:43:
Daarvoor moet er eerst even eentje over het test circuit scheuren, en aangezien de lopende band pas in september aan gaat, duurt dat nog wel even.

• P2Hattem
  • Laatst online: 15-12-2025
Gisteren in Keulen geweest en daar stonden bij een Volvo dealer 3 P2’s achter het hek. Midnight, snow & void in P2 versie en nog moon en thunder in de XC40 variant. Stonden allemaal keurig bij elkaar en ik was zo enthousiast dat ik, sorry, sorry, sorry, geen foto heb gemaakt 🤪.

Midnight is nog niet zo vaak ‘live’ gesignaleerd is mijn idee, maar het is een heel mooie, diepe donkerblauwe kleur!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-01 08:32
Zijn er nog meer mensen die testritten hebben gemaakt dit weekend?

• bottom line
BartWNL schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:52:
Zijn er nog meer mensen die testritten hebben gemaakt dit weekend?
Jup!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VLlUE8QT5TmLxiFAzRUzxhHktw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKrc7WS4FhHZPCv6KX1pcZ5T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door bottom line op 27-07-2020 08:55 ]

• BartWNL

• bottom line
Fantastische auto, maar - aangezien ik M3 rijd - heb ik hem wel goed kunnen vergelijken, en dan had ik wel wat minpuntjes.
Maar komende van een ander merk / auto is dit echt enorme vooruitgang.

Zal hier subiet anders nog wat uitleg erbij geven, maar je kan alvast dit lezen als je wat ongeduldig bent: bottom line in "Het grote Tesla Model 3 topic"

• BartWNL
bottom line schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:58:
[...]

Fantastische auto, maar - aangezien ik M3 rijd - heb ik hem wel goed kunnen vergelijken, en dan had ik wel wat minpuntjes.

Zal hier subiet anders nog wat uitleg erbij geven, maar je kan alvast dit lezen als je wat ongeduldig bent: bottom line in "Het grote Tesla Model 3 topic"
Mooie uiteenzetting. Toch ook fijn om dingen te lezen vanuit een ander perspectief

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-01 18:26
[...]

Goede vergelijking, wat stellig dat de M3 een betere auto is, maar aangezien je M3 rijdt is je dat vergeven. ;) Volgens mij is het een keuze in wat je belangrijk vindt in een auto. Persoonlijk vind ik de Polestar een veel mooiere auto, dat ie (nog) niet op het niveau van de M3 zit is niet erg. De M3 is al 3 jaar uit zoals je beschrijft, het zou mooi zijn als mijn P2 na 3 jaar op enkele punten verbeterd is, met name efficiëntie. We gaan het zien, dank voor het delen, ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze voor de P2!

• Beosoft
[...]

Mooi en goed kritisch geschreven, bedankt!

Volvo XC 40 P8

• bottom line
michr schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Goede vergelijking, wat stellig dat de M3 een betere auto is, maar aangezien je M3 rijdt is je dat vergeven. ;) Volgens mij is het een keuze in wat je belangrijk vindt in een auto. Persoonlijk vind ik de Polestar een veel mooiere auto, dat ie (nog) niet op het niveau van de M3 zit is niet erg. De M3 is al 3 jaar uit zoals je beschrijft, het zou mooi zijn als mijn P2 na 3 jaar op enkele punten verbeterd is, met name efficiëntie. We gaan het zien, dank voor het delen, ik ben nog steeds erg blij met mijn keuze voor de P2!
En omgekeerd zullen er mensen zijn die de Polestar veel beter gaan vinden als de M3, dus dat is normaal. Het is maar een mening :P
Aangezien ik de M3 al anderhalfjaar rijd, en ik telkens weer begin te genieten als ik weet dat ik ergens naartoe kan rijden, kon ik niet anders dan dit redelijk diep te vergelijken. En datzelfde gevoel gaat sowieso nog bij een hoop eigenaars van de Polestar ook komen. Het gewoon in de auto willen zitten.

Maar ik zou wel eens willen weten wat andere demorijders vinden van die armsteun links / tegen de deur. En ook om de ramen te openen. Ben ik de enige die dat achterlijk ontworpen vindt?
De andere deuren hebben hetzelfde, maar geen idee of het daar makkelijker is om je arm op te leggen.
Heb achteraf een hoop reviews bekeken om te zien of daar iets werd over gezegd, maar niemand houdt zich bezig met de ramen.

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 27-07-2020 09:42 ]

• michr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-01 18:26
bottom line schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:40:
[...]

En omgekeerd zullen er mensen zijn die de Polestar veel beter gaan vinden als de M3, dus dat is normaal. Het is maar een mening :P
Aangezien ik de M3 al anderhalfjaar rijd, en ik telkens weer begin te genieten als ik weet dat ik ergens naartoe kan rijden, kon ik niet anders dan dit redelijk diep te vergelijken. En datzelfde gevoel gaat sowieso nog bij een hoop eigenaars van de Polestar ook komen. Het gewoon in de auto willen zitten.
Ik hoor het al, een echte autoliefhebber d:)b

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
[...]

Fijn om een review te hebben vanuit een ervaren M3 gebruiker. Geeft toch wat 'real-life' perspectief.
Ik heb zelf de XP40 P8 in bestelling staan, dus veel van je practische bezwaren zal ik niet tegenaan lopen.

Waar ik me wel echt zorgen over maak is de range. Als ik zie dat een M3 zo'n 120Wh per km doet, en die P2 al richting de 190/200Wh gaat, ben ik bang dat die XC40 amper de oprit af komt ;w

• bottom line
michr schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Ik hoor het al, een echte autoliefhebber d:)b
Haha :P
Eigelijk echt pas sinds ik wist dat ik misschien ooit wel een Tesla ging kunnen rijden.
Ferrari / Lamborghini / McLaren / dikke BMW waren toen onbereikbare dromen, dus hield me amper met auto's bezig.

Maar met een M3, Polestar heb je dezelfde prestaties als deze 'supercars' maar ook ineens een 'gezinsauto'. En weten dat je eigelijk een supercar rijd, zorgt wel voor een magisch, verbonden gevoel met andere rijders.

• Quark2
bottom line schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Maar ik zou wel eens willen weten wat andere demorijders vinden van die armsteun links / tegen de deur. En ook om de ramen te openen. Ben ik de enige die dat achterlijk ontworpen vindt?
De andere deuren hebben hetzelfde, maar geen idee of het daar makkelijker is om je arm op te leggen.
Heb achteraf een hoop reviews bekeken om te zien of daar iets werd over gezegd, maar niemand houdt zich bezig met de ramen.
Bottom Line, allereerst dank voor je heldere uiteenzetting. Dat van de armsteun en raam bediening is nieuw voor mij maar daar lijk je zeker een punt te hebben. Er zijn echter ook 2 punten die mij verbazen: wisselen tussen cc en acc zou juist wel makkelijk moeten gaan via een knop op het stuur, was dat niet zo dan?
Daarnaast vind ik de stoel instelling die je noemt vreemd. Polestar ging (gaat) er juist prat op dat de auto je herkent en automatisch stoel op jouw voorkeur zet en nog wat andere zaken (audio etc) op jouw voorkeur terugzet. Werkte dat niet dan? Zou kunnen dat dat pas komt met phone as key natuurlijk. Ik heb zelf nog niet kunnen proefrijden omdat ik nog met vakantie ben...
Ter aanvulling ik kom van ice dus gaat sowieso stap voorwaarts zijn en ben wel auto liefhebber alsmede van innovatie en nieuwe techniek dus helemaal rationeel waterdicht hoeft het ook weer niet te zijn.

• Quark2
En als aanvulling op het onderwerp range / verbruik / afwijking van wltp: Car Maniac heeft een nieuwe video hierover gepost. Ik weet dat velen wachten op Bjorn Nyland maar ik vind dit ook geen onsympathieke kerel

YouTube: POLESTAR 2 Test Reichweite Laden Verbrauch Preis 300 kW (408 PS) 202...

Edit excuses ik heb mij vergist, Car Maniac heeft in zijn review van de p2 (YouTube: POLESTAR 2: Schelle für TESLA - Oder nur EINER von VIELEN?) gezegd dat hij nog met een reichweite video zou komen maar heeft hij nog niet gedaan. De genoemde link is van een ander. Omdat het topic toch wel relevant kan zijn laat ik hem wel staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Quark2 op 27-07-2020 10:11 ]

• bottom line
Quark2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Bottom Line, allereerst dank voor je heldere uiteenzetting. Dat van de armsteun en raam bediening is nieuw voor mij maar daar lijk je zeker een punt te hebben. Er zijn echter ook 2 punten die mij verbazen: wisselen tussen cc en acc zou juist wel makkelijk moeten gaan via een knop op het stuur, was dat niet zo dan?
Daarnaast vind ik de stoel instelling die je noemt vreemd. Polestar ging (gaat) er juist prat op dat de auto je herkent en automatisch stoel op jouw voorkeur zet en nog wat andere zaken (audio etc) op jouw voorkeur terugzet. Werkte dat niet dan? Zou kunnen dat dat pas komt met phone as key natuurlijk. Ik heb zelf nog niet kunnen proefrijden omdat ik nog met vakantie ben...
Ter aanvulling ik kom van ice dus gaat sowieso stap voorwaarts zijn en ben wel auto liefhebber alsmede van innovatie en nieuwe techniek dus helemaal rationeel waterdicht hoeft het ook weer niet te zijn.
Hoi! Goede vragen stel je daar!

Dat wisselen via het stuur betwijfel ik echt ten zeerste. Het is goed mogelijk, maar heb me amper bezig gehouden met de piloting / cruise control / plaatsing van alle knopjes (had maar 3 kwartier). In de tablet moest je echt naar 'diversen' gaan , en daar kon je instellen welke van de 3 je wou. Ik ging er daarom vanuit dat je dit telkens via de tablet moest veranderen. En dat zorgt natuurlijk voor een 7tal drukken om het scherm, daarom het 'snel' wisselen in mijn review.

Phone as a key heb ik ook niet kunnen uittesten, maar het feit dat er 2 manuele knopjes zijn op de deur waar je met een M-knop je zetel moet opslagen, laat me wel vermoeden dat dit niet gekoppeld gaat zijn. Op de tablet zag ik ook echt niets staan van zetels of dergelijke. Maar qua audio, radiozenders en rijdinstellingen gaat hij zich wel automatisch aanpassen naargelang de sleutel - die technologie bestond al eerder, dus makkelijker toe te passen.

Ivm met de tablet en de CC/ACC, de verkoopster gaf ook telkens aan dat, als ze de knop niet onmiddelijk wist zijn, dat ze telkens 'Okay Goooogle' gebruikt.
Kan erg goed zijn dat je dat daarmee wel snel kan wisselen. Spraakherkenning is van Google, dus dan wist ik wel dat dat perfect in orde ging zijn, dus ook niet gebruikt tijdens mijn tijd

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 27-07-2020 10:14 ]

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
JackBol schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Fijn om een review te hebben vanuit een ervaren M3 gebruiker. Geeft toch wat 'real-life' perspectief.
Ik heb zelf de XP40 P8 in bestelling staan, dus veel van je practische bezwaren zal ik niet tegenaan lopen.

Waar ik me wel echt zorgen over maak is de range. Als ik zie dat een M3 zo'n 120Wh per km doet, en die P2 al richting de 190/200Wh gaat, ben ik bang dat die XC40 amper de oprit af komt ;w
Range is indd een dingetje - maar ik vermoed dat het in de lente/zomer/herfst best OK gaat zijn als je 300+ km kan (op 100km/u snelweg verbruik) en meer als je gemixed verbruik hebt. Winter is een ander ding, maar laten we hopen op het beste! (moest wel gniffelen om je opmerking over de afrit :) )

Zeekr 7x Privilege AWD

Pagina: 1 ... 40 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.