Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.204 views

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Laurent1602 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Op die manier. Ik ging er van uit (gezien de rush op elektrische auto's uit Nederland) dat de prijzen nu gelijkaardig waren voor een EV. Maar als je al flink moet opleggen (of inleveren) is de situatie inderdaad anders. Duimen dat ze de productie op snelheid kunnen houden dan ;)
Nou, als je gaat rekenen is het netto net wat goedkoper dan dezelfde auto ‘gewoon’. Veel leaserijders moeten echter een auto boven bepaald budget zelf voor een dee betalen. Volgend jaar is een EV voor hen dan al duurder dan een gewoon exemplaar. Sowieso is dan het voordee al veel minder, tenzij je een Kona wilt gaan rijden.

Uiteindelijk heb je dit jaar voor iets minder een elektrische auto die meestal een stuk luxer is uitgevoerd. Denk aan de xc40, die is er vanaf 38k. De p8 is 60, dus een enorm vermogen, r design met leuke opties ca 65k.

Qua bijtelling ontlopen die elkaar niet zo heel veel, maar dan heb je wel een extreem luxe versie voor het geld van de meest standaard uitvoering. Als je dan voor de duurdere versie nog wat meer eigen bijdrage betaalt is de p8 net zo duur als een gewone xc40 met beperkte opties en volgend jaar dus duurder.

Dus dat verklaart de run wel een beetje. Als je dan toch mag, dan zsm. En ook als je het we kunt betalen is een bijtelling van 12% totaal 18 oid alsnog veel geld.

Ook exemplarisch voor de Nederlandse overheid. Snel alles weer afbouwen, want je zou de hogere middenklasse eens wat extra gunnen.

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Uit dit artikel een opvallende en bemoedigende passage gehaald: 14,8 kWh / 100 km (per abuis eerst in leveringstopic geplaatst)

https://de.motor1.com/rev...2020-test-stromverbrauch/
Beeindruckende Beschleunigung bis zur Höchstgeschwindigkeit

Vom Norden Münchens aus fahre ich mit dem vollgetankten Polestar zunächst einmal quer durch die Stadt; die 408 PS der Elektroantriebs sind im dichten Verkehr nicht mal ansatzweise erfahrbar. Aber auf der Autobahn nach Garmisch aber gehe ich dann doch aufs Gas, und bevor ich mich versehe, stehen knapp über 200 km/h auf dem Tacho. Schwierigkeiten, die Höchstgeschwindigkeit (205 km/h) zu erreichen, kennt der Polestar 2 also nicht. Und die Beschleunigung ist gewaltig.

Die Rechnung folgt, als ich am südlichen Endpunkt meiner Ausfahrt einen Blick auf den Stromverbrauch werfe: 26,3 kWh/100 Kilometer. Das ist heftig. Beim Zurückfahren nehme ich mich mehr zusammen, schwöre ich mir. Nicht weil ich Angst habe, dass mir der Saft ausgeht (die Anzeige steht immer noch auf 83%). Ich will einfach wissen, wie viel Strom das Auto bei alltagsgemäßem Gebrauch braucht.

Das Ergebnis (ich nehme es schon mal vorweg) verblüfft sogar Polestar-Geschäftsführer Alexander Lutz: 14,8 kWh/100 km, so wenig hat Polestar selbst nie hingekriegt, sagt Lutz. Dabei war ich nun wirklich nicht übermäßig sparsam gefahren. Mit diesem Verbrauch sind die angegebenen 470 Kilometer jedenfalls machbar - 72 kWh netto geteilt durch 14,8 ergeben sogar 486 km.
Indrukwekkende acceleratie tot topsnelheid

Vanuit het noorden van München rijd ik eerst door de stad met de volgestookte Polestar; de 408 pk van de elektrische aandrijving is bij zwaar verkeer nauwelijks te beleven. Maar op de autobahn naar Garmisch ga ik op het gas en voor ik het weet zit er iets meer dan 200 km / u op de snelheidsmeter. De Polestar 2 heeft geen moeite om de topsnelheid (205 km / h) te halen. En de acceleratie is enorm.

De berekening volgt als ik kijk naar het stroomverbruik aan de zuidkant van mijn uitgang: 26,3 kWh / 100 kilometer. Dat is zwaar. Bij het terugtrekken trek ik mezelf meer bij elkaar, ik zweer bij mezelf. Niet omdat ik bang ben dat ik geen sap meer heb (de advertentie staat nog steeds op 83%). Ik wil gewoon weten hoeveel elektriciteit de auto dagelijks gebruikt.

Het resultaat (ik neem het van tevoren) verbaast zelfs Polestar-directeur Alexander Lutz: 14,8 kWh / 100 km, Polestar heeft nog nooit zo weinig kunnen bereiken, zegt Lutz. Ik was echt niet overdreven zuinig. Met dit verbruik is de opgegeven 470 kilometer haalbaar - 72 kWh netto gedeeld door 14,8 resulteert in 486 km.

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-12-2025
Van mij mogen ze 'm zo wel afleveren. Zelf je auto uitpakken en die plakkertjes van de smooth stukjes afhalen :9.

In het filmpje wordt goed ingezoomd op de type aanduiding op de deur. Ik vind het wel een beetje lelijk dat het gewoon een sticker is :/.

• MarvinOA
Hebben jullie de Polestar 2 Drive app gezien in de App Store? Er zit een login knop op, en daar moet je een unieke country code invullen om toegang te krijgen tot app content. Verder staan er wat berichten / nieuws in.

Geen idee wat die code zou moeten zijn...
Polestar Drive is the information and communication portal for Polestar event guests – for press, VIP guests, partners and other appointed user groups who have been invited to one of our events. In the app, users will find practical information press kits, news, important links and event schedule updates.

[ Voor 38% gewijzigd door MarvinOA op 22-07-2020 17:24 ]

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57
Bjorn die zegt - hou op met me pm's te sturen over wanneer ik P2 ga testen.. ik weet het niet !! Ik moet er 1 krijgen van iemand en dan pas kan ik testen :) YouTube: Rant about Polestar, Mini, BYD and Norwegian drivers

Polerstar negeert hem als non journalist/influencer.. nou juist iemand die wij graag zien dat hij test..
Laten we hopen dat ze snel gaan leveren in Norwegen aan particulieren zodat hij er misschien 1 kan lenen!

[ Voor 28% gewijzigd door 4v4t4r op 22-07-2020 17:41 ]

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ronndr83
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-07-2023
Ronndr83 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:45:
[...]

Dat gaat wel hard dan. Ik heb eind juni besteld 6 juli bevestigd door polestar. In mijn polestar app staat verwachte leverdatum oktober. Ook moon 19" 👍
Leverweek vandaag aangepast naar week 53.🙃 Wordt wel heel spannend zo.

• 4v4t4r
Ronndr83 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:52:
[...]

Leverweek vandaag aangepast naar week 53.🙃 Wordt wel heel spannend zo.
wat was het eerst ?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Vandaag aanbod gekregen om P2 te testen morgen of overmorgen. Morgen lukt niet voor mij, wordt dus overmorgen. Ik zal verslag uitbrengen.

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Maar we wachten op @BartWNL zijn review van zijn proefrit vandaag :)

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
De app zegt nog oktober en polestar zei oktober bij bestelling.

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
Ronndr83 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:54:
[...]

De app zegt nog oktober en polestar zei oktober bij bestelling.
Dat is wel bijzonder... Mijn P2 is vanochtend door Athlon besteld, zojuist bevestiging binnen gekregen met door Polestar aangegeven verwachte levering in week 46 (7 nov). Misschien dat Athlon een aantal plekken gereserveerd had?

Zijn hier meer Athlon klanten? Zo ja, hoe hebben jullie toegang gekregen tot de Polestar status informatie? Kan ik op termijn een uitnodiging van Polestar verwachten op het bij Athlon bekende email adres of moet ik daar zelf nog actie op ondernemen?

• FirstEV
  • Laatst online: 06-01 21:19
Afrokwijt schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Van mij mogen ze 'm zo wel afleveren. Zelf je auto uitpakken en die plakkertjes van de smooth stukjes afhalen :9.

In het filmpje wordt goed ingezoomd op de type aanduiding op de deur. Ik vind het wel een beetje lelijk dat het gewoon een sticker is :/.
Dat stickertje zal toch niet op de consumentenversie geplakt worden?
Tot nu toe dacht/hoopte ik dat het alleen op de auto's voor de journalisten zou zitten. En anders inderdaad maar zo snel mogelijk er afhalen. Ik zou nog kunnen proberen of Polestar het al verwijdert voordat de auto thuis afgeleverd wordt.

• FirstEV
Volkskrant interview met opperhoofd van Polestar: https://www.volkskrant.nl...-zijn-van-tesla~badc2c23/

...en bijbehorende recensie van de P2: https://www.volkskrant.nl...rent-voor-tesla~bd546e6c/

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
S2000jan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:53:
Maar we wachten op @BartWNL zijn review van zijn proefrit vandaag :)
Ik ben nog steeds aan glimlachen :D

Zal ff berichtje maken!

• S2000jan
BartWNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Ik ben nog steeds aan glimlachen :D

Zal ff berichtje maken!
Berichtje? Berichtje?

We verwachten een opstel!!

• BartWNL
Vandaag dus testrit gehad in de Polestar 2 met Performance Pack.

Werd onthaald in de Amsterdome in Amsterdam en het was een warm welkom (op gepaste afstand natuurlijk). Bakje koffie, ik mocht nog even kijken bij een matte midnight Polestar 1 (wat een apparaat) en vervolgens werd ons het een en ander verteld over het merk Polestar en vervolgens allerlei zaken rondom de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rq8qOMC-foxzBTQURnhROB-IshU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v83fUbsraEmjmv4ecOnvqiT2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5pAxhLmIaup1ihvLyyNnJL89UQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ikc9rRD0cny3hPlgtdiMsULj.jpg?f=fotoalbum_tile

Testritten zijn vanaf vandaag begonnen en ze beginnen relatief rustig aan. Binnenkort komen er extra auto's bij in NL waarmee ze nog meer proefritten kunnen organiseren. In totaal zijn er zo'n 4200 aanvragen geweest voor proefritten. Cijfers over het aantal bestelde P2's konden ze helaas niet geven.

Toen was het tijd om de sleutel in ontvangst te nemen en naar de auto te lopen. Ik had een Thunder exemplaar met PP, dezelfde als Autoblog getest heeft, maar volgens mij waren alle testmodellen aanwezig. Bij de auto zelf kreeg ik nog wat uitleg over hoe alles werkt en toen was het gaan!

Ik had natuurlijk hoge verwachtingen na dermate lang wachten en ik ben misschien wat gekleurd, maar ik glimlach nog steeds. Wat een machine, niet normaal. Wegligging is fenomenaal, ik kreeg er nog geen onderstuur in. Acceleratie is misselijkmakend als je niet zelf achter het stuur zit en je rijdt echt zonder dat je het doorhebt in "lever je rijbewijs maar in" territorium. Van binnen was alles erg goed op orde, mooie materialen, goede afwerking en de stoelen zitten heerlijk. Het systeem werkt intuïtief, google assistent deed vooralsnog alles wat ik wilde en je voelt je gelijk op je gemak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mDGm4TDV1-4Q2dVH0ACYU8MOjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5FesJYtZ7D897mkiUvmZd6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8tF4zjafViru9N3TqnPQ0swDk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLhNRXFlxqcgkH12p4cUV1jU.jpg?f=fotoalbum_large

Verder:
  • Cruise control op honderd zat ik rond de 17 kw/u per 100 km, klein stukje getest
  • Phone as key komt als update over 3 weken, zou live moeten zijn wanneer iedereen de auto ontvangt
  • Update van de app, waar nu volgens berichten nog wat problemen mee waren, komt ook rond die tijd
  • Sleutel is echt cheapo inderdaad
  • Zitpositie is super, vond de middenconsole geen moment storend of in de weg zitten
  • Ik heb achter mezelf gezeten (1,89), genoeg beenruimte maar haar raakt inderdaad het dak. Je kan wel wat onderuit zakken, ik vond het niet vervelend zitten iig.
  • AVAS stond nog niet aan. Wel was het geluid te horen als je achteruit reed. Niet hard, maar goed hoorbaar
  • De medewerkers zeiden dat de vering van niet PP versies vergeleken kan worden met Ohlins dempers op stand 13
  • De radar aan de voorkant voor oa ACC is verwarmd, zodat deze ook in slechte en koude weersomstandigheden betrouwbaar blijft
  • Polestar Space Amsterdam zal eerst in het winkelcentrum van Amstelveen geopend worden
  • Begin 2021 komt hij deze space waarschijnlijk in de PC hooftstraat of daar vlakbij
  • De samenwerking met Plugsurfing zorgt niet voor lagere tarieven (wist niet of dit al bekend was)
  • Ze zijn kunnen bij de testrit locatie geen verdere informatie geven over levertijden oid
(ga dit nog wel verder aanvullen als ik me nog meer dingen kan herinneren)

Kortom, de auto heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ben meermaals nagestaard op de snelweg, mensen haalden me weer in om te kunnen kijken. En natuurlijk subjectief, maar ik vind de auto in het echt nog veel mooier dan op de foto's.

Ik kan niet wachten tot hij voor de deur staat...

[ Voor 4% gewijzigd door BartWNL op 24-07-2020 14:07 ]

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-01 23:01
Top, bedankt dat je de moeite hebt genomen om een samenvatting te schrijven, ik heb er zin in!

• De fiscalist
  • Laatst online: 09-01 14:23
Mooi verhaal, dankje. Mazzelaar om als een van de eerste te mogen rijden, ik ben jaloers ;)

Wat is je referentie qua auto? Wat rijd je normaal?

• BartWNL
ach-jee schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Top, bedankt dat je de moeite hebt genomen om een samenvatting te schrijven, ik heb er zin in!
Ja het rijden zelf is niet echt te omschrijven en alles wat verteld werd wist ik (en de mede Tweaker) eigenlijk al. Maar ondanks dat een goed verhaal van de medewerkers die daar rondliepen, namen ruim de tijd en probeerden alles helder uit te leggen!

Geprobeerd nog wat nieuws te achterhalen, maar echt meer dan dit kan ik me niet herinneren.

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01 20:12
[...]

Volgens de Polestar medewerker in Eindhoven kon je deze sticker er heel makkelijk afhalen en zit ie wellicht niet eens op de auto's die worden uitgegeven aan de berijders maar dat wist ie niet zeker.

Skoda Elroq | OnePlus Nord 5

• P2Hattem
  • Laatst online: 15-12-2025
BartWNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:26:
[...]

Ja het rijden zelf is niet echt te omschrijven en alles wat verteld werd wist ik (en de mede Tweaker) eigenlijk al. Maar ondanks dat een goed verhaal van de medewerkers die daar rondliepen, namen ruim de tijd en probeerden alles helder uit te leggen!

Geprobeerd nog wat nieuws te achterhalen, maar echt meer dan dit kan ik me niet herinneren.
Misschien het belangrijkste voor iedereen hier: wanneer worden de eerste leveringen verwacht?

P.S. ik neem de mijne wel in ontvangst zonder phone-as-key ;)

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• BartWNL
De fiscalist schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:24:
Mooi verhaal, dankje. Mazzelaar om als een van de eerste te mogen rijden, ik ben jaloers ;)

Wat is je referentie qua auto? Wat rijd je normaal?
Ik rijd zelf een Golf, maar heb lang auto's gefotografeerd dus kan zeggen dat ik in heel wat diverse auto's heb gereden. Ook meerdere malen een Tesla. Acceleratie van de Tesla is vergelijkbaar (die paar honderdsten merk je niet echt) maar van binnen vind ik het persoonlijk zoveel beter.
Acceleratie met een ICE is niet vergelijkbaar. Heb weleens een Nissan GT-R met 840 pk gereden die onder de 3 naar honderd ging, maar toch is het directe vermogen hier wel heel bijzonder. Beleving is wat minder dan bij een sportieve ICE, maar dat is bekend.

Wegligging is wellicht niet zoals een sportwagen, maar veel beter dan je verwacht als je auto ziet. Komt natuurlijk door vierwielaandrijving en het lage zwaartepunt, je kan bizar hard hoeken.

• BartWNL
P2Hattem schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:28:
[...]

Misschien het belangrijkste voor iedereen hier: wanneer worden de eerste leveringen verwacht?

P.S. ik neem de mijne wel in ontvangst zonder phone-as-key ;)
In NL in augustus. En medewerker zei nu bestellen is nog in 2020 rijden. Tenzij je via LM doet, dan is het afhankelijk van hoe snel de LM handelt.

• P2Hattem
BartWNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:30:
[...]

In NL in augustus. En medewerker zei nu bestellen is nog in 2020 rijden. Tenzij je via LM doet, dan is het afhankelijk van hoe snel de LM handelt.
Dan hoef ik in juli dus niet meer 20-maal daags het portaal te checken of er al handover-tijden in staan 8)7

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
P2Hattem schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:37:
[...]

Dan hoef ik in juli dus niet meer 20-maal daags het portaal te checken of er al handover-tijden in staan 8)7
Hahaha :9

Volvo XC 40 P8

• Mga1600
  • Laatst online: 19:58
BartWNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:17:
Vandaag dus testrit gehad in Polestar 2 met Performance Pack.

Werd onthaald in de Amsterdome in Amsterdam en het was een warm welkom (op gepaste afstand natuurlijk). Bakje koffie, ik mocht nog even kijken bij een matte midnight Polestar 1 (wat een apparaat) en vervolgens werd ons het een en ander verteld over het merk Polestar en vervolgens allerlei zaken rondom de auto.

[Afbeelding][Afbeelding]

Testritten zijn vanaf vandaag begonnen en ze beginnen relatief rustig aan. Binnenkort komen er extra auto's bij in NL waarmee ze nog meer proefritten kunnen organiseren. In totaal zijn er zo'n 4200 aanvragen geweest voor proefritten. Cijfers over het aantal bestelde P2's konden ze helaas niet geven.

Toen was het tijd om de sleutel in ontvangst te nemen en naar de auto te lopen. Ik had een Thunder exemplaar met PP, dezelfde als Autoblog getest heeft, maar volgens mij waren alle testmodellen aanwezig. Bij de auto zelf kreeg ik nog wat uitleg over hoe alles werkt en toen was het gaan!

Ik had natuurlijk hoge verwachtingen na dermate lang wachten en ik ben misschien wat gekleurd, maar ik glimlach nog steeds. Wat een machine, niet normaal. Wegligging is fenomenaal, ik kreeg er nog geen onderstuur in. Acceleratie is misselijkmakend als je niet zelf achter het stuur zit en je rijdt echt zonder dat je het doorhebt in "lever je rijbewijs maar in" territorium. Van binnen was alles erg goed op orde, mooie materialen, goede afwerking en de stoelen zitten heerlijk. Het systeem werkt intuïtief, google assistent deed vooralsnog alles wat ik wilde en je voelt je gelijk op je gemak.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder:
  • Cruise control op honderd zat ik rond de 17 kw/u per 100 km, klein stukje getest
  • Phone as key komt als update over 3 weken, zou live moeten zijn wanneer iedereen de auto ontvangt
  • Update van de app, waar nu volgens berichten nog wat problemen mee waren, komt ook rond die tijd
  • Zitpositie is super, vond de middenconsole geen moment storend of in de weg zitten
  • Ik heb achter mezelf gezeten (1,89), genoeg beenruimte maar haar raakt inderdaad het dak. Je kan wel wat onderuit zakken, ik vond het niet vervelend zitten iig.
  • Polestar Space Amsterdam zal eerst in het winkelcentrum van Amstelveen geopend worden
  • Begin 2021 komt hij deze space waarschijnlijk in de PC hooftstraat of daar vlakbij
  • De samenwerking met Plugsurfing zorgt niet voor lagere tarieven (wist niet of dit al bekend was)
  • Ze zijn kunnen bij de testrit locatie geen verdere informatie geven over levertijden oid

Kortom, de auto heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ben meermaals nagestaard op de snelweg, mensen haalden me weer in om te kunnen kijken. En natuurlijk subjectief, maar ik vind de auto in het echt nog veel mooier dan op de foto's.

Mooi om te lezen! Moet een mooie ervaring zijn geweest zo als ‘P2-pionier’

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 22:09

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder:

1.Hoe was de wegligging, afrolgeluid van de banden en de rijcomfort(snelweg en binnenstad eventueel drempels, etc) van de performance pack.
2.Hoe was de kwaliteit van de stereo?
3.Werkte de adaptieve cruise control/ Pilot assist goed?
4. Werken de parkeersensoren/camera's goed?
5. Wat zijn de dingen die tegenvielen? Of nog niet top werkte?

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-01 09:14
@BartWNL
En hoe heb je de (verschillende standen) remregeneratie ervaren?

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:52:
[...]
Misschien wat off-topic; willen jullie allemaal naar een nieuwe lader? Ik heb van een vorige phev (2016) nod een 3,7kwh lader hangen. Ik zal per dag wellicht 50/60km moeten bijladen -uitzonderingen daargelaten- dus dat zou je dan prima moeten halen. Maar ik heb geen idee of de nieuwe palen beter zijn voor het accupakket bijvoorbeeld? Als die voor € 1.000 geiïnstalleerd zijn en ik krijg nog wat terug voor de oude...
Bij AC-laden is het de interne lader die de boel regelt. Dus maakt weinig uit of je nu een stopcontactlader gebruikt, een 3.7 kW of een 11 kW lader (die laatste is overigens het max wat de auto op AC kan). Alleen tijd gaat een aanzienlijk verschil zijn. 3 kW of 11 kW is voor de accu van die omvang niet significant verschillend, dus ook geen issues met versnelde degradatie (iets wat wel een rol gaat spelen bij superchargen).

• BartWNL
BlacKstaR- schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Hoe was de wegligging, afrolgeluid van de banden en de rijcomfort(snelweg en binnenstad eventueel drempels, etc) van de performance pack.
Wegligging erg goed. Kon hem precies neerzetten zoals ik wilde en hij is niet echt van zijn lijn te krijgen.
Afrolgeluid om eerlijk te zijn niet echt op gelet, je bent met zoveel dingen bezig. Maar als ik er bij nadenk heb ik heel weinig gehoord. Zeker als je de radio een beetje aan hebt, merk je er niets van.

Comfort is gewoon weg goed. Broertje reed initieel steeds 30 km/u te hard omdat hij dacht dat hij op de goede snelheid zat en je niet doorhebt hoe hard je rijdt. Je kan heel ontspannen rijden, met ACC en lane assist, maar ook asociaal boenderen als je in een rebelse bui bent.

Drempels ben ik niet echt tegengekomen, behalve van die 60 km/u drempels (die die prima neemt), en je merkt dat de Ohlins dempers wel echt sportief zijn en strak geveerd staan, maar dit wel combineren met comfort. In mijn Golf bijvoorbeeld had ik sportonderstel maar dat is gewoon hard en stuiteren over slechte wegen, dat is hier niet het geval.
Het viel me op dat bij 1 slechte weg ik ook dacht van nou, dit rijdt best comfortabel.

Edit: Je hebt je vragen uitgebreid ondertussen :+

2.Hoe was de kwaliteit van de stereo?
Prima geluid, maar nog niet weggeblazen om eerlijk te zijn.
3.Werkte de adaptieve cruise control/ Pilot assist goed?
Moest even zoeken, want nog niet eerder met het systeem van Volvo/Polestar gewerkt. Maar went snel, werkte prima. Niet heel lang mee gereden, maar wat ik ermee reed was erg comfortabel
4. Werken de parkeersensoren/camera's goed?
Ja. Vond de 360 fijn, al moet je wel even wennen aan het zwaar vervormde beeld. Denk dat ik ook nog wel snel zal overschakelen naar de achtercamera. Dat zou mss nog wel iets makkelijker/intuitiever kunnen, het kiezen ervan.
5. Wat zijn de dingen die tegenvielen? Of nog niet top werkte?
- Sleutel
- Ik had stuur graag nog iets verder naar me toe kunnen halen
- Niet direct je kw/u kunnen zien op je dashboard
- Geen kleine tile van Google Maps op de midden display
- Misselijkheid toen ik naast mijn broertje zat omdat ik de directe versnelling niet altijd zag aankomen :9

[ Voor 28% gewijzigd door BartWNL op 22-07-2020 21:08 ]

• FirstEV
BartWNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:02:
[...]

Wegligging erg goed. Kon hem precies neerzetten zoals ik wilde en hij is niet echt van zijn lijn te krijgen.
Afrolgeluid om eerlijk te zijn niet echt op gelet, je bent met zoveel dingen bezig. Maar als ik er bij nadenk heb ik heel weinig gehoord. Zeker als je de radio een beetje aan hebt, merk je er niets van.

Comfort is gewoon weg goed. Broertje reed initieel steeds 30 km/u te hard omdat hij dacht dat hij op de goede snelheid zat en je niet doorhebt hoe hard je rijdt. Je kan heel ontspannen rijden, met ACC en lane assist, maar ook asociaal boenderen als je in een rebelse bui bent.

Drempels ben ik niet echt tegengekomen, behalve van die 60 km/u drempels (die die prima neemt), en je merkt dat de Ohlins dempers wel echt sportief zijn en strak geveerd staan, maar dit wel combineren met comfort. In mijn Golf bijvoorbeeld had ik sportonderstel maar dat is gewoon hard en stuiteren over slechte wegen, dat is hier niet het geval.
Het viel me op dat bij 1 slechte weg ik ook dacht van nou, dit rijdt best comfortabel.
Al met al zeker informatief jouw testverslag. Bedankt! Ook ik ben jaloers, maar voel me steeds meer gesterkt in mijn keuze voor de P2. Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk. En ik kan me heel goed voorstellen dat je zoveel indrukken opdoet tijdens zo'n rit, dat het lastig is om alles te herinneren.

• BlacKstaR-
BartWNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:02:
[...]

Maar klinkt positief allemaal (y)

[ Voor 4% gewijzigd door BlacKstaR- op 22-07-2020 21:09 ]

• BartWNL
Johnbeer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:00:
@BartWNL
En hoe heb je de (verschillende standen) remregeneratie ervaren?
Ik vond 'standaard', de meest regenererende stand best hard afremmen. Eenmaal aan gewend goed te doen, maar merkte dat ik fijner reed op de middelste stand. Die vond ik direct al erg fijn.

• BartWNL
Oh ja, achteruitrij geluid werkte al. Niet heel hard, maar goed te horen als je dichtbij staat.
Verder geen AVAS bij het voorwaarts rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door BartWNL op 22-07-2020 21:12 ]

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-11-2025

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder:

Top review @BartWNL leuk en enthousiast!!!
Bedankt. Ik kijk uit naar mijn eigen live ervaring :*)

• High-Voltage2
  • Niet online
MarvinOA schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:55:
Uit dit artikel een opvallende en bemoedigende passage gehaald: 14,8 kWh / 100 km (per abuis eerst in leveringstopic geplaatst)

https://de.motor1.com/rev...2020-test-stromverbrauch/
Volgens mij eens een "deftige" testrit met correct anticiperend gebruik van one pedal drive etc...
En toont ook duidelijk aan als je toch doortrapt dat je het gelach wel betaalt.

Bottom line, 14.8 is natuurlijk heel netjes, maar 15-16 lijkt me wel realistisch (in gematigde weersomstandigheden) voor dagdagelijkse commutes.

• High-Voltage2
  • Niet online
De enige moment dat zo een gele plaat mooi staat op een wagen, past netjes bij de Brembo's _/-\o_

• Spanky79
High-Voltage2 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Volgens mij eens een "deftige" testrit met correct anticiperend gebruik van one pedal drive etc...
En toont ook duidelijk aan als je toch doortrapt dat je het gelach wel betaalt.

Bottom line, 14.8 is natuurlijk heel netjes, maar 15-16 lijkt me wel realistisch (in gematigde weersomstandigheden) voor dagdagelijkse commutes.
Link is hier dood.

• P2Hattem

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:51
Mja. Gemiddelde snelheid van 44km/h. Zo best is het verbruik dan toch niet? Plus. Met zo’n auto wil je lekker rijden. Prima als je op 25kWh/100km zit als je het kunt missen. Sprintjes blijven heel lang leuk. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• 4v4t4r
Inspired schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:50:
Mja. Gemiddelde snelheid van 44km/h. Zo best is het verbruik dan toch niet? Plus. Met zo’n auto wil je lekker rijden. Prima als je op 25kWh/100km zit als je het kunt missen. Sprintjes blijven heel lang leuk. :)
Ik denk voor de meeste onder ons dat voor stadsverkeer of woon werk verkeer met vaak de mogelijkheid om rond huis/werk te laden het verbruik niet zo spannend is..

Rij je voor je werk grotere stukken op 1 dag (bijv naar een klant waar je niet altijd weet of je kan laden, en als dat al kan, hoe lang.. - bijv een sales gesprek van een uur op 11KW zet geen zoden aan de dijk..) of ga je er frequent mee op vakantie is het wel fijn om te weten dat bij "rustig rijgedrag" dit soort waardes haalbaar zijn

Zeekr 7x Privilege AWD

• BartWNL
Oh ja,

De medewerkers zeiden dat de vering van niet PP versies vergeleken kan worden met Ohlins dempers op stand 13

• Coolname
  • Laatst online: 10-01 09:43
BartWNL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:18:
Oh ja,

De medewerkers zeiden dat de vering van niet PP versies vergeleken kan worden met Ohlins dempers op stand 13
En dat was ook de stand waarmee jij en/of bij al die andere reviews wordt gereden standaard?

P.S. Many thanks voor je mooie verslag!!!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:35
Interview met de directeur van Polestar.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-01 04:10
Coolname schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 02:14:
[...]

En dat was ook de stand waarmee jij en/of bij al die andere reviews wordt gereden standaard?

P.S. Many thanks voor je mooie verslag!!!
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat de review auto's allemaal op stand 8 stonden.

• Inspired
4v4t4r schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:58:
[...]

Ik denk voor de meeste onder ons dat voor stadsverkeer of woon werk verkeer met vaak de mogelijkheid om rond huis/werk te laden het verbruik niet zo spannend is..

Rij je voor je werk grotere stukken op 1 dag (bijv naar een klant waar je niet altijd weet of je kan laden, en als dat al kan, hoe lang.. - bijv een sales gesprek van een uur op 11KW zet geen zoden aan de dijk..) of ga je er frequent mee op vakantie is het wel fijn om te weten dat bij "rustig rijgedrag" dit soort waardes haalbaar zijn
Jij rijdt 44 gemiddeld op lange stukken? :) Je mag best denken dat je met 100 dat verbruik nog haalt maar dat is niet realistisch. Ook niet met een rustige rijstijl.

• 4v4t4r
Inspired schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:39:
[...]

Jij rijdt 44 gemiddeld op lange stukken? :) Je mag best denken dat je met 100 dat verbruik nog haalt maar dat is niet realistisch. Ook niet met een rustige rijstijl.
Ik denk niet dat ik dat verbruik haal - maar denk/hoop wel betere waardes te kunnen halen dan de 23/24KW die in veel reviews naar voren komt.

Zeekr 7x Privilege AWD

• Mga1600
[quote]Inspired schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:39:
[...]

[/quoe]
Hoe de gemiddelde snelheid precies berekend wordt door de board computer (BC) weet ik ook niet maar bij mijn Volvo’s kwam dat getal nooit boven de 56 uit terwijl ik vaak ook ritten over de snelweg deed met 130. Ik heb me daar altijd over verbaasd omdat mijn eigen rekensommetjes veel hoger uitkwamen. Een rit die ik vaak deed was er een van 170 km en daar deed ik dan soms 1hr40 min over soms wat korter of langer, maar altijd boven de 100 gemiddeld dus - en toch kwam het gemiddelde volgens de BC nooit boven de 56.
Kortom: verbindt dus geen ingewikkelde theorieën aan dat getal.van de gemiddelde snelheid.

• BartWNL
Conijntje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 06:01:
[...]

Wat ik tot nu toe heb gezien is dat de review auto's allemaal op stand 8 stonden.
Yes!
Af-fabriek staan Ohlins op 8

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
[...]

Ook zonder sticker is dat een beetje boel lelijk. Maar neem toch aan dat dit alleen voor de pers auto’s is?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik rij zelf geen auto, maar wat een mooie wagen zeg!
Overigens al best veel bestellingen in dit topic!

• MarvinOA
JohnDoe77 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Ook zonder sticker is dat een beetje boel lelijk. Maar neem toch aan dat dit alleen voor de pers auto’s is?
Deze vraag heb ik ooit een keer an support gesteld: de sticker zit er standaard op... Was ook al vanuit de configurator te zien. Schijnt vrij makkelijk te verwijderen te zijn.

Even opgezocht wat ik er toen over zei:
Overigens een update over chrome en stickers:

De "Polestar 2 is een elektrische auto" stickers zitten standaard op de zijkant. Maar zijn verwijderbaar. Moet je wel zelf doen.

Moon, Void en Midnight: chromen/zilveren accenten
Thunder, Snow en Magnesium: zwarte accenten

De medewerker zij letterlijk: Alle accenten kunt u op ons configuratie scherm zien via www.Polestar.com

[ Voor 41% gewijzigd door MarvinOA op 23-07-2020 08:34 ]

• wijmabrouwer23
wijmabrouwer23 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:02:
[...]

Dat is wel bijzonder... Mijn P2 is vanochtend door Athlon besteld, zojuist bevestiging binnen gekregen met door Polestar aangegeven verwachte levering in week 46 (7 nov). Misschien dat Athlon een aantal plekken gereserveerd had?

Zijn hier meer Athlon klanten? Zo ja, hoe hebben jullie toegang gekregen tot de Polestar status informatie? Kan ik op termijn een uitnodiging van Polestar verwachten op het bij Athlon bekende email adres of moet ik daar zelf nog actie op ondernemen?
Dankzij de mooie review van Bart is deze een beetje ondergesneeuwd :). Inmiddels contact gehad met Athlon en Polestar, maar die kunnen mij niet echt verder helpen. Iemand nog een gouden tip?

• MarvinOA
wijmabrouwer23 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Dankzij de mooie review van Bart is deze een beetje ondergesneeuwd :). Inmiddels contact gehad met Athlon en Polestar, maar die kunnen mij niet echt verder helpen. Iemand nog een gouden tip?
Wat de meeste mensen hebben gedaan hier is een account aanmaken met het mailadres dat bij Athlon bekend is. Met een beetje geluk is de order daar dan aan gekoppeld.

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
wijmabrouwer23 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Wat voor uitnodiging verwacht je van Polestar? Om een account aan te maken of voor een proefrit?
Die eerste krijg je niet, dus wat @MarvinOA hierboven zegt is the way to go.
Een uitnodiging voor een proefrit krijg je alleen als je voor een proefrit hebt aangemeld.

• BartWNL
De medewerker gisteren vertelde mij dat LM's geen batches konden reserveren. Ze konden de auto echt alleen bestellen als deze direct op naam gezet kon worden. Vandaar ook dat bijna iedereen direct gelinkt is aan een polestar account met zijn of haar zakelijk adres.

Weet niet natuurlijk niet in hoeverre Polestar hier vanaf wijkt voor sommige LM's, maar het standaard protocol lijkt te zijn: auto pas te reserveren/bestellen als deze gekoppeld kan worden aan persoon.

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2025
MarvinOA schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Wat de meeste mensen hebben gedaan hier is een account aanmaken met het mailadres dat bij Athlon bekend is. Met een beetje geluk is de order daar dan aan gekoppeld.
Geen ervaring met Athlon maar wel ander LM(friesland lease) , daar ging dit inderdaad ook zo. Het duurde wel een maand ofzo voordat de order zichtbaar was onder mijn account.

P2

• Inspired
Mga1600 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:02:
Hoe de gemiddelde snelheid precies berekend wordt door de board computer (BC) weet ik ook niet maar bij mijn Volvo’s kwam dat getal nooit boven de 56 uit terwijl ik vaak ook ritten over de snelweg deed met 130. Ik heb me daar altijd over verbaasd omdat mijn eigen rekensommetjes veel hoger uitkwamen. Een rit die ik vaak deed was er een van 170 km en daar deed ik dan soms 1hr40 min over soms wat korter of langer, maar altijd boven de 100 gemiddeld dus - en toch kwam het gemiddelde volgens de BC nooit boven de 56.
Kortom: verbindt dus geen ingewikkelde theorieën aan dat getal.van de gemiddelde snelheid.
De tripmeter hebben ze gereset. 43m over 30km. Dat is gewoon een simpele berekening wat de auto doet dus. Niks ingewikkeld.

• wijmabrouwer23
Dank allen! Ik heb zojuist een Polestar account aangemaakt met mijn zakelijke mail adres. Hopen dat de order daar dan op termijn gaat verschijnen!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BartWNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:12:
[...]

Af-fabriek staan Ohlins op 8
Dat is dan gewijzigd ten opzichte van de eerdere intentie. Voortschrijdend inzicht wellicht.
De auto's zouden worden afgeleverd met stand 9 vóór en stand 10 achter. Dat werd indertijd aangegeven door de chef-tester van Polestar na wat doorvragen van het testteam van TopGear.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• BartWNL
Was het al bekend trouwens dat de radar aan de voorkant ook verwarmd is? Zodat ook in koude omstandigheden de radar nog gewoon werkt zoals verwacht.

• Beosoft
Inspired schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:50:
Sprintjes blijven heel lang leuk. :)
Dat denk ik ook O-)

Volvo XC 40 P8

• BartWNL
100%

Tenzij je partner mee is en diegene het niet echt kan waarderen constant, maar dat is weer een andere zorg :+

• Beosoft
BartWNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:54:
[...]

100%

Tenzij je partner mee is en diegene het niet echt kan waarderen constant, maar dat is weer een andere zorg :+
Ik zal er meer alleen in zitten dan samen, dus dat komt wel goed oOo

Volvo XC 40 P8

• P2_Moon
  • Laatst online: 10-06-2025
Berichtje over beschikbare streaming apps. https://www.polestar.com/...nderweg-media-te-streamen

P2 Moon 19”

• robklink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
bij de P2 zit standaard 3 jaar connectivteitsdiensten. wat gebeurd er na de 3 jaar? moet je dan zelf een sim kaart abbo afsluiten om gebruik te kunnen maken van spotify en google maps?

• BartWNL
robklink schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:35:
bij de P2 zit standaard 3 jaar connectivteitsdiensten. wat gebeurd er na de 3 jaar? moet je dan zelf een sim kaart abbo afsluiten om gebruik te kunnen maken van spotify en google maps?
Volgens mij kan je de connectiviteitsdiensten daarna voor 50 euro per jaar verlengen.

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-01 23:01
Ik hoop dat Apple Music ook bij die lijst zal komen.

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Net een testrit geboekt in Gent, zaterdag om 9:00. Heel benieuwd! :D

Voor de andere Belgen hier: boeken kan nu via deze link https://www.polestar.com/nl-be/test-drive/

[ Voor 42% gewijzigd door Laurent1602 op 23-07-2020 12:00 ]

• Poleposition
Laurent1602 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:59:

Voor de andere Belgen hier: boeken kan nu via deze link https://www.polestar.com/nl-be/test-drive/
[/quote]
Zal je in Gent dagje voor zijn. Kunnen we nadien onze impressies vergelijken!

• BartWNL
Ben ook zeer benieuwd naar jullie ervaringen heren!

• S2000jan
Mail ook gehad

Hopen dat er vanavond nog een plaatsje is. Afstemming met de madam nodig :p

• Laurent1602
Poleposition schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:22:
Laurent1602 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:59:

[/quote]
Zal je in Gent dagje voor zijn. Kunnen we nadien onze impressies vergelijken!
Was jij daar ook vorige week woensdagavond? Dacht een post van je gelezen te hebben op het forum dat je er ook was geweest die dag?

• Afrokwijt
BartWNL schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:43:
Was het al bekend trouwens dat de radar aan de voorkant ook verwarmd is? Zodat ook in koude omstandigheden de radar nog gewoon werkt zoals verwacht.
Yess, en dat is mooi. Heb een keer in het donker, met slecht zicht door sneeuw, gereden op een onverlichte autobahn met wegwerkzaamheden, en dan is het vervelend als de ACC er mee ophoudt.

• BlacKstaR-
https://e-engine.de/polestar-2-die-alternative/
Die Normrunde

Bis auf einige Petitessen gefällt uns der Polestar 2 ausgesprochen gut, nun muss er beweisen, dass auch die Fahreigenschaften korellieren. Dazu begeben wir uns auf die e-engine-Normrunde. Um volle Vergleichbarkeit zu behalten, fahren wir erst mal zum üblichen Startpunkt bei der Redaktion. Der liegt rund 17 Kilometer von der Lokalität der Präsentation entfernt. Mit einem kurzen Stück über die A99. Und da sehen wir bereits bei Tempo 130 einen Stromverbrauch, der um die 23 kWh liegt. Sollte der Zwo womöglich wieder so ein Stromfresser sein? Mal sehen.
Die erste Hälfte der Normrunde

Daten auf Null gestellt und auf geht’s. Raus aus der Stadt, auf die A99, dann über eine Baustelle bei der A96 in Richtung Ausfahrt Starnberg/Gilching. Der Stromverbrauch bleibt bei harten 22 kWh. Das kann ja heiter werden. Apropos heiter: die Außentemperatur beträgt 23°C und die Klimanlage steht auf 22°C. Es geht nach der Autobahn auf die Landstrasse mit kurzen Kurven. Der Wagen liegt, gemessen am Gewicht, gut in der Kurve, auch kurze Richtungswechsel machen Spaß. Dennoch: die 2,1 Tonnen sind spürbar. Ein Tesla Model 3 auf derselben Strecke fühlt sich spürbar leichtfüßiger an.
Schlechte Straßen sind kein Problem

Es folgen Straßen mit üblem und rissigem Belag. Kein Problem für den Zwo. Der Verbrauch bleibt bei flotter Fahrt um die 21 kWh. Es folgen topografische Spärenzchen. Es geht auf, es geht ab, die Rekuperation wird das erste Mal heftiger in Anspruch genommen. Wir haben den Wagen auf Ein-Pedal-Fahren eingestellt. Ein echtes Bremsen ist nicht notwendig. Vom “Gas” gehen reicht völlig aus. Toll. Und plötzlich sinkt der Verbrauch stetig. Ob wir noch eine 1 zu sehen bekommen? Ja. Am Ende kommen wir mit 19,3 kWh in der Redaktion an. Das ist ziemlich genau der Wert, den Polestar als “gewichteten Energieverbrauch” angibt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSwwR5GH6wEdbe2V9OxoMroq2mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvNbho8CAGdN5HNZ9lucJdxt.jpg?f=fotoalbum_large

WLTP waarde, op tiende nauwkeurig geraakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri5QhPYhN0GVJONbxJFnMbDigl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdJDuC1MaKJJLKMPfXmCqRLo.jpg?f=fotoalbum_large
Testauto: 20 ''inch non-PP

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Afrokwijt schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:19:
[...]

Yess, en dat is mooi. Heb een keer in het donker, met slecht zicht door sneeuw, gereden op een onverlichte autobahn met wegwerkzaamheden, en dan is het vervelend als de ACC er mee ophoudt.
Op ACC door de sneeuw, ben je wel helemaal lekker?

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:18
Ik lees dat er al mensen een afspraak gemaakt hebben (zelfs al gereden..) voor een proefrit, maar de spaces gaan toch pas zaterdag open??

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• Spanky79
Toch niet slecht hoor, die actieradius.

Regeneratief remmen en de warmtepomp doen denk ik toch hun werk wel goed. Benieuwd hoe dit voor de xc40 gaat zijn, die is minder aerodynamisch natuurlijk.

• S2000jan
Spanky79 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:24:
Toch niet slecht hoor, die actieradius.

Regeneratief remmen en de warmtepomp doen denk ik toch hun werk wel goed. Benieuwd hoe dit voor de xc40 gaat zijn, die is minder aerodynamisch natuurlijk.
geen warmtepomp in de P2 (helaas)

• Beosoft
S2000jan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Die warmtepomp kan het feit dat de P8 minder airodinamisch is wel compenseren lijkt me.
Was trouwens de optie waar ik het kortst over na hoefde te denken.

:)

Volvo XC 40 P8

• P2void19noPP
  • Laatst online: 07-11-2025
Afleverdatum heden zonder bericht verschoven van augustus naar september.

• Beosoft
P2void19noPP schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:54:
Afleverdatum heden zonder bericht verschoven van augustus naar september.
Verkeerde topic? :P

Volvo XC 40 P8

• RJV2

RJV2

P8

koifim schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Nou, ik vind acc bij mist en sneeuw juist geweldig. Niet dat je die op 130 Km/h moet instellen maar de radar “ziet” opkomend verkeer dan eerder dan ik. Zeker als het systeem ver vooruit laat kijken. Echt een extra hulp die je dan goed kunt gebruiken.

• Spanky79
S2000jan schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Oh, ik heb wel even gezocht en zag dat er wel een in zou komen? Blijkbaar een verkeerd gerucht gelezen...

Nouja, mijn p8 krijgt er wel een, hopelijk pakt die inderdaad wat terug van de range die de aerodynamica kwijt raakt. Volgens Volvo tot 30km.

[ Voor 8% gewijzigd door Spanky79 op 23-07-2020 16:35 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hebben mensen ondertussen al een definitieve datum waarop ze hun polestar gaan ontvangen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• P2Hattem
JackBol schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:44:
Hebben mensen ondertussen al een definitieve datum waarop ze hun polestar gaan ontvangen?
Helaas :(

• 4v4t4r
Beosoft schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Die warmtepomp kan het feit dat de P8 minder airodinamisch is wel compenseren lijkt me.
Was trouwens de optie waar ik het kortst over na hoefde te denken.

:)
P8 is ook zwaarder en de aero is serieus minder hoor.. die warmtepomp doet MAX 30 km in ideale omstandigheden.. WLTP voor P8 was 400km en P2 470.. dus ik zou zeggen, realistische kms voor P2 minus 70km geeft je wellicht P8 range (nog steeds ernstig afhankelijk van de omstandigheden uiteraard) plus 20 a 25 km voor de warmtepomp als je die optie hebt ?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Poleposition
Laurent1602 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:47:
[...]

Was jij daar ook vorige week woensdagavond? Dacht een post van je gelezen te hebben op het forum dat je er ook was geweest die dag?
Hansieo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:23:
Ik lees dat er al mensen een afspraak gemaakt hebben (zelfs al gereden..) voor een proefrit, maar de spaces gaan toch pas zaterdag open??
Heb de wagen vorige woensdagnamiddag In een soort van preview In Gent gezien. Testrit dus morgen. Heb nogal serieus (figuurlijk), op de bel van Polestar België gedrukt de voorbije maanden (en met heel toffe en informatieve respons) waardoor men mij (en dus ook Laurent) blijkbaar spontaan per telefoon uitgenodigd heeft voor een testrit vóór de eigenlijke start ervan zaterdag.

• Mga1600
4v4t4r schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:03:
[...]

P8 is ook zwaarder en de aero is serieus minder hoor.. die warmtepomp doet MAX 30 km in ideale omstandigheden.. WLTP voor P8 was 400km en P2 470.. dus ik zou zeggen, realistische kms voor P2 minus 70km geeft je wellicht P8 range (nog steeds ernstig afhankelijk van de omstandigheden uiteraard) plus 20 a 25 km voor de warmtepomp als je die optie hebt ?
WLTP voor P8 is als >400 genoemd. Er zijn ook getallen gepubliceerd van 430 km, maar de officiële testcijfers zijn er nog niet.
We gaan het zien en ik denk dat je je met een EV nooit rijk moet rekenen. Dus ik hou zelf rekening met niet meer dan 300 km reëel (met 100% lading bij vertrek) voor de P8 waarbij de warmtepomp het verschil bij koude dagen t.o.v.dagen met 25 graden dagen wat zal gladstrijken, Die pomp zal alleen nut hebben om de auto en het accupakket op temperatuur te helpen houden zodat de elektrische verwarming het wat gemakkelijker heeft, maar ik zie niet hoe hij op mooie dagen wat zou kunnen bijdragen.. ....

(Hoe ik aan die 300 km kom? Een benadering als volgt: Mijn hybride XC90 T8 had een accu van net geen 11 kW, die voor 80% bruikbaar was voor het rijden in pure stand. ( de rest werd vastgehouden voor o.m. rijden in AWD stand, file rijden e.d.).
Daarmee kwam ik in de zomer een kleine 40 km mee). Dat verbruik was bij die auto dus in de orde van grootte van 23 kWh/100 km.
De XC90 is weliswaar aanmerkelijk groter en breder en hoger dan de P8, en zelfs ook nog wel wat zwaarder, maar daar staat tegenover dat de P8 twee elektromotoren heeft ( en dus meer efficiency verliezen zal hebben denk ik) . Daarom geloof ik dat een reeel gebruik van 24kwh/100 km wel ongeveer haalbaar zal zijn voor de P8. Uitgaande van 73kw netto zou je dat dus 300 km ver moeten kunnen brengen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 23-07-2020 17:40 ]

• S2000jan
Joepie testrit nu zondag om 15u45 in Antwerpen!

• BlacKstaR-

Heb ehm zelf nog niet gezien

Reactie: we hebben goud in handen :)

[ Voor 10% gewijzigd door BlacKstaR- op 23-07-2020 18:05 ]

• Laurent1602
Poleposition schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:15:
[...]

[...]

Heb de wagen vorige woensdagnamiddag In een soort van preview In Gent gezien. Testrit dus morgen. Heb nogal serieus (figuurlijk), op de bel van Polestar België gedrukt de voorbije maanden (en met heel toffe en informatieve respons) waardoor men mij (en dus ook Laurent) blijkbaar spontaan per telefoon uitgenodigd heeft voor een testrit vóór de eigenlijke start ervan zaterdag.
Die preview inderdaad. Ik was daar 's avonds, leuk om nog eens de wagens van dichterbij te zien. Het kan een foute indruk zijn, maar ik had ook het gevoel dat de 'vegan' zetelbekleding kwalitatiever aanvoelde dan die op het exemplaar op het autosalon. Daardoor was ik wel aangenaam verrast, want toen was ik daar niet helemaal weg van. (Maar tegelijk wil ik ook geen beige interieur, dusja).
Ik heb vooral contact gehad met Polestar omdat mij in de loop van mei nog werd gegarandeerd via de telefonische support dat mijn auto in juni ging geleverd worden, waarop ik mijn V60 te koop heb gezet. Aangezien ik door het vele thuiswerk toen wel makkelijk weg kon zonder auto tot midden/eind juli was dat absoluut geen probleem, en kon ik op mijn gemak een koper zoeken die er een goeie prijs voor wou geven. Dat is me verrassend snel gelukt. Maar toen kwam de P2 plots een stuk later... Na wat aandringen heb ik samen met Polestar en ACG tot een goede oplossing gekomen en rijd ik nu een huurwagen van ACG tot mijn P2 geleverd wordt :)

• Mga1600
RJV2 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Nou, ik vind acc bij mist en sneeuw juist geweldig. Niet dat je die op 130 Km/h moet instellen maar de radar “ziet” opkomend verkeer dan eerder dan ik. Zeker als het systeem ver vooruit laat kijken. Echt een extra hulp die je dan goed kunt gebruiken.
Ik gebruik de Pilot Assist (= ACC + automatisch sturen) ook bij heel slecht weer. Hoe slechter de omstandigheden, hoe meer je er aan hebt! Heb wel gereden bij een dwarse windkracht 10 op de snelweg waarbij Pilot Assist me moeiteloos en keurig tussen de lijntjes hield terwijl ik het stuur alleen maar losjes hoefde aan te raken.
Ook in situaties waar het zo hard regende dat ik zelf de witte strepen niet meer zag deed Pilot Assist het uitstekend (al blijf je onder die omstandigheden natuurlijk wel alert)

• wijmabrouwer23
Wilde hem net posten. Hij is echt heel enthousiast: "one of the best, maybe the best, car I have ever driven".

• Mga1600
Laurent1602 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:47:
[...]

Maar toen kwam de P2 plots een stuk later... Na wat aandringen heb ik samen met Polestar en ACG tot een goede oplossing gekomen en rijd ik nu een huurwagen van ACG tot mijn P2 geleverd wordt :)
Nou ja....”plotseling”......., de hele wereld heeft 2 maanden op slot gestaan..... niet echt een verassing lijkt me dat de auto dan later komt..... maar wel vervelend natuurlijk.....

• Laurent1602
Mga1600 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:55:
[...]

Nou ja....”plotseling”......., de hele wereld heeft 2 maanden op slot gestaan..... niet echt een verassing lijkt me dat de auto dan later komt..... maar wel vervelend natuurlijk.....
Tja, wel "plots" als Polestar bleef volhouden dat zij daar geen last van hadden...

• Afrokwijt
koifim schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:21:
[...]
Mn vriendin vindt van wel :P.

ACC instellen op grotere afstand + zuinig optrekken. Rustig je voorligger volgen die ook rustig rijdt. ACC ziet eerder dat een auto vertraagd of flink op de rem moet staan. Het betekent dat je meer op de gehele omgeving kan opletten ipv dat je non-stop moet inschatten of je voorligger remt.

Ik vind het juist verstandig in een situatie waarin je niet in een eventuele schrikreactie op de rem moet trappen omdat je een 0,5 - 1 sec later reageert dan een ACC.

• Spanky79
4v4t4r schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:03:
[...]

430, maar nog niets officieel.

Die warmtepomp gaat je niet veel meer kilometers geven, die zorgt er voor dat je vaker de optimale hoeveelheid kilometers kunt rijden, cq minder range verliest bij minder optimale omstandigheden.

• P2Hattem
Zie net op de website dat ik (zomaar) van augustus naar september geschoven ben voor de levering. Ik heb toch geen ID.3 besteld 8)7 ?!

De auto stond op de Titus en is dus sinds 11/7 al aan wal. Dat hoeft toch geen 6-8 weken te duren zou ik denken?!

• Spanky79
Mga1600 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:36:
[...]

WLTP voor P8 is als >400 genoemd. Er zijn ook getallen gepubliceerd van 430 km, maar de officiële testcijfers zijn er nog niet.
We gaan het zien en ik denk dat je je met een EV nooit rijk moet rekenen. Dus ik hou zelf rekening met niet meer dan 300 km reëel (met 100% lading bij vertrek) voor de P8 waarbij de warmtepomp het verschil bij koude dagen t.o.v.dagen met 25 graden dagen wat zal gladstrijken, Die pomp zal alleen nut hebben om de auto en het accupakket op temperatuur te helpen houden zodat de elektrische verwarming het wat gemakkelijker heeft, maar ik zie niet hoe hij op mooie dagen wat zou kunnen bijdragen.. ....

(Hoe ik aan die 300 km kom? Een benadering als volgt: Mijn hybride XC90 T8 had een accu van net geen 11 kW, die voor 80% bruikbaar was voor het rijden in pure stand. ( de rest werd vastgehouden voor o.m. rijden in AWD stand, file rijden e.d.).
Daarmee kwam ik in de zomer een kleine 40 km mee). Dat verbruik was bij die auto dus in de orde van grootte van 23 kWh/100 km.
De XC90 is weliswaar aanmerkelijk groter en breder en hoger dan de P8, en zelfs ook nog wel wat zwaarder, maar daar staat tegenover dat de P8 twee elektromotoren heeft ( en dus meer efficiency verliezen zal hebben denk ik) . Daarom geloof ik dat een reeel gebruik van 24kwh/100 km wel ongeveer haalbaar zal zijn voor de P8. Uitgaande van 73kw netto zou je dat dus 300 km ver moeten kunnen brengen.)
Ik verwacht we iets meer. 320 in worst case scenario, 370 a 380 als we veel geluk hebben en een beetje rustig rijden.

De polestar is ook niet echt aerodynamisch en doet het toch best goed.
Pagina: 1 ... 38 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.