Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.474.179 views

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:22
Beosoft schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Top dat je hem nog dit jaar geleverd gaat krijgen :)
Wanneer heb je getekend voor de P8 als ik vragen mag?
Wat mij was verteld is dat er begin dit jaar geen P8 meer te bestellen was (klopt ook, ik werd sort of uitgelachen zelfs dat ik het nog probeerde in feb/maart).. ik had zelfs de hoop opgegeven op een hoge/grote EV en belde ergens in mei om te praten over de gewone XC40.. de dealer vertelde me toen dat ze extra auto's voor NL kregen en hij er nog 3 had voor 2020 levering (gegarandeerd op kenteken voor 31 dec ) Ik heb er gelijk 1 in optie genomen en de definitieve bestelling was 8 juni pas. de kans is nu gewoon erg klein, maar ik zou indd alle dealers even afbellen.. (niet via leasemij..) misschien heb je ook mazzel!

Zeekr 7x Privilege AWD

• 4v4t4r
FirstEV schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Polestar heeft ook aangegeven dat de eerste auto's (voor journalisten/testritten) nog niet de definitieve versie van de software bevatten. Voor zover je van 'definitief' kunt spreken natuurlijk. Misschien dat de geluiden dan ook pas toegevoegd worden.
Als ze er eenmaal zijn, dan denk ik niet dat ze uit te schakelen zijn. Is volgens mij in regelgeving vastgelegd.
in mijn PHEV kan ik het geluid gewoon uit doen met een knopje. Volgens mij is geluid wenselijk - maar is het echt wettelijk verplicht nu?

Zeekr 7x Privilege AWD

• FirstEV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-01 21:19
Montalbano schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:26:
[...]

Ik begrijp de vraag wel, of tenminste, ik heb dat ook wel een beetje. Het uitspreken van instructies tegen de auto daar heb ik me inmiddels overheen gezet, maar om nou de auto aan te spreken met hey Google of hey Volvo om te wachten op een pliepje, als dat net zo handig met een knopje onder je duim kan... dat lijkt mij ook prettiger.
Ik begrijp de vraag nog steeds niet. Want het knopje waar jij het over hebt, is al aanwezig op het stuur.

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
4v4t4r schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Wat mij was verteld is dat er begin dit jaar geen P8 meer te bestellen was (klopt ook, ik werd sort of uitgelachen zelfs dat ik het nog probeerde in feb/maart).. ik had zelfs de hoop opgegeven op een hoge/grote EV en belde ergens in mei om te praten over de gewone XC40.. de dealer vertelde me toen dat ze extra auto's voor NL kregen en hij er nog 3 had voor 2020 levering (gegarandeerd op kenteken voor 31 dec ) Ik heb er gelijk 1 in optie genomen en de definitieve bestelling was 8 juni pas. de kans is nu gewoon erg klein, maar ik zou indd alle dealers even afbellen.. (niet via leasemij..) misschien heb je ook mazzel!
Ik heb eind april mijn krabbel al gezet, ik had de mazzel dat er een plekje vrij was gekomen.
Ga wel ff bellen met de dealer om te vragen of er wat meer duidelijk is qua levertijd.

Volvo XC 40 P8

• 4v4t4r
Beosoft schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Ik heb eind april mijn krabbel al gezet, ik had de mazzel dat er een plekje vrij was gekomen.
Ga wel ff bellen met de dealer om te vragen of er wat meer duidelijk is qua levertijd.
In de orderbevestiging : Te verwachten leverweek 52-2020
mailtje 3 weken later (lijkt een geautomatiseerde mail te zijn van de dealer) : Volgens opgave van de fabriek zal uw Volvo in week 47 geproduceerd worden. Wij verwachten uw auto te ontvangen in week 50. Zodra er wijzigingen zijn in de productie of leverdata, laten wij u dat uiteraard zo snel mogelijk weten.

ontvangen in week 50 lijkt me uitlevering 51/52 indd (afhankelijk van drukte)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Beosoft
4v4t4r schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:56:
[...]

In de orderbevestiging : Te verwachten leverweek 52-2020
mailtje 3 weken later (lijkt een geautomatiseerde mail te zijn van de dealer) : Volgens opgave van de fabriek zal uw Volvo in week 47 geproduceerd worden. Wij verwachten uw auto te ontvangen in week 50. Zodra er wijzigingen zijn in de productie of leverdata, laten wij u dat uiteraard zo snel mogelijk weten.

ontvangen in week 50 lijkt me uitlevering 51/52 indd (afhankelijk van drukte)
Ok nette communicatie. Ik wordt zo teruggebeld dan hoop ik meer te horen _/-\o_

Volvo XC 40 P8

• FirstEV
4v4t4r schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:38:
[...]

in mijn PHEV kan ik het geluid gewoon uit doen met een knopje. Volgens mij is geluid wenselijk - maar is het echt wettelijk verplicht nu?
Zie https://tweakers.net/nieu...en-bij-lage-snelheid.html

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 17:17
Beosoft schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Top dat je hem nog dit jaar geleverd gaat krijgen :)
Wanneer heb je getekend voor de P8 als ik vragen mag?
Ik had de plek al gereserveerd, leasemaatschappij heeft begin vorige week officieel besteld, tenminste, heb ik bevestigd gekregen.

Maar de productieplaats stond al een week of drie voor mij gereserveerd. Volvo dealer wil de mensen uit mijn bedrijf graag servicen, rijden er toch best een aantal mooie leasewagens van ze rond. Toen ik mijn werkgever noemde was niets meer een probleem...ook niet het vasthouden van een plekje

• FirstEV
Door de vorm van de zijruiten achterin de P2, gaan ze maar tot de helft open. In combinatie met het gelaagde glas wordt ontsnappen voor de achterpassagiers zo wel erg moeilijk gemaakt.
Estethiek heeft hier blijkbaar van veiligheid gewonnen.

• Beosoft
Spanky79 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Ik had de plek al gereserveerd, leasemaatschappij heeft begin vorige week officieel besteld, tenminste, heb ik bevestigd gekregen.

Maar de productieplaats stond al een week of drie voor mij gereserveerd. Volvo dealer wil de mensen uit mijn bedrijf graag servicen, rijden er toch best een aantal mooie leasewagens van ze rond. Toen ik mijn werkgever noemde was niets meer een probleem...ook niet het vasthouden van een plekje
Nice! 8)

Volvo XC 40 P8

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-11-2025
FirstEV schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:19:
Door de vorm van de zijruiten achterin de P2, gaan ze maar tot de helft open. In combinatie met het gelaagde glas wordt ontsnappen voor de achterpassagiers zo wel erg moeilijk gemaakt.
Hamer achterin en dak inslaan

• Beosoft
P2void19noPP schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Hoppa niet moeilijk doen! 8)7

Volvo XC 40 P8

• FirstEV
P2void19noPP schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Goed punt! Had ik niet aan gedacht.
Toch zou het vreemd zijn als juist het dak niet van gelaagd glas zou zijn.

• Spanky79
Soms heb je wel eens een gelukje. Nu is het wachten geblazen. Geplande levering 28-12. Beloofd is 'gegarandeerde' levering in 2020.... maar echte garantie krijg je niet via een leasemaatschappij helaas. Ik ben zelf niet betrokken bij het echte koopcontract.

• Mga1600
  • Laatst online: 23:27
FirstEV schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:19:
Ik stap altijd door de deur naar buiten, nooit door het raam....want bij heel veel auto’s gaan de achterramen maar gedeeltelijk open. En eerlijk gezegd: wat is de kans dat beide achterdeuren geblokkeerd zouden zijn (om welke reden dan ook) en de ramen wel open kunnen terwijl er ruimte naast de auto is om er uit te kruipen voor een mens van gemiddelde grootte en souplesse?

Het dak lijkt me inderdaad een betere vluchtroute.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• FirstEV
Mga1600 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Ik stap altijd door de deur naar buiten, nooit door het raam....want bij heel veel auto’s gaan de achterramen maar gedeeltelijk open. En eerlijk gezegd: wat is de kans dat beide achterdeuren geblokkeerd zouden zijn (om welke reden dan ook) en de ramen wel open kunnen terwijl er ruimte naast de auto is om er uit te kruipen voor een mens van gemiddelde grootte en souplesse?

Het dak lijkt me inderdaad een betere vluchtroute.
Ik zie dit nu net in de beschrijving van de standaard features over het panoramadak: "Het glas zit vast en is gelaagd, waardoor het zelfs bij een botsing of inbraak op zijn plaats blijft."
Tja, daar zit je dan met je hamertje...

Voortaan voor het instappen dus bidden dat die ene hele kleine kans zich niet voor zal doen.

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-11-2025
FirstEV schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Ik zie dit nu net in de beschrijving van de standaard features over het panoramadak: "Het glas zit vast en is gelaagd, waardoor het zelfs bij een botsing of inbraak op zijn plaats blijft."

Voortaan voor het instappen dus bidden dat die ene hele kleine kans zich niet voor zal doen.
Gewoon het deel van de zijruit achter dat niet verder naar beneden gaat kapot tikken met het hamertje.

• FirstEV
Alingsås schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Gewoon het deel van de zijruit achter dat niet verder naar beneden gaat kapot tikken met het hamertje.
Als ik achterin zou zitten, dan zou ik in paniek op alles in de buurt rammen. Dus ja ook op het stukje ruit dat nog in de weg zit. Ik ben alleen sceptisch over hoe gemakkelijk je gelaagd glas kunt breken.

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-12-2025
De eerste keer dat ik de P2 en M3 fysiek naast elkaar zie staan:
https://youtu.be/5Id0_ucGCkI

• drtngs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
Quark2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:55:
[...]

Ja echt, ga je hem wrappen? Ik hou het bij moon en ben er heel blij mee. Ik overweeg alleen in het donkere interieur tzt wat lichtere accenten aan te brengen, maar eerst de auto maar eens in het echt zien. Ik kan niet wachten!
Ja @Quark2 ik twijfel dus nog heel erg, eerst maar eens zien inderdaad. Moon oogt ook wel heel tof zo in het echt (op die ene foto dan die ik gezien heb)
Ik ben niet zo van dat beigige als de zon fel is... ik wil gewoon meer beelden zien van de P2 in die kleur 🤣

• Beosoft
Afrokwijt schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:08:
De eerste keer dat ik de P2 en M3 fysiek naast elkaar zie staan:
https://youtu.be/5Id0_ucGCkI
Grappig gedaan :-)

Volvo XC 40 P8

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
[...]

Polestar heeft ook aangegeven dat de eerste auto's (voor journalisten/testritten) nog niet de definitieve versie van de software bevatten. Voor zover je van 'definitief' kunt spreken natuurlijk. Misschien dat de geluiden dan ook pas toegevoegd worden.
Als ze er eenmaal zijn, dan denk ik niet dat ze uit te schakelen zijn. Is volgens mij in regelgeving vastgelegd.
Dat laatste dacht ik ook! Maar heeft iemand van jullie al iets gehoord van dit soort geluiden als er bijvoorbeeld een E-tron langs rijdt?

• JohnDoe77
FirstEV schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Het zijraam kun je inslaan of de deur open doen als hij onderwater gelopen is. Gebeurt gelukkig niet zo vaak en als jij je er zoveel zorgen om maakt, dan een andere auto kiezen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Spanky79 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Soms heb je wel eens een gelukje. Nu is het wachten geblazen. Geplande levering 28-12. Beloofd is 'gegarandeerde' levering in 2020.... maar echte garantie krijg je niet via een leasemaatschappij helaas. Ik ben zelf niet betrokken bij het echte koopcontract.
Dat apparaat hoeft alleen maar voor 31-12 op Nederlandse bodem te staan om een 2020 kenteken aan te kunnen vragen. Uitleveren kan dan in principe in Januari.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07-2025
JohnDoe77 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Dat laatste dacht ik ook! Maar heeft iemand van jullie al iets gehoord van dit soort geluiden als er bijvoorbeeld een E-tron langs rijdt?
Nee. Ik heb recentelijk een etron langs horen rijden op een parkeerplaats en die maakte geen geluid

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
Via de Polestar FB groep, meer foto's van de P2 in Moon!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/115823495_3036410446500326_2603182491685816448_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=K0a1dUO-LVoAX96Cg-A&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=c6ccec41f42fe7d500f621443c665fa4&oe=5F3D6FEF

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/115821599_3036410419833662_8218133325760432818_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=b9115d&_nc_ohc=7abhaD4gkS0AX8InaGc&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=e9904d9e48ea2d2f4f86ed26ac76f402&oe=5F3CBDB3

• FirstEV
JohnDoe77 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Het zijraam kun je inslaan of de deur open doen als hij onderwater gelopen is. Gebeurt gelukkig niet zo vaak en als jij je er zoveel zorgen om maakt, dan een andere auto kiezen.
Dat van dat inslaan ga ik niet meer op in; moet je maar beter/meer lezen. En de deur open doen wanneer de auto al deels onder water is gelopen, is inmiddels achterhaald. Tegenwoordig wordt geadviseerd om zo snel mogelijk de deur te openen.

Ik begon erover omdat ik de combinatie van gelaagde zijruiten met de halve opening zo ongelukkig vind gekozen door een Volvo-dochteronderneming. Maar misschien heeft Polestar juist heel goed de Volvo-statistieken bestudeerd en geconcludeerd dat het een aanvaardbaar risico is.

Als je het gezever om niets vindt, zeg dat dan gewoon i.p.v. met een bijdehante opmerking te eindigen.

• Spanky79
JackBol schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Dat apparaat hoeft alleen maar voor 31-12 op Nederlandse bodem te staan om een 2020 kenteken aan te kunnen vragen. Uitleveren kan dan in principe in Januari.
Inderdaad. Dat wist ik overigens wel, dus geen probleem, zolang die bijtelling maar in 2020 valt....

• JohnDoe77
FirstEV schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:50:
[...]

Dat van dat inslaan ga ik niet meer op in; moet je maar beter/meer lezen. En de deur open doen wanneer de auto al deels onder water is gelopen, is inmiddels achterhaald. Tegenwoordig wordt geadviseerd om zo snel mogelijk de deur te openen.

Ik begon erover omdat ik de combinatie van gelaagde zijruiten met de halve opening zo ongelukkig vind gekozen door een Volvo-dochteronderneming. Maar misschien heeft Polestar juist heel goed de Volvo-statistieken bestudeerd en geconcludeerd dat het een aanvaardbaar risico is.

Als je het gezever om niets vindt, zeg dat dan gewoon i.p.v. met een bijdehante opmerking te eindigen.
Je hoeft daar ook niet op in te gaan hoor; liever niet want je hebt al genoeg reacties gehad van anderen die het over een raam intikken hadden.

Logisch dat je zo snel mogelijk de auto uit probeert te komen en bij voorkeur via het raam. Maar genoeg over gezegd. Was vriendelijk bedoeld.

En “bijdehante” opmerking; het is maar net wat je bijdehand vindt. Als jij zegt dat je eerst gaat bidden voor je de Polestar ingaat omdat de ruit niet volledig naar beneden gaat, zou ik voor een auto kiezen die dat wel doet. Je kunt dat bijdehand vinden, zo kan ik jou door je opmerking een beetje een “drama queen” vinden! Maar laten we het gezellig houden ;)

• Beosoft
Beosoft schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Ok nette communicatie. Ik wordt zo teruggebeld dan hoop ik meer te horen _/-\o_
Ok ben net gebeld.... Er worden nog geen exacte data genoemd (mede doordat de datum waar mee gewerkt wordt al meerdere keren naar achteren is bijgesteld. Maar wat er naar de dealer gecommuniceert is dat de auto's rond 11 november binnen zouden komen. Zit nu dus nog een mooie ruime marge in tot aan het einde van het jaar :*)

Volvo XC 40 P8

• JohnDoe77
Quark2 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:18:
[...]

Nee. Ik heb recentelijk een etron langs horen rijden op een parkeerplaats en die maakte geen geluid
Precies, zo ervaar ik dat ook. Zou fijn zijn als dat met de P2/P8 ook niet is. Vind het gekke geluiden!

• JohnDoe77
BartWNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze kleur staat hem echt heel goed! Mooie foto’s Bart! _/-\o_

• Beosoft
JohnDoe77 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:06:
[...]

En “bijdehante” opmerking; het is maar net wat je bijdehand vindt. Als jij zegt dat je eerst gaat bidden voor je de Polestar ingaat omdat de ruit niet volledig naar beneden gaat, zou ik voor een auto kiezen die dat wel doet. Je kunt dat bijdehand vinden, zo kan ik jou door je opmerking een beetje een “drama queen” vinden! Maar laten we het gezellig houden ;)
Heren laten we het vooral vriendelijk houden. We zitten hier toch met zijn allen vanwege de voorpret......nou dat dus :)

Volvo XC 40 P8

• 4v4t4r
Beosoft schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Ok ben net gebeld.... Er worden nog geen exacte data genoemd (mede doordat de datum waar mee gewerkt wordt al meerdere keren naar achteren is bijgesteld. Maar wat er naar de dealer gecommuniceert is dat de auto's rond 11 november binnen zouden komen. Zit nu dus nog een mooie ruime marge in tot aan het einde van het jaar :*)
Jeuh! Laten we het hopen :)

Zeekr 7x Privilege AWD

• JohnDoe77
Beosoft schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Heren laten we het vooral vriendelijk houden. We zitten hier toch met zijn allen vanwege de voorpret......nou dat dus :)
Helemaal mee eens! *O*

• EVrp
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-07-2021
Jaaa! Bevestiging leveringsdatum P2 (pre-order 11004xxx) op 18/8 via LM met opmerking 'Wijziging leveringsdatum, bevestigd door Polestar'. Ben benieuwd...

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-01 12:11

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi, doet mij denken aan de kleur cappuchino beige van Skoda (maar dan nog net iets meer stijlvoller).

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:31
@JohnDoe77 Ik heb een E-tron en die maakt geen geluid. Het is ook pas verplicht geworden vanaf een bepaalde maand/jaar en als het type goedkeuring dus daarvoor verkregen is, dan is de verplichting er dus niet.
Overigens is een zacht geluidje zo gek nog niet in de stad of woonbuurt. Ik heb regelmatig een klein toetertje moeten geven met een excuus en gehoor gebaar omdat mensen gewoon bleven lopen en niet aan de kant gingen omdat ze mij dus niet hoorden :) .

[ Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 21-07-2020 15:14 ]

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:24

WhySoSerious

Be the change.

Hier een Ioniq (2017) die dit standaard aan heeft staan en een soort spaceship-achtig geluid maakt ( YouTube: Hyundai IONIQ electric VESS (Virtual Engine Sound System) ) onder de 30 km/h.

• JohnDoe77
GeeMoney schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:13:
@JohnDoe77 Ik heb een E-tron en die maakt geen geluid. Het is ook pas verplicht geworden vanaf een bepaalde maand/jaar en als het type goedkeuring dus daarvoor verkregen is, dan is de verplichting er dus niet.
Overigens is een zacht geluidje zo gek nog niet in de stad of woonbuurt. Ik heb regelmatig een klein toetertje moeten geven met een excuus en gehoor gebaar omdat mensen gewoon bleven lopen en niet aan de kant gingen omdat ze mij dus niet hoorden :) .
Haha, ja dat is natuurlijk een nadeel als hij zo onwijs stil is. Ben benieuwd of die geluiden dan voor deze auto’s verplicht zijn. Lijkt mij wel anders ontwikkel je ze ook niet zou je denken. Vind alleen die Outlanders zo’n lelijk geluid maken....maar die van de P2 klinkt op zich een stuk beter! We gaan het zien...

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-01 20:12
Vanmiddag kort langs de space in Eindhoven gelopen. Stond voor de raam foto's te maken toen een medewerker aangaf dat ik best binnen mocht komen. Heb hem dus eindelijk een keer in het echt mogen zien. Heb erin gezeten en ik kan jullie vertellen dat ie er echt vet uitziet. Alles voelt degelijk aan en is netjes afgewerkt. De breedte van de middenconsole vond ik reuze meevallen, ook de ruimte achterin is ruim voldoende, zelf voor mijn 3 kinderen. Was daar een beetje bang voor maar viel dus heel erg mee.

Kofferbak ruimte vond ik wel wat krap, vooral smal. Ander minpuntje wat ik al vaker in de reviews voorbij heb zien komen is het zicht naar achteren via de binnenspiegel, die is zeer beperkt. Ben er niet lang geweest (was aan het werk en in de buurt ;)) maar medewerker was erg vriendelijk en nam de tijd om me snel even te begeleiden. Hij was zelf nog bezig om alles klaar te maken voor de opening aanstaande zaterdag, maar de deur stond dus reeds open. Er stond een snow zonder PP maar met 20" velgen en leren bekleding, een zwarte P1 en nog een thunder met PP. Ik heb een juiste keuze gemaakt weet ik nu. Nog een paar weken...

Skoda Elroq | OnePlus Nord 5

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
@BartWNL Waar heb je je proefrit geboekt? Ik zie de Amsterdamse space nog niet eens online staan :S

• BartWNL
JackBol schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:30:
@BartWNL Waar heb je je proefrit geboekt? Ik zie de Amsterdamse space nog niet eens online staan :S
Ik kreeg een mailtje dat ik hem kon inplannen. Ik gok naar aanleiding van mijn bezoek vorig jaar in Amsterdam bij de kennismakings tour.

De testrit morgen is bij een evenementenlocatie, de Amsterdome, in Amsterdam West.

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
BartWNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Ik kreeg een mailtje dat ik hem kon inplannen. Ik gok naar aanleiding van mijn bezoek vorig jaar in Amsterdam bij de kennismakings tour.

De testrit morgen is bij een evenementenlocatie, de Amsterdome, in Amsterdam West.
Top, komen we allemaal even langs om bij je in te stappen..!~ *O* _O-

P2, Zappi V2

• robklink
  • Laatst online: 09-01-2024
Op de Seineweg in amsterdam staat bij de Amsterdome een grote rode 2 op het raam. Zou hier de amsterdam space komen??

• JohnDoe77
Jur gen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:13:
Vanmiddag kort langs de space in Eindhoven gelopen. Stond voor de raam foto's te maken toen een medewerker aangaf dat ik best binnen mocht komen. Heb hem dus eindelijk een keer in het echt mogen zien. Heb erin gezeten en ik kan jullie vertellen dat ie er echt vet uitziet. Alles voelt degelijk aan en is netjes afgewerkt. De breedte van de middenconsole vond ik reuze meevallen, ook de ruimte achterin is ruim voldoende, zelf voor mijn 3 kinderen. Was daar een beetje bang voor maar viel dus heel erg mee.

Kofferbak ruimte vond ik wel wat krap, vooral smal. Ander minpuntje wat ik al vaker in de reviews voorbij heb zien komen is het zicht naar achteren via de binnenspiegel, die is zeer beperkt. Ben er niet lang geweest (was aan het werk en in de buurt ;)) maar medewerker was erg vriendelijk en nam de tijd om me snel even te begeleiden. Hij was zelf nog bezig om alles klaar te maken voor de opening aanstaande zaterdag, maar de deur stond dus reeds open. Er stond een snow zonder PP maar met 20" velgen en leren bekleding, een zwarte P1 en nog een thunder met PP. Ik heb een juiste keuze gemaakt weet ik nu. Nog een paar weken...
Zo zie je maar dat je online best veel kunt doen als merk, maar iets voelen en met een enthousiaste medewerker praten kan iemand echt over de streep trekken. Leuke ervaring!

• BartWNL
robklink schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:57:
Op de Seineweg in amsterdam staat bij de Amsterdome een grote rode 2 op het raam. Zou hier de amsterdam space komen??
Zal het morgen vragen!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FirstEV schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Ik begrijp de vraag nog steeds niet. Want het knopje waar jij het over hebt, is al aanwezig op het stuur.
Dat is dan toch het antwoord :-)

P8

• PvS_68
  • Laatst online: 09-01 14:57
[...]

Een collega van mij heeft een E-tron 50. Die heeft idd een AVAS geluid. Ik ben hem vergeten te vragen of je het uit kunt zetten (nu vakantie).

• PvS_68
Quark2 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:18:
[...]

Dan kun je het dus uitzetten. Een collega van mij heeft er één en die zei dat het erin zat.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:31
PvS_68 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Een collega van mij heeft een E-tron 50. Die heeft idd een AVAS geluid. Ik ben hem vergeten te vragen of je het uit kunt zetten (nu vakantie).
Uitschakelen mag volgens mij niet.
Ook betwijfel ik of hij het zeker weten heeft, ik heb een E-tron 55 MY2020 en ik heb het zeker weten niet.

• PvS_68
GeeMoney schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:56:
[...]

Uitschakelen mag volgens mij niet.
Ook betwijfel ik of hij het zeker weten heeft, ik heb een E-tron 55 MY2020 en ik heb het zeker weten niet.
Ik weet dat ik er met hem over gesproken heb en meen echt dat hij aangaf dat het erop zit. Nu je dit schrijft begin ik te twijfelen. Ik weet ook niet of hij een 2019 of 2020 model heeft. (Hij wilde eerst uit voorraad bestellen op 2019 kenteken (wel al in 2020), maar ik weet niet of dat gelukt is).
Ik ging nu zoeken en zag in mijn browser dat ik deze URL al bekeken had:
https://youtu.be/MUcbXplAvSc?t=100
Die heb ik ook met hem besproken.

Kan het zijn dat de e-tron doordat hij voor juli 2019 op de markt was het nog niet verplicht had? En misschien daardoor nu nog uit te zetten is?
Ik heb geen idee, maar...?

BTW, Hij heeft de e-tron 50, die volgens mij eerder op de markt was.

[ Voor 3% gewijzigd door PvS_68 op 21-07-2020 18:06 ]

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
AVAS is vanaf 1 juli verplicht voor nieuwe elektrische auto's en ADAS is vanaf 2022 verplicht, dus.....

[ Voor 46% gewijzigd door Philipvm op 21-07-2020 18:26 ]

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-01 11:03
Staat dat ding nog in Leidsehage?

• 4v4t4r
lothar schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:06:
Staat dat ding nog in Leidsehage?
Gister nog wel ja !
Ze gaan ook vandaar uit proefritten doen en de store komt er, vermoed dat hij dus ook niet meer weggaat!

Zeekr 7x Privilege AWD

• High-Voltage2
  • Niet online
FirstEV schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Waarom zou je dit willen?
Om vervelende gezinsleden buitenspel te zetten?
Om te voorkomen dat Google 'per ongeluk' meeluistert met gesprekken?
Om de lolbroek passagiers buiten spel te zetten.
Sommige hebben er wel zo een handje van weg om het halve telefoonboek af te bellen, te beginnen met de mama natuurlijk :|
Ook bij vrienden thuis wordt zo een Google assistent gretig misbruikt om met de lichten te spelen, etc...

Dus beter voorkomen dan genezen. Ken je passagiers :z

• High-Voltage2
  • Niet online
Montalbano schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:26:
[...]

Ik begrijp de vraag wel, of tenminste, ik heb dat ook wel een beetje. Het uitspreken van instructies tegen de auto daar heb ik me inmiddels overheen gezet, maar om nou de auto aan te spreken met hey Google of hey Volvo om te wachten op een pliepje, als dat net zo handig met een knopje onder je duim kan... dat lijkt mij ook prettiger.
Volledig akkoord, ik zou zelf ook sowieso het knopje gebruiken ipv the magic phrase.
Maar daarvoor hoef je het natuurlijk nog niet volledig uit te schakelen. Mij is het eerder om vervelende passagiers te slim af te zijn (zie andere quote).

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]

Als ik advocaat van de duivel mag spelen, misschien wel een bewuste keuze om de AVAS geluiden pas bij de definitieve wagens toe te voegen en niet bij de perswagens. Die geluiden zijn namelijk iets nieuws, en verplicht van hogerhand, dus daar wil je als merk niet dat de aandacht naartoe gaat. Zeker niet als dat "negatieve" aandacht is.

• High-Voltage2
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:13:
@JohnDoe77
Naast de klassieke claxon zouden ze beter een V8-geluid knopje voorzien 8)7
Als mensen je dan niet horen naderen kan je eens even de V8 laten ronken, zonder daarbij ongewild verkeersagressie uit te lokken (wat met de toeter wel eens durft gebeuren).

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
High-Voltage2 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:23:
[...]

Als ik advocaat van de duivel mag spelen, misschien wel een bewuste keuze om de AVAS geluiden pas bij de definitieve wagens toe te voegen en niet bij de perswagens. Die geluiden zijn namelijk iets nieuws, en verplicht van hogerhand, dus daar wil je als merk niet dat de aandacht naartoe gaat. Zeker niet als dat "negatieve" aandacht is.
Zouden al die pers wagens daarom nog in juni op kenteken gezet zijn, om het legaal te houden?

• pepijnkummel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Zo, de P2 Moon 19" en met trekhaak is besteld door de LM (Terberg)
verwachte afleverdatum is 30 december. Dat wordt dus spannend...

• 4v4t4r
pepijnkummel schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:38:
Ja dat is met de P2 spannender dan de P8 die uit Belgie komt.. hoop echt dat die van mij op tijd is :)

Zeekr 7x Privilege AWD

• JohnDoe77
Wouw, mooie keuze! En inderdaad niet dat telefoontje op de 29e missen waarop ze het afleveren willen inplannen voor de 30e... 7(8)7

Verwijderd

Jur gen schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:13:

ooooooooooooh gewoon zonder boeking! ;-) vet hoor.
Weet je toevallig of de space zaterdag voor iedereen open is of alleen op afspraak / met proefrit?

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2025

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt super bedankt voor het delen van de foto's, in het echt nog mooier dan ik gehoopt had!

Blij dat die straks voor de deur staat 8) *O* (zonder PP maar er niet minder mooi om)

P2

• Jur gen
  • Laatst online: 09-01 20:12
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:10:
[...]

ooooooooooooh gewoon zonder boeking! ;-) vet hoor.
Weet je toevallig of de space zaterdag voor iedereen open is of alleen op afspraak / met proefrit?
Niet naar gevraagd eerlijk gezegd, maar ik had het idee dat het gewoon binnen wandelen is. Met de corona maatregelen in het achterhoofd natuurlijk. Medewerker was zeer gastvrij ook.

Skoda Elroq | OnePlus Nord 5

• P2Hattem
  • Laatst online: 15-12-2025
https://cleantechnica.com...arger-supplier-in-norway/

Benieuwd of deze laadoplossing ook aangeboden gaat worden in NL door Polestar?!

[ Voor 3% gewijzigd door P2Hattem op 21-07-2020 23:50 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Dat gaat wel hard dan. Ik heb eind juni besteld 6 juli bevestigd door polestar. In mijn polestar app staat verwachte leverdatum oktober. Ook moon 19" 👍

• JohnDoe77
P2Hattem schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:49:
https://cleantechnica.com...arger-supplier-in-norway/

Benieuwd of deze laadoplossing ook aangeboden gaat worden in NL door Polestar?!
Wat maakt jou enthousiast over deze, naast dat zij in Noorwegen met Polestar samenwerken? Als ik zo snel lees zit alles er wel op wat je van een moderne lader verwacht. Volvo komt met Garo voor de P8 begreep ik van hier.

Misschien wat off-topic; willen jullie allemaal naar een nieuwe lader? Ik heb van een vorige phev (2016) nod een 3,7kwh lader hangen. Ik zal per dag wellicht 50/60km moeten bijladen -uitzonderingen daargelaten- dus dat zou je dan prima moeten halen. Maar ik heb geen idee of de nieuwe palen beter zijn voor het accupakket bijvoorbeeld? Als die voor € 1.000 geiïnstalleerd zijn en ik krijg nog wat terug voor de oude...

[ Voor 40% gewijzigd door JohnDoe77 op 22-07-2020 08:05 ]

Verwijderd

Ik ben echt een beetje verdrietig. Had gehoopt de Polestar 2 te kunnen leasen. Maar kan pas eind deze maand (proeftijd klaar nieuwe werkgever). En als ik de levertijden nu zie is het helaas pindakaas. Immers moet die nog dit jaar wel op kenteken anders gaat het financieel te duur worden vind ik....iemand een episch argument voor mijn werkgever om nu het ding al te reserveren? :-(

• Spanky79
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:02:
Ik ben echt een beetje verdrietig. Had gehoopt de Polestar 2 te kunnen leasen. Maar kan pas eind deze maand (proeftijd klaar nieuwe werkgever). En als ik de levertijden nu zie is het helaas pindakaas. Immers moet die nog dit jaar wel op kenteken anders gaat het financieel te duur worden vind ik....iemand een episch argument voor mijn werkgever om nu het ding al te reserveren? :-(
Geen episch argument. Maar wel Gewoon vragen met dit verhaal erbij. Zo heeft mijn werkgever mij een 14% bij teller erbij gematst 5 jaar geleden. Hadden ze niet hoeven doen. Soms snappen ze best dat iets je enorm veel geld scheelt, zeker bij leaseauto’s.

[ Voor 7% gewijzigd door Spanky79 op 22-07-2020 08:05 ]

• PvS_68
Een argument (of het episch is bepaald uiteraard alleen je werkgever) is dat een EV anders te duur voor je wordt en je dus voor een 'benzinesllurper' gaat. Het lijkt me voor je werkgever toch ook wel goed als jij in een EV rijdt aangezien hem dat een groenere uitstraling geeft ?!

Verwijderd

PvS_68 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:01:
[...]

Een argument (of het episch is bepaald uiteraard alleen je werkgever) is dat een EV anders te duur voor je wordt en je dus voor een 'benzinesllurper' gaat. Het lijkt me voor je werkgever toch ook wel goed als jij in een EV rijdt aangezien hem dat een groenere uitstraling geeft ?!
Anders is het een Tesla model 3. Ook geen straf maar ik ben nu al overtuigd dat de bouwkwaliteit van een Polestar wint. Range zal de Tesla weer winnen maar...ik vind het ook een mooiere auto. Het is gewoon pech helaas. Niettemin ga ik zeker wel een Polestar 2 proefrijden. En daarna huilen waarschijnlijk ;-)

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-12-2025
Hangt af van de LM? LeasePlan adverteert met nu bestellen, in oktober krijgen, gok dat ze nog voorraad hebben. Wat zegt hun LM?

Verwijderd

Afrokwijt schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Hangt af van de LM? LeasePlan adverteert met nu bestellen, in oktober krijgen, gok dat ze nog voorraad hebben. Wat zegt hun LM?
HOOP...ER IS HOOP. Even serieus ik kijk eind deze maand wel. En anders is een Tesla Model 3 LR ook geen straf.

*EDIT* Ok dit is een emotional rollercoaster, heb de leaseplan website doorgegeven aan mijn werkgever en hij gaat nu bellen :*) _/-\o_ ik snap dat heel tweakers nu zit te wachten of PorJaxian zijn Polestar 2 gaat krijgen of niet dus zodra ik meer weet horen jullie het :*) :P

*EDIT 2* Jaja! hij is besteld > Verwijderd in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2020 14:59 ]

• De fiscalist
  • Laatst online: 09-01 14:23
PvS_68 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:01:
[...]

gewoon bestellen bij Polestar op eigen naam en die order dan overdragen aan de LM.

Het is een internetaankoop dus je hebt als particulier het recht om te annuleren tot 14 dagen na levering. Kan weinig fout mee gaan lijkt me.

Wel even de kleine lettertjes lezen natuurlijk. Het is een optie, geen advies.

• deturfsteker
  • Laatst online: 01-04-2025
Volgens mij zijn de juiste stappen al gegeven, bij mijn werkgever was Polestar (nog) geen merk wat besteld mocht worden en ik heb in mijn proeftijd aangegeven dat ik deze toch wilde bestellen. Als grote leaseuto afnemer waren ze zelf ook wel geinteresseerd om meer elektrisch aan te kunnen bieden dan alleen Tesla, dus ik had binnen een dag een uitzondering gekregen.
Bij jou ligt het iets anders en gaat het meer om je proeftijd, maar je proeftijd is echt super kort en ik zou de volgende stappen zetten:

1. Plan vandaag een kort gesprek (nooit emails etc) in met HR. HR beslist over een proeftijd. Praten met iemand van de auto divisie heeft geen zin tot HR ja heeft gezegd.Geef je argumenten even duidelijk aan en vraag of ze de auto mensen kunnen instrueren om je auto alvast te bestellen, eventueel onder voorbehoud.
Als ze hierin niet mee willen gaan, vraag even wat zij dan voor oplossing kunnen aandragen om hogere toekomstige kosten te voorkomen, die paar weken proeftijd staan niet in verhouding met 1500 euro extra betalen per jaar voor de komende 4 jaar, en iedereen is gebaat bij tevreden werknemers.
2. Als 1 niet werkt, zou ik met de optie van De Fiscalist gaan, gewoon zelf 1 bestellen na het lezen van de kleine lettertjes over annuleren. Maar dan moet Polestar wel de garantie van levering in 2020 moeten geven anders heeft het geen zin. Tot nu toe heeft Polestar al meerdere malen hun afleverdatums naar de toekomst verschoven
3. Als 1 en 2 niet werken, bestel gewoon een Tesla M3, die auto is misschien minder mooi, maar heeft prima pluspunten tov de Polestar die uitgebreid benoemd zijn in alle reviews. Dat is een hele goede optie, en dat is ook makkelijk te accepteren want dan heb je immers alles geprobeerd? Ik zou psycholoog moeten worden :)

Verwijderd

deturfsteker schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Volgens mij zijn de juiste stappen al gegeven, bij mijn werkgever was Polestar (nog) geen merk wat besteld mocht worden en ik heb in mijn proeftijd aangegeven dat ik deze toch wilde bestellen. Als grote leaseuto afnemer waren ze zelf ook wel geinteresseerd om meer elektrisch aan te kunnen bieden dan alleen Tesla, dus ik had binnen een dag een uitzondering gekregen.
Bij jou ligt het iets anders en gaat het meer om je proeftijd, maar je proeftijd is echt super kort en ik zou de volgende stappen zetten:

1. Plan vandaag een kort gesprek (nooit emails etc) in met HR. HR beslist over een proeftijd. Praten met iemand van de auto divisie heeft geen zin tot HR ja heeft gezegd.Geef je argumenten even duidelijk aan en vraag of ze de auto mensen kunnen instrueren om je auto alvast te bestellen, eventueel onder voorbehoud.
Als ze hierin niet mee willen gaan, vraag even wat zij dan voor oplossing kunnen aandragen om hogere toekomstige kosten te voorkomen, die paar weken proeftijd staan niet in verhouding met 1500 euro extra betalen per jaar voor de komende 4 jaar, en iedereen is gebaat bij tevreden werknemers.
2. Als 1 niet werkt, zou ik met de optie van De Fiscalist gaan, gewoon zelf 1 bestellen na het lezen van de kleine lettertjes over annuleren. Maar dan moet Polestar wel de garantie van levering in 2020 moeten geven anders heeft het geen zin. Tot nu toe heeft Polestar al meerdere malen hun afleverdatums naar de toekomst verschoven
3. Als 1 en 2 niet werken, bestel gewoon een Tesla M3, die auto is misschien minder mooi, maar heeft prima pluspunten tov de Polestar die uitgebreid benoemd zijn in alle reviews. Dat is een hele goede optie, en dat is ook makkelijk te accepteren want dan heb je immers alles geprobeerd? Ik zou psycholoog moeten worden :)
Ik werk bij een klein bedrijf dus gelukkig zijn de lijntjes kort, ik had mijn bericht hier ook al gewijzigd maar het komt erop neer dat mijn baas above and beyond gaat voor mij door nu al te kijken met de lease maatschappij wat kan. Ik hoor spoedig meer. En anders idd een Tesla M3, ook geen straf zoals ik schreef maar Polestar <3 ;-)

• P2Hattem
JohnDoe77 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 07:52:
[...]

Wat maakt jou enthousiast over deze, naast dat zij in Noorwegen met Polestar samenwerken? Als ik zo snel lees zit alles er wel op wat je van een moderne lader verwacht. Volvo komt met Garo voor de P8 begreep ik van hier.
Wat maakt mij enthousiast?: The agreement will give all Polestar customers the option of purchasing a locally built Easee EVSE at a significant discount for their home.

We zijn wel Nederlanders natuurlijk ;)

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

• robklink
  • Laatst online: 09-01-2024
ik heb eindelijk een order op mijn account staan. orderne 11009xxx bevestiging van leasemaatschappij 10 mei maar Orderdatum 20.06.24

is dit de datum dat ze ermee begonnen zijn?

Verwijderd

robklink schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:00:
ik heb eindelijk een order op mijn account staan. orderne 11009xxx bevestiging van leasemaatschappij 10 mei maar Orderdatum 20.06.24

Vermoedelijk hebben ze gewacht tot ze meerdere orders hadden en idd op 24-06-2020 de bestellingen hebben ingeschoten (raar datum formaat trouwens!)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Vermoedelijk hebben ze gewacht tot ze meerdere orders hadden en idd op 24-06-2020 de bestellingen hebben ingeschoten (raar datum formaat trouwens!)
Deze notatie is de enige manier om data chronologisch te kunnen sorteren (met een simpel laag naar hoog algoritme).

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 22-07-2020 12:23 ]

• Mga1600
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:01:
[...]

Dat format wordt heel vaak gebruikt bij internationale contracten e.d., niks raars aan

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• BartWNL

Niemand weet precies wat hiermee bedoeld wordt. Maar waarschijnlijk heeft het te maken met wanneer de order is doorgezet naar de fabriek voor productie.

Onafhankelijk van de echte besteldatum heeft het gros van de (lease)mensen 22 april, 20 mei of 20 juni als orderdatum staan in hun profiel.

• Headfirst
Leverdatum leasemaatschappij Hitachi Capital Mobility ontvangen, 29 oktober, ook precies einde contract vorige auto.. Nog ruim 3 maanden wachten dus.. ;(

P2, Zappi V2

• JohnDoe77
Misschien kun je met Polestar afspreken dat je de order de eerste week augustus definitief maakt waardoor je wel nu kunt bestellen?

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:48
P2Hattem schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Wat maakt mij enthousiast?: The agreement will give all Polestar customers the option of purchasing a locally built Easee EVSE at a significant discount for their home.

We zijn wel Nederlanders natuurlijk ;)
Zonder prijzen is dat gewoon een marketing zin. Ik vermoed dat de prijs ook na korting vergelijkbaar zal zijn met een andere EV thuislader.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Beosoft
RichieB schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Zonder prijzen is dat gewoon een marketing zin. Ik vermoed dat de prijs ook na korting vergelijkbaar zal zijn met een andere EV thuislader.
Mee eens. Ik heb van mijn Volvo dealer als tip "ConnectEV" gekregen. Deze kwam ook met de meest passende en meest scherpe offerte.

Sorry beetje off topic dit ;)

Volvo XC 40 P8

Verwijderd

Dames en heren....er gaat een Polestar besteld worden!
Met de kanttekening dat levering kiele-kiele gaat zijn en als die dus niet geleverd kan worden de bestelling alsnog geannuleerd gaat worden / ik hem niet hoef af te nemen.

• Beosoft
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:03:
Met de kanttekening dat levering kiele-kiele gaat zijn en als die dus niet geleverd kan worden de bestelling alsnog geannuleerd gaat worden / ik hem niet hoef af te nemen.
Proficiat! :)

Volvo XC 40 P8

• Autowina
  • Laatst online: 09-01 17:20

Ik heb begin juni zelf besteld en heb ordernummer 11008xxx, dus jouw order zal 24 juni bij Polestar geplaatst zijn vermoed ik.

BMW I4 40 M HE Tansanit Blue, Volvo XC60 T8 R-Design Bursting Blue, Saab 95,96, 900

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:03:
Wat ik me altijd afvraag (als Belg, en dus niet heel bekend met jullie systeem): Wat is het alternatief dan? In 2021 op kenteken zetten kost meer, OK, maar een Tesla ga je dan ook niet meer kunnen krijgen neem ik aan. Dus dan toch maar naar een (veel kleinere) 'gewone' auto? En opnieuw een wachttijd uitzitten? :?

• P2Hattem
Beosoft schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Mee eens. Ik heb van mijn Volvo dealer als tip "ConnectEV" gekregen. Deze kwam ook met de meest passende en meest scherpe offerte.

Sorry beetje off topic dit ;)
ConnectEV heeft bij ons op kantoor een dubbele paal geplaatst naar volle tevredenheid.

We dwalen af 8)7

Verwijderd

Laurent1602 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:19:
[...]

Wat ik me altijd afvraag (als Belg, en dus niet heel bekend met jullie systeem): Wat is het alternatief dan? In 2021 op kenteken zetten kost meer, OK, maar een Tesla ga je dan ook niet meer kunnen krijgen neem ik aan. Dus dan toch maar naar een (veel kleinere) 'gewone' auto? En opnieuw een wachttijd uitzitten? :?
Tesla lijkt nog prima levertijden te hebben maar inderdaad stel nu dat eind dit jaar blijkt "sorry lukt niet" dan gaat de bestelling geannuleerd worden en dan ga ik dan kijken wat prettig en goedkoop is.

• Beosoft
P2Hattem schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:20:
[...]

ConnectEV heeft bij ons op kantoor een dubbele paal geplaatst naar volle tevredenheid.

We dwalen af 8)7
Goed om te horen, ik zal ze zeer binnenkort het werk gaan gunnen.
Oeps nu dwalen we nog meer af 7(8)7

Volvo XC 40 P8

• Laurent1602
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Tesla lijkt nog prima levertijden te hebben maar inderdaad stel nu dat eind dit jaar blijkt "sorry lukt niet" dan gaat de bestelling geannuleerd worden en dan ga ik dan kijken wat prettig en goedkoop is.
En ga je dan voor zo veel minder, een even uitgeruste wagen kunnen rijden? Of wordt het dan een 'kale' Octavia, om maar iets te noemen? Ik zou in alle geval (in beperkte mate) bijbetalen voor een mooie P2 :*) Maar ik heb dan ook geen idee over welke grootteorde we spreken qua verschil in bedragen.

Verwijderd

Laurent1602 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:55:
[...]

En ga je dan voor zo veel minder, een even uitgeruste wagen kunnen rijden? Of wordt het dan een 'kale' Octavia, om maar iets te noemen? Ik zou in alle geval (in beperkte mate) bijbetalen voor een mooie P2 :*) Maar ik heb dan ook geen idee over welke grootteorde we spreken qua verschil in bedragen.
Voor iedereen is zijn portemonnee anders natuurlijk, ik moet nu al netto best wat gaan inleveren.
Met de bijtelling volgend jaar komt dat op een niveau dat ik denk: Nee, dan maar niet.

• Laurent1602
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Voor iedereen is zijn portemonnee anders natuurlijk, ik moet nu al netto best wat gaan inleveren.
Met de bijtelling volgend jaar komt dat op een niveau dat ik denk: Nee, dan maar niet.
Op die manier. Ik ging er van uit (gezien de rush op elektrische auto's uit Nederland) dat de prijzen nu gelijkaardig waren voor een EV. Maar als je al flink moet opleggen (of inleveren) is de situatie inderdaad anders. Duimen dat ze de productie op snelheid kunnen houden dan ;)

• 4v4t4r
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Same hier - nu van 7% naar 8 (max 45k) en de 22k op 22% doet al flink meer zeer.
De 12% (40k) zou echter nog wel steeds interessanter zijn dan de benzine uitvoering van de XC40 (in mijn geval vergeleken met de P8)

Zeekr 7x Privilege AWD

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 22:09
Maan

Impressie (Duits) verschil performance en non-performance
Pagina: 1 ... 37 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.