Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:02:
Ik ben echt een beetje verdrietig. Had gehoopt de Polestar 2 te kunnen leasen. Maar kan pas eind deze maand (proeftijd klaar nieuwe werkgever). En als ik de levertijden nu zie is het helaas pindakaas. Immers moet die nog dit jaar wel op kenteken anders gaat het financieel te duur worden vind ik....iemand een episch argument voor mijn werkgever om nu het ding al te reserveren?

Volgens mij zijn de juiste stappen al gegeven, bij mijn werkgever was Polestar (nog) geen merk wat besteld mocht worden en ik heb in mijn proeftijd aangegeven dat ik deze toch wilde bestellen. Als grote leaseuto afnemer waren ze zelf ook wel geinteresseerd om meer elektrisch aan te kunnen bieden dan alleen Tesla, dus ik had binnen een dag een uitzondering gekregen.
Bij jou ligt het iets anders en gaat het meer om je proeftijd, maar je proeftijd is echt super kort en ik zou de volgende stappen zetten:
1. Plan vandaag een kort gesprek (nooit emails etc) in met HR. HR beslist over een proeftijd. Praten met iemand van de auto divisie heeft geen zin tot HR ja heeft gezegd.Geef je argumenten even duidelijk aan en vraag of ze de auto mensen kunnen instrueren om je auto alvast te bestellen, eventueel onder voorbehoud.
Als ze hierin niet mee willen gaan, vraag even wat zij dan voor oplossing kunnen aandragen om hogere toekomstige kosten te voorkomen, die paar weken proeftijd staan niet in verhouding met 1500 euro extra betalen per jaar voor de komende 4 jaar, en iedereen is gebaat bij tevreden werknemers.
2. Als 1 niet werkt, zou ik met de optie van De Fiscalist gaan, gewoon zelf 1 bestellen na het lezen van de kleine lettertjes over annuleren. Maar dan moet Polestar wel de garantie van levering in 2020 moeten geven anders heeft het geen zin. Tot nu toe heeft Polestar al meerdere malen hun afleverdatums naar de toekomst verschoven
3. Als 1 en 2 niet werken, bestel gewoon een Tesla M3, die auto is misschien minder mooi, maar heeft prima pluspunten tov de Polestar die uitgebreid benoemd zijn in alle reviews. Dat is een hele goede optie, en dat is ook makkelijk te accepteren want dan heb je immers alles geprobeerd? Ik zou psycholoog moeten worden