Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.468.543 views

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:46
Ik ben hier nog niet zo lang actief ( omdat ik niet van het bestaan wist) maar in deze paar weken valt me op dat er een bijna totale stemmingswisseling heeft plaatsgevonden terwijl er eigenlijk niets in de omstandigheden veranderd is. Niemand heeft nog in zijn of haar bestelde auto gereden.....
Waar eerst reikhalzend uitkijken naar en enthousiasme over de ‘eindelijk’ onderweg zijnde P2’s heerste is het nu een hoop, vaak behoorlijk negatief geladen, geteut over het wel of niet de range halen, over het wel of niet perfect regeneratief remmen etc..of er wel of niet een bepaalde piefje of palletje aanwezig is etc.

Inherent aan het kopen zonder referenties natuurlijk, maar wel jammer want niemand weet het precies op dit moment. En zo wordt het eigen voorpret feestje een beetje bedorven.

Door autojournalisten gemaakte opmerkingen worden uitvergroot alsof het enorme problemen zijn. iedereen, ook de autojournalist, heeft een referentiekader waar hij mee vergelijkt. Soms is het feit dat iets net wat anders werkt dan bij bijvoorbeeld een tesla ineens een nadeel terwijl het gewoon een andere eigenschap is.
Toen ik destijds mijn XC90 (tweedehands) kocht heb ik ook nog proefgereden in een BMW X5, ook tweedehands met vergelijkbare Kilometerstand. De BMW mocht dan door de journalisten ‘dynamischer’ gevonden worden maar ik vond het een regelrechte rammelbak. Van allerlei geluiden, van over elkaar piepend plastic, gerommel in het onderstel.etc.in de dagelijkse verkeerssituatie met drempels werd ik diepongelukkig en de stoelen zaten mij ook niet lekker. Welke auto is dan beter voor je? Volgens de journalisten was het duidelijk, maar ik ben heel erg blij geworden met mijn XC90

Het valt me in de P2 tests ook op dat bijna geen van de journalisten de verschillende instellingen van stuurkracht, remwerking etc, eens even naast elkaar zet - misschien namen ze of’ kregen de tijd niet. Dat houdt in dat ze de instellingen zoals ze toevallig staan als zijnde ‘de P2’ nemen en daarmee de auto beoordelen.

Ik noem dit omdat ik in die XC90 ook van alles kom instellen op een manier waarvan je pas na 2 weken denkt “zo is het pas echt lekker, zo is het mijn auto” en die instellingen ( stuurkracht, remkracht, rijmodus etc) sla je op in je persoonlijke profiel en die zorgt dat jouw instellingen actief zijn als je met jouw sleutel in de zak instapt. Mijn vrouw, die kleiner en ook minder sterk is, had heel andere voorkeuren voor stuurkracht en remmen en ook voor het infotainment en die werden in haar profiel gezet zodat we eigenlijk in verschillende gepersonaliseerde auto’s leken te rijden - zelfs de weergave op het dashboard was anders. Dat is straks in de P2 en P8 niet anders.

Dus waar hebben we het over: het gaat in deze generaties auto’s om ‘rijdende computers’ die je naar je hand kunt zetten. Bovendien, daar kun je gif op innemen zal de software en het aantal opties daarin, in de komende tijden nog vele malen aangepast zal worden op basis van klantenervaringen en systeem feedback.

Aan de P2 koper zou ik zeggen: laat je je voorpret niet afnemen en bekijk in dat kader de test van Autogefuhl nog maar eens goed. Die man heeft in tegenstelling tot de meeste andere journalisten wel de tijd genomen om het ‘gevoel’ van de auto onder allerlei omstandigheden te rapporteren. En de balans is heel positief........

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Het is natuurlijk ook wel tweakers. Het gaat hier heel vaak over de details. Ergens ook goed, zal de rest wel in orde zijn.

Die range is voor elke auto niet de wltp. De vraag is eerder hoeveel. En hoeveel beter weten ze het nog met softwareverbeteringen naar de wltp te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 02:07:
[...]

Doet je “l” het niet goed meer? :Y
Mijn iPhone maakt er soms iets anders van. Heb ik niet altijd helemaal in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Logisch toch, een aantal weken geleden waren er geen reviews en was er dus vrijwel niks te vinden. Toen konden we alleen maar dromen en wachten. Nu kan er meer inhoudelijk gediscussieerd worden op basis van de reviews. Dat negatieve punten meer behandeld worden is denk ik normaal, die hebben impact en voldoen mogelijk niet aan de verwachtingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 19-07-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Aghanim schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:58:
Als de wltp bij (vrijwel) geen EV wordt behaald onder normale omstandigheden dan is het gewoon een verkeerde standaard. Dat de fabrikanten er vervolgens mee schermen vind ik misleidend.
Ik begrijp je frustratie, maar dit is al vele jaren zo. Ook met de standaard hiervoor, dat was nog slechter. Gaat voorlopig ook niet veranderen vrees is, maar met geen enkele andere niet elektrische auto heb ik ooit het opgegeven gebruik benaderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:49:
Ik ben hier nog niet zo lang actief ( omdat ik niet van het bestaan wist) maar in deze paar weken valt me op dat er een bijna totale stemmingswisseling heeft plaatsgevonden terwijl er eigenlijk niets in de omstandigheden veranderd is. Niemand heeft nog in zijn of haar bestelde auto gereden.....
Waar eerst reikhalzend uitkijken naar en enthousiasme over de ‘eindelijk’ onderweg zijnde P2’s heerste is het nu een hoop, vaak behoorlijk negatief geladen, geteut over het wel of niet de range halen, over het wel of niet perfect regeneratief remmen etc..of er wel of niet een bepaalde piefje of palletje aanwezig is etc.

Inherent aan het kopen zonder referenties natuurlijk, maar wel jammer want niemand weet het precies op dit moment. En zo wordt het eigen voorpret feestje een beetje bedorven.

Door autojournalisten gemaakte opmerkingen worden uitvergroot alsof het enorme problemen zijn. iedereen, ook de autojournalist, heeft een referentiekader waar hij mee vergelijkt. Soms is het feit dat iets net wat anders werkt dan bij bijvoorbeeld een tesla ineens een nadeel terwijl het gewoon een andere eigenschap is.
Toen ik destijds mijn XC90 (tweedehands) kocht heb ik ook nog proefgereden in een BMW X5, ook tweedehands met vergelijkbare Kilometerstand. De BMW mocht dan door de journalisten ‘dynamischer’ gevonden worden maar ik vond het een regelrechte rammelbak. Van allerlei geluiden, van over elkaar piepend plastic, gerommel in het onderstel.etc.in de dagelijkse verkeerssituatie met drempels werd ik diepongelukkig en de stoelen zaten mij ook niet lekker. Welke auto is dan beter voor je? Volgens de journalisten was het duidelijk, maar ik ben heel erg blij geworden met mijn XC90

Het valt me in de P2 tests ook op dat bijna geen van de journalisten de verschillende instellingen van stuurkracht, remwerking etc, eens even naast elkaar zet - misschien namen ze of’ kregen de tijd niet. Dat houdt in dat ze de instellingen zoals ze toevallig staan als zijnde ‘de P2’ nemen en daarmee de auto beoordelen.

Ik noem dit omdat ik in die XC90 ook van alles kom instellen op een manier waarvan je pas na 2 weken denkt “zo is het pas echt lekker, zo is het mijn auto” en die instellingen ( stuurkracht, remkracht, rijmodus etc) sla je op in je persoonlijke profiel en die zorgt dat jouw instellingen actief zijn als je met jouw sleutel in de zak instapt. Mijn vrouw, die kleiner en ook minder sterk is, had heel andere voorkeuren voor stuurkracht en remmen en ook voor het infotainment en die werden in haar profiel gezet zodat we eigenlijk in verschillende gepersonaliseerde auto’s leken te rijden - zelfs de weergave op het dashboard was anders. Dat is straks in de P2 en P8 niet anders.

Dus waar hebben we het over: het gaat in deze generaties auto’s om ‘rijdende computers’ die je naar je hand kunt zetten. Bovendien, daar kun je gif op innemen zal de software en het aantal opties daarin, in de komende tijden nog vele malen aangepast zal worden op basis van klantenervaringen en systeem feedback.

Aan de P2 koper zou ik zeggen: laat je je voorpret niet afnemen en bekijk in dat kader de test van Autogefuhl nog maar eens goed. Die man heeft in tegenstelling tot de meeste andere journalisten wel de tijd genomen om het ‘gevoel’ van de auto onder allerlei omstandigheden te rapporteren. En de balans is heel positief........
Knappe tekst en spijker op zijn kop! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
Sowieso zijn dit soort forums heerlijk voer voor psychologen. Halo effecten, groepsgedrG, allerlei vormen van bias. Prachtig om te lezen, ook al ben ik geen psycholoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Mga1600 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:49:

Nergens voor nodig! Ik snap je reactie, maar echt, bij de buren is het gras niet groener!

Ik vind de Polestar nog steeds een super gave bak, ziet er echt geweldig uit.

Alleen dat is toch al een mooi vooruitzicht?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Binnenkort zullen we ze wel zien rijden. P8 bestellers hier mogen wat langer wachten.

Overigens is het enige echte grote punt van zorg voor mij voor langere ritten de laadstations. Hier heeft Tesla de zaken echt heel goed voor elkaar. Ben benieuwd hoe we de infrastructuur in Europa op gaan bouwen.

In Duitsland nu serieuze initiatieven en regelgeving. Frankrijk wat minder. Ook niet direct allemaal superchargers van 150kw helaas. In Nederland is de infrastructuur al vrij goed en met de range van zowel p2als p8 ben je sowieso wat minder afhankelijk van stations als je thuis vol weggaat.

Eerste jaar huur ik sowieso een camper met vakantie. Daarna is er toch wel enige afhankelijkheid van opladers. En anders toch maar een auto huren.

[ Voor 11% gewijzigd door Spanky79 op 19-07-2020 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:28
Spanky79 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:07:
Binnenkort zullen we ze wel zien rijden. P8 bestellers hier mogen wat langer wachten.

Overigens is het enige echte grote punt van zorg voor mij voor langere ritten de laadstations. Hier heeft Tesla de zaken echt heel goed voor elkaar. Ben benieuwd hoe we de infrastructuur in Europa op gaan bouwen.

In Duitsland nu serieuze initiatieven en regelgeving. Frankrijk wat minder. Ook niet direct allemaal superchargers van 150kw helaas. In Nederland is de infrastructuur al vrij goed en met de range van zowel p2als p8 ben je sowieso wat minder afhankelijk van stations als je thuis vol weggaat.

Eerste jaar huur ik sowieso een camper met vakantie. Daarna is er toch wel enige afhankelijkheid van opladers. En anders toch maar een auto huren.
Gewoon goed plannen - mijn advies is, ga door de weeks op reis (dagje of 2 eerder) rijd 10x relaxer, minder drukte bij laders, chargers bij hotel zodat je op 100% weg kan.. kost je iets meer dagen vakantie - maar ik geniet zoveel meer van mn vakantie dan 15-20 uur te stampen ( en 2 dagen herstellen daarna van de rit)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:07:

Ja, inderdaad helaas moet ik als een van de P8 kopers nog een boel geduld hebben, maar we hadden dan wel weer het voordeel dat we in een (gewoon) exemplaar vast konden proefzitten en passen voor we onze handtekening zetten.

Voor persoonlijke situatie zal de laaduitdaging wel meevallen met eigen (nog geplande ) laadgelegenheid thuis. Voor wat langere ritten zal ik af en toe eens voor 100 of 200 km moeten ‘bijpompen’ onderweg daarna weer thuis aan de stekker.
Op ritten door NL waar ik regelmatig rij zijn er best wel een aantal laadstations, dus ik denk dat dat goedkomt!
Natuurlijk is het nooit zo ‘onbekommerd’ als met een ICE auto wat range betreft, maar daar staat veel tegenover aan comfort en souplesse.

Vakantieritten buiten NL zullen we er niet (veel) mee maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:25
WIE... in Eindhoven e.o. kan mij een paar straten geven waar ik de Polestar2 kan proberen op comfort??
Klinkertjes, verkeersdrempels etc etc.

tia

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
in leidschendam gaan ze de proefritten vanuit de parkeer garage doen van de Jumbo.. hoop niet dat ze van parkeerlaag naar parkeerlaag gaan en je wel echt even de weg op mag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 21:55

Hele eerlijke review uit Zweden, met Engelse ondertiteling. Ik ben het totaal eens met die kale, waarom geforceerd de focus op sportiviteit. Ik ken de geschiedenis van Polestar als race team etc. Maar iemand die een BMW M, Audi RS of Mercedes AMG rijdt gaat denk ik toch niet overstappen, dat zijn de echte petrolheads en die gaan niet een "sportieve" auto van 2.123kg! rijden. Ik begrijp dat Volvo die rol heeft van luxe & comfort heeft binnen Geely. Maar Polestar de elegante/avantgarde merk met uitgesproken styling en sportieve accenten was ook prima geweest. Ik denk dat adaptieve luchtvering/dempers met een comfort stand, meer gewaardeerd zou worden dan Brembo remmen en Ohlins sport dempers/veren.

In de Duitse review (volgens Aussfart), wordt de normale demping met 20'' als redelijk 'straf' ervaren. Ik hoop echt dat het comfortniveau met de 19'' gewoon voor de dagelijkse ritten comfortabel is. Toch jammer dat Polestar niet een testauto met 19" heeft klaargezet voor de testdrives. Ik had graag een directe vergelijking willen zien op het gebied van comfort en range.

https://www.instagram.com...xjc/?igshid=1t1qoyg8kyb40
Kort impressie van een testdrive (geen journalist).

[ Voor 96% gewijzigd door BlacKstaR- op 19-07-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 12:24
BlacKstaR- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:42:
[YouTube: Förnuft och Känsla: Polestar 2 (ENG SUB)]
Hele eerlijke review uit Zweden, met Engelse ondertiteling. Ik ben het totaal eens met die kale, waarom geforceerd de focus op sportiviteit. Ik ken de geschiedenis van Polestar als race team etc. Maar iemand die een BMW M, Audi RS of Mercedes AMG rijdt gaat denk ik toch niet overstappen, dat zijn de echte petrolheads en die gaan niet een "sportieve" auto van 2.123kg! rijden. Ik begrijp dat Volvo die rol heeft van luxe & comfort heeft binnen Geely. Maar Polestar de elegante/avantgarde merk met uitgesproken styling en sportieve accenten was ook prima geweest. Ik denk dat adaptieve luchtvering/dempers met een comfort stand, meer gewaardeerd zou worden dan Brembo remmen en Ohlins sport dempers/veren.

In de Duitse review (volgens Aussfart), wordt de normale demping met 20'' als redelijk 'straf' ervaren. Ik hoop echt dat het comfortniveau met de 19'' gewoon voor de dagelijkse ritten comfortabel is. Toch jammer dat Polestar niet een testauto met 19" heeft klaargezet voor de testdrives. Ik had graag een directe vergelijking willen zien op het gebied van comfort en range.

Wel veel reviews die concluderen dat je niet Performance pakket moet nemen, zonder dat ze de non-performance getest hebben. Wie weet is ie dan niet in balans, remt ie slecht etc. Zou graag non-performance reviews zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Hertog_Martin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:26:
[...]
Wel veel reviews die concluderen dat je niet Performance pakket moet nemen, zonder dat ze de non-performance getest hebben. Wie weet is ie dan niet in balans, remt ie slecht etc. Zou graag non-performance reviews zien.
Die zijn er wel. Niet veel, en ik weet ze ook niet meer uit mijn hoofd, maar ik heb er 2 of 3 gezien. Doe een search op YouTube met "Polestar 2" dan kom je ze wel tegen. Als ik me goed herinner o.a. een Britse review met een non-performance Polestar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-07 22:41
arsimo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Die zijn er wel. Niet veel, en ik weet ze ook niet meer uit mijn hoofd, maar ik heb er 2 of 3 gezien. Doe een search op YouTube met "Polestar 2" dan kom je ze wel tegen. Als ik me goed herinner o.a. een Britse review met een non-performance Polestar 2.
Maar nog geen reviews met de 19 inch wielen. Sowieso weinig materiaal te vinden over Polestar 2 met 19 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Kan zo niet vinden, zal nog ff verder browsen maar linkjes zijn welkom voor mij en anderen.

Andere vraag: welke ICE auto zouden jullie de P2 mee vergelijken als je aandrijving weglaat, om beetje idee te krijgen van value for money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hertog_Martin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:26:
Kan zo niet vinden, zal nog ff verder browsen maar linkjes zijn welkom voor mij en anderen.

Andere vraag: welke ICE auto zouden jullie de P2 mee vergelijken als je aandrijving weglaat, om beetje idee te krijgen van value for money.
Qua ruimte denk ik met een BMW 3 serie maar dan moet je er wel een met een hele dikke motor nemen om de prestaties te vergelijken en AWD natuurlijk en een heleboel dingen die bij BMW optioneel zijn. Of beter natuurlijk een Volvo S60 of V60 AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 13:56
Hertog_Martin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:26:
Golf R of Audi S3. Zelfde prestaties, ook 4wd, zelfde bouwkwaliteit (vermoedelijk), min of meer zelfde binnen- en bagageruimte, beide semisportief maar geschikt voor dagelijks gebruik. Polestar is alleen stuk zwaarder, maar is daarentegen weer meer high-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[quote]BlacKstaR- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:42:

[/quote

Ervaring met de P2 heb ik natuurlijk niet, maar ik hoor/lees dat het een sportief afgesteld onderstel is.
Ik heb vroeger achter elkaar een tweetal XC60’s gehad (van het oude model), de ene had 19” de andere 20” wielen. Die XC60’s stonden er eveneens om bekend sportief en strak geveerd te zijn, net als de P2 dus.

Als ik dat even als ervaring neem dan zeg ik dat je ook met de P2 of P8 op gewone wegen geen significant verschil in comfort zult vinden, alleen op slechte wegen zul je een ietsie pietsie meer oneffenheden doorgegeven krijgen maar ik verwacht echt geen groot verschil. Het zijn allebei al forse wielen.
Waar je wel verschil in zult merken is de strakheid bij het stuurgedrag. Banden met een hogere zijwand hebben nu eenmaal meer (zijdelingse) flexibiliteit waardoor de auto in bochten meer zijdelings over de banden gaat schuiven/rollen.

Anders gezegd: als ik op de Nederlandse situatie of de snelwegen in buurlanden afga zou ik persoonlijk altijd 20” nemen (heb ik dan ook besteld trouwens) maar als je veelal op slechtere wegen (zoals je in België nog wel eens tegenkomt) rijdt, zou ik de kleinere nemen.

Als je de range calculator gebruikt zie je een klein voordeel voor 19” t.o.v 20” maar dat is BJ gemiddeld gebruik zo gering dat dat wat mij betreft geen invloed op de keuze zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Mga1600 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:03:
[quote]BlacKstaR- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:42:

[/quote

Ervaring met de P2 heb ik natuurlijk niet, maar ik hoor/lees dat het een sportief afgesteld onderstel is.
Ik heb vroeger achter elkaar een tweetal XC60’s gehad (van het oude model), de ene had 19” de andere 20” wielen. Die XC60’s stonden er eveneens om bekend sportief en strak geveerd te zijn, net als de P2 dus.

Als ik dat even als ervaring neem dan zeg ik dat je ook met de P2 of P8 op gewone wegen geen significant verschil in comfort zult vinden, alleen op slechte wegen zul je een ietsie pietsie meer oneffenheden doorgegeven krijgen maar ik verwacht echt geen groot verschil. Het zijn allebei al forse wielen.
Waar je wel verschil in zult merken is de strakheid bij het stuurgedrag. Banden met een hogere zijwand hebben nu eenmaal meer (zijdelingse) flexibiliteit waardoor de auto in bochten meer zijdelings over de banden gaat schuiven/rollen.

Anders gezegd: als ik op de Nederlandse situatie of de snelwegen in buurlanden afga zou ik persoonlijk altijd 20” nemen (heb ik dan ook besteld trouwens) maar als je veelal op slechtere wegen (zoals je in België nog wel eens tegenkomt) rijdt, zou ik de kleinere nemen.

Als je de range calculator gebruikt zie je een klein voordeel voor 19” t.o.v 20” maar dat is BJ gemiddeld gebruik zo gering dat dat wat mij betreft geen invloed op de keuze zou hebben.
Die calculator is op basis van WLTP waardes, de WLTP waardes zijn niet echt realistisch. Ik denk dat het verschil in range tussen 19 en 20 wel is groter kan zijn. De 19" zijn Michelin Primacy 4, banden die ontwikkeld zijn voor zo min mogelijk rolweerstand. De 20'' zijn de meer sportieve Continental banden. Dus het verschil in range en comfort kan toch enigszins groter zijn in realiteit (meer mijn hoop trouwens). Uit eigen ervaring weet ik dat Continental sport banden harde bandenwangen hebben om "bodyrol" zo veel mogelijk tegen te gaan. Maar dit is allemaal natuurlijk koffiedik kijken. We gaan het met z'n alle over een 1 á 2 maanden zelf meemaken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Mga1600 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:03:

SUV's hebben over het algemeen grotere banden. 20" van een SUV is niet vergelijkbaar met 20" van een sedan voor wat betreft comfort.
Even Googlen leert mij dat een XC60 met 20" velgen bandjes heeft van 255/45 oftewel wangen van bijna 115mm. De P2 heeft met 20" velgen bandjes van 245/40 oftewel wangen van 98mm. Ter vergelijking, de Tesla M3 Performance (eveneens 20") heeft bandjes van 235/35 oftewel wangen van dik 82mm. Die is nog een stukje stugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 12-07 22:38
Het merk en type band maakt ook nogal uit. Dus het zijn echt appels, peren, druiven alles door elkaar en daarmee niet te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
P2_Moon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:13:
[...]

De mythe is ontzenuwd. Moon is real indeed!! Bedankt voor de foto. _/-\o_ Ik weet dat ik de enig juiste keuze gemaakt heb. :9~
You must be over the moon

Badumtss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
De fiscalist schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:43:
Het merk en type band maakt ook nogal uit. Dus het zijn echt appels, peren, druiven alles door elkaar en daarmee niet te vergelijken.
Het gaat me niet om de absolute waarden te vergelijken op verschillende soort auto’s, maar om verschillende waarden op dezelfde auto. Dus dat is wel degelijk relevant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Hansieo schreef op zondag 19 juli 2020 @ 16:47:
WIE... in Eindhoven e.o. kan mij een paar straten geven waar ik de Polestar2 kan proberen op comfort??

tia
Ik woon in een nieuwer wijkje met prima straten, maar zit achter een wijk met een rampzalige straat. M’n vriendin is zwanger en die straat gaat echt geen lolletje zijn als we de rit naar het ziekenhuis moeten doen. Denk ook dat ik een andere weg ga pakken. Zitten wat kuiltjes in de bestrating. De Van der Muydenstraat.

En een andere:
Ik weet niet of die weg ondertussen vernieuwd is, hoop van wel, maar is dichtbij Eindhoven Airport. De Jan Olieslagersweg. Aan beide kanten staan flinke bomen waarvan de wortels echt flinke stukken asfalt hebben verhoogd. Maar Eindhoven werkt flink aan alle straten, dus mogelijk is het daar nu anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Maarre er was iemand hier die een testrit heeft morgen. Worden die aangeboden als je al gereserveerd of besteld hebt of kan je die aanvragen? Zie geen aanvraag formulier op de website.

Beetje bang dat levering in 2020 straks niet meer mogelijk is nog voordat ik 'm heb kunnen testen. Anders maar kijken hoe het zit met bestellen en evt annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:51
Hertog_Martin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:15:
Maarre er was iemand hier die een testrit heeft morgen. Worden die aangeboden als je al gereserveerd of besteld hebt of kan je die aanvragen? Zie geen aanvraag formulier op de website.

Beetje bang dat levering in 2020 straks niet meer mogelijk is nog voordat ik 'm heb kunnen testen. Anders maar kijken hoe het zit met bestellen en evt annuleren.
Je kan een testrit op de website aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
PvS_68 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Je kan een testrit op de website aanvragen.
Oh dan moet ik nog eens heel goed kijken want ik vind 't nergens.

Wel een (korte) non-performance review gevonden. Weinig info maar wel dat ie vrij bumpy / stiff is, dus dat lijkt niet exclusief aan de performance pack. De tig reviewers die roepen voor de non-performance te kiezen omdat de performance te stijf is maken dus een assumptie (dat de standard comfortabeler geveerd is) die misschien niet klopt. Wel goedkoper natuurlijk.

YouTube: New 2020 Polestar 2 - can this sophisticated Swede beat the Tesla Mo...

[ Voor 15% gewijzigd door Hertog_Martin op 19-07-2020 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:27
Als je googelt op Polestar proefrit vind je de pagina, maar veel verder kom je nog niet...

https://www.polestar.com/nl/test-drive/booking/pick-a-car

[ Voor 25% gewijzigd door guido66 op 19-07-2020 23:43 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Hertog_Martin schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:42:
[...]

Oh dan moet ik nog eens heel goed kijken want ik vind 't nergens.

Wel een (korte) non-performance review gevonden. Weinig info maar wel dat ie vrij bumpy / stiff is, dus dat lijkt niet exclusief aan de performance pack. De tig reviewers die roepen voor de non-performance te kiezen omdat de performance te stijf is maken dus een assumptie (dat de standard comfortabeler geveerd is) die misschien niet klopt. Wel goedkoper natuurlijk.

YouTube: New 2020 Polestar 2 - can this sophisticated Swede beat the Tesla Mo...
Ik zie dat het veranderd is op de website. Waarschijnlijk omdat ook nu de Nederlandse Polestar SPaces staan vermeldt.

https://www.polestar.com/nl/test-drive/booking/pick-a-car

@guido66 was me net voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Dus bij een Polestar Space kan je direct een testrit doen straks als ik het goed begrijp.

Wat nog wel grappig is aan de Google integratie is dat je ook je smarthome kan bedienen. Kan je alvast je verwarming aanzetten vanuit de auto als je naar huis rijdt.

Ik twijfel iig heel erg tussen de Polestar en de Tesla 3 LR. Vreemd genoeg neig ik licht naar een PS terwijl ik al jaren een Tesla wil (ook reservering gehad ooit), en waarschijnlijk ook de betere elektrische auto is. Maar uiterlijk, verwachte bouwkwaliteit en service, hatchback en de Google integratie zijn in voordeel PS2 voor mij ondanks achterlopen in range/efficiency, laadnetwerk, vooruitstrevendheid en wellicht nog veel in petto met OTA updates. Ergens is het ook de factor dat de PS2 een nieuwe verschijning is wat meespeelt, de Tesla zie ik inmiddels teveel en te vaak. In begin was het 'hey een Tesla!' en nu meer van 'heb je er weer één..'
Maar dat is geen goed argument bij aanschaf van een auto van 60k uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Hertog_Martin schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:05:
Dus bij een Polestar Space kan je direct een testrit doen straks als ik het goed begrijp.
Klopt.

Ik heb me op de website aangemeld, maar ben wel benieuwd waar ik straks de proefrit mag gaan doen. Voor mij is Eindhoven het handigst. Of dat ook kan, blijft afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Viel mij trouwens ineens op dat de motorkap er uit ziet alsof ie niet goed gesloten is. Vind ik wat minder mooi en niet lekker in lijn met rest van de auto.

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/liggend_hoge_resolutie/public/content/images/2020/07/13/polestar-2-review.jpg?h=c0819f21&itok=oFVkpctp

Natuurlijk zie je altijd wel een crease bij motorkap maar vind 't niet echt lekker verwerkt. Kniesoor die er op let maar kan 't nu niet meer on-zien zeg maar.

Ik blijf overigens maar reviews kijken haha. Voor wie een beetje Duits kan volgen vind ik dit de beste: YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba​

Maak me toch wel wat zorgen over bereik.

[ Voor 21% gewijzigd door Hertog_Martin op 20-07-2020 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 09:51

tia
Ik zou in Eindhoven eens door de bennekel gaan rijden. Klinkers, veel drempels enzv.(begin bij de holstraat, ellende :'( )
Andere wijken zijn al veel asfalt.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:19

tia
Kleine Berg is wel een goede graadmeter. Hobbelweg met aantal drempels. En het is 100m van de Polestar Space af. ;)

Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 13-07 19:28
Hertog_Martin schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:34:
Viel mij trouwens ineens op dat de motorkap er uit ziet alsof ie niet goed gesloten is. Vind ik wat minder mooi en niet lekker in lijn met rest van de auto.

[Afbeelding]

Natuurlijk zie je altijd wel een crease bij motorkap maar vind 't niet echt lekker verwerkt. Kniesoor die er op let maar kan 't nu niet meer on-zien zeg maar.

Ik blijf overigens maar reviews kijken haha. Voor wie een beetje Duits kan volgen vind ik dit de beste: YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba​

Wat betreft die kier bij de motorkap: als je een donkere kleur hebt zie je ‘em waarschijnlijk niet?!

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:25
@ Alle Eindhoven e.o. testweggetjes adviseurs _/-\o_

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 09:51
Hansieo schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:11:
@ Alle Eindhoven e.o. testweggetjes adviseurs _/-\o_
Nog eens even rondje gedacht, maar inderdaad de Holstraat en het verlengde daarvan de Cavallilaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6QFjhhG.jpg

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Voor de Belgen onder ons: 21+22 juli test event in Brussel, via de Belgische Polestar site te boeken.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

tia
Fuutlaan in Eindhoven (straat parallel aan spoor vanaf Stationsplein). Heeft een onregelmatig klinkerwegdek, waar je met stugge vering behoorlijk wat van meekrijgt.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Hoeveel tijd krijgen jullie voor zo’n testrit? Blijft er ook genoeg tijd over voor een stukje buitenweg (80 kmh weg) en snelweg?

Dat zou ik persoonlijk interessanter vinden dan een hobbelweg opzoeken in de bebouwde kom.(Want daar kom ik anders ook niet dagelijks).

Veel plezier in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-07 21:54
Mga1600 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:56:
Hoeveel tijd krijgen jullie voor zo’n testrit? Blijft er ook genoeg tijd over voor een stukje buitenweg (80 kmh weg) en snelweg?

Dat zou ik persoonlijk interessanter vinden dan een hobbelweg opzoeken in de bebouwde kom.(Want daar kom ik anders ook niet dagelijks).

Veel plezier in ieder geval!
Ik heb een tijdslot van 90 minuten gekregen. Weet niet hoeveel tijd daarvan rijden is en hoeveel tijd daarvan ook iets van uitleg of bespreking met iemand van Polestar is.
Maar dat moet me ruim genoeg lijken om diverse wegen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drtngs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-01-2021
Poeh, dit valt gelukkig niks tegen. Ik begon me al af te vragen of de P2 in Moon überhaupt wel bestond 8)
Dat je zo in september een berichtje krijgt, oh, maar die Moon dat was een grapje, al die bestellingen zijn geannuleerd. 8)7

Toch gaat er wsl een vinylletje overheen. The only P2 in shark grey metallic gloss.... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
drtngs schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Poeh, dit valt gelukkig niks tegen. Ik begon me al af te vragen of de P2 in Moon überhaupt wel bestond 8)
Dat je zo in september een berichtje krijgt, oh, maar die Moon dat was een grapje, al die bestellingen zijn geannuleerd. 8)7

Toch gaat er wsl een vinylletje overheen. The only P2 in shark grey metallic gloss.... :D
Ja echt, ga je hem wrappen? Ik hou het bij moon en ben er heel blij mee. Ik overweeg alleen in het donkere interieur tzt wat lichtere accenten aan te brengen, maar eerst de auto maar eens in het echt zien. Ik kan niet wachten!

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-07 07:24
BlacKstaR- schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:42:

Ik ben dus zo'n petrolhead die er over na zit te denken over te stappen naar EV die lekker sportief oogt en ook qua performance niet veel onder doet van wat ik gewend ben. Alleen op top zou ik er bijna 100km/pu op achteruit gaan maar goed wanneer rijdt je nou 300km/pu O-)

Ik merk met mijn sportonderstel overigens niet veel verschil tussen mijn 20" zomer set of mijn 18"winter set zal best wel meevallen in het echt, alles in perspectief natuurlijk.

Mijn vorige auto had Intrax in hoogte en hardheid verstelbare dempers, prima dat je er voor een trackday even een half uurtje mee bezig bent. Ik zou met de polestar ook best een trackday per jaar willen doen, volgens mij kan dat prima.

Model 3 of gebruikte model s wil ik niet, die dingen zie je zo vaak rijden, hopelijk dat dat met de polestar wel gaat meevallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:55
@Conijntje Model 3 P heb je wel een wat hogere top, meer acceleratie en track mode. Niet als reclame ofzo hoor. P2 ook zeer geslaagde auto. Maar als je wil spelen met de auto is de Model 3 wellicht geschikter.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conijntje
@Inspired Klopt, alleen als ik 70k van mijn zuurverdiende centen aftik dan wil ik wel in iets rijden dat een beetje uniek is. De model 3 zie ik hier in zuid holland zo vaak rijden dat die af valt. Daarom gun ik Polestar al het beste maar hoop ik dat ze wat minder te zien zijn de de 3 of S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Conijntje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Ik ben dus zo'n petrolhead die er over na zit te denken over te stappen naar EV die lekker sportief oogt en ook qua performance niet veel onder doet van wat ik gewend ben. Alleen op top zou ik er bijna 100km/pu op achteruit gaan maar goed wanneer rijdt je nou 300km/pu O-)

Ik merk met mijn sportonderstel overigens niet veel verschil tussen mijn 20" zomer set of mijn 18"winter set zal best wel meevallen in het echt, alles in perspectief natuurlijk.

Mijn vorige auto had Intrax in hoogte en hardheid verstelbare dempers, prima dat je er voor een trackday even een half uurtje mee bezig bent. Ik zou met de polestar ook best een trackday per jaar willen doen, volgens mij kan dat prima.

Model 3 of gebruikte model s wil ik niet, die dingen zie je zo vaak rijden, hopelijk dat dat met de polestar wel gaat meevallen!
Ik weet niet hoeveel de Audi e-tron GT gaat kosten. Maar dat is volgens mij een auto die bestuurders van RS/S, M en AMG modellen redelijk goed kan vervangen. Ik weet echter niet hoeveel die in prijs verschilt vergeleken met de Porsche Tycan 4S.

Tesla M3 Performance, is de op dit moment de enige juiste keuze qua performance. Maar ik begrijp je punt over het differentiëren. De model 3 zie je overal en nergens en de M3 performance sprint er niet extra uit of iets dergelijks. Maar als ik uit een v8/v6 kom met 400+ pk's dan, had ik op dit moment zonder twijfel voor M3 performance gegaan of door gespaard voor de Audi e-tron GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
Denk dat hij rond de 100K gaat kosten wat mij te gortig is, iig nieuw.

Mogelijk wacht ik op de BMW I4, al vind ik de looks geen onverdeeld succes. Nog maar even wachten op de fotos van het daadwerkelijke eindproduct ipv de concept van nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Je bent niet de enige die een stapje terug doet met een overstap naar elektrisch.

Wat rij jij dat 300 km/u haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
@De fiscalist Ik zie het niet als een stap terug hoor. Ga nooit op vakantie met de auto dus 250+ werkelijke km is voldoende voor mij en als het gaat om hulpmiddelen, onderhoudskosten en verbruik is dit een grote stap voortwaarts!

Heb nu een Audi S5 (stage 2) 3.0tfsi met compressor. 450PK en 600NM op de bank, 3.8 sec naar de 100 en trekt door tot iets over de 300km/pu :*)

Is meer een snelweg cruiser dan circuitbak, al weerhoudt mij dat er niet van om de baan af en toe op te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
BlacKstaR- schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:55:
[...]

Ik weet niet hoeveel de Audi e-tron GT gaat kosten. Maar dat is volgens mij een auto die bestuurders van RS/S, M en AMG modellen redelijk goed kan vervangen. Ik weet echter niet hoeveel die in prijs verschilt vergeleken met de Porsche Tycan 4S.
Omdat het om een auto zal gaan die onderhuids enorm op de Taycan zal lijken, mag je ervan uitgaan dat ze prijsmatig niet erg zullen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
[quote]Conijntje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Ja idd, ruil je je RS6 in voor een PS2.. :? Heb zelf een sesoupte A6 V6T, maar daar is 285 wel het matje

Ahaa ok stage 2, heb zelf slechts stage 1 430 pk O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Headfirst op 20-07-2020 15:07 ]

P2, Zappi V2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-07 22:19
Conijntje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:05:
Ik denk dat ik met een 2-cylinder, 3-cylinder, 4-cylinder en 6-cylinder in de garage ook wel kwalificeer als petrolhead ;) Desondanks bijna 2 jaar geleden toch voor de dagelijkse (saaie) kilometers overgestapt op een Model S. Ondanks dat deze auto sneller is dan bijna alles wat ik heb gereden (op een 991 Turbo S na) is de beleving er vrijwel niet. Lekker poken en een benzinemotor door de toeren jagen geeft een heel andere beleving dan de acceleratie van een EV. Voor zakelijke kilometers wil ik een EV, maar voor de pret ben ik blij dat ik er nog wat naast heb. Ga dus proefrijden en staar je niet blind op een snelle 0-100. Rijplezier is meer dan dat...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Hehe, mijn huidige wagen (E61 alpina B5 Touring) mag ook over naar een ander baasje voor de Polestar 2.

Van 310 km/u naar 205....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
@Headfirst Ook mooi, maar ja hoe vaak rijdt je dat :P

@BugBoy Ga ik zeker doen. Ik doe vooral veel km op de snelweg naar werk (220km per dag) en spreek dan niks van het vermogen aan, heb dan liever dat ik lekker rustig op de automatische cruisecontrol achter de rest aan tuf. Voor het echte knallen heb ik een lekker dikke Vtwin dus ook met EV zal het wel goedkomen _/-\o_

@De fiscalist Ook een lekkere snelweg cruiser! Waarom geen I4 dan als ik vragen mag?

Sorry beetje off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Heb je die I4 gezien?.?

Ik ga geen auto rijden waarvan het design is geïnspireerd op een bever.

En de prijs.... die is ook wat hoog ;)

Oh ja, en hij is er nog niet....

En hij komt ook niet dit jaar

[ Voor 19% gewijzigd door De fiscalist op 20-07-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
De fiscalist schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:34:
Heb je die I4 gezien?.?

Ik ga geen auto rijden waarvan het design is geïnspireerd op een bever.

En de prijs.... die is ook wat hoog ;)

Oh ja, en hij is er nog niet....

En hij komt ook niet dit jaar
Je kan lullen wat je wilt, maar als ze daar een coupe van maken, dan heb je echt een geweldig gruwelijk apparaat op wielen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:34
Bijzondere animatie van de achterlichten in deze video, lijkt me niet te maken te hebben met de frequentie van de camera:

YouTube: Polestar 2: Unser 450km Trip in der Tesla-Konkurrenz!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DQ5GHEwemyb2xLbHOfQY6SZpLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvTWec8l9jlrH03zZIhzpBcK.jpg?f=fotoalbum_large

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Op de Belgische site geeft men 8 jaar of 160.000km garantie op de accu en gratis ophaal- en afleverdienst. Deze 2 regels zijn op de Nederlandse site niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-07 03:45
guido66 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:34:
Voor de Belgen onder ons: 21+22 juli test event in Brussel, via de Belgische Polestar site te boeken.
Niet te vinden voor me. Heb je een link?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• guido66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Misschien een eerder onverwachte vraag, maar kan je de "Hey Google" functie ook uitzetten zodat je enkel nog met de voice command knop op het stuur kan werken? Dus spraakbesturing niet volledig uitgeschakeld, maar enkel de activering aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Hertog_Martin schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:34:

[Afbeelding]

Hej kniesoor! ;)

Je hebt helemaal gelijk, deze panel-gaps vallen wel op. Wellicht net niet goed gesloten? Of iets uit zijn frunk laten steken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
drtngs schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Heb je een foto van die kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
JohnDoe77 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Hej kniesoor! ;)

Je hebt helemaal gelijk, deze panel-gaps vallen wel op. Wellicht net niet goed gesloten? Of iets uit zijn frunk laten steken? ;)
Nee je ziet het in elke review en foto. Het valt denk ik extra op omdat de rest van de auto amper panel gaps heeft. Hij gaat van seamless naar vrij prominente seam. Maar alsnog is ie niet lekker verwerkt vind ik.

Maar goed, niet het belangrijkste. Waar ik me meer zorgen over maak na kijken vele vele reviews is real world range. Dus als iemand die gaat testen niet erg vind om stukje snelweg op 120 te doen en naar verbruik te kijken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hertog_Martin op 20-07-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Is er al iets bekend voerde geluiden die de P2 en (voor mij vooral van belang) de P8 maakt?

En voor de duidelijkheid; ik bedoel bij de P2 testritten, ik hoor namelijk niet echt veel geluiden terugkomen als je die bekijkt.

[ Voor 43% gewijzigd door JohnDoe77 op 21-07-2020 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
JohnDoe77 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:54:
Is er al iets bekend voerde geluiden die de P2 en (voor mij vooral van belang) de P8 maakt?
Deze bedoel je? https://www.polestar.com/...sounds-of-the-polestar-2/

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Hertog_Martin maak je veel kilometers dan? Obv reviews zit je zo rond de SR+ range. Met 100 op de snelweg is dat binnen NL prima. Vraag me meer af of er bij de P8 nog weer een flinke hap af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
  • Laatst online: 10-07 22:48
High-Voltage2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:38:
Misschien een eerder onverwachte vraag, maar kan je de "Hey Google" functie ook uitzetten zodat je enkel nog met de voice command knop op het stuur kan werken? Dus spraakbesturing niet volledig uitgeschakeld, maar enkel de activering aanpassen.
Ik dacht dat ik in een video heb gezien dat je de hé google kon wijzigen in iets anders.
Misschien als je dan hé google wijzigt in iets onverstaanbaars of gewoon niets, hoort ie je ook niet meer.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Inspired schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:00:
@Hertog_Martin maak je veel kilometers dan? Obv reviews zit je zo rond de SR+ range. Met 100 op de snelweg is dat binnen NL prima. Vraag me meer af of er bij de P8 nog weer een flinke hap af gaat.
Niet zozeer veel qua totaal maar ik zal redelijk vaak een retour rit van 200-250km moeten maken. Verschillende bestemmingen waar ik niet afhankelijk wil zijn van laden op locatie of onderweg. Kan volgend jaar thuis laden dus wil daar ook mee kunnen uitkomen.

Nu lijkt bovenstaande ruim gehaald te worden door zowel SR+ als PS2 maar wordt als je van 80% tot 10% wilt rijden én snelweg én wat harder dan mag én dat alles ook in de winter, dan gaat er al snel 40-60% van zo'n WLTP af en de PS2 lijkt eerder richting de 60% er af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
@Hertog_Martin Met 100 moet 18/19kWh in de zomer toch wel mogelijk zijn. Zit je op 315 in de zomer met 80%. In strenge winter gaat daar tot 30% vanaf. Maar in NL vallen de winters wel mee de laatste tijd. Dus denk dat 200-250 doorgaans wel moet lukken. Niet met 130 maar wel met 100.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 20-07-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-06 11:42
Ik had deze beschrijving ook gezien maar je kan hier eigenlijk alleen maar het achteruitrijalarm (P2) horen en niet het stationairgeluid en het geluid bij het vooruit rijden. Dit schijnt nog een mysterie te zijn maar er is vast wel iemand op dit forum die al iets meer te weten is gekomen over het AVAS-geluid van de P2/P8 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Alingsås schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:28:
[...]

Ik had deze beschrijving ook gezien maar je kan hier eigenlijk alleen maar het achteruitrijalarm (P2) horen en niet het stationairgeluid en het geluid bij het vooruit rijden. Dit schijnt nog een mysterie te zijn maar er is vast wel iemand op dit forum die al iets meer te weten is gekomen over het AVAS-geluid van de P2/P8 8)
Heb je beide filmpjes bekeken? De eerste video is het normale geluid en die met een ping het geluid voor achteruit. Beide zijn al maand of wat bekend.

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
AartJW schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Heb je beide filmpjes bekeken? De eerste video is het normale geluid en die met een ping het geluid voor achteruit. Beide zijn al maand of wat bekend.
Jazeker, maar volgens mij is het eerste geluid het normale rijgeluid en niet het AVAS-geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AartJW
Alingsås schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:44:
[...]

Jazeker, maar volgens mij is het eerste geluid het normale rijgeluid en niet het AVAS-geluid.

[ Voor 22% gewijzigd door AartJW op 20-07-2020 20:59 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AartJW
Nee is 'm echt (zou gek worden als hij bij 70km/h nog zou klinken als starship Enterprise):YouTube: Polestar 2 Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) Sounds

[ Voor 23% gewijzigd door AartJW op 20-07-2020 20:59 ]

P2 LRDM Thunder 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alingsås
AartJW schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:57:
Nee is 'm echt (zou gek worden als hij bij 70km/h nog zou klinken als starship Enterprise):YouTube: Polestar 2 Acoustic Vehicle Alerting System (AVAS) Sounds
Dus toch... Nice en sophisticated :*)
Niemand heeft het nog live gehoord maar dat is een kwestie van tijd. Nu nog het voorproefje van het stationairgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 13-07 12:37
JohnDoe77 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:54:
@JohnDoe77 Misschien een beetje geheugenverlies?
Je hebt notabene zelf deze vraag al eerder gesteld (zie jouw post op vrijdag 26 juni 2020 01:01 uur). En toen zijn de geluiden ook al aan de orde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Was deze ook al voorbij gekomen? Mooie uitgebreide test!
Erg positief met een paar verbeter suggesties

YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba​

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
Mga1600 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:28:
Was deze ook al voorbij gekomen? Mooie uitgebreide test!
Erg positief met een paar verbeter suggesties

YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba​
Jazeker, al eerder langsgekomen.
Maar inderdaad een van de beter uitgevoerde reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Laatst online: 12-07 10:12
Waarschijnlijk zijn wij te laat en zijn er geen XC40 P8's meer beschikbaar voor 2020 in Nederland.
Althans, niet volgens de lokale Volvo specialist en een dealer in de buurt.

Al heb ik me ook laten vertellen dat er dealers zijn die productieplaatsen gereserveerd hebben op de gok dat er toch wel klanten komen. Heeft er iemand enig idee of er nog dealers zijn (in ZO-brabant...) waar je nog terecht kunt?

Diverse redenen waarom we nu pas besluiten een elektrische auto aan te willen schaffen voor 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
High-Voltage2 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:38:
Waarom zou je dit willen?
Om vervelende gezinsleden buitenspel te zetten?
Om te voorkomen dat Google 'per ongeluk' meeluistert met gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
raoel schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:44:
Waarschijnlijk zijn wij te laat en zijn er geen XC40 P8's meer beschikbaar voor 2020 in Nederland.

Al heb ik me ook laten vertellen dat er dealers zijn die productieplaatsen gereserveerd hebben op de gok dat er toch wel klanten komen. Heeft er iemand enig idee of er nog dealers zijn (in ZO-brabant...) waar je nog terecht kunt?

Diverse redenen waarom we nu pas besluiten een elektrische auto aan te willen schaffen voor 2020.
Mijn p8 is een paar weken geleden gereserveerd in productie en vorige week bevestigd met levering 28-12. Dus het kan heel goed zijn dat ze voor dit jaar op zijn. Wellicht vallen er nog wat exemplaren af en kun je op een ‘wachtlijst’? Begreep van mijn dealer dat ze er totaal 5 hadden voor 2020, inmiddels vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Alingsås schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:44:
[...]

Het eerste geluid is bij vooruit rijden tot 30kmh. Het ping geluid is bij achteruit rijden.
Dat is de theorie. Zelfs de jongens van de Polestar pop-up Space in Leidsenhage hebben het geluid niet gehoord toen ze hem binnen reden. Ze verwachtten dat het via OTA Zou komen.
Ik heb ook nog geen enkele review gezien waarin erover gesproken wordt en in de reviews ook nog nergens een knop of optie gezien om het aan of uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alingsås
Nog een fijne positieve review: https://www.autowereld.co...te-review-polestar-2-2020

Hierdoor houden we de moet erin tijdens het wachten op de levering 8)

Het wordt wel tijd voor de échte rijtests, zonder embargo's en met nieuwe software en firmware updates oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Alingsås schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 00:36:
Nog een fijne positieve review: https://www.autowereld.co...te-review-polestar-2-2020

Hierdoor houden we de moet erin tijdens het wachten op de levering 8)

Het wordt wel tijd voor de échte rijtests, zonder embargo's en met nieuwe software en firmware updates oOo
Tegelijkertijd is het ook een imposante auto en dat merk je tijdens het rijden. Medeweggebruikers houden zich in, ze kennen hun plek.
LOL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
FirstEV schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Waarom zou je dit willen?
Om vervelende gezinsleden buitenspel te zetten?
Om te voorkomen dat Google 'per ongeluk' meeluistert met gesprekken?
Ik begrijp de vraag wel, of tenminste, ik heb dat ook wel een beetje. Het uitspreken van instructies tegen de auto daar heb ik me inmiddels overheen gezet, maar om nou de auto aan te spreken met hey Google of hey Volvo om te wachten op een pliepje, als dat net zo handig met een knopje onder je duim kan... dat lijkt mij ook prettiger.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Spanky79 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:51:
[...]

Mijn p8 is een paar weken geleden gereserveerd in productie en vorige week bevestigd met levering 28-12. Dus het kan heel goed zijn dat ze voor dit jaar op zijn. Wellicht vallen er nog wat exemplaren af en kun je op een ‘wachtlijst’? Begreep van mijn dealer dat ze er totaal 5 hadden voor 2020, inmiddels vergeven.
100% op volgens mijn dealer.. de extra levering die ze krijgen is op, alles is op..
MIsschien heb je mazzel als iemand hem indd afzegt - al komt het fabriceren wel heel dichtbij nu !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
FirstEV schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:28:
[...]

@JohnDoe77 Misschien een beetje geheugenverlies?
Je hebt notabene zelf deze vraag al eerder gesteld (zie jouw post op vrijdag 26 juni 2020 01:01 uur). En toen zijn de geluiden ook al aan de orde geweest.
Misschien wel! Ging mij er meer om nu de auto er ook daadwerkelijk is. Ik heb die rijgeluiden (onder 30kmh) in de testverslsgen niet meer terug gehoord, jij wel? Valt mij gewoon op dat als er bijvoorbeeld een E-tron langs komt, die ook geen geluid maakt als hij langzaam rijdt (behalve banden en het lichte piepje wat elektrisch vervoer altijd maakt).

Maar bedankt voor je reactie! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Alingsås schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:28:
[...]

@FirstEV Dit is dus precies wat ik bedoel... en dit;

Het eerste geluid is bij vooruit rijden tot 30kmh. Het ping geluid is bij achteruit rijden. Dat is de theorie. Zelfs de jongens van de Polestar pop-up Space in Leidsenhage hebben het geluid niet gehoord toen ze hem binnen reden. Ze verwachtten dat het via OTA Zou komen.
Ik heb ook nog geen enkele review gezien waarin erover gesproken wordt en in de reviews ook nog nergens een knop of optie gezien om het aan of uit te zetten.

Toch opmerkelijk!

[ Voor 31% gewijzigd door JohnDoe77 op 21-07-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
raoel schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:44:

Toen ik in februari mijn bestelling plaatste was dit ook al het verhaal. Zoals je hier boven leest zijn er toch nog wat bestellingen uitgevallen en daardoor wat andere klanten gelukkig gemaakt. Mijn beste tip; bel gewoon vanmorgen een heel aantal dealers in het land en vraag het ze. Ik denk dat je je niet zou moeten beperken tot alleen ZO-Brabant. Als je de auto in Groningen zou moeten ophalen, is dat een eenmalig dagje uit en je lokale dealer kan daarna het onderhoud doen! Niet ideaal, maar als dat je aan je droom auto helpt met de gunstigere bijtelling... scheelt je al snel € 100pm. Succes!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Waar blijft die review van @BartWNL ? Dat was toch onze eerste mede tweaker die mocht gaan proefrijden voor 90 minuten , niet?

Of anders ligt die nog met een zalige smile in zijn bed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-07 21:54
S2000jan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:57:
Waar blijft die review van @BartWNL ? Dat was toch onze eerste mede tweaker die mocht gaan proefrijden voor 90 minuten , niet?

Of anders ligt die nog met een zalige smile in zijn bed :)
Haha, was het maar waar!

Mag morgen pas, 22 juli was eerste optie in NL.

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
BartWNL schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:08:
[...]

Haha, was het maar waar!

Mag morgen pas, 22 juli was eerste optie in NL.

:9~
Een dagje mis dus

En in Brussel inderdaad vandaag en morgen mogelijkheid tot kennismaken, maar helaas kan ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beosoft
  • Laatst online: 27-10-2023
Spanky79 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:51:
[...]

Top dat je hem nog dit jaar geleverd gaat krijgen :)
Wanneer heb je getekend voor de P8 als ik vragen mag?

Volvo XC 40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
JohnDoe77 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 08:09:
[...]

@FirstEV Dit is dus precies wat ik bedoel... en dit;

Het eerste geluid is bij vooruit rijden tot 30kmh. Het ping geluid is bij achteruit rijden. Dat is de theorie. Zelfs de jongens van de Polestar pop-up Space in Leidsenhage hebben het geluid niet gehoord toen ze hem binnen reden. Ze verwachtten dat het via OTA Zou komen.

Toch opmerkelijk!
Polestar heeft ook aangegeven dat de eerste auto's (voor journalisten/testritten) nog niet de definitieve versie van de software bevatten. Voor zover je van 'definitief' kunt spreken natuurlijk. Misschien dat de geluiden dan ook pas toegevoegd worden.
Als ze er eenmaal zijn, dan denk ik niet dat ze uit te schakelen zijn. Is volgens mij in regelgeving vastgelegd.
Pagina: 1 ... 36 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.