STIMPPYYY schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:51:
[...]
Je bent vrij actief in het m3 topic toch? Goed om persoonlijke actieradius te plaatsen. Maar zoals velen hier al aangeven zit daar nogal verschil tussen. Dat is ook uitgebreid aan bod gekomen in dat topic. Denk wel goed om realitsich beeld te geven aan mensen. Ook hier. Ze volledig de put in praten over range is niet cool.
Ik haal tussen de 380 en 450km en dat met een performance. Er zijn ook div mensen die richting de 500km gaan en daarboven. Middel je het een beetje uit, dan moet je in de zomer met gemak boven de 400km uitkomen. In de winter duik ik daaronder. Met de LR is 400km zon beetje de max. Realistischer is dat je daaronder zit (350km).
I’m praat ze de put niet in, ik denk oprecht dat als ik bij Volvo was aangekomen met mijn case van de Tesla, dan Volvo/Polestar actie zou ondernemen.
Het gras bij de “Tesla buren” lijkt misschien groener, maar dat is het niet!
Zoals gezegd, zou ik mij minder druk maken om het verbruik.
En als je mij niet gelooft, dit is een SMS van Tesla service:
“Daarna is de auto aan de lader gezet en opgeladen tot 83,2%. Daarna zijn er nog enkele kleine ritten geweest waarbij totaal 33km is gereden. In deze 33km heeft de auto 9.8% SOC verbruikt. Terwijl de auto stilstond heeft deze 2.4% verbruikt. Hierdoor was de SOC op 8 Mei 12:00 71%. Dit zijn geen afwijkende waardes. We kunnen op dit moment dus geen probleem vinden in uw Tesla. Met vriendelijke groet, Tesla virtual Service.“
Dus volgens Tesla is 12,2% accu voor 33km rijden, volstrekt normaal! Geen afwijkende waardes...
Dat is 270km op op een 100% lading met een Long Range met een WLTP van 560km.
Nogmaals, mijn doel is niet iemand in de put te praten, maar een eerlijker vergelijk met de Tesla. Want van Tesla hoef je 0,0 medewerking te verwachten bij problemen. Zie Sms hierboven, de zoveelste afspraak cancelled...
Ik ben nog steeds blij met de auto, alleen het bedrijf Tesla mag van mij per direct overgenomen worden voor een normaal functionerend bedrijf, dat ook echt service levert.
Dit staat in zo’n schil contrast met mijn Vorige Volvo. Bik 185.000 km werd de aircopomp nog vervangen (bekend probleem). En op rekening van Volvo Nederland. Zij gaan pas door belasten aan de klant als ze volledig achter hun product kunnen staan. Dat konden ze tot nu toe niet omdat ze erg vaak kapot gaan. Dat is service!
[
Voor 11% gewijzigd door
BlakHawk op 19-07-2020 09:28
]