Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.468.858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Ik denk dat het grootste nadeel tov tesla het laadNetwerk zal zijn voorlopig. Al die kleine dingetjes ben je in de praktijk zo aan gewend.

Uiteindelijk zijn de zaken waar je het meest tegenaan loopt actieradius (lijkt me hier toch wel aardig voldoende) en opladen. Is natuurlijk ook afhankelijk van je gebruik. Voor vee woon werkverkeer is het allemaal geen punt. Sterker nog, ik hoef straks nooit meer om brandstof en dat bespaart me veel tijd. Laad thuis op en klaar.

Dat geldt niet voor iedereen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
4v4t4r schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Verschrikkelijke bak die P2 .. ik wil mn P8 !

(meen ik niet, wil gewoon wat tegengas geven hier .. 90% is P2 *O* )
Wat mij betreft was een apart topic voor de P2 en P8 beter geweest. Andere auto, andere uitvoeringen, andere levertijden. Ja, ze delen hetzelfde platform maar er is ook een apart topic voor een A3, Golf en Octavia. Niet lullig bedoeld, maar ik hoef eigenlijk niks over de P8 te lezen want dat is niet de auto die ik heb besteld. Andersom kan ik me hetzelfde voorstellen voor de P8 rijders.

@Lancer erg gave kleur zo in het groen!

@Hertog_Martin die reviews zijn leuk, maar gaan niks zeggen over wat jij persoonlijk fijner vindt qua PP of non-PP. Ik haal uit de reviews dat de auto erg goed bevalt. Verder is het erg subjectief.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 17-07-2020 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kombuis2008
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik vind juist de overeenkomsten tussen ps2 en p8 superleuk om over te lezen, maakt het nog een beetje uit te houden voor ons p8 bestellers die nog zo lang moeten wachten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:47
Aghanim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Wat mij betreft was een apart topic voor de P2 en P8 beter geweest. Andere auto, andere uitvoeringen, andere levertijden. Ja, ze delen hetzelfde platform maar er is ook een apart topic voor een A3, Golf en Octavia. Niet lullig bedoeld, maar ik hoef eigenlijk niks over de P8 te lezen want dat is niet de auto die ik heb besteld. Andersom kan ik me hetzelfde voorstellen voor de P8 rijders.

@Lancer erg gave kleur zo in het groen!

@Hertog_Martin die reviews zijn leuk, maar gaan niks zeggen over wat jij persoonlijk fijner vindt qua PP of non-PP. Ik haal uit de reviews dat de auto erg goed bevalt. Verder is het erg subjectief.
Ik vind het wel leuk om de P2 zaken te lezen en de reviews want batterij etc is hetzelfde, google integratie is hetzelfde - en de ervaringen daarmee geven mij al bepaalde inzichten :) zoveel word er niet over de P8 gesproken hier . wellicht word dat in Oct anders

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 08:46
4v4t4r schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:20:
[...]

Ik vind het wel leuk om de P2 zaken te lezen en de reviews want batterij etc is hetzelfde, google integratie is hetzelfde - en de ervaringen daarmee geven mij al bepaalde inzichten :) zoveel word er niet over de P8 gesproken hier . wellicht word dat in Oct anders
Dat vind ik ook, lekker bij elkaar houden! Kruisbestuiving...!

Maar het zou wellicht wel handig zijn als dit topic naar onderwerp werd uitgesplitst: bijv. interface, aandrijving, opladen, kleur en uitvoering, aflevering en planning, reviews of zoiets. Je vindt iets wat je gelezen hebt nu eigenlijk niet meer terug.....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Die sleutel is dus echt! Bizar... hij heeft wel gelijk; alsof het een eerste ontwerp is als voorbeeld en die per abuis is afgetekend als productierijp... vreemd terwijl de Volvo sleutels wel heel netjes zijn

Maar 0-60miles in 4,16 sec volgens mij is het officieel naar 62, maar toch!

[ Voor 7% gewijzigd door JohnDoe77 op 17-07-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:48:
[Afbeelding]

Nou hier dan, plaatje zoals ik hem besteld heb.
Ik moet zeggen.....best mooi zo! Doet de auto nog wat solider overkomen op de een of andere manier. Ik had geen voorstelling van deze kleur op de auto, maar helemaal ...”niet slecht”...l.

Toch laat ik die kleurkeuze nu los en hou ik het op Thunder Grey. Maar het exemplaar waar we naar keken had getinte ramen en in dat opzicht ben ik van mijn geloof gevallen.....: dat heb ik ook bijbesteld. ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Die sleutel is dus echt! Bizar... hij heeft wel gelijk; alsof het een eerste ontwerp is als voorbeeld en die per abuis is afgetekend als productierijp... vreemd terwijl de Volvo sleutels wel heel netjes zijn!
Laatste info van de dealer: bij de P8 komt er ook een plastic sleutel zonder leer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Laatst online: 18-07 07:18

Lancer

What the......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKRt309MWrhN3WnJ26dkugcjcR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KwBURcZC6v43qE7QKANYaJ6l.jpg?f=user_large

In thunder grey met 19" en donkere ramen achter. Deze plaatjes komen zo uit de nieuwe versie van de configurator.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Laatste info van de dealer: bij de P8 komt er ook een plastic sleutel zonder leer.....
Ik zie op Wish al genoeg sleutel opties om er wat omheen te doen :)

voorbeeldje : https://www.wish.com/prod...GBoCPesQAvD_BwE&share=web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Lancer schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:19:
[Afbeelding]

In thunder grey met 19" en donkere ramen achter. Deze plaatjes komen zo uit de nieuwe versie van de configurator.
ik ben er ook nog steeds best blij mee - al had ik (op rood na) denk ik alles wel OK gevonden, wilde gewoon weer eens wat anders dan zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6vYKO2waqQZS_Uh9m2Mop8eH4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkzNK007IMBmTF72aPhg7u7y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:53
Hoe vergelijkt de auto pilot eigenlijk met een Tesla zonder FSD?

En enige kans dat ze met hun partnership met Waymo ook de PS2 gaan upgraden voor Self driving of zal dat voorbehouden zijn aan een PS3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Bart2385 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:52:
Is het heel erg als ik zeg dat me het als lease rijder niet zoveel uitmaakt en de accu gewoon vol gooi aan de lader? 😱
Loop je ook je banden in 10.000 km af te gassen?
Lijkt me een kleine moeite om zuinig om te gaan met andermans materiaal dat je in bruikleen hebt.

Maarja, dat ben ik...

[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 17-07-2020 22:07 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-07 17:49
Deze review stond op het Instagram account van de autoRAI vermeld. Volgens mij nog niet gezien hier.
https://zerauto.nl/autotest-polestar-2-2020/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 21:22

Dr C

met C en CK

ik heb de polestar ook al een tijd op het oog. Nou ben ik benieuwd wat de ZZP'ers hier voor gekozen hebben. ik neig zelf naar zelf zakelijk kopen en dan via een financial lease de financiering te regelen (zoasl findio.nl). of kiezen de meeste zzp'ers hier voor operational lease. wellcht deze vraag al geweest, maar kon em zo snel niet vinden.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• santana99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-09-2022
Weet iemand of Phone as Key ondersteund wordt? Idem voor de Polestar Connect App zoals het op afstand aanzetten van airco etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Waarom zouden ze daar voor kiezen als de standaard XC40 wel met leder bekleed is? En volgens de brochure heeft je dealer niet gelijk;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iH4qp2sogzgU4ebv6BfO9AF9bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKfBje4BQGUpsudfnfNUjQZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Duimen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Je schijnt de individuele camera’s tijdens het gebruik te kunnen kiezen. Dus switchen, voor, achter, 360, er is ook een achteruitrijdradar voor verkeer dat voor links of rechts komt en een waslijst aan dat soort rij hulp. Automatisch inparkeren zit wel in de cx40 geloof ik, maar blijkbaar nog niet in de p8
Wordt dat ook nog een OTA update dat je toch automatisch parkeren krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Afrokwijt schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:57:
[...]

Deze heeft ‘m gemeten 0-60mph in 4,17 sec!
Komt omdat 60mph geen 100kmh is maar slechts 96,55... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 01:19:
[...]

Tsja.... Dat blijft een dingetje met Britten.
Ze denken schijnbaar dat ze langere mijlen hebben dan de rest van de wereld... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 01:19:
[...]

Verschil zal 1-2 tiende extra zijn.

Het is in ieder geval sneller dan waar ze mee adverteren en gelijk aan wat testen van de M3 LR. Best indrukwekkend voor een auto die 300 kg meer weegt.

Ben benieuwd naar de drag race, rolling race en brake test tussen die twee (de LR vs de non-PP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
JohnDoe77 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Die sleutel is dus echt! Bizar... hij heeft wel gelijk; alsof het een eerste ontwerp is als voorbeeld en die per abuis is afgetekend als productierijp... vreemd terwijl de Volvo sleutels wel heel netjes zijn
Ik vind ‘m ook lelijk, en onnodig groot. Gelukkig krijg je ook een key tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
  • Laatst online: 23-07 14:08
Dr C schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:52:
ik heb de polestar ook al een tijd op het oog. Nou ben ik benieuwd wat de ZZP'ers hier voor gekozen hebben. ik neig zelf naar zelf zakelijk kopen en dan via een financial lease de financiering te regelen (zoasl findio.nl). of kiezen de meeste zzp'ers hier voor operational lease. wellcht deze vraag al geweest, maar kon em zo snel niet vinden.
Voordeel van kopen is de fiscale cadeautjes die je er bij krijgt. MIA levert toch een aardige korting op. Een nadeel is dat je zelf het risico loopt van de restwaarde.

Financieren kan tegen ongeveer 4% rente kreeg ik te horen bij navraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 10:34
De fiscalist schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 07:45:
[...]

Voordeel van kopen is de fiscale cadeautjes die je er bij krijgt. KIA, MIA levert toch een aardige korting op. Een nadeel is dat je zelf het risico loopt van de restwaarde.

Financieren kan tegen ongeveer 4% rente kreeg ik te horen bij navraag.
Dat soort fiscale voordelen krijgen je ook via operational lease (zit gewoon in de prijs verwerkt).
Waarom operational lease: als je inderdaad bepaalde risico's zelf niet wil lopen
Ik kies zelf voor volledig eigenaarschap voor de positieve kansen: restwaarde kan ook heel erg meevallen + anders na 5 jaar overzetten op privévermogen en geen bijtelling meer (en je rijd ook goedkoop).

Maar even een vraagje: je naam is de fiscalist en je hebt het over KIA. Volgens mij is deze al sinds 2017 afgeschaft op personenauto's? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Niet voor elektrische auto’s

Belastingdienst Kia elektrische auto

;) ;)

En Kia geldt volgens mij niet voor bedrijfsmiddel die zijn bestemd om een derden ter beschikking te stellen, zoals een leaseauto. Ik heb dat niet gecheckt en kan me hierin vergissen.

Het is overigens als fiscalist niet mijn gewoonte om de belastingdienst als informatiebron te gebruiken. Dat was hier even het snelst...excuus daarvoor ;)

[ Voor 53% gewijzigd door De fiscalist op 18-07-2020 08:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 01:13:
[...]

Waarom zouden ze daar voor kiezen als de standaard XC40 wel met leder bekleed is? En volgens de brochure heeft je dealer niet gelijk;

[Afbeelding]

Duimen maar...
Klopt er zitten er 2 in leer bij de gewone XC40 maar er zit ook een derde sleutel bij en volgens mij bedoelen ze deze (rechts)

Afbeeldingslocatie: https://assets.volvocars.com/images/support/imge7ec70a9fe7984d6c0a80152701fa59a_1_--_--_VOICEpnghigh.png

Nog wat info sleutel rechts "Key Tag"
http://volvo.custhelp.com...~/key-tag-%28sport-key%29

[ Voor 8% gewijzigd door Rikske_007 op 18-07-2020 09:33 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burchov
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
De fiscalist schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:39:
Niet voor elektrische auto’s

Belastingdienst Kia elektrische auto

;) ;)

En Kia geldt volgens mij niet voor bedrijfsmiddel die zijn bestemd om een derden ter beschikking te stellen, zoals een leaseauto. Ik heb dat niet gecheckt en kan me hierin vergissen.

Het is overigens als fiscalist niet mijn gewoonte om de belastingdienst als informatiebron te gebruiken. Dat was hier even het snelst...excuus daarvoor ;)
Hoe haal jij uit die link dat je KIA krijgt op een elektrische auto? Ik lees dat als "je krijgt geen KIA op alle personenauto's tenzij beroepsvervoer. Oh en trouwens, je kan op je elektrische auto wel een andere aftrekpost krijgen, namelijk de MIA".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Nog wat XC40 Recharge P8 key facts

Productie
  • Start 20w37 (week van 7 September)
  • Eerste auto’s in showroom: 20w41 (week van 5 Oktober)
  • Gebouwd in Gent
Batterij
  • 8 jaar of 160.000 km garantie
  • lifecycle: na 10 jaar 80% van energie levering nog aanwezig (15 jaar naar 70%)
  • Volvo garantie is gebaseerd op 78% na 8 jaar of 160.000km
  • Wanneer buitentemperatuur lager is dan 5C wordt de batterij verwarmd
One pedal drive
  • regeneratieve oplading max 250 Nm per wielas, drie standen
  • High is default stand. Geen positie wisseling van de pedalen (alles mbv gaspedaal)
  • Medium is een stand welke het meest lijkt op een normale verbrandingsmotor
  • Off kent geen regeneratieve oplading, auto maakt gebruik rollende kinetische energie (snelweg)
Laden:
  • Gedurende het laden kan pre-conditioning van de cabine gewoon doorgaan (efficiënt en comfortabel)
  • Auto herkent de intentie van de berijd(st)er en komt met voorstellen voor laad niveau’s
  • Finding Charging App is standaard
Navigatie
  • Google Maps
  • SIM kaart vanaf fabriek (betaald), maximale data offer standaard af fabriek
  • Plannen van route met behulp van laadstations
  • Zoek Charging met behulp van het central display en de VOC app
entry en start
  • De passieve sleutel of smartphone ontgrendeld en brengt de auto in gereedheid (approach the car, open door, sit in the driver seat, start, open door and exit car)
  • Geen start knop, rempedaal en selecteer versnelling is voldoende
Heatpump
  • Leverbaar als optie. Vangt warmte (energie) vanuit de buitenlucht, reserve warmte vanuit de elektrische motor en batterij waardoor minder energie nodig is om het interieur te verwarmen. Doordat minder energie nodig is wordt de range wat groter . Een additionele heater die de energie haalt vanuit de elektrische motor en/of batterij kost extra energie en dus range. Werkt optimaal in een omgeving tussen de 5C en 15C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Burchov schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:28:
[...]

Hoe haal jij uit die link dat je KIA krijgt op een elektrische auto? Ik lees dat als "je krijgt geen KIA op alle personenauto's tenzij beroepsvervoer. Oh en trouwens, je kan op je elektrische auto wel een andere aftrekpost krijgen, namelijk de MIA".
Hmmm... ik denk dat je gelijk hebt. Effe te snel geweest, excuus.

Heb het overigens aangepast in het bericht. Laat maar staan in je quote anders is het niet meer te volgen....

[ Voor 11% gewijzigd door De fiscalist op 18-07-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2void19noPP
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-06 23:05
MIA .Belastingdienst: Dit wist ik niet

Dien uw MIA-aanvraag voor uw e-auto in uiterlijk 3 maanden na de datum waarop u de investering bent aangegaan. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld de datum van het ondertekenen van een koopcontract of een offerte. Voor deze termijn kunnen wij u geen uitstel verlenen.

Let op: De datum van levering, de factuur of de betaaldatum van de auto is niet hetzelfde als de datum van het aangaan van de investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De fiscalist
Dat klopt, je moet het aanmelden bij RVO. Daar heb je overigens mogelijk een e herkenning voor nodig, als ze dat nog niet hebben opgelost.

Bij de Polestar zit er in het bestelproces nog een moment dat je een contract moet tekenen. Dat lijkt mij het moment vanaf wanneer je de drie maanden moet tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Rikske_007 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:26:
[...]

Klopt er zitten er 2 in leer bij de gewone XC40 maar er zit ook een derde sleutel bij en volgens mij bedoelen ze deze (rechts)

[Afbeelding]

Nog wat info sleutel rechts "Key Tag"
http://volvo.custhelp.com...~/key-tag-%28sport-key%29
Toch vrees ik dat mijn dealer gelijk heeft voor wat betreft dat verdwijnen van het leer van de sleutels. Als je de laatste versie van de prijslijst download (nog steeds datum 7 september, maar een iets afwijkende layout) dan zie je dat die op dat punt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCLfQkyIIyZKuJryMopVT7BpZIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SMvixggnUh6ZQKdszF5ltYg.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFNCYsadfqe6KmANMKEn2jZbOeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOyVq9vV2P7673kStedtstVP.jpg?f=fotoalbum_large afwijkt van de vorige prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 01:16:
[...]

Wordt dat ook nog een OTA update dat je toch automatisch parkeren krijgt?
Is mij niet geheel duidelijk. Had wel ergens gelezen of gezien dat dit later wordt toegevoegd inderdaad OTA.

Maar of dat echt zo is? Ik heb tientallen reviews gelezen en gezien. Niet alles is even betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Een hill-climb met de P2
https://drivr.be/2020/07/...-de-hillclimb-van-houyet/
Dit keer dus weer over de rijdynamiek van het PP.
De laadstop tussendoor verraad dan helaas weer een extreem hoog verbruik op de snelweg met 120kmh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
JackBol schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:29:

Productie
  • Gebouwd in Gent
Batterij
  • lifecycle: na 10 jaar 80% van energie levering nog aanwezig (15 jaar naar 70%)
One pedal drive
  • High is default stand. Geen positie wisseling van de pedalen (alles mbv gaspedaal)
  • Off kent geen regeneratieve oplading, auto maakt gebruik rollende kinetische energie (snelweg)
Laden:
  • Gedurende het laden kan pre-conditioning van de cabine gewoon doorgaan (efficiënt en comfortabel)
  • Auto herkent de intentie van de berijd(st)er en komt met voorstellen voor laad niveau’s
Navigatie
  • Google Maps
entry en start
  • De passieve sleutel of smartphone ontgrendeld en brengt de auto in gereedheid (approach the car, open door, sit in the driver seat, start, open door and exit car)
Heatpump
  • Leverbaar als optie. Vangt warmte (energie) vanuit de buitenlucht, reserve warmte vanuit de elektrische motor en batterij waardoor minder energie nodig is om het interieur te verwarmen. Doordat minder energie nodig is wordt de range wat groter . Een additionele heater die de energie haalt vanuit de elektrische motor en/of batterij kost extra energie en dus range. Werkt optimaal in een omgeving tussen de 5C en 15C.
Klinkt toch wel allemaal mooi Jack! Ben wel blij met smartphone ontgrendeling! En ik dacht dat er geen showroom auto’s zouden komen maar eerst alle klanten auto’s. Leuk, kan ik hem toch een keer eerder zien.

Zit er bij de P8 ook een RedKey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Toch vrees ik dat mijn dealer gelijk heeft voor wat betreft dat verdwijnen van het leer van de sleutels. Als je de laatste versie van de prijslijst download (nog steeds datum 7 september, maar een iets afwijkende layout) dan zie je dat die op dat punt [Afbeelding][Afbeelding] afwijkt van de vorige prijslijst.
Oh irritant zeg! Dat is toch eigenlijk ook vreemd dat je hem besteld met de informatie die ik erop gezet had en uiteindelijk iets anders zou krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Op de configurator van de P8 zie je nu ook twee andere velgen; 19 en 20”!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerkie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-06-2022
Dit gaat hem worden, ik had weinig te kiezen aangezien de LM hem al had geconfigureerd.
Inclusief power Seats, warmtepomp en audio en park assist.
Voor mij de eerste keer elektrisch en de eerste keer automaat, ik ben super benieuwd!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Px8LZV-RNnqCpG4SHh0iq0DYC28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BW6tr20l1QCewmCL9O8ZU0u2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
gerkie schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:28:
Dit gaat hem worden, ik had weinig te kiezen aangezien de LM hem al had geconfigureerd.
Inclusief power Seats, warmtepomp en audio en park assist.
Voor mij de eerste keer elektrisch en de eerste keer automaat, ik ben super benieuwd![Afbeelding]
Ziet er prachtig uit! Gaaf ook zo mooi donker... ik heb hem zo;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4-miSZRHiVWWBjQxch43Op5SRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vRF1JFevit25EkyBWraAdgMw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:19:
[...]

Oh irritant zeg! Dat is toch eigenlijk ook vreemd dat je hem besteld met de informatie die ik erop gezet had en uiteindelijk iets anders zou krijgen?
Ik had em besteld met lava oranje interieur en park pilot assist. Beide zijn later van de order geschrapt omdat de prijslijst is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-07 19:03
PvS_68 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:09:
Een hill-climb met de P2
De laadstop tussendoor verraad dan helaas weer een extreem hoog verbruik op de snelweg met 120kmh
Wel logisch als je richting een berg rijdt. Dit zijn kleine dingen waarom ik voor een range test wacht op EV-journalisten die niet op basis van A naar B test wat gaan roepen over de range. Wat als A naar B wind tegen is en je een berg op rijdt en het fors regent en met 120km/h op de teler door ramt. Dat is bijna een doemscenario en totaal niet representatief voor de range van de P2. Verder neemt hij niet het gemiddelde door het verbruik bergafwaarts mee te nemen, daar zit de winst van een EV juist.

[ Voor 7% gewijzigd door BlacKstaR- op 18-07-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:23:
Op de configurator van de P8 zie je nu ook twee andere velgen; 19 en 20”!
Volgens mij zijn het dezelfde velgen maar dan als tweede set, met winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29
Kan de eerste die de P2 hier geleverd krijgt niet even een 1000 km challenge gaan doen in Noorwegen met Teslabjørn?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
RichieB schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:09:
Kan de eerste die de P2 hier geleverd krijgt niet even een 1000 km challenge gaan doen in Noorwegen met Teslabjørn?
Er is een embargo op range vergelijkingen met andere automerken tot ergens in augustus (eerste klanten leveringen). Software is nog niet geoptimaliseerd vandaar. Dus ik verwacht dan de test van Björn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
JackBol schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Ik had em besteld met lava oranje interieur en park pilot assist. Beide zijn later van de order geschrapt omdat de prijslijst is aangepast.
Wat was er daarin veranderd dan Jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
JackBol schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Loop je ook je banden in 10.000 km af te gassen?
Lijkt me een kleine moeite om zuinig om te gaan met andermans materiaal dat je in bruikleen hebt.

Maarja, dat ben ik...
Nee natuurlijk niet. Wat heeft dat ermee te maken. Maar laad jij je laptop en telefoon ook maar tot 80% op? Ik snap het probleem niet. Veel oudere elektrische auto’s kun je simpelweg alleen maar 100% laden. En dat gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Heb je leren bekleding? Dat kan niet met dat oranje tapijt gecombineerd worden om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
BlacKstaR- schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Er is een embargo op range vergelijkingen met andere automerken tot ergens in augustus (eerste klanten leveringen).
[...]
Het begint wel duidelijk te worden waarom.. ze hebben daar gewoon een dik probleem. Hoe kunnen ze trouwens een WLTP publiceren als de software nog niet is “geoptimaliseerd”? Vorig jaar stond er nog “verwacht” bij maar inmiddels niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Bart2385 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Nee natuurlijk niet. Wat heeft dat ermee te maken. Maar laad jij je laptop en telefoon ook maar tot 80% op? Ik snap het probleem niet. Veel oudere elektrische auto’s kun je simpelweg alleen maar 100% laden. En dat gaat ook prima.
8 tips om de levensduur te verlengen van de batterij van je Elektrische auto (EV):
Tip 1: percentage accu tussen 20 en 80%.
Batterijen presteren het beste als ze tussen de 20 en 80% van hun laadcapaciteit zitten. Dit geldt niet alleen voor de accu van Tesla of de batterij van een andere EV, maar voor alle batterijen. Dit komt door de chemische structuur: wanneer de accu onder de 20% of boven de 80% zit, moet de batterij harder werken om degeneratie tegen te gaan. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
In eerste fase stond er zelfs wltp 500km om potentiële klanten warm te maken, nu 470 en vermoedelijk nog minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
RichieB schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Het begint wel duidelijk te worden waarom.. ze hebben daar gewoon een dik probleem. Hoe kunnen ze trouwens een WLTP publiceren als de software nog niet is “geoptimaliseerd”? Vorig jaar stond er nog “verwacht” bij maar inmiddels niet meer.
Laten we nog even een paar weekjes wachten voor we de conclusie trekken dat ze een “dik” probleem hebben. Je leest ook 17kwh, dat is gewoon netjes! Eerste weken dat mensen erin rijden is het vaker meer verbruik omdat je wat meer wilt uitproberen. Rond september vast betrouwbare gegevens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Toch vrees ik dat mijn dealer gelijk heeft voor wat betreft dat verdwijnen van het leer van de sleutels. Als je de laatste versie van de prijslijst download (nog steeds datum 7 september, maar een iets afwijkende layout) dan zie je dat die op dat punt [Afbeelding][Afbeelding] afwijkt van de vorige prijslijst.
Dit blijft toch eigenlijk een vreemd verhaal. De prijslijst die ik had opgeslagen heeft ook als modeljaar 2021, die er nu op de site staat ook. Kunnen ze zomaar dit soort dingen aanpassen? Ik vind het wel een soort jammer dat die sleutel niet gewoon netjes in leer is zoals bij de XC40 gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Dit blijft toch eigenlijk een vreemd verhaal. De prijslijst die ik had opgeslagen heeft ook als modeljaar 2021, die er nu op de site staat ook. Kunnen ze zomaar dit soort dingen aanpassen? Ik vind het wel een soort jammer dat die sleutel niet gewoon netjes in leer is zoals bij de XC40 gebruikelijk.
Ja, jammer maar zoals ik al eerder schreef: die sleutel hoef je eigenlijk nooit uit je zak of tas te halen. Als je je auto uitleent die je dat met de oranje sleutel (Beperkte functionaliteit) dus geen reden om wakker van te liggen wat mij betreft.

Op je vraag of dat zo maar kan: als je achterop de prijslijst kijkt hebben ze het recht om veranderingen aan te brengen. Deze wijziging is niet zodanig groot dat er grond is om tot ontbinding over te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Is mij niet geheel duidelijk. Had wel ergens gelezen of gezien dat dit later wordt toegevoegd inderdaad OTA.

Maar of dat echt zo is? Ik heb tientallen reviews gelezen en gezien. Niet alles is even betrouwbaar.
Is hier al eerder aan de orde geweest: Nee- automatisch parkeren komt niet op MY21 - ook niet later. Pas vanaf auto’s die in MY22 gebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Is hier al eerder aan de orde geweest: Nee- automatisch parkeren komt niet op MY21 - ook niet later. Pas vanaf auto’s die in MY22 gebouwd zijn.
Dank je! Is een functionaliteit die leuk is, maar zou er persoonlijk niet voor betalen. Met camera’s en sensoren is parkeren een peulenschil en gaat sneller dan de automaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:29:
[...]

Dank je! Is een functionaliteit die leuk is, maar zou er persoonlijk niet voor betalen. Met camera’s en sensoren is parkeren een peulenschil en gaat sneller dan de automaat.
Precies! Mijn Volvo had die functie wel maar ik gebruikte het (om de redenen die je noemt) nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Nu zijn het officiële WLTP resultaten eerder was dat niet zo. Maar een flink aantal pagina’s terug is WLTP vs. werkelijkheid al uitgebreid besproken, geïllustreerd met cijfers van Tesla en Jaguar.
Maar werkelijke range hangt erg van de berijder af: wat ik al eerder zei is dat ik twee nichten heb die samen afwisselend in een model S rijden. De ene komt 25 à 30% verder dan de ander....

Ik zou zeggen: wacht rustig op de feiten want stemmingmaken als ‘ze hebben een groot probleem’ heeft geen enkele zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlacKstaR-
[...]

?
Punt 1: 500km werd altijd als target
gecommuniceerd.
Punt 2: Software optimalisatie heeft niet alleen betrekking op range? Maar ook laadcurve, bugs etc. De test auto rijden met pre-productie software. Dat is daarom geen eerlijke vergelijking met andere auto’s.
Punt 3: Je hebt besloten om de P2/P8 niet te bestellen, als je een positieve bijdrage kan/wilt leveren ben je welkom. Maar om hier met speculaties te komen die nergens op gebaseerd zijn. Blijf dan gewoon lekker weg, niemand zit daarop te wachten.

Fijne dag nog!

[ Voor 3% gewijzigd door BlacKstaR- op 18-07-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 20:20
Dat opgegeven verbruik is eigenlijk nooit realistisch. Mijn huidige auto heeft een NEDC waarde van 4L/100Km. Nu rijdt ik al meer dan een jaar dezelfde route, en volgens de boordcomputer ligt het gemiddeld verbruik over die 50km enkele reis met 80% snelweg, tussen de 4,4 en 6,1. Weersinvloeden, verkeersdrukte, belading, zomer/winterbanden, maar vooral mijn eigen rechtervoet, zijn een grote bepalende factor op het verbruik.

Overigens ligt het verbruik volgens de leasemaatschappij weer een stukje hoger. Die kijken naar de tellerstand en de hoeveelheid diesel die getankt is.

Als het bereik van de P2 rond de 300km ligt, dan is dat voor mij voldoende.

Ik twijfel alleen nog, of ik een laadpaal bij mijn huis laat plaatsen. De huidige installatie is 1x25A en de stoppenkast zit vol. Dus dat is een aardige kostenpost. Geen idee of die investering zich terug gaat verdienen.

Er zijn een paar publieke laadpalen op 5 a 10 minuten wandelen.

[ Voor 24% gewijzigd door vandijk op 18-07-2020 17:01 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PvS_68 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:09:
Een hill-climb met de P2
Ik heb de video net gestart en erger me al meteen aan het gezucht en gepuf, gast, je probeert te navigeren naar iets wat qua spraak lijkt op zo'n 1000 andere dingen. En dan toch 5 keer proberen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
BlacKstaR- schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:16:
[...]

?
Punt 1: 500km werd altijd als target
gecommuniceerd.
Ik denk dat er niemand hier is die serieus nog gelooft dat de P2 op 1 acculading 500km range heeft.
Punt 2: Software optimalisatie heeft niet alleen betrekking op range? Maar ook laadcurve, bugs etc. De test auto rijden met pre-productie software. Dat is daarom geen eerlijke vergelijking met andere auto’s.
Waarom rijden ze nog met pre-productie software? Ze zouden oorspronkelijk al op dit moment aan het uitleveren zijn.
Corona is geen excuus: software kan je ook doorontwikkelen terwijl je thuis werkt.
Punt 3: Je hebt besloten om de P2/P8 niet te bestellen, als je een positieve bijdrage kan/wilt leveren ben je welkom.
Ik dacht dat dit GoT was en niet het Polestar-fanboy-forum. Waarom zijn EV rijders toch altijd zo snel geschokt als er een kritisch tegengeluid wordt verkondigd? Je lijkt wel een Tesla fanaat. :+
Maar om hier met speculaties te komen die nergens op gebaseerd zijn. Blijf dan gewoon lekker weg, niemand zit daarop te wachten.
Ik vond het serieus verontrustend dat er nog steeds een embargo zit op het vermelden van het daadwerkelijke verbruik en de range door de pers. Dit is een van de belangrijkste eingenschappen van een EV, zeker in vergelijking met een ICE. Dat Polestar dit tot het allerlaatste moment uit de media wil houden doet vermoeden dat ze iets te verbergen hebben. Zo gemotiveerd genoeg?
Fijne dag nog!
Jij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Ik heb de video net gestart en erger me al meteen aan het gezucht en gepuf, gast, je probeert te navigeren naar iets wat qua spraak lijkt op zo'n 1000 andere dingen. En dan toch 5 keer proberen. :/
Google assistent spreekt geen Vlaams, wel iets om in het achterhoofd te houden voor de Vlaamse medetweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:15:
[...]

8 tips om de levensduur te verlengen van de batterij van je Elektrische auto (EV):
Batterijen presteren het beste als ze tussen de 20 en 80% van hun laadcapaciteit zitten. Dit geldt niet alleen voor de accu van Tesla of de batterij van een andere EV, maar voor alle batterijen. Dit komt door de chemische structuur: wanneer de accu onder de 20% of boven de 80% zit, moet de batterij harder werken om degeneratie tegen te gaan. *O*
Ok ik zal het dan wel op 80% zetten als ik niet heel ver hoef. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:53
Hoe kom je aan een testrit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:54
One pedal drive
Dat lijkt mij totaal niet te kloppen. Een basis Tesla doet 4050Nm op de achteras in de positieve richting.
Volgens mij bedoelen ze eerder 2500Nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
RichieB schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:00:
[...]

Ik denk dat er niemand hier is die serieus nog gelooft dat de P2 op 1 acculading 500km range heeft.

[...]

Waarom rijden ze nog met pre-productie software? Ze zouden oorspronkelijk al op dit moment aan het uitleveren zijn.
Corona is geen excuus: software kan je ook doorontwikkelen terwijl je thuis werkt.

[...]

Ik dacht dat dit GoT was en niet het Polestar-fanboy-forum. Waarom zijn EV rijders toch altijd zo snel geschokt als er een kritisch tegengeluid wordt verkondigd? Je lijkt wel een Tesla fanaat. :+

[...]

Ik vond het serieus verontrustend dat er nog steeds een embargo zit op het vermelden van het daadwerkelijke verbruik en de range door de pers. Dit is een van de belangrijkste eingenschappen van een EV, zeker in vergelijking met een ICE. Dat Polestar dit tot het allerlaatste moment uit de media wil houden doet vermoeden dat ze iets te verbergen hebben. Zo gemotiveerd genoeg?

[...]

Jij ook!
Ik vermoed dat ze meer rijdata nodig hebben om de software te verbeteren mbt energieverbruik. Een voordeel dat ze niet hebben tov tesla. Nogal belangrijk hoe de energie die je meesleept in die auto verbruikt wordt. En hoe en wanneer die regeneratieve remmen precies aan de slag gaan.

Alsnog ben ik het met je eens dat het apart is dat ze dit nog niet officieel communiceren. Ze kunnen beter nu voorlopige getallen geven. Maar ze zullen vast hard aan het werk zijn om er net wat meer uit de persen en boven de 450 te blijven.

Pr afdelingen zijn hee vaak nogal bekrompen en orthodox. Dus dit klinkt mij ook als een actie van een afdeling marketing communicatie in de oren. Maargoed, allemaal speculaties.

Ik denk niet dat ze een heel groot probleem hebben, dan was dat al naar voren gekomen.

En vee mensen ( waaronder ikzelf) hebben voor 99% van hun ritten genoeg aan 300km effectieve range. Dus alles wat het meer is is mooi meegenomen, maar voor mij niet nodig.

Als ik echt ver wil rijden huur ik desnoods een auto (voor een vakantie bijvoorbeeld). Maargoed, als het we essentieel voor je is, is het best een risico dat dit nog niet helemaal helder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Voor mij zeker geen essentiële functie. En het topic helemaal doorlezen is ook zowat. Ik heb aardig wat meegelezen. Maar niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Spanky79 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:07:

En vee mensen ( waaronder ikzelf) hebben voor 99% van hun ritten genoeg aan 300km effectieve range. Dus alles wat het meer is is mooi meegenomen, maar voor mij niet nodig.

Als ik echt ver wil rijden huur ik desnoods een auto (voor een vakantie bijvoorbeeld). Maargoed, als het we essentieel voor je is, is het best een risico dat dit nog niet helemaal helder is.
Ik vind dat nogal gemakkelijk eerlijk gezegd. Als er straks maar 200pk in zit huur je dan ook een andere auto als je een keer 'gas' wilt geven?

Als de werkelijke range fors van de 450km WLTP af zit voel ik me gewoon bekocht. Als je niet zeker bent dat je 450km kunt waarmaken moet je er ook niet mee adverteren. Ik heb de range ook niet nodig maar je betaalt er wel voor. Die batterijen zijn niet bepaald gratis.

Laten we inderdaad even afwachten maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen een argument is om de bestelling te annuleren als het echt fors tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-07 17:02
Eens, de range zou op zijn minst in lijn moeten zijn met de gemiddelde verhouding tussen WLTP en daadwerkelijke range van andere EV’s. We gaan het nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Een stampvolle accu is vooral bij hogere temperaturen een probleem. In de winter dus sowieso al niet echt een punt.
Daarnaast, de 0-100% die jij ziet op het display, hoeveel is dat fysiek gezien voor de batterij? Ik denk dat je als constructeur geen goede beurt maakt als je batterij uitzonderlijk snel naar de knoppen is wanneer je hem altijd tot "100%" oplaadt.
Vandaar dat ze ook altijd spreken over de bruto en de bruikbare capaciteit. Het BMS houdt zelf alles al netjes binnen de grenzen zodat je dat als gebruiker niet meer moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]

Mwooo... Stadsverkeer en one drive pedal moet dat wel lukken :)
Alleen, 500 km in de stad is wel erûg vheul 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Dat lijkt mij totaal niet te kloppen. Een basis Tesla doet 4050Nm op de achteras in de positieve richting.
Volgens mij bedoelen ze eerder 2500Nm.
4050 Nm en 2500 Nm slaan beide nergens op.
Vergelijk eens met de specs van de P2 (en wss ook van de P8): 300 kW / 660 Nm aka 330 Nm voor en 330 Nm achter. Dat ze het remmen begrenzen op 250 Nm houdt dus perfect steek.
Het is niet dat die motor ineens 10 keer meer koppel kan maken bij het remmen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Moon is real! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3tRR6cGwoEtlJ6daFJGUZ3bUIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HT1u8WNWC0xa8yngIihA9j3f.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
High-Voltage2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:27:
[...]

4050 Nm en 2500 Nm slaan beide nergens op.
Vergelijk eens met de specs van de P2 (en wss ook van de P8): 300 kW / 660 Nm aka 330 Nm voor en 330 Nm achter. Dat ze het remmen begrenzen op 250 Nm houdt dus perfect steek.
Het is niet dat die motor ineens 10 keer meer koppel kan maken bij het remmen.
?? Het gaat hier over koppel op de achteras ("wielas"), niet koppel op de motor!

Motorkoppel is zo wat het irrelevantste cijfer dat wordt meegedeeld, aangezien de asverhouding niet wordt meegedeeld. Wielkoppel is tenminste nuttig, en stond dus ook vermeld als 250Nm per wielas, wat absurd laag is.

[ Voor 20% gewijzigd door AndRo555 op 18-07-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
AndRo555 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:42:
[...]

?? Het gaat hier over koppel op de achteras ("wielas"), niet koppel op de motor!
Zou het kunnen dat Tesla refereert naar de as (dus incl overbrenging) terwijl Volvo refereert naar de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
High-Voltage2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:54:
[...]

Zou het kunnen dat Tesla refereert naar de as (dus incl overbrenging) terwijl Volvo refereert naar de motor?
Volvo blijkbaar wel naar de motor... (zegt nog altijd niks zonder een overbrengingsverhouding te weten....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
[...]

Motorkoppel is zo wat het irrelevantste cijfer dat wordt meegedeeld, aangezien de asverhouding niet wordt meegedeeld. Wielkoppel is tenminste nuttig, en stond dus ook vermeld als 250Nm per wielas, wat absurd laag is.
Maar zo’n beetje alle autofabrikanten leveren die cijfers op de motor, niet op de achteras.
Je hebt misschien wel gelijk dat dit niet het beste cijfer is, maar wel het enige cijfer wat door elke fabrikant wordt opgeheven in de folder.
Daardoor kun je die cijfers tenminste vergelijken. Anders is het appels met peren vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 12:01
_/-\o_ _/-\o_

Eindelijk! Hij bestaat echt ;)

P2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Eindelijk! :9~

Heerlijk kleurtje waardoor je je auto nooit hoeft te wassen. :*)

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P2_Moon
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-06 19:58
De mythe is ontzenuwd. Moon is real indeed!! Bedankt voor de foto. _/-\o_ Ik weet dat ik de enig juiste keuze gemaakt heb. :9~

P2 Moon 19”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Bart2385 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:17:
[...]

Ok ik zal het dan wel op 80% zetten als ik niet heel ver hoef. 😊
Jouw feest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Ik vermoed dat ze meer rijdata nodig hebben om de software te verbeteren mbt energieverbruik. Een voordeel dat ze niet hebben tov tesla. Nogal belangrijk hoe de energie die je meesleept in die auto verbruikt wordt. En hoe en wanneer die regeneratieve remmen precies aan de slag gaan.

Alsnog ben ik het met je eens dat het apart is dat ze dit nog niet officieel communiceren. Ze kunnen beter nu voorlopige getallen geven. Maar ze zullen vast hard aan het werk zijn om er net wat meer uit de persen en boven de 450 te blijven.

Pr afdelingen zijn hee vaak nogal bekrompen en orthodox. Dus dit klinkt mij ook als een actie van een afdeling marketing communicatie in de oren. Maargoed, allemaal speculaties.

Ik denk niet dat ze een heel groot probleem hebben, dan was dat al naar voren gekomen.

Doet je “l” het niet goed meer? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Aghanim schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Ik vind dat nogal gemakkelijk eerlijk gezegd. Als er straks maar 200pk in zit huur je dan ook een andere auto als je een keer 'gas' wilt geven?

Als de werkelijke range fors van de 450km WLTP af zit voel ik me gewoon bekocht. Als je niet zeker bent dat je 450km kunt waarmaken moet je er ook niet mee adverteren. Ik heb de range ook niet nodig maar je betaalt er wel voor. Die batterijen zijn niet bepaald gratis.

Laten we inderdaad even afwachten maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen een argument is om de bestelling te annuleren als het echt fors tegenvalt.
Dat een auto de WLTP range niet zou halen wist je toch wel?

De WLTP is de opvolger van de NEDC. Sinds 2018 is het voor fabrikanten verplicht om de WLTP normering te hanteren voor voertuigen die nieuw op de mart komen. Het grootste verschil tussen de WLTP en NEDC is dat de nieuwe normering beter aansluit bij de realiteit. Net als de NEDC is de normering echter vooral bedoeld om onderlinge vergelijking van voetuigen mogelijk te maken. In de praktijk blijkt ook de WLTP vaak nog te optimistich. Bovendien mist de testmethode diverse parameters die voor elektrische voertuigen belangrijk zijn. Om een goed beeld te krijgen wat een EV daadwerkelijk in de praktijk doet, blijft de EVDB Real Range uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
High-Voltage2 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Mwooo... Stadsverkeer en one drive pedal moet dat wel lukken :)
Alleen, 500 km in de stad is wel erûg vheul 8)7
Nee dus... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
P2_Moon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:13:
[...]

De mythe is ontzenuwd. Moon is real indeed!! Bedankt voor de foto. _/-\o_ Ik weet dat ik de enig juiste keuze gemaakt heb. :9~
Ja gelukkig kan de complottheorie naar het rijk der fabelen. Heul blij mee dat ik deze kleur heb gekozen!

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conijntje
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-07 08:27
Nog een vraagje.

Eerste drie jaar (of 50K km) zit er garantie op de P2, weet iemand wat de onderhouds intervallen hierna zijn? Begreep van een vertegenwoordiger dat het om de 60-70K km zou zijn maar vind het nergens terug.

Eerste drie jaar zit er ook internet in de polestar, en daarna? Werkt Google maps niet meer? Betaal je de hoofdprijs bij Polestar?

Dan nog vraagje over onderstaande quote. Ik las ergens dat het voor de P2 om 8 jaar garantie op batterij betrof, hierna zou de batterij nog minimaal 70% van zijn begin capaciteit moeten hebben. Bij Volvo hebben ze het over 78% na 8 jaar, voor eenzelfde batterij vind ik dat een groot verschil! Weet iemand waar dit vandaan komt?

Wat bedoel je overigens met lifecyle 10 jaar 80% en 15 jaar 70%? Is dat wat men ongeveer verwacht maar geen garantie op geeft?

Ik ben van plan om als ik hem nieuw koop zeker 8 jaar mee te rijden dus batterij moet wel even mee gaan!

Productie
  • Gebouwd in Gent
Batterij
One pedal drive
Laden:
Navigatie
  • Google Maps
entry en start
Heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Dan moet je dus eigenlijk helemaal niet elektrisch gaan rijden. Iedere EV zit er fors vanaf!

Ja ook mijn Model 3
320-350km als ik lange ritten doe.
250-270km met dagen ertussen.

En dat is een Long Range met 19”, vergis je niet, het verschil met de wieldoppen en 19” ging in sommige tests al naar de 12%. Zo’n 50km verschil. Met de wieldoppen zou ik de 400km wel moeten kunnen redden.

De Polestar staat standaard op 19”? Maar die velgen zien er niet echt aerodynamisch uit, wel erg dik!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
BlacKstaR- schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Wel logisch als je richting een berg rijdt. Dit zijn kleine dingen waarom ik voor een range test wacht op EV-journalisten die niet op basis van A naar B test wat gaan roepen over de range. Wat als A naar B wind tegen is en je een berg op rijdt en het fors regent en met 120km/h op de teler door ramt. Dat is bijna een doemscenario en totaal niet representatief voor de range van de P2. Verder neemt hij niet het gemiddelde door het verbruik bergafwaarts mee te nemen, daar zit de winst van een EV juist.
Klopt, dat heeft allemaal forse impact. Met 130km/h heb ik eens met wind tegen en regen Op de 240wh/km gezeten met de Model 3, terwijl dat zonder regen en wind tegen tussen de 200-210wh/km zit. Fors verschil dus!

Daarnaast zit er überhaupt een fors verschil tussen 100 rijden en 120-130.
S2000jan schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:16:
In eerste fase stond er zelfs wltp 500km om potentiële klanten warm te maken, nu 470 en vermoedelijk nog minder
Als je dat vervelend vindt, moet je geen enkele EV gaan rijden!
Ze hebben het allemaal!
JohnDoe77 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:17:
Laten we nog even een paar weekjes wachten voor we de conclusie trekken dat ze een “dik” probleem hebben. Je leest ook 17kwh, dat is gewoon netjes! Eerste weken dat mensen erin rijden is het vaker meer verbruik omdat je wat meer wilt uitproberen. Rond september vast betrouwbare gegevens!
Dat is het, die over-positieve verhalen zijn ook niet fijn om te lezen. Want die ga je waarschijnlijk nooit redden!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:30:
[...]

Sowieso een Franse naam... kom op, werkt dat met enig ander spraak systeem wél dan?
Dat hoeft toch ook niet?!
Als geen enkele andere EV zijn WLTP haalt, waarom moet de Polestar dan dan wel?

Ik ben vooral benieuwd hoe de Polestar zijn lading vasthoudt bij stilstand.

Dat is voor dagelijks gebruik veel interessanter, aangezien de gemiddelde persoon 39km per dag aflegt.

De drain bij stilstand heeft een nog grotere impact op het aantal kilometers per lading, dan verbruik.
[...]

Iets in mij zegt dat je niet zet zelfde staat tegenover de 560km waarmee Tesla adverteert in mijn Long Range. Als ik meerdere keren achter elkaar naar 100% laad, zegt de auto dat ik dat niet moet doen, dan is die range dus upberhaupt niet haalbaar... Maar effectief houdt ik 250-350km over van de 560. En ja bij 250km sta ik ongeveer om de 7 dagen te laden (dus een week stilstaan erbij) de 350km rijd ik in 2 dagen weg. Misschien dat ik met een vakantierit de 400 zou aantikken, maar dan moet ik weer tot 100% laden, iets waarvan de auto zegt dat ik het beter niet kan doen...

Als ik naar de vormgeving kijk, zal Tesla Model 3 iets beter uit de bus komen kwa verbruik, dus ik vind 300km helemaal niet gek.

Het oog wil ook wat en op het uiterlijk zou ik mijn Model 3 per direct inruilen op een Polestar. Het enige punt wat voor mij toch de doorslag zou geven om voor de Model 3 te kiezen: supercharger netwerk in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
BlakHawk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 07:43:
[...]

Dan moet je dus eigenlijk helemaal niet elektrisch gaan rijden. Iedere EV zit er fors vanaf!

Ja ook mijn Model 3
320-350km als ik lange ritten doe.
250-270km met dagen ertussen.

En dat is een Long Range met 19”, vergis je niet, het verschil met de wieldoppen en 19” ging in sommige tests al naar de 12%. Zo’n 50km verschil. Met de wieldoppen zou ik de 400km wel moeten kunnen redden.

De Polestar staat standaard op 19”? Maar die velgen zien er niet echt aerodynamisch uit, wel erg dik!
Je bent vrij actief in het m3 topic toch? Goed om persoonlijke actieradius te plaatsen. Maar zoals velen hier al aangeven zit daar nogal verschil tussen. Dat is ook uitgebreid aan bod gekomen in dat topic. Denk wel goed om realitsich beeld te geven aan mensen. Ook hier. Ze volledig de put in praten over range is niet cool.
Ik haal tussen de 380 en 450km en dat met een performance. Er zijn ook div mensen die richting de 500km gaan en daarboven. Middel je het een beetje uit, dan moet je in de zomer met gemak boven de 400km uitkomen. In de winter duik ik daaronder. Met de LR is 400km zon beetje de max. Realistischer is dat je daaronder zit (350km).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wijmabrouwer23
  • Registratie: November 2004
PvS_68 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Polestar geeft zelf idd dit jaar aan en zij zouden het kunnen weten. LM's zijn vaak voorzichtiger in het afgeven van data en roepen dit vaak ook ongefundeerd. Misschien kun je ze zover krijgen dat ze zelf navraag doen bij Polestar?

Overigens begrijp ik je opmerking over de Tesla en bijtelling niet, tenzij je voor de goedkopere niet-long-range zou gaan. De fiscale prijzen zijn nl. nagenoeg identiek en je bijtelling dus ook, lijkt me.
Dank voor de antwoorden allen!

Inmiddels nogmaals een aantal keer contact gehad met Athlon. Een nieuwe check bij inkoop leerde dat nu bestellen zou moeten resulteren in een levering begin Nov. / eind Okt :*) .

Dus de bestelling voor een P2 in Thunder met Slate interieur en trekhaak is de deur uit! Is het al November? :9

P.s. de vergelijking met de Tesla was inderdaad omdat deze sowieso nog dit jaar geleverd zou worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
STIMPPYYY schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Je bent vrij actief in het m3 topic toch? Goed om persoonlijke actieradius te plaatsen. Maar zoals velen hier al aangeven zit daar nogal verschil tussen. Dat is ook uitgebreid aan bod gekomen in dat topic. Denk wel goed om realitsich beeld te geven aan mensen. Ook hier. Ze volledig de put in praten over range is niet cool.
Ik haal tussen de 380 en 450km en dat met een performance. Er zijn ook div mensen die richting de 500km gaan en daarboven. Middel je het een beetje uit, dan moet je in de zomer met gemak boven de 400km uitkomen. In de winter duik ik daaronder. Met de LR is 400km zon beetje de max. Realistischer is dat je daaronder zit (350km).
I’m praat ze de put niet in, ik denk oprecht dat als ik bij Volvo was aangekomen met mijn case van de Tesla, dan Volvo/Polestar actie zou ondernemen.

Het gras bij de “Tesla buren” lijkt misschien groener, maar dat is het niet!

Zoals gezegd, zou ik mij minder druk maken om het verbruik.

En als je mij niet gelooft, dit is een SMS van Tesla service:

“Daarna is de auto aan de lader gezet en opgeladen tot 83,2%. Daarna zijn er nog enkele kleine ritten geweest waarbij totaal 33km is gereden. In deze 33km heeft de auto 9.8% SOC verbruikt. Terwijl de auto stilstond heeft deze 2.4% verbruikt. Hierdoor was de SOC op 8 Mei 12:00 71%. Dit zijn geen afwijkende waardes. We kunnen op dit moment dus geen probleem vinden in uw Tesla. Met vriendelijke groet, Tesla virtual Service.“

Dus volgens Tesla is 12,2% accu voor 33km rijden, volstrekt normaal! Geen afwijkende waardes...

Dat is 270km op op een 100% lading met een Long Range met een WLTP van 560km.

Nogmaals, mijn doel is niet iemand in de put te praten, maar een eerlijker vergelijk met de Tesla. Want van Tesla hoef je 0,0 medewerking te verwachten bij problemen. Zie Sms hierboven, de zoveelste afspraak cancelled...

Ik ben nog steeds blij met de auto, alleen het bedrijf Tesla mag van mij per direct overgenomen worden voor een normaal functionerend bedrijf, dat ook echt service levert.

Dit staat in zo’n schil contrast met mijn Vorige Volvo. Bik 185.000 km werd de aircopomp nog vervangen (bekend probleem). En op rekening van Volvo Nederland. Zij gaan pas door belasten aan de klant als ze volledig achter hun product kunnen staan. Dat konden ze tot nu toe niet omdat ze erg vaak kapot gaan. Dat is service!

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 19-07-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
BlakHawk schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:19:
[...]

I’m praat ze de put niet in, ik denk oprecht dat als ik bij Volvo was aangekomen met mijn case van de Tesla, dan Volvo/Polestar actie zou ondernemen.

Het gras bij de “Tesla buren” lijkt misschien groener, maar dat is het niet!

Zoals gezegd, zou ik mij minder druk maken om het verbruik.

En als je mij niet gelooft, dit is een SMS van Tesla service:

“Daarna is de auto aan de lader gezet en opgeladen tot 83,2%. Daarna zijn er nog enkele kleine ritten geweest waarbij totaal 33km is gereden. In deze 33km heeft de auto 9.8% SOC verbruikt. Terwijl de auto stilstond heeft deze 2.4% verbruikt. Hierdoor was de SOC op 8 Mei 12:00 71%. Dit zijn geen afwijkende waardes. We kunnen op dit moment dus geen probleem vinden in uw Tesla. Met vriendelijke groet, Tesla virtual Service.“

Dus volgens Tesla is 12,2% accu voor 33km rijden, volstrekt normaal! Geen afwijkende waardes...

Dat is 270km op op een 100% lading met een Long Range met een WLTP van 560km.

Nogmaals, mijn doel is niet iemand in de put te praten, maar een eerlijker vergelijk met de Tesla. Want van Tesla hoef je 0,0 medewerking te verwachten bij problemen. Zie Sms hierboven, de zoveelste afspraak cancelled...

Ik ben nog steeds blij met de auto, alleen het bedrijf Tesla mag van mij per direct overgenomen worden voor een normaal functionerend bedrijf, dat ook echt service levert.

Dit staat in zo’n schil contrast met mijn Vorige Volvo. Bik 185.000 km werd de aircopomp nog vervangen (bekend probleem). En op rekening van Volvo Nederland. Zij gaan pas door belasten aan de klant als ze volledig achter hun product kunnen staan. Dat konden ze tot nu toe niet omdat ze erg vaak kapot gaan. Dat is service!
Dat is zeker geen fijn nieuws nee. Ik heb verder geen ervaringen met Volvo dealers. Maar verder een aanname lijkt mij. Ook dacht ik dat het specifiek om verbruik ging in dit geval.
Ik probeer ook jouw issues niet te bagatelliseren want die ken je zelf beter dan mij. Dus daar mogen we vanuit gaan. Ik probeer alleen aan te geven dat het niet altijd zwart of wit is, maar de waarheid in het midden ligt qua range. Zeker wat ik het afgelopen jaar uit ervaring om mij heen zie en lees. Aangezien we in een ander topic zitten geeft dat mensen het meest eerlijke beeld.
Laten we niet het topic kapen met Tesla meningen. Dat gevoel heb ik nu een beetje. Die komen vanzelf voor Polestar zodra leveringen op gang komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
STIMPPYYY schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Dat is zeker geen fijn nieuws nee. Ik heb verder geen ervaringen met Volvo dealers. Maar verder een aanname lijkt mij. Ook dacht ik dat het specifiek om verbruik ging in dit geval.
Ik probeer ook jouw issues niet te bagatelliseren want die ken je zelf beter dan mij. Dus daar mogen we vanuit gaan. Ik probeer alleen aan te geven dat het niet altijd zwart of wit is, maar de waarheid in het midden ligt qua range. Zeker wat ik het afgelopen jaar uit ervaring om mij heen zie en lees. Aangezien we in een ander topic zitten geeft dat mensen het meest eerlijke beeld.
Laten we niet het topic kapen met Tesla meningen. Dat gevoel heb ik nu een beetje. Die komen vanzelf voor Polestar zodra leveringen op gang komen.
Mijn post was bemoedigend richting de Polestar bedoeld.

Ik vind hem echt erg gaaf eruit zien!

Maar het zou oneerlijk zijn om de Polestar af te rekenen op hem niet halen van de WLTP range, terwijl een merk als Tesla, dat het imago heeft jaren voor te liggen op de concurrentie, diezelfde WLTP ook bij lange na niet haalt!

Je moet de WLTP in perspectief zien! Zo was mijn post bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
[...]

Had je update niet gezien over motorkoppel en overbrengingsverhouding.
Je hebt wel een punt dat motorkoppel niet alles zegt als het gaat over afremmen (of zelfs accelereren) omdat de overbrengingsverhouding niet gekend is.
Daar kan je dan weer tegenover zetten dat je wielkoppel ook niet heiligmakend is omdat de grootte van de wielen verschilt. De P2 heeft beduidend grotere wielen dan de Tesla M3 (ik meen eens uitgerekend te hebben ±10cm verschil in omtrek).

Motorvermogen zegt natuurlijk nog minder.

Tot slot blijft nog een factor over, misschien wel dé belangrijkste, namelijk de massa van het voertuig. Zelfs bij gelijk wielkoppel en gelijke wielmaat (en gelijke beginsnelheid natuurlijk) gaat de P2 een langere remweg hebben wegens meer kinetische energie.

Dus bottom line, we hebben geen eenduidig cijfer (tenzij je er zelf aan gaat rekenen) dat een vergelijking toestaat in remperformantie of remweg op basis van regeneratief remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Rahza92 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Ik heb in de review van Wired.com gelezen dat ook al gebruik je het “gewone” rempedaal in de Polestar 2 de auto eerst regeneratief remt en pas bij 0,3G aan remkracht de remschijven gebruikt. Staat ook iets over in de handleiding, maar niet met zoveel woorden:

Light braking charges the battery

Under light braking, the car's kinetic energy is converted into energy which is used to charge the battery. Battery charging is indicated in the driver display.
This function is active in the speed interval 150-5 km/h (93-3 mph). During heavier braking, braking is supplemented by the hydraulic brake system.
Hier wil ik nog even op inpikken.
Volgens de hierboven gequote handleiding is het regeneratief remmen actief tot 5 km/h.
Betekent dat dat de auto niet volledig tot stilstand remt bij het loslaten van het pedaal? Bij Tesla is dat een instelling: volledig tot stilstand, coasten of creep.
Ik vermoed, maar ben niet helemaal zeker, dat Tesla in het eerste geval zelf de mechanische remmen activeert eens je volledig stil staat (om weglopen te voorkomen en om geen elektrisch houdkoppel te moeten genereren).

Zou wel spijtig zijn als de P2 niet volledig tot stilstand kan remmen zonder het rempedaal te gebruiken (coasten hoort daar niet bij, want met 2 ton aan 5km/h leg je nog heel wat meters af, zeker down hill). Dat leunt weliswaar iets meer aan bij het klassieke autorijden, maar is toch net dat extra kantje van one pedal drive dat mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
High-Voltage2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Hier wil ik nog even op inpikken.
Volgens de hierboven gequote handleiding is het regeneratief remmen actief tot 5 km/h.
Betekent dat dat de auto niet volledig tot stilstand remt bij het loslaten van het pedaal? Bij Tesla is dat een instelling: volledig tot stilstand, coasten of creep.
Ik vermoed, maar ben niet helemaal zeker, dat Tesla in het eerste geval zelf de mechanische remmen activeert eens je volledig stil staat (om weglopen te voorkomen en om geen elektrisch houdkoppel te moeten genereren).

Zou wel spijtig zijn als de P2 niet volledig tot stilstand kan remmen zonder het rempedaal te gebruiken (coasten hoort daar niet bij, want met 2 ton aan 5km/h leg je nog heel wat meters af, zeker down hill). Dat leunt weliswaar iets meer aan bij het klassieke autorijden, maar is toch net dat extra kantje van one pedal drive dat mist.
In de carwow review zie je gewoon dat de auto stopt (zonder pedaal aanraking, de eerste stop was een "collision warning" stop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als de wltp bij (vrijwel) geen EV wordt behaald onder normale omstandigheden dan is het gewoon een verkeerde standaard. Dat de fabrikanten er vervolgens mee schermen vind ik misleidend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Verwijderd. ( dubbel gepost, sorry!)

[ Voor 95% gewijzigd door Mga1600 op 19-07-2020 11:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 22:30

Hier ook iets meer info over het infotainment systeem .... geluid lijkt goed aan te passen aan de individuele wensen.

Het is een lange zit, maar wel heel uitgebreid en heel neutraal commentaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door P2Hattem op 19-07-2020 11:49 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Pagina: 1 ... 35 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.