4v4t4r schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:08:
[...]
Waar staat dat dan ? In de rij staan was volgens mij de angst voor Frankrijk waar er simpel weg (buiten de tesla chargers) gewoon weinig werkende fast chargers zijn.. dan is de angst wellicht gegrond toch ?
Daarnaast - in 15 mins bij een bezine pomp verwacht ik toch wel 3 a 4 man voor me weg te zien tanken.. maar een snellader is toch snel 30 mins bezig met 1 auto !
Maar het maakt toch niet uit of, waar en wanneer je in de rij zou moeten staan, het blijft toch onhandig/vervelend?
Ik heb in de afgelopen 10 jaar regelmatig in Nederland s'avonds op weg van mijn werk in de rij gestaan voor een tankstation, vaak omdat ze dan weer eens korting gaven op de brandstof en ik schijnbaar ongelukkige timing had en net rond Tank-spitsuur (20:00) aan kwam. Dan laat ik de tripjes naar het buitenland voor vakantie nog buiten beschouwing.
En ik kan je vertellen dat je met een motor exact dezelfde rijkweidte hebt als een elektrische auto, als je al even in je reserve zit, ga je echt niet nog een ander tankstation zoeken.
Dus als je bang bent voor rijen op vakantie voordat je kunt laden, zul je je vakanties gewoon anders moeten plannen, of het vertrouwen hebben dat er de komende jaren stevige uitbreidingen in Europa aan het aantal laadpunten gedaan worden en dat ondertussen niet iedereen tegelijk elektrisch op vakantie gaat.
Net als dat je er ook op vertrouwd hebt zonder proefrit een goede beslissing gemaakt te hebben met je bestelling.
En om even antwoord te geven op je vraag, ik ga de hele discussie omtrent rijkwijdte-angst/vakantie niet quoten, maar:
[
Voor 14% gewijzigd door
Fladder80 op 15-07-2020 08:21
]