Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.467.671 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 12:45
Hertog_Martin schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Zou het bereik wel twijfelachtig maken. Ik neem aan dat je ook niet onder de 10% moet duiken dus dan heb je maar 70% van de 78kwh inzetbaar (zover die bij 100% überhaupt volledig te gebruiken is) ofwel 54.6kwh.

Bij 21kwh/100km kom je dan op bereik van 260 kilometer. In winter nog wat minder wellicht.

Ik vind 300 eigenlijk wel minimum. Ik moet vanuit oosten naar randstad en terug kunnen zonder gedoe dat ik op bestemming per se moet laden, of op weg terug nog.

Vraag mij idd ook af wat dan effect op batterij is als je met thuis laden naar 95% of 100% zou gaan.
De auto houdt zelf al rekening met de marges. Onder de 10% en boven de 90% van de bruto capaciteit kom je nooit. Anders gaat de accu fysiek stuk en dat staat accumanagement niet toe. Je kan de auto dus niet leeg rijden. De p2 heeft een koelvloeistof gekoelde accu dus koelt af wanneer de accu te heet wordt en verwarmd bij een te koude accu. Hierdoor blijft de degradatie marginaal.

Kennis van me had als een van de eerste een Tesla en heeft hem vorig jaar ingeruild voor een M3. Hij woont in België en werkt in Nederland. Ik geloof bijna 300k op de teller met een degradatie van 8%. Deed thuisladen en altijd tot maximum.

Meestal houdt men 80% DC laden aan als maximum, omdat de laadcurve daarna heel hard afneemt. Bij DC laden wordt boven de 80% de degeneratie versterkt, mede door de relatief hogere temperaturen die het laden met zich meebreng. Bij AC laden heb je bij de laatste 20% het druppellader effect. Laden gaat dan erg langzaam, maar maakt voor thuissituatie niet zoveel uit. Wanneer je elke dag de auto gebruikt, kan je hem rustig tot hoge waardes “vol gooien”. Als de auto lang en vaak stil staat Is dat volgooien minder raadzaam en ook minder efficient.

P2 Launch Edition Void 20”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
MarvinOA schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:53:
[...]
Mooi dat er nu zoveel reviews zijn. Maar mis wel wat diepgang hier en daar.
Heb je de Duitse review van Nextmove gezien? Duurt 45 minuten en gaat diep, vooral ook op de infotainment. Ik vind die review tot nu toe by far de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boetzelaer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06 18:23
Tot mijn grote verbazing las ik in de prijslijst van de Volvo P8 dat er extra betaald moet worden voor een warmtepomp, naar mijn idee een noodzakelijke voorziening om het energieverbruik bulten de voortbeweging te optimaliseren. Een voorziening die veel goedkopere EV's als bijv. Kia Niro wel standaard hebben.
Weet iemand hoe dat in de Polestar 2 zit?

Joggel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Poleposition schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Zoals reeds eerder gemeld staat mijn “Moon” (Geproduceerd eind mei) op de Figaro, op dit moment in Suez kanaal, verwacht in Zeebrugge op 25 juli en levering bevestigd september .
Ok, mooi! Dan hou ik hoop op mijn lease moon in sept/okt. Heb hem al vanaf dec19 in pre order dus was al niet blij dat lease orders pas later werden verwerkt... Maar ben heel benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet!

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Afrokwijt schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Heb je de Duitse review van Nextmove gezien? Duurt 45 minuten en gaat diep, vooral ook op de infotainment. Ik vind die review tot nu toe by far de beste.
Nee de Duitse heb ik nog niet gezien. Ik zal die even kijken. De Engelse was ik niet zo van onder de indruk. Die van autovisie of blog was irritant. Ga hem kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je vraagt past beter in het Volvo P8 topic, ik move hem daar even heen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
boetzelaer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:41:
Tot mijn grote verbazing las ik in de prijslijst van de Volvo P8 dat er extra betaald moet worden voor een warmtepomp, naar mijn idee een noodzakelijke voorziening om het energieverbruik bulten de voortbeweging te optimaliseren. Een voorziening die veel goedkopere EV's als bijv. Kia Niro wel standaard hebben.
Even zoeken op warmtepomp? Al erg vaak besproken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:01
4v4t4r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:28:
[...]

/edit - ik hoop wel dat ze snel wat doen aan die ChaDeMo chargers zichtbaar als laadpunt etc. Gewoon onnodig.. wellicht kan je ergens in de settings aangeven welke laders je wel wilt zien en heeft de reviewer dat gemist ?

Weet iemand welke database ze gebruiken ? bijv : ABRP laat soms andere charger ziens (of mist ze) t.o.v. bijv Chargemap. Zou zonde zijn als er laders missen.
In maps zou dit al ergens beschikbaar zijn:
https://www.androidpolice...ng-stations-by-plug-type/

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik kan het niet vinden in mijn maps..

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:01
4v4t4r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:01:
[...]

Ik kan het niet vinden in mijn maps..
Waarschijnlijk alleen nog in VS beschikbaar.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
boetzelaer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:41:
Zit niet in de P2 en ook nog niet als optie verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
wiljums schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Waarschijnlijk alleen nog in VS beschikbaar.
Ja denk het (ander bericht - The functionality is available across the US and UK for charging points from Chargemaster, EVgo, and SemaConnect. Google plans to add ChargePoint chargers soon)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 00:09
4v4t4r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Zit niet in de P2 en ook nog niet als optie verkrijgbaar
[Bij Tesla is die pomp ook niet aanwezig toch, alleen maar op de model Y heb ik begrepen]

Pricing van autos en de opties is natuurlijk altijd mistig en voorbehouden aan de fabrikant/importeur.
Voorbeeld bij Kia maar ook bij de XC40P8 moet ik bijbetalen voor metallic lak en allerlei andere voorzieningen die bij de P2 inbegrepen zijn. Bij alle Duitse auto’s betaal je nog vermogens bovenop de lijst prijs om ‘m een beetje compleet te krijgen Het gaat om de totaal propositie en die lijkt me bij de P2 dik in orde.

[ Voor 15% gewijzigd door Mga1600 op 11-07-2020 17:45 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakonian
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 20:21
JohnDoe77 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:14:
[...]

Ja precies mijn idee! Ga ik hem ook bestellen, daarna dus de app installeren en creditcard koppelen?
Yes, en zoals P2hattem al aangaf er zit een max op voor maandelijks fast-Chargen. Verder gewoon aanvragen en gaan!

Overigens met betrekking tot het plannen van routes via Google Maps. Mocht dit (nog) niet lekker werken in de Polestar. Dan kan ik de Chargemap app van harte aanbevelen. Veel filter opties en toont erg veel laadpunten omdat deze app niet merkgebonden is (zoals bijvoorbeeld Fastned). Hoop dat het ook als app in de Polestar te installeren is tzt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 13:42
Hertog_Martin schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Zou het bereik wel twijfelachtig maken. Ik neem aan dat je ook niet onder de 10% moet duiken dus dan heb je maar 70% van de 78kwh inzetbaar (zover die bij 100% überhaupt volledig te gebruiken is) ofwel 54.6kwh.

Bij 21kwh/100km kom je dan op bereik van 260 kilometer. In winter nog wat minder wellicht.

Ik vind 300 eigenlijk wel minimum. Ik moet vanuit oosten naar randstad en terug kunnen zonder gedoe dat ik op bestemming per se moet laden, of op weg terug nog.

Vraag mij idd ook af wat dan effect op batterij is als je met thuis laden naar 95% of 100% zou gaan.
Bij Tesla adviseren ze ook tot 80% te laden om batterij degradatie te voorkomen. Daar noemen ze 80% 'dagelijks' en 100% 'rit' (voor af en toe lange ritten).

Laden gaat >80% ook een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
dedominee schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:26:
[...]

Bij Tesla adviseren ze ook tot 80% te laden om batterij degradatie te voorkomen. Daar noemen ze 80% 'dagelijks' en 100% 'rit' (voor af en toe lange ritten).

Kan je in de P2/P8 aangeven dat een lader (thuis tot aan snellader) moet stoppen bij 80%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

S2000jan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:30:
[Afbeelding]

Wie kan mij dit vertalen?
Hoeveel kan ik hiermee laden op de P2?
Dat is een 1 fase, max 16 amp stekkerdoos. Dus max 3,6 kWh. Dus 22 uur laden om de hele accu op te laden. Als de zekering die er achter zit ook 16 amp is.
Je ziet die aansluitingen ook veel op campings ed. Dan zijn ze ook wel eens afgezekerd op 10, 8 of 6 amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 08:36
4v4t4r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Kan je in de P2/P8 aangeven dat een lader (thuis tot aan snellader) moet stoppen bij 80%?
Ja dat kan, kijk even wat reviews na dan zie je het voorbij komen. Ergens in de instellingen kan je de max charge instellen

P2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2 - Snow
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
P2Hattem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:31:
Eindelijk is het openen van de achterklep met de voet te zien: [YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba​]

Op 2:36 zie je de magische trap :Y
Waar ik als enige al bang voor was... de actieradius valt toch wel wat tegen. Maar als dat alles is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
P2 - Snow schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Waar ik als enige al bang voor was... de actieradius valt toch wel wat tegen. Maar als dat alles is..
Ik zou me hier echt nog niet op blindstaren hoor! die gasten trappen hem best door vermoed ik- je hebt nog geen idee van de omstandigheden (straffe tegenwind bijv) temperatuur van de batterij etc.
Ze mogen die auto vaak een uurtje of 2 lenen maar.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als iemand als bjorn een 1000km test doet en dan al zn tests afwerkt (70km/u 110kmu, noise, laden, bananendoos tellen :) en dan zegt - uhhmm shhiitttttt bad range mennnnn, very thirsty yes hmmmm (op zijn manier van praten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakonian
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 20:21
4v4t4r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:01:
[...]
uhhmm shhiitttttt bad range mennnnn, very thirsty yes hmmmm (op zijn manier van praten dus :)
Shieeet, kan niet wachten op zijn review. Benieuwd of de Polestar een beetje goed te fisten is! 🤜

Edit: voor context, hij meet cupholders met zijn vuisten. En hij test en vergelijkt EVs zeer grondig en zo gelijkwaardig mogelijk. Met wat vage opmerkingen tussendoor... Neinnnn. Bekijken waard tegen die tijd! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Drakonian op 11-07-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-06 13:39
4v4t4r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Ik zou me hier echt nog niet op blindstaren hoor! die gasten trappen hem best door vermoed ik- je hebt nog geen idee van de omstandigheden (straffe tegenwind bijv) temperatuur van de batterij etc.
Ze mogen die auto vaak een uurtje of 2 lenen maar.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als iemand als bjorn een 1000km test doet en dan al zn tests afwerkt (70km/u 110kmu, noise, laden, bananendoos tellen :) en dan zegt - uhhmm shhiitttttt bad range mennnnn, very thirsty yes hmmmm (op zijn manier van praten dus :)
Zegt niet alles maar die gasten van nextmove weten wel wat ze doen. Eerst geladen bij Ionity dus accu warm. Temperatuur top voor EV. En lang stuk 120kmh gereden. Op zich is het verbruik ook niet heel gek. 20 inch, hogere cw en groter frontaaloppervlak. Dat alles kost gewoon meer watt. Voordeel is dat we hier vaak maar 100 rijden. Zak je misschien naar 20 per 100.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
RJV2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Dat is een 1 fase, max 16 amp stekkerdoos. Dus max 3,6 kWh. Dus 22 uur laden om de hele accu op te laden. Als de zekering die er achter zit ook 16 amp is.
Je ziet die aansluitingen ook veel op campings ed. Dan zijn ze ook wel eens afgezekerd op 10, 8 of 6 amp.
Bedankt

Het is dan ook op een camping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:35
Poleposition schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Zoals reeds eerder gemeld staat mijn “Moon” (Geproduceerd eind mei) op de Figaro, op dit moment in Suez kanaal, verwacht in Zeebrugge op 25 juli en levering bevestigd september .
Benieuwd: Hoe kom je aan de info waaruit je de status van het transport opmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Iemand op het forum heeft een excel file ter beschikking gesteld met link van de auto’s op de Titus (net aangekomen) en de Figaro. Via je VIN nummer kan je dan zien op welk schip hij staat. Voorheen kon je ook met de Track and Trace van Wallenius Wilhemsen je auto terugvinden met je VIN Maar dit is nu afgeblokt met een login. Even enkele dagen terug op het forum en je vindt de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:35
Poleposition schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:29:
Iemand op het forum heeft een excel file ter beschikking gesteld met link van de auto’s op de Titus (net aangekomen) en de Figaro. Via je VIN nummer kan je dan zien op welk schip hij staat. Voorheen kon je ook met de Track and Trace van Wallenius Wilhemsen je auto terugvinden met je VIN Maar dit is nu afgeblokt met een login. Even enkele dagen terug op het forum en je vindt de link.
Ok, en waar kan ik achter de VIN van mijn auto komen? Op de app van Polestar vind ik alleen het ordernummer en ook de LM geeft deze info niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
De VIN krijg je pas als de aflevering gepland is. Heb op 24 februari bestelling geplaatst en pas een tiental dagen geleden VIN ontvangen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 16:47
JohnDoe77 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Tot 60%? Dan heb je ongeveer een range van 150km (je gaat niet tot 0%)... vind je dat niet wat spannend?
Nee, want huis-werk en terug is ~90km.
Dus dagelijks zal ik hem niet verder laden dan 60%.

Als ik een keertje verder moet, dan plan ik dat dr dag er voor.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
astute schreef op zondag 12 juli 2020 @ 06:24:
[...]

Nee, want huis-werk en terug is ~90km.
Dus dagelijks zal ik hem niet verder laden dan 60%.

Als ik een keertje verder moet, dan plan ik dat dr dag er voor.
Dit even gelezen, zie tip 4/5;

https://www.mistergreen.nl/accu

Je kunt verantwoord gewoon tot 80% laden dagelijks. Lijkt mij toch fijn wat over te hebben voor als er iets onverwachts gebeurt.

Hoe vaak laden huidige EV rijders eigenlijk voor een lange rit tot 100%? Of voorkeur voor een fastcharge tussenstop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Drakonian schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Yes, en zoals P2hattem al aangaf er zit een max op voor maandelijks fast-Chargen. Verder gewoon aanvragen en gaan!
Hij pakt het NL adres niet, mijn woonplaats klopt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:18

WhySoSerious

Be the change.

JohnDoe77 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:52:
[...]

Hoe vaak laden huidige EV rijders eigenlijk voor een lange rit tot 100%? Of voorkeur voor een fastcharge tussenstop?
Ik denk dat tot 100% opladen aan een granny de voorkeur heeft ten opzichte van een fastcharge. Tenzij de auto daardoor dagen met 100% stil staat, dan liever een fastcharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Het laden bij een snellader gaat boven de 90% ook niet snel meer. Dat maakt eigenlijk niet dus. Op 97/98% zit je bij snelladen op snelheden die je thuis met 11kW ook haalt. Snelladen (op lagere SoC) is natuurlijk wel slechter voor de accu. Net als op 100% weg zetten, de vraag is hoe slecht precies, en ga je dat in de 4/5 jaar leaseperiode merken. (Aangezien de meeste hem toch leasen denk ik.)

Vaak laden tot 100% doe ik niet. Wat je ook ziet op lange trips is dat het toch niet echt verschil maakt tussen 90 of 100% weg. De eerste snellader zit vaak toch al wel binnen die range. Maar een paar keer per jaar op 100% laden is niet zo'n issue. Dan moet je echter niet dagen de auto laten staan. Gewoon plannen dat de auto klaar is met laden vlak voor vertrek en dan weg. Weet niet of het in de P2/P8 al kan, maar bij andere merken kun je uitgesteld laden instellen. Dat de auto bv om 6 uur klaar staat met 100%.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 12-07-2020 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Inspired schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:23:
Het laden bij een snellader gaat boven de 90% ook niet snel meer. Dat maakt eigenlijk niet dus. Snelladen (op lagere SoC) is natuurlijk wel slechter voor de accu. Net als op 100% weg zetten, de vraag is hoe slecht precies, en ga je dat in de 4/5 jaar leaseperiode merken. (Aangezien de meeste hem toch leasen denk ik.)

Vaak laden tot 100% doe ik niet. Wat je ook ziet op lange trips is dat het toch niet echt verschil maakt tussen 90 of 100% weg. De eerste snellader zit vaak toch al wel binnen die range. Maar een paar keer per jaar op 100% laden is niet zo'n issue. Dan moet echter niet dagen de auto laten staan. Gewoon plannen dat de auto klaar is met laden vlak voor vertrek en dan weg. Weet niet of het in de P2/P8 al kan, maar bij andere merken kun je uitgesteld laden instellen. Dat de auto bv om 6 uur klaar staat met 100%.
Ik sta vooral bij publieke laders (moet wachten tot mn nieuwe huis af is voor thuisladen) en dan is uitgesteld laden niet heel netjes imo. Ik denk dat ik de auto indd op 80/90% instel max voor laden aan de 11KW laders - en bij snelladen (ik vermoed dat ik dit nooit doe in NL eigenlijk - alleen op vakantie) indd max 80% (op vakantie misschien wel hoger als nodig om volgende stop te halen - maar dat is weer afhankelijk van de range op de snelweg, in de zomer met volle bepakking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
4v4t4r schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:30:
[...]

Ik sta vooral bij publieke laders (moet wachten tot mn nieuwe huis af is voor thuisladen) en dan is uitgesteld laden niet heel netjes imo. Ik denk dat ik de auto indd op 80/90% instel max voor laden aan de 11KW laders - en bij snelladen (ik vermoed dat ik dit nooit doe in NL eigenlijk - alleen op vakantie) indd max 80% (op vakantie misschien wel hoger als nodig om volgende stop te halen - maar dat is weer afhankelijk van de range op de snelweg, in de zomer met volle bepakking :)
Ja, als je van een publieke paal afhankelijk bent is het alweer wat anders denk ik. Thuis ben je toch net wat flexibeler. Ik zet hem tegenwoordig steeds op 60% omdat ik amper 15% max per dag rij. Als ik verder moet is bijladen op 11kW snel gedaan. Af en toe met 90% rijden is wel leuk voor de extra power die je hebt. Verschil tussen 90% en 60/50% SoC merk je wel qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:11
Inspired schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Ja, als je van een publieke paal afhankelijk bent is het alweer wat anders denk ik. Thuis ben je toch net wat flexibeler. Ik zet hem tegenwoordig steeds op 60% omdat ik amper 15% max per dag rij. Als ik verder moet is bijladen op 11kW snel gedaan. Af en toe met 90% rijden is wel leuk voor de extra power die je hebt. Verschil tussen 90% en 60/50% SoC merk je wel qua performance.
Volgens mij doet alleen Tesla dat vermogen zo snel afbouwen? Ik krijg pas een waarschuwing bij 10% dat mijn vermogen niet helemaal meer beschikbaar is? (E-tron). Ik ken het ook niet van de andere merken eigenlijk?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:21
https://www.netzwelt.de/v...utomotive-polestar-2.html

Tutorial van Polestar Infotainment systeem in het Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
GeeMoney schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Voogens mij doet alleen Tesla dat vermogen zo snel afbouwen? Ik krijg pas een waarschuwing bij 10% dat mijn vermogen niet helemaal meer beschikbaar is? (E-tron). Ik ken het ook niet van de andere merken eigenlijk?
Dit is denk ik inherent aan een EV. Maximale kW is alleen beschikbaar bij maximale SoC. Als de accu op 50% zit kan hij het gewoon niet meer leveren. Met 30kWh in de accu ga je geen 300kW meer kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:08
Inspired schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Dit is denk ik inherent aan een EV. Maximale kW is alleen beschikbaar bij maximale SoC. Als de accu op 50% zit kan hij het gewoon niet meer leveren. Met 30kWh in de accu ga je geen 300kW meer kunnen leveren.
Dus de indrukwekkende 0-100 acceleratie neemt al snel af gedurende de rit? Wat voor verval moet ik dan aan denken ten opzichte van 100% als je met 80% begonnen bent en met 45% aan je terugreis begint? Gaat 0-100 dan ineens in 7 seconden ipv 4.7 of niet zo extreem verval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:58
Bij Tesla m3 merk je dat in praktijk niet. Omdat je vaker niet dan wel vol gas gaat. Maar er zit wel performance verlies in. Gister met 40% merkte ik weinig verschil (al is die er wel). Vanaf 20 en beneden wordt het pas merkbaar slechter uit ervaring. Dan nog heb je voldoende power, maar juist die gewenning van de overdoses maakt dat weer een aparte ervaring. Verwacht dat polestar niet anders zal zijn.
Maximaal vermogen van een tesla is trouwens beschikbaar na goede supercharger/fastcharger sessie waarna de batterij optimale tempratuur heeft. Vermogen gaat dan ver boven wat is gespecificeerd. Ook wel tof om te doen, want dat merk je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJV2
  • Laatst online: 10-05-2024

RJV2

P8

Inspired schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Informatieve video over de werking van (bev-) batterijen op nextmove:
YouTube: Wie funktioniert eine Elektroauto Batterie und was passiert zum TESL...

En na nog wat verder zoeken:
https://www.researchgate....7/download/cell_power.png

Conclusie: er is een verband tussen soc en max vermogen en die is afhankelijk van type, opbouw e.d. maar het is niet zo dat je maar 50% vermogen hebt als de accu 50% leeg is.

[ Voor 25% gewijzigd door RJV2 op 12-07-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Hertog_Martin schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Dus de indrukwekkende 0-100 acceleratie neemt al snel af gedurende de rit? Wat voor verval moet ik dan aan denken ten opzichte van 100% als je met 80% begonnen bent en met 45% aan je terugreis begint? Gaat 0-100 dan ineens in 7 seconden ipv 4.7 of niet zo extreem verval?
In de 0 - 100 tijd meer tot max 1s extra. (Bij Tesla) Boven de 100 is het nog wat meer merkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-06 13:53
dedominee schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:26:
[...]

Wat als je bijvoorbeeld in een week gemiddeld 30km per dag rijd. Is het dan aan te raden om elke dag weer aan de stekker te hangen tot 80% of gewoon einde van de week een keer opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
wht_nl schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Wat als je bijvoorbeeld in een week gemiddeld 30km per dag rijd. Is het dan aan te raden om elke dag weer aan de stekker te hangen tot 80% of gewoon einde van de week een keer opladen?
Je kunt beter tot 60% laden en elke dag stekkeren. Maar nogmaals; het is de vraag of je echt verschil gaat merken qua degradatie na 4/5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:18

WhySoSerious

Be the change.

wht_nl schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Beter 2 x 20% dan 1 x 40%. Kan het BMS beter spanning over de individuele cellen/packs verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Je kunt beter tot 60% laden en elke dag stekkeren. Maar nogmaals; het is de vraag of je echt verschil gaat merken qua degradatie na 4/5 jaar.
Waar kan ik lezen dat het beter is voor je accu om tot 60% te laden in plaats van tot 80?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cello66
JohnDoe77 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:46:
[...]

Waar kan ik lezen dat het beter is voor je accu om tot 60% te laden in plaats van tot 80?
Hier kan je wel wat info vinden denk ik

https://batteryuniversity...in_an_electric_vehicle_ev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-06 20:18
Van de Facebook site een URL met uitleg over de Android interface bij initieel aanmelden.

Sorry. @Anoniem: 54045 was me al voor.

[ Voor 10% gewijzigd door PvS_68 op 12-07-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Maken jullie voor je P2/P8 een totaal nieuw google account aan ? of gebruik je een huidige (koppelen via tel bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
4v4t4r schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:41:
Maken jullie voor je P2/P8 een totaal nieuw google account aan ? of gebruik je een huidige (koppelen via tel bijv)
Bestaande lijkt me. Ben benieuwd hoe hij omgaat met contacten, mail, berichten, agenda, etc. als je eigenlijk een iPhone hebt.

Met name integratie met agenda is interessant (direct locatie van je afspraak naar Google Maps laden) maar dan moet hij wel mijn outlook en iCloud agenda kunnen lezen, want ik heb geen Google agenda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
MarvinOA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Bestaande lijkt me. Ben benieuwd hoe hij omgaat met contacten, mail, berichten, agenda, etc. als je eigenlijk een iPhone hebt.

Met name integratie met agenda is interessant (direct locatie van je afspraak naar Google Maps laden) maar dan moet hij wel mijn outlook en iCloud agenda kunnen lezen, want ik heb geen Google agenda.
Volgens mij kan dat ook via de Volvo app (agenda naar navi sturen) op de P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
/spoiler - 400km trip gaf ongeveer 24 KW/100km (met 3 polestar auto's) wat een realistische afstand op een batterij met wat buffer op 312 km uit komt (snelweg)

Te weten dat de WLTP op de P2 beter is dan op de P8.. ik pas alvast mn reference consumption aan op ABRP ;)

[ Voor 9% gewijzigd door 4v4t4r op 12-07-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
4v4t4r schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:14:
[...]

Volgens mij kan dat ook via de Volvo app (agenda naar navi sturen) op de P8
Ik heb de demo app van de Polestar 1 en daar kun je vanuit de app inderdaad adres naar je navi sturen. Maar het lijkt me handiger dat de auto zelf weet waar ik heen moet en als ik in stap vanuit mijn agenda kan navigeren. Dat zou de auto dus met een gekoppeld Google account moeten kunnen doen, mits ik mijn agenda gegevens dus kan syncen.

En anders zelf maar een app schrijven.

[ Voor 16% gewijzigd door MarvinOA op 12-07-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
MarvinOA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Ik heb de demo app van de Polestar 1 en daar kun je vanuit de app inderdaad adres naar je navi sturen. Maar het lijkt me handiger dat de auto zelf weet waar ik heen moet en als ik in stap vanuit mijn agenda kan navigeren. Dat zou de auto dus met een gekoppeld Google account moeten kunnen doen, mits ik mijn agenda gegevens dus kan syncen.

En anders zelf maar een app schrijven.
Dat kunstje om vanuit mijn iPhone agenda en daaraan gekoppeld de iPhone contactenlijst naar een afspraak te navigeren werkte al met Sensus van mijn XC90. Zal nu ook vast weer goed komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cello66
MarvinOA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Is simpel

Google Calendar en Apple Agenda koppelen op iPhone

Open de Instellingen-app.
Ga naar Accounts en wachtwoorden.
Voeg een account toe of kies een bestaand Google-account.
Je ziet schuifknoppen voor Mail, Contacten, Agenda's en Notities.
Zet de schuifknop bij Agenda's aan.
De agenda's zullen nu worden gesynchroniseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Cello66 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:33:
[quote]MarvinOA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:02:
[...]

[/quote
Is simpel

Google Calendar en Apple Agenda koppelen op iPhone

Open de Instellingen-app.
Ga naar Accounts en wachtwoorden.
Voeg een account toe of kies een bestaand Google-account.
Je ziet schuifknoppen voor Mail, Contacten, Agenda's en Notities.
Zet de schuifknop bij Agenda's aan.
De agenda's zullen nu worden gesynchroniseerd
Dat is voor hier misschien off topic. Maak dat synct bij mij niet. Haalt alleen maar de Google agenda items op. Maar zet niet mijn office 365 en iCloud items in Google. Dat zou ook raar zijn, want mijn outlook items komen ook niet in icloud en visa versa (gelukkig).

Ik zoek dat te zijner tijd wel op als de auto er daadwerkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
MarvinOA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Dat is voor hier misschien off topic. Maak dat synct bij mij niet. Haalt alleen maar de Google agenda items op. Maar zet niet mijn office 365 en iCloud items in Google. Dat zou ook raar zijn, want mijn outlook items komen ook niet in icloud en visa versa (gelukkig).

En hopelijk wil je je bevindingen dan delen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:21
4v4t4r schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:26:
[...]

/spoiler - 400km trip gaf ongeveer 24 KW/100km (met 3 polestar auto's) wat een realistische afstand op een batterij met wat buffer op 312 km uit komt (snelweg)

Te weten dat de WLTP op de P2 beter is dan op de P8.. ik pas alvast mn reference consumption aan op ABRP ;)
Ze reden stukken 150km/h totaal niet representatief voor de rest van de wereld. Ik wacht op de test van CarManiac/TeslaBjorn die houdt 130km/h aan. Maar 300+ km met stukken van 150km/h dan zou je bijna alle tripjes in Nederland doen zonder te laden als je je aan de maximumsnelheid houd. Hoe sneller je gaat hoe meer de cw-waarde gaat meespelen, helemaal in vergelijking met de model3. Maar 300 km valt me totaal niet tegen.

Plus ze testen de PP met 20" banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
BlacKstaR- schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:30:
[...]

Ze reden stukken 150km/h totaal niet representatief voor de rest van de wereld. Ik wacht op de test van CarManiac/TeslaBjorn die houdt 130km/h aan. Maar 300+ km met stukken van 150km/h dan zou je bijna alle tripjes in Nederland doen zonder te laden als je je aan de maximumsnelheid houd. Hoe sneller je gaat hoe meer de cw-waarde gaat meespelen, helemaal in vergelijking met de model3. Maar 300 km valt me totaal niet tegen.
Oh je hoort me niet klagen hoor ! Ik heb 65km enkele trip met prima laadopties rond kantoor (en worst case genoeg snellaad opties langs de A4 tussen Den Haag en A'dam) dus woon werk gaat prima.
De tripjes af en toe naar Frankfurt/Leverkussen voor werk zullen sowieso via de snellader moeten.. hoop op een lader op bestemming :) en vakantie uiteraard.. maar dan zou 250km zelfs wel OK zijn.. elke 2 uur even stoppen en meer dan 500 a 600 km rijd ik niet.. ik wil genieten, uitrusten en bij elke "dag bestemming" wat leuks doen/eten etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
MarvinOA schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar. Mijn privé leven bestaat 100% in iCloud en mijn zakelijke leven bestaat 100% in O365. Ik hoop dat die auto native met beide kan syncen en altijd up-to-date zal zijn. Niet dat mijn telefoon een doorvoer punt wordt.

Ik wil ook niet al mijn calendar items in een google calendar overzetten om ze in de auto te kunnen zien.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Gelezen; tussen 20-80% is prima! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Hoe werkt het Android systeem
zie filmpje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
JackBol schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar. Mijn privé leven bestaat 100% in iCloud en mijn zakelijke leven bestaat 100% in O365. Ik hoop dat die auto native met beide kan syncen en altijd up-to-date zal zijn. Niet dat mijn telefoon een doorvoer punt wordt.

Ik wil ook niet al mijn calendar items in een google calendar overzetten om ze in de auto te kunnen zien.
Dit zal denk ik grotendeels afhangen van hoe je werkgever (of ben je dat zelf?) dit op het vlak van security heeft ingeregeld.
Op mijn huidige Android telefoon heeft Google calendar geen inzage in de agenda van mijn zakelijke O365 account. Andersom kan ik wel de Google calendar (mijn privé agenda) in Outlook for Android zichtbaar maken.
Dit is dus een security afscheiding in Android t.a.v. mijn zakelijk gegevens voor Android en/of Google apps. Hier gaat de P2 ongetwijfeld hetzelfde mee om.Ik ga er dus al vanuit dat ik niet kan zeggen:
"Hey Google, navigeer naar mijn volgende afspraak" omdat deze afspraak in mijn O365 account staat waar Google niet bij kan.

Bij mijn vorige werkgever kon dat wel, dus daar was de security van de O365 omgeving wat losser ingeregeld.
Het kan dus technisch wel, maar is dus afhankelijk van security-instellingen van O365.
Over iCloud kan ik niet oordelen, maar als het je lukt om op een of andere manier je iCloud agenda te syncen met je Google account, dan werkt het.

Dit gaat voor velen van ons nog wel een puzzeltje worden, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Nog twee maandjes en dan start productie van de. P8 ook! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:30:
Nog twee maandjes en dan start productie van de. P8 ook! :)
Ik kan echt niet wachten !! echt hopen dat corona geen roet in het eten gaat gooien hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
En ook hier hebben xe het over een verbruik van > 24 Kwh per 100 km met 3 testvoertuigen

YouTube: Der Polestar 2 - Erster Eindruck & Langstrecken Effizienz auf 400km...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
Die kerel is dan ook een gigantische Tesla fanboy, moet je maar eens zijn andere video's bekijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Laurent1602 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:46:
[...]

Die kerel is dan ook een gigantische Tesla fanboy, moet je maar eens zijn andere video's bekijken 8)7
Dat had ik inderdaad al aan deze video gemerkt. Maar feit blijft dat het verbruik tot nu toe tegenvalt in alle reviews die ik heb gezien.

Laten we hopen dat het nog "kinderziektes" zijn of een iets te zware rechtervoet van de reviewers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Ach ja. In Nederland kom je er meestal wel mee weg. Tegen de 300 met 100 per uur in de zomer. Eventueel voor op vakanties een ICE huren. Wintersport zal vrij lastig zijn. Vraag me wel af hoe het met de P8 gaat zijn. Die is qua vorm nog wel een stukkie minder efficient zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:56:
Ach ja. In Nederland kom je er meestal wel mee weg. Tegen de 300 met 100 per uur in de zomer. Eventueel voor op vakanties een ICE huren. Wintersport zal vrij lastig zijn. Vraag me wel af hoe het met de P8 gaat zijn. Die is qua vorm nog wel een stukkie minder efficient zou je zeggen.
ik denk met 100km op de snelweg je wel bovrn de 300km komt (10-80%).. de P8 zal wel iets lager liggen indd.. maar zelfs met vakantie wel te doen imo.. zolang je niet denkt 1500km in 1 dag er doorheen te trappen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
4v4t4r schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:19:
[...]

ik denk met 100km op de snelweg je wel bovrn de 300km komt (10-80%).. de P8 zal wel iets lager liggen indd.. maar zelfs met vakantie wel te doen imo.. zolang je niet denkt 1500km in 1 dag er doorheen te trappen !
0.7x72.5=50.75/3=~17kWh/100. Obv nextmove ga je dat niet halen. Die zitten op 24kWh bij 117 oid gemiddeld.

Met 19 inch is het wel weer het positiever. Als je dan echt op max 100 blijft en je rustig rijdt kom je in de buurt. Maar daar heb je geen P2 voor natuurlijk. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 13-07-2020 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Polestar meldt wel tegen sommige journalisten dat ze via OTA updates de range zullen verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Verbruik is natuurlijk ook erg persoonsafhankelijk : ik schreef al eerder over mijn 2 nichten die afwisselend in dezelfde Tesla S rijden. De ene heeft een 30% betere range dan de ander!

Zodra het nieuwtje van 0 tot 100 in < 5 seconden er af is worden we vast wel wat wijzer en anticiperen we meer. Dan pas krijg je goed inzicht In je persoonlijke gebruik.

Ben zelf wel benieuwd naar het praktisch effect van die warmtepomp vs. het effect van de 20” wielen ipv 19” bij de P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Inspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:24:
[...]

0.7x72.5=50.75/3=~17kWh/100. Obv nextmove ga je dat niet halen. Die zitten op 24kWh bij 117 oid gemiddeld.

Met 19 inch is het wel weer het positiever. Als je dan echt op max 100 blijft en je rustig rijdt kom je in de buurt. Maar daar heb je geen P2 voor natuurlijk. :)
75KW netto toch ? (scheelt niets op je berekening overigens.. kom je op 17.5 KW/100 uit.. )
Ik heb trouwens de P8 en geen P2.. zal niet ontkennen dat af en toe hem intrappen prima is en ik ook zeker zal doen, maar als ik een lange rit heb, waarvan ik weet dat km's belangrijk is.. 100km/u en ik heb 19" en verder gewoon op mn gemak rijden. Ik plan altijd alles ruim in, zonder haast.

En wat ik van de week ook al zei - wat nou als die gasten (alle 3 dus) flink tegenwind hadden ? Dat heeft behoorlijk wat invloed.. Ik staar me niet zo blind op die 24 or 20KW.. maar er is een wezenlijk verschil tussen 200KM kunenn rijden of 300 (bijv dakkoffer erbij en hele gezin met koffers) .. als je maar 200km zou kunnen word het wel serieus vaak stoppen ! Zodra ik de P8 heb ga ik ook echt een test doen met volle bepakking en zelfs de koffer op het dak en bijv naar antwerpen toe en terug (250km) om te zien wat het nou doet met de afstand.. ik denk dat dit voor iedereen anders is..

/edit - wat mooi zou zijn voor de test is wanneer je de warmtepomp kan uitzetten.. kan je zien wat dit netto effect nou echt is op het bereik

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 13-07-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
BartWNL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:30:
Polestar meldt wel tegen sommige journalisten dat ze via OTA updates de range zullen verbeteren
ik heb zelf nog geen 100% EV gehad.. alleen hybrid, maar ik begreep dat de batterij nog moet worden ingereden ook ? (of hoe je dat ook zegt.. en dat het bereik na een paar weken sowieso steeds beter word los van software updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
4v4t4r schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:35:
[...]

ik heb zelf nog geen 100% EV gehad.. alleen hybrid, maar ik begreep dat de batterij nog moet worden ingereden ook ? (of hoe je dat ook zegt.. en dat het bereik na een paar weken sowieso steeds beter word los van software updates)
Same here, geen ervaring mee. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Waarom heeft die Polestar eigenlijk een hobbel op de vloer bij de achterbank? (of zie ik dat verkeerd)
Die had toch net zo goed weggelaten kunnen worden. Bij Tesla is die vloer daar vlak wat heel prettig is soms.
Of is dat puur iets vanwege de carroserie?
Weet iemand dat?

Verder is die Polestar2 wel een hele mooie bak om te zien zeg! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023
RichardC79 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:22:
Waarom heeft die Polestar eigenlijk een hobbel op de vloer bij de achterbank? (of zie ik dat verkeerd)
Die had toch net zo goed weggelaten kunnen worden. Bij Tesla is die vloer daar vlak wat heel prettig is soms.
Weet iemand dat?

Daar zit (een deel van) de batterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-06 16:26
Als ik op de website van Polestar naar de status van mijn order kijk (110069xx) dan staat deze sinds vorige week op "Delivery_planning". Zodra ik echter op de 'Details' knop klik verschijnt er een melding dat de pagina niet gevonden is. Hebben meerdere dit probleem? Ik zou namelijk graag mijn VIN nummer willen inzien.

Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
4v4t4r schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Batterij inrijden is volgens mij onzin. Ze zouden eventueel via OTA wel wat qua efficiency kunnen doen aan de motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:28
Jur gen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:26:
Als ik op de website van Polestar naar de status van mijn order kijk (110069xx) dan staat deze sinds vorige week op "Delivery_planning". Zodra ik echter op de 'Details' knop klik verschijnt er een melding dat de pagina niet gevonden is. Hebben meerdere dit probleem? Ik zou namelijk graag mijn VIN nummer willen inzien.
Yep, je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
Laurent1602 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Daar zit (een deel van) de batterij ;)
Ah ok! Bedankt. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
Inspired schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Batterij inrijden is volgens mij onzin. Ze zouden eventueel via OTA wel wat qua efficiency kunnen doen aan de motoren.
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit denk ik wel een broodje aap verhaal is ja.
De range word nooit echt meer, maar altijd ietsje minder.
Let wel dat de range voor het grootste gedeelte afhangt van het weer (temp en wind), je rechtervoet (en ook je max snelheid) en rolweerstand. (zomer of winterbanden en wielformaat en belading)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
RichardC79 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:22:
Weet iemand dat?

Daar zit een deel van de batterij. Polestar heeft er I.t.t. Tesla voor gekozen om de zitpositie achterin beter te maken ten koste van de batterij layout. Hey gevolg is dat je een natuurlijke zit hebt en niet met je benen omhoog. Het idee is dat de meeste mensen die tunnel al gewend zijn vanuit eerdere auto's en het dus niet vreemd vinden.
Tesla heeft een volledig vlakke batterij module waar je bovenop zit. Polestar heeft dat bewust anders gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
RichardC79 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Uit ervaring kan ik zeggen dat dit denk ik wel een broodje aap verhaal is ja.
De range word nooit echt meer, maar altijd ietsje minder.
Let wel dat de range voor het grootste gedeelte afhangt van het weer (temp en wind), je rechtervoet (en ook je max snelheid) en rolweerstand. (zomer of winterbanden en wielformaat en belading)
Ja ik denk dat mensen onderschatten wat wind doet. Ik heb zelf ook Windy geinstalleerd op mn phone om het een beetje in de gaten te kunnen houden straks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
PvS_68 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:38:
[...]

Daar zit een deel van de batterij. Polestar heeft er I.t.t. Tesla voor gekozen om de zitpositie achterin beter te maken ten koste van de batterij layout. Hey gevolg is dat je een natuurlijke zit hebt en niet met je benen omhoog. Het idee is dat de meeste mensen die tunnel al gewend zijn vanuit eerdere auto's en het dus niet vreemd vinden.
Tesla heeft een volledig vlakke batterij module waar je bovenop zit. Polestar heeft dat bewust anders gedaan.
Helder.

Wat betrefd die zitpositie achter vind ik het een beetje onzin want die zitpositie kun je zonder die bobbel net zo goed beter maken lijkt mij. Dus dat ben ik zeker niet met je eens..

[ Voor 3% gewijzigd door RichardC79 op 13-07-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
Laurent1602 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:46:
[...]

Tesla fanboys vinden alles wat Tesla bedacht heeft DE standaard. Ze kunnen zich niet meer verplaatsen in andermans ideeën.
Hij zeurt 3 minuten over het kleine scherm in de P2 wat in 2020 volgens hem echt niet meer kan. Dat is natuurlijk zijn mening, maar totale onzin.
Ik zeg toch ook niet dat het in 2020 niet meer kan dat je een dashboardkastje niet met een knop kunt openen. Het is een totaal andere design filosofie. Dat maakt het anders maar niet perse beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
PvS_68 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Tesla fanboys vinden alles wat Tesla bedacht heeft DE standaard. Ze kunnen zich niet meer verplaatsen in andermans ideeën.
Hij zeurt 3 minuten over het kleine scherm in de P2 wat in 2020 volgens hem echt niet meer kan. Dat is natuurlijk zijn mening, maar totale onzin.
Ik zeg toch ook niet dat het in 2020 niet meer kan dat je een dashboardkastje niet met een knop kunt openen. Het is een totaal andere design filosofie. Dat maakt het anders maar niet perse beter.
Het lijkt mij persoonlijk storend (al zal dat best wennen) dat je in een model 3 altijd naar je middenscherm moet kijken voor snelheid / navi etc.. Zo heeft iedereen wel wat.. haal uit de reviews wat voor jou relevant is en negeer de rest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur gen
  • Laatst online: 02-06 16:26
Grappig, zodra de spreker tegen de achterkant van de auto aan leunt, gaan de remlichten aan.
Zie bij 6:05
YouTube: New 2020 Polestar 2 - can this sophisticated Swede beat the Tesla Mo...

Polestar 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
PvS_68 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Dat klopt, ik denk ook niet dat je in dat opzicht een Tesla met een Polestar moet gaan vergelijken.
Immers is de filosofie en de insteek achter beide merken geheel anders.
En wat beter is of fijner of wat dan ook is en blijft ook persoonlijk. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
RichardC79 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:43:
[...]

Helder.

Wat betrefd die zitpositie achter vind ik het een beetje onzin want die zitpositie kun je zonder die bobbel net zo goed beter maken lijkt mij. Dus dat ben ik zeker niet met je eens..
Dat hoeft ook niet, maar je zult die batterijen ergens moeten laten en wel laag tussen de wielen. Dan blijft er niet zoveel plek meer over. Als je het dan anders wilt doen met een goede zitpositie, blijft er maar 1 mogelijkheid over. De auto hoger maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvS_68
En zeker heeft Tesla een voorsprong op EV rijden en dus ook efficiëntie. Van een P2 verwachten dat die met een hogere cw waarde zelfs nog efficiënter zou moeten zijn dan een Tesla M3 komt op mij dan ook over als gespeelde verontwaardiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
PvS_68 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:49:
En zeker heeft Tesla een voorsprong op EV rijden en dus ook efficiëntie. Van een P2 verwachten dat die met een hogere cw waarde zelfs nog efficiënter zou moeten zijn dan een Tesla M3 komt op mij dan ook over als gespeelde verontwaardiging.
Ja precies dat. en het scheelt ok best aanzienlijk (procentueel gezien zeker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Laatst online: 23:43
4v4t4r schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:51:
[...]

Ja precies dat. en het scheelt ok best aanzienlijk (procentueel gezien zeker!)
En dan hebben we het nog niet over de extra kilootjes die een P2 op de weegschaal brengt ... eerlijk is eerlijk, ruim 300 kg extra tov een M3 (dus 16%) is wel veel ;(

Als je het op die manier bekijkt, dan heeft een M3 eigenlijk een absurd hoog verbruik in vergelijking met een P2 :*)

[ Voor 15% gewijzigd door P2Hattem op 13-07-2020 11:18 ]

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
P2Hattem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:10:
[...]

En dan hebben we het nog niet over de extra kilootjes die een P2 op de weegschaal brengt ... eerlijk is eerlijk, ruim 300 kg extra tov een M3 is wel veel ;(
ja - dat was allemaal bekend toch? Het enige waar je over kan vallen is dat de WLTP op 470 staat.. (19" non-PP) en dat is gemixed verbruik.. dan is krap over de 300km natuurlijk wel een serieus verschil. zelfs als je er vanuit gaat dat je wellicht net 400 kan halen.. Oh well, time will tell :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
RichardC79 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:43:
[...]

Helder.

Er zitten geen batterijen op de plaats waar de achterpassagiers links en rechts hun voeten kwijtkunnen. Daardoor kan je deze passagiers een zithouding geven waarin hun knieën niet hoog opgetrokken zijn en er dus meer steun aan de bovenbenen kan worden gegeven, wat bij een Amerikaans concurrerend merk niet het geval is omdat daar batterijen zitten. Daar werd weliswaar de achterbank al aangepast sinds de introductie, maar je blijft een eerder onnatuurlijke en eerder oncomfortabele houding hebben. Dit is een keuze. Zelf al meegereden met de grote broer van de bedoelde auto, en daar vond ik het zitcomfort echt dramatisch. Maar de batterijen moeten natuurlijk ergens een plaatsje vinden en dus wordt in de P2 de middentunnel gebruikt. De middenpassagier is natuurlijk de sigaar maar hoe vaak wordt zo’n middenplaats nu echt voor langere afstanden gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
P2Hattem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:10:
[...]

En dan hebben we het nog niet over de extra kilootjes die een P2 op de weegschaal brengt ... eerlijk is eerlijk, ruim 300 kg extra tov een M3 is wel veel ;(
Al maanden gaf ik aan dat de P2 rond de 2100 kg zou draaien. De prijslijst met specificaties w.o. gewicht van de P8 is namelijk al sinds nieuwjaar online en het was duidelijk dat er geen groot verschil met de P2 zou zijn. Beide auto’s zijn structureel quasi gelijk. Geen verrassing dus. Ik vind ik wel dat Polestar dat duidelijk had mogen communiceren. De P2 is qua gewicht gelijkaardig met de model S en zal ook qua verbruik gelijklopend zijn ermee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart2385
  • Laatst online: 17-09-2023
Poleposition schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Er zitten geen batterijen op de plaats waar de achterpassagiers links en rechts hun voeten kwijtkunnen. Daardoor kan je deze passagiers een zithouding geven waarin hun knieën niet hoog opgetrokken zijn en er dus meer steun aan de bovenbenen kan worden gegeven, wat bij een Amerikaans concurrerend merk niet het geval is omdat daar batterijen zitten. Daar werd weliswaar de achterbank al aangepast sinds de introductie, maar je blijft een eerder onnatuurlijke en eerder oncomfortabele houding hebben. Dit is een keuze. Zelf al meegereden met de grote broer van de bedoelde auto, en daar vond ik het zitcomfort echt dramatisch. Maar de batterijen moeten natuurlijk ergens een plaatsje vinden en dus wordt in de P2 de middentunnel gebruikt. De middenpassagier is natuurlijk de sigaar maar hoe vaak wordt zo’n middenplaats nu echt voor langere afstanden gebruikt?
Zeker, die is de sigaar maar in de praktijk zitten daar 9/10 keer kinderen of blijft de plek leeg. Puur een probleem van journalisten. ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Poleposition schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Dit was Voor mij een grote min bij de M3. Ik zat echt heel oncomfortabel met mijn benen opgetrokken achterin. Ik heb misschien 1 keer per 2 jaar 5 volwassen in m’n auto. Maar wel veel vaker 3 of 4. Liever dat die beter zitten.

Als je veel vaker 5 volwassenen moet vervoeren, moet je m.i. ook een grotere auto kiezen.
Pagina: 1 ... 31 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.