Nieuwe review waarbij de schrijver lyrisch is over de Polestar 2 PP.
https://www.pistonheads.c...estar-2---ph-review/42733
https://www.pistonheads.c...estar-2---ph-review/42733
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hoe groter de wielen, hoe meer het verbruik. En gezien je ook aangeeft dat je comfort op prijs stelt, zal 20’ ook minder comfortabel zijn.Mga1600 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:27:
[...]
Ik heb overigens wel die warmtepomp gekozen maar ook de 20” wielen. Nu ik hier las dat de range bij een P2 afneemt bij 20” ipv 19” zit ik daar wel over te dubben: je betaald eerst meer voor 20”, het verbruik gaat erdoor omhoog en om dat weer te compenseren betaal je weer meer voor een warmtepomp. Voelt een neetje schizofreen. Overigens kan mijn Volvo dealer (nog) niet vertellen wat het effect van die grotere wielen op een P8 zal zijn.
Pickle Rick!
Ik snap je gedachte, maar vind zelf een mooie sleutel (zoals die voor de XC40) ook wel iets hebben!High-Voltage2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:11:
Ik vind de klassieke sleutel bij de Polestar wel een gemiste kans tov het bankkaartje bij Tesla.
Primair gebruik je uiteraard je telefoon, maar wat als die een keer crasht / in het water valt / niet meer unlockt / whatever? Om goed te zijn zou je dus (altijd) een sleutel als backup bij moeten hebben. Was maar even handig geweest als het een kaartje was dat gewoon ongemerkt bij de rest van je bankkaarten/ID/rijbewijs zat vs zo een klassieke sleutel.
Iemand daar hetzelfde gedacht over?
Plugsurfing is een mooie oplossing voor wanneer je sporadisch moet snelladen. De kosten liggen hoger, maar het is een groot netwerk.S2000jan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:52:
Welk advies geeft Polestar mbt laadpassen? Ben geinteresseerd in het BE verhaal maar NL mag ook.
Plugsurfing werd genoemd, heb nog nieg gekeken hoe dat dat zit.
Waarom kunnen die laadpalen niet gewoon met een credit card werken?
Pickle Rick!
Mooi inzicht! Heeft de Tesla eigenlijk een warmtepomp? Ik heb het op de P8 besteld en hoop dus dat die kan helpen met verbruik. Vooral ook omdat hij naast je interieur ook de accu verwarmt.Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:27:
Wat je ziet is dat de eerste kilometers doorgaans veel energie kosten. Dit zal denk ik bij elke EV het geval zijn. De auto brengt de accu op temperatuur en dit kost de nodige (extra) energie. Je krijgt nog eens extra verbruik om je oren als het kouder is dan 20 graden. Verwarming is ook killing voor je verbruik. In de "winter" zit ik op 10km woon/werk zo op 400-600Wh/km. Ik heb niet de indruk dat dit bij andere EVs heel veel anders is dan bij een Model 3. De P2 zal eenzelfde soort verbruik hebben. Ik heb zelf ook relatief een hoog gemiddelde verbruik. Dat heeft deels te maken met mijn rijstijl en gewenste comfort maar ook zeker omdat ik doorgaans maar 2x10km per dag rij.
[...]
Aan de ene kant is een pasje handig. Wat je echter ook ziet is dat sommige Model 3 rijders alsnog een key kopen omdat ze (te) vaak issues met de telefoon hebben. Bij mij werkt de telefoon zo goed als altijd dus ik heb geen issues en geen behoefte aan een key. Neem zelfs het pasje niet altijd mee. Maar goed, ook wat persoonlijk denk ik. Als je altijd een sleutelbos meeneemt is een sleutel eraan ook prima.
Zelf een M3. Ik had liever een normale sleutel gehad. Sterker nog, stond op het punt deze te kopen. Heb wat problemen gehad met openen van auto met specifieke telefoons. Soms wel, soms niet open.High-Voltage2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:11:
Ik vind de klassieke sleutel bij de Polestar wel een gemiste kans tov het bankkaartje bij Tesla.
Primair gebruik je uiteraard je telefoon, maar wat als die een keer crasht / in het water valt / niet meer unlockt / whatever? Om goed te zijn zou je dus (altijd) een sleutel als backup bij moeten hebben. Was maar even handig geweest als het een kaartje was dat gewoon ongemerkt bij de rest van je bankkaarten/ID/rijbewijs zat vs zo een klassieke sleutel.
Iemand daar hetzelfde gedacht over?
Dat idee heb ik ook! En een EV zou relatief veelgebruikte op de eerste kilometers omdat dan ook de batterijen verwarmt moeten worden. Daar helpt de warmtepomp ook mooi bij.Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:01:
[...]
Ik denk juist bij veel kortere ritten waarbij iedere keer het koude interieur naar 20 graden (of zoiets) opgewarmd of afgekoeld moet worden, iets wat anders ten koste van e accu gaat.
Al die oranje bolletjes zijn tankers die daar gewoon liggen te chillen omdat de olie markt is ingestort...P2Hattem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:24:
Het is zover ... De Titus is bijna in Zeebrugge ... https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9700512
[Afbeelding]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Ja....alleen is dat pas later (softwarematig) beschikbaar volgens het verhaal.JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:37:
[...]
Ik snap je gedachte, maar vind zelf een mooie sleutel (zoals die voor de XC40) ook wel iets hebben!
Gaat de P8 trouwens ook je telefoon als sleutel gebruiken?
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
Als je net als ik de luxe hebt van een oprit, dan kun je de boel zo instellen dat de auto zichzelf aan het net al opwarmt als het wat kouder is. De 'Standkachel' gaat dan vooraf de boel gewoon netjes opwarmen en dan raak je wat minder range kwijt.JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:39:
[...]
Mooi inzicht! Heeft de Tesla eigenlijk een warmtepomp? Ik heb het op de P8 besteld en hoop dus dat die kan helpen met verbruik. Vooral ook omdat hij naast je interieur ook de accu verwarmt.
Dus ik kan met zowel m'n XS Max en m'n Watch S5 unlocken. Ik vind het een lekker gevoel om altijd een backup bij me te hebben als 1 van de 2 devices niet werkt. Dan overweeg ik zelfs om die autosleutel niet eens mee te nemen.The following devices are compatible with BMW Digital Key: iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2nd generation) and Apple Watch Series 5. BMW Digital Key will require the upcoming iOS 13.6 and WatchOS 6.2.8.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
[ Voor 36% gewijzigd door Inspired op 10-07-2020 10:05 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Daar heb ik idd ook nog niets over gelezen. Het lijkt mij een kwestie van de app voor een Watch maken en het zou kunnen werken. Meteen een leuke Polestar watchface erbij, dan heb je de mooiste sleutel die er is🤪Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:03:
Maar de vraag is toch of dit ook op P2/P8 werkt? BMW is obv Apple en P2/P8 obv Android.
Op dit moment heeft de Digital Key app van Polestar nog geen Watch functionaliteit volgens mij.
Dit zal een kwestie van tijd zijn denk ik; chip is immers identiek aan Iphone variant.PvS_68 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:40:
[...]
Daar heb ik idd ook nog niets over gelezen. Het lijkt mij een kwestie van de app voor een Watch maken en het zou kunnen werken. Meteen een leuke Polestar watchface erbij, dan heb je de mooiste sleutel die er is🤪
| Losing my religion |
Zou je wel verwachten. Tesla heeft dit ook nog steeds niet. Kan ook even niet echt vinden waarom ze dit niet doen/willen.tzeunis schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:47:
[...]
Dit zal een kwestie van tijd zijn denk ik; chip is immers identiek aan Iphone variant.
Pas je in de XC40 ? Hoe dan ik zit aan alle kanten klem in de 40 en ben ook 2.00 met relatief lange benen en wat korter bovenlichaam.LSH schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:51:
Gister even plaats genomen in de P2. Met mijn 2 meter toch wel benieuwd of dat past. En ja, het is geen probleem. De stoel niet op de achterste stand en zelfs achter mij is plek. Niet dat ik achter me zelf kan zitten , maar genoeg voor een persoon van 180. Ik heb nu zelf de XC40 en kan nog kiezen voor de P8, maar ik ga toch voor de sportievere en vernieuwende optie. Wel weer even wennen, maar dat komt wel goed. Nu wachten op de Figaro :-)
Dat zal hetzelfde zijn als bij de P8: daar wordt gezegd dat ‘deze functionaliteit’ wordt later nog toegevoegd. Hetzelfde schijnt te gelden voor o.a. de Harman Kardon settings (de basis is er wel al, maar de fijne nuances volgen nog). En zo zullen de eerste tijd de mb’s wel door de lucht vliegen.....!Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:03:
Maar de vraag is toch of dit ook op P2/P8 werkt? BMW is obv Apple en P2/P8 obv Android.
Op dit moment heeft de Digital Key app van Polestar nog geen Watch functionaliteit volgens mij.
De XC40 heeft....een stel gewone sleutels en een activity key (formaat als een usb stick) zonder knoppen. Maar geen kaartje....Spanky79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:52:
De XC40 heeft wel een mooi kaartje als sleutel, maar telefoon is natuurlijk helemaal top, watch ben ik ook voor, zou bij mij prima werken.
Het zou fijn zijn als we nu al 'bewijs' zouden kunnen krijgen van Volvo en Polestar dat ze de OTA updates onder de knie hebben. Deze techniek hebben ze toch nog niet eerder toegepast op eerdere modellen?Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:02:
[...]
Dat zal hetzelfde zijn als bij de P8: daar wordt gezegd dat ‘deze functionaliteit’ wordt later nog toegevoegd. Hetzelfde schijnt te gelden voor o.a. de Harman Kardon settings (de basis is er wel al, maar de fijne nuances volgen nog). En zo zullen de eerste tijd de mb’s wel door de lucht vliegen.....!
Linkje vergeten?Divaria schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:06:
Nog een review, dit keer een duitse.
Heeft proefgereden in Zweden, en een interview met Thomas Ingenlath
Nieuw voor systeem software, maar kaarten en apps updates worden wel al sinds 2016 op Volvo’s ota gedaan.FirstEV schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:10:
[...]
Het zou fijn zijn als we nu al 'bewijs' zouden kunnen krijgen van Volvo en Polestar dat ze de OTA updates onder de knie hebben. Deze techniek hebben ze toch nog niet eerder toegepast op eerdere modellen?
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
Volvo schreeuwt hun ontwikkelingen nooit van de daken, te bescheiden naar mijn mening. Vorig jaar nog waren er allerlei commercials van bmw waarin voice command were aanprezen als het nieuwste van het nieuwste. Maar in mijn 2016 XC90 kon ik al roepen ‘ik heb het koud’ en dan antwoordde het systeem met “temperatuur ingesteld op .... graden’ (steeds een graad hoger dan de huidige instelling. Of ‘stoelverwarming aan...’ of .... nou ja tientallen commando’s.FirstEV schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:20:
Sorry, ik loop duidelijk achter.
ZEER informatieve review.P2Hattem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:31:
Eindelijk is het openen van de achterklep met de voet te zien: [YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba]
Op 2:36 zie je de magische trap
[ Voor 6% gewijzigd door BlacKstaR- op 10-07-2020 12:05 ]
Gründliche Duitse reviews, leuk, hebben we weer wat te kijken vandaag. Deze geeft onder andere een mooie inkijkje in de lane keeping assistance. Ook de stile in de cabine is een pluspunt, een punt dat hoog op mijn eigen wensenlijstje staat.P2Hattem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:31:
Eindelijk is het openen van de achterklep met de voet te zien: [YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba]
Op 2:36 zie je de magische trap
[ Voor 36% gewijzigd door ach-jee op 10-07-2020 12:34 ]
[ Voor 207% gewijzigd door Inspired op 10-07-2020 13:17 ]
Bekijk alle reviews zou ik zeggen. CarManiac haalde met 110km 21.1kwh/100km dat is dus dik 350km. Ik ga niks spoilen maar het snelladen ziet er güt ausInspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:41:
Bereik mag nog wel iets beter. 270km op snelweg met ~120km/h in de zomer is toch wel tegenvallend.
[ Voor 8% gewijzigd door BlacKstaR- op 10-07-2020 13:01 ]
en dan hopelijk met de 19" wielen zonder PP nog wat beter en kom je misschien wel aan die 19,7 ....BlacKstaR- schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:56:
[...]
Bekijk alle reviews zou ik zeggen. CarManiac haalde met 110km 21.1kwh/100km dat is dus dik 350km. Ik ga niks spoilen maar het snelladen ziet er güt aus
Ik zie in die video een gemiddelde snelheid van 90 met dat verbruik. Dat is geen 110kmh.BlacKstaR- schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:56:
[...]
Bekijk alle reviews zou ik zeggen. CarManiac haalde met 110km 21.1kwh/100km dat is dus dik 350km.
[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 10-07-2020 13:18 ]
Maar can Plugsurfing komt er ook nog een appje waar de filter functionaliteit wel in zit (stond in die mail van 2 weken geleden). Dus geen paniek......Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:17:
[...]
Ik zie in die video een gemiddelde snelheid van 90 met dat verbruik. Dat is geen 110kmh.Die lui van nextmove weten ook wel wat ze doen. Dus ik geloof dat wel.
Qua snelladen geven ze ook aan dat het nu nog wat jammer is. Standaard komt hij niet met "super snel" laders maar wel met CHAdeMO waar de auto niks mee kan? En waardoor je zelf alle voorgestelde opties door moet? Maar goed, dit is een punt wat nog makkelijk op te lossen moet zijn. Verbruik zal wat lastiger zijn. Al is het een voordeel dat we in NL maar 100 mogen.
Met die verschrikkelijke wegen van hun, rijdt elke auto kutPoleposition schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:03:
Toch wel leuk om te zien dat de Duitse reviews van zeer positief tot dolenthousiast zijn. Toch wel bizar als je dat met de Britten vergelijkt
Geen probleem zelfs. Maar mijn benen zijn niet echt lang. Beetje half/half :-)Dracula schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Pas je in de XC40 ? Hoe dan ik zit aan alle kanten klem in de 40 en ben ook 2.00 met relatief lange benen en wat korter bovenlichaam.
Zelf wil ik het niet echt geloven maar je zou bijna denken dat ze de I Pace uit de wind willen zetten. Welke meerwaarde heeft die nog tav de P2 (behalve een heel ruime koffer) aan een prijs die met de opties van de P2 makkelijk 30000 EUR hoger is. Laten we het daarbij houden, want ik wil geen polemiek starten, maar misschien toch een overweging waard.Poleposition schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:03:
Toch wel leuk om te zien dat de Duitse reviews van zeer positief tot dolenthousiast zijn. Toch wel bizar als je dat met de Britten vergelijkt
Er is nog nergens een moon gespot. Ook niet op de foto’s van de eerste productielijn. Ik denk dat ze wat later met dat kleur zijn gestart. Ik heb identiek dezelfde als de jouwe besteld, is eind mei geproduceerd en staat nu op de Figaro die op 25 juli in Zeebrugge wordt verwacht. Levering pas aangekondigd in September.Johnbeer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:30:
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op het forum. Eind december de P2 besteld: lease, Moon, 19” en trekhaak.
Wat ik me steeds meer afvraag: waarom zien we nog nergens de P2 in Moon opduiken? Ook tussen de in Zweden geleverde demo’s ontbreekt juist die kleur...
De aflevering van de mijne staat volgens de LM nog steeds op 31-8, terwijl ik andere forumleden hoor zeggen dat der datum bij hen ondertussen is verschoven naar mid-september. Geeft mij het gevoel dat de echte leverdatum voor de mijne nog niet bekend is. Zou dit met de kleur Moon te maken kunnen hebben vraag ik me dan af...Poleposition schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:41:
[...]
Er is nog nergens een moon gespot. Ook niet op de foto’s van de eerste productielijn. Ik denk dat ze wat later met dat kleur zijn gestart. Ik heb identiek dezelfde als de jouwe besteld, is eind mei geproduceerd en staat nu op de Figaro die op 25 juli in Zeebrugge wordt verwacht. Levering pas aangekondigd in September.
Heb ik ook even naar zitten zoeken. Tot nu toe kom ik op de 4-punts spiegels van bijvoorbeeld Oppi of Brunsgaard. Ziet er niet echt chic uit, maar door de afstand tussen bevestigingspunten wel redelijk trillingsvrij (aldus de interwebs).Johnbeer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:39:
En nog een andere vraag van deze newbee op dit forum:
Iemand een idee of je standaard caravanspiegels kan monteren op de frameloze buitenspiegels? Bij Polestar-chat zeggen ze van wel, maar lijkt me niet vanzelfsprekend vanwege ontbreken behuizing waar de spiegelbevestiging achter haakt.
Wat voegt de Digital Key app toe in vergelijking met Polestar Connect? Op basis van de beschrijving van Polestar Connect biedt dit veel meer functionaliteit, inclusief ont- en vergrendelen (op afstand). En je krijgt er ook een zogenaamde complication bij op je Apple Watch.Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:03:
Dit is ook nieuw voor google - ik verwacht niet dat ze hier niets mee doen, die functionalieit is niet heel moeilijk te bouwen nee.. En dit en de volvo worden toch wel hun eerste echte full android car systemen.. dan wil je dat gewoon op orde hebben lijkt me..Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:17:
[...]
Ik zie in die video een gemiddelde snelheid van 90 met dat verbruik. Dat is geen 110kmh.Die lui van nextmove weten ook wel wat ze doen. Dus ik geloof dat wel.
Qua snelladen geven ze ook aan dat het nu nog wat jammer is. Standaard komt hij niet met "super snel" laders maar wel met CHAdeMO waar de auto niks mee kan? En waardoor je zelf alle voorgestelde opties door moet? Maar goed, dit is een punt wat nog makkelijk op te lossen moet zijn. Verbruik zal wat lastiger zijn. Al is het een voordeel dat we in NL maar 100 mogen.
[ Voor 16% gewijzigd door 4v4t4r op 10-07-2020 15:36 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Lijkt erop dat de ene (Polestar) voor remote acties is, en de digital key specifiek om je telefoon als sleutel te gebruiken. Ze hebben dit nu in twee verschillende apps zitten obv de beschrijving van de apps in de appstore. Maar zal inderdaad afwachten zijn totdat de eersten de auto hebben.Desmodromer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:24:
[...]
Wat voegt de Digital Key app toe in vergelijking met Polestar Connect? Op basis van de beschrijving van Polestar Connect biedt dit veel meer functionaliteit, inclusief ont- en vergrendelen (op afstand). En je krijgt er ook een zogenaamde complication bij op je Apple Watch.
Als ze die kar nou eens uitleveren, kan ik eindelijk die app eens proberen!
Die luxe heb ik ook, maar geen idee of dat dan al voldoende zou zijn. Ach; de standkachel zal afhankelijk van de temperatuur meer of minder helpen dus prima. Vooral ook als je wat accu degradatie krijgt wel fijne optie.Spanky79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:52:
[...]
Als je net als ik de luxe hebt van een oprit, dan kun je de boel zo instellen dat de auto zichzelf aan het net al opwarmt als het wat kouder is. De 'Standkachel' gaat dan vooraf de boel gewoon netjes opwarmen en dan raak je wat minder range kwijt.
Kaartje? De XC40 heeft toch gewoon die in leder verpakte sleutel?Spanky79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:52:
De XC40 heeft wel een mooi kaartje als sleutel, maar telefoon is natuurlijk helemaal top, watch ben ik ook voor, zou bij mij prima werken.
Hopelijk kan de P8 dat straks ook allemaal!Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:40:
[...]
Volvo schreeuwt hun ontwikkelingen nooit van de daken, te bescheiden naar mijn mening. Vorig jaar nog waren er allerlei commercials van bmw waarin voice command were aanprezen als het nieuwste van het nieuwste. Maar in mijn 2016 XC90 kon ik al roepen ‘ik heb het koud’ en dan antwoordde het systeem met “temperatuur ingesteld op .... graden’ (steeds een graad hoger dan de huidige instelling. Of ‘stoelverwarming aan...’ of .... nou ja tientallen commando’s.
Valse bescheidenheid van volvo dus......
Voegt helemaal niks toe, want de digital key app is voor de 1, staat er ook duidelijk bij.Desmodromer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:24:
[...]
Wat voegt de Digital Key app toe in vergelijking met Polestar Connect? Op basis van de beschrijving van Polestar Connect biedt dit veel meer functionaliteit, inclusief ont- en vergrendelen (op afstand). En je krijgt er ook een zogenaamde complication bij op je Apple Watch.
Als ze die kar nou eens uitleveren, kan ik eindelijk die app eens proberen!
De gewone XC40 kan dat ook allemaal al, de P8 moet dat dan zeker kunnen, toch?JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:38:
[...]
Hopelijk kan de P8 dat straks ook allemaal!
Moet zeggen dat de BMW dat wel heel gaaf deed. Als je in de nieuwe 3-serie roept: “Ik heb het koud” zet hij niet alleen jouw kant van de verwarming hoger, maar ook alleen jouw stoelverwarming. Roept de passagier dat, gaat het bij die kant aan.
De P8 heeft een nieuw infotainment systeem waar alles opnieuw op ontwikkeld moet worden.Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:03:
[...]
De gewone XC40 kan dat ook allemaal al, de P8 moet dat dan zeker kunnen, toch?
Nou in zoverre dat het identiek is aan dat van de P2 ....en die krijgt het ook toch?JackBol schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:41:
[...]
De P8 heeft een nieuw infotainment systeem waar alles opnieuw op ontwikkeld moet worden.
Je kan de auto misschien nog open maken, maar dan houdt het ook ongeveer op denk ikFirstEV schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:36:
Inderdaad handiger zo'n kaartje.
Maar wat als de auto helemaal geen stroom meer heeft? Met het "uitneembare sleutelblad" kan je dan de P2 nog openmaken. Met zo'n kaartje niet. (Denk ik.)
De motor op de achterklep is echt als hulp, die kun je zonder ook open krijgen hoor!High-Voltage2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:01:
[...]
Je kan de auto misschien nog open maken, maar dan houdt het ook ongeveer op denk ik
Wel handig om dan nog net de laadkabel uit de frunk te kunnen halen. In je koffer kan je waarschijnlijk ook niet meer in wegens elektrisch slot.
Dus bottom line: weinig meerwaarde om in zulk geval nog in je auto te kunnen. Daarom toch liever het bankkaartje
De P2 en XC40P8 zullen in zeer hoge mate dezelfde features en functie hebben. Maar de P8 heeft een compleet ander systeem dan alle andere XC40s. Dus iets wat op de XC40 zit, komt niet automatisch op de P8.Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:18:
[...]
Nou in zoverre dat het identiek is aan dat van de P2 ....en die krijgt het ook toch?[Afbeelding]
Het gaat mij niet zo zeer om de motor, dat is een leuk hebbedingetje. Het gaat om de ontgrendeling van het kofferslot. Zover ik weet zijn er drie manieren om het te ontgrendelen (en dus openen):JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:13:
[...]
De motor op de achterklep is echt als hulp, die kun je zonder ook open krijgen hoor!
Ken jij dan voorbeelden van dingen in het infotainment systeem die wel in de gewone XC40 zitten maar die niet in de P8 terecht zullen komen?JackBol schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:17:
[...]
De P2 en XC40P8 zullen in zeer hoge mate dezelfde features en functie hebben. Maar de P8 heeft een compleet ander systeem dan alle andere XC40s. Dus iets wat op de XC40 zit, komt niet automatisch op de P8.
Waarom zou je zonder stroom komen? Zelfs als je rij-accu leeg zou zijn heb je er ook nog een 12v accu inzitten die de systemen live houden....High-Voltage2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:01:
[...]
Je kan de auto misschien nog open maken, maar dan houdt het ook ongeveer op denk ik
Wel handig om dan nog net de laadkabel uit de frunk te kunnen halen. In je koffer kan je waarschijnlijk ook niet meer in wegens elektrisch slot.
Dus bottom line: weinig meerwaarde om in zulk geval nog in je auto te kunnen. Daarom toch liever het bankkaartje
Voor mij geen argument, dus had toch liever het bankkaartje (dat je subtiel kan wegsteken bij de rest) gezien dan de volwaardige sleutel.Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:33:
Waarom zou je zonder stroom komen?
Dat was een soort van jaartje bij de proefrit die ik maakte. Geen creditcard, maar ik heb geen klassieke sleutel gezien.JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:34:
[...]
Kaartje? De XC40 heeft toch gewoon die in leder verpakte sleutel?
Niets Polestar specifieks gehoord, maar je zou eens kunnen kijken bij Maingau, tegenwoordig ook voor mensen zonder Duits woonadres aan te vragen. Bjorn Nyland/Tesla Bjorn had hier een tijdje terug ook een video over. Scheelt aanzienlijk op de belachelijke prijzen die Ionity tegenwoordig vraagtS2000jan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:52:
Welk advies geeft Polestar mbt laadpassen? Ben geinteresseerd in het BE verhaal maar NL mag ook.
Plugsurfing werd genoemd, heb nog nieg gekeken hoe dat dat zit.
Waarom kunnen die laadpalen niet gewoon met een credit card werken?
Dan is het ineens fijn als je zo’n auto leaset. Kopen ze ook nog eens de overproductie aan elektriciteit van mijn zonnepanelen.Drakonian schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:
[...]
Niets Polestar specifieks gehoord, maar je zou eens kunnen kijken bij Maingau, tegenwoordig ook voor mensen zonder Duits woonadres aan te vragen. Bjorn Nyland/Tesla Bjorn had hier een tijdje terug ook een video over. Scheelt aanzienlijk op de belachelijke prijzen die Ionity tegenwoordig vraagt![]()
In t kort: Goede tarieven en een gratis kaart + app.
[ Voor 8% gewijzigd door Spanky79 op 10-07-2020 21:47 ]
Ja; het maakt niet uit waar je laadt maar 100% alleen als je het echt nodig gaat hebben en niet continue. Zelfde als de snelladers; schijnt ook niet even goed te zijn voor de accu. Je kunt zelf instellen tot hoeveel procent hij laad.theomanders schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:34:
Ik begrijp dat bij het snel laden de Polestar het best tot 80% kan worden opgeladen. Dit i.v.m. levensduur van de accu. Ik begreep dat dit ook al automatisch is ingesteld???
Als ik mijn Polestar 2 straks thuis laad is het dan ook aan te bevelen om maar ook tot 80% te gaan. Of is dan 100% geen probleem voor de accu?
Niet vol laden, en niet leeg rijden. Als je thuis kan laden gewoon telkens een klein beetje bij laden ‘s nachts. Bijvoorbeeld tot 40% leeg rijden, en tot 60% opladen. Dat is het beste.theomanders schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:34:
Ik begrijp dat bij het snel laden de Polestar het best tot 80% kan worden opgeladen. Dit i.v.m. levensduur van de accu. Ik begreep dat dit ook al automatisch is ingesteld???
Als ik mijn Polestar 2 straks thuis laad is het dan ook aan te bevelen om maar ook tot 80% te gaan. Of is dan 100% geen probleem voor de accu?
Pickle Rick!
1
|
[ Voor 31% gewijzigd door theomanders op 11-07-2020 08:29 ]
Fijne review!theomanders schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:23:
‘En alle mensen die dapper genoeg zijn geweest om de Polestar 2 te kopen zonder zelfs maar een testrit te hebben gemaakt (en als ik 'alle’ zeg, bedoel ik dat er geen proefritten zijn geweest voor klanten die zoveel geld willen betalen) zullen niet teleurgesteld zijn! Dit is hoe elektrische voertuigen zouden moeten zijn.’
De conclusie van onderstaand artikel. Hier wordt ik vrolijk van. Deze auteur ziet tekortkomingen maar ziet ook de mogelijkheden van Polestar/ google om deze met updates op te lossen. Wat blijft is een zeer goed ontworpen auto van uitstekende kwaliteit, met een wegligging waar Tesla wat van kan leren.
https://www.wired.co.uk/article/polestar-2-review
[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 11-07-2020 08:56 ]
Inderdaad, dat zal zeker meespelen. Maar vergeet ook niet wie er achter Ionity zitten; Volkswagen groep, Mercedes, Ford & BMW. Rijd je niet in een voertuig van hen? Dan heb je pech en betaal je meer aan stroom dan dat je fossiel zou tankenSpanky79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:46:
[...]
Dan is het ineens fijn als je zo’n auto leaset. Kopen ze ook nog eens de overproductie aan elektriciteit van mijn zonnepanelen.
Zag inderdaad idiote tarieven voor sommige laadpunten. Maar ja, ze hebben ook grof betaald voor de plekjes naast de snelweg natuurlijk.
10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Tot 60%? Dan heb je ongeveer een range van 150km (je gaat niet tot 0%)... vind je dat niet wat spannend?astute schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:02:
[...]
Niet vol laden, en niet leeg rijden. Als je thuis kan laden gewoon telkens een klein beetje bij laden ‘s nachts. Bijvoorbeeld tot 40% leeg rijden, en tot 60% opladen. Dat is het beste.
Wat zijn ChaDeMo chargers en waarom wil je die niet?4v4t4r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:28:
[...]
/edit - ik hoop wel dat ze snel wat doen aan die ChaDeMo chargers zichtbaar als laadpunt etc. Gewoon onnodig.. wellicht kan je ergens in de settings aangeven welke laders je wel wilt zien en heeft de reviewer dat gemist ?
Weet iemand welke database ze gebruiken ? bijv : ABRP laat soms andere charger ziens (of mist ze) t.o.v. bijv Chargemap. Zou zonde zijn als er laders missen.
Ik krijg een laadpas van de leasemaatschappij, maar wellicht is aanmelden bij Maingau niet verkeerd om wel een backup te hebben. Hoe zitten jullie hierin?Drakonian schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:
[...]
Niets Polestar specifieks gehoord, maar je zou eens kunnen kijken bij Maingau, tegenwoordig ook voor mensen zonder Duits woonadres aan te vragen. Bjorn Nyland/Tesla Bjorn had hier een tijdje terug ook een video over. Scheelt aanzienlijk op de belachelijke prijzen die Ionity tegenwoordig vraagt![]()
In t kort: Goede tarieven en een gratis kaart + app.
Was al langsgekomen. Geeft niet. Dit forum is zo actief. Als ik even de andere kant opkijk dan zijn we alweer een paar pagina's verder.MarvinOA schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:52:
Weet niet of deze al voorbij was gekomen. Over het algemeen lovend, maar Tesla scoort hogere ogen qua rijgedrag. Mooi om eindelijk een zwarte zonder PP te zien.
YouTube: New Polestar 2 EV full review – why it could be a Tesla Model 3 beat...
Zitten op bijvoorbeeld de Nissan Leaf. Heb je dus weinig aan met CCS charger in de P*.JohnDoe77 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:13:
[...]
Wat zijn ChaDeMo chargers en waarom wil je die niet?
Ik heb hem als backup, of als ik in het buitenland moet laden. Toch fijn gevoel om opties te hebben en het kost niets.JohnDoe77 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:23:
[...]
Ik krijg een laadpas van de leasemaatschappij, maar wellicht is aanmelden bij Maingau niet verkeerd om wel een backup te hebben. Hoe zitten jullie hierin?
Die aansluiting zit niet op de p2/p8JohnDoe77 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:13:
[...]
Wat zijn ChaDeMo chargers en waarom wil je die niet?
Klopt. De Laatste paar dagen gaat het erg hard hier. En zelf had ik even wat minder tijd. Mooi dat er nu zoveel reviews zijn. Maar mis wel wat diepgang hier en daar. Ook mooi dat er nu een zwarte is getest. Ik twijfelde de laatste weken sterk aan de gekozen Void. Maar al die twijfels zijn na dit filmpje verdwenen. Ook in zwarte is het een prachtige machine.FirstEV schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:29:
[...]
Was al langsgekomen. Geeft niet. Dit forum is zo actief. Als ik even de andere kant opkijk dan zijn we alweer een paar pagina's verder.
Ja precies mijn idee! Ga ik hem ook bestellen, daarna dus de app installeren en creditcard koppelen?[b]Drakonian in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
[...]
Ik heb hem als backup, of als ik in het buitenland moet laden. Toch fijn gevoel om opties te hebben en het kost niets.
Er zit wel een maandelijkse limiet van 300 kWh op de Maingau kaart. https://laadpastop10.nl/c...20Einfach%20Strom%20LadenDrakonian schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:31:
[...]
Zitten op bijvoorbeeld de Nissan Leaf. Heb je dus weinig aan met CCS charger in de P*.
[...]
Ik heb hem als backup, of als ik in het buitenland moet laden. Toch fijn gevoel om opties te hebben en het kost niets.
[ Voor 11% gewijzigd door P2Hattem op 11-07-2020 11:46 ]
P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced
De kleurkeuze was ook een dingetje voor mij. Wit & magnesium vind ik prachtig, maar niet praktisch. Zwart viel af omdat je daar zo snel alles op ziet qua krasjes e.d. Thunder kwam te wisselvallig over op allerlei foto's. Dus werd het met een beetje tegenzin blauw (midnight); tegenzin omdat ik eigenlijk wel een andere kleur dan mijn huidige donkerblauwe auto wilde. Vlak voordat mijn bedenktijd verliep, besloot ik toch voor Moon te gaan. Maar toen bleek dat volgens Polestar Support toch niet meer mogelijk omdat mijn order al in China zou liggen. (Iemand die complottheorieën aanhangt, zou achteraf kunnen denken dat dat een smoes was omdat ze die kleur nog niet in huis hadden.MarvinOA schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:53:
[...]
Klopt. De Laatste paar dagen gaat het erg hard hier. En zelf had ik even wat minder tijd. Mooi dat er nu zoveel reviews zijn. Maar mis wel wat diepgang hier en daar. Ook mooi dat er nu een zwarte is getest. Ik twijfelde de laatste weken sterk aan de gekozen Void. Maar al die twijfels zijn na dit filmpje verdwenen. Ook in zwarte is het een prachtige machine.
Is er al een review waarbij Performance Pack expliciet naast non Performance Pack wordt getest?
En ik ben ook nog benieuwd naar de 19” en wat dit alles met bereik doet. Ik heb de 19” gekozen omdat ik deze qua vorm mooier vind (5spaaks ipv 4spaaks) en de range ook beter is.
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen
Zoals reeds eerder gemeld staat mijn “Moon” (Geproduceerd eind mei) op de Figaro, op dit moment in Suez kanaal, verwacht in Zeebrugge op 25 juli en levering bevestigd september .Quark2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:28:
Nee ik ook niet. Wat zegt de complottheorie verder over de verwachte levertijd van een p2 in moon?
Zou het bereik wel twijfelachtig maken. Ik neem aan dat je ook niet onder de 10% moet duiken dus dan heb je maar 70% van de 78kwh inzetbaar (zover die bij 100% überhaupt volledig te gebruiken is) ofwel 54.6kwh.theomanders schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:34:
Volvo gaat voor de P8 de laadboxen van Garo verkopen. €995,- (installatie inbegrepen.)Mga1600 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:35:
Ik begrijp dat het thuis laden en het onderweg laden een belangrijk onderwerp is voor velen, zeker als je auto al in augustus geleverd gaat worden. Die urgentie is er bij mij nog niet, de P8 laat nog wel even op zich wachten ben ik bang.....
Op mijn vraag aan de Volvo dealer of er nog een aanbieding komt voor een thuislaadvoorziening kreeg ik het volgende antwoord: “ja, die komt er! Over ca. 5- 6 weken wordt in detail bekend gemaakt hoe het gaat werken.
Alles komt dan onder 1 noemer, namelijk de installatie, levering en ook de externe laadpas te zitten. Er komt een bureau die dit geheel regelt en ontzorgt daarnee zowel de klant als het dealernetwerk daarmee”.
Je hoeft het natuurlijk niet zo te doen, maar voor mij is het denk ik de moeite waard dat verhaal even af te wachten.......voor de eerste Polestar leveringen kijkt het me een beetje laat.
Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus
Klopt geen van de velgen vind ik uitzon derlijk mooi. Alleen de 5 spaaks 19" konden mij nog enigzins bekoren. Vind de turbine velgen van Tesla bijvoorbeeld veel mooier. Of bijna elke velg van Alfa Romeo...FirstEV schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:07:
[...]
De drie velgen die aangeboden worden, vind ik niet bijzonder. Daar hadden ze qua ontwerp best wat meer hun best op mogen doen. Mijn keuze voor 19" is puur omdat het comfortabeler zou zijn. Dat je daarmee ook een paar km verder komt, is meegenomen. 20" ziet er natuurlijk wel gelikter uit als je het totaalplaatje bekijkt.
Dat is wel een prima deal lijkt me!Pure8 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:15:
[...]
Volvo gaat voor de P8 de laadboxen van Garo verkopen. €995,- (installatie inbegrepen.)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq