Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.466.155 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theomanders
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02-2023
Nieuwe review waarbij de schrijver lyrisch is over de Polestar 2 PP. ;)
https://www.pistonheads.c...estar-2---ph-review/42733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-11-2024
Welk advies geeft Polestar mbt laadpassen? Ben geinteresseerd in het BE verhaal maar NL mag ook.

Plugsurfing werd genoemd, heb nog nieg gekeken hoe dat dat zit.

Waarom kunnen die laadpalen niet gewoon met een credit card werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 14:51
Mga1600 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:27:
[...]

Ik heb overigens wel die warmtepomp gekozen maar ook de 20” wielen. Nu ik hier las dat de range bij een P2 afneemt bij 20” ipv 19” zit ik daar wel over te dubben: je betaald eerst meer voor 20”, het verbruik gaat erdoor omhoog en om dat weer te compenseren betaal je weer meer voor een warmtepomp. Voelt een neetje schizofreen. Overigens kan mijn Volvo dealer (nog) niet vertellen wat het effect van die grotere wielen op een P8 zal zijn.
Hoe groter de wielen, hoe meer het verbruik. En gezien je ook aangeeft dat je comfort op prijs stelt, zal 20’ ook minder comfortabel zijn.

Ik heb bewust gekozen voor de 19’, en gelukkig krijg je dan nog steeds mooie velgen.

(sommige leveranciers hebben er een handje van om de 19’ velgen minder mooi te maken)

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
High-Voltage2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:11:
Ik vind de klassieke sleutel bij de Polestar wel een gemiste kans tov het bankkaartje bij Tesla.

Primair gebruik je uiteraard je telefoon, maar wat als die een keer crasht / in het water valt / niet meer unlockt / whatever? Om goed te zijn zou je dus (altijd) een sleutel als backup bij moeten hebben. Was maar even handig geweest als het een kaartje was dat gewoon ongemerkt bij de rest van je bankkaarten/ID/rijbewijs zat vs zo een klassieke sleutel.

Iemand daar hetzelfde gedacht over?
Ik snap je gedachte, maar vind zelf een mooie sleutel (zoals die voor de XC40) ook wel iets hebben!

Gaat de P8 trouwens ook je telefoon als sleutel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
S2000jan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:52:
Welk advies geeft Polestar mbt laadpassen? Ben geinteresseerd in het BE verhaal maar NL mag ook.

Plugsurfing is een mooie oplossing voor wanneer je sporadisch moet snelladen. De kosten liggen hoger, maar het is een groot netwerk.
Ben je een frequente lader, dan moet je beetje shoppen en kijken welke aanbieder het beste bij je past en daar een abonnement afsluiten.

Je kan niet met CC betalen omdat ze allemaal graag zieltjes aan zich willen binden voor hun netwerk.

Ik verwacht dat over 10 jaar het allemaal anders zal zijn en de markt verplicht meer zal inklinken tot een paar grote aanbieders.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:27:
Wat je ziet is dat de eerste kilometers doorgaans veel energie kosten. Dit zal denk ik bij elke EV het geval zijn. De auto brengt de accu op temperatuur en dit kost de nodige (extra) energie. Je krijgt nog eens extra verbruik om je oren als het kouder is dan 20 graden. Verwarming is ook killing voor je verbruik. In de "winter" zit ik op 10km woon/werk zo op 400-600Wh/km. Ik heb niet de indruk dat dit bij andere EVs heel veel anders is dan bij een Model 3. De P2 zal eenzelfde soort verbruik hebben. Ik heb zelf ook relatief een hoog gemiddelde verbruik. Dat heeft deels te maken met mijn rijstijl en gewenste comfort maar ook zeker omdat ik doorgaans maar 2x10km per dag rij.

[...]

Aan de ene kant is een pasje handig. Wat je echter ook ziet is dat sommige Model 3 rijders alsnog een key kopen omdat ze (te) vaak issues met de telefoon hebben. Bij mij werkt de telefoon zo goed als altijd dus ik heb geen issues en geen behoefte aan een key. Neem zelfs het pasje niet altijd mee. Maar goed, ook wat persoonlijk denk ik. Als je altijd een sleutelbos meeneemt is een sleutel eraan ook prima.
Mooi inzicht! Heeft de Tesla eigenlijk een warmtepomp? Ik heb het op de P8 besteld en hoop dus dat die kan helpen met verbruik. Vooral ook omdat hij naast je interieur ook de accu verwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
High-Voltage2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:11:
Ik vind de klassieke sleutel bij de Polestar wel een gemiste kans tov het bankkaartje bij Tesla.

Primair gebruik je uiteraard je telefoon, maar wat als die een keer crasht / in het water valt / niet meer unlockt / whatever? Om goed te zijn zou je dus (altijd) een sleutel als backup bij moeten hebben. Was maar even handig geweest als het een kaartje was dat gewoon ongemerkt bij de rest van je bankkaarten/ID/rijbewijs zat vs zo een klassieke sleutel.

Iemand daar hetzelfde gedacht over?
Zelf een M3. Ik had liever een normale sleutel gehad. Sterker nog, stond op het punt deze te kopen. Heb wat problemen gehad met openen van auto met specifieke telefoons. Soms wel, soms niet open.
Nu heb ik een nieuwe iPhone en werkt het feilloos. Hoe dat zit met de telefoon van m’n vrouw is dan maar weer de vraag.

Je komt aan bij de auto, deuren openen niet terwijl hij wel verbonden is. Kind op de arm. Tassen in de arm. Pasje ergens in je portemonnee. Die je alleen kunt gebruiken bij de bestuurderskant en dan ook weer nodig hebt voor het rijden (want telefoon pakt hij niet). Nee, super super irritant.

Wbt de gedachten wel chique natuurlijk. Pasje kost vrijwel niets en je kunt ze makkelijk koppelen. Dus idee is goed, uitwerking KAN goed werken, maar in mijn geval alleen met de nieuwste iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:01:
[...]

Ik denk juist bij veel kortere ritten waarbij iedere keer het koude interieur naar 20 graden (of zoiets) opgewarmd of afgekoeld moet worden, iets wat anders ten koste van e accu gaat.
Dat idee heb ik ook! En een EV zou relatief veelgebruikte op de eerste kilometers omdat dan ook de batterijen verwarmt moeten worden. Daar helpt de warmtepomp ook mooi bij.

De combi warmtepomp en 20” heb ik ook gekozen voor mijn P8. Als je puur voor maximale range gaat is dit Idd tegenstrijdig, maar ik vind de looks ook belangrijk en de 20” ziet er gewoon perfect uit in mijn ogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P2Hattem
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:28
Het is zover ... De Titus is bijna in Zeebrugge ... https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9700512

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/annr4GFVo3UA5m_oOL0vm02DDYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbbFHrlbOi1kVHS3zCqCH4gL.jpg?f=fotoalbum_large

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Al die oranje bolletjes zijn tankers die daar gewoon liggen te chillen omdat de olie markt is ingestort...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Laatst online: 20:10
JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:37:
[...]

Ik snap je gedachte, maar vind zelf een mooie sleutel (zoals die voor de XC40) ook wel iets hebben!

Gaat de P8 trouwens ook je telefoon als sleutel gebruiken?
Ja....alleen is dat pas later (softwarematig) beschikbaar volgens het verhaal.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LSH
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05 07:58

LSH

Gister even plaats genomen in de P2. Met mijn 2 meter toch wel benieuwd of dat past. En ja, het is geen probleem. De stoel niet op de achterste stand en zelfs achter mij is plek. Niet dat ik achter me zelf kan zitten , maar genoeg voor een persoon van 180. Ik heb nu zelf de XC40 en kan nog kiezen voor de P8, maar ik ga toch voor de sportievere en vernieuwende optie. Wel weer even wennen, maar dat komt wel goed. Nu wachten op de Figaro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:50
JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:39:
[...]

Mooi inzicht! Heeft de Tesla eigenlijk een warmtepomp? Ik heb het op de P8 besteld en hoop dus dat die kan helpen met verbruik. Vooral ook omdat hij naast je interieur ook de accu verwarmt.
Als je net als ik de luxe hebt van een oprit, dan kun je de boel zo instellen dat de auto zichzelf aan het net al opwarmt als het wat kouder is. De 'Standkachel' gaat dan vooraf de boel gewoon netjes opwarmen en dan raak je wat minder range kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46
Ik zat nog even te kijken naar dat iPhone as a key verhaal. Kwam uiteindelijk bij BWM uit en zag dit staan op hun site:
The following devices are compatible with BMW Digital Key: iPhone XR, iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max, iPhone SE (2nd generation) and Apple Watch Series 5. BMW Digital Key will require the upcoming iOS 13.6 and WatchOS 6.2.8.
Dus ik kan met zowel m'n XS Max en m'n Watch S5 unlocken. Ik vind het een lekker gevoel om altijd een backup bij me te hebben als 1 van de 2 devices niet werkt. Dan overweeg ik zelfs om die autosleutel niet eens mee te nemen.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:22
Maar de vraag is toch of dit ook op P2/P8 werkt? BMW is obv Apple en P2/P8 obv Android.

Op dit moment heeft de Digital Key app van Polestar nog geen Watch functionaliteit volgens mij.

[ Voor 36% gewijzigd door Inspired op 10-07-2020 10:05 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:46
Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:03:
Maar de vraag is toch of dit ook op P2/P8 werkt? BMW is obv Apple en P2/P8 obv Android.

Op dit moment heeft de Digital Key app van Polestar nog geen Watch functionaliteit volgens mij.
Daar heb ik idd ook nog niets over gelezen. Het lijkt mij een kwestie van de app voor een Watch maken en het zou kunnen werken. Meteen een leuke Polestar watchface erbij, dan heb je de mooiste sleutel die er is🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:43
PvS_68 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Daar heb ik idd ook nog niets over gelezen. Het lijkt mij een kwestie van de app voor een Watch maken en het zou kunnen werken. Meteen een leuke Polestar watchface erbij, dan heb je de mooiste sleutel die er is🤪
Dit zal een kwestie van tijd zijn denk ik; chip is immers identiek aan Iphone variant.

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
De XC40 heeft wel een mooi kaartje als sleutel, maar telefoon is natuurlijk helemaal top, watch ben ik ook voor, zou bij mij prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
tzeunis schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Dit zal een kwestie van tijd zijn denk ik; chip is immers identiek aan Iphone variant.
Zou je wel verwachten. Tesla heeft dit ook nog steeds niet. Kan ook even niet echt vinden waarom ze dit niet doen/willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 21:44
LSH schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:51:
Gister even plaats genomen in de P2. Met mijn 2 meter toch wel benieuwd of dat past. En ja, het is geen probleem. De stoel niet op de achterste stand en zelfs achter mij is plek. Niet dat ik achter me zelf kan zitten , maar genoeg voor een persoon van 180. Ik heb nu zelf de XC40 en kan nog kiezen voor de P8, maar ik ga toch voor de sportievere en vernieuwende optie. Wel weer even wennen, maar dat komt wel goed. Nu wachten op de Figaro :-)
Pas je in de XC40 ? Hoe dan ik zit aan alle kanten klem in de 40 en ben ook 2.00 met relatief lange benen en wat korter bovenlichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600

Dat zal hetzelfde zijn als bij de P8: daar wordt gezegd dat ‘deze functionaliteit’ wordt later nog toegevoegd. Hetzelfde schijnt te gelden voor o.a. de Harman Kardon settings (de basis is er wel al, maar de fijne nuances volgen nog). En zo zullen de eerste tijd de mb’s wel door de lucht vliegen.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:52:
De XC40 heeft wel een mooi kaartje als sleutel, maar telefoon is natuurlijk helemaal top, watch ben ik ook voor, zou bij mij prima werken.
De XC40 heeft....een stel gewone sleutels en een activity key (formaat als een usb stick) zonder knoppen. Maar geen kaartje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divaria
  • Laatst online: 09-08-2021
Nog een review, dit keer een duitse.

Heeft proefgereden in Zweden, en een interview met Thomas Ingenlath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
  • Laatst online: 19-05 21:47
Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Dat zal hetzelfde zijn als bij de P8: daar wordt gezegd dat ‘deze functionaliteit’ wordt later nog toegevoegd. Hetzelfde schijnt te gelden voor o.a. de Harman Kardon settings (de basis is er wel al, maar de fijne nuances volgen nog). En zo zullen de eerste tijd de mb’s wel door de lucht vliegen.....!
Het zou fijn zijn als we nu al 'bewijs' zouden kunnen krijgen van Volvo en Polestar dat ze de OTA updates onder de knie hebben. Deze techniek hebben ze toch nog niet eerder toegepast op eerdere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
Divaria schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:06:
Nog een review, dit keer een duitse.

Heeft proefgereden in Zweden, en een interview met Thomas Ingenlath
Linkje vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
FirstEV schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:10:
[...]

Het zou fijn zijn als we nu al 'bewijs' zouden kunnen krijgen van Volvo en Polestar dat ze de OTA updates onder de knie hebben. Deze techniek hebben ze toch nog niet eerder toegepast op eerdere modellen?
Nieuw voor systeem software, maar kaarten en apps updates worden wel al sinds 2016 op Volvo’s ota gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
V60 doet tegenwoordig ook al OTA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
Sorry, ik loop duidelijk achter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P2Hattem
Eindelijk is het openen van de achterklep met de voet te zien:

Op 2:36 zie je de magische trap :Y

P4 - Snow / Pilot / Plus / Performance Pack / Trekhaak / 4-10-2024 / NewMotion Home Advanced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
FirstEV schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:20:
Sorry, ik loop duidelijk achter.
Volvo schreeuwt hun ontwikkelingen nooit van de daken, te bescheiden naar mijn mening. Vorig jaar nog waren er allerlei commercials van bmw waarin voice command were aanprezen als het nieuwste van het nieuwste. Maar in mijn 2016 XC90 kon ik al roepen ‘ik heb het koud’ en dan antwoordde het systeem met “temperatuur ingesteld op .... graden’ (steeds een graad hoger dan de huidige instelling. Of ‘stoelverwarming aan...’ of .... nou ja tientallen commando’s.
Valse bescheidenheid van volvo dus......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
P2Hattem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:31:
Eindelijk is het openen van de achterklep met de voet te zien: [YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba​]

ZEER informatieve review.
Inclusief Engelse ondertiteling.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:44
Auto motor und sport:

CarManiac:

viel spaß, heb ik toch nog wat aan het vak Duits op de middelbare school :),

[ Voor 6% gewijzigd door BlacKstaR- op 10-07-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 10:40
P2Hattem schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:31:
Eindelijk is het openen van de achterklep met de voet te zien: [YouTube: Polestar 2: Angriff auf Tesla Model 3! Android-Test mit @Felixba​]

Gründliche Duitse reviews, leuk, hebben we weer wat te kijken vandaag. Deze geeft onder andere een mooie inkijkje in de lane keeping assistance. Ook de stile in de cabine is een pluspunt, een punt dat hoog op mijn eigen wensenlijstje staat.

Edit: Hoewel je er niet veel aan hebt ;), ook interessant om de acceleratie vanaf 100 te zien:
130: 2.3
150: 4.3
180: 8.5
200: 12.5

Edit 2: en dan houd ik op met spoilen, maar interessant vanwege de recente discussies hier: Rond 11:00 wordt er ingegaan op het plannen van routes die langer zijn dan de huidige capaciteit van de accu. De navigatie geeft dan blijkbaar laadmogelijkheden weer die langs de route liggen en ook of er op dat moment nog capacitieit is (voor zover dat beschikbaar is).

[ Voor 36% gewijzigd door ach-jee op 10-07-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Bereik mag nog wel iets beter. 270km op snelweg met ~120km/h in de zomer is toch wel tegenvallend.

[ Voor 207% gewijzigd door Inspired op 10-07-2020 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:41:
Bereik mag nog wel iets beter. 270km op snelweg met ~120km/h in de zomer is toch wel tegenvallend.
Bekijk alle reviews zou ik zeggen. CarManiac haalde met 110km 21.1kwh/100km dat is dus dik 350km. Ik ga niks spoilen maar het snelladen ziet er güt aus :9

[ Voor 8% gewijzigd door BlacKstaR- op 10-07-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
  • Laatst online: 12-10-2022
Toch wel leuk om te zien dat de Duitse reviews van zeer positief tot dolenthousiast zijn. Toch wel bizar als je dat met de Britten vergelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
BlacKstaR- schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Bekijk alle reviews zou ik zeggen. CarManiac haalde met 110km 21.1kwh/100km dat is dus dik 350km. Ik ga niks spoilen maar het snelladen ziet er güt aus :9
en dan hopelijk met de 19" wielen zonder PP nog wat beter en kom je misschien wel aan die 19,7 ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobboNL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 19:44
Behalve op de Polestar website heb ik maar weinig foto of video materiaal gezien van de 19 inch velgen. Enkel deze
Afbeeldingslocatie: https://www.wautom.com/wp-content/uploads/2020/01/image-90.png

Iemand nog iets anders gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
BlacKstaR- schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:56:
[...]

Bekijk alle reviews zou ik zeggen. CarManiac haalde met 110km 21.1kwh/100km dat is dus dik 350km.
Ik zie in die video een gemiddelde snelheid van 90 met dat verbruik. Dat is geen 110kmh. :) Die lui van nextmove weten ook wel wat ze doen. Dus ik geloof dat wel.

Qua snelladen geven ze ook aan dat het nu nog wat jammer is. Standaard komt hij niet met "super snel" laders maar wel met CHAdeMO waar de auto niks mee kan? En waardoor je zelf alle voorgestelde opties door moet? Maar goed, dit is een punt wat nog makkelijk op te lossen moet zijn. Verbruik zal wat lastiger zijn. Al is het een voordeel dat we in NL maar 100 mogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 10-07-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Ik zie in die video een gemiddelde snelheid van 90 met dat verbruik. Dat is geen 110kmh. :) Die lui van nextmove weten ook wel wat ze doen. Dus ik geloof dat wel.

Qua snelladen geven ze ook aan dat het nu nog wat jammer is. Standaard komt hij niet met "super snel" laders maar wel met CHAdeMO waar de auto niks mee kan? En waardoor je zelf alle voorgestelde opties door moet? Maar goed, dit is een punt wat nog makkelijk op te lossen moet zijn. Verbruik zal wat lastiger zijn. Al is het een voordeel dat we in NL maar 100 mogen.
Maar can Plugsurfing komt er ook nog een appje waar de filter functionaliteit wel in zit (stond in die mail van 2 weken geleden). Dus geen paniek......

“Via the Plugsurfing app or the Android-based infotainment system, electric Volvo customers can filter charging points by location, real-time availability and charging speed. The app also shows the price information for each charging point, making the process easy and transparent”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Poleposition schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:03:
Toch wel leuk om te zien dat de Duitse reviews van zeer positief tot dolenthousiast zijn. Toch wel bizar als je dat met de Britten vergelijkt
Met die verschrikkelijke wegen van hun, rijdt elke auto kut :D. Baseer nooit je aankoop op basis van Engelse reviews. Die wegen daar zijn gewoon 3x niks. Op het continent van Europa heb je gewoon veel betere wegen en producent gaat zijn auto echt niet tunen voor Britse wegen, vandaar dat zij altijd klagen. Terwijl de rest van Europa over biljartlakens rond toeft. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:32
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op het forum. Eind december de P2 besteld: lease, Moon, 19” en trekhaak.

Wat ik me steeds meer afvraag: waarom zien we nog nergens de P2 in Moon opduiken? Ook tussen de in Zweden geleverde demo’s ontbreekt juist die kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSH
  • Laatst online: 19-05 07:58

LSH

Dracula schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Pas je in de XC40 ? Hoe dan ik zit aan alle kanten klem in de 40 en ben ook 2.00 met relatief lange benen en wat korter bovenlichaam.
Geen probleem zelfs. Maar mijn benen zijn niet echt lang. Beetje half/half :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
Poleposition schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:03:
Zelf wil ik het niet echt geloven maar je zou bijna denken dat ze de I Pace uit de wind willen zetten. Welke meerwaarde heeft die nog tav de P2 (behalve een heel ruime koffer) aan een prijs die met de opties van de P2 makkelijk 30000 EUR hoger is. Laten we het daarbij houden, want ik wil geen polemiek starten, maar misschien toch een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
En nog een andere vraag van deze newbee op dit forum:

Iemand een idee of je standaard caravanspiegels kan monteren op de frameloze buitenspiegels? Bij Polestar-chat zeggen ze van wel, maar lijkt me niet vanzelfsprekend vanwege ontbreken behuizing waar de spiegelbevestiging achter haakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poleposition
Johnbeer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:30:
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier op het forum. Eind december de P2 besteld: lease, Moon, 19” en trekhaak.

Wat ik me steeds meer afvraag: waarom zien we nog nergens de P2 in Moon opduiken? Ook tussen de in Zweden geleverde demo’s ontbreekt juist die kleur...
Er is nog nergens een moon gespot. Ook niet op de foto’s van de eerste productielijn. Ik denk dat ze wat later met dat kleur zijn gestart. Ik heb identiek dezelfde als de jouwe besteld, is eind mei geproduceerd en staat nu op de Figaro die op 25 juli in Zeebrugge wordt verwacht. Levering pas aangekondigd in September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
Poleposition schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:41:
[...]

Er is nog nergens een moon gespot. Ook niet op de foto’s van de eerste productielijn. Ik denk dat ze wat later met dat kleur zijn gestart. Ik heb identiek dezelfde als de jouwe besteld, is eind mei geproduceerd en staat nu op de Figaro die op 25 juli in Zeebrugge wordt verwacht. Levering pas aangekondigd in September.
De aflevering van de mijne staat volgens de LM nog steeds op 31-8, terwijl ik andere forumleden hoor zeggen dat der datum bij hen ondertussen is verschoven naar mid-september. Geeft mij het gevoel dat de echte leverdatum voor de mijne nog niet bekend is. Zou dit met de kleur Moon te maken kunnen hebben vraag ik me dan af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021
Johnbeer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:39:
En nog een andere vraag van deze newbee op dit forum:

Iemand een idee of je standaard caravanspiegels kan monteren op de frameloze buitenspiegels? Bij Polestar-chat zeggen ze van wel, maar lijkt me niet vanzelfsprekend vanwege ontbreken behuizing waar de spiegelbevestiging achter haakt.
Heb ik ook even naar zitten zoeken. Tot nu toe kom ik op de 4-punts spiegels van bijvoorbeeld Oppi of Brunsgaard. Ziet er niet echt chic uit, maar door de afstand tussen bevestigingspunten wel redelijk trillingsvrij (aldus de interwebs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
Ach, chique of niet als het maar functioneel is. Ik zal eens kijken bij de merken die je noemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmodromer
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-08-2021

Wat voegt de Digital Key app toe in vergelijking met Polestar Connect? Op basis van de beschrijving van Polestar Connect biedt dit veel meer functionaliteit, inclusief ont- en vergrendelen (op afstand). En je krijgt er ook een zogenaamde complication bij op je Apple Watch.

Als ze die kar nou eens uitleveren, kan ik eindelijk die app eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:58
Inspired schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Dit is ook nieuw voor google - ik verwacht niet dat ze hier niets mee doen, die functionalieit is niet heel moeilijk te bouwen nee.. En dit en de volvo worden toch wel hun eerste echte full android car systemen.. dan wil je dat gewoon op orde hebben lijkt me..

v.w.b. het bereik.. ik ga hier pas echt naar kijken als er iemand een lange duur trip doet (1000km+)
Dit soort korte tripjes even de snelweg op tijdje 100 rijden zonder dat we een idee hebben hoe warm de batterij is , flinke tegenwind (of juist niet) etc. zegt me te weinig.. zeker nu alle reviews die ik heb gezien nogal afwijken van elkaar (270km in de zomer tot ruim 350km)

[ Voor 16% gewijzigd door 4v4t4r op 10-07-2020 15:36 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divaria
  • Laatst online: 09-08-2021
YouTube: Tesla-Fighter: Polestar 2 im Fahrbericht aus Schweden + Interview mi...

Inderdaad link vergeten

Interview met Thomas Ingenlath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Desmodromer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Wat voegt de Digital Key app toe in vergelijking met Polestar Connect? Op basis van de beschrijving van Polestar Connect biedt dit veel meer functionaliteit, inclusief ont- en vergrendelen (op afstand). En je krijgt er ook een zogenaamde complication bij op je Apple Watch.

Lijkt erop dat de ene (Polestar) voor remote acties is, en de digital key specifiek om je telefoon als sleutel te gebruiken. Ze hebben dit nu in twee verschillende apps zitten obv de beschrijving van de apps in de appstore. Maar zal inderdaad afwachten zijn totdat de eersten de auto hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Als je net als ik de luxe hebt van een oprit, dan kun je de boel zo instellen dat de auto zichzelf aan het net al opwarmt als het wat kouder is. De 'Standkachel' gaat dan vooraf de boel gewoon netjes opwarmen en dan raak je wat minder range kwijt.
Die luxe heb ik ook, maar geen idee of dat dan al voldoende zou zijn. Ach; de standkachel zal afhankelijk van de temperatuur meer of minder helpen dus prima. Vooral ook als je wat accu degradatie krijgt wel fijne optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Spanky79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:52:
Kaartje? De XC40 heeft toch gewoon die in leder verpakte sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:40:
[...]

Volvo schreeuwt hun ontwikkelingen nooit van de daken, te bescheiden naar mijn mening. Vorig jaar nog waren er allerlei commercials van bmw waarin voice command were aanprezen als het nieuwste van het nieuwste. Maar in mijn 2016 XC90 kon ik al roepen ‘ik heb het koud’ en dan antwoordde het systeem met “temperatuur ingesteld op .... graden’ (steeds een graad hoger dan de huidige instelling. Of ‘stoelverwarming aan...’ of .... nou ja tientallen commando’s.
Valse bescheidenheid van volvo dus......
Hopelijk kan de P8 dat straks ook allemaal!

Moet zeggen dat de BMW dat wel heel gaaf deed. Als je in de nieuwe 3-serie roept: “Ik heb het koud” zet hij niet alleen jouw kant van de verwarming hoger, maar ook alleen jouw stoelverwarming. Roept de passagier dat, gaat het bij die kant aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBuure
  • Laatst online: 10-10-2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tt2aCW9ehuCJSic59j3fasEdGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BY2s3duWrwq7NW47HTjiL6zh.png?f=fotoalbum_large

Jawel de Titus is gearriveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Desmodromer schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:24:
[...]

Voegt helemaal niks toe, want de digital key app is voor de 1, staat er ook duidelijk bij.
De connect app doe je alles mee, waaronder ook als sleutel gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:38:
[...]

Hopelijk kan de P8 dat straks ook allemaal!

Moet zeggen dat de BMW dat wel heel gaaf deed. Als je in de nieuwe 3-serie roept: “Ik heb het koud” zet hij niet alleen jouw kant van de verwarming hoger, maar ook alleen jouw stoelverwarming. Roept de passagier dat, gaat het bij die kant aan.
De gewone XC40 kan dat ook allemaal al, de P8 moet dat dan zeker kunnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:03:
[...]

De gewone XC40 kan dat ook allemaal al, de P8 moet dat dan zeker kunnen, toch?
De P8 heeft een nieuw infotainment systeem waar alles opnieuw op ontwikkeld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:41:
[...]

De P8 heeft een nieuw infotainment systeem waar alles opnieuw op ontwikkeld moet worden.
Nou in zoverre dat het identiek is aan dat van de P2 ....en die krijgt het ook toch?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTaIWuITMMUtBHkU72HTa7-siYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5GCyo83G6KJPm5kRTYPteSrw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
FirstEV schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:36:
Inderdaad handiger zo'n kaartje.
Maar wat als de auto helemaal geen stroom meer heeft? Met het "uitneembare sleutelblad" kan je dan de P2 nog openmaken. Met zo'n kaartje niet. (Denk ik.)
Je kan de auto misschien nog open maken, maar dan houdt het ook ongeveer op denk ik ;)
Wel handig om dan nog net de laadkabel uit de frunk te kunnen halen. In je koffer kan je waarschijnlijk ook niet meer in wegens elektrisch slot.
Dus bottom line: weinig meerwaarde om in zulk geval nog in je auto te kunnen. Daarom toch liever het bankkaartje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
High-Voltage2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Je kan de auto misschien nog open maken, maar dan houdt het ook ongeveer op denk ik ;)
Wel handig om dan nog net de laadkabel uit de frunk te kunnen halen. In je koffer kan je waarschijnlijk ook niet meer in wegens elektrisch slot.
Dus bottom line: weinig meerwaarde om in zulk geval nog in je auto te kunnen. Daarom toch liever het bankkaartje :9
De motor op de achterklep is echt als hulp, die kun je zonder ook open krijgen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:18:
[...]

Nou in zoverre dat het identiek is aan dat van de P2 ....en die krijgt het ook toch?[Afbeelding]
De P2 en XC40P8 zullen in zeer hoge mate dezelfde features en functie hebben. Maar de P8 heeft een compleet ander systeem dan alle andere XC40s. Dus iets wat op de XC40 zit, komt niet automatisch op de P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:13:
[...]

De motor op de achterklep is echt als hulp, die kun je zonder ook open krijgen hoor!
Het gaat mij niet zo zeer om de motor, dat is een leuk hebbedingetje. Het gaat om de ontgrendeling van het kofferslot. Zover ik weet zijn er drie manieren om het te ontgrendelen (en dus openen):
1) via de sleutel/app
2) via de schop-beweging
3) via het knopje boven de nummerplaat
Alle drie zijn het m.i. elektronische interfaces.

Tenzij er nog ergens een verborgen mechanische ontgrendeling is waar je je sleutel in kan steken, anders vrees ik er voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:17:
[...]

De P2 en XC40P8 zullen in zeer hoge mate dezelfde features en functie hebben. Maar de P8 heeft een compleet ander systeem dan alle andere XC40s. Dus iets wat op de XC40 zit, komt niet automatisch op de P8.
Ken jij dan voorbeelden van dingen in het infotainment systeem die wel in de gewone XC40 zitten maar die niet in de P8 terecht zullen komen?

Dat het anders is uitgevoerd is genoegzaam bekend, maar de functies die in de ‘gewone’ Volvo’s zitten zitten ook echt wel zo’n beetje allemaal in de P2/P8 zover mij bekend - behalve dan het automatisch kunnen parkeren (dat zit nog niet in MY 21 van de P8 en komt er ook niet in. Pas auto’s vanaf MY22 krijgen dat).

Sommige andere functies zullen nog niet (of nog niet geheel) vanaf dag 1 aanwezig zijn, maar volgen wel a.s.a.p..
Het omgekeerde is ook waar: er zitten voor zover ik weet geen enkele nieuwe functie in het Android systeem dat de Sensus uitvoering nog niet had. Het zal wellicht allemaal wat sneller en mooier werken en wat meer externe appjes bieden, maar ik verwacht daar geen voordelen van die me van mijn stoel zullen doen rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
High-Voltage2 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Waarom zou je zonder stroom komen? Zelfs als je rij-accu leeg zou zijn heb je er ook nog een 12v accu inzitten die de systemen live houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Niet online
Mga1600 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:33:
Waarom zou je zonder stroom komen?
Voor mij geen argument, dus had toch liever het bankkaartje (dat je subtiel kan wegsteken bij de rest) gezien dan de volwaardige sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
JohnDoe77 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Kaartje? De XC40 heeft toch gewoon die in leder verpakte sleutel?
Dat was een soort van jaartje bij de proefrit die ik maakte. Geen creditcard, maar ik heb geen klassieke sleutel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakonian
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:27
S2000jan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:52:

Niets Polestar specifieks gehoord, maar je zou eens kunnen kijken bij Maingau, tegenwoordig ook voor mensen zonder Duits woonadres aan te vragen. Bjorn Nyland/Tesla Bjorn had hier een tijdje terug ook een video over. Scheelt aanzienlijk op de belachelijke prijzen die Ionity tegenwoordig vraagt :'(

In t kort: Goede tarieven en een gratis kaart + app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Drakonian schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Niets Polestar specifieks gehoord, maar je zou eens kunnen kijken bij Maingau, tegenwoordig ook voor mensen zonder Duits woonadres aan te vragen. Bjorn Nyland/Tesla Bjorn had hier een tijdje terug ook een video over. Scheelt aanzienlijk op de belachelijke prijzen die Ionity tegenwoordig vraagt :'(

Dan is het ineens fijn als je zo’n auto leaset. Kopen ze ook nog eens de overproductie aan elektriciteit van mijn zonnepanelen.

Zag inderdaad idiote tarieven voor sommige laadpunten. Maar ja, ze hebben ook grof betaald voor de plekjes naast de snelweg natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Spanky79 op 10-07-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theomanders
Ik begrijp dat bij het snel laden de Polestar het best tot 80% kan worden opgeladen. Dit i.v.m. levensduur van de accu. Ik begreep dat dit ook al automatisch is ingesteld???
Als ik mijn Polestar 2 straks thuis laad is het dan ook aan te bevelen om maar ook tot 80% te gaan. Of is dan 100% geen probleem voor de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
theomanders schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:34:
Ik begrijp dat bij het snel laden de Polestar het best tot 80% kan worden opgeladen. Dit i.v.m. levensduur van de accu. Ik begreep dat dit ook al automatisch is ingesteld???
Als ik mijn Polestar 2 straks thuis laad is het dan ook aan te bevelen om maar ook tot 80% te gaan. Of is dan 100% geen probleem voor de accu?
Ja; het maakt niet uit waar je laadt maar 100% alleen als je het echt nodig gaat hebben en niet continue. Zelfde als de snelladers; schijnt ook niet even goed te zijn voor de accu. Je kunt zelf instellen tot hoeveel procent hij laad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 17:02
Op BNR (radio) een stuk over de P2 met iemand van Marketing Polestar NL: https://www.bnr.nl/podcas...2-de-ultieme-tesla-killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
Niet vol laden, en niet leeg rijden. Als je thuis kan laden gewoon telkens een klein beetje bij laden ‘s nachts. Bijvoorbeeld tot 40% leeg rijden, en tot 60% opladen. Dat is het beste.

Pickle Rick!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theomanders
‘En alle mensen die dapper genoeg zijn geweest om de Polestar 2 te kopen zonder zelfs maar een testrit te hebben gemaakt (en als ik 'alle’ zeg, bedoel ik dat er geen proefritten zijn geweest voor klanten die zoveel geld willen betalen) zullen niet teleurgesteld zijn! Dit is hoe elektrische voertuigen zouden moeten zijn.’
Dat is kort samengevat de conclusie van onderstaand artikel.

Hier word ik vrolijk van. Deze auteur ziet tekortkomingen maar ziet ook de mogelijkheden van Polestar/ google om deze met updates op te lossen. Wat blijft is een zeer goed ontworpen auto van uitstekende kwaliteit, met een wegligging waar zelfs Tesla nog wat van kan leren.

https://www.wired.co.uk/article/polestar-2-review
code:
1

[ Voor 31% gewijzigd door theomanders op 11-07-2020 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
theomanders schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:23:
‘En alle mensen die dapper genoeg zijn geweest om de Polestar 2 te kopen zonder zelfs maar een testrit te hebben gemaakt (en als ik 'alle’ zeg, bedoel ik dat er geen proefritten zijn geweest voor klanten die zoveel geld willen betalen) zullen niet teleurgesteld zijn! Dit is hoe elektrische voertuigen zouden moeten zijn.’

De conclusie van onderstaand artikel. Hier wordt ik vrolijk van. Deze auteur ziet tekortkomingen maar ziet ook de mogelijkheden van Polestar/ google om deze met updates op te lossen. Wat blijft is een zeer goed ontworpen auto van uitstekende kwaliteit, met een wegligging waar Tesla wat van kan leren.

https://www.wired.co.uk/article/polestar-2-review
Fijne review!
Aloka Muddukrishna, Polestar's head of the Google UX system, says the system is not finished yet. More is coming, including the ability to download and use nav apps of your choice such as Waze – it’s an easy win over other car companies – and that Polestar will be relying on customer feedback to work out which elements to add to the system via download updates. Such updates will very likely include extensions for the battery range, too, as Polestar gets more data on real-world usage.

Muddukrishna also confirms the maps tile, which has limited functions on the home screen, will become dynamic, a mini sat nav in effect, so you can have instant access to the other favourite apps as well as not having to display the full map view in the driver's screen. It is working on integrating the streaming apps, too, so you can watch film and TV while you wait for battery charging at motorway services or wherever. These continual tweaks will be most welcome, and should, if done right, continue to improve the Polestar experience and highlight the folly and missed opportunity of the kind of media system you find in virtually all other cars right now.

/edit - ik hoop wel dat ze snel wat doen aan die ChaDeMo chargers zichtbaar als laadpunt etc. Gewoon onnodig.. wellicht kan je ergens in de settings aangeven welke laders je wel wilt zien en heeft de reviewer dat gemist ?

Weet iemand welke database ze gebruiken ? bijv : ABRP laat soms andere charger ziens (of mist ze) t.o.v. bijv Chargemap. Zou zonde zijn als er laders missen.

[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 11-07-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakonian
Spanky79 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:46:
[...]

Dan is het ineens fijn als je zo’n auto leaset. Kopen ze ook nog eens de overproductie aan elektriciteit van mijn zonnepanelen.

Zag inderdaad idiote tarieven voor sommige laadpunten. Maar ja, ze hebben ook grof betaald voor de plekjes naast de snelweg natuurlijk.
Inderdaad, dat zal zeker meespelen. Maar vergeet ook niet wie er achter Ionity zitten; Volkswagen groep, Mercedes, Ford & BMW. Rijd je niet in een voertuig van hen? Dan heb je pech en betaal je meer aan stroom dan dat je fossiel zou tanken 8)7 </alu-hoedje>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:03
Wat mij ineens te binnen schiet...

Bij tesla vertelde ze dat de M3 en MY speciale wieldoppen heeft om de luchtweerstand te verlagen en het verbruik te verbeteren. Als je grotere (snelweg) afstanden ging rijden was het beter om de kappen/wieldoppen te gebruiken.

Hoe zit het met de velgen van de P2?? bestaan hier óók speciale "afdek" covers voor??

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
  • Laatst online: 29-05-2023
Weet niet of deze al voorbij was gekomen. Over het algemeen lovend, maar Tesla scoort hogere ogen qua rijgedrag. Mooi om eindelijk een zwarte zonder PP te zien.

YouTube: New Polestar 2 EV full review – why it could be a Tesla Model 3 beat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
astute schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:02:
[...]

Niet vol laden, en niet leeg rijden. Als je thuis kan laden gewoon telkens een klein beetje bij laden ‘s nachts. Bijvoorbeeld tot 40% leeg rijden, en tot 60% opladen. Dat is het beste.
Tot 60%? Dan heb je ongeveer een range van 150km (je gaat niet tot 0%)... vind je dat niet wat spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:28:
[...]

/edit - ik hoop wel dat ze snel wat doen aan die ChaDeMo chargers zichtbaar als laadpunt etc. Gewoon onnodig.. wellicht kan je ergens in de settings aangeven welke laders je wel wilt zien en heeft de reviewer dat gemist ?

Weet iemand welke database ze gebruiken ? bijv : ABRP laat soms andere charger ziens (of mist ze) t.o.v. bijv Chargemap. Zou zonde zijn als er laders missen.
Wat zijn ChaDeMo chargers en waarom wil je die niet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Drakonian schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:13:
[...]

Ik krijg een laadpas van de leasemaatschappij, maar wellicht is aanmelden bij Maingau niet verkeerd om wel een backup te hebben. Hoe zitten jullie hierin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirstEV
MarvinOA schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:52:
Weet niet of deze al voorbij was gekomen. Over het algemeen lovend, maar Tesla scoort hogere ogen qua rijgedrag. Mooi om eindelijk een zwarte zonder PP te zien.

YouTube: New Polestar 2 EV full review – why it could be a Tesla Model 3 beat...
Was al langsgekomen. Geeft niet. Dit forum is zo actief. Als ik even de andere kant opkijk dan zijn we alweer een paar pagina's verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakonian
JohnDoe77 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Zitten op bijvoorbeeld de Nissan Leaf. Heb je dus weinig aan met CCS charger in de P*.
JohnDoe77 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Ik krijg een laadpas van de leasemaatschappij, maar wellicht is aanmelden bij Maingau niet verkeerd om wel een backup te hebben. Hoe zitten jullie hierin?
Ik heb hem als backup, of als ik in het buitenland moet laden. Toch fijn gevoel om opties te hebben en het kost niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Die aansluiting zit niet op de p2/p8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
FirstEV schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Was al langsgekomen. Geeft niet. Dit forum is zo actief. Als ik even de andere kant opkijk dan zijn we alweer een paar pagina's verder.
Klopt. De Laatste paar dagen gaat het erg hard hier. En zelf had ik even wat minder tijd. Mooi dat er nu zoveel reviews zijn. Maar mis wel wat diepgang hier en daar. Ook mooi dat er nu een zwarte is getest. Ik twijfelde de laatste weken sterk aan de gekozen Void. Maar al die twijfels zijn na dit filmpje verdwenen. Ook in zwarte is het een prachtige machine.

Is er al een review waarbij Performance Pack expliciet naast non Performance Pack wordt getest?

En ik ben ook nog benieuwd naar de 19” en wat dit alles met bereik doet. Ik heb de 19” gekozen omdat ik deze qua vorm mooier vind (5spaaks ipv 4spaaks) en de range ook beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
[b]Drakonian in "Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic"
[...]

Ik heb hem als backup, of als ik in het buitenland moet laden. Toch fijn gevoel om opties te hebben en het kost niets.
Ja precies mijn idee! Ga ik hem ook bestellen, daarna dus de app installeren en creditcard koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P2Hattem
Drakonian schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Zitten op bijvoorbeeld de Nissan Leaf. Heb je dus weinig aan met CCS charger in de P*.

[...]

Er zit wel een maandelijkse limiet van 300 kWh op de Maingau kaart. https://laadpastop10.nl/c...20Einfach%20Strom%20Laden

[ Voor 11% gewijzigd door P2Hattem op 11-07-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEV
MarvinOA schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Klopt. De Laatste paar dagen gaat het erg hard hier. En zelf had ik even wat minder tijd. Mooi dat er nu zoveel reviews zijn. Maar mis wel wat diepgang hier en daar. Ook mooi dat er nu een zwarte is getest. Ik twijfelde de laatste weken sterk aan de gekozen Void. Maar al die twijfels zijn na dit filmpje verdwenen. Ook in zwarte is het een prachtige machine.

Is er al een review waarbij Performance Pack expliciet naast non Performance Pack wordt getest?

En ik ben ook nog benieuwd naar de 19” en wat dit alles met bereik doet. Ik heb de 19” gekozen omdat ik deze qua vorm mooier vind (5spaaks ipv 4spaaks) en de range ook beter is.
De kleurkeuze was ook een dingetje voor mij. Wit & magnesium vind ik prachtig, maar niet praktisch. Zwart viel af omdat je daar zo snel alles op ziet qua krasjes e.d. Thunder kwam te wisselvallig over op allerlei foto's. Dus werd het met een beetje tegenzin blauw (midnight); tegenzin omdat ik eigenlijk wel een andere kleur dan mijn huidige donkerblauwe auto wilde. Vlak voordat mijn bedenktijd verliep, besloot ik toch voor Moon te gaan. Maar toen bleek dat volgens Polestar Support toch niet meer mogelijk omdat mijn order al in China zou liggen. (Iemand die complottheorieën aanhangt, zou achteraf kunnen denken dat dat een smoes was omdat ze die kleur nog niet in huis hadden. ;) ) Dus is het bij Midnight gebleven. En nu ik steeds meer video's zie, heb ik daar geen spijt van.

De drie velgen die aangeboden worden, vind ik niet bijzonder. Daar hadden ze qua ontwerp best wat meer hun best op mogen doen. Mijn keuze voor 19" is puur omdat het comfortabeler zou zijn. Dat je daarmee ook een paar km verder komt, is meegenomen. 20" ziet er natuurlijk wel gelikter uit als je het totaalplaatje bekijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Err, in het kader van de complottheorieën, is er al eens een Polestar in moon op foto vastgelegd?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirstEV
Nope. Alleen gerenderde plaatjes. En ik heb echt al héél veel foto's bekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-07-2024
Nee ik ook niet. Wat zegt de complottheorie verder over de verwachte levertijd van een p2 in moon?

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik begrijp dat het thuis laden en het onderweg laden een belangrijk onderwerp is voor velen, zeker als je auto al in augustus geleverd gaat worden. Die urgentie is er bij mij nog niet, de P8 laat nog wel even op zich wachten ben ik bang.....

Op mijn vraag aan de Volvo dealer of er nog een aanbieding komt voor een thuislaadvoorziening kreeg ik het volgende antwoord: “ja, die komt er! Over ca. 5- 6 weken wordt in detail bekend gemaakt hoe het gaat werken.
Alles komt dan onder 1 noemer, namelijk de installatie, levering en ook de externe laadpas te zitten. Er komt een bureau die dit geheel regelt en ontzorgt daarnee zowel de klant als het dealernetwerk daarmee”.

Je hoeft het natuurlijk niet zo te doen, maar voor mij is het denk ik de moeite waard dat verhaal even af te wachten.......voor de eerste Polestar leveringen kijkt het me een beetje laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poleposition
Quark2 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:28:
Nee ik ook niet. Wat zegt de complottheorie verder over de verwachte levertijd van een p2 in moon?
Zoals reeds eerder gemeld staat mijn “Moon” (Geproduceerd eind mei) op de Figaro, op dit moment in Suez kanaal, verwacht in Zeebrugge op 25 juli en levering bevestigd september .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:50
Zou het bereik wel twijfelachtig maken. Ik neem aan dat je ook niet onder de 10% moet duiken dus dan heb je maar 70% van de 78kwh inzetbaar (zover die bij 100% überhaupt volledig te gebruiken is) ofwel 54.6kwh.

Bij 21kwh/100km kom je dan op bereik van 260 kilometer. In winter nog wat minder wellicht.

Ik vind 300 eigenlijk wel minimum. Ik moet vanuit oosten naar randstad en terug kunnen zonder gedoe dat ik op bestemming per se moet laden, of op weg terug nog.

Vraag mij idd ook af wat dan effect op batterij is als je met thuis laden naar 95% of 100% zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Laatst online: 01-09-2022
Mga1600 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:35:
Ik begrijp dat het thuis laden en het onderweg laden een belangrijk onderwerp is voor velen, zeker als je auto al in augustus geleverd gaat worden. Die urgentie is er bij mij nog niet, de P8 laat nog wel even op zich wachten ben ik bang.....

Op mijn vraag aan de Volvo dealer of er nog een aanbieding komt voor een thuislaadvoorziening kreeg ik het volgende antwoord: “ja, die komt er! Over ca. 5- 6 weken wordt in detail bekend gemaakt hoe het gaat werken.
Alles komt dan onder 1 noemer, namelijk de installatie, levering en ook de externe laadpas te zitten. Er komt een bureau die dit geheel regelt en ontzorgt daarnee zowel de klant als het dealernetwerk daarmee”.

Je hoeft het natuurlijk niet zo te doen, maar voor mij is het denk ik de moeite waard dat verhaal even af te wachten.......voor de eerste Polestar leveringen kijkt het me een beetje laat.
Volvo gaat voor de P8 de laadboxen van Garo verkopen. €995,- (installatie inbegrepen.)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2000jan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDGFXzeohyKQTJQd8pRU1u2ZVqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/viiWyzEQTTgNkg06MuQABRZW.jpg?f=fotoalbum_large

Wie kan mij dit vertalen?
Hoeveel kan ik hiermee laden op de P2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
FirstEV schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:07:
[...]

De drie velgen die aangeboden worden, vind ik niet bijzonder. Daar hadden ze qua ontwerp best wat meer hun best op mogen doen. Mijn keuze voor 19" is puur omdat het comfortabeler zou zijn. Dat je daarmee ook een paar km verder komt, is meegenomen. 20" ziet er natuurlijk wel gelikter uit als je het totaalplaatje bekijkt.
Klopt geen van de velgen vind ik uitzon derlijk mooi. Alleen de 5 spaaks 19" konden mij nog enigzins bekoren. Vind de turbine velgen van Tesla bijvoorbeeld veel mooier. Of bijna elke velg van Alfa Romeo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinOA
Pure8 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Volvo gaat voor de P8 de laadboxen van Garo verkopen. €995,- (installatie inbegrepen.)
Dat is wel een prima deal lijkt me!
Pagina: 1 ... 30 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.