Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.471.294 views

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:13
BlakHawk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:49:
[...]

Gaaf!
Tegen 4% bijtelling zou ik mijn Model 3 AWD tegen een Polestar 2 zo inruilen, anytime!
Werkelijk? Ik vind de reviews van de Polestar wat zuinig, eerlijk gezegd. Zie weinig echt enthousiasme en volgens mij valt het allemaal wat tegen. Mis ook de echte vernieuwing. Het is een Volvo met een electro motor. Android biedt ook nog geen toegevoegde waarde vooralsnog.

Vind de Polestar verder van de voorkant prachtig om te zien. De achterkant daarentegen...

Hoe dan ook, mooi dat er eindelijk echte concurrentie voor Tesla komt. Hard nodig. En het is en blijft een vette bak natuurlijk.

• Duifhuizen
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-11 12:39
MarvinOA schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:11:
Door de vele foto’s ben ik gaan twijfelen of ik niet liever de Thunder zou willen. Op de foto zie je vaak een mooie diepe donkere grijze kleur. Hoe anders is het in de filmpjes van Autoweek en Autoblog. Na het zien van die films ben ik juist weer blij met Void.

Het blijft dus een verraderlijke kleur dat Thunder. Daarmee ook weer heel veelzijdig wat weer leuk is. Maar die lichte kleur in de zon vind ik persoonlijk echt minder mooi.

Nog steeds geen review gezien zonder Performance en op 19’’ wielen 😞
Klopt, wel dit Chinese filmpje...
https://www.facebook.com/...rmalink/1361110687419582/

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:04
Ik vind de auto ook zeker mooier dan een Model 3. De eerste indrukken geven ook wel aan dat de kwaliteit en afwerking wat beter zijn. Zou wel graag willen weten wat nu ongeveer het verbruik is tov Model 3 en wat kun je nu wel/niet met infotainment. Kun je bijvoorbeeld van Utrecht naar Zuid Frankrijk navigeren waarbij de auto zelf met stops komt? Of nog niet en komt dit nog? Ander groot voordeel voor Tesla is nog wel de SuCs. Met wat geluk lopen Ionity/Fastned/etc de achterstand snel in.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
FirstEV schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Ben benieuwd of je wijzer gaat worden van eventuele antwoorden op jouw vraag...
Ik ook! Maar las hiervoor dezelfde vraag en ben daar zeker wijzer van geworden. Ergens rond pagina 108/109 als je terug wilt lezen.

• JohnDoe77
BartWNL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Hier hebben we een overzicht van diverse tweakers, waar sommigen ook hun ordernummer hebben ingevuld. Denk dat we aan de hand daarvan kunnen zien wie de P2 als eerste kunnen verwachten. Zal eind juli/begin augustus zijn.
Valt mij op dat er weinig P8 rijders voor de 20” wielen hebben gekozen?

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-11 21:40
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:56:
Ik vind de auto ook zeker mooier dan een Model 3. De eerste indrukken geven ook wel aan dat de kwaliteit en afwerking wat beter zijn. Zou wel graag willen weten wat nu ongeveer het verbruik is tov Model 3 en wat kun je nu wel/niet met infotainment. Kun je bijvoorbeeld van Utrecht naar Zuid Frankrijk navigeren waarbij de auto zelf met stops komt? Of nog niet en komt dit nog? Ander groot voordeel voor Tesla is nog wel de SuCs. Met wat geluk lopen Ionity/Fastned/etc de achterstand snel in.
Je zult een fors aantal pagina's terug moeten zoeken in dit topic, maar daar wordt verwezen naar filmpjes waarin je de navi de opdracht geeft een koers in te stellen en het volgende commando is iets als shos charging stations. Dan laat hij alle laadpunten langs de route zien en kune je die inplannen. Daarin is ook zichtbaar wat de capaciteit van de laadpunten is en of deze (op dat moment) vrij zijn.

M.b.t. de Tesla suc's heb ik inmiddels ook al de filmpjes gezien in vakantietijd dat daar flinke files staan. Dat komt natuurlijk omdat veel van die Tesla's daar gratis kunnen laden en dus niet een ander laadstation gaan gebruiken. Ik denk dat files aan laadpalen voor iedere auto een dingetje is/wordt. Je kan dat ook positief zien: Er worden tenminste EV's verkocht.

Voor mij geldt 95% opladen thuis of op werk, dus ik maak me geen zorgen.

• JohnDoe77
zezke schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:37:
[...]

Dit klopt niet: je kan dit gewoon ook thuis, al zal je de wagen wel moeten op krikken.
De strekking van het filmpje is dat je het samen met Polestar naar je smaak instelt op de brug. Laten we concluderen dat je niet per rit de auto even op gaat krikken om op de grond te gaan liggen in je mooie pak omdat je deze keer wat soepeler geveerd naar je klant wilt rijden (want dat is het dagelijkse gebruik van veel kopers van de auto). Vind ik wel een vreemde keuze, dit is toch geen race auto? Gewoon softwarematig 3 standen zou top geweest zijn en zou iedereen dan kunnen gebruiken. 8)7

• JohnDoe77
Dat kan;

YouTube: Polestar 2 Complete demo Google Android user interface

Vanaf minuut drie gaat het over navigatie.

[ Voor 3% gewijzigd door JohnDoe77 op 09-07-2020 09:31 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Het meest vervelende aan de infotainment in de Tesla's vind ik dat je redelijk beperkt bent in welke apps je zelf wil gebruiken. Je hebt een kolossaal display, maar daar draait alleen een aangepast versie van Google Maps op voor de navigatie. Als je dus bijvoorbeeld liever Waze gebruikt, dan kan dat niet. En Tesla weigert ook om Carplay/Android Auto te ondersteunen. Ik hoop dat Android Automotive in de P2 dat beter oppakt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-11 18:43
JohnDoe77 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:26:
[...]

De strekking van het filmpje is dat je het samen met Polestar naar je smaak instelt op de brug. Laten we concluderen dat je niet per rit de auto even op gaat krikken om op de grond te gaan liggen in je mooie pak omdat je deze keer wat soepeler geveerd naar je klant wilt rijden (want dat is het dagelijkse gebruik van veel kopers van de auto). Vind ik wel een vreemde keuze, dit is toch geen race auto? Gewoon softwarematig 3 standen zou top geweest zijn en zou iedereen dan kunnen gebruiken. 8)7
Polestar is, moet je maar denken, 2 jaar bezig geweest om de dempers en de veren optimaal af te stemmen. Ik denk niet dat je even onder de auto moet kruipen met de verwachting dat het er dan beter van wordt. Die dempers zelf zijn zo ongeveer het beste wat er is, maar het feit dat ze instelbaar zijn lijkt me in de praktijk bijzaak.
Meer marketing gehalte dan realiteit.....

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:41
BlakHawk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:49:
[...]

Gaaf!
Tegen 4% bijtelling zou ik mijn Model 3 AWD tegen een Polestar 2 zo inruilen, anytime!
Ja helaas bestaat die 4% niet meer :) 8% tot 45k is nog enigzins te doen (ipv 22% over een benzine versie)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Valt mij op dat er weinig P8 rijders voor de 20” wielen hebben gekozen?
Ik zat redelijk tegen mn max aan qua leasebedrag - en 20" was gelijk iets van 45 EUR per maand extra.. was het me niet waard..

• 4v4t4r
In dat filmpje van autoweek hebben ze een 100 km test gedaan en onder dezelfde omstandigheden de Tesla. De Tesla deed 16KW/100km en de P2 deed 20KW/100km . Wel had de P2 de 20" met dikke bandjes, zal wellicht iets uitmaken.. aan de andere kant.. de P2 moet zich nog "calibreren" of hoe je dat ook zegt - en wellicht met wat software updates word het nog iets beter. Wel is duidelijk : de Tesla heeft beter bereik (lichter, minder weerstand)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:44:
[...]

Werkelijk? Ik vind de reviews van de Polestar wat zuinig, eerlijk gezegd. Zie weinig echt enthousiasme en volgens mij valt het allemaal wat tegen. Mis ook de echte vernieuwing. Het is een Volvo met een electro motor. Android biedt ook nog geen toegevoegde waarde vooralsnog.

Vind de Polestar verder van de voorkant prachtig om te zien. De achterkant daarentegen...

Hoe dan ook, mooi dat er eindelijk echte concurrentie voor Tesla komt. Hard nodig. En het is en blijft een vette bak natuurlijk.
Ik vind de Model 3 juist tegenvallen.
Rijgeluid is ongelovelijk. Mijn V60 D6 was stiller op de snelweg dan deze Model 3.

Ook de stoelen vallen tegen, mijn verwachting is dat de Polestar dat veel beter doet.

Dan nog batterij degradatie, ik ziet met 12.000km gereden boven de 6% degradatie.

Garantieafwikkeling bij Tesla is gewoon zwaar onder de maat. Fragiele onderdelen gebruiken en vervolgens kosten op de klanten verhalen (stoelbediening nu voor de tweede keer in 8 maanden afgebroken).

Nee, vroeger wilde ik graag een Tesla, omdat het "cool" was ofzo, maar sinds ik hem heb denk ik echt niet dat ik ooit weer voor Tesla zou kiezen.

Het zit qua beleving (snelheid uitgesloten) meer in de buurt van een Ford Focus dan een V60. En om heel eerlijk te zijn, stap ik net zo lief weer in een V60...

Ik vergelijk Tesla een beetje met een Corvette, lekker snel enzo, maar veel te Amerikaans in afwerking en onderstel.

Maar goed, voor de 4% bijtelling nog steeds een prima deal.

Youtube: DashcamNL

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 12:27
4v4t4r schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:51:
[...]

In dat filmpje van autoweek hebben ze een 100 km test gedaan en onder dezelfde omstandigheden de Tesla. De Tesla deed 16KW/100km en de P2 deed 20KW/100km . Wel had de P2 de 20" met dikke bandjes, zal wellicht iets uitmaken.. aan de andere kant.. de P2 moet zich nog "calibreren" of hoe je dat ook zegt - en wellicht met wat software updates word het nog iets beter. Wel is duidelijk : de Tesla heeft beter bereik (lichter, minder weerstand)
Sowieso heeft de Performance versie stuk minder WLTP dan die 470 die ze telkens noemen:

19 inch = WLTP 471km
20 inch = WLTP 450km
20 inch performance pack WLTP 443km

Het is gewoon allemaal acceptabel, maar het zijn zeker geen Tesla Model 3 waarden:
CW waarde Polestar 2: 0.278
CW waarde Telsa 3: 0.23

Al met al voor veel mensen die thuis kunnen laden is dit allemaal geen probleem.
Maar als je op het randje zit met range en electrisch wilt rijden, zou ik eerder voor een Model 3 kiezen.

• BlakHawk
Arnold schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:02:
[...]

Sowieso heeft de Performance versie stuk minder WLTP dan die 470 die ze telkens noemen:

19 inch = WLTP 471km
20 inch = WLTP 450km
20 inch performance pack WLTP 443km

Het is gewoon allemaal acceptabel, maar het zijn zeker geen Tesla Model 3 waarden:
CW waarde Polestar 2: 0.278
CW waarde Telsa 3: 0.23

Al met al voor veel mensen die thuis kunnen laden is dit allemaal geen probleem.
Maar als je op het randje zit met range en electrisch wilt rijden, zou ik eerder voor een Model 3 kiezen.
Daarnaast weet ik nog goed van mijn V60, volladen, was vol blijven.
Ik rijd nu veel korte stukjes met de Model 3 en in een week tijd 77 km gereden met 37% van de accu.

Ik laad iedere keer tot 80% op en gisteren heb ik hem met 77 gereden kilometers en met een accu state van 43% weer aan de lader gehangen.

De Model 3 is bij mij alleen zuinig als ik de accu in 1 dag leegrijd en weer vul. Over meerdere dagen (in mijn geval nu een week, gaat er zo veel capaciteit verloren.

Dus als de Polestar hier beter mee omgaat is dit bij 95% van de gebruikers al snel in het voordeel tegenover de Model 3, odanks het hogere verbruik.

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-11 13:09
Valt me op dat er heel veel gekleurde commentaren zijn op al die reviews.
Natuurlijk is uiterlijk en design geheel persoonlijk. Al zei de reviewer van Autovisie wel dat je een tesla fanboy of minimalist moet zijn om het interieur van de 3 mooier te vinden dan dat van de P2.

Ongeacht daarvan, scoort Tesla beduidend beter op range en laadsnelheid en wordt dit vaak als dé reden aangegeven om voor Tesla te gaan. Echter als je niet onderweg hoeft te laden (afgezien van die paar keer op vakantie) en genoeg hebt aan ruim 300 km range wegen die argumenten minder zwaar mee.

Weet niet meer precies waar het gezegd werd, maar de opmerking dat vooral de consument wint vond ik wel een erg sterke.

• BlakHawk
BartWNL schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:12:
Natuurlijk is uiterlijk en design geheel persoonlijk. Al zei de reviewer van Autovisie wel dat je een tesla fanboy of minimalist moet zijn om het interieur van de 3 mooier te vinden dan dat van de P2.

Ongeacht daarvan, scoort Tesla beduidend beter op range en laadsnelheid en wordt dit vaak als dé reden aangegeven om voor Tesla te gaan. Echter als je niet onderweg hoeft te laden (afgezien van die paar keer op vakantie) en genoeg hebt aan ruim 300 km range wegen die argumenten minder zwaar mee.

Weet niet meer precies waar het gezegd werd, maar de opmerking dat vooral de consument wint vond ik wel een erg sterke.
Zie mijn reactie hierboven, dat valt nog maar te bezien.

• BartWNL
BlakHawk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Zie mijn reactie hierboven, dat valt nog maar te bezien.
Lastige is dat we dit ook nog niet goed voor de P2 en P8 kunnen inschatten

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Iemand een idee hoe het er vanachter uitziet bij het richting aanwijzen..Heeft de PS2 dynamische richtingaanwijzers net als Audi.? Heb wel de aan en uit sequence van achter gezien maar niet het werkelijke richting aangeven..

[ Voor 26% gewijzigd door Headfirst op 09-07-2020 10:16 ]

P2, Zappi V2

• Inspired
Ik zie daar niet een trip waarvoor je moet laden onderweg en dat de auto zelf met een berekening komt waar je moet laden, hoe lang etc. Volgens mij is dit namelijk nog niet meteen mogelijk. Dat was ook de conclusie eerder in dit topic volgens mij. In het filmpje maken ze een rit van 270km waarvoor laden onderweg niet nodig is.

• BartWNL

• JohnDoe77
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Ik zie daar niet een trip waarvoor je moet laden onderweg en dat de auto zelf met een berekening komt waar je moet laden, hoe lang etc. Volgens mij is dit namelijk nog niet meteen mogelijk. Dat was ook de conclusie eerder in dit topic volgens mij. In het filmpje maken ze een rit van 270km waarvoor laden onderweg niet nodig is.
Oh zo! Geen idee of dit nog komt. Wellicht als je een rit van 500+ plant dat hij het automatisch doet. Anders is het dus de extra handeling die je in het filmpje ziet, ook goed te doen denk ik.

• Inspired
JohnDoe77 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:49:
[...]

Oh zo! Geen idee of dit nog komt. Wellicht als je een rit van 500+ plant dat hij het automatisch doet. Anders is het dus de extra handeling die je in het filmpje ziet, ook goed te doen denk ik.
Nou, je wilt niet onderweg gaan moeten zoeken naar snelladers. Dan is het een kwestie van op voorhand plannen.

• FirstEV
  • Laatst online: 05-11 22:35
Headfirst schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:14:
Iemand een idee hoe het er vanachter uitziet bij het richting aanwijzen..Heeft de PS2 dynamische richtingaanwijzers net als Audi.? Heb wel de aan en uit sequence van achter gezien maar niet het werkelijke richting aangeven..
Hier en daar zijn er wel filmpjes waarin de knipperende achterlichten te zien zijn. (Vraag me niet welke.) Niet dynamisch.
Vind ik persoonlijk geen gemis.

• De fiscalist
  • Laatst online: 06-11 21:37
idd, gewoon knipperen, aan uit aan uit etc.

zal wel veiliger zijn ;)

• Bart2385
  • Laatst online: 06-11 16:01
De fiscalist schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:08:
idd, gewoon knipperen, aan uit aan uit etc.

zal wel veiliger zijn ;)
Hoe zit het met achteruit rijden? Ik heb daar eens van gelezen dat er dan wel iets van sequentie in de verlichting gebruikt wordt.

• Duifhuizen
Headfirst schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:14:
https://twitter.com/AutoExpress/status/1280098862267535362

Nope!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPUezEFsgQqwfUX4Ez6_zQgncXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0rmWSfNiV73LYQdyHVfZrPKS.jpg?f=user_large

• Arnold
Deze kwam ik tegen... geen aankondiging gezien verder? Vandaag om 16:00 livestream met Willem Baudewijns van Polestar Nederland: YouTube: Automotive Livestream om 16.00 uur met Willem Baudewijns, Polestar NL

update: gekeken, maar dit is niet de moeite waard. Totaal geen nieuwe info of echt kritische vragen gesteld. Verder ook geen details over Polestar 2 leveringen in Nederaland. Aantallen wilde hij ook niet zeggen nog.

[ Voor 29% gewijzigd door Arnold op 09-07-2020 16:23 ]

• Duifhuizen
Bart2385 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Hoe zit het met achteruit rijden? Ik heb daar eens van gelezen dat er dan wel iets van sequentie in de verlichting gebruikt wordt.
Nope :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-hgdrzXVmNuwI7blCYcIsVZ_Ko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyXvu531rRuOlFVcsnQa4OEz.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Nou, je wilt niet onderweg gaan moeten zoeken naar snelladers. Dan is het een kwestie van op voorhand plannen.
Ik als grote plan(nerd) ben het absoluut met je eens.. echter de kanttekening is wel - je kan plannen wat je wil, maar je ziet een week/dag van te voren niet de beschikbaarheid/defect/file/omleiding etc. Ik denk dat als je de route instelt voor de dag - en je weet een beetje wat je kan rijden , je met die optie van laders langs je route juist prima kan bepalen waar je gaat stoppen, juist op basis van de situatie op dat moment van toepassing - helemaal als de app aangeeft of er beschikbaarheid is (al zegt dat niets voor over een uur, wellicht wel als je zegt ik wil over 15 a 30 mins stoppen, waar kan ik dan het beste laden en is daar genoeg beschikbarheid

• JohnDoe77
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Begrijp ik, maar zoeken gaat dus zeker niet gebeuren zoals je in het videootje ziet.

• dedominee
BlakHawk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:00:
[...]

Ik vind de Model 3 juist tegenvallen.
Rijgeluid is ongelovelijk. Mijn V60 D6 was stiller op de snelweg dan deze Model 3.

Ook de stoelen vallen tegen, mijn verwachting is dat de Polestar dat veel beter doet.

Dan nog batterij degradatie, ik ziet met 12.000km gereden boven de 6% degradatie.

Garantieafwikkeling bij Tesla is gewoon zwaar onder de maat. Fragiele onderdelen gebruiken en vervolgens kosten op de klanten verhalen (stoelbediening nu voor de tweede keer in 8 maanden afgebroken).

Nee, vroeger wilde ik graag een Tesla, omdat het "cool" was ofzo, maar sinds ik hem heb denk ik echt niet dat ik ooit weer voor Tesla zou kiezen.

Het zit qua beleving (snelheid uitgesloten) meer in de buurt van een Ford Focus dan een V60. En om heel eerlijk te zijn, stap ik net zo lief weer in een V60...

Ik vergelijk Tesla een beetje met een Corvette, lekker snel enzo, maar veel te Amerikaans in afwerking en onderstel.

Maar goed, voor de 4% bijtelling nog steeds een prima deal.
Laten we het erop houden dat je hele bijzondere (en zeker geen representatieve) ervaringen hebt met je auto en Tesla als bedrijf.

Persoonlijk vind ik het interieur van de M3 mooier trouwens, brede midden console, betere plek voor je telefoon, 2 bekerhouders voorin en mooi strak. Je stapt echt in de toekomst voor mijn gevoel. Polestar is kwalitatief denk ik beter, maar de stijl past mij persoonlijk minder. Teveel ouderwetse auto, te weinig 2025.

Maar tegelijkertijd is dat denk ik juist de kracht en aantrekkelijk voor vele anderen. De consument wint dus inderdaad, goed gezegd.

Beiden prachtige auto's overigens. Buiten kijf. Het was voor mij na lang twijfelen 51/49 voor de M3, afgelopen Maart.

• BlakHawk
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Laten we het erop houden dat je hele bijzondere (en zeker geen representatieve) ervaringen hebt met je auto en Tesla als bedrijf.

Persoonlijk vind ik het interieur van de M3 mooier trouwens, brede midden console, betere plek voor je telefoon, 2 bekerhouders voorin en mooi strak. Je stapt echt in de toekomst voor mijn gevoel. Polestar is kwalitatief denk ik beter, maar de stijl past mij persoonlijk minder. Teveel ouderwetse auto, te weinig 2025.

Maar tegelijkertijd is dat denk ik juist de kracht en aantrekkelijk voor vele anderen. De consument wint dus inderdaad, goed gezegd.

Beiden prachtige auto's overigens. Buiten kijf. Het was voor mij na lang twijfelen 51/49 voor de M3, afgelopen Maart.
Als je de fanboys buiten beschouwing houdt, valt dat best mee.
Kijk dat zijn mensen die een koppeling naar Netflix of Youtube futoristisch noemen.

Ik val over de onbruikbaarheid van TACC, omdat er bochten in de weg zitten en de Tesla dan gaat remmen voor tegenliggers, of te veel phantom brakes onder bruggen.

Iedereen heeft die en objectief gezien is dat na een jaar rijden nog steeds niet opgelost. Dus leuk al die updates, maar oplossingen blijven uit.

Spotify loopt al sinds het erin zit vast. Blijkbaar ligt dit aan te klein cache geheugen in de auto, met te veel playlisten in Spotify. Dat is gewoon niet goed doordacht dus. Niet heel toekomstbestendig...

Ik vind het minimalistische niet vervelend en ergens best prettig, maar in verhouding tot een Etron, voelt het allemaal heel "speelgoedachtig" aan.

Het rijdt nog steeds meer dan prima en het SuC netwerk maakt het nog steeds de beste keuze voor vakanties, dat staat buiten kijf.

Maar ik ben nu al weer aan het steggelen met service om de afgebroken stoelbediening, die ga ik namelijk écht niet zelf betalen!

Verder is Tesla niet bereid serieus te kijken naar mijn accudegradatie van 6-7% in 10.000km.

Veel Tesla fanboys slikken wat dat betreft alles van Tesla, omdat ze het allemaal geweldig vinden. Maar in 2020 zijn de kaarten iets ander geschuffeld en heb je ook met kritische klanten te maken die gewoon een auto willen rijden en het geen zak interesseert wie of wat Elon Musk is. Echt als morgen een andere CEO opstaat, I couldn't care less.

Dit hoor ik ook bij alle Tesla rijders bij mij op werk terug overigens. Veel met problemen. Nog erger dan die van mij. 1 is sinds december al 2 keer afgesleept.

Met veel dingen moeten we gewoon leren leven als Tesla rijder: Stoelen zijn niet super en rijdgeluiden (wind). Maar er zijn ook zaken die gewoon opgelost moeten worden.

Wat dat betreft zou ik graag ene keer een proefrit maken in de Polestar 2. Ik ga mijn 4% bijtelling er echt niet voor inruilen, maar lijkt mij een geschiktere auto dan mijn Model 3.

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 09-07-2020 13:10 ]

• dedominee
Haha, prima. Zoals ik al zei: jouw ervaringen zijn persoonlijk en zeker niet representatief. Ik heb de M3 nu bijna 2 weken en heb in 2000km (90% AP) 3x gehad dat de auto 5km/u afremde zonder aanleiding. Dat was 1 seconde. Amper noemenswaardig. Verder rijdt het als een koning op AP, nergens last van.

Idem voor Spotify. Werkt als een trein! Voor wat betreft de knopjes bij de stoel: ik vind het daadwerkelijk knap dat je die kapot krijgt. Dan doe je toch echt zelf iets niet goed vermoed ik.

Anyway: Polestar. Ben enorm benieuwd naar de eerste leveringen en ervaringen van Tweakers hier. Hopelijk is het alles (en meer!) wat we/jullie ervan verwachten. Kan niet wachten er 1 in het wild te spotten.

P.S.: dit bericht is getikt vanuit de auto die zichzelf aan het rijden is...met Spotify deuntjes op de achtergrond. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dedominee op 09-07-2020 13:16 ]

• Inspired
JohnDoe77 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Begrijp ik, maar zoeken gaat dus zeker niet gebeuren zoals je in het videootje ziet.
Op bestemming werkt dat prima. Voor een lange rit wil je dat niet. Dan wil je weten waar je moet laden onderweg. Met name buiten NL. Daar heb je niet binnen elke 50km een snellader. Maar dat is overigens prima met ABRP te doen. Dan doe ik met mijn Tesla ook. Ook al kan de auto het zelf.

• Headfirst
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:11:
Haha, prima. Zoals ik al zei: jouw ervaringen zijn persoonlijk en zeker niet representatief. Ik heb de M3 nu bijna 2 weken en heb in 2000km (90% AP) 3x gehad dat de auto 5km/u afremde zonder aanleiding. Dat was 1 seconde. Amper noemenswaardig. Verder rijd het als een koning op AP, nergens last van.

Idem voor Spotify. Werkt als een trein! Voor wat betreft de knopjes bij de stoel: ik vind het daadwerkelijk knap dat je die kapot krijgt. Dan doe je toch echt zelf iets niet goed vermoed ik.

Anyway: Polestar. Ben enorm benieuwd naar de eerste leveringen en ervaringen van Tweakers hier. Hopelijk is het alles (en meer!) wat we/jullie ervan verwachten. Kan niet wachten er 1 in het wild te spotten.
2000 km lijkt me ook niet heel representatief toch..? ;)

P2, Zappi V2

• dedominee
Headfirst schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:15:
[...]

2000 km lijkt me ook niet heel representatief toch..? ;)
Eigen ervaring is representatiever dan verhalen van derden lijkt me. Voor iedere BlakHawk lees ik tientallen anderen die enorm tevreden zijn. Uitzonderingen heb je altijd, het is alleen jammer als ze vervolgens gaan doen alsof ze de regel zijn.

• Headfirst
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Eigen ervaring is representatiever dan verhalen van derden lijkt me. Voor iedere BlakHawk lees ik tientallen anderen die enorm tevreden zijn. Uitzonderingen heb je altijd, het is alleen jammer als ze vervolgens gaan doen alsof ze de regel zijn.
Je lijkt als nieuwe Tesla rijder verbolgen over tegengeluid over Tesla. Blackhawk geeft zelf aan een M3 te rijden en collega's te hebben die hij mogelijk dagelijks spreekt die ook een M3 rijden..waarom is dat minder represtatief dan de 2000 km die jij gereden hebt?

P2, Zappi V2

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 10:03
BartWNL schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:12:
Ben ik het mee eens. Maar ik heb het niet over de Model 3, ik heb het over de Polestar 2. Ik hou gewoon niet van dat erg bekrampte gevoel dat de V60 mij gaf. Ik zie dit helaas toch wel terug in de P2 en hoop dat een testrit mij van het tegendeel kan overtuigen.

Is overigens persoonlijke voorkeur.

• Poleposition
  • Laatst online: 12-10-2022
Altijd en nog steeds bewondering gehad voor wat Tesla doet.

Maar een auto kopen die bij de tweede en derde sterke rembeurt gigantisch last heeft van fading, zoals Autovisie toont, kan voor mij echt niet. Dit is gewoonweg compleet onveilig.

Polestar: geen greintje fading
Je zal maar met een Tesla een bergpas doen. Ik huiver oprecht bij de gedachte.

Het geluidsniveau: uit de ADAC tests bleek al dat Tesla minstens een klasse lager scoort dan het segment waar ze in thuis lijken te horen.
Volgens de metingen Autovisie Is de Polestar ongeveer 3db stiller dan de M3. 3db is halvering (of verdubbeling) van het geluid.

Laat de Tesla fanboys maar zeggen dat Polestar teveel bij oude recepten blijft. Ik twijfel niet wat mijn keuze is.

Het elektrisch aspect heeft Tesla beter dan wie ook voor mekaar, maar een uitgerijpte, volwassen en degelijke auto is het (nog) niet. Als meer mensen dit gaan beseffen zou dit wel eens een probleem kunnen worden voor Tesla.

• -Splash-
Headfirst schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Je lijkt als nieuwe Tesla rijder verbolgen over tegengeluid over Tesla. Blackhawk geeft zelf aan een M3 te rijden en collega's te hebben die hij mogelijk dagelijks spreekt die ook een M3 rijden..waarom is dat minder represtatief dan de 2000 km die jij gereden hebt?
Omdat het om eigen beleving gaat. Ik vind Pepsi lekkerder dan Coca Cola, maar als ik dit tegen anderen vertel dan hoor ik dat Pepsi ranzig is en Coca Cola echt zoveel keer beter is. Dat doet niets af aan het feit dat ik Pepsi lekkerder vindt.

Zo is het ook met een auto, als een half wagenpark de auto ruk vindt, maar jij als berijder bent helemaal blij en volledig content met de auto. Dan is dat belangrijker dan wat de rest vindt. Overigens hoor ik in ons eigen wagenpark qua model 3's niets anders dan lof over de auto. Daarom kan je het beter zelf ervaren.

Maar goed, we dwalen nu wel erg af en gaat het meer over de Model 3 dan de P2.... apart... in een P2 topic.

[ Voor 5% gewijzigd door -Splash- op 09-07-2020 13:27 ]

• dedominee
Headfirst schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:20:
[...]

Ehhh, nee hoor. Ik geef alleen even tegengas voor zwartkijker BlakHawk, die allerlei kwaaltjes heeft die vrijwel niemand anders heeft en vervolgens net doet alsof iedereen ze heeft.

Eigen ervaring plus HEEL VEEL andere ervaringen van anderen online en in mijn eigen kring (privé en zakelijk) wegen samen (veel) zwaarder dan de ervaring van iemand die erom bekend staat op dit forum de meest vreemde kwaaltjes met zijn auto te hebben. Sorry hoor, maar je hebt zowat een hamer en beitel nodig om de knoppen van je stoel kapot te krijgen...

Beetje zonde als zo iemand een discussie vertroebeld. Als ik al zei: Polestar is een fantastische auto. Maar niet voor mij.

[ Voor 5% gewijzigd door dedominee op 09-07-2020 13:31 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Poleposition schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:24:

Maar een auto kopen die bij de tweede en derde sterke rembeurt gigantisch last heeft van fading, zoals Autovisie toont, kan voor mij echt niet. Dit is gewoonweg compleet onveilig.

Je kan natuurlijk ook gruwelijk overdrijven. De M3 ligt als een huis op de weg en dat zie je in elke review terug.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• dedominee
Poleposition schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:24:
Altijd en nog steeds bewondering gehad voor wat Tesla doet.

Het geluidsniveau: uit de ADAC tests bleek al dat Tesla minstens een klasse lager scoort dan het segment waar ze in thuis lijken te horen.
Volgens de metingen Autovisie Is de Polestar ongeveer 3db stiller dan de M3. 3db is halvering (of verdubbeling) van het geluid.

Laat de Tesla fanboys maar zeggen dat Polestar teveel bij oude recepten blijft. Ik twijfel niet wat mijn keuze is.

Het elektrisch aspect heeft Tesla beter dan wie ook voor mekaar, maar een uitgerijpte, volwassen en degelijke auto is het (nog) niet. Als meer mensen dit gaan beseffen zou dit wel eens een probleem kunnen worden voor Tesla.
Dat zijn inderdaad punten waarop ik verwacht dat de Polestar het beter doet dan Tesla. Is gewoon een meer volwassen product denk ik, met Volvo erachter.

Tegelijkertijd vind ik het te degelijk, niet spannend genoeg. Maar ik denk absoluut dat Polestar op bepaalde punten de betere keuze is. Iedereen moet dat voor zichzelf afwegen. Kortom: de consument wint hoe dan ook.

• Cello66
  • Laatst online: 31-10 00:19
-Splash- schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:21:
[...]

Ben ik ermee eens. Maar ik heb het niet over de Model 3, ik heb het over de Polestar 2. Ik hou gewoon niet van dat erg bekrampte gevoel dat de V60 mij gaf. Ik zie dit helaas toch wel terug in de P2 en hoop dat een testrit mij van het tegendeel kan overtuigen.

Is overigens persoonlijke voorkeur.
Als je al huiverig bent vrees ik dat je vrees wordt bewaarheid.
Ik heb in de P2 gezeten vanwege de vrees dat ie zou zitten als de XC40.
De hoge rechtopzit in de SUV’s vind ik vreselijk.
Dat zou voor mij een dealbreaker zijn geweest, maar gelukkig was de zitpositie verrassend goed.

Wat wel meteen heel erg opviel dat je erg opgesloten zit.
De middenconsole is heel breed en erg hoog.
Ik vind het niet erg, maar denk dat dat voor jou een dealbreaker gaat worden.

P2 Launch Edition Void 20”

• Headfirst
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Ehhh, nee hoor. Ik geef alleen even tegengas voor zwartkijker BlakHawk, die allerlei kwaaltjes heeft die vrijwel niemand anders heeft en vervolgens net doet alsof iedereen ze heeft.

Eigen ervaring plus HEEL VEEL andere ervaringen van anderen online en in mijn eigen kring (privé en zakelijk) wegen samen (veel) zwaarder dan de ervaring van iemand die erom bekend staat op dit forum de meest vreemde kwaaltjes met zijn auto te hebben.

Beetje zonde als zo iemand een discussie vertroebeld. Als ik al zei: Polestar is een fantastische auto. Maar niet voor mij.
I hear you, ben ook benieuwd naar de Polestar, hoop binnenkort te horen wanneer ik mag proefrijden. Heb nog nooit in de M3 gereden wel aantal keer in de MX, uiteraard een bijzondere beleving, wat mij daar eigenlijk alleen tegenviel was het comfort van de stoelen in vergelijking tot mijn geventileerde comfortstoelen van Audi. Maar misschien gewoon verwend en halen de Nappa stoelen van Polestar het daar ook niet bij. ;)

P2, Zappi V2

• Poleposition
DennusB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:29:
[...]

Je kan natuurlijk ook gruwelijk overdrijven. De M3 ligt als een huis op de weg en dat zie je in elke review terug.
Het gaat er niet over dat hij al dan niet als een blok op de weg ligt, dat staat niet ter discussie, wel dat hij een remsysteem heeft vergelijkbaar met een auto van 50 jaar geleden en dus BARSLECHT remt en dus gevaarlijk is,

• dedominee
Vandaar die hoge score op de NCAP... :+

[ Voor 5% gewijzigd door dedominee op 09-07-2020 13:36 ]

• -Splash-
Cello66 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Als je al huiverig bent vrees ik dat je vrees wordt bewaarheid.
Ik heb in de P2 gezeten vanwege de vrees dat ie zou zitten als de XC40.
De hoge rechtopzit in de SUV’s vind ik vreselijk.
Dat zou voor mij een dealbreaker zijn geweest, maar gelukkig was de zitpositie verrassend goed.

Wat wel meteen heel erg opviel dat je erg opgesloten zit.
De middenconsole is heel breed en erg hoog.
Ik vind het niet erg, maar denk dat dat voor jou een dealbreaker gaat worden.
Ah shit.... daar was ik al bang voor. Ik snap dat voor sommige (of de meeste) het ook heel comfortabel kan aanvoelen, maar het geeft mij inderdaad een claustrofobisch gevoel (heb ook echt last van claustrofobie, maar niet in auto's perse :+).

Vind ik echt oprecht jammer.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Poleposition schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Het gaat er niet over dat hij al dan niet als een blok op de weg ligt, dat staat niet ter discussie, wel dat hij een remsysteem heeft vergelijkbaar met een auto van 50 jaar geleden en dus BARSLECHT remt en dus gevaarlijk is,
Waar haal je die info vandaan joh? Ik rijd hem zelf nu al 6 maanden en dat ding remt super goed?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Poleposition
Autovisie vergelijkende test op YouTube!

En euroncap meet geen remafstanden en al helemaal niet opeenvolgende noodstops.

• BartWNL
Zullen we proberen een beetje on-topic te blijven jongens.

Iedereen heeft zijn eigen meningen en ervaringen en deel die vooral, maar ga elkaar hier niet op afvallen :)

• BlakHawk
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Spotify issue is gewoon algemeen bekend, "bijna" iedereen heeft dit en de workaround wordt veelvuldig toegepast.
https://forums.tesla.com/forum/forums/spotify-error
https://teslamotorsclub.c...%20forum:%22118%22&tab=25

Komt overigens voor als je je eigen spotify account gebruikt, omdat je je eigen playlists wil gebruiken. Bij het account van de auto zelf komt het niet voor, maar ik vind het een draak van een interface. Lukt mij niet om eigen playlists op te zoeken en toe te voegen aan het auto account.

Het zou kunnen zijn dat het met de laatste update is opgelost:
https://teslamotorsclub.c...back-issues.193647/page-4

Maar ik wacht al sinds ik de auto heb op bepaalde updates voor kleine, maar heel irritante issues.

Het issue met de stoelbediening staat internet ook mee vol. Het komt echt heel vaak voor. Dat wil niet zeggen dat het merendeel van de rijders er mee te maken krijgt natuurlijk.

Maar als iets heel vaak voorkomt, moet je bij jezelf te raden gaan of het specifieke onderdeel niet iets te fragiel in elkaar is gezet. In het Model 3 topic hebben al meerdere mensen dit gehad.

Hier ook meerdere met het probleem:
https://www.facebook.com/.../?post_id=691682821597816
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Eigen ervaring plus HEEL VEEL andere ervaringen van anderen online en in mijn eigen kring (privé en zakelijk) wegen samen (veel) zwaarder dan de ervaring van iemand die erom bekend staat op dit forum de meest vreemde kwaaltjes met zijn auto te hebben. Sorry hoor, maar je hebt zowat een hamer en beitel nodig om de knoppen van je stoel kapot te krijgen...

Zozo nu zelfs al "zwartkijker" d:)b

Hamer en beitel? Want je hebt het al een keer eraf gehaald?
Mobile service gaf bij mij zelfs aan dat er regelmatig problemen zijn met de stoelbediening. Als Tesla dat zelf ook al aangeeft, zal het wel kloppen toch?

Het zijn ook weer geen satestokjes, maar heel stevig is het niet.

Overall ben ik best tevreden, maar met een aantal kanttekeningen. Dat onderschrijft iedere Teslarijder op werk ook.
BartWNL schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:41:
Zullen we proberen een beetje on-topic te blijven jongens.

Iedereen heeft zijn eigen meningen en ervaringen en deel die vooral, maar ga elkaar hier niet op afvallen :)
Sorry, ik stop, het begon ermee, dat ik tegen gelijke kosten, liever een Polestar 2 had besteld.
Ik wil zeker een proefrit gaan maken, het ziet er allemaal erg mooi uit als ik dat zo zie!

Edit:
Bij Tesla geef je de auto een naam, deze vond ik wel leuk voor de bezoekjes aan het service center:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLxqNazjaFD1ZeHmOTsCwU0ucbY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IuATYUkhNx6b0P2kwQgHWi15.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 09-07-2020 13:51 ]

• dedominee
Mooie nickname idd BlakHawk! :*) d:)b

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:32

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dit is het Polestar-topic, niet M3 vs Polestar. Prima om af en toe een vergelijk te maken, maar het moet geen lange discussie worden. Voor discussie over verschillende elektrische auto's is in principe Elektrische auto's - deel 5 bedoeld.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• BlakHawk
Hahaha, dik!

Maar dus niet tijdens het rijden? Dat is wel weer jammer, waarom niet?

[ Voor 7% gewijzigd door BlakHawk op 09-07-2020 14:06 ]

• Duifhuizen
BlakHawk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Hahaha, dik!

Maar dus niet tijdens het rijden? Dat is wel weer jammer, waarom niet?
hahaha dat moet je aan Thomas Ingenlath vragen 8)7 I dunno :P

• Wdewit
  • Laatst online: 30-11-2020
heeft iemand nog info over de boten met polestar 2 die onderweg zijn naar zeebrugge of gaan vertrekken op korte termijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Wdewit op 09-07-2020 15:55 ]

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11 15:35

Review van non-performance 20"

[ Voor 5% gewijzigd door BlacKstaR- op 09-07-2020 18:25 ]

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:54
Zo hebben we hem nog niet gezien volgens mij, eigenlijk toch best wel mooi dat Void ;)

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-11 21:14
Te zien aan de velgen (4 spaken) is het 20".

• BlacKstaR-
AartJW schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:18:
[...]

Te zien aan de velgen (4 spaken) is het 20".
Thx ik heb het aangepast.

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Net onderweg naar huis zie ik deze lading voorbij rijden 😁❤️ Midnight in het echt erg mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN7GkONIJs2o38eadCD5gbA_xgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KulnHAwlR4Ydat6EDWQp3Tnp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4g6KqTub5SsUs1K2uhn9IagJAXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4Tdr0DU2R2At1Pfo1k9oXLU.jpg?f=fotoalbum_large

• JohnDoe77
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Op bestemming werkt dat prima. Voor een lange rit wil je dat niet. Dan wil je weten waar je moet laden onderweg. Met name buiten NL. Daar heb je niet binnen elke 50km een snellader. Maar dat is overigens prima met ABRP te doen. Dan doe ik met mijn Tesla ook. Ook al kan de auto het zelf.
Misschien begrijp ik je niet goed. Op de tesla plan je een route van zeg 1.000 Km en dan geeft hij aan waar en hoe lang je moet laden. Hier hebben we dat nog niet gezien, maar je kunt toch om laadmogelijkheden vragen zodra je autootje 30% zit en er dan eentje uitzoeken die op je route ligt? Hij geeft dan aan hoeveel accu je nog hebt als je er bent en dat zou toch prima zijn dan?

• Arnold
mokkalokka schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:07:
Net onderweg naar huis zie ik deze lading voorbij rijden 😁❤️ Midnight in het echt erg mooi!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies zo besteld! Zet nu maar voor de deur! 😍

• PvS_68
Deze gast vindt de wegligging van de M3 beter dan de P2 non PP. De meeste andere reviews van de P2 met PP geven een betere wegligging t.o.v. de M3. Zou die PP dan zoveel beter zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door PvS_68 op 09-07-2020 19:20 ]

• JohnDoe77
-Splash- schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Ah shit.... daar was ik al bang voor. Ik snap dat voor sommige (of de meeste) het ook heel comfortabel kan aanvoelen, maar het geeft mij inderdaad een claustrofobisch gevoel (heb ook echt last van claustrofobie, maar niet in auto's perse :+).

Vind ik echt oprecht jammer.
Ik heb er nog nooit in gezeten, maar denk Idd dat je er redelijk sportief in zit. Is de P8 dan niets voor je?

• Inspired
JohnDoe77 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:13:
[...]

Misschien begrijp ik je niet goed. Op de tesla plan je een route van zeg 1.000 Km en dan geeft hij aan waar en hoe lang je moet laden. Hier hebben we dat nog niet gezien, maar je kunt toch om laadmogelijkheden vragen zodra je autootje 30% zit en er dan eentje uitzoeken die op je route ligt? Hij geeft dan aan hoeveel accu je nog hebt als je er bent en dat zou toch prima zijn dan?
Kan. Maar wat als je dan net een snellader op 50km achter je hebt? Omdraaien? In Frankrijk/Duitsland zit er snel 200/300km tussen (werkende) snelladers.

• Ovinomis
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 14:49

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!

Van de foto afgelezen 3 van de 5 geregistreerd kentekens bij RDW :) (waarschijnlijk dus de in totaal 5 geregistreerde auto's _/-\o_ )

P2

• JohnDoe77
DennusB schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:37:
[...]

Waar haal je die info vandaan joh? Ik rijd hem zelf nu al 6 maanden en dat ding remt super goed?
Dat gaf hij Idd aan; in de review testen ze een aantal keer remmen.

• PvS_68
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:20:
[...]

Kan. Maar wat als je dan net een snellader op 50km achter je hebt? Omdraaien? In Frankrijk/Duitsland zit er snel 200/300km tussen (werkende) snelladers.
Je kan dat toch meteen bij aanvang van je rit doen? Lijkt me niet zo'n probleem.

• Inspired
PvS_68 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:22:
[...]

Je kan dat toch meteen bij aanvang van je rit doen? Lijkt me niet zo'n probleem.
Klopt. Dat geef ik ook aan. Onderweg is het niet handig met de huidige functie in de Polestar. Je moet ook weten tot hoever je moet laden bv. Maar neem aan dat hier snel iets voor komt.

• BlacKstaR-
PvS_68 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:18:
[...]

Deze gast vindt de wegligging van de M3 beter dan de P2 non PP. Zou die PP dan zoveel beter zijn?
Dat verbaast me niks de P2 non-performance staat veel hoger op zijn pootjes. Ik wil gewoon comfort, vandaar ook o.a. mijn keuze voor 19" banden. Wegligging is voor mij bijzaak, ik ga niet het circuit op. Ik heb een aantal in model3 awd 19 gereden de auto is strak geveerd en alles voel je in de cabine. Als mensen dat als sportief ervaren en classificeren als goede wegligging, dan vind ik dat prima.

• JohnDoe77
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:20:
[...]

Dan vraag je die lijst op als je op 50% zit?

We weten nog niet hoe dit in de Polestar geregeld is, dus even afwachten...

• JohnDoe77
PvS_68 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:22:
[...]

Eens; er zit een prima functie in die je de laadpalen op je route laat zien en ook met hoeveel accu je daar aan komt. Anders dan bij Tesla, maar een prima oplossing denk ik. En wie weet plant hij ook wel via een charger als het een langere route is waarbij je moet laden.

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Eens; er zit een prima functie in die je de laadpalen op je route laat zien en ook met hoeveel accu je daar aan komt. Anders dan bij Tesla, maar een prima oplossing denk ik. En wie weet plant hij ook wel via een charger als het een langere route is waarbij je moet laden.
Dit staat daarover bij de P8 presentatie:

- Plannen van route met behulp van laadstations
- Zoek Charging met behulp van het central display en de VOC app

• Inspired
JohnDoe77 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Dan vraag je die lijst op als je op 50% zit?

We weten nog niet hoe dit in de Polestar geregeld is, dus even afwachten...
Dat kan. Maar dat blijft wat prutsen. Dan is plannen via ABRP een stuk handiger. Het is inderdaad afwachten tot er een keer een wat uitgebreidere review komt. Nu is het allemaal 10x hetzelfde omdat ze max 1 uur oid mogen rijden.

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vet! Mijn spec.
Iemand enig idee in hoeverre je de trekhaak gaat zien? Hij klapt weg, maar heb geen idee hoe.

• Mga1600
foxtrotc schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Vet! Mijn spec.
Iemand enig idee in hoeverre je de trekhaak gaat zien? Hij klapt weg, maar heb geen idee hoe.
Bij Volvo’s is die elektrisch inklapbare trekhaak eigenlijk onzichtbaar. Zal dan ook wel weer zo zijn toch?

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-11 21:14
foxtrotc schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Vet! Mijn spec.
Dit zou de situatie achter de bumper zijn. Lijkt dus wel volledig verborgen zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BE5ft1YjYpLuXFW2laezH9jv-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFFnrA5WSMruQ5nxxB1ylPsa.jpg?f=fotoalbum_large

• BlacKstaR-
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Dat kan. Maar dat blijft wat prutsen. Dan is plannen via ABRP een stuk handiger. Het is inderdaad afwachten tot er een keer een wat uitgebreidere review komt. Nu is het allemaal 10x hetzelfde omdat ze max 1 uur oid mogen rijden.
Polestar heeft niet net als Tesla een eigen Supercharger netwerk. Als Google suggesties gaat doen waar je moet gaan laden, dan moet je ook de keerzijde daarvan in je achterhoofd houden. Google gaat natuurlijk suggesties op basis van "reclame", dat is de core van Google. Ik wil niet naar een bepaalde aanbieder gestuurd worden, omdat Google daar een dealtje mee heeft. Maar wie weet wordt de automatische routeplanner als nog toegevoegd of zit het er al in. Maar op basis van de demo's moet je zelf je laadpunten toevoegen als waypoints. Ik hoop dat de komende reviews (hopelijk TeslaBjorn/CarManiac/Fullycharged) daar uitsluitsel over kunnen geven. Die focussen zich meestal meer op gebruikersgemak en techniek dan de klassieke autopers, die meer focust op wegligging, snelheid en stuurgevoel etc.

• FirstEV
Mga1600 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:26:
[...]

Bij Volvo’s is die elektrisch inklapbare trekhaak eigenlijk onzichtbaar. Zal dan ook wel weer zo zijn toch?
Misschien eerst even in de handleiding kijken? --> https://support.polestar....en-uitklapbare-trekhaak*/

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10 08:08
Ik stoorde me aan deze review, ging wel heel veel over de M3, range vergelijken met de longe range, 0-60 vergelijken met de performance.

Ik had even wat tijd over.. Hij zegt 18 keer Polestar en 17 keer Tesla / Model 3. Nogal gek voor een ‘full review’. Ik snap dat er verder nog niet echt concurrenten zijn, maar dit was wel heel erg ‘je volgende dates vooral vergelijken met je eerste liefde’.

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
BlakHawk schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:12:
[...]
De Model 3 is bij mij alleen zuinig als ik de accu in 1 dag leegrijd en weer vul. Over meerdere dagen (in mijn geval nu een week, gaat er zo veel capaciteit verloren.
By any chance de klimaatcontrole permanent actief (dus ook na het verlaten/sluiten van het voertuig)?

Hetgeen je beschrijft doet echt denken aan een sluimerverbruiker. Li-Ion accu's horen niet zo snel leeg te lopen (BMS verbruik op accu's van die omvang is verwaarloosbaar).

• 4v4t4r
High-Voltage2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:49:
[...]

By any chance de klimaatcontrole permanent actief (dus ook na het verlaten/sluiten van het voertuig)?

Hetgeen je beschrijft doet echt denken aan een sluimerverbruiker. Li-Ion accu's horen niet zo snel leeg te lopen (BMS verbruik op accu's van die omvang is verwaarloosbaar).
sentry mode is er ook zo 1 - slurper

• High-Voltage2
  • Niet online
dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:11:
Haha, prima. Zoals ik al zei: jouw ervaringen zijn persoonlijk en zeker niet representatief. Ik heb de M3 nu bijna 2 weken en heb in 2000km (90% AP) 3x gehad dat de auto 5km/u afremde zonder aanleiding. Dat was 1 seconde. Amper noemenswaardig. Verder rijdt het als een koning op AP, nergens last van.
Om te beginnen even nuanceren: ervaringen zijn inderdaad persoonlijk, zo dus ook mijn onderstaande ervaring.

Heb zelf geen Tesla, heb er wel eentje een dag gehad om test te rijden. Ik rij zelf heel veel op CC. Tesla heeft echter enkel een ACC die naar mijn mening regelmatig zaken ziet die er niet zijn of die hij niet hoort te zien (in bochten en onder bruggen bv zoals eerder al opgemerkt).
Het ongepast afremmen/inhouden vind ik (persoonlijk dus!!) uiterst irritant en totaal niet acceptabel. Dat is een soort glitch waardoor ik het vertrouwen in de auto snel verloren ben.
Voor jou "amper noemenswaardig", voor mij echt een breekpunt.

Feit dat de P2 naast de ACC ook nog een klassieke CC heeft was dus een zeer groot pluspunt O+

• JohnDoe77
Inspired schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Prutsen? :/ “Hej Google; laadstations!”.... en klaar! :Y

• High-Voltage2
  • Niet online
Ik vind de klassieke sleutel bij de Polestar wel een gemiste kans tov het bankkaartje bij Tesla.

Primair gebruik je uiteraard je telefoon, maar wat als die een keer crasht / in het water valt / niet meer unlockt / whatever? Om goed te zijn zou je dus (altijd) een sleutel als backup bij moeten hebben. Was maar even handig geweest als het een kaartje was dat gewoon ongemerkt bij de rest van je bankkaarten/ID/rijbewijs zat vs zo een klassieke sleutel.

Iemand daar hetzelfde gedacht over?

• BlakHawk
High-Voltage2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Nee auto slaapt gewoon
4v4t4r schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:57:
[...]

sentry mode is er ook zo 1 - slurper
Staat permanent uit

Al lang een keer afspraak voor gemaakt bij Tesla, zeggen: onderzoek gedaan, niets aan de hand.

Okee fijn 👍

• Inspired
Wat je ziet is dat de eerste kilometers doorgaans veel energie kosten. Dit zal denk ik bij elke EV het geval zijn. De auto brengt de accu op temperatuur en dit kost de nodige (extra) energie. Je krijgt nog eens extra verbruik om je oren als het kouder is dan 20 graden. Verwarming is ook killing voor je verbruik. In de "winter" zit ik op 10km woon/werk zo op 400-600Wh/km. Ik heb niet de indruk dat dit bij andere EVs heel veel anders is dan bij een Model 3. De P2 zal eenzelfde soort verbruik hebben. Ik heb zelf ook relatief een hoog gemiddelde verbruik. Dat heeft deels te maken met mijn rijstijl en gewenste comfort maar ook zeker omdat ik doorgaans maar 2x10km per dag rij.
High-Voltage2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:11:
Ik vind de klassieke sleutel bij de Polestar wel een gemiste kans tov het bankkaartje bij Tesla.

Primair gebruik je uiteraard je telefoon, maar wat als die een keer crasht / in het water valt / niet meer unlockt / whatever? Om goed te zijn zou je dus (altijd) een sleutel als backup bij moeten hebben. Was maar even handig geweest als het een kaartje was dat gewoon ongemerkt bij de rest van je bankkaarten/ID/rijbewijs zat vs zo een klassieke sleutel.

Aan de ene kant is een pasje handig. Wat je echter ook ziet is dat sommige Model 3 rijders alsnog een key kopen omdat ze (te) vaak issues met de telefoon hebben. Bij mij werkt de telefoon zo goed als altijd dus ik heb geen issues en geen behoefte aan een key. Neem zelfs het pasje niet altijd mee. Maar goed, ook wat persoonlijk denk ik. Als je altijd een sleutelbos meeneemt is een sleutel eraan ook prima.

[ Voor 43% gewijzigd door Inspired op 09-07-2020 22:30 ]

• FirstEV
High-Voltage2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:11:

Inderdaad handiger zo'n kaartje.
Maar wat als de auto helemaal geen stroom meer heeft? Met het "uitneembare sleutelblad" kan je dan de P2 nog openmaken. Met zo'n kaartje niet. (Denk ik.)

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10 10:07
Ik volg even. Heb een xc40 in bestelling staan voor lease. Wordt mijn eerste EV. Mooi aangekleed wel, Best wat opties, maar geen warmtepomp. Misschien krijg ik daar nog spijt van. Ik rijd niet veel lange ritten, dus ik gok het erop.

Grappig dat hier veel polestar fans zijn. Ikzelf heb er wel naar gekeken. Maar een proefrit in de xc40 heeft je over gehaald. Juist de hoge zit en ruimte vond ik geweldig. De stoelen ook trouwens.

Daarnaast past er meer bagage in de xc40, handig als we nog eens op vakantie willen. Een tesla m3 was me echt te klein.

• 4v4t4r
Spanky79 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:46:
Ik volg even. Heb een xc40 in bestelling staan voor lease. Wordt mijn eerste EV. Mooi aangekleed wel, Best wat opties, maar geen warmtepomp. Misschien krijg ik daar nog spijt van. Ik rijd niet veel lange ritten, dus ik gok het erop.

Grappig dat hier veel polestar fans zijn. Ikzelf heb er wel naar gekeken. Maar een proefrit in de xc40 heeft je over gehaald. Juist de hoge zit en ruimte vond ik geweldig. De stoelen ook trouwens.

Daarnaast past er meer bagage in de xc40, handig als we nog eens op vakantie willen. Een tesla m3 was me echt te klein.
Welkom :) Ik heb de warmtepomp wel - maar ik vermoed dat het minimaal km's gaat opleveren.. vooral voor de langere ritten wellicht handig.

• Spanky79
4v4t4r schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Welkom :) Ik heb de warmtepomp wel - maar ik vermoed dat het minimaal km's gaat opleveren.. vooral voor de langere ritten wellicht handig.
Dank. De range wltp is ook nog niet bekend. Hopen op 450 km. Maar voor mij Sowieso voor >99% van de ritten. voldoende. Maar best spannend een eerste EV. Ik hoorde van EV rijders dat het heel veel tijd scheelt in tanken als je gewoon thuis oplaadt. En als je dan verder moet is dat vooral in Het buitenland wel even plannen.

Ik zou die Warmtepomp trouwens wel willen, maar de kosten liepen wel hard op. Ik heb natuurlijk wel de draadloze telefoonoplader;). In ieder geval vond ik de hybride geweldig lekker rijden en de Ford Mustang was niet te krijgen. Keuze was niet zo moeilijk.

Verheug me op de levering. Gegarandeerd voor nieuwjaar.

• 4v4t4r
Spanky79 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:09:
[...]

Dank. De range wltp is ook nog niet bekend. Hopen op 450 km. Maar voor mij Sowieso voor >99% van de ritten. voldoende. Maar best spannend een eerste EV. Ik hoorde van EV rijders dat het heel veel tijd scheelt in tanken als je gewoon thuis oplaadt. En als je dan verder moet is dat vooral in Het buitenland wel even plannen.

Ik zou die Warmtepomp trouwens wel willen, maar de kosten liepen wel hard op. Ik heb natuurlijk wel de draadloze telefoonoplader;). In ieder geval vond ik de hybride geweldig lekker rijden en de Ford Mustang was niet te krijgen. Keuze was niet zo moeilijk.

Verheug me op de levering. Gegarandeerd voor nieuwjaar.
450 km stad ? of gecombineerd ? Ik denk dat je blij mag zijn met >300km snelweg (110km/u) maar uiteraard hoop ik op meer :)

• Spanky79
4v4t4r schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:18:
[...]

450 km stad ? of gecombineerd ? Ik denk dat je blij mag zijn met >300km snelweg (110km/u) maar uiteraard hoop ik op meer :)
Gecombineerd. Maar we gaan het zien. We mogen toch maar honderd, hielp met me over de streep trekken.

• Mga1600
Spanky79 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:46:

Ja, die hoge zit is fijn, ik zou niet anders meer willen- mijn laatste 4 auto’s waren allemaal ‘hoge types’. Het zal de leeftijd zijn, maar als ik bijvoorbeeld in de auto van mijn zoon stap (een Audi A6), of een keer een lage leenauto mee krijg stoot ik altijd mijn hoofd. Natuurlijk heeft een hoge auto een hoger zwaartepunt en dat eigent zich minder voor ‘haaks de bocht om’, maar so what?

Vandaar ook mijn keuze voor de P8 ipv P2.
Ik ben erg verwend geweest met mijn XC90 Hybride. Die had ‘alles’ inclusief luchtvering etc., dus enorm comfortabel. Vermogen vergelijkbaar met de P8. Omdat we nu kleiner wilden, niet zoveel meer rijden (pensioen) maar wel elektrisch willen rijden hebben we de keus op de XC40P8 laten vallen. Als benzine auto reed hij prima. Minder verfijnd dan de XC90 maar duidelijk ‘familie’ met dezelfde ‘zit’, herkenbaar interieur maar wel wendbaarder en uiteraard wat overzichtelijker en gemakkelijker te parkeren. Dat is iets wat vooral mijn vrouw aanspreekt......Als EV kan het alleen maar beter worden!

Ik heb overigens wel die warmtepomp gekozen maar ook de 20” wielen. Nu ik hier las dat de range bij een P2 afneemt bij 20” ipv 19” zit ik daar wel over te dubben: je betaald eerst meer voor 20”, het verbruik gaat erdoor omhoog en om dat weer te compenseren betaal je weer meer voor een warmtepomp. Voelt een neetje schizofreen. Overigens kan mijn Volvo dealer (nog) niet vertellen wat het effect van die grotere wielen op een P8 zal zijn.

• Spanky79
Het is wel een beetje een experiment. Maar ik ga er voor. Scheelt me een hoop geld ook maandelijks.

En nogmaals, voor mij gaat het bij minder dan 1% van de ritten nodig zijn bij te laden. Meestal kan je op je bestemming ook wel opladen.

• Mga1600
4v4t4r schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Ik denk juist bij veel kortere ritten waarbij iedere keer het koude interieur naar 20 graden (of zoiets) opgewarmd of afgekoeld moet worden, iets wat anders ten koste van e accu gaat.

Pagina: 1 ... 29 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.