dedominee schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:57:
[...]
Laten we het erop houden dat je hele bijzondere (en zeker geen representatieve) ervaringen hebt met je auto en Tesla als bedrijf.
Persoonlijk vind ik het interieur van de M3 mooier trouwens, brede midden console, betere plek voor je telefoon, 2 bekerhouders voorin en mooi strak. Je stapt echt in de toekomst voor mijn gevoel. Polestar is kwalitatief denk ik beter, maar de stijl past mij persoonlijk minder. Teveel ouderwetse auto, te weinig 2025.
Maar tegelijkertijd is dat denk ik juist de kracht en aantrekkelijk voor vele anderen. De consument wint dus inderdaad, goed gezegd.
Beiden prachtige auto's overigens. Buiten kijf. Het was voor mij na lang twijfelen 51/49 voor de M3, afgelopen Maart.
Als je de fanboys buiten beschouwing houdt, valt dat best mee.
Kijk dat zijn mensen die een koppeling naar Netflix of Youtube futoristisch noemen.
Ik val over de onbruikbaarheid van TACC, omdat er bochten in de weg zitten en de Tesla dan gaat remmen voor tegenliggers, of te veel phantom brakes onder bruggen.
Iedereen heeft die en objectief gezien is dat na een jaar rijden nog steeds niet opgelost. Dus leuk al die updates, maar oplossingen blijven uit.
Spotify loopt al sinds het erin zit vast. Blijkbaar ligt dit aan te klein cache geheugen in de auto, met te veel playlisten in Spotify. Dat is gewoon niet goed doordacht dus. Niet heel toekomstbestendig...
Ik vind het minimalistische niet vervelend en ergens best prettig, maar in verhouding tot een Etron, voelt het allemaal heel "speelgoedachtig" aan.
Het rijdt nog steeds meer dan prima en het SuC netwerk maakt het nog steeds de beste keuze voor vakanties, dat staat buiten kijf.
Maar ik ben nu al weer aan het steggelen met service om de afgebroken stoelbediening, die ga ik namelijk écht niet zelf betalen!
Verder is Tesla niet bereid serieus te kijken naar mijn accudegradatie van 6-7% in 10.000km.
Veel Tesla fanboys slikken wat dat betreft alles van Tesla, omdat ze het allemaal geweldig vinden. Maar in 2020 zijn de kaarten iets ander geschuffeld en heb je ook met kritische klanten te maken die gewoon een auto willen rijden en het geen zak interesseert wie of wat Elon Musk is. Echt als morgen een andere CEO opstaat, I couldn't care less.
Dit hoor ik ook bij alle Tesla rijders bij mij op werk terug overigens. Veel met problemen. Nog erger dan die van mij. 1 is sinds december al 2 keer afgesleept.
Met veel dingen moeten we gewoon leren leven als Tesla rijder: Stoelen zijn niet super en rijdgeluiden (wind). Maar er zijn ook zaken die gewoon opgelost moeten worden.
Wat dat betreft zou ik graag ene keer een proefrit maken in de Polestar 2. Ik ga mijn 4% bijtelling er echt niet voor inruilen, maar lijkt mij een geschiktere auto dan mijn Model 3.
[
Voor 7% gewijzigd door
BlakHawk op 09-07-2020 13:10
]