Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.471.105 views

• Philipvm
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-12-2024
Mga1600 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 18:53:
[...]

Op mijn ipad werkt het helaas niet goed. Er komt vaak ongevraagd een soort menu over de actieve pagina heen waarna de informatiepagina niet meer te bereiken is. Heeft iemand die ervaring ook?
Ja, erg vervelend.... er zijn nog wel wat 'verbeterpuntjes' in Polestar's online zaken....

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Interessante tabel die mijn analyse in een vorige post bevestigt. Grotere wielbasis van oude V60 en nieuwe V60 is terug te brengen tot volledig ander platform waarbij zeer korte voorbouw van Polestar, voordeur begint net na voordeur itt V60 en S60, zorgt dat veel langere wielbasis van andere modellen niet zorgt voor kleinere binnenruimte bij P2.

Bij hoogte V60 moet men ook rekening houden met de dakrails typisch voor breaks (al snel enkele cm’s) zodat Polestar wel wat hoger is dan de anderen.

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-11 13:09
Weer een review

https://translate.googleu...yC7-hK7hhI97yjfbvn6pMSq2g

Valt me op dat ze wel allemaal positief zijn over de auto ondanks de hoge verwachtingen. Goed nieuws!

• Mga1600
  • Laatst online: 04-11 17:20
Hele sjieke auto deze Polestar zo in dat grijs!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Mga1600 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:20:
[...]

Zit er niet op bij mijn weten, bij geen enkele volvo die ik ooit kocht zat was dat zo. Amerikaanse uitvoeringen hebben dat wel meestal , dus het zal hier ook wel als optie te monteren zijn denk ik.
Maar met het in de auto ingebouwde Google Assistent kun je.natuurlijk ook stem-commando’s uitdelen aan je thuis-hardware als je daar wat hardware voor hebt. Die uitleg zit ook ergens in een YouTube video verwerkt - weet alleen niet meer waar ik het gezien heb....
Ja dat klopt, via Google gaat dat vermoedelijk ook werken. Heb een garagedeurmotor van Somfy die je per app kan bedienen. Staat ook in Google Home, alleen werkt “Hey Google...” niet op de iPhone maar straks wel in de P8. Ben benieuwd of ik dan die deur kan openen!

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Mooi om al die reviews te lezen. Ook grappig dat het heel subjectief is. De een vind dat er te weinig zijdelingse steun in de stoelen zit, de ander vind het juist perfect en de stoelen beter dan in een Volvo. Ik ben erg benieuwd. Stoelen zijn voor mij bijna het belangrijkste van de hele auto. Mijn Volvo C30 had de beste stoelen die ik ooit heb gehad en pasten perfect bij mij. Van Noord-Spanje naar huis zonder een centje pijn. Mijn huidige RCZ heeft wat sportievere stoelen met veel zijdelingse steun, maar de lange afstanden zijn niet goed voor mij.

Binnenkort maar eens proefzitten in een van de Spaces. Jammer dat ze voor mij allemaal best ver weg zijn...

Verwijderd

vandijk schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Je kan ook kiezen voor leer als inbouw optie. Dan kan toch de combinatie van black ash en cognac leer kiezen. Volgens een collega, kost dat+/- 1300 euro ( Voor mijn Superb was dat +/- 2000 euro) En omdat het achteraf ingebouwd wordt, heb je er geen bijtelling over.
Ik heb deze vraag nu uit staan bij Alba. Bij mijn 308 was het rond de 1500€ inderdaad. Ze doen alle auto’s dus een P2 lijkt mij ook te moeten kunnen.

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-11 17:10
Zag ik het goed dat het verbruik bij 82Kmh ca 24KWh/100km is??

en in een andere link dat de auto geen 1.900Kg is maar 2.113Kg ??

edit: zie net in RDW database 2.098Kg

[ Voor 16% gewijzigd door Hansieo op 03-07-2020 08:26 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-09 06:51
De eerste twee in Nederland geregistreerde P2’s wegen 2.098 kg volgens RDW.
De topsnelheid bedraagt 220km/h.

Gezien de fiscale waarde van € 67.000 voor beide P2’s vermoed ik een PP, metaallak en trekhaak.
Gelijk aan de configuratie zoals ik besteld heb.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:41
ARR63 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:29:
De eerste twee in Nederland geregistreerde P2’s wegen 2.098 kg volgens RDW.
De topsnelheid bedraagt 220km/h.

Gezien de fiscale waarde van € 67.000 voor beide P2’s vermoed ik een PP, metaallak en trekhaak.
Gelijk aan de configuratie zoals ik besteld heb.
Grappig dat deze 220kmu mogen lopen en de Volvo's 180...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• BartWNL
caspervc schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:40:
[...]

Grappig dat deze 220kmu mogen lopen en de Volvo's 180...
Thomas Ingenlath heeft meerdere malen gezegd dat het een Polestar is en geen Volvo, dus dat die limiet niet voor hen geldt :9

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 19:53
Hansieo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:12:
[...]

ja ik dacht ook aan die streepjes te zien dat er 23 a 24 Kw/100km werd verbruikt,.
Ik kon alleen niet opmaken of dat gemiddelde van de trip was of niet. lijkt me aardig wat als dat wel zo is !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:26
4v4t4r schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:59:
[...]

ja ik dacht ook aan die streepjes te zien dat er 23 a 24 Kw/100km werd verbruikt,.
Ik kon alleen niet opmaken of dat gemiddelde van de trip was of niet. lijkt me aardig wat als dat wel zo is !
Tijdens zo'n testritje van 3 uur zal het natuurlijk niet het meest zuinige rijden zijn wat ze doen. Het is wachten totdat iemand hem wat langer mee krijgt voor een echte review. Dit is allemaal nog wat oppervlakkig open deuren werk. Heb ook de indruk dat de reviewers nu nog niks mogen delen eigenlijk qua verbruik en zaken als laden. Ook omdat er nog geen final software in zit wat ik in één van de review las.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Inspired schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:06:
[...]

Tijdens zo'n testritje van 3 uur zal het natuurlijk niet het meest zuinige rijden zijn wat ze doen. Het is wachten totdat iemand hem wat langer mee krijgt voor een echte review. Dit is allemaal nog wat oppervlakkig open deuren werk. Heb ook de indruk dat de reviewers nu nog niks mogen delen eigenlijk qua verbruik en zaken als laden. Ook omdat er nog geen final software in zit wat ik in één van de review las.
Maar dit zijn toch de productie auto's? Komt er op korte termijn dan al een software update? Of zullen de eerste gebruikers zonder final software rijden?

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11 13:07
Ik verwacht dat dit de auto's van de eerste boot zijn en niet die vorige week in Zeebrugge aan zijn gekomen.

Mogelijk worden ze tijdens de controle in Europe nog voorzien van de definitieve software en heeft deze eerste lichting niet-consumenten auto's dat niet gehad.
Daarnaast verwacht ik ook dat de auto's zelf info sturen naar Polestar en dat op basis daarvan er de eerste periode regelmatig kleine updates zullen komen.
Op basis van gemiddeld rijgedrag kunnen ze vast wat zaken tweaken waardoor de auto's uiteindelijk zuiniger worden, bijv.

Verwijderd

Net een officiële brief vanuit alphabet ontvangen met update leverdatum naar medio oktober. Sluit dus aan bij de telefonische info die ik 2 weken terug kreeg.

• Inspired
MarvinOA schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:21:
[...]

Maar dit zijn toch de productie auto's? Komt er op korte termijn dan al een software update? Of zullen de eerste gebruikers zonder final software rijden?
Mja, blijkbaar moet er nog een final software versie in. In een review stond dacht ik ook dat daardoor de handling nog wat zou veranderen. Al lijkt me dat wat gek. Wellicht qua "gas" response maar echt handling op zich zie ik niet echt veel veranderen door software.

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 03-07-2020 09:45 ]

• ach-jee
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-11 19:27
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:31:
Net een officiële brief vanuit alphabet ontvangen met update leverdatum naar medio oktober. Sluit dus aan bij de telefonische info die ik 2 weken terug kreeg.
Meteen het portaal gecheckt, die van mij is geüpdatet naar 11 september, eindelijk een definitieve datum lijkt het. Ziet er naar uit dat onze auto's een andere boot hebben. Misschien heb je nu wel een grotere kans om je kleur nog te wijzigingen (heb ik nog niets over gehoord).

• Mga1600
Inspired schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Mja, blijkbaar moet er nog een final software versie in. In een review stond dacht ik ook dat daardoor de handling nog wat zou veranderen. Al lijkt me dat wat gek. Wellicht qua "gas" response maar echt handling op zich zie ik niet echt veel veranderen door software.
Toch wel! Hier een paar voorbeeldjes uit mijn eigen ‘carrière’ :

Ooit heb ik tijdelijk in een Kia Sportage gereden die vreselijk onvast stuurde - je bleef corrigeren om in het spoor te blijven. Met software is dat toen verbeterd.

Bij Volvo’s met AWD is ca. een jaar geleden een update geweest om de krachtverdeling tussen voor en achterwielen te veranderen (meer naar achteren) en daarmee een levendiger rijgedrag te krijgen

Onze auto’s zijn rijdende computers. Dus het is wel degelijk mogelijk dat rijgevoel echt anders ingeregeld wordt.

Op de Volvo-site staat ergens een change log van de software op de huidige generatie modellen (Onderwerp ‘software updates’) , ik zit nu even op mijn telefoon te prutsen en kan het daarop niet zo gauw vinden maar het is de moeite waard om te zien wat er allemaal gedaan werd in een paar jaar tijd om het steeds beter te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 03-07-2020 10:25 ]

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
Tegen de tijd dat de Polestar 2 op mijn oprit komt te staan bestaat mijn gezin uit 5.
Mijn vrouw en ik en 3 kids van 5, 2 en een baby.

De oudste kan in het midden op een booster seat (smalle van 32cm). Dan zou het moeten passen dacht ik. Deze config had ik getest in mijn huidige peugeot 508 (past net) en skoda octavia (past makkelijk).
Hoe meer ik afgelopen week lees en zie, hoe meer ik 'm ga knijpen of ik de kinderen daadwerkelijk wel achterin gepropt krijg.
Voor de geïnteresseerden zal ik eind september iig laten weten hoe het past.

• BartWNL
ach-jee schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Meteen het portaal gecheckt, die van mij is geüpdatet naar 11 september, eindelijk een definitieve datum lijkt het. Ziet er naar uit dat onze auto's een andere boot hebben. Misschien heb je nu wel een grotere kans om je kleur nog te wijzigingen (heb ik nog niets over gehoord).
Collega van mij heeft ook 11 september te horen gekregen, ik nog niets. Dat kan of duiden op een levering van 31 augustus of ze moeten nog een nieuwe datum communiceren.

• Inspired
foxtrotc schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:18:
Tegen de tijd dat de Polestar 2 op mijn oprit komt te staan bestaat mijn gezin uit 5.

De oudste kan in het midden op een booster seat (smalle van 32cm). Dan zou het moeten passen dacht ik. Deze config had ik getest in mijn huidige peugeot 508 (past net) en skoda octavia (past makkelijk).
Hoe meer ik afgelopen week lees en zie, hoe meer ik 'm ga knijpen of ik de kinderen daadwerkelijk wel achterin gepropt krijg.
Achterbank oogt niet heel breed idd. Probleem is tegenwoordig ook dat de buitenste plaatsen echt als stoel gemaakt zijn. Dus, kinderzitjes plaats je daardoor al een stuk naar binnen. Helemaal met ISO fix stoelen. Geen ISO, buitenste plaatsen ophogen en kijken of je zo wat kunt. Anders investeren in zo'n speciaal systeem waar je wel fatsoenlijk drie stoelen op kunt zetten.

Kun je zelfs nog tm 4 gaan. ;) https://www.multimac.com/p/multimac_1260_4_seater

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 03-07-2020 10:25 ]

• Jur gen
  • Laatst online: 02-09 16:49
foxtrotc schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:18:

Komt goed, ik heb ook een P2 besteld en heb 3 kids (2ling van 9 en nog 1 van 6) en toen die jonger waren paste dat ook prima in mijn huidige Peugeot 308SW. Beetje hannesen soms maar ach, daartegenover staat straks een f.cking mooie bak voor de deur waar je wellicht vaker alleen in zit dan met z'n vijven nietwaar?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

• Poleposition
Hansieo schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:12:
[...]

Is dus iets lichter dan I Pace (ongeveer 2200 kg) maar een stuk zwaarder dan Model 3 LR Dual motor.

Over het gewicht van de Tesla zijn er zeer afwijkende gegeven op het internet (van 1777 tot 1963 kg)

Wat vertelt de RDW daarover (en ook over de I Pace)?

Als Belg heb ik geen toegang, denk ik. Zoekt iemand de gewichten eens op ?

• _--[]--__
  • Laatst online: 23:12
RDW gegevens:
Tesla LR+ AWD: Massa ledig voertuig =1831kg
Jaguar I-Pace EV400 AWD: Massa ledig voertuig =2144kg

• Poleposition
Model 3 is dus wel heel veel lichter en dit zal ongetwijfeld het verbruik sterk beïnvloeden.

Qua prestaties zal dat identiek zijn aan de Jaguar en qua verbruik wellicht ook in dezelfde richting.

Al is I Pace beduidend hoger.

• Inspired
Het zal voor het grootste gedeelte door de vorm komen, een gedeelte wellicht door efficiency motoren en voor een gedeelte door het gewicht. Maar de vorm heeft de grootste impact zou ik zeggen.

Volgens de RDW zit er 267KG tussen de P2 en de Model 3 LR/AWD.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:21

WhySoSerious

Be the change.

Cw-waardes * opp. Model 3 heeft Cw-waarde van 0,23 waar de I-Pace 0,29 heeft.

• Headfirst
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
WhySoSerious schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:52:
En de PS2.?

P2, Zappi V2

• Inspired
Zoals veel specs is dat nog onbekend. De P1 zou op 0.365 zitten? Dat is niet best als dat klopt.

• foxtrotc
Iedereen die het over bereik en efficiency heeft.
Ben ik de enige die er naar uit kijkt om 'm goed op z'n staart te trappen en de bocht om te hoeken?
Binnen NL (vanuit 't Gooi in mijn geval) moet je hele gekke dingen doen met je rechtervoet wil je ergens niet binnen één acculading komen.

#duurtlang

• Headfirst
  • Laatst online: 08-06-2021
foxtrotc schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:11:
Ben ik de enige die er naar uit kijkt om 'm goed op z'n staart te trappen en de bocht om te hoeken?
Binnen NL (vanuit 't Gooi in mijn geval) moet je hele gekke dingen doen met je rechtervoet wil je ergens niet binnen één acculading komen.

#duurtlang
Uiteraard de eerste paar weken/maanden, maar daarna zal het toch ook een spel worden om zoveel mogelijk km per charge te halen.. :)

P2, Zappi V2

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023

#duurtlang
_/-\o_

Zie er naar uit om gewoon een leuk stukje weg af te knallen, verbruik zien we dan wel weer. Snelladers zijn er met een reden :*)

• Inspired
Zeker, als je de range niet nodig hebt gewoon lekker genieten. Maar het is ook wel fijn te weten wat je in de praktijk ongeveer kunt halen. Met name op langere ritten/vakanties.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

#duurtlang
Nou... vanuit Maastricht een retourtje Schiphol... Dat wordt krap.
Natuurlijk kun je even aan een lader hangen, maar nu heb ik voor dat traject met ICE geen range anxiety.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:36
Claude schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:43:
[...]

Nou... vanuit Maastricht een retourtje Schiphol... Dat wordt krap.
Natuurlijk kun je even aan een lader hangen, maar nu heb ik voor dat traject met ICE geen range anxiety.
Als je dan op schiphol even ongeveer 15 tot 20 minuten aan de lader gaat hangen (gezien je na 2 uur rijden toch even pauze wilt nemen?) dan hoef je helemala nergens anxiety voor te hbben ;)

Er is echt geen reden meer voor range anxiety met auto's zoals de Polestar. 2 uur rijden, 15 tot 20 minuten pauze max en weer door.

• _--[]--__
Arnold schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:49:
[...]Er is echt geen reden meer voor range anxiety met auto's zoals de Polestar. 2 uur rijden, 15 tot 20 minuten pauze max en weer door.
Voor degenen die gewend waren om in de zomervakantie in één ruk (met wisselende bestuurders) naar de Algarve te rijden wordt het toch wel ff wennen hoor :F

[ Voor 3% gewijzigd door _--[]--__ op 03-07-2020 14:09 ]

• foxtrotc
_--[]--__ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:09:
[...]
Voor degenen die gewend waren om in de zomervakantie in één ruk (met wisselende bestuurders) naar de Algarve te rijden wordt het toch wel ff wennen hoor :F
Ik ben blij dat mensen op deze manier gedwongen worden tussendoor genoeg rust te nemen.
Ik kan me nog herinneren dat ik eens als klein jongetje passagier was van een busje/caravan combinatie die vanaf de Spaanse kust in één streep naar Nederland reed. De chauffeur pakte alleen een powernapje van een half uur ergens in België omdat de oogjes niet meer open bleven. Levensgevaarlijk.

Sorry voor offtopic :F

• Inspired
[...]
Nou moet je dat ook niet willen denk ik. :+ Maar het is inderdaad even anders. Maaarrr zoals iemand ooit al zei; elk nadeel hep z'n voordeel. Op een rit naar het Zuiden (~ 1300km) vond ik het zeer relaxed met de EV de eerste keer. Om de ~2/2,5 uur stoppen. We hebben jonge kinderen dus die moeten sowieso na die tijd wel weer even eruit voor een sanitaire stop en ff wat energie kwijt. Voorheen was het bij ons ook zo snel mogelijk van A-B. Tanken, plassen en doorrrr. Nu is dat anders maar zie er zeker niet tegenop. Het enige waar je toch wel op hoopt is vrije snelladers. Als het drukker gaat worden qua EVs en er gaan "files" ontstaan bij snelladers is de lol er snel af. Je wilt toch aankoppelen en met ~ 25m weer weg. Niet eerst een half uur staan te wachten omdat iemand anders zijn auto vol wil druppelen tot 95% aan de snellader.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:36
[...]
Bedrijf waar ik werk zit in Denemarken, rijd meerdere keren per jaar op en neer. Electrisch gaat me zeker 1 1/2 uur extra kosten. Echter heb ik al getest met mijn hudige ICE en het is gewoon allemaal stuk relaxter rijden met die extra stops. Merk dat ik vooral stuk fitter aan kom en ook de volgende dag frisser ben. Maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk. Dat werkt ook door met meerdere bestuurders.

Maar naar Algarve... dan vlieg je en pak je daar huurauto, als je met 2 of 3 personen bent goed te doen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Arnold op 03-07-2020 14:27 ]

• Mga1600
Mijn Tesla- nichtje ruilt voor vakantie tripjes altijd van auto met iemand anders. Iedereen vindt het leuk om een tijdje in een tesla te rijden, dus ze heeft vaak keuze genoeg..... Het is ook een methode.....

Zijn er hier ook mensen die hun P8 of P2 thuis gaan laden? Ik was eigenlijk van plan om voorlopig gewoon een 3-fase contactdoos aan te laten leggen (we hebben al 3 fase in huis) maar vraag me af welke contactdoos dat moet zijn? Ik heb wel alvast een CEE laadkabel mee besteld maar zag nu dat die CEE stekkers (rood) er zowel met 4 Polen en met 5 Polen zijn. Welke moet ik hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 03-07-2020 14:34 ]

• _--[]--__
foxtrotc schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:12:
[...]Ik ben blij dat mensen op deze manier gedwongen worden tussendoor genoeg rust te nemen.
Dat dacht ik ook al, nog een reden waarom iedereen een EV zou moeten rijden ;)

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-11 19:49
Mga1600 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:27:
Mijn Tesla- nichtje ruilt voor vakantie tripjes altijd van auto met iemand anders. Iedereen vindt het leuk om een tijdje in een tesla te rijden, dus ze heeft vaak keuze genoeg..... Het is ook een methode.....

Zijn er hier ook mensen die hun P8 of P2 thuis gaan laden? Ik was eigenlijk van plan om voorlopig gewoon een 3-fase contactdoos aan te laten leggen (we hebben al 3 fase in huis) maar vraag me af welke contactdoos dat moet zijn? Ik heb wel alvast een CEE laadkabel mee besteld maar zag nu dat die CEE stekkers (rood) er zowel met 4 Polen en met 5 Polen zijn. Welke moet ik hebben?
Ik heb op dit moment een 330E welke door de P2 vervangen gaat worden.
Net verhuist en nu een Webasto Live aan de gevel hangen.

Deze kan maximaal 22Kwh leveren maar is nu begrend op 11Kwh. Gezien ik geen lader had direct de 22Kwh genomen als voorbereiding op de toekomst.

Of je zo 3 fase in kan pluggen via zo'n dikke stekker durf ik niet te zeggen.
Ik weet wel dat het aansluiten nog afhankelijk is van de "timing" van de fases. (Ik kom ff niet op het woord).
Heeft met die sinus van het stroomnetwerk te maken.

• Inspired

Rode 5P stekker. (L1/L2/L3/N/PE) (Zoiets dus; https://www.sandervunderi...ctdoos-5p-3p-n-e-16a.html)

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 03-07-2020 14:41 ]

• Poleposition
Nu ook de Auto Motor und Sport uit Zweden

https://www.mestmotor.se/...-kort-fardiga-polestar-2/

• ach-jee
Niet een heel erg wervend stukje, maar ik vraag me af in hoeverre 'reviews' die autojournalisten schrijven nog overeen komen met de ervaringen van de gewone chauffeur. Die mensen rijden een tien/twintigtal wagens per jaar, en dan meestal niet de varianten met de basismotorisering en de basisaankleding. Zie bijvoorbeeld de videoreviews die op AutoWeek voorbij komen. Voor mezelf sprekend heb ik nooit een auto gereden met meer dan 120 PK (de D2), dus ik verwacht een iets ander normenkader te hebben :)

• Claude
  • Niet online
Deze review komt weer uit Noorwegen: https://www.klikk.no/moto...est-av-polestar-2-6929085

Volgens deze test: niet geschikt voor passagiers langer dan 180 cm... :'(

• Claude
  • Niet online
Een video van een testrit in Noorwegen: YouTube: Polestar 2 test1 - pressekjøring 2/7-2020

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-11 06:19
Claude schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:52:
Deze review komt weer uit Noorwegen: https://www.klikk.no/moto...est-av-polestar-2-6929085

Ik denk dat het afhangt hoe zit een auto, ik hang een beetje achterover. Sommige zitten weer heel rechtop. Denk redelijk subjectief

• JBuure
  • Laatst online: 10-10-2020
Zij de ramen op de laatste witte nu echt zo getint?
Ziet er echt goed uit!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 14:17
Claude schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:52:

Dit geldt alleen voor de passagiers op de achterbank. Of dat erg is hangt heel erg van je passagiers af en of je die vaak meeneemt, voor hoe ver/hoe lang, etc. :)

Ik ben zelf 1.91m en het belangrijkste vind ik dat ik als bestuurder dan comfortabel zit (en mijn vrouw naast me, maar die is een stuk kleiner). En tot nu toe lijkt het voor de mensen voorin ruim zat.

There can be only fun

• Claude
  • Niet online
Ik neem vaker volwassen passagiers mee en heb daarom graag een auto waarin mijn medereizigers, ook als ze wat langer zijn, comfortabel kunnen zitten.
Ik wacht mijn proefrit nog af, zodat ik de ruimte of het gebrek daaraan zelf kan ervaren.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
foxtrotc schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Ik ben blij dat mensen op deze manier gedwongen worden tussendoor genoeg rust te nemen.
Ik kan me nog herinneren dat ik eens als klein jongetje passagier was van een busje/caravan combinatie die vanaf de Spaanse kust in één streep naar Nederland reed. De chauffeur pakte alleen een powernapje van een half uur ergens in België omdat de oogjes niet meer open bleven. Levensgevaarlijk.

Sorry voor offtopic :F
Ik ben eigenlijk van plan om langer door te rijden, wat nodig is door extra laadstops.

Zo snel mogelijk op vakantie zijn is mijn motto. Als mijn vrouw rijdt, slaap ik en andersom.

EV rijden verandert dat niet, behalve dat de rit langer duurt.

Verder was mijn Volvo comfortabeler op lange ritten dan de model 3 tot nu toe. Maar nog geen vakantie rit gedaan met de Model 3.

Youtube: DashcamNL

• robklink
  • Laatst online: 09-01-2024
Mist er iemand opties die niet op de p2 zitten? Ik heb het idee dat bijna alles wel op zit. Mis alleen wat meer keus in velgen.

• Poleposition
Openschuivend dak ga ik heel erg missen.

Verwijderd

ach-jee schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:54:
[...]

Interessant. Jij hebt in februari besteld begrijp ik? Mijn pre order is uit december 2019. En dan zou ik een maand langer moeten wachten. Ik had al het idee dat er iets mis gegaan was omdat ik ineens een 11009 bestelnummer kreeg maar Alphabet beweerde van niet. Zelfde config als jij, alleen dan 20" velgen.

• ach-jee
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Interessant. Jij hebt in februari besteld begrijp ik? Mijn pre order is uit december 2019. En dan zou ik een maand langer moeten wachten. Ik had al het idee dat er iets mis gegaan was omdat ik ineens een 11009 bestelnummer kreeg maar Alphabet beweerde van niet. Zelfde config als jij, alleen dan 20" velgen.
Ik heb inderdaad half februari de bestelling ingediend, maar zonder pre-order. Lijkt me dat daar dus inderdaad iets toch niet helemaal goed is gegaan bij jouw bestelling (ervan uitgaande dat de data nu wel kloppen). Overigens eind van de middag contact gehad met Alphabet over de kleurwijziging, dat is in principe mogelijk mits de nieuwe prijs niet het leasebudget te veel overstijgt, dat lijkt dus wel goed te zitten. Heb nog wel een keer de expliciete vraag gesteld of er impact is op de leveringstijd. Laat ik nog even weten als ik daar antwoord op heb.

• PvS_68
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb in oktober 2019 al contact gehad met Polestar en gevraagd of ik een eventuele persoonlijke pre-order later zou kunnen overzetten naar een leasemaatschappij bestelling. Toen werd verteld dat dat niet mogelijk was. Gezien de LM bestel-perikelen die we hier besproken hebben zou het dus best wel eens kunnen zijn dat ze jouw pre-order naar een reguliere LM-order hebben omgezet, met alle gevolgen van dien...

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-11 09:42
robklink schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:40:
Mist er iemand opties die niet op de p2 zitten? Ik heb het idee dat bijna alles wel op zit. Mis alleen wat meer keus in velgen.
Ik kom van een Skoda Sujperb, dus er zullen wat 'simply clever' zaken zijn, die ik ga missen:
- via infotainment systeem dempers instellen
- parkeerkaart/parkeer bonnetjes houder bij de voorruit
- vakje voor zonnebril
- achterbank neerklappen vanuit de kofferbak
- ijskrabber bij tankdop
- 220v aansluiting

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Heel duidelijk is het niet in elk geval en ik begin mezelf wel een zeurpiet te vinden (zal alphabet ondertussen ook wel zo over denken :+ ) . Maar het is op zijn minst bijzonder dat Alphabet niet zelf een prioritering hanteert en blijkbaar at random bestellingen indeelt (of mijn auto was inderdaad niet besteld, dat klinkt een stuk logischer).

Bedacht me net dat het ooit begon met 'medio juni' , dus of 'medio oktober' ook echt oktober betekent....

Eens kijken of andere Alphabet bestellers ook allemaal 11 september hebben gekregen.

• Claude
  • Niet online
vandijk schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:06:
[...]
Ik kom van een Skoda Sujperb, dus er zullen wat 'simply clever' zaken zijn, die ik ga missen:
- vakje voor zonnebril
- ijskrabber bij tankdop
- 220v aansluiting
Nog wat aanvullingen:
- dubbel uitgevoerde zonneklep
- usb aansluiting achter binnenspiegel
- verstelbare rugleuning bij stoelen achter

Maar het blijven natuurlijk details :)

• Mga1600
Dank me wel!

• Drakonian
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 11:43
Vandaag gespot in het ‘wild’ op de Nederlandse weg. Super blij met de kleur in het echt! Helaas geen zij-profiel kunnen schieten.

En omdat eerste post (long time lurker, first to to add something 😋): P*2 besteld bij LM in Mei, verwachte levering augustus/september. Thunder, 20”, geen performance pack. Can’t wait!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eK-UOaJQvHOkqmnBa_X3Tul8dd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gk0OWR2o8cVYOXVIRVBlSOwc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1hyf54k3VQ9rU8zcgaDvhcFNN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJBm3zPvNYqUpbuDvoYuKwHo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKXz1DlyqErPeI-dyen-NTdmAi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ybxDt0Lxh8ZuOqlK8g0HPMlv.jpg?f=fotoalbum_large

• De fiscalist
  • Laatst online: 21:38
Head up display. Dat is wel echt heel fijn en goed voor de verkeersveiligheid...

• 4v4t4r
De fiscalist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Head up display. Dat is wel echt heel fijn en goed voor de verkeersveiligheid...
eigenlijk mis ik dat ook omdat ik vind dat electrische auto's wat futoristisch moeten hebben.. hadden ze iets leuks mee kunnen doen met die HUD .. maar of je het echt mist in practisch gebruik?

• FirstEV
  • Laatst online: 04-11 18:02
Arnold schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:24:
[...]
Maten in tabelltje gezet voor mogelijk een beter idee. Hudige en vorige generatie S/V60 en de V40 .

Plus = aantal mm langer/breder/hoger ten opzichte van Polestar 2
Min = aantal mm korter/lager ten opzichte van Polestar 2
Ter aanvulling:

Draaicirkel P2: 11,3 m versus 11,9 m voor V60 (2016)

• PvS_68
Drakonian schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:24:
Vandaag gespot in het ‘wild’ op de Nederlandse weg. Super blij met de kleur in het echt! Helaas geen zij-profiel kunnen schieten.

En omdat eerste post (long time lurker, first to to add something 😋): P*2 besteld bij LM in Mei, verwachte levering augustus/september. Thunder, 20”, geen performance pack. Can’t wait!
Onderweg naar de pop-up store in Leidsenhage?!
Of naar Polestar Space Rotterdam voor de proefritten.....

Wie zal het zeggen

• De fiscalist
4v4t4r schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:31:
[...]

eigenlijk mis ik dat ook omdat ik vind dat electrische auto's wat futoristisch moeten hebben.. hadden ze iets leuks mee kunnen doen met die HUD .. maar of je het echt mist in practisch gebruik?
In mijn huidige auto kijk ik bijna nooit op de snelheidsmeter omdat de snelheid recht voor m’n neus in de voorruit wordt geprojecteerd. Je went er heel snel aan en bent je continu bewust van je snelheid. Dat ga ik echt wel missen, maar er komt een hoop leuks voor terug

• Mga1600
De fiscalist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Inderdaad een HUD is super, had het ook in mijn XC90. Ik vind het plezierig dat je je snelheid afleest zonder je ogen van ee weg te hoeven halen en de navigatie instructies geprojecteerd krijgt

In onze VW bus heb ik er zelf eentje geïnstalleerd (heel simpel ding dat alleen snelheid en toerental projecteert en daarnaast evt. kritische fouten signaleert). Kostte 15 euro bij Ali en is een kwestie van kabeltje inpluggen in de OBD poort. Niet zo mooi als een echte maar wel fijn. Werkt perfect.

Heeft de P2/P8 eigenlijk ook een OBD poort?

• De fiscalist
Goeie tip, achteraf monteren...

Zal eens kijken of er iets moois te vinden is. Met zo n klapschermpje lijkt het me niets, moet wel op de ruit geprojecteerd worden.

• tupolev141
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Nog een Chinees filmpje gevonden. In het Chinees maar met (soms moeilijk te volgen) Engelse captions

YouTube: Polestar 2, a potential rival of Model 3, review and test drive [En...

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

• 2tpoint
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-11 19:15
Terug van weggeweest..... de P2 gebruikershandleiding staat weer online.

https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/

• Mga1600
De fiscalist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:58:
Goeie tip, achteraf monteren...

Zal eens kijken of er iets moois te vinden is. Met zo n klapschermpje lijkt het me niets, moet wel op de ruit geprojecteerd worden.
Die van mij projecteert op de ruit (eigenlijk op een stukje speciale transparante folie die op de ruit geplakt zit).

• foxtrotc
Dakdragers

Heeft iemand net zoals ik dakdragers bij besteld?
Ik wil mij tzt oriënteren op een dakkoffer en ben benieuwd of iemand dit al heeft gedaan. Wat is een fraaie en goede dakkoffer voor op de Polestar?
Ik zou hem willen gebruiken voor zowel extra bagageruimte als snowboard voor wintersport.
Ik heb gezien dat Volvo een aantal fraaie opties aanbiedt, maar is natuurlijk raar om een Volvo koffer op een Polestar te zetten... en als ik snel langs de aftermarket opties kijk wordt ik er nog niet erg enthousiast van. Ik hou niet van grote logo’s en merknamen :)

Alvast dank voor de input!

(Ik hoef geen reacties over wat voor invloed het heeft op het verbruik)

• BartWNL
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:11:
Heel duidelijk is het niet in elk geval en ik begin mezelf wel een zeurpiet te vinden (zal alphabet ondertussen ook wel zo over denken :+ ) . Maar het is op zijn minst bijzonder dat Alphabet niet zelf een prioritering hanteert en blijkbaar at random bestellingen indeelt (of mijn auto was inderdaad niet besteld, dat klinkt een stuk logischer).

Bedacht me net dat het ooit begon met 'medio juni' , dus of 'medio oktober' ook echt oktober betekent....

Eens kijken of andere Alphabet bestellers ook allemaal 11 september hebben gekregen.
Niets te horen gekregen, indicatie na navraag nog steeds 31 augustus

• BartWNL
Drakonian schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:24:

En omdat eerste post (long time lurker, first to to add something 😋): P*2 besteld bij LM in Mei, verwachte levering augustus/september. Thunder, 20”, geen performance pack. Can’t wait
Congrats! Exact dezelfde config, goede keuze :*)

Thanks voor de pics!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
foxtrotc schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:32:
... maar is natuurlijk raar om een Volvo koffer op een Polestar te zetten... en als ik snel langs de aftermarket opties kijk wordt ik er nog niet erg enthousiast van. Ik hou niet van grote logo’s en merknamen :)
Die van Volvo zijn van Thule, dus je kunt ze gewoon met Thule logo kopen.
De Vector staat denk ik erg gaaf op een P2! Maar wel tikje kostbaar...

P8

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:21

WhySoSerious

Be the change.

WhySoSerious schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:52:
Even mezelf quoten, maar ik kom net dit tegen ( https://www.linkedin.com/...c-vehicles-chris-jackson/ );

Afbeeldingslocatie: https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4D12AQGcpPBlbP0uig/article-inline_image-shrink_1500_2232/0?e=1599091200&v=beta&t=D_gdaAgSV-un2_ZmVLudTWxyyZ5aLF8EtkgTPB_bI9g

Dit is de cw-waarde maal de frontaaloppervlakte (A). Een M3 (0,7) zit hier veel beter dan een I-Pace (0,975). Als je dan kijkt naar het verbruik van de auto's (waar de factor gewicht van de wagen dus ook (beperkt) meespeelt zie je dit;

Afbeeldingslocatie: https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4D12AQH8uQiUpNrb3Q/article-inline_image-shrink_1500_2232/0?e=1599091200&v=beta&t=ESrp3n1Qd-stlFVvLGQOcQOtyPeB-X64O6IgCfTCMMY

Uiteindelijk kom je dan hier op uit;

Afbeeldingslocatie: https://media-exp1.licdn.com/dms/image/C4D12AQHqFU8Z6tjjhA/article-inline_image-shrink_1500_2232/0?e=1599091200&v=beta&t=CdSicRopX8wBWrEuvxbtahmuauOTIEtJg04PJSoJekU

Conclusie, koop een Ioniq :+

• tmhe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-11 16:51
Gisteren ook de knoop doorgehakt en de mooie polestar 2 besteld (via alphabet)
Staat in de portal nog niet in bestelling, maar hoop toch wel dat die voor het eind wordt geleverd. Fingers crossed.
Kan niet wachten!!

Specs Polestar 2: Kleur'Moon' (nog weinig echte pics gezien), 20 inch velgen, trekhaak en heb ook de dakdragers besteld (voor dakkoffer en/of fietsen opdak)

• Philipvm

ik zou zeggen;” zoek een mooie lader uit”. Sommige zijn foeilelijk en groot. Zelf heb ik voor een Wallbox gekozen die 17x17x5 cm is, gezichtherkenning heeft en tot 32 A op 3 fase kan laden.
Kijk gewoon wat je een mooie vindt; je kijkt er elke dag tegenaan...... ;-)

• kige
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-07-2022
Van zodra iemand een (test)rit doet, hoor ik graag hoe de geluidskwaliteit is. Ik lees dat de Harman Kardon installatie 13 speakers heeft 600 watt levert (is vaak voor interpretatie vatbaar) en samenwerkt met Dirac tuning software.

• Philipvm
foxtrotc schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:32:
Dakdragers

Heeft iemand net zoals ik dakdragers bij besteld?
Ik wil mij tzt oriënteren op een dakkoffer en ben benieuwd of iemand dit al heeft gedaan. Wat is een fraaie en goede dakkoffer voor op de Polestar?
Ik zou hem willen gebruiken voor zowel extra bagageruimte als snowboard voor wintersport.
Ik heb gezien dat Volvo een aantal fraaie opties aanbiedt, maar is natuurlijk raar om een Volvo koffer op een Polestar te zetten... en als ik snel langs de aftermarket opties kijk wordt ik er nog niet erg enthousiast van. Ik hou niet van grote logo’s en merknamen :)

Alvast dank voor de input!

(Ik hoef geen reacties over wat voor invloed het heeft op het verbruik)
Heb ook dakrails besteld. Heb al een Hapro dakkoffer voor mijn huidige BMW 5 Touring. Prima koffer; stevig sluitsysteem; beide kanten te openen en degelijke en eenvoudige bevestiging aan rails.
Voor lange reizen met 4 volwassenen is dakkoffer ideaal (ja..verbruik....maar wel meer spullen mee)

• De fiscalist
Ook van een 5 serie touring naar de polestar 2?...

• BartWNL
Ook 2 Polestars op Belgische platen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWdmkXBaR1ZsubxNm_ZfQyDN1YQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imooM1EVdJZmdjSkqkpQW09G.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
het komt wel dichtbij zo voor jullie heh :)
ik nog 5 maandjes ongeveer (en een week denk ik)

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10 08:08
Donkere ramen achter de B-stijl. Zie het graag vanuit de fabrikant mogelijk. Het is even een aanname, maar het lijkt me dat door een after market folie de ruit niet in 1000 stukjes uit elkaar kan vallen? Lijkt me niet handig als de auto in het water of op de kop beland en de deur kan niet meer open.

• Poleposition
Afrokwijt schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:01:
[...]

Donkere ramen achter de B-stijl. Zie het graag vanuit de fabrikant mogelijk. Het is even een aanname, maar het lijkt me dat door een after market folie de ruit niet in 1000 stukjes uit elkaar kan vallen? Lijkt me niet handig als de auto in het water of op de kop beland en de deur kan niet meer open.
De ruiten zijn gelaagd, wat duidelijk in de handleiding staat, en zullen dus niet In duizend stukjes vallen.
Hoera dat er geen extra verduistering in de achterruiten zit. Het zicht rondom en zeker naar achter is namelijk een zwak punt.

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10 08:08
Ik vind het wel fijn voor een beetje privacy, wat minder makkelijk te zien of er iets op de achterbank ligt en wie er zit. Niet de donkerste variant maar gewoon beetje donkerder.

• Poleposition
Maar in een parkeergarage manoeuvreren wordt er niet makkelijker op.

• Philipvm
De fiscalist schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:19:
Ook van een 5 serie touring naar de polestar 2?...
Yep! We rijden niet veel meer ( <10000 km/jr) dus diesel is dan overbodig duur :-)

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Poleposition schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:37:
Daar heb je dan straks de 360° top view voor.

• JohnDoe77
Net als niet op de P8; head up display. Echt super als je daar eenmaal aan gewend bent en jammer dat het niet te bestellen is.

• JohnDoe77
vandijk schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:06:
[...]

- vakje voor zonnebril
- ijskrabber bij tankdop
- 220v aansluiting
Als het goed is zit optie twee wel op de P8...

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 19:44
Poleposition schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:37:
Je hebt toch gezien dat je rondom camera’s hebt hè en bij wisselen van rijbaan BLIS?

Ik ga de mijne zeker laten blinderen.

| Losing my religion |

• tzeunis
Prachtig die witte met Swedish Gold... Kan niet wachten tot oktober.

| Losing my religion |

• Poleposition
AartJW schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Daar heb je dan straks de 360° top view voor.
tzeunis schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Je hebt toch gezien dat je rondom camera’s hebt hè en bij wisselen van rijbaan BLIS?
Bij het maneuvreren tussen de betonnen palen in een parkeergarage en op de cm rijden vertrouw ik toch ook nog op eigen zicht.

360 view heb ik nog niet ervaren of je daar echt zo heel precies mee kan manoeuvreren ?

Er is ook volgende situatie. Je komt aan aan drukke steenweg, kruist deze om naar links mee te rijden, wacht even op een midden »eilandje » na eerst de strook van het naar links komende te hebben overgestoken en wil dan invoegen in het van rechts komende verkeer. Dan sta je dus lichtjes scheef te wachten en probeer je het verkeer via de hoek links achter van je auto in te schatten. Aan Blis heb je dan niets (eigen ervaring) en met de Golf die ik heb is dat een echt drama. Mijn zicht verminderen via een donkere ruit is voor mij geen optie.

• tzeunis
Bij mijn vorige en huidige auto zit er bij de blis ook kruis verkeer waarschuwing op en bij de polestar ook. Werkt tot nu toe feilloos. Werkt alleen maar onder de 15km/uur maar in de door jouw beschreven situatie, perfect met een correcte waarschuwing.

Maar blijft afwachten hoe de P2 dat gaat doen

[ Voor 9% gewijzigd door tzeunis op 04-07-2020 13:35 ]

| Losing my religion |

• foxtrotc
Montalbano schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Die van Volvo zijn van Thule, dus je kunt ze gewoon met Thule logo kopen.
De Vector staat denk ik erg gaaf op een P2! Maar wel tikje kostbaar...
Die is wel fraai ja, die zag ik ook als meest luxe Volvo-optie. Wist niet dat het eigenlijk een thule is.
Zouden daar ook weekendtassen in passen of zou ie daar te laag voor zijn?
Ik wil wel een logo-loos exemplaar :)

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-11 19:49
BartWNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:36:
De eerste foto van een P2 op NL kenteken *O*

[Afbeelding]
Dit is denk ik een thunder?
Blijft lastig die kleuren via de configurator en the real deal.

• JohnDoe77
M.Koers schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Dit is denk ik een thunder?
Blijft lastig die kleuren via de configurator en the real deal.
Klopt, dit is Thunder! Erg diverse kleur met verschillende tinten afhankelijk van de situatie.
Pagina: 1 ... 25 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.