Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 247 Laatste
Acties:
  • 1.471.284 views

• MarvinOA
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-05-2023
Bijzonder passage uit de handleiding:
Het bestuurdersdisplay toont informatie over o.a. snelheid, verkeersbordinformatie, waarschuwings- en controlesymbolen en informatie over de accu. Op het bestuurdersdisplay kunnen ook inkomende gesprekken worden aangegeven of informatie over de track die wordt afgespeeld. Het is te bedienen met de twee knoppensets op het stuurwiel.
Inkomende gesprekken en informatie over muziek kan worden weergegeven in bestuurdersdisplay. Dat is de eerste keer dat ik dat lees.

• MarvinOA
Gisteren kreeg ik een mailtje van Polestar support. Heb nog geen officiële overeenkomst mail gehad zoals sommigen hier, maar dus wel deze mail:
Beste Marvin,

Alvorens bedankt voor uw interesse in Polestar.

De verwachte leverdatum vindt ergens medio in Augustus plaats.
Over een paar weken hebben we meer inzicht over de leveringstermijnen en uiteraard wordt u hierover geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Uw Polestar Team

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:43
Poleposition schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:36:
[...]

[...]

360 view heb ik nog niet ervaren of je daar echt zo heel precies mee kan manoeuvreren ?
360 gr camera is heel fijn maar niet zaligmakend. Het beeld is een compilatie door de computer samengesteld. Bijvoorbeeld een lantaarnpaal zie je alleen als een klein rondje als het beeld op 360 gr staat. In een krappe parkeergarage met kolommen kijk je die gemakkelijk over het hoofd.
Je kunt natuurlijk het beeld ten alle tijde omzetten naar een van de 4 echte beelden dat is soms beter.

In zijn algemeenheid vond ik getinte ramen aan de buitenzijde heel mooi staan, maar in de auto vind ik het erg benauwend

[ Voor 9% gewijzigd door Mga1600 op 04-07-2020 16:00 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

• Poleposition
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-10-2022

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:58
Voor het eerst dat ik er echt wat over lees..

Power consumption was a little difficult to get a really good impression of during our test round, where we were more concerned about motor power than saving power, but we can at least note that power consumption stabilized somewhere between 22 and 24 kWh / 100 km during smooth motorway driving at exactly 100 km / h on average.

300km range op de snelweg dus ongeveer

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• PvS_68
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:40
MarvinOA schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:15:
Bijzonder passage uit de handleiding:

[...]

Inkomende gesprekken en informatie over muziek kan worden weergegeven in bestuurdersdisplay. Dat is de eerste keer dat ik dat lees.
Dat is inderdaad ook nieuw voor mij. Heb ergens gezien dat er 3 modi zijn, maar daar was geen enkele bij waarin telefoon en media genoemd werd.

• Mga1600
4v4t4r schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:41:
[...]

Voor het eerst dat ik er echt wat over lees..

Power consumption was a little difficult to get a really good impression of during our test round, where we were more concerned about motor power than saving power, but we can at least note that power consumption stabilized somewhere between 22 and 24 kWh / 100 km during smooth motorway driving at exactly 100 km / h on average.

300km range op de snelweg dus ongeveer
Best hoog toch?
Maar “... stabilized........” suggereert dat het een gemiddelde waarde betreft. Hopelijk is de actuele waarde bij 100 kmh lager.

[ Voor 10% gewijzigd door Mga1600 op 04-07-2020 17:11 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:44
Als het inderdaad 100km/h is dan is het wel wat te hoog ja. Helemaal met de huidige temp. Met 100km/h en 20/25 graden buiten zit ik op ~15kWh per 100km met de Model 3 LR/AWD en 19 inch. 20+ kWh bij die snelheid lijkt me niet te kloppen. Een X/EQC/IPace doet minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 04-07-2020 17:11 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• 4v4t4r
Inspired schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:10:
[...]

Als het inderdaad 100km/h is dan is het wel wat te hoog ja. Helemaal met de huidige temp. Met 100km/h en 20/25 graden buiten zit ik op ~15kWh per 100km met de Model 3 LR/AWD en 19 inch. 20+ kWh bij die snelheid lijkt me niet te kloppen. Een X/EQC/IPace doet minder.
Ja ik vind het wel fors (tenzji je met hoog bedoeld het aantal kms :) )dan zal de XC40 nog een stuk lager uitvallen.. Maar ze hebben het over een gemiddelde van 100km/u - maar voor hetzelfde geld trekken ze steeds als een gek op naar die snelheid.. het zegt nog niet alles !

• Poleposition
Om een gemiddelde van 100 te halen moet je eerder 120 op je teller rijden. Dat het verbruik Een stuk hoger zal liggen dan bij de M3 was te verwachten als je 1. zag dat de P8 in de prijslijst net geen 2,2 ton woog (weten we al sinds begin van dit jaar) 2. De P2 meer dan 250 kg meer weegt dan een gelijkwaardige M3.
Maar ik vind het niet zo erg. Dat gewicht zit zeker in de soliditeit van de auto en is niet zozeer niet kunnen maar niet willen bij Polestar, denk ik.

Verbruik zal wellicht iets beter zijn dan I Pace (iets zwaarder -hoger)en veel beter dan de Audi’s en Mercedes, want die zijn nog 300 kg zwaarder.

De 470 km (eigenlijk 471) gold alleen voor de 19 inch met lage rolweerstand Michelin Primacy 4’s en niet voor de Conti’s 20 inches. (430-440 km?). Met de 19 inches zal het verbruik wellicht 5 tot 10% lager liggen, en nog comfortabeler.

• PvS_68
Die hele verbruiksdiscussie moet je toch met een emmer zout nemen dank ik. Onderaan staan de (verbruiks)cijfers van een TM3 en de P2 bijv:
battery capacity: TM3: 65kWh P2: 78kWh
consumption: TM3: 16kWh/100km P2: 15,6kWh/100km
range (WLTP): TM3: 560km P2: 470km

Als ik de range zelf uitreken op basis van die cijfers kom ik op het volgende uit:
TM3: 406km P2: 500km

Leuke theoretische waarden die dus niet kloppen en de praktijk zal het uit moeten wijzen, denk ik.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11 15:17
vandijk schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Ik kom van een Skoda Sujperb, dus er zullen wat 'simply clever' zaken zijn, die ik ga missen:
- via infotainment systeem dempers instellen
- parkeerkaart/parkeer bonnetjes houder bij de voorruit
- vakje voor zonnebril
- achterbank neerklappen vanuit de kofferbak
- ijskrabber bij tankdop
- 220v aansluiting
Gelukkig heb je met een EV een standkachel, dus de ijskrabber heb je niet meer nodig ;) . En een parkeerkaartje in 2020 ...? :+

Leuk om de eerste NL kentekens te zien! Zag toevallig de P1 in het dorp rijden, echt een gave auto. Ik ben heel benieuwd naar de P2 in het echt.
Zodra ik die een keer op een parkeerplaats zie maar eens naar binnen loeren ;) !

• 4v4t4r
PvS_68 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:37:
Die hele verbruiksdiscussie moet je toch met een emmer zout nemen dank ik. Onderaan staan de (verbruiks)cijfers van een TM3 en de P2 bijv:

Als ik de range zelf uitreken op basis van die cijfers kom ik op het volgende uit:

Leuke theoretische waarden die dus niet kloppen en de praktijk zal het uit moeten wijzen, denk ik.
Oh ja absoluut zal de praktijk het ons vertellen.. de 1 rijd anders dan de ander. Voor mijn dagelijks gebruik zie ik nul issues vwb de range.. het zijn eerder de werk tripjes Duitsland in of vakantie waar mn intresse naar uitgaat. Ja ik zal die 400+ pk in het begin best grappig vinden, maar ik vermoed dat de range een leuker spel voor me word (hoeveel kan ik eruit persen) :)

• Inspired
PvS_68 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:37:

Wat zijn dit voor waarden dan? Accu van de Model 3 klopt al van geen kant. P2 ook niet trouwens. Ze hebben beide netto 72.5kWh. Dat de P2 zuiniger gaat zijn is ook onwaarschijnlijk. De EVDB waarden zullen redelijk in de richting zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 04-07-2020 18:24 ]

• Poleposition
Battery M3 LR Dual motor : 75 Kw . Bruikbaar : 72,5 Kw
Batterij P2 : 78 Kw . Bruikbaar : 75 Kw

Dat is toch wat je op vele plaatsen op het internet leest.

• Ronndr83
  • Laatst online: 07-07-2023
Weet iemand wat de verschillende orderstatussen zijn? Ik sta nog op lopende aanvraag (vrij vage status) bij mijn account op polestar.com.

• Inspired
Poleposition schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:41:
Battery M3 LR Dual motor : 75 Kw . Bruikbaar : 72,5 Kw
Batterij P2 : 78 Kw . Bruikbaar : 75 Kw

Dat is toch wat je op vele plaatsen op het internet leest.
Op veel ook 72.5 bruikbaar. Maar goed, de hierboven genoemde kWhs kloppen iig niet.

P8 heeft volgens de datasheet 75 usable. Dan zou je verwachten dat de P2 dat ook heeft. Waarbij EV DB wel met 72.5 voor de P2 komt en 75 voor de P8.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 04-07-2020 19:06 ]

• FirstEV
  • Laatst online: 05-11 22:35
JohnDoe77 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:25:
Leuk de eerste P2 op NL platen. Voor een pop-up?

Heeft iemand idee of op de P8 ook Een homelink functie zit? Is er al een handleiding voor de P8?
Mga1600 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:20:
[...]

Zit er niet op bij mijn weten, bij geen enkele volvo die ik ooit kocht zat was dat zo. Amerikaanse uitvoeringen hebben dat wel meestal , dus het zal hier ook wel als optie te monteren zijn denk ik.
Maar met het in de auto ingebouwde Google Assistent kun je.natuurlijk ook stem-commando’s uitdelen aan je thuis-hardware als je daar wat hardware voor hebt. Die uitleg zit ook ergens in een YouTube video verwerkt - weet alleen niet meer waar ik het gezien heb....
Er is al eerder aangegeven dat Homelink aangeboden wordt op een 'normale' XC40. En als je erbij optelt dat bij de P2 het onderdeel is van de Pilot pack, dan is de kans groot dat het ook bij de P8 aangeboden zal worden.

• Poleposition
Geen idee waarom EV database het evangelie zou zijn. En vele gegevens zijn schattingen. Uiteraard is het onmogelijk dat het bruikbaar vermogen bij De P8 anders zou zijn dan dat van de P2. Daar zitten ze in ieder geval fout. En als RDW 220 km/u topsnelheid aangeeft is dit dan niet officieel en correct?

• Inspired
Poleposition schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:28:
Geen idee waarom EV database het evangelie zou zijn. En vele gegevens zijn schattingen. Uiteraard is het onmogelijk dat het bruikbaar vermogen bij De P8 anders zou zijn dan dat van de P2. Daar zitten ze in ieder geval fout. En als RDW 220 km/u topsnelheid aangeeft is dit dan niet officieel en correct?
Evangelie niet maar vaak wel accuraat. RDW geeft volgens mij helemaal geen topsnelheid weer. Sites als EV DB moeten gokken omdat het blijkbaar lastig is om gewoon een datasheet beschikbaar te stellen.

• Poleposition
In een vorige post hield iemand dit wel voor: gewicht en top

• Inspired
Poleposition schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:56:
In een vorige post hield iemand dit wel voor: gewicht en top
Gewicht wel, top volgens mij niet.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Inspired schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Evangelie niet maar vaak wel accuraat. RDW geeft volgens mij helemaal geen topsnelheid weer. Sites als EV DB moeten gokken omdat het blijkbaar lastig is om gewoon een datasheet beschikbaar te stellen.
Accuraat? Pas als ik het eerste YouTube filmpje zie van iemand die 1000km in een P2 of P8 heeft gereden geloof ik iets van de verbruiksnummers. Tot die tijd is het koffiedik kijken, ook voor EVDB.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Poleposition
ARR63 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:29:
De eerste twee in Nederland geregistreerde P2’s wegen 2.098 kg volgens RDW.
De topsnelheid bedraagt 220km/h.

Gezien de fiscale waarde van € 67.000 voor beide P2’s vermoed ik een PP, metaallak en trekhaak.
Gelijk aan de configuratie zoals ik besteld heb.
Zelf kan ik als Belg niet op RDW en kan het dus niet nagaan.

Ander punt : enkel uren geleden zijn in de Noorse pers artikelen verschenen over de chassisafstelling en daar gaat de chassis ingenieur specifiek in op de zeer bizarre keuze om voor de voor en achterwielen verschillende velgen te gebruiken, hoewel de banden dezelfde maat hebben.

Velgen op vooras zijn 1 inch smaller (8 inch ipv 9 inch achteraan) om een responsiever stuurgedrag te bekomen volgens deze ingenieur.

• BartWNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-11 13:09
De sequence van de P2 blijft wel heel vet.

https://www.instagram.com...sih/?igshid=1ga7gf35m1qn5

• Afrokwijt
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-10 08:08

• AartJW
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:14
Nice! :Y

Open:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpx1Fejd_P9WZTpeC91XYZGT-AY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/5uKBBlVOlJLdImzsoYEdQWnD.gif?f=user_large

En weer dicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhGRm-KYhY6BA4YN-YmVs-as7LQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/H3jUvgrpnN05farV35LXfJ3i.gif?f=user_large

• PvS_68
Inspired schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:23:
[...]

Wat zijn dit voor waarden dan? Accu van de Model 3 klopt al van geen kant. P2 ook niet trouwens. Ze hebben beide netto 72.5kWh. Dat de P2 zuiniger gaat zijn is ook onwaarschijnlijk. De EVDB waarden zullen redelijk in de richting zitten.
Deze waarden stonden onderaan op de pagina van het review filmpje. Je ziet idd overall andere waardes. Al helemaal over de netto capaciteit. Vandaar. Gewoon afwachten dus.

• ARR63
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-09 06:51
Klopt. RDW geeft geen topsnelheid via kentekencheck.
Ik heb de gegevens via Finnik achterhaald.
De topsnelheid varieert op internet van 205 km/h tot 225 km/h (AutoWeek).
Welke opgave juist is?
Finnik is in mijn ogen vrij nauwkeurig/betrouwbaar.

Ik zal persoonlijk de topsnelheid niet gaan halen/rijden.
Polestar 2 gaat mij meer om de nieuwe rijbeleving.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:35

review met Engelse ondertiteling.

[ Voor 32% gewijzigd door BlacKstaR- op 05-07-2020 02:05 ]

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
foxtrotc schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:42:
[...]

Die is wel fraai ja, die zag ik ook als meest luxe Volvo-optie. Wist niet dat het eigenlijk een thule is.
Zouden daar ook weekendtassen in passen of zou ie daar te laag voor zijn?
Ik wil wel een logo-loos exemplaar :)
Ja hoor die passen wel. Ik heb de Space Design 520, lijkt nog platter maar passen ook tassen in. Ik heb er ook een setje passende tassen bijbesteld.

P8

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
Doet mij denken aan Kitt car :)

Zouden we op onze smartphone dan ook het volgende kunnen doen?

"OK Google, breng mijn auto"
Of
"OK Google, waar is mijn auto?"

Het tweede zal meer waarschijnlijk zijn dan het eerste vermoed ik

• Mga1600
S2000jan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:30:
[...]

Doet mij denken aan Kitt car :)

Zouden we op onze smartphone dan ook het volgende kunnen doen?

"OK Google, breng mijn auto"
Of
"OK Google, waar is mijn auto?"

Het tweede zal meer waarschijnlijk zijn dan het eerste vermoed ik
Of je dat tweede punt direct met Google op je telefoon kunt weet ik niet (i.i.g. niet met een iPhone denk ik) maar met de app op je telefoon kun je in ieder geval wèl altijd je auto terugvinden (en de status ervan bekijken en aanpassen).

[In de huidige VOC app kun je alvast een reisdoel opzoeken en naar het navigatie systeem sturen. De app maakt gebruik van google maps. Maar op een iPhone kun je dat niet met stemcommando’s gebruiken maar moet je ‘typen’.
En je kunt ook alvast de standkachel starten, de stoelverwarming en stuurverwarming activeren etc.
Ik was daar al erg blij mee, maar het zou allemaal nog beter en uitgebreider worden heeft Volvo gezegd..., ben benieuwd.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 12:27
Geen echt goede review... tech reviewer die de auto test. Paar opmerkingen, maar weinig onderzoek gedaan naar de auto van te voren. Aan andere kant misschien goed ook weer, zo zien veel mensen hem die de kennis niet hebben...

Zie ook al diverse reviewers de sensor niet weten voor openen achterklep: https://support.polestar....sluiten-met-voetbeweging/

Alleen zou er eerst een sensor over hele breedte zitten en lijkt dit nu toch alleen in het midden volgens de handleiding...

• Mga1600
Arnold schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Geen echt goede review... tech reviewer die de auto test. Paar opmerkingen, maar weinig onderzoek gedaan naar de auto van te voren. Aan andere kant misschien goed ook weer, zo zien veel mensen hem die de kennis niet hebben...

Zie ook al diverse reviewers de sensor niet weten voor openen achterklep: https://support.polestar....sluiten-met-voetbeweging/

Alleen zou er eerst een sensor over hele breedte zitten en lijkt dit nu toch alleen in het midden volgens de handleiding...
Inderdaad, hoewel positief, is dit verslag een zeer oppervlakkig verhaal waar je als geïnteresseerde toeschouwer echt helemaal niets uit haalt........

Een sensor over de hele breedte lijkt me erg lastig in de praktijk - dat zou regelmatig tot ongewenst openen leiden (en dus tot zeer onwenselijke kopstoten....).
Een bewuste - naar voren gerichte - trap op specifieke locatie werkt heel prettig weet ik uit ervaring. Bij mijn Volvo was de ‘werkende breedte’ van die locatie zo’n 30 cm denk ik - in de praktijk meer dan genoeg.

Ik lees in je post dat de sensor bij een P2 in het midden zit? Als er een trekhaak op komt zal hij dan wel verplaatst worden. Dat was bij mijn Volvo ook het geval (een cm of 50 naar links)

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 05-07-2020 10:09 ]

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 14:17
Arnold schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Mee eens. Aan de ene kant is het altijd goed als er iemand zonder alteveel voorkennis/bias naar kijkt, want zo krijg je een objectief beeld (of een beeld dat beter past bij de gewone huis-tuin-en-keuken-rijder die verder niet zo veel met gadgets en auto's heeft), maar ik vond deze review op sommige momenten overkomen alsof hij überhaupt nog nooit een auto had gezien:

- Wat gek dat voor frunk met het hendeltje open gaat (dat voor 99% vd auto's ook zo werkt).
- Oh ik weet niet hoe de achterklep open moet dus dan 'moet' het met de afstandsbediening.
- Oh een tankklep die je zelf dicht moet doen? Wat ingewikkeld!
- Help een stuur met knoppen! Doe mij maar een touch-screen. :')

Ik vind veel van die 'klassieke ' elementen juist een groot voordeel, waardoor alles in principe intuïtief werkt maar waarbij je, als je dat leuk/handig vindt, ook veel dingen via app/afstandbediening/console kan bedienen. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening. :) Kan niet wachten totdat ik er zelf even in mag zitten en rijden.

There can be only fun

• FirstEV
Hij zegt zelf dat hij vooral met elektrische auto's ervaring heeft. Ik vermoed een Tesla-aanhanger, want daar wordt inderdaad vrijwel alles via scherm of app bedient. (Incl. openmaken van dashboardkastje.)

Het belangrijkste is dat hij overall erg positief is over de auto.

• FirstEV
De remlichten zijn dus oranje??
Ik dacht altijd dat ze verplicht rood moesten zijn.

• Mga1600
Van een Zweedse autojournalist mag je toch verwachten dat hij wel eens in een eigentijdse Volvo heeft gezeten? Of op zijn minst naar een videootje daarvan gekeken had.
Dan zou hij heel veel ‘kunstjes’ en knopjes herkend moeten hebben (doe ik in ieder geval wel)
En als hij inderdaad Tesla-rijder is zou je veel meer vergelijking van hem willen horen.
En hij vindt het scherm mooi, maar Verteld niet waarom en laat niet zien wat je er allemaal mee kunt doen.
Oprecht een knullige review

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
FirstEV schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:17:
[...]

[...]

Er is al eerder aangegeven dat Homelink aangeboden wordt op een 'normale' XC40. En als je erbij optelt dat bij de P2 het onderdeel is van de Pilot pack, dan is de kans groot dat het ook bij de P8 aangeboden zal worden.
Enig idee waar je dat gevonden hebt? Ik heb beide prijslijsten nagekeken en kom nergens homelink tegen. Begreep dat het vooral in Amerika geleverd wordt, maar hier niet. Maar als jij ergens iets gezien hebt, hoor ik het natuurlijk graag! :*)

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 12:27
Mga1600 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:34:
Van een Zweedse autojournalist mag je toch verwachten dat hij wel eens in een eigentijdse Volvo heeft gezeten? Of op zijn minst naar een videootje daarvan gekeken had.
Dan zou hij heel veel ‘kunstjes’ en knopjes herkend moeten hebben (doe ik in ieder geval wel)
En als hij inderdaad Tesla-rijder is zou je veel meer vergelijking van hem willen horen.
En hij vindt het scherm mooi, maar Verteld niet waarom en laat niet zien wat je er allemaal mee kunt doen.
Het is geen autojournalist, maar een tech journalist. Hij zegt ook dat ie alleen electrische auto's heeft gereden...
Wat ik denk wat hij bedoelde is dat er natuurlijk in de tech wereld erg veel aandacht is dat dingen 'logisch zijn' zonder handleiding, maar dat een auto dat zeker niet heeft. Maar hij stipt ook zeker aan dat Polestar meer een 'conventionele' autoervaring heeft willen neerzetten.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:04:
[...]
Gewicht wel, top volgens mij niet.
Je zult wel naar een andere post verwijzen, maar zie mijn post van 1 april 2020, 16.24 uur: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61948872

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• PvS_68
Arnold schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Het is geen autojournalist, maar een tech journalist. Hij zegt ook dat ie alleen electrische auto's heeft gereden...
Wat ik denk wat hij bedoelde is dat er natuurlijk in de tech wereld erg veel aandacht is dat dingen 'logisch zijn' zonder handleiding, maar dat een auto dat zeker niet heeft. Maar hij stipt ook zeker aan dat Polestar meer een 'conventionele' autoervaring heeft willen neerzetten.
Kun je in Zweden (of waar hij ook vandaan komt) je rijbewijs halen zonder te weten hoe een tankklepje en motorkap open en dicht moet? Als het al kan zegt die onwetendheid nog steeds meer over hem dan over de P2, is mijn mening.

• Philipvm
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoe zit het met "Goodbye carkeys"? Ik was in de veronderstelling dat unlock via je eigen telefoon mogelijk zou zijn..... Natuurlijk een backup met een keycard of iets dergelijks, maar info verkijgen via de Polestar Connect-link op de website werkt niet goed.....
Weer zo'n online-probleempje dat voor een online merk niet zou mogen...

Hoe dan ook; nergens wordt er over gesproken in de reviews of handleiding.
Iemand enig idee?

https://www.polestar.com/nl/news/polestar-digital-key

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQxGw1fRKfpgbJS9X7Gx2van4zo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z8LHfurYnTsBcddxdPK7iWQn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Philipvm op 05-07-2020 11:37 ]

• Claude
  • Niet online
Mga1600 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:34:
[...]

De testverslagen, die we tot nu toe hebben gezien, zijn het resultaat van de indrukken tijdens een testrit van (max.) 3 uur voor een beperkte groep journalisten. De in-depth reviews, waar we eigenlijk op wachten, zullen meer doorlooptijd vergen. Dat vraagt dus even geduld voordat Björn, Autogefühl en anderen hun licht laten schijnen over de Polestar 2.

• FirstEV
JohnDoe77 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:37:
[...]

Enig idee waar je dat gevonden hebt? Ik heb beide prijslijsten nagekeken en kom nergens homelink tegen. Begreep dat het vooral in Amerika geleverd wordt, maar hier niet. Maar als jij ergens iets gezien hebt, hoor ik het natuurlijk graag! :*)
https://www.volvocars.com...tarten-en-rijden/homelink

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:30
PvS_68 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:11:
[...]

Kun je in Zweden (of waar hij ook vandaan komt) je rijbewijs halen zonder te weten hoe een tankklepje en motorkap open en dicht moet? Als het al kan zegt die onwetendheid nog steeds meer over hem dan over de P2, is mijn mening.
Als elke EV in die prijsklasse dat soort dingen automatisch maakt, gemakkelijk toegankelijk maakt via het scherm / sleutel, en dan nog eens zonder extra vergrendeling, dan is het inderdaad toch even zoeken naar hoe je het moet doen bij de Polestar als het daar ontbreekt?
Dat je dan niet onmiddelijk denkt dat dit zou zijn zoals bij een ICE kan bij iedereen gebeuren.

Die frunk storage ruimte ga je wel amper/nooit gebruiken dankzij de manier dat ze het nu gebouwd hebben.

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:36
Gisteren in 1 klap de gehele interesse verloren in een P2. Lang over nagedacht over het bestellen er van ivm met niet duidelijk van waar je naartoe kon als er iets was met je P2. Ben eind vorig jaar bij ban Volvo geweest en konden me toen niks vertellen.

Gisteren toch nog maar eens langs geweest om te vragen hoe het nou zat. Ik werd gewoon bijna direct de deur gewezen. Meneer kwam erg agressief en geïrriteerd over. Toen ik vroeg of we straks ook met een P2 bij hun terecht konden.

Meneer gaf dus meteen als antwoord: nee!!
Het is geen Volvo maar een Polestar. Wij weten zelf niks en daarvoor moet je dan bij Polestar zijn.

Totaal niet een antwoord waar we op gehoopt hadden maar meteen wel duidelijk dat er dus gewoon niet duidelijk is waar je straks moet aankloppen als er wel wat met je auto is. En de kans is groot dat er iets mee is omdat Polestar dus nieuw is qua merk. Dus toen ook meteen de keuze gemaakt om niet meer voor een P2 te gaan wat super jammer is want wij vinden de auto en het hele gebeuren eromheen super gaaf.

Zijn dan ook meteen naar de Audi dealer gegaan om maar weer eens te oriënteren voor een etron.

• Mga1600

• secret17
syntesia schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:53:
Gisteren in 1 klap de gehele interesse verloren in een P2. Lang over nagedacht over het bestellen er van ivm met niet duidelijk van waar je naartoe kon als er iets was met je P2. Ben eind vorig jaar bij ban Volvo geweest en konden me toen niks vertellen.

Gisteren toch nog maar eens langs geweest om te vragen hoe het nou zat. Ik werd gewoon bijna direct de deur gewezen. Meneer kwam erg agressief en geïrriteerd over. Toen ik vroeg of we straks ook met een P2 bij hun terecht konden.

Het is geen Volvo maar een Polestar. Wij weten zelf niks en daarvoor moet je dan bij Polestar zijn.

Totaal niet een antwoord waar we op gehoopt hadden maar meteen wel duidelijk dat er dus gewoon niet duidelijk is waar je straks moet aankloppen als er wel wat met je auto is. En de kans is groot dat er iets mee is omdat Polestar dus nieuw is qua merk. Dus toen ook meteen de keuze gemaakt om niet meer voor een P2 te gaan wat super jammer is want wij vinden de auto en het hele gebeuren eromheen super gaaf.

Zijn dan ook meteen naar de Audi dealer gegaan om maar weer eens te oriënteren voor een etron.
Ik snap je frustratie, maar ik zou persoonlijk mijn interesse in de P2 niet laten afhangen van een geirriteerde verkoper van Volvo. Ik heb zelf een V40 en mijn onderhoud e.d. loopt dan ook via de lokale Volvo dealer. Toen ik de P2 ging bestellen heb ik daar gevraagd of zij hem ook in onderhoud konden nemen en dat was het geval, dus dat is mooi voor mij meegenomen. Polestar heeft die afspraak echter maar met een beperkt aantal Volvo-dealers gemaakt (zo lijkt het), en met jouw dealer dus kennelijk niet.

Waar de frustratie van de verkoper waarschijnlijk vandaan komt is dat veel mensen automatisch naar hun Volvo-dealer gaan met vragen over de P2 en ze dan altijd nee moeten verkopen. Ik heb laatst ook nog gebeld naar de dealer over de proefrit en kreeg toen ook een gehaaste, zuchtende verkoper aan de lijn die niet wist wanneer de Polestar er zou zijn en het wel zou laten weten wanneer dat het geval is. Ik denk dat ze zich een beetje overspoeld/overvraagd voelen over een auto die feitelijk niet hun merk is.

Als ik jou was zou ik aan Polestar vragen welke (Volvo) dealer in jouw omgeving wel een afspraak met ze heeft gemaakt m.b.t. onderhoud en/of demo-model. Ik verwacht dat als je die dealer aan de lijn krijgt je veel vriendelijker te woord wordt gestaan.

There can be only fun

• Laurent1602
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-11-2023

Die zal dan ook een slechte dag gehad hebben lijkt me... Het is al meermaals bevestigd dat je bij de (meeste) Volvo dealers terecht zal kunnen. Ook qua betrouwbaarheid lijkt mij dat je redelijk safe zit, want het is qua techniek eigenlijk ook voor 80% ‘gewoon een Volvo’. Ik zou de P2 toch nog niet zomaar afschrijven ;)

• Mga1600

Dacht dat het vrij duidelijk was: Polestar heeft 4 verkoopcentra en een geselecteerd aantal dealerbedrijven van Volvo voor service. Mijn dealer is ook niet blij met deze situatie temeer omdat de Polestar 2 natuurlijk het V40-1 verkoopsucces gekannibaliseerd heeft (Polestar 2 zou eigenlijk de V40-2 worden).

Maar als je bij de Audi vraagt om een folder voor een Bentley krijg je die ook niet - hoewel het hetzelfde concern is.

• syntesia
Ja dat het een gefrustreerde verkoper was dat was meteen duidelijk. Maar als Ban Volvo Amsterdam niet eens een service point van Polestar word... Waar dan wel. 50% van die P2 gaat straks hier in de omgeving rijden en dat er nog zoveel onduidelijk is in deze tijd terwijl de leveringen zijn gestart maakt het wel allemaal heel twijfelachtig. En dat je van A en B word gestuurd.

• secret17
syntesia schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:04:
Ja dat het een gefrustreerde verkoper was dat was meteen duidelijk. Maar als Ban Volvo Amsterdam niet eens een service point van Polestar word... Waar dan wel. 50% van die P2 gaat straks hier in de omgeving rijden en dat er nog zoveel onduidelijk is in deze tijd terwijl de leveringen zijn gestart maakt het wel allemaal heel twijfelachtig. En dat je van A en B word gestuurd.
Ik weet natuurlijk niet hoe die onderhandelingen tussen Volvo (dealers) en Polestar lopen, maar misschien kiezen sommige dealers er bewust zelf niet voor om servicepunt van Polestar te worden. Er zitten ten slotte ook kosten aan verbonden en misschien vinden sommige dealers de marges te laag of hebben ze gewoon de capaciteit niet...

There can be only fun

• syntesia
secret17 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:07:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe die onderhandelingen tussen Volvo (dealers) en Polestar lopen, maar misschien kiezen sommige dealers er bewust zelf niet voor om servicepunt van Polestar te worden. Er zitten ten slotte ook kosten aan verbonden en misschien vinden sommige dealers de marges te laag of hebben ze gewoon de capaciteit niet...
Ja dat kan ik ook wel begrijpen. Maar vanuit Polestar zou er dan nu toch een lijstje moeten zijn met garages waar je wel terecht kan als er wat is. En niet Polestar elke keer moet bellen voor een pickup.

• Mga1600
syntesia schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Ja dat kan ik ook wel begrijpen. Maar vanuit Polestar zou er dan nu toch een lijstje moeten zijn met garages waar je wel terecht kan als er wat is. En niet Polestar elke keer moet bellen voor een pickup.
Soms is de angst voor ‘pijn’ erger dan de pijn zelf.. .....

Lijkt me dat je dat lijstje wel krijgt als je de auto in ontvangst neemt? In het display van de auto zit bij Volvo ook een lijst van service adressen waar je heen kunt navigeren. Dat zal bij Polestar ook wel komen neem ik aan. Je maakt desgewenst vanuit de auto of de app ook een service-afspraak.
Die beperking van het aantal dealers zal wel te maken hebben met het creëren van een exclusief imago voor Polestar, je wilt de Polestar rijders toch niet confronteren met het ‘plebs’ (zoals ik) dat in een gewone volvo rijdt ... Haha?

[ Voor 23% gewijzigd door Mga1600 op 05-07-2020 12:52 ]

• Smobbo
syntesia schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:04:
Huh? Wat een rare redenatie.
Je verwacht dat de helft van de P2’s in Amsterdam gaan rijden? Waarom? En waarom moet een lokale Volvo garage dan verplicht een contract met een concerngenoot afspreken?

Kan je met elke Lamborghini bij de Volkswagen garage langs? Nee toch?

• Mga1600
Smobbo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:48:
[...]
Dat zei ik ook al......en met een Bentley ook niet.....

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier nog eens alle kleurtjes op een rij:
YouTube: Polestar 2 test1 - pressekjøring 2/7-2020
De rest is aan onze Noorse vrienden :-)

• Quark2
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-07 19:24
Ik denk dat het anders ligt. Polestar als merk wordt online in de markt gezet. Dat geldt zowel voor aankoop als voor service. Als ondersteuning bij het aankopen zijn er spaces en kun je online een aanvraag doen voor een proefrit. Beiden zijn nu nog in de opstartfase uiteraard. Maar in principe is daarna de verkoop online. Zelfs in de spaces kun je ze niet bestellen en zijn er geen verkopers.
Voor onderhoud geldt hetzelfde. Bij onderhoud maak je een afspraak en wordt hij opgehaald en teruggebracht. In feite heb je verder dus ook geen contact met de garage. Of dat fijn is of niet weet ik ook nog niet maar zo is het concept wel. Dat de werkzaamheden worden uitgevoerd door een (beperkt aantal van) Volvo dealer is logisch vanwege technische gelijkheid en onderdelenvoorziening. Maar dat is meer voor het interne proces dan voor het 'client facing' deel.

Dit geldt uiteraard niet voor de p8 maar wel voor polestar als merk en ik kan me voorstellen dat het voor Volvo dealers ook nog even zoeken is hoe daarmee om te gaan

[ Voor 3% gewijzigd door Quark2 op 05-07-2020 13:25 ]

P2 Moon non PP Android 10 P2108.3 | 1979 Landrover series III 'Stage One' V8 | Duurzaamheid is ook lang met dingen doen

• syntesia
Smobbo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Huh? Wat een rare redenatie.
Je verwacht dat de helft van de P2’s in Amsterdam gaan rijden? Waarom? En waarom moet een lokale Volvo garage dan verplicht een contract met een concerngenoot afspreken?

nou dat is ook maar uit de lucht gegrepen, maar als jij ziet hoeveel % van de ev in en rond de hoofdstad rijden is dat een grote groep.

Verplicht moeten ze niks, en ik geef Volvo dan daar ook niet de schuld van. Maar vind het heel raar dat er vaag word gezegd dat je voor service of andere dingen je bij een Volvo garage terecht zou kunnen.
Dat gaf mij een goed gevoel over straks de after service.

En als je weet wat voor ervaringen er met Tesla zijn... dat wil je niet.
Begin is alles super geregeld word je auto opgehaald en je krijgt een leenauto, maar door de drukte kunnen ze het gewoon niet aan.

En het Bentley audi volkswagen verhaal, ja leuk maar dat is vind ik niet te vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door syntesia op 05-07-2020 13:36 ]

• Smobbo
syntesia schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Begin is alles super geregeld word je auto opgehaald en je krijgt een leenauto, maar door de drukte kunnen ze het gewoon niet aan.
Dat weet ik inderdaad en dat is ondertussen prima. Los van Q4 van vorig jaar (bijtelling gekte) is de beschikbaarheid en service bij de service centers bij Tesla prima.
Ik verwacht dat dit bij polestar nog beter zal zijn, aangezien de Volvo garages die mee doen een stuk meer op elkaar ingespeeld zullen zijn.

Kortom, laat je niet gek maken door 1 vervelende verkoper, maar maak vooral je eigen keuze ;) !

• foxtrotc
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-11-2020

Gisteren toch nog maar eens langs geweest om te vragen hoe het nou zat. Ik werd gewoon bijna direct de deur gewezen. Meneer kwam erg agressief en geïrriteerd over. Toen ik vroeg of we straks ook met een

.... lang verhaal
Zal ik het dan maar zeggen?

Dramaqueen! }:O

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 07:48
Wat mij wel opviel is dat ik de professionaliteit van het contactcentrum van Polestar mij erg tegen viel. Vaak weinig kennis van zaken, trage reactie, komt vaak ongeïnteresseerd over. Dat is bij Tesla wel beter.
Alsnog wel gekozen voor Polestar...hoop dat dit nu vooral opstartproblemen zijn.

Pickle Rick!

• 4v4t4r
heeft iemand al een filmpje gezien hoe het google systeem goed werkt op de P2? (als in , ik begreep dat laadpalen allemaal te zien zijn, routeplannen met laadpalen, beschikbaarheid van laadpalen etc)

• JohnDoe77
syntesia schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:35:
[...]

nou dat is ook maar uit de lucht gegrepen, maar als jij ziet hoeveel % van de ev in en rond de hoofdstad rijden is dat een grote groep.

Verplicht moeten ze niks, en ik geef Volvo dan daar ook niet de schuld van. Maar vind het heel raar dat er vaag word gezegd dat je voor service of andere dingen je bij een Volvo garage terecht zou kunnen.
Dat gaf mij een goed gevoel over straks de after service.

En het Bentley audi volkswagen verhaal, ja leuk maar dat is vind ik niet te vergelijken.
Die verkoper was waarschijnlijk sacherijnig omdat die al een paar weken er niet op mocht. En dan laat jij je keuze voor een auto, die je gaaf en alles eromheen ook cool, zegt te vinden daar vanaf hangen?

Als je een auto van een volledig nieuw merk koopt, moet je natuurlijk wel een beetje een pionier willen zijn. Je moet dan vooral vertrouwen hebben in het product en de organisatie erachter. Als je dat niet hebt is de Audi prima (je voelt het gewicht van die auto wel heel erg overigens), maar verwacht daar gewoon iets netjes, maar niets innovatiefs.

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Die verkoper was waarschijnlijk sacherijnig omdat die al een paar weken er niet op mocht. En dan laat jij je keuze voor een auto, die je gaaf en alles eromheen ook cool, zegt te vinden daar vanaf hangen?

Als je een auto van een volledig nieuw merk koopt, moet je natuurlijk wel een beetje een pionier willen zijn. Je moet dan vooral vertrouwen hebben in het product en de organisatie erachter. Als je dat niet hebt is de Audi prima (je voelt het gewicht van die auto wel heel erg overigens), maar verwacht daar gewoon iets netjes, maar niets innovatiefs.
Ik moet zeggen - die Etron - spiegels eraf en alleen een cam is best innovatief toch ? alleen de Honda heeft dat nu ook geloof ik.

Ik ben het overigens met je eens dat ik me nooit de keuze voor een auto laat afhangen door een verzuurde dealer! Wel dat ik hem dan gewoon ergens anders ga halen :)

• syntesia
JohnDoe77 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Dat begrijp ik, maar het is niet als een telefoon die als die niet bevalt je hem even 1,2,3 doorverkoopt of dat je hem in de la gooit. Het is dan ook niet zozeer dat de keuze voor een P2 weg is gevallen door alleen de verkoper.
Maar ook vanuit Polestar, dat zij dus niet communiceren waar je straks terecht kan. buiten alleen hun pick & return. Heel fijn dat andere wel meer duidelijkheid hebben gekregen bij hun Volvo dealer. Maar jammer dat ik gewoon compleet onduidelijkheid heb na 2 bezoeken bij een Volvo dealer & contact te hebben genomen met Polestar.

• JohnDoe77

• JohnDoe77
4v4t4r schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:29:
[...]

Ik moet zeggen - die Etron - spiegels eraf en alleen een cam is best innovatief toch ? alleen de Honda heeft dat nu ook geloof ik.

Ik ben het overigens met je eens dat ik me nooit de keuze voor een auto laat afhangen door een verzuurde dealer! Wel dat ik hem dan gewoon ergens anders ga halen :)
Ja, bedoel ook niet dat ze nooit iets nieuws zullen hebben. Overigens; ik heb de E-tron gereden. Rijd super qua vermogen alleen dat gewicht viel mij op. Verder die camera’s zijn niet mijn ding. Normaal kijk je in de spiegel en gelijk over je schouder, nu moet je lager kijken naar een schermpje en dan over je schouder. Misschien wennen maar erg duur voor iets waar ik niet direct warm van liep!

• Mga1600
astute schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:02:
Wat mij wel opviel is dat ik de professionaliteit van het contactcentrum van Polestar mij erg tegen viel. Vaak weinig kennis van zaken, trage reactie, komt vaak ongeïnteresseerd over. Dat is bij Tesla wel beter.
Alsnog wel gekozen voor Polestar...hoop dat dit nu vooral opstartproblemen zijn.
Weet niet hoe het met het verkooptrajecten bij Tesla zit, maar mijnTesla-nichtje was tot voor een jaar erg tevreden over de Tesla-service, maar ze beschrijft het nu als een regelrechte ramp.

Ten onder gegaan aan het succes denk ik.

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 10:03
Mga1600 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:09:
[...]

Weet niet hoe het met het verkooptrajecten bij Tesla zit, maar mijnTesla-nichtje was tot voor een jaar erg tevreden over de Tesla-service, maar ze beschrijft het nu als een regelrechte ramp.

Ik denk dat het erg afhangt van welk service center je bezoekt. Ik hoor erg veel slechte verhalen vanuit Amsterdam, maar erg goede verhalen vanuit Duiven.

Het gaat best ver om nu al te roepen dat ze ten onder gaan aan het eigen succes. :)

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 19:44
syntesia schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:29:
[...]

Dat begrijp ik, maar het is niet als een telefoon die als die niet bevalt je hem even 1,2,3 doorverkoopt of dat je hem in de la gooit. Het is dan ook niet zozeer dat de keuze voor een P2 weg is gevallen door alleen de verkoper.
Maar ook vanuit Polestar, dat zij dus niet communiceren waar je straks terecht kan. buiten alleen hun pick & return. Heel fijn dat andere wel meer duidelijkheid hebben gekregen bij hun Volvo dealer. Maar jammer dat ik gewoon compleet onduidelijkheid heb na 2 bezoeken bij een Volvo dealer & contact te hebben genomen met Polestar.
Je wil in een pionier auto rijden of niet. Dat is de vraag die je je moet stellen. Zal alles 100% geregeld zijn, denk het niet. Komen er kinderziektes? Waarschijnlijk wel, maar dat zal bij de Audi niet anders zijn. Let maar op.

Ik ben bij 3 Volvo dealers geweest en allen worden Polestar service punt. Onderhoud is eenvoudig omdat grotendeels alle onderdelen Volvo zijn.

Succes met de e-tron!

| Losing my religion |

• Claude
  • Niet online
4v4t4r schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:07:
heeft iemand al een filmpje gezien hoe het google systeem goed werkt op de P2? (als in , ik begreep dat laadpalen allemaal te zien zijn, routeplannen met laadpalen, beschikbaarheid van laadpalen etc)
Kijk eens naar dit filmpje. Rond 25:00 begint het Google verhaal.

• 4v4t4r
JohnDoe77 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Ja, bedoel ook niet dat ze nooit iets nieuws zullen hebben. Overigens; ik heb de E-tron gereden. Rijd super qua vermogen alleen dat gewicht viel mij op. Verder die camera’s zijn niet mijn ding. Normaal kijk je in de spiegel en gelijk over je schouder, nu moet je lager kijken naar een schermpje en dan over je schouder. Misschien wennen maar erg duur voor iets waar ik niet direct warm van liep!
Ik reed net naar de opslag met een volle auto - had dus echt mn spiegels nodig om dingen om me heen goed te kunnen zien.. Als je dan wilt invoegen ga je naar voren om echt je hele dode hoek in je spiegel te kunnen zien - denk niet dat je dit even snel op dat schermpje ook doet ? is wellicht niet altijd optimaal nee - maar vind het wel een leuke gadget en het schijnt iets van 10% verbruik te verbeteren? Iets wat die e-tron wel kan gebruiken :)

• 4v4t4r
tzeunis schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Je wil in een pionier auto rijden of niet. Dat is de vraag die je je moet stellen. Zal alles 100% geregeld zijn, denk het niet. Komen er kinderziektes? Waarschijnlijk wel, maar dat zal bij de Audi niet anders zijn. Let maar op.

Ik ben bij 3 Volvo dealers geweest en allen worden Polestar service punt. Onderhoud is eenvoudig omdat grotendeels alle onderdelen Volvo zijn.

Succes met de e-tron!
Ik denk uiteindelijk dat wellicht ook niet alle Volvo dealers de P8 gaan ondersteunen. Het is een heel andere manier van onderhoud, zeker als het aan het electrische stuk is volgens mij ook nog eens waat je speciaal voor moet worden opgeleid.. Als de P8 in onderhoud kan, lijkt me dat de P2 er op zich ook terecht moet kunnen (geen idee of dat zo onderling is afgesproken uiteraard)

• Mga1600
Bij de P8 wordt optioneel een warmtepomp aangeboden om te helpen het interieur te verwarmen en op die wijze meer stroom te bewaren voor de aandrijving.
Zit dat/kan dat ook op de P2? Heeft iemand een mening over het nut of de noodzaak van een dergelijk ding?

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:21:
Bij de P8 wordt optioneel een warmtepomp aangeboden om te helpen het interieur te verwarmen en op die wijze meer stroom te bewaren voor de aandrijving.
Zit dat/kan dat ook op de P2? Heeft iemand een mening over het nut of de noodzaak van een dergelijk ding?
komt later als optie voor de P2.
Ik heb het genomen op mn P8 - want mogelijk 30km (max!!) extra (in goede temp omstandigheden) Uiteraard heb ik de hoop dat het iets meer km oplevert..maar het is toch 10% als het er 30 zijn (snelweg)

• syntesia
tzeunis schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:48:
[...]

Succes met de e-tron!
Ik koop een auto om dat ik die auto wil MET goede service niet om een pionier te zijn anders reed ik wel in de 1e tesla roadster of een fisker.

Als jij mij kan vertellen welke 3 volvo dealers dat waren want daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Mij leek het mij meer dan logisch dan Ban volvo Amsterdam een service point zou worden.

• Mga1600
4v4t4r schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:23:
[...]

komt later als optie voor de P2.
Ik heb het genomen op mn P8 - want mogelijk 30km (max!!) extra (in goede temp omstandigheden) Uiteraard heb ik de hoop dat het iets meer km oplevert..maar het is toch 10% als het er 30 zijn (snelweg)
Dank je! Weet je ook waar het ding fysiek in de P8 komt te zitten, of anders gezegd gaat het ten koste van nuttige ruimte?

• 4v4t4r
Mga1600 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Dank je! Weet je ook waar het ding fysiek in de P8 komt te zitten, of anders gezegd gaat het ten koste van nuttige ruimte?
Dat was mijn eerste vraag waar de dealer op antwoordde dat het geen ruimte kost in trunk of frunk. Waar hij wel precies komt weet ik niet.

• De fiscalist
  • Laatst online: 21:37
Dit snap ik dus niet, een warmtepomp is toch gewoon een omgekeerde airco? Iedere airco unit kan ook verwarmen door het proces om te keren. Waarom ka dat in een auto dan niet en is er een extra apparaat nodig??

Ik ben geen technicus, ka iemand mij dit uitleggen?

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
De fiscalist schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:44:
Dit snap ik dus niet, een warmtepomp is toch gewoon een omgekeerde airco? Iedere airco unit kan ook verwarmen door het proces om te keren. Waarom ka dat in een auto dan niet en is er een extra apparaat nodig??

Uhm, nee, het is niet hetzelfde. Een warmtepomp neemt een beetje warmte en werkt dat op tot nog meer warmte, en niet via een verwarmingselement maar met een compressor. Waar een airco veel energie nodig heeft om zijn werk te doen, is een warmtepomp super efficiënt.
In een huis is een warmtepomp 3-4 keer efficiënter dan de beste HR-ketel in het verwarmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Fladder80 op 05-07-2020 21:02 ]

• PvS_68
De fiscalist schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:44:

De basis is inderdaad vergelijkbaar. Wat ik er van begrijp is dat een warmtepomp vrij efficient is maar kan daardoor minder verwarmen/koelen ineens, zoals een airco wel ineens (korte termijn) je auto kan afkoelen.

Daarnaast gebruik je ze zoals je zelf al zegt andersom, maar nooit tegelijk. Als het koud is wil je je accu's verwarmen en je auto. Als het warm is wil je je auto koelen en misschien ook wel je accu's.
misschien is het in de praktijk wel lastig om die luchtkanalen te schakelen, maar nog belangrijker:
Als je je accu's wilt verwarmen kan hij dus geen dienst doen als verwarming van de auto.
Als je de auto wilt koelen is het zinloos de wamte-afgifte naar je accu's te sturen.

Vandaar een losse unit, denk ik.

• FirstEV
JohnDoe77 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:46:
[...]
Zit er dus niet op in Nederland;

[Afbeelding]
Als ik nou meteen naar de website van Homelink zelf was gegaan, hadden we wat berichten over en weer kunnen besparen.

Hier wordt inderdaad de XC40 niet genoemd: https://homelink.com/compatible/vehicles

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Ik heb hem ook genomen. Tussen de 5/25 graden (meen ik) helpt hij met de temratuur in het interieur en bespaart je zo 30km maximaal. Voor nu leuk, maar over een aantal jaar als d3 accu achteruit gaat meer essentieel denk ik! Kost inderdaad geen ruimte, dus waar ze hem dan kwijtraken maakt mij niet uit. >:)

De warmtepomp helpt om de accu te ontzien en is voornamelijk bedoeld om de actieradius te vergroten. De warmtepomp haalt thermische energie uit de omgevingslucht of de accu en geeft deze af om het interieur te verwarmen wanneer het buiten koud is. Deze warmte wordt aangevoerd door een compressor, die minder energie verbruikt dan de elektrische standaardverwarming van de auto. En doordat de warmtepomp de airconditioning zuiniger laat werken, wordt elektrische energie bespaard bij temperaturen van 0 °C tot 25-30 °C. De warmtepomp kan bovendien de accu helpen verwarmen of koelen om de prestaties en actieradius tijdens lange ritten of bij zware lasten te optimaliseren.

[ Voor 38% gewijzigd door JohnDoe77 op 05-07-2020 23:23 ]

• Cello66
  • Laatst online: 31-10 00:19
Over de warmtepomp: In principe is een airco precies hetzelfde als een warmtepomp.
Het verschil zit hem in wat we koelen of verwarmen met de warmtewisselaar.
Een airco zoals we die kennen doet dat met lucht, de warmtepompen die we in onze woningen gebruiken doen dit met water; de techniek is echter hetzelfde.
Warmtepompen doen niets anders dan warmte verplaatsen door vloeistof door warmtewisselaars te pompen met behulp van een compressor. Het voordeel van een warmtepomp is efficiency en dat is uitgedrukt in SEER voor koeling en SCOP voor verwarming. Een beetje airco/warmtepomp kan tegenwoordig met een SCOP van 5 verwarmen.
Dat wil zeggen dat er 5KW aan warmte wordt gegenereerd terwijl er maar 1KW energie in gestopt hoeft te worden. Om te kunnen verwarmen en koelen moeten de compressor en warmtewisselaars hier technisch wel op zijn aangepast.

Je kan dus met de juiste warmtewisselaars het interieur verwarmen of koelen, sterker nog het systeem kan ook worden gebruikt om het accu pakket op de ideale bedrijfstemperatuur houden.
Helaas was men kennelijk bij Polestar nog niet zover om de techniek op tijd productierijp te hebben, terwijl optie wel wordt aangeboden voor de P8?

Wel nog een opmerking: de warmtepomp als warmtegenerator is het meest effectief wanneer het niet te koud is. Bij minus 15 graden schijnt er niet veel voordeel meer te zijn t.o.v conventionele verwarming.
Dan is het wel weer interessant of de pomp efficient genoeg is en in staat is om grotere actieradius te verkrijgen door de accu te verwarmen. We verliezen immers gigantisch veel bereik, omdat de accu bij koud weer sneller leeg raakt.

Of het dus de 600€ investering (P8) waard is in verband met hogere actieradius is de vraag. Dat zal de praktijk ons leren.

P2 Launch Edition Void 20”

• JohnDoe77
Cello66 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:22:
Over de warmtepomp: In principe is een airco precies hetzelfde als een warmtepomp.
Het verschil zit hem in wat we koelen of verwarmen met de warmtewisselaar.
Een airco zoals we die kennen doet dat met lucht, de warmtepompen die we in onze woningen gebruiken doen dit met water; de techniek is echter hetzelfde.
Warmtepompen doen niets anders dan warmte verplaatsen door vloeistof door warmtewisselaars te pompen met behulp van een compressor. Het voordeel van een warmtepomp is efficiency en dat is uitgedrukt in SEER voor koeling en SCOP voor verwarming. Een beetje airco/warmtepomp kan tegenwoordig met een SCOP van 5 verwarmen.
Dat wil zeggen dat er 5KW aan warmte wordt gegenereerd terwijl er maar 1KW energie in gestopt hoeft te worden. Om te kunnen verwarmen en koelen moeten de compressor en warmtewisselaars hier technisch wel op zijn aangepast.

Je kan dus met de juiste warmtewisselaars het interieur verwarmen of koelen, sterker nog het systeem kan ook worden gebruikt om het accu pakket op de ideale bedrijfstemperatuur houden.
Helaas was men kennelijk bij Polestar nog niet zover om de techniek op tijd productierijp te hebben, terwijl optie wel wordt aangeboden voor de P8?

Wel nog een opmerking: de warmtepomp als warmtegenerator is het meest effectief wanneer het niet te koud is. Bij minus 15 graden schijnt er niet veel voordeel meer te zijn t.o.v conventionele verwarming.
Dan is het wel weer interessant of de pomp efficient genoeg is en in staat is om grotere actieradius te verkrijgen door de accu te verwarmen. We verliezen immers gigantisch veel bereik, omdat de accu bij koud weer sneller leeg raakt.

Of het dus de 600€ investering (P8) waard is in verband met hogere actieradius is de vraag. Dat zal de praktijk ons leren.
Zelfs € 670. Naast hopelijk meer range lijkt het mij voor inruilwaarde een interessante optie. Vreemd dat men bij de P2 dit niet kan aanbieden.

• Mga1600
Mijn vraag heeft een heleboel reacties opgeleverd en ook wel enige duidelijkheid.

Ik had de warmtepomp al aangevinkt bij mijn bestelling maar ik zit nog ruim voor de datum waarop de specificatie en scope ‘bevroren’ moeten zijn dus liep het lijstje nog maar eens langs. Het is best veel geld die pomp, maar in alle objectiviteit: het is maar 1% van de totaalprijs. Als je daar dan wat meer range en tzt inderdaad een beetje betere inruilwaarde voor terugziet vind ik het wel verantwoord.....

• Cello66
Is idd wel vreemd dat de P8 de optie wel heeft.
Het zijn immers auto’s die voor meer dan 80% hun techniek delen.
Het zou kunnen zijn dat op basis van het omslagpunt van efficiency is besloten dat het voor de Polestar geen voordeel bood.
Wellicht wel iets voor de latere versies die maar 1 motor en een kleiner accupakket hebben?
Misschien dat Polestar deZe vraag kan beantwoorden....

• Cello66
Alleen al omdat je het achteraf niet kan laten inbouwen zou ik er voor kiezen, maar Ik heb niet voor de P8 gekozen, maar moet het doen met een warmtepomploze P2.
Wat een straf haha.

• 4v4t4r
Cello66 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:43:
Het zou kunnen zijn dat op basis van het omslagpunt van efficiency is besloten dat het voor de Polestar geen voordeel bood.
Wellicht wel iets voor de latere versies die maar 1 motor en een kleiner accupakket hebben?
P8 heeft er wellicht ook meer ruimte voor zonder dat het ergens anders impact op heeft?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
4v4t4r schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:06:
[...]

Ik denk uiteindelijk dat wellicht ook niet alle Volvo dealers de P8 gaan ondersteunen. Het is een heel andere manier van onderhoud, zeker als het aan het electrische stuk is volgens mij ook nog eens waat je speciaal voor moet worden opgeleid.. Als de P8 in onderhoud kan, lijkt me dat de P2 er op zich ook terecht moet kunnen (geen idee of dat zo onderling is afgesproken uiteraard)
Er zijn ondertussen van vrijwel elk model al hybrides. Volvo stond zelfs vooraan met de V60D6. Een elektrische aandrijving onderhouden moet gesneden kost zijn voor elke Volvo dealer.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Mga1600
Cello66 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:43:
Een andere gedachte is dat het ding (de pomp) gewoon niet klaar is/was voor de eerste series P2. De P8 productie begint pas over een maand of 3 dus veel meer tijd.

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11 07:48
Mga1600 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:09:
[...]

Aantal keer contact gehad begin dit jaar met Tesla, proef gereden, vragen gesteld en werd altijd keurig en vakkundig te woord gestaan door verkopers/servicemedewerkers.

Uiteindelijk door de corona gewacht met bestellen, en nu uiteindelijk de P2 besteld. Maar dat zeker niet omdat ze zo vriendelijk zijn op de mail/chat, al mijn interacties met Polestar zo ver lijken te zijn afgehandeld door een paar uitzendkrachten met een script.

Pickle Rick!

• MarvinOA
astute schreef op maandag 6 juli 2020 @ 06:35:
[...]

Aantal keer contact gehad begin dit jaar met Tesla, proef gereden, vragen gesteld en werd altijd keurig en vakkundig te woord gestaan door verkopers/servicemedewerkers.

Uiteindelijk door de corona gewacht met bestellen, en nu uiteindelijk de P2 besteld. Maar dat zeker niet omdat ze zo vriendelijk zijn op de mail/chat, al mijn interacties met Polestar zo ver lijken te zijn afgehandeld door een paar uitzendkrachten met een script.
Bijzonder dat mijn ervaring tot nu toe tegenovergesteld is. Alle chatsessies, telefoongesprekken en mailconversaties met Polestar zijn zonder uitzondering allemaal naar tevredenheid verlopen. En dat zijn er zeker al wel 10-15 geweest. Ik krijg misschien niet altijd het antwoord dat ik misschien graag zou willen (omdat Polestar het antwoord niet heeft), maar wel altijd op een vriendelijke en behulpzame toon. Deze heb ik ook regelmatig in dit forum gedeeld.

In 8 van de 10 gevallen heb ik Ahmed gehad. En dat is een uiterst vriendelijke en geduldige kerel. Die soms als ik een chat starte mij gewoon vrolijk belde omdat dat prettiger was.

Overigens heb ik dezelfde ervaring met Tesla. Daar ook altijd netjes te woord gestaan.

• arno1976
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-11 14:31
Vanmorgen de laatste apk voor de V60 in Lijnden, dus meteen even gevraagd: hier kan ik straks de P2 ook gewoon voor onderhoud brengen. Altijd handig om te weten!

Verwijderd

Lijnden is praktisch Amsterdam dus probleem opgelost voor @syntesia ;)

Ik heb nog eens wat reviews bekeken en ergens heb ik de indruk gekregen, die niet meer weg gaat, dat de voor- en achterkant van de P2 net zo goed 2 compleet andere auto’s hadden kunnen zijn. De voorkant is heel erg Volvo (en erg mooi vind ik) maar de achterkant had qua vorm net zo goed een Dacia kunnen zijn en past helemaal niet bij de voorkant van de auto en had wat mij betreft wat meer S60 mogen lijken. Misschien verandert het als de auto in het echt op de oprit te bewonderen is.

• S2000jan
  • Laatst online: 04-11-2024
MarvinOA schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:12:
[...]

Bijzonder dat mijn ervaring tot nu toe tegenovergesteld is. Alle chatsessies, telefoongesprekken en mailconversaties met Polestar zijn zonder uitzondering allemaal naar tevredenheid verlopen. En dat zijn er zeker al wel 10-15 geweest. Ik krijg misschien niet altijd het antwoord dat ik misschien graag zou willen (omdat Polestar het antwoord niet heeft), maar wel altijd op een vriendelijke en behulpzame toon. Deze heb ik ook regelmatig in dit forum gedeeld.

In 8 van de 10 gevallen heb ik Ahmed gehad. En dat is een uiterst vriendelijke en geduldige kerel. Die soms als ik een chat starte mij gewoon vrolijk belde omdat dat prettiger was.

Overigens heb ik dezelfde ervaring met Tesla. Daar ook altijd netjes te woord gestaan.
Ja die Ahmed heb ik ook al wel enkele keren aan de lijn gehad, inderdaad vriendelijk persoon meer heeft zoals je aangeeft niet alle antwoorden....

• MarvinOA
S2000jan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:17:
[...]

Ja die Ahmed heb ik ook al wel enkele keren aan de lijn gehad, inderdaad vriendelijk persoon meer heeft zoals je aangeeft niet alle antwoorden....
Klopt, maar ik denk dat Polestar zelf ook nog niet alle antwoorden heeft. En daar ga ik Ahmed niet op afrekenen. Het gaat mij erom dat hij gewoon een vriendelijke kerel is. Maar krijg een beetje het gevoel hier dat wanneer men niet de antwoorden krijgt die men graag wilt horen dat alles maar meteen klant-onvriendelijk is.

Als een Volvo dealer niet weet of het een Polestar punt wordt in deze fase: jammer. Maar dat betekent niet meteen dat de hele organisatie niet deugt. Het lijkt alsof sommige mensen hier alles beter weten en zelf al tig multinationals hebben gerund. Feit is: even een nieuw merk neerzetten is geen peanuts. Dat is het niet op een kleine schaal voor startups van bijvoorbeeld een gadget. En dat is het al helemaal niet op grote schaal met auto's. Vergeet niet dat voordat je een auto in elkaar hebt je afhankelijk bent van tig leveranciers. En dan heb ik het nog helemaal niet over de invloed van Corona gehad op de gehele wereldeconomie en distributie.

En dan wordt er hier op microniveau gezeurd over dat we in deze fase nog niet weten welke Volvo dealers nou wel / niet service gaan verlenen. Ten eerste: Polestar heeft pick up and return. Dus weten welke Volvo dealer je terecht kan is misschien wel Old School denken. En ten tweede: Waarom is het in deze fase van belang of Dealer X wel of niet in de pool zit? De auto is nog niet geleverd. Dus je hoeft nog nergens heen. Misschien gewoon vertrouwen hebben dat dat wel goed komt als de auto geleverd wordt? Polestar is achter de schermen hartstikke druk met de hele organisatie. En zodra er duidelijkheid is over het een en ander communiceren ze dit vanzelf.
Pagina: 1 ... 26 ... 247 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Tesla versus Polestar discussie is hier redelijk offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Het thuis laden past beter in Het grote "thuis laden van je EV" topic.