Dit is mooi om te zien!Divaria schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:33:
De eerste zijn gisteren op kenteken gezet.
[Afbeelding]
Waarschijnlijk 2 keer een P2 met PP, fiscale waarde is 67k
Het komt nu allemaal toch dichterbij!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dit is mooi om te zien!Divaria schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:33:
De eerste zijn gisteren op kenteken gezet.
[Afbeelding]
Zie onderstaande info voor de P8. Een beetje geduld en het komt uiteindelijk wel goed....BlacKstaR- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:14:
[...]
Kan de auto geen gebruik maken van een hotspot? Ik heb tele2 onbeperkt het zou zonde zijn om een extra abbo aan te schaffen.
Antwoord gevonden voor Volvo Sensus, hopelijk geldt dit ook voor Android automotive gebaseerde systemen https://www.volvocars.com...n/wi-fi-hotspot-gebruiken
Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride
En dan even ter info dat dus in 2020 ze MY21 nu laceren en dus de rest volgend jaar komt.. al kan dat einde jaar zijn natuurlijk...Mga1600 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:18:
[...]
Zie onderstaande info voor de P8. Een beetje geduld en het komt uiteindelijk wel goed....
XC40 Recharge P8 AWD Pure electric (BEV) infotainment gefaseerde introductie functionaliteiten
De onderstaande items zijn niet beschikbaar bij productiestart.
De hardware voor alle functionaliteiten is aanwezig met productie start. De meeste items zullen via een OTA (Over The Air) update later worden geïnstalleerd.
Pre conditioning: Timer mogelijkheid introductie 20w49
Connected safety: Introductie 20w49
Harman Kardon: Full settings introductie 20w49. Basic settings zijn gelijk beschikbaar.
Mobile app integratie: Introductie 20w49
Apple Carplay: Introductie per MY22
Rijlogboek: Introductie per MY22
Motor op afstand starten (engine remote start): Introductie per MY22
Google Play store. Media apps zijn gelijk beschikbaar (25 wereldwijd meest gebruikte apps). Communicatie apps vanaf 20w49 en Locatie apps vanaf MY22
WiFi hotspot: Introductie niet voor Modeljaar 22 (MY22). Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald.
Android Auto: Introductie niet voor MY22. Exacte moment is nog niet bekend en is daarom ook uit de eerste prijslijst gehaald. Let op: Android Auto functies zijn afhankelijk van vrijgave door Google voor Nederland.
Net even gaan kijken in the mall of the Netherlands in Leidschendam. de P1 staat er mooi bij in de hal. Met recht een pop-up store.De fiscalist schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:50:
Store is een groot woord, ze hebben gewoon de Polestar 1 de hal in gereden....
Ik was daar gisteren nog en toen was er niets te zien...
Maandag even kijken als ik de tijd kan vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door De fiscalist op 01-07-2020 16:29 ]
Modeljaar wissels zijn bij Volvo normaal in het voorjaar. Door sluiting wegens Corona is alles wat later dsn normaal, maar alles wat nu gebouwd wordt is my21De fiscalist schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:28:
[...]
Net even gaan kijken in the mall of the Netherlands in Leidschendam. de P1 staat er mooi bij in de hal. Met recht een pop-up store.
Maandag als het goed is wordt de P1 vervangen voor de P2.
Dat klopt, maar mogelijk vertraagd dat volgend modeljaar natuurlijk ook deels weer. Hopelijk halen ze wat in, in principe lag de technische ontwikkeling natuurlijk niet stil.Mga1600 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:43:
[...]
Modeljaar wissels zijn bij Volvo normaal in het voorjaar. Door sluiting wegens Corona is alles wat later dsn normaal, maar alles wat nu gebouwd wordt is my21
[ Voor 8% gewijzigd door Ovinomis op 01-07-2020 17:28 . Reden: link aangepast ]
P2
Verstond er geen reet vanAlingsås schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:03:
Hier een nieuwe filmpje van een testdrive in Noorwegen: https://www.tv2.no/v/1576230/
30kWh per 100kmAlingsås schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:03:
Hier een nieuwe filmpje van een testdrive in Noorwegen: https://www.tv2.no/v/1576230/
bij welke snelheid ?
[ Voor 31% gewijzigd door 4v4t4r op 01-07-2020 18:44 ]
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Typisch Nederlands tafereel!BartWNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:36:
De eerste foto van een P2 op NL kenteken![]()
[Afbeelding]
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Het lijkt wel of ze het productiemodel wat kleiner hebben gemaakt, dat, of die gast is gigantisch. De wagen ziet er goed uit in het blauw!Alingsås schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:03:
Als hij buiten staat lijkt hij niet onwijs groot, maar indd binnenin lijkt het allemaal wel krapjes.ach-jee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Het lijkt wel of ze het productiemodel wat kleiner hebben gemaakt, dat, of die gast is gigantisch. De wagen ziet er goed uit in het blauw!
[ Voor 24% gewijzigd door 4v4t4r op 01-07-2020 18:47 ]
Zit nog een verwijderbare cupholder onder de armsteun4v4t4r schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:46:
[...]
Als hij buiten staat lijkt hij niet onwijs groot, maar indd binnenin lijkt het allemaal wel krapjes.
En ik weet dat er in de armsteun nog een cupholder zit (toch?) maar die ene is echt niet genoeg voor mij ..
Ga vaak op stap met het gezin en rijden dan even langs Starbucks voor een bakkie.. waar laat ik die 2e onder het rijden voorin?
De wagen is toch wel wat kleiner dan hij op foto lijkt, dat was mijn eerste indruk op het autosalon. Als je enkel op foto gekocht hebt kan ik wel geloven dat je je daaraan kan mispakken eerlijk gezegd. Qua binnenruimte valt het wel mee, maar toch merkbaar kleiner dan m’n V60 was.ach-jee schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:42:
[...]
Het lijkt wel of ze het productiemodel wat kleiner hebben gemaakt, dat, of die gast is gigantisch. De wagen ziet er goed uit in het blauw!
Ja maar moet je dan de armsteun open hebben staan onder het rijden om die te kunnen gerbuiken of kan je die cupholder ergens anders plaatsen voor gebruik ?BartWNL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:52:
[...]
Zit nog een verwijderbare cupholder onder de armsteun
Het was de beoogde opvolger van de V40 (samen met de XC40) wel iets van 13cm groter dan de V40. Qua maten aardig overeen met vorige v60, maar binnenin wel iets compacter; de auto zit meer ‘om je heen’. Expres omdat dit meer als performance auto is neergezet. Meer binnenruimte vind je in de Technisch identieke XC40 P8.Laurent1602 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:11:
[...]
De wagen is toch wel wat kleiner dan hij op foto lijkt, dat was mijn eerste indruk op het autosalon. Als je enkel op foto gekocht hebt kan ik wel geloven dat je je daaraan kan mispakken eerlijk gezegd. Qua binnenruimte valt het wel mee, maar toch merkbaar kleiner dan m’n V60 was.
Ik kom uit V40’s, dus ik ben niet veel ruimte gewendLaurent1602 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:11:
[...]
De wagen is toch wel wat kleiner dan hij op foto lijkt, dat was mijn eerste indruk op het autosalon. Als je enkel op foto gekocht hebt kan ik wel geloven dat je je daaraan kan mispakken eerlijk gezegd. Qua binnenruimte valt het wel mee, maar toch merkbaar kleiner dan m’n V60 was.
Ik denk open hebben, maar weet het niet exact.4v4t4r schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:15:
[...]
Ja maar moet je dan de armsteun open hebben staan onder het rijden om die te kunnen gerbuiken of kan je die cupholder ergens anders plaatsen voor gebruik ?
Het viel mij op, dat de kofferruimte met de hand werd geopend en niet met een zwaai met de voet onder de bumper. Eerder werd gezegd, dat de productiemodellen die feature zouden hebben.Alingsås schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:03:
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Ik denk dat dit de manier is als je je sleutel/telefoon niet bij je hebt. Kan me zo voorstellen dat dat nodig is voor de 'zwaai opening'.Claude schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:24:
[...]
Het viel mij op, dat de kofferruimte met de hand werd geopend en niet met een zwaai met de voet onder de bumper. Eerder werd gezegd, dat de productiemodellen die feature zouden hebben.
Omdat één journalist hem met hand opent betekent dat toch niet dat het er niet op zitClaude schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:24:
[...]
Het viel mij op, dat de kofferruimte met de hand werd geopend en niet met een zwaai met de voet onder de bumper. Eerder werd gezegd, dat de productiemodellen die feature zouden hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-07-2020 19:34 ]
Natuurlijk. Maar van een journalist verwacht ik dat hij de features laat zien...BlacKstaR- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:32:
[...]
Omdat één journalist hem met hand opent betekent dat toch niet dat het er niet op zit.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Ik weet bijna zeker dat de gemiddelde tweaker meer op de hoogte is van de features dan de gemiddelde auto reviewer. Ik hoop daarom op een review van echte EV kenner.Claude schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:36:
[...]
Natuurlijk. Maar van een journalist verwacht ik dat hij de features laat zien...
ja laat Bjorn maar snel een 1000km test doen met de P2BlacKstaR- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:41:
[...]
Ik weet bijna zeker dat de gemiddelde tweaker meer op de hoogte is van de features dan de gemiddelde auto reviewer. Ik hoop daarom op een review van echte EV kenner.
Mijn huidige auto heeft dit feature ook. Meestal open ik de achterklep met de hand; enkel als ik mijn handen vol heb gebruik ik de 'voetzwaai'. Knopje duwen is eigenlijk makkelijker dan de voetzwaai (als je niets in je handen hebtClaude schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:36:
[...]
Natuurlijk. Maar van een journalist verwacht ik dat hij de features laat zien...
Ik gebruikte het altijd op mijn XC90 (om open of om weer dicht te doen) want als ik in de bagageruimte moest zijn had ik altijd wat in mijn handen. Anders heb je daar niets te zoeken toch? Erg ‘handige’ (of eigenlijk ‘voetige’) optie.bvkeirsb schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:46:
[...]
......, enkel als ik mijn handen vol heb gebruik ik de 'voetzwaai'.......
[ Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 01-07-2020 20:03 ]
Als je enigzins in de buurt woont - volgende week maandag in Leidschendam zou er 1 staan. Kan je zelf passen.lothar schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:54:
Hoe zou deze wagen zijn voor een lang persoon? Is daar ergens een test van?
Bovenstaand antwoord begrijp ik wel, want bij bijv. VW kon het alleen door een werkplaats uitgeschakeld worden. (Vaak wisten ze zelf niet eens hoe.)BartWNL schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:28:
[...]
bochtenverlichting uitschakelen: Hoogstwaarschijnlijk niet in de settings zelf. Wellicht via de dealer wel.
Verwijderd
Zit er niet op bij mijn weten, bij geen enkele volvo die ik ooit kocht zat was dat zo. Amerikaanse uitvoeringen hebben dat wel meestal , dus het zal hier ook wel als optie te monteren zijn denk ik.JohnDoe77 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:25:
Leuk de eerste P2 op NL platen. Voor een pop-up?
Heeft iemand idee of op de P8 ook Een homelink functie zit? Is er al een handleiding voor de P8?
[ Voor 23% gewijzigd door Mga1600 op 02-07-2020 08:05 ]
Leuk ! Koste die 20" bij de P2 nou ook zoveel extra op de lease? Ik heb het bij de P8 laten zitten op 19 - scheelde me ergens tussen de 40-50 EUR per maand..Verwijderd schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:12:
Hi, medio oktober komt de mijne: snow, trekhaak, charcoal. Heb 20” velgen aangevinkt, maar heb vraag uitstaan of ik nog PP kan wijzigen...🤪😎
Ik heb de journalist gewoon om zijn lengte gevraagd. Hij heeft geantwoord: 192 cm.Poleposition schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:11:
Je mag er heel zeker van zijn dat de Noor in het filmpje een heel grote man was, ik denk minimaal 1,95 m.
Ik heb in de wagen gezeten in Brussel en vooraan is de hoogte voor iedereen voldoende. Achteraan zit iemand van 1,85m wel krap. De breedte vooraan is ruim voldoende maar de vorm en omvang van de middenconsole geeft je echt een cockpitgevoel wat ik eigenlijk fijn vond.
Range en verbruik is niet alleen auto-gebonden maar ook Erg persoonlijk. Voorbeeld: Ik heb 2 nichten die bij toerbeurt in een Tesla S rijden. De ene doet bijna 30% (!) meer kilometers op een lading dan de ander. Die eerste rijdt beheerst en gelijkmatig, zorgt dat ze regeneratief remt terwijl de ander bij ieder stoplicht weg knalt naar het volgende stoplicht om daar een soort noodstop te maken,4v4t4r schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:03:
[...]
Leuk ! Koste die 20" bij de P2 nou ook zoveel extra op de lease? Ik heb het bij de P8 laten zitten op 19 - scheelde me ergens tussen de 40-50 EUR per maand..
Ik zit echt te wachten op range tests van deze auto - zal enigzins een indicatie zijn voor de P8 (ja die heeft minder bereik - maar dat kan je denk ik best naar verhouding uitrekenen) Ik hoop dat Bjorn er snel 1 te pakken krijgt om een 1000 km test te doen (laadsnelheid, verbruik op 120km/u etc) Vooral dus snelweg test en niet een gecombineerde test.
Oh ik maak me geen zorgen over laden hoor of het bereik persee - maar meer nieuwsgierigheid ivm vakantie bijv.. red hij 300km of is 250 op de snelweg met bagage en familie aannemelijker bijv. (of misschien nog minder) Daarnaast vind ik dat de filmpjes van Bjorn best representatief zijn. Hij laat altijd duidelijk zien hoe hard hij rijd, wat zn verbruik is - zn ervaringen met laden (qua snelheden) en wat een beetje een handig moment is om bijv te stoppen met snelladen omdat het laden op een bepaald punt gewoon te snel inzakt qua kW/u. Ik krijg mn auto pas ergens in December - dus de voorpret van dit soort dingen helptMga1600 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:32:
[...]
Range en verbruik is niet alleen auto-gebonden maar ook Erg persoonlijk. Voorbeeld: Ik heb 2 nichten die bij toerbeurt in een Tesla S rijden. De ene doet bijna 30% (!) meer kilometers op een lading dan de ander. Die eerste rijdt beheerst en gelijkmatig, zorgt dat ze regeneratief remt terwijl de ander bij ieder stoplicht weg knalt naar het volgende stoplicht om daar een soort noodstop te maken,
Eigenlijk rijden ze precies zo als ze in het leven staan...... je kunt je bijna niet voorstellen dat het zussen zijn als je ze spreekt: het is ratio tegenover emotie en temperament.
Maar goed daarom zeggen de cijfers die een roadtest opleveren me ook niet zo veel. Ik reken zelf dat een praktische range van 300 km er wel in zal zitten bij een P8.
Dat is voor 80% van de tijd meer dan voldoende bij mij. En als ik dan een enkel keertje heen en weer naar de andere kant van het land moet is dat die dag niet genoeg en moet ik even voor 100 km bijtanken aan een laadstation om weer thuis te komen. Dat kost 10 - 15 minuten. Dat is niet veel meer tijd dan even gewoon tanken van benzine en daarna aftekenen en plassen.
De boel weer volladen doe ik daarna gewoon weer aan de thuislader. We gaan het zien.....(Ooit)
[ Voor 11% gewijzigd door 4v4t4r op 02-07-2020 08:49 ]
[ Voor 4% gewijzigd door astute op 02-07-2020 08:46 ]
Pickle Rick!
Blijft nog wat gokken maar ABRP komt hiermee; https://abetterrouteplann...79-4fc0-9d4e-fad2718a42424v4t4r schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:38:
[...]
Oh ik maak me geen zorgen over laden hoor of het bereik persee - maar meer nieuwsgierigheid ivm vakantie bijv.. red hij 300km of is 250 op de snelweg met bagage en familie aannemelijker bijv. (of misschien nog minder)
Pilot Assist provides acceleration, breaking and steering when driving at up to 81 miles per hour.
[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 02-07-2020 08:59 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
ik rij (ivm invalide vrouw) vaak niet meer dan 5 a 6 uur per dag, met een stop ertussen voor de lunch (ruim opladen dus ook) maak ik me absoluut geen zorgenInspired schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:48:
[...]
Blijft nog wat gokken maar ABRP komt hiermee; https://abetterrouteplann...79-4fc0-9d4e-fad2718a4242
Je bent wat afhankelijk van de laders zoals je ziet. Dit is nog zonder extra gewicht maar in mijn ervaring maakt dat niet super veel uit. Zolang je maar dakkoffer oid erop zet.
Ik weet niet of dit je vraag beantwoord?astute schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:45:
Ik verhuis in juli terug naar Nederland, en had gehoopt een Polestar te kopen en deze vlak na mijn verhuizing geleverd te krijgen. Tot voor kort stond er nog "augustus" op de site, echter is dit nu verschoven naar oktober. Het was blijkbaar al lang oktober, maar ze waren het vergeten bij te werken.
Ik heb contact gezocht met Polestar, maar alle communicatie gaat maar wat stroef zeg. Via de chat, of de mail komt het allemaal erg ongeïnteresseerd over. (blijkbaar zijn de verkooptargets gehaald en hoeft er geen moeite meer gedaan te worden?)
Maar wat ik begreep uit de conversatie met de medewerker is dat de Polestar 2 dus geen traffic jam assist heeft. Dit is wel een erg groot gemis, in Nederland sta je veel in de file, en gewoon je voet van het gas of de rem kunnen halen terwijl de auto netjes blijft aansluiten is wel erg prettig.
De auto heeft dus wel ADAS, autopilot, lane keep assist, one-pedal driving etc, maar geen adaptive cruise control / traffic jam assist?
Klopt dit, of was de verkoper niet goed bij de les?
Buiten Tesla heeft niemand zo’n gesofisticeerd rijhulpssystem als de P2. Uiteraard zit er ook Traffic jam Assist op (zat reeds op mijn A7 in 2011. Gewoon ondenkbaar dat het er niet op zou zitten) Naast ACC zit er ook gewone cruise Control op.astute schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:45:
Ik verhuis in juli terug naar Nederland, en had gehoopt een Polestar te kopen en deze vlak na mijn verhuizing geleverd te krijgen. Tot voor kort stond er nog "augustus" op de site, echter is dit nu verschoven naar oktober. Het was blijkbaar al lang oktober, maar ze waren het vergeten bij te werken.
Ik heb contact gezocht met Polestar, maar alle communicatie gaat maar wat stroef zeg. Via de chat, of de mail komt het allemaal erg ongeïnteresseerd over. (blijkbaar zijn de verkooptargets gehaald en hoeft er geen moeite meer gedaan te worden?)
Maar wat ik begreep uit de conversatie met de medewerker is dat de Polestar 2 dus geen traffic jam assist heeft. Dit is wel een erg groot gemis, in Nederland sta je veel in de file, en gewoon je voet van het gas of de rem kunnen halen terwijl de auto netjes blijft aansluiten is wel erg prettig.
De auto heeft dus wel ADAS, autopilot, lane keep assist, one-pedal driving etc, maar geen adaptive cruise control / traffic jam assist?
Zit er wel degelijk op, zoals te lezen in de Duitse handleiding:astute schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:45:
Dank je, ik las dit net ergens in dit draadje toen ik zocht op "adaptive cruise control".AartJW schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:58:
[...]
Zit er wel degelijk op, zoals te lezen in de Duitse handleiding:
Bei kurzen Stopps im langsamen Verkehr oder an Ampeln wird die Fahrt automatisch fortgesetzt, wenn nicht länger als ca. 3 Sekunden angehalten wird.
https://docs.google.com/d...YMd2yKRTmbEz70bSJPw/edit#
Pickle Rick!
Pickle Rick!
Het lijkt idd erg standaard omdat het al enige tijd bestaat, maar ieder merk doet dat schijnbaar toch weer op zijn eigen manier. Ook is er verschil tussen schakelbakken en automaten. Bij de T-Roc die ik reed kon ik wel schakelen met ACC, maar tot stilstand komen en weer wegrijden ging niet. De automaat versie kon dat dan weer wel.astute schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:20:
Verschilt erg per auto, mijn Mazda CX9 sluit altijd aan, ook na 10 seconden. Ik kan stoppen bij stoplicht, als de auto voor me gaat rijden dan pakt de auto de snelheid weer op.
De Merc EQC heeft een knopje op het stuur om de auto aan te geven dat hij moet aansluiten bij de voorganger.
De eerste BMW i3 serie die ik reed was frustrerend omdat iedere keer dat de auto stopte ging de adaptive cruise control uit en moest je hem aanzetten en de snelheid bevestigen. Als je in stop-go verkeer staat is dat irritant omdat je iedere keer verschillende handelingen moet uitvoeren.
De P2 en P8 zullen daarin zeker niet verschillen van elkaar, aangezien ze de zelfde electronica hebben.Mga1600 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:41:
Bij moderne Volvo’s werkt het i.d.d. zoals aangegeven: bij een korte stop sluit de auto weer vanzelf aan, bij een langere stop moet je even het gaspedaal aanraken en dan neemt het systeem het weer over. Zal bij de P8/P2 toch niet anders zijn denk ik?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Niet per sé, P8/P2 gebruikt Geely z'n nieuwe systeem.Mga1600 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:41:
Bij moderne Volvo’s werkt het i.d.d. zoals aangegeven: bij een korte stop sluit de auto weer vanzelf aan, bij een langere stop moet je even het gaspedaal aanraken en dan neemt het systeem het weer over. Zal bij de P8/P2 toch niet anders zijn denk ik?
Pickle Rick!
Waarop baseer je dat?astute schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:59:
[...]Niet per sé, P8/P2 gebruikt Geely z'n nieuwe systeem.
Ik hoop dat dit uit eigen ervaring is want had eerder al gezocht op Pilot assist Volvo en kwam dit filmpje tegen waar het toch echt lijkt alsof hij elke keer opnieuw de pilot assist moet aanzetten bij stop langer dan x seconden. YouTube: Volvo S60: Pilot Assist 2.0. Traffic jam assist in real-life test ::...Mga1600 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:41:
P2
Dat wordt toch ook genoemd. Auto sluit enkel weer aan als hij minder dan 3 sec. heeft stil gestaan. Alleen knopje drukken lijkt me wel te doen. Is ook zo veilig lijkt me, of ben je echt van plan om te gaan slapenOvinomis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Ik hoop dat dit uit eigen ervaring is want had eerder al gezocht op Pilot assist Volvo en kwam dit filmpje tegen waar het toch echt lijkt alsof hij elke keer opnieuw de pilot assist moet aanzetten bij stop langer dan x seconden. YouTube: Volvo S60: Pilot Assist 2.0. Traffic jam assist in real-life test ::...
Zou beter zijn als het alleen maar een kwestie van accelereren is en dat ie dan weer automatisch aangaat.
Mijn post is op basis van ervaring met de XC90 die dezelfde riedel aan voorzieningen had als de P8 op papier gaat krijgen.Ovinomis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Ik hoop dat dit uit eigen ervaring is want had eerder al gezocht op Pilot assist Volvo en kwam dit filmpje tegen waar het toch echt lijkt alsof hij elke keer opnieuw de pilot assist moet aanzetten bij stop langer dan x seconden. YouTube: Volvo S60: Pilot Assist 2.0. Traffic jam assist in real-life test ::...
Zou beter zijn als het alleen maar een kwestie van accelereren is en dat ie dan weer automatisch aangaat.
[ Voor 31% gewijzigd door Mga1600 op 02-07-2020 12:10 ]
Nou ja tenzij ik in mijn slaap automatisch gas ga gevenPvS_68 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:47:
[...]
Dat wordt toch ook genoemd. Auto sluit enkel weer aan als hij minder dan 3 sec. heeft stil gestaan. Alleen knopje drukken lijkt me wel te doen. Is ook zo veilig lijkt me, of ben je echt van plan om te gaan slapen?
Overigens zie ik wel dat deze Volvo gewoon rechts in haalt met pilot assist. Mijn voormalige T-roc hield dan in. De complexiteit is natuurlijk wanneer je echt iemand rechts aan het inhalen bent en wanneer de rechterbaan in de file iets harder gaat. Het grensvlak is natuurlijk lastig...
P2
Het is niet heel goed zichtbaar in het filmpje wat hij met zijn rechterbeen doet. Het leek mij dat hij niets deed en dus alleen weer ACC aan zette. Ik dacht dus dat het slechts één (handmatige) actie was. Het handigst zou ik persoonlijk idd vinden dat je enkel gas hoeft te geven en dat ACC dan automatisch weer oppakt.Ovinomis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:57:
[...]
Nou ja tenzij ik in mijn slaap automatisch gas ga gevenHet leek er op, maar misschien interpreteer ik het verkeerd, dat @Mga1600 aangaf dat alleen gas geven voldoende was om de pilot assist weer te activeren. Vanuit het filmpje lijken het dus 2 acties te zijn, gas geven en handmatig pilot assist weer activeren. Is te doen, ben ik met je eens, maar kan me ook voorstellen dat in de file dit toch ook vervelend kan worden. (heb zelf geen ervaring met ACC dus is puur een aanname)
Als ik het zo lees kan het ook zomaar zijn dat de Pilot Assist van de PS2 toch weer net anders werkt omdat het een ander systeem (of in ieder geval niet volledig hetzelfde) betreft. Blijft denk ik wachten tot de eerste rijders ervaringen.
Dit is wat de P2 handleiding er over zegt (vertaald van DE naar NL):Ovinomis schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:57:
[...]
Nou ja tenzij ik in mijn slaap automatisch gas ga gevenHet leek er op, maar misschien interpreteer ik het verkeerd, dat @Mga1600 aangaf dat alleen gas geven voldoende was om de pilot assist weer te activeren. Vanuit het filmpje lijken het dus 2 acties te zijn, gas geven en handmatig pilot assist weer activeren. Is te doen, ben ik met je eens, maar kan me ook voorstellen dat in de file dit toch ook vervelend kan worden. (heb zelf geen ervaring met ACC dus is puur een aanname)
Als ik het zo lees kan het ook zomaar zijn dat de Pilot Assist van de PS2 toch weer net anders werkt omdat het een ander systeem (of in ieder geval niet volledig hetzelfde) betreft. Blijft denk ik wachten tot de eerste rijders ervaringen.
Ja is vandaag persbericht uitgebracht door Polestar, ook overgenomen door oa AutoweekPvS_68 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:45:
Volvoforlive op insta laat weten dat de spaces in eindhoven en rotterdam 25 juli opengaan.
Het is een account van Vlvo bezitters. Ben wel benieuwd of dit idd klopt:
[Afbeelding]
Tsja. Gelukkig verschillen smaken. Anders zaten we ook allemaal bovenop dezelfde vrouw....
Ik zal in het begin vooral de tweede zijnMga1600 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:32:
[...]
Die eerste rijdt beheerst en gelijkmatig, zorgt dat ze regeneratief remt terwijl de ander bij ieder stoplicht weg knalt
Dat even willen proberen wat hij kan zal bijna iedereen wel hebben denk ik.Afrokwijt schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:55:
[...]
Ik zal in het begin vooral de tweede zijnen na een tijdje de eerste
[ Voor 5% gewijzigd door Mga1600 op 02-07-2020 16:16 ]

[ Voor 28% gewijzigd door BartWNL op 02-07-2020 16:16 ]
"smoother... but it was fitted with 20’’ rims with tyres that had a different profile and properties.
I’d choose PP, because I loved the feeling on roads with turns and twists.
And PP have 22 settings on the Öhlins dampers, and I enjoyed the comfort.
If smooth is what you desire, skip PerformancePack and save money."
Nu nog uitzoeken of we dat ding niet gewoon als pdf kunnen downloaden of zo...AartJW schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:00:
Handleiding op de Polestar website doet het weer:
https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/
Wanneer heb je je bestelling geplaatst? Enig idee wat een realistische levertijd is voor iemand die vandaag besteld? (Iemand zoals ikVerwijderd schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 00:12:
Hi, medio oktober komt de mijne: snow, trekhaak, charcoal. Heb 20” velgen aangevinkt, maar heb vraag uitstaan of ik nog PP kan wijzigen...🤪😎
Pickle Rick!
De helpdesk geeft 14 weken aan. Dat zou dus ergens in oktober betekenen.PvS_68 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:09:
Er schijnen wat leasemaatschappijen te zijn die 'op voorraad' besteld hebben. Ik weet niet of je koopt of least?
Als je vandaag besteld bij Polestar ben je afhankelijk van wat zij op dit moment aangeven;
"
Geschatte levering van de bestelling die vandaag is geplaatst
Oktober 2020
"
En dat lijkt me erg optimistisch aangezien die van mij in dec 2019 bij de LM is besteld. Zij hebben mei 2020 de bestelling bij Polestar definitief gemaakt en ik krijg 1e/2e week oktober terug als levertijd.
Als die oktober klopt zou dat dus betekenen dat er sinds mei niet veel meer besteld zijn, of dat ze daar met de bergen tegelijk de fabriek uit rollen.....
Pickle Rick!
Kan toch? Er zijn maar een beperkt aantal mensen die een auto willen kopen zonder hem ooit zelf gezien te hebben. Dus de moedige avonturiers hebben besteld, en nu is het wachten tot ze rondrijden en kunnen aangeraakt worden en getest. In Nederland misschien iets meer voorbestellingen door de bijtellingssprongen, waardoor je een soort van "maakt niet uit wat het is als het maar dit jaar geleverd wordt" effect krijgt.PvS_68 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:09:...Als die oktober klopt zou dat dus betekenen dat er sinds mei niet veel meer besteld zijn, of dat ze daar met de bergen tegelijk de fabriek uit rollen...
* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *
Op mijn ipad werkt het helaas niet goed. Er komt vaak ongevraagd een soort menu over de actieve pagina heen waarna de informatiepagina niet meer te bereiken is. Heeft iemand die ervaring ook?AartJW schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:00:
Handleiding op de Polestar website doet het weer:
https://support.polestar.com/nl/polestar-2/2021/
Verwijderd
Ik ben heel benieuwd hoe comfortabel dan wel sportief de P2 is op 20 inch zonder performance pack. Van mij hoeft het niet knetter hard, zo vind ik bijvoorbeeld een Audi S line al sportief genoeg qua demping. Ik ben wel heel benieuwd naar de grootte van de P2. Ik hoop toch wel dat deze een stukje groter is een V40. Dat vond ik een erg krap voelende auto, waar je door de hoge midden console nog eens extra het gevoel van een dwangbuis had. De P2 heeft ook een hoge middenconsole maar wel een panoramadak, wat weer voor extra ‘ademruimte’ zorgt.Arnold schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:23:
Het Zweedse nybiltester heeft met de P2 performance en non-performance gereden.
Staat al wat op hun instagram bijvoorbeeld hier: https://www.instagram.com/p/CCI_nH6AyFs/?hl=en
Ik vroeg ze naar het verschill tussen Performance en non-performance. Ook hier zeggen ze:
[...]
En een zweedse review https://hogstavaxeln.se/2...cial&utm_source=instagrammichr schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:18:
En weer een Noorse review:
https://www.nettavisen.no...olestar-2/3423990333.html
Verwijderd
astute schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:56:
[...]
Die van mij heb ik rond half maart besteld via Athlon.
Wanneer heb je je bestelling geplaatst? Enig idee wat een realistische levertijd is voor iemand die vandaag besteld? (Iemand zoals ik)
Midden in Antwerpen vlakbij de Meir.S2000jan schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:21:
Polestar space in Antwerpen
Bericht:
Met trots onthullen we de Antwerpse Polestar 'Space' waar hét nieuwe elektrisch performance automerk, productspecialist en klant elkaar zullen ontmoeten.
—
Hopland 14, Antwerpen
—
Opening augustus 2020
[ Voor 18% gewijzigd door PvS_68 op 02-07-2020 21:24 ]
Verwijderd
4v4t4r schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 08:03:
[...]
Viel mij mee. Hij wordt ook met PP goedkoper in de lease dan wat ik nu rij. Tenzij... Polestar na 1 januari pas gaat leveren.
Leuk ! Koste die 20" bij de P2 nou ook zoveel extra op de lease? Ik heb het bij de P8 laten zitten op 19 - scheelde me ergens tussen de 40-50 EUR per maand..
Ik zit echt te wachten op range tests van deze auto - zal enigzins een indicatie zijn voor de P8 (ja die heeft minder bereik - maar dat kan je denk ik best naar verhouding uitrekenen) Ik hoop dat Bjorn er snel 1 te pakken krijgt om een 1000 km test te doen (laadsnelheid, verbruik op 120km/u etc) Vooral dus snelweg test en niet een gecombineerde test.
Persoonlijk de meest interessante stukjes uit het filmpje:michr schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:18:
En weer een Noorse review:
https://www.nettavisen.no...olestar-2/3423990333.html
* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *
Maten in tabelltje gezet voor mogelijk een beter idee. Hudige en vorige generatie S/V60 en de V40 .Verwijderd schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:15:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoe comfortabel dan wel sportief de P2 is op 20 inch zonder performance pack. Van mij hoeft het niet knetter hard, zo vind ik bijvoorbeeld een Audi S line al sportief genoeg qua demping. Ik ben wel heel benieuwd naar de grootte van de P2. Ik hoop toch wel dat deze een stukje groter is een V40. Dat vond ik een erg krap voelende auto, waar je door de hoge midden console nog eens extra het gevoel van een dwangbuis had. De P2 heeft ook een hoge middenconsole maar wel een panoramadak, wat weer voor extra ‘ademruimte’ zorgt.
Ik had zelf het idee dat de P2 ongeveer even ruim is als de vorige generatie V60. Dat is op zich ruim genoeg met twee kinderen wanneer je niet meer allerlei baby spullen mee hoeft te nemen.
| Polestar 2 | Volvo V40 | Volvo V60 (2016) | Volvo S60 (2020) | |
| Wielbasis | 2735 mm | - 88mm | + 41 mm | + 137 mm |
| Lengte | 4606 mm | - 236 mm | + 29 mm | + 155 mm |
| Hoogte | 1482 mm | - 62 mm | + 2 mm | - 45 mm |
| Breedte | 1859 mm | - 57 mm | + 6 mm | - 9 mm |
| Breedte incl. Spiegels | 1985 mm | + 56 mm | + 112 mm | + 112 mm |
| Laadlengte vloer | 1020 mm | - 336 mm | - 42 mm | - 15 mm |
| Laadlengte vloer neergeklapte achterbank | 1776 mm | - 268 mm | - 27 mm | + 21 mm |
| Laadhoogte | 667 mm | - 135 mm | - 9 mm | - 182 mm |
| Spoorbreedte voor | 1602 mm | - 51 mm | - 24 mm (17") | - 9 mm (20") |
| Spoorbreedte achter | 1601 mm | - 63 mm | - 26 mm (17") | - 8 mm (20") |
| Bodemspeling voor | 151 mm / 146 mm (PP) | ? | ? | - 25 mm / - 4 mm |
| Bodemspeling achter | 167 mm / 161 mm (PP) | ? | ? | - 8 mm (20") / - 2 mm |
Verwijderd
Thx! Mooi werk! Komt zo te zien dus aardig overeen met de oude V60.Arnold schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:24:
[...]
Maten in tabelltje gezet voor mogelijk een beter idee. Hudige en vorige generatie S/V60 en de V40 .
Plus = aantal mm langer/breder/hoger ten opzichte van Polestar 2
Min = aantal mm korter/lager ten opzichte van Polestar 2
Polestar 2 Volvo V40 Volvo V60 (2016) Volvo S60 (2020) Wielbasis 2735 mm - 88mm + 41 mm + 137 mm Lengte 4606 mm - 236 mm + 29 mm + 155 mm Hoogte 1482 mm - 62 mm + 2 mm - 45 mm Breedte 1859 mm - 57 mm + 6 mm - 9 mm Breedte incl. Spiegels 1985 mm + 56 mm + 112 mm + 112 mm Laadlengte vloer 1020 mm - 336 mm - 42 mm - 15 mm Laadlengte vloer neergeklapte achterbank 1776 mm - 268 mm - 27 mm + 21 mm Laadhoogte 667 mm - 135 mm - 9 mm - 182 mm Spoorbreedte voor 1602 mm - 51 mm - 24 mm (17") - 9 mm (20") Spoorbreedte achter 1601 mm - 63 mm - 26 mm (17") - 8 mm (20") Bodemspeling voor 151 mm / 146 mm (PP) ? ? - 25 mm / - 4 mm Bodemspeling achter 167 mm / 161 mm (PP) ? ? - 8 mm (20") / - 2 mm
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq