Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BartWNL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:12
Oh wow, Magnesium ziet er ook goed uit!

Nog steeds geen beelden van Moon...

• Laurent1602
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 17:42
BartWNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:01:

Jep, heel blij met m'n keuze voor Magnesium nu 8)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BartWNL
Op Instagram vermelden ze dat vandaag journalist drives starten.

[Voor 9% gewijzigd door BartWNL op 29-06-2020 10:13]

• JohnDoe77
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 16:06
BartWNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:11:
Op Instagram vermelden ze dat vandaag journalist drives starten.
Hier in Europa neem ik aan?

• Claude
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Misschien ter compensatie: een filmpje van een Volvo V60 in Pebble Grey :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PvS_68
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:37
4v4t4r schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:18:
[...]

En zie ik daar P8 achter staan ? ;)
Hier zie wel de kleurtjes van de P8:
https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

• BartWNL
JohnDoe77 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Hier in Europa neem ik aan?
Lokale media (Goteborg), dus yes

• BartWNL
Claude schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:05:
[...]

Misschien ter compensatie: een filmpje van een Volvo V60 in Pebble Grey :)
Thanks!
Heb zelf Thunder besteld op de P2, maar het valt me op dat Moon als enige kleur nog nergens te zien is geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
nice ! Nog steeds happy met mn bursting blue metallic :)

• Poleposition
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 18:41

Heel leuke “echte” foto’s

Ik wacht ook op moon. Nog nooit een echte foto gezien.

Worden ze wel al geproduceerd in dat kleur? Ik heb productienummer van in de 3700 (dus enkele honderdtallen nà Laurent)
en besteld 24.2.2020 maar nog geen Vinnummer. Levering aangekondigd voor augustus.

BTW de auto’s in Göteburg zullen deel uitgemaakt hebben van de tweehonderdtal P2’s op de Tulane (eerste levering van 2 weken geleden)

• Poleposition
Beetje domme opmerking van mij besef ik plots. Kreeg immers bevestiging dat mijn auto in week 21 (eind mei) is geproduceerd (in Moon)

• PvS_68
Ik zat net ff een video van das bloghaus op youtube te kijken over de Polestar 2. Ze wijzen daar ook naar het forum https://polestar.fans/.

Maar wat de dame in de video daar zei was me niet opgevallen. De video die Polestar publiceert over het uitladen van de P2's in Zeebrugge is met geluid en je hoort er 'niets'. D.w.z. Je hoort het het AVAS geluid niet. Dus is het dan toch uitschakelbaar? Of worden dat soort features nog allemaal aangezet bij de definititeve inspectie in Europa (misschien land-afhankelijk). Ik zag nl. in die video ook ergens een scherm dat ik niet herkende. Dat zou kunnen doordat er bijv. nog geen (landafhankelijke) SIM-kaart in de auto zit.

Als je echt goed naar dit soort filmpjes blijft kijken blijf je maar weer dingen ontdekken...

• BartWNL
PvS_68 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:38:
Ik zat net ff een video van das bloghaus op youtube te kijken over de Polestar 2. Ze wijzen daar ook naar het forum https://polestar.fans/.

Maar wat de dame in de video daar zei was me niet opgevallen. De video die Polestar publiceert over het uitladen van de P2's in Zeebrugge is met geluid en je hoort er 'niets'. D.w.z. Je hoort het het ADAC geluid niet. Dus is het dan toch uitschakelbaar? Of worden dat soort features nog allemaal aangezet bij de definititeve inspectie in Europa (misschien land-afhankelijk). Ik zag nl. in die video ook ergens een scherm dat ik niet herkende. Dat zou kunnen doordat er bijv. nog geen (landafhankelijke) SIM-kaart in de auto zit.

Als je echt goed naar dit soort filmpjes blijft kijken blijf je maar weer dingen ontdekken...
Ja dat viel me ook op. Of het is uitschakelbaar, of de speakers zijn soort van afgedekt door het verpakkingsmateriaal. Want je hoort volgens mij wel een soort van constante zoem in het filmpje.

• AartJW
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 18:17
Als ik nu inlog op de website om mijn LM order wil controleren kom ik op mijn prive account (deze had ik aangemaakt om pre-order te plaatsen), heel raar. Hiervoor kon ik de LM bestelling altijd prima volgens op de website. Chat kon mij niet helpen en moest mail sturen.

Anderen met vergelijkbare issues?

Trouwens kunnen mensen met een VIN-nummer al inloggen in de Polestar Connect App?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter

Ik ben ook bijzonder happy met mijn Crystal White Metallic!

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Poleposition
Uit de foto’s van Laurent 1602 blijkt dat het allemaal performances (kleur gordels) zijn behalve de zwarte.

Dat is een ‘normale’ maar wel met 20 inches Continental Premiumcontact 6 banden.

De andere hebben hebben Conti Sportcontacts (ander profiel)

Vind dat ze er allemaal echt knap uitzien, en voor zover zichtbaar lijkt het met panel taps heel snor te zitten.

De fabriek zou blijkbaar één van de kwalitatief beste assemblagefabrieken in de wereld moeten zijn, zoals bleek uit de link die iemand hier postte.

Persoonlijk ben ik blij niet voor zwart te zijn gegaan, ik vind hem te gedrongen en massief omdat alle slankmakende zwarte accenten verdwijnen. Maar ieder zijn meug.

• Mga1600
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 18:57
JackBol schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:50:
[Afbeelding]

Ik ben ook bijzonder happy met mijn Crystal White Metallic!
Wit staat de P8 inderdaad goed. Mooi contrast ook met de zwarte binnenkant.

Ik aarzel nog, Vind Thunder Grey ook moon, maar heb òòk nog wel even tijd om te willen en te wegen totdat de Last Day Of Change aangebroken is .....

• Ronndr83
  • Laatst online: 18:43
Hoe lang duurt het ongeveer vanaf moment van bestellen tot je informatie krijgt vanuit polestar?

Vorige week heeft LM de bestelling geplaatst. Zij verwijzen voor leverinformatie naar polestar en polestar naar LM...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PvS_68
Ronndr83 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:14:
Hoe lang duurt het ongeveer vanaf moment van bestellen tot je informatie krijgt vanuit polestar?

Vorige week heeft LM de bestelling geplaatst. Zij verwijzen voor leverinformatie naar polestar en polestar naar LM...
Als je LM de bestelling op je zakelijk e-mail adres heeft geregistreerd, is het een kwestie van een account aanmaken op dat email adres, heb ik van anderen hier begrepen. Anders even navragen bij de LM wat het email adres en het ordernr is.

Dan kun je op de website of in de app al de status zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ARR63
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 16:36
Nog een artikel over de samenwerking tussen Polestar en Plugsurfing

https://edison.media/pole...rtner-warum-nur/25206451/

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Mga1600 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:28:
[...]

Wit staat de P8 inderdaad goed. Mooi contrast ook met de zwarte binnenkant.

Ik aarzel nog, Vind Thunder Grey ook moon, maar heb òòk nog wel even tijd om te willen en te wegen totdat de Last Day Of Change aangebroken is .....
Ik heb altijd al een witte auto willen hebben en bij de XC40 komt het geweldig mooi uit, vanwege het zwarte dak. Het was dit of de Onyx black voor mij. Als ik Sage in het echt had kunnen zien was dat wellicht wel een optie geweest, maar ik durfde het niet aan om die kleur blind te kopen.

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:15:
[...]

Als ik Sage in het echt had kunnen zien was dat wellicht wel een optie geweest, maar ik durfde het niet aan om die kleur blind te kopen.
Haha ..... ja dat snap ik. Ooit heb ik Opel Omega (een rampzalig slechte auto overigens) als leaseauto uitgezocht op basis van een kleuren afdrukje in de folder. In werkelijkheid was het een erg afwijkende en vreselijke kleur waar ik voor mijn gevoel 2 jaar mee gestraft ben geweest.

• Cor Bergshoeff
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 29-06 17:09
Poleposition schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Heel leuke “echte” foto’s

Ik wacht ook op moon. Nog nooit een echte foto gezien.

Worden ze wel al geproduceerd in dat kleur? Ik heb productienummer van in de 3700 (dus enkele honderdtallen nà Laurent)
en besteld 24.2.2020 maar nog geen Vinnummer. Levering aangekondigd voor augustus.

BTW de auto’s in Göteburg zullen deel uitgemaakt hebben van de tweehonderdtal P2’s op de Tulane (eerste levering van 2 weken geleden)
In dit filmpje wordt de kleur Moon (Pebble Grey) volgens mij redelijk realistisch weer gegeven.
YouTube: 2019 Volvo S60 T6 AWD Inscription in Pebble Grey Metallic - 000942
In het filmpje een paar posts hierboven vond ik hem erg naar het goud en dat is hij in werkelijkheid niet. Ik heb inmiddels diverse keren een V60 in die kleur IRL gezien en vind hem erg fraai met de zwarte hoogglans afwerking.

Maar zou tof zijn om eens foto's van de P2 in Moon te zien. 8)

Google Pixel 3a

• Poleposition
Dit filmpje geeft volgens mij weinig accuraat het kleur weer.

Je kan dit ook zien aan de interieurkleur, die enorm “groenig” is, wat hoegenaamd niet met de werkelijkheid overeenstemt. De witbalans zit helemaal niet goed.

Eigenlijk is er ook niet zoiets als “zo ziet het kleur eruit”. Dit is compleet afhankelijk van de intensiteit en de kleur van het licht dat erop valt. Bij foto’s hangt het dan nog van zoveel meer af, maar dit zou ons te ver leiden.

Ik heb vastgesteld dat het “moon kleur” zonder (Rechtstreeks) zonlicht niet echt een gouden schijn vertoont.

In vlakke zon is dit wel enigszins anders.

Er is een truukje om de talrijke foto’s van Pebble Grey op hun waarheidsgetrouwe kleuren te beoordelen.

Hoe zit het met de omgeving ? Is het gras groener dan groen Bv. zit je met overdreven kleurverzadiging, wat heel veel gebeurt bij publiciteitsfoto’s.

En dan is er natuurlijk ook nog de calibrage van je scherm! Voor een echt idee zal je “In the flesh” moeten oordelen en zelfs dan zal de wagen afhankelijk van het licht duizend kleuren hebben!

• Quark2
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 18:35
Poleposition schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:32:
Dit filmpje geeft volgens mij weinig accuraat het kleur weer.

Je kan dit ook zien aan de interieurkleur, die enorm “groenig” is, wat hoegenaamd niet met de werkelijkheid overeenstemt. De witbalans zit helemaal niet goed.

Eigenlijk is er ook niet zoiets als “zo ziet het kleur eruit”. Dit is compleet afhankelijk van de intensiteit en de kleur van het licht dat erop valt. Bij foto’s hangt het dan nog van zoveel meer af, maar dit zou ons te ver leiden.

Ik heb vastgesteld dat het “moon kleur” zonder (Rechtstreeks) zonlicht niet echt een gouden schijn vertoont.

In vlakke zon is dit wel enigszins anders.

Er is een truukje om de talrijke foto’s van Pebble Grey op hun waarheidsgetrouwe kleuren te beoordelen.

Hoe zit het met de omgeving ? Is het gras groener dan groen Bv. zit je met overdreven kleurverzadiging, wat heel veel gebeurt bij publiciteitsfoto’s.

En dan is er natuurlijk ook nog de calibrage van je scherm! Voor een echt idee zal je “In the flesh” moeten oordelen en zelfs dan zal de wagen afhankelijk van het licht duizend kleuren hebben!
Eens, het blijft lastig om een kleur te kiezen op basis van een online configurator. Dat is een van de nadelen van een auto bestellen zonder hem gezien of gereden te hebben. Voor toekomstige kopers wordt dat met de Spaces enigszins opgelost. Ik moet trouwens zeggen dat ik de kleur Midnight op de foto's die hier vandaag voorbij kwamen veel mooier vind dan in de Configurator. Ik hoop dat dat voor Moon straks ook geldt :)

• BartWNL
Quark2 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:43:
[...]

Eens, het blijft lastig om een kleur te kiezen op basis van een online configurator. Dat is een van de nadelen van een auto bestellen zonder hem gezien of gereden te hebben. Voor toekomstige kopers wordt dat met de Spaces enigszins opgelost. Ik moet trouwens zeggen dat ik de kleur Midnight op de foto's die hier vandaag voorbij kwamen veel mooier vind dan in de Configurator. Ik hoop dat dat voor Moon straks ook geldt :)
Configurator was gewoon geen accurate weergave. Dat gold voor Midnight, Thunder en ook niet voor Magnesium zoals ik die vandaag zag op de geposte foto's. Gelukkig zien de kleuren er in het echt (althans op foto's) inderdaad een stuk beter uit.

Weet niet of het lastig is om die kleuren op de computer na te bootsen of dat Polestar gewoon voor veilig heeft gekozen en de kleur benaderd heeft. (Of low-effort :X )

[Voor 7% gewijzigd door BartWNL op 29-06-2020 16:51]

• Poleposition
Het was echt wel een beetje knoeiwerk van Polestar, met permissie. De verf blonk ook niet, het lijken wel mat gewrapte auto’s voor petjesdragers

• Poleposition
Gewoon eens naar een grote Volvo dealer gaan was natuurlijk wel een gedeeltelijke oplossing.

• Poleposition
Zowel magnesium en midnight vallen ook mij op deze foto’s erg mee

• Laurent1602
BartWNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Configurator was gewoon geen accurate weergave. Dat gold voor Midnight, Thunder en ook niet voor Magnesium zoals ik die vandaag zag op de geposte foto's. Gelukkig zien de kleuren er in het echt (althans op foto's) inderdaad een stuk beter uit.

Weet niet of het lastig is om die kleuren op de PC na te bootsen of dat het relatief low-effort was van Polestar.
Ik heb mijn kleurkeuze gemaakt op het autosalon in Brussel waar er ook stalen lagen van de kleuren. Die komen (uiteraard) wel overeen met de foto's die we nu zien, en daardoor wist ik dat Magnesium een stuk meer effect had dan de configurator doet vermoeden. Hetzelfde geldt nog meer voor Thunder, al zijn daar gelukkig iets meer foto's van te vinden. Ik denk dat het gewoon heel moeilijk (of zelfs onmogelijk) is om dat met een render echt naar voor te laten komen. De renders van Volvo die dezelfde kleuren gebruikt onder een andere naam zijn niet echt veel beter om de schakeringen te tonen. Voor een stuk gewoon het gevolg van een gebrek aan omgevingslicht bij een render denk ik, wat juist de oorzaak is van het effect dat je krijgt met zo'n kleuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Laurent1602 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Ik heb mijn kleurkeuze gemaakt op het autosalon in Brussel waar er ook stalen lagen van de kleuren. Die komen (uiteraard) wel overeen met de foto's die we nu zien, en daardoor wist ik dat Magnesium een stuk meer effect had dan de configurator doet vermoeden. Hetzelfde geldt nog meer voor Thunder, al zijn daar gelukkig iets meer foto's van te vinden. Ik denk dat het gewoon heel moeilijk (of zelfs onmogelijk) is om dat met een render echt naar voor te laten komen. De renders van Volvo die dezelfde kleuren gebruikt onder een andere naam zijn niet echt veel beter om de schakeringen te tonen. Voor een stuk gewoon het gevolg van een gebrek aan omgevingslicht bij een render denk ik, wat juist de oorzaak is van het effect dat je krijgt met zo'n kleuren.
In Amsterdam hadden ze die stalen ook liggen, maar vond dat ook lastig om in te schatten. Kunstlicht en relatief kleine kleine vierkanten met lak, waardoor het lastig is om de gehele auto in die kleur in te denken.

Ben zelf wel door kleurenrollercoaster gegaan omdat het zo lastig was om het goed in te schatten.
Eerst Midnight, toen Moon en nu def Thunder :+ )

[Voor 5% gewijzigd door BartWNL op 29-06-2020 16:57]

• Laurent1602
BartWNL schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:55:
[...]

In Amsterdam hadden ze die stalen ook liggen, maar vond dat ook lastig om in te schatten. Kunstlicht en relatief kleine kleine vierkanten met lak, waardoor het lastig is om de gehele auto in die kleur in te denken.

Ben zelf wel door kleurenrollercoaster gegaan omdat het zo lastig was om het goed in te schatten.
Eerst Midnight -> Moon -> Thunder :+ )
Het blijft een beetje gokken inderdaad, maar het was zeker beter dan enkel met een configurator aan de slag te moeten gaan :P

• Desmodromer
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 03-07 22:37
Poleposition schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:50:
Het was echt wel een beetje knoeiwerk van Polestar, met permissie. De verf blonk ook niet, het lijken wel mat gewrapte auto’s voor petjesdragers
Wat is er mis met petjesdragers?

Let een beetje op elkaar. En op je woorden, ok?

[Voor 8% gewijzigd door Desmodromer op 29-06-2020 17:23]

• S2000jan
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 19:07
Ik wou nog eens een witte wagen dus Snow

Nog 9 weken and counting

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 16:54
PvS_68 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Als je LM de bestelling op je zakelijk e-mail adres heeft geregistreerd, is het een kwestie van een account aanmaken op dat email adres, heb ik van anderen hier begrepen. Anders even navragen bij de LM wat het email adres en het ordernr is.

Dan kun je op de website of in de app al de status zien.
24-6 werd de aanvraag door mijn werkgever geaccordeerd, en is de bestelling door Alphabet naar Polestar gestuurd (volgens fleetmanagement portal). Na een week toch maar eens gevraagd bij de LM, wanneer dit zichtbaar zou worden in het Polestar portaal. Van de LM kreeg ik het advies om mijn account te verwijderen, want Polestar zou (4 weken voor levering) een uitnodiging sturen. Voor die tijd zou het niet werken. Ingelogd in het portaal om mijn account (op bedrijfsemail) dan maar weer te verwijderen. Tot mijn verrassing, stond de bestelling er nu wel (29-6) met nummer 110101xx. en status 'lopende aavraag'. Ik heb nu ook de 'shop' link actief op mijn profiel.

De systemen zijn niet aan elkaar gekoppeld, lijkt het. De LM en Polestar hebben het druk, want reacties op vragen via de email of chat, laten bij beide partijen lang wachten, of worden niet beantwoord. Geduld is een schone zaak :X

Kleuren in gerenderde afbeeldingen wijken vaak sterk af van de werkelijkheid. Zelfs van het interieur (charcoal vs slate) zijn slecht te beoordelen. Foto's van beurzen en in het wild, zijn vaak ook niet heel betrouwbaar, door slechte witbalans, of bewerking. . Mijn vorige auto's waren blauw metallic/pearl (VW Inky blue pearl, Skoda Lava Blue). Daar heb ik ook nooit foto's van gezien die laten zien wat het echt is. Maar onder elke kleur licht ziet het er weer anders uit. Van groen tot paars zo ongeveer.

Midnight was voor mij mijn eerste keuze, maar doordat ik nergens een goede referentie kon vinden, ben ik maar voor void gegaan. Grote voordeel is dat de dikke zwarte rand om de ramen en de zwarte stootranden rondom, dan minder opvallen. Jammer van de chrome lijst rond de grille bij void, 8)7 maar daar vinden we wel wat op (of ik wen er maar aan)

[Voor 24% gewijzigd door vandijk op 29-06-2020 18:12]

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip|EF12|EF25|8-15/4|11-24/4|17-40/4|24-105/4 IS|70-200/4 IS|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• Afrokwijt
  • Registratie: juni 2016
  • Nu online
Laurent1602 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Het blijft een beetje gokken inderdaad, maar het was zeker beter dan enkel met een configurator aan de slag te moeten gaan :P
Oh de stress die ik had bij het bestellen van de Midnight.. ik ben zo blij met de foto’s die ik nu voorbij zie komen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BartWNL

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:54

• deturfsteker
  • Laatst online: 03-07 16:04
Thanks voor de link, leuk om de blauwe slate versie even te zien in een "echte" foto.
Ben wel verbaasd dat het performance pakket niet wordt aangeraden in dit artikeltje, ga zaterdag de volledige versie van de review even proberen te bemachtigen.

• BlacKstaR-
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:24
deturfsteker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:56:
[...]

Thanks voor de link, leuk om de blauwe slate versie even te zien in een "echte" foto.
Ben wel verbaasd dat het performance pakket niet wordt aangeraden in dit artikeltje, ga zaterdag de volledige versie van de review even proberen te bemachtigen.
Hier was ik al op voorbereid 20 inch met sport onderstel, maar je kan de dempers softer zetten. Maar dan had je denk gewoon de non-performance nemen en die 6k in je zak steken. Ben zeer blij met mijn keuze 19” met slate interieur. Kan niet wachten op de YouTube reviews.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Nu online
Blijft wat persoonlijk. Ik vind een Model 3 op 20 inch ook te hard. Maar anderen vinden het juist prettig.

• tupolev141
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02:02

tupolev141

Vlaams rund

Ik dacht dat Moon/Pebble Grey in het echt iets bruiniger is dan wat je op de filmpjes ziet. Althans zo leek bij de Volvo dealer vorige week. Auto stond binnen, dus was wel vrij donker. Buiten in het zonlicht zal het misschien eerder champagnekleurig zijn. Mercedes heeft toch ook zo'n kleur gehad op de E klasse.

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

• Ronndr83
  • Laatst online: 18:43
tupolev141 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:36:
Ik dacht dat Moon/Pebble Grey in het echt iets bruiniger is dan wat je op de filmpjes ziet. Althans zo leek bij de Volvo dealer vorige week. Auto stond binnen, dus was wel vrij donker. Buiten in het zonlicht zal het misschien eerder champagnekleurig zijn. Mercedes heeft toch ook zo'n kleur gehad op de E klasse.
Ik dacht dat het op limestone grey van VW leek maar blijft ff spannend. Nog weinig goede/duidelijke foto's gezien.

• JohnDoe77
Leuk om te zien hoe ze de P2 tekenen:

YouTube: YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Ronndr83 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 05:55:
[...]

Ik dacht dat het op limestone grey van VW leek maar blijft ff spannend. Nog weinig goede/duidelijke foto's gezien.
Deze kleur had ik op mijn Golf. Was er erg blij mee en hij veranderde ook met de lichtinval inderdaad. Alleen denk dat het Pebble Grey toch nog wat lichter/meer champagne kleurig is dan het Limestone grey van de Golf

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BartWNL
In Leidsenhage is vanaf 1 juli (morgen!) al een Polestar te zien in een pop-up store

edit:

Tot en met het weekend is de P1 zichtbaar, na het weekend de P2

[Voor 9% gewijzigd door BartWNL op 30-06-2020 11:58]

• Alingsås
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 09:11
BartWNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:22:
In Leidsenhage is vanaf 1 juli (morgen!) al een Polestar te zien in een pop-up store

[Afbeelding]
Dat zou toch wel heel spectaculair zijn :)F

• secret17
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-07 21:35
BartWNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:22:

[Afbeelding]
Klinkt interessant, maar kan die post helaas nergens terugvinden en op de site van leidsenhagevernieuwt ook geen persbericht te vinden...

There can be only fun

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
secret17 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Klinkt interessant, maar kan die post helaas nergens terugvinden en op de site van leidsenhagevernieuwt ook geen persbericht te vinden...
Klopt, zat zelf ook al te kijken of ik meer info kan vinden en dat is wel opvallend.
Maar aan de andere kant, waarom zouden ze dit op zo'n korte termijn melden als het niet haalbaar/waar is.

edit:

In de P2 Facebook groep meldt iemand dat diegene er morgen mag beginnen als specialist.
Ze hebben tm komend weekend de P1 er staan en pas na het weekend de P2.

[Voor 16% gewijzigd door BartWNL op 30-06-2020 11:58]

• P2 - Snow
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16:53
Zojuist wederom gebeld met LM (ALD), die konden mij alleen aangeven dat er is aangegeven door Polestar dat er in September auto's geleverd gaan worden aan ALD. Alleen over persoonlijke orders kunnen ze dus helemaal niks zeggen. Toch wel een beetje jammer dat er 3 maanden na bestelling nog zo weinig over je order bekend is......

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
En dan blijf ik het bijzonder vinden dat iedere LM wat anders aangeeft. Bij alphabet is het dus oktober. Ik kan me ook niet voorstellen dat de ene eerder een grote levering krijgt dan de ander. Al zijn eind september en begin oktober natuurlijk in dezelfde week :)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
XeNeRgY schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:58:
En dan blijf ik het bijzonder vinden dat iedere LM wat anders aangeeft. Bij alphabet is het dus oktober. Ik kan me ook niet voorstellen dat de ene eerder een grote levering krijgt dan de ander. Al zijn eind september en begin oktober natuurlijk in dezelfde week :)
Ik blijf erbij dat ik me niet kan voorstellen dat het oktober is (niet naar jou natuurlijk, maar nav je recente communicatie) terwijl we best vroeg waren met bestellen van de P2's en Alphabet constant vroegere data aangaf. Denk dat je dat Polestar niet kan aanrekenen maar dit volledig bij Alphabet ligt.

Nog wat gehoord over het wijzigen van je kleur trouwens?

[Voor 15% gewijzigd door BartWNL op 30-06-2020 12:23]

• PvS_68
XeNeRgY schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:58:
LeasePlan is ook oktober (eind sept komt hij aan. uitlevering 1/2e week oktober)

• S2000jan
  • Laatst online: 19:07
En ik heb ook de idee dat het hebben van een pre-order niet veel uitmaakt voor je leverdatum, of ben ik verkeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
BartWNL schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Klopt, zat zelf ook al te kijken of ik meer info kan vinden en dat is wel opvallend.
Maar aan de andere kant, waarom zouden ze dit op zo'n korte termijn melden als het niet haalbaar/waar is.

edit:

In de P2 Facebook groep meldt iemand dat diegene er morgen mag beginnen als specialist.
Ze hebben tm komend weekend de P1 er staan en pas na het weekend de P2.
Ik woon er best dichtbij - ik zal wel gaan kijken van het weekend waar ze staan (denk tussen Fresh en de Jumbo..)

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
S2000jan schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:16:
En ik heb ook de idee dat het hebben van een pre-order niet veel uitmaakt voor je leverdatum, of ben ik verkeerd?
Nee dat lijkt helemaal geen voordeel te hebben. Op zich wel jammer want dan had ik ook wat meer onderzoek kunnen doen naar de kleuren. Nu heb ik in 1 weekend besteld om levering rond juni te krijgen :+ En dus zwart, omdat ik de andere kleuren onvoldoende in kon schatten in het echt.

Ben nog in afwachting van het antwoord dat @ach-jee krijgt over wijzigen kleur.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• _--[]--__
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18:37
Volgens mij nog niet gezien in dit topic, de Topgear review van de P2. Sneak preview: Polestar’s first EV makes an excellent first impression.
https://www.topgear.com/car-reviews/polestar/2

• BartWNL
4v4t4r schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:23:
[...]

Ik woon er best dichtbij - ik zal wel gaan kijken van het weekend waar ze staan (denk tussen Fresh en de Jumbo..)
in de eerste instantie is het een pop-up store tegenover de T-mobile winkel in de Mall, en samen met de opening van het winkelcentrum zal op die locatie ook de vaste Space open gaan.

proefritten worden aangeboden vanaf de pop store, we verwachten de eerste Demo’s over drie weken al.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BartWNL
Midnight

• BartWNL

• Afrokwijt
  • Registratie: juni 2016
  • Nu online
Stukje op leaseplan:
https://www.leaseplan.com...tesla-model-3-long-range/
Het verschil tussen de Polestar 2 en de Tesla Model 3 Long Range wordt eigenlijk pas duidelijk bij de laadsnelheid. De Polestar heeft namelijk een laadsnelheid van 150 kW in tegenstelling tot de 250 kW van de Model 3 Long Range. Wat betekent dit nou precies? Afhankelijk van de aansluiting en het stopcontact kost het opladen van een Tesla Model 3 Long Range dus een derde minder tijd.
Wie heeft er een stopcontact met 250 kW? 8)7

• Poleposition
En als je echt een gebruik voorziet dat je dikwijls aan de snelladers moet kan je beter geen elektrische wagen kopen. Snelladen is blijkbaar behoorlijk nadelig voor je batterij, dus liefst zo weinig mogelijk.

• Cello66
  • Laatst online: 18:56
Een derde minder tijd?
Grappig dat in hetzelfde stuk staat dat de laadtijd van de Tesla 22 minuten bedraagt vs 27 voor de Polestar.

En ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de opgave van de topsnelheid van 250 van de Polestar...

• Wdewit
  • Laatst online: 12:32
Met een 3 x 25 ampère laadstation op 3 fase ben je thuis met ongeveer 7 uur klaar om de polestar 2 te laden

• 4v4t4r
  • Nu online
Wdewit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:11:
Met een 3 x 25 ampère laadstation op 3 fase ben je thuis met ongeveer 7 uur klaar om de polestar 2 te laden
ik vind dit wel handig :)
https://www.sibelga.be/nl...ktrische-wagen/laadtijden

• Cello66
Ware het niet dat deze is begrensd op 3X16 Ampère. Dat is dan op zijn snelst 7 uur en 45 minuten.

• arno1976
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 17:39
Afrokwijt schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:12:
Stukje op leaseplan:
https://www.leaseplan.com...tesla-model-3-long-range/

[...]

Wie heeft er een stopcontact met 250 kW? 8)7
Of 150... in gelijkstroom.. ik niet hoor :+

• JohnDoe77
Weet iemand of het huidige veiligheidssysteem van de XC40 gelijk is aan dat van de P8? En iemand enig idee of dat visueel nog aangepast wordt onder Google ten opzichte van de huidige menu’s? Die vind ik grafisch vrij basis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
JohnDoe77 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:52:
Weet iemand of het huidige veiligheidssysteem van de XC40 gelijk is aan dat van de P8? En iemand enig idee of dat visueel nog aangepast wordt onder Google ten opzichte van de huidige menu’s? Die vind ik grafisch vrij basis.
volgens mij zijn de menu's as is - alleen is google assistant / maps etc toegevoegd.
De P8 krijgt een heel nieuw systeem volgens mij qua veiligheid (ergens in dit filmpje word dat verteld - YouTube: YouTube )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• drtngs
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 30-06 22:46

Ik heb Brent een DM gestuurd op insta. Sympathieke kerel

Volgens Brent zitten er op deze vloot geen Moons... wellicht dat deze kleur geen optie was voor de Scandinacische landen. Ik zal het hem eens vragen.

• drtngs
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 30-06 22:46
drtngs schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Ik heb Brent een DM gestuurd op insta. Sympathieke kerel

Volgens Brent zitten er op deze vloot geen Moons... wellicht dat deze kleur geen optie was voor de Scandinacische landen. Ik zal het hem eens vragen.
Eerst kèke dan kwèke, Moon is voor Zweden wel degelijk een optie...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
JohnDoe77 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:52:
De menu's van de P8 worden ongeveer zoals de P2 alleen andere kleurtjes. Dus grote ‘postzegels’ op het scherm.

Infotainment:
- Uniek voor Recharge P8 een volledig nieuw ontwikkeld infotainment systeem gebaseerd op Google
- Geen eigen ontwikkeling maar gebruik makend van het krachtigste systeem wat de industrie te bieden heeft
- Sneller en meer intuïtieve gebruikers ervaring
- Functies als Google Maps en Google Assistant stembediening geïntegreerd in de Recharge P8
- Center displays zijn vernieuwd met nieuwe grafische designs en functionaliteit
- Over The Air software updates
- Convenient Entry & Start
- Verbeterde en vernieuwde Volvo On Call functionaliteit
- Meer climate preconditioning functies

Google Android
- Nieuwe systeem is gebaseerd op Android OS
- Toegang voor 3e partij app ontwikkelaars welke de klant meer functionaliteit en services biedt
- Navigatie met Google Maps (meest geavanceerde map)
- Voice (stembediening) met Google Assistant (Hey, Google.........wanneer gaat restaurant The Fork open?)
- Embedded apps zoals Spotify (welke de maximale Spotify ervaring geeft zoals een notebook of iPad)
- Communicatie met populaire in-car apps
- Google services voor release van apps vanuit Google Play Store
- SIM kaart vanaf fabriek (betaald), maximale data offer standaard af fabriek incl gratis streaming
Unieke Recharge functionaliteit:
- Pre heating, cooling incl verwarmbare stoelen, stuurwiel en achterruit)
- Plannen van route met behulp van laadstations
- Zoek Charging met behulp van het central display en de VOC app
De auto is in staat om met behulp van Google Assistant patronen te herkennen welke de berijd(st)er ondersteunt bij dagelijkse ritten (pre conditioning, welke aanbevolen vertrektijd naar het werk, app activatie etc etc)

Nieuw generatie 12”-inch driver display
- Nieuwe 12” driver display is onderdeel van het nieuwe infotainment platform
- Nieuw design, nieuwe functionaliteit met focus op wat de berijd(st)er nodig heeft
- Nieuwe display modes: Calm, Navi en Car Centric
- Navi wordt in alle displays getoond
- Regeneratie, energie niveau en vermogen zijn zichtbaar
- Actuele laad status (pre-crank mode) is zichtbaar
- Verbeterde weergave van de auto voor je....met behulp van Auto Time Gap
- Car Centric mode toont de assist functies (Pilot Assist en andere)

Veiligheid:
Volledig nieuwe Advanced Driver Assist System (ADAS) – alleen voor de Recharge P8
Alle bestaande active safety features blijven aanwezig
Eén nieuwe uitbreiding: Pedestrian & Cyclist Steering Avoidance (std en niet uitschakelbaar)
Passive safety:

• Cello66
Weet iemand hoe het zit met de SIM kaart?

Bij volvo is ie gratis, maar wel met een maximum.

Volgens

https://www.carmagazine.c.../polestar/2-electric-car/

voor Polestar ook gratis, dus gebruik Spotify is inbegrepen, maar opzetten van een hotspot en Netflix zou niet mogelijk zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Cello66 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:22:

Volgens

voor Polestar ook gratis, dus gebruik Spotify is inbegrepen, maar opzetten van een hotspot en Netflix zou niet mogelijk zijn.
Je kan achter in de bagage ruimte een additionele simkaart stoppen voor hotspot en in de toekomst hoge bandbreedte media diensten.

• 4v4t4r
  • Nu online
JackBol schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:34:
[...]

Je kan achter in de bagage ruimte een additionele simkaart stoppen voor hotspot en in de toekomst hoge bandbreedte media diensten.
Kijk dat is fijne info.. ik heb het zelf niet echt nodig - maar zoals bij Tesla bijv netflix aan terwijl je wacht is wel geinig :) Aan de andere kant, mn telefoon doet het ook en de kids hebben hun eigen tablets/switch/telefoons

• JohnDoe77
Mga1600 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:15:
[...]

De menu's van de P8 worden ongeveer zoals de P2 alleen andere kleurtjes. Dus grote ‘postzegels’ op het scherm.

Infotainment:
- Uniek voor Recharge P8 een volledig nieuw ontwikkeld infotainment systeem gebaseerd op Google
- Geen eigen ontwikkeling maar gebruik makend van het krachtigste systeem wat de industrie te bieden heeft
- Sneller en meer intuïtieve gebruikers ervaring
- Functies als Google Maps en Google Assistant stembediening geïntegreerd in de Recharge P8
- Center displays zijn vernieuwd met nieuwe grafische designs en functionaliteit
- Over The Air software updates
- Convenient Entry & Start
- Verbeterde en vernieuwde Volvo On Call functionaliteit
- Meer climate preconditioning functies

Google Android
- Nieuwe systeem is gebaseerd op Android OS
- Toegang voor 3e partij app ontwikkelaars welke de klant meer functionaliteit en services biedt
- Navigatie met Google Maps (meest geavanceerde map)
- Voice (stembediening) met Google Assistant (Hey, Google.........wanneer gaat restaurant The Fork open?)
- Embedded apps zoals Spotify (welke de maximale Spotify ervaring geeft zoals een notebook of iPad)
- Communicatie met populaire in-car apps
- Google services voor release van apps vanuit Google Play Store
- SIM kaart vanaf fabriek (betaald), maximale data offer standaard af fabriek incl gratis streaming
Unieke Recharge functionaliteit:
- Pre heating, cooling incl verwarmbare stoelen, stuurwiel en achterruit)
- Plannen van route met behulp van laadstations
- Zoek Charging met behulp van het central display en de VOC app
De auto is in staat om met behulp van Google Assistant patronen te herkennen welke de berijd(st)er ondersteunt bij dagelijkse ritten (pre conditioning, welke aanbevolen vertrektijd naar het werk, app activatie etc etc)

Nieuw generatie 12”-inch driver display
- Nieuwe 12” driver display is onderdeel van het nieuwe infotainment platform
- Nieuw design, nieuwe functionaliteit met focus op wat de berijd(st)er nodig heeft
- Nieuwe display modes: Calm, Navi en Car Centric
- Navi wordt in alle displays getoond
- Regeneratie, energie niveau en vermogen zijn zichtbaar
- Actuele laad status (pre-crank mode) is zichtbaar
- Verbeterde weergave van de auto voor je....met behulp van Auto Time Gap
- Car Centric mode toont de assist functies (Pilot Assist en andere)

Veiligheid:
Volledig nieuwe Advanced Driver Assist System (ADAS) – alleen voor de Recharge P8
Alle bestaande active safety features blijven aanwezig
Eén nieuwe uitbreiding: Pedestrian & Cyclist Steering Avoidance (std en niet uitschakelbaar)
Passive safety:
Super gaaf! Ik zat nog wat rond te kijken op YouTube en vond de huidige menu structuur/design er wat simpel en gedateerd uitzien. Goed dat ze meer de look and feel van de Polestar gebruiken in de P8! Ik begrijp dat beide displays een upgrade krijgen dus! _/-\o_

• JohnDoe77
Cello66 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:22:

Volgens

Begrijp ik het goed dat we in de P8 (en P2) Spotify gratis meegeleverd krijgen? Scheelt dan weer een hoop gedoe, Haha! 8)

• Desmodromer
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 03-07 22:37
JohnDoe77 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:51:
[...]

Begrijp ik het goed dat we in de P8 (en P2) Spotify gratis meegeleverd krijgen? Scheelt dan weer een hoop gedoe, Haha! 8)
Het gebruik van Spotify is inclusief, toegang tot Spotify zul je zelf moeten regelen :)

• JohnDoe77
Desmodromer schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:58:
[...]

Het gebruik van Spotify is inclusief, toegang tot Spotify zul je zelf moeten regelen :)
Darn! 8)7

• JohnDoe77
Toevallig iemand die weet of er HomeLink op de P8 zit?

• Mga1600
Ik hoop dat dat ook geldt voor TuneIn (internet radio). Dat is ook een plezierige app!

Overigens had ik in mijn Volvo een Sim kaartje (goedkoop abonnement) met al genoeg databundel voor Spotify’en TuneIn en verkeersinformatie. Werkte prima!

Het ‘probleem’ is dat het modem in de Volvo’s 3G was, geen 4G en dat bijvoorbeeld Vodafone.gestopt is met 3G. Mijn kaartje was van KPN en daar is voorlopig nog wel 3G signaal. Ik neem aan dat dat bij de nieuwe auto’s 4G allemaal standaard is’?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Laurent1602
Nog een Chinese review met (niet echt foutloze) Engelse ondertiteling :)

• FirstEV
  • Nu online
JackBol schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:34:
[...]

Waar komt deze informatie vandaan?

In de Duitse handleiding van de P2 staat er niets over een SIM-kaarthouder in de bagageruimte.
Of had je het over de P8?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Laurent1602
Voor de liefhebbers, nog een foto van Midnight :)

Voor meer: zie de Instagram story van broommats ;)

[Voor 5% gewijzigd door Laurent1602 op 01-07-2020 11:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
FirstEV schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:27:
[...]

In de Duitse handleiding van de P2 staat er niets over een SIM-kaarthouder in de bagageruimte.
Aangezien @4v4t4r de vraag stelde, ging ik er vanuit dat het voor de P8 was.
De info komt van de Volvo website.

Voor de P2 zal hetzelfde gelden. De databundel van de onboard simkaart is afgekocht door Volvo/Polestar en zal gebruikt worden voor systeem OTA, maps, features, app store en low bandwidth streaming services (muziek).

Voor hoge bandbreedte diensten (video en WiFi hotspot) zul je een eigen simkaart (P-SIM) moeten installeren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Laurent1602
En nog wat meer foto’s van de verschillende kleuren: https://www.instagram.com...ebC/?igshid=1wphmr8wub9mt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartWNL
Zie nu voor het eerst (of valt me voor het eerst op) de ingeklapte spiegels.
Wel mooi! Echter, in praktijk zijn de spiegels al niet heel groot en is het effect van inklappen relatief klein denk ik. Ach, first world problems denk ik

• BlacKstaR-
JackBol schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:54:
[...]

Aangezien @4v4t4r de vraag stelde, ging ik er vanuit dat het voor de P8 was.
De info komt van de Volvo website.

Voor de P2 zal hetzelfde gelden. De databundel van de onboard simkaart is afgekocht door Volvo/Polestar en zal gebruikt worden voor systeem OTA, maps, features, app store en low bandwidth streaming services (muziek).

Voor hoge bandbreedte diensten (video en WiFi hotspot) zul je een eigen simkaart (P-SIM) moeten installeren.
Kan de auto geen gebruik maken van een hotspot? Ik heb tele2 onbeperkt het zou zonde zijn om een extra abbo aan te schaffen.

Antwoord gevonden voor Volvo Sensus, hopelijk geldt dit ook voor Android automotive gebaseerde systemen https://www.volvocars.com...n/wi-fi-hotspot-gebruiken

[Voor 13% gewijzigd door BlacKstaR- op 01-07-2020 13:17]

• BlacKstaR-
Laurent1602 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:57:
Nog een Chinese review met (niet echt foutloze) Engelse ondertiteling :)

We have a winner 😁

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
BlacKstaR- schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:14:
[...]

Kan de auto geen gebruik maken van een hotspot? Ik heb tele2 onbeperkt het zou zonde zijn om een extra abbo aan te schaffen.

Antwoord gevonden voor Volvo Sensus, hopelijk geldt dit ook voor Android automotive gebaseerde systemen https://www.volvocars.com...n/wi-fi-hotspot-gebruiken
Ja je kan ook je telefoon gebruiken. Meerdere wegen naar Rome ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:33
Deze week nog een polestar 1 en vanaf volgende staat hier een polestar 2.

Een popup store in Leidschendam

[Voor 14% gewijzigd door DancePlaza op 01-07-2020 14:39]

Van het kastje naar de muur lopen...

• De fiscalist
  • Laatst online: 19:06
Store is een groot woord, ze hebben gewoon de Polestar 1 de hal in gereden....

Ik was daar gisteren nog en toen was er niets te zien...

Maandag even kijken als ik de tijd kan vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarvinOA
  • Laatst online: 18:18
Magnesium vind ik verrassend mooi!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-07 21:35
MarvinOA schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:59:
[...]
Magnesium vind ik verrassend mooi!
Magnesium is idd ook zeer geslaagd. Ben echter nog steeds erg content met mijn keuze voor Thunder. :)

There can be only fun

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AartJW
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 18:17
FirstEV schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:27:
[...]

Er is wel degelijk een simkaart slot in de P2. Deze zit boven de spiegel (2), zie handleiding:

• Duifhuizen
  • Laatst online: 03-07 13:22
@AartJW Waar kan je die duitse handleiding vinden? De NL versie heb ik destijds wel gezien maar die is offline...

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Divaria
  • Laatst online: 01-07 15:33
De eerste zijn gisteren op kenteken gezet.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Poleposition
BlacKstaR- schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Hier was ik al op voorbereid 20 inch met sport onderstel, maar je kan de dempers softer zetten. Maar dan had je denk gewoon de non-performance nemen en die 6k in je zak steken. Ben zeer blij met mijn keuze 19” met slate interieur. Kan niet wachten op de YouTube reviews.
Inspired schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:11:
Blijft wat persoonlijk. Ik vind een Model 3 op 20 inch ook te hard. Maar anderen vinden het juist prettig.
Die nieuwe Zweedse test die het over hard en jumpy heeft is wel wat onrustwekkend voor mij. We weten natuurlijk niet hoe de dempers ingesteld staat.

De hardheid van de banden wordt uiteraard niet bepaald door de grootte van de velgen, maar vooreerst door de hoogte van de flank van de band.

Die kan je uitrekenen als volgt : breedte (bv. 245mm) X hoogte (40 te delen door 100) geeft je de hoogte van de flank in mm. (inbegrepen het gedeelte dat weg zit achter de velg).

De 245/40 20 inch band heeft dus een flank met een hoogte van 980 mm
De 245/45 19inch band heeft dus een flankhoogte van 1102 mm

Ander belangrijk criterium is natuurlijk het type band : De Conti Sportcontact op de Performance is een uiterst sportieve band met zeer stijve flanken. Qua grip wellicht onovertroffen in zijn klasse.

De Conti Premiumcontact (20 inch niet performance) is meer comfortgericht maar nog steeds aan de stijvere kant.

Op de laatste foto’s kan je wel duidelijk zijn dat de flank van performance banden veel stijver/ rechter is
dan die van de gewone 20 inch (de zwarte), die boller staan.

Een echte comfortband, voor sommigen té, is dan de Michelin Primacy 4 (op de 19 inch) die totaal geen sportieve aspiraties heeft maar inzet op souplesse en laag geluid (Conti’s zijn notoir luidruchtig)

Toen ik de bandenmerken en de soorten band vernam was de 20 Inch (hoewel beide veel mooier) voor mij uitgesloten. Ik frequenteer namelijk hoofdzakelijk Belgische wegen...
Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True